Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:45

Dennis1812

Amateur prutser

SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:52:
Waarom moet je 200f mijden?
Slechte service of duurt alles te lang
Heb je zelf al wat moeite gedaan? Als in op zn minst dit topic doorgelezen/wat zoektermen erin gegooid?
Je vraagt ook bijvoorbeeld: welke winkel België? Tja. Als je wat voorbeelden geeft van wat in je buurt zit of je tussen twijfelt heb je meer kans dat iemand je constructief kan helpen.
Zelfde met je twijfel tussen KJ en Basterd. Waarom twijfel je tussen die 2 en wat zijn je twijfelpunten? En welke informatie mis je om een goede keuze te maken?
Dan heb je kans dat we die info hebben voor je.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chevy454 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

[...]

[...]

;) ik had bge dus expres gefilterd want was niet een optie.
ik dacht te lezen dat je claimt dat dat over elke kamado leverancier gaat behalve primo... ;)

@SpooN_05 los van dat we geen afhaalchinees zijn is het ook voor je resultaat beter als je zelf ook iets meer informatie geeft. Voor 1600€ heb je trouwens alsnog een keurige bge met wat spullen erbij. Sure niet de grootste maar een prima formaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Boudewijn op 07-08-2021 22:16 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Boudewijn schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:09:
[...]
ik dacht te lezen dat je claimt dat dat over elke kamado leverancier gaat behalve primo... ;)

@SpooN_05 los van dat we geen afhaalchinees zijn is het ook voor je resultaat beter als je zelf ook iets meer informatie geeft. Voor 1600€ heb je trouwens alsnog een keurige bge met wat spullen erbij. Sure niet de grootste maar een prima formaat.
Je komt een heel eind: https://barbecuepaleis.nl/product/big-green-egg-large/

Voor een Q van een dergelijk bedrag komt er ook best wat gevoel/emotie bij kijken om te kiezen voor een merk, en dat merk moet je liggen.
Ik ben erg content met mijn Bastard - al heb ik de garantie nog niet nodig gehad.

Papa en mama kwamen vandaag op bezoek, dus dan even wat lekkers gemaakt.

Lemon pepper zalm van de kamado
Picanha steak van de zoutsteen op de braai (redelijke dikke vetkap, dus tussendoor even wat afgefakkeld)
Marokkaanse mosselen van de vrouw
Toetje van de vrouw

Picanha op de zoutsteen komt niet echt lekker op de foto uit de verf helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFT-wrx6EJps9JpI3XK5Z-hLVow=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KjaeP6teYlQhsVyPyd7Y3FA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldwfi01T0urOgUdKf9yXaqysDDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfVgcmqYaFTOhR5QfrFegEuE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZegMI0aFPxoSLfLsFKmu-L3NJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPZ4w4nDuq6gImS7m1Aw0yhj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cYWKLmp6fqcTIHCsRrYyBB4pFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T07Eu9C41otY41aCLFAddj5e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V2MQ811390Q1v2rL2JmMSOGFTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TmFqSjfRFIm4YnxKmsoacGI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8_7rP740Ob6TNXzeNOPtIbLV1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwNroVhfEIxZkmJo4obIWwcW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QniuX8tMa1oyMYSax3Ois3Rgrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ma8CKLW3DLZiBgwfD8vJydlW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F56zfQpjWdr5XPVCpDwkgLdHUDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVBmRvNqkJguC5dGAihWVZVr.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:48:
Welke winkels raden jullie aan om een kamado te kopen.
Eentje met een goede service.

Momenteel twijfel ik tussen een bastard large en een kamado joe large.
De bge is wat te duur voor me.

Zelf ben ik van antwerpen
Vandaag in Hasselt toevallig in de Horta geweest en daar verkochten ze De Basterd.
Ze hadden daar zelfs alle modellen van De Basterd op voorraad, inclusief veel accessoires.
Dus mocht je een goede relatie hebben met jouw lokale Horta dealer, zou je daar eens een kijkje kunnen nemen.
Er stond ook een Broil King Keg kamado naast heel wat gassers van Broil King. Daarnaast nog heel wat Webers en een aantal Traegers. Ik was zelf een beetje verbaasd over het ruime aanbod aan bbq's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:00
Tim0252 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:13:
Goedemorgen! Nieuw hier tot het topic! Gisteren mijn eerste BBQ opgehaald, een Weber Pulse 1000 (vanwege appartement). Graag verneem ik jullie must knows en tips & tricks. Daarnaast zal ik gretig mee lezen met het topic :).
Ha super, ben ik toch niet meer de enigste hier :) Heb ook de pulse 1000 vanwege appartement.
Zoals @catch22 heeft aangegeven heb ik al eens ribs gemaakt en dat lukte aardig goed.
Ben op dit moment aan het kijken om een smoke tube aan te kopen voor toch een klein beetje 'rooksmaak' te krijgen in deze elektrische bbq.

Stuur gerust privé als je vragen of opmerkingen hebt, ook ik ben zeker nog lerende met deze BBQ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:00
Marzman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Als je veel buiten eet zal een gasbbq vast wel voordelen hebben, maar op kolen is gewoon leuker.

Ik heb ook nog wel een campingsetje liggen om buiten te koken :p

Op een appartement kun je trouwens ook wel een bbq op kolen gebruiken. Je moet alleen kijken of je bovenburen hebt…
Nja, niet persee. In mijn appartementencomplex staat specifiek in het verkoopovereenkomst dat je geen gas/kolen barbecue mag gebruiken op de terrassen omwille van brandgevaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 21:54
Vanochtend weer eens een zuurdesem brood gemaakt op de Caliber. Resultaat is al beter alleen het rijzen nog goed onder de knie krijgen. Heerlijk stevig brood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_kxSgzZcaTiAkJVQAm2NLnrWoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38WATPOUXLDzlhFymP5YBQUO.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 19:48
Bedankt voor de reacties.

De horta bij mij in de buurt heeft bijna geen bbq afdeling.
Heb ook de website bekeken en die bge kost daar 1600 zonder onderstel en tafeltjes.

Zoek voor dat bedrag een zo compleet mogelijke bbq.

Ik twijfel gewoon tss de bastard large en de kj classic 2.
Elke keer als ik een winkel binnenkom valt mij oog op de bastard.

Voor zover ik heb kunnen zien hebben ze alle 2 de zelfde accessoires.(pizza en spit wil ik zeer graag)
Ondertussen ook gelezen dat de service van kj beter is als de bastard. Maar die posts waren ook van een jaar tot 2 jaar geleden.

Dus qua garantie zit ik beter bij kj.
Maar zijn ze allebei even gebruiksvriendelijk, gemakkelijk in onderhoud?

Ga binnenkort eens terug naar bbqexperience in roosendaal. Ze nog eens goed bekijken en wat extra uitleg vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SpooN_05 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:20:
Bedankt voor de reacties.

De horta bij mij in de buurt heeft bijna geen bbq afdeling.
Heb ook de website bekeken en die bge kost daar 1600 zonder onderstel en tafeltjes.

Zoek voor dat bedrag een zo compleet mogelijke bbq.

Ik twijfel gewoon tss de bastard large en de kj classic 2.
Elke keer als ik een winkel binnenkom valt mij oog op de bastard.

Voor zover ik heb kunnen zien hebben ze alle 2 de zelfde accessoires.(pizza en spit wil ik zeer graag)
Ondertussen ook gelezen dat de service van kj beter is als de bastard. Maar die posts waren ook van een jaar tot 2 jaar geleden.

Dus qua garantie zit ik beter bij kj.
Maar zijn ze allebei even gebruiksvriendelijk, gemakkelijk in onderhoud?

Ga binnenkort eens terug naar bbqexperience in roosendaal. Ze nog eens goed bekijken en wat extra uitleg vragen.
Wat maakt dat je tussen die 2 twijfelt dan?
Mijn keuze zou direct KJ zo. Maar ik ben dan ook fan van het rode kleurtje. En vind KJ innovatiever. Daarnaast is het al een groot voordeel dat ze niet van 200F zijn.
Basterd zal zijn werk ook vast prima doen. Daar twijfel ik ook niet aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Zou zelf ook voor de Joe gaan ook ivm ervaringen die ik zie van het andere bedrijf qua klantbeleving. Ik loop er met een grote boog omheen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik vind dat hele geneuzel een beetje overdreven. Het is een brok steen, dat gaat niet zomaar kapot. En de eerste 2 jaar heb je sowieso niets met 200f te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dat klopt, maar elk bedrijf dat er zo mee omgaat gun ik persoonlijk geen enkele euro. Ook als het product goedkoper is dan de concullega’s die wel voor de klant staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:53:
Ik vind dat hele geneuzel een beetje overdreven. Het is een brok steen, dat gaat niet zomaar kapot. En de eerste 2 jaar heb je sowieso niets met 200f te maken
Het stenen gedeelte zal wel loslopen.
Maar mijn topvent/scharnieren/aslade/afdichting/onderstel e.d zijn niet van steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

ST10©DE

Dus.............

In kon het zo snel nergens vinden, maar hier is vast iemand die het weet : kan je een pizzasteen tweezijdig gebruiken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ST10©DE schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:09:
In kon het zo snel nergens vinden, maar hier is vast iemand die het weet : kan je een pizzasteen tweezijdig gebruiken?
Beide zijdes zijn exact hetzelfde.
Zie geen enkele reden van niet dus.

Waarom denk je dat het niet kan en welke kant zou je niet kunnen gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

ST10©DE

Dus.............

Dennis1812 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Beide zijdes zijn exact hetzelfde.
Zie geen enkele reden van niet dus.

Waarom denk je dat het niet kan en welke kant zou je niet kunnen gebruiken dan?
Mijn pizzasteen heeft een logo aan de bovenkant. Dus ik zou alleen de bovenkant gebruiken. (Cadac steen)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Krijg je dan een logo in je pizza ofzo?
Denk dat de onderkant ook wel zal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:47

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

xven0mxz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:11:
Vanmiddag ga ik voor het eerst spareribs (dik bevleesde) maken.

Het volgende had ik in gedachten.(Temp kamado de gehele weg 110Graden)
- Vlies eraf
- Rub erop smeren(eerst mosterd voor binding)
- 2,5u indirect roken met appel chuncks.
- 1,5u inpakken in alu folie met roomboter, basterd suiker en appelsap
- 1u - 3kwartier uitpakken en elke kwartier insmeren met de aflak saus.

Eten :9 !

Mis ik iets? Ik lees en zie zo veel verschillende dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Toch 3u roken, 2u inpakken en 1 u elke 15 min aflakken.

Op 1 rib zat wat vet aan de onderkant die was wat aangebrand. Verder overheerlijk. Vlees viel van het bot af

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-POSIIvVbfXp7mHXvK6F6Q-0v-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpuwrxnfBciS0C1aPgx3aBO6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2LVcxT8acfUJCZvPPpnwvovAwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GB7PCKUiqldktERjUNnHmICM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5stN1rhUf9euUej5k0Px5Fbe4JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcWffzH289yERyLOwo4mTAoA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAWIRrQUldmafnu752jz-TAcGO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dS5csZTClut84lzNWbvVKYWe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ju4FQ-688FpPVJFiK_YZinKtdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNERdhKGGFlfz4lkL0XQjl4t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

@xven0mxz
weet niet of t zo lag de hele tijd maar als dit zo was dan zijn de blauwe pijjlen de plek waar je aanbranding krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW-0tyPzGXh2_P4f6QNCNt3dkYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PSDkXhP5torst3W1derXRb70.jpg?f=user_large
Directe hete lucht uit de vuurkorf en hoge luchtstroom droogt de boel uit en maakt t ook heter dan wat je meet met je roostermeting.
(kan ze ook halveren en dan past t wel boven je deflector. )

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
ST10©DE schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:09:
Als de steen geheel uit 1 materiaal (cordoriet) is, dan ja. Bij mij staat er ook een merkje aan 1 kant, merkje niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag beef ribs van Ierse koeien gemaakt. Peper, zout, uienpoeder, knoflook, gerookt paprika. En dan met 3 blokjes hickory. De stal op 80C duurde 2 uur alvorens die naar 86C ging. Bij 88C geprikt en overal zacht.

Maar ik weet nu niet of ik die beef ribs nu zo speciaal vind? Het is brisket op een stokje en daar had ik de textuur ook van maar of het echt iets om voor wakker te worden?

Mijn vrouw heeft dan liever pulled pork ipv deze beef ribs en dat weerhoud me ook om een echte brisket point te maken. Ben ik nu gewoon gek?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:53:
Ik snap je punt maar de kamado bestaat uit meerdere dingen. En hoewel je de eerste 2 jaar niks met 200F te maken hebt is de dealer wel afhankelijk van 200F. Dan kan je steen en been klagen bij de dealer, als die geen delen krijgt dan ben je alsnog eigenaar van een dure plantenbak met deksel.

Over het algemeen is KJ / Masterbuilt dan beter qua garantie.

Een dergelijke BBQ bij de Horta kopen is net van hetzelfde niveau als kopen bij de Welkoop. Die schuiven voornamelijk tuingereedschap en daar hoort een BBQ bij. En aangezien een kamado een hele hype is is het nog maar wachten tot je lokale kapper er ook één begint te verkopen.

Ik zou naar een dedicated bbq zaak gaan wat dat betreft. Bbqpaleis, vuur en rook, het luxe buitenleven, basbbq, etc etc...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De kapper hier heeft er eens 1 verloot..
Dus die tijd is reeds aangebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:51
Chevy454 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:40:

Maar ik weet nu niet of ik die beef ribs nu zo speciaal vind? Het is brisket op een stokje en daar had ik de textuur ook van maar of het echt iets om voor wakker te worden?

Mijn vrouw heeft dan liever pulled pork ipv deze beef ribs en dat weerhoud me ook om een echte brisket point te maken. Ben ik nu gewoon gek?
Ik had dat ook, vond shortribs wel lekker maar ook niet heel erg speciaal. Ik vind een lekkere stoofpot met rundvlees dan eigenlijk een stuk lekkerder. Hetzelfde geldt ook voor brisket.

Terwijl ik helemaal weg ben van pulled pork en spareribs. Dus denk dat ik het gewoon bij varkensvlees hou. Dan maar een lekkere steak als ik rundvlees wil, daar mag je me wel snachts voor wakker maken :9

Edit:
Ik had trouwens heel erg veel shortribs over en de volgende dag in dunne plakjes gesneden en op brood gedaan en dat was wel echt super lekker. Gewoon koud als vleeswaren dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ozzie op 08-08-2021 21:32 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:40:
Vandaag beef ribs van Ierse koeien gemaakt. Peper, zout, uienpoeder, knoflook, gerookt paprika. En dan met 3 blokjes hickory. De stal op 80C duurde 2 uur alvorens die naar 86C ging. Bij 88C geprikt en overal zacht.

Is brisket duurder of goedkoper dan shortribs? (per kilo vlees bedoel ik) Ik moet zeggen ik heb laatst shortrib gegeten en vond t wel lekker. Inderdaad brisket achtig. Dus als t goedkoper is zou dat een reden zijn om shortribs te kopen.
Nee hoor, maar brisket is niet een stuk vlees wat je alleen even voor je zelf maakt.een short rib zou dat wel kunnen zijn. (beetje veel maar t kan.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ik zou me als 200F, die toch zich tussen de bge, kj's enz wil wurmen iets zorgen maken als forums ze negatief vinden in service en garantie. (veel goedkoper zijn ze niet namelijk.)
Kijk dat ze tuincentrum kwaliteit(niks te nadelen aan grizzly grill en de gezakte Grill guru op zich) anders benaderen als hun premium in service en garantie lijkt me nog te billijken. Marges zijn veel kleiner (ga ik van uit) dus garantie moet dat dan ontgelden.
Maar gezeik met je onder merken straalt toch af op je premium merk wat nadelig is voor je marktaandeel denk ik.
Vandaar zou ik me als 200F toch iets beter zo opstellen in de communicatie en service.
Blijkbaar valt t ze niet op of kunnen ze er niks mee of vinden ze t wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zolang de verkoopcijfers oke zijn zullen ze zich niet druk maken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
copykat schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:48:
Ik zou me als 200F, die toch zich tussen de bge, kj's enz wil wurmen iets zorgen maken als forums ze negatief vinden in service en garantie. (veel goedkoper zijn ze niet namelijk.)

Vandaar zou ik me als 200F toch iets beter zo opstellen in de communicatie en service.
Blijkbaar valt t ze niet op of kunnen ze er niks mee of vinden ze t wel meevallen.
1 keer 500 euro of 10 keer 100 euro. Ik denk dat ze meer geld omzetten met hun grill guru (AH actie), Grizzly Grills (Welkoop) als met hun niche Bastard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

1 keer 500 euro of 10 keer 100 euro. Ik denk dat ze meer geld omzetten met hun grill guru (AH actie), Grizzly Grills (Welkoop) als met hun niche Bastard.
Kan kloppen maar dan zijn ze hun eigen "nich product" aan t choken en uiteindelijk op een zijpad te zetten.
En worden ze uiteindelijk een dozenschuiver. (wat commercieel en financieel misschien veel aantrekkelijker is dan een merk op de markt zetten.)
Wat ze zelf willen denk ik.
moet je voor de lol eens "bastard" en "klacht" in typen in google:
https://nl.trustpilot.com/review/www.bastard.nl
auch! :X
https://nl.trustpilot.com/review/200fahrenheit.nl

kleine highlight van de lijst.
internet laat altijd bagger zien als je bagger zoekt maar dit gaat je uiteindelijk toch opbreken als bedrijf vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
copykat schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

Kan kloppen maar dan zijn ze hun eigen "nich product" aan t choken en uiteindelijk op een zijpad te zetten.
En worden ze uiteindelijk een dozenschuiver. (wat commercieel en financieel misschien veel aantrekkelijker is dan een merk op de markt zetten.)

internet laat altijd bagger zien als je bagger zoekt maar dit gaat je uiteindelijk toch opbreken als bedrijf vrees ik.
Trust pilot :')

Maar maak even een topic aan in het shopping forum ofzo als je graag wil klagen. Dit geneuzel voegt niets toe verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

418O2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Trust pilot :')

Maar maak even een topic aan in het shopping forum ofzo als je graag wil klagen. Dit geneuzel voegt niets toe verder
ik wil niet klagen ik heb niet eens een 200F kamado. (en zal er vermoedelijk/zeker ook niet één kopen in de toekomst) Ik bedoel als hier mensen roepen in een grote boog er omheen te gaan puur vanwege hun service en reacties op garantieverzoeken, en kleine zoek actie komt ook de zelfde tonatie boven dan heb je een imago probleem of niet?
Dat punt wil ik maken.

Voor de rest zal t me worst zijn of andere dit meenemen in hun beslissing welk merk ze kopen.
(mij viel op dat de laatste 2021 GrizzlyGrill actie bij welkoop veel dingetjes boven kwamen in afwerkings netheid verschil met de 2020 serie.) En de Grill Guru is al enige tijd niet geïnnoveerd (ook dus afgezakt naar "tuincentrum niveau") geen plusjes om eentje aan te schaffen.
Maar dat ze ook met hun hoofdmerk zo boven komen is treurig te noemen.
En ja trustpilot is vaak spam in te vullen na aankoop dus niet gedegen reviewwerk maar toch teveel van dit soort bagger blijft dan hangen aan je merk. En vertrouwen afbreken gaat sneller dan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:29
SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:48:
Welke winkels raden jullie aan om een kamado te kopen.
Eentje met een goede service.

Momenteel twijfel ik tussen een bastard large en een kamado joe large.
De bge is wat te duur voor me.

Zelf ben ik van antwerpen
Je kan eens een kijkje nemen naar een Monolith Classic Pro Serie 2.0 of een Grill Bill Pro II, zijn zeer komplete kamado"s en goede service .
Garanties zijn ook oke .
Ik heb zelf een Masterbuilt (ook van Kamado Joe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Gaat de Kamado Joe Classic 2 er helemaal uit trouwens nu met de komst van de 3 ?
Ik wil volgend jaar een kamado kopen, maar vind de prijs van de 3 echt te gek namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De 3 is er al lang.
En de 1 wordt ook nog goed verkocht.
Geen aanleiding te geloven dat ze er zo uitgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
So_Surreal schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:45:
Ik wil volgend jaar een kamado kopen, maar vind de prijs van de 3 echt te gek namelijk.
De 3 is duur maar ik zou die wel kopen als het financieel gaat. De reden is dat die hoogte heeft wat de 1 en de 2 missen. En die hoogte heb ik op mijn bullet smoker wel en is soms handig om bepaalde gerechten direct te bereiden. Maar die gebruik ik dan weer niet als het buiten regent.

Als je dan een KJC2 met een bullet smoker koopt heb je de prijs van de KJC3 schat ik zo. Maar als je een KJC2 koopt ben je denk ik beter af met de KJC1.

En ik zou het niet volgend jaar kopen maar einde seizoen. (Opruiming enzo)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvdbersselaar
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-08 17:27
Ik wil dit weekend graag shortribs en pulled pork gaan maken.
Echter zoek ik nog een goede online slager bij wie ik het beste kan bestellen en laten bezorgen (regio Utrecht). De slager in onze buurt is vrij matig helaas.
Er zijn er online zoveel te vinden wat de keuze wat lastig maakt.
Op dit moment zit ik vooral bij de meatlovers te kijken.

Ik zoek naar kwaliteitsvlees. Echter hoeft het niet beste van het beste te zijn voor de allerhoogste prijs. Maar dus ook zeker niet het goedkoopste stukje vlees wat er te vinden is.

Heeft iemand een goede tip voor mij?
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:30
timvdbersselaar schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:32:
Echter zoek ik nog een goede online slager bij wie ik het beste kan bestellen en laten bezorgen (regio Utrecht). De slager in onze buurt is vrij matig helaas.

Ik zoek naar kwaliteitsvlees. Echter hoeft het niet beste van het beste te zijn voor de allerhoogste prijs. Maar dus ook zeker niet het goedkoopste stukje vlees wat er te vinden is.

Voor shortribs ga ik persoonlijk in ieder geval alleen voor grainfed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:27
copykat schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

Ik heb afgelopen weekend een Bastard Urban Large ontvangen.
Kitnaad aan de onderzijde van het toevoer rooster is niet helemaal dicht gekit.
Zaterdag gemaild, vandaag reactie dat er een reparatieset word gestuurd.

Ik vind dat toch wel een snelle service eerlijk gezegd.
Nu verder dit topic doorrollen voor gerechten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Nieuwe BBQ tafel aangeschaft.
Mocht iemand intresse hebben in de oude en kan deze ophalen....
Dan kan je een goed bod doen via DM

Oud: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/686djH6/bbq-tafel-oud.png

Nieuw: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wYtP2yn/bbq-tafel.png

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Dennis_k schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Ik heb afgelopen weekend een Bastard Urban Large ontvangen.
Kitnaad aan de onderzijde van het toevoer rooster is niet helemaal dicht gekit.
Zaterdag gemaild, vandaag reactie dat er een reparatieset word gestuurd.

Ik vind dat toch wel een snelle service eerlijk gezegd.
Nu verder dit topic doorrollen voor gerechten!
Je hoort vaker klachten dan tevreden mensen in serviceland . Dus enige nuance is altijd nodig.
Ja terug naar gerechten. 😊

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Zei iemand gerechten?

Rib eye van de Weber dit weekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJulGzjCzLXuz_GNHVSEMDysiUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnKc3CIiltnX7MQYFdQhUrZB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-4i1U8EwY3WMt0Z-0KGd9bfFnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hne8LkwjOa8DTE2IdTsKubnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCMB5BF2B-CGuFrhr76U8Y0fOs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSNOdmUa7Zfnb12b6T5zmr6j.jpg?f=fotoalbum_large

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:43

CeesKees

I rest my Kees

timvdbersselaar schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:32:

Kennis van mij koopt graag bij harriesvlees.nl

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ik had hem zo van t "stokje" gegeten 😁
Ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ozzie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:29:
Edit:
Ik had trouwens heel erg veel shortribs over en de volgende dag in dunne plakjes gesneden en op brood gedaan en dat was wel echt super lekker. Gewoon koud als vleeswaren dus :)
Nou, dat was een gouden tip. Ik had nog een halve rib over en daar heb ik enkele dunnen plakjes van gesneden en OMFG, dat is nog lekkerder als warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 22:54
Ik ben al een aantal jaar fanatiek gebruiker van een Primo Oval Large. Heb hem nadat ik hem kocht op een stapel palets gezet en daar wieltjes onder gemaakt. Functioneel goed en volgens sommige mensen nog mooi ook, maar ik mis wel wat werkruimte, kastjes etc. Dus ben ik al een tijdje rond aan het kijken naar een mooi meubel/buitenkeuken. Ik zie erg veel hout langskomen, dit vind ik in principe wel mooi, maar is vaak veel van hetzelfde.

Nu kwam ik deze tegen:

Afbeeldingslocatie: https://kamadospace.nl/wp-content/uploads/2020/09/Kamadospace-Infinity-Island-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://kamadospace.nl/wp-content/uploads/2021/03/9.png

Een meubel van KamadoSpace

Wat mij betreft een erg strak meubel. Blad is gemaakt van RVS en de voorkanten van de lades zijn van HPL, dat kleurvast is. Ik vraag me alleen af of de lades waterdicht zijn, door de handvaten kan volgens mij wel regen binnen waardoor je spullen nat kunnen worden.

Wat zijn jullie gedachtes bij het zien van deze meubel?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4hIcfPf.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3FDlrm5.png

Vorige week ook bezig geweest. De baby back ribs kwamen er nu echt heel goed uit. Vriend me (fanatieke rib eter) vond ze fantastisch. Mijn vriendin how-ever vind de natte marinade lekkerder dan de droge bark. Dus die volgende keer die van haar nog even insmeren met wat saus nadat ze er af gaan. Dat ze nog wat sticky zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2021 09:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:22:
Ik ben al een aantal jaar fanatiek gebruiker van een Primo Oval Large. Heb hem nadat ik hem kocht op een stapel palets gezet en daar wieltjes onder gemaakt. Functioneel goed en volgens sommige mensen nog mooi ook, maar ik mis wel wat werkruimte, kastjes etc. Dus ben ik al een tijdje rond aan het kijken naar een mooi meubel/buitenkeuken. Ik zie erg veel hout langskomen, dit vind ik in principe wel mooi, maar is vaak veel van hetzelfde.

Nu kwam ik deze tegen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat mij betreft een erg strak meubel. Blad is gemaakt van RVS en de voorkanten van de lades zijn van HPL, dat kleurvast is. Ik vraag me alleen af of de lades waterdicht zijn, door de handvaten kan volgens mij wel regen binnen waardoor je spullen nat kunnen worden.

Leuk spul, maar voor 3k koop ik wel 2 losse kastjes en wat accessoires bij de IKEA. En voor de 2.5k die overblijft kan ik een hoop vlees en kolen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
418O2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Leuk spul, maar voor 3k koop ik wel 2 losse kastjes en wat accessoires bij de IKEA. En voor de 2.5k die overblijft kan ik een hoop vlees en kolen kopen.
Geld moet rollen :).

En hoop dat het verschil wel te zien is tussen wat ikea kastjes en dit meubel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb die ook gezien en over getwijfeld. Vond hem uiteindelijk wel te duur en ben voor iets goedkoper gegaan.

Mocht je hem kopen. Laat je dan wel even weten of hij bevalt? Mogelijk dan toch maar sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:10
Ik spaar nog even door voor deze buitenkeuken: https://coccolare.nl/product/buitenkeukenmetluifel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Geld moet rollen :).

En hoop dat het verschil wel te zien is tussen wat ikea kastjes en dit meubel.
Ja natuurlijk wel, maar 3k voor een kastje.. Ik vind het wat overdreven. Ik geef ook zat geld uit, maar het moet wel wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Prachtig ding. Maar niet verrijdbaar. En waar moet de rook naartoe van de kamado?

Maar met bovenstaande in gedachte toch eens kijken voor een vaste plek voor de Kamado.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Rol het maar hier heen voor de mini pitmaster in wording :D

3k voor dergelijke kasten is echt wel serieus geld maar dan moet je bijna horeca zijn om zoiets tegenover de financiele directeur te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ach, een ander geeft het uit een luxere auto.

Het is een mooie kast. Waarom kan een bbq van 1.5k wel verantwoord worden? Of een auto van 30k? Of een huis van 400k?
Goedkoper voldoet ook in alle gevallen.

Als hij geld over heeft en iets unieks in z'n tuin wil hebben. Let it be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dennis1812 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:22:
Ach, een ander geeft het uit een luxere auto.

Het is een mooie kast. Waarom kan een bbq van 1.5k wel verantwoord worden? Of een auto van 30k? Of een huis van 400k?
Goedkoper voldoet ook in alle gevallen.

Als hij geld over heeft en iets unieks in z'n tuin wil hebben. Let it be.
Hij vraagt letterlijk wat wij denken maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Van het meubel, niet van de prijs geloof ik.
Maar misschien heb ik verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dennis1812 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:26:
Ik kijk naar het totaalplaatje. Maar ik zie het nu van een meubel bij een grote kamado niet zo, want die staat op zijn eigen al op de juiste hoogte. Maar ieder zijn ding natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Voor dat soort bedragen zou ik een rvs horeca werkmeubel kopen mogelijk nog via een faillissement veiling. Deze kan je als je handig genoeg bent redelijk gelijk krijgen. Maar ja ik moest ook perse een Caliber Pro Kamado en het jaar erna nog 1 terwijl het een stuk goedkoper kon. ;)

En ook onder een afdak zou ik deze vanaf de herfst binnen zetten. Ongeacht of het rvs is er komt vliegroest op, het is immers roest vast staal niet vrij.

[ Voor 21% gewijzigd door Hari-Bo op 10-08-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dennis1812 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:26:
Jij hebt goed gelezen. @418O2 wat minder ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:38:
Voor dat soort bedragen zou ik een rvs horeca werkmeubel kopen mogelijk nog via een faillissement veiling. Deze kan je als je handig genoeg bent redelijk gelijk krijgen. Maar ja ik moest ook perse een Caliber Pro Kamado en het jaar erna nog 1 terwijl het een stuk goedkoper kon. ;)

En ook onder een afdak zou ik deze vanaf de herfst binnen zetten. Ongeacht of het rvs is er komt vliegroest op, het is immers roest vast staal niet vrij.
Een RVS horeacameubel ombouwen tot iets zoals dit is nogal een opgave. En als je het niet kunt, ben je uiteindelijk nog duurder uit ook verwacht ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Jij hebt goed gelezen. @418O2 wat minder ;).
Ik ga een product niet beoordelen zonder de prijs er bij in acht te nemen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Artbij Je hebt ze ook kant en klaar te koop en allerlei setups en dan kan je rond de 1k klaar zijn. Dan kan je 2k besteden voor houten elementen. ;)
En dat zijn nieuwprijzen, tweedehands worden ze ook veel aangeboden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWMrbOiGnVMDZsvMQ2dtiJoekCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qv0pAJtldNK2rY3sHKuL7BOj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V97k2uzSeatenU31NPeW6PQUFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M25pp3NMPvtdAXP6ejwLPFXK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
De RVS horeca meubels zijn niet voor buiten gebruik.
Onder het werkblad zit vaak goedkoop hout voor de stevigheid wat niet goed tegen vocht kan.

@Artbij Dat meubel heb ik ook gezien, ziet er echt goed uit! Maar die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
nielsn schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:37:
Onder het werkblad zit vaak goedkoop hout voor de stevigheid wat niet goed tegen vocht kan.

Heb jij hem in het echt gezien?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
nielsn schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:37:

Klopt, maar dat kan je gemakkelijk aanpassen. Voor die 2k marge die je hebt is dat een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Klopt, maar dat kan je gemakkelijk aanpassen. Voor die 2k marge die je hebt is dat een non-issue.
Het kost meer dan 2k om een RVS keuken die jij voorstelt netjes te maken. Zeker voor buiten gebruik. Als je hem onder een overkapping zet kom je wellicht wel een eind, maar dan nog kost het veel tijd, geld en moeite.

Wat denk je dat het bijvoorbeeld kost om dat frame te laten spuiten?

[ Voor 7% gewijzigd door Artbij op 10-08-2021 11:47 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Heb jij hem in het echt gezien?
Nee, kwam deze tegen tijdens mijn zoektocht naar het ideale BBQ-meubel.

Tot op heden nog steeds niet gevonden :|
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Je gaat er zo maar vanuit dat iedereen dat kan. Er zijn genoeg mensen die zoiets liever uitbesteden waarbij de prijs dan minder belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Het kost meer dan 2k om een RVS keuken die jij voorstelt netjes te maken. Zeker voor buiten gebruik. Als je hem onder een overkapping zet kom je wellicht wel een eind, maar dan nog kost het veel tijd, geld en moeite.
Ik vraag mij ook af of het desbetreffende meubel van 3k in regen en wind buiten kan staan. Fysiek wel, maar als ik de lades met de handgreep zie komt daar gewoon vocht naar binnen. En dan heb ik nog niet over het softclose systeem wat niet van rvs is na een jaar buiten staan minder soepel gaat lopen...

Ik ben in ieder geval getriggerd en heb momenteel nog een houten BBQ meubel staan (omgebouwd dressoir ook een fractie van de prijs ipv 1+k) en ga eens opzoek naar een mooi rvs meubel waarbij ik eindelijk mijn slagersblok van 80x80cm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Ik vraag mij ook af of het desbetreffende meubel van 3k in regen en wind buiten kan staan. Fysiek wel, maar als ik de lades met de handgreep zie komt daar gewoon vocht naar binnen. En dan heb ik nog niet over het softclose systeem wat niet van rvs is na een jaar buiten staan minder soepel gaat lopen...

Ik ben in ieder geval getriggerd en heb momenteel nog een houten BBQ meubel staan (omgebouwd dressoir ook een fractie van de prijs ipv 1+k) en ga eens opzoek naar een mooi rvs meubel waarbij ik eindelijk mijn slagersblok van 80x80cm kan gebruiken.
Plus dat alles wat in het meubel staat ook niet nat kan/mag worden, met uitzondering van wat tools. Ik wil zelf nog wel een overkapping en een groter werkblad naast mijn kamado. Maar met de huidige hout-prijzen laat ik dat maar voor wat het is

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 10-08-2021 12:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Al een tijdje bezig maar het wil niet echt vlotten met dit weer.
Als eenmaal het frame gelijmd en geschroefd is kan ik de vlakken gaan inkleden met hout en dan kan de KJIII erin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14pNur_TKDxxuzOVx0DpFtJsOCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eE1MCovt2nUCyLE2xtVKZr07.jpg?f=user_large

Meer info het burentopic: loewie1984 in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Heeft er iemand ervaring met yakiniku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SpooN_05 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:27:
Heeft er iemand ervaring met yakiniku?
Ja. zoek eens in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:04:
Maar met de huidige hout-prijzen laat ik dat maar voor wat het is
Lichtelijk off topic maar is houtprijs zoveel gestegen dan?
* Chevy454 wou ook een overkapping maar met een kleintje onderweg moet dat eerst financieel gestelpt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Chevy454 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

* Chevy454 wou ook een overkapping maar met een kleintje onderweg moet dat eerst financieel gestelpt worden.
Och kerel, dat is echt niet normaal meer. Volgens mij drie keer over de kop gegaan de laatste 2 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 12:16
Chevy454 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Als iemand die net een bescheiden overkapping van 3*4 gezet heeft, kan ik bevestigen dat de houtprijzen momenteel écht niet leuk zijn :'( . Vriend van me is hovenier en wist te vertellen dat íe bijna maandelijks bericht kreeg/krijgt dat de prijzen wederom met x percentage gaan stijgen.

Ik heb oudere offertes van diverse houthandels dan ook maar heel snel weggeooid en niet meer aan gedacht.
Soms huil ik mezelf 's nachts nog steeds in slaap omdat ik zo lang getwijfeld en dus gewacht heb met hout bestellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Raek schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:05:
Als iemand die net een bescheiden overkapping van 3*4 gezet heeft, kan ik bevestigen dat de houtprijzen momenteel écht niet leuk zijn :'( . Vriend van me is hovenier en wist te vertellen dat íe bijna maandelijks bericht kreeg/krijgt dat de prijzen wederom met x percentage gaan stijgen.

Ik heb oudere offertes van diverse houthandels dan ook maar heel snel weggeooid en niet meer aan gedacht.
Soms huil ik mezelf 's nachts nog steeds in slaap omdat ik zo lang getwijfeld en dus gewacht heb met hout bestellen. :+
5x6m overkapping :'( Spreekwoordelijk doorgestreept dan ;)
Dan maar kijken voor het terras te vernieuwen alvorens terug te denken aan die overkapping.

Het is toch best wel naadje zo want de Masterbuilt staat gewoon buiten in regen en wind (no f**ks given) maar ik wil nog graag een pellet bbq of gas bbq erbij hebben staan. En dan niet steeds te moeten slepen naar de garage...

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 10-08-2021 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
De verwachting is dat de houtprijzen richting het najaar weer gaan dalen. In Amerika is het alweer op het oude niveau. Echter ebt het nog even na. Ik heb destijds in maart gekocht en toen was het al gekkenhuis.

Ik moest iets van 3657 eu betalen en had een korting bedongen, en toen zei de leverancier: Ik zou het je graag geven, maar als ik het niet aan jou verkoop ben ik het zo kwijt aan iemand anders. De uitdaging van de leveranciers is niet of ze het kunnen aanbieden maar daadwerkelijk kunnen leveren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10

Nu kwam ik deze tegen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat ik voor dat geld 2 extra kamado's kan kopen 8)7
Daarentegen wel een prachtige meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Ik zie net op hun website dat je voor maar € 150,- een polyester hoes hebt, voor € 250,- heb je een variant van acryl.

Het wordt steeds duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
418O2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Ja. zoek eens in het topic :)
Heb even gezocht en vind er precies niet veel van terug in het topic.

Heb deze kamado gezien in de sligro vandaag.
Blijkbaar wordt die vrij kaal geleverd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12
SpooN_05 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Heb even gezocht en vind er precies niet veel van terug in het topic.

Heb deze kamado gezien in de sligro vandaag.
Blijkbaar wordt die vrij kaal geleverd
Ik weet niet hoe het met de nieuwere versie is, maar de oude zou ik links laten liggen.
Met meerdere gewerkt en ook bij andere gezien, maar de thermometer laat vrij snel los, zowel van de dome af, als wel het binnenwerk van de thermometer die los gaat zitten. Het vilt van de oude versie is ook van matige kwaliteit. Ik zie wel dat de nieuwe versie (die met rookhouttoevoerluikje) een betere thermometer heeft.

Ik hou het wel bij m'n 6 jaar oude BlackBastard, die heeft net voor z'n verjaardag een tafeltje gekregen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VV8ZmJLtU73oR7QAiR34_l-26sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T52GGf5dzMo5Ngvo2V9SNZF9.jpg?f=fotoalbum_large

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Ziet er netjes uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:50
insomniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Ik weet niet hoe het met de nieuwere versie is, maar de oude zou ik links laten liggen.
Met meerdere gewerkt en ook bij andere gezien, maar de thermometer laat vrij snel los, zowel van de dome af, als wel het binnenwerk van de thermometer die los gaat zitten. Het vilt van de oude versie is ook van matige kwaliteit. Ik zie wel dat de nieuwe versie (die met rookhouttoevoerluikje) een betere thermometer heeft.

Ik hou het wel bij m'n 6 jaar oude BlackBastard, die heeft net voor z'n verjaardag een tafeltje gekregen. :)
[Afbeelding]
Ziet er goed uit
Maar volgens mij hebben wij een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 21-09 20:43

Nu kwam ik deze tegen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Prachtig ding, vind ik.. 1 groot nadeel, die wielen gaan niet werken. Mijn BBQ heeft ook van die kleine wielen en dat wil ik nooit meer. Mij eigen werkbank/bar/tafel heeft grote wielen gaat over elke ondergrond.
Dit soort kleine wielen doen het zelfs niet op een vlakke ondergrond.
Mjins inzien: als je een dergelijk bedrag uitgeeft, dan niet zulke wielen. (echt waardeloos bij mijn BBQ, die verder top is.)
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Prachtig ding. Maar niet verrijdbaar. En waar moet de rook naartoe van de kamado?

Maar met bovenstaande in gedachte toch eens kijken voor een vaste plek voor de Kamado.
Als verrijdbaar het doel is, niet die wielen.
Ik verplaats de BBQ wel 5-7 keer jaar en erger mij er iedere keer aan ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Loft schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Prachtig ding, vind ik.. 1 groot nadeel, die wielen gaan niet werken. Mijn BBQ heeft ook van die kleine wielen en dat wil ik nooit meer. Mij eigen werkbank/bar/tafel heeft grote wielen gaat over elke ondergrond.
Dit soort kleine wielen doen het zelfs niet op een vlakke ondergrond.
Mjins inzien: als je een dergelijk bedrag uitgeeft, dan niet zulke wielen. (echt waardeloos bij mijn BBQ, die verder top is.)

[...]

Als verrijdbaar het doel is, niet die wielen.
Ik verplaats de BBQ wel 5-7 keer jaar en erger mij er iedere keer aan ;)
Ik dacht hetzelfd met die wielen, maat in reviews op YouTube rolt hij toch wel goed.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 21-09 20:43
Artbij schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

Ik dacht hetzelfd met die wielen, maat in reviews op YouTube rolt hij toch wel goed.
Op zeer vlakke ondergronden en de eerste paar keer. Als er eenmaal zand in dat type wiel zit, dan gebeurd er niets meer en schuurt die over de ondergrond.
Ik ben zelf aan kijken of ik de mijne kan vervangen onder de BBQ, maar dat is nog niet zo makkelijk :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

insomniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

[Afbeelding]
Alles is mooi in verhouding tot die blauwe zwarte lappendeken op de achtergrond. Allemachtig wat ligt dat lelijk op het dak.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zo te zien 2 woningen, dus waarschijnlijk 2 eigenaren en 2 mensen die dus onafhankelijk van elkaar bij een andere panelen boer de panelen heeft laten installeren.

Zo ziet half NL eruit momenteel.
En liever Zo als geen panelen erop mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zag de review van noskos van de KJ classic 3. Vet ding. Tot ik de prijs zag, nondeju

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
..l

[ Voor 99% gewijzigd door Artbij op 11-08-2021 00:07 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Laatst online: 16:51
Zaterdag begint de Eredivisie weer (eigenlijk vrijdag, maar mijn cluppie speelt zaterdag) dus wordt het voetbal en bbq. Nu heb ik voor deze vrienden eigenlijk alle bbq klassiekers (pulled pork, brisket, ribs, bavette, ribroast) al wel een of meerdere keren gemaakt, dus ben ik beetje op zoek naar inspiratie.
Ik zat bv te denken aan warm gerookte zalm of lamsbout. Iemand nog andere leuke suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Lamskroon? Biggetje? Shortribs? Een dikke lekkere steak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:30
Speenvarkenham. Ah yeah. Of lam spareribs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Noskos is trouwens ook overgestapt naar kamp Rood.
Zag gisteren zijn laatste filmpje over de KJIII

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Sf1nX

Tuinder

loewie1984 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:20:
Noskos is trouwens ook overgestapt naar kamp Rood.
Zag gisteren zijn laatste filmpje over de KJIII
En in dat filmpje en vooral bij zijn reacties eronder is hij niet mild voor Bastard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Sf1nX schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

En in dat filmpje en vooral bij zijn reacties eronder is hij niet mild voor Bastard.
Inderdaad, dat wilde ik er nog bij zeggen maar wilde ook geen discussie uitlokken. Maar het viel me wel op.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat mij daarin wel een beetje stoort is dat deze producten niet in dezelfde prijsklasse zitten. De KJ3 is een keer zo duur als de Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:15:
wat mij daarin wel een beetje stoort is dat deze producten niet in dezelfde prijsklasse zitten. De KJ3 is een keer zo duur als de Bastard
Een review van een KJC2 heeft dan ook weinig zin. Maar is de KJC3 is wel duur tov een Bastard, er zit ook meer bij standaard en heeft ook meer hoogte. Ik krijg thuis een 23" kamado niet erdoor omdat de dome zo zwaar is, dan kom je al uit bij een air hinge. En ja, je kan dan naderhand een air hinge plaatsen etc etc etc... out of the box is het dan niet echt.

Maar zoals Dennis zelf zegt: de bastard is een goede bbq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
never mind

[ Voor 97% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sf1nX schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Ik zie ze niet geloof ik?

Afgelopen zondag een masterclass gedaan bij SmokeyGoodness.
Best prijzig, zoals alles van die gasten, maar leuk dagje uit eerlijk gezegd.
Niet heel veel nieuws gehoord, maar prima biertje en hapjes.

Kreeg na de intro ook zin om een Kamado Joe te kopen ipv een Bastard (die ze zelf verkopen).

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 11-08-2021 11:54 ]

Pagina: 1 ... 174 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism