Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 173 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

copykat

Good copy isn't bad

Jaspervl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

Goed, ik persoonlijk vind dunnere messen (dun bij de snede) prettiger snijden. Hardere messen kunnen dat dunnere beter hebben. Hardere messen "breken liever dan buigen" (lees chippen versus het "rollen" van de snede). Dat vergt dus een wat betere techniek (geen laterale kracht uitoefenen), en een beetje besef van dat je geen te harde dingen moet snijden. (maar je hebt natuurlijk gewoon je oude mes nog, gewoon even slijpen als het bot is) Kortom, het ligt eraan wat je ermee gaat doen.... Zachtere messen hebben dus zeker een plaats.
(chips slijp je er overigens gewoon uit. Een wat conservatievere hoek erop en je hebt weer er minder last van.)

Ook de duurste messen worden bot en zullen geslepen moeten worden. Bij hardere messen is (door de bak genomen) een aanzetstaal geen aanrader. Met slijpen kras je al snel de zijkant, bij damascus vindt men dat meestal wat sneller jammer.

Staar je niet blind op de verschillende staal soorten, profiel en grind zijn erg belangrijk.

Bij het plaatje staan geen specs, maar.... een uitbeenmes zou ik liever wat zachter hebben (omdat je makkelijk tegen bot aankomt). Er zit maar weinig verschil tussen de petty links en de parer rechts. Bij een petty heb ik liever wat meer hoogte bij de hiel zodat het ook op de snijplank wat fijner werkt. Ikzelf ben niet zo van de sets.... Vergeet ook een Herder schilmesje niet ;)
uitbeen ja, die zou meerflex moeten hebben normaal. petty en parer? ja ik denk dat rechts, nakirimes steviger is in heft en lemmet. alles is 61hrc symetrisch japans geslepen. (al is in de specs een ander mes beschreven namelijk een santoku (zo'n stompere koksmes) en beide zijn 89,95 de stuk dus dan zijn de andere een 10tje :-)
mijn oude messen zijn Henco's RVS kan ik niet eens terug vinden op internet vast blokker of zo.
PS Een victorinox defect? Wat wil je er allemaal mee gaan doen, koevoet? ;D Je kan het mes gewoon (laten) onderhouden ;) Die hout vics vind ik er best goed uitzien
goh nooit bedacht dat een nieuw setje messen uitzoeken nog moeilijker is als een kamado kiezen. :+
(beide hebben wel de zelfde levensduur als je het goed kiest. :) )

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:30
copykat schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

uitbeen ja, die zou meerflex moeten hebben normaal. petty en parer? ja ik denk dat rechts, nakirimes steviger is in heft en lemmet. alles is 61hrc symetrisch japans geslepen. (al is in de specs een ander mes beschreven namelijk een santoku (zo'n stompere koksmes) en beide zijn 89,95 de stuk dus dan zijn de andere een 10tje :-)
mijn oude messen zijn Henco's RVS kan ik niet eens terug vinden op internet vast blokker of zo.

[...]

goh nooit bedacht dat een nieuw setje messen uitzoeken nog moeilijker is als een kamado kiezen. :+
(beide hebben wel de zelfde levensduur als je het goed kiest. :) )
Flexibiliteit is wat anders dan hardheid. Ik heb bijvoorbeeld een buigzame harde gyuto (honyaki).

Op het plaatje staat ook helemaal geen nakiri?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jaspervl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

Op het plaatje staat ook helemaal geen nakiri?
Nee, was ook mogelijk om te kopen hadden ze gewoon toegevoegd op die pagina als "kan ook".
Volgens leverancier zijn ze Japans kwa lemmet productie echte damast en vg10 en afgewerkt in China.
t koksmes los is om en nabij 90 euro en komt kwa prijs dus redelijk overeen met de andere "eigenmerken japans staal van messen leveranciers in de damast vg10 61 HRC league.
2jaar garantie. (geen idee of dit normaal is maar wusthof is levenslang)

Hoe langer ik er naar keek destemeer de selectie een beetje onzinnig was.
dat "fileermes" had een echt vleesmes moeten zijn van 20-23cm Dan had ik misschien de risico genomen en t laten opsturen en 30 dagen "proberen" gedaan om te zien of t voldoende was voor mijn gebruik.
(vaak krijg je ook wel wat korting als je meer besteld. Het is webshop only dus even je "gal spuwen" bij de balie is vrij lastig :+ )
Maar als t dan 10 jaar mee gaat voordat t echt stuk is, is het 2 euro per maand afschrijven.

Nu ga ik toch maar voor een fysieke winkel en hun waar.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7IBa1mJ3L81VhH_GniuhTNXuvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i00M6uTBvj7b82vDutsnBtiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Project pulled pork op de camping is van start gegaan :) ligt er nu 40 minuten op. Barbecue schommelt nog een beetje dus ben nog even aan het zoeken hoe ver ik de schuiven open/dicht moet zetten. Maar lijkt nu aardig stabiel op 110-120°. Alleen eigenlijk voor het mooie is de PP er alweer te laat op gegaan. Natuurlijk bedacht mijn dochter dat ze vandaag ging uitslapen in plaats van om 6:30 wakker te worden. Hopelijk is die om een uur of 7 klaar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14
Ozzie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:00:
[Afbeelding]

Project pulled pork op de camping is van start gegaan :) ligt er nu 40 minuten op. Barbecue schommelt nog een beetje dus ben nog even aan het zoeken hoe ver ik de schuiven open/dicht moet zetten. Maar lijkt nu aardig stabiel op 110-120°. Alleen eigenlijk voor het mooie is de PP er alweer te laat op gegaan. Natuurlijk bedacht mijn dochter dat ze vandaag ging uitslapen in plaats van om 6:30 wakker te worden. Hopelijk is die om een uur of 7 klaar.
Zou ik wel de kap er op doen!

;)

succes! ik ben benieuwd Is die WGA niet heel dun? Misschien heeft het nut als je een extra laagje alufolie er om heen doet ter isolatie?

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 03-08-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ozzie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:33:
[Afbeelding]

Gisteren deze binnen gekregen voor bij de WGA, dus volgens mij heb ik nu alle accessoires die ik nodig heb op de camping :)
Alleen nog even briketten kopen maar die hebben ze in brabant vast ook wel ;)
Als je een Weber hebt, heb ik nog wel een .stl file voor je zodat je dit ergens kan printen.
Of jouw poten moeten even dik zijn als die van een Weber.

streamnl in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding]

moet je tussendoor ook t vlees keren (eenzijdige hittebron) en briketten bijvullen of denk je dat t in één go gaat lukken?
Succes dat word een hoop buren op afstand houden door de lekkere lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 17:48

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Nederlandhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:36:
Ik ben meestal een lurker en lees zo ongeveer alle berichten wel (terug) maar dit keer heb ik toch een vraag.

Donderdag voor het eerst wat groter bbqen voor collega's.
Hiervoor ga ik o.a. spareribs maken alleen kan ik pas om 3u op locatie terecht.

Ik zat dus te denken om woensdag alvast 3-2 te doen en dan ingepakt te laten liggen (in de koelkast wanneer afgekoeld?) en dan het laatste uur op locatie te doen. Waarbij ik natuurlijk tijdens dit laatste uur ook de saus er minimaal 2x op smeer :D
Ik ga hiervoor mn eigen Weber meenemen, op dit moment ben ik blij dat ik niet al een Kamado heb qua gewicht haha!

Zijn er mensen die dit vaker zo hebben gedaan? Laat je de Ribs dan in het folie liggen en wacht je tot ze afgekoeld zijn en in de koelkast? Of kan ik ze het beste op een andere manier bewaren?
Ik heb dit meerdere keren gedaan, maar gaat wel iets tenkoste van de smaak uiteindelijk (niet dat de doelgroep daar iets van merkte). Wat voor mij nog het beste werkte was na de 3-2 in aluminium folie verpakken in een bakje stoppen (tegen lekken van vocht) en daarna in een koeltas (houd de warmte vast) en dan mee nemen.

Ik probeerde tussen de stappen zo weinig mogelijk tijd te laten zitten dus in de ochtend op me eigen Weber klaar maken en dan daarna mee nemen en laatste stap op de bbq op locatie.

Maar bij mij zat er hoe dan ook 2 en half uur tussen inverband met reizen dus dat komt niet te goede van het process, maar vaak waren de ribs nog best warm als ik aan kwam. Misschien dat iemand anders meer wijsheid heeft hoe dit beter kan dan ben ik ook benieuwd maar dit is hoe ik het in het verleden vaker gedaan heb. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
418O2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Zou ik wel de kap er op doen!

;)

succes! ik ben benieuwd Is die WGA niet heel dun? Misschien heeft het nut als je een extra laagje alufolie er om heen doet ter isolatie?
Valt mee hoor, volgens mij is die net zo dik als mijn Weber 47. Kap was er alleen even af voor de foto :) temperatuur is verrassend stabiel nu. Kruipt heel langzaam omhoog, maar moet toch af en toe even spuiten dus dan zakt die weer in.
copykat schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

moet je tussendoor ook t vlees keren (eenzijdige hittebron) en briketten bijvullen of denk je dat t in één go gaat lukken?
Succes dat word een hoop buren op afstand houden door de lekkere lucht.
Ik ga wel af en toe keren ja. Denk een keer keren halverwege als die nog niet ingepakt is.

Qua briketten heb ik nog geen idee, zou mooi zijn als het in een keer lukt, maar ik kan er ook makkelijk nog een paar bij doen. Ik heb wel kokos briketten gehaald die extra lang branden.

Het is in ieder geval een stuk meer werk dan mijn traeger aanzetten, maar op de camping heb ik voor de rest toch niks te doen.

Hier naast de camping zit ook nog een winkeltje met streekproducten en daar zag ik gisteren een lamsrackje liggen, dus als de pulled pork goed lukt ga ik dat later deze week ook nog proberen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
[Afbeelding]

Leuk man!
Dat is pas lekker vakantie vieren. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ozzie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Valt mee hoor, volgens mij is die net zo dik als mijn Weber 47. Kap was er alleen even af voor de foto :) temperatuur is verrassend stabiel nu. Kruipt heel langzaam omhoog, maar moet toch af en toe even spuiten dus dan zakt die weer in.
Was een grapje, hence de ;)

Die temperatuur zou ik me niet al te druk over maken, helemaal niet bij PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:52
xleeuwx schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb dit meerdere keren gedaan, maar gaat wel iets tenkoste van de smaak uiteindelijk (niet dat de doelgroep daar iets van merkte). Wat voor mij nog het beste werkte was na de 3-2 in aluminium folie verpakken in een bakje stoppen (tegen lekken van vocht) en daarna in een koeltas (houd de warmte vast) en dan mee nemen.

Ik probeerde tussen de stappen zo weinig mogelijk tijd te laten zitten dus in de ochtend op me eigen Weber klaar maken en dan daarna mee nemen en laatste stap op de bbq op locatie.

Maar bij mij zat er hoe dan ook 2 en half uur tussen inverband met reizen dus dat komt niet te goede van het process, maar vaak waren de ribs nog best warm als ik aan kwam. Misschien dat iemand anders meer wijsheid heeft hoe dit beter kan dan ben ik ook benieuwd maar dit is hoe ik het in het verleden vaker gedaan heb. ;)
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken maar daar heb ik op donderdag helaas dus de tijd niet voor o.a. met vervoer en aangezien ik mn eigen Q meeneem zit ik ook met de afkoeltijd daarvan e.d. :(
Zal dus waarsch gewoon laten afkoelen zijn na de 3-2 en dan de koelkast in. Volgende dag meenemen en laatste uurtje op locatie doen.

Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
418O2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

Was een grapje, hence de ;)

Die temperatuur zou ik me niet al te druk over maken, helemaal niet bij PP
Ik maak me ook niet zo'n zorgen, maar is wel een goede oefening voor als ik iets maak wat wel wat gevoeliger is.
Gaat tot nu toe goed, maar door de warmte word het stuk vlees wat dikker en korter waardoor die net de gaten in de deksel dicht drukte dus ik wat schuiven open gezet maar dat hielp natuurlijk niet. Pas daarba zag ik dat die gaten dicht zaten. Dus even het vlees zo gedraaid dat het wel past en toen schoot die meteen naar de 145°, maar nu weer stabiel rond de 115°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ozzie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Ik maak me ook niet zo'n zorgen, maar is wel een goede oefening voor als ik iets maak wat wel wat gevoeliger is.
Gaat tot nu toe goed, maar door de warmte word het stuk vlees wat dikker en korter waardoor die net de gaten in de deksel dicht drukte dus ik wat schuiven open gezet maar dat hielp natuurlijk niet. Pas daarba zag ik dat die gaten dicht zaten. Dus even het vlees zo gedraaid dat het wel past en toen schoot die meteen naar de 145°, maar nu weer stabiel rond de 115°
Goed excuus om een smikkelstukje voor de chef af te snijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
Zijn er nog mensen hier die ik dit KCBS seizoen nog ga zien op het veld of in de tent?

Ik ga judgen bij Easter BBQ contest (Ninove, BE), Vaartse hoeve (Dongen, NL), BBQ van het Waasland (St-Niklaas, BE) en De vliegende hollander BBQ Contest (Terneuzen, NL).

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ozzie
Het is gelukt :) ik denk wel dat een procureur van ~2,5kg echt het maximale is wat er op een wga kan, maar dat is voor op de camping dan ook echt meer dan genoeg.

Na een uur of 3 zag die er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MX-TI3aF68iZz7UJLYXqtaaloIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95VKVsM8T62GpIBpX62zx54n.jpg?f=fotoalbum_large

Bij 68° kwam die echt in de stall dus ingepakt en lekker nog een paar uur laten gaan. Ik wilde naar de 95° maar om 18:00 gaf de thermometer pas 91° aan. Toch even op een paar plekken geprikt met de instant read thermometer en hij was echt overal boterzacht en gewoon klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF_cO3HMikcipmDJ_zMIi1QEAJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzS4lr8p7TxaGkzjd0uJiUgp.jpg?f=fotoalbum_large

Dus nog even ingepakt in wat extra aluminium folie en een handdoek. Zodat het even kon rusten. Ondertussen de WGA opnieuw gevuld met hete kolen en wat maïskolven gegrild. Na drie kwartier de PP uitgepakt en met twee camping vorkjes uit elkaar getrokken. Ging echt zonder enige moeite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roX-LXm8TBRBwb_RZCl_qhex_yI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqI2ulkC9gdT3Ye18yRk3ile.jpg?f=fotoalbum_large

De camping buren vonden het wel chill in ieder geval want die hebben ook een bordje meegegeten. Morgen heb ik ook nog genoeg voor de lunch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26
Paganstars schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:57:
Zijn er nog mensen hier die ik dit KCBS seizoen nog ga zien op het veld of in de tent?

Ik ga judgen bij Easter BBQ contest (Ninove, BE), Vaartse hoeve (Dongen, NL), BBQ van het Waasland (St-Niklaas, BE) en De vliegende hollander BBQ Contest (Terneuzen, NL).
Ik ben vrijwilliger bij de Vliegende Hollander, see you there!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 17:48

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Nederlandhc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

Heb ik inderdaad ook aan zitten denken maar daar heb ik op donderdag helaas dus de tijd niet voor o.a. met vervoer en aangezien ik mn eigen Q meeneem zit ik ook met de afkoeltijd daarvan e.d. :(
Zal dus waarsch gewoon laten afkoelen zijn na de 3-2 en dan de koelkast in. Volgende dag meenemen en laatste uurtje op locatie doen.

Toch bedankt voor het meedenken!
Het zou niet me voorkeur hebben, maar eventueel kan je de 3-2 ook in de oven doen en dan wat extra hout voor de rooksmaak bij de Bbq, heb dit ook wel eens gedaan maar dit doe ik dan ook echt als ik niet anders kan, maar dit heeft wel mijn voorkeur ten opzichte van de koelkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We hebben een heel heel topic over messen: Welke keukenmessen - Deel 2. Graag jullie discussie daar naar toe verplaatsen

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
xleeuwx schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Het zou niet me voorkeur hebben, maar eventueel kan je de 3-2 ook in de oven doen en dan wat extra hout voor de rooksmaak bij de Bbq, heb dit ook wel eens gedaan maar dit doe ik dan ook echt als ik niet anders kan, maar dit heeft wel mijn voorkeur ten opzichte van de koelkast.
Ik heb ribs voor vakantie voorbereid door ze na de 3 en 2 af te koelen, vacumeren en in te vriezen. Weekje later op locatie ontdooid, aflakken en uurtje op 110 op kokosbriketten indirect in de wga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
ik heb een hele domme vraag maar ik wil hem toch even stellen. Ik heb goedkoop een green egg small op de kop kunnen tikken. Deze heeft een tijdje buiten gestaan en de schroeven waren verroest. Ik heb nieuwe setjes schroeven besteld en deze vervangen. In de band heb ik nieuwe M8 schroeven gedaan.
Ik kan nergens online een handleiding vinden van de oudere type band waar de egg mee vast gezet word alsware. Ik heb even 2 foto's gemaakt. Heb ik de rvs plaatjes op de correcte manier gemonteerd? of moeten die andersom? Ik heb ook een setje veren erbij besteld. Is het wijsheid om beide veren te bevestigen of lekker 1 veer aangesloten laten?
Als laatste krijg ik het niet voor elkaar om de schroeven mooi boven elkaar uitgelijnd te krijgen. zie de foto. Als ik online de filmpjes bekijk dan doe ik volgens mij toch echt hetzelfde, daarom vermoed ik dat die 2 rvs plaatjes wellicht omgewisseld moeten worden. Heeft iemand een soortgelijke egg met deze oude versie van de "band". Als iemand mij kan helpen dan zou die mij er een enorm plezier mee doen! Ik heb al wel even de truc toegepast met een briefje van 10 euro. Het vilt bied op alle plekken weerstand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7YJOXYsm652nplVCnXMvw5P0cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHX6vLww5HKhoyHQ7VNMwDXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWrQP00goG8QqrAN-N-M4QUFw5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4B26y4vrTnuZ5OYy9FDlJaBS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MzQvkOwYsXNc1INF5kNb7b6gJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9Q9HRvCDR9clPmYuQ5i2fZB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

De verschuiving lijkt te komen van het verschil in aandraaien band spanning.
Maar volgens mij zitten ze nog los op deze foto.
Voorzichtig gelijktijdig aandraaien om de zelfde spanning te krijgen.

Opmerking 2, ik zou wel vlakke ringen plaatsen aan beide zijden van de scharnier bouten.
Anders gaat je verf beschadigen met open en dicht doen.
Moer, ring, rvsplaatje,ring, zwarteframe
Zijn het teflon stop moeren? Zelflockers?

Wat betreft je spacers, rvsplaatjes.
Mn gevoel zegt andersom.(op de foto zit de domeband te laag in mijn optiek. Grotere plaatje schuift de band omhoog.) edit 2, ik weet t zeker: Kijk naar de scheve lijn: de bovenste band gaat omlaag naar t scharnier toe tr grotere plaatjes zullen dat liften en recht trekken..)
Kleine plaatje beneden grote boven.
Je wilt grote hoekbeweging boven hebben en kleine op de contra-arm
Makkelijkste is dome er af halen. Dan bandring weer aandraaien tot stabiele contructiie.
(Veren uiteraard eerst er af voordat je de dome verwijderd, gewicht vd dome is weg en poef t klapt in je gezicht.)

Nu kan je de scharnier functie beoordelen op
- maximale openingshoek
- positie scharnier bovenste ring volledig geopend.
- of er een knik, een knak een weerstands moment is ket openen.

Draai de plaatjes om, weer openen en dicht doen.
Kijk naar het verschil.
9 van 10 keer vertelt t mechanisme zelf of t goed zit. 😉

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 04-08-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:52
checkdiz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Ik heb ribs voor vakantie voorbereid door ze na de 3 en 2 af te koelen, vacumeren en in te vriezen. Weekje later op locatie ontdooid, aflakken en uurtje op 110 op kokosbriketten indirect in de wga.
Zoiets ben ik dus ook aan het doen maar dan zonder vacumeren en invriezen omdat ik ze morgen op locatie het laatste uur doe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harrybeuker
copykat schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:35:
De verschuiving lijkt te komen van het verschil in aandraaien band spanning.
Maar volgens mij zitten ze nog los op deze foto.
Voorzichtig gelijktijdig aandraaien om de zelfde spanning te krijgen.

Opmerking 2, ik zou wel vlakke ringen plaatsen aan beide zijden van de scharnier bouten.
Anders gaat je verf beschadigen met open en dicht doen.
Moer, ring, rvsplaatje,ring, zwarteframe
Zijn het teflon stop moeren? Zelflockers?

Wat betreft je spacers, rvsplaatjes.
Mn gevoel zegt andersom.(op de foto zit de domeband te laag in mijn optiek. Grotere plaatje schuift de band omhoog.) edit 2, ik weet t zeker: Kijk naar de scheve lijn: de bovenste band gaat omlaag naar t scharnier toe tr grotere plaatjes zullen dat liften en recht trekken..)
Kleine plaatje beneden grote boven.
Je wilt grote hoekbeweging boven hebben en kleine op de contra-arm
Makkelijkste is dome er af halen. Dan bandring weer aandraaien tot stabiele contructiie.
(Veren uiteraard eerst er af voordat je de dome verwijderd, gewicht vd dome is weg en poef t klapt in je gezicht.)

Nu kan je de scharnier functie beoordelen op
- maximale openingshoek
- positie scharnier bovenste ring volledig geopend.
- of er een knik, een knak een weerstands moment is ket openen.

Draai de plaatjes om, weer openen en dicht doen.
Kijk naar het verschil.
9 van 10 keer vertelt t mechanisme zelf of t goed zit. 😉
geweldig dat je de tijd neemt om mij dit uit te leggen! super bedankt. Ik ga straks eerst nieuwe M8 schroeven halen die iets langer zijn. Ik heb nu M8x25 en ik haal dan even m8x30 zodat er 2 ringen bij op kunnen. Ik heb er nu borgmoeren voor m8 op zitten. Je kan ze niet zelf helemaal erop draaien met je hand. Daar heb je wel een sleutel bij nodig zeg maar. Ik ga dan alle M8 schroeven vervangen. Dit zijn er 8. en dan haal ik 16 ringen op zodat aan beide kanten een ringetje kan

Vanavond ga ik weer los en post ik even nieuwe plaatjes en mijn bevindingen :D

de egg gaat nu wel stuk mooier open en dicht. ik krijg het echter nog steeds niet voor elkaar om de schroeven boven elkaar te krijgen. Voor nu heb ik er wel vrede mee. Net even met een briefje van tien een check gedaan of die goed afsluiten. alleen rechtvoor de egg bij het handvat, heeft het briefje de minste weerstand. Wellicht het vilt later nog vervangen. Nu eerst maar eens een sessie bbqen :D
bedankt voor de uitleg! Ik ga eventueel nog proberen de ringen om te draaien maar dat gaat het probleem niet oplossen om ze exact uit te lijnen boven elkaar.

edit: google zegt toch echt dat de spacers er andersom om moeten. zie de foto. Dit weekend maar eens een poging wagen weer. Eerst even rust zoeken aan de waterkant :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMlkWnc3Rzq1GU6YvCyt5XXj6aU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WCcp7vYO2ZwTXBjRssmmKIoN.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door harrybeuker op 05-08-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik wil een voorraadje chunks aanschaffen.
Op de meeste site’s zie je zakken van 1,5Kg.
Is dat snel op of doe je daar best wel even mee?

En zijn er nog webshops waar ik een leuk startpakket kan kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Crxtreem schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:24:

Vuurenrook heeft regelmatig een dagdeal dat je 9(?) Zakken voor een leuke prijs kan krijgen.
Allen verschillend.
Ik persoonlijk doe daar best lang mee. Maar hangt er volledig vanaf hoeveel je rookt natuurlijk.
Heb toen 50 euro betaald. Kan even niet makkelijk terugvinden welke soorten het allemaal waren en heb geen zin om ze allemaal uit de kast te trekken 😅

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:30

Ik gebruik 2 a 3 chunks per keer. Beetje afhankelijk van hoe vaak je bbqed ;) ik kocht 6x1.5kg in een aanbieding bij vuurenrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
Weet iemand een goede website om aanbiedingen voor keramische barbecues in de gaten te houden? Hoop een leuke medium of large Grill Guru/Grizzly Grills oid te scoren deze dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

harrybeuker schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

geweldig dat je de tijd neemt om mij dit uit te leggen! super bedankt. Ik ga straks eerst nieuwe M8 schroeven halen die iets langer zijn. Ik heb nu M8x25 en ik haal dan even m8x30 zodat er 2 ringen bij op kunnen. Ik heb er nu borgmoeren voor m8 op zitten. Je kan ze niet zelf helemaal erop draaien met je hand. Daar heb je wel een sleutel bij nodig zeg maar. Ik ga dan alle M8 schroeven vervangen. Dit zijn er 8. en dan haal ik 16 ringen op zodat aan beide kanten een ringetje kan
Je kan een borgmoer best 2x gebruiken. Zoizo tijdens afstellen en proberen.
Als alles naar tevreden werkt dan pas de nieuwe borgmoeren plaatsen.
Vanavond ga ik weer los en post ik even nieuwe plaatjes en mijn bevindingen :D

de egg gaat nu wel stuk mooier open en dicht. ik krijg het echter nog steeds niet voor elkaar om de schroeven boven elkaar te krijgen. Voor nu heb ik er wel vrede mee. Net even met een briefje van tien een check gedaan of die goed afsluiten. alleen rechtvoor de egg bij het handvat, heeft het briefje de minste weerstand.
Zorg eerst voor dat die bovenste band netjes om de dome, bovenste schaal, ligt. Dat kan namelijk ook zijn dat t een beetje kantelt doordat t scharnier zoals t nu zit.
Wellicht het vilt later nog vervangen. Nu eerst maar eens een sessie bbqen :D
bedankt voor de uitleg! Ik ga eventueel nog proberen de ringen om te draaien maar dat gaat het probleem niet oplossen om ze exact uit te lijnen boven elkaar.
Ringen ? ik neem aan dat je de banden bedoelt? 1band heeft (meestal) gaten voor t handvat andere niet. Dus dat is zinloos. Edit ik zie op de foto daar wel, heb je alles los gehaald om te spuiten? Anders is t handvat een vrij duidelijke clue wat boven moet. 😁)

Als je opnieuw opbouwd met de spacers omgedraaid, losjes eerst de bovenste aandraaien, richt t handvat netjes in midden. Check of de twee schalen netjes op elkaar liggen. Dan pas onderste band aandraaien. Vast is vast Rustig open en dicht doen kijken of de schalen nogsteeds netjes op elkaar liggen.
Check of spanmoeren van de banden nog vast genoeg zijn.
En helemaal als laatste de veren plaatsen.

Maandje later alle moeren nog even nalopen.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 04-08-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10

Afhankelijk hoe lang je ermee doet ligt eraan hoeveel je de BBQ aan hebt en gaat smoken :)

1,5 kilo doe ik wel een tijdje mee (aantal maanden) en ik rook denk ik om de 3 weken wel iets.

vuurenrook heeft vaak leuke pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
copykat schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Je kan een borgmoer best 2x gebruiken. Zoizo tijdens afstellen en proberen.
Als alles naar tevreden werkt dan pas de nieuwe borgmoeren plaatsen.

[...]

Zorg eerst voor dat die bovenste band netjes om de dome, bovenste schaal, ligt. Dat kan namelijk ook zijn dat t een beetje kantelt doordat t scharnier zoals t nu zit.

[...]

Ringen ? ik neem aan dat je de banden bedoelt? 1band heeft (meestal) gaten voor t handvat andere niet. Dus dat is zinloos. Edit ik zie op de foto daar wel, heb je alles los gehaald om te spuiten? Anders is t handvat een vrij duidelijke clue wat boven moet. 😁)

Als je opnieuw opbouwd met de spacers omgedraaid, losjes eerst de bovenste aandraaien, richt t handvat netjes in midden. Check of de twee schalen netjes op elkaar liggen. Dan pas onderste band aandraaien. Vast is vast Rustig open en dicht doen kijken of de schalen nogsteeds netjes op elkaar liggen.
Check of spanmoeren van de banden nog vast genoeg zijn.
En helemaal als laatste de veren plaatsen.

Maandje later alle moeren nog even nalopen.

Succes.
Thx voor je advies! Beide banden hebben gaten voor een handvat dus die theorie gaat niet op. Ik heb een oud model namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
ThijsM schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:02:
Weet iemand een goede website om aanbiedingen voor keramische barbecues in de gaten te houden? Hoop een leuke medium of large Grill Guru/Grizzly Grills oid te scoren deze dagen.
Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Welkoop heeft regelmatig 20% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik kwam ook deze aanbieding tegen:
https://goedkoop-rookhout.nl/product/voordeelpakket-chunks/

Iemand ervaring met deze webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Goeie, ik kijk ook graag op Pepper voor BBQ aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Zaratrass schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Goeie, ik kijk ook graag op Pepper voor BBQ aanbiedingen.
Betere link :9 https://nl.pepper.com/groep/bbq

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:48
Deze week eens eens de zogenaamde tortilla tosti gemaakt op de Caliber. Maar dat is echt voor de herhaling vatbaar en super simpel om te maken en binnen 4 minuten klaar. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elmBb7RMHMoSH2xPGTTJMAzRJ1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlEN3t9HaD2JlRmBKzJO3oF4.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:34
Hari-Bo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:44:
Deze week eens eens de zogenaamde tortilla tosti gemaakt op de Caliber. Maar dat is echt voor de herhaling vatbaar en super simpel om te maken en binnen 4 minuten klaar. :9~
Die zien er lekker uit..... Heb je hier een recept van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hari-Bo
TR808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Die zien er lekker uit..... Heb je hier een recept van?
Uiteraard op mijn blog ;) https://kokenmetvuur.nl/tortilla-tosti-tex-tex-vega/

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:43
Bedankt voor het delen maar de server ligt eruit? Edit: en weer terug online :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruubschen op 05-08-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ruubschen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Bedankt voor het delen maar de server ligt eruit? Edit: en weer terug online :)
Bij mij en uptimerobot is de site nog online.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtpgKJ5Cof2xiKTMSTFKZUJOh54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H9XjAZe95bOpXMheFuYw9SA0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:43
Hari-Bo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Bij mij en uptimerobot is de site nog online.
[Afbeelding]
Vreemd, ik kreeg een 503 service unavailable te zien, maar ik heb het recept nu binnenkort ook eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft er iemand een goede tip voor een halfronde plate setter/ heat deflector van 38cm diameter?

Ik wil namelijk een direct en indirect zone maken zodat ik zonder steen te verwissel kan smoken en daarna grillen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
ToolkiT schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:09:
Heeft er iemand een goede tip voor een halfronde plate setter/ heat deflector van 38cm diameter?

Ik wil namelijk een direct en indirect zone maken zodat ik zonder steen te verwissel kan smoken en daarna grillen..
Ja, dat klinkt leuk, maar houdt er wel rekening mee dat tussen het roken en het grillen tijd zit, waarin je kamado op temperatuur moet komen om te grillen.

Het is niet dat je echt 2 verschillende termperatuur zones hebt.. Hooguit indirect/direct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sahi_NL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Ja, dat klinkt leuk, maar houdt er wel rekening mee dat tussen het roken en het grillen tijd zit, waarin je kamado op temperatuur moet komen om te grillen.

Het is niet dat je echt 2 verschillende termperatuur zones hebt.. Hooguit indirect/direct
Klopt.. maar aangezien ik een dubbelwandige stalen 'Kamander' heb gaat dat wat sneller..
Maar direct/indirect is zowiso handig.. ook al grill je alleen maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik wil morgen 1.2kg procureur op de Kamado gooien, maar ik moet eigenlijk ook de baby back ribs doen, dus zit te denken om die tegelijk te doen. Volgens mij zijn beide prima te roken etc. op 115 graden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
MrVegeta schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:01:
Ik wil morgen 1.2kg procureur op de Kamado gooien, maar ik moet eigenlijk ook de baby back ribs doen, dus zit te denken om die tegelijk te doen. Volgens mij zijn beide prima te roken etc. op 115 graden.
Op welke temperatuur zou je het anders doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 22:08
Pizza steen van de Aldi en daar de zaag in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

amiaima schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Pizza steen van de Aldi en daar de zaag in zetten.
Dat lukt je alleen met een natte tegelzaag.
(anders kruimelt t of springt t.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MrVegeta schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:01:
Gaat prima op die temperatuur. Je zou ook nog voor 110 kunnen gaan.
copykat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Dat lukt je alleen met een natte tegelzaag.
(anders kruimelt t of springt t.)
Zou slijpen niet kunnen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Met een diamant schijf en haakse slijper?
Krijg je flinke verhitting (hoog toerental) en is minder netjes in zaagsnede zo uit de hand.
Kans dat t breekt of de disk weg springt, dubbele snede, is veel hoger.
Ik heb een badcel en wc met snoeiharde keramische tegels gedaan met een 40 euro natte slijper van einhel oid.
Bak water langzaam draaiende diamant schijf en rustig duwen.
Slijpen en zelfs zoeten , ronde bochtjes, top. Zelfs drempels gemaakt er mee en strookjes van 3cm breed.
Vast wel iemand in de buurt of straat die zo'n ding heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door copykat op 06-08-2021 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:38
Goedemorgen! Nieuw hier tot het topic! Gisteren mijn eerste BBQ opgehaald, een Weber Pulse 1000 (vanwege appartement). Graag verneem ik jullie must knows en tips & tricks. Daarnaast zal ik gretig mee lezen met het topic :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
M’n eerste pulled pork aan het maken. 8.20 er op gegaan, zou mooi zijn als ie vanavond tegen een uur of 7 klaar is. Eens zien hoe dat gaat smaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E95v1Z7z6BJ2xa5Glf8KWbvsyFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzFV2TWt3MtTnvHfD7ixfu5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:26
Koehandelaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:59:
M’n eerste pulled pork aan het maken. 8.20 er op gegaan, zou mooi zijn als ie vanavond tegen een uur of 7 klaar is. Eens zien hoe dat gaat smaken.

[Afbeelding]
Als je hem in gaat pakken dan moet dan makkelijk lukken. Denk dat hij er dan rond 4 uur af kan en een uur moet rusten.

Succes met je sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tim0252 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:13:
Goedemorgen! Nieuw hier tot het topic! Gisteren mijn eerste BBQ opgehaald, een Weber Pulse 1000 (vanwege appartement). Graag verneem ik jullie must knows en tips & tricks. Daarnaast zal ik gretig mee lezen met het topic :).
Er is volgens mij niemand in dit topic met een elektrische "bbq" (eigenlijk is het een grillplaat natuurlijk), dus reken nergens op ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 06-08-2021 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim0252
418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Er is volgens mij niemand in dit topic met een elektrische "bbq" (eigenlijk is het een grillplaat natuurlijk), dus reken nergens op ;)
Haha, hier was ik al een beetje bang voor. Het voelt ook meer als een buitenoven....
Maar ik ga het toch eens een kans geven. Net even wat kale ribs + marinade/ spices gehaald (alles op advies van de slager).
Ik laat jullie het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tim0252 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Haha, hier was ik al een beetje bang voor. Het voelt ook meer als een buitenoven....
Maar ik ga het toch eens een kans geven. Net even wat kale ribs + marinade/ spices gehaald (alles op advies van de slager).
Ik laat jullie het resultaat weten.
Je kan er vast wel lol mee hebben hoor, maar het is natuurlijk niet echt een bbq en dus vind je weinig in dit topic.

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

@Michiel95 heeft er 1 en ribs gemaakt zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik begrijp dat in de BBQ wereld de gender kookmedium equality nog even moet landen :+
Een barbecue (afgekort: BBQ of bbq; vaak foutief als "barbeque" geschreven) is een gebruiksvoorwerp waarmee men vlees en andere voedingsproducten kan bereiden door deze te roosteren. Deze kooktechniek wordt ook wel grillen genoemd.
Ben het overigens wel eens, maar met deze stelligheid hoef je in het gender neutraliteit topic niet aan te komen :P Heb zelf ook afgezien van gas en elektrisch BBQ omdat ik al een oven en gasfornuis had :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ebayzo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:15:
Ik begrijp dat in de BBQ wereld de gender kookmedium equality nog even moet landen :+

[...]

Ben het overigens wel eens, maar met deze stelligheid hoef je in het gender neutraliteit topic niet aan te komen :P Heb zelf ook afgezien van gas en elektrisch BBQ omdat ik al een oven en gasfornuis had :P
Dan is mijn contactgrill ook een bbq :P Maar ik hoef die discussie ook niet te voeren, ik temper alleen zijn verwachtingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Dan is mijn contactgrill ook een bbq :P Maar ik hoef die discussie ook niet te voeren, ik temper alleen zijn verwachtingen ;)
Eens haha. Ik ga ook geen discussie aan want deze zal vast al 100en keren gevoerd zijn zonder resultaat. Ieder zijn ding :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ebayzo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:15:

Als je veel buiten eet zal een gasbbq vast wel voordelen hebben, maar op kolen is gewoon leuker.

Ik heb ook nog wel een campingsetje liggen om buiten te koken :p

Op een appartement kun je trouwens ook wel een bbq op kolen gebruiken. Je moet alleen kijken of je bovenburen hebt (die had ik niet :p ), maar als je die wel hebt zijn er ook bbq die heel weinig roken. Zoals de Lotus grill bijvoorbeeld, die is ook heel compact. Ik vind het wel een beetje een Tweakers bbq (ik had de Lidl versie) met een ledje en een ventilator op de kolen die je harder en zachter kunt zetten om de temperatuur te regelen. Het is wel puur grillen, met die Electrische Weber kun je al meer doen :p

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 06-08-2021 09:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:47

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Vanmiddag ga ik voor het eerst spareribs (dik bevleesde) maken.

Het volgende had ik in gedachten.(Temp kamado de gehele weg 110Graden)
- Vlies eraf
- Rub erop smeren(eerst mosterd voor binding)
- 2,5u indirect roken met appel chuncks.
- 1,5u inpakken in alu folie met roomboter, basterd suiker en appelsap
- 1u - 3kwartier uitpakken en elke kwartier insmeren met de aflak saus.

Eten :9 !

Mis ik iets? Ik lees en zie zo veel verschillende dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

[ Voor 3% gewijzigd door xven0mxz op 06-08-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
xven0mxz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:11:
Vanmiddag ga ik voor het eerst spareribs (dik bevleesde) maken.

Het volgende had ik in gedachten.
- Vlies eraf
- Rub erop smeren(eerst mosterd voor binding)
- 2,5u indirect roken met appel chuncks
- 1,5u inpakken in alu folie met roomboter, basterd suiker en appelsap
- 1u - 3kwartier uitpakken en elke kwartier insmeren met de aflak saus.

Eten :9 !

Mis ik iets? Ik lees en zie zo veel verschillende dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
zoiets ja. Dikbevleesd is wel een benaming met variatie, dus misschien moet je toch 3-2-1 aanhouden, maar dat ligt aan het vlees. Ik zou in die eerste fase gewoon kijken naar het terugtrekken van het vlees tov het bot en kijken of het nodig is om het langer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Haha, no offense taken hoor! Ik ben net al even aan het ''grillen'' geslagen en heb toch een heerlijke burger gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
Marzman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Als je veel buiten eet zal een gasbbq vast wel voordelen hebben, maar op kolen is gewoon leuker.

Ik heb ook nog wel een campingsetje liggen om buiten te koken :p

Op een appartement kun je trouwens ook wel een bbq op kolen gebruiken. Je moet alleen kijken of je bovenburen hebt (die had ik niet :p ), maar als je die wel hebt zijn er ook bbq die heel weinig roken. Zoals de Lotus grill bijvoorbeeld, die is ook heel compact. Ik vind het wel een beetje een Tweakers bbq (ik had de Lidl versie) met een ledje en een ventilator op de kolen die je harder en zachter kunt zetten om de temperatuur te regelen. Het is wel puur grillen, met die Electrische Weber kun je al meer doen :p
Bedankt voor je reactie! Ik woon zelf in een ''ouderen'' complex. Dus ik ben maar erg veilig gegaan en dan was electro de ''beste'' keuze. Moet eerlijk zeggen dat ik een noob op gebied van koken/bbqen ben en hier ook veel plezier uit haal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Koehandelaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:59:

[Afbeelding]
Het gaat de goede kant op, nu op 86 graden. Ik moet alleen van 19.00 tot 20.15 ongeveer weg. Is het erg als ie door stijgt naar bijv. 96 graden? Of als ie op bijv. 88 of 90 is de schuifjes dicht te draaien en dan te hopen dat ie niet veel verder door stijgt?

Edit:
Hij was zojuist al 92 graden, dus heb em er af gehaald. Morgen eten 🍽 😋

[ Voor 5% gewijzigd door Koehandelaar op 06-08-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:26
Koehandelaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Het gaat de goede kant op, nu op 86 graden. Ik moet alleen van 19.00 tot 20.15 ongeveer weg. Is het erg als ie door stijgt naar bijv. 96 graden? Of als ie op bijv. 88 of 90 is de schuifjes dicht te draaien en dan te hopen dat ie niet veel verder door stijgt?

Edit:
Hij was zojuist al 92 graden, dus heb em er af gehaald. Morgen eten 🍽 😋
Als het met een saté prikker overal soepel in gaat is het klaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1,6kg beef ribs uit de vriezer getrokken voor zondag. Ben benieuwd of het morgenavond ontdooid is om in de rub te zetten :X

En morgen eens zoeken naar een lekkere rub ipv de stock pezo.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

franssie

Save the albatross

Tim0252 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:13:
Laat je niet afschrikken. Er zijn er ook die op rookloze en geurloze kokos briketten grillen, dan kan je met zo goed gas gebruiken :+
Houtskool (dus geen hout briketten) geeft inderdaad meer smaak bij langere bereidingen maar voor snel en heet i.p.v. traag en laag valt het verschil mee. Wat je altijd nog kan doen is wat rookmot of -meel in een aluminium folie met gaatjes erbij leggen. Het gaat ook om de lol van het buiten koken tenslotte.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chevy454 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:49:
1,6kg beef ribs uit de vriezer getrokken voor zondag. Ben benieuwd of het morgenavond ontdooid is om in de rub te zetten :X

Maakt weinig uit toch? Als het maar deels ontdooid is :)

Mijn tip: iets met koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Vroegah, toen ik ook in een flat woonde heb ik ook een electrische bbq grill gehad.
Op zich niks mis mee, maar je mist wel de echte BBQ ervaring..
Maar ja op een flat kan je natuurlijk niet de buren gaan uitroken met je smoker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:40:
[...]

Vroegah, toen ik ook in een flat woonde heb ik ook een electrische bbq grill gehad.
Maar ja op een flat kan je natuurlijk niet de buren gaan uitroken met je smoker ;)
Gourmetten is ook gewoon prima natuurlijk. Je kan sowieso wat inspiratie opdoen met teppanyaki zaken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ToolkiT schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:40:
[...]

Vertikake buren horizontale buren.
Bijna t zelfde.
Onder je en bovenwinds niks aan t handje.
Nadeel met een flat is de wind slaat vaker terug t pand in. Dus boven en achter de windrichting hebben wel wat problemen. Maar ik denk dat een echte smoker ook niet gewaardeerd word in mijn achtertuintje.

Ik ruik ook de buren hun kookkunsten binnen en buiten door de kleine tuinen en ramen moeten vaak ook dicht als de gezellige vuurpotjes weer aangaan in de nazomer.
Als je goede houtskool gebruikt en aansteekt met een loofheater zal er weinig rook zijn.
Appelrook is ook nog wel te haggelen. Vrij licht van geur, eiken en zo is wat meer indringend.
En kookgeuren in het algemeen ruik je ook in een flat.
Bloemkool of kerrie of patat frituur of nou ja je begrijpt t.
Als je niet elke dag of iedereen met mooi weer de tuin uit jaagt of van t balkon dan valt t wel mee.

Ik denk dat een kamado of andere gesloten BBQ systeem dan de minste rook overlast geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Chevy454 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:49:

In een schaal met water (gewoon koud kraanwater) leggen. Dan zijn ze morgenavond wel ontdooid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, vandaag even wat short ribs gegaard. Bij de hanos in de aanbieding... dus ik meteen even 15 kg oppikken (sowieso nieuwe persoonlijke highscore qua aftikken bij de Hanos behaald :X ) . Volgende week een surprise party dus vandaag alles bij een maatje voorgegaard (daarom ook de ranzige deflector en kleine BGE hieronder). Na afkoelen invriezen en de dag voor het feestje ontdooien. Bij feestje in 92C sous vide zetten voor een uur en uitserveren.

Pezo erop en gaan met die banaan. Ketel op 110, hickory op de kolen, eraf bij ~90-92C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWn-v8IN2msTaEDjVPJud5rl-l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjSiNGEaGFY9S5NQtuvNXHU9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB-qh_hgzw1wUYzfF3nNOBYKZn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRsWXOJuEC4mJZLFE2Sf1wNg.jpg?f=fotoalbum_large
So far so good.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fEG78Oxii1ZUT6JqPKkBlPeIDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmyLj9tBajSpIGGcefiYjQ8D.jpg?f=fotoalbum_large
Ziet er prima uit. Wij alles vacumeren op 1 rib na, want ja je moet zelf ook wat he ;). Zeker als je als sinds 1230 in de vleeslucht staat lust je om 1900 wel wat...
Dat ene stukje uurtje ingepakt laten staan, en echt gewoon keurig:
https://streamable.com/21e0kd
Nou ja zo'n filmpje maak ik wel vaker als dingen er echt goed uitzien...

En dan komt het... het was echt niet te vreten. (excusez le mot). Enorm veel dikke plakkaten vet in het vlees, 3-4mm dik. Wij zijn beide niet van de anti-vet-maffia, maar dit was gewoon niet meer lekker (eigenlijk zelfs vies). Shit man, ik heb net 15 kg van deze ribs gekocht en de helft gegaard en gevacumeerd. Crap, dit is de ster van mijn diner...

Als je het filmpje goed kijkt zie je rond seconde 11 eigenlijk al een hint van wat er niet goed ging.

Tsja toch maar een vacuum verpakking geopend na een berg denken (en met het OV naar huis toe inclusief een boodschappenkrat vlees.... die ik in de buurt heb weggestopt zodat het slachtoffer van het feestje het niet ziet).

Goed exemplaar 2 ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1USIjHvmukxhGIEjm-ClglM6sM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzVMy775vCperb7ruZmoii1F.jpg?f=fotoalbum_large

Geruststellend. Anders had ik er toch een stoof of burnt ends ofzo van moeten maken. Kan, maar liever niet. Woensdagavond even de rest garen :Y)

Terwijl dit op stond ook maar even een poot van een wild varken in technische delen uitgesneden, altijd leuk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9dxUFSYUGu1r7H7jQsJfp7luVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1q0Sa2ajYJGlE4QBPPEnYutO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woEfeJlVbV0aiC9bwe_zH9U0kNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7z3CcKLVQNYBw9xvGrPra9gX.jpg?f=fotoalbum_large

Heb daar ooit een training in gehad en sindsdien niet meer gedaan. Merkte dat toen ik eenmaal lekker bezig was het ook keurig ging. Uiteindelijk het meerendeel van de technische delen in sateh versneden, en een kleiner deel in poulet (de losse rommeltjes).

Helaas geen foto van de td's, was ik eigenlijk best wel trots op.

Nu denk ik wel: stel dat het alsnog een vette bende is bij de andere delen, wat dan? Vlees uitsnijden en stoofpotje van maken en met BBQ saus opdienen? Optie pulled beef dus.
Of blokjes in een alufolie bakje doen en op de BBQ zetten met saus? Optie burnt ends? Of nog wat anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 06-08-2021 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

@Boudewijn Als je nog 10kg+ in de vriezer hebt is het opzich een mooie gelegenheid om al je opties uit te proberen? Burnt ends, stoofpotje.
Ook een leuk experiment om ze in lange plakken te snijden en te grillen misschien?
Dan bak je het vet misschien weg, mooi korstje erop.
Als een soort steak maar dan 1 die al een hele dag gegaard heeft.

Of is dat een raar idee? (Weinig ervaring met short ribs anders dan ze als short ribs te eten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:11:
@Boudewijn Als je nog 10kg+ in de vriezer hebt is het opzich een mooie gelegenheid om al je opties uit te proberen? Burnt ends, stoofpotje.
Ook een leuk experiment om ze in lange plakken te snijden en te grillen misschien?
Dan bak je het vet misschien weg, mooi korstje erop.
Als een soort steak maar dan 1 die al een hele dag gegaard heeft.

Of is dat een raar idee? (Weinig ervaring met short ribs anders dan ze als short ribs te eten)
voor 30 man heb ik 15kg gehaald. Helft gegaard. Dus zoveel is er niet meer helaas .

Bakken is goed idee maar het is extreem mals. Ik denk dat bakken niet handig is omdat het uit elkaar valt.

Voor nu neem ik maar de gok dat ik een slecht stuk had en de rest goed is. De tweede was iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Oeps had het stuk van het feestje overheen gelezen en dacht dat je voor jouzelf 15kg in de vriezer had gelegd. Puur "omdat aanbieding". En als jij dat typt vind ik het ook heel normaal ofzo 😅.

Ik heb eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen met hun short ribs.
Zal vast goedkomen inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:33:
". En als jij dat typt vind ik het ook heel normaal ofzo 😅.
Proud to be a vrek :)

Voor de rest:
Mja deze zijn 10.95 in de aanbieding. De reguliere zijn 25. Dus daar zit wel verschil in , die dure zijn vast beter/lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Je hebt ooit een sligro/hanos bon hier gedumpt. Die heb ik toen echt met verbazing (en een gezond portie jaloezie) zitten lezen. Ook wel wat inspiratie aan opgedaan en vooral leuk om eens te zien wat anderen zoal halen.
Maar mede daarom en je kookverhalen kijk ik nergens van op.

Morgen ga ik 15L kippensoep maken. Is op in de voorraadkast. Tijd om bij te vullen.
In de ochtend eerst even langs de markt voor wat soepkippen dus. Gelijk wat andere lekkere dingen meenemen. Kijk morgen wel wat precies 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:45:
Je hebt ooit een sligro/hanos bon hier gedumpt. Die heb ik toen echt met verbazing (en een gezond portie jaloezie) zitten lezen. Ook wel wat inspiratie aan opgedaan en vooral leuk om eens te zien wat anderen zoal halen.
Ik post de bon van vandaag hier liever niet O-) . Die is niet heel okay. Die spare ribs en de drank heb ik los besteld... :X
Maar mede daarom en je kookverhalen kijk ik nergens van op.
Ghehe die kookverhalen, ach ja dat vind ik wel de mooie dingen om te doen. Die snow grouses van vorig jaar, en ook voor dit jaar heb ik weer een dergelijk plan.
Morgen ga ik 15L kippensoep maken. Is op in de voorraadkast. Tijd om bij te vullen.
In de ochtend eerst even langs de markt voor wat soepkippen dus. Gelijk wat andere lekkere dingen meenemen. Kijk morgen wel wat precies 😆
Lekker man. Zelfgemaakte kippensoep is zo fokking goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 07-08-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Boudewijn schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:12:
[...]

Ik post de bon van vandaag hier liever niet O-) . Die is niet heel okay. Die spare ribs en de drank heb ik los besteld... :X

[...]

Ghehe die kookverhalen, ach ja dat vind ik wel de mooie dingen om te doen. Die snow grouses van vorig jaar, en ook voor dit jaar heb ik weer een dergelijk plan.

[...]

Lekker man. Zelfgemaakte kippensoep is zo fokking goed.
Hoop wel dat je t snapt dat ik het vooral met name super gaaf vind allemaal gecombineerd met een snufje jaloezie natuurlijk.
Ongeveer het niveau wat ik ook richting @Koffie heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 19:48
Welke winkels raden jullie aan om een kamado te kopen.
Eentje met een goede service.

Momenteel twijfel ik tussen een bastard large en een kamado joe large.
De bge is wat te duur voor me.

Zelf ben ik van antwerpen

[ Voor 45% gewijzigd door SpooN_05 op 07-08-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:48:

Ik heb goede ervaringen met biggreeneggprofessional.nl. Meerwaarde is dat hij hem gewoon bij jou thuis komt installeren en dan een schappelijke prijs heeft. Antwerpen is net over de grens met NL, wellicht even lief aankijken :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:54:
[...]

Hoop wel dat je t snapt dat ik het vooral met name super gaaf vind allemaal gecombineerd met een snufje jaloezie natuurlijk.
Haha dat is wellicht wat veel eer :)

Ik vind het gewoon heel leuk om het hele ecosysteem te doen (wijn, bier, jachten+slachten, 'gewoon koken', 'bbq') . Koffie doet echt wel toffe dingen met braaien, bbq'en en die filmpjes enzo. En brouwen, dat heb ik al jaren niet meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
@Boudewijn ben vergeten te posten naar wat ik op zoek ben. Deze heb ik ondertussen erbij gezet

Persoonlijk is de bge wat te duur voor me tenzij die winkel goede deals heeft natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:50:
@Boudewijn ben vergeten te posten naar wat ik op zoek ben. Deze heb ik ondertussen erbij gezet

Persoonlijk is de bge wat te duur voor me tenzij die winkel goede deals heeft natuurlijk
Mja wat zoek je dan? Ik heb geen criteria gezien op:

- goedkoper dan BGE
- Goede service

na. Dit klinkt een beetje lullig maar je vraagt nu "raad mij een auto aan maar geen Porsche". Is best lastig om een goed advies te geven... Die http://www.biggreeneggprofessional.nl doet (verrassing) in BGEs, als je dat niet wil heb je niet zoveel aan die link.

De vraag is dan ook: hoe groot moet hij zijn? Wat wil je financieel kwijt? En wat voor dingen wil je maken? Wil je pizza en rotisserie maken (dus spit en pizzasteen erbij) of niet?

De grap is dat juist bij de duurdere merken de service goed is, bij een bouwmarkt (of brico- op zijn Belgisch) kamado weet je dat nu net niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 07-08-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kamado joe is helemaal prima. Ben er hartstikke blij mee.
Service vanuit fabriek is sowieso top.
Ik ben niet bekend verder in België qua shops dus kan er weinig zinnigs van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Ben een paar keer naar roosendaal gereden om eens te gaan kijken.

Heb een budget van rond de 1600€. Mag iets meer zijn maar ook iets minder
Een spit en pizza steen wil ik wel maar moet niet direct. Ben op zoek naar een large, thuis zijn we met 4 en er springt wel is regelmatig iemand binnen om te blijven eten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:54:
[...]
Boudewijn schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:55:
[...]
Koffie doet echt wel toffe dingen met braaien, bbq'en en die filmpjes enzo. En brouwen, dat heb ik al jaren niet meer gedaan.
Dank voor de complimenten maar nu weer klaar met de veren en jaloerse gevoelens, allemaal nergens voor nodig :+

Nog nooit met een Kamado Joe gewerkt. Wel met een BGE en een Bastard. De BGE staat in mijn ogen gewoon stil vwb ontwikkeling en innovatie. Het is een kamado en dat is het wel. Ook ben ik geen fan van het laagliggende rooster.

Persoonlijk zou ik voor een bewezen merk gaan (Kamado Joe, Bastard, Primo) en niet een Chinese kloon zonder accessoires.
Wellicht is een budget handig om te weten?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpooN_05
Koffie bedankt voor de reactie.

Had in de vorige post vermeld dat mijn budget rond de 1600€ lag.

Was ook niet van plan op een kloon te kopen. Wil ineens een goede waar ik jaren plezier aan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor Kamado Joe gaan over de bastard, zit beter in elkaar en veel accessoires voor te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ECeDOFiJItApXCi8M6zfh9rXq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sLvzBYyugxkA85TupsrD0BV.jpg?f=fotoalbum_large

Bezig met wat iberico ribs van Butchery.nl

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Denk dat de accessoires wat gelijk zijn.
Zal denk ik persoonlijk gaan tussen het gebruiksgemak en de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:59:
Denk dat de accessoires wat gelijk zijn.
Zal denk ik persoonlijk gaan tussen het gebruiksgemak en de garantie
De garantie van de bastard komt van 200F. De zaak die vele klonen verhandeld. Je kan je dus voorstellen dat garantie niet geheel lekker loopt omdat ze verzuipen in het werk. Of zoals een andere user hier met zijn grizzly grill, werknemer ziek enorme backlog...

Kamado Joe doet over het algemeen niet moeilijk met garantie maar nu alles uit China moet komen kan het langer duren maar dat geld voor elke kamado leverancier (muv Primo denk ik).

Het is vooral belangrijk om een goede dealer te vinden.

De beef ribs waren mooi ontdooit. Dus net in de rub gezet maar heb de vlies aan de achterkant eraan gehouden. Ben benieuwd of dat veel verschil maakt maar zou helpen de botjes bij elkaar te houden.

De Masterbuilt is schoongemaakt, verse Dammers erin met 2 blokjes hickory. Is het al morgen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Bedankt chevy.

Ze kunnen het allemaal goed verkopen maar hoe herken je een goede leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
SpooN_05 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:56:
Ze kunnen het allemaal goed verkopen maar hoe herken je een goede leverancier?
Ik koop al mijn spullen in Nederland ookal woon ik reeds 38 jaar in Belgistan. Enkel bier en friet koop ik lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Kamado Joe doet over het algemeen niet moeilijk met garantie maar nu alles uit China moet komen kan het langer duren maar dat geld voor elke kamado leverancier (muv Primo denk ik).
BGE wordt ook niet in China gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Komt van mexico dacht ik. Tenzij ik verkeerd heb gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chevy454 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

De garantie van de bastard komt van 200F. De zaak die vele klonen verhandeld. Je kan je dus voorstellen dat garantie niet geheel lekker loopt omdat ze verzuipen in het werk. Of zoals een andere user hier met zijn grizzly grill, werknemer ziek enorme backlog...

Kamado Joe doet over het algemeen niet moeilijk met garantie maar nu alles uit China moet komen kan het langer duren maar dat geld voor elke kamado leverancier (muv Primo denk ik)
Bge komt ook niet uit china. Mexico :)

200F zou ik mijden als de builenpest, of corona in dit tijdsgewricht.

Edit: te lang getikt..inderdaad gents.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 07-08-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
Waarom moet je 200f mijden?
Slechte service of duurt alles te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:30:
BGE wordt ook niet in China gemaakt.
Boudewijn schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:49:
Bge komt ook niet uit china. Mexico :)
;) ik had bge dus expres gefilterd want was niet een optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 07-08-2021 21:58 ]

Pagina: 1 ... 173 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism