Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 169 ... 334 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:40
Spitskool van de BBQ met blauwe kaas en bacon. Echt een aanrader!

Daarnaast zoete aardappel puree, met daarop een entrecote en gefrituurde wortel, met bearnaisesaus en mango chutney.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otEAKdD02CC_hZVWfNLBhVnYaDw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83qbtEWFqOqcklzfCUbWYIVe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpLq7jeus2yKxmWqZEPYMGkTi88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77no8S9fL8nh5XGcDQRpvXR3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:56:
@MrVegeta 321 is veel te lang voor babyback ribs
Ik ga het deze week weer proberen, 2 2 1 op 120 graden? Maakt het nog uit of ik een lekbak met wat water in de Kamado knal?

Blijkbaar moet ik mij wat minder druk maken om het tijdschema en een pull test doen om te kijken of het bot er al wat makkelijk uit kan trekken. Of even prikken met een prikkertje, net als bij de pulled pork.

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 12-07-2021 10:10 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:56:
Sommigen weten het al, anderen hebben het misschien in een ander topic voorbij zien komen en anderen kan het geen zier schelen :+ Maar de missus hier is zwanger en dat brengt mij de komende 26 weken in een mooi penibele situatie. Zeker met het mooie weer in het verschiet.

Ribeye lekker tot 48C en dan searen tot 52 en dan laten rusten (raakt die de 55C aan): nope can't do that.
Een zalm bobby Flaw style: nope cannot do that.
Een Tootsie porc steak op de bullit smoker: direct vet wat lekker op de kolen valt: PAKS. nope cannot do that.

Kortom: veel dingen die niet gaan.
Maar er zullen vast nog wel mensen met dit bijltje hebben moeten hakken dus welke gerechten hebben jullie op de Q klaargemaakt?

Zover ik weet en heb opgezocht:
(Iberico) Spareribs tot 70C intern
Parijs spek indirect
Pulled pork
Beef Ribs
Moink ballen.

OF toch dan maar eens die brisket tackelen?

Iemand nog tips? (sous vide is geen optie, dat was geen succes voor mijn vrouw)
ten eerste gefeliciteerd natuurlijk

Verder moet zalm toch gewoon kunnen? Zover ik me kan herinneren ging het bij zalm om de vacuüm verpakte (gerookte) zalm.
Maar goede verse zalm moet zover ik weet wel kunnen. Evt laat je hem voor haar net wat langer garen dan voor jezelf

Een gerecht wat het hier ook altijd goed doet is deze
https://www.bbqgenootscha...s/biftekis-met-feta.3954/
(wel kijken welke Feta je pakt) icm griekse rijst, salade en bonen heb je een heerlijke maaltijd

Verder misschien gevulde varkenshaas of zoiets https://www.bbq-nl.com/varkenshaas-pinwheels/
Waarbij je wel zorgt dat het niet meer rose is (door de vulling of de korst en saus kan je goed maskeren dat het eigenlijk te droog is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:18
@Chevy454 zelfde situatie hier, 30 weken :P

Zalm kan wel iets verder zonder dat het vies wordt imo, dat eten wij wel. Verder zit je idd redelijk vast op de spareribs/ shortribs/ Sate/ pulled pork, beef, chicken volgens mij

[ Voor 6% gewijzigd door douwe.nl op 12-07-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 01:19
MrVegeta schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Ik ga het deze week weer proberen, 2 2 1 op 120 graden? Maakt het nog uit of ik een lekbak met wat water in de Kamado knal?

Blijkbaar moet ik mij wat minder druk maken om het tijdschema en een pull test doen om te kijken of het bot er al wat makkelijk uit kan trekken. Of even prikken met een prikkertje, net als bij de pulled pork.
2.5-1-0.5 is wel genoeg. Lekbak maakt weinig uit.

Je moet gewoon kijken naar het vlees dat terugtrekt.
En die fase na het inpakken is alleen om het vlees te drogen en de saus goed te laten hechten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:41

skoozie

SCSI

Na alle adviezen hier is er een mooie KJ classic (1) gekomen. Heb er een regenhoes bij besteld en een kolenmand moet er nog een keer komen. De eerste paar keer gestookt op supermarkt houtskool, dat brandde al lekker met eerste keer aansteken en ook met het grillen van de eerste worstjes. De pizza's van afgelopen weekend waren heerlijk. Nu nog even gaan na denken wat ik er allemaal op wil gaan klaar maken.
Op de planning staat wel: spareribs, PP, shotgun shells en MOINKballs.

Ik mag nog lekker gaan spelen met de schuifjes om te zien hoever ik ze open moet zetten voor bepaalde temperaturen.

Wat me opviel is dat bij deze nu ook de vuurschaal uit 6 delen bestaat en de klaptafeltjes van metaal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2a_STqOiOJva8ginPNrbGLoIf_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlQrofsaNmMAHkB6jyZoSlW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dw2vaMyHfk2St9UYeO5UjoDSIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68NiqScmIQgmqicXYlHdKsOx.jpg?f=fotoalbum_large

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 11:20

Kraz

Saving the world

skoozie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:29:
Na alle adviezen hier is er een mooie KJ classic (1) gekomen. Heb er een regenhoes bij besteld en een kolenmand moet er nog een keer komen. De eerste paar keer gestookt op supermarkt houtskool, dat brandde al lekker met eerste keer aansteken en ook met het grillen van de eerste worstjes. De pizza's van afgelopen weekend waren heerlijk. Nu nog even gaan na denken wat ik er allemaal op wil gaan klaar maken.

Ik mag nog lekker gaan spelen met de schuifjes om te zien hoever ik ze open moet zetten voor bepaalde temperaturen.

Wat me opviel is dat bij deze nu ook de vuurschaal uit 6 delen bestaat en de klaptafeltjes van metaal zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En wanneer komt er een recept met de Spaanse pepers? :P

Zo te zien moeten die nog wel even voordat er geoogst kan worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:41

skoozie

SCSI

Kraz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:58:
[...]

En wanneer komt er een recept met de Spaanse pepers? :P

Zo te zien moeten die nog wel even voordat er geoogst kan worden. ;)
Ja, moet nog even kijken wat daar mis gegaan is. Ben iets te laat begonnen en heb ze daarna in stekgrond gezet. Ze zouden nu al een stuk verder moeten zijn, echt goed groeien doen ze niet. Ik denk dat de grond te vast is, of zoiets. Misschien kan ik beter even shoppen in het moestuin topic :).

De Habanero is helemaal opgegeten, de Spaanse pepers doen het het beste en de jalapenos blijft wat verder achter.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
* MewBie sinds vanmiddag ook Weber eigenaar is. :Y)

Ik heb een Weber Master-Touch gekocht met een kolen/briketten starter en wat andere accesoires. :)

Eerste indruk is zeer goed, makkelijk in elkaar te zetten, zaken als deksel en tangen kun je ook makkelijk kwijt, en de kleine kooltjes vallen mooi in de asbak.

Kost wat maar dan heb je ook wat.
* MewBie blij is. :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:49
MewBie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:33:
* MewBie sinds vanmiddag ook Weber eigenaar is. :Y)

Ik heb een Weber Master-Touch gekocht met een kolen/briketten starter en wat andere accesoires. :)

Eerste indruk is zeer goed, makkelijk in elkaar te zetten, zaken als deksel en tangen kun je ook makkelijk kwijt, en de kleine kooltjes vallen mooi in de asbak.

Kost wat maar dan heb je ook wat.
* MewBie blij is. :)
Vorig jaar dezelfde keuze gemaakt. Verschil met de uitgave voor een kamado heb ik inmiddels nog steeds niet 'goed' gemaakt met een rotisserie, een slow 'n sear clone (beide aanraders) en een hele hoop vlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:29

copykat

Good copy isn't bad

skoozie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:29:

Dus gewoon een nieuwe topvent type 2 voor je verjaardag vragen en als je vilt versleten is de fiber gasket bestellen en je hebt de classic II 8)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 14:27
skoozie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Ja, moet nog even kijken wat daar mis gegaan is. Ben iets te laat begonnen en heb ze daarna in stekgrond gezet. Ze zouden nu al een stuk verder moeten zijn, echt goed groeien doen ze niet. Ik denk dat de grond te vast is, of zoiets. Misschien kan ik beter even shoppen in het moestuin topic :).

De Habanero is helemaal opgegeten, de Spaanse pepers doen het het beste en de jalapenos blijft wat verder achter.
Zaai- en/of stekgrond bevat over het algemeen geen tot weinig voeding, omdat die niet nodig is in dat stadium. De lichte kleur van de plantjes wijst ook op een natriumtekort. Je kan ze het beste 1x in de 1 à 2 weken water met vloeibare voeding geven. Simpele tomatenvoeding is prima. /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:35:
[...]

2.5-1-0.5 is wel genoeg. Lekbak maakt weinig uit.

Je moet gewoon kijken naar het vlees dat terugtrekt.
En die fase na het inpakken is alleen om het vlees te drogen en de saus goed te laten hechten.
Heb je ook nog richtlijnen voor de temperatuur? Juist wat lager, 100 of wat hoger 120?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
Laatste tijd weer veel Low&Slow bezig met de Q en ik merk dat de briketten toch wat geur en rook afgeven. Toevallig zijn de briketten op, dus tijd voor wat nieuws! Ik wil het gaan proberen met goede kwaliteit houtskool (liefst grote stukken). Wat lastiger om op temp te houden voor de langere sessies, maar die moeite heb ik wel over voor een schonere verbranding (zonder bindmiddel of proces om er een briket van te maken).

In dit topic kom ik er heeeel veel tegen, maar ook van langere tijden geleden. Welke gebruiken jullie met name voor L&S en welke voor Grill? Het liefst direct een grote zak (minimaal 10kg, liever meer) en dan grote stukken en niet al dat kleine spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
MrVegeta schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Heb je ook nog richtlijnen voor de temperatuur? Juist wat lager, 100 of wat hoger 120?
Dat ligt allemaal een beetje aan het vlees. Hoe vet het is en of het dik bevleesd is. Maar 110-120-130 maakt allemaal weinig uit. Gewoon kijken of het bot terug trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 16:13
copykat schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:39:
[...]

Dus gewoon een nieuwe topvent type 2 voor je verjaardag vragen en als je vilt versleten is de fiber gasket bestellen en je hebt de classic II 8)

[...]
Classic II heeft een ander scharnier. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jer-r schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Classic II heeft een ander scharnier. 8)
Ohja, das waar.
Maar op zwaarder met liften na enig verschil in werking?
Topvent, geen regen inslag, geen verschuivende opening.
Fibergasket, langere levensduur.
Dat is praktisch gezien een verbetering.
Ashbasket ook.
Ik zou niet zo zwaar tillen aan t nieuwe scharnier.. :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

paQ

Loft schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:12:
[...]

Kwaliteitsverschil weet ik niet, want ik heb geen weber, wel Napoleon.
En kan ook in charcoal kleur. Idem als de weber die post.

De kleinere variant is zelfs geheel zwart als je wilt :)
https://www.napoleon.com/en/nl/barbecues/products/gas-grills
heb nog zeker 35 gas BBQ's bekeken :')
Ik kom elke keer weer terug bij de Webers... Ze zijn duur, maar staan gewoon op een stijver onderstel, het rammelt niet, het is loeizwaar en solide. En de Boretti waar ik zo weg van was is ook weer afgevallen. Als je op zo'n zijplankje leunt dan merk je meteen dat je dat niet moet doen.

Hier en daar wordt er gelukkig flink gestunt met de Weber prijzen. Zo heeft een Obi over de grens een
Genesis E-610 (!!!) voor slechts 1049 euro. Ding is echt enorm!
Maar, toen kwam ik dus een Genesis EX-315 tegen bij Bauhaus voor 999 *D, incl gratis rotiserie
Runnerup is de Genesis E-315, voor 879 bij fonq en allesvoordebbq

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N30K
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2024

N30K

\m/

Hoe overtuig ik mijn vriendin dat we een kamado moeten hebben?
Of heeft ze gelijk en is een webertje ook gewoon prima?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
N30K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:11:
Ja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:51
Je kan of naast haar op de bank zitten (kamado) of naast de BBQ zitten (Weber) bij low en slow.
Ik weet niet waar haar voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

Dennis1812

Amateur prutser

Kopen en daarna zeggen, ohja vergeten te overleggen.
Maar ies mooie bbq! Hier is vlees!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:49
Jaspervl schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Je kan of naast haar op de bank zitten (kamado) of naast de BBQ zitten (Weber) bij low en slow.
Ik weet niet waar haar voorkeur naar uit gaat.
Ook met een Weber kun je met een beetje oefening de temperatuur prima stabiel houden. Thermometer op WiFi of bluetooth en als het toch bijgesteld moet worden gaat je telefoon piepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koop een kamado bbq kookboek en laat t háár lezen....
Kans is groot dat ze de kamado wil.
(weber heeft vast ook van die boeken maar een béétje sturing moet kunnen toch? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Neem aan dat zei trouwens ook hobby's heeft? Geeft ze daar ook verantwoording waarom ze model A of B koopt?

Mijn vrouw vond mij ook gek. Tot ze de gerechten kon proeven en ze hem in de tuin zag staan. Toen was ze helemaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56
paQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:00:
[...]

heb nog zeker 35 gas BBQ's bekeken :')
Ik kom elke keer weer terug bij de Webers... Ze zijn duur, maar staan gewoon op een stijver onderstel, het rammelt niet, het is loeizwaar en solide. En de Boretti waar ik zo weg van was is ook weer afgevallen. Als je op zo'n zijplankje leunt dan merk je meteen dat je dat niet moet doen.

Hier en daar wordt er gelukkig flink gestunt met de Weber prijzen. Zo heeft een Obi over de grens een
Genesis E-610 (!!!) voor slechts 1049 euro. Ding is echt enorm!
Maar, toen kwam ik dus een Genesis EX-315 tegen bij Bauhaus voor 999 *D, incl gratis rotiserie
Runnerup is de Genesis E-315, voor 879 bij fonq en allesvoordebbq
Haha. Nice. In alle gevallen, kies wat jij leuk/fijn/betaalbaar vind.
Weber en Napoleon zijn de 2 grootste ter wereld. Ze zullen vast iets goed doen ;)

Heb je er al 1 gekocht?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een kamado is een hype. En heeft enkel echt meerwaarde als je die ook vaak gebruikt. En het feit dat je hier vraagt of een Weber ook goed is geeft al een beeld dat je weinig bbq ervaring hebt.

Dus ja, je vriendin heeft gelijk.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Chevy454 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Een kamado is een hype. En heeft enkel echt meerwaarde als je die ook vaak gebruikt. En het feit dat je hier vraagt of een Weber ook goed is geeft al een beeld dat je weinig bbq ervaring hebt.

Dus ja, je vriendin heeft gelijk.
Nou ja hype... Het is een product dat al jaren op de markt is een zich blijft ontwikkelen en nog heel lang op de markt zal blijven.

Als je twijfelt tussen een ketel en een Kamado ben je nog niet toe aan een Kamado. Alles wat je op een Kamado kan doe je ook op een ketel dus ik zou daar beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:00:
Nou ja hype... Het is een product dat al jaren op de markt is een zich blijft ontwikkelen en nog heel lang op de markt zal blijven.
Ja maar elke winkel / merk plakt hun eigen handvatje op een auplex kamado om uniek te zijn. Nog even een je lokale kapper heeft een kamado in het assortiment. En dat is niet goed voor de kwaliteit. De meesten zijn gewoon dozenschuivers. En dan is het zonde om na enkele jaren met een bloembak met deksel te zitten omdat je het niet gebruikt of omdat er geen onderdelen te verkrijgen valt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MrVegeta schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Als je twijfelt tussen een ketel en een Kamado ben je nog niet toe aan een Kamado. Alles wat je op een Kamado kan doe je ook op een ketel dus ik zou daar beginnen.
Mag ik daar aan toevoegen dat als je een Kamado wilt omdat iedereen die je kent er eentje heeft of iedereen er over praat, denk dan goed na waarom dat voor jou van toepassing zou zijn.
argumenten zijn heel vaak gekleurd.
vraag 1 wat BBQ je nu of zou je straks willen BBQ-en?
vraag 2 wat is je budget? min -max?
vraag 3 hoeveel personen gemiddeld wil je bedienen (inclusief je zelf)?
vraag 4 is design/merk nog een grote factor in je beslissing? (design kost extra geld en levert vaak weinig bij aan je eet kwaliteit) (Note: je hebt technische Design (technologische vooruitstrevendheid = lekkerder voedsel of makkelijker bereiden en blikvanger design: aka glimmertjes = voegt niks toe maar wel leuk om naar te kijken.)
Beantwoord deze voor je zelf en geef ze rating van prioriteit.

Pas daarna kan je zinnig advies vragen.
Een goede steak kan je ook maken met 10 bakstenen, wat schoon hout, en een rooster van de action dus daar hoef je niet perse een BBq voor te kopen :P (Advies doet dit niet op t gras wat van je vader....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ja, de Weber Summit Kamado is ook gewoon prima 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:13:
Neem aan dat zei trouwens ook hobby's heeft? Geeft ze daar ook verantwoording waarom ze model A of B koopt?
Spaart ze zeldzame objecten?
Mijn vrouw vond mij ook gek.
gezien je onderschrift val je onder haar hobby :Y)
Tot ze de gerechten kon proeven en ze hem in de tuin zag staan. Toen was ze helemaal om.
(sorry kon het echt niet laten... :+ )

Maar even ontopic, ja wat van mn habbiebabbie kamado afkomt kan t gezin meer bekoren dan van mn kogeltje vd Gamma.
Dat was meer vlees cremeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:55:
[...]

Spaart ze zeldzame objecten?

[...]

gezien je onderschrift val je onder haar hobby :Y)

[...]

(sorry kon het echt niet laten... :+ )

Maar even ontopic, ja wat van mn habbiebabbie kamado afkomt kan t gezin meer bekoren dan van mn kogeltje vd Gamma.
Dat was meer vlees cremeren.
Ze wist prima waar ze aan begon. 1e date eindigde (voor beiden) in de ambulance en 2e date was in het ziekenhuis :+.

Je zou haar eens mee kunnen nemen om wat kamados binnen je budget te bezichtigen? 1 Blik op de KJ en ze is verliefd hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Loft schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Haha. Nice. In alle gevallen, kies wat jij leuk/fijn/betaalbaar vind.
Weber en Napoleon zijn de 2 grootste ter wereld. Ze zullen vast iets goed doen ;)

Heb je er al 1 gekocht?
Weber Genesis II EX-315 GBS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2eOERFe2FCPjhzzXUNQ4w915JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xv5NaVP85S7PvO8wEqTbPWLY.jpg?f=fotoalbum_large
:P

Heb alleen geen idee hoe die weber connect uit gaat.

Lampjes in de knoppen zijn beetje kermis, lamp op de klep is wel vet handig!
De app is wel grappig verder.

Oh en een gratis spit van Weber (actie in Duitsland) *O*

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 14-07-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 22:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koop een braai :+

Nee serieus: koop een 2e hands weber/jamie oliver/napoleon en na een jaar of 2/3 ga je een stapje verder.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-06 19:46
Dennis1812 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Ze wist prima waar ze aan begon. 1e date eindigde (voor beiden) in de ambulance en 2e date was in het ziekenhuis :+.
Je bent ambulancebroeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee. Dat niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlankheet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 15:06
Je kan ook een beetje van beide nemen, als je de Kamado Joe Kettle Joe neemt....
Deze is qua prijs ook wat zachter voor de portomonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hmpf... ik kan dus geen bakplaat vinden die ik in plaats van het kleine rooster (48x17,5?) kan plaatsen. Beetje ontstelt ben ik wel eigenlijk :|
Kun je elke bakplaat zo OP de grillroosters leggen, of werkt het dan lang niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
paQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:08:
hmpf... ik kan dus geen bakplaat vinden die ik in plaats van het kleine rooster (48x17,5?) kan plaatsen. Beetje ontstelt ben ik wel eigenlijk :|
Kun je elke bakplaat zo OP de grillroosters leggen, of werkt het dan lang niet zo goed?
Zou niet weten waarom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Zou niet weten waarom niet
ik dacht omdat je dan grill op grill hebt. Kan me zomaar voorstellen dat de contactpunten veel heter worden dan de rest van het oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
paQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:28:
[...]

ik dacht omdat je dan grill op grill hebt. Kan me zomaar voorstellen dat de contactpunten veel heter worden dan de rest van het oppervlak?
hij komt dan op een rooster toch? Zal wel meevallen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er zijn heel veel dingen in het leven die je niet perse nodig hebt, maar die je aanschaft omdat je ze gewoon graag wilt.

Het heeft daarom volgens mij ook maar weinig zin om argumenten in proberen te zetten waarom je denkt dat je een Kamado nodig hebt. Veel van die argumenten kan je ook inzetten bij een andere soort bbq.

Je koopt er eentje omdat je dat wilt en zin hebt om lekker in de tuin (low en slow) te bbqen. In het ergste geval gebruik je hem te weinig, maar dan kan je afspreken dat je hem weer verkoopt.

Ik mijn omgeving zie ik echter wel dat ook vrienden zo'n ding aanschaffen, waarbij ik denk: Dat is een bevlieging en die willen er alleen eentje omdat ze veel mensen kennen die er ook eentje hebben, maar ik weet natuurlijk niet of jij in die categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
wouter3 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Er zijn heel veel dingen in het leven die je niet perse nodig hebt, maar die je aanschaft omdat je ze gewoon graag wilt.

Het heeft daarom volgens mij ook maar weinig zin om argumenten in proberen te zetten waarom je denkt dat je een Kamado nodig hebt. Veel van die argumenten kan je ook inzetten bij een andere soort bbq.

Je koopt er eentje omdat je dat wilt en zin hebt om lekker in de tuin (low en slow) te bbqen. In het ergste geval gebruik je hem te weinig, maar dan kan je afspreken dat je hem weer verkoopt.

Ik mijn omgeving zie ik echter wel dat ook vrienden zo'n ding aanschaffen, waarbij ik denk: Dat is een bevlieging en die willen er alleen eentje omdat ze veel mensen kennen die er ook eentje hebben, maar ik weet natuurlijk niet of jij in die categorie valt.
Als je 't kan missen en geen beter doel hebt voor dat geld, waarom niet toch? Leuk om jezelf af en toe wat te gunnen, ondanks dat het misschien niet helemaal rationeel is.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 15:28
Nog een voordeel van een kamado:

ben je van plan in de winter ook aan de slag te gaan?

Bij zo'n keteltje die bij 5 graden op de wind staat is het dan een stuk lastiger om deze op temperatuur te houden en je stookt een zak extra kolen weg voor hetzelfde resultaat

(dat argument was bij mij een succesvolle ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:30:
[...]

hij komt dan op een rooster toch? Zal wel meevallen lijkt me
https://www.amazon.de/-/n..._4371460031_t3_B084MFYRY3

Dan is dit wel een net alternatief als er niet per se weber op moet staan lijkt me.
dik/zwaar genoeg zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
paQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:16:
[...]

https://www.amazon.de/-/n..._4371460031_t3_B084MFYRY3

Dan is dit wel een net alternatief als er niet per se weber op moet staan lijkt me.
dik/zwaar genoeg zo te zien
Dat er geen Weber op staat is eerder een pre, want daar betaal je voor (tenzij je een leuke aanbieding vindt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 14:56
paQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Weber Genesis II EX-315 GBS

[Afbeelding]
:P

Heb alleen geen idee hoe die weber connect uit gaat.

Lampjes in de knoppen zijn beetje kermis, lamp op de klep is wel vet handig!
De app is wel grappig verder.

Oh en een gratis spit van Weber (actie in Duitsland) *O*
Super! Geniet er van.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zal vast gaan lukken. Nu even uitzoeken hoe dat gedoe met die gasflessen werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:44

Flipmo

OMG !!

het gemak van een kamado op temperatuur houden en krijgen tov een weber is wel erg groot hoor.
Net een maand geleden overgestapt van een weber waarbij ik ook regelmatig low en slow gerechten heb bereid naar een kamado (grizzly grills elite large)

Eergisteren wat hasselback aardappelen opgewarmd (fix und fertig van de jumbo), met daarbij wat mailskolven op 200 graden. Dit was op de weber een heel gedoe voor je de temperatuur goed had.
Nu aansteken, wachten tot 200 graden en schuiven iets dicht doen. Daarna bleef hij mooi op temperatuur.
Op het laatst nog ff biefstukje erop, heeerlijk gegeten!
(helaas geen foto's gemaakt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
Hee allemaal, ik kijk hier al een tijdje en vind het enorm mooi om te zien wat er gemaakt word. Ik heb vanaf vrijdag vakantie en wil die tijd goed besteden. Ik zat er over na te denken om van het barbecueën toch maar een hobby van te maken. Ik kan er enorm van genieten, maar heb helaas nog geen barbecue gehad.

Nu is het probleem dat ik een beginner ben en ik niet zo goed weet hoe alles in elkaar steekt! Ik wil graag starten met een weber, die met direct en indirect vuur vlees klaar kan maken. Nu heb ik deze gezien:
https://www.weber.com/NL/...504.html?cgid=562#start=1
Heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaring met een andere weber die erg goed is?

Verder heb ik het startbericht gekeken, dat was wat overweldigend gezien alle informatie die er in staat. Waar staat mooie informatie om te beginnen? ;D

En dan als laatst: Nog andere goede tips? Bepaalde spullen erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Ryst met die weber of elke andere bol van weber zit je goed.

Je moet gewoon rustig de openingspost gaan lezen, misschien wat filmpjes kijken van pitmaster x en noskos, maar vooral aan de slag gaan. Begin eens met wat kippenvleugels, dan eens wat karbonades, een steak en ga zo verder.

En maak het vooral allemaal niet te moeilijk, het is geen hogere wiskunde. Je loopt vanzelf tegen dingen aan die je opzoekt, waar je tools voor koopt, waar je filmpjes over kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Flipmo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:26:
het gemak van een kamado op temperatuur houden en krijgen tov een weber is wel erg groot hoor.
Net een maand geleden overgestapt van een weber waarbij ik ook regelmatig low en slow gerechten heb bereid naar een kamado (grizzly grills elite large)

Eergisteren wat hasselback aardappelen opgewarmd (fix und fertig van de jumbo), met daarbij wat mailskolven op 200 graden. Dit was op de weber een heel gedoe voor je de temperatuur goed had.
Nu aansteken, wachten tot 200 graden en schuiven iets dicht doen. Daarna bleef hij mooi op temperatuur.
Op het laatst nog ff biefstukje erop, heeerlijk gegeten!
(helaas geen foto's gemaakt ;) )
Ik heb dezelfde Grizzly Grill en het op temperatuur krijgen en houden vind ik erg goed te doen. Na wat low&slow sessies viel het mij mee. Hij kan makkelijk een uur of 10 branden zonder bij te vullen en ook schommelt de temperatuur amper.

Ik gebruik hem nu een aantal malen per week voor groenten en vlees. Gisteren procureur lapjes van de AH erop gehad (en puntpaprika gevuld met geitenkaas, walnoot, Italiaanse kruiden en honing). De eenvoudige lapjes smaken toch echt stukken lekkerder dan uit de koekenpan :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb die garantie-aanvraag voor het onderstel van mijn Grizzly nog openstaan bij Welkoop. Vandaag heb ik een receptenboekje & handgeschreven excuuskaartje binnengekregen voor het wachten op reactie van de fabrikant, vriendelijk :) Ik ben nu wel benieuwd hoe lang dat wachten nog gaat duren, zolang geleden is die aanvraag ook weer niet :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chakotay schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:46:
Ik heb die garantie-aanvraag voor het onderstel van mijn Grizzly nog openstaan bij Welkoop. Vandaag heb ik een receptenboekje & handgeschreven excuuskaartje binnengekregen voor het wachten op reactie van de fabrikant, vriendelijk :) Ik ben nu wel benieuwd hoe lang dat wachten nog gaat duren, zolang geleden is die aanvraag ook weer niet :P
Ergens ook wel lullig.
Staat een reparatievraag voor een kapotte kamado. En dan krijg je recepten voor op je kamado. Die dus kapot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Ergens ook wel lullig.
Staat een reparatievraag voor een kapotte kamado. En dan krijg je recepten voor op je kamado. Die dus kapot is.
Die kamado is prima bruikbaar toch nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Die kamado is prima bruikbaar toch nu?
Ik weet het probleem met zijn onderstel even niet. Heb het niet teruggezocht.

Als het onderstel echt kapot is moet je wel voetjes hebben o.i.d om de kamado op te zetten natuurlijk.

Als mijn onderstel van de KJ nu kapot zou gaan zou ik niet weten waar ik hem op/in zet tot ik een nieuw onderstel heb in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

@Dennis1812 @418O2 die is prima bruikbaar inderdaad. Het probleem is wat roestplekjes bij de lastnaden van het onderstel. Maakt functioneel geen ruk uit, maar voor een kamado van nog geen 2 maanden oud vond ik het wat overdreven, daarom aangemeld voor garantie. Het heeft voor mij dan ook totaal geen haast, zolang het uiteindelijk maar een keer opgelost word.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ohja! Die foto heb ik voorbij zien komen.
Excuus, ik onthoud niet alles.

Hier na 4 weken ziekenhuisopname vrijdag de Kamado weer aanslingeren voor pulled pork en zaterdag voor het eerst (ja echt!) Iberico ribvingers. Ben benieuwd.
Pulled pork voorraad is op. Laatste beetje in het ziekenhuis op. Is toch lekkerder dan ziekenhuis eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier is de pulled pork van vorige week ook bijna op. Morgen nog een laatste broodje. Wat een smaak zit dat aan zeg. Vrijdag weer een grote sessie voor de boeg.

Beginnen met 2x baby back ribs, zal het nu way korter doen. Hopelijk is ie dan wat sappiger. Serveren met maïs. Ik doe de maïs met een beetje roomboter en peterselie en zout in aluminiumfolie voor een uurtje ofzo. Zijn daar nog leukere dingen mee te doen?

Daarna broodje hamburger, beetje sla, gebakken uitje en sausje. Hebben jullie nog favoriete hamburger sausjes?

Daarna rondje kippenboutjes en kip saté grillen. Misschien paar frietjes erbij frituren.

Hoofdgerecht picanha van het spit gereserveerd met groene asperge in serrano ham.

Dessert gegrilde banaan of gepofte appel.

Gelukkig heb ik mijn vrienden zo ver gekregen geen stokbrood meer mee te nemen. Even geduldig zijn tussen sommige gangen en het eten laten zakken.

Hopelijk doet het weer ook nog even gezellig... Heb er zin in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Desondanks kan ik bij veel gerechten een goed stukje ciabatta of breekbrood (van een goede bakker!) Wel waarderen.
Gemiddelde supermarkt stokbrood is puur vulmiddel en heb ik niet graag meer tegenwoordig.

Qua saus vind ik deze 2 toch het lekkerste. Wat ik zelf ook maak..
Sweet Baby Ray's Sweet 'n spicy barbecuesaus #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi475799

Sweet Baby Ray's Honey chipotle barbecuesaus #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi475802

De honey chipotle is minder pittig.

Laatst heb ik dit recept gemaakt. Wel wat meer werk maar was ook erg lekker! De sla en de saus hebben mij echt verrast.

Edit, ik gebruikte zaanse mayo. Ipv augurk komkommer. Ik vind augurk minder lekker. En uiteraard alles op de bbq ipv pan. Gietijzeren plancha voor de bacon gebruikt. Echt een aanrader.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis1812 op 14-07-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51
Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:16:
Desondanks kan ik bij veel gerechten een goed stukje ciabatta of breekbrood (van een goede bakker!) Wel waarderen.
Gemiddelde supermarkt stokbrood is puur vulmiddel en heb ik niet graag meer tegenwoordig.

Qua saus vind ik deze 2 toch het lekkerste. Wat ik zelf ook maak..
Sweet Baby Ray's Sweet 'n spicy barbecuesaus #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi475799

Sweet Baby Ray's Honey chipotle barbecuesaus #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi475802

De honey chipotle is minder pittig.

Laatst heb ik dit recept gemaakt. Wel wat meer werk maar was ook erg lekker! De sla en de saus hebben mij echt verrast.

Edit, ik gebruikte zaanse mayo. Ipv augurk komkommer. Ik vind augurk minder lekker. En uiteraard alles op de bbq ipv pan. Gietijzeren plancha voor de bacon gebruikt. Echt een aanrader.
Ik gebruik ook altijd Sweet Baby Ray's. Vind die heel lekker, daarvoor ga ik de moeite niet nemen om zelf een barbecuesaus te maken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Exact. Mij nog niet gelukt een gelijkwaardige te maken.
Sweet Baby Ray's heeft ook diverse smaken voor alle toepassingen.
Ga ik er geen moeite instoppen.

Vaak bij vuur en rook in de dagdeal dat je de hele set hebt voor een leuke prijs.
(Niet vergeten de appie bonus te checken, soms 1+1 daar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:51
Dennis1812 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:36:
Exact. Mij nog niet gelukt een gelijkwaardige te maken.
Sweet Baby Ray's heeft ook diverse smaken voor alle toepassingen.
Ga ik er geen moeite instoppen.

Vaak bij vuur en rook in de dagdeal dat je de hele set hebt voor een leuke prijs.
(Niet vergeten de appie bonus te checken, soms 1+1 daar)
Ja, ook ik vind Sweet Baby Ray's barbecuesaus echt geweldig, vooral de Honey chipotle. Fantastisch dat de saus tegenwoordig zo makkelijk te verkrijgen is. (Soms doe ik er wat Sriracha bij voor wat extra pit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Pak dan de sweet n spicy. Die is pittig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een paar vragen:

1. Ik wil volgende week short ribs maken (1.1 KG). Die wil ik uiteindelijk gebruiken i.c.m. tortilla's, geïnspireerd op de 500K uitzending van Pitmasters. Nu probeer ik alles een beetje voor mezelf op te schrijven ter voorbereiding. Ik heb een paar vraagtekens, ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.

- Schoonsnijden (vet er af, vlies op de botten laten zitten?)
- Pekelen in zoutbad (nachtje)?
- Beetje olie en rubben met (Baharat) kruiden (zoutloos)?
- Kamado op 110-120 graden en op temperatuur iets rookhout toevoegen
- Elk uur insprayen met (appelcider/appelsap) ?
- Inpakken wanneer bark mooi gekleurd is (rond 70 graden stall?)
- Aflakken met bbq saus op 88 graden ?
- Kerntemp 93 graden van de kamado halen en uurtje ingepakt laten rusten

2. Weet iemand of er een kolenmandje beschikbaar is voor de Grill Guru Compact? Van een ander merk want Grill Guru zelf heeft hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen weekend wat oerhammetjes gemaakt.

Qua bereiding prima, maar de combinatie van pekelen (zout en suiker) met de Piggy Mix van Jord Althuizen was het zout als brem. Vraag is; wat is handig; minder pekelen, of minder rub...?

Vind die rubs van Jord Althuizen sowieso vaak aan de zoute kant. Dat ga ik volgende keer wat anders mixen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ryst schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:33:
Hee allemaal, ik kijk hier al een tijdje en vind het enorm mooi om te zien wat er gemaakt word. Ik heb vanaf vrijdag vakantie en wil die tijd goed besteden. Ik zat er over na te denken om van het barbecueën toch maar een hobby van te maken. Ik kan er enorm van genieten, maar heb helaas nog geen barbecue gehad.

Nu is het probleem dat ik een beginner ben en ik niet zo goed weet hoe alles in elkaar steekt! Ik wil graag starten met een weber, die met direct en indirect vuur vlees klaar kan maken. Nu heb ik deze gezien:
Heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaring met een andere weber die erg goed is?

Verder heb ik het startbericht gekeken, dat was wat overweldigend gezien alle informatie die er in staat. Waar staat mooie informatie om te beginnen? ;D

1 tip : neem alsjeblieft een weber met een aspan er onder ipv zo'n schaaltje tussen de pootjes.
Verder een weber uitstekend om mee te beginnen. Tot voor kort had ik ook gewoon 2 webers staan waar ik alles mee kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 12:11
Ik wil morgen graag wat kipfilets pekelen en grillen.

qua pekel zijn 1001 mogelijkheden. Ik zat zelf te denken aan het pekel recept van Noskos:

https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/

en dan ipv roken, grillen.

iemand tips & tricks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Moet toch effe melden dat Weber het kwa actie prima voor elkaar heeft!
Gratis elektronische spies van 188 euro 'via Weber'.
Je meldt je aan op de website, voert serienummer in, bonnetje scannen, en binnen 2 minuten een email met een actiecode. In de webwinkel 'koop' je de spies, voert de code in , en tadaa 0 euro en meteen onderweg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 14:13
paQ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:41:
Moet toch effe melden dat Weber het kwa actie prima voor elkaar heeft!
Gratis elektronische spies van 188 euro 'via Weber'.
Je meldt je aan op de website, voert serienummer in, bonnetje scannen, en binnen 2 minuten een email met een actiecode. In de webwinkel 'koop' je de spies, voert de code in , en tadaa 0 euro en meteen onderweg _/-\o_
heb je ook een link?
kan hem zo 1,2,3 niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:06

Koffie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:59:
[...]

1 tip : neem alsjeblieft een weber met een aspan er onder ipv zo'n schaaltje tussen de pootjes.
Verder een weber uitstekend om mee te beginnen. Tot voor kort had ik ook gewoon 2 webers staan waar ik alles mee kon doen.
Ik heb nog wel een leuke set voor je te koop als je in de buurt van Utrecht woont? Weber Original 47cm met aspan, hoes en kolenstarter. Stuur maar een PB als je interesse hebt.

P.s. als dit niet mag hoor ik het graag en haal ik dit bericht weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Qua ketelgril kan je ook nog maar het merk Napoleon kijken. Ben er niet bekend mee, maar zit denk ik ook dezelfde straat als Weber, maar iets minder mainstream. Vond ik zelf altijd wel leuk.

Wat je perse moet hebben:

Temperatuur meter, dit kan van alles zijn. Ik heb jaren een iGrill met veel plezier gebruikt. Toen overgestapt naar een Meater+ maar dat dat ik in de ketel veel problemen mee qua ontvangst. In de Kamado geen enkel probleem. Je kan ook voor een thermapen gaan. Nadeel daarvan is dat je de barbecue moet openen waardoor je lucht er in krijgt waardoor je kolen kunnen opvlammen etc. Goede handschoenen!

Voor de leuk kan je een looflighter er bij doen. Is niet perse nodig, met wokkels krijg je je grill ook op gang maar ik vind de looflighter iets makkelijker. Nooit rook of gedoe. Altijd hetzelfde resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 15-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

NewienM schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:08:
[...]

heb je ook een link?
kan hem zo 1,2,3 niet vinden
https://www.bauhaus.info/suche/produkte?text=genesis+315
De actie schijnt in heel Duitsland te gelden bij bepaalde modellen.

https://www.weber.com/DE/...55.html?cgid=2030#start=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

BasE! schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:14:
Ik wil morgen graag wat kipfilets pekelen en grillen.

qua pekel zijn 1001 mogelijkheden. Ik zat zelf te denken aan het pekel recept van Noskos:

https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/

en dan ipv roken, grillen.

iemand tips & tricks?
Doen, ik heb nu 3 keer het recept van Noskos gevolgd, en beviel erg goed

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
Bedankt voor alle tips! Ik ben op de Weber Original kettle 47cm gekomen. Zijn bij een aantal winkels geweest en deze was voor de prijs het beste vond ik zelf. Hebben er een kleine groenteschaal voor op de barbecue bij gehaald. Een termometer waar de meter buiten de barbecue zelf kan (niet via een app, maar die zijn behoorlijk duur. Als ik wat verder ben en alles bevalt goed wil ik dat eventueel wel erbij). En daarnaast handschoenen wat mij erg prettig lijkt!

Ik moet alleen nog een goede tang hebben, die van weber zelf vond ik niet zo heel fijn. Dus moet daar nog even naar zoeken. Volgende week maandag ga ik de barbecue uittesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Hebben we hier ook nog een gourmet/grilplaat topic?

Sinds ik nu op mezelf woon zoek ik nog iets dat beetje kleiner is dan de standaard platen. En wat ik tot nu vind is bijv 'maar' 750W e.d of zelfs nog duurder dan de normale/grotere platen. Maar ook geen idee hoe 750W zich verhoud tot bijv gangbare 2000W.
https://www.bol.com/nl/nl...hGjQ_0_47.49.ProductTitle lijkt me tot nu toe de beste keuze maar wilde even kijken of hier op het forum nog gourmetters waren. Of is het hier BBQ wat de klok slaat en worden de fakkels tevoorschijn gehaald? :P

@418O2 Dat is ook een idee, gaan we straks even kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 15-07-2021 16:42 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@The Chosen One ik denk dat je meer kans hebt in het algemene kook topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Met kerst wordt onderstaand T shirt hier breed gedragen geloof ik.
(Van Jord Althuizen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3ym2nSOte46cLvAjWDwnTOXOpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gto0ZXFrtS7uY5lPRyOgdkEE.jpg?f=fotoalbum_large

Serieuzer antwoord
Ik heb de gourmet van de appie actie en die werkt voor ons opzich dikke prima. Loop eens je algemene blokker binnen. Voor die paar keer per jaar is t meestal wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ryst schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:21:
Bedankt voor alle tips! Ik ben op de Weber Original kettle 47cm gekomen. Zijn bij een aantal winkels geweest en deze was voor de prijs het beste vond ik zelf. Hebben er een kleine groenteschaal voor op de barbecue bij gehaald. Een termometer waar de meter buiten de barbecue zelf kan (niet via een app, maar die zijn behoorlijk duur. Als ik wat verder ben en alles bevalt goed wil ik dat eventueel wel erbij). En daarnaast handschoenen wat mij erg prettig lijkt!

Ik moet alleen nog een goede tang hebben, die van weber zelf vond ik niet zo heel fijn. Dus moet daar nog even naar zoeken. Volgende week maandag ga ik de barbecue uittesten :)
Qua tangen ben ik wel fan van dezen https://www.bol.com/nl/nl...etangen/31466/4285885073/

Heb um zelf al 3 jaar en geen enkele klacht. Dus je betaald er wel voor maar goed. Beetje investeren.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 15-07-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Goeie, stevige tang is inderdaad wel een aanrader. Net als een goed, lang, scherp mes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

418O2 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:28:
Goeie, stevige tang is inderdaad wel een aanrader. Net als een goed, lang, scherp mes
En een paar klauwen.

Afgelopen weekend voor het eerst gebruikt. Wat een verademing voor de Pulled pork zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:46

PnD

like in Pinda ^_^

MikeyMan schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:59:
[...]

En een paar klauwen.

Afgelopen weekend voor het eerst gebruikt. Wat een verademing voor de Pulled pork zeg!
Ik zweer toch bij de handmixxer hiervoor.
Die rösle bbq tang staat nog op mijn verlanglijstje: https://www.bol.com/nl/nl...1FJw.4_27.35.ProductTitle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
MikeyMan schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:59:
[...]

En een paar klauwen.

Mwoah, dat wil ook wel met vorken of je handen als het goed gaar is. En dan heb je het specifiek voor PP nodig, niet één van je eerste gerechten op een kleine Weber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

418O2 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Mwoah, dat wil ook wel met vorken of je handen als het goed gaar is. En dan heb je het specifiek voor PP nodig, niet één van je eerste gerechten op een kleine Weber.
Haha true. Misschien eerst met een paar ribben beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ryst schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:21:
Bedankt voor alle tips! Ik ben op de Weber Original kettle 47cm gekomen. Zijn bij een aantal winkels geweest en deze was voor de prijs het beste vond ik zelf. Hebben er een kleine groenteschaal voor op de barbecue bij gehaald. Een termometer waar de meter buiten de barbecue zelf kan (niet via een app, maar die zijn behoorlijk duur. Als ik wat verder ben en alles bevalt goed wil ik dat eventueel wel erbij).
de ikea fantast is een goed begin. goedkoper kan haast niet en dan heb je de tijd om op je gemak te zoeken naar wat je wilt.
Koop er twee: 1 voor je vlees en 1 voor je rooster temperatuur.
En daarnaast handschoenen wat mij erg prettig lijkt!
De Action is je vriend, als begin zijn die prima. Persoonlijk vind ik de leren makkelijker uit en aan te trekken maar die "bastardgloves" zijn achterlijk duur met 18 euro per stuk en je wilt er twee als je dingen wilt tillen die heet zijn.
Tang, is persoonlijk. zou niet te lang doen als je zelf niet zo groot bent. Basis regel is minimaal 30cm om je handen niet te verschroeien. (tang bedien je zonder vuurvaste handschoenen voor gevoel.)
De "eikenblad vorm" is de meeste gebruikte. daar zijn platte van en meer stevig met "tanden" voor zwaarder werk.

De keukentangen met siliconen gebruik ik persoonlijk niet snel. (smelt toch als je iets erg heets wilt verplaatsen.)

Wat ik wel aanraad is koop een extra tang : goedkope BBQtang of dit beetje lang(47cm):die kan je gebruiken om je kooltjes of briketten te verleggen of om precies bij te vullen inplaats van er in te gooien en een stofwolk van as te krijgen. (of juist iets er uit te halen als t te hard gaat) Ik vind t niet schoon om de vlees tang daarvoor te gebruiken al zullen er hier anderen zijn die zeggen vuur brand alles schoon.
(edit: misschien heb je er aan gedacht dat je twee tangen nodig hebt één voor t rauwe vlees en 1 voor je vlees dat klaar is. => rauwe kip is niet fijn om met de zelfde tang te gebruiken als je kip die klaar is. overdracht van ziekte verwekkers want er blijft toch wat aan je tang hangen en je vergeet snel die tang even in de hitte te houden om te reinigen. Dus twee is makkelijker.

Die spatel is ook handig voor rommel van je rooster te schrapen of hamburger te scheppen en die vleesvork gooi je weg. (nooit in je vlees steken als je bezig bent op je rooster ,lopen je vleessappen er uit in je vuur. => vetwalm.)

Veel plezier

[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 15-07-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wat is jullie favoriete recept voor iberico ribvingers? En welk rookhout is er het lekkerste onder? (Naar jullie mening, smaken verschillen i know).

Over de action handschoenen, die zijn niet alleen super als beginner. Ook als je al wat jaren meedraait. Elk jaar tegen het einde van het seizoen zijn ze hier goedkoop en koop ik weer een paar setjes. Kan ik even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Ik wil mijn pelletsmoker in een hoek zetten tegen een houten schutting.

Hij hoeft er uiteraard niet vlak tegenaan, maar hoe dichterbij hoe meer overige ruimte ik hou.

Wat zou een goede isolater zijn om tegen de schutting te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
@NeutraleTeun radiator folie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een metalen achterwand maken? Of steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Dennis1812 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:00:
Wat is jullie favoriete recept voor iberico ribvingers? En welk rookhout is er het lekkerste onder? (Naar jullie mening, smaken verschillen i know).
Appelhout zou ik doen. Niet te sterk. En combineert altijd prima met varken. En ik zou eerst eens gewoon peper en zout doen, zodat je de smaak van iberico proeft.

Zelf ga ik binnenkort ook eens iberico proberen met Chinese “red pork” kruiden. Kijken of er dan nog iets overeind blijft van de typische iberico smaak.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:00:
Inrubben met Smoke&BBQ all purpose rub, daarna zonder rookhout hot&fast op de grill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Gewoon met je blote klauwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:03:
[...]

Inrubben met Smoke&BBQ all purpose rub, daarna zonder rookhout hot&fast op de grill
Hoelang hebben ze ongeveer nodig bij Hot n fast? Lees vooral low n slow gerechten van een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fuck een paar kipsatespiesjes zijn woensdagavond in de doos van beef en steak blijven liggenv in plaats van de koelkast. Vacuüm verpakt, zou dat nog eetbaar zijn vanavond? Of beter geen risico nemen en weggooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:05:
Fuck een paar kipsatespiesjes zijn woensdagavond in de doos van beef en steak blijven liggenv in plaats van de koelkast. Vacuüm verpakt, zou dat nog eetbaar zijn vanavond? Of beter geen risico nemen en weggooien?
Zaten er nog koelelementen in de doos? Of in welke temperatuur stond de doos?
Heb je geroken?
Ik zou ruiken en dan besluiten. Verrotte kip ga je wel van over je nek hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51
Ik zou het gewoon weggooien. Als het nou gisteravond was had ik het nog wel aangedurfd maar sinds woensdagavond buiten de koeling is wel een beetje lang voor rauwe kip.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:43
Dennis1812 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:59:
[...]

Hoelang hebben ze ongeveer nodig bij Hot n fast? Lees vooral low n slow gerechten van een paar uur.
90 minuten op 150 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zal even ruiken, ben benieuwd of je dat wat merkt als die in de saté zit, maar grote kans dat ze gewoon de prullenbak in gaan. Heb meer dan genoeg.

Pagina: 1 ... 169 ... 334 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism