Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 168 ... 334 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 20:54

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Daan_ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:51:
[...]

WiFi koppelen werkte hier niet. En 5ghz uitzetten etc. was helaas geen oplossing. Hij is gelukkig retour. Gebruik de oude Weber iGrill 2 nog en daarnaast de Meater+. De Meater+ had ik eerder moeten doen.
Ik heb eigenlijk geen enkel probleem gehad met het koppelen van de IBBQ-4T. Wat ik wel gemerkt heb is dat je de juiste app moet gebruiken, volgens mij heeft Inkird voor elk apparaat weer een nieuwe app..

Bij de eerste keer aanzetten ging het apparaat al direct in de juiste knipperstand en met de Inkird Pro app was het koppelen vlot gedaan.

Qua wifi-bereik achter in de tuin ook geen enkel probleem in de supermarkt kan ik gewoon via 4g via de app zien wat de thermometer meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 09:33

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij kregen hem hier niet fatsoenlijk gekoppeld op diverse netwerken. Inkird stelde dan ook voor om retour te sturen. Het kwam wel eens voor dat connectie module in het apparaat niet goed functioneert. Kreeg de optie geld terug of een nieuwe. Gekozen voor geld terug en Meater+ aangeschaft.

Ondersteuning was prima van Inkird! Alleen hadden wij pech met het apparaat zelf. Die waarschijnlijk defect was.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:50:
Update over de Grizzly Grills Large Elite die ik nu een krappe 1.5 maand heb. Er zit nu al wat lichte roest op de lasnaden van het onderstel:

Dat lijkt me toch niet de bedoeling zo snel al, de poedercoating is wat te dun bij de lasnaden denk ik. Ik heb het vanochtend gemeld bij de Welkoop, ze sturen het door naar de frabrikant. Ik ben benieuwd of ik een nieuw onderstel krijg.
Ik kan me wel voorstellen dat je dit niet verwacht van een BBQ die je pas zo kort hebt.
Ik verwacht alleen ook dat een nieuw onderstel er alleen tijdelijk ervoor zorgt dat je geen roest hebt.
Ik zou hem zelf bijvoorbeeld inspuiten met WD40 en wellicht invetten om aanwezige roest te verwijderen en om te voorkomen dat de roest terug blijft komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Als je hem wil beschermen moet je er gewoon een extra laklaag overheen klatsen. WD40 is geen roestpreventie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net de Boston butt er afgehaalt na 5 uur. Kerntemperatuur van 70 graden, zat geen gang meer in. Dus nu ingepakt in 2 lagen folie en weer terug op de Kamado. Het rook in ieder geval wel ontzettend lekker...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik las van de week trouwens dat Meater is overgenomen door Traeger en laat ik nou zowel een traeger als een meater hebben, dus zou mooi zijn als ik straks nog maar 1 app nodig heb tijdens het barbecueën :)

@MrVegeta Ik ben heel benieuwd naar die pulled pork, als die bevalt ga ik daar ook zo'n boston butt bestellen :) Tot nu toe alleen pulled pork van procureur gemaakt maar wil het ook een keer van een butt maken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

copykat

Good copy isn't bad

Update over de Grizzly Grills Large Elite die ik nu een krappe 1.5 maand heb. Er zit nu al wat lichte roest op de lasnaden van het onderstel:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Dat lijkt me toch niet de bedoeling zo snel al, de poedercoating is wat te dun bij de lasnaden denk ik. Ik heb het vanochtend gemeld bij de Welkoop, ze sturen het door naar de frabrikant. Ik ben benieuwd of ik een nieuw onderstel krijg.
Kans is groot dat ze de slak niet volledig verwijderd hebben en dit reageert met de poedercoating.
Die bobbelige lasnaad verraad dat.
Of de las "beweegt" en opent de coating (haarscheurtjes) en laat staand water door.

Vind overigens de coating er matig uitzien tis vrij dun lijkt wel, dus een extra laagje verf kan geen kwaad.

Of je nu wel of niet een nieuw frame krijgt wat je kan doen is met zwarte bitumenkit oid en glooiende hoek maken. Loopt water meer langs en weg dan dat t in de hoek staat.

Ik heb mn habbiebabbie frame, "verchroomt", behandeld met zonnebloem olie, doekje waar ik mn topvent mee behandel gebruik ik ook om mn RVS banden en scharnier en onderstel mee op te poetsen.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 08-07-2021 19:58 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-06 18:30

Chakotay

Lick here to continue

@copykat grote kans dat als ze het niet vervangen, ik dit onderstel dan een keer meeneem naar een doe-het-zelf garage, even door de straalcabine haal om dit laagje poedercoating te verwijderen, en het dan fatsoenlijk laat poedercoaten :) Ook even met de slijptol met lamellenschijf die lasnaden mooi glad maken meteen als het dan toch kaal is. Alleen even kijken hoe ik de vilt-rand waar de kamado in rust netjes opnieuw aanbreng dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 08-07-2021 20:33 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Nou gewoon de verkoper, welkoop dus , aansprakelijk stellen. Dat zij geen garantie van 200F krijgen zegt niks over verkoop klant garantie.Dan ruilen ze hem maar om met een winkelmodel.

Kijk dan meteen of ze die lasnaden wat netter kunnen krijgen.
Vullen en strak slijpen.

Edit lezen is best moeilijk.....😣
De vilt kan gewoon leftovers zijn van gasketvilt.(of gewoon nieuw kopen.)
Of plakkers die onder je kast kunnen. (hittebestendigheid is dan een dingetje)
Succes er mee in ieder geval.
🙂
Edit twee,
Als je t laat poedercoaten is t dan niet slimmer, handig om t frame met dikker materiaal na te laten maken?
Scheelt werk. Misschien een aanpassing er aan zo als een rooster houder?

En je kan je BBQ gewoon blijven gebruiken met je huidige frame

[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 08-07-2021 21:12 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 18-06 19:25
Ik heb twee kalfs ribben liggen maar nog nooit eerder gemaakt, iemand ervaring voor een goede bereiding?

Twijfel of hetzelfde te doen als met varkens ribs, 3-2-1 of enkel peper en zout en dan 3 uurtjes zonder inpakken. Wat denken jullie?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:57

Dennis1812

Amateur prutser

Zijn kalfs ribben niet eerder vergelijkbaar short ribs (rund?)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 10:00

steel123

Cryman9

ndonkersloot schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:16:
Ik heb twee kalfs ribben liggen maar nog nooit eerder gemaakt, iemand ervaring voor een goede bereiding?

Twijfel of hetzelfde te doen als met varkens ribs, 3-2-1 of enkel peper en zout en dan 3 uurtjes zonder inpakken. Wat denken jullie?
Eerdere zoals spareribs. Echter zijn ze vaak vrij dun en niet al te vet. Dus ik kies zeker voor een 3-2-1 methode. Enkel met minder tijd, dus 2-1-0,5 ofzo.

Voorbeeld:
https://bbq-helden.nl/rec...reribs-cola-basting-saus/
Dennis1812 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:27:
Nee zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 18-06 19:25
Dennis1812 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:27:
Zou kunnen, maar ze zijn niet zo dik als short ribs die ik eerder heb gehad, ze lijken eerder op baby back ribs kwam dikte.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Iemand nog een idee voor een wat frisse salade bij de pulled pork?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
MrVegeta schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Zou net beginnen met het rubben van mijn https://beefensteak.nl/heyde-hoeve-boston-butt/ maar vond een dikke speklaag boven op en een een dik stuk bot/kraakbeen in het midden:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Iemand in de review van het product op hun site:

[...]

Maareh, die speklaag en bot/kraakbeen moet ik er eerst maar af en uithalen voordat die Kamado op gaat?
Dat bot is het schouderblad. De Boston butt is van de varkenschouder. De procureur is de nek. De bb is meestal ook flink groter dan de p. Bot verwijder je heel makkelijk als het klaar is om te pullen. Als ie nog vast zit, is je vlees nog niet klaar. Verder kan je gewoon de standaard recepturen volgen voor pulled pork.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
MrVegeta schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:58:
Iemand nog een idee voor een wat frisse salade bij de pulled pork?
Cole slaw natuurlijk. Liefst zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ozzie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:23:

@MrVegeta Ik ben heel benieuwd naar die pulled pork, als die bevalt ga ik daar ook zo'n boston butt bestellen :) Tot nu toe alleen pulled pork van procureur gemaakt maar wil het ook een keer van een butt maken.
Ik ga het je morgen laten weten. Heb net even een vorkje geprikt en het was wel erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cass Casey schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Dat bot is het schouderblad. De Boston butt is van de varkenschouder. De procureur is de nek. De bb is meestal ook flink groter dan de p. Bot verwijder je heel makkelijk als het klaar is om te pullen. Als ie nog vast zit, is je vlees nog niet klaar. Verder kan je gewoon de standaard recepturen volgen voor pulled pork.
Kom het vlees zo van het bot trekken, geen enkel probleem.

Heb trouwens vrijwel geen houtskool gebruikt op de Kamado haha

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 08-07-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Cole slaw natuurlijk. Liefst zelf gemaakt.
Natuurlijk, ook lekker zonder broodje? https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/coleslaw/ gaan we doen

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 08-07-2021 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Tuurlijk. Gaat erom dat je wat krokants hebt (rauwe witte of rode kool) en fris. De PP is waarschijnlijk zout, zoet en umami. Dus moet je wat zuurs en bitters bij doen. Kool is wat bitter. De dressing iets zuurs, fris en ja, ook iets zoet. En qua texturen moet het dus iets tegenhangen, dus rauwe kool werkt dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Ongelooflijk dat iemand dan zo'n review schrijft... Dan weet je gewoon niet wat je koopt. Op zich geniet erg, maar ga dan niet die toko zwart maken (zelfs niet als het om beef en steak gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha beefensteak is prima. Bestel er al lang zat, het is niet lokaal helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 14:45

Helaas ben je absoluut niet de enige. Ik heb het 2020 model, niets mee aan de hand. Maar over het 2021 model lees ik alleen maar ramp verhalen. Er zijn ook echt verschillen; bijvoorbeeld tussen de onderste luchtschuif en het keramiek zit bij mij vilt. Bij het 2021 model kit 8)7 ..
Kwaliteit lijkt gewoon veel minder te zijn. Alsof ze de vraag niet aankonden en allerlei kwaliteitseisen hebben laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jeebeekje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Alsof ze de vraag niet aankonden en allerlei kwaliteitseisen hebben laten zitten.
Denk eerder marge vergroting.
Corona zal prijsafspraken met eind verkoper minder winstgevend maken en dan is bezuinigen in de lijn van assemblage de makkelijkste manier.( grondstoffen werden duurder dus die konden niet goedkoper.)
Kit is sneller en goedkoper.
1 coating ipv 2.
Lasser genomen die sneller werkt.
Goedkoper RVS.
Geen of minder kwaliteitscontrole voor vertrek fabriek of import moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 14:11

Oh dat is lelijk, ik zal die van mij ook in de gaten houden.
Ik zag wel bij de wielen kleine roestvorming.

Heb je er ook een hoes omheen (zou niet moeten uitmaken na 1,5 maand natuurlijk)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-06 09:32
Met wekelijkse bbq sessies ontstond de behoefte om wat uit te breiden met extra roosters en deze op slimme wijze op te bergen. Dat hebben we nu zo opgelost in de garage. Erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZ--r5HkBi4--PKzo4S6UdCN430=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDAIkhLZLPgYcr6tywO5gagl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47
Justinn1988 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:14:
Met wekelijkse bbq sessies ontstond de behoefte om wat uit te breiden met extra roosters en deze op slimme wijze op te bergen. Dat hebben we nu zo opgelost in de garage. Erg blij mee!

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, handig! Waar te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Die kan je alleen niet ophangen volgens mij? Kost je weer een hoop ruimte op je werkblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 14:11
Dennis1812 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Die kan je alleen niet ophangen volgens mij? Kost je weer een hoop ruimte op je werkblad.
Zeker waar, ik heb hem op een plek dat me niet veel 'werk' ruimte kost.
Al vind ik jouw oplossing wel handiger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb een mooie hele ossenhaas liggen, die ik morgen wil gaan maken.
Zoals bekend bestaat deze uit diverse delen van ongelijke dikte.

Wat zouden jullie doen, opdelen en apart bereiden, of als 1 geheel erop en accepteren dat sommige delen iets te ver doorgaren? Of valt dat laatste wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vind het zwarte wel weer mooier. Maar was te lui om hem zwart te spuiten 😅.
Mocht iemand dat toch willen heb ik een maat die dit gedaan heeft met zwarte matte verf van de action. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Brooky schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Ziet er goed uit, handig! Waar te koop?
Bedankt! Wij hebben deze gehaald:
https://www.bol.com/nl/nl...-metaal/9200000011029227/

Prijs vond ik wat aan de hoge kant, maar ben wel te spreken over de kwaliteit. Je wil niet dat die beugeltjes afbreken. Door de vorm blijven ronde roosters er perfect en stevig in hangen.

Onze voorkeur viel niet op kasten of planken voor de roosters. Zeker gietijzer blijft wat vettig en dan wordt alles na verloop van tijd onwijs smerig.

[ Voor 14% gewijzigd door Justinn1988 op 09-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Over een uur met de baby back ribs aan de slag. Plan is om in te smeren met wat mosterd en in te rubben met https://beefensteak.nl/stockyard-apple-rub/. 3 uren roken op 110 graden. Dan er af en inpakken met aluminiumfolie en daar wat appelsap bij. 1 uur in aluminiumfolie op de Kamado dan er af. Dan om het kwartier lakken met https://beefensteak.nl/st...B9lkHae3II4xoCn3IQAvD_BwE. Nog suggesties of aanmerkingen? Ribs mogen nog wel wat bite hebben na de garing.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 09-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:51:
Gisteren weer eens lekker staan uitsloven in m'n braaihok, er moest een man of 20 gevoed worden :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Zojuist het filmpje van de Gyros online gezet:

Recept voor de rub verhoudingen is te vinden op mijn pagina: https://braaitv.nl/gyros-van-het-spit/

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 13:32
Timmert schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:55:

Wat zouden jullie doen, opdelen en apart bereiden, of als 1 geheel erop en accepteren dat sommige delen iets te ver doorgaren? Of valt dat laatste wel mee?
Hm, ossenhaas is echt zonde om door te bakken. Ik ben steeds meer fan van verdelen in gelijke stukken. Of je kunt van een onhandig stuk "ossenhaas puntjes" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrVegeta schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:17:
Over een uur met de baby back ribs aan de slag. Plan is om in te smeren met wat mosterd en in te rubben met https://beefensteak.nl/stockyard-apple-rub/. 3 uren roken op 110 graden. Dan er af en inpakken met aluminiumfolie en daar wat appelsap bij. 1 uur in aluminiumfolie op de Kamado dan er af. Dan om het kwartier lakken met https://beefensteak.nl/st...B9lkHae3II4xoCn3IQAvD_BwE. Nog suggesties of aanmerkingen? Ribs mogen nog wel wat bite hebben na de garing.
Om het kwartier lakken doe ik eigenlijk nooit. Na de folie laat ik ze een kwartiertje drogen, smeer ze dan in en na een dik half uurtje eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Timmert schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:55:

De ossenhaas heel laten en proberen de vlinderen om zoveel mogelijk oppervlakte te creëren. Smeer de binnenkant in met pesto. Daaroverheen in stukjes gesnijden zongerijpte tomaat, pijnboompitten, vers gesneden salie, eventueel Smoke&BBQ porchetta rub, eventueel wat Parmezaanse kaas.
Rol de ossenhaas weer dicht en bind met slagerstouw rondom vast.

Leg indirect op de bbq, dometemp rond de 110 graden. Wat rookhout erop, langzaam laten garen tot een kerntemperatuur van 55 graden. Halverwege even de ossenhaas omdraaien.

linkje: Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie op 09-07-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-06 12:40

Tripl3 D

Brother in Arms

Volgens Pitmaster X moeten we maar helemaal stoppen met de snake-methode voor low and slow in een kettle-BBQ:

Klinkt ergens wel logisch eigenlijk

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tripl3 D schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:30:
Volgens Pitmaster X moeten we maar helemaal stoppen met de snake-methode voor low and slow in een kettle-BBQ:

[YouTube: How to set up your kettle grill]

Snake methode nog nooit gebruikt. Ook niet voor langere sessies. Gewoon een bak gloeiende kolen erin mieteren en bijvullen wanneer nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-06 07:59
Justinn1988 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:14:

[Afbeelding]
Dat is wel een handige! Geen problemen met de zware gietijzeren roosters? Het weegt ietsje meer dan een regulier tijdschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-06 18:30

Chakotay

Lick here to continue

Zaratrass schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Oh dat is lelijk, ik zal die van mij ook in de gaten houden.
Ik zag wel bij de wielen kleine roestvorming.

Heb je er ook een hoes omheen (zou niet moeten uitmaken na 1,5 maand natuurlijk)?
Jup, zit een nette waterbestendige hoes omheen (met nog wat ruimte aan de onderkant zodat het wel kan ventileren).

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:01

Eigenlijk een DIY Slow 'n Sear dus. Ik heb een clone daarvan gekocht (BBQ-Toro Amarillo) en voor low&slow gebruik ik nu alleen nog maar die setup. Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
Speculaes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Dat is wel een handige! Geen problemen met de zware gietijzeren roosters? Het weegt ietsje meer dan een regulier tijdschrift.
Lijkt prima te gaan eigenlijk. Ik heb tussen één beugel twee halve gietijzeren roosters geplaatst, is ook te zien op de foto als je goed kijkt. Een enkele pizzasteen gaat ook prima.

Maar de beugels zijn ook weer niet zo sterk dat je er volle kracht aan kan gaan hangen. De beugels schuif je in de aan het muurframe bevestigde cilindertjes. De dikte van die cilindertjes en/of de lasnaadjes zijn imo de meest zwakke plek en mogelijk gevoelig voor verwering in de loop van de tijd. Ik vind het zelf wel acceptabel. Kans is imo groter dat ik een pizzasteen een keer uit mn handen laat vallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Koffie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:30:
[...]

De ossenhaas heel laten en proberen de vlinderen om zoveel mogelijk oppervlakte te creëren. Smeer de binnenkant in met pesto. Daaroverheen in stukjes gesnijden zongerijpte tomaat, pijnboompitten, vers gesneden salie, eventueel Smoke&BBQ porchetta rub, eventueel wat Parmezaanse kaas.
Rol de ossenhaas weer dicht en bind met slagerstouw rondom vast.

Leg indirect op de bbq, dometemp rond de 110 graden. Wat rookhout erop, langzaam laten garen tot een kerntemperatuur van 55 graden. Halverwege even de ossenhaas omdraaien.

linkje: Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Ik kwam jouw post idd tegen tijdens mijn zoektocht, voordat ik postte! Ga ik zeker een keer proberen, maar deze keer minder geschikt. Dus, de ossenhaas maar verdelen in een dikker en dunner stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:20
Tips om met een weber pulse 1000 indirect te grillen?
Gebruik momenteel het weber hitteschild + braadrooster. Heb van iemand anders de tip gekregen om een weber groentemand te bedekken met aluminiumfolie. Ik zie de ikea koncis braadslede regelmatig gebruikt worden maar die is te groot voor mijn pulse.

Benieuwd als er nog andere manieren zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Als je zijn verhaal volgt dan kan je ook gewoon de drippan iets hoger zetten, dan kom je op hetzelfde uit. Toch?
Zolang je maar die gemene directe straling tegen kan houden :+

[ Voor 6% gewijzigd door checkdiz op 09-07-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Koffie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:23:
[...]

[YouTube: BraaiTV Gyros van het spit op de braai]

Recept voor de rub verhoudingen is te vinden op mijn pagina: https://braaitv.nl/gyros-van-het-spit/
Zou het waarderen als je die camara iets beter ophangt .. dat je beter ziet wat je doet :)
Bijvoorbeeld van bovenaf .. of wat meer "in" de braai ..

verhaalt/tekst niks meer aan doen --> hooguit spring naar tijdindex x in de tijdlijn / beschrijving .. makkelijk als je het recept volgt ff terug kijken :)

lijkt me ook wel lekker om te doen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staaltje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 07:31
Nu er toch dat stukje over snakes voorbij kwam: hoe doen de kamado-eigenaren dat eigenlijk, 10 uur lang een sessie gaande houden? In mijn Weber kettle leg ik een snake met briketjes die het makkelijk een uur of 10 / 12 volhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

staaltje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:49:
Nu er toch dat stukje over snakes voorbij kwam: hoe doen de kamado-eigenaren dat eigenlijk, 10 uur lang een sessie gaande houden? In mijn Weber kettle leg ik een snake met briketjes die het makkelijk een uur of 10 / 12 volhoudt.
De juiste kolen erin en hij houdt het rustig 24 uur vol.
Gewoon een hoopje, komt niet zo precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:45
Een kamado houd warmte beter vast dus weinig verbruik tov een Weber oid.
Zelf geen kamado dus de ervaringsdeskundigen kunnen er vast meer over vertellen.
Kan wel zeggen dat een WSM 47 het ook erg lang volhoud met Ecobrassa briketten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Zou het waarderen als je die camara iets beter ophangt .. dat je beter ziet wat je doet :)
Bijvoorbeeld van bovenaf .. of wat meer "in" de braai ..

verhaalt/tekst niks meer aan doen --> hooguit spring naar tijdindex x in de tijdlijn / beschrijving .. makkelijk als je het recept volgt ff terug kijken :)

lijkt me ook wel lekker om te doen :)
Camera positie blijft een dingetje idd. Ik ga proberen een losse tafel ta fabrieken zodat ik van voren kan filmen.
Die chapters moet ik me nog eens in verdiepen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een kamado op temperatuur houd heel erg zijn warmte vast, je hebt dus maar heel weinig nodig aan warmte.
De aanvoer en afvoer van lucht word dus (tov een kettle) extreem geknepen, waardoor het heel langzaam brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb in een impuls een Braziliaans stuk ribeye van 2 kg gekocht. Uiteraard kan ik daar mooie straks van snijden, maar ik wil graag een stuk van 1 kg in z’n geheel op de BGE leggen.

Iemand een leuk recept?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:23:
[...]

[YouTube: BraaiTV Gyros van het spit op de braai]

Was weer vermakelijk, in de goede zin des woord, één dingetje viel me op, (omdat ik t ook vaak onbewust zeg tijdens mn werkbezoeken "we gaan dit even oplossen voor je en dan wandel ik in mn eentje naar t apparaat.. ) je sprak in "we" modes. Bedoelde je ik en jullie kijkers? Tis niet storend hoor.
En inderdaad een tweede camera om te schakelen naar je snijden. Een ultra wide angle lens is ook een optie maar dan is vertekening een gevaar.

Verder weer leuk 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu wachten tot een uur of 4, 5 (tot ongeveer 73 graden), (niet zo'n groot stuk) om het in te pakken in aluminiumfolie :)

Heeft iemand trouwens een linkje naar een goeie lekbak voor de Kamado Joe 3? Zou iets willen hebben dat ik zowel als lekbak kan gebruiken maar ook als pan op de Kamado.
Ik had je post van gisteren even gemist, maar inderdaad is het bot inherent aan de butt. Ze zeggen dat het de originele snit is voor pp, maar voor mij is procureur eigenlijk volledig vergelijkbaar. Ik haal dezelfde resultaten.

Voor de vet cap, ja dat is altijd zonde. Ik hoop dat je hem bewaard hebt? Invriezen! Het is namelijk perfect vet voor worsten. Als je varkenssnippers toevoegt en nog wat vet nodig hebt kan je dit inzetten. Gebruik je minder kinnebak of rugspek. Ik had 650g ofzo moeten wegsnijden en heb dat allemaal in worsten verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kamado is zo ontzettend zuinig dat kolen opraken eindelijk geen probleem is. Ook kan je het ontbranden goed regelen. Ik heb net 8 uur pulled pork en 6 uur spareribs en 90 minuten kip op één niet hele volle kolenmand gedaan. Wel over 2 dagen maar goed.

De gasten zijn net weg en alles heeft goed gesmaakt.

Kan een sparerib doorslaan? Dat die te lang ligt een taai wordt? Had de Kamado netjes op 115 graden, 3 2 1 gedaan maar sommige stukjes waren best nog taai. Niet droog maar ook zeker niet mals en andere stukjes waren wel erg mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MrVegeta schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:47:
[...].

Kan een sparerib doorslaan? Dat die te lang ligt een taai wordt? Had de Kamado netjes op 115 graden, 3 2 1 gedaan maar sommige stukjes waren best nog taai. Niet droog maar ook zeker niet mals en andere stukjes waren wel erg mals.
Ik heb nog niet tig keer spareribs gemaakt dus geen expert, maar de doos diepvries dikbevleesde van de macro waren ook stugger dan de verse vd markt.
Ik denk dat fase 1 met een bakje water, stomen dus, t vlees zachter houd.
Nadeel is wel dat rook dan minder "hecht".

En t "opdrogen" met lakken na in pakken ergens denk ik dat dat zo kort mogelijk moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38
V&A hoort niet hier thuis.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 10-07-2021 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
@MrVegeta 321 is veel te lang voor babyback ribs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
@Koffie , hoe is de bbq voor collega’s verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 22:57
418O2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:56:
@MrVegeta 321 is veel te lang voor babyback ribs
3-2-1 kan prima voor babybackribs alleen niet te hoog stoken.

@MrVegeta het liefts zo laag mogelijk als je 3-2-1 doet.
Ikzelf zit rond de 105 graden als ik voor 6 uurtjes ga

Alternatief van totaal 3 uur is:
1.5-1-0.5 op 125

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
Goedemiddag,

Even een vraagje. Ik zat te kijken naar een bakplaat voor in mijn Spirit E-220
Dus zo'n ding (LINK)

Nu was dit de eerste site waar ik keek, maar daar zag ik ook dit als optie: GBS Systeem rooster (LINK)

Wat is nu precies de toegevoegde waarde daarvan? Ik heb nu 2 delen ' reguliere' roosters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@stfn345
Was dat vanwege de nieuwe 1juli regel?
Had t anders minder geweest?

Misschien handig om de omtrek en of maattype door te geven?
Rooster maat bijv.
Compact, medium, large?
Afknippen gaat nog , bijbreiën zal lastiger gaan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Koepert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:58:
Goedemiddag,

Dus zo'n ding (LINK)

Nu was dit de eerste site waar ik keek, maar daar zag ik ook dit als optie: GBS Systeem rooster (LINK)

Wat is nu precies de toegevoegde waarde daarvan? Ik heb nu 2 delen ' reguliere' roosters..
Ik neem aan dat je doelt op het GBS gebeuren? Zie hier: https://www.weber.com/NL/...-system/weber-151154.html

Als je vraag is wat het verschil is tussen een bakplaat en een rooster: bij een rooster is het veel moeilijker om rijst te bakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
Cass Casey schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op het GBS gebeuren? Zie hier: https://www.weber.com/NL/...-system/weber-151154.html

Als je vraag is wat het verschil is tussen een bakplaat en een rooster: bij een rooster is het veel moeilijker om rijst te bakken…
Dat laatste wist ik ook :+

Nee, sorry, ik bedoelde eigenlijk: Wat is de toegevoegde waarde van idd dat GBS ten opzichte van de standaard roosters, niet ten opzichte van de bakplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:32
Koepert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:58:
Goedemiddag,

Dus zo'n ding (LINK)

In dat ronde gat kun je een gietijzeren pan hangen. Of een wok of pizzasteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Koepert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Dat laatste wist ik ook :+

Nee, sorry, ik bedoelde eigenlijk: Wat is de toegevoegde waarde van idd dat GBS ten opzichte van de standaard roosters, niet ten opzichte van de bakplaat.
Zie de link die ik postte. Zat het uitgelegd door Weber zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Quadradial schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:13:
[...]

3-2-1 kan prima voor babybackribs alleen niet te hoog stoken.

@MrVegeta het liefts zo laag mogelijk als je 3-2-1 doet.
Ikzelf zit rond de 105 graden als ik voor 6 uurtjes ga

Alternatief van totaal 3 uur is:
1.5-1-0.5 op 125
Goeie tips, nog maar eens proberen haha.

Zijn er hier nog tips om aan een groothandelpas te komen? Heb overal en kvk nummer nodig en dat aanvragen is gedoe en 50 euro. Is ook onzinnig geld natuurlijk

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 10-07-2021 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cass Casey schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:02:
@Koffie , hoe is de bbq voor collega’s verlopen?
Nou wel een beetje jammer hoor .. niemand die ff riep 'vergeet je klauwen om te pullen niet'? :+

Nee ging prima. Wel veel werk. De PP was uitstekend. Sate en burgers vonden gretig aftrek. De chili was ook prima, alleen veel te veel berekend. Uiteindelijk 1/3e van de geplande chili gemaakt.

Al met al ging het prima, veel geleerd maar volgende keer komen ze maar lekker naar mij ipv hartje centrum Rotterdam op 11 hoog met een slagers gas bqq :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Nou wel een beetje jammer hoor .. niemand die ff riep 'vergeet je klauwen om te pullen niet'? :+

Nee ging prima. Wel veel werk. De PP was uitstekend. Sate en burgers vonden gretig aftrek. De chili was ook prima, alleen veel te veel berekend. Uiteindelijk 1/3e van de geplande chili gemaakt.

Al met al ging het prima, veel geleerd maar volgende keer komen ze maar lekker naar mij ipv hartje centrum Rotterdam op 11 hoog met een slagers gas bqq :P
Mijn klauwen zitten aan mn polsen.
Of 2 vorken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Mijn klauwen zitten aan mn polsen.
Of 2 vorken?
Van die grote klauwen/vorken om procureur te pullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Van die grote klauwen/vorken om procureur te pullen ;)
Snap ik, maar zonder gaat het ook dikke prima :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wij zijn er even lekker op uit. De weber smokey joe die ik voor Vaderdag kreeg is ook mee :Y)
Eerst lekker iberico ribfingers als snackje. Daarna garnalen met knoflookboter.
Voor de hoofdmaaltijd een pakketje gemaakt van wolkgroenten met kabeljauw en een mooi stukje zalm.
Helaas niet van alles een foto gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RD3m8LQLGgIxt9xNI5yuwGAx0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r128bIxBqFineiuqp5Vt3bfk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzEFvpEepvKmwNT0ynSuwXLZZWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqzDJ9aL34VoluSRqZRHHLef.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJu0zamly1NEbCw-VdxnNdk-Dvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zp1KLDFqX54xWVC9qSUzfvrA.jpg?f=fotoalbum_large

Zo gisteren avond toch maar deze mee genomen van de alberthein 89 euro was die nu das echt een koopje denk ik zelf en kon hem niet laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 11:20

CeesKees

I rest my Kees

89€ met airmiles nog steeds?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21:37
CeesKees schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:21:
89€ met airmiles nog steeds?
ex airmailes inleveren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Was weer vermakelijk, in de goede zin des woord, één dingetje viel me op, (omdat ik t ook vaak onbewust zeg tijdens mn werkbezoeken "we gaan dit even oplossen voor je en dan wandel ik in mn eentje naar t apparaat.. ) je sprak in "we" modes. Bedoelde je ik en jullie kijkers? Tis niet storend hoor.
En inderdaad een tweede camera om te schakelen naar je snijden. Een ultra wide angle lens is ook een optie maar dan is vertekening een gevaar.

Verder weer leuk 🙂
Met we bedoel ik idd de kijkers, een beetje erbij betrekken. Al gaat dat redelijk onbewust moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

PnD

like in Pinda ^_^

Vanochtend 9:30 short ribs erop gegooid. 3 ribben en totaal 1 kg.

Had verwacht pas laat te kunnen eten, maar ze gaan echt hard. Hele tijd 100-110 graden en zit nu al op 83 graden.

Nu moet ik even 2 uurtjes weg en ben bang dat ie er snel gaat zijn. Of kan er ook een hele late stall komen 🙉

Wat is wijsheid?

/edit: we gaan het zien zo als ik thuis kom. Spannend!

[ Voor 8% gewijzigd door PnD op 11-07-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47
Niet weg gaan :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-06 20:26

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Wat doe je als je in quarantaine zit omdat een collega positief is getest?
Juist, de tuin opruimen!
Oh ja, en pulled pork maken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ0iffmOs4mwdM6buKNzBZnKX2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYXGq9cFF2psyc0l7iGI8maL.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kunt zien heeft de mini kamado inmiddels zijn €50,- wel terug verdiend... Heb nieuw vilt liggen, nu nog motivatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6oC922EMlfy3CDHNMSp1QqLTN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBptMjhKOhu890oD7jFcsEGS.jpg?f=fotoalbum_large

En vandaag de vruchten/broodje van het "harde" werk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sseRTiNjAjVodM_A9JPpTSXHTmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ue4anMEtcMh6fd8pKmZ2XotB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:00:
Vanochtend 9:30 short ribs erop gegooid. 3 ribben en totaal 1 kg.

Had verwacht pas laat te kunnen eten, maar ze gaan echt hard. Hele tijd 100-110 graden en zit nu al op 83 graden.

Nu moet ik even 2 uurtjes weg en ben bang dat ie er snel gaat zijn. Of kan er ook een hele late stall komen 🙉

Wat is wijsheid?

/edit: we gaan het zien zo als ik thuis kom. Spannend!
Prima timing...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UvVd7IiPVMOV3VOBV3rSlHltSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGcj5MG2Mh2qYQmhjjqY2eZT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

94 graden staat er op de onleesbare foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06 18:47
In verband met het eindelijk wonen in een grotere woning + tuin, wil ik mijn smokey joe weber bbq'tje upgraden naar een echte grote mensen bbq.

Ik ben zelf geen fan van het slow-cooken. Dus ik zal de bbq vooral gaan gebruiken om te grillen. Nou krijg ik de bbq van mijn broers cadeau voor onze bruiloft, dus wil ik graag wel een goed degelijk en mooi model uitzoeken die lang mee gaat (en er goed uit blijft zien).

Tot nu toe was ik uitgekomen op de Boretti Vittoria klik hier of de Boretti Carbone klik hier . Maar ik kom er niet echt uit welke de betere keuze zou zijn.

De vittoria vind ik persoonlijk wat mooier, heeft gietijzeren roosters en geen bewegende delen die kapot kunnen gaan.
De Carbone is volgens mijn vrouw mooier, en je kan wat beter bij de kolen, alsmede het kolenrooster van hoogte verstellen om te bepalen hoe hard het moet gaan qua grillen.

Wat zouden jullie adviseren hierin? O-)

p.s) Een vraag over de roosters: Gietijzeren lijken mij beter ivm temperatuurverdeling, maar zijn die niet lastiger schoon te maken? Ik ben namelijk RVS roosters gewend die ik gewoon simpel even met een staalborsteltje schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wat je wilt is een mogelijkheid tot indirect, wat bij beide met er naast leggen van je vlees enigzins kan.
Nadeel in t midden dichter bij de kolen briketten zal eerder gaarzijn. On evenwichtige temperatuur.

Dus kijk of de twee een deflector mogelijkheid heeft.
Ik vermoed dat de kolen lift, hoogte verstelbaar, ruimte zou kunnen maken om zoiets te maken met een pizzasteen. Kolen er onder pizzasteen als deflector hitteschild en rooster er boven.

Gietijzer is vooral handig met hoge temperaturen. Searen zo gezegt.
Houd meer warmte vast en zal met neerleggen van een flink stuk vlees minder afkoelen en dus plakken.

Sateetjes kipfileetje en hamburgers doen t ook prima op een rvs rooster.

Dus, als ik persoonlijk zou moeten kiezen, zie 1 plaatje, de in hoogte verstelbare kolenplaat.
Dan kan ik hem naar beneden draaien en een frame met deflector boven de kolen plaatsen om een indirecte zone te maken. Voor nagaring en zo.

Volgens mij kan je ook een gietijzeren rooster apart kopen dus waarom kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 11-07-2021 18:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:11
Spareribs, satosie spies en smores vandaag op het menuAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSR70l8L4HP_rfZwZTFFm1UFSIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8bfAynfBzAg2L0C03yXuy1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoIzYHxEINvonU7LRr5PXl2GkwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eajgSIdGPyxfbFuyMTcHWaP8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit keer iets minder chocolade, iets meer marshmallows en wat amandelen toegevoegd aan het recept.

[ Voor 5% gewijzigd door DaWayne op 11-07-2021 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sommigen weten het al, anderen hebben het misschien in een ander topic voorbij zien komen en anderen kan het geen zier schelen :+ Maar de missus hier is zwanger en dat brengt mij de komende 26 weken in een mooi penibele situatie. Zeker met het mooie weer in het verschiet.

Ribeye lekker tot 48C en dan searen tot 52 en dan laten rusten (raakt die de 55C aan): nope can't do that.
Een zalm bobby Flaw style: nope cannot do that.
Een Tootsie porc steak op de bullit smoker: direct vet wat lekker op de kolen valt: PAKS. nope cannot do that.

Kortom: veel dingen die niet gaan.
Maar er zullen vast nog wel mensen met dit bijltje hebben moeten hakken dus welke gerechten hebben jullie op de Q klaargemaakt?

Zover ik weet en heb opgezocht:
(Iberico) Spareribs tot 70C intern
Parijs spek indirect
Pulled pork
Beef Ribs
Moink ballen.

OF toch dan maar eens die brisket tackelen?

Iemand nog tips? (sous vide is geen optie, dat was geen succes voor mijn vrouw)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2021 19:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
@rolandmegens , gezien je beperkte wensenlijst (alleen grillen), even gewetensvragen: waarom geen gasbarbecue? Waarom geen tafelmodel?

Mij lijkt een tafelmodel die je makkelijk opbergt, makkelijker voor je. Als je toch houtskool wilt, is de Weber Go Anywhere de beste optie. Voor gas zijn er veel mogelijkheden van Weber en Cadac. Kijk daar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:56
Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:56:
Sommigen weten het al, anderen hebben het misschien in een ander topic voorbij zien komen en anderen kan het geen zier schelen :+ Maar de missus hier is zwanger en dat brengt mij de komende 26 weken in een mooi penibele situatie. Zeker met het mooie weer in het verschiet.

Ribeye lekker tot 48C en dan searen tot 52 en dan laten rusten (raakt die de 55C aan): nope can't do that.
Een Tootsie porc steak op de bullit smoker: direct vet wat lekker op de kolen valt: PAKS. nope cannot do that.

Maar er zullen vast nog wel mensen met dit bijltje hebben moeten hakken dus welke gerechten hebben jullie op de Q klaargemaakt?

Parijs spek indirect
Pulled pork
Beef Ribs
Moink ballen.

Iemand nog tips?
Sous vide ftw, pasteuriseren voor de dame.
Mijn vrouw was opeens een fan. Rare steak, zacht gekookt eitje etc

Enne, gefeliciteerd

[ Voor 3% gewijzigd door Jaspervl op 11-07-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jaspervl schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:01:
Sous vide ftw, pasteuriseren voor de dame.
Mijn vrouw was opeens een fan. Rare steak, zacht gekookt eitje etc
Mijn Anova is de deur uit want dat was niet goed bevallen dat sous vide.
Ik had dat ook overwogen maar is dus geen optie.
Enne, gefeliciteerd
Dank je wel!

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2021 19:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@copykat Bedankt voor het advies! Ik kan van Boretti geen gietijzeren roosters vinden die op de carbone passen helaas, alleen een model met een andere breedte. Dus ik denk dat praktisch gezien het belangrijkste verschil zal zijn gietijzer vs rvs rooster; en statische koollocatie t.o.v. in hoogte verstelbaar (maar mogelijk ook eerder kapot daardoor).
Indirect zou bij mij met name zijn door inderdaad de kolen links te leggen en het vlees rechts (of evt. op dat hogere rooster).

@Cass Casey Persoonlijk vind ik een gas-bbq geen bbq. Handig als je kinderen rond hebt rennen, maar toch niet die smaak en beleving als met kolen. En ik heb juist een tafel modelletje bbq nu (smokey joe weber), maar wil juist voor een groter model waarbij je ook met wat groepen fatsoenlijk van kan eten. En een ding wat er meteen leuk uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
@rolandmegens , goede redenen. Ik vind gas ook niet het gevoel van bbq geven. Qua smaak maakt het weinig uit. Zeker als je een rookdoosje of zo gebruikt.

In dat geval raad ik je aan om naar Weber of Napoleon te kijken. Bornetti is toch echt mindere kwaliteit. Misschien moet je zelf iets bijleggen, maar je zult er meer plezier van hebben.

En gefeliciteerd met je huwelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:56
Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Mijn Anova is de deur uit want dat was niet goed bevallen dat sous vide.
Ik had dat ook overwogen maar is dus geen optie.

[...]

Dank je wel!
Ah helaas. Meer dan genoeg dat well done is.
(Overigens is alleen pasteuriseren natuurlijk niet de standaard sous vide aanpak. Ligt er aan wat je ermee doet ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Jaspervl op 11-07-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gefeliciteerd!!!
Snij twee ribeye's eentje voor jou en eentje voor haar. thermopen gebruiken jouwe iets eerder er af.
60graden is medium well done, even laten rusten tikt 66 aan zou volledig van roze af moeten zijn.
(net nog gedaan met diepvries ribeye's : die laat ik ontdooien in water(vacuumzak), beetje droogdeppen want ze zweten dan een beetje, zout erop en hup searen tot 58-60graden met pen gemeten , zwarte peper er op en inpakken en 10 min wachten, aansnijden klaar.) erg lekker. mals genoeg.(maak wel een kleine raster met mes(gewoon er op laten vallen/beetjekloppen) van t voren voordat t zout r in gaat.)

Parijs spek indirect
Pulled pork
Beef Ribs
Moink ballen.

Kip kan ook erg gaar gegeten worden.
kalkoen zelfde.
Wittevis? zoals zeebaars?
(valt uit elkaar maar met huidje en een visklem gaat t goed.)

Cheeseball? (gekruid gehakt met een blok oudekaas in t midden?)

vloeken in de kerk maar :
https://leukegeit.nl/lekkere-vegaburgers/

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@Cass Casey
Bedankt!
Zoiets als deze ? Is het zo'n groot kwaliteitverschil? Prijs is vergelijkbaar met de Boretti.
Qua uiterlijk vind ik de boretti's wel cool (ook die tafeltjes lijken me handig), maar als de kwaliteit van zo'n Napoleon veel hoger is dan zal ik die ook maar een sterk in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Oh, verrek. Ik zie nu pas dat Weber en Napoleon geen (betaalbare) buitenkeukens op houtskool hebben. Maar ja, dan zou ik inderdaad gaan voor een ronde 57cm kogel van Weber. Ik zou je keuze niet laten afhangen van die zijtafeltjes. Een goede werktafel met meer oppervlak heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

rolandmegens schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:24:
@Cass Casey
Bedankt!
Zoiets als deze ? Is het zo'n groot kwaliteitverschil? Prijs is vergelijkbaar met de Boretti.
Qua uiterlijk vind ik de boretti's wel cool (ook die tafeltjes lijken me handig), maar als de kwaliteit van zo'n Napoleon veel hoger is dan zal ik die ook maar een sterk in overweging nemen.
heb je hier wel eens naar gekeken?
zuiniger met kolen dan een weber kettle, goede kwaliteit. direct en indirect mogelijk.
low en slow ook nog. snel op temperatuur.
Er zijn vast ook nog andere "dubbelwandige" ketels die voldoen hieraan.
al is KamadoJoe wel een Merk met een hoofdletter dus zal hun "kettle" ook goed zijn.

review kettle joe voor een indruk

kijk even rond voor reviews op deze website (om een indruk te krijgen)

Wat @Cass Casey zegt, als je voor meerdere jaren gaat en de BBQ staat onder een hoes in de tuin en niet in een droge garage te wachten op je gebruik neem wat langer de tijd met kiezen.
300 euro is toch een beetje zonde geld als t in paar jaar niet meer bevalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Sommigen weten het al,

Proficiat

Ik mis gegrilde vis in je lijstje, Ik vind vis op de BBQ echt zalig..
Zeebaars, roodbaars, dorade en dergelijke (buik opvullen met kruiden)
Een forel, paling zeetong, pladijs
Tarbot op de gril is hier in huis een klassieker (ook zonder zwangere vrouw)
Zeevruchten is wel een issue dacht ik met zwangere vrouwen, dus die kreeft misschien maar achterwege laten (ik dacht dat je jezelf -je vrouw dus- kon laten testen op het risico met zeevruchten)

Aangezien kip sowieso gaar moet zijn, kan je daar ook naar kijken, afgewisseld met ander gevogelte zoals duif. Eend volledig uitgebakken is niet lekker :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@copykat die kettle joe ziet er ook wel goed uit, alleen wel meteen weer 2x zo duur. Hij kan bij ons gelukkig wel droog in een fietsenhok (later evt ook in een schuur) staan.
Misschien dat ik binnenkort toch maar eens bij zo'n speciale bbq winkel langsga om ze in het echt te bekijken
Pagina: 1 ... 168 ... 334 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism