Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 167 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43

copykat

Good copy isn't bad

skoozie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:59:
Na een lange tijd op een Lidl eitje nu maar eens de overstap naar een goede kamado. Naar aanleiding van de bouwmarkt krantjes een budget van zo'n 800 tot 1000 euro in het hoofd en op zoek. nu wil ik een oppervlak van ongeveer 45 cm, D&C lijkt me heel fijn. Nu lijkt een KJ Classic (1) mij een hele mooie, die net binnen het beoogde budget past en de rode kleur vind ikzelf wel mooi. Echter komt dan al snel de 2 als optie er naast met zn airlift, nieuwe vent en fiber dichting. Deze is wel de helft duurder, "dat merk je alleen bij de aanschaf" aldus de verkoper "En je koopt er 1 voor de rest van je leven." maar voor die 500 euro kan ik ook een joetisserie en ander leuk spul halen. Het vilt kan vervangen worden voor fiber wanneer het op is en een andere vent "tegen de regen" vind ik ook wel mee vallen. dan blijft eigenlijk het lift systeem over wat het verschil moet maken, en officieel moet ik daar de aanschaf van het vervangende fiber er vanaf trekken, officieel dan...
1) Zijn er nog andere redenen om de 2 te overwegen? het geld is er in principe wel, maar vind het verschil net te groot.
ik dacht firebox 6 stukken en een geheel voor de classic i
mogelijkheid tot plaatsen "slowroller"
iets beter frame/nest geloof ik ook.
en die fibergasket en betere scharnier en nieuwere topvent.
Topvent kan je kopen en na verbruik gasket kan je een fiber er opplakken. scharnier als t stuk gaat krijg je een nieuwe. zelfde als de firebox. enige wat vermoedelijk niet op de classic 1 past is de slowroller.
Ik heb ooit gekeken wat handig is prijstechnisch en als je een masterbuild classic 1 koopt heb je een KJ classic 11/2 (oude keramiek, topvent en frame maar wel een 6 stukken firebox) is goedkoper dan de KJ classic 1 en alle KJ accessiores passen er in die ook ik de classic 1 passen.
Ga je voor een KJ dan is de Classic II de meest slimme keuze. (slowroller, DenC, kolenmandje)
alternatief is Bastard urban 2021 large of inderdaad een Grillbill pro ii large.
DenC ,kolen mandje, en wat gietijzeren halve maans er bij en je hebt ook een mooi setje.
(geen 20 jaar "garantie" maar vast wel een dedicated verkoper en producent.)
Rood is niet echt mn kleur en dan is de Grill Bill een mooi prijs technisch alternatief.
Of een Masterbuild zwart maar dan hopelijk de 2021 versie (is er nog niet) wat dan hopelijk de KJ Classic II als "vader" heeft.

De Grizzly Grill is van de bastard producent maar er waren wat "productie slordigheden" gemeld hier.
De Grill guru is ook van de zelfde producent maar blijkbaar al 2 jaar niet ge-evalueert.(verbeterd)
monolith is er ook nog en Primo.
2) Ik heb geen overkapping en wil hem buiten in de regen laten staan, nu wil ik niet mijn mooie kamado verstoppen onder een regenhoes, kan dat zomaar, of gaan er dan toch dingen roesten/kapot?
3) Wat zijn nou echte aanraders om er meteen bij te bestellen? moet ik direct gaan voor een kolenmand, extra halve maantjes zoals gietijzer, of andere?
bij een Large, 43-47cm rooster, is een DenC handig. daar passen behalve de RVS halve maans ook gietijzeren op en gietijzeren dichte plancha's. maak je splash burger dan is zo'n plancha handig. ook voor je ui en champignons met stukjes kip. of shoarma reepjes.
(een gietijzeren pan kan ook) (skillet)
kolen mandje/asmand zou ik ook doen. (even er uit halen beetje schuden boven een emmer en terug zetten klaar.)
Rest is wat je leuk vind of nodig blijkt te hebben.
Ik heb al een elektrische hete lucht aansteker en een pizza steen. zo'n spit lijkt me geweldig, maar niet vanaf het begin, eerst maar eens leren kennen. Lashandschoenen moeten er ook nog komen.
ik weet dat ik er niet snel van kan gaan genieten, maar een beetje extra wachten kan er na die tijd ook nog wel vanaf.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
Ben best blij met mijn Grill Guru Compact als eerste kamado. Natuurlijk heeft een grotere veel meer mogelijkheden, maar heb er vandaag prima mee kunnen koken voor 2 volwassen en 2 kinderen. MOINK balls (gerookt met iets kersenhout) en wat groenten (wortel en maïskolf).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vm1c1FQ/20210702-181214.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mzfTbvF/20210702-182641.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door bsmpower op 02-07-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij helpen om mijn inkbird ibt-2x op mijn telefoon te krijgen?
Ik krijg hem met geen mogelijkheid verbonden.
Heb deze app op ios gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IzvGPE8Z213UN-83p1ywLFf_GE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YmnnXeQOj7yHyqC8S1Qw7psj.jpg?f=user_large
Zie hier dan ook geen ibt-2x bij staan :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1f9Bl0tkygVgi3u8ZCD4YwGr-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pue707Cn1y1J8TjmL04UhOev.jpg?f=fotoalbum_large
Ook als ik een ander model gebruik kan hij geen device vinden.

Wat doe ik fout? 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
-niet meer relevant

[ Voor 91% gewijzigd door Millie-ano op 03-07-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

b0On schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:00:
Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij helpen om mijn inkbird ibt-2x op mijn telefoon te krijgen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat doe ik fout? 🙄
Ik gebruik deze, werkt goed (Android)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWvKqrBs86gDYDQwLdNc0EHhl7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYBX55kfXSDb9pWQvYEovTtI.jpg?f=fotoalbum_large

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
janvanduschoten schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:08:
[...]

Ik gebruik deze, werkt goed (Android)

[Afbeelding]
Thanks voor je snelle antwoord!
Ik heb helaas alleen iphones :o
Maar het lijkt wel soort van dezelfde app en maker :s
Anderen die het wel op iOS voor elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
b0On schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:14:
[...]

Thanks voor je snelle antwoord!
Ik heb helaas alleen iphones :o
Maar het lijkt wel soort van dezelfde app en maker :s
Anderen die het wel op iOS voor elkaar hebben?
Heb je toevallig de InkBird Pro app geprobeerd? Iets omslachtiger maar ik gebruik hem voor m’n 4T

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0On
LAD93 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Heb je toevallig de InkBird Pro app geprobeerd? Iets omslachtiger maar ik gebruik hem voor m’n 4T
Toen ik deze zocht vond ik nog een andere app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dxvtn3a4CCA_Fvfeot4-gTSpFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jx4DpBDQ1iwtSkfvY0o9DXhU.jpg?f=user_large
Daarmee werkt het in 1x. Ik had dus gewoon net de verkeerde app te pakken, stom!

Bedankt voor de hulp!
Nu maar eens lekker gaan grillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53
Helaas zojuist bij een pizza sessie de base van mijn grizzly grill elite medium gebarsten. Bbq opgestookt tot 320 graden, en bij de tweede pizza hoorde ik opeens een harde tik. De scheur was direct zichtbaar, loopt aan de voorzijde maar ook door tot een deel van de onderkant. Best wel teleurgesteld. Ik had de bbq inmiddels al een keer of 8 gebruikt (verschillende temperaturen van laag tot 250 graden vorige week). Inmiddels ook garantieclaim ingediend, maar het gaat 10 tot 15 werkdagen duren voordat ik een reactie kan verwachten (volgens de automatische ontvangstbevestiging). Volgens de mail kan ik de bbq bij schade gewoon blijven gebruiken. Ik ben wel bang dat die in zijn geheel splijt.

Best balen dit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ruudonline schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:00:
Helaas zojuist bij een pizza sessie de base van mijn grizzly grill elite medium gebarsten.

Inmiddels ook garantieclaim ingediend, maar het gaat 10 tot 15 werkdagen duren voordat ik een reactie kan verwachten (volgens de automatische ontvangstbevestiging). Volgens de mail kan ik de bbq bij schade gewoon blijven gebruiken. Ik ben wel bang dat die in zijn geheel splijt.
Now the fun starts!
Heb je een foto van de barst? Waar heb je de garantie geclaimd? Bij de verkoper of bij grizzly grills? Waar zit de hoofdzetel van Grizzly Grills? Toevallig op hetzelfde adres als 200fahrenheit?

Als het met 200F is: heel kort op de bal spelen. Bij mij zijn ze hun afspraken niet nagekomen. Pas na een negatieve Google en Facebook review kwam er schot in de zaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 03-07-2021 21:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ruudonline
Zeker balen! gelukkig niet na 5 jaar nu is garantie vermoedelijk een 123tje.(de verkoopwinkel moet nu actie ondernemen :=> 2 jaar koopgarantie zoizo)
Ben benieuwd hoe snel ze over gaan tot vervanging.
is die scheur overigens langs the rookhout opening gegaan?
(ik kan me zo voorstellen dat metaal meer uitzet dan keramiek en zo'n gat in je schaal ook verzwakking oplevert.)
Dat is één van de redenen waarom ik niet zo happig ben in zo'n "feederhole"
los van het feit dat dat gat ook in je firebox zit die nóg heter word. en de esthetische kant (mooi of niet mooi)
gewoon even DenC optillen en je rookbox of chunks er in gooien voordat t vlees of vis er opgaat is net zo makkelijk. (roken halverwege of aan t eind heeft toch geen zin dus dan is "bijvullen" via zo'n schepje ook niet zinvol.

Maarja daar heb jij niks aan. Was t opstoken gelijkmatig?(niet meteen vol blazen alles open?)
kan me zo voorstellen na een week nattigheid dat t keramiek iets vocht heeft opgenomen.
(papier was ook zeer slecht deze periode door de hoge relatieve vochtigheid in de lucht)
Dat kan dan problemen geven met te snel opstoken.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 03-07-2021 21:53 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53
Chevy454 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Now the fun starts!
Heb je een foto van de barst? Waar heb je de garantie geclaimd? Bij de verkoper of bij grizzly grills? Waar zit de hoofdzetel van Grizzly Grills? Toevallig op hetzelfde adres als 200fahrenheit?

Als het met 200F is: heel kort op de bal spelen.
Is inderdaad hetzelfde als 200fahrenheit in haarlem (in mijn woonplaats). Ik heb de garantie bij Grizzly zelf geclaimed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpaV9ezkIqDAWMxVffrgKbhwGDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTA1q67LLsQlmoGgsJZXYNZl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ruudonline schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:56:
Is inderdaad hetzelfde als 200fahrenheit in haarlem (in mijn woonplaats). Ik heb de garantie bij Grizzly zelf geclaimed.

[Afbeelding]
Nou succes dan maar, ik loop met een grote boog om 200F heen. Of ik aanvaard dat het een dure wegwerp bbq is. Zoals mijn Nical Sgt Crispy.

Maar het is in elk geval een vrij lullige scheur en ik zou daar wel mee oppassen. Maar hij lijkt tussen de bottom vent en de feeder te zitten. Dus de barst is "gezet" en zal niet verder gaan denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 03-07-2021 22:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ruudonline schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:56:
[...]

[Afbeelding]
dit is nou precies waar ik bang voor ben met die type's:
begin bij de ronde bajonetsluiting naar t zwakste punt, vierkante opening met schroefgat op de hoek,
:X

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Man man wat een week. Zelfs m'n sokken ruiken nu naar rook :+

Afgelopen woensdag de collega's van mijn vrouw mogen verzorgen. Donderdag was rustdag
Vrijdag lekker staan braaien voor vrienden en collega's (kip aan 't spit en varkenssate van procureur) en gisteren soft shell tacos gemaakt met @mOrPhie
Ik denk dat ik vandaag even rustig aan doe :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lv4DYIejJXEP0d0MjxJ8vsXSSlU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxxBiT6TjuqvIjktmIRgJ07D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qFv7A7g4xeBwap88pzQtn6b20I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/turbeE1xWq2sevoAUqFbyif6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtS7pP6-F0sy_sD9sDT0sojmkKE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEyZMxwgczBLQnffJfJjylzG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l54WMP-rprn3PNh3SWNUwNsOOa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYkHKZqg4kG5ggBNfhmYyaL8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ziw_ZEDLHKvQTBz25kUAj8F9PxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Heubd96QhTLxmT24Pdfbu7Sp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmsKZhR-LYTQTirUF2KjXywE9uY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcYIOC9rkJRlFHAGYiSVtbJA.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:52
Koffie schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:24:

Afgelopen woensdag de collega's van mijn vrouw mogen verzorgen. Donderdag was rustdag
Vrijdag lekker staan braaien voor vrienden en collega's (kip aan 't spit en varkenssate van procureur) en gisteren soft shell tacos gemaakt met @mOrPhie

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zoek je nog vrienden?! :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 21-09 20:43
Alleen op donderdagen nog, begreep ik.
Zag er weer goed uit @Koffie

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:00

Dennis1812

Amateur prutser

Over smaak valt niet te twisten. Maar wie zou in godsnaam dit Mooi vinden?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:20
Dennis1812 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:21:
Over smaak valt niet te twisten. Maar wie zou in godsnaam dit Mooi vinden?
Is niet de speciale anti diefstal uitvoering ? ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Koffie schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:24:

Vandaag warmgerookte bacon maken (ik ben iets eigenwijs geweest in de duur van het pekelen, verder jouw recept aangehouden). Ben benieuwd!

Hoe bevalt saté van procureur? Meestal zie je saté van de haas staan, heeft procureur langer nodig of is dat ook prima snel klaar en mals?

[ Voor 3% gewijzigd door Paitor op 04-07-2021 15:21 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Na 15 jaar een Weber Genesis houtskool met gasstarter te hebben gebruikt (en nog steeds) twijfel ik een beetje tussen twee gas BBQ's ter vervanging.

De Weber Genesis II, E 310 GBS, met 3 branders:
Afbeeldingslocatie: https://product-images.weber.com/Grill-Images/Gas/61011104C.png?auto=compress,format&fit=fill&h=950&w=1000&trim=color&trimtol=10&bg=0FFF&pad=50

en de Boretti Forza, 4 branders + zijpit:
Afbeeldingslocatie: https://img.artencraft.be/i/2640061_543x408.png

De Weber is met afstand het goedkoopst bij Hornbach, voor 799, en de Forza kost eigenlijk overal 749.
Beide zijn goed gebouwd, geen rotzooi, goeie branders en bediening.

Nu is het voordeel van de weber de geëmailleerde klep en grote wielen (kan over het gras), maar de boretti heeft als plus dat er een kastje voor zit, en een brander extra. Ook van binnen was deze netjes gebouwd, gietijzeren branders, enz. De Weber heeft RVS liggende delen waarvan ik bang ben dat het poetsen wordt, maar ik denk ook dat het zonder problemen 15 jaar buiten kan staan. De Boretti daarentegen is echt heel erg mooi afgewerkt met alu grepen

Zit dus best in dubio wat te doen. Je kan bij de Boretti heel netjes vermogen over de branders verdelen, terwijl ze bij weber naar mijn idee vrij ver uit elkaar zitten, en dus 1 minder.

what to do :'(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Komend weekend barbecueën waarbij een zwangere dame ook mee komt eten. Mij leek het leuk een pulled pork salade/broodje te maken. Dat lijkt mij meer dan gaar genoeg om zonder gevaar te kunnen eten voor iemand die zwanger is.

Rundvlees wordt geadviseerd om op 70 graden te doen, maar ik ben bang dat er dan van een picanha van het spit weinig overblijft. Een kip kan ook nog wel vrij hoog gaan toch zonder dat 'ie uitdroogt?

https://www.babycenter.co...-chicken-during-pregnancy
Cooking chicken and other poultry until they reach 71 degrees C in the thickest part kills bacteria, making the meat safe to eat. The juices should run clear when you cut into the thickest part.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 04-07-2021 18:16 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:11:
Komend weekend barbecueën waarbij een zwangere dame ook mee komt eten. Mij leek het leuk een pulled pork salade/broodje te maken. Dat lijkt mij meer dan gaar genoeg om zonder gevaar te kunnen eten voor iemand die zwanger is.

Rundvlees wordt geadviseerd om op 70 graden te doen, maar ik ben bang dat er dan van een picanha van het spit weinig overblijft. Een kip kan ook nog wel vrij hoog gaan toch zonder dat 'ie uitdroogt?

https://www.babycenter.co...-chicken-during-pregnancy

[...]
Kip eet je altijd gaar neem ik aan dus dat is geen probleem.
Pulled pork kan ook. Pulled beef of brisket ofzo natuurlijk ook.
Picanha zou ik een zwangere dame niet geven nee. Doe dan een kippetje aan t spit. (Of desnoods picanha als steaks voor de niet zwangeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:27
paQ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:08:
Na 15 jaar een Weber Genesis houtskool met gasstarter te hebben gebruikt (en nog steeds) twijfel ik een beetje tussen twee gas BBQ's ter vervanging.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Weber is met afstand het goedkoopst bij Hornbach, voor 799, en de Forza kost eigenlijk overal 749.

Nu is het voordeel van de weber de geëmailleerde klep en grote wielen (kan over het gras), maar de boretti heeft als plus dat er een kastje voor zit, en een brander extra. Ook van binnen was deze netjes gebouwd, gietijzeren branders, enz. De Weber heeft RVS liggende delen waarvan ik bang ben dat het poetsen wordt, maar ik denk ook dat het zonder problemen 15 jaar buiten kan staan. De Boretti daarentegen is echt heel erg mooi afgewerkt met alu grepen

Zit dus best in dubio wat te doen. Je kan bij de Boretti heel netjes vermogen over de branders verdelen, terwijl ze bij weber naar mijn idee vrij ver uit elkaar zitten, en dus 1 minder.

Ik heb een weber spirit E220. Dat is zeg maar t kleine broertje van deze als je dat zo mag zeggen. Die is met 2 ' zones' (branders dus en 1 zijbrander) prima te reguleren. Als ik ns pulled pork maak, zet ik 1 brander op half aan, 1 uit, en daar zet ik de pork neer, en dat warmt PRIMA gelijkmatig op. Dus over die verdeling zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik persoonlijk gebruik de zijbrander af en toe voor uien (bij de hamburger) of satesaus bij de sate/vlees, maar niet al te vaak. Dus dit hoeft niet perse een probleem te zijn dat die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Kip eet je altijd gaar neem ik aan dus dat is geen probleem.
Pulled pork kan ook. Pulled beef of brisket ofzo natuurlijk ook.
Picanha zou ik een zwangere dame niet geven nee. Doe dan een kippetje aan t spit. (Of desnoods picanha als steaks voor de niet zwangeren)
Pulled pork met een soort salade lijkt mij wel wat. Hoeft niet op een broodje. Kip van het spit er bij. Burnt end frikandellen als hapjes van te voren. En een lekker dessert. Als er nog tips zijn hoor ik het graag.

Brisket is nog een optie!

Hmm spareribs kunnen natuurlijk ook.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 04-07-2021 18:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Pulled pork met een soort salade lijkt mij wel wat. Hoeft niet op een broodje. Kip van het spit er bij. Burnt end frikandellen als hapjes van te voren. En een lekker dessert. Als er nog tips zijn hoor ik het graag.

Brisket is nog een optie!

Hmm spareribs kunnen natuurlijk ook.
Bij je toetje even aan denken dat je er geen rauwe eieren of alcohol in verwerkt. Dus geen choco mousse maken o.i.d.
En alles met alcohol ook een alcoholvrije variant maken.

Vraag eventueel naar zwangerschapscravings. Mijn zus at bijvoorbeeld de hele zwangerschap frikadellen met slagroom. Dan kan je een frikadel apart houden 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:56:
[...]

Bij je toetje even aan denken dat je er geen rauwe eieren of alcohol in verwerkt. Dus geen choco mousse maken o.i.d.
En alles met alcohol ook een alcoholvrije variant maken.

Vraag eventueel naar zwangerschapscravings. Mijn zus at bijvoorbeeld de hele zwangerschap frikadellen met slagroom. Dan kan je een frikadel apart houden 😅
Plan is dag van te voren de pulled pork te maken en serveren met een salade, daar zijn vast wel wat recepten voor te vinden.

Op de dag zelf vroeg beginnen met spareribs op de 3, 2, 1 methode of die kortere versie. Geserveerd met een stukje paprika met walnoot en feta.

Voor de spareribs zat ik te denken aan https://beefensteak.nl/bb...eribs/usa-baby-back-ribs/ (baby back ribs), is dat een groot verschil met "normale" spareribs? https://bbq-junkie.nl/bbq...eerlijk-spareribs-recept/ beetje dit idee.

De spareribs (baby back ribs) ga ik met de verkorte 3,2,1 methode doen:
Want wij houden toch wel van ribs met een beetje bite.

Daarna de pulled pork salade serveren.

Als hoofdgerecht gegrilde kip van het spit met wat geroosterde wortels.

Dessert gegrilde banaan met chocola en ijs, gepofte appel.

Lijkt mij een goeie zit.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 04-07-2021 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Niks mis mee.
Een enkele feta is van rauwe melk. Merendeel van gepasteuriseerde melk. Die moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is het mogelijk om op een BGE Medium een direct en indirecte zone te maken?
Of kan dat pas vanaf het Large model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:59
paQ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je al bij Napoleon gekeken? Sommige mensen zeggen dat die een betere prijs/kwaliteitsverhouding hebben dan Weber en Boretti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Crxtreem schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:21:
Is het mogelijk om op een BGE Medium een direct en indirecte zone te maken?
Of kan dat pas vanaf het Large model?
Moet je even kijken of er deflector stenen te koop zijn voor de bge medium. En anders de kolen aan de ene kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
bsmpower schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Ah dat is goed nieuws voor je!

Ik maak me nog geen zorgen over de scheur zolang het niet veel erger wordt. De Kamado Joe's worden tegenwoordig ook geleverd met vuurkorven in delen. Dat is niet voor niks.

[Afbeelding]
Inmiddels de nieuwe ring en base ontvangen. De nieuwe ring is duidelijk ruimer (binnendiameter) dan de oude, de platesetter heeft nu (koud) meer bewegingsruimte en ik verwacht dat hij op hitte nu niet zo snel vast komt te zitten. De nieuwe ring heeft nu 3 ondiepe inkepingen aan de bovenkant voor de platesetter.

De AH versie van de Grill Guru heeft dus los van het ontbreken van de accessoires/platesetter ook een afwijkende (goedkopere?) binnenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
kassemans schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Inmiddels de nieuwe ring en base ontvangen. De nieuwe ring is duidelijk ruimer (binnendiameter) dan de oude, de platesetter heeft nu (koud) meer bewegingsruimte en ik verwacht dat hij op hitte nu niet zo snel vast komt te zitten. De nieuwe ring heeft nu 3 ondiepe inkepingen aan de bovenkant voor de platesetter.

De AH versie van de Grill Guru heeft dus los van het ontbreken van de accessoires/platesetter ook een afwijkende (goedkopere?) binnenkant.
Bedankt voor je bericht, ik ben nog in afwachting van een reactie. Inmiddels alweer een bbq sessie achter de rug en de breuk is niet erger geworden. Fijn dat de nieuwe ring het heeft opgelost, hopelijk krijg ik er ook eentje.

[ Voor 17% gewijzigd door bsmpower op 05-07-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

El-Pinjo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Heb je al bij Napoleon gekeken? Sommige mensen zeggen dat die een betere prijs/kwaliteitsverhouding hebben dan Weber en Boretti.
heb ik, maar was nou niet meer onder de indruk dan van Weber of Boretti. En bij Napoleon is alles RVS, dus dat is vingervlekken galore!

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
paQ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:39:
[...]

heb ik, maar was nou niet meer onder de indruk dan van Weber of Boretti. En bij Napoleon is alles RVS, dus dat is vingervlekken galore!
Kwaliteitsverschil weet ik niet, want ik heb geen weber, wel Napoleon.
En kan ook in charcoal kleur. Idem als de weber die post.

De kleinere variant is zelfs geheel zwart als je wilt :)
https://www.napoleon.com/en/nl/barbecues/products/gas-grills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb het volgende vlees besteld:

https://beefensteak.nl/usa-baby-back-ribs/ (1300g)
https://beefensteak.nl/label-rouge-boeren-scharrelkip/ (1400g)
https://beefensteak.nl/heyde-hoeve-boston-butt/ (2000g)

Verwachtte levering is dinsdagavond. Nu zit ik even met het ontdooien van de producten, want ze worden bevroren geleverd.

Kan ik alles in de koelkast knallen? De pulled pork wil ik donderdag overdag gaan klaarmaken en de ribs en de kip op vrijdag. Ik denk dat 2kg pulled pork wel een poosje duurt om te ontdooien in de koelkast dus dat lijkt mij prima, maar de kip en ribs? Kan ik die beter nog een dagje in de vriezer houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:56:

Verwachtte levering is dinsdagavond. Nu zit ik even met het ontdooien van de producten, want ze worden bevroren geleverd.

Kan ik alles in de koelkast knallen? De pulled pork wil ik donderdag overdag gaan klaarmaken en de ribs en de kip op vrijdag. Ik denk dat 2kg pulled pork wel een poosje duurt om te ontdooien in de koelkast dus dat lijkt mij prima, maar de kip en ribs? Kan ik die beter nog een dagje in de vriezer houden?
Dat kan prima die paar dagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:50
MrVegeta schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:56:

Ik zou eerder bezorgd zijn dat de butt niet op tijd ontdooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daar zat ik ook al een beetje mee. Zo'n 36 uur. Ik heb ook een grote bak waar die in past met wat water in het proces te versnellen in bv de nacht van woensdag op donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

MrVegeta schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:54:
Daar zat ik ook al een beetje mee. Zo'n 36 uur. Ik heb ook een grote bak waar die in past met wat water in het proces te versnellen in bv de nacht van woensdag op donderdag.
Kan het met bak en al de koelkast in? Dan zou ik het gewoon direct vanuit levering in die bak knallen en in de koelkast laten ontdooien. Met water ipv lucht gaat dat wel prima lukken in 36 uur denk ik. Je kan dan altijd nog woensdagavond beslissen dat het sneller moet door het koelkast temp water dan even te vervangen met vers kraanwater. Dat is rond de 14 graden en dan moet het door de nacht heen echt wel ontdooit zijn.

Als ik het goed onthouden heb dan staat er ook een sticker op je vlees, hoe lang het nog houdbaar is als je het direct in de koelkast ontdooit en hoe lang wanneer je het in de vriezer houdt. Mijn ervaring is wel dat het vlees van zulke leveranciers minstens even lang houdbaar is wanneer het van de supermarkt komt, dus ik zou alles lekker in de koelkast zetten. De rest ontdooit wel op tijd zonder water te gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Paitor op 06-07-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
De butt kan ook deels bevroren op de Q natuurlijk.

(Regel nou eens een Hanos pas @MrVegeta ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Morgen ga ik op werk de bbq verzorgen. Helaas zo'n gehuurde slagers bbq op gas, want kolen mag niet van de verhuurder van het pand.
Het menu staat al redelijk vast:

- broodje pulled pork (PP 5 tot 6 kilo, maak ik thuis) met coleslaw
- chili uit de dutch oven (ter plekke maken)
- broodje hamburger
- varkenssate van procureur / kipsate van kippendijen
- groentenspiezen

Met een goede mise en place en kalmte moet dit geen groot probleem zijn lijkt me.
Ik overweeg nog een kleine skillet mee te nemen om een eitje en/of bacon in te bakken voor de hamburgers. Of teveel hooi op de vork op die manier?

Vanmiddag ga ik naar de Sligro voor iig procureur en broodjes, maar ik kijk ook even naar de hamburgers (aanraders?).

Maar de belangrijkste vraag: waar moet ik praktisch aan denken om mee te nemen? Er is een soort keuken daar, maar geen idee wat er wel of niet is.
Iemand praktische tips waar ik aan moet denken om mee te nemen (bijvoorbeeld 'neem een extra plastic tas mee om vieze tangen in mee terug te nemen'):

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11
Koffie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:45:
Morgen ga ik op werk de bbq verzorgen. Helaas zo'n gehuurde slagers bbq op gas, want kolen mag niet van de verhuurder van het pand.

- broodje hamburger
- groentenspiezen

Met een goede mise en place en kalmte moet dit geen groot probleem zijn lijkt me.
Ik overweeg nog een kleine skillet mee te nemen om een eitje en/of bacon in te bakken voor de hamburgers. Of teveel hooi op de vork op die manier?

Vanmiddag ga ik naar de Sligro voor iig procureur en broodjes, maar ik kijk ook even naar de hamburgers (aanraders?).

Maar de belangrijkste vraag: waar moet ik praktisch aan denken om mee te nemen? Er is een soort keuken daar, maar geen idee wat er wel of niet is.
Iemand praktische tips waar ik aan moet denken om mee te nemen (bijvoorbeeld 'neem een extra plastic tas mee om vieze tangen in mee terug te nemen'):

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap
Messen?

Ga er maar van uit dat de messen uit zo'n keuken nog maar net geschikt zijn om boter mee te smeren. Dat is tenminste mijn ervaring.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

- broodje hamburger
- groentenspiezen

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap
Ik zou ook een dutch oven meenemen, tricky om te hopen dat die daar staat.
Aluminiumfolie
Afwasborstel en wat dreft. Hoef je geen extra tas te pakken voor vieze spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:24
ik zou een draaiboek meenemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:42
Meh, die Kamado bij de Aldi was al gelijk om 8u weg, stond blijkbaar een rij en ze hadden er uiteraard maar een paar.
Dan wachten we maar op een volgende aanbieding :( Zie een ander merk bij Praxis of zo net 3cm groter gelijk 300+ euro ipv die 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:50
@Koffie , denk aan handschoenen en theedoeken oid, zodat je steeds met schone handen kunt werken zonder naar de keuken op en neer te lopen.

Succes! You’ve got this!

P.S. Misschien een licht gerechtje toevoegen aan de lijst. Het zijn best zware gerechten. Een favoriet van mij is deze wrap. Ik marineer de speklap met o.a. Ketjap en siracha. Je kan eventueel ( :r ) vegetarische speklapstukjes gebruiken. Erg makkelijk te maken voor grote groepen, als je het snijwerk van te voren doet. Hoef je alleen de speklappen even te grillen en te snijden.

[ Voor 57% gewijzigd door Cass Casey op 06-07-2021 11:04 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zebby schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:30:
Meh, die Kamado bij de Aldi was al gelijk om 8u weg, stond blijkbaar een rij en ze hadden er uiteraard maar een paar.
Dan wachten we maar op een volgende aanbieding :( Zie een ander merk bij Praxis of zo net 3cm groter gelijk 300+ euro ipv die 90.
Heeft de action ze niet meer?
Die zijn vrijwel gelijk aan die van de aldi en ook 90 euro. Of soms 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor de tips, meeste 'moet je meenemen' dingen had ik idd al in mijn hoofd (op een rol alu na, dank :P ).
Die groentenspiezen en satekes zijn toch al lig?

al vind ik die wraps er ook wel leuk uit zien :D
edit: ik zou wat stukjes procureur (van de sate) kleiner kunnen snijden en in een skillet opbakken en dan in een wrap doen

[ Voor 22% gewijzigd door Koffie op 06-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Die wraps kan ik echt aanraden. Mooie combi van texturen (krokante uitjes, kiemgroente, komkommer en zachte ananas) en smaken (zoet/zuur ananas, licht bittere kiemgroente, zout, pittig, umami van speklap en uitjes). Oh ja, wel even het binnenste van de komkommer verwijderen met een lepel en dan halve maantjes snijden. Anders wordt het te nat.

En nee, satespiezen zijn niet licht. ;) Ik zou echt een frisse tegenhanger toevoegen voor al die vleesgerechten.

[ Voor 14% gewijzigd door Cass Casey op 06-07-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cass Casey schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:53:
P.S. Misschien een licht gerechtje toevoegen aan de lijst. Het zijn best zware gerechten. Een favoriet van mij is deze wrap. Ik
Alfa Alfa? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Haha, ja. Ik heb ‘t niet geschreven…

Ik pak overigens bij de AH zo’n pakje met drie soorten. De pittige variant. Heb je alfalfa en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cass Casey schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Haha, ja. Ik heb ‘t niet geschreven…

Ik pak overigens bij de AH zo’n pakje met drie soorten. De pittige variant. Heb je alfalfa en nog wat.
Alfalfa en Betalfa? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Heeft de action ze niet meer?
Die zijn vrijwel gelijk aan die van de aldi en ook 90 euro. Of soms 100
Zie niks op de website staan, alleen een soort weber-achtige bbq. Aldi had een Kamado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zebby schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Zie niks op de website staan, alleen een soort weber-achtige bbq. Aldi had een Kamado.
De action ook vaak in de zomer. Maar mogelijk al weer weg.
Moet plek gemaakt worden nu voor de kruidnoten en kerstmannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

- broodje hamburger
- groentenspiezen

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap
Wellicht goed om wegwerphandschoenen te gebruiken? Ik ga even onder de aanname dat snijplanken daar voorradig zijn, voldoende ivm kruisbesmetting kip - varken- rauwe onderdelen broodje hamburger.

Ik zou wellicht ook een aantal lepels meenemen waarmee je van te voren maten afmeet. Bijvoorbeeld als je de hamburgerbroodjes met een saus wil voorstrijken, zodat je altijd dezelfde hoeveelheid van je eigen lepel voor ieder broodje kiest. Zelfde ook voor chili; zorg ervoor dat je weet hoe groot je opscheplepel (zelf meenemen wellicht) is en of je daarmee ook voor iedereen een portie kunt uitserveren. In grote groepen lopen ze beter twee keer, dan dat je halverwege de rij je porties gaat moeten halveren

Maar misschien heb je dit allemaal al onder mise en place geschaard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loft
Koffie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:12:
Dank voor de tips, meeste 'moet je meenemen' dingen had ik idd al in mijn hoofd (op een rol alu na, dank :P ).
Die groentenspiezen en satekes zijn toch al lig?

al vind ik die wraps er ook wel leuk uit zien :D
edit: ik zou wat stukjes procureur (van de sate) kleiner kunnen snijden en in een skillet opbakken en dan in een wrap doen
Leuk initiatief voor/van werk!. Vorig jaar heb ik dat voor mijn team gedaan.

Wat wellicht handig is, als je anderen wilt betrekken. Snijplanken, simpele messen, bakjes.
Het mise en place deel is belangrijk, maar sommige willen meedoen en dan kun je ze alles laten snijden, verdelen, opmaak e.d. laten doen. Jij de chef, zij de hulpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:07
Heeft iemand toevallig de gouden tip die mij kan helpen met onderstaand probleem?
Bij mijn Weber master touch zit de onderste lucht schuif vast geplakt door BBQ saus wat erin is gevallen, tot op heden krijg ik er 0 beweging in. Of is de lucht schuif gemakkelijk te demonteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
RMES schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:40:
Heeft iemand toevallig de gouden tip die mij kan helpen met onderstaand probleem?
Bij mijn Weber master touch zit de onderste lucht schuif vast geplakt door BBQ saus wat erin is gevallen, tot op heden krijg ik er 0 beweging in. Of is de lucht schuif gemakkelijk te demonteren?
Gloeiend heet maken met hete kolen of een gasbrander, zodat de saus verkoold? Even een tik met de hamer er vervolgens tegen aan en hij zou los moeten zijn.

Of in een grotere bak water laten weken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

RMES schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:40:
Liter water in de waterkoker en dan er overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

BBQsaus is veel suiker.
Plakt als een malle maar kokend water zou dit makkelijk moeten oplossen.
(warm stoken met aansteken zou t alleen maar verharden en later verkolen. (een gasbrander er op zou t vast meteen verkolen maar of je dan ook je BBQ beschadigd weet ik niet.)
Kokend water zou mijn eerste idee zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RMES
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:07
Dank voor de tips! 4 liter kokend heet water en er zit weer beweging in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap
Vanmiddag boodschappen gedaan bij de Sligro. Varken en kipsate in de marinade,
Er liggen 2 procureurs sinds 6 uur vanmiddag op de kamado (77 graden en counting, voorbij de stall).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHFGZyB113UH1pS8qa8IGTN5cT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/14a6SVrd5VmeXHYlgX7NrB2M.jpg?f=user_large

Lijst so far:

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap
- messen
- Snijplanken
- DO
- Deksel van weber (om oventje te creeeren)
- alufolie
- handschoentjes
- diverse disposables (bakjes, vorkjes, schaaltjes etc)
- diverse bakjes voor garnering
- wat default bestek
- opscheplepel
- pollepel

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 07-07-2021 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
Koffie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:02:
[...]

Vanmiddag boodschappen gedaan bij de Sligro. Varken en kipsate in de marinade,
Er liggen 2 procureurs sinds 6 uur vanmiddag op de kamado (77 graden en counting, voorbij de stall).

[Afbeelding]

Lijst so far:

- sauzen
- tang
- spatel
- prikthermometer
- rub
- PeZpo
- olie
- theedoeken / vetlap
- messen
- Snijplanken
- DO
- Deksel van weber (om oventje te creeeren)
- alufolie
- handschoentjes
- diverse disposables (bakjes, vorkjes, schaaltjes etc)
- diverse bakjes voor garnering
- wat default bestek
- opscheplepel
- pollepel
En een aanhanger waar alles in moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat wordt een late vannacht @Koffie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Neuh, was er wel klaar mee. Na die post ben ik gaan douchen en daarna naar de kamado gelopen. Even flink zuurstof gegeven en daarna alle schuiven dicht.
Hij heeft gepiekt op 88 graden kern zie ik nu (hij is nu 52 graden, net als rooster temp). Normaal zou ik zeggen: in een handdoek wikkelen en in een koelbox leggen, maar die kamado isoleert ook prima :P

In de loop van de ochtend pook ik het nog wel een keer op om 'm naar de 90-95 te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlankheet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 13:13
Zebby schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zelf een mini kamado'tje van coolblue.
die bevalt mij prima voor kleine dingetjes.

ik geloof dat het deze is:
https://www.coolblue.nl/product/799380/arpe-kamado-13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Koffie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:22:
[...]

Neuh, was er wel klaar mee. Na die post ben ik gaan douchen en daarna naar de kamado gelopen. Even flink zuurstof gegeven en daarna alle schuiven dicht.
Hij heeft gepiekt op 88 graden kern zie ik nu (hij is nu 52 graden, net als rooster temp). Normaal zou ik zeggen: in een handdoek wikkelen en in een koelbox leggen, maar die kamado isoleert ook prima :P

In de loop van de ochtend pook ik het nog wel een keer op om 'm naar de 90-95 te laten gaan.
Heb je toevallig een link naar een recept die je volgt? Ik ga morgen de pulled pork maken, en ik lijk nu wat op de Noskos tour te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:22:
[...]

Kan dat kwaad om in 2 sessies naar die 95 te gaan? Wordt het daar niet droger van?
Gaat de 2e sessie dan wel sneller? Of ook nog een stall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:26

koelebobes

Wen BTC €100K

greatgonzo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]

Weer een eitje bij de Aldi..
- prima voor een klein gezin, één stuk procureur van 1,5 kg :)
- zonder heat deflector, maar dat kan mooi met een gietijzeren steelpannetje
- bekvam tafeltje er omheen bouwen natuurlijk
Is het wat of kan je beter wachten op een andere aanbieding, als je een goed compleet klein eitje wilt hebben :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
jlankheet schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zelf een mini kamado'tje van coolblue.
die bevalt mij prima voor kleine dingetjes.

ik geloof dat het deze is:
https://www.coolblue.nl/product/799380/arpe-kamado-13.html
Oh dat is niet eens heel verkeerd, 30-40 euro duurder. Ik was aan het zoeken naar zo'n aanbieding omdat ik het ook weer niet zo nodig heb dat ik full price hoef te betalen. Zoek gewoon een kleintje die makkelijk en snel aankan voor als we met z'n 3-en zijn. Dan ga ik die 57cm weber niet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

koelebobes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Is het wat of kan je beter wachten op een andere aanbieding, als je een goed compleet klein eitje wilt hebben :)

samengevat:
- value for money is goed, tuurlijk heb je bij duurdere modellen betere afwerking, maar daar betaal je ook voor.
- prima voor erbij, of voor kleinschalig bbq-en. Voor grotere groepen wordt het lastig.
- leuk om te kijken of het wat voor je is, stel dat het een leuke hobby wordt hou je deze er gewoon naast (en ga je in het na-seizoen op jacht naar magazijn-opruimingsacties :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:26

koelebobes

Wen BTC €100K

greatgonzo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:39:
[...]

[YouTube: Mini Kamado van onder de 100 euro? Wel of niet kopen? - NasQ BBQ]

samengevat:
- value for money is goed, tuurlijk heb je bij duurdere modellen betere afwerking, maar daar betaal je ook voor.
- prima voor erbij, of voor kleinschalig bbq-en. Voor grotere groepen wordt het lastig.
- leuk om te kijken of het wat voor je is, stel dat het een leuke hobby wordt hou je deze er gewoon naast (en ga je in het na-seizoen op jacht naar magazijn-opruimingsacties :) )
Ik zal de video thuis eens bekijken dankjewel!

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MrVegeta schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Heb je toevallig een link naar een recept die je volgt? Ik ga morgen de pulled pork maken, en ik lijk nu wat op de Noskos tour te gaan.
in de rub
op de q
bij de stall in alu
bij ~92 voelen en indien ok van de q af
pullen wat rub/saus/cola naar smaak erbij
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Kan dat kwaad om in 2 sessies naar die 95 te gaan? Wordt het daar niet droger van?
Gaat de 2e sessie dan wel sneller? Of ook nog een stall?
De 2e sessie is een kwestie van 'opwarmen' die stall ben je al doorheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlankheet
Zebby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Oh dat is niet eens heel verkeerd, 30-40 euro duurder. Ik was aan het zoeken naar zo'n aanbieding omdat ik het ook weer niet zo nodig heb dat ik full price hoef te betalen. Zoek gewoon een kleintje die makkelijk en snel aankan voor als we met z'n 3-en zijn. Dan ga ik die 57cm weber niet aanzetten.
voor 3 volwassenen is dit misschien een beetje klein, maar als je een beetje puzzelt met je vlees kun je er wel voldoende op kwijt. Ik gebruik dit kleintje echt alleen om kleine dingetjes op te proberen. Wel handig om te weten dat er geen heatdeflector bij zit, maar met een klein pannetje wat hier wel vaker wordt beschreven werkt die prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005

Daan_

Alles op zijn tijd !!

b0On schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat doe ik fout? 🙄
Had een IBBQ-4T besteld. Kreeg deze voor geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn WiFi en bluetooth. via de apps die ze aangaven in de manual. Diverse netwerken en bluetooth apparaten geprobeerd. iOS en Android. Uiteindelijk terug gestuurd en een Meater+ aangeschaft. En dat werkt super.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
jlankheet schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:20:
[...]

voor 3 volwassenen is dit misschien een beetje klein, maar als je een beetje puzzelt met je vlees kun je er wel voldoende op kwijt. Ik gebruik dit kleintje echt alleen om kleine dingetjes op te proberen. Wel handig om te weten dat er geen heatdeflector bij zit, maar met een klein pannetje wat hier wel vaker wordt beschreven werkt die prima d:)b
Ik weet niet eens wat een heat deflector is of hoort te doen, dus zal ik geen last van hebben :+
En het is voor 2 volwassenen en een kleine. Denk dus aan max 4 hamburgers, of gewoon 1 homp vlees (procureur oid).

[ Voor 9% gewijzigd door Zebby op 07-07-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zebby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Ik weet niet eens wat een heat deflector is of hoort te doen, dus zal ik geen last van hebben :+
En het is voor 2 volwassenen en een kleine. Denk dus aan max 4 hamburgers, of gewoon 1 homp vlees (procureur oid).
Om van een procureur lekkere pulled pork te maken heb je wel een heat deflector nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

Flipmo

OMG !!

[...]

en juist voor de homp vlees ;) heb je een heat deflector nodig zodat je vlees niet direct boven de kolen ligt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
[...]

Gezien deze opmerking, zou ik eerst eens wat meer verdiepen in welke type bbq voor jou geschikt is en wat je nodig hebt voor jouw plannen. Anders koop je nu zo’n klein ei en kom je na twee keer gebruiken erachter dat een wegwerp-bbq ook geschikt is voor jou. Of dat je allerlei extra accessoires nodig hebt die voor jouw bbq niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlankheet
[...]

dan zou ik misschien toch gaan kijken naar een klein goedkoop Webertje (zo'n WGA).
Deze zag ik in een andere topic in de aanbieding voorbij komen. En volgens mij kun je op zo'n WGA ook redelijk wat leuke dingen maken zoals pulled pork. Hier heb ik zelf geen ervaringen mee, maar weleens van horen zeggen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Cass Casey schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Gezien deze opmerking, zou ik eerst eens wat meer verdiepen in welke type bbq voor jou geschikt is en wat je nodig hebt voor jouw plannen. Anders koop je nu zo’n klein ei en kom je na twee keer gebruiken erachter dat een wegwerp-bbq ook geschikt is voor jou. Of dat je allerlei extra accessoires nodig hebt die voor jouw bbq niet beschikbaar zijn.
Goed advies, maar dit wordt juist mijn "ik heb zin om te bbq'en, goh makkelijk zo'n klein ding!" apparaat, niet mijn "ik ga nu 3 dagen investeren om een hyperbijzonder recept te maken" ding. Qua accessoires zal het dus initieel genoeg zijn met wel een heat deflector voor de slows. Voordeel van een ei t.o.v. mijn weber is dat de temperatuur een stuk stabieler zou moeten zijn.
Wegwerp doe ik liever niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 23:19
Zebby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Goed advies, maar dit wordt juist mijn "ik heb zin om te bbq'en, goh makkelijk zo'n klein ding!" apparaat, niet mijn "ik ga nu 3 dagen investeren om een hyperbijzonder recept te maken" ding. Qua accessoires zal het dus initieel genoeg zijn met wel een heat deflector voor de slows. Voordeel van een ei t.o.v. mijn weber is dat de temperatuur een stuk stabieler zou moeten zijn.
De Aldi kamado's gingen inderdaad erg snel. Ik had geluk en kon de laatste (en enige geleverde) meenemen in het 2de filiaal dat ik bezocht. In het eerste filiaal hadden ze er 3 ontvangen en die waren direct na de opening weg omdat er een hele rij mensen voor openingstijd al voor de winkel klaar stonden. Als je een AH in de buurt hebt zou je daar ook nog kunnen kijken. Ze hebben daar ook mini kamado's liggen van het merk Lokkii. Volgens mij zit er in die prijsklasse weinig tot geen verschil in kwaliteit. Normale prijs bij AH is 129, maar ik zag op pepper dat ze er nu ook mee aan het stunten zijn en zelfs goedkoper zijn dan de Aldi variant.

https://nl.pepper.com/aan...okkii-small-kamado-202940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

idd, die lokii is lokaal nog wel te krijgen, ff dat pepper artikel bij de hand, en je kan hem misschien onderhandelen naar €99 (zal veel winkels inmiddels ook wel in de weg staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gJJwY3JM15X6/1200x752.jpg

ik had ooit een braai en tja dit ding is blijven liggen .. heeft dit nut op een kolen/pellet bbq te leggen of kan ik hem beter in de afvalcontainer mikken ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vso schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:03:
[Afbeelding]

ik had ooit een braai en tja dit ding is blijven liggen .. heeft dit nut op een kolen/pellet bbq te leggen of kan ik hem beter in de afvalcontainer mikken ?
Ik overweeg daar geld aan uit te geven, dus ja. Je kan ze gewoon gebruiken op een bbq (wel goed laten opwarmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

418O2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Ik overweeg daar geld aan uit te geven, dus ja. Je kan ze gewoon gebruiken op een bbq (wel goed laten opwarmen)
Tja ik zit meer met wat ga ik erop maken aan recepten ..

ik heb ook nog een rechthoekig model die ik op het gasfornuis gebruik tot onvreugde van de vrouw :P dus verbannen naar buiten met die dingen ..

Voor de skotel heb ik hem eigenlijk gebruikt voor pannekoeken, en wat vlees aan de andere kant
dus ben wel erg benieuwd welke recepten er op kunnen ..

deze is 37cm dus dat betreft wel lekker formaatje .. (ex uitsteeksels .)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
vso schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Tja ik zit meer met wat ga ik erop maken aan recepten ..

ik heb ook nog een rechthoekig model die ik op het gasfornuis gebruik tot onvreugde van de vrouw :P dus verbannen naar buiten met die dingen ..

Voor de skotel heb ik hem eigenlijk gebruikt voor pannekoeken, en wat vlees aan de andere kant
dus ben wel erg benieuwd welke recepten er op kunnen ..

deze is 37cm dus dat betreft wel lekker formaatje .. (ex uitsteeksels .)
Smashburgers? Ui? Groente? Ei? Grillen van vlees/vis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:33
Daan_ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Had een IBBQ-4T besteld. Kreeg deze voor geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn WiFi en bluetooth. via de apps die ze aangaven in de manual. Diverse netwerken en bluetooth apparaten geprobeerd. iOS en Android. Uiteindelijk terug gestuurd en een Meater+ aangeschaft. En dat werkt super.
IBBQ-4T heeft toch geen bluetooth? Alleen wifi toch? Ik heb zelf echt geen problemen met het koppelen van dat ding. Wel heb ik ooit ergens gelezen dat het helpt als je even 5ghz band uit zet op je router. Tijdens het eerste koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Zebby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Maar juist voor die "3 dagen investeer recepten" wil je een ei. De rest kan makkelijk op een Weber.
Ook die "3 dagen recepten" kunnen eigenlijk allemaal prima op een Weber en ik ben zelf nog geen recept tegengekomen wat ik er niet op kon bereiden.
Enige voordeel van een ei is dat als je hem op temp heb dat ie stabieler is en dat je er dan geen (minder) omkijken naar hebt. Maar met een goede snake in de weber heb ik ook sessies van 10+ uur gehad met prima resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zou net beginnen met het rubben van mijn https://beefensteak.nl/heyde-hoeve-boston-butt/ maar vond een dikke speklaag boven op en een een dik stuk bot/kraakbeen in het midden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c8yd1tB.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dKFl1NW.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3MKc5qs.png

Iemand in de review van het product op hun site:
Afgelopen week een 3 kg Boston Butt besteld werd keurig op tijd geleverd. Ondanks dat er in de beschrijving staat dat de speklaag voor een groot deel al is verwijderd nog 460gr weg moeten snijden !!! Dan nog het bot wat dwars door het vlees zat en 300gr woog. Dus al met al had ik maar een stuk vlees van 2200gr moet wel voor 3 kg betalen.
Maareh, die speklaag en bot/kraakbeen moet ik er eerst maar af en uithalen voordat die Kamado op gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:33
Togi schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Maar juist voor die "3 dagen investeer recepten" wil je een ei. De rest kan makkelijk op een Weber.
Ook die "3 dagen recepten" kunnen eigenlijk allemaal prima op een Weber en ik ben zelf nog geen recept tegengekomen wat ik er niet op kon bereiden.
Enige voordeel van een ei is dat als je hem op temp heb dat ie stabieler is en dat je er dan geen (minder) omkijken naar hebt. Maar met een goede snake in de weber heb ik ook sessies van 10+ uur gehad met prima resultaten.
Dit dus, ik heb alleen een Weber en zie voorlopig écht het nut nog niet van een overstap naar een kamado, behalve (afgezien van de iets hogere temperatuurstabiliteit) wellicht dat je met een kamado óók heel hoog in temperatuur kan, bijvoorbeeld voor pizza's. Als je ook in de winter graag BBQ'ed, dan heb je met de veel hogere isolatie nog een extra argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
MrVegeta schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Zou net beginnen met het rubben van mijn https://beefensteak.nl/heyde-hoeve-boston-butt/ maar vond een dikke speklaag boven op en een een dik stuk bot/kraakbeen in het midden:

Iemand in de review van het product op hun site:

[...]

Maareh, die speklaag en bot/kraakbeen moet ik er eerst maar af en uithalen voordat die Kamado op gaat?
Dat bot kun je lekker laten zitten. Als je geen bot wil in de toekomst moet je voor procureur gaan. In Boston Butt zit altijd een bot. Het vet is redelijk dik op de foto, je zou het iets kunnen trimmen. Voor de rest niet te druk over maken, all part of the game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DennisLMB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Dat bot kun je lekker laten zitten. Als je geen bot wil in de toekomst moet je voor procureur gaan. In Boston Butt zit altijd een bot. Het vet is redelijk dik op de foto, je zou het iets kunnen trimmen. Voor de rest niet te druk over maken, all part of the game.
Ah dan is dat het verschil. Thanks! Bot trek ik er dan gewoon uit bij het pullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
MrVegeta schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Ah dan is dat het verschil. Thanks! Bot trek ik er dan gewoon uit bij het pullen.
Precies.

Sommigen beweren zelfs dat het extra smaak afgeeft. En daar zit natuurlijk best wel wat logica in. En ik moet zeggen dat het ook wel bevredigend is. Want als je hem goed hebt bereid glijd het bot er zonder enige moeite uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Ob0J49.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OIJkG8q.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bROvubr.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vrfez6q.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jV9fpnB.png

Nu wachten tot een uur of 4, 5 (tot ongeveer 73 graden), (niet zo'n groot stuk) om het in te pakken in aluminiumfolie :)

Heeft iemand trouwens een linkje naar een goeie lekbak voor de Kamado Joe 3? Zou iets willen hebben dat ik zowel als lekbak kan gebruiken maar ook als pan op de Kamado.

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 08-07-2021 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Update over de Grizzly Grills Large Elite die ik nu een krappe 1.5 maand heb. Er zit nu al wat lichte roest op de lasnaden van het onderstel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSogSLfC8ZuY3U5ZWfmJcmuB9ck=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRrh4y13H5sISk9S4is8Eyl0.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LLTLBCjS8drzLSxxJZrF3QWCDY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewf6pOWE9AIvFGkwx1yH1CEz.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat lijkt me toch niet de bedoeling zo snel al, de poedercoating is wat te dun bij de lasnaden denk ik. Ik heb het vanochtend gemeld bij de Welkoop, ze sturen het door naar de frabrikant. Ik ben benieuwd of ik een nieuw onderstel krijg.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Moosjes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:27:
[...]

IBBQ-4T heeft toch geen bluetooth? Alleen wifi toch? Ik heb zelf echt geen problemen met het koppelen van dat ding. Wel heb ik ooit ergens gelezen dat het helpt als je even 5ghz band uit zet op je router. Tijdens het eerste koppelen.
WiFi koppelen werkte hier niet. En 5ghz uitzetten etc. was helaas geen oplossing. Hij is gelukkig retour. Gebruik de oude Weber iGrill 2 nog en daarnaast de Meater+. De Meater+ had ik eerder moeten doen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Daan_ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:51:
[...]

WiFi koppelen werkte hier niet. En 5ghz uitzetten etc. was helaas geen oplossing. Hij is gelukkig retour. Gebruik de oude Weber iGrill 2 nog en daarnaast de Meater+. De Meater+ had ik eerder moeten doen.
Hier de IBBQ-4BW sinds kort, subliem ding. Blijft plakken op de bbq door de magneten, eventjes 5ghz uit op de router, en connectie was zo gepiept. Heeft BT en WIFI, ideaal.
Pagina: 1 ... 167 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism