Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 341 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:33

Flipmo

OMG !!

Chakotay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:58:
Hier heb ik sinds een paar weken ook een kamado staan, toen de Welkoop een actie had voor 20% korting op een artikel naar keuze een Grizzly Grills Large Elite gehaald:

[Afbeelding]

Bevalt prima tot nu toe, ook nog geen problemen met de kitranden e.d. gezien. Het frame in elkaar zetten had wat overtuiging nodig, maar toen het eenmaal in elkaar zat, was het prima stevig.

Intussen natuurlijk wel het een en ander aan lekkers op gemaakt, zoals een stuk picanha, varkensribstuk en natuurlijk MOINK balls. Het divide & conquer systeem werkt ook ideaal. Binnenkort ook eens pulled pork proberen :)

[Afbeelding] [Afbeelding]

Gelukkig om te zien dat er ook goede Grizzly's tussen zitten ;)
Ik krijg de mijne morgenvroeg. Deze rustig inbranden, perfect om ook een lading moinkballs te maken
gehakt en spek is al in huis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46

Chakotay

Lick here to continue

Ohja, als iemand nog een hoes voor de Grizzly Large zoekt, deze is niet duur, past er overheen incl scharnier & zijplanken, en is vooral ook leverbaar :) De hoes van Grizzly zelf lijkt nergens leverbaar op het moment, en het alternatief van BGE is veel te duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEAlaxV4SLbY-tVSHFYWdGKEado=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pCpVKo3SLvgdAC9MrJ3a1pw.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 37% gewijzigd door Chakotay op 18-06-2021 10:13 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39
Chakotay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:12:
Ohja, als iemand nog een hoes voor de Grizzly Large zoekt, deze is niet duur, past er overheen incl scharnier & zijplanken, en is vooral ook leverbaar :) De hoes van Grizzly zelf lijkt nergens leverbaar op het moment, en het alternatief van BGE is veel te duur.

[Afbeelding]
Ik heb een hoes van GrillGuru over mijn Grizzly Grill Large. Past perfect!
[edit] Dit betreft de 'normale' Large. Wellicht dat de Large Elite niet past vanwege het grotere scharnier.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeebeekje op 18-06-2021 11:03 . Reden: aangevuld met specificatie 'normale' large. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Jeebeekje Large Elite of de 'gewone' Large? Volgens mij heeft de Elite een scharnier dat een stuk verder naar achteren steekt, waardoor wat minder hoezen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Chakotay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:49:
@Jeebeekje Large Elite of de 'gewone' Large? Volgens mij heeft de Elite een scharnier dat een stuk verder naar achteren steekt, waardoor wat minder hoezen passen.
Ah, nu valt het kwartje pas dat je daarom ook bewust naar de xl hoes linkte. Had al bijna de large hoes besteld. Thanks, idd even rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@tearitup jup, eigenlijk is deze een maatje groter, maar hij past precies over de Elite met het grote scharnier. Een kleinere van dat merk gaat zeer waarschijnlijk niet passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07 15:32
Deze past ook bij de Large Elite: https://www.bol.com/nl/p/...-s/9200000091202438/?s2a=

Niet als een Italiaans maatpak, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39
Chakotay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:49:
Ah ja goed onderscheid, de large 'gewoon' inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07 13:57
Gewoon de Bastard regenhoes gebruiken voor de grizzly elite large 2021. Voelt zeer degelijk aan en past als gegoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rx4LpbKTs9RrYK5r-exLtjAi7vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJdW6olGkmaE5sLjc1wSxjEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHDdKcTbN8CddRYH7mSDDjlILwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KmpGGVY4LWsMiOgQcbzRVfa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGoZ7pm9PG7kmf-O1f-BKxWARV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDF1jlLzh5wQ3OpnHOPH6HgW.jpg?f=fotoalbum_large

Net de voorbereiding voor morgenvroeg gedaan. De brisket viel mij nogal
Tegen in kwaliteit van de 6.2 kg was 3200 gram vet wat weg gesneden moest worden 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-07 11:44
Voor het eerst aan het proberen om spareribs te maken volgens noskos 3-2-1. Indirect grillen door er een lekbak tussen te plaatsen.
De grilltemperatuur mooi op 120 volgens m'n weber pulse, maar voor de zekerheid ook de temperatuursensor naast de rib gelegd en deze toont maar 75. De rib ligt er nu ook een dik uur in en ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg06fQR4DNMmat8_n6GbpxTn2ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ige51vP5jmqyEdG8CBdbj8f.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYDyRbAO6TmQ6n7a2Ikvgg9NMBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp2JanHyuHgJTtDBm6ZXWfEp.jpg?f=fotoalbum_large
Lijkt me niet goed te gaan? Moet ik best de BBQ harder zetten zodat de temperatuursensor die naast de rib ligt 120 aangeeft?

[ Voor 18% gewijzigd door Michiel95 op 18-06-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Michiel95 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:14:
Voor het eerst aan het proberen om spareribs te maken volgens noskos 3-2-1. Indirect grillen door er een lekbak tussen te plaatsen.
De grilltemperatuur mooi op 120 volgens m'n weber pulse, maar voor de zekerheid ook de temperatuursensor naast de rib gelegd en deze toont maar 75. De rib ligt er nu ook een dik uur in en ziet er zo uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt me niet goed te gaan? Moet ik best de BBQ harder zetten zodat de temperatuursensor die naast de rib ligt 120 aangeeft?
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
Dankje, zijn er gelukkig nog vroeg bij dus kan 'm hopelijk nog goed krijgen voor vanavond... Afgaande van mijn foto, waar zou je de sensor plaatsen? Klemmen tussen het gril waar de rib opligt, deze er gewoon opleggen of onder het vlees leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 22:59

CeesKees

I rest my Kees

propje alufolie en daar doorheen steken, tot net boven de ribs.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:54
Ik liep net in de Albert Heijn om lunch te halen en daar zag ik een Angus Beefburger liggen die 35% was afgeprijst en die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Dus even een lekkere hamburger voor mezelf gegrilled :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpF-FxyGF1Fw4Ujb1nM51GPeVoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtoadD4gOdpO7qh171bRFMyU.jpg?f=fotoalbum_large

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-07 09:49
Koepert schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:16:
N' avond..

Hedenavond een 50,00 tegoedbon gekregen voor Beef&Steak.. k heb een Weber Spirit E-220 GASbbq. Wat raden jullie nu ECHT aan om specifiek daar te bestellen? Ik neig om gewoon de 50 vol te maken met

- spareribs
- ierse runderwangen
- oerhammetje
- etc

Of zeggen jullie: ik zou dit ene stuk doen? Low en Slow is wat mij betreft altijd goed, maar de vrouw heeft altijd iets meer ' haast' met eten.. dus van alles wat is dan soms verstandiger.

Ik ben echter niet bekend met de algehele kwaliteit van B&S
Als je spareribs bij B&S haalt, neem dan de livar (Limburgs varken), goedbevleest en hier na 5 uur roken altijd sappig.

De buikribben van Nederlands varken vind ik zelf niet de moeite waard. Ze zijn weliswaar groter maar er zit minder vlees op.

Algehele kwaliteit van B&S is echt prima. Ik prefereer ze zelfs boven mijn lokale slager omdat die geen livar heeft. Ik heb ook wel eens de 10kg spare ribs gekocht maar die zitten nog in de vriezer. Zien er op het oog mooi uit.

Ze leveren altijd diepgevroren en je krijgt een gedetailleerde track and trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
CeesKees schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:33:
Wat bedoel je precies met 'tot net boven de ribs'? De sensor in een propje alu steken en deze op de ribben leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Propje alu is om de sensor te verhogen. het idee van de klemmetjes die eerder in het topic genoemd zijn.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel95
CeesKees schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:37:
Propje alu is om de sensor te verhogen. het idee van de klemmetjes die eerder in het topic genoemd zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqM52q0cSgc7IqLF8vXaJSWj_ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPDxoMxMeNLxX2RUAIFncohZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Niets meer aan doen.

En nu de fik er in!

[ Voor 36% gewijzigd door CeesKees op 18-06-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
CeesKees schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:49:
Niets meer aan doen.

En nu de fik er in!
Dankjewel voor de snelle hulp (de rest ook).
Sensor temperatuur zit nu rond de 120 bij een grilltemperatuur van 210.

Feitelijk logisch, de sensor van de grill zit bij het hitte-element en die zit nu onder een aluminium bak, waardoor de temperatuur onder de bak wellicht wél 120 graden is maar hierboven niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vxEQ4LU5HIeWA2B6ic2nhAvk4w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TIWHL1X0ARytVEoKA5LPe2AP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Michiel95 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Dankjewel voor de snelle hulp (de rest ook).
Sensor temperatuur zit nu rond de 120 bij een grilltemperatuur van 210.

Feitelijk logisch, de sensor van de grill zit bij het hitte-element en die zit nu onder een aluminium bak, waardoor de temperatuur onder de bak wellicht wél 120 graden is maar hierboven niet.
[Afbeelding]
Ik ga hier ook uit van de Inkbird thermometer iets boven de gril. Degene die in de dome is gemonteerd is een erg, erg ruwe indictie. En dan van de temperatuur bovenin, niet op het rooster.

Ik heb een meter met 2 probes, dat werkt goed. 1 in het vlees, 1 op het rooster dmv het clipje.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZPBoFo4vDs0yMph_2TxMVBZBAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHx4Dik2l9cy3aR1NkMB2w45.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a33YtJnE931DoD4hRCvG2kPdyNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZpOD2suo211jwWffgQDhG6L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgI4vf6mKsK2cQ7b9XhQxms9Uns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSyk1oaL8mNRlX9gzMiD7LHq.jpg?f=fotoalbum_tile

Rollin good .....
kippetjes voor avondeten, en vannacht tijdens nachtdienst :+

Wat roasted aardappels erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 11:36
Hier heb ik sinds een paar weken ook een kamado staan, toen de Welkoop een actie had voor 20% korting op een artikel naar keuze een Grizzly Grills Large Elite gehaald:
Die heb ik nu een klein jaartje staan. Bevalt prima en nog geen manko's gehad. Je kunt nog even kijken of je met cashback XL ofzo nog wat korting kunt vangen.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:46
Hoi, ik heb van mijn vader zijn oudere patton kamado gekregen omdat hij een bastard heeft nu. Moet zeggen dat ik de microbe ook wel te pakken heb. Heeft al een aantal keer opgestaan, ook al 2 keer moinkballs gemaakt met de goedkeuring van de vrienden :) het probleem is echter dat ik heel lang moet wachten tot het op temperatuur is. Doe alles zoals het moet, boven en onderaan volledig open, goed houtskool (vuur en rook). Als ik bv moinkballs maak dan leg ik de platesetter erin en dan laat ik de bbq boven en beneden open en gaat hij niet verder dan de gewenste 120 graden. Ligt dit aan de bbq of doe ik iets verkeerd? Mijn vader heeft er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Hoeveel aanmaakblokjes/wokkels gebruik je? Weet je zeker dat de airflow goed zit? Dus de losse vuurschaal uitgelijnd met de luchtinlaat onderin

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 18-06-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
418O2 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:43:
Hoeveel aanmaakblokjes/wokkels gebruik je? Weet je zeker dat de airflow goed zit? Dus de losse vuurschaal uitgelijnd met de luchtinlaat onderin
Ik gebruik 3 wokkels. De vuurschaal zit uitgelijnd met de luchtinlaat. Voor gebruik schud ik de vuurschaal zodat alle assen en kleine brokjes houtskool erdoor vallen zodat ze de luchttoevoer niet blokkeren, dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dwersbongel schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Die heb ik nu een klein jaartje staan. Bevalt prima en nog geen manko's gehad. Je kunt nog even kijken of je met cashback XL ofzo nog wat korting kunt vangen.
Hm, hoe werkt dat? Ik heb de Grizzly fysiek in een van de winkels gekocht, niet online bij Welkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47

copykat

Good copy isn't bad

Blokkie90 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:21:
Hoi, ik heb van mijn vader zijn oudere patton kamado gekregen omdat hij een bastard heeft nu.
welke versie? 16 inch(compact of large?
Moet zeggen dat ik de microbe ook wel te pakken heb. Heeft al een aantal keer opgestaan, ook al 2 keer moinkballs gemaakt met de goedkeuring van de vrienden :) het probleem is echter dat ik heel lang moet wachten tot het op temperatuur is.
wat is langzaam? 20 min? 30min? 60min?
1 goede houtskool, hoe harder (hardhout) des te langer ze branden maar des te moeilijker ze opgang te brengen zijn.
(tipje: leg wat hardhout houtskool onderin en er bovenop de gewone daar de wokkel in en dan is de temperatuur hoger om de slow burners aan te steken)
2 maak vuurplaat gaten schoon leg houtskool neer zodat er lucht tussenzit (grotere brokken gaat dat dan vanzelf.)
3 wokkeltje of twee bij een grotere kamado er tussen, aansteken, schuiven volledig open en zodra de rook wat minder word dome dicht met topvent vol open.
ongeveer 20-30min er bij blijven.(dome temp stijgt snel maar zakt weer als de vlammen vd wokkel weg zijn)
kijk even door de topvent heen of je "gloei" ziet zo ja bepaal je werk temp zeg 100graden Celsius. schuif 2/3 dicht topvent open laten totdat 80graden bereikt is en dan met topvent de airflow afremmen (dichter schuiven.)
4 10min a 15min stabiliseren en keramiek warm laten worden. (als je rookhout chunks gebruikt dan kan je niet alvast je deflector er inzetten om mee op te warmen, dus houd rekening met een temperatuur drop als je die er koud in zet. gewoon van de schuiven afblijven komt vanzelf weer goed.)
5 je setup er in plaatsen vlees er op kerntemp meter er in "start cooking" deksel dicht. => Biertje. :+
Doe alles zoals het moet, boven en onderaan volledig open, goed houtskool (vuur en rook). Als ik bv moinkballs maak dan leg ik de platesetter erin en dan laat ik de bbq boven en beneden open en gaat hij niet verder dan de gewenste 120 graden. Ligt dit aan de bbq of doe ik iets verkeerd? Mijn vader heeft er nooit problemen mee gehad.
Hoeveel houtskool en welk soort?
hij moet zo naar de 300graden kunnen lopen met of zonder platesetter

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding]
is ie nou lichtbruin? dacht dat ie zwart of grijs was.
Bevalt prima tot nu toe, ook nog geen problemen met de kitranden e.d. gezien. Het frame in elkaar zetten had wat overtuiging nodig, maar toen het eenmaal in elkaar zat, was het prima stevig.
kitranden zijn ook bij elke anders denk ik.(handwerk) luchtdicht is luchtdicht ongeacht de uiterlijke netheid.
Intussen natuurlijk wel het een en ander aan lekkers op gemaakt, zoals een stuk picanha, varkensribstuk en natuurlijk MOINK balls. Het divide & conquer systeem werkt ook ideaal. Binnenkort ook eens pulled pork proberen :)

ziet er goed uit.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

CeesKees schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:33:
halve aardappel werkt ook. zeker bij low en slow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

copykat schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:33:
[...]

is ie nou lichtbruin? dacht dat ie zwart of grijs was.

[...]
Jup, beetje een bruin kleurtje. Volgens mij is dat nieuw voor die 2021/Elite versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

CeesKees schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:49:
Niets meer aan doen.

En nu de fik er in!
eh was ie niet elektrisch?
fik is dan t laatste wat je wilt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chakotay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:36:
[...]

Jup, beetje een bruin kleurtje. Volgens mij is dat nieuw voor die 2021/Elite versie.
https://www.welkoop.nl/gr...w6ndsDdiianRoCF-0QAvD_BwE
Dit ziet er toch echt "zwart/grijs" uit. :?

heb je de "gewone" large?
https://www.kookgek.nl/product/grizzly-grills-kamado-large/

Die is wel wat bruinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07 13:57
Die eerste is de 2021 versie. Die tweede (kookgek.nl versie) is de 2019 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
copykat schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:25:
[...]

welke versie? 16 inch(compact of large?
Denk dat het inderdaad een 15 inch of 16 inch is. Weet wel niet hoe oud, denk toch zeker een jaar of 3 vier.
[...]

wat is langzaam? 20 min? 30min? 60min?
Kan zeker 60 minuten duren en voor +200 graden zelfs soms wat langer.

1 goede houtskool, hoe harder (hardhout) des te langer ze branden maar des te moeilijker ze opgang te brengen zijn.
(tipje: leg wat hardhout houtskool onderin en er bovenop de gewone daar de wokkel in en dan is de temperatuur hoger om de slow burners aan te steken)
2 maak vuurplaat gaten schoon leg houtskool neer zodat er lucht tussenzit (grotere brokken gaat dat dan vanzelf.)
3 wokkeltje of twee bij een grotere kamado er tussen, aansteken, schuiven volledig open en zodra de rook wat minder word dome dicht met topvent vol open.
ongeveer 20-30min er bij blijven.(dome temp stijgt snel maar zakt weer als de vlammen vd wokkel weg zijn)
kijk even door de topvent heen of je "gloei" ziet zo ja bepaal je werk temp zeg 100graden Celsius. schuif 2/3 dicht topvent open laten totdat 80graden bereikt is en dan met topvent de airflow afremmen (dichter schuiven.)
4 10min a 15min stabiliseren en keramiek warm laten worden. (als je rookhout chunks gebruikt dan kan je niet alvast je deflector er inzetten om mee op te warmen, dus houd rekening met een temperatuur drop als je die er koud in zet. gewoon van de schuiven afblijven komt vanzelf weer goed.)
5 je setup er in plaatsen vlees er op kerntemp meter er in "start cooking" deksel dicht. => Biertje. :+
[...]

Hoeveel houtskool en welk soort?
hij moet zo naar de 300graden kunnen lopen met of zonder platesetter
Ik heb deze houtskool van vuur en rook.
https://www.vuurenrook.nl...arabu-houtskool-10-k.html
Ik vul de vuurschaal tot boven met houtskool.
De volgende keer kan ik inderdaad nog is proberen om de grotere stukken houtskool van
onder te leggen en de kleinere bovenaan. Bedankt voor de tips alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Blokkie90 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:38:
[...]

De volgende keer kan ik inderdaad nog is proberen om de grotere stukken houtskool van
Doe eerst een halfvol, vier wokkels en als de wokkels uitgebrand zijn donder je hem vol. Laat dat trekken met de kap dicht en de ventilatie open, dan gaat het echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Blokkie90 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:38:

Dit verklaart het:"Marabu is een zeer harde stok vormige houtsoort en daardoor uitermate geschikt voor een lange Low&Slow BBQ sessie "
dit krijg je inderdaad niet makkelijk omhoog boven de 200graden..
Voor kipmasalapannetje, steakes, hamburgers, moinkballs, (snellere werk) heb je lichtere houtsoorten nodig. dus snellere verbranding en dus meer en sneller hitte
lees dit eens om te kijken welke houtskool je nodig hebt:
https://houtskool.nl/flam...ol-verschillende-soorten/
Houtskool is persoonlijk en ook welk merk maar ik heb deze erg fijn gevonden als alrounder.
https://houtskool.nl/prod...estaurant-houtskool-13kg/

noodgedwongen deze set genomen:
https://houtskool.nl/prod...ans-13kg-houtskool-kopie/
nu dus als mn eucalyptus op is kiezen of appel voor snelle hap of west africaans voor low en slow.

(koop gewoon nog een zak van iets lichtere houtsoort bij je marabu en je bent klaar.)

[ Voor 21% gewijzigd door copykat op 18-06-2021 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nope, dit is de 2021-versie. Mat gepoedercoat frame, zwarte wielen, chipfeeder met bajonetsluiting, gigantisch scharnier, sluitklem aan de voorkant en de grote draai-opening op de schoorsteen. Hij is echter toch echt bruinig ipv zwart/grijs :)

Beetje lastig op de foto te krijgen zo laat op de avond, maar zie hier de kleur in vergelijking met de zwarte hoes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdnV2Q-njWzyjJhnRFf_xtYPatM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GUqs0a2CDtpOnDjhg7Ox8rsa.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Michiel95
Zo, even een update voor mijn eerdere post vandaag. Eerste keer ribbetjes gemaakt volgens noskos 321 op de weber pulse (elektrisch). Elektrische grill wordt hier erg weinig aangehaald dus zal daar wat verandering in brengen voor de geïnteresseerden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oh41avjv7Nd4PibGrqzaPy3HLaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeEZMgq3JvQSmbxKQxZHeoPi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGpU17qoBEq219Pm6KZYSBAJ0Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdJ98SrXxkWMgzAnkZZz6P4J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@Blokkie90
Als allround houtskool gebruik ik voornamelijk Black Ranch.
voor zowel high, als low goed inzetbaar, en regelbaar.

Zeker in het begin, test een paar soorten uit, en uiteindelijk 'voel' je welke je het beste ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 09:48
Afgelopen week mezelf maar lekker getrakteerd, zojuist is de grilleye Max binnen gekomen. Ik zag online nog geen recensies en zal hem dit weekend goed gaan testen. Ik laat weten hoe die is.

Is er trouwens iemand die de grilleye pro heeft en hiervoor iets van een koffer heeft geregeld? Ik zou nu echt niet weten waar ik hem moet laten.

[ Voor 28% gewijzigd door TalkingCarrot op 19-06-2021 12:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOGC_P3lbgUuiMMn3M20EKhnxak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG89UnsKsMbmlKrM4xTgWplr.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen om 08.00 de basterd aangestoken om een brisket te bereiden, momenteel zit ik met een kern temperatuur van 63 graden. Dus nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 10:18
Nog meer mensen moeite met het onderstel van de grizzly medium? Is echt met geen mogelijkheid in elkaar te krijgen aan twee kanten. Zelfs met een paar tikken van de hamer kwam er geen beweging in. Of mis ik iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Technofreakz schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:19:
[Afbeelding]

Vanmorgen om 08.00 de basterd aangestoken om een brisket te bereiden, momenteel zit ik met een kern temperatuur van 63 graden. Dus nog een lange weg te gaan.
Pak je hem in of laat je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
418O2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Pak je hem in of laat je hem?
Ik ga hem inpakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6Cgx2j_G3AqYtGpeM8GKjR70WY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLCzNvt3BVo13D46s12pftbS.jpg?f=fotoalbum_large

De moink balls op de weber zijn ook gereed om af te lakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jITb5hntrGj2zbCl2uxK-yC7_no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5XM1A8Ns3PIlRje2VnheQuX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3HfRQ6SBZ3tEI-FMeouHkiONMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7M1tSM8qiypsNQ4HBIvuC57.jpg?f=fotoalbum_large

Project brisket is afgerond! Ik vind het een groot succes voor de 1e keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 12:50

ACID-dude

Make More Music!

Technofreakz schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Project brisket is afgerond! Ik vind het een groot succes voor de 1e keer.
Ziet er goed uit! Mooie smoke ring :). Hoe is de textuur / tenderness van het vlees?

Vanavond was hier project ribeye. Een kalfs ribeye van net geen kilo. 2,5 uur op 55c in de sous-vide. Daarna peper, zout & knoflook en even knallen op de infraroodbrander. Perfect (net aan) medium-rare van rand tot rand met een mooi korstje. Ik wil het nog wel eens proberen met reverse-sear helemaal op de BBQ, maar het lijkt me toch knap lastig om het zo te krijgen.

@418O2 @copykat Nu wel BBQ ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zGfBXIElcW8xivMUJa1YWxdD8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqoGeGPteyT8ULwlMoUmxcOF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1Tej0-nB6RWYai31XEJ4Owi5zI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbqmjkWGtoH8YnjcmbuySBQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOC2P-4PGVSfiKENAdHa7pkHv3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FN003wTWgGQH1yrJFDNdpta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Worc3jaXbnM8czW9490B_iSyBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJdAuS4JTH6PLutDEevqgvFZ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
ACID-dude schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Ziet er goed uit! Mooie smoke ring :). Hoe is de textuur / tenderness van het vlees?

Vanavond was hier project ribeye. Een kalfs ribeye van net geen kilo. 2,5 uur op 55c in de sous-vide. Daarna peper, zout & knoflook en even knallen op de infraroodbrander. Perfect (net aan) medium-rare van rand tot rand met een mooi korstje. Ik wil het nog wel eens proberen met reverse-sear helemaal op de BBQ, maar het lijkt me toch knap lastig om het zo te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zal vast lekker zijn hoor, maar ik blijf zo'n sous-vide een beetje vals spelen vinden. Overigens als de temperatuur stabiel en laag is in je barbecue is dit prima te doen. Uurtje erop totdat je bij de ~50-53 graden ben en dan nog eventjes heel heet af grillen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:07

Dennis1812

Amateur prutser

Valsspelen of meerdere technieken combineren.
Ieder z'n hobby's en manieren toch.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ACID-dude
Zier er erg lekker uit. Mooie structuur en gaarheid.
Wbt BBQ of niet.
Als ik in een restaurant zit en ik krijg dat stuk vlees zou je mij echt niet horen "is dit wel ge revearsed seared op kolen? Kans is erg aannemelijk dat de chefkok jou procedure gebruikt heeft.
Of een electrische bakplaat.
Maar meteen mn mes en vork gepakt om te gaan knagen...

Maar gas en electra is in mijn ogen vooral gemakzucht gemakkelijk.. :+
Buiten koken zeg maar.
Geen argument om t niet te doen. Je zou maar geen kolen bqq mogen hebben waar je woont.
En misschien word, god verbied het hopelijk, elke vorm van particulier hout en of kolen verbranden verboden uit lucht vervuiling blabla.... en zitten we straks allemaal op deze manier onze stukjes vleeshvervanger gaar te stoken.....
Argh😭
Steek hem straks nog maar ff aan om weer blij te worden.. 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 19-06-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ozzie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Het zal vast lekker zijn hoor, maar ik blijf zo'n sous-vide een beetje vals spelen vinden. Overigens als de temperatuur stabiel en laag is in je barbecue is dit prima te doen. Uurtje erop totdat je bij de ~50-53 graden ben en dan nog eventjes heel heet af grillen.
Nou ja dat is soms wel handig, maar met een ribeye zou ik het niet snel doen. Rooksmaak is belangrijk voor mij. Daarnaast vind ik dit stuk vlees er niet super smakelijk uit zien.

Maar sowieso, zo gauw het elektrisch bbq'en is haak ik af. Gas vind ik al geen BBQ meer maar elektrisch...

Maar whatever je lekker vind. De mods boeit het weinig volgens mij. Misschien tijd voor een BBQ met vuur topic?

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 19-06-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:37:
@ACID-dude
Wbt BBQ of niet.
Als ik in een restaurant zit en ik krijg dat stuk vlees zou je mij echt niet horen "is dit wel ge revearsed seared op kolen? Kans is erg aannemelijk dat de chefkok jou procedure gebruikt heeft.

Buiten koken zeg maar.
Geen argument om t niet te doen. Je zou maar geen kolen bqq mogen hebben waar je woont.
En misschien word, god verbied het hopelijk, elke vorm van particulier hout en of kolen verbranden verboden uit lucht vervuiling blabla.... en zitten we straks allemaal op deze manier onze stukjes vleeshvervanger gaar te stoken.....
Argh😭
Klop klop, POLITIE!
We komen controleren of je geen bbq of kolen hebt!
Dan maar naar Duitsland. Daar worden de huizen nog warm op kolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Nou ja dat is soms wel handig, maar met een ribeye zou ik het niet snel doen. Rooksmaak is belangrijk voor mij. Daarnaast vind ik dit stuk vlees er niet super smakelijk uit zien.

Maar sowieso, zo gauw het elektrisch bbq'en is haak ik af. Gas vind ik al geen BBQ meer maar elektrisch...

Maar whatever je lekker vind. De mods boeit het weinig volgens mij. Misschien tijd voor een BBQ met vuur topic?
Gloeiende kolen is geen vuur. En komop. Die enkeling op gas of elektra hier. Scroll gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ik vind het ook totaal niet erg dat het hier gepost word hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het leuk om te lezen en een interessante techniek, alleen ik vind het een beetje valsspelen. Wat op zich niet erg is. Ik heb zelf een pellet grill en dat is net zo goed valsspelen, maar wel gemakkelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Klop klop, POLITIE!
We komen controleren of je geen bbq of kolen hebt!
Dan maar naar Duitsland. Daar worden de huizen nog warm op kolen.
Doe je met je zwarte klauwen en een zwarteveeg over je voorhoofd de deur open......
Politie: Ja betrapt! Jij hebt een houtskool BBQ! Jij krijgt een flinke boete.....
Jij: Eh neuhhhhh nie waar agent, ik oefen voor roetveegpiet........
Krijg je boete voor belediging in ambtenaar in functie maar je mag wel je BBQ houden... :+
(disclaimer: Niet nu al beginnen met de discussie graag ; was een onschuldig grapje. 🤐)

@418O2
Is een kalfsribeye niet altijd lichter van kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ziet er uit als een prima stuk kalf ja. Niets mis mee. Ik lust er wel een stukje van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Ozzie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Is het ook een beetje, maar waar komt dat gevoel dan eigenlijk vandaan? Het is gewoon een kooktechniek, niks meer en niks minder. Zeker als je met andere dingen bezig bent of wilt zijn, dan heb je er gewoon weinig omkijken naar en zet je toch een top stuk vlees op tafel. Ik heb ook een crockpot express, daarmee zet ik in anderhalf uur fantastisch stoofvlees op tafel. Vals spelen? Tja. Wat mij betreft telt met name het eindresultaat en ik experimenteer graag in de breedte.
copykat schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:37:
@ACID-dude
Wbt BBQ of niet.

Buiten koken zeg maar.
Argh😭
Tnx en ja, gas is gemak! Zonder twijfel. Ik wil ook nog een serieus formaat kamado, maar dat zat er budgettair deze zomer even niet in, deze Burnhard wel. Dus dan vermaak ik me daar wel mee. Een smokebox maakt wel een stukje goed.
418O2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Wat hebben de mods hier mee te maken? Wat een narrow-mindedness zeg.. Had ik hier eerlijk gezegd niet verwacht. Maar feel free to ignore mijn gebrek aan 'purity' natuurlijk.
Ozzie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:46:
Ik vind het ook totaal niet erg dat het hier gepost word hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het leuk om te lezen en een interessante techniek, alleen ik vind het een beetje valsspelen. Wat op zich niet erg is. Ik heb zelf een pellet grill en dat is net zo goed valsspelen, maar wel gemakkelijk :)
Als dit valsspelen is, dan is een pelletgrill dat zeker ook haha! Maar wel met meer rooksmaak :Y) Staat ook nog op de verlanglijst.
Dennis1812 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:55:
Ziet er uit als een prima stuk kalf ja. Niets mis mee. Ik lust er wel een stukje van.
:Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is geen narrowmindness, maar het maakt alles wat onoverzichtelijk. Bbq'en met kolen of briketten heeft weinig met gas BBQ te maken. En al helemaal niks met elektrisch. Als je het mij vraagt :)

Pellets krijgen van mij het voordeel van de twijfel.

Ik sous vide zelf ook en heb ook een slowcooker, dus ik ben echt geen BBQ purist die alles op de BBQ doet. Maar als ik iets maak en dat hier post, dan heeft het wel boven houtskool gelegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is geen narrowmindness, maar het maakt alles wat onoverzichtelijk. Bbq'en met kolen of briketten heeft weinig met gas BBQ te maken. En al helemaal niks met elektrisch. Als je het mij vraagt :)

Ik sous vide zelf ook en heb ook een slowcooker, dus ik ben echt geen BBQ purist die alles op de BBQ doet. Maar als ik iets maak en dat hier post, dan heeft het wel boven houtskool gelegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

418O2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:55:

Ik breek hier dan maar een lans voor de gas-bbq('er) en pleit voor integratie en tegen segregatie. Ja, kolen vergen vuurmanagement en geven een andere smaak, maar wat mij betreft zijn er meer overeenkomsten dan verschillen tussen beide manieren van BBQ'en. Even voor de duidelijkheid: ik ben geen proponent van gas of kolen specifiek. Van elektrisch weet ik helemaal niks.

Verder fair enough, maar tenzij er een topic warning komt en dan lijkt me bepaald niet nodig heeft wat ik hier post waarschijnlijk niet boven houtskool gelegen. Voorlopig that is. Ik kijk vooruit naar alle mooie houtskool creaties :Y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Samen met @Cartman! achter de Q vandaag: Rollade van ossenhaas (of: gevulde ossenhaas), gevuld met pesto, pijnboompitjes, zongedroogde tomaten, Smoke&BBQ porchetta rub en verse salie.
Opgemaakt met eetbare bloemetjes uit de moestuin.
Door de grote plas vocht helaas wat minder fraaie foto's, maar het smaakte heerlijk.

Tevens eerste sessie met de meater+ , dat bevalt wel :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmOu6GPnVJ8Nba15dt7Cpgb4xtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5XsN5gTi64TEVfCa2feCHJA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_paaiR0S2ObNJ9MLgJPtSDBJiaA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5lGtjhy0XUw9He6TYobrAmy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjes7PXYQksFbDzgwwdo26Umc7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrkmPTjxn2zhUkYNQY9bgNGd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqOEH0jqEZ_lG9odkbOBD3Sjx0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GF5bTgLGEbVVIzXMi48GHVL2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9dwzEzehq-Z947UCQUD3pRaJDY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFP25OsmJ8oL5zW2sl1XiXXh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/df7SFBpySqaqT1PjZKcPuN2I9PA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji3I2kwQ8cngl5eAHNaIs8ey.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QaylQIyPaxhvqD5AGdWVPBblJY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yIoU1riBnTZCQD8VAN97wtX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x46ZzAfOr7Flrip8AF2wZI4HD7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaXGcBY82VzztQNPk0bOjRKg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgqcw8FcuXF0-eI7FcXJpaUmlKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c33ZSq1laseZn5tAJbXvtt98.jpg?f=fotoalbum_tile

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JayRune
  • Laatst online: 23-07 12:26
Vandaag Ribeyes op de Summit gelegd! Na lang twijfelen toch nog even een snel een sear grate gehaald en toen de ribeyes “reverse seared” klaargemaakt!

Zonder overdrijven dacht ik bij een steakhouse aan het eten te zijn. Vol van smaak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEWGeuT24-YMFk1jEBUhHL5CeHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpmp6AwQqpNcLRz52zVuo0ty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbiAWJ-TH7Xd_mShzpBhZK1owg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtckOwIgQY81DUsMz5TYLcqY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTchK6jVhHQ5oEL1dVKPNSFheSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mLKfep6kGoGCAdgrbCHu0Cr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mawapa5Ucxfocrlc7Mq8pUp8ip4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzEgNcyDXwKMRzDRDsdikENe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqHdZrh5Wfq7N-TM-RmoJK8e3Kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQeGxtn7ZkyDhVc9lngs1pU3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPQebhHOhougpV721XXHnSgJfYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4m7a7bhTr6QqHNCfDz5axfq1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Koffie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:17:
Samen met @Cartman! achter de Q vandaag: Rollade van ossenhaas (of: gevulde ossenhaas), gevuld met pesto, pijnboompitjes, zongedroogde tomaten, Smoke&BBQ porchetta rub en verse salie.
Door de grote plas vocht helaas wat minder fraaie foto's, maar het smaakte heerlijk.

Dat ziet er goed uit! Ik veronderstel dat je de ossenhaas redelijk rood hebt gehouden? Welke temperatuur en tijd heb je aangehouden? Een groot verschil tussen de Meater externe temp en die van de dome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
Koffie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:17:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er heerlijk uit _/-\o_ wat voor eetbare bloemetjes haal je uit je moestuin? Ik gebruik zelf wel eens de bieslookbloemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Argh!!!! @Koffie bloemen........ Tis binnekort vaderdag geen moederdag.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 15:33
Gister hamburgahz gemaakt. Had 4 grote van zo'n 200 gram per stuk gemaakt. De BBQ aangestoken toen de gasten er waren maar helaas toen de kamado op 180 graden was direct het vlees erop gelegd, toen ik de Q dichtzette zakte deze logischerwijs naar 140 graden en hij is eigenlijk niet meer hoger gekomen. Ik had de schuiven al op +/- 180 graden stand gezet maar denk dat het keramiek en de gietijzeren gril nog totaal niet op temperatuur waren, en de kolen ook niet. De Q was erna ook zo weer uit bij het dichtzetten.

Eerste beginnersfout gemaakt, hamburgerts waren wat droog maar smaakte nog best OK.

Vandaag entrecote van 1.2KG reverse sear, Q gaat om 1430 uur al aan want F1, dan weet ik wel zeker dat deze rond 1600 uur warm is.

Hoe lang laten jullie de kamado op temperatuur komen om zeker te weten dat deze klaar is voor een grillsessie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Half uurtje is vaak wel genoeg :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:13
Het was de laatste periode flink rustig qua BBQ vanuit mijn kant ivm inrichten garage, oldtimer reparaties en een nieuwe hobby beleggen (lees hobby vs tijd wordt nog lastiger).
Maar nu even een weekje eropuit en uiteraard de Minimax mee op pad. :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF5_Y-qKL_yizJzM5BFYvjC-WOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGcb94kWG3qTWKAQ2ZfJ9dAI.jpg?f=fotoalbum_large

En komende periode mijn blog weer eens wat recepten op plaatsen en nieuwe houtskool leveranciers testen, alweer even geleden.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 16:43

PnD

like in Pinda ^_^

ak0nnmgn schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:36:
Gister hamburgahz gemaakt. Had 4 grote van zo'n 200 gram per stuk gemaakt. De BBQ aangestoken toen de gasten er waren maar helaas toen de kamado op 180 graden was direct het vlees erop gelegd, toen ik de Q dichtzette zakte deze logischerwijs naar 140 graden en hij is eigenlijk niet meer hoger gekomen. Ik had de schuiven al op +/- 180 graden stand gezet maar denk dat het keramiek en de gietijzeren gril nog totaal niet op temperatuur waren, en de kolen ook niet. De Q was erna ook zo weer uit bij het dichtzetten.

Eerste beginnersfout gemaakt, hamburgerts waren wat droog maar smaakte nog best OK.

Vandaag entrecote van 1.2KG reverse sear, Q gaat om 1430 uur al aan want F1, dan weet ik wel zeker dat deze rond 1600 uur warm is.

Hoe lang laten jullie de kamado op temperatuur komen om zeker te weten dat deze klaar is voor een grillsessie?
Net hoe het uitkomt, 15 min tot 30 min van te voren. Heb D&C dus bij liggen deflectors, sear grate er al in bij het opstoken (op 1 helft op het hoogste rek). Warmt het gelijk mee. Ook steek ik hem tegenwoordig aan met de deksel dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:13
@ak0nnmgn Wat ik doe ongeacht met welke kamado is tegenwoordig met een sessie op 250+ graden de houtskool aansteken. Daarna flink laten ontbranden totdat er een mooie rode gloed is en verdelen met een aspook over de bodem. Daarna deksel sluiten met de topvent en schuif volledig open. Dan zal je zien dat de temperatuur flink snel oploopt en daarna ga je de stijging temperen door de zuurstof toevoer verder te regulieren met de topvent en schuif.

Voorheen sloot ik de deksel meteen zodra de aanmaakblokjes of eerste houtskooltjes ontbranden. Maar dan kost het meer tijd om hogere temperaturen te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 20-06-2021 08:51 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:35
copykat schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Is een kalfsribeye niet altijd lichter van kleur?
Dat licht grotendeels aan de voeding die het kalf gehad heeft.
Zelf gebruik ik altijd rose kalfsvlees en niet het hele lichte (blank kalf). De lichte kleur komt door een tekort aan ijzer in het vlees, een soort van bloedarmoede. Daarnaast vind ik de rose kalf smaakvoller.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
ACID-dude schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De point was heerlijk mals en sappig, de flat was aan de droge kant maar wel eetbaar en mals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ACID-dude schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:22:
[...]

Dat ziet er goed uit! Ik veronderstel dat je de ossenhaas redelijk rood hebt gehouden? Welke temperatuur en tijd heb je aangehouden? Een groot verschil tussen de Meater externe temp en die van de dome?
Ik heb 55 graden aan gehouden, en tegen de tijd dat hij er echt af ging, heeft 'ie gepiekt op 58 graden.
Dome temp van de meater is max 140 geweest.
Of dat heel veel verschilt heeft van de meter vd bastard durf ik niet te zeggen, omdat ik daar niet meer naar gekeken heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B__cFvzcckwA2MmaFHcGr34QQ4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UAmdmtoM36PDuDczSxUw22K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ruubschen schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Dat ziet er heerlijk uit _/-\o_ wat voor eetbare bloemetjes haal je uit je moestuin? Ik gebruik zelf wel eens de bieslookbloemen.
Groene blaadjes waren salie, de paarse bloemetjes waren de bloemetjes van de salie en de gele waren euh ... vraag ik straks aan mijn moeder vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hari-Bo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:28:
Het was de laatste periode flink rustig qua BBQ vanuit mijn kant ivm inrichten garage, oldtimer reparaties en een nieuwe hobby beleggen (lees hobby vs tijd wordt nog lastiger).
Maar nu even een weekje eropuit en uiteraard de Minimax mee op pad. :7

[Afbeelding]

En komende periode mijn blog weer eens wat recepten op plaatsen en nieuwe houtskool leveranciers testen, alweer even geleden.
Maar wat is de nieuwe hobby dan geworden? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-07 15:33
Koffie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Maar wat is de nieuwe hobby dan geworden? :+
Ehm er staat beleggen dus neem aan beleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dracula schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Ehm er staat beleggen dus neem aan beleggen ;)
Oh ja tuurlijk :+
Ik las het helemaal verkeerd denk ik, ik las het als 'ik ben een nieuwe hobby aan het beleggen' 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-07 18:29
Gisteren coca cola burnt end Brisket gemaakt. Superlekker geworden (en vergeten foto's te maken). Volgende keer ga ik wel de saus wat verder laten inkoken.
Plan is om binnenkort eens tegelijk de brisket en buikspek burnt ends te maken om te vergelijken :9~

Vanochtend een Skillet en een kookboek van Smokey Goodness in ontvangst genomen, dus nu alweer inspiratie.
Vanavond Ribeye, en gelijk een crumble proberen in de Skillet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 21:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vanmiddag de nieuwe regenhoes van de The Basterd Large op m'n Grizzly Grill Large gedaan, past perfect. Ik weet niet meer wie de tip gaf, maar het is een mooie hoes. Degelijk materiaal en met 4 ventilatie gaten om het vocht weg te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/st7ASoOir9sZ6GDexzyBgY8Wd_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3CPtDsEaw5CtohHgWJkfbOA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hITHtXiGz9zZzABTXKUpJpCA1JA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buRxVux7AoUZj2ZbJuJjcBiy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuJA6c0FJihNcOiwoGdDypnX7-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUM4K1SJ8gvsxjUk27GaTuIz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 20-06-2021 17:27 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWayne
Na bezoek aan schoonpa, en het missen van de F1, lekker aan het bbq-en gegaan vanavond.
Eerst een Ribeye (voor mij wel een favorietje) met gestoofde Siciliaanse Salade en Frites.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83M2wK7z8hn7JhMl9df9kyewYBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQyMaEHHE7R27AWLYDoKUbZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt8NIaJsB5CoTd2d8QzDhovki5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBuHnuwvq6rwWygqzYXHwzre.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna afgesloten met een 'smores chocolate chip Skillet'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moB2Ja8PgSllDfOW4rCu2fXHPM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEXBWdYIg8JrDDYnw4x5aBAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AAb1Q26NfMMXmOQXDsJQT6yebI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVe3osLM8kvH4RiQnKbjqaVi.jpg?f=fotoalbum_large
Soort crumble waarbij het fruit vervangen is door Chocolade en Marshmallows. Superlekker, simpel en erg machtig. Iedereen is fan van de Skillet hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 15:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_vbeoPcncdLTx_ebOBaj96kjmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAK5anMZXalxRdbXtgWsnBeP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTfo_dD7XrENt-mI4iXglSQCQAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwJanhQGXqNfNgPLSKnXflLF.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een Entrecot van 1,2 kg met een steak rub. Was een toppertje om het weekend mee af te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vaderdag stond, hoe kon het ook anders, in het teken van bbq :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AwWfgy9HXitv7gvcJeo_ZhtF8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKkyx72WxwDXkZf9vkeCT57k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYHdzlsE5L2HhI7kQqosFuMNVEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXTBv92VPeMcFtDCpppOqSHo.jpg?f=fotoalbum_tile

Mooie cadeau's gekregen voor vaderdag <3

Vanmiddag bij mijn ouders op bezoek, of ik de zalm even wilde bereiden :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDnKyFj-M518S1-ayMKO1Af2So0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojn0ZiNCRqDI1FghXH09ZtWW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j0MbTqPXrjZ_eV__iFLX1ttPlc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQpEMw32SHuiVHkFIVF93cUj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FTPlCiaglj0DAbqdt6uT5Fh0mI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHu7ZaavxmK57bIx6V70hQYw.jpg?f=fotoalbum_tile
DaWayne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:48:
Gisteren coca cola burnt end Brisket gemaakt. Superlekker geworden (en vergeten foto's te maken). Volgende
Dat klinkt lekker! Welk recept heb je gevolgd?

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 20-06-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De smokey joe voor vakantie? Of ook in je hok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Koffie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:05:
[...]

Dat klinkt lekker! Welk recept heb je gevolgd?
Beetje zoals hier dus vandaag, veel nieuwe speeltjes :)

Ik heb deze gevolgd:
https://beefensteak.nl/recepten/coca-cola-burnt-ends/
Zat bij de Brisket die ik bestelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:07:
De smokey joe voor vakantie? Of ook in je hok?
Voor op vakantie :*)
DaWayne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:33:
[...]

Beetje zoals hier dus vandaag, veel nieuwe speeltjes :)

Ik heb deze gevolgd:
https://beefensteak.nl/recepten/coca-cola-burnt-ends/
Zat bij de Brisket die ik bestelde.
Thanks, heb burnt ends voor volgend weekend op de planning staan, misschien eens de cola versie proberen :Y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:38
Ja, ik eet te veel vlees. Dierlijk eten is 2e op de verborgen impact top 10. We moeten toch iets met het milieu, dus ik dacht laat ik eens gek doen en kijken hoe het staat met de vleesvervangers.
Op ons menu vandaag:
Vivera Krokante schnitzel
Vegetarische Slager Bratwurst
Beyond Meat The beyond burger
Ben & Jerry's Netflix & chill'd non-dairy

Moet zeggen dat ik aardig verrast ben. De schnitzel en bratwurst waren gewoon lekker, van de beyond burger ben ik minder enthousiast en heb ik de helft weggegooid, een van mijn mede eters was er ook geen fan van, de andere vond hem wel lekker.
B&J, het R&D team hoeft goed werk afgeleverd. : :)

Wat betreft de sauzen; kei lekker, zowel de Whiskey-cocktail als Garlic. Snap niet dat er "normaal" eigenlijk eieren inzitten (zonder beter leven keurmerk, waarschijnlijk scharrel?) Laat mij dit blind proeven en ik zou niet durven zeggen of dit een plantaardige variant is.
Kruidencrème smaakt bijna netzo als kruidenboter, wel 20% palmolie. :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbYTAdHr0miwsfTLq4zVSbCCTlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkFqd8zOV5uY7rva9lRwbHFW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaPfMgv48pr9C20tzQK8JOewUTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZ57ciV1SkVIyhigGNaKy0HC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BJuMX-4w8pV_e8FZlDD-zpkBn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKMX9vLhdVzBGI78jdko90oJ.jpg?f=fotoalbum_tile

De HAMvraag: Ben ik om :o ?
Het was zeker geen slechte ervaring, sauzen (als ik ze niet zelf maak) zal ik voortaan zonder dierlijke producten kopen. Alles zat per 2 verpakt dus heb nog overal 1 van in de vriezer gedaan, grote kans dat ik ze zelf opeet ipv bewaar voor als ik gasten heb die een plantaardig dieet volgen.

Mijn mede eters wisten niet dat de barbecue dit keer plantaardig zou zijn en waren net als mij aangenaam verrast op een positieve manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2AOjJTrrhw44pcR26wTUlyjhM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CY9Cni1ZCxpceE2I1TgATDx5.png?f=fotoalbum_large
Verschil kruidencrème vs kruidenboter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 09:37
Hier vanwege vaderdag (en gewoon om het leuk is om de bbq aan te steken) Picanha volgens de "reverse sear" methode.
Ging verrassend goed voor de eerste keer moet ik zeggen:
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXLHGhko_dnTWoiKvhf-ar6pXmM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FWADRiruu8QMYxc4Wmf9mOdw.jpg?f=user_large
Tijdens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFusfvPyYHcoGGElu9mjAf4xvn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tyxFWB3dcCGqIoM5HHOWlbLp.jpg?f=user_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQlzWLmHWvPLQ9pxUn5q56iLnbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gRziFbKRUkyPIkJShhJwVYir.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 11:16
Heb nu een week de Big Joe 3 staan en Lekker een paar keer kunnen bbqen met het lekkere weer.
eerste keer Tomahawk reverse sear geprobeerd wat redelijk goed gelukt is hij was iets doorgeschoten met het searen. Maar smaakte nog steeds goed. 2de keer hamburgers gemaakt op een grill plaat. En vandaag Pulled Pork gemaakt die ging iets lastiger kond Q moeilijk op 120 houden hij ging rustig door naar de 140 steeds met schuif en top vent minimaal open. Heb het houtskool aan 1 kant met 1 aanmaakblokje aangestoken en even gewacht de kooltjes gingen gloeien en toen de slowroller erop en de PP erop gelegd. Uiteindelijk bij 74c gewrapped met folie en een beetje appelsap en verder laten garen tot 93c. De PP nog 45 min laten rusten maar hij was wat wat droger dan ik hem normaal heb, de smaak was wel goed. Zeker leuk z'n nieuwe Q maar moet nog echt wat vaker oefen de temp wat meer te krijgen waar ik hem wil.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Net als bij @Koffie - ( en vele anderen ;) ) .... vaderdag.

Vorige week al een rotisserie besteld, en de kip was geweldig ;)
Nu nachtdiensten, dus interactie met het gezin is wat minder.

Krijg rond 12:30 een appje van de jongste ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujCx6MmcZObIKQW4cJdmefISKPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhjrr52dThGyOPrUTCnTH4oD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat het wachten lang genoeg geduurd heeft.

Haden ze toch nog een extra verrassing gevonden ( lang leve de verlanglijstjes bij de onlineshops )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Hg0IEH2EqfKWBY1DXtw_Kc1mMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjRNtDMMX0IWFmJ2wwOTgJVE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PEvTVWIBNditJmFE9wNCVNci4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHyxmdtEptspDrR9nruB8R6n.jpg?f=fotoalbum_tile

In het mandje wat aardappeltjes, met BBQrub en uurtje boven de hitte
Nog wat werk en finetuning nodig, want ik vond ze niet krokant genoeg - dus afgemaakt in de koekenpan voor dat krokantje.

Maar door het spit + mandje is de ruimte in de GG ineens "verdwenen" :+
En er moest ook nog een kalfspicanha gemaakt worden, dus enter de lidl-mini.

Bij gebrek aan de juiste apparatuur ( lees platesetter e.d ) met een oude pizzasteen en tapas-bakjes geïmproviseerd, zodat het goed kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V78KTLqY2Thlu3Gm9NgDHfukXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeEuK3fAMeB7douWKQmhW7Bv.jpg?f=fotoalbum_large

naar 45C gebracht, en dan een tijdje rusten.

Ondertussen de aardappeltjes uit de Guru, en ombouwen met gietijzer
Temperatuur daarin was al 180, dus vlot genoeg op orde.

En zoals vaker, vnaf dat moment alles in stroomversnelling, tussen de rauwe groente op het ijzer en het aansnijden geen moment meer aan jullie hier gedacht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TolQeILIGkSIvGUfMHghhrvbKAo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKGvyB1G8UofVHRLWNZkKIpq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkyQrsfa9ux2lUEdypniUhvTVJU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6Bt7JkkDvQwJsRa5Jc5lbM9.jpg?f=fotoalbum_tile

Toetje banaan met rolo's en alubakje met marshmallows en pure chocolade - met wat roomijs ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nhFTZNr577Y4Op8JY7JbdjDgTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbC9fmVS2bETFCPljiYdfJQ3.jpg?f=fotoalbum_large

al met al een fijne dag weer, en genoten van het aanklooien in de tuin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:33

Flipmo

OMG !!

Afgelopen weekend de grizzly grill binnen gekregen.
Deze uiteraard 's avonds direct ingebrand en getest met wat moinkballs.
Erg eenvoudig op temperatuur te houden, en blijft echt gigantisch lang warm.
Had een zak marabu houtskool bij de welkoop meegenomen, mooie grote stukken. Wel heel rustig aangestoken zodat hij niet te snel warm werd. (na 2 uurtjes na 250 graden gebracht)
Dit zondag nog een keer gedaan, nu nog 1x en dan maar eens pizza's maken :9

Hier geen bruine gloed, vind hem echt grijs :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LvfP47qZzEcV4PIbrHngfrbxC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEl4gwSzwOOq2wKjkyHGOOOF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ05Vv3YDvDgXGpXoNjpYyVkYBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBNimHer2ODToF1PlniqC00G.jpg?f=fotoalbum_large
warchaser schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:17:
Nog meer mensen moeite met het onderstel van de grizzly medium? Is echt met geen mogelijkheid in elkaar te krijgen aan twee kanten. Zelfs met een paar tikken van de hamer kwam er geen beweging in. Of mis ik iets
Heel eenvoudig ging het niet, maar met een grote rubberen hamer klopte ik hem zo in elkaar.
(wel de Large btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

walterworld schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:08:
Ja, ik eet te veel vlees. Dierlijk eten is 2e op de verborgen impact top 10. We moeten toch iets met het milieu, dus ik dacht laat ik eens gek doen en kijken hoe het staat met de vleesvervangers.
Op ons menu vandaag:
Vivera Krokante schnitzel
Vegetarische Slager Bratwurst
Beyond Meat The beyond burger
Ben & Jerry's Netflix & chill'd non-dairy

Moet zeggen dat ik aardig verrast ben. De schnitzel en bratwurst waren gewoon lekker, van de beyond burger ben ik minder enthousiast en heb ik de helft weggegooid, een van mijn mede eters was er ook geen fan van, de andere vond hem wel lekker.
B&J, het R&D team hoeft goed werk afgeleverd. : :)

Wat betreft de sauzen; kei lekker, zowel de Whiskey-cocktail als Garlic. Snap niet dat er "normaal" eigenlijk eieren inzitten (zonder beter leven keurmerk, waarschijnlijk scharrel?) Laat mij dit blind proeven en ik zou niet durven zeggen of dit een plantaardige variant is.
Kruidencrème smaakt bijna netzo als kruidenboter, wel 20% palmolie. :|

De HAMvraag: Ben ik om :o ?
Het was zeker geen slechte ervaring, sauzen (als ik ze niet zelf maak) zal ik voortaan zonder dierlijke producten kopen. Alles zat per 2 verpakt dus heb nog overal 1 van in de vriezer gedaan, grote kans dat ik ze zelf opeet ipv bewaar voor als ik gasten heb die een plantaardig dieet volgen.

Mijn mede eters wisten niet dat de barbecue dit keer plantaardig zou zijn en waren net als mij aangenaam verrast op een positieve manier.

[Afbeelding]
Verschil kruidencrème vs kruidenboter.
Wat ik een groot nadeel vind aan deze producten is dat het allemaal kant-en-klaar materiaal is. Wellicht is het net zo lekker als een prefab voorgestanste burger, maar ik ken de diverse veg slager producten en de beyond meat burger... en het haalt het niet bij een goede zelfmaakburger (of goede burger van Lindenhof ofzo).
Maar waarom geen zelfmaak veggie materiaal dan? tsja ik kan best een beetje koken maar hier zit zoveel R&D en procestechniek in, daar ga ik thuis helemaal niet bij in de buurt komen...

Voor wat betreft ijs; gewoon sorbet-ijs maken zonder toegevoegd eiwit. Vegan roomijs is qua zelfmaak gewoon heel lastig. Zie hierboven.

Overigens leuk initiatief, ondanks mijn wat kritische post :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:38
Boudewijn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Wat ik een groot nadeel vind aan deze producten is dat het allemaal kant-en-klaar materiaal is. Wellicht is het net zo lekker als een prefab voorgestanste burger, maar ik ken de diverse veg slager producten en de beyond meat burger... en het haalt het niet bij een goede zelfmaakburger (of goede burger van Lindenhof ofzo).
Maar waarom geen zelfmaak veggie materiaal dan? tsja ik kan best een beetje koken maar hier zit zoveel R&D en procestechniek in, daar ga ik thuis helemaal niet bij in de buurt komen...
Klopt, heb nu gekozen voor kant-en-klaar want makkelijk. Je kan eventueel ook zelf groente burgers maken. Geen idee of dit lekker is.
Heb nu in mijn lokale Appie gekeken wat het plantaardige aanbod is en random 3 verschillende vleesvervangers uit het schap gepakt, had wel een gehoord van beyond meat en de vega slager maar nooit gehad.

Deze maaltijd was een experiment omdat je tegenwoordig vaker hoort dat die dingen best lekker zijn (en er moet iets aan het milieu gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Koffie Vraagje voor de Meater gebruikers, hoe makkelijk/handig is de WIFI optie? Dus een 2de/oude telefoon als hub gebruiken naar de cloud?
Ben nog op zoek naar een wifi thermometer, om bij afwezigheid toch nog de bbq te kunnen monitoren. Maar de spoeling is vrij dun.
Meater+ heeft de wifi optie dmv een 2de telefoon, maar als de set up nou veel gedoe is, dan zal ik misschien toch beter voor een dedicated wifi thermometer moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 15:00
Hmmmmm voor vaderdag een gietijzer rooster voor mijn kamado gevraagd. Opgemeten in de kamado dat ik een rooster van 47-49.5 cm goed past.

Dus een mooi "Napoleon Gietijzeren Grillrooster Ø 47 cm" gevraagd. Blijkt na het openen en passen dat het rooster zelf maar 42 cm is en voor een 47 cm bbq. Helaas staat nergens op de diverse websites de maat van het rooster. Bijv:
https://www.vuurenrook.nl...n-grillrooster-47-cm.html

Napoleon verkoopt ook een rooster voor 57 cm bbq's, maar ik gok dat die net te groot is.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:51
In het kader van 'we liggen plat met long covid maar willen wel lekker eten' iets makkelijks:

Wat sardientjes (eerste keer, een succes) en een cote de boeuf

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51259836628_a2c7420aa5_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51260371329_213a7ea40f_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:13
Jaspervl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:11:
In het kader van 'we liggen plat met long covid maar willen wel lekker eten' iets makkelijks:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beterschap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Jaspervl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sterkte! En sardientjes! :9 Erg ondergewaardeerd. Heb in Marokko geleerd er gehaktballetjes van te maken voor in een tajine. Erg aan te raden. Kijken of ik het recept nog ergens heb.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@walterworld , goed bezig! Ook ik wil iets minderen met vlees, maar heb niks met “nepvlees”. Dus voor mij geen nep-kipstukjes en zo, maar ik wil meer op zoek naar lekkere groentebereidingen. Maar wellicht moet ik die braadworst eens een kans geven.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Pagina: 1 ... 163 ... 341 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism