Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 162 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
@Charly

Heb niet zoveel verstand van gas bbq maar een zo laag mogelijke stand is het beste. Tussentijds inpakken zoals @Martinusz aanbeveling maakt de ribben malser. Daarna zonder verpakking aflakken en nog een poosje op de Q.

Wat houtsnippers in een alu bakje geeft wellicht nog een extra duwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Rzarect0r schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:17:
Hier ook een Grizzly Grills Large gehaald bij welkoop, echter vroeg ik mij af of zulke imperfecties normaal zijn en of het kwaad kan. Ik heb namelijk geen zin om dat ding terug te brengen en weer uit elkaar te halen.[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde en slaat een beetje wit uit. Dit ligt aan de kit volgens de Welkoop medewerker en hierover is melding gemaakt bij Grizzly Grill. Ze zijn als het goed is opzoek naar alternatieve oplossing. Maar goed, daar hebben wij niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Martinusz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Zachter worden ze van inpakken ;)
Ghehe. Okee. Toch maar een keer proberen dan :+
TecTo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:12:
@Charly

Heb niet zoveel verstand van gas bbq maar een zo laag mogelijke stand is het beste. Tussentijds inpakken zoals @Martinusz aanbeveling maakt de ribben malser. Daarna zonder verpakking aflakken en nog een poosje op de Q.

Wat houtsnippers in een alu bakje geeft wellicht nog een extra duwtje.
I know, dit was al op de laagste stand. Blijkbaar kun je dus door met de gasknop te pielen dus nog wel lager, maar ben persoonlijk niet zo'n fan van k*tten met gas. Gebeuren nare ongelukken mee.

[ Voor 60% gewijzigd door Charly op 15-06-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Charly schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Ghehe. Okee. Toch maar een keer proberen dan :+

[...]

I know, dit was al op de laagste stand. Blijkbaar kun je dus door met de gasknop te pielen dus nog wel lager, maar ben persoonlijk niet zo'n fan van k*tten met gas. Gebeuren nare ongelukken mee.
Kijk uit met dat zo laag mogelijk zetten, voor je het weet brand ie niet meer en zit je gas op te hopen.
1x gehad met de WGA gas, dan ploft de boel toch aardig, de deksel kwam volledig los :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Martinusz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:37:
[...]

Kijk uit met dat zo laag mogelijk zetten, voor je het weet brand ie niet meer en zit je gas op te hopen.
1x gehad met de WGA gas, dan ploft de boel toch aardig, de deksel kwam volledig los :P
Dat is precies wat ik bedoel. Geen zin in dat soort fratsen in mn achtertuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sNielz123 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:32:
Hier liggen de ribjes voor vanavond erop.

Straks nog de overgebleven Moink balletjes ernaast. Had nog gekruid gehakt in de vriezer van de vorige keer, dus de kruiden zaten er al in.

Heb nog een Bavette, maiskolven, courgette. salades, brood, frieten en wijn.

Gaat een leuke dag worden!

Question: De maiskolven zijn niet voorgekookt. Als ik ze in alu wikkel met boter en peper en zout (iemand nog ideetjes voor kruiden?) hoe lang moeten ze dan indirect garen?
Ik las ergens 20 minuten, maar heb ook 20 minuten gelezen nadat ze waren voorgekookt dus dat is een beetje tegenstrijdig. Ik dacht zelf aan een 60 minuten op 100-120 graden?
de maiskolven zou ik van tevoren een minuutje of 10 koken in zoet-zuur zout water ( zout-suiker mengel )
komt de smaak EN kleur ten goede

Dan lichtjes een bbq-rub erover, en alleen maar afgrillen zodat je wat donkere streepjes hebt.
Dan in 2 of 3 snijden ( naar gelang het gezelschap )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

FreshMaker schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:54:
[...]

de maiskolven zou ik van tevoren een minuutje of 10 koken in zoet-zuur water ( zout-suiker mengel )
komt de smaak EN kleur ten goede

Dan lichtjes een bbq-rub erover, en alleen maar afgrillen zodat je wat donkere streepjes hebt.
Dan in 2 of 3 snijden ( naar gelang het gezelschap )
zoet-zuur bereiken door zout-suiker mengsel?
Je bedoeld vast iets anders :)
Charly schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:53:
Voor de mede gas bakkers / Weber Q gebruikers. Ik heb vorige week voor het eerst spareribs gemaakt op mn weber Q.

- Ingewreven met geïmproviseerde dryrub en een nachtje laten staan
- 2,5 uur op de laagste stand in de bbq met de grill tray ...of hoe heet dat ding. Indirecte hitte in ieder geval.
- Bakje met een beetje water en appelazijn er bij in de bbq voor wat vocht / stoom. Ik zag ook tips om de ribs in alufolie te pakken maar voor mijn gevoel kun je ze dan net zo goed gewoon in de oven doen... (Maar er zijn vast ook mensen die dat van gas bbqs in het algemeen vinden :Y) )
- Snelle geïmproviseerde bbq saus gemaakt en ze daar tussendoor nog 2x mee ingesmeerd

Zowel de ribs als de rub/saus uitkomst was echt boven verwachting! En imo stukken beter dan wat ik laatst via thuisbezorgd op mn bord kreeg.

- Als ik iets moest veranderen zou ik ze volgende x denk ik iets korter bakken, dan waren ze misschien nog wat sappiger geweest.
- Verschillende mensen experimenteren met houtsnippers in alufolie mee onder de deksel. dat lijkt me ook nog wel een x aardig om te proberen. Gewoon direct op een plankje eiken oid zoals mensen soms met vis doen lijkt me ook nog wel een poging waard.
Zoals hierboven al gezegd; pak ze inderdaad dan lekker in om ze sappiger te houden :) korter bakken geeft een lagere kerntemperatuur en dan worden ze misschien niet zo zacht als je ze wilt hebben.

Voor de alu bakjes, kijk ook eens naar een smoker box anders: https://cookinglife.nl/jay-hill-smoker-box/
Iets duurzamere oplossing en dan kun je voor het inpakken je Ribs van heerlijke rooksmaak voorzien. Dat is dan precies ook waarom ik mijn ribs op de kamado maak én ze toch inpak. Heerlijk sappig, met de juiste bite/structuur en een mooi rookringetje. Dat laatste gaat niet in mijn oven ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Paitor op 15-06-2021 16:05 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier ook een Grizzly Grills Large gehaald bij welkoop, echter vroeg ik mij af of zulke imperfecties normaal zijn en of het kwaad kan. Ik heb namelijk geen zin om dat ding terug te brengen en weer uit elkaar te halen.[Afbeelding]
Dat is wel een gare oplossing :|

Bij mijn Grill Guru zit tussen dat metaal en de kamado (nu) een overschot van het vilt
Maar daarvoor was dat kaal op het keramiek geschroefd
Dat werkt prima, en sloot gewoon goed af.
Maar met het verversen van de viltring, had ik een stuk over, en heb dat ertussen geplakt.

Kit is een rare oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
FreshMaker schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Dat is wel een gare oplossing :|

Bij mijn Grill Guru zit tussen dat metaal en de kamado (nu) een overschot van het vilt
Maar daarvoor was dat kaal op het keramiek geschroefd
Dat werkt prima, en sloot gewoon goed af.
Maar met het verversen van de viltring, had ik een stuk over, en heb dat ertussen geplakt.

Kit is een rare oplossing
Los van de vraag of dit een handige oplossing is, is het gewoon heel slordig aangebracht. Alsof ze vergeten zijn het restant weg te vegen. Ook met kit kan dit veel netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:28

copykat

Good copy isn't bad

Kit is de fast fix van velen. 😉

Welbekende "dichtblubberen" aandraaien klaar.( voor de netheid insprayen met afwasmiddel water mengsel, natte doek er over....)

Grootste nadeel van oude kit is bij los halen kan het keramiek beschadigen.
De vilt oplossing is veel beter.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.smokeybasterds.nl/sicq-goed-bbq-kookboek.html
Mooi initiatief en een mooi boek! Die komt in de collectie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:43
Zaratrass schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Ik heb hetzelfde en slaat een beetje wit uit. Dit ligt aan de kit volgens de Welkoop medewerker en hierover is melding gemaakt bij Grizzly Grill. Ze zijn als het goed is opzoek naar alternatieve oplossing. Maar goed, daar hebben wij niks aan.
Zit ook te kijken naar een kamado en een Grizzly Grills lijkt wel de beste keus qua prijs en kwaliteit. Kamado Joe spreekt me erg aan, maar toch bijna 2x zo duur. Goedkopere kamados komen niet uit de Fahrenheit 200 holding waar wel mijn voorkeur naar uit gaat. Daarom wel jammer om te lezen dat de afwerking zo matig is.. De kitrand werd ook al genoemd in deze review: https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/. Ze gaan het verbeteren, maar hoe weet je dat je een verbeterde versie krijgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zaratrass
bsmpower schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:59:
[...]

Zit ook te kijken naar een kamado en een Grizzly Grills lijkt wel de beste keus qua prijs en kwaliteit. Kamado Joe spreekt me erg aan, maar toch bijna 2x zo duur. Goedkopere kamados komen niet uit de Fahrenheit 200 holding waar wel mijn voorkeur naar uit gaat. Daarom wel jammer om te lezen dat de afwerking zo matig is.. De kitrand werd ook al genoemd in deze review: https://www.justforkoks.n...rills-medium-kamado-2021/. Ze gaan het verbeteren, maar hoe weet je dat je een verbeterde versie krijgt?
Het enige wat minder aan de afwerking is de kitrand. Het stoort mij niet.
Ik weet niet of ze al iets hebben doorgevoerd. Maar een klein kitrantje tegenover 400euro meer voor een bastard. Persoonlijk kies ik voor het kitrantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:17
Tijdje getwijfeld tussen nieuwe traditionele barbecue (verstelbaar rooster, wat kleiner) of een gas barbecue (snel startklaar, geen zooi, wel stuk duurder). Kom ik in je Jumbo voor 75 euro een 4 pits 11.4 Kw gas barbeque tegen. Voor dat geld ga ik het een kans geven. Is het niks dan gaat hij op marktplaats.

Ondertussen ding in elkaar gezet. Vraag mij wel af of ik die gasfles achter de klepjes mag zetten? Uberhaupt krijg ik daar meteen vraagtekens bij. Mijn tuin is op het zuiden, dus de hele dag zon. Mijn telefoon is met dit weer na een paar minuten alle apps aan het afsluiten ivm oververhitting. Zou problematisch kunnen zijn voor de gasfles. Aan de andere kant heb je hordes mensen die de flessen in frankrijk bij 40+ graden op de camping zetten. Iemand ervaring? Betreft een stalen propaan fles van 6.4 Kg.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 14:04
sdk1985 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:11:
Tijdje getwijfeld tussen nieuwe traditionele barbecue (verstelbaar rooster, wat kleiner) of een gas barbecue (snel startklaar, geen zooi, wel stuk duurder). Kom ik in je Jumbo voor 75 euro een 4 pits 11.4 Kw gas barbeque tegen. Voor dat geld ga ik het een kans geven. Is het niks dan gaat hij op marktplaats.

Ondertussen ding in elkaar gezet. Vraag mij wel af of ik die gasfles achter de klepjes mag zetten? Uberhaupt krijg ik daar meteen vraagtekens bij. Mijn tuin is op het zuiden, dus de hele dag zon. Mijn telefoon is met dit weer na een paar minuten alle apps aan het afsluiten ivm oververhitting. Zou problematisch kunnen zijn voor de gasfles. Aan de andere kant heb je hordes mensen die de flessen in frankrijk bij 40+ graden op de camping zetten. Iemand ervaring? Betreft een stalen propaan fles van 6.4 Kg.
Ik zou zeggen, je telefoon is niet gebouwd voor hitte, zo'n gasfles is wel gebouwd voor druk. Die enkele tientallen graden extra mogen voor zo'n gasfles niet het verschil uitmaken tussen heel blijven en ontploffen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reAZYxnNQeCszWv67R3y5l-gobI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hY9PbeZpRAIUrEYbOZx1BDZn.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag ga ik voor de herkansing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 22:09
sdk1985 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:11:

Hier staan ze op de camping ook altijd in de volle zon. Nog nooit ontploft. Volgens mij is het advies bij van die kunststof lichtgewicht gasflessen wel om ze uit de zon te houden maar een stalen fles mag gewoon in de zon staan.

In Egypte rijden ze altijd zo door heel Cairo met gasflessen die we hier al lang bij het grofvuil gezet zouden hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGOs-CICPEDfMt6X9sMCi9mlryA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6t1ot3pjP0zURPHU2jeWWvG6.jpg?f=fotoalbum_large

Daar word het in de zomer 45+ graden. (En dan slaan ze met een grote steeksleutel oid tegen die flessen aan zodat de hele straat hoort dat de gasflessenboer door de straat rijd... *KLING* *KLANG* *KLONG* )

[ Voor 4% gewijzigd door Ozzie op 16-06-2021 09:12 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 14:45
bsmpower schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:59:
[...]

De afwerking matig: de kitrand is niet perfect. Bij mijn Grizzly valt het heel erg mee, de kitrand ziet er strak uit, maar wel zitten er her en der nog allerlei kitvegen. Of zaten moet ik eigenlijk zeggen, even met een doekje eroverheen.

Tot op heden vind ik het een topkamado (al vergeet je nooit je eerste natuurlijk) en de meerprijs van de Bastard, dat was voor mij ook hét alternatief, was echt te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Speculaes schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:15:
[...]

De afwerking matig: de kitrand is niet perfect. Bij mijn Grizzly valt het heel erg mee, de kitrand ziet er strak uit, maar wel zitten er her en der nog allerlei kitvegen. Of zaten moet ik eigenlijk zeggen, even met een doekje eroverheen.

Tot op heden vind ik het een topkamado (al vergeet je nooit je eerste natuurlijk) en de meerprijs van de Bastard, dat was voor mij ook hét alternatief, was echt te hoog.
Sluit ik me volledig bij aan verder: heel blij met de Grizzly. Super uitgerust, ziet er goed uit en werkt ook erg prettig. Denk dat je vooral een beetje geluk moet hebben met de kitrand. En als niet lijkt men niet al te moeilijk te doen met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Als de kitrand het enige is wat minder netjes is afgewerkt dan valt dat inderdaad allemaal wel mee. De Grizzly Grills staat nog steeds op mijn lijstje. Net als een Grill Bill, Grill Guru of misschien toch iets meer uitgeven voor een Kamado Joe. Wat een keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Of meteen goed doen en een Traeger pellet grill kopen ;)

Nee hoor gekkigheid. Hier komt misschien ook ooit nog een (kleine) kamado ipv de Weber 47cm. Maar moet mezelf nog overtuigen van de noodzaak :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Waar ik een beetje mee zit is dat ik niet weet hoe fanatiek ik er mee bezig ga. Mijn vrouw zegt (terecht?): besteed nou iets meer zodat je later geen spijt krijgt dat je een net-niet kamado hebt aangeschaft. Daarnaast koop je er een "voor het leven".
Want ik keek, om kosten te drukken, ook naar een Kettle Joe. Kamado-achtig en een stuk betaalbaarder. Maar wordt ik er nou echt blij mee, of krijg ik snel spijt dat ik niet iets meer uitgeef voor echt iets moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26
bsmpower schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:34:
Waar ik een beetje mee zit is dat ik niet weet hoe fanatiek ik er mee bezig ga. Mijn vrouw zegt (terecht?): besteed nou iets meer zodat je later geen spijt krijgt dat je een net-niet kamado hebt aangeschaft. Daarnaast koop je er een "voor het leven".
Want ik keek, om kosten te drukken, ook naar een Kettle Joe. Kamado-achtig en een stuk betaalbaarder. Maar wordt ik er nou echt blij mee, of krijg ik snel spijt dat ik niet iets meer uitgeef voor echt iets moois.
Zeg het niet tegen je vrouw, maar ze heeft gelijk. Je kan beter iets degelijks kopen, dan rommel. Nu heb ik geen ervaring met de goedkopere kamado's, dus misschien zijn die ook degelijk. Maar ik heb bij mijn schoonvader gezien wat rommel met je hobby doet. Hij had bij mij e.e.a. geproeft van de Fornetto smoker en toen een kleine bulletsmoker van Barbecook gekocht. Maar dat ding zit vol met gaten. Je kan dus je schuiven dicht doen en hij zuigt nog alle lucht aan. Niet te gebruiken dus. Einde bbq-hobby.

En mocht het met de hobby niks worden, dan verkoop je makkelijker een goede kamado tweedehands dan een slechte.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 10:55

greatgonzo

schit-te-rend!

bsmpower schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:34:
Deze mag wel in de OP denk ik haast:

https://bbq-helden.nl/wat-is-er-mis-met-goedkope-kamado/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIqSzjiYe1m2y4jopemo_5MNIFY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6TGsIMVLnvy0BrTUBk6ybBQJ.png?f=user_large
:+ :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
3,50 voor een burger is wel goede deal, ben je vandaag open rond lunchtijd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Speculaes schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Sinds vorige week heb ik ook een Grizzly Grill Elite Medium (2021 model). Ik vind het een mooie kamado, zeer compleet uitgerust voor een aantrekkelijke prijs. Tot nu toe vind ik het nog lastig om de temperatuur te controleren, maar dat is een kwestie van oefenen.

Helaas ben ik wat minder te spreken over de kwaliteit. Ik heb toch wel wat dingetjes. Ook bij mij is de kitrand niet netjes en een beetje gescheurd. Maar ook de fiber rand zit niet heel stevig. Ik zie duidelijk lijm sporen (alsof de rand los gaat laten zeg maar). Maar erger nog; tijdens het intsalleren brak 1 pootje van een 'intstallatie kruis' af. Ik kreeg het frame echt heel moeilijk in elkaar. Misschien kwam dat omdat ik hem in de zon (dus heet) in elkaar zette, maar het was echt heel lastig. Het is licht aluminium, maar niet echt heel sterk dus.

Hij staat inmiddels wel, maar dus ik moet echt nog even handigheid krijgen in het regelen en stabiel houden van de temperatuur. Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn met de snelheid waarmee de temperatuur sensor reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
Wie heeft er ervaringen met betaalbare buitentafels voor de bbq (Joe Classic I)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Boinkie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:02:
Wie heeft er ervaringen met betaalbare buitentafels voor de bbq (Joe Classic I)
Met de huidige houtprijzen vond ik het niet te doen om een houtentafel te kopen voor mijn Classic 3. Ik heb daarom gekozen voor de Keter Unity XL BBQ tafel. Genoeg storage, RVS blad dus makkelijk schoon te maken en ik kan al mijn hete spullen er op kwijt.

https://www.keter.com/bnl...-tafel-123-7x54x90cm.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ozzie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:51:
3,50 voor een burger is wel goede deal, ben je vandaag open rond lunchtijd? ;)
Als je de reiskosten en 2 weken quarantaine meerekent word het een stuk minder interresant ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ook ik heb de Keter Unity (via Heuts.nl besteld). Ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 14:45
ruudonline schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Sinds vorige week heb ik ook een Grizzly Grill Elite Medium (2021 model). Ik vind het een mooie kamado, zeer compleet uitgerust voor een aantrekkelijke prijs. Tot nu toe vind ik het nog lastig om de temperatuur te controleren, maar dat is een kwestie van oefenen.

Helaas ben ik wat minder te spreken over de kwaliteit. Ik heb toch wel wat dingetjes. Ook bij mij is de kitrand niet netjes en een beetje gescheurd. Maar ook de fiber rand zit niet heel stevig. Ik zie duidelijk lijm sporen (alsof de rand los gaat laten zeg maar). Maar erger nog; tijdens het intsalleren brak 1 pootje van een 'intstallatie kruis' af. Ik kreeg het frame echt heel moeilijk in elkaar. Misschien kwam dat omdat ik hem in de zon (dus heet) in elkaar zette, maar het was echt heel lastig. Het is licht aluminium, maar niet echt heel sterk dus.

Hij staat inmiddels wel, maar dus ik moet echt nog even handigheid krijgen in het regelen en stabiel houden van de temperatuur. Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn met de snelheid waarmee de temperatuur sensor reageert.
Dat frame ging hier ook moeilijk. Ik heb dat met een hamer in elkaar moeten tikken. Stuk karton ertussen om het niet te beschadigen en daardoor lukte het uiteindelijk wel. De fiberrand ziet er hier gelukkig wel goed uit. Als ik het zo hoor, lijkt het dat ik redelijk mazzel heb.

Heb je al contact gehad met Welkoop over die kitranden en het fiber? Van wat ik lees, gaan ze daar goed mee om.

Temperatuur regelen is even wennen, maar het is ook een handigheidje. Wat hierboven al een keer netjes omschreven werd: onderop is gas geven, daar maak je de grootste sprongen mee en bovenop kan je het met zeer kleine stapjes afstellen. Geduld hebben is het devies.

Er zijn ook zeer veel goede YouTube-filmpjes over. Bekijk bijvoorbeeld BBQ Experience Center of Ralphs BBQ Tube. Lekker alles stap voor stap, maar het belangrijkste: geniet er gewoon van. Lekker in het zonnetje buiten staan en dat ding doorkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 08:39

Ghosty J

Asus

Klopt die past heel mooi!
janvanduschoten schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb ook een regenhoes besteld. De Grizzly Grill versie helaas niet, die waren veel uitverkocht. Tipje van het forum hier, een Basterd Large zou moeten passen en die vond ik op Amazon voor een kleine €45. Als het goed is komt hij voor de regen binnen :p
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Die van mij heeft vage krassen.
Mail gestuurd, hopelijk volgende week word hij vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVwXUl5mvBtxtX3yso2zRpmLMtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHVEhhu6EGNT07xdS4ZBxRGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:27
wat maken jullie eigenlijk als je met 2 wil eten, maar meer eigenlijk wil snacken? Bedoel dus meerdere kleine gerechtjes, maar dus niet meteen voor een heel weeshuis? Dacht zelf aan ABT's, MOINK, dat soort dingen. Dat is nog wel in kleinere porties te maken. Buiten natuurlijk gewoon een burger. Andere suggesties?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frieskip
  • Laatst online: 23-09-2024
Hopjesvla79 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:57:
wat maken jullie eigenlijk als je met 2 wil eten, maar meer eigenlijk wil snacken? Bedoel dus meerdere kleine gerechtjes, maar dus niet meteen voor een heel weeshuis? Dacht zelf aan ABT's, MOINK, dat soort dingen. Dat is nog wel in kleinere porties te maken. Buiten natuurlijk gewoon een burger. Andere suggesties?
Shotguns shells
Fatty ( makkelijk in plakjes te snijden )
Diamanthaas ( klein snijden? )
Grillworst
Braadworsten ( wel een tijdje in de rook leggen )

Edit:

En kijk ook hier eens _/-\o_
https://www.bbq-nl.com/category/bbq-recepten/snacks/

[ Voor 16% gewijzigd door frieskip op 16-06-2021 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 14:20

DD2

Nog wat ideeën naast de al genoemde:
Chicken lollipops
Armadillo eggs
Iberico rib fingers
Nacho's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 10:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Potatoe skins en Gegrilde ananas doen het hier ook altijd erg goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 21:15
Item vol aannames zeg, tot het denigrerende aan toe zonder enige vorm van onderbouwing.

[ Voor 6% gewijzigd door douwe.nl op 16-06-2021 14:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Ook maar weer eens wat lekkers gemaakt van mijn "goedkope" kamado ;) Moink balls! Gewoon met het recept van Noskos: https://www.bbq-nl.com/moink-balls/ - alleen dan met een lekkere zoete barbecuesaus die we hadden en niet de aanbevolen barbecuesaus met framboos - dat doen we wel een andere keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2srS4FC8iaveAZLlZFgFMVOGTKU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msaXpkDwFFnmFSb6J0e3HdK1.jpg?f=fotoalbum_medium
Eerst de runderballetjes (moo) gemaakt met de kruiden en Parmezaanse kaas erin en het spekje (oink) eromheen. :) Is het geen plaatje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U9jzxKg1b71JvCOwkmX8U4hlxs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rffs7eC2S8dYpfDfVUlwbdo.jpg?f=fotoalbum_medium
Next: tijd om ze op de kamado naar 60 graden te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qg-FgtXDBZhhxKzAo8lCa3c--Wc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEyPxi3IL1qkv8pH1xOlZrdC.jpg?f=fotoalbum_medium
ooooooohhhhh barbecuesaus glaze! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1W6UUJbrzw5lWePhW7aaOA6pGY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIK5ct3evGCs5pzWJF7FXqJW.jpg?f=fotoalbum_medium
En uiteindelijk: lekker smikkelen van al dat lekkers met wat patatjes :9~ en wat konijnenvoer.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Extigo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Met de huidige houtprijzen vond ik het niet te doen om een houtentafel te kopen voor mijn Classic 3. Ik heb daarom gekozen voor de Keter Unity XL BBQ tafel. Genoeg storage, RVS blad dus makkelijk schoon te maken en ik kan al mijn hete spullen er op kwijt.

https://www.keter.com/bnl...-tafel-123-7x54x90cm.html
Ik ben dus ook op zoek naar zo'n soort tafel, wellicht iets goedkoper though maar het valt mij op dat al deze tafels zo laag zijn. Zeer waarschijnlijk kijk ik er gewoon over heen of weigeren mijn ogen andere tafels te zien maar het stopt vaak bij zo'n 90cm hoog terwijl ik zeker nog wel een 15 a 20cm extra wil. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

BBTM schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Ik ben dus ook op zoek naar zo'n soort tafel, wellicht iets goedkoper though maar het valt mij op dat al deze tafels zo laag zijn. Zeer waarschijnlijk kijk ik er gewoon over heen of weigeren mijn ogen andere tafels te zien maar het stopt vaak bij zo'n 90cm hoog terwijl ik zeker nog wel een 15 a 20cm extra wil. 8)7
Ben jij extreem groot dan?
Dit is voor mij (gemiddelde lengte) prima werkhoogte en nagenoeg even hoog als mijn zijtafels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Dennis1812 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Ben jij extreem groot dan?
Dit is voor mij (gemiddelde lengte) prima werkhoogte en nagenoeg even hoog als mijn zijtafels
Zeker niet extreem groot, 191cm.. De tafels met een hoogte van 80cm~ zijn voor mij persoonlijk dan gewoon te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

We schelen toch een kleine 20cm 😅.
Ik heb ook een vriend van 207cm die heeft ook veel moeite om zaken op werkhoogte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Ik heb ook geen haast met het aanschaffen van zo'n tafel dus ben er niet driftig naar op zoek, voorlopig loop ik gewoon naar de keuken heen en weer als ik zaken moet voorbereiden. Op termijn wil ik dit dus wel naar buiten verplaatsen zodat alles lekker op één centrale plek gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

(Buffalo) Chicken wings, Garnalen in knoflook. Corn on the cob (ook prima te halveren), banaan met chocolade (evt licor 43) in alufolie. Sateh/Sashlick/kebab zijn altijd goed om kleine restjes vlees mee weg te werken.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
[...]

Ik herken dit wel (ben zelf 1.88), maar ik heb een vrouw van 1.63, dus hier in huis is alles al lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 21:15
[...]

Met m'n 2.02 besloten zelf te maken, komt op 95 bovenzijde. Is zelf bouwen geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Heel gaaf, succes man! Post je het proces en je resultaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ghosty J schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:43:

[Afbeelding]
[...]
Ik zal mijne ook eens nalopen!
Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt. Heb je contact opgezocht met grizzly of de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Zaratrass schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:12:
[...]

Heel gaaf, succes man! Post je het proces en je resultaten ?
Uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

douwe.nl schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:01:
[...]

Met m'n 2.02 besloten zelf te maken, komt op 95 bovenzijde. Is zelf bouwen geen optie?
Ik gebruik bij gebrek aanrecht ruimte een ikea vloer burostoel mat 😋 op de eettafel om op te kliederen.
Niet echt fijn voor je rug. Net te laag. Je hangt voor over de hele tijd.
Ik had die gecoate ikea meubel voor buiten bedacht en met hout een frame er onder met wieltjes
Heerlijk onderhouds vrij.
Maar t is een fantoom aanbieding.. 😋nope nada njet op voorraad.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ghosty J schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:43:

[Afbeelding]
[...]
Is het de foto of is het frame kwa metaal erg dun?
Die bovenste las (waar twee delen samen komen) is meer een (aan)pikkie tikken. Soort puntlas.
Met een medium of compact niet zo'n probleem, mijne (merkloos) is ook glimmend verchroomd pisbakken ijzer en ik heb meteen extra ringen geplaatst bij de wielen want als je t aandraait deukt t al naar binnen.dus met gestuiter over de tuintegels tik je t zo scheef.

Met een large gauw 80kg, vind ik een stevig nest frame echt wel een argument om iets meer re betalen.
Los van t door rotten binnen 5 jaar en je keramiek kan dan opeens teraarde storten bij t verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
copykat schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:57:
[...]

Is het de foto of is het frame kwa metaal erg dun?
Die bovenste las (waar twee delen samen komen) is meer een (aan)pikkie tikken. Soort puntlas.
Met een medium of compact niet zo'n probleem, mijne (merkloos) is ook glimmend verchroomd pisbakken ijzer en ik heb meteen extra ringen geplaatst bij de wielen want als je t aandraait deukt t al naar binnen.dus met gestuiter over de tuintegels tik je t zo scheef.

Met een large gauw 80kg, vind ik een stevig nest frame echt wel een argument om iets meer re betalen.
Los van t door rotten binnen 5 jaar en je keramiek kan dan opeens teraarde storten bij t verplaatsen.
Ik denk dat hij onder gelast is, en de zijkanten zijn gelast en vlak geslepen?

Als het eenmaal staat heeft het frame niet veel
Te lijden? Of je moet er dagelijks mee over klinkerwegen gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
Zaratrass schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt. Heb je contact opgezocht met grizzly of de verkoper?
Dat heeft mijn bastard ook.is normaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsmpower
Mivadebe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:59:
[...]
Goed om even te gaan kijken. Uiteindelijk heb ik zo ook de keuze gemaakt in het voordeel van Grill Bill. Qua kwaliteit doe je waarschijnlijk geen slechte koop bij de genoemde opties. Zie ook mijn eerdere posts betreft mijn ervaring!
Nog steeds tevreden? Ik zat net even te kijken naar een Grill Bill Large Pro II en 3 stuks accessoires waar je 30% op krijgt.

De volgende set kost dan 1268,-.
- Grill Bill Large Pro II
- Rotisserie
- Houtskoolmand
- Draadloze thermometer

Daarnaast is de Grill Bill al erg compleet met o.a. een onderstel met zijtafels, ash collector, platesetter, gietijzer topvent, fiberglass afdichting en zowel een RVS als gietijzer rooster. En mooi zwarte matte afwerking (al is dat iets persoonlijks).

Krijg je voor dit bedrag iets beters / completers bij andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Aanstaande zondag is het dan zo ver, mn eerste brisket op de napoleon 😊

Het vlees behandelen maak ik me niet zo druk om
maar het op temperatuur houden van mn bbq wel. Ik heb nog nooit met temperatuur gewerkt… iemand nog tips? Ik begin in elk geval met briketten omdat die makkelijker op temperatuur te houden zijn maar hoeveel briketten gebruik ik? En wanneer gooi ik er wat bij? Meer lucht is temperatuur omhoog toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 08:35
Kenny_026 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:35:

maar het op temperatuur houden van mn bbq wel. Ik heb nog nooit met temperatuur gewerkt… iemand nog tips? Ik begin in elk geval met briketten omdat die makkelijker op temperatuur te houden zijn maar hoeveel briketten gebruik ik? En wanneer gooi ik er wat bij? Meer lucht is temperatuur omhoog toch?
Poeh, dapper dat je dat met een brisket gaat uitproberen! Ik had toch denk ik eerst een keer een procureur erop gegooid voor pulled pork. Vergevingsgezind stuk vlees, ook niet zo duur, mooi om te leren hoe je het lang op een stabiele temperatuur kunt houden.
Mijn tip zou zijn om met niet teveel hete briketten te beginnen en en snake te maken of de minion methode te gebruiken. Je kunt altijd makkelijker omhoog met de temperatuur dan omlaag. Daarnaast niet de temperatuur gaan micromanagen, na elke (kleine) wijziging aan de schuifjes even rustig wachten wat er gebeurt, kan soms best even duren.

Let wel, ik heb zelf geen Napoleon maar een Weber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
Iemand die weet waar je eigenlijk Dammers, black ranch, ... Vind in regio Gent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Als je dit moet vragen zou ik even een avondje YouTube doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:17
Vandaag naast een burgertje wat wortels willen grillen op de bbq. Helaas het resultaat niet zoals ik had verwacht,

Ik had de wortelmix schoongemaakt en een glacé gemaakt van bruine suiker, boter, honing en wat peper en zout. BBQ indirecte op 200 graden. De wortels zaten in een gietijzeren pannetje en tussendoor het 'sap' van de glacé telkens eroverheen gegooid. Waar diverse bronnen op het internet het hadden over 15-20 minuten heb ik ze er na 35 minuten eraf gehaald en waren ze nog steeds erg hard en niet lekker.

Iemand enig idee wat ik verkeerd deed?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dude ik vind je bijzonder moedig, maar wellicht wil je in overweging nemen iets makkelijkers te nemen dan een brisket. Ik heb ondertussen best wel wat ervaring maar let bij een brisket ook echt gewoon goed op en heb er ook wel eens een sub-optimale gemaakt.

Als je net begint loop je wel het risico voor 125e aan vlees te verruineren. Qua briketten ed: kijk eens naar een snake. Ik weet grofweg hoe het werkt, maar gezien ik een kamado heb heb ik dat probleem niet.
Meestal is meer lucht meer verbranding en dus meer warmte. Qua bijvullen ; oprecht geen idee. Ik doe dat zelf 1x per anderhalve week :+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Thecola schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:36:
Vandaag naast een burgertje wat wortels willen grillen op de bbq. Helaas het resultaat niet zoals ik had verwacht,

Ik had de wortelmix schoongemaakt en een glacé gemaakt van bruine suiker, boter, honing en wat peper en zout. BBQ indirecte op 200 graden. De wortels zaten in een gietijzeren pannetje en tussendoor het 'sap' van de glacé telkens eroverheen gegooid. Waar diverse bronnen op het internet het hadden over 15-20 minuten heb ik ze er na 35 minuten eraf gehaald en waren ze nog steeds erg hard en niet lekker.

Was het pannetje wel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Technofreakz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Ik denk dat hij onder gelast is, en de zijkanten zijn gelast en vlak geslepen?

Als het eenmaal staat heeft het frame niet veel
Te lijden? Of je moet er dagelijks mee over klinkerwegen gaan lopen.
Die van mij, verchroomt, is in drie delen met een kruis vast aan elkaar.
Doet wat t moet doen en ik behandel t frame met onderhouds spul tegen roest.
Compact versie niet zo zwaar. Ik verwachte eigenlijk bij een medium en large iets steviger materiaal.
Vandaar mn opmerking.
Kan ook best dat het materiaal dikker is in buiswand waardoor t wel steviger is maar de zelfde diameter heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 14:16
bsmpower schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Nog steeds tevreden? Ik zat net even te kijken naar een Grill Bill Large Pro II en 3 stuks accessoires waar je 30% op krijgt.

De volgende set kost dan 1268,-.
- Grill Bill Large Pro II
- Rotisserie
- Houtskoolmand
- Draadloze thermometer

Daarnaast is de Grill Bill al erg compleet met o.a. een onderstel met zijtafels, ash collector, platesetter, gietijzer topvent, fiberglass afdichting en zowel een RVS als gietijzer rooster. En mooi zwarte matte afwerking (al is dat iets persoonlijks).

Krijg je voor dit bedrag iets beters / completers bij andere merken?
Zeker tevreden!
Ik zou zeker overwegen een D&C erbij te nemen.

In deze prijsklasse kan je ook kijken naar een KJ2 of een Basterd. Het ligt kwalitatief volgens mij allemaal heel dicht bij elkaar met allen eigen unique selling points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
418O2 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:07:
[...]

Was het pannetje wel heet?
Jazeker, was behoorlijk heet geworden

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Mivadebe schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:34:
[...]
Zeker tevreden!
Ik zou zeker overwegen een D&C erbij te nemen.

In deze prijsklasse kan je ook kijken naar een KJ2 of een Basterd. Het ligt kwalitatief volgens mij allemaal heel dicht bij elkaar met allen eigen unique selling points.
De Kamado Joe Classic II staat zeker hoog op mijn lijst maar kost nog wel 300,- meer. Dan ben ik volgens mij niet zo compleet als met de Grill Bill? Een van de 3 accessoires kan ook een D&C zijn, dat zou ik even moeten afwegen, mits het een Grill Bill wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Foutje..

[ Voor 97% gewijzigd door bsmpower op 17-06-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 21:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XjQnTBcv4iBhcbgU-NO1SFwKZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5x3ciCHLiwQJl04YnBXk3hbN.jpg?f=fotoalbum_large

Vorig jaar KJ2 aangeschaft, en nu een scheurtje in het glasfiber. Meer mensen die dit hebben (gehad)? Paar keer pizza gemaakt en daarbij opgestookt tot 350, maar dat zou het niet mogen veroorzaken lijkt mij. Garantiegevalletje?
Wanneer ik evt zelf een vervanging glasfiber van KJ bestel, zijn dit er dan 2 voor beneden en boven dome?

[ Voor 8% gewijzigd door Qplate op 17-06-2021 07:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:27
ziet er in mijn ogen toch wel uit als een mechanisch defect (ook als je de fibers ziet rechts van het gat, het lijkt alsof er iets tegenaan geschuurd heeft). Enerzijds wat er was en erger is geworden in de tijd, anderzijds iets wat je misschien toch per ongeluk zelf heb gedaan.

Qua garantie lijkt me KJ de beste bron om te checken ipv hier ;) Waarom niet gewoon proberen, nee heb je... Gewoon voorleggen, foto meesturen en afwachten. in het beste geval is het garantie, in het slechste geval weet je waar je aan toe bent..

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-06-2021 08:29 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even kort voorkoken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Thanks, klinkt logisch. Minuut of 5 zal voldoende zijn denk? Volgende x proberen

toettoett

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz

Ik zou eerst een paar keer pulled pork maken om de temperatuur te leren reguleren. Als je het verpest ben je niet zoveel geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thecola schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Thanks, klinkt logisch. Minuut of 5 zal voldoende zijn denk? Volgende x proberen
Afhankelijk van hoe dik ze zijn 5 a 10 minuten idd. En dan even koud afspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Eens met de anderen, werken op temperatuur is niet lastig, maar je moet het wel een keer of 2 / 3 oefenen.
Neem een kip op blik, of procureur van 15€

Zorg dat je je spullen kent, wat doet welke setting.
Bij een weber ( dus ook Napoleon ) moet je al meer stoken dan een kamado vanwege de opbouw.
Maar de stelling meer lucht = meer temperatuur is maar deels van toepassing, aangezien hoeveelheid brandstof ook belangrijk is.

kijk de filmpjes op YT over minion en snake een keer door, mijn ervaring met briketten was dat ik bij een snake ongeveer 8 briketten 'aan' en 4 beginnend moest hebben om op 120C te hangen ( icm luchtopeningen deels open )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

bsmpower schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:40:
[...]

De Kamado Joe Classic II staat zeker hoog op mijn lijst maar kost nog wel 300,- meer. Dan ben ik volgens mij niet zo compleet als met de Grill Bill? Een van de 3 accessoires kan ook een D&C zijn, dat zou ik even moeten afwegen, mits het een Grill Bill wordt.
persoonlijk is het zonder een side by side fysieke vergelijking onmogelijk om echt een waarde oordeel te vellen maar met schattingen en indrukken is de Grill Bill echt wel een alternatief.
Op de foto's ziet alles er goed doordacht uit.
natuurlijk zijn er aparte dingen die de verkoper als beter uitlegt zoals de "ouderwetse" keramische deflector driepoot. of de klassiek ogende topvent. geen dome sluiting (die sluitingknop voor)
Het zou mooi zijn als er iets meer betaalbare accessoires op de site beschikbaar zijn.
half moon gietijzer dicht en open is echt wel een fijn artikel met een DenC.

De standaard set met hele roosters. klinkt misschien als details maar als de DenC er in zit zou die fullmoons eigenlijk ook moeten passen op t frame vd DenC. (ik heb begrepen dat dat nu niet zo is.) Dit om gebruik van de twee full moons te stimuleren.

Zo'n deflector als de standaard(keramisch met drie opstaande nokken) is vast een betere warmtevasthouder en maakt het low en slow stabieler maar is vermoedelijk bij veel mensen een kastligger die een DenC hebben. en daardoor dus ook de twee fullmoon roosters.

persoonlijk erken ik de hoger liggende deflector ook als gunstig voor de airflow. zo'n in de firebox hangende deflector schermt toch het vuur dichter bij de bron af. Dus je kolen kunnen minder hoog gestapeld worden wat bij low en slow op 8 uur een bijvul actie kan forceren.
het is dikker materiaal dus met openen van het deksel koel het mindersnel af en is dus na sluiten de temperatuur drop minder. allemaal details. :-)

Bij het wel passen van de fullmoons heb je echt een extra als je de DenC er bij koopt en niet twee verschillende manieren.

(zomervakantie is een mooi moment om een ritje te maken en goed te kijken. O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Eerst met de verkoper, die had op dat moment geen voorraad meer staan. Toen maar een mailtje gestuurd naar Grizzly.
Ben benieuwd wanneer hij wordt omgeruild.
Deze krassen waren wel heel duidelijk te zien van een afstand.
Zaratrass schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ghosty J schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:22:
Eerst met de verkoper, die had op dat moment geen voorraad meer staan. Toen maar een mailtje gestuurd naar Grizzly.
Ben benieuwd wanneer hij wordt omgeruild.
Deze krassen waren wel heel duidelijk te zien van een afstand.

[...]
Deze krassen komen (in meer of mindere maten) op elke kamado voor.
Heeft een speciale (bijzondere) naam. maar heeft er mee te maken dat de toplaag anders uitzet/krimpt dan het keramiek van de kamado zelf.

EDIT: Google maar eens op de term craquelé

[ Voor 4% gewijzigd door prekz op 17-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 24-09 21:45
Koffie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:30:
Puber komt thuis met andere pubers om te chillen. prima.
Terwijl ik rond 5en even voor een boodschap doe komt een appje, of ze mogen blijven eten. Tuurlijk .. we stoken de braai wel weer op en verzinnen even snel iets :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er wederom fantastisch uit.
Wat is dat op de laatste foto? Desert, maar heb je een recept ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
prekz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Deze krassen komen (in meer of mindere maten) op elke kamado voor.
Heeft een speciale (bijzondere) naam. maar heeft er mee te maken dat de toplaag anders uitzet/krimpt dan het keramiek van de kamado zelf.

EDIT: Google maar eens op de term craquelé
Dat heb ik ook op mijn Bastard, kan geen kwaad maar mooi is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Jorizzz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Poeh, dapper dat je dat met een brisket gaat uitproberen! Ik had toch denk ik eerst een keer een procureur erop gegooid voor pulled pork. Vergevingsgezind stuk vlees, ook niet zo duur, mooi om te leren hoe je het lang op een stabiele temperatuur kunt houden.
Mijn tip zou zijn om met niet teveel hete briketten te beginnen en en snake te maken of de minion methode te gebruiken. Je kunt altijd makkelijker omhoog met de temperatuur dan omlaag. Daarnaast niet de temperatuur gaan micromanagen, na elke (kleine) wijziging aan de schuifjes even rustig wachten wat er gebeurt, kan soms best even duren.

Let wel, ik heb zelf geen Napoleon maar een Weber.
Precies mijn ervaring. Langzaam starten en dan temperatuur stap voor stap omhoog werken. Daar zit zeker enig vertraging in. (bij alle type BBQ) Laatst ook een brisket op de Napoleon 300 smoker gedaan. (12 uur :/ lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
BBTM schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:56:
Ik heb ook geen haast met het aanschaffen van zo'n tafel dus ben er niet driftig naar op zoek, voorlopig loop ik gewoon naar de keuken heen en weer als ik zaken moet voorbereiden. Op termijn wil ik dit dus wel naar buiten verplaatsen zodat alles lekker op één centrale plek gebeurd.
Ik heb het werkblad ook graag wat hoger. Uiteindelijk heb ik zelf een werkbank / tafel gemaakt.

Een andere optie die je kunt overwegen is een tafel te kopen die je leuk vindt, maar dan te laag is en via deze shop https://www.wielenoutlet.nl/rubber-wielen/ er wielen onderzetten (wel alle 4 met rem, is gewoon handiger.)

Afhankelijk van de wielen verhoog je de tafel dan 12+ cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Loft schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Dat ziet er wederom fantastisch uit.
Wat is dat op de laatste foto? Desert, maar heb je een recept ;)
Dankje :Y)

De laatste foto is s'mores.
Gietijzeren pannetje, stukjes chocolade op de bodem, vullen met marshmellows, op de bbq zetten (of in de oven of in de la van een braai, etc). Wachten tot ze beginnen te smelten. Indien nodig even de bovenkant met een creme brulee brander bewerken, wat chocolade erover, of kaakjes of rood fruit of stukjes wafel of stukjes twix. Whatever je in huis hebt en lekker vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wortels wat voorgaren in bvb een steamer ?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:54:
Project "Meater, wat is de app toch kut" update:

Deze code kwam ik tegen: https://github.com/nathanfaber/meaterble en heb ik als basis gebruikt.
Helaas geeft de meater+ repeater nét ff andere data waardoor deze (nog) niet te gebruiken is. Ik had in mijn schuur al een Pi hangen die via BT mijn Grainfather (bier brouwinstallatie) verbond, dus daar kon mooi dit ook er bij.

De code heb ik links en rechts wat aangepast:
- mqtt enabled, settings daarvoor in een apart ini file
- Elke 10e update worden enkel waardes op mqtt gepublished (probe en dome temp zonder decimalen en de batterij status)
- Simpele service ervan gemaakt

Ik had al een Home Assistant view ingericht voor mijn vorige zelfbouw thermometer, dus het was een kwestie van wat entity namen aanpassen en ik was weer up and running.
Voor wie er mee wil spelen: https://github.com/koffienl/meaterble

code:
1
2
3
4
sudo apt-get install git python-pip libglib2.0-dev
sudo pip install bluepy
git clone https://github.com/nathanfaber/meaterble.git
cd /meaterble/

./scan.sh runnen om het MAC adres van je meater te vinden
meater_mqtt.service editten en je MAC adres erin zetten
meater.ini aanpassen naar je mqtt waardes

service enablen:

code:
1
2
3
sudo cp meater_mqtt.service /etc/systemd/system
sudo systemctl enable meater_mqtt.service
sudo systemctl start meater_mqtt.service

Als de service gestopt is, kun je met ./run.sh vanaf de commandline met output starten.
Het main script vogelt zelf uit of het een meater of een meater+ is

Don't shoot op de code, 99% is gecloned en de rest is er door mij ingevrot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:37
N' avond..

Hedenavond een 50,00 tegoedbon gekregen voor Beef&Steak.. k heb een Weber Spirit E-220 GASbbq. Wat raden jullie nu ECHT aan om specifiek daar te bestellen? Ik neig om gewoon de 50 vol te maken met

- spareribs
- ierse runderwangen
- oerhammetje
- etc

Of zeggen jullie: ik zou dit ene stuk doen? Low en Slow is wat mij betreft altijd goed, maar de vrouw heeft altijd iets meer ' haast' met eten.. dus van alles wat is dan soms verstandiger.

Ik ben echter niet bekend met de algehele kwaliteit van B&S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Nice een BBQ topic. Ik heb sinds deze week een Bastard large in de tuin staan dus kom hier eens meelezen. Ben nog niet bepaald een expert dus wil eerst eens even rustig wat ervaringen lezen, maar heb de laatste tijd wel een aantal keer gerechten gemaakt (in de oven) die heul goed op de Bastard moeten kunnen dus ben benieuwd :) Met de code geel in aantocht toch maar de regenhoes aangeschaft, overdekt stallen geen optie dus moet toch iets.

[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 17-06-2021 21:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Burger time! Riblappen van 100% grasgevoerde lokale runderen (Scholtenzathe Klazienaveen) aangevuld met rundervet van de slager tot ca. 80/20. Eenmaal grof, eenmaal middel gedraaid door de gehaktmolen, 270g per stuk. 2 uur sous vide op 54c. Kwartiertje afkoelen en dan in de hete olie voor een korstje. Strikt genomen niet helemaal BBQ, maar wilde het toch delen. Groot succes, mooi rare tot medium-rare van rand tot rand en super juicy. Heb ze vrij los gevormd. Volgende keer wel wat pittiger met de kruiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpIjTU2zTtjbHgnMt9yRsnVWlrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7Hi7m5dV3vqe9AxcuzFfGvO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKfCTFDHvIJoa1jV_FHPXBADDI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LX75pdPnBEGVjhl7aQMphgEo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3m2doZuitKmA-YSpXwkPkPYWwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AhcOrizHLCwm3Dn9YVVvjWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOk49RKiiADGhN6NZxWcjGRyEmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5LtTBPGP4riCFCVLKtG4R6M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M88TaSDQk28oDqFw-BkRRUzqNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zsta0Qopz18E4SSm3bThDplF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWgYk6SmVXthIysY5SiDyIQHn64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odEZsSLhEcY0otEqVmzmCMeP.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koepert schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:16:
N' avond..

Hedenavond een 50,00 tegoedbon gekregen voor Beef&Steak.. k heb een Weber Spirit E-220 GASbbq. Wat raden jullie nu ECHT aan om specifiek daar te bestellen? Ik neig om gewoon de 50 vol te maken met

- spareribs
- ierse runderwangen
- oerhammetje
- etc

Of zeggen jullie: ik zou dit ene stuk doen? Low en Slow is wat mij betreft altijd goed, maar de vrouw heeft altijd iets meer ' haast' met eten.. dus van alles wat is dan soms verstandiger.

Oerhammetjes echt een aanrader. Doet het ook leuk met bezoek.
Wangetjes nog nooit op, maar staat wel op mijn wishlist.
Eventueel een mooie brisket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Koepert schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:16:
N' avond..

- spareribs
- ierse runderwangen
- oerhammetje
- etc

Rook je ook met de Weber? Anders smokebox bestellen, zak woodchips en een stuk roken en low&slow. Mooie procureur of short ribs bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:02
BBQ fanaten,

Even jullie ervaring/mening. Hier een grizzly grills large. Tot nu toe erg tevreden, voor low en slow. De echte grills acties gaan ook wel. Maar zit nu toch te twijfelen of ik een gietijzeren rooster zal aanschaffen. Geen goedkope accessoire, wat zou jullie reactie zijn;
- Wel/niet doen, merken jullie echt verschil in smaak
- zou een halve maan ook voldoende zijn? Zo ja, welk merk past op de Grizzly grills, want ze verkopen zelf alleen een volledige.

Thnx voor het meedenken, en als je wat toe te voegen hebt, hou je vooral niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:07
hyperdriver83 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:50:
BBQ fanaten,

Even jullie ervaring/mening. Hier een grizzly grills large. Tot nu toe erg tevreden, voor low en slow. De echte grills acties gaan ook wel. Maar zit nu toch te twijfelen of ik een gietijzeren rooster zal aanschaffen. Geen goedkope accessoire, wat zou jullie reactie zijn;
- Wel/niet doen, merken jullie echt verschil in smaak
- zou een halve maan ook voldoende zijn? Zo ja, welk merk past op de Grizzly grills, want ze verkopen zelf alleen een volledige.

Thnx voor het meedenken, en als je wat toe te voegen hebt, hou je vooral niet in :)
Doorsnede is 46,5 cm, tenminste van de divide&conquer inzet. Ik heb een Grizzly Grill (zelfde formaat als de GGuru Large) en een halve maan van 48cm. Die past ook prima op de vuurring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
ACID-dude schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:15:
Strikt genomen niet helemaal BBQ, maar wilde het toch delen.
Lees ik verkeerd of zit er helemaal geen BBQ bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

418O2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:34:
[...]

Ik snap hem ook niet helemaal.
Zelfmaken en dan slow (indirect tegen t flamen) met reversed sear dat zorgt voor een heerlijk door gegaarde burger met een sappig korstje op de Q. Daar zou ik een DenC voor gebruiken.
Waarom in sousdevide?

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 17-06-2021 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

418O2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:34:
[...]

De bedoeling was om de burgers af te grillen op de keramische brander van de Burnhard. Dat is uiteindelijk vanwege een niet-interessant probleem de pan geworden. Het was de eerste keer zelf gehakt maken en de eerste keer sous-vide burgers, dat wilde ik toch graag delen :Y).
copykat schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Ik snap hem ook niet helemaal.
Zelfmaken en dan slow (indirect tegen t flamen) met reversed sear dat zorgt voor een heerlijk door gegaarde burger met een sappig korstje op de Q. Daar zou ik een DenC voor gebruiken.
Waarom in sousdevide?
Ik heb geen fatsoenlijke kamado. Het sous-vide apparaat heb ik onlangs cadeau gekregen en ik ben daarmee aan het experimenteren. Los daarvan: ik was een paar uur weg rond etenstijd en hiermee had ik binnen 5 minuten twee perfect gegaarde burgers op tafel. Van doorgegaarde burgers houden we hier niet zo overigens, graag zo rood mogelijk. Dat gaat met het pasteuriseren van de sous-vide ook fijn & veilig. Ook al heb ik vertrouwen in mijn leveranciers.

Kortom, sous-vide en de BBQ zijn uitstekend te combineren, al helemaal wanneer er meerdere constraints een rol spelen. Van low & slow & smoke hou ik ook hoor, zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Mogguh. Ik lees op the interwebz 100.000 verschillende manieren van het schoonmaken van een Kamado. Sinds ik een gietijzeren rooster heb is dat ongeveer uitgebreid naar 150.000 manieren van schoonmaken.

Mag gietijzer gewoon met het welbekende borsteltje schoongemaakt worden of doen jullie dat anders? Ik doe nu wanneer de Q semi heet is eerst met een houtje de grote etensresten van het gietijzeren rooster af, vervolgens met een stuk keukenrol het laatste eraf en dan vet ik 'm weer in met keukenrol en rijstolie.

De Q zelf stook ik soms na een sessie tot maximaal, soms 250 soms wat hoger ligt eraan hoe veel kolen er nog over zijn. Ik heb wat lelijke vetvlekjes op de binnenste keramiekring zitten, ben bang dat ik die er niet meer af ga krijgen.

Hoe maken jullie gietijzer en de kamado zelf schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ACID-dude
Ah Ok duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ak0nnmgn schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:01:
Mogguh. Ik lees op the interwebz 100.000 verschillende manieren van het schoonmaken van een Kamado. Sinds ik een gietijzeren rooster heb is dat ongeveer uitgebreid naar 150.000 manieren van schoonmaken.

Mag gietijzer gewoon met het welbekende borsteltje schoongemaakt worden of doen jullie dat anders? Ik doe nu wanneer de Q semi heet is eerst met een houtje de grote etensresten van het gietijzeren rooster af, vervolgens met een stuk keukenrol het laatste eraf en dan vet ik 'm weer in met keukenrol en rijstolie.

De Q zelf stook ik soms na een sessie tot maximaal, soms 250 soms wat hoger ligt eraan hoe veel kolen er nog over zijn. Ik heb wat lelijke vetvlekjes op de binnenste keramiekring zitten, ben bang dat ik die er niet meer af ga krijgen.

Hoe maken jullie gietijzer en de kamado zelf schoon?
Als het vlees / groenten er af is haal ik er een BBQ borstel overheen (als hij nog heet is), that's it. Als er geen etensresten meer op zitten is het goed wat mij betreft. En even een halve ui met olie over het rooster halen voordat ik weer ga bakken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16

Chakotay

Lick here to continue

Hier heb ik sinds een paar weken ook een kamado staan, toen de Welkoop een actie had voor 20% korting op een artikel naar keuze een Grizzly Grills Large Elite gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2bTinHeyxNk2b_xegKaU6IUnvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B163WPs9qZcKvr1yOBTdBJTn.jpg?f=user_large

Bevalt prima tot nu toe, ook nog geen problemen met de kitranden e.d. gezien. Het frame in elkaar zetten had wat overtuiging nodig, maar toen het eenmaal in elkaar zat, was het prima stevig.

Intussen natuurlijk wel het een en ander aan lekkers op gemaakt, zoals een stuk picanha, varkensribstuk en natuurlijk MOINK balls. Het divide & conquer systeem werkt ook ideaal. Binnenkort ook eens pulled pork proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrj7l9zBukR29IJgNwItfz0OZ5E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hej1O3DSDfjLYuEza1u9rbIq.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-MMk1oam56JHtCd_kH4JYuEdLs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZzOp6jp9JFV5mKj0HRMlaEq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-x5d1VX2QhE-gCNKqiA0dbz5ww=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVDPFRks0epwilsXUMphqsZz.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCMyIbxSYc95op8q2NOarxWnwUM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWKO2LGN47T7NKoc9I1Fvw9S.jpg?f=fotoalbum_medium

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 162 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism