Float like a butterfly, sting like a bee.
dan is een WGA toch een betere oplossing.. tenzij je echt voor de hele camping wil grillen
En het blijft gas...
[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 09-02-2021 16:38 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
My middle finger salutes you.
Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopicbarktus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:12:
Komen in dit topic ook de aanbiedingen voor de hardware (een kamado) voorbij, of moet ik dan in het andere topic zijn. We hebben de knoop doorgehakt dat er een kamado mag komen, dus nu wachten op een mooie aanbieding.
Heel soms worden hele goede aanbiedingen ook in dit topic gegooid. Maar er is een apart topic voor.
Mijn ervaring is wel dat de leukste aanbiedingen vooral voorkomen aan het einde van de zomer (in augustus/september willen winkels soms van hun voorraad af)barktus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:12:
Komen in dit topic ook de aanbiedingen voor de hardware (een kamado) voorbij, of moet ik dan in het andere topic zijn. We hebben de knoop doorgehakt dat er een kamado mag komen, dus nu wachten op een mooie aanbieding.
Als je er in het voorjaar al van wilt genieten, moet je dus opletten dat je de aanschaf niet blijft uitstellen omdat er misschien een betere deal voorbij zal komen (en die komt dan later vast) In die tijd heb jij echter al vaak van je kamado mogen genieten.
Hier gaat ie bijvoorbeeld morgen weer aan voor een paar spareribs
Dus eigenlijk ben ik al te laat met kopen?wouter3 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:46:
[...]
Mijn ervaring is wel dat de leukste aanbiedingen vooral voorkomen aan het einde van de zomer (in augustus/september willen winkels soms van hun voorraad af)
Als je er in het voorjaar al van wilt genieten, moet je dus opletten dat je de aanschaf niet blijft uitstellen omdat er misschien een betere deal voorbij zal komen (en die komt dan later vast) In die tijd heb jij echter al vaak van je kamado mogen genieten.
Hier gaat ie bijvoorbeeld morgen weer aan voor een paar spareribs
Je kan dan beter bepalen welk type (merk) je wil dan wachten op de ultieme aanbieding. Welk model heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding, ook als je kijkt naar meegeleverde accessoires en prijs van toekomstige accessoires? Daar zit meer verschil in dan een beetje korting. Modellen van vorige jaren zijn ook altijd goedkoper en nog wel verkrijgbaar.barktus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:50:
[...]
Dus eigenlijk ben ik al te laat met kopen?. We willen een kamado gaan aanschaffen, maar niet de wereld betalen. Daar wordt hij niet genoeg voor gebruikt. Maar zo af en toe eens genieten van een pizza, stuk picanha, moinkballs en dergelijke.
De prijzen van de modellen fluctueren iets, maar extreme aanbiedingen komen in de nazomer pas. Die paar euro's korting zou ik ook voor lief nemen zodat je lekker nu al kan gaan starten. Als je de kosten van (beter) vlees en goede kolen optelt als bbq liefhebber voor de periode tm deze nazomer, valt die korting die je had kunnen krijgen over 8 maanden ook best wel mee
[ Voor 6% gewijzigd door mithras op 12-02-2021 12:20 ]
Helemaal mee eens.mithras schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:19:
[...]
De prijzen van de modellen fluctueren iets, maar extreme aanbiedingen komen in de nazomer pas. Die paar euro's korting zou ik ook voor lief nemen zodat je lekker nu al kan gaan starten. Als je de kosten van (beter) vlees en goede kolen optelt als bbq liefhebber voor de periode tm deze nazomer, valt die korting die je had kunnen krijgen over 8 maanden ook best wel mee
Prijzen fluctueren niet gigantisch. Tegelijkertijd is er een verschil tussen de vraagprijs en wat je betaald. Ik vraag eigenlijk altijd om korting en voor mij eigen BBQ (gas en kolen) ging er toch nog een aardig bedrag af en als service werd deze dan gebracht en in elkaar gezet. Dat kan je best zelf doen, maar service is zeker fijn.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik heb van dit soort hout gekocht https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01BSREPQS om te roken.

Heeft iemand ervaring met dit soort blokken? tot nu toe had ik chips, maar dit lijkt me makkelijker in een kamado omdat zo'n blok langer meegaat.
Voor de kenners, soaken jullie deze of gaan ze droog op het houtskool, wat werkt beter?

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 12-02-2021 12:55 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Meestal een blokje of 2-3 als ik pulled pork maak. Afhankelijk van de grootte van de chunks en de grootte van mijn varkensnek.
Uiteraard verspreid door de kamado.
Vind het idd fijner dan die kleine snippers. Maar voor moink balls pak ik wel weer snippers.
[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 12-02-2021 12:57 ]
mithras schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:19:
[...]
Je kan dan beter bepalen welk type (merk) je wil dan wachten op de ultieme aanbieding. Welk model heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding, ook als je kijkt naar meegeleverde accessoires en prijs van toekomstige accessoires? Daar zit meer verschil in dan een beetje korting. Modellen van vorige jaren zijn ook altijd goedkoper en nog wel verkrijgbaar.
Die korting moet ik maar vergeten dan. Tijd om een budget vast te stellen en daar mee aan de slag te gaanLoft schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:36:
[...]
Helemaal mee eens.
Prijzen fluctueren niet gigantisch. Tegelijkertijd is er een verschil tussen de vraagprijs en wat je betaald. Ik vraag eigenlijk altijd om korting en voor mij eigen BBQ (gas en kolen) ging er toch nog een aardig bedrag af en als service werd deze dan gebracht en in elkaar gezet. Dat kan je best zelf doen, maar service is zeker fijn.
Het blok op de onderste foto's is duidelijk vochtig (ik doe in m'n vrije tijd aan houtbewerkingToolkiT schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:55:
Vraagje over roken..
Ik heb van dit soort hout gekocht https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01BSREPQS om te roken.
[Afbeelding]
Heeft iemand ervaring met dit soort blokken? tot nu toe had ik chips, maar dit lijkt me makkelijker in een kamado omdat zo'n blok langer meegaat.
Voor de kenners, soaken jullie deze of gaan ze droog op het houtskool, wat werkt beter?
[Afbeelding]
Chips hebben een groter oppervlak dan grotere blokken en kunnen daardoor meer smaak/rook afgeven dan een groot blok. Een groot blok gaat langer mee, maar minder intensief.ToolkiT schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:55:
Vraagje over roken..
Ik prefereer soaken en chips, bij droog hout was het te snel zwart/kolen
Dat ja.418O2 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:56:
Droog er op, je wil roken, niet stomenVolgens mij moet je een droog blok ook best lang weken om er echt significant vocht in te krijgen
Ik soak niet. Bij soaken komt er waterdamp vanaf... en daarna rook. Die waterdamp voeg ik wel toe als ik dat zou willen. Soaken heeft imho geen meerwaarde.
Soaken in whisky/rode wijn/whatever je allemaal ziet vind ik zonde. Goede wijn drink ik, whisky ook.
Volgens mij vond Modernist Cuisine hier ook wat van.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Bij chips soak ik ook meestal anders fikken ze in 1 minuut wegLoft schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:58:
[...]
Chips hebben een groter oppervlak dan grotere blokken en kunnen daardoor meer smaak/rook afgeven dan een groot blok. Een groot blok gaat langer mee, maar minder intensief.
Ik prefereer soaken en chips, bij droog hout was het te snel zwart/kolen
Bij deze blokken ga ik eerst maar eens droog beginnen en aankijken wat het resultaat is.. de blokken zijn trouwens behoorlijk groot, groter dan ik had verwacht..
Ik heb ooit een keer nep heineken gekocht ('van de velde' oid) als bier viel dat erg tegen dus mooi voor koken te gebruiken..Boudewijn schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:20:
[...]
Dat ja.
Ik soak niet. Bij soaken komt er waterdamp vanaf... en daarna rook. Die waterdamp voeg ik wel toe als ik dat zou willen. Soaken heeft imho geen meerwaarde.
Soaken in whisky/rode wijn/whatever je allemaal ziet vind ik zonde. Goede wijn drink ik, whisky ook.
Volgens mij vond Modernist Cuisine hier ook wat van.
Ditto met de gluhwijn die ik met kerst niet gedronken heb (want lockdown en dus geen vrienden over de vloer), zit ook nog kruiden in dus win-win
Ja je moet ze niet als kleine blokjes vol in de gloeiende kolen gooien. Aan de andere kant neemt vlees alleen in het begin van de garing rook(smaak) op.ToolkiT schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:20:
[...]
Bij chips soak ik ook meestal anders fikken ze in 1 minuut weg
Bij deze blokken ga ik eerst maar eens droog beginnen en aankijken wat het resultaat is.. de blokken zijn trouwens behoorlijk groot, groter dan ik had verwacht..
Nadat de buitenkant al gegaard is heeft roken bijzonder weinig zin meer (de rookgassen dringen dan niet goed meer door).
Wijn die ik te smerig vind om te drinken ga ik niet in mijn eten gooien
[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 12-02-2021 13:24 ]
Als ik kook met bier drink ik ook graag dat biertje bij het eten bijvoorbeeld.
Vandaag kwam ik bij de Makro de Tarrington House Naggado Kamado tegen voor 399ex/483inc.
Na 2 jaar veel plezier te hebben gehad van mijn 83 euro kostende Action Ei, ben ik nu wel toe aan ietsjes meer ruimte op het rooster. Aan de andere kant wil ik ook niet te groot gaan, want hoe kleiner de Q, hoe sneller warm en des te zuiniger die is. Dan is een ribeye-tje grillen makkelijker en sneller, dan een groot ding opstoken.
Wat me positief opvalt aan deze set-up van de Makro is dat die zo te zien al een onderstel heeft, en plankjes aan de zijkant. Dat past mooi in de hoek waar ik ruimte heb.
Maar de vraag is, Is dit wat? en is het een beetje kwaliteit voor de prijs die je betaald?
Op internet is er verder weinig over te vinden. Behalve dan een Youtube video
:strip_exif()/f/image/u3ESixLNmQH8JoOttSFHRURj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2mS6s1Dm7f8NWBRlRhKGpuEF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDC42ijkzWPgeEJxiEtFm8tw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ol116fgp7RYcDgBePGfeGqm6.jpg?f=fotoalbum_large)
American Express vraagbaak
echt smerig spul ik ook niet. Maar mulled wine had ik te veel flessen van staan..Boudewijn schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Wijn die ik te smerig vind om te drinken ga ik niet in mijn eten gooien
En het bier ging niet door het eten maar in de heatshieldpan..
B keuze gebruiken voor koken en A keuze drinken vind ik een goede balans.. maar Z keuze gaat naar het grote grijze archief (oftewel de kliko
Een vriend van me heeft een macro budget kamado (wel in oranje) en die is er blij mee.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:47:
Vraagje over wat jullie van de kwaliteit en prijs van onderstaande BBQ vinden!
Vandaag kwam ik bij de Makro de Tarrington House Naggado Kamado tegen voor 399ex/483inc.
Na 2 jaar veel plezier te hebben gehad van mijn 83 euro kostende Action Ei, ben ik nu wel toe aan ietsjes meer ruimte op het rooster. Aan de andere kant wil ik ook niet te groot gaan, want hoe kleiner de Q, hoe sneller warm en des te zuiniger die is. Dan is een ribeye-tje grillen makkelijker en sneller, dan een groot ding opstoken.
Wat me positief opvalt aan deze set-up van de Makro is dat die zo te zien al een onderstel heeft, en plankjes aan de zijkant. Dat past mooi in de hoek waar ik ruimte heb.
Maar de vraag is, Is dit wat? en is het een beetje kwaliteit voor de prijs die je betaald?
[YouTube: Tarrington House Naggado - Ceramic Charcoal BBQ]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat je je geld er wel uit haalt
Lijkt vrij veel op de kamado's waar ik naar zat te kijken (ongeveer zelfde prijsklasse).Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zat te kijken bij http://barbequekopen.online/collectie/
Daarvan weet ik dat het feitelijk Auplex kamado's zijn. Zo ziet die van jou er ook wel uit.
Ik denk dat je het redelijk kan vergelijken met wat je nu hebt, maar dan een paar stappen groter.
Ik heb deze Kamado ook, En gebruik hem nu bijna 2 jaar. Erg happy mee!Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Genoeg rooster ruimte en met een platesetter kun je ook goed low & slow sessie doen.
Tuurlijk zijn er merken met meer optie's en betere garanties etc. Maar ik kom ook van een gas bbq & een action ei af. Dan is dit zeker een mooie stap vooruit. Wellicht koop ik over 3 jaar wel een kamado met meer opties. ( want alle opties los erbij kopen = duur) zon kickash basket en C&C divider set lijken me wel wat. Puur omdat ik nu weet dat ik de BBQ regelmatig gebruik en leuk vindt!
kortom! voor dat geld zeker een goede optie! ga je een hoop plezier mee hebben!
Ik zou om korting vragen bij de winkel waar je wilt gaan kopen. Als korting niet mogelijk is, kun je ook vragen wat ze erbij willen leveren zonder extra te betalen (dat is vaak handiger voor hen)barktus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:57:
[...]
Die korting moet ik maar vergeten dan. Tijd om een budget vast te stellen en daar mee aan de slag te gaan
Hansschoenen, spatels, tangen, hout, heb je toch een keer nodig
Een dergelijk groot blok past niet bij mij op de BBQ. De BBQ is groot zat maar de ruimte tussen blok en grill wordt dan wel erg klein.ToolkiT schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:20:
[...]
Bij chips soak ik ook meestal anders fikken ze in 1 minuut weg
[ Voor 32% gewijzigd door Loft op 12-02-2021 16:31 ]
De reden dat ik een nieuwe wil zijn de volgende reden(en)
- max temp = 250/300 graden .. (weinig/geen isolatie/koelt snel af)
- weinig ruimte om te "grillen" ..
- kan niet zonder "rook" .. (slecht in te stellen)
- veel last van "pellets wissel" ..
- geen vlees thermometer "poort"
Ter info Pellets wisselen doe ik redelijk "vaak" .. hangt erg af van wat er in de smoker ligt. ..
maar als ik bv vol gas ga dan gooi ik liever het goedkope pellet meuk a 30 cent per kg ipv 4,50 per kg erop omdat je dan toch weinig "rook" hebt.. erg prettig als je bv je oven voorverwarmt met de pizzasteen
Moet zeggen dat de pellet bbq tot nu toe best bevalt voor 100,- showroom model is het ook zeker geen miskoop geweest. pluspunten:
+ schuin oplopende "pelletschroef" zodat pellets erin vallen en je weinig kans hebt voor een brand.
+ weinig onderhoud nodig
+ knopje omgooien en 5 minuten later staat de hens erin ..
+ redelijk roest vrij te houden
+ aparte schoorsteen (niet alle producten hebben een "schoorsteen" )
Zelf zou ik aan bv zoiets denken https://cookersandgrills....grill-smoker-gravity-fed/ maar ik ben niet gescharmeerd v.d kwaliteit / bouw ..
- ik mis een schoorsteen
- het ziet er niet "robuust" uit .. en nogal "slordig" werk ..
- geen "ontbrandings mechanisme (niet onoverkombaar)
- "speciaal" rook opbouw oid ..
- vet lekbak onhandig geplaatst
En je kan aan robuust denken aan 5mm staal oid, je kan ook ook denken dat ze met 1 a 2mm en wat meer vouw & laswerk het zelfde "stevigheid" bereiken.
Plus-punt vind ik:
+ gewoon normale kolen erin kunnen mikken
+ gril-rek kan je omdraaien .. "smoke" (bovenkant 3-hoek) en "sear" (onderkant 3-hoek)
+ aparte as-lade (duh) .. wel lekker groot
+ stille ventilator (niet dat de pellet variant blazer echt stoort btw)
ik vraag me af of ik moet kijken naar iets met meer isolatie, en wat ik vreemd vind is waarom kan een pellet grill niet zo'n hogere temperatuur bereiken (die van mij is wel extreem laag .. 300/350 graden Celcius moet met een "normale" duurdere variant wel te halen zijn of is dat te hoge verwachting(en) ?
En waarom kan bv de gravity fed (link hierboven) wel 370 C / 700 F halen ? zou ik ook wel van een pellet variant verwachten
Tja vanalles
Ik heb voor de rest geen ervaring met een gravity fed grill, nog nooit van gehoord zelfs tot nu.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Volgens mij moeten die pellet smokers wel tot 300-350 graden gaan oid .. teminste de betere varianten claimen dat wel te kunnen halen .. en voor 100 hoor je me niet klagen.. maar als jij een "dure" hebt en maar 250 graden haalt dan hmmmm denk ik dat je iets niet goed doet ofzo ..Ozzie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:12:
Een pellet grill is meer een smoker dan een grill. Mijn (dure) pellet grill gaat ook niet hoger dan ~250 graden, wat voor mij prima is. Als ik echt op hele hoge temperatuur wil grillen gooi ik gewoon mijn weber vol met houtskool en gril ik daarop.
Ik heb voor de rest geen ervaring met een gravity fed grill, nog nooit van gehoord zelfs tot nu.
@Koffie wil nog wel eens testen van diverse bbq's geloof ik .. wellicht hij een idee ?
Lage temp (koud roken) en zeer hoge temp (300-400 graden) zijn wel dingen die ik zoek in een nieuwe variant ..
Als jij veel geld betaald wat ik denk 500,- is .. dan vind ik het niet halen van 300 graden of hoger wel een dingetje .. menig pelletgril/smoker maakt er namelijk wel reclame mee dat ze die temp kunnen behalen.
Beetje het zelfde als een elektrische auto kopen waarvan het advertentie bereik 500km is en in de praktijk maar 150km haalt oid .. en met koud weer zelfs maar 100..

Tja vanalles
Ik zie geen gravity fed als ik op je link klik maar waarschijnlijk heb je het over de Masterbuilt.vso schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:58:
ik ben op zoek naar een "nieuwe" bbq ding .. ik heb nu een tarrington house pellet smoker/grill
De reden dat ik een nieuwe wil zijn de volgende reden(en)
- max temp = 250/300 graden .. (weinig/geen isolatie/koelt snel af)
- weinig ruimte om te "grillen" ..
- kan niet zonder "rook" .. (slecht in te stellen)
- veel last van "pellets wissel" ..
- geen vlees thermometer "poort"
Ter info Pellets wisselen doe ik redelijk "vaak" .. hangt erg af van wat er in de smoker ligt. ..
maar als ik bv vol gas ga dan gooi ik liever het goedkope pellet meuk a 30 cent per kg ipv 4,50 per kg erop omdat je dan toch weinig "rook" hebt.. erg prettig als je bv je oven voorverwarmt met de pizzasteen![]()
Moet zeggen dat de pellet bbq tot nu toe best bevalt voor 100,- showroom model is het ook zeker geen miskoop geweest. pluspunten:
+ schuin oplopende "pelletschroef" zodat pellets erin vallen en je weinig kans hebt voor een brand.
+ weinig onderhoud nodig
+ knopje omgooien en 5 minuten later staat de hens erin ..
+ redelijk roest vrij te houden
+ aparte schoorsteen (niet alle producten hebben een "schoorsteen" )
Zelf zou ik aan bv zoiets denken https://www.beefexclusief...al-charcoal-grill-smo.htm maar ik ben niet gescharmeerd v.d kwaliteit / bouw ..
- ik mis een schoorsteen
- het ziet er niet "robuust" uit .. en nogal "slordig" werk ..
- geen "ontbrandings mechanisme (niet onoverkombaar)
- "speciaal" rook opbouw oid ..
- vet lekbak onhandig geplaatst
En je kan aan robuust denken aan 5mm staal oid, je kan ook ook denken dat ze met 1 a 2mm en wat meer vouw & laswerk het zelfde "stevigheid" bereiken.
Plus-punt vind ik:
+ gewoon normale kolen erin kunnen mikken
+ gril-rek kan je omdraaien .. "smoke" (bovenkant 3-hoek) en "sear" (onderkant 3-hoek)
+ aparte as-lade (duh) .. wel lekker groot
+ stille ventilator (niet dat de pellet variant blazer echt stoort btw)
ik vraag me af of ik moet kijken naar iets met meer isolatie, en wat ik vreemd vind is waarom kan een pellet grill niet zo'n hogere temperatuur bereiken (die van mij is wel extreem laag .. 300/350 graden Celcius moet met een "normale" duurdere variant wel te halen zijn of is dat te hoge verwachting(en) ?
En waarom kan bv de gravity fed (link hierboven) wel 370 C / 700 F halen ? zou ik ook wel van een pellet variant verwachten
Ik wilde er ook eentje kopen maar heb intussen veel reviews gelezen en besloten hem niet te kopen. De kwaliteit schijnt niet best te zijn en veel gebruikers klagen over afbladderende verf, roest en kapotte fans.
Ik ga nu voor een GMG Daniel Boone.
thx link aangepast naar: https://cookersandgrills....grill-smoker-gravity-fed/rvalkema schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:53:
[...]
Ik zie geen gravity fed als ik op je link klik maar waarschijnlijk heb je het over de Masterbuilt.
Ik wilde er ook eentje kopen maar heb intussen veel reviews gelezen en besloten hem niet te kopen. De kwaliteit schijnt niet best te zijn en veel gebruikers klagen over afbladderende verf, roest en kapotte fans.
Ik ga nu voor een GMG Daniel Boone.
Maar het is inderdaad een Masterbuild Gravity Fed 560 oid .. (versie boeit niet echt naar mijn idee)
en nee ik ben er ook niet echt kapot van .. ik zie ook maar 3 voordelen
- verschillende maten "kolen" of hout (veel goedkoper dan pellets)
- stillere ventilator
- lagere en hogere temperaturenbereik * vso vind dit belangrijkste ..
- uitwisselbaar tussen grill-rek/rooster of grill-plaat (met hitte verdelers .. niet geheel onbelangrijk)
de andere voordelen zijn ook te vinden in pellet smokers dus niet zeer exclusief.
Ik moet zeggen dat mijn smoker de pellets in de bak vallen onder een oplopende hoek .. ipv --> horizontaal of neerwaartse hoek zoals de GMG DB. op zich een best groot veiligheids dingetje simpel maar effectief.
Het rooster uit de pellet hopper halen was ook 1 van de prettigste oplossingen .. alhoewel ik liever een schuifje of een andere simpele oplossing zou zien om je pellets eruit te halen. (zoals Pit Boss of Treager heeft )
Andere merk pelletsmoker heeft een slimme oplossing voor de vet opvang ding .. (speciale gaten) waardoor meer hitte omhoog komt en toch geen vet naar beneden valt .. (zoals Pit Boss Austin XL Pellet Grill )
de pizza oven 800 graden F = (426C) hmm nice
De Cuisinart woodcreek met aparte kolen bak is ook wel intressant. maar goed hmm keuzes
Tja vanalles
:strip_exif()/f/image/xEvjjCq5RRpoZAed1Vimufqo.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe doen jullie dat met een vastgevroren kamado?
Trust me - I'm a lawyer!
Dat dusKerminator schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:19:
Ik kreeg vanmiddag de Bastard niet open; vilt vastgevroren. Uiteindelijk met een ouderwetse brikettenstarter een setje kolen aangestoken en die via de bovenkant (cap er even af) in de kamado gegooid. Na 3 minuten ging de klep weer gewoon open.
[Afbeelding]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
En dan niet BBQ-en? Geen optiecopykat schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:24:
Zelfde. Of gewoon wachten tot t weer dooit..😋

Trust me - I'm a lawyer!
Waxinelichtje erin zetten langs de onderkant, is iets minder agressief dat jouw methode.
Looft lighter langs de rand halen kan ook.
Heel "Toevallig" heeft onze vriend Noskos daar net een filmpje over gemaakt.Kerminator schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:19:
Ik kreeg vanmiddag de Bastard niet open; vilt vastgevroren. Uiteindelijk met een ouderwetse brikettenstarter een setje kolen aangestoken en die via de bovenkant (cap er even af) in de kamado gegooid. Na 3 minuten ging de klep weer gewoon open.
[Afbeelding]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dank! Waardevolle info. Roept wel wat aanvullende vragen op.Borisvt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:41:
[...]
Ik heb deze Kamado ook, En gebruik hem nu bijna 2 jaar. Erg happy mee!
Genoeg rooster ruimte en met een platesetter kun je ook goed low & slow sessie doen.
Tuurlijk zijn er merken met meer optie's en betere garanties etc. Maar ik kom ook van een gas bbq & een action ei af. Dan is dit zeker een mooie stap vooruit. Wellicht koop ik over 3 jaar wel een kamado met meer opties. ( want alle opties los erbij kopen = duur) zon kickash basket en C&C divider set lijken me wel wat. Puur omdat ik nu weet dat ik de BBQ regelmatig gebruik en leuk vindt!
kortom! voor dat geld zeker een goede optie! ga je een hoop plezier mee hebben!
- wat is de garantie?
- welke accessoires zijn er te koop?
- zijn er accessoires van andere merken te koop die hierop passen?
Met name die laatste kon ik niet vinden. Sub 500 euro lijkt mijn zeer goedkoop voor dit formaat Kamado. Maar zo’n divide en conquer systeem lijkt me wel goud waard, maar kan het nergens als optie vinden bij de Makro.
Uiteindelijk gaat het er om wat de hele set in totaal kost, ook al koop je het niet in 1x...
American Express vraagbaak
Welke merken adverteren ermee dat ze 300+ graden halen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Mijn barbecue (Traeger Pro 780) is overigens wel wat duurder dan 500,- euro maar dat maakt weinig verschil.vso schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:51:
[...]
Volgens mij moeten die pellet smokers wel tot 300-350 graden gaan oid .. teminste de betere varianten claimen dat wel te kunnen halen .. en voor 100 hoor je me niet klagen.. maar als jij een "dure" hebt en maar 250 graden haalt dan hmmmm denk ik dat je iets niet goed doet ofzo ..
@Koffie wil nog wel eens testen van diverse bbq's geloof ik .. wellicht hij een idee ?
Lage temp (koud roken) en zeer hoge temp (300-400 graden) zijn wel dingen die ik zoek in een nieuwe variant ..
Als jij veel geld betaald wat ik denk 500,- is .. dan vind ik het niet halen van 300 graden of hoger wel een dingetje .. menig pelletgril/smoker maakt er namelijk wel reclame mee dat ze die temp kunnen behalen.
Beetje het zelfde als een elektrische auto kopen waarvan het advertentie bereik 500km is en in de praktijk maar 150km haalt oid .. en met koud weer zelfs maar 100..en dan zeggen dat je dan maar overschakelt naar een bezine auto als je lange afstanden moet rijden
tja .. dat lijkt me niet echt de bedoeling
Als ik naar de gangbare merken kijk voor pellet grills halen ze allemaal zo rond de 250 graden.
Je elektrische auto verhaal slaat sowieso nergens op en ik begrijp ook niet zo goed wat dat met barbecueën te maken heeft.
Waar heb je die zeer hoge temperaturen voor nodig?
* vso snapt je nietOzzie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:13:
Welke merken adverteren ermee dat ze 300+ graden halen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Mijn barbecue (Traeger Pro 780) is overigens wel wat duurder dan 500,- euro maar dat maakt weinig verschil.
Als ik naar de gangbare merken kijk voor pellet grills halen ze allemaal zo rond de 250 graden.
T
Je elektrische auto verhaal slaat sowieso nergens op en ik begrijp ook niet zo goed wat dat met barbecueën te maken heeft.
Waar heb je die zeer hoge temperaturen voor nodig?
Je vindt het normaal om blij gemaakt te worden met een dode vogel oid ?
pellet grils moeten "koud" kunnen roken maar ook enige warmte 300-400 graden oid kunnen bereiken.
teminste 90% van die dingen zouden in die range moeten zitten. iets waar ze allemaal mee adverteren.
Waarom wijk je dan uit naar je "ei" ?
als die masterbuild het kan waarom kan een pelletgril dat niet ..
en als je zegt dat pellets dat niet kunnen --> uni pizza ovens .. zie die dingen
De hoge temp wil ik hebben voor pizza of aanbraden van vlees .. gewoon ff het rooster kussen voordat het de mond in gaat
ps voor een cheap-ass-makro huismerk knock-off ding .verwacht ik geen wonderen .. maar blijkbaar is die net zo goed als die Traeger Pro 780 alleen dat scheelt me 400,-
[ Voor 6% gewijzigd door vso op 13-02-2021 21:00 ]
Tja vanalles
Moest ff twee keer lezen voordat ik goed las....😁vso schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:58:
[...]
De hoge temp wil ik hebben voor pizza of aanbraden van vlees .. gewoon ff het rooster kussen voordat het de mond in gaat
ps voor een cheap-ass-makro huismerk knock-off ding .verwacht ik geen wonderen .. maar blijkbaar is die net zo goed als die Traeger Pro 780 alleen dat scheelt me 400,-
Niet aan kinderen vertellen kusje aan t rooster is nie echt aan te raden als ie aan staat...
Die auplex dingen doen t vaak gewoon al is vaak de tafeltjes, frame en rooster draaddikte iets minder van kwaliteit. Keramiek is uiteraard ook zachter. Vilt dat sneller stuk is, of enigzins variabele diameter vd randen vd schalen. Niet dat t uitmaakt als je eerst ff wilt proberen. afschrijven in paar jaar en genieten.
Kans op iets dat stuk gaat is groter, achteraf opties kopen die net niet lekker passen dat soort geneuzel maar je vlees is net zo lekker op die cheap ass als op een BGE, KJ, Primo...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Heel verhaal, alleen geen antwoord op de vraag: Welke merken pellets grills adverteren ermee dat ze 300-400 graden kunnen halen? Koud roken is overigens ook niet waar een pellet grill voor bedoeld is, het kan overigens wel, met wat moeite. Voor koud roken kan je beter kijken naar een rookoven.vso schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:58:
[...]
* vso snapt je niet
Je vindt het normaal om blij gemaakt te worden met een dode vogel oid ?
pellet grils moeten "koud" kunnen roken maar ook enige warmte 300-400 graden oid kunnen bereiken.
teminste 90% van die dingen zouden in die range moeten zitten. iets waar ze allemaal mee adverteren.
Waarom wijk je dan uit naar je "ei" ?
als die masterbuild het kan waarom kan een pelletgril dat niet ..
en als je zegt dat pellets dat niet kunnen --> uni pizza ovens .. zie die dingen
Ik denk dat je gewoon beter naar iets anders dan een pellet grill kan kijken? Ik gebruik mijn pellet grill voor low and slow en daar is die uitstekend voor geschikt, zoals ik al zei is het een smoker en kan je er dus in (warm) roken. Die Masterbuilt is gewoon een heel ander soort barbecue dus ik snap de vergelijking die je probeert te maken niet helemaal. Op een Kamado kan je ook rustig 400 graden halen, geen enkel probleem.
Toen ik mijn pellet grill aanschafte was ik ook niet op zoek naar een apparaat dat alles kan, ik wilde een grill die super geschikt is voor langdurig low and slow grillen zonder dat ik er naar om hoef te kijken. Daar voldoet die perfect aan. Als ik iets wil afgrillen op hete kolen kan dat altijd nog op mijn weber, alhoewel op een gietijzeren rooster in de traeger op de hoogste stand ook prima gaat.
Sorry, amper pelletsmoker ervaring. Ik heb wel een pelletkachel , telt dat ook?vso schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:51:
[...]
Volgens mij moeten die pellet smokers wel tot 300-350 graden gaan oid .. teminste de betere varianten claimen dat wel te kunnen halen .. en voor 100 hoor je me niet klagen.. maar als jij een "dure" hebt en maar 250 graden haalt dan hmmmm denk ik dat je iets niet goed doet ofzo ..
Beetje het zelfde als een elektrische auto kopen waarvan het advertentie bereik 500km is en in de praktijk maar 150km haalt oid .. en met koud weer zelfs maar 100..en dan zeggen dat je dan maar overschakelt naar een bezine auto als je lange afstanden moet rijden
tja .. dat lijkt me niet echt de bedoeling
Helemaal vergeten een winters plaatje van m'n braaihok te spammen hier
:strip_exif()/f/image/kHjmDPYFbeB94z4eWLLLXYG0.jpg?f=fotoalbum_large)
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Tja je kan in een zeer oude goedkope auto met banden zonder profiel in nat weer ook van A naar B komen echter in een "tank" zoals rolls royce met goeie profiel banden en rugmassage/verwarmde stoelen etc .. kom je toch net iets ontspannender aan ..toch ? alleen daar hangt wel een prijskaartje aan vast.copykat schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:20:
Moest ff twee keer lezen voordat ik goed las....😁
Niet aan kinderen vertellen kusje aan t rooster is nie echt aan te raden als ie aan staat...
[...]
Die auplex dingen doen t vaak gewoon al is vaak de tafeltjes, frame en rooster draaddikte iets minder van kwaliteit. Keramiek is uiteraard ook zachter. Vilt dat sneller stuk is, of enigzins variabele diameter vd randen vd schalen. Niet dat t uitmaakt als je eerst ff wilt proberen. afschrijven in paar jaar en genieten.
Kans op iets dat stuk gaat is groter, achteraf opties kopen die net niet lekker passen dat soort geneuzel maar je vlees is net zo lekker op die cheap ass als op een BGE, KJ, Primo...
Dus dat mijn knock-off cheap pellet smoker niet zeer laag temperatuur of zeer heet kan worden of andere mankementen heeft tja .. dat neem ik wel voor lief..
Ik vind het alleen verbazend als je "dure" pellet smoker dezelfde mankementen vertoont.
Een aparte inzet voor bv pizza die 400-600 graden oid kan bereiken is zeker wel intressant ..
Is 250 tot 400 graden niet bereiken een issue ? niet echt .. teminste ik ervaar het niet super als een gemis.
zou zeker nice to have .. zijn..
Wat ik zeker wel mis is het "zonder rook" .teminste de houtskool "ervaring" mis je met pellet smokers wel .. vandaar dat ik de masterbuild-zwaartekracht gevoerde smoker wel intressant vind.. maar niet voor die prijs en zeker niet voor die bouwkwaliteit..
ik zou nog liever zelf een zwaartekracht gevoerde oplossing erbij verzinnen/knutselen ..
Tja vanalles
pelletsmoken is imho geen "kunst" nu ja .. dat is het wel maar even grof gezegt .. dus niet.Koffie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:46:
[...]
Sorry, amper pelletsmoker ervaring. Ik heb wel een pelletkachel , telt dat ook?![]()
[Afbeelding]
- laad je "rook" pellets a 1,25 tot 3,- euro per kg oid in de hopper
- zet hem op je gewenste temperatuur en wacht x tijd.
- als je contineu kijkt naar het vlees kook je niks. (opent om te checken)
Hoe hoger de temp (boven de 100 graden C) hoe minder rook van je product .. (in mijn ervaring) ..
mijn ervaring en dat kan aan mijn pelletsmoker zelf liggen is dat "koud" roken een enorme uitdaging is omdat hij teveel pellets "voert" en dus meer hitte genereert dan gewenst .. maar again het kan zijn dat andere merken oid dit veel beter kunnen beheersen ..
Maar 4kg (a 18-25 euro oid) kan je op "rook stand (zeg 0 tot 100 graden) 24 uur tot 96 uur mee dus extreem lang.
Hogere temperaturen waarom ze die niet bereiken ?? .. ligt dat aan houten pellets of de bouw wijze van deze smokers ? etc ? tja ik weet het niet ..
Ik wissel ze zelf gewoon om naar "kachel pellets" .. en zet hem vol gas (hoogste stand) een Kilogram pellets verstook je dan zeer rap en dan is 4,50 per 14kg erg voordelig zeker als je 4 tot 7 kg pellets per "sessie" erdoorheen blaast .. binnen 1 a 2 uur. (zeker met pizza's)
tja in die 4,50 a 14kg "kachel pellets" er kan naaldhout in zitten lijkt mij ook minder een issue ,, omdat het zo heet en rap verbrand dat het weinig tijd krijgt als "rook" in het vlees te gaan zitten.
@Koffie Nu ja hoopte meer dat je wat wou roepen over "zwaartekracht gevoerde kolen dingen oid" of kolen vs hout .. en hout + kolen
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 14-02-2021 11:51 ]
Tja vanalles
Pellet BBQ's heb ik nooit gehad of gebruikt.
maar t geen wat ik weet van stalen BBq's is
legering, dikte staal, manier van "poedercoaten?" toplaag afwerking zegmaar dat bepaald in hoge maten de bouwkwaliteit.
alle randapperatuur zoals pellet magazijn en toevoermechanisme, temperatuurmeter electronica/besturing.
WATERDICHTHEID! Warmtebestendigheid bedrading en pellettransportmechanisme.
Dat bepaalt denk ik of iets wel of geen geld waart is.
De nock off's zijn vaak op alle gedeeltes minder en besparing doet sneller iets stuk gaan.
Maar om iet's te proberen of het wat is, is een nock -off een prima manier om een tijdje plezier te hebben.
Jammer is vaak dat een technisch goed product zonder marketingnaamkosten schaars zijn.
in kamadoland is oa de Masterbuild een positieve uitzondering.
Dus je zou opzoek moeten gaan naar de pelletsmoker variant daarin.
(veel plaatjes kijken naar overeenkomsten en de "echte"merken" vaak fysiek bekijken zodat je weet hoe het er uit zou moeten zien.
De pelletsmokers die ik tot nu toe gezien heb zijn nou ook niet echt van heul dik staal.vso schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:16:
[...]
hogere temperaturen ?? waarom ze die niet bereiken .. ligt dat aan houten pellets of de bouw wijze van deze smokers ? etc ? tja ik weet het niet ..
Wellicht beter isoleren?
Nee sorry, ik vind zelf fikkie stoken veel te leuk om dit automagisch te laten gebeuren@Koffie Nu ja hoopte meer dat je wat wou roepen over "zwaartekracht gevoerde kolen dingen oid" of kolen vs hout .. en hout + kolen
Dat klopt wel ze zijn over het algemeen niet "van dik hout" zaagt men planken staal .. dus als je zegt dat je pc kast "staal" even dik is .. oid .. dan geef ik je geen ongelijk.. .. als dit 0,2 is is het imho veel .Koffie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:50:
[...]
De pelletsmokers die ik tot nu toe gezien heb zijn nou ook niet echt van heul dik staal.
Wellicht beter isoleren?
[...]
Nee sorry, ik vind zelf fikkie stoken veel te leuk om dit automagisch te laten gebeuren
je braai zal wel 10x zoveel zijn 2mm of 3mm staal .. dussuh
Er zijn btw wel pelletsmokers die geisoleerd zijn, houd overgens nog niet over kwa performance zover ik gelezen heb ..
Tja zelf stoken vs automagisch is imho niet de discussie .. jij beweerde tijdje terug Q's te testen .. dus vandaar de vraag of dit wel eens de reveu gepasseerd is ..
Tja vanalles
mijn ervaring met de pelletsmoker (1 a 2 jaar ?)copykat schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:43:
@vso
Pellet BBQ's heb ik nooit gehad of gebruikt.
maar t geen wat ik weet van stalen BBq's is
legering, dikte staal, manier van "poedercoaten?" toplaag afwerking zegmaar dat bepaald in hoge maten de bouwkwaliteit.
alle randapperatuur zoals pellet magazijn en toevoermechanisme, temperatuurmeter electronica/besturing.
WATERDICHTHEID! Warmtebestendigheid bedrading en pellettransportmechanisme.
Dat bepaalt denk ik of iets wel of geen geld waart is.
De nock off's zijn vaak op alle gedeeltes minder en besparing doet sneller iets stuk gaan.
Maar om iet's te proberen of het wat is, is een nock -off een prima manier om een tijdje plezier te hebben.
Jammer is vaak dat een technisch goed product zonder marketingnaamkosten schaars zijn.
in kamadoland is oa de Masterbuild een positieve uitzondering.
Dus je zou opzoek moeten gaan naar de pelletsmoker variant daarin.
(veel plaatjes kijken naar overeenkomsten en de "echte"merken" vaak fysiek bekijken zodat je weet hoe het er uit zou moeten zien.
ik heb de showroom model in zijn geheel mee vervoerd naar huis, er zat geen papiertje of iets bij.
Gelijk kit, kachelband en spuitverf (alles voor hoge temp/kachel) gehaald.
- Ding redelijk gedemonteert en overal waar het "vast geschroeft" is .. kit gespoten
- wat isolatie band bij de deksel v.d hopper
- hitte "isolatie band" bij de deksel van het rook gedeelte ..
- alles goed (in)gespoten.
Dan inbranden / olie-en enzv.
Waterdicht is voor de pellets wel handig, immers het zijn vocht magneten anders zou je ze ook niet in kattenbakken gebruiken (en kattebak pellets zijn duurder dan kachel pellets scheelt voor 14kg 20cent )
Maar moet zeggen dat alleen bij lange sessies v.d Q ik het controleren v.d hopper vaak toch wel even wat condens v.d deksel afhaal .. maar voor de rest niet echt issues heb met vocht.
Afgezien dat die @!)(%&@#)$@_)! ventilator een redelijke bron is van "lawaai" (je kan er wakker van liggen) heeft hij best wel voordelen .. 1 ervan is dat ik mijn verlengde 80mm DIY kachel pijp niet extra hoefde voorzien van ventilatie regeling(en) .. die eerder genoemde ventilator forceert het lucht toch wel naar buiten.
Andere merken pellet-smokers hebben hun pellet-aanvoer-schroef (auger) liggend ipv een hoek en daar schijnt veel issues mee te zijn zeker als de ventilator ermee kapt ..
Enige probleem wat ik heb is dat as in de "rookpot" (pelletopvangbak) blijft liggen en dat mogelijk een probleem zou kunnen vormen met ontbranden .. wat ik eerlijk gezegd niet opmerk.
De duurdere pelletsmokers hebben een dubbele laag "dun" metaal met wat lucht ertussen als gepattenteerde (sales pitch) voor hogere temperaturen zou moeten zorgen . tja .. ik loop er nog niet echt warm voor..
ik zou eerder beargumenteren dat men liever nog niet het beste verkoopt voor 500,- maar liever troep voor die prijs en zodat het beste paard van stal voor 2500 verkocht kan worden. terwijl die feitelijk alleen maar 500,- waard is.
teminste veel van dat spul lijkt mij enorm overprijst meuk ..
Tja vanalles
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Een lijst met (mijn) de ideale kamado 21inch. (large)
- Keramische deflector heel met twee standen en gril houder, alla de masterbuild en KJ. (ik heb nu en vol keramische en de drie pootjes zijn niet super stabiel voor t rooster ook er uit vissen is een hete bedoening)
- D and C halve maan roosters en deflector plates.( die dutch oven houder is ook top voor een pan.)
- gietijzeren rooster voor op die grilhouder
- vuur schaal in delen? Stalen ring is dat goed of slecht? Of gewoon klassiek twee delen topring en vuurschaal.
-houtskoolmand. As opvanger vind ik minder belangrijk, beetje schrapen in een opvang klaar.
Goed sluitende topvent en luchtinlaat is wel belangrijk.
-Grote stevige wielen en frame voor verrijden.
-Liefst geen houten zijtafels (schimmel)
-Glasfiber afdichting. Niet echt een ding want gewoon vervangen ,indien vilt , na een tijdje voor glasfiber.
- goede garantie en service. (keramiek garantie zegt iets over hoe ze je willen helpen met problemen.
- voldoende passende accessoires toe te voegen.
De MB classic is nu 789,- een divide en conquer er bij, gietijzeren rooster of twee halven.
Setje fibervilt. Kolenmandje . Dan ben je er wel.
Onder de 1000euro of er net boven. Gebruikt uitmuntende KJ onderdelen en ook de service level.
Beschikbaarheid is een beetje wisselend en je moet er snel bij zijn , ze zijn zomaar "op".
De Grill Bill large pro II is nu boven de 1000,- en je moet ook een D en C kopen. 109,- asmand aka kolenmand a 75,-. zo'n 1250,-. Ook nette prijs en iemand die bezig is met verbeteren. Een product
/merk op de markt zetten. Dat zou gunstig zijn voor nieuwe accessoires en verbeteringen en service.
Ik denk een betere keus dan de grillguru's.
Goeie concurent van de MB Classic denk ik.
Bastard large urban? 1500 euro.
Moet nog wat bij dan. Dan zal ik eerder een KJ classic II aanschaffen.
Als ik de balans opmaak is de masterbuilt aka KJ 1 1/2 classic (er zijn wat features van de classic II ingestopt) nog steeds een benchmark.
En als bonus alle KJ classic spullen passen er op.
Nou maar hopen dat de MB classic II large, een vernieuwde versie van de huidige, er volgend jaar is..
Iemand nog andere ideeën?
Edit. Ik heb 1 dicht gietijzeren halve maan en 1 open. Is erg fijne combi vind ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennis1812 op 14-02-2021 19:07 ]
Die classic II is 1500, - euro.Dennis1812 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:04:
Ik heb het idee dat je een KJ classic 2/3 moet kopen + gietijzeren roosters + een spit als je toch bezig bent en dan een combi korting moet vragen. Die heeft alles wat je vraagt.
Edit. Ik heb 1 dicht gietijzeren halve maan en 1 open. Is erg fijne combi vind ik.
Maar inderdaad, giet ijzer er bij (50euro) plus 50 euro voor de dichte versie en je bent er. Edit, geen asbasket dus 80euro erbij.( Zeg 1700,-)
Doet wel au maar je hebt gelijk.
https://www.barbecuexxl.n...1-qQCsEAAYAiAAEgLFIfD_BwE
https://www.barbecuexxl.n...1sDgjqEAAYASAAEgLoyfD_BwE
789, plus, 100euro 2 gietijzer als boven(halve maan), asmandje 80euro, D en C a 109 euro(universeel). Fibervilt 70 euro. Volle gietijzer rooster is ook 50euro. Zeg 1200 euro..
tegen die Grill Bill pro versie.
https://grillbillbbq.com/...1-inch-grill-bill-pro-ii/
1049, euro extra Asmandje, 75 euro, 109, d en c, 100 halvemaan gietijzer 2x. Dicht en open voor smash burgers en uitjes Nog iets?
Zeg 1350 1400 euro?
Die MB is wel een ijzersterke zet van KJ. ( verlenging van je mallen en voorraad op maken.)
Als je de "levenslange" garantie aka service bekijkt doet de KJ ook nog mee.
GB hangt er beetje tussen. (wel erg mooi uiterlijk en een gunfactor.)
Zet hem, KJ classic II, er bij...
[ Voor 28% gewijzigd door copykat op 14-02-2021 20:59 . Reden: Details toegevoegd ]
En de enorm lange en goede garantie van KJ is ook fijn.copykat schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Die classic II is 1500, - euro.
Maar inderdaad, giet ijzer er bij en je bent er.
Zet hem er bij...
Ik heb mijn Auplex Large nu een jaar, en behalve dat de onderste luchtschuif wat stroef gaat (moet ik nog steeds eens naar kijken) herken ik niets in je verhaal. 21 inch accessoires (spit, devide en conquer) passen prima, rooster is ook van prima kwaliteit. Vilt wordt wel wat minder, maar de pizza sessies helpen daar ook wel aan mee.copykat schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:20:
[...]
Mijn zwager heeft een kj classic 2, maar voor de kwaliteit op zich hoef je het niet te laten.
Ik heb een tuincentrum versie.robkrekel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:09:
[...]
Ik heb mijn Auplex Large nu een jaar, en behalve dat de onderste luchtschuif wat stroef gaat (moet ik nog steeds eens naar kijken) herken ik niets in je verhaal. 21 inch accessoires (spit, devide en conquer) passen prima, rooster is ook van prima kwaliteit. Vilt wordt wel wat minder, maar de pizza sessies helpen daar ook wel aan mee.
Mijn zwager heeft een kj classic 2, maar voor de kwaliteit op zich hoef je het niet te laten.
Bewust. Eerst kijken of t bevalt.
Slechter, zachter keramiek doet gewoon zn werk maar ik zie en merk dat de vuurschaal wat snel brokkelt.
Scharnier is simpel en werkt maar roest vlekken, aanslag op "rvs" is aanwezig.
Topvent heb ik moeten aanpassen, te veel ruimte in scharnier, bij elke opening "klonk".
Luchtschuif lekte behoorlijk, kamado ging niet uit.
Aangepast.
Kamado schalen zijn net niet als de grilguru compact qua vorm dus veel accessoires voor 16 inch passen niet.
Auplex zal als fabriek ook verschillende qualiteiten uitleveren aan opdrachtgevers .
Wat ik zeg is :de keramiek garantie geeft weer welke kwaliteit je koopt.
Ik vind de top 3 ook erg prijzig.
Wellicht zit er ook nog verschil tussen een auplex zoals ik die gekocht heb, onder dezelfde merknaam, als de rebrand kamado's uit de bouwmarkt of tuincentra.copykat schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Ik heb een tuincentrum versie.
Bewust. Eerst kijken of t bevalt.
Slechter, zachter keramiek doet gewoon zn werk maar ik zie en merk dat de vuurschaal wat snel brokkelt.
Scharnier is simpel en werkt maar roest vlekken, aanslag op "rvs" is aanwezig.
Topvent heb ik moeten aanpassen, te veel ruimte in scharnier, bij elke opening "klonk".
Luchtschuif lekte behoorlijk, kamado ging niet uit.
Aangepast.
Kamado schalen zijn net niet als de grilguru compact qua vorm dus veel accessoires voor 16 inch passen niet.
Auplex zal als fabriek ook verschillende qualiteiten uitleveren aan opdrachtgevers .
Wat ik zeg is :de keramiek garantie geeft weer welke kwaliteit je koopt.
Ik vind de top 3 ook erg prijzig.
Het laatste punt was ook exact mijn overweging. €1000+ vind ik gewoon te veel.
Ik heb zelf de Bastard large compleet 2020 super voordelig kunnen aanschaffen voor 935 met 25% korting bij Intratuin. Ben er super blij mee, de garantie op de keramische delen vanaf het 2020 model is tegenwoordig ook "levenslang" echter is dit in de kleine lettertjes wel omschreven als 20 jaar. De bouwkwaliteit is dik in orde!copykat schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Die classic II is 1500, - euro.
Maar inderdaad, giet ijzer er bij (50euro) plus 50 euro voor de dichte versie en je bent er. Edit, geen asbasket dus 80euro erbij.( Zeg 1700,-)
789, plus, 100euro 2 gietijzer als boven(halve maan), asmandje 80euro, D en C a 109 euro(universeel). Fibervilt 70 euro. Volle gietijzer rooster is ook 50euro. Zeg 1200 euro..
1049, euro extra Asmandje, 75 euro, 109, d en c, 100 halvemaan gietijzer 2x. Dicht en open voor smash burgers en uitjes Nog iets?
Zeg 1350 1400 euro?
Die MB is wel een ijzersterke zet van KJ. ( verlenging van je mallen en voorraad op maken.)
Als je de "levenslange" garantie aka service bekijkt doet de KJ ook nog mee.
GB hangt er beetje tussen. (wel erg mooi uiterlijk en een gunfactor.)
Zet hem, KJ classic II, er bij...
Wat veel mensen trouwens niet lijken te weten is dat de vierkante platesetter van de Bastard ook gewoon als Divide & Conquer fungeert met de halve platesetters en halve maan (gietijzer) roosters. De grillverhoger heeft een dubbele functie als half RVS rooster.
De bastard urban large is normaal gezien voor 1349 in de handel en voldoet volgens mij ook aan al je vereisten afgezien van houten klaptafels.
Dit is nu de prijs.
https://cookersandgrills....e-bastard-large-compleet/
hier laten ze overigens zien dat het d en c werkt met de vierkante versie.
Ja die prijs was ook wel geluk hebben maar zoals al vaker gemeld in dit topic, veelal kun je wel iets onderhandelen op een nieuwe BBQ. Verder is de gangbare adviesprijs van de normale Bastard large 1249,- en de urban versie 100 euro duurder. Dus je "gratis" pakket t.w.v. 100 euro betaal je bij die gelinkte shop al gewoon zelf.copykat schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:36:
935,- kan je nu wel vergeten...
Dit is nu de prijs.
Beetje zoeken kun je hem ook wel goedkoper vinden, zoals hier.
Was trouwens nog vergeten te melden, maar als je de vierkante platesetter op z'n kop in de BBQ zet kun je hier prima een DO of wok op kwijt, werkt perfect!
[ Voor 9% gewijzigd door DD2 op 15-02-2021 16:39 ]
Wie weet wat ze nog met de prijs doen van het uitgaande 2020 model. Altijd vragen!copykat schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:36:
935,- kan je nu wel vergeten...
Dit is nu de prijs.
Ik heb in 2019 met black friday het 2019 model urban large compleet voor 900 op de kop getikt
zat net even te kijken en deze heeft die dutch oven ring optie. de meeste universele die je kan kopen hebben die er niet bij.robkrekel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:09:
[...]
devide en conquer) passen prima, rooster is ook van prima kwaliteit.
vond er nog een die los leverbaar is maar niet op voorraad.
https://www.grill-care.co...er-system-voor-21-kamado/
even een tweakers vraagje:
waarom heeft tweakers eigenlijk geen prijsvolger en selectie voor "kamado's"?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5I8pQ8vHUuke58eFn0A1tjZT.jpg?f=user_large)
ok tis geen electronica maar wel een wijd gespreid en gebruikt product.
KJ kwam naar boven maar erg basic.
Word t niet eens tijd voor een vergelijkings setup?
@DD2 "Was trouwens nog vergeten te melden, maar als je de vierkante platesetter op z'n kop in de BBQ zet kun je hier prima een DO of wok op kwijt, werkt perfect! "
goeie truc. kan de deksel nog dicht dan?
@DD2 B...de garantie op de keramische delen vanaf het 2020 model is tegenwoordig ook "levenslang" echter is dit in de kleine lettertjes wel omschreven als 20 jaar.
klein rondje gemaakt: keije kamado ook 20 jaar op keramiek., GrilGuru ook.
The Columbus ook 20 jaar (op de keramische vuurschaal) (is dat de gehele keramiek of alleen de firebox , binnenwerk?
quote"U krijgt 20 jaar garantie op het keramiek van de ketel en het deksel (kwaliteit gelijk aan A-merken zoals Kamado Joe en Yakiniku)."
niks over de overige delen zoals de topvent en frame.
Grill Bill 10 jaar keramiek en 2jaar rest
BONO kamado? levenslange garantie op keramiek..
kijk bij mijne is het duidelijk: 2 jaar garantie op uw barbecue... "hoestBagger"
(meerdere "merkloze" kamado's zijn 2 jaar fabrieks garantie.. (vermoedelijk europese wetgeving als minimum verplicht. :-D) en een paar 6 jaar op keramiek.
Nu gaat het er om of the Talk the Walk is . kleinelettertjes en dus " Tóevallig in deze situatie nét effe niet meneer, sorry valt buiten de garantie" of gewoon fotootje verhaaltje en opsturen als ze je geloven.
Maar serieus een kamado vergelijk lijst met prijs volger in tweakers zou werelds zijn. nu moet je elke keer een rondje googlen kijken wat waar wie hoeveel. alle opties en toegevoegde accessoires vergelijken, kwaliteit inschatten naar hand van de garantie vermelding.
[ Voor 75% gewijzigd door copykat op 15-02-2021 17:38 ]
Edit: kon het online niet zo snel vinden dus maar een foto gemaakt, misschien dat iemand er nog eens iets aan heeft.
:strip_exif()/f/image/U3ZsuYyvFAplfgABcmT05qDc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door DD2 op 16-02-2021 09:42 ]
Die heb ik er ook bij, maar die van jou is weer een tientje goedkoper. Heb dat ding nog nooit gebruikt eigenlijk, en dat ga ik ook niet doen, mijn Joy Stove is vrijdag binnen gekomencopykat schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:44:
[...]
zat net even te kijken en deze heeft die dutch oven ring optie. de meeste universele die je kan kopen hebben die er niet bij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jXIgaKpzn8GhCc5nEy38GfDE.jpg?f=user_large)
Ideeen heb ik niet.copykat schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:57:
Gewoon omdat t kan. (je moet een beetje bij zijn voor als er een top aanbieding voorbij komt....
Een lijst met (mijn) de ideale kamado 21inch. (large)
- Keramische deflector heel met twee standen en gril houder, alla de masterbuild en KJ. (ik heb nu en vol keramische en de drie pootjes zijn niet super stabiel voor t rooster ook er uit vissen is een hete bedoening)
- D and C halve maan roosters en deflector plates.( die dutch oven houder is ook top voor een pan.)
- gietijzeren rooster voor op die grilhouder
- vuur schaal in delen? Stalen ring is dat goed of slecht? Of gewoon klassiek twee delen topring en vuurschaal.
-houtskoolmand. As opvanger vind ik minder belangrijk, beetje schrapen in een opvang klaar.
Goed sluitende topvent en luchtinlaat is wel belangrijk.
-Grote stevige wielen en frame voor verrijden.
-Liefst geen houten zijtafels (schimmel)
-Glasfiber afdichting. Niet echt een ding want gewoon vervangen ,indien vilt , na een tijdje voor glasfiber.
- goede garantie en service. (keramiek garantie zegt iets over hoe ze je willen helpen met problemen.
- voldoende passende accessoires toe te voegen.
De MB classic is nu 789,- een divide en conquer er bij, gietijzeren rooster of twee halven.
Setje fibervilt. Kolenmandje . Dan ben je er wel.
Onder de 1000euro of er net boven. Gebruikt uitmuntende KJ onderdelen en ook de service level.
Beschikbaarheid is een beetje wisselend en je moet er snel bij zijn , ze zijn zomaar "op".
De Grill Bill large pro II is nu boven de 1000,- en je moet ook een D en C kopen. 109,- asmand aka kolenmand a 75,-. zo'n 1250,-. Ook nette prijs en iemand die bezig is met verbeteren. Een product
/merk op de markt zetten. Dat zou gunstig zijn voor nieuwe accessoires en verbeteringen en service.
Ik denk een betere keus dan de grillguru's.
Goeie concurent van de MB Classic denk ik.
Bastard large urban? 1500 euro.
Moet nog wat bij dan. Dan zal ik eerder een KJ classic II aanschaffen.
Als ik de balans opmaak is de masterbuilt aka KJ 1 1/2 classic (er zijn wat features van de classic II ingestopt) nog steeds een benchmark.
En als bonus alle KJ classic spullen passen er op.
Nou maar hopen dat de MB classic II large, een vernieuwde versie van de huidige, er volgend jaar is..
Iemand nog andere ideeën?
Maar mijn ervaring met de GrillBill kan ik wel met je delen;)
en die is eigenlijk alleen maar goed te noemen.
Prettig contact met de eigenaar, heb destijds mijn Pro Grill Bill gekocht inclusief een accesoires pakket waardoor ik heel goedkoop uit was.
Heb je ook ergens een build log van je braaihok, want dat ziet er echt goed uit en ben zelf van plan om deze zomer een buitenkeuken te maken. Dus ben nog zeker op zoek naar inspiratie.Koffie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:46:
[...]
Sorry, amper pelletsmoker ervaring. Ik heb wel een pelletkachel , telt dat ook?![]()
Helemaal vergeten een winters plaatje van m'n braaihok te spammen hier![]()
[Afbeelding]
PS/XBL: Nogne
Wat ik dan weer eh opmerkelijk vind is dat verschil van 10 jaar in garantie op zn keramiek tov zijn concurenten.
(wat ik al zei, kleine lettertjes en uitvoering bepaald de werkelijke garantie dus in praktijk kan t best gelijkwaardig zijn.)
Dat heb ik ook met de leverancier van de kamado Keije. Zij doen alles zelf en met verve. Klant tevredenheid staat hoger dan maximale winst.
Precies dit vind ik wel belangrijk in een aankoop van +- 1000 euro.copykat schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:14:
@Swaxie Dat heb ik ook met de leverancier van de kamado Keije. Zij doen alles zelf en met verve. Klant tevredenheid staat hoger dan maximale winst.
Indien er problemen zijn, weet ik bij wie ik moet zijn er wordt ik niet via 100 omleidingen gebracht naar iets of iemand die me dan afwijst omdat er naar kleine lettertjes gewezen wordt.
Ik heb nog geen problemen met een Grill Bill gehad, dus of die problemen tegen die tijd goed worden opgelost weet ik niet, maar een goed gevoel heb ik er wel bij, en dat vind ik persoonlijk altijd belangrijk.
En hier sluit ik mij helemaal bij aan!Swaxie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:17:
[...]
Precies dit vind ik wel belangrijk in een aankoop van +- 1000 euro.
Indien er problemen zijn, weet ik bij wie ik moet zijn er wordt ik niet via 100 omleidingen gebracht naar iets of iemand die me dan afwijst omdat er naar kleine lettertjes gewezen wordt.
Ik heb nog geen problemen met een Grill Bill gehad, dus of die problemen tegen die tijd goed worden opgelost weet ik niet, maar een goed gevoel heb ik er wel bij, en dat vind ik persoonlijk altijd belangrijk.
Ja hoor, even op woordje 'braaihok' in mijn sig klikkenNogne schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:07:
[...]
Heb je ook ergens een build log van je braaihok, want dat ziet er echt goed uit en ben zelf van plan om deze zomer een buitenkeuken te maken. Dus ben nog zeker op zoek naar inspiratie.
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Koffie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:15:
[...]
Ja hoor, even op woordje 'braaihok' in mijn sig klikken
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Alsnog heel erg bedankt want daar kan ik zeker wat mee
PS/XBL: Nogne
Die puree is visueel wat minder aantrekkelijk..komt misschien omdat ik kleine kinderen heb en het associeer met andere dingenRuubschen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:38:
Gisteren voor de 100ste keer kunnen bbq'en, sinds het in gebruik nemen op 1 juni 2020
Een lekker stukje Tri-tip, gerookt op beuken.
[Afbeelding]
Goede sear gegeven:
[Vimeo: Affakkelen Tri-tip]
En geserveerd op een pure van gewone en zoete aardappel met spinazie:
[Afbeelding]

Mooi stukje vlees daarintegen
:strip_exif()/f/image/ar8VrrP7zprE8P90avt4YpVl.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag de AVG vanuit de keuken lekker naar buiten verplaatst.
Aardappeltjes met wat zout en paprikapoeder, worteltjes en een gemarineerde procureurlap (kant en klaar, niet zelf gedaan).
Aardappels n.a.v bbq street eens zo geprobeerd ipv t eeuwige poffen op de bbq.
Damn dit was echt lekker. Bijna beter dan frietjes uit de frietpan.
Eindelijk eens de ideale rub gevonden voor een ribeye met steeds een gelukkige vrouw. Het komt uit een filmpje van PitmasterX van de tomahawk steak cook off.
1 goede koffielepel zout als beginpunt.
1/2 zwarte peper.
1/4 tot 1/3 uienpoeder
1/4 tot 1/3 knoflookpoeder
1/4 tot 1/3 paprikapoeder
En dan met hickory roken tot 48C, searen en dan 10 minuten laten rusten.
De Killer Hogs AP vs Kosmo Q SPG test was leuk maar een smaak tegenvaller. Een eigen gemaakte SPG kan beter zijn als deze kruiden, op een picanha was het zeker geen meerwaarde.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hallo,terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:15:
Ik heb mijn kamado binnen. Het is de Auplex NL Inferno:
[Afbeelding]
Dik scharnier :
[Afbeelding]
Ding is echt top. Ziet er super uit! Weegt wel wat! Opzich genoeg ruimte :
[Afbeelding]
Alleen een handleiding was wel makkelijk geweest maar ik heb die van de Grill Guru Compact gebruikt die was bijna gelijk. Die is ook door TopQ gemaakt dus. Of ie beter is dan een Auplex China ga ik nog onderzoeken.
Vandaag heb ik dezelfde besteld met de GGC platesetter erbij. Heb jij deze ook nog in gebruik en nog steeds tevreden?
Corona toeslag?
De vraag is ook groter. Dus prijzen omhoog.copykat schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:44:
Ligt het aan mij of zijn alle kamado's duurder geworden tov 2020?
Corona toeslag?
Mensen hebben geld teveel en kunnen niet op wintersport of zomervakantie.
Dan maar een kamado kopen.
Ik heb gehoord dat de import kosten uit China omhoog zijn gegaan...copykat schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:44:
Corona toeslag?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
altijd goed excuus...MrVegeta schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:13:
[...]
Ik heb gehoord dat de import kosten uit China omhoog zijn gegaan...
kan kloppen, minder passagiers vliegtuigen betekend minder "gaatjes" in de vrachtplek en dus minder transport korting.
zou kunnen maar er zijn ook een hoop mogelijke kamado kopers, winkel eigenaren en mkb-ers, feesten en partijen organisatoren enz. die nu op zwartzaad zitten. Dat heft elkaar denk ik wel op.Dennis1812 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:49:
[...]
De vraag is ook groter. Dus prijzen omhoog.
Mensen hebben geld teveel en kunnen niet op wintersport of zomervakantie.
Dan maar een kamado kopen.
Kreeg die info van een verkoper met wat cijfers hoeveel duurder het is geworden om te importeren. Hij zei dat ik misschien 2 maand geleden mijn kamado alvast wilde kopen om die prijsverhoging voor te zijn.copykat schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:32:
[...]
altijd goed excuus...
kan kloppen, minder passagiers vliegtuigen betekend minder "gaatjes" in de vrachtplek en dus minder transport korting.
[...]
zou kunnen maar er zijn ook een hoop mogelijke kamado kopers, winkel eigenaren en mkb-ers, feesten en partijen organisatoren enz. die nu op zwartzaad zitten. Dat heft elkaar denk ik wel op.
Vandaag gaat de Weber nog een keer aan, zal ongeveer de laatste keer zijn. Eend, entrecote, en als dessert brownie in sinaasappel.
[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 21-02-2021 10:28 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Denk dag ze gewoon per schip komen hoor. En de scheepvaart heeft een tijd platgelegen (want fabrieken lagen stil). Scheepvaart komt nu weer op gang maar er zijn wel 'wachtrijen'.copykat schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:32:
[...]
altijd goed excuus...
Even wat meer info omtrent onze garantie. We geven standaard 10 jaar garantie op het keramiek aan de buitenkant, 2 jaar op het binnenwerk. Daarnaast bieden we de optie om extra garantie bij te kopen. 5 of 10 jaar. Zo kun je zelf bepalen of je hier extra voor bij wil betalen of niet. Iets dat bij een aantal andere merken al in de prijs is mee berekend.copykat schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:44:
[...]
zat net even te kijken en deze heeft die dutch oven ring optie. de meeste universele die je kan kopen hebben die er niet bij.
even een tweakers vraagje:
waarom heeft tweakers eigenlijk geen prijsvolger en selectie voor "kamado's"?
[Afbeelding]
ok tis geen electronica maar wel een wijd gespreid en gebruikt product.
KJ kwam naar boven maar erg basic.
Word t niet eens tijd voor een vergelijkings setup?
@DD2 "Was trouwens nog vergeten te melden, maar als je de vierkante platesetter op z'n kop in de BBQ zet kun je hier prima een DO of wok op kwijt, werkt perfect! "
goeie truc. kan de deksel nog dicht dan?
@DD2 B...de garantie op de keramische delen vanaf het 2020 model is tegenwoordig ook "levenslang" echter is dit in de kleine lettertjes wel omschreven als 20 jaar.
klein rondje gemaakt: keije kamado ook 20 jaar op keramiek., GrilGuru ook.
The Columbus ook 20 jaar (op de keramische vuurschaal) (is dat de gehele keramiek of alleen de firebox , binnenwerk?
quote"U krijgt 20 jaar garantie op het keramiek van de ketel en het deksel (kwaliteit gelijk aan A-merken zoals Kamado Joe en Yakiniku)."
niks over de overige delen zoals de topvent en frame.
Grill Bill 10 jaar keramiek en 2jaar rest![]()
BONO kamado? levenslange garantie op keramiek..
kijk bij mijne is het duidelijk: 2 jaar garantie op uw barbecue... "hoestBagger"![]()
(meerdere "merkloze" kamado's zijn 2 jaar fabrieks garantie.. (vermoedelijk europese wetgeving als minimum verplicht. :-D) en een paar 6 jaar op keramiek.
Nu gaat het er om of the Talk the Walk is . kleinelettertjes en dus " Tóevallig in deze situatie nét effe niet meneer, sorry valt buiten de garantie" of gewoon fotootje verhaaltje en opsturen als ze je geloven.
Maar serieus een kamado vergelijk lijst met prijs volger in tweakers zou werelds zijn. nu moet je elke keer een rondje googlen kijken wat waar wie hoeveel. alle opties en toegevoegde accessoires vergelijken, kwaliteit inschatten naar hand van de garantie vermelding.
En we kunnen best verklappen, extra garantie bij kopen, dat doet bijna niemand ;-) dat zegt best wat over of mensen bereid zijn te betalen voor garantie.
We zijn van mening dat garantie op zich niks zegt over de kwaliteit van een product, het is in de kamado branche meer een marketing instrument geworden dan dat het daadwerkelijk iets over kwaliteit zegt.
Grill Bill • Grillbillbbq.com • Word lid van onze Grill Bill Fan Clan
Geloof ik graag, niks is gratis.Dus garantie word als een brandverzekering berekend. Des temeer er gebruik van gemaakt word hoe duurder het product word.GrillBill schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:58:
[...]
Even wat meer info omtrent onze garantie. We geven standaard 10 jaar garantie op het keramiek aan de buitenkant, 2 jaar op het binnenwerk. Daarnaast bieden we de optie om extra garantie bij te kopen. 5 of 10 jaar. Zo kun je zelf bepalen of je hier extra voor bij wil betalen of niet. Iets dat bij een aantal andere merken al in de prijs is mee berekend.
Hang volledig af van de verwachte service indien je het nodig hebt. Toch denk ik dat als de Columbus en andere 20 jaar geven het geen windeieren legt mee te doen. Marketing of niet. Maar uiteindelijk bepaald de echte uitvoering bij een verzoek om hulp en niet de papieren versie.En we kunnen best verklappen, extra garantie bij kopen, dat doet bijna niemand ;-) dat zegt best wat over of mensen bereid zijn te betalen voor garantie.
Je heb Europesche wetgeving en gekoppelde fabrieks garantie ongeacht wat de leverancier denkt op te schrijven. (vermoedelijk die 2 jaar die ze op de goedkoopste rebrands geven 😊) en de commerciële aka marketing garantie.vertrouwen hebben of uitstralen in je product. (Hoe groter je bent des te makkelijker is het om papieren garantie te leveren. Grote gemene deler. Dus voor een kleine speler is het veel lastiger om garantie op die lengte van jaren te geven. Enne 20 jaar... Gemiddelde gebruiker krijgt veel eerder last van G.A.S. Gear acquisition syndrome...We zijn van mening dat garantie op zich niks zegt over de kwaliteit van een product, het is in de kamado branche meer een marketing instrument geworden dan dat het daadwerkelijk iets over kwaliteit zegt.
Dus ik geef je hier in gelijk behalve t feit dat t wel iets zegt over je materiaal gebruik en je vertrouwen er in
.
Sprak een maandje terug een klant van me. Die importeert dit jaar een paar honderd containers vanuit China en daar in de buurt. Waar hij normaal 1500 euro betaalde om een container hierheen te halen, zat dat een maand geleden op bijna 9000 euro. Zoiets wordt dan wel doorberekend in de inkoop- en verkoopprijs.copykat schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:44:
Corona toeslag?
Klopt, er is bijna geen retour vracht (van de EU naar CN) en daarnaast stonden bijna alle containers daarom aan de verkeerde kant leeg te zijn. Dus los van de scheepsruimte nam ook de huurprijs van de containers enorm toe. Je ziet het ook bij meubels en andere artikelen dat ze niet leverbaar zijn vanwege de hoge transport kosten.DoubleD1980 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:36:
[...]
Sprak een maandje terug een klant van me. Die importeert dit jaar een paar honderd containers vanuit China en daar in de buurt. Waar hij normaal 1500 euro betaalde om een container hierheen te halen, zat dat een maand geleden op bijna 9000 euro. Zoiets wordt dan wel doorberekend in de inkoop- en verkoopprijs.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
dingen die ik tijdje geleden gemarkeerd (2020 zomer/nazomer) heb als misschien ga ik dat kopen zijn opeens duurder dan ik me herinner.(ook toen was "Out of stock" veel vuldig te lezen dus ik dacht kom wel weer als het weer op voorraad is.)
Van die dingen die niet perse nodig zijn maar de huidige versie begint oud en versleten te raken of je wilt gewoon es wat nieuws.
Burostoelen haah! thuiswerkers hebben alles opgekocht! , er zijn bijna geen monitors meer op voorraad die een beetje interessant zijn prijskwaliteittechnisch. Hoop wel dat dit niet blijvend is maar net zoals met woz belasting die omhoog schiet (gemeentes hebben geld nodig) zal die niet meer naar beneden gaan en ik vrees met transportkosten ook niet zo snel.
![]() | ![]() |
Duurde wel een tijdje, ~2 uur op de barbecue gelegen op 110 graden totdat de kerntemperatuur ~55 graden was, maar daarna was het ook wel echt genieten. Ik had er nog een gorgonzola sausje bij gemaakt maar heb daar niks van gebruikt want vond het vlees zo ontzettend lekker van zichzelf.
Ja, want heb voor mijn verjaardag GrillGrates gekregen die precies in mijn barbecue passen dus na 2 uur de steak eraf en verpakt in aluminiumfolie. Barbecue flink heet opgestookt en de steak weer eventjes terug, ongeveer 2 minuten per kant. Daarna een beetje zelf gemaakte kruidenboter (roomboter met wat verse kruiden en knoflook) erop gelegd en nog een kwartiertje laten rusten en toen eindelijk etenKoehandelaar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:35:
Van harte Ozzie! Hij ziet er echt verrukkelijk uit, dat moet echt goed gesmaakt hebben. Na die twee uur afgegrilld?
Dat zal een lang kwartiertje geweest zijn ;-)Ozzie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:39:
[...]
Ja, want heb voor mijn verjaardag GrillGrates gekregen die precies in mijn barbecue passen dus na 2 uur de steak eraf en verpakt in aluminiumfolie. Barbecue flink heet opgestookt en de steak weer eventjes terug, ongeveer 2 minuten per kant. Daarna een beetje zelf gemaakte kruidenboter (roomboter met wat verse kruiden en knoflook) erop gelegd en nog een kwartiertje laten rusten en toen eindelijk eten
Deze werkt namelijk sinds de update van dit weekend in mn app> SloGrill
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cHkj9NvD1rqXD2VLcyt1BvYe.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/My3wlPrRzSBPb1rrUDL9ce0V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4dn83tGetWyYPRWHvx5BCv5U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Odna1heEZsJXK98CwGaEOCgd.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: Ey er word geschreven over SloGrill op AndroidWorld.. hoppa
https://androidworld.nl/a...-google-play-store-week-8
[ Voor 4% gewijzigd door galadril op 23-02-2021 10:11 . Reden: AndroidWorld link toegevoegd ]
Ik hoor/lees over andere apps dat bij disconnect ofwel het afsluiten van de app alle historie van de lopende cook verloren gaat. Hoe gaat dat bij SloGrill? Ik overweeg de aanschaf van een HreQs Easy Pro BBQ icm jouw app namelijk.galadril schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:05:
EDIT: Ey er word geschreven over SloGrill op AndroidWorld.. hoppa
https://androidworld.nl/a...-google-play-store-week-8
Denk dat dit wel verschilt per app of device.goldcard schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Ik hoor/lees over andere apps dat bij disconnect ofwel het afsluiten van de app alle historie van de lopende cook verloren gaat. Hoe gaat dat bij SloGrill? Ik overweeg de aanschaf van een HreQs Easy Pro BBQ icm jouw app namelijk.
Ik heb met inkbird namelijk geen problemen met afsluiten en / of minimaliseren van de app geen probleem dat er dingen verloren gaan. Timers en temperatuur blijven te meten en aan het einde van een sessie kan je deze data exporteren.
Al dit soort extra's zijn natuurlijk leuk als je hier waarde aan hecht. Persoonlijk schrijf ik liever de stappen en recepten op dan via een app. App is inderdaad voor temp van vlees en rooster maar dat hoef ik niet elke 5min te controleren, gezien enige fluctuatie altijd wel aanwezig is tijdens bereidingen.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
:strip_exif()/f/image/Nr60quJvTmTN1Gc706Nkyqft.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aqGesbxxu6PKkXErID4oXHuG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3fIqNe96W6BGCjzZqAJ6L416.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook de grill aangehad. Geen foto's van de eend want die was snel op. Entrecote was erg lekker en het dessert, brownie in een sinaasappel was ook dikke prima.
Misschien de laatste keer op de Weber. Alles kolen op. Deze week waarschijnlijk de kamado joe 3 kopen...
De eend was een beetje taai, kerntemperatuur was wel goed, 52 graden maar denk dat de grill te heet was. Stond op zijn 225. Had de eend natuurlijk wel indirect maar goed. Even op letten.
[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 23-02-2021 12:35 ]
Hij slaat je bbq sessie op onder je account, dus je kan terugbladeren inderdaad.Ik hoor/lees over andere apps dat bij disconnect ofwel het afsluiten van de app alle historie van de lopende cook verloren gaat. Hoe gaat dat bij SloGrill? Ik overweeg de aanschaf van een HreQs Easy Pro BBQ icm jouw app namelijk.
Zie hier mn logboek scherm:
:strip_exif()/f/image/690OM64K2ebHI6T28QMDMEmv.jpg?f=fotoalbum_large)
En je kan erop klikken om alle details terug te lezen.
Dit is op basis van een account, dus je kan ook op een andere telefoon/tablet inloggen met hetzelfde account:
:strip_exif()/f/image/zVj0AvgeroIcBOth4uzFvVBQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast kan je ze exporteren als een soort recepten kaart (zie mijn posts..)
Wanneer komt de iOS versiegaladril schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:19:
[...]
Hij slaat je bbq sessie op onder je account, dus je kan terugbladeren inderdaad.
...
Daarnaast kan je ze exporteren als een soort recepten kaart (zie mijn posts..)
[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 24-02-2021 13:41 ]
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism