Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 132 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Heb je al eens rondgekeken op bijvoorbeeld vuurenrook.nl?
Een tang of spatel o.i.d is puur persoonlijke voorkeur. Wil je RVS of wil je houten handvat? Etc.
Borstels hebben ze daar ook genoeg en zijn gewoon prima.
Daar keek ik toevallig vanmorgen - ik snap dat het persoonlijke voorkeur is, maar was benieuwd of jullie echte aanraders hadden :o

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Daar keek ik toevallig vanmorgen - ik snap dat het persoonlijke voorkeur is, maar was benieuwd of jullie echte aanraders hadden :o
Elke tang doet zijn werk wel. Meestal gebruik ik de keukentang van de appie. Stuk handzamer dan een tang van een halve meter en ik heb toch vuurvaste handen.
Spatel heb ik maar gebruik ik echt zelden bij de bbq.
Borstel was een daydeal bij vuurenrook en werkt perfect.
Investeer liever in wat goede gietijzeren roosters en evt een rotiserrie etc dan in een tang gesmeed bij maanlicht door de slaafjes van de paus.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Met een tang ligt het er ook wel aan wat je aan het bereiden bent. Ik heb zelf een grote weber tang en daar pak je een stuk vlees van een paar kilo mee op. Soms voor kleine dingetjes pak ik ook wel eens de serveertang (zo'n cheap ass draadding). Mij zou een keukentangetje er bij ook nog wel passen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb een setje van Weber die prima zijn werk doet. Ik gebruik mijn spatel juist wel vrij vaak en die ik heb van weber is lekker groot en stevig. Alleen die set word nu volgens mij niet meer verkocht, maar ga er vanuit dat de spullen die Weber nu verkoopt ook nog prima zijn.

Ik ga binnenkort denk een nog grotere spatel aanschaffen om bijvoorbeeld stukken vis makkelijk in een geheel van de barbecue te pakken. Nu is dat altijd een beetje gedoe met stukje bij beetje verschuiven met een plank ernaast meteen en dan hopen dat het niet uit elkaar valt.

Het ligt er denk helemaal aan wat je graag bereid. Ik gebruik mijn grote weber tang bijvoorbeeld om spareribs mee op te pakken, die schuif ik er helemaal onder en dan kan ik een spareribs zo in zijn geheel optillen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

deze ooit bij de action voor 5 euro o.i.d meegenomen. Voor de grotere stukken werkt die ook prima. Alleen erg overpriced op bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47

DD2

Vet, nooit geweten dat er een BBQ topic liep op GoT! Over de tools, ik heb een paar jaar geleden een setje van Esschert gekregen in een groene draagtas. Hij is nog steeds te koop bij Fonq. Tot op de dag van vandaag bijna wekelijks in gebruik en nog steeds blij mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ozzie
Ik ga morgenavond (weer) chicken wings maken. Maar nu ongeveer 3,5 kg. Mijn vrouw en ik organiseren a.s. zaterdag een (online) pubquiz met hapjes en biertjes met ongeveer 20 vrienden en we gaan zaterdag bij iedereen dan een pakketje langs brengen met 4 verschillende biertjes en (soort van) bijpassende hapjes. Dus iedereen krijgt een portie chicken wings en kofta (midden-oosterse gehakt 'bal') van de barbecue. En mijn vrouw gaat nog kaasstengels en krakelingen maken.

We moeten toch wat doen om de lockdown ellende een beetje op te leuken. Was toen ik mijn barbecue aanschafte van plan om lekker vaak mensen thuis uit te nodigen en daar lekker voor te koken maar dat zie ik helaas nog niet snel gebeuren dus dan maar op deze manier :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:17:
Ik ga morgenavond (weer) chicken wings maken. Maar nu ongeveer 3,5 kg. Mijn vrouw en ik organiseren a.s. zaterdag een (online) pubquiz met hapjes en biertjes met ongeveer 20 vrienden en we gaan zaterdag bij iedereen dan een pakketje langs brengen met 4 verschillende biertjes en (soort van) bijpassende hapjes. Dus iedereen krijgt een portie chicken wings en kofta (midden-oosterse gehakt 'bal') van de barbecue. En mijn vrouw gaat nog kaasstengels en krakelingen maken.

We moeten toch wat doen om de lockdown ellende een beetje op te leuken. Was toen ik mijn barbecue aanschafte van plan om lekker vaak mensen thuis uit te nodigen en daar lekker voor te koken maar dat zie ik helaas nog niet snel gebeuren dus dan maar op deze manier :)
Klinkt erg tof! Leuk dat je daartoe het initiatief neemt en al die moeite erin stopt. Zorgt gegarandeerd voor een toffe avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
LAD93 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Heb ooit weber tang en spatel gekregen en die tang gebruik ik altijd, de spatel soms. Beide zijn goede kwaliteit, liggen prettig in de hand en zien er nog steeds piekfijn uit. Daarnaast gebruikt ik niet zoveel ander "gereedschap", heb ook nog zo'n hele set in een roltas liggen ik denk van Lidl ofzo, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Kortom ik zou gewoon kijken naar wat heb je echt nodig en koop daar gewoon een goede van :)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 28-01-2021 10:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

Ozzie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:17:

Heel gaaf idee dit! Succes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:16
LAD93 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:07:
Aankomende zondag komt de BGE binnen die ik gisteren besteld heb en nu ben ik nog op zoek naar een goed setje BBQ gereedschap. Iemand nog tips / suggesties?
Ik gebruik eigenlijk voornamelijk een grote pincet van Ali de meeste koks gebruiken ook van die pincetten.Kost geen drol dus gooi er 4 in de bestellade en klaar.

Als je een groot stuk hebt wat low en slow gaat kan je dat makkelijk met de ovenwanten aanpakken of met de mannen klauwen.

https://nl.aliexpress.com/item/1005001450474344.html

ps. is stainless en gaat prima in de vaatwasser. Itt zo'n klote tang met hout waar viezigheid achter gaat zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door BurnerT op 28-01-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

BurnerT schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Ik gebruik eigenlijk voornamelijk een grote pincet van Ali de meeste koks gebruiken ook van die pincetten.Kost geen drol dus gooi er 4 in de bestellade en klaar.

Als je een groot stuk hebt wat low en slow gaat kan je dat makkelijk met de ovenwanten aanpakken of met de mannen klauwen.

https://nl.aliexpress.com/item/1005001450474344.html

ps. is stainless en gaat prima in de vaatwasser. Itt zo'n klote tang met hout waar viezigheid achter gaat zitten.
Ook mijn houten tang gaat gewoon in de vaatwasser. Gaat nu 5 jaar mee voor amper 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:16
Dennis1812 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Ook mijn houten tang gaat gewoon in de vaatwasser. Gaat nu 5 jaar mee voor amper 5 euro.
Dan heb ik voornamelijk pech gehad met mijn houten tangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
Dit is mijn persoonlijke favoriet

https://www.ikea.com/be/n...rij-staal-zwart-80149460/

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/be/nl/images/products/ikea-365-hjaelte-bakpincet-roestvrij-staal-zwart__0171793_PE294857_S5.JPG?f=g

Hangt wel niet zo stoer aan mijn broek als bij deze gast maar werkt prettig en groot genoeg oppervlakte om iets te pakken. Die standaard BBQ dingen (merk maakt niet uit) die zijn allemaal zo groot, alsof ik elke keer een brisket aan het maken ben....

5 euro dus gelijk een paar mee gepakt

[ Voor 54% gewijzigd door Zorg op 28-01-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Zorg schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:58:

[Afbeelding]

Hangt wel niet zo stoer aan mijn broek als deze gast maar werkt prettig en groot genoeg oppervlakte om iets te pakken. Die standaard BBQ dingen (merk maakt niet uit) die zijn allemaal zo groot, alsof ik elke keer een brisket aan het maken ben....

Deze heb ik in de keuken trouwens en gebruik ik ook weleens op de barbecue, inderdaad als ik gewoon kleine stukken vlees klaar maak.

En over IKEA gesproken, heeft iemand ervaring met de gietijzeren VARDAGEN pannen? Ik zit eraan te denken om zo'n pan aan te schaffen https://www.ikea.com/be/n...enpan-gietijzer-10437303/ om te gebruiken op de barbecue. Op het plaatje zien ze er wel goed uit.

Ik heb een hele fijne gietijzeren Le Creuset koekenpan, maar die wil ik graag gewoon voor binnen houden. Ik wil over een week of twee gaan beginnen met het bouwen van een buitenkeuken en daar wil ik dan ook gewoon wat vaste keukenspullen voor buiten in leggen. Dan zou zo'n pannetje mooi zijn want die kan ik gewoon zonder zorgen op de barbecue zetten.

Alleen is de IKEA momenteel dicht en online winkelen hebben ze daar nog niet helemaal goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Zorg schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:58:

[Afbeelding]

Hangt wel niet zo stoer aan mijn broek als bij deze gast maar werkt prettig en groot genoeg oppervlakte om iets te pakken. Die standaard BBQ dingen (merk maakt niet uit) die zijn allemaal zo groot, alsof ik elke keer een brisket aan het maken ben....

Die gebruik ik ook, maar vind deze: https://www.rookovens-onl...ng-rvs-24-cm/#description net even fijner, dit omdat hij dicht geklemd kan worden en best ver open springt. Zeker met grotere stukken vlees is dat makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Aankomende zondag komt de BGE binnen die ik gisteren besteld heb en nu ben ik nog op zoek naar een goed setje BBQ gereedschap. Iemand nog tips / suggesties?
Ik heb zelf een tang van Bastard, deze denk ik. Flink ding, ideaal voor spareribs (in de lengte te pakken zonder dat ze per ongeluk al uit elkaar vallen) en dikke procureur van 2 kg+.

Verder heb ik nog een rvs tang een slag (of 2) kleiner, die gebruik ik vooral binnen en op de q voor het kleinere spul.

Aspook had ik al. Vond ik eerst onzin, maar blijkt toch handig. Al kan een bezemsteel ook dienst doen. Tijdelijk dan, deze wordt korter met de tijd.

Als thermometers heb ik Inkbird IBBQ-4T WiFi thermometer en een Inkbird IHT-1P (denk ik) voor het snelle meten.

Setje hittebestendige (of nou ja, hitte werende) handshoenen, geen idee waarvandaan, maar ik kan de roosters en of deflectorplate er ( al dan niet gedeeltelijk) mee uit halen en snel (!) weg leggen.

En een goede aansteker, zo een waarmee je de kaarsen ook aansteekt :+

En nog veel meer niet per se essentiële rommel, maar daar kom je vanzelf achter verder 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
mijn beste ever accessoire is een looflighter, geen gedoe meer met dure aanmaakblokjes etc.

verplichte aanschaf voor een BGE: conveggtor (die zit er toch niet standaard bij, ik weet het al niet meer...)

verder :
een goede draadloze thermometer voor de low en slow sessies
gietijzeren rooster
handschoenen met vinger dus geen wanten

[ Voor 10% gewijzigd door Grindtegel op 28-01-2021 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:38

fxs81

Julianadorp

Vwb tangen heb ik een zestal van die horeca tangen. Goedkoop en voldoen prima. In diverse afmetingen te krijgen, ze voelen niet superstevig aan maar werken perfect en heb ze nu een jaar of 2 in gebruik, er is er nog niet 1 stuk gegaan. Bij iedere horeca online shop voor weinig te bestellen. Heb geloof ik iets van 2,5 euro per stuk betaald voor de 25 cm versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daWgJAsOQ5YzNDFUEiRLtHdS5Jo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AYMsfR59lkRV2vtneC3vRPj3.jpg?f=user_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56
Ikzelf ga ook voor de kortere tangen van 23cm ik heb een tweetal Rösle Gourmettangen. Voordeel als je deze niet gebruikt kan je deze dichtklikken waardoor deze platter is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nRJqAVTZU-42egBjTSXXEaWYnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kaGDq7DZdJTKLUEFx6PPF1u.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Grindtegel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:53:
[...]

mijn beste ever accessoire is een looflighter, geen gedoe meer met dure aanmaakblokjes etc.

verplichte aanschaf voor een BGE: conveggtor (die zit er toch niet standaard bij, ik weet het al niet meer...)

verder :
een goede draadloze thermometer voor de low en slow sessies
gietijzeren rooster
handschoenen met vinger dus geen wanten
Aanmaakblokjes duur? Mwah, voor 1 looflighter kan ik er heeeel veel kopen.
Verder heeft een gietijzeren rooster niet dermate veel voordelen dat ik hem zou aanraden aan een beginner. Voor low en slow ook echt overbodig. Al moet ik zeggen dat ik er zelf ook geen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

robkrekel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:32:
[...]
Verder heeft een gietijzeren rooster niet dermate veel voordelen dat ik hem zou aanraden aan een beginner. Voor low en slow ook echt overbodig. Al moet ik zeggen dat ik er zelf ook geen heb.
Van die looftlighter dacht ik ook altijd dat ik die niet nodig had, totdat ik er een voor een mooie aanbieding heb aangeschaft. Nu wil ik nooit meer zonder :+ .
Een gietijzer rooster vind ik toch ook wel een echte essential. Het verschil tussen iets wat op een gietijzer rooster is gegrild en hetzelfde op een RVS rooster is echt wel groot. Met gietijzer is er veel meer contact hitte wat voor mooie karamellisatie van je vlees zorgt en dat maakt echt verschil.

Voor low & slow inderdaad altijd RVS rooster pakken, daar wil je de contact hitte van gietijzer vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
robkrekel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:32:
[...]
De witte chemische blokjes van het tasnkstation zijn niet duur nee, maar ik wil graag vlees dat smaakt naar vlees en niet naar petroleum of iets dergelijks. Als je dan naar de wat betere kwaliteit gaat loopt het best snel op kwa kosten als je veel bbq't zoals ik. Die looflighter is er best snel uit en daarnaast vind ik het veel fijner werken dan aanmaakblokjes.

een gietijzeren rooster voor low en slow is idd niet nodig, maar voor hard en kort toch wel fijner dan een rvs rooster.

Nog een leuke accesoire voor de bbq: een gietijzeren dutch oven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:55
Tip voor handschoenen, koop lashandschoenen! Goedkoper dan bbq handschoenen en werkt beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Gummiebeer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:21:
Tip voor handschoenen, koop lashandschoenen! Goedkoper dan bbq handschoenen en werkt beter ;)
Dat hangt van de situatie af. Een pizzasteen van een paar honderd graden kan je langer beethouden met speciale BBQ-handschoenen van met lashandschoenen. Wel iets om mee rekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Extigo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Dat hangt van de situatie af. Een pizzasteen van een paar honderd graden kan je langer beethouden met speciale BBQ-handschoenen van met lashandschoenen. Wel iets om mee rekening te houden.
Precies de reden dat ik naar goed(kope) bbq handschoenen aan het kijken ben.
Moet zeggen dat het verdomd lastig is om ze te vergelijken. Er zijn geen echte reviews van, tenzij ze betaald (lijken te) zijn door de fabrikant.
Ik hoor af en toe wat over de action versie, al betwijfel ik of ik voordat vacinatie graad op 70% zit ik een voet in de action zal zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
In veel Amerikaanse barbecue filmpjes zie ik ze overigens voornamelijk met gewoon katoenen handschoenen met een latex/nitril handschoentje eroverheen. Dat lijkt mij ook wel fijn, maar moet nog even uitzoeken welke handschoenen ik daar het beste voor kan kopen. Kan natuurlijk talloze amerikaanse webshops en amazon vinden waar ze dat verkopen, maar die leveren niet in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
ik heb deze:

https://bastard.nl/product/bastard-fiber-hermo-bbq-gloves/

erg fijn en goed en best lang hiitebestendig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

Ozzie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:52:
In veel Amerikaanse barbecue filmpjes zie ik ze overigens voornamelijk met gewoon katoenen handschoenen met een latex/nitril handschoentje eroverheen. Dat lijkt mij ook wel fijn, maar moet nog even uitzoeken welke handschoenen ik daar het beste voor kan kopen. Kan natuurlijk talloze amerikaanse webshops en amazon vinden waar ze dat verkopen, maar die leveren niet in Nederland.
Je zou eens kunnen kijken naar katoenen schildershandschoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Uitverkocht en *bookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
DD2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar katoenen schildershandschoenen.
Owhja dat is misschien wel een goede. Ik zat online al te zoeken op katoenen werkhandschoenen en dan vind ik er wel heel veel. Alleen moet ik dan meteen 12 dozen a 100 handschoenen bestellen. Dan heb ik de rest van mijn leven genoeg handschoenen gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:41
Bestla schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Uitverkocht en *bookmarked
Even zoeken op EAN code:
35 euro:
https://www.onlinebarbecu...d-fiber-thermo-bbq-gloves
29 euro:
https://www.kookwinkel.nl...-handschoen-zwart-2-stuks

[ Voor 14% gewijzigd door DJGizbo op 28-01-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
Onlangs dit in een winkel zien staan:

Afbeeldingslocatie: https://www.leroygauthier.be/images/ashx/quoco-large-plancha-barbecue-brasero-au-bois-2.jpeg?s_id=QUOCE24600&imgfield=s_image2&imgwidth=700&imgheight=700

Ik dacht eerst dat het gewoon een vuurkorf was, maar blijkbaar is het bruikbaar als BBQ

Iemand ervaring mee ?

Ziet er wel leuk uit, maar de prijs :X

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:23
whoami schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:52:

[Afbeelding]

Ik dacht eerst dat het gewoon een vuurkorf was, maar blijkbaar is het bruikbaar als BBQ

[YouTube: Quoco Enjoy outdoor living]

Iemand ervaring mee ?

Ofyr! Aas al lang op zo'n ding, maar idd duur... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie

[Afbeelding]

Iemand ervaring mee ?

Ze hadden een hele tijd geleden een keer zo'n ding aan staan buiten bij de HANOS. Was wel leuk, erg sfeervol is het natuurlijk ook meteen lekker houtvuurtje. De dingen die eraf kwamen waren ook erg lekker :)

Maar de goedkoopste zijn geloof ik 2.000,- euro en dat vind ik wel een beetje prijzig. Zijn ook vrij groot, is wel leuk om in de tuin te zetten maar met alle andere dingen die in de tuin staan word dat hier toch een beetje krap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
bvsteyn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:13:
[...]

Ofyr! Aas al lang op zo'n ding, maar idd duur... 8)7
Ah, da's dan iets gelijkaardigs van een ander merk. Wat ik had gezien was van Quoco.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:02
Ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Bevalt prima en beter dan de lashandschoenen die ik had. Bezoekje in de wasmachine vonden ze ook niet erg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:57
Qua handschoenen heb ik deze

https://m.nl.aliexpress.c...b7ee5n.jpg_640x640Q90.jpg

Heet rooster, maar ook de hete convegtor kan ik zonde problemen uit de bbq pakken. Voor mij een goede koop geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[Afbeelding]

Iemand ervaring mee ?

De dag dat in niet meer op een appartement woon komt dat ding er. Ik kijk er al heel lang naar.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
DD2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Van die looftlighter dacht ik ook altijd dat ik die niet nodig had, totdat ik er een voor een mooie aanbieding heb aangeschaft. Nu wil ik nooit meer zonder :+ .
Een gietijzer rooster vind ik toch ook wel een echte essential. Het verschil tussen iets wat op een gietijzer rooster is gegrild en hetzelfde op een RVS rooster is echt wel groot. Met gietijzer is er veel meer contact hitte wat voor mooie karamellisatie van je vlees zorgt en dat maakt echt verschil.

Voor low & slow inderdaad altijd RVS rooster pakken, daar wil je de contact hitte van gietijzer vermijden.
Grindtegel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:10:
[...]

De witte chemische blokjes van het tasnkstation

een gietijzeren rooster voor low en slow is idd niet nodig, maar voor hard en kort toch wel fijner dan een rvs rooster.

Nog een leuke accesoire voor de bbq: een gietijzeren dutch oven.
Ik gebruik bruine aanmaakblokjes, ook niet duur, en werkt ook prima. Niet dat een looflighter overbodig is hoor, maar het kan prima zonder.

Gietijzer bij h&f kan een voordeel zijn, maar niet per se nodig. Een beginner investeert al veel, dan zou ik deze later kopen.

Dutch over/andere gietijzeren pannen geldt hetzelfde voor.

Het gietijzer valt bij mij, net als een looflighter, dan ook onder "de veel meer niet per se essentiële rommel, maar daar kom je vanzelf achter verder 8) " dingen.

[ Voor 30% gewijzigd door robkrekel op 29-01-2021 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IdieEasy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Precies de reden dat ik naar goed(kope) bbq handschoenen aan het kijken ben.
Moet zeggen dat het verdomd lastig is om ze te vergelijken. Er zijn geen echte reviews van, tenzij ze betaald (lijken te) zijn door de fabrikant.
Ik hoor af en toe wat over de action versie, al betwijfel ik of ik voordat vacinatie graad op 70% zit ik een voet in de action zal zetten |:(
Action is goedkoop. Het is geen topspul maar ook geen prut. Handschoenen enzo koop ik in 'bulk' bij de action zodra het er is.
Ik heb het hele jaar door handschoenen en ander spul op voorraad liggen, eens in de zoveel tijd als er teveel slijtagen op de vingertoppen zit, gooik ze weg en pak ik een nieuw setje.
Ik dank dat ik 2 a 3 paar op een jaar (dus niet seizoen) gebruik.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Koffie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Action is goedkoop. Het is geen topspul maar ook geen prut. Handschoenen enzo koop ik in 'bulk' bij de action zodra het er is.
Ik heb het hele jaar door handschoenen en ander spul op voorraad liggen, eens in de zoveel tijd als er teveel slijtagen op de vingertoppen zit, gooik ze weg en pak ik een nieuw setje.
Ik dank dat ik 2 a 3 paar op een jaar (dus niet seizoen) gebruik.
Dit inderdaad, gewoon bij action zodra het seizoen er is die zwarte handschoenen in bulk ( 5 paar ) in slaan voor een 10tje ben je klaar en voorlopig kun je wel vooruit. Zo ook met de stevige vleestang mooi langwerpig en zit een prima sluiting op :)

Ditto met borstels alleen deze moet je dan wel met een handschoen aan gebruiken na een maand of iets begint het zwarte handvat een beetje af te geven :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[Afbeelding]

Iemand ervaring mee ?

Ah, dat is wel een mooie zeg. Ik was erg enthousiast totdat ik de prijzen zag :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Salv schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Dit inderdaad, gewoon bij action zodra het seizoen er is die zwarte handschoenen in bulk ( 5 paar ) in slaan voor een 10tje ben je klaar en voorlopig kun je wel vooruit. Zo ook met de stevige vleestang mooi langwerpig en zit een prima sluiting op :)

Ditto met borstels alleen deze moet je dan wel met een handschoen aan gebruiken na een maand of iets begint het zwarte handvat een beetje af te geven :P
Zo te zien kopen we exact dezelfde spullen :Y)
die lange tang van de action is inderdaad erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

T aluminiumfolie van de action gericht op bbq is ook dikke prima.
Net wat dikker dan standaard en kost uiteraard geen drol.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Over tangen, ik heb zo'n weberset gekocht die in het ah schap voor 50% korting lag. wist ik veel dat die al 50% was. Bij de kasse gemeld uhh zijn 50% korting dus kreeg ik over de 50 nog eens 50% :+ doen het goed die dingen. Pizzasteen moet je toch in de kamado laten afkoelen?? waarom eruit halen. Vandaag 4 pizza's klaar gemaakt maar ga het recept uit het grote pizza topic toch weer gebruiken. Had die van rutger kookt gebruikt maar die van t.net is toch lekkerder. Hieronder mijn pizza misses Mutsje had em al doorgehakt :+ Morgen of zondag staat hele kip op draaispit op het menu. Voor het eerst die rottieserie gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyeaed1OhfaPewGVJuv7y7UxFOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHQQ7Gxa8EIGJ0w0bvNmLpOf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
mutsje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:16:
Over tangen, ik heb zo'n weberset gekocht die in het ah schap voor 50% korting lag. wist ik veel dat die al 50% was. Bij de kasse gemeld uhh zijn 50% korting dus kreeg ik over de 50 nog eens 50% :+ doen het goed die dingen. Pizzasteen moet je toch in de kamado laten afkoelen?? waarom eruit halen. Vandaag 4 pizza's klaar gemaakt maar ga het recept uit het grote pizza topic toch weer gebruiken. Had die van rutger kookt gebruikt maar die van t.net is toch lekkerder. Hieronder mijn pizza misses Mutsje had em al doorgehakt :+ Morgen of zondag staat hele kip op draaispit op het menu. Voor het eerst die rottieserie gebruiken.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit:)
Wat is het recept van t.net?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
JohnW1 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:23:
[...]

Ziet er goed uit:)
Wat is het recept van t.net?
Daar kun je in dit topic alles over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ozzie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:59:
Was wel leuk, erg sfeervol is het natuurlijk ook meteen lekker houtvuurtje. De dingen die eraf kwamen waren ook erg lekker :)
Ik denk dat het slechts een gereedschap is :?
Gebruik goed kwaliteit vlees en een beetje goed gereedschap dan zal het vlees eveneens lekker smaken.

Maar zo een OFYR of equivalent, je kan het ook "El cheapo" doen met een weber ketel. Ik meen dat bbq aus reinhessen daar een filmpje over heeft. En dan heb je een 57cm ketel voor nodig. Geen idee van de diameter van de bovenste schijf.

Het is zeker een eye catcher maar lijkt me nogal moeilijk in de winter :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
robkrekel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:13:
Het gietijzer valt bij mij, net als een looflighter, dan ook onder "de veel meer niet per se essentiële rommel, maar daar kom je vanzelf achter verder 8) " dingen.
I beg to differ. Als je niet beter weet, ja dan is het niet essentieel. Maar als je ooit problemen hebt gehad (gamma weber kokosnoot briketten iemand? * Chevy454 had 4 volle zakken van die kut krengen). Dan ben je heel blij met de looftlighter, ookal heb je tig aanmaakblokjes en een starter.

Maar ik gebruik mijn looftlighter eigenlijk alleen maar in de zomer ivm het keramiek in de winter. Liever traag op temp dan supersnel krak. Of met de bullet smoker wat extra gas te geven (maar dat kan met de föhn van de vrouw ook wel)

Gietijzer, is echt een apart iets. Een DO is niet essentieel als beginner. Maar een griddle / skillet is echt noodzakelijk. Je krijgt echt een veel mooiere en lekkerder sear. Zeker bij reverse sear.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 30-01-2021 11:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hari-Bo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:26:
Ikzelf ga ook voor de kortere tangen van 23cm ik heb een tweetal Rösle Gourmettangen. Voordeel als je deze niet gebruikt kan je deze dichtklikken waardoor deze platter is.

[Afbeelding]
Ik heb deze in diverse maten en zweer erbij, stuk of 5. Voor rag en beukwerk wat goedkopies... Maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Chevy454 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat het slechts een gereedschap is :?
Gebruik goed kwaliteit vlees en een beetje goed gereedschap dan zal het vlees eveneens lekker smaken.

Maar zo een OFYR of equivalent, je kan het ook "El cheapo" doen met een weber ketel. Ik meen dat bbq aus reinhessen daar een filmpje over heeft. En dan heb je een 57cm ketel voor nodig. Geen idee van de diameter van de bovenste schijf.

Het is zeker een eye catcher maar lijkt me nogal moeilijk in de winter :+
Tuurlijk komt dat niet zozeer door het type barbecue, maar het geeft wel een lekker sfeertje en is een behoorlijke eye catcher dus bijvoorbeeld voor restaurants of catering is het wel echt een leuk ding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kogel is door de kerk, goede deal kunnen maken en de char broil Kamander gekocht :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FsHv5whmrhHxiu9TdkaxZ6ViRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zdrj48Xa3icDZDJNJwHUFIx0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpyPKRiO3bBGGpA2Dq1lQjtpwxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSf9ONHiCJjEUdnmijzhrp3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28NDZDskCOHArMSoH9KRq4p0pBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1votIyx7lcjwYJXJHW4RqAn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQnuCXk1trc6P20yALALuUlWZbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmH04fYO27N9Dk1xM1leXahV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOmAPWTb8aoloossesbf16YediI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7myFTIaCfmsgx2s0w9lXXaH.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste indruk is erg goed. Prima materiaal, made in Germany.
En handleiding was super duidelijk.
Met de boutjes genummerd in een shrink-wrap :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGSH84l8jcrCJsdTHf6O3aKXKlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4F0qpx8KepVTJC7y1qVeMjN8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtRW0NRyxf5C_RGqqqK7BK2h3uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZNR2CnXQgSqk41pW1Y54TwK.jpg?f=fotoalbum_large

<edit>
Banana for scale:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VE-OahXQ9rrzcwFDtZoBBX7f68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BpRhE36j8gPT9fEL3WJ3Vom.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2021 20:17 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Zul je vast veel plezier mee beleven :)

Hier zijn we momenteel plannen aan het maken voor onze tuin en daarbij zal ook een plekje komen voor een bbqtafel / buitenkeuken voor mijn KJ C2. Nu staan er online meer dan genoeg buitenkeuken en tafel ideeën maar vraag ik mij af of de zelfbouw ( in mijn geval met vrienden ) voordeliger zou zijn dan een prefab tafel te bestellen. Natuurlijk kun je in de eerste optie wel alles na wens aanpassen.

Wij hebben alleen niet een al te grote tuin daar waar bij onder onze huidige overkapping een lounge set komt om te zitten en zal ik een deel van de muur van de schuur mogen gebruiken voor een tafel / buitenkeuken. Nu wil ik hier natuurlijk ook droog staan en dat lelijke kozijn van de schuur weg werken ;)

Voor beeldvorming een foto erbij geplaatst, de witte muur links ( 200cm breed ) van de schuur kan ik gaan gebruiken, rechts hebben we de overkapping open gemaakt en daar zal een zit komen. Iemand suggesties hoe dit compact maar wel functioneel aan te pakken is? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C56VT-R1S1Sf0FNt36AzHqRr2og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PasD8BCywV1qJlG4Ua6lp5kh.jpg?f=fotoalbum_large

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Afgelopen vrijdag wat birthday burgers gemaakt!
Volgende keer kunnen er hopelijk wat meer mensen aanwezig zijn :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBjk8GEf8py717PPfhoDdwATeys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZJTFSpXi27PFtrFCsQuKxFP.jpg?f=fotoalbum_large

Niet op de foto, want niet echt fotogeniek, een flink stuk entrecote, helemaal voor mijzelf :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gisteren leek mij een mooie dag om eens voor het eerst pulled pork te maken.
Ik weet inmiddels van andere ervaringen dat je daar vroeg mee moet beginnen als je een groot stuk hebt, dus ik besloot voor een "klein" stuk van 1,5 kilo Varkensschouder te gaan zonder bot.

In het kort:
Zelf een rub gemaakt van suiker, zout, paprika, ui, knoflook.
Daarna het stuk vlees ingesmeerd met mosterd en de rub erop gedaan en deze even in de koeling laten intrekken. In de tussentijd de kamado aangestoken. Wokkel erin, wachten, zelfgemaakte plate setter erin en binnen 20 minuten zat deze op de 140 graden in de dome (bij mij is dat ongeveer 120 graden op het rooster) Wellicht iets aan de hoge kant, maar mijn verwachting was dat het vlees dat prima zou kunnen hebben. En bovendien wilde ik liever wat te vroeg dan te laat klaar zijn.

Vervolgens kon het stuk vlees erop en nu komt het mooie, ik heb er in drie uur eigenlijk niks aan hoeven doen. Een keer de dome even een klein beetje open gehad om de kijken/ruiken, maar verder de eerste uren er niks aan gedaan.

Na drie uur zat de kerntemperatuur op 74 graden. (ik gebruik geen draadloze, maar een gewone kerntemperatuurmeter en vind dat helemaal prima, want wil graag voorkomen dat ik deze hele tijd dat ding in de gaten ga houden.)

Hij mocht eraf van mij en ik heb hem ingepakt in twee lagen aluminiumfolie met daarbij wat kruiden en appelsap zodat ie lekker in zijn eigen sop gaar kan koken.
Daarna er 2 a 2,5 uur niet aangezeten en toen ik vervolgens de priktest ging doen, werd mij duidelijk dat hij helemaal perfect was. Overal superzacht.

Vervolgens heb ik hem uit de folie gehaald en in een nieuw stukje folie gelegd om uit te dampen. De vloeistof die vrij is gekomen heb ik uiteraard bewaard en gebruikt om later bij te mengen. Na 45minuutjes rusten ging ik hem pullen en daarna kon het feest beginnen. Textuur en smaak waren helemaal prima, dus het zou zomaar kunnen zijn dat deze vaker op het menu komt. En tenslotte natuurlijk een fotootje om te zien hoe hij erbij ligt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXPPBQXjYPIXFCrgP7oo1yTEqqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3stOkqvqQs5epdPEBrW1V0nI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:55:
Kogel is door de kerk, goede deal kunnen maken en de char broil Kamander gekocht :)
Uit interesse, wat is een goede deal voor een dergelijke kamado? Ik hoop wel dat die geen roest probleem krijgt zoals mijn Sgt Crispy Niclan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

wouter3 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:17:
Gisteren leek mij een mooie dag om eens voor het eerst pulled pork te maken.
Ik weet inmiddels van andere ervaringen dat je daar vroeg mee moet beginnen als je een groot stuk hebt, dus ik besloot voor een "klein" stuk van 1,5 kilo Varkensschouder te gaan zonder bot.

In het kort:
Zelf een rub gemaakt van suiker, zout, paprika, ui, knoflook.
Daarna het stuk vlees ingesmeerd met mosterd en de rub erop gedaan en deze even in de koeling laten intrekken. In de tussentijd de kamado aangestoken. Wokkel erin, wachten, zelfgemaakte plate setter erin en binnen 20 minuten zat deze op de 140 graden in de dome (bij mij is dat ongeveer 120 graden op het rooster) Wellicht iets aan de hoge kant, maar mijn verwachting was dat het vlees dat prima zou kunnen hebben. En bovendien wilde ik liever wat te vroeg dan te laat klaar zijn.

Vervolgens kon het stuk vlees erop en nu komt het mooie, ik heb er in drie uur eigenlijk niks aan hoeven doen. Een keer de dome even een klein beetje open gehad om de kijken/ruiken, maar verder de eerste uren er niks aan gedaan.

Na drie uur zat de kerntemperatuur op 74 graden. (ik gebruik geen draadloze, maar een gewone kerntemperatuurmeter en vind dat helemaal prima, want wil graag voorkomen dat ik deze hele tijd dat ding in de gaten ga houden.)

Hij mocht eraf van mij en ik heb hem ingepakt in twee lagen aluminiumfolie met daarbij wat kruiden en appelsap zodat ie lekker in zijn eigen sop gaar kan koken.
Daarna er 2 a 2,5 uur niet aangezeten en toen ik vervolgens de priktest ging doen, werd mij duidelijk dat hij helemaal perfect was. Overal superzacht.

Vervolgens heb ik hem uit de folie gehaald en in een nieuw stukje folie gelegd om uit te dampen. De vloeistof die vrij is gekomen heb ik uiteraard bewaard en gebruikt om later bij te mengen. Na 45minuutjes rusten ging ik hem pullen en daarna kon het feest beginnen. Textuur en smaak waren helemaal prima, dus het zou zomaar kunnen zijn dat deze vaker op het menu komt. En tenslotte natuurlijk een fotootje om te zien hoe hij erbij ligt ;)

[Afbeelding]
Mooi! Ik heb zelf (nog) geen Kamado ervaring, maar ik heb in een paar filmpjes gezien dat ze eerst de Kamado opstoken naar ~30 graden hoger dan de temperatuur die ze willen hebben zodat het keramiek goed opwarmt. Doordat de thermometer dan vaak "direct" boven de kolen hangt valt die warmte hoger uit dan wanneer je de heat deflectors er in plaatst. Dus wanneer de heat deflectors er in gaan daalt die thermometer weer want dan pakt 'ie de omgevingswarmte. Geen idee of het verschil maakt met jouw manier, maar een groot voordeel van de Kamado is de stralingshitte van bovenaf, misschien iemand met meer ervaring die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 00:41
Ik ben momenteel aan het kijken voor een Green Mountain Grills Daniel Boone Prime. Het gemak van een pelletgrill spreekt me erg aan, en de wifi optie is extra aantrekkelijk voor een gadgetfreak.
Ik lees alleen op internet verschillende verhalen over het geluid wat deze GMG produceert. Kan iemand hier met ervaring of iemand met dit model GMG mij hier meer over vertellen? Eventueel een vergelijking met de Traeger Pro 575 aangezien die stiller zou moeten zijn?
Voorkeur gaat toch wel uit naar de GMG vanwege het hogere temperatuurbereik, extra accesoires zoals de pizza oven en het design van de GMG spreekt me meer aan. Maar als de traeger echt zoveel stiller is zou dat zeker wel een groot pluspunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Uit interesse, wat is een goede deal voor een dergelijke kamado? Ik hoop wel dat die geen roest probleem krijgt zoals mijn Sgt Crispy Niclan.
£200 minder dan RRP :) plus een goed (wat roest hopelijk remt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:11

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb sweet ribs gemaakt en deze keer met een bakje water er onder en een rekje vier stukken vertikaal
dit hield de temperatuur stabiel tegen de 100 graden by het roken, (appelhout.)
(kost wel meer houtskool door verdamping water maar vlees blijft zachter.)
2e uur temp iets hoger gezet ergens tegen 125 graden.

stage 2, bij gebrek aan rooster ruimte twee bij twee ingepakt met honig, bruine basterdsuiker en boter scheutje appelsap.
dit boven op elkaar gelegd met mn kerntemp meter er tussen.
na 30min beide pakjes gewisseld andere onder gelegd. weer 30min.

stage 3 op mn rooster verdeeld om zo op te drogen en te lakken.
nadeel deflector is smaller dan de bezette rooster plek. (onderzijde (ribvlies kant) word dan iets droger/"zwarter"..
ik denk dat de kolen bijna op waren dan "schiet" vaak de temp even omhoog door de ruimte tussen de brokken en wilde hij naar 150 graden. bijna geheel dicht reageerde traag.

Maar resultaat was jammie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In853WINoXLWqRYC-D8vhl1-y3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4XqYznRPrMh1P5i4DZYVL3h.jpg?f=fotoalbum_large

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:12:
£200 minder dan RRP :) plus een goed (wat roest hopelijk remt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fs4Z9o5AzslpBwdeJ3mzVY9ZNFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFGJnT4pfT9cZ6XEFnzTDZIX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat het goede deal was :)
Voor een dubbelwandige stalen kamado is het wel leuk, enkel de lucht inlaat afdekken bij het regenen. En de topvent, die zal waarschijnlijk gaan bladeren en vervangen voor een SmokeWare SS cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

wou vandaag met de rottieserie van Auspit op me kj2 aan de gang. Eerste wat me opviel het spit past niet goed in de ring. Maar goed toch verder, blijkt ding niet af te sluiten.... dus kan ik de temperatuur niet regelen. Ding gaat linea recta terug. Misschien een fabrieksfout ofzo maar past voor geen meter op de kj2 in ieder geval. Maakte niet uit hoe je het draaide of schoof.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFx9LFlq5ay7yK364VJvi48DE3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IacJHqiji4fujgmwoTuU21cv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:46:
Doordat de thermometer dan vaak "direct" boven de kolen hangt valt die warmte hoger uit dan wanneer je de heat deflectors er in plaatst. Dus wanneer de heat deflectors er in gaan daalt die thermometer weer want dan pakt 'ie de omgevingswarmte.
Het klopt wat je zegt edoch wel wat oppassen. Als je doel 250C is dan wil je echt de heat deflector wel mee opwarmen want anders krak.

Ik steek mijn kamado aan met 2 aanmaakblokjes, met de onderste schuif op 1cm en de dome open. De halve deflectoren doe ik op elkaar. Tussentijds het rooster schoon schrobben, de temperatuur probes klaarmaken etc. Na pak em beet 20 minuten de deflectoren in de normale positie, rooster en probes erop. En dan 15 minuten later is die wel op 110C met de onderste schuif op 2mm en de top vent volledig open.

KosmoQ SPG op een picanha is niet slecht maar gewoon zelf SPG maken is misschien zelfs wat beter van smaak. Binnenkort eens kipspiesjes maken en de Killer Hogs AP vs KosmoQ vs homemade SPG vs lidl kipkruiden

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 31-01-2021 15:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, support je local heeft niks met het uitpakken en in je tuin zetten van je kamado te maken.
Vind ik wel.
Als ik dik tweeduizend euro ga uitgeven, en ik moet zo nodig support local doen mag er écht wel service tegenover staan.
Als een BBQ van dit bedrag al gewoon voor je deur word gegooid, zonder even een half uurtje uitleg, in elkaar zetten etc. dan zegt dit voor mij persoonlijk meer dan genoeg hoe de service is als over een half jaar een schroefje kwijt is.
Dan ga ik wel online shoppen. Dan krijg je namelijk exact dezelfde service maar dan voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Voor de geïnteresseerden. Masterbuilt is weer op voorraad.
https://www.vuurenrook.nl/nl/masterbuilt-kamado-classic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Vind ik wel.
Als ik dik tweeduizend euro ga uitgeven, en ik moet zo nodig support local doen mag er écht wel service tegenover staan.
inderdaad een klein beetje meer "aandacht" zou de meerprijs misschien doorstrepen.
Als een BBQ van dit bedrag al gewoon voor je deur word gegooid, zonder even een half uurtje uitleg, in elkaar zetten etc. dan zegt dit voor mij persoonlijk meer dan genoeg hoe de service is als over een half jaar een schroefje kwijt is.
Dan ga ik wel online shoppen. Dan krijg je namelijk exact dezelfde service maar dan voor minder.
Als ik kijk naar wat ik wil hebben dan ga ik eerst "verzamelen" dan "wegstrepen" en tenslotte komt er een product uit en in dit geval een lijstje met benodigde/gewenste bij spullen.
uit die lijst is dan een leverancier te pakken en hopelijk 1. (weet je zeker dat t past bij elkaar.)

En dan met zo'n uitgave zou ik een dagje besteden aan voelen kijken vergelijken, "droog bbq-en" alles passen en bekijken bij wie dat ook mogelijk is. liefst bij de gene waar ik het ook afneem maar anders gewoon "kijken nie kopen" methode.
Als dit lokaal is en uiteindelijk iets duurder is versus webshop er vast een mouw aan te passen met iets als kolen, borsteltje, bbq boek of inderdaad we komen hem netjes afleveren achterin de tuin. controleren of alles er is en niet beschadigd. zetten hem in elkaar als gewenst tegen schappelijk bedrag ,handje schudden (nu even niet ;-) ) kopje koffie en weer weg.

kijk 200 euro extra uitgeven voor "niks extra's" doet denk ik niemand.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]

Ik hoop dat het goede deal was :)
Voor een dubbelwandige stalen kamado is het wel leuk, enkel de lucht inlaat afdekken bij het regenen. En de topvent, die zal waarschijnlijk gaan bladeren en vervangen voor een SmokeWare SS cap
Die deal zal je hier (uk) nooit krijgen.. en in NL vraag ik me ook af of er ooit vooraad zal komen tegen die prijs.
Kwaliteit is goed, Duits niet Chinees.. een noname made in China is het alternatief voor deze prijs..

Wel kleine design flaw/user error, het plastic van de handle bij het tafelblad is zelfde hoogte, toen ik de hete grill eroplegde smolt dat iets.. oeps
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAkScW2YNml41VT2NqFAr_lxetM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dv74hFTFw6ObJPWqnT5KPCdu.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het eindresultaat was goed :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n78t6okiHf33ArGnyHkUJXtOOTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTzGKPBjSaDgBXDf09TN5z9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wROpvmXF3NQTRJN4Yvct7WffQLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXMIPr3uPOvWHaBNgqAICB0T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 31-01-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
timminater schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:46:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een Green Mountain Grills Daniel Boone Prime. Het gemak van een pelletgrill spreekt me erg aan, en de wifi optie is extra aantrekkelijk voor een gadgetfreak.
Ik lees alleen op internet verschillende verhalen over het geluid wat deze GMG produceert. Kan iemand hier met ervaring of iemand met dit model GMG mij hier meer over vertellen? Eventueel een vergelijking met de Traeger Pro 575 aangezien die stiller zou moeten zijn?
Voorkeur gaat toch wel uit naar de GMG vanwege het hogere temperatuurbereik, extra accesoires zoals de pizza oven en het design van de GMG spreekt me meer aan. Maar als de traeger echt zoveel stiller is zou dat zeker wel een groot pluspunt zijn.
Ik heb een Traeger Pro 780, maar pas een maand ongeveer en alle keren dat ik hem gebruikt heb zat ik binnen en stond de barbecue buiten dus geen last gehad van het geluid. Als ik buiten sta vind ik het ook niet storend in ieder geval, maar zal het pas echt gaan opmerken als ik ook weer buiten kan zitten terwijl de bbq aan staat. Ik verwacht niet dat ik daar last van ga hebben.

Het gemak is in ieder geval helemaal top wat mij betreft. Aanzetten, temperatuur instellen en starten maar. Via wifi kan ik de temperatuur instellen en de temp van de kernthermometer bekijken en instellen.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel meer geluid de GMG maakt, maar ik zou me er persoonlijk niet al te veel zorgen over maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robkrekel
Chevy454 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:08:
[...]

I beg to differ. Als je niet beter weet, ja dan is het niet essentieel.
Zul je altijd zien na een 'discussie'. Een maat van me kwam zaterdag ter gelegenheid van mijn verjaardag een week eerder langs. Als cadeau had ie een One minute lighter gekocht _O-

Zondag dus maar even de q aangeslingerd voor een beenhammetje, en ik moet zeggen, zo'n lighter werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 00:41
Ozzie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:35:
[...]
Ik weet natuurlijk niet hoeveel meer geluid de GMG maakt, maar ik zou me er persoonlijk niet al te veel zorgen over maken.
En dit is dus precies waar ik me wel druk om maak haha. Ik lees op internet de verhalen dat de GMG's echt stukken meer geluid maken. Mijn voorkeur gaat uit naar GMG vanwege de verschillende accesoires en het design. Maar als blijkt dat ik met een Traeger wel rustig naast mijn Grill kan zitten is dat mij toch echt meer waard. Zijn er hier dus ook tweakers met een GMG Daniel Boone Prime die iets kunnen zeggen over het geluid? Ik had graag gaan kijken bij een winkel of een workshop gevolgd om het zelf te vergelijken, maar dat is momenteel niet mogelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ToolkiT schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerste indruk is erg goed. Prima materiaal, made in Germany.
En handleiding was super duidelijk.
Met de boutjes genummerd in een shrink-wrap :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

<edit>
Banana for scale:
[Afbeelding]
ben wel benieuwd waar en voor welke prijs je deze hebt gehaald? Ik zie net dat jem in de UK gehaald hebt, daar heb ik dan weer iets minder aan ;)

It's just a donkey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DD2

DD2

Afgelopen weekend Zeeuws spek gemaakt op de grill guru compact. Stuk van ongeveer 800 Gr. Buikspek een dag van tevoren in de marinade gelegd. Omstreeks 16:15 op de BBQ indirect bij 150 graden. Gerookt op appelhout. Rond 17:30 was hij klaar.

Deels warm gegeten bij de maaltijd en een stukje bewaard voor op brood de volgende dag. Resultaat was erg lekker, wel iets dat ik vaker ga maken!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O68LpDP64D-9UFiJK_27tJJxOyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6n0g9ue5gFA7RmH3rqQuYR8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:33
800 euro zonder D&V systeem. Dan kun je beter voor de Kamado Joe Classic I gaan met een beetje korting afdingen. Of zie ik dat mis.. Toen masterbuilt nog voor 690 te koop stonden was het wel een hele goede deal!

[ Voor 12% gewijzigd door Boinkie op 01-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
Zoals gezegd afgelopen zaterdag avond pubquiz/bierproverij georganiseerd. Het was een groot succes :) Waren in totaal met 21 man en het was een avondvullend programma van 20:30 tot 23:30 ongeveer. Van te voren hapjes gemaakt en bij 20 mensen rondgebracht, gelukkig woonde de meeste in de buurt dus dat was niet zoveel werk. Eentje woont er in centrum Amsterdam en een andere in het centrum van Leiden (je raad het al, beide nog studenten) dus dat was iets meer werk, maar ook wel gezellig om eventje langs te gaan.
Eentje woont in London dus daar konden we helaas niks langsbrengen.

Bij iedereen een pakketje langs gebracht met 4 speciaalbiertjes, borrelnootjes, kaasstengels, zoute krakelingen, gevulde eieren, chicken wings en kofta. Die laatste twee natuurlijk van de barbecue.

De krakelingen en kaasstengels, gebakken door mijn vrouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKdrB70yY_cDMlq3EBk-MScAyIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ft24I3oVAWflhRTqDmhB9Vbl.jpg?f=fotoalbum_large

De chickenwings, hadden wel wat meer kleur mogen hebben, maar ze smaakte erg goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odBZdoNRFXtOg9YTRDz5CXi3_SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIazouLQBT9rqsjpj1TX8LCX.jpg?f=fotoalbum_large

De kofta's. Erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Dit is een familierecept dus heb ik al heel vaak gemaakt maar blijft altijd lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSImyIxR-Zxsp8JYXUsbEjDMPIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noVQZalhjnTafaFHjdVwBY5P.jpg?f=fotoalbum_large

Iedereen gewoon thuis zelf laten opwarmen in de oven, ging prima gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Boinkie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:05:
[...]

800 euro zonder D&V systeem. Dan kun je beter voor de Kamado Joe Classic I gaan met een beetje korting afdingen. Of zie ik dat mis.. Toen masterbuilt nog voor 690 te koop stonden was het wel een hele goede deal!
Eens. Maargoed, afdingen is mij niet gelukt op mijn classic 1 destijds 😅. Maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die echt enorm vallen over de rode kleur.
Als je perse een zwart ding wil hebben is het weer een prima ding natuurlijk. Het is gewoon een classic 1 eigenlijk.
Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn classic 1 en vind het een prachtig ding in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Dennis1812 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Eens. Maargoed, afdingen is mij niet gelukt op mijn classic 1 destijds 😅. Maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die echt enorm vallen over de rode kleur.
Als je perse een zwart ding wil hebben is het weer een prima ding natuurlijk. Het is gewoon een classic 1 eigenlijk.
Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn classic 1 en vind het een prachtig ding in de tuin.
De rode kleur is voor mij juist een reden om voor een KJ te gaan O+ Vind dat zou onwijs vet staan, maar smaken verschillen natuurlijk.
Alleen heb ik net een dure barbecue gekocht dus voordat er ook nog een Kamado bijkomt zijn we wel een paar jaar verder.. Dan heb ik misschien ook een grotere tuin nodig want dat zou de derde zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het is hier ook echt een eyecatcher in de tuin. Staat prachtig te shinen.
Poets hem elke week op dat eventueel stof eraf is en de kleur blijft stralen.
Ja ik ben er extreem zuinig mee 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik had nog nooit Beefribs gemaakt dus het was het tijd om daar een vinkje achter te zetten.

Dus vorige week een 1.5KG Black Angus Grainfed short rib besteld.

Afgelopen zaterdagochtend in pezo rub gezet en samen met twee chunks beuken op de KJ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy9nMVX_d-7N36ZHHkMMcZG4NLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG3G8w9anioE3zJnOzt22ff8.jpg?f=fotoalbum_large

Na 3 uur ff checked hoe ze eruit zagen en toen ook besloten om ze niet in pakken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjAd_N0gniJVlS-14bKbLtUobtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pBx0Dr2X6G07VtCdyx46JNt.jpg?f=fotoalbum_large

Na 8 uur was de temp 95 graden en gleed de thermo pen erin als boter. Samen met zoete aardappel en doperwtjes gegeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J82xKMMJUj8wwQOrN7izNzTgb9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTuCFFTsI9zuIsx4we5bjVZl.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat qua hoe het eruit zag was positief. Ook super mals en heerlijk zacht. Maar voor de rest vonden wij het niet echt bijzonders dus ik denk niet dat we nog een keer gaan maken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Vraagje over 'grainfed' en vraag me af of het meerderen is opgevallen.

Wij hebben al een hele tijd vlees van koopeenkoe /grutto.
De hamburgers komen steeds van een andere boer/koe vandaan (logisch natuurlijk)

Toch valt me een ding op, de ontiegelijke smaak van stro als ik die hamburgers eet. Ze zeggen je bent wat je eet. En ik ben ervan overtuigd dat dit ook is wat ik proef. Zeker als zij van koopenkoe het vlees niet maskeren met allerlei 'troep' die er in de supermarkt wel ingaat.

De vraag is alleen of het ook daadwerkelijk klopt.

Ze zeggen ook als je een varken alleen maar olijf of truffels laat eten het vlees ook die smaak overneemt. Dus het klinkt heel plausibel, weet alleen niet of het iemand eerder al is opgevallen met puur vlees.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

backupdevice

No Risk , Full Push

loewie1984 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:25:

Toch valt me een ding op, de ontiegelijke smaak van stro als ik die hamburgers eet. Ze zeggen je bent wat je eet. En ik ben ervan overtuigd dat dit ook is wat ik proef. Zeker als zij van koopenkoe het vlees niet maskeren met allerlei 'troep' die er in de supermarkt wel ingaat.

Ze zeggen ook als je een varken alleen maar olijf of truffels laat eten het vlees ook die smaak overneemt. Dus het klinkt heel plausibel, weet alleen niet of het iemand eerder al is opgevallen met puur vlees.
Geen idee eigenlijk. Enige reden waarom ik een grainfed wilde hebben is niet vanwege de smaak maar vanwege het vet in het vlees. Dit vanwege het feit dat deze beefribs low & slow moeten en dus grote kans op uitdrogen hebben.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tijd voor mij om de eerste duit in het zakje te doen voor wat betreft BBQen!

Na lang wikken en wegen, reviews kijken en verhalen aanhoren afgelopen week besloten om een BGE large inclusief cast iron grid en Acacia EGGmates aan te schaffen bij Kookpunt. Afgelopen zondag opgehaald en gelijk in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCoA2uAa1vrP5NbFNlkmx_uSv3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S97yEnN5l0EH8JEP4okZBuHi.png?f=fotoalbum_large

Zeer tevreden met de kwaliteit en ook de service van Kookpunt bij het ophalen. BGE voelt heel degelijk aan en ook de instructies voor het in elkaar zetten waren duidelijk. Daarna in het donker de boel aangezet, omdat ik hem toch wel heel graag uit wilde proberen.

Resultaat: Smoky Tex-Mex Burger uit het boek van Jord Althuizen. Zelfgemaakte pico de gallo, guacamole en burger met kruiden (BGE op 200 graden, op de grill tot omstreeks 54 graden), samen met wat nacho's en een plak cheddar op een hamburger broodje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uElhs-1EZipD1mctxYjQTKBRclo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CTmhKDSW14zJjJQNUo2uMUq2.png?f=fotoalbum_large

Ik ga hier nog heel veel plezier aan beleven :Y

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

robkrekel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:23:
[...]

Zul je altijd zien na een 'discussie'. Een maat van me kwam zaterdag ter gelegenheid van mijn verjaardag een week eerder langs. Als cadeau had ie een One minute lighter gekocht _O-

Zondag dus maar even de q aangeslingerd voor een beenhammetje, en ik moet zeggen, zo'n lighter werkt fantastisch.
Lijkt me een handig apparaat..
Ik wou dat er een draadloze versie was die met Ryobi accus werkt..
deze https://www.bataviastore....q-lighter-8-v-li-ion.html vond ik wel.. nederlands merk zo te zien :)

mmm als ik dit YouTube: How to light charcoal: Looftlighter vs Heat Gun vs Chimney zie dan is een gewone heatgun net zo goed..
https://uk.ryobitools.eu/...ring-irons/r18hg/r18hg-0/ zou dan een optie zijn :?

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 01-02-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boinkie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:05:
Warempel, je hebt gelijk. Ik had voor mijn MB ook 699 betaald. En vond de 899 voor een KJC1 in vergelijking ermee een goede deal. Ookal heb ik later kolenmand, D&C en half moon griddle later erbij gekocht.

Als je nu een KJC1 voor 899 vindt dan is de MB voor 799 idd aan de man. Maar ik denk dat alles is uitverkocht van de KJC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En de KJC1 staat nu ook voor 1000 op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:25:

Ik ken niet de certificeringen van vlees.

Als grainfed uitsluit dat er gras gevoerd is dan moet je er van uit gaan dat het rund altijd binnen heeft gestaan. Dat geeft super mals vlees omdat het rund nauwelijks heeft hoeven te bewegen. Net als bij de maiskip O-)

Koeien eten nauwelijks stro. Stro (=gedroogde stengels van graanplanten) wordt gebruikt als strooisel waar het rund lekker zacht op ligt. Hooi (=gedroogd gras) wordt wel gevoerd.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 14:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDI5VvvtANsas50qMEvVBvjEcLI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HausI9fFDVIVkakK2mqehBFa.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DC5oorIg-OAdn2y1T31jYYf9cE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lO1kWvgXSUnWrnuqwRQqXQQ7.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX7jYzA3AkcLFDaupq1qBcrN_zg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SeIRyHebnhTQkaMqZp9Uowg.jpg?f=fotoalbum_medium

Pizza's gemaakt op de Yakiniku, was een succes! Dus dat gaan we vaker doen.

Zelf deeg gemaakt (zaterdagochtend) volgens dit recept en daarna zaterdag en zondag pizza gegeten. Op de zondag was het deeg een fractie lekkerder en een stuk makkelijker te vormen.

Kamado eerst rustig op temperatuur laten komen met de steen er in, ongeveer 250 graden. 10-15 min voor het eten schuiven vol open en de temperatuur loopt snel op naar 350 - 400 graden. Pizza's waren binnen enkele minuten klaar en smaakten echt perfect. Heerlijke korst en bodem zoals je ze wilt hebben bij een houtoven pizza.

Gebruikte houtskool was van Dammers. Fijne kolen. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:38

fxs81

Julianadorp

Koffie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Vind ik wel.
Het grootste voordeel bij merk kamado's zijn de extra's die "gratis" mee geleverd worden, het wil wel eens een paar tientjes schelen maar bv een KJ3 Classic kost overal vrijwel hetzelfde. Waarom moet een lokaal bedrijf wat hem zou komen leveren dan wel extra zijn best doen en alles voor je in elkaar zetten met uitleg en een grootgrutter niet.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het echt wel een veel prettigere ervaring oplevert als ze dat wel doen. Mijn KJ werd ook voor de deur gebracht door een koerier, (winkel zit in Brabant, ik woon bij Den Helder) zelf in elkaar gezet, telefonische support was super en het extra pakket met gratis dingen heb ik zelf aan mogen passen aangezien er dingen in zaten die ik al had. De lokale shop had toen nog geen KJ anders had die hem waarschijnlijk mogen leveren. Geen idee trouwens of die hem wel voor me in elkaar had gezet maar voor mij zou het geen reden zijn om de bbq maar bij een grootgrutter te kopen ipv lokaal omdat je hem zelf in elkaar moet zetten. Ik koop dan toch liever bij de speciaalzaak al is het alleen maar omdat de garantie afhandeling dan toch vaak net ff beter is. Althans, dat is mijn ervaring.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003

Sf1nX

Tuinder

fxs81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:16:
[...]

maar bv een KJ3 Classic kost overal vrijwel hetzelfde.
Nou bij mij scheelde het na een belletje toch echt een paar honderd euro met de prijs die je overal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Sf1nX schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:07:
[...]

Nou bij mij scheelde het na een belletje toch echt een paar honderd euro met de prijs die je overal ziet.
En waar heb je hem dan uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Marcusso schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pizza's gemaakt op de Yakiniku, was een succes! Dus dat gaan we vaker doen.

Zelf deeg gemaakt (zaterdagochtend) volgens dit recept en daarna zaterdag en zondag pizza gegeten. Op de zondag was het deeg een fractie lekkerder en een stuk makkelijker te vormen.

Kamado eerst rustig op temperatuur laten komen met de steen er in, ongeveer 250 graden. 10-15 min voor het eten schuiven vol open en de temperatuur loopt snel op naar 350 - 400 graden. Pizza's waren binnen enkele minuten klaar en smaakten echt perfect. Heerlijke korst en bodem zoals je ze wilt hebben bij een houtoven pizza.

Gebruikte houtskool was van Dammers. Fijne kolen. :)
Ziet er goed uit!! Waar heb je de deeg van zondag bewaard, op kamertemperatuur of in de koelkast?

Tomatensaus uit blik of zelf gemaakt, zo ja heb je daar ook een recept van?:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 14:23
JohnW1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Ziet er goed uit!! Waar heb je de deeg van zondag bewaard, op kamertemperatuur of in de koelkast?

Tomatensaus uit blik of zelf gemaakt, zo ja heb je daar ook een recept van?:)
Thnx! Deeg bewaard in de koelkast en 2 uur voor bereiden uit de koelkast gehaald.

Tomatensaus zelf gemaakt. Eerst knoflook en een sjalotje aanfruiten en daarna gepelde tomaten uit blik erbij, giet wel eerst wat vocht af en gebruik dit later om evt in te dunnen. Beetje oregano, basilicum, peper, zout en een beetje olijfolie erbij en een minuut of 15 laten pruttelen. Daarna afkoelen en pureren.

Heerlijke basis voor je pizza. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003

Sf1nX

Tuinder

Worra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:30:
[...]

En waar heb je hem dan uiteindelijk gekocht?
barbecuexxl.nl

Heb hem daar in juli gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag het boek Groente op kolen maar gekocht 2e hands, Hete kolen compleet ben ik momenteel aan het lezen. Misses mutsje wil meer 'gezond' eten... dus groente op dat ding zolang die maar kan fikken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Al eens een bietenburger geprobeerd?
https://foxilicious.nl/2018/07/11/bietenburger/

Score je punten mee..😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

ToolkiT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Lijkt me een handig apparaat..
Ik wou dat er een draadloze versie was die met Ryobi accus werkt..
deze https://www.bataviastore....q-lighter-8-v-li-ion.html vond ik wel.. nederlands merk zo te zien :)

mmm als ik dit YouTube: How to light charcoal: Looftlighter vs Heat Gun vs Chimney zie dan is een gewone heatgun net zo goed..
https://uk.ryobitools.eu/...ring-irons/r18hg/r18hg-0/ zou dan een optie zijn :?
Ik heb vorig jaar in DE boodschappen gedaan. Sommige supermarkten daar hebben zo'n in-shop hoekje van de Tschibo keten. Voornamelijk koffie gerelateerde zaken, maar ook wel wat non-food artikelen. Zo lag daar een noname lighter voor 14 euro. Gelijk 2 mee genomen. Ding zit er exact hetzelfde uit als op de foto van basterd. Ik zou durven te beweren dat het dezelfde (chinese) fabriek komt... alleen ander stickertje...en prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
scheer je weg!

;)

Ik heb wel eens een commerciele geprobeerd. Was geen aanleiding om er zelf 1 te willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

418O2 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:54:
[...]

scheer je weg!

;)

Ik heb wel eens een commerciele geprobeerd. Was geen aanleiding om er zelf 1 te willen maken.
Zelf maken betekend niet meteen ook zelf eten......😎😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
copykat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Zelf maken betekend niet meteen ook zelf eten......😎😉
Ik maak niets wat ik zelf niet lust/eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jabberwock schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Ik heb vorig jaar in DE boodschappen gedaan. Sommige supermarkten daar hebben zo'n in-shop hoekje van de Tschibo keten. Voornamelijk koffie gerelateerde zaken, maar ook wel wat non-food artikelen. Zo lag daar een noname lighter voor 14 euro. Gelijk 2 mee genomen. Ding zit er exact hetzelfde uit als op de foto van basterd. Ik zou durven te beweren dat het dezelfde (chinese) fabriek komt... alleen ander stickertje...en prijs...
Goede deal! :)
Werkt het een beetje?

Pagina: 1 ... 132 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism