Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 131 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ruubschen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:23:
Vanavond nog eens een lekkere Hollandse garnalen klaargemaakt (koud gerookt op hickory met de smokegun)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Om vervolgens lekker spareribs te bereiden mbv. de rotisserie:

[Vimeo: Spareribs honey rotisserie]

[Afbeelding]

Lastig te zien op de foto maar irl toch een serieuze rookring :P

[Afbeelding]
Spareribs aan het spit, hoelang gaan ze er dan op?

@Blommie01 wij hebben geen achterom, dus dan wordt het stelen al lastig, echter als je een achterom hebt, een poort heeft vaak niet geweldige sloten. Of wat als je het slot keer vergeet erop te doen, rijden ze zo weg.
Wat belangrijk is voor verzekering is of dat er braakschade is, is dat er niet heb je een groot probleem. In het geval van slot vergeten op de poort kun je dus fluiten naar je centen, had je echter slot erop en is dat gebroken achter gebleven, geef ik je meer kans op vergoeding ;)

Zelfde geldt voor garage, als er braakschade is betekent vergoeding, heb je de deur open laten staan heb je pech ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Blommie01 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Ik zie diverse reacties voorbij komen over het op slot zetten van je Komado.

Nu rijst bij mij de vraag, waarom zou je dat doen? Zorg gewoon dat je verzekering het dekt als je bang bent dat iemand hem ongewenst op komt halen.

Een slot aan je kamado gaat nl. niet voorkomen dat hij wordt gestolen. Als iemand je kamado wil hebben gaat hij mee. Dit soort diefstallen is van te voren gepland. Sloten voorkomen dat een gelegenheidsdief iets meeneemt. En daar is een komado sowieso te onhandig voor.

Gepande diefstallen worden goed voorbereid. Een slot van een paar tientjes vertraagd alleen maar wat. Wat ook kan gebeuren is dat ze hem niet meekrijgen en hem beschadigd achter laten. Dan kunnen ze hem beter meenemen omdat je dan een claim bij de verzekering kunt indienen.

Nogmaals, ik zie de toegevoegde waarde niet...

Koop voor dat geld wat een slot kost een mooi stuk vlees... Heb je veel meer plezier van.. ;)

Of zie ik het helemaal verkeerd?
Je kan het ook andersom zien, waarom niet beveiligen? Als je voor 2k hebt staan kan er best een goed slot bij, denk aan een motor slot ofzo. Ligt beetje aan je verzekering maar lijkt mij dat je grotere kans hebt om een kapotte kamado door een poging tot diefstal te laten vergoeden dan ééntje die simpelweg is meegenomen. Zo'n kamado joe heist is ook niet oceans 11 natuurlijk. Er is best een kans dat ze er niet op rekenen dat er een goed slot op zit.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
mutsje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Bedoeling bij mij is ook dat het slot onder de hoes komt, had in een review al gelezen dat die water niet zo prettig vind. Staat als het goed is ook in de handleiding.
Goed plan, misschien dat ik na een droogsessie een tweede poging ga wagen met dit slot, en hem dan droog ga houden onder de hoes inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Martinusz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Spareribs aan het spit, hoelang gaan ze er dan op?
Anderhalf tot twee uur als je ongeveer 150C aanhoud. Ideaal als je "weinig" tijd hebt. Als ik meer tijd heb doe ik ze eerst sous-vide. Met deze rotisserie methode krijg je weer een iets andere structuur, ook zeker de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ruubschen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Anderhalf tot twee uur als je ongeveer 150C aanhoud. Ideaal als je "weinig" tijd hebt. Als ik meer tijd heb doe ik ze eerst sous-vide. Met deze rotisserie methode krijg je weer een iets andere structuur, ook zeker de moeite waard.
Ik ga het ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:39
MrVegeta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Je kan het ook andersom zien, waarom niet beveiligen? Als je voor 2k hebt staan kan er best een goed slot bij, denk aan een motor slot ofzo. Ligt beetje aan je verzekering maar lijkt mij dat je grotere kans hebt om een kapotte kamado door een poging tot diefstal te laten vergoeden dan ééntje die simpelweg is meegenomen. Zo'n kamado joe heist is ook niet oceans 11 natuurlijk. Er is best een kans dat ze er niet op rekenen dat er een goed slot op zit.
Een goed slot zegt niet zoveel. Een goed slot voorkomt geen diefstal. Het vertraagt de boel iets. Misschien een paar minuten als je geluk hebt. Al knip je met een elektrische betonschaar elk slot in een paar seconden door.

Voor de gelegenheidsboef prima, maar geplande diefstallen hou je er niet mee tegen. En als je pech hebt, heb je meer schade dan 2K omdat ze met een breekijzer je verankering los breken.

Er zijn veel MO om je bbq van eigenaar te laten veranderen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 22-01-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Blommie01 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Een goed slot zegt niet zoveel. Een goed slot voorkomt geen diefstal. Het vertraagt de boel iets. Misschien een paar minuten als je geluk hebt. Al knip je met een elektrische betonschaar elk slot in een paar seconden door.

Voor de gelegenheidsboef prima, maar geplande diefstallen hou je er niet mee tegen. En als je pech hebt, heb je meer schade dan 2K omdat ze met een breekijzer je verankering los breken.

Er zijn veel MO om je bbq van eigenaar te laten veranderen ;)
Dus jij doet je voordeur ook maar niet op slot? Je mist ook een beetje het punt, het gaat niet om voorkomen van diefstal, maar om het aangeven dat er een diefstal heeft plaats gevonden. Dat moet je dan dus met de verzekeraar bepalen...

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 22-01-2021 17:39 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:39
MrVegeta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Dus jij doet je voordeur ook maar niet op slot? Je mist ook een beetje het punt, het gaat niet om voorkomen van diefstal, maar om het aangeven dat er een diefstal heeft plaats gevonden. Dat moet je dan dus met de verzekeraar bepalen...
Wij gaan elkaar niet begrijpen...

Laten we maar snel on topic gaan..

[ Voor 3% gewijzigd door Blommie01 op 22-01-2021 17:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

@Blommie01 Unive melde hoe lastiger ik het maak hoe meer geld ik terug krijg. Ik als groningse boer snap geld heel goed :+ Dus er zit nu een slot op met alarm , tuindeur voorzien van slot. En ja als ze ding eenmaal op het oog hebben ben je gewoon de lul.

ontopic, vandaag stuk picanha voor mij en de vrouw klaar gemaakt , kids kregen varkenshaas. Jongste vond de varkenshaas te vochtig.... heerlijk roze en oudste zat er van te smullen. Wij hebben lekker genoten van de picanha, kon mooi nog iets van 5 min liggen voordat rest klaar was. Soep vooraf (vanmiddag in elkaar gedraait en toetje (supermarkt)) achteraf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxnRclkN1Qfp2_r1XW4xSl0Jes8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0PAQ4nYhsmMVNFCbdRo9xZt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:18

fxs81

Julianadorp

@Blommie01 Ik heb de weber en KJ in een tafel op wielen staan, die tafel zit met een zwaar kettingslot aan de overkapping vast. Dan moeten ze de kamado er al uit tillen en dat is alleen een optie als we eens een nachtje weg zijn, 2 honden in huis die meteen uit hun geluid gaan als er een vreemde in de tuin staat dus ongemerkt even komen shoppen is er hier niet bij. Bij mijn verzekering zijn de bbq's alleen gedekt als ze in een afgesloten schuur staan, buitenkeukens zijn wel verzekerd in de tuin (zoals mijn weber spirit gasser die ik heb gehad) maar kamado's en weber ketels vallen niet onder de noemer buitenkeuken ook niet als ze in een meubel zijn ingebouwd. (althans bij mijn verzekeraar dan). Loont zeker de moeite om even goed navraag te doen. Verder is dagwaarde aan de orde bij mij, hoeveel dat is weet ik niet, ze kijken naar aanschafwaarde en hoelang je hem hebt, geen idee hoeveel ik zou krijgen als ze gejat worden.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Even een algemene vraag, ik heb een KJ en als ik niet hun draaispit wil kopen welke alternativen zijn er die goed passen. Ik zie verschillende merken voor komen rond de 130 tot 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 23:33

copykat

Good copy isn't bad

Tuin diefstal is het zelfde als elke andere diefstal.
Gelegenheid maakt het de dief makkelijk. Vergeet google earth niet als effe kijken wat in de tuin staat. De resolutie is al zo teruggebracht dat alleen contouren zichtbaar zijn dus nu zullen drone's met camera de manier zijn.

De op bestelling gejatte spullen zijn vaak goed voorbereid en zal inderdaad een kettingslot oid niet veel uitmaken. Pakkans wel.
Stevig slot op je stevige poortdeur goed bevestigd en niet met 1 klap er af te slaan , betekend of klimmen of decoupeerzaag op accu er op loslaten.
En klimmen met een 100kg kamado is niet iets wat snel zal gebeuren.
Een fiets is al moelijker.
Bouwlampenlicht vinden ze ook niet leuk. Een camera op hoogte dat ze er niet bij kunnen is ook al een extra drempel.
En ja blaffende honden blijft een top alarm.

Verder denk ik dat als je uitzicht uit t hart principe gebruikt de kans dat iemand denkt he die ga ik binnekort ff ophalen ook minder is.
Dus de vormlose generic hoes er over of een box die lijkt op een stoelhoezen berging gebruiken heeft meer effect dan onbedekt een dure merk kamado aan de ketting.
En als belangrijkste maak t moeilijker dan de buren in de buurt....
Verzekering is er om premie aan te betalen en winst te maken niet om uit te betalen dus don't get your hope's up...

Als je dit in je kamado bewaard is de kans klein dat ie gestolen word... 😂🤣
https://www.ad.nl/amersfo...2F%2Fwww.startpage.com%2F

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
mutsje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:47:
Even een algemene vraag, ik heb een KJ en als ik niet hun draaispit wil kopen welke alternativen zijn er die goed passen. Ik zie verschillende merken voor komen rond de 130 tot 200 euro.
Ik heb zelf deze aangeschaft https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 (voor een Grill Guru Elite Large), past perfect en draait als een zonnetje :P Stil motortje ook. Ik zie dat ie nu niet verkrijgbaar is, ik heb er afgelopen zomer 150e voor betaald. Deze is belastbaar tot 15kg. Hetgeen ruim voldoende is voor gebruik icm. een kamado. Geen idee of je al een verlengkabel hebt, maar de kabel die eraan zit is ietsje langer dan een meter dus die heb ik toen ook maar meteen aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ruubschen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Ik heb zelf deze aangeschaft https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 (voor een Grill Guru Elite Large), past perfect en draait als een zonnetje :P Stil motortje ook. Ik zie dat ie nu niet verkrijgbaar is, ik heb er afgelopen zomer 150e voor betaald. Deze is belastbaar tot 15kg. Hetgeen ruim voldoende is voor gebruik icm. een kamado. Geen idee of je al een verlengkabel hebt, maar de kabel die eraan zit is ietsje langer dan een meter dus die heb ik toen ook maar meteen aangeschaft.
Heb 15 meter verlengkabel in schuur hangen dat ook in regen kan liggen :) Dus dat moet wel goed komen. Maar deze past ook op een kamado joe classic 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
mutsje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Heb 15 meter verlengkabel in schuur hangen dat ook in regen kan liggen :) Dus dat moet wel goed komen. Maar deze past ook op een kamado joe classic 2?
Ah dat is ideaal. De kamado joe classic 2 staat niet in het rijtje, is dit een afwijkende maat van de normale classic? Als je het helemaal zeker wil weten zou ik even het bedrijf (of een andere aanbieder die je op het oog hebt) mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ruubschen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Ah dat is ideaal. De kamado joe classic 2 staat niet in het rijtje, is dit een afwijkende maat van de normale classic? Als je het helemaal zeker wil weten zou ik even het bedrijf (of een andere aanbieder die je op het oog hebt) mailen.
De tandjes, als je het bedrijf probeert te vinden krijg je 185 hits in den haag op de naam. Niet echt makkelijk om informatie in te winnen zeg maar :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Dit weekend zouden wij eigenlijk 'traditioneel' familie weekend hebben gehad, omdat mijn opa rond deze tijd jarig geweest zou zijn. Helaas gaat dat niet door, maar ik heb wel lekker chicken wings gemaakt voor ons thuis met zijn tweeën.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBZSrwUEUZsK71J6ed2nVEK1HjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvWD1rc975TgYq4lgJgMXNtc.jpg?f=fotoalbum_large

Niets speciaals, gewoon op hoge temperatuur gegrild en opgegeten, maar was wel lekker :) Rubje gemaakt van knoflookpooeder, uienpoeder en Italiaanse kruiden en ~20 minuten op de grill. Intussen een beetje (zelfgemaakte) kruidenboter gesmolten, over de vleugeltjes gegoten en nog een paar minuten op de grill. Ze waren echt super lekker en sappig :)

Vanochtend vroeg ook begonnen met een zalmzijde droogpekelen. Die heeft ~12 uur in de pekel gelegen en ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2MF37DLiEpwnPfCAblsc6xMpqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjjQ9UkKeYKy4ExfHl847AYI.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog een nachtje zo in de koelkast liggen en dan morgen warm roken op de Traeger dus ik ben benieuwd, het ruikt in ieder geval heerlijk nu.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ruubschen
mutsje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:39:
[...]

De tandjes, als je het bedrijf probeert te vinden krijg je 185 hits in den haag op de naam. Niet echt makkelijk om informatie in te winnen zeg maar :+
Ai, ik zal als ik morgen tijd heb even met je meezoeken.

Vandaag mijn RVS plancha in ontvangst mogen nemen en natuurlijk meteen gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rczygk0ny6hEi4bbgp2VgL_l_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kz4W8fYTts1iqqDw6y1VyS6u.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst venkel erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCXC1SUxsc-C34Y-qFnB2GHJ8rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sVT9ART2HwuL7UBApogKL87.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c2-ahMQxAubb7jDsqki_WBUBPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYEtycj6BpqEjDy7vPGwolrv.jpg?f=fotoalbum_large

Erna langoustines :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK0_2rsn_l_dP_-RlN4hz4U_RMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXvxIhVl3OKy5IVnrAyfvkRx.jpg?f=fotoalbum_large

Om vervolgens te serveren te samen met de venkel en ijsbergsla/veldsla/limoen/granaatappelpitjes, erg smakelijk. Recept: https://weekend.knack.be/...l?cookie_check=1611421819

Hierna nog een lekker stukje picanha klaargemaakt met homemade chimichurri en romesco. Voor die laatste heb ik de paprika's meegerookt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlPeZsBbml9BZKBFL-UkG3k6MkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzqyx9zHhUIq6ZPKZnmx0Fxe.jpg?f=fotoalbum_large

Om vervolgens de picanha op de vetkant af te branden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHwstPl79qfspkJ86-9BRAoIRJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTbx086PZqf2rls6Crb6TVDN.jpg?f=fotoalbum_large

Het eindresultaat was :9 Vooral het kunnen afwisselen van de romesco saus met de chimichurri was een aangename variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Vraagje, op mij Kamado heb ik tot dusver bereid, buikspek, diverse steaks, stoofpotjes en desserts, nu is mijn Green Egg houtskool op en mag ik nieuwe gaan bestellen, welke houtskool raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JohnW1 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:46:
Vraagje, op mij Kamado heb ik tot dusver bereid, buikspek, diverse steaks, stoofpotjes en desserts, nu is mijn Green Egg houtskool op en mag ik nieuwe gaan bestellen, welke houtskool raden jullie aan?
Vraagje terug, wil je echt een hout smaak of niet?
Dammers staat goed aangeschreven - black ranch etc ook (zie zoek functie).

Het meeste pro spul werkt wel, ik gebruik de gele zakken van de Sligro - lichte houtsmaak maar als ik geen smaak zou willen pak ik mijn gas BBQ wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
JohnW1 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:46:
Van een medetweaker hier (mijn dank is groot): https://kokenmetvuur.nl/info/houtskool-overzicht/ Hier kan je duidelijk zien welke houtskool je het beste kan kopen voor low and slow/high and fast en een hoop er tussen in. Ik ben zelf naar aanleiding van deze info voor dammers/welkoop houtskool gegaan voor high and fast (de welkoop houtskool zit nog sneller op hogere temperatuur dan de dammers maar wordt helaas niet meer geleverd zag ik onlangs). Voor low and slow heb ik van Flames and Flavour de Japanse Eucalyptus White Binchotan en Cuban Marabu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
franssie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Vraagje terug, wil je echt een hout smaak of niet?
Dammers staat goed aangeschreven - black ranch etc ook (zie zoek functie).

Het meeste pro spul werkt wel, ik gebruik de gele zakken van de Sligro - lichte houtsmaak maar als ik geen smaak zou willen pak ik mijn gas BBQ wel.
Ik wil inderdaad de houtsmaak terug laten komen al vraag ik me af of de houtsmaak terugkomt als er een pan 3uur loopt te pruttelen met een deksel erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Ruubschen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:58:
[...]

Van een medetweaker hier (mijn dank is groot): https://kokenmetvuur.nl/info/houtskool-overzicht/ Hier kan je duidelijk zien welke houtskool je het beste kan kopen voor low and slow/high and fast en een hoop er tussen in. Ik ben zelf naar aanleiding van deze info voor dammers/welkoop houtskool gegaan voor high and fast (de welkoop houtskool zit nog sneller op hogere temperatuur dan de dammers maar wordt helaas niet meer geleverd zag ik onlangs). Voor low and slow heb ik van Flames and Flavour de Japanse Eucalyptus White Binchotan en Cuban Marabu.
Thanks toevallig was ik net de pagina ook tegengekomen:)
Low and slow is dat ook 3u lang of meer op 170 graden of is dat high and slow?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
JohnW1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:07:
[...]

Thanks toevallig was ik net de pagina ook tegengekomen:)
Low and slow is dat ook 3u lang of meer op 170 graden of is dat high and slow?:)
Zoals je in de grafiek kan zien voldoen de meeste soorten daar aan, Echter, ik denk dat als je de van die selectie de langst brandende selecteerd je pricewise het beste uitkomt. Blijft een lastige keuze en vergt denk ik toch wat uitproberen ook icm. de smaak die de kolen wel of niet afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Vandaag de bbq weer eens opstoken, denk kip van het spit en nog wat gepofte ui en aardappel denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarho
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-09 21:55
mutsje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:47:
https://auspiteurope.com/...2xEz3YadoT8LTJRy3txW2cqCQ
Met gratis spiesjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje heeft ze maar e-mail gestuurd met de vraag :+

[ Voor 16% gewijzigd door mutsje op 24-01-2021 14:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2xQH1rshDXlGNDMj-Yi0tHy4OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYR0Dcw3RsF5r7B4hQRQGGJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een tweede thermometer aangebracht op een Weber 57cm. De standaard thermometer hangt boven de kolen en het vlees ligt vaak onder de luchtschuif. Ik wilde de daar ook de temperatuur kunnen meten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag de pizzasteen die ik gisteren binnen kreeg in gebruik genomen :) geen vleesch deze keer. probe op de steen en probe in het brood. steen was keurig hele tijd 230 en bij bereiken kerntemp 95 kon brood eraf. Jammere is de honing is op zucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEubf-S9CrIAC1yd0LHYl6g7NPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJQSg73A10qcsbYl6nxBGquG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:23

backupdevice

Boeh!

Guacamole hamburger dag vandaag.

We beginnen met de aardappeltjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mnhfumCHAm5zHnkfmTeokOcAd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qFNJtKGKg0PKbl01F0yyccZ.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voa0Q5fCFD_7Dv0-fEPTqmeaO3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIdTLtQ92EN2ygeWEloOu4ik.jpg?f=fotoalbum_large

Aan tafel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SYKChei5UzyRbTyUzQortFgikE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PyBfez3HRZ6WWzDLT1njyG2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 121% gewijzigd door backupdevice op 24-01-2021 18:28 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCsOZjHE8aO3lEoRWvy1krPraos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLfwCWqcsS4cip3XDviITlex.jpg?f=fotoalbum_large

De zalm heeft vandaag van 2 tot 5 ongeveer op de barbecue gelegen. Heerlijk stukje warm gerookte zalm. Mijn schoonouders zijn de helft komen ophalen want mijn zijn tweeën een hele zalmzijde is een beetje te veel.

Ik vond het erg lekker, maar mijn handen ruiken wel nog steeds naar zalm :)

Barbecue op 75 graden ingesteld en in 3 uur naar een kerntemperatuur van 60 graden. Kan misschien iets lagere kerntemperatuur de volgende keer, maar hij was zeker niet droog.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Hmm dit ga ik ook een keer maken, ziet er erg lekker uit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Millie-ano schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:05:
[Afbeelding]

Hier een tweede thermometer aangebracht op een Weber 57cm. De standaard thermometer hangt boven de kolen en het vlees ligt vaak onder de luchtschuif. Ik wilde de daar ook de temperatuur kunnen meten.
Jou foto herinnerde mij mijn thermometer te testen en af te stellen.
Bleek kleine 20graden te koud aan te geven.
Kokend water 2 stokjes en mn digipen als extra controle.
Schroevendraaier en tis weer ok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JT0Kd0bXHioO9ahAMs3NL_hT1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rR8gAggiFKqo6FmMEweEBY2.jpg?f=fotoalbum_large

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ruubschen
Vanavond twee lekkere stukjes entrecote bereid. Gerookt op eikenhout en geserveerd op een fluweel zachte aardappel puree met in honing en tijm geglaceerde wortels (sou-vide) met een lekkere rode wijn saus :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WHljueOcqSZyeXmcgWWUhCYXrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3SzQBh9Dmc31c3vp4R2rSB5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MD4SEcUqEUmoVqq6N7wcPbP4BsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uG6pt3AuE8JU85bbzhWfA7Fe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Nu is de vraag voor onderhoud en schoonmaken natuurlijk al veel vaker voorbij gekomen. De een doet het wel en de ander doet het niet, zelf schaar ik mij vooral bij de laatste groep.

Nu heb ik mijn kamado joe ongeveer z'n half jaar in gebruik en zit ik op mijn laatste restjes houtskool van mijn huidige batch en merk ik dat deze best wel vies is en hier en daar wat vuil opgehoopt zit. Nu wil ik dus mijn ei gaan "schoon" branden met de wel bekende instructies vanuit de fabrikant zelf.

Maar bij verdere inspectie merk ik vooral dat mijn topvent aardig smerig is, logisch met al die low en slow bereidingen daar waar alles zich ophoopt. Mijn vraag is hoe maken jullie een dergelijke top vent schoon? Gewoon met een milde ontvetter / groene zeep met een vochtige doek en een beetje elleboog power?

Momenteel krijg ik deze niet meer open zonder de bbq eerst op temperatuur te brengen en als ik deze eraf haal zie ik de vetresten e.d. ook aan de binnenkant zitten. Dat is voor toekomstige bereidingen natuurlijk niet zo heel fris :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ik kwam er gisteren achter dat mijn barbecue uit zichzelf meldingen geeft als het tijd is om schoon te maken en dat was gisteren.
Nou is dat geen Kamado dus het schoonmaken gaat op een andere manier. Ik heb gewoon met een (bouw)stofzuiger en een borstel al het as eruit gezogen. Al het vet komt op een druipplaat terecht en stroomt dan naar een emmertje dus die leeg ik eens in de zoveel tijd. Al is het momenteel zo koud dat het vet bijna meteen stolt in het emmertje dus dan is het lastig weggooien. Die druipplaat bedek ik overigens met aluminiumfolie en dat gooi ik weg na 1 a 2x bbqen. Ligt er een beetje aan wat ik gemaakt heb en hoeveel vet eruit druipt.

De roosters maak ik overigens wel schoon na elke keer barbecueën of voordat ik begin. Gewoon met een sponsje met water en en beetje afwasmiddel. Na een paar keer barbecueën neem ik het rooster mee naar binnen en maak ik heb helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gadgeteer schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Die had ik inderdaad gezien. Wat ik heel graag zou willen weten is bijvoorbeeld of deze er ook tegen kan om bijna het hele jaar buiten te staan zoals mijn Weber en hoe deze verder bevalt in dagelijks gebruik.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. mijn locale tuincentrum heeft er een in de aanbieding staan, maar het blijft een bak geld, dus als het binnen 2 jaar weggeroest is in UK/NL climaat dan skip ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 12:00

PnD

like in Pinda ^_^

Ruubschen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:02:
Vanavond twee lekkere stukjes entrecote bereid. Gerookt op eikenhout en geserveerd op een fluweel zachte aardappel puree met in honing en tijm geglaceerde wortels (sou-vide) met een lekkere rode wijn saus :P

[Afbeelding]

[Vimeo: Entrecote searing]

[Afbeelding]
Dit ziet er echt gruwelijk lekker uit. Ga ik komend weekend ook voorschotelen aan vrienden alleen dan met een ribeye uit één stuk. Twijfel nog over rodewijn of gorgonzola saus.

Heb je de wortels niet meer afgegrild op de bbq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Son2EP1KVQR5heo2qmC6xhZXT0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJCht8QekLbrMOEqJ7haSxCe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tucDcsUOhdj0RmPN9WToq-wKjbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp2RrdrzOAviXDocHznGNLKk.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit weekend weer een nieuw recept geprobeerd. Helaas waren de eieren op, dus het bladerdeeg niet kunnen bestrijken voor het mooie kleurtje. Daarnaast niet het recept volledig kunnen volgen voor wat betreft de gaarheid van de zalm, die moest boven 70 graden en kon ik helaas dus niet op 45 houden.

De kruidenmix van basilicum, dragon en peterselie was wel erg lekker in combinatie met de zalm. Deze ga ik wel onthouden :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Salv schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:00:
Nu is de vraag voor onderhoud en schoonmaken natuurlijk al veel vaker voorbij gekomen. De een doet het wel en de ander doet het niet, zelf schaar ik mij vooral bij de laatste groep.

Nu heb ik mijn kamado joe ongeveer z'n half jaar in gebruik en zit ik op mijn laatste restjes houtskool van mijn huidige batch en merk ik dat deze best wel vies is en hier en daar wat vuil opgehoopt zit. Nu wil ik dus mijn ei gaan "schoon" branden met de wel bekende instructies vanuit de fabrikant zelf.
Gewoon een keer goedkope supermarkt houtskool toevoegen na een sessie (is ie al droog en warm, nu niet na drieweken kou en nattigheid meteen naar 300plus graden stoken...) en effe vol open laten blazen totdat t op is, temp wel checken niet té hoog. 😉 roosters e.d. er in laten, je topvent zal ook hiermee meestal schoonbranden.
Maar bij verdere inspectie merk ik vooral dat mijn topvent aardig smerig is, logisch met al die low en slow bereidingen daar waar alles zich ophoopt. Mijn vraag is hoe maken jullie een dergelijke top vent schoon? Gewoon met een milde ontvetter / groene zeep met een vochtige doek en een beetje elleboog power?
Als ie echt smerig is los halen en demonteren indien nodig en in heet water met een handafwasmiddel of groenezeep.
Beetje borstelen. Drogen met een doek en meteen insmeren met siscovet. Monteren klaar. Eerste keer dat hij heet word, plus 100 graden voor een uur hij geseanoned.
Momenteel krijg ik deze niet meer open zonder de bbq eerst op temperatuur te brengen en als ik deze eraf haal zie ik de vetresten e.d. ook aan de binnenkant zitten. Dat is voor toekomstige bereidingen natuurlijk niet zo heel fris :)
Wat ik meestal doe is een papieren doekje er langs halen als ie warm is, blijft er genoeg vet achter tegen roesten maar overtollig vet blijft op de papieren keukenvel achter. Vuurvaste Handschoentje aan voor de zekerheid.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Dit wil ik nu ook :9

Heb je die aardappelen eerst gekookt voor het er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Ruubschen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:58:
[...]

Thanks voor de reactie.
Ik zit te kijken naar de Flames and Flavour de Japanse Eucalyptus White Binchotan en Cuban Marabu, er zit hier een vrij groot prijsverschil in, in de omschrijving lees ik de redenen echter vraag ik me af bij de Cuban Marabu is smaakbeleving aanwezig en bij de Eucalyptus is deze niet aanwezig. Gezien de Eucalyptus behoorlijk wat duurder is, op wat voor sessies gebruik je de Marabu en wat voor sessies gebruik je de Eucalyptus?
Ik ben voornemens om ze beide te gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Paitor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:56:
[Afbeelding][Afbeelding]

Dit weekend weer een nieuw recept geprobeerd. Helaas waren de eieren op, dus het bladerdeeg niet kunnen bestrijken voor het mooie kleurtje. Daarnaast niet het recept volledig kunnen volgen voor wat betreft de gaarheid van de zalm, die moest boven 70 graden en kon ik helaas dus niet op 45 houden.

De kruidenmix van basilicum, dragon en peterselie was wel erg lekker in combinatie met de zalm. Deze ga ik wel onthouden :)
Hoezo moest je zalm boven de 70? Ik vind hem idd wel vrij droog eruitzien op de foto.

Ziet er verder wel goed uit hoor . proefde je de garing op de BBQ nog?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
70 graden lijkt mij ook wel erg hoog. Ik had mijn gerookte zalm tot 60° gedaan en dat vond ik eigenlijk al iets te ver. Maar aangezien er een 1 jarige, een zwangere vrouw en een 75-plusser van moest eten heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gadgeteer schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:56:
Zag bij de Hornback een redelijk betaalbare metalen Kamado achtige bbq. Zoekactie hier op het forum gaf geen results helaas.
Iemand bekend met Charbroil?

Ik zag hem staan in de winkel en op het eerste gezicht ziet het er best degelijk uit. Gewoven gasket, voldoende griloppervlakte, heat diffuser, verwijderbare aspan etc. Voor mijn gevoel is die 400 euro een prima prijs maar ik lees nergens nederlandse ervaringen.
beetje WTF trouwens hoe de prijzen voor dat ding verschillen..
https://www.hornbach.nl/s...der/10207286/artikel.html
€79,80 (zo te zien alleen overal 'Artikel niet beschikbaar')

https://www.jardinitis.nl...-houtskoolbarbecue-bfc3f/
aanbod: € 892,13PVP: € 1.293,59

https://www.charbroil.co.uk/kamander-140870
rrp £699

In de US hoor ik telkens verhalen over $99-$350 bij review videos..

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 25-01-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

iemand noemde dat type mister crispy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat is een metalen kamado? Is een kamado niet per definitie van keramiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:23

backupdevice

Boeh!

MM99 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Dit wil ik nu ook :9

Heb je die aardappelen eerst gekookt voor het er op te zetten?
Nee, na het schillen een mix van olijfolie, zeezout, knoflook en thijm er doorheen.

90 minuten op 200 graden . Ook lekker met zoete aardappeltjes

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MrVegeta schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:11:
Lijkt me wel ivm isolatie. metaal isoleert niet zo goed :+.

maarja goedkoper en makkelijk meeliften op de hype. Ik ken diverse mensen die zo'n ding best zouden kopen omdat "het toch echt een kamado is".

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen weekend zat ik in een huis in Valkenburg. Hier stond een Green Egg in de tuin, dus daar eens mee gespeeld. Niet al te spannend.
Vrijdag picanha steaks, zaterdag iberico ribfingers en warm gerookte zalm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YjEIjUkirOVP5FoJcjUZ216GF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HELHgguTir5vjXGL9c6bFfn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwC2w7FISdOuz_e6WfJpEkjyU-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MRDfRcjcfMSE1QwHrKXwuEP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVipNM_hArvQyKmrgg0VwJjClnE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXWtbjmwOC1AsFoPi0Oeuowh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8MUsoiP6vdvNzWAEvQuzxhnlFM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbbaM0eTQ9typw3R6GqeFmuY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4EVXTbUKFugONwEnqnRDB88YTM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kf3LXgfODMnPCU5sRKmLpmU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIfSULxYhhQ8AyjA8GUapmzYk8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xNVAz5cqc9xb1iV2vcRhKwU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro_tFdrW6yK3NoCr2gzQCxxzmsc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpWRW81wIlUEo1zxQqyyDvRd.jpg?f=fotoalbum_tile

Ja, zonde van het krassen in de buitenlaag, maar 't is niet anders

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Van het weekend Picanha gemaakt met Noskos Beef rub.
Tot 49 graden revearsed sear en daarna 1 minuut afgefakkeld
Echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OHRQr26.jpg

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Boudewijn schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Hoezo moest je zalm boven de 70? Ik vind hem idd wel vrij droog eruitzien op de foto.

Ziet er verder wel goed uit hoor . proefde je de garing op de BBQ nog?
Zwangerschap; hoewel een zeer kleine kans schijnt listeria nogal gevaarlijk te zijn en better safe than sorry, ik kom nog wel een keer terug bij dit recept ;)
Droogheid viel me nog mee voor 70 graden, dat was vorige keer op het rookplankje duidelijker te proeven.

In het bladerdeeg proefde ik wel een hint van BBQ, maar verder was het een recept wat je ook zeer goed in de oven kan maken. Ik vrees meer een geval van kijken of ik dit ook op de kamado kan ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
Koffie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:50:
Afgelopen weekend zat ik in een huis in Valkenburg. Hier stond een Green Egg in de tuin, dus daar eens mee gespeeld.
Da's grappig, wij waren daar afgelopen weekend ook en hebben ook flink de bekraste Green Egg 'misbruikt';

Midnightsnacks
- moinkballs
- chickenwings
- kipspiezen teryaki style

Lunch
- broodje Gyros (zelf spit meegenomen)
- lauwwarme tartaar
- Zelf gebakken brood in de DO met diverse kaasjes

Avondeten
- Smashed burger
- Iberico ribs
- Wagyu Ribeye (van de plaatstelijke Hanos waar we nog € 40,- p/kg korting kregen. Normaals € 141,- p/kg we kregen een aantal stukjes van 300 gr mee voor € 99,- p/kg). We wilden het toch een keer geprobeerd hebben. Wel aparte smaak en zeker lekker (wat jammer is, want dat gaat de volgende keer weer geld kosten).

En verder nog 1 ochtend engels ontbijt gemaakt. Saucijsjes gerookt, verrassend lekker..

Foto's zijn er, maar die kan ik nu niet uploaden. (so technically it didn't happen :+ )

Bastard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Boudewijn schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:32:
[...]

Lijkt me wel ivm isolatie. metaal isoleert niet zo goed :+.

maarja goedkoper en makkelijk meeliften op de hype. Ik ken diverse mensen die zo'n ding best zouden kopen omdat "het toch echt een kamado is".
Dit is dan ook een metalen eivormige bbq met 2 lagen staal en daartussen isolatie, net als de niclan kamado die even verkrijgbaar is geweest. Hij is niet zo makkelijk te regelen als een keramieke (omdat je geen/minder warmte massa hebt) maar werkt zeker prima. heb al menig low&slow gerecht gemaakt op de niclan.
Deze kamander is dan ook de opvolger van de niclan/acorn van charbroil en op de bijzondere plaats om je bottom-vent te regelen na gewoon prima te doen.
Als ik de hornbach aanbieding eerder had gezien had ik deze wellicht nu ook in de tuin staan ;)

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Het is een 'kamado style' BBQ met dubbelwandig staal ipv ceramiek..
Dat heeft voor en nadelen.. gaat minder kapot maar isoleert potentieel minder, hoewel dat laatste erg meevalt volgens reviews..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:29:
[...]

beetje WTF trouwens hoe de prijzen voor dat ding verschillen..
https://www.hornbach.nl/s...der/10207286/artikel.html
€79,80 (zo te zien alleen overal 'Artikel niet beschikbaar')

https://www.jardinitis.nl...-houtskoolbarbecue-bfc3f/
aanbod: € 892,13PVP: € 1.293,59

https://www.charbroil.co.uk/kamander-140870
rrp £699

In de US hoor ik telkens verhalen over $99-$350 bij review videos..
Beetje jammer alleen dat ze niet leveren en de winkels dicht zijn. Voor dat geld kan er nog een 3e Kamado bij hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Ik denk een prijsfout op de site van de Hornbach, die gecorrigeerd wordt zodra het ding er weer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

init6 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Beetje jammer alleen dat ze niet leveren en de winkels dicht zijn. Voor dat geld kan er nog een 3e Kamado bij hier. :P
Ik woon in de UK en zag er een in de aanbieding staan bij mijn lokale tuincentrum maar voor £599.. dus voor die Hornbach prijs zou bij hun kopen en oplaten sturen nog steeds goedkoper zijn ondanks nieuwe importrechten, BTW en verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Raymond schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:48:
Ik denk een prijsfout op de site van de Hornbach, die gecorrigeerd wordt zodra het ding er weer is.
Ik vermoed het ook want het is echt belachtelijk goedkoop..
Maar aan de andere kant hoorde ik in US reviews op YT dat hij daar soms bij de lidl in de aanbieding is voor $99 of $199 dus er word wel mee geprijsstunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Lidl in amerika?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Ja die zitten ook gewoon in de VS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ja verbaasde mij ook maar die zijn er blijkbaar ook..
Met name aan de east coast: https://www.lidl.com/stores

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Nou ik heb de knoop doorgehakt en ga voor een Kamado Joe Classic 3. Met welke webwinkels hebben jullie goede ervaringen. Vanwege Corona (steun de ondernemer) gaat mijn voorkeur uit naar een lokale handelaar ipv bijvoorbeeld Coolblue. Ik woon in de omgeving Eindhoven, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:53
Worra schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:26:
Nou ik heb de knoop doorgehakt en ga voor een Kamado Joe Classic 3. Met welke webwinkels hebben jullie goede ervaringen. Vanwege Corona (steun de ondernemer) gaat mijn voorkeur uit naar een lokale handelaar ipv bijvoorbeeld Coolblue. Ik woon in de omgeving Eindhoven, iemand suggesties?
Bbq shop Brabant in Son of AllesvoorBBQ in Ekkerijt.
1st genoemde ben ik iets beter te woord gestaan in mijn zoektocht naar een Kamado vorig jaar! Leuke winkel om eens binnen te stappen (normaal gesproken).

Ik ben uiteindelijk echter toch ergens anders terecht gekomen in Eindhoven (grill bill) dus kan verder niet zoveel zeggen over de after care van deze 2 winkels. Grill Bill bevalt mij echter prima, maar je hebt al een keuze gemaakt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 12:47

Pieroman

/me

Heel eerlijk, volgens mij maakt het weinig uit.

Ik heb mijn KJC3 bij BBQ Shop Brabant (zit in Son) gekocht met ook het idee de lokale ondernemer te supporten maar had daar dan ook wat extra service bij verwacht.
Uiteindelijk gekocht met gratis levering, zak kolen, 2 (kleine) potjes rub en aanmaakwokkels voor de standaardprijs. Levering was uiteindelijk dat de pallet bij mijn voordeur werd neergezet en me veel succes werd gewenst. Dit had een random transporteur dus ook prima kunnen doen en de extra's waren daarmee ook wat karig als je dat vergelijkt met sommige webshops.
Enige voordeel is dat ik naar de winkel kan als er ooit wat zou zijn.

In Kaatsheuvel zit nog Kamado Express, ook niet al te ver weg natuurlijk. Hier verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Pieroman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Heel eerlijk, volgens mij maakt het weinig uit.

Ik heb mijn KJC3 bij BBQ Shop Brabant (zit in Son) gekocht met ook het idee de lokale ondernemer te supporten maar had daar dan ook wat extra service bij verwacht.
Uiteindelijk gekocht met gratis levering, zak kolen, 2 (kleine) potjes rub en aanmaakwokkels voor de standaardprijs. Levering was uiteindelijk dat de pallet bij mijn voordeur werd neergezet en me veel succes werd gewenst. Dit had een random transporteur dus ook prima kunnen doen en de extra's waren daarmee ook wat karig als je dat vergelijkt met sommige webshops.
Enige voordeel is dat ik naar de winkel kan als er ooit wat zou zijn.

In Kaatsheuvel zit nog Kamado Express, ook niet al te ver weg natuurlijk. Hier verder geen ervaring mee.
Bij iedere transport is het levering aan de deur op een pallet, tenzij je betaalt voor extra service van montage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Bij iedere transport is het levering aan de deur op een pallet, tenzij je betaalt voor extra service van montage.
Nog wat meer betalen en ze bakken je vlees ook nog....
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
copykat schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Nog wat meer betalen en ze bakken je vlees ook nog....
:+
Er zit hier een barbecue restaurant in de buurt, maar weer naar toe als de lockdown voorbij is :)

Al vind ik het zelf veel te leuk en lekker om te barbecueën, het grote voordeel van uit eten is voor mij dat je niets hoeft op te ruimen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ben het wel met 'm eens hoor. Iedereen roept altijd suppot local, betere service etc.
Maar als dan puntje bij paaltje dat ding voor de deur gekwakt word, waarom zou je dan meer betalen om die local te supporten? Zo te horen support die winkel zijn local customers ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Koffie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Ben het wel met 'm eens hoor. Iedereen roept altijd suppot local, betere service etc.
Maar als dan puntje bij paaltje dat ding voor de deur gekwakt word, waarom zou je dan meer betalen om die local te supporten? Zo te horen support die winkel zijn local customers ook niet echt.
Daar ben ik het niet mee eens, support je local heeft niks met het uitpakken en in je tuin zetten van je kamado te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:18

fxs81

Julianadorp

Ik heb mijn KJ2 bij "hetluxebuitenleven.nl" vandaan. Is zeer goed bevallen, reageren vrijwel direct op mail als je vragen of problemen hebt en zetten dingen zelf door naar KJ zodat je dat zelf niet hoeft te doen als je een probleem hebt. Geen aandelen, wel goede service gehad daar.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag ik vragen wat je tot de keuze van deze kamado bracht?
Ik ben zelf ook geinteseerd maar zie soms door de bomen het bos niet en om twee ruggen neer te leggen voor een big green egg gaat me wat te ver..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 12:47

Pieroman

/me

Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, support je local heeft niks met het uitpakken en in je tuin zetten van je kamado te maken.
Nee maar in mijn optiek wél met het geven van een stukje extra service. Die extra service ben ik nu bij het lokaal kopen niet tegengekomen, het voorbeeld van dan toch even helpen dat ding de tuin in te tillen was dan zeker wel die extra service geweest.

Als ik nu naar de webshops van de door mij genoemde winkels kijk dan vraagt BBQ Shop Brabant de adviesprijs (€ 2.099) met gratis levering thuis. Kamado Express vraagt € 1.999, ook inclusief thuislevering. Osdorp vraagt nu € 1.889,00 met voor zover ik kan zien ook levering inbegrepen.
Beide laatstgenoemde partijen zijn geen Amazon/Bol.com/Coolblue en kan daarmee ook als 'lokaal' worden bestempeld.

Daarom dat ik slechts wilde aangeven dat de keuze van winkel erg weinig lijkt uit te maken voor de service en ik zelf dus vooral op prijs (en algemene reputatie van de winkel) zou selecteren.
Maar laten we met deze discussie niet verder offtopic gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Ik ben zelf ook geinteseerd maar zie soms door de bomen het bos niet en om twee ruggen neer te leggen voor een big green egg gaat me wat te ver..
De kamado Joe 3 is ook 2 ruggen :+
Pieroman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Nee maar in mijn optiek wél met het geven van een stukje extra service. Die extra service ben ik nu bij het lokaal kopen niet tegengekomen, het voorbeeld van dan toch even helpen dat ding de tuin in te tillen was dan zeker wel die extra service geweest.

Als ik nu naar de webshops van de door mij genoemde winkels kijk dan vraagt BBQ Shop Brabant de adviesprijs (€ 2.099) met gratis levering thuis. Kamado Express vraagt € 1.999, ook inclusief thuislevering. Osdorp vraagt nu € 1.889,00 met voor zover ik kan zien ook levering inbegrepen.
Beide laatstgenoemde partijen zijn geen Amazon/Bol.com/Coolblue en kan daarmee ook als 'lokaal' worden bestempeld.

Daarom dat ik slechts wilde aangeven dat de keuze van winkel erg weinig lijkt uit te maken voor de service en ik zelf dus vooral op prijs (en algemene reputatie van de winkel) zou selecteren.
Maar laten we met deze discussie niet verder offtopic gaan :)
Maar nu gaat het je om iets heel specifieks, namelijk de levering aan huis. Ook locals maken gewoon gebruik van transportdiensten, ik verwacht niet (naja misschien nu winkels gesloten zijn wel) dat Henk de verkoper in zijn bestelbus springt met de pallet achterin, naar de klant rijdt, op zijn gemakje de boel gaat uitpakken en installeren voor de klant.
En zoals gezegd er zijn er wel degelijk die installatie aan huis aanbieden, maar daar betaal je gewoon wat ik eigenlijk wel logisch vind, tijd is geld voor ondernemers.

Waar een lokale bbq shop zich kan onderscheiden is:
- winkel/showroom met meerdere bbq's
- tijd voor de klant in de winkel
- Kennis van producten
- workshops aanbieden
- extra's bij het maken van een deal (houtskool, accessoires etc)
- service verlening bij problemen

Dit heb je niet bij een Coolblue, die zullen vast goedkoper zijn, maar dat komt vooral door massa is kassa.
Dusja boeit alles hierboven niet, lekker internet shoppen en de beste deal pakken. Boeit bovenstaande wel, dan ga je naar de BBQ zaak in de buurt en ga je BBQ's 'voelen' en laat je je informeren door een verkoper die waarschijnlijk een BBQ hart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:31:
[...]

De kamado Joe 3 is ook 2 ruggen :+
Ik zag het toen ik de specs op ging zoeken :X
Nou houd ik erg van BBQ en weet ik hoe geweldig een kamado is (een vriend van me heeft een big green egg en de steak die hij daar op maakte was de beste die ik ooit gegeten heb).. maar ik vind het toch echt wel een hele bak geld..
Ik zie in het 50+cm diameter segment voornamelijk £400 budget no brand ceramische of £1000+ modellen van een A-merk.. of dubbelwandige stalen versies van een B-merk voor rond de £600..
In keramisch schijnt er niet veel tussenin te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Ik zag het toen ik de specs op ging zoeken :X
Nou houd ik erg van BBQ en weet ik hoe geweldig een kamado is (een vriend van me heeft een big green egg en de steak die hij daar op maakte was de beste die ik ooit gegeten heb).. maar ik vind het toch echt wel een hele bak geld..
Ik zie in het 50+cm diameter segment voornamelijk £400 budget no brand ceramische of £1000+ modellen van een A-merk.. of dubbelwandige stalen versies van een B-merk voor rond de £600..
In keramisch schijnt er niet veel tussenin te zitten..
Ik bbq fanatiek op een weber kettle en wil upgraden naar een kamado bbq. Van de 3 grote merken spreekt KJ mij het meeste aan vanwege de complete levering (accesoires) en de kleur is ook te gek! Ik weet van mezelf dat als ik niet koop wat ik het liefste wil ik daar ook nog aan ga twijfelen achteraf.

Verder, ik heb ervoor gespaard, ik heb het er voor over en ik heb mezelf overtuigd dat ik het nodig heb >:) .

Voor wat betreft support your local: ik zou het liefst bij een zaak kopen waar ik later nog eens binnen zou kunnen lopen mocht ik accessoires nodig hebben. Verder zou ik altijd vooraf de zaak zelf bellen met het verzoek een scherpe aanbieding te maken voor de bbq, kolen, aanmaakwokkels, etc.

Mijn ervaring is simpelweg: als je vraagt om korting... dan krijg je het vaak ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:31:

Dit heb je niet bij een Coolblue, die zullen vast goedkoper zijn, maar dat komt vooral door massa is kassa.
Dusja boeit alles hierboven niet, lekker internet shoppen en de beste deal pakken. Boeit bovenstaande wel, dan ga je naar de BBQ zaak in de buurt en ga je BBQ's 'voelen' en laat je je informeren door een verkoper die waarschijnlijk een BBQ hart heeft.
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk niet dat Coolblue goedkoper is. Die proberen zich meestal ook te onderscheiden op service en niet zozeer op prijs :)

Al denk ik niet dat ze bij de Coolblue bbq's in de winkels hebben staan, maar meestal hebben ze van de producten die ze hebben staan ook wel iemand in huis die er op zijn minst enige kennis van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn kamado joe komt van vuurenrook. Gratis 10kg kolen en een tas meuk (wokkels, zak blokjes, thermometer en wat rooksnippers en kleine meuk) erbij ontvangen. Inclusief gratis levering in de achtertuin.
Accessoires daar ook vandaan. Toffe gasten en leuke winkel om rond te kijken

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Waarom ik voor een Kamado Joe ga ten op zichtte van de goedkopere modellen als The Basterd is omdat de KJ een meer compleet plaatje is. De KJ III komt met een houtskoolmandje, divide & conquer cooking system voor meer oppervlakte en verschillende temperaturen in de Kamado, deflector stenen en nog een paar kleine dingetjes (de manier om de deksel te openen) en de slowroller. Het is wel veel geld, maar als je het grillen leuk vindt en het leuk vind om mensen uit te nodigen voor eten is het een mooi ding. Ik merk een beetje dat de Weber die ik al ~4 jaar heb steeds "vervelender" wordt. Gaat relatief veel houtskool in om op te warmen, en je kan er geen pizza steen / rotisorie in doen (al kan je de laatste wel modden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mivadebe
Ik was dus ook van plan om voor de kamado joe te gaan vanwege het uitgebreide assortiment aan accessoires, en de innovaties uniek voor KJ. Gezien ik ook iemand ben die graag de locals support (uiteraard zonder teveel in te leveren op kwaliteit van het product) ben ik dus voor de Grill Bill gegaan. Ik heb daar direct alle accessoires die je maar kan bedenken erbij besteld en was nog steeds minder kwijt dan een KJ2. Mandje, divide en conquer systeem, pizzasteen, rotisserie. Standaard ook deflector, extra gietijzer rooster... Kwalitatief ook allemaal prima! T Ik moet wel bekennen dat ik er vroeg bij was en er mooie aanbiedingen waren waren (met 50% korting op alle accessoires). Geen moment spijt! Voor de KJ2 was ik al snel 500 euro meer kwijt geweest destijds.
De eigenaar is vriendelijk, heeft zelf persoonlijk de kamado geleverd en heeft een mooi verhaal achter zijn start-up. Ik vind het een fijn idee dat ik dit soort ondernemerschap support.

Uiteraard is dit voor iedereen anders...

KJ, big green egg... allemaal top kamado’s met goede service (los van de winkel waar je hem koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Mivadebe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:15:
Ik was dus ook van plan om voor de kamado joe te gaan vanwege het uitgebreide assortiment aan accessoires, en de innovaties uniek voor KJ. Gezien ik ook iemand ben die graag de locals support (uiteraard zonder teveel in te leveren op kwaliteit van het product) ben ik dus voor de Grill Bill gegaan. Ik heb daar direct alle accessoires die je maar kan bedenken erbij besteld en was nog steeds minder kwijt dan een KJ2. Mandje, divide en conquer systeem, pizzasteen, rotisserie. Standaard ook deflector, extra gietijzer rooster... Kwalitatief ook allemaal prima!
Was GrillBill niet bezig met de topvent te veranderen? en nog wat dingetjes geloof ik. Heb je de laatste versie? nog dingen tegengekomen waarbij je denkt hmm, had ik anders willen zien?
hoe is t staal is dat nog gaan corroderen/vlekken in de natte winter?
tis een van mn "gemarkeerd als interresant" voor later als ik een nieuwe grotere wil kopen.
T Ik moet wel bekennen dat ik er vroeg bij was en er mooie aanbiedingen waren waren (met 50% korting op alle accessoires). Geen moment spijt! Voor de KJ2 was ik al snel 500 euro meer kwijt geweest destijds.
De eigenaar is vriendelijk, heeft zelf persoonlijk de kamado geleverd en heeft een mooi verhaal achter zijn start-up. Ik vind het een fijn idee dat ik dit soort ondernemerschap support.

Uiteraard is dit voor iedereen anders...

KJ, big green egg... allemaal top kamado’s met goede service (los van de winkel waar je hem koopt).
Zo'n KJ3 is top natuurlijk maar is me iets te prijzig. die masterbuilds zijn vriendelijker geprijst. (hopen dat ze de KJ3 ook nog in masterbuild versie gaan leveren in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mivadebe
copykat schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Was GrillBill niet bezig met de topvent te veranderen? en nog wat dingetjes geloof ik. Heb je de laatste versie? nog dingen tegengekomen waarbij je denkt hmm, had ik anders willen zien?
hoe is t staal is dat nog gaan corroderen/vlekken in de natte winter?
tis een van mn "gemarkeerd als interresant" voor later als ik een nieuwe grotere wil kopen.

[...]

Zo'n KJ3 is top natuurlijk maar is me iets te prijzig. die masterbuilds zijn vriendelijker geprijst. (hopen dat ze de KJ3 ook nog in masterbuild versie gaan leveren in de toekomst.
Ik heb de Grill Bill Pro 2 (21 inch). Dus met fiberglass afsluiting en aslade (handig!). De topvent is op zich niks mis mee maar heb inderdaad hier gelezen dat er plannen waren deze te wijzigen. Ik vind het wel jammer dat hij niet helemaal open kan, alhoewel de dat voor de temperatuur niet nodig is. Temperatuur is goed onder controle te houden, hoog en laag.
De wielen zijn ook een slag groter dan normaal wat het makkelijker maakt op ongelijke ondergrond.
Het staal is goed, geen corrosie of vlekken. Bij mij staat de Kamado wel overdekt.
De luchtschuif had iets beter gekund: sluit niet helemaal perfect af, maar verder niet hinderlijk en uiteraard ook heel simpel zelf te fixen.

Ik heb verder echt weinig verbeterpunten die ik kan noemen eerlijk gezegd zo na een half jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
JohnW1 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Thanks voor de reactie.
Ik zit te kijken naar de Flames and Flavour de Japanse Eucalyptus White Binchotan en Cuban Marabu, er zit hier een vrij groot prijsverschil in, in de omschrijving lees ik de redenen echter vraag ik me af bij de Cuban Marabu is smaakbeleving aanwezig en bij de Eucalyptus is deze niet aanwezig. Gezien de Eucalyptus behoorlijk wat duurder is, op wat voor sessies gebruik je de Marabu en wat voor sessies gebruik je de Eucalyptus?
Ik ben voornemens om ze beide te gaan bestellen :)
Beide zijn goed voor low and slow, maar ik gebruik de Binchotan als ik meer de smaak van het product zelf voor zich wil laten spreken(of een hele specifieke rooksmaak bijvoorbeeld), wil ik een lekkere bbq-smaak dan neem ik de Cuban Marabu. De Binchotan is ook ideaal voor mijn recent aangeschafte rvs plancha.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruubschen op 26-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
PnD schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Dit ziet er echt gruwelijk lekker uit. Ga ik komend weekend ook voorschotelen aan vrienden alleen dan met een ribeye uit één stuk. Twijfel nog over rodewijn of gorgonzola saus.

Heb je de wortels niet meer afgegrild op de bbq?
De wortels afgrillen is er helaas bij ingeschoten, dacht er pas aan toen ik alles al had opgediend |:( Voor de rode wijnsaus heb ik een recept van Onno Kleyn gebruikt: https://www.okokorecepten...e-rodewijnsaus-onno-kleyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
[...]

Niet direct, daar waar je een toegangelijke tuin ingang hebt kan het best zo zijn dat ze met hun steekwagen die pallet best wel in de tuin willen zetten.

Ik heb de mijne hier besteld, daar waar mijn bestelling door hun eigen transport geleverd is, netjes in de tuin geplaatst heeft waarna ik nog een week mijn handen er vanaf heb kunnen houden voordat ik over ging tot monteren ;-)

Ondersteuning waar nodig is prima, ik had een actie waarbij ik een looftlighter kreeg, deze zat niet bij de eerste levering. Met een simpel mailtje is dit door de winkel een dag later verstuurd. Daarnaast heb ik daar nog een gietijzer rooster besteld en door een klein foutje kreeg ik daar nog een presentje bij.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Ik heb mijne bij hetluxebuitenleven gekocht. Puur gekozen omdat het toen goedkoopste was.
Aan deur geleverd door de eigenaar en bij het uitladen vroeg die "Had jij nou extra kolen bij besteld?" Ik zo van nee. Gaf die mij als nog 10 kilo aan kolen mee. Omdat die het toch al mee had.

Wel slim eigenlijk, ik heb ondertussen al 40 kilo van die kolen bij hem bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 12:30
MM99 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik heb mijne bij hetluxebuitenleven gekocht. Puur gekozen omdat het toen goedkoopste was.
Aan deur geleverd door de eigenaar en bij het uitladen vroeg die "Had jij nou extra kolen bij besteld?" Ik zo van nee. Gaf die mij als nog 10 kilo aan kolen mee. Omdat die het toch al mee had.

Wel slim eigenlijk, ik heb ondertussen al 40 kilo van die kolen bij hem bij besteld.
Heb mijn Bastard Urban Large ergens anders gekocht (spotgoedkoop :+ ), maar luxebuitenleven is een hele goede winkel. Meerdere keren wat gehaald en altijd top geholpen! Echt een liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:15
Weg

[ Voor 99% gewijzigd door Boinkie op 27-01-2021 15:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag binnen gekomen, zaterdag kijken of die past op de KJ en dan hele kip grillen *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krlYCDJl4YnMeVRLkmb572xIg4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCnSqyiEFXjd07oaewVLudR4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
mutsje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:43:
Vandaag binnen gekomen, zaterdag kijken of die past op de KJ en dan hele kip grillen *O* *O*

[Afbeelding]
Hopelijk ga je daar net zoveel plezier van hebben als ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik hoop het ook, aanstaande zaterdag staat er hele kip op het programma. Vandaag binnen gekomen en nog shipslading aan vleesch :+ waaronder 8 spareribs. Gelukkig slager die thuis levert en voor zichzelf mag klussen van zijn werkgever. Dus alles vers geslacht vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
Kent iemand https://harriesvlees.nl/product-categorie/winter-bbq/?

Prijzen zijn niet verkeerd volgens mij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
niet bekend wel mooie prijzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlQ5rqZWMrX2BEhFHj9itmNDBI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIhhWfD5Jx9IagFzulMtnM7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sC0rOZJ29AXMcyJvaHI0zOBLjAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AB7CzJMWmsntTVn20t0GL2qp.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag deze spare rib klaar maken. Wat een groot stuk zeg, 2200 gram 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wackmack schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zaterdag deze spare rib klaar maken. Wat een groot stuk zeg, 2200 gram 😋
Daar zou nog wel eens kraakbeen in kunnen zitten, even checken voor je je tanden erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Koffie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:55:
[...]

Daar zou nog wel eens kraakbeen in kunnen zitten, even checken voor je je tanden erin zet.
Goeie, zal het morgen even goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Aankomende zondag komt de BGE binnen die ik gisteren besteld heb en nu ben ik nog op zoek naar een goed setje BBQ gereedschap. Iemand nog tips / suggesties?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:07:
Aankomende zondag komt de BGE binnen die ik gisteren besteld heb en nu ben ik nog op zoek naar een goed setje BBQ gereedschap. Iemand nog tips / suggesties?
Wat voor gereedschap heb je al en wat zoek je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Wat voor gereedschap heb je al en wat zoek je nog?
Op dit moment heb ik weinig gezien ik "net" verhuisd ben en alle BBQ gereedschap bij mn ouders achtergebleven is vorig jaar. Ben met name op zoek naar een goede basis set zoals spatel, tang/klem en een goeie schoonmaakborstel (als je dat onder gereedschap mag scharen haha)

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Op dit moment heb ik weinig gezien ik "net" verhuisd ben en alle BBQ gereedschap bij mn ouders achtergebleven is vorig jaar. Ben met name op zoek naar een goede basis set zoals spatel, tang/klem en een goeie schoonmaakborstel (als je dat onder gereedschap mag scharen haha)
Heb je al eens rondgekeken op bijvoorbeeld vuurenrook.nl?
Een tang of spatel o.i.d is puur persoonlijke voorkeur. Wil je RVS of wil je houten handvat? Etc.
Borstels hebben ze daar ook genoeg en zijn gewoon prima.

Pagina: 1 ... 131 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism