ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Mag ik vragen wat je tot de keuze van deze kamado bracht?
Ik ben zelf ook geinteseerd maar zie soms door de bomen het bos niet en om twee ruggen neer te leggen voor een big green egg gaat me wat te ver..
De kamado Joe 3 is ook 2 ruggen

Pieroman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:20:
[...]
Nee maar in mijn optiek wél met het geven van een stukje extra service. Die extra service ben ik nu bij het lokaal kopen niet tegengekomen, het voorbeeld van dan toch even helpen dat ding de tuin in te tillen was dan zeker wel die extra service geweest.
Als ik nu naar de webshops van de door mij genoemde winkels kijk dan vraagt BBQ Shop Brabant de adviesprijs (€ 2.099) met gratis levering thuis. Kamado Express vraagt € 1.999, ook inclusief thuislevering. Osdorp vraagt nu € 1.889,00 met voor zover ik kan zien ook levering inbegrepen.
Beide laatstgenoemde partijen zijn geen Amazon/Bol.com/Coolblue en kan daarmee ook als 'lokaal' worden bestempeld.
Daarom dat ik slechts wilde aangeven dat de keuze van winkel erg weinig lijkt uit te maken voor de service en ik zelf dus vooral op prijs (en algemene reputatie van de winkel) zou selecteren.
Maar laten we met deze discussie niet verder offtopic gaan

Maar nu gaat het je om iets heel specifieks, namelijk de levering aan huis. Ook locals maken gewoon gebruik van transportdiensten, ik verwacht niet (naja misschien nu winkels gesloten zijn wel) dat Henk de verkoper in zijn bestelbus springt met de pallet achterin, naar de klant rijdt, op zijn gemakje de boel gaat uitpakken en installeren voor de klant.
En zoals gezegd er zijn er wel degelijk die installatie aan huis aanbieden, maar daar betaal je gewoon wat ik eigenlijk wel logisch vind, tijd is geld voor ondernemers.
Waar een lokale bbq shop zich kan onderscheiden is:
- winkel/showroom met meerdere bbq's
- tijd voor de klant in de winkel
- Kennis van producten
- workshops aanbieden
- extra's bij het maken van een deal (houtskool, accessoires etc)
- service verlening bij problemen
Dit heb je niet bij een Coolblue, die zullen vast goedkoper zijn, maar dat komt vooral door massa is kassa.
Dusja boeit alles hierboven niet, lekker internet shoppen en de beste deal pakken. Boeit bovenstaande wel, dan ga je naar de BBQ zaak in de buurt en ga je BBQ's 'voelen' en laat je je informeren door een verkoper die waarschijnlijk een BBQ hart heeft.
Float like a butterfly, sting like a bee.