Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 130 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 14:44
Dennis1812 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Ziet er goed uit! Welk recept heb je aangehouden voor de rijst?
Thanks! Ik heb de Griekse rijst al verschillende keren gemaakt maar vandaag was de eerste volgens dit recept: https://www.smulweb.nl/re...997/Griekse-tomatenrijst-

Veruit de lekkerste die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 23:27
De Short Ribs liggen er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_7AHNBlrm6YvCve5vQ6s7gvFuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfR5rM922ZaLovEtIWfa0ukK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Qn0se_YLLU6Juifv9mvFkcIFmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOj7HmzOUsFqE4hSUxloHRWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L65T50YlpvQH4KEBW38FCBJjYrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XD90Vt0RGWnPaT3rcQotkcNO.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar de 70 graden om hem in te pakken.

Tussenstand bij 66 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDU8LBMN7F2cf7g7yQwagnzXn70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYJcEBhpYlUeCw0HMmutvg12.jpg?f=fotoalbum_large

Het plateau (75 graden) is bereikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jVYBmU1olD079V4qpAZfU6JFTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fyx52qxRyjn3UmhoP5wpEnKe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Blommie01 op 10-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 20:48
Hier vroeg gisterenmiddag de vrouw om deze middag spek te roken. Omdat het toen een beetje laat was om nog te beginnen pekelen, gezouten spek gekocht bij de hoeve winkel thuis achter (eigens varkens).

Enkel peper, 1.5 uur. Begonnen op 90C, ge-eindigt op 150C. Ik moest op de kinderen letten en geen tijd of goesting om met de temperatuur te spelen. Gewoon laten doen.

Eind resultaat was heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtKehwV7wPdrRkkea-EheROznLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvnbQwl8ehecb1hk1CXRd6Fa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01
Omdat het kan, uiensoep gemaakt en broodje afgebakken op het ei:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpndgGNdbj6T5ykbQZCfp9SmBwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iu4eUsA2xh3T9xLZOaeVhwu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Moosjes schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Werkt die app alleen met bluetooth devices? niet met WIFI variant van inkbird?
Hij werkt met de (wifi) WLANThermo devices, maar van Inkbird alleen de bluetooth modellen.
Ik heb wel een wifi model hier liggen om te kijken of ik het in de app kon integreren, maar helaas hebben ze geen open api.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Had een picanha op de que gisteren! Mooi het garen gedaan op 130 graden indirect en daarna nog even afgrillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b-Q0CD9B0c_R1y0zSW3WqMC1Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVUvWjisrrmkuagBBFVpeVHZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR3zwlR-vxH_EtVKFBPRzAe56WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiUXkvgZRPdF4OL2Ee3wz3j9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9hvqjxwNv4auoXlXHUFmdm6gN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCg8ECSh2TGWndjWXEZdrCEU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ruubschen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Goh, ik vind het prima werken (maar misschien zijn de meningen daarover verdeelt). Hiervoor had ik een elektrische rookkast, die blijft altijd schommelen kwa temperatuur (inherent aan het verwarmingselement, je krijgt dan een soort zaagtandgrafiek te zien in je temperatuur app; het verwarmingselement schakelt in bij een minimale temperatuur en vervolgens weer uit als je er iets boven zit, tot ie weer terugzakt). De kamado is wat dat betreft een heel stuk gemakkelijker op constante temperatuur te krijgen en blijft daar dan ook.

Ik heb zelf uiteindelijk voor een grill guru elite gekozen omdat ik vooraf al wist dat ik deze ook veel voor het roken zou gebruiken. Een van unique selling points van deze kamado is dat ie een rookhouttoevoer heeft waardoor je rookhout kan toevoegen zonder de dome te openen. Daarnaast is de breedte van het keramiek ook groter (bron: https://highquekamadogasket.nl/high-que-vervangingsvilt/ ) dan bij bijvoorbeeld een Primo 300; en ik denk dat hoe groter de dikte van het keramiek is, des te makkelijker het is om de temperatuur constant te houden. (Ter vergelijking de BGE large is 22mm, de grill guru large/kamado joe classic/ bastard large op 2,85mm). Ik heb mijn Grill Guru Elite bij BBQHarlem gekocht, was een demo model voor 550 euro. Aangezien de kamado nog nooit gebruikt was, en helemaal compleet was zonder beschadigingen (+garantie) was dit een nobrainer om vanuit Limbabwe naar Haarlem af te reizen. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik voor een large model ben gegaan, want ondanks de ruimte heb je het rooster vrij snel vol liggen.

Ben je in de markt voor een bepaald model kamado? Of je gewoon wat aan het orienteren tussen de verschillende bbq's en smokers? Ik kan allleen mijn ervaringen delen mbt. een elektrische rookkast en kamado. Misschien zou een pelletsmoker eventueel nog interessant kunnen zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Edit: de kolen van zo'n kamado voegen trouwens ook echt iets toe aan de smaak (deels afhankelijk van de kolen die je gebruikt). Kolen zijn sowieso nodig wil je een rookring krijgen om je vleesje, dat kan wellciht ook nog meespelen in je keuze en ben ik zojuist vergeten te vermelden.
Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld, ik heb immers al een kamado :P

Het ging mij puur om het feit dat jouw grillrooster + steen eronder halfrond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Iemand hier die een vortex gebruikt om de briketten te scheiden? Ik zie ze vaak op YouTube maar zelf geen ervaring mee.

#voorbeeld - https://www.bol.com/nl/p/...1HlgD9EAQYASABEgJ7sPD_BwE

[ Voor 46% gewijzigd door Stimulate14 op 11-01-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:22
Weet iemand trouwens hoe je het best kalfs-spareribs kan bereiden? Welke temperatuur en hoe lang? Kan dan ook met de 3-2-1 methode? Want hoewel ik varkens spareribs heerlijk vind heb ik een aantal familieleden die geen varkensvlees eten, dus dan vind ik het wel leuk om een keer kalfs spareribs te serveren.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Heeft het zin om verse hamburgers te low and slowen? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
JT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:31:
Heeft het zin om verse hamburgers te low and slowen? :P
mogelijk voor de rooksmaak natuurlijk _/-\o_

check deze eens https://heygrillhey.com/smoked-hamburgers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
sirkeith schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld, ik heb immers al een kamado :P

Het ging mij puur om het feit dat jouw grillrooster + steen eronder halfrond is.
Ah, excuses |:( . Ja klopt, zowel de deflector (steen) als het rooster bestaan uit twee half ronde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb niks liggen om te roken :/ Tenzij bangkirai of vurenhout kwalificeert als rookhout :+Of ik moet m'n kolen meer kunnen laten roken maar ik zou niet weten hoe.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
In de categorie domme vragen bestaan niet: Ik heb een Bastard Urban Large en als ik direct grill leg ik het rooster in het rekje waar ook de platesetters in liggen. Echter dan ligt het rooster voor mijn idee best hoog boven de kolen. Is het meer gebruikelijk om hem in het rekje te leggen, of kan hij beter op de vuurpot liggen (en dus dicht op de kolen)? Gaat met name om hete bereidingen, zoals steaks.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:48
NoepZor schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
In de categorie domme vragen bestaan niet: Ik heb een Bastard Urban Large en als ik direct grill leg ik het rooster in het rekje waar ook de platesetters in liggen. Echter dan ligt het rooster voor mijn idee best hoog boven de kolen. Is het meer gebruikelijk om hem in het rekje te leggen, of kan hij beter op de vuurpot liggen (en dus dicht op de kolen)? Gaat met name om hete bereidingen, zoals steaks.
Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, als je er een goeie fik in hebt 250+ graden, maakt het echt niet uit of je vlees op 20 of op 15cm ligt bij wijze van spreken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 21:36

copykat

Good copy isn't bad

T is zoizo handig als je iets hoger de grilplaat legt.
Vlammen komen dan minder snel tot je vlees als er vet valt.
Minder snel crispy korst in de zwarte versie... 😎
De hitte is hoog genoeg ook 20cm 30cm vd kolen.

[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 11-01-2021 17:04 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

JT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Heb niks liggen om te roken :/ Tenzij bangkirai of vurenhout kwalificeert als rookhout :+Of ik moet m'n kolen meer kunnen laten roken maar ik zou niet weten hoe.
Bangkirai lijkt me niet handig. Is vaak behandeld met insektendodende middelen.
En of andere troep...
Gewoon fikkiestoken kan wel maar in laten trekken in je eten....?
😣

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

copykat schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Bangkirai lijkt me niet handig. Is vaak behandeld met insektendodende middelen.
En of andere troep...
Gewoon fikkiestoken kan wel maar in laten trekken in je eten....?
😣
Ja, los van of vurenhout op zich geschikt is weet ik ook daar niet van of er troep in zit...binnenkort toch eens wat halen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ozzie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:12:
Weet iemand trouwens hoe je het best kalfs-spareribs kan bereiden? Welke temperatuur en hoe lang? Kan dan ook met de 3-2-1 methode? Want hoewel ik varkens spareribs heerlijk vind heb ik een aantal familieleden die geen varkensvlees eten, dus dan vind ik het wel leuk om een keer kalfs spareribs te serveren.
Ik maak bijna wekelijks kalfs-spareribs. De 3-2-1 methode werkt hier perfect. Drie uur rook pakken. Vervolgens zo'n twee uur inpakken met roomboter, agave siroop en wat lichtbruine basterdsuiker. Daarna zo'n 30 minuten laten drogen en vervolgens aflakken met een lekkere bbq saus. Nadat je dit hebt gedaan geef je ze nog plus minus 30 minuten. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dit weekend wil ik een keer met picanha aan de slag. Normaal haal ik mijn vlees bij de lokale slager, maar zou nu graag een keer online bestellen.

Enige voorwaarde; ik wil graag vlees van Nederlandse bodem. Dit resulteert in een gigantisch woud van aanbieders. Hebben jullie tips/ervaringen?
Bijvoorbeeld met steakmasters.nl of vleeschenco.nl ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Als je in het noorden woont

https://www.demarktslager.nl/

Hanos heeft ook Nederlands dubbeldoel vlees volgens mij.

Besef je wel dat Nederlands vlees vaak niet zo mooi vet is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

NoepZor schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
Voor een (reversed) sear kun je heel dicht naar de kolen toe. Grote kans dat je dan meer stralingswarmte pakt en/of dat het druipende vet voor een flame grill effect zorgt. Ik vind het persoonlijk lekker, maar er zullen vast ook mensen zijn die het minder lekker vinden en liever de steak hoger in de BBQ houden. Hoe hoger, hoe minder grill effect en hoe meer 'oven' effect.

Caveman stijl is de ultieme variant van jouw oplossing, dan leg je het vlees gewoon op de kolen ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ruubschen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Ah, excuses |:( . Ja klopt, zowel de deflector (steen) als het rooster bestaan uit twee half ronde delen.
En daar gingen dus mijn vragen over de vorige keer :9

Werkt een dergelijke set-up een beetje goed? Wat zijn een beetje de pro's en con's? En waar heb je dit aangeschaft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Vandaag nieuw condoom binnen gekregen van kamadobbq omdat ik stomweg verkeerde maat had besteld. Heb ze toch een app gestuurd om nog even een tiki te sturen voor rest schuld.

@sirkeith hier kan je prima halve manen en meer bestellen. Ze reageren snel als je ze appt of belt en geven uitstekend advies. Ik koop hier ook de accessories voor mijn joe. https://www.kamadobbq.nl/...deflectors-plate-setters/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Je condoom consumptie hoeven we niet te weten hoor ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruubschen
sirkeith schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:54:
[...]

En daar gingen dus mijn vragen over de vorige keer :9

Werkt een dergelijke set-up een beetje goed? Wat zijn een beetje de pro's en con's? En waar heb je dit aangeschaft?
Ja dit werkt echt prima, en zat er standaard bij de aanschaf bij. Voordeel tov. een hele platesetter is dat je iets meer flexibiliteit hebt en makkelijker bij de kolen kan, ze zijn makkelijker hanteerbaar als je ze niet gebruikt. Echt nadelen tov. een hele platesetter kan ik niet echt bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

418O2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:08:
Als je in het noorden woont

https://www.demarktslager.nl/

Hanos heeft ook Nederlands dubbeldoel vlees volgens mij.

Besef je wel dat Nederlands vlees vaak niet zo mooi vet is
Helaas woon ik niet in het bezorggebied...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

carpebios schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:40:
Je condoom consumptie hoeven we niet te weten hoor ;)
Size does matter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Beun schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:12:
[...]

Ik maak bijna wekelijks kalfs-spareribs. De 3-2-1 methode werkt hier perfect. Drie uur rook pakken. Vervolgens zo'n twee uur inpakken met roomboter, agave siroop en wat lichtbruine basterdsuiker. Daarna zo'n 30 minuten laten drogen en vervolgens aflakken met een lekkere bbq saus. Nadat je dit hebt gedaan geef je ze nog plus minus 30 minuten. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag van je.
Dankje! :) Op welke temperatuur heb je je bbq dan? Ook 110-120 graden gewoon? Ga het denk over een week of twee uitproberen, zal laten weten wat het resultaat is :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, als je er een goeie fik in hebt 250+ graden, maakt het echt niet uit of je vlees op 20 of op 15cm ligt bij wijze van spreken.
5cm zal het verschil niet zijn. Meer denk ik wel, caveman style BBQ is ook een ding en daar leg je een steak direct op het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

init6 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:13:
[...]

5cm zal het verschil niet zijn. Meer denk ik wel, caveman style BBQ is ook een ding en daar leg je een steak direct op het vuur.
Met cavemen "blus" je toch juist de vlammen? Als je vlak boven de vlammen gaat zitten krijg je dat effect weer niet.

Nou moet ik wel zeggen, op mijn lidl eitje zit ik met direct ook tussen de 5 en 10 cm boven de kolen, en heb je dus "veel" last van vlammen. Zit er nog over na te denken om hem te vervangen... Maar weet nog niet of ik dan voor 400 euro een 22" no name kamado wil kopen, of voor ruim het dubbele een "middenklasse".
Ik wil die no names nog eens in het echt zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

De nonames zijn vaak een probleem met accessoires toevoegen.
Past net niet, net andere curve in t keramiek, dat soort geku.
Dunne roosters die krom trekken of een slechte rvs kwaliteit.

Aan de andere kant als je een beetje goed rond kijkt zijn er best veel "kopieën" die vermoedelijk de zelfde maten hebben.

Dus gewoon een lijst maken met wat je wilt hebben aan accesiores en alles direct bij elkaar verzamelen zodat je zeker weet dat t past. De kale nonames zijn leuk voor der bij en eerste indruk of t leuk is.

Merk alla bge of kj is niet zaligmakend en absolute noodzakelijk voor wat bbq fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
copykat schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:33:
Merk alla bge of kj is niet zaligmakend en absolute noodzakelijk voor wat bbq fun.
BGE koop je voor hun uitstekende garantie procedures en levenslange garantie, was er erg blij mee toen een van de schijven in de BGE was gebroken. KJ Junior heb ik gekocht door een paar punten zoals de hoogte van de bijgeleverde nest (staat op een houten tafel), de bijgeleverde accessories en de looks. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag voor het eerst kip gerookt, had veel sneller klaar kunnen zijn ware het niet dat ik de boel verkloot had :+ leermomentje. Kern temp op 63 daarna + 14 minuten aldus een blog = foodsafe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcmEdz8oVvZWkC7lVHwUE_1oP2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WlZQEIsLdapSXXGg7ApI0Tr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mutsje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:44:
Vandaag voor het eerst kip gerookt, had veel sneller klaar kunnen zijn ware het niet dat ik de boel verkloot had :+ leermomentje. Kern temp op 63 daarna + 14 minuten aldus een blog = foodsafe.

[Afbeelding]
Voor kip hou ik minimaal 70graden aan :) wat ging er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Martinusz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Voor kip hou ik minimaal 70graden aan :) wat ging er mis?
Iets met kolenzak leeg donderen in de vuurpot... denk ken wel maar ja had als groninger de friese term aan moeten houden.. ken net... teveel gruis dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

kip op 63C??? Varkensvlees is gaar op 63.. Kip op 70-72C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

init6 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:38:
[...]

BGE koop je voor hun uitstekende garantie procedures en levenslange garantie, was er erg blij mee toen een van de schijven in de BGE was gebroken. KJ Junior heb ik gekocht door een paar punten zoals de hoogte van de bijgeleverde nest (staat op een houten tafel), de bijgeleverde accessories en de looks. O+
Klopt helemaal, en daar betaal je ook voor bij de aanschaf.
Als ik mn schaal beschadig met mn noname vh tuincentrum is t na 2 jaartjes misschien 5 wel gedaan met de pret. Als ze überhaupt nog iets kunnen leveren van dat model.
Ik verwacht dat ik strakkies nog een keertje een ander model kan aanschaffen in een large versie maar voor nu is dat compact 34cm rooster ding prima.

Dus als je zeker weet dat je jaren van dat model wilt genieten dan is een merk/ importeur leverancier een slimmere keus. Dan is die 250-500 euro extra op 15 20 jaar af te schrijven.

Waar ik op doelde is dat beschikbare accessoires belangrijk zijn als je submerk kamado's koopt.
Niks is zo irritant als maanden zoeken naar een nieuwe deflector of een passend gietijzer rooster of een passend rooster rek met deflectorplate. Kijk een thermometer is vrij universeel, een handvat kan je namaken. Zelfde als hout vervangen van je side tafel. Maar een vuurschaal of een buitenschaal is dan vaak een zoektocht van net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ozzie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Dankje! :) Op welke temperatuur heb je je bbq dan? Ook 110-120 graden gewoon? Ga het denk over een week of twee uitproberen, zal laten weten wat het resultaat is :)
Ik probeer rond de 107 graden te blijven. Maar 110 is ook prima hoor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
greatgonzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:39:
kip op 63C??? Varkensvlees is gaar op 63.. Kip op 70-72C
Het ligt eraan wat je met gaar bedoelt.

Ruwweg zijn er twee factoren, textuur en veiligheid. Textuur is vrij persoonlijk, in Japan heb je inmiddels al (rauwe) kip sushi, maar ik heb kip liever wat steviger van structuur.

Veiligheid slaat uiteraard op bacteriën (en de producten daarvan) en is een functie van temperatuur en tijd.

Bij 74 graden is alles wat je ziek kan maken vrijwel meteen dood. Bij lagere temperaturen is dat ook te bereiken, maar dan moet je de tijd meenemen.
Bij jouw 70 graden duurt het ongeveer 15 seconden, bij 63 graden 9-10 minuten en bij 58 graden meer dan een uur...

Maar na 10 minuten op 63 graden is de kip dus wel degelijk gaar.

Zelf doe ik kipfilet meestal ook op een graad of 63-65 (sous vide), daardoor blijft deze veel sappiger en is het net stevig genoeg, naar mijn smaak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Maar weer even een update van mijn tafelproject. Het blad wordt nog een zomerprojectje om te schuren en opnieuw in naturel lak te zetten. De opening van de q zit nu op ongeveer 95 cm, dat werkt heerlijk volgens mij.

Verder de planken waar de table stand op staat gebeitst en gemonteerd, en de kamado op de table stand gezet. Staat stevig genoeg, al wil ik de kamado nog vast zetten aan de tafel met beugeltjes aan de bouten waar de zijtafeltjes aan zaten, en de table stand ook nog verankeren door in de ppotjes een gaatje te boren en deze vast te schroeven.

Het evenwicht is wonderbaarlijk, met 2 vingers kan ik de tafel nu optillen. Dit zal met het monteren van meer materiaal zwaarder worden, er zit 67% van de nog te monteren planken aan de tilkant van de tafel. Prima dus.

De steunpootjes linksonder zijn tijdelijk, ik ga deze vervangen door dezelfde balken als waar het frame van gemaakt is, met een sleuf erin zodat deze met slotbouten oid vastgezet kunnen worden. Dan kan ik de tafel altijd waterpas zetten als ik dat wil, of iig stevig. Ook aan de rechterkant ga ik dat maken, zodat ik de toch wel wiebelige luchtbandjes (logisch ook, tenzij met tig bar opgepompt) altijd ondersteunen kan.

Ook moeten de "poten" aan de voorkant iets korter. Ik blijf af en toe toch haken op de grond met rijden. Is niet erg, of komt wel mooi uit. Ze steken nu 19 cm uit, dat wordt 14.5, wat exact de breedte van een plank is die er ook nog onderlangs komt, en ervoor zal zorgen dat de wielen meer uit beeld zijn.

Volgende stap is de planken in het onderste gedeelte, en dan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://www.bbqgenootschap.nl/attachments/img_20210112_183607-jpg.14240/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Big green egg kookboek was eindelijk binnen.
Eerste recept uitgeprobeerd;

Gegrilde avocadosalade met zalm van rookplankje.
Ernaast een gepofte aardappel.

Moeilijkheidsgraad van dit recept was 3 sterren, wat ik vooral merkte in het kort op elkaar zitten van de handelingen, normaal in de BBQ recepten ervaar ik nooit een tijdsdruk. Verder viel het recept in de smaak. Goede balans tussen het zoetje van de appel, gegrilde avocado en rook in de zalm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8rUPTYSAvCB4ro0RUDOJ6GBvOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LosFZLh4bFwXDoQZqmJGzv58.jpg?f=fotoalbum_large

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier vandaag voor het eerst buikspek gemaakt. Erg lekker, alleen had moeite de Weber op temperatuur te houden met dit koude weer. Misschien toch maar eens kijken voor een kamado..

Anyhow, foto's zeggen meer dan woorden. Eerst gisteravond gemarineerd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eel6wFa6aUudRABxITQLtFSKN-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IizUFG9MslJSj1kgAdYeghQ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna op de barbecue; niet zo boeiend. Maar 't af fikken liep iets uit de hand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu53FDbLQ0ycApoKKFKIN6Uq378=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TTDcfryT3aqJmlvY3bHwh8V.jpg?f=fotoalbum_large

Daardoor was 't korstje een beetje krokant, maar wel lekker. Hier de foto's van 't eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLQ3lwI11d03TykU5vrUVJCqkXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjfNVfZK5AhDuft6fclZdiRh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lop2d0kyunRZBtLXCT5TnYba0i8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbtkG0CljdrsPHrT9fqMnV0X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJCTVKvbP9npwyDx-bX8_VVhQQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlrnY7lxzdwbhKRtlghQ3XPR.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft gesmaakt O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
Koehandelaar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:33:
Hier vandaag voor het eerst buikspek gemaakt. Erg lekker, alleen had moeite de Weber op temperatuur te houden met dit koude weer. Misschien toch maar eens kijken voor een kamado..

Anyhow, foto's zeggen meer dan woorden. Eerst gisteravond gemarineerd:[Afbeelding]

Daarna op de barbecue; niet zo boeiend. Maar 't af fikken liep iets uit de hand:
[Afbeelding]

Daardoor was 't korstje een beetje krokant, maar wel lekker. Hier de foto's van 't eindresultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het heeft gesmaakt O+.
zo grill ik hem ook het liefste af hoor, alleen zorgen dat je weinig suiker in je rub hebt en snel draaien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Denniz0229 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:35:
[...]

zo grill ik hem ook het liefste af hoor, alleen zorgen dat je weinig suiker in je rub hebt en snel draaien :9
Ja dat was ook mijn bedoeling, alleen ik was net iets te laat met draaien. Maar de smaak was er niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koehandelaar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:33:
Anyhow, foto's zeggen meer dan woorden. Eerst gisteravond gemarineerd:[Afbeelding]

Het heeft gesmaakt O+.
Wat voor marinade heb je gebruikt? Het ziet er heerlijk uit!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
De marinade van dit recept, alleen iets aangepast. In plaats van hoisin heb ik witte rijst azijn gebruikt, in plaats van knoflookpoeder echte knoflook en geen uienpoeder omdat ik dat niet in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Na midden vorig jaar verhuisd te zijn naar een huis met een achtertuin, ben ik al een paar maanden wat geld opzij aan het zetten voor een kamado. Mijn neefje heeft een Kamado Joe (zwarte uitvoering) en na daar een aantal keer onwijs lekkere gerechten gemaakt te hebben, wil ik er ook één! :Y)

Ik ben al onwijs lang aan het zoeken en heb met verscheidene mensen gepraat die een kamado hebben (BGE, Kamado Joe, random-kamado-uit-de-bouwmarkt) en nu de eindejaarsbonus binnenkort gestort gaat worden, ben ik nog meer aan het kijken naar reviews. Echter, hoe meer ik kijk naar reviews, hoe meer ik begin te twijfelen tussen de verschillende merken, voornamelijk BGE, KJ en The Bastard.

BGE:
  • pluspunten: mooi uiterlijk (het oog wil ook wat), gerenommeerd merk, heul veul accessoires beschikbaar
  • minpunten: prijs...
KJ:
  • pluspunten: innovatief (met name de ongelijke verdelers vind ik onwijs tof), prijstechnisch gunstiger dan de BGE lijkt het.
  • minpunten: kleur (ben niet zo'n fan van rood)
The Bastard:
  • pluspunten: kleur (de matzwarte urban :9~), lagere prijs dan KJ en BGE
  • minpunten: bestaat het minst lang, dus ook nog niet echt bewezen(?), niet zoveel informatie beschikbaar over de productie, schijnt 'gewone import' uit China te zijn (dit werd in één van de reviews gezegd, iemand die hier meer van weet?)
Het is misschien wat lui, maar ik heb echt al heel wat reviews gelezen maar is er iemand die mij kan overtuigen om één van de drie te kopen? Of maakt het in essentie niet veel uit welke ik koop?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
KJ is er ook in het zwart toch?

Let bij de prijs ook op de inbegrepen accessoires en welke je wil hebben. Buiten dat de BGE duur is, wordt die volgens mij ook wat kaler geleverd.

Ik heb een bastard en zou hem denk ik zo weer kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 10:52
LAD93 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:12:
Na midden vorig jaar verhuisd te zijn naar een huis met een achtertuin, ben ik al een paar maanden wat geld opzij aan het zetten voor een kamado. Mijn neefje heeft een Kamado Joe (zwarte uitvoering) en na daar een aantal keer onwijs lekkere gerechten gemaakt te hebben, wil ik er ook één! :Y)

Ik ben al onwijs lang aan het zoeken en heb met verscheidene mensen gepraat die een kamado hebben (BGE, Kamado Joe, random-kamado-uit-de-bouwmarkt) en nu de eindejaarsbonus binnenkort gestort gaat worden, ben ik nog meer aan het kijken naar reviews. Echter, hoe meer ik kijk naar reviews, hoe meer ik begin te twijfelen tussen de verschillende merken, voornamelijk BGE, KJ en The Bastard.

BGE:
  • pluspunten: mooi uiterlijk (het oog wil ook wat), gerenommeerd merk, heul veul accessoires beschikbaar
KJ:
  • pluspunten: innovatief (met name de ongelijke verdelers vind ik onwijs tof), prijstechnisch gunstiger dan de BGE lijkt het.
The Bastard:
  • minpunten: bestaat het minst lang, dus ook nog niet echt bewezen(?), niet zoveel informatie beschikbaar over de productie, schijnt 'gewone import' uit China te zijn (dit werd in één van de reviews gezegd, iemand die hier meer van weet?)
Het is misschien wat lui, maar ik heb echt al heel wat reviews gelezen maar is er iemand die mij kan overtuigen om één van de drie te kopen? Of maakt het in essentie niet veel uit welke ik koop?
Voordelen van de KJ:
* Deksel met gasveer: pleurt niet zomaar dicht.
* Standaard geleverd met halve maan roosters, zodat je op verschillende hoogtes kunt bakken. (En indirect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:22:
KJ is er ook in het zwart toch?

Let bij de prijs ook op de inbegrepen accessoires en welke je wil hebben. Buiten dat de BGE duur is, wordt die volgens mij ook wat kaler geleverd.

Ik heb een bastard en zou hem denk ik zo weer kopen
Voor zover ik begrepen heb was dat een limited edition die nu overal uitverkocht is... wat is jouw reden geweest om voor een Bastard te gaan?
Bever schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Voordelen van de KJ:
* Deksel met gasveer: pleurt niet zomaar dicht.
* Standaard geleverd met halve maan roosters, zodat je op verschillende hoogtes kunt bakken. (En indirect)
Dat van die halve maan roosters bedoelde ik inderdaad in mijn opsomming, gasveer is inderdaad ook wel een aardige toevoeging aan het lijstje

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
LAD93 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Voor zover ik begrepen heb was dat een limited edition die nu overal uitverkocht is... wat is jouw reden geweest om voor een Bastard te gaan?
Prijs.

De bastard mistte niets en was goedkoper.

De bastard heeft overigens veren en die doen hetzelfde als gasveren, alleen dan betrouwbaarder denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Prijs.

De bastard mistte niets en was goedkoper.

De bastard heeft overigens veren en die doen hetzelfde als gasveren, alleen dan betrouwbaarder denk ik
Makes sense, maar dik tevreden dus?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben geneigd om te zeggen dat het in essentie niet veel uit gaat maken.
Met alle drie kan je uitstekend gerechten bereiden. De voor en nadelen van elk type heb je zelf al deels genoemd. Aan dit rijtje kan je overigens ook nog de Masterbuilt kamado toevoegen (uit de stal van Kamado Joe, maar dan gunstiger van prijs en zwart).

Hoeveel waarde je hecht aan de kleur, vering, plate-setters, fire baskets etc kan je zelf het beste inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
LAD93 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Makes sense, maar dik tevreden dus?
Ja. Enige wat een beetje stom is, is dat de thermometer snel beslaat, maar dat is voor een paar tientjes op te lossen als je die gebruikt, maar dat doe ik niet.

Accessoires zijn erg leuk, maar begin met de basis voor je je ziek koopt. Enige wat ik echt aan kan raden is GOEDE thermometers, ook voor de dome, niet alleen kern. Meater is bijvoorbeeld een uitgave, maar ik heb liever een bastard met een meater block dan een KJ met alleen een dome thermometer en een ikea kernthermometer, bijvoorbeeld. Maar daar kom je pas achter bij gebruik.

Nu hoef je niet per se een meater te kopen, maar ter illustratie gebruik ik dat als voorbeeld. Ik heb ook een Maverick ET733 en dat is ook gewoon goeie

[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 15-01-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz

BGE:
KJ:
The Bastard:
Zet de Masterbuilt in het lijstje erbij :) deze is zwart ;) en is eigenlijk gewoon een KJ classic :)
Echter geen gasveren bijvoorbeeld, maar goed dat zijn overwegingen die je zelf moet maken wat je echt nodig hebt!

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 15-01-2021 12:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Na een tijd twijfelen nu ook eindelijk een Kamado BBQ. Kom van een Weber 57cm en merkte hierbij zoals @LAD93 aan geeft dat de temperatuur management lastig(er) is.

Liep in de Sligro tegen de Yakiniku 22-inch versie aan welke weg ging voor €700 ex btw (€847 incl), zeer nette prijs dus kon hem niet laten staan. Is wel het 'oude' model, dus eerst nog even gebeld met Yakiniku hoe het zit met beschikbaarheid accessoires, en dit was gewoon nog beschikbaar. Voor de rest op wat kleine dingen hetzelfde als de huidige versie, welke €1800 euro kost.

Wat een machtig apparaat zeg! Heb er nu zalm en spareribs op gemaakt en dit ging top, veel minder omkijken naar de temperatuur. Zeker met de huidige buiten temperaturen.

Nu vies maken en dat ding gebruiken waar die voor gemaakt is! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AC7wpxfhdlRano70NxUDjBoY5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJUL03ALX9bbhCBmbeIV7qad.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndg47NZ5P0--KhJ97DCfngNT7Ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlACibuVrUMKlZ4OUqM3wkG5.jpg?f=fotoalbum_large

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ja. Enige wat een beetje stom is, is dat de thermometer snel beslaat, maar dat is voor een paar tientjes op te lossen als je die gebruikt, maar dat doe ik niet.

Accessoires zijn erg leuk, maar begin met de basis voor je je ziek koopt. Enige wat ik echt aan kan raden is GOEDE thermometers, ook voor de dome, niet alleen kern. Meater is bijvoorbeeld een uitgave, maar ik heb liever een bastard met een meater block dan een KJ met alleen een dome thermometer en een ikea kernthermometer, bijvoorbeeld. Maar daar kom je pas achter bij gebruik.

Nu hoef je niet per se een meater te kopen, maar ter illustratie gebruik ik dat als voorbeeld. Ik heb ook een Maverick ET733 en dat is ook gewoon goeie
Heb liever geen meater, ondingen welke afwijkende temperaturen hebben en niet af te stellen zijn. Mijn 19 euro kostende thermometer is meer accuraat dan de meater welke hier in de lade ligt te verrotten. Geef mij maar een thermapen, ik hoef ook niet elke minuut te weten hoe het gaat daar binnen. Er zijn zo veel elementen die niet te meten zijn met een temperatuur probe zoals je bark, je smoke ring etc. Ik gebruik tegenwoordig alleen bij steaks een thermapen, om te zien of de interne temp goed is. Maar heb genoeg briskets verpest door puur te focussen op temp.

Voor dit weekend ligt er een inside skirt van 1kg in de koelkast te ontdooien, zo'n enorm lekker stuk vlees! :9~

[ Voor 4% gewijzigd door init6 op 15-01-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
init6 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Heb liever geen meater, ondingen welke afwijkende temperaturen hebben en niet af te stellen zijn. Mijn 19 euro kostende thermometer is meer accuraat dan de meater welke hier in de lade ligt te verrotten. Geef mij maar een thermapen, ik hoef ook niet elke minuut te weten hoe het gaat daar binnen. Er zijn zo veel elementen die niet te meten zijn met een temperatuur probe zoals je bark, je smoke ring etc. Ik gebruik tegenwoordig alleen bij steaks een thermapen, om te zien of de interne temp goed is. Maar heb genoeg briskets verpest door puur te focussen op temp.

Voor dit weekend ligt er een inside skirt van 1kg in de koelkast te ontdooien, zo'n enorm lekker stuk vlees! :9~
Dat is dus ongeveer wat ik bedoel. Zoek uit wat je wil.

Ik vind het wel fijn om te weten wat er gebeurt qua temp. Wat je er mee doet is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
init6 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:57:
[...] Maar heb genoeg briskets verpest door puur te focussen op temp.
Hoe dan, als dat 1x mis gaat laat je dat toch geen 2e keer gebeuren.

Afijn ik ben met @418O2 hierin, een goeie thermometer heb je een hoop aan. Meer als random accessoire die je eigenlijk niet perse nodig hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

BGE:
KJ:
The Bastard:
Ik heb een kamado joe classic 2 en na dit aan kennis gedeeld te hebben kwam hij met opmerking dat de verf op de topvent op den duur los laat. Dit word ook besproken op het forum van het bbq genootschap. Hij heeft daarom een Monolith gekocht (groot merk in duitsland) https://monolith-grill.eu/nl deze kan je ook op je lijstje zetten :+

Vandaag volgens een filmpje op kamado kippenbout gemaakt. Vond het eerst raar, italiaanse saus erover laten intrekken, dan weer insmeren en bestrooien met provenciaalse kruiden. Na een uur ingesmeert met bbq saus en toen mochten we eten met zelf gemaakte frietjes en sperciebonen (kids doperwten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv3viEoz8Fe5ICq-4lqnZieavyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqkpzw2plPqU1LKo4DZ4T0mo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Echter, hoe meer ik kijk naar reviews, hoe meer ik begin te twijfelen tussen de verschillende merken, voornamelijk BGE, KJ en The Bastard.

In essentie maakt het weinig uit. Het zit hem vooral in de accessoires en de garantie.

Ik was destijds bij een bbq shop welke deze 3 merken staan had. Je doet in principe niks mis met deze merken, het gaat pas goed fout als je garantie nodig hebt of vervangende onderdelen.

Daar de Bastard van 200F is heb ik een nare smaak met garantie. Dan kan je dealer de beste ter wereld zijn maar als hij vanuit hen geen vervangende delen krijgt ben je nog niks.

De vraag is hoevaak je garantie nodig gaat hebben maar binnen 20 jaar kunnen er vele dingen kapot gaan aan het keramiek. Vuurbox, base, dome,...

Ik heb nu zelf de MB. Ik heb uiteindelijk nog een aparte D&C en kolenmandje gekocht. Hierdoor was het verschil met een KJC1 en de MB slechts 75 euro maar heb wel meer reserve delen en een zwarte kamado. Al maakt de kleur me weinig uit.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:17:
[...]

In essentie maakt het weinig uit. Het zit hem vooral in de accessoires en de garantie.

Ik was destijds bij een bbq shop welke deze 3 merken staan had. Je doet in principe niks mis met deze merken, het gaat pas goed fout als je garantie nodig hebt of vervangende onderdelen.

Daar de Bastard van 200F is heb ik een nare smaak met garantie. Dan kan je dealer de beste ter wereld zijn maar als hij vanuit hen geen vervangende delen krijgt ben je nog niks.

De vraag is hoevaak je garantie nodig gaat hebben maar binnen 20 jaar kunnen er vele dingen kapot gaan aan het keramiek. Vuurbox, base, dome,...

Ik heb nu zelf de MB. Ik heb uiteindelijk nog een aparte D&C en kolenmandje gekocht. Hierdoor was het verschil met een KJC1 en de MB slechts 75 euro maar heb wel meer reserve delen en een zwarte kamado. Al maakt de kleur me weinig uit.
Goed punt v.w.b. de garantie. Ik heb alleen maar gekeken naar hoe (lang) de garantie is en niet door wie die verstrekt wordt. Ik zet hem erbij op het lijstje, thanks!

per aspera ad astra

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ruubschen
Altijd al eens met sneeuw willen bbq'en, vanavond dan eindelijk de eerste sneeuw dus meteen een beenhammetje erop :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VJRP9nBAY9fhlJYpy0D8xUrCOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0uWojnmRJmuFOfo7KCmjK3f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ub7XrPEkHR2D1Qo4wUdTDbbPJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEaRsIyn4ePJRJQ5az6iUzTs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIByz1_UYE6P6mTSlS2tsDP-biI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Kb1qGnXOlzEph8tkYAjIZv3.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik zie net een leuke blog over smart home in combinatie met een inkbird:
Blog van Dhr_Soulslayer: Inkbird connectie naar HomeAssistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:39
Een vraag m.b.t. steakmessen:

Ik zou graag style de vie laguiole messen aanschaffen voor als hier weer eens een lekker stuk vlees op tafel komt. Nu heb ik gezien dat ze ook een zwarte variant hebben met wenge hout (klik).

Heeft er iemand ervaring specifiek met deze variant? Style de vie geeft zelf aan bij deze messen dat het om een coating gaat en dat ze enkel gekoeld geslepen mogen worden door een specialist. Ik ben bang dat na verloop van tijd de coating er af gaat. Op internet kan ik verder vrij weinig vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:38
R0y. schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:11:
Een vraag m.b.t. steakmessen:

Ik zou graag style de vie laguiole messen aanschaffen voor als hier weer eens een lekker stuk vlees op tafel komt. Nu heb ik gezien dat ze ook een zwarte variant hebben met wenge hout (klik).

Heeft er iemand ervaring specifiek met deze variant? Style de vie geeft zelf aan bij deze messen dat het om een coating gaat en dat ze enkel gekoeld geslepen mogen worden door een specialist. Ik ben bang dat na verloop van tijd de coating er af gaat. Op internet kan ik verder vrij weinig vinden...
Vanuit mijn vorige werk wel ervaring met deze messen. Ik zou ze (sowieso al) nooit in de vaatwasser gaan doen ivm het heft van het mes. Verder nooit problemen gehad met de coating van dit merk messen. Slijpen werd wel altijd door een professional gedaan. Maar goed, we hebben het over gebruik in de horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:39
SLice88 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Vanuit mijn vorige werk wel ervaring met deze messen. Ik zou ze (sowieso al) nooit in de vaatwasser gaan doen ivm het heft van het mes. Verder nooit problemen gehad met de coating van dit merk messen. Slijpen werd wel altijd door een professional gedaan. Maar goed, we hebben het over gebruik in de horeca.
Oh dat is goed nieuws! Dat van de vaatwasser dat wist ik al, zou ik nooit doen. Kleine moeite om ze even af te wassen.

Ik vind de zwarte zoveel mooier!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

TL;dr: runderlappenvlees op KJ klaar gemaakt voor 8.5 uur.

Afgelopen weekend iets geprobeerd op de KJ. Je lees overal en ziet overal Brisket en Short-ribs dat low and slow klaar worden gemaakt. Dat heb ik ook al meerdere malen gedaan en het is erg lekker. Maar de Hollander in mij vindt het ook soms erg prijzig.

Ik dacht ik ga deze keer bij de lokale Turkse slager in mijn wijk kijken om een goedkoop rundvlees te halen en dat low en slow te proberen. De slager had nog een hele stuk achter liggen waar hij "runderlappenvlees" uit sneed. Hij wist niet echt welke stuk van het rund het was, maar het zag er wel lekker uit met genoeg vet.
Ik kon voor 7 euro per kilo, 3.5 kilo vlees kopen (rond 25 euro was het).

Eerst 24 uur in rub gelegd. En daarna op KJ. Mijn idee was eerst 2.5 uur roken (130 graden), en dan 2 uur ingepakt op ovenschaal op bbq (150 graden). Maar na 2.5 uur had het een kerntemperatuur van 54 graden. Dus uiteindelijk tot de kerntemperatuur van 66 graden gewacht, toen ingepakt. Dat duurde 4,5 uur (elke uur met waterspuit water opgespoten), daarna nog 4 uur ingepakt op de bbq gelaten op 150 graden.

Ondertussen was het al 21.00 uur, en hadden we maar Pizza besteld :+

Ik heb toen de ovenschaal maar in de oven binnen geschoven en daar hele nacht laten afkoelen.
Volgende ochtend gewogen, van de 3.5 kilo, was er nog "maar" 2 kilo over. Deze in 4 delen gesneden, vacuüm verpakt voor diepvries. Tijdens het inpakken, heb ik in de zakken vet dat uit vlees was gekomen, weer bijgedaan, omdat ik bang was dat vlees te droog zou worden.

Eén deel gisteren opgegeten door sous vide op te warmen, op 68 graden voor 45 minuten. Resultaat was erg lekker! Vrouwlief vond het ook erg goed en vond het zeker voor herhaling vatbaar. Vooral als je naar de prijs kijkt.
Kwa smaakt leek het beetje op Brisket, maar iets droger. Maar dat komt denk ik ook omdat de briskets dat ik tot nu toe gebruikt heb, graan afgevoerd waren, en deze koe was dat zeker niet.

Hier vlak voor inpakken, dus na 4.5 uur roken.
Afbeeldingslocatie: http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/rundlap1.jpg

In 4 snijden en door eigen vet halen.
Afbeeldingslocatie: http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/rundlap2.jpg

Vacuüm inpakken
Afbeeldingslocatie: http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/rundlap3.jpg

Resultaat na heropwarmen
Afbeeldingslocatie: http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/rundlap4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zijn er hier ook tweakers die hun kamado met zo'n speciaal slot vast gezet hebben. Ik heb inmiddels een slot op me tuindeur geramt maar hoe moeilijker ik het ze maak hoe hoger de vergoeding bij eventuele diefstal aldus unive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
mutsje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:08:
zijn er hier ook tweakers die hun kamado met zo'n speciaal slot vast gezet hebben. Ik heb inmiddels een slot op me tuindeur geramt maar hoe moeilijker ik het ze maak hoe hoger de vergoeding bij eventuele diefstal aldus unive.
Hmm mijn barbecue staat gewoon los in de tuin. Zit wel een slot op de deur, zelfde slot als het huis.

Ik zie in de voorwaarde van mijn verzekeraar dat als er braakschade is dat het gewoon vergoed word. Dus zolang ze de poort openbreken om in de achtertuin te komen zou het goed moeten komen lijkt mij.

Misschien ga ik morgen bellen voor de zekerheid om na te vragen of ik nog iets extra's moet doen. Misschien maak ik sowieso voor de zekerheid de barbecue vast met een kabelslot of zoiets, kleine moeite als dat betekent dat de verzekeraar wel het volledige bedrag uitkeert bij diefstal.

edit: Na nog een keer lezen wordt het sowieso vergoed in de tuin.

[ Voor 4% gewijzigd door Ozzie op 19-01-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Overleg dan wel even wat "moeilijker maken" inhoudt en hoe jij dat gaat aantonen bij diefstal. Ze gaan je niet op je woord geloven als je zegt dat er een "moeilijk dik fietsslot aanhing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Ik weet hoe het met jou Kamado zit, maar die van mij til je niet zo even op. Volgen mij nemen dieven liever dingen mee die ze makkelijk kunnen meenemen en snel kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
MM99 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:33:
Ik weet hoe het met jou Kamado zit, maar die van mij til je niet zo even op. Volgen mij nemen dieven liever dingen mee die ze makkelijk kunnen meenemen en snel kunnen verkopen.
Schijnt toch wel redelijk vaak te gebeuren. Waar een wil is is een weg.

Ik heb zelf een pellet barbecue en die staat op wielen dus als je wil rijd je die zo weg. Maakt wel net zoveel herrie als een stalen vuilcontainer verrijden, maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

De mijne staat ook op wielen, ik zou het onderstel vast kunnen zetten met ketting maar dan tillen ze de kamado er uit, vinden ze wel lastiger. Ik vind zo'n slot die in je asuitlaat past wel een goed idee. Ketting eraan door grond plaat. Dan tillen ze de kamado niet weg. Kost alleen wel een godsvermogen maar beter dan me kamado de meegenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Beugelslot (dat niet door de asuitlaat past) in de kamado en aan de ketting kan toch ook?
Hoeft niet zo duur te zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Cyberpope schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:37:
Beugelslot (dat niet door de asuitlaat past) in de kamado en aan de ketting kan toch ook?
Hoeft niet zo duur te zijn.
Dan kan je het slot toch ook niet de asla in krijgen? Ze hebben een soort vlinderachtig slot (2 platen met scharnier. Ook makkelijk zelf te maken alleen dan van 5mm dik staal in plaats van roestvast staal. Nadeel is dat je asla eruit moet denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
MM99 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:32:
TL;dr: runderlappenvlees op KJ klaar gemaakt voor 8.5 uur.

Ondertussen was het al 21.00 uur, en hadden we maar Pizza besteld :+
Hahaha, dat heb ik ook wel eens gehad met het maken van pulled pork.

Mooi verhaal wel trouwens. Leuk om een keer zo te experimenteren. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
MM99 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:33:
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik dit las vorig jaar: https://www.1limburg.nl/s...ant-beroofd-van-barbecues. Ben er voor de diefstal nog een keer gaan eten en die waren daar echt niet makkelijk weg te halen. Dat was voor mij wel een eye-opener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik ga proberen dit >> https://www.probbqshop.nl/kamado-slot.html zelf te produceren, gaat je lucht inlaat in. Maar ik vind dit best kostbaar 89 euro, komt nog kettingslot en grondplaat bij. Vandaag is me kleine sloerie verkocht in iede geval. Wat krijg je weinig terug voor merkloze kamado's zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

mutsje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:26:
Ik ga proberen dit >> https://www.probbqshop.nl/kamado-slot.html zelf te produceren, gaat je lucht inlaat in. Maar ik vind dit best kostbaar 89 euro, komt nog kettingslot en grondplaat bij. Vandaag is me kleine sloerie verkocht in iede geval. Wat krijg je weinig terug voor merkloze kamado's zeg.
Je betaalt er ook niet veel voor natuurlijk.
Ik heb voor mijn lidl kamado 80% teruggekregen via verkoop.(was 50 euro destijds).

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Eigenlijk zouden de kamado fabrikanten een serienummer moeten ingraveren in de schalen.
Dan is losse verkoop op marktplaats van "op bestelling" aangeboden kamado's in ieder geval te controleren op gestolen waar.
Het is net als elektrische fietsen als iets duur genoeg is doen ze er moeite voor. Scooters werden zo met drie man een bus in getild net zo als die elektrische fietsen. Slot of geen slot. Dat werd er later van af geslepen.

Ik heb nu een habbibabbie kamado maar als ik 1000 euro op pootjes heb staan zou ik inderdaad ook een slot er op doen. Maar in die keramieke opening een rammelend stuk staal er in stoppen?
Zal dat niet gaan blutsen?
Creative oplossingen:
Een rotweiler die je voert met t vlees van je kamado, weet ie dat daar het lekkers vandaan komt, en die in je tuin je kamado laten bewaken.... Die zal echt niet willen dat dat ding weggehaald word.... :+

Digitale camera met op je mobiel een app. En een megaphone met opname functie "BLIJF MET JE POTEN VAN MN KAMADO OF IK MAAK HAMBURGERS VAN JE!!! 120dB zal genoeg zijn... Met een bewegings detectie en remote activatie. Heb je meteen geen last meer van katten in je tuin... 🤣
Paar tientjes om in elkaar te prutsen.

Rubber wieltjes, stalen frame......🤔
Boobytraps mogen niet geloof ik...
Het is eigenlijk van de zotte dat je alles moet beveiligen tegen dieven in je achtertuin zelfs zo'n zwaar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
mutsje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:26:
En wat wil je met dit slot bereiken dan?

Het duurt hiermee ongeveer 2 minuten langer om hem mee te nemen.

Net wat @copykat aangeeft. Je zal eerder zelf schade aan je komado veroorzaken dan voorkomen dat hij gestolen wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 20-01-2021 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Tja gewoon een goede inboedelverzekering nemen die de boel meeverzekert is ook een oplossing. Stuk goedkoper dan een rottweiler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik zou eerder dit proberen
https://www.hornbach.nl/s...2-cm/6660309/artikel.html
Of zelf maken van stevig hout.

Zit je kamado uit t zicht als je hem niet gebruikt. Kastje er in voor je kookspul. Met slot.
Je verwacht tuinstoelen en kussens dus weinig kans op interesse.
Naar buiten rollen en klaar. ( wel even grote wielen om t makkelijker te maken.)

Zo'n slot beschadigd je inlaatschuif en als ze hem er proberen af te halen meppen ze je keramiek stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 20-01-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat klopt echter heb je dan wel zichtbare schade dus aantoonbaar dat het een poging tot diefstal is. Zit nu naar een slot met alarm te kijken, is ook een optie. 100Db schrikt meer af dan zo'n slot in je luchtinlaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mutsje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Dan kan je het slot toch ook niet de asla in krijgen? Ze hebben een soort vlinderachtig slot (2 platen met scharnier. Ook makkelijk zelf te maken alleen dan van 5mm dik staal in plaats van roestvast staal. Nadeel is dat je asla eruit moet denk ik.
Alleen een kabel hoeft toch door de aslade. Als de beugel die je daarna erin legt door de kabel haalt en niet door de aslade kan ben je er toch ook?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Cyberpope schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Alleen een kabel hoeft toch door de aslade. Als de beugel die je daarna erin legt door de kabel haalt en niet door de aslade kan ben je er toch ook?
Heb zo'n alarmslot gekocht met staalkabel, die past ook door het scharnier. Muurplaat , daar door klik vast op slot alarm set. Als het niet lukt stuur ik ding gewoon terug naar bol.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ruubschen
Het hammetje van afgelopen weekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRIe4dT6fuCGoJATdlTLLEamq5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81XTaZxV1aBgwjr9qIG7pdx9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7_tr7-nzJRpKIOJrg49EJfi9Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8m7fOA7yITGyD3t6VBO5Ofq.jpg?f=fotoalbum_large

Nasi Goreng met kipspiesjes van de kamado:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kInXZOxva1gAMuepePYh78Rx-io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G62CFUxmMMoiMajfyjJBFsRm.jpg?f=fotoalbum_large

Koud gerookte rivierkreeftjes en spekjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LuJPEwNcoByrN44yOx1bAUyBDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIXKr2T6vfo3mHhIzWWtOqXX.jpg?f=fotoalbum_large

En vanavond een lekker stuk rib-eye met pompoen, aardappel en een risotto van linzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AK8PT6aiM1SaUC6RBg7UCAXuI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khOdkwjIZYHsWxGQWWDviKk5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwkQW0-2ZqfRUhRMcqm56ggANHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ho3OR5bZ95U2dHd902UW8Z5k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioBsZl1Kr0jHCWXy-EJ4Gn7A9tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMnQXb70CtZ9GrGoOQVJkfqg.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Bijna vergeten 8)7 tussendoor ook nog een Toscaanse bavette rollade gemaakt met truffel mayo :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gz0kTNtWe9Jn1jx8yLVnpUlwpAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1GRcqaHeo2AyTSrimSbFT6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YLPbpdrjOxQ2zaiksq_fODrYE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8owawM7agWsvkN7RPWTzjDF8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIafQt1NM-GjaMfTSpLTX_afuvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vf7AbiAX8nzKyHZ0nMK72xa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbHFI96MZjaCPaemE9GdLQb8SOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PwLa3SOlXCHT2BC70YrIaIL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Ruubschen op 20-01-2021 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
mutsje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Heb zo'n alarmslot gekocht met staalkabel, die past ook door het scharnier. Muurplaat , daar door klik vast op slot alarm set. Als het niet lukt stuur ik ding gewoon terug naar bol.
Precies zo'n slot vorige week aan mijn gloednieuwe bastard gelegd, 2 nachten geleden wakker geworden van een hels kabaal. Blijkbaar toch niet zo spatwaterdicht dan ik had verwacht, want het alarm ging af door kortsluiting tijdens de regen van afgelopen dagen... Sorry nog buurtjes!

ik ga dus weer even op zoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

hij werkte wel! :-D
een sleutel gat is nooit waterdicht. en batterij compartiment heeft dat 4 schroeven en rubber sluitrand?
een met twee nokjes en 1 schroefje gaat altijd wijken op de hoeken dus ook niet waterdicht.
Die kabel word blijkbaar gemonitoort met een "ringspanning" en water loopt langs de kabel zo t slot in dus grote kans op kruipspanningen door vocht. teveel? ringspanning aan aarde => buren wakker.
regenwater kruipt overal tussen hoeveel van die fietslampjes en batterijkoplampen niet spontaan ophielden met een gecorrodeerde batterijen bij de fietsen van mn kinderen.

slot vertikaal en hoger dan de kabel zelf zou al veel schelen denk ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Lf8gU-lnjBcvDjHEGBBocnRv8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suVpJfsrKbKuaDopGgFSwLaF.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond lekker stukje ribeye gemaakt op de barbecue. Gewoon met een beetje peper en zout. Daarbij een beetje aardappelen en bloemkool en voor het eerst alles op de barbecue gemaakt. Behalve de gorgonzolasaus, die gewoon op het gasfornuis. Smaakte heerlijk alleen de bloemkool vond mijn vrouw iets te pittig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orX_AoWsKOGp1Uu838QSjIocWcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1szENOk7rmLEIv3vNwPDchsk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

MBarendse schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Precies zo'n slot vorige week aan mijn gloednieuwe bastard gelegd, 2 nachten geleden wakker geworden van een hels kabaal. Blijkbaar toch niet zo spatwaterdicht dan ik had verwacht, want het alarm ging af door kortsluiting tijdens de regen van afgelopen dagen... Sorry nog buurtjes!

ik ga dus weer even op zoek naar een andere oplossing.
Bedoeling bij mij is ook dat het slot onder de hoes komt, had in een review al gelezen dat die water niet zo prettig vind. Staat als het goed is ook in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Wellicht een tip om naar motor alarmen te kijken, die zijn vaak wel waterdicht. Bijvoorbeeld een schijfremslot met alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

copykat schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:51:
hij werkte wel! :-D
een sleutel gat is nooit waterdicht. en batterij compartiment heeft dat 4 schroeven en rubber sluitrand?
een met twee nokjes en 1 schroefje gaat altijd wijken op de hoeken dus ook niet waterdicht.
Die kabel word blijkbaar gemonitoort met een "ringspanning" en water loopt langs de kabel zo t slot in dus grote kans op kruipspanningen door vocht. teveel? ringspanning aan aarde => buren wakker.
regenwater kruipt overal tussen hoeveel van die fietslampjes en batterijkoplampen niet spontaan ophielden met een gecorrodeerde batterijen bij de fietsen van mn kinderen.

slot vertikaal en hoger dan de kabel zelf zou al veel schelen denk ik.
Hoe werkt dat zo'n beetje? Lang slot door een ring in de muur, door de bovenkant van de kamado en dan nog door de onderkant er weer uit?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruubschen
Vanavond nog eens een lekkere Hollandse garnalen klaargemaakt (koud gerookt op hickory met de smokegun)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGDS2vQT70KHp3fM-t4-BhNQ0A0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djZwcr1dOzEk1yKmXH7kWclW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gc2mFdthtX-ecWyf5hz2w--v4Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTCniIenqmoXehCkJSuD148z.jpg?f=fotoalbum_large

Om vervolgens lekker spareribs te bereiden mbv. de rotisserie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui4stoWFrbmEGJSOXUCFvazDRSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9n5d8YU0AHokuKrcpFoMXOPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Lastig te zien op de foto maar irl toch een serieuze rookring :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB_jIiPtF3hE4YDW_RPGlwPYJRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhZqxa33xNNwI20ER7s6MnHw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MrVegeta schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:14:
[...]

Hoe werkt dat zo'n beetje? Lang slot door een ring in de muur, door de bovenkant van de kamado en dan nog door de onderkant er weer uit?
De kabel is lang genoeg 2.4m.
Slotbeugel op de muur, kabel door topvent en dan er uit in intake vent .weer omhoog in t slot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
copykat schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:43:
[...]

De kabel is lang genoeg 2.4m.
Slotbeugel op de muur, kabel door topvent en dan er uit in intake vent .weer omhoog in t slot.
Ik zie diverse reacties voorbij komen over het op slot zetten van je Komado.

Nu rijst bij mij de vraag, waarom zou je dat doen? Zorg gewoon dat je verzekering het dekt als je bang bent dat iemand hem ongewenst op komt halen.

Een slot aan je kamado gaat nl. niet voorkomen dat hij wordt gestolen. Als iemand je kamado wil hebben gaat hij mee. Dit soort diefstallen is van te voren gepland. Sloten voorkomen dat een gelegenheidsdief iets meeneemt. En daar is een komado sowieso te onhandig voor.

Gepande diefstallen worden goed voorbereid. Een slot van een paar tientjes vertraagd alleen maar wat. Wat ook kan gebeuren is dat ze hem niet meekrijgen en hem beschadigd achter laten. Dan kunnen ze hem beter meenemen omdat je dan een claim bij de verzekering kunt indienen.

Nogmaals, ik zie de toegevoegde waarde niet...

Koop voor dat geld wat een slot kost een mooi stuk vlees... Heb je veel meer plezier van.. ;)

Of zie ik het helemaal verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 22-01-2021 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@Blommie01 ik heb met Unive gebeld en daar werd simpel gezegt hoe moeilijker je het de boefjes maakt hoe hoger het vergoedingsbedrag wat de verzekering uitkeert. Dus ja ik investeer dan liever 40 euro in een slot met knalalarm erop en een slot op het tuinhek zodat ik zoveel mogelijk geld terug krijg in geval van diefstal. Mijn overbuurman heeft zelfs een gps tracker erin gebouwd die je alleen vind als je er goed naar zoekt.
Pagina: 1 ... 130 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism