Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 129 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
Ik heb eindelijk mijn grinder en worstmaker binnen, dus ben nu naargeestig op zoek naar een slager waar ik goede varkensschouder kan halen, iemand suggestie voor een online shop?
Liefst ook die de natuurlijke casings verkoopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Iemand nog tips?

Buikspek met risotto (met venkel, venkelzaad, citroen en ricotta)
Rub buikspek;
- steranijs
- Zwarte peper
- Chilivlokken
- Zeezout

Langzaam indirect garen met zeezout op de zwoerd en kruislings ingesneden tot 72 graden op 100gr dome temperatuur, tijdsduur ca 3uur?

Vervolgens zout eraf en hoge temperatuur op het vet in de pan.

Nu heb ik nog wat vragen:
- red ik het met de drie uur of denken jullie dat dit meer tijd kost?
- Zouden jullie nog rookhout gebruiken en zo ja welke?
- Zouden jullie de buikspek lakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zebby schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:22:
Ik heb eindelijk mijn grinder en worstmaker binnen, dus ben nu naargeestig op zoek naar een slager waar ik goede varkensschouder kan halen, iemand suggestie voor een online shop?
Liefst ook die de natuurlijke casings verkoopt :D
Aalvink: https://www.aalvink.nl/?s=gehaktsnippers

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

JohnW1 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:45:
Iemand nog tips?

Buikspek met risotto (met venkel, venkelzaad, citroen en ricotta)
Rub buikspek;
- steranijs
- Zwarte peper
- Chilivlokken
- Zeezout

Langzaam indirect garen met zeezout op de zwoerd en kruislings ingesneden tot 72 graden op 100gr dome temperatuur, tijdsduur ca 3uur?

Vervolgens zout eraf en hoge temperatuur op het vet in de pan.

Nu heb ik nog wat vragen:
- red ik het met de drie uur of denken jullie dat dit meer tijd kost?
- Zouden jullie nog rookhout gebruiken en zo ja welke?
- Zouden jullie de buikspek lakken?
Ik weet niet hoe groot je stuk is, maar 72 graden kern bij 100 graden zou wel eens langer kunnen duren dan 3 uur.
Liever een half uur apart moeten leggen in folie en handdoek dan een half uur te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Koffie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:28:
[...]

Ik weet niet hoe groot je stuk is, maar 72 graden kern bij 100 graden zou wel eens langer kunnen duren dan 3 uur.
Liever een half uur apart moeten leggen in folie en handdoek dan een half uur te laat.
Thanks!
1 kg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
Ah, dat is gewoon al "restvlees", ook al getrimd van de spierweefsel e.d. toevallig? Wel makkelijk...
Ook casings zie ik, nice! 10 stuks voor 8,50 klinkt wel als veel (50cm per stuk), maar kan nog totaal niet oordelen natuurlijk.
Ben heel benieuwd, kijk er naar uit, ga een recept volgen waar ik veel van verwacht.

[ Voor 28% gewijzigd door Zebby op 30-12-2020 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zebby schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:58:
[...]

Ah, dat is gewoon al "restvlees", ook al getrimd van de spierweefsel e.d. toevallig? Wel makkelijk...
Ik heb zowel bij Aalvink gehaald als "incourante stukken" van een lokale slager. Die van lokaal waren echt slechter. Heel veel hard vet wat je weg moet snijden en weg kan gooien.
Aalvink was prima, en je weet op voorhand ook gewoon het vetgehalte (kon de lokale slager me niet vertellen).

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:57
Het viel mij laatste tijd veel vaker op dat de afsluiting van toevoerlucht bij mijn Panton Kamado niet goed is. Van de week had ik alle schuiven 100% dicht en ook de topfan max 1 a 2 mm open en toch bleef de temperatuur maar oplopen bij een lange sessie van 5-6 uur.

Na wat zoeken op internet kwam ik iemand tegen die wat achter bleek hetzelfde probleem schetste. De rail van waar de schuif in loopt is niet strak genoeg waardoor daar een opening van 3-4mm blijft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrerOcLuPNDUzx_WqdHdQx1u-Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPveLqfGHxoGEMk3ZVs1S1Id.jpg?f=fotoalbum_large

Om te bevestigen dat dit het probleem was heb ik tijdens de BBQ sessie een schroevendraaier ertussen gezet en door de kracht van de schroevendraaier drukt hij de schuif goed dicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ixy7-RZL-uBQ8QQcVVTPPfDIJKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvkoECFEEA2a6ZLL2351WiXg.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie was dat na verloop van de tijd de temperatuur begon te dalen en de Kamado na 3 uur volledig gedoofd was. Voor mij voldoende bevestiging dat die rail / schuif het probleem is.

Hebben jullie goede ideeen hoe dit te fixen? Op een forum zag ik iemand die rail iets naar binnen slaan, zodat hij strakker gaat. Dat heb ik zacht geprobeerd maar met de beperkte kracht waarmee ik durf te slaan beweegt de rail niet. Ik durf niet echt harder te slaan.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
Spareribs en oliebollen vandaag...

Ik ga voor de 3-1,5-1 methode

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imsovrtWCn7wcEWOsSrO1jKXm8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyTdpYu29ynohensTBqOkdy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olbjtN3woiR2nDvqWlHsVe9inIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEsUzHPDxrFCwVpFlMsYhqrf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsXvuvKM38w7FTOhcxjWWFQ2xjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwej5zUDnmF3EjO6HZczYDHb.jpg?f=fotoalbum_large

Tussenstand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvHhNz9L7PWNVfeQP9Yyv19eiFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXjnzjv6qhEGiPJF4yHqcajD.jpg?f=fotoalbum_large

De finale (laatste uurtje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgVnZhvt8T4YPq9EjjFzWrNaBYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xtm8oFjrXmsKcCgTK4EehBl.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWyz7UG_RFTFqk--2wnZHYJwRTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IVyV9kbWssW4MgWErFcihYw.jpg?f=fotoalbum_large

Smaken weer heerlijk

[ Voor 53% gewijzigd door Blommie01 op 31-12-2020 15:35 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
GAEvakYD schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:10:
Het viel mij laatste tijd veel vaker op dat de afsluiting van toevoerlucht bij mijn Panton Kamado niet goed is. Van de week had ik alle schuiven 100% dicht en ook de topfan max 1 a 2 mm open en toch bleef de temperatuur maar oplopen bij een lange sessie van 5-6 uur.

Na wat zoeken op internet kwam ik iemand tegen die wat achter bleek hetzelfde probleem schetste. De rail van waar de schuif in loopt is niet strak genoeg waardoor daar een opening van 3-4mm blijft.
[Afbeelding]

Om te bevestigen dat dit het probleem was heb ik tijdens de BBQ sessie een schroevendraaier ertussen gezet en door de kracht van de schroevendraaier drukt hij de schuif goed dicht.
[Afbeelding]

Conclusie was dat na verloop van de tijd de temperatuur begon te dalen en de Kamado na 3 uur volledig gedoofd was. Voor mij voldoende bevestiging dat die rail / schuif het probleem is.

Hebben jullie goede ideeen hoe dit te fixen? Op een forum zag ik iemand die rail iets naar binnen slaan, zodat hij strakker gaat. Dat heb ik zacht geprobeerd maar met de beperkte kracht waarmee ik durf te slaan beweegt de rail niet. Ik durf niet echt harder te slaan.
Alleen op het laatste stukje tikken, dit duwt de gehele schuif aan.
Toch een kwestie van iets harder tikken en als je dat niet aandurft even losschroeven en op de werkbank doen.
Rechtstreeks op het Lidl eitje meppen ging hier prima.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb voor mijn goedkope kamadootje dit filmpje gebruikt: (sorry, het is in het duits)
IdieEasy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:10:
Ik heb zelf wel het onderschuifje bijgebogen volgens deze video:
[YouTube: 99 EURO KERAMIKGRILL GÜNSTIG VERBESSERN]

Mijn collega heeft hem aangepast door wat vilt daarin te doen, schijnt ook prima te werken! (en hij hoefde hem niet los te maken, scheelde wel een hoop)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Wat vinden jullie van mijn Poussins??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/802Pikv14r05P9MtQjSOtEo7aw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dt5bLl22oqNvttoOHqdRLrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1CJJtA6d7cnanwA2RutCW-xVKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klUfS52u1lgtjlyNAuDVkger.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XUjVR-XwWmm_HwYd8-LjIf-_Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zsVxRCiC0BYHmTfcK3VIUaS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsbnyYK6XAezgvBafIJ9YrUiTwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRZFpirfeXgO8uW8PX8GY8qw.jpg?f=fotoalbum_large

• GAEvakYD
IdieEasy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb voor mijn goedkope kamadootje dit filmpje gebruikt: (sorry, het is in het duits)

[...]
IdieEasy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:33:
[...]

[...]
Thanks. Ik ga het nog eens proberen aan te tikken en anders schroef ik hem eraf net zoals te zien is op dat Duitse filmpje.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

even een schroevendraaier op de radio zetten aan de buitenkant en daar dan op tikken met je hamer. Op die manier concentreer je de energie van de hamer op het railtje. Niet als malle Henkie slaan dan hé ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gisteren weer beef short ribs gemaakt, maar man wat vielen die tegen zeg :/
Exact hetzelfde als de vorige 4 keer, maar deze waren veel droger.. Misschien dat het vlees niet zoveel ver had of zelfs van mindere kwaliteit was... Dat was wel even een domper :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
@Boudewijn Zelf zou ik de ventilatie schuif volledig loshalen van de kamado zelf, met slechts 2 bouten zit deze vast. Straks beschadigd het keramiek en dan met je nog verder van huis.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hari-Bo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:16:
@Boudewijn Zelf zou ik de ventilatie schuif volledig loshalen van de kamado zelf, met slechts 2 bouten zit deze vast. Straks beschadigd het keramiek en dan met je nog verder van huis.
Daarom beetje voorzichtig doen. En anders een BGE kopen als ie stuk gaat :P

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Wat voor mooi blad is dat waar je egg in staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40

Ik heb vilt aangebracht op de rails van mijn Action-eitje. Zo kan ik de schuif nog altijd bedienen, terwijl de vilt alles (relatief) luchtdicht maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAEvakYD
Zojuist geprobeerd de rail iets naar binnen te slaan. Dat lukte helaas niet. Toen het advies van @Hari-Bo opgevolgd en de schuif losgehaald. Waren totaal 4 boutjes/moertjes wat vrij makkelijk ging. Toen met een tang de schuif goed naar binnen kunnen drukken. Ik heb boven en onderkant van beide uiteinden van de schuif gedaan. Ook de achterkant had heel veel speling. Missie geslaagd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQKdEqmZPcQla2tVI1Q32hBmrsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfYiLcSIlTRqhUBX1QsmhSQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9zjvrMWKtItAH4YCBM9cydP7As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJCzWBRA3OIwzszDW9NH5Tnh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/268yDTtY9unLrKmNRknxRM6L59g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbOPhvBX3rkAWneEJf9tNCde.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk gelijk maar even wat ander onderhoud gedaan. Topfan ingesmeerd met wat crisco en de schanieren etc met iets wd40.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mj-8bFxYkIWVCEeFCps31UReQpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncr0k1dFoKdISbsGdRSeYlH6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
Goed bezig! Kan de kamado er weer tegenaan :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ohh twijfels twijfels.. Ik heb een Pizza oven en een Bastard in de tuin staan maar wil er stiekem ook nog een goede gas bbq bij. Mijn oog is gevallen op de Weber Spirit II E-320 GBS. Deze is nu te koop voor rond de 600/650 en Weber heeft een winteractie waarbij je er een draaispit, handschoen en wat gereedschap bij krijgt.

Iemand hier ervaringen met deze gas bbq?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:44
m0nk schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:36:
Ohh twijfels twijfels.. Ik heb een Pizza oven en een Bastard in de tuin staan maar wil er stiekem ook nog een goede gas bbq bij. Mijn oog is gevallen op de Weber Spirit II E-320 GBS. Deze is nu te koop voor rond de 600/650 en Weber heeft een winteractie waarbij je er een draaispit, handschoen en wat gereedschap bij krijgt.

Iemand hier ervaringen met deze gas bbq?
Ja, prima gas bbq. Goede kwaliteit materiaal zoals je van weber mag verwachten. Ik heb hem wel weer weg gedaan nadat er bij mij een kamado bij kwam. De gas bbq ging nooit meer aan.... was niet mijn ding

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
GAEvakYD schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:18:
Zojuist geprobeerd de rail iets naar binnen te slaan. Dat lukte helaas niet. Toen het advies van @Hari-Bo opgevolgd en de schuif losgehaald. Waren totaal 4 boutjes/moertjes wat vrij makkelijk ging. Toen met een tang de schuif goed naar binnen kunnen drukken. Ik heb boven en onderkant van beide uiteinden van de schuif gedaan. Ook de achterkant had heel veel speling. Missie geslaagd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteindelijk gelijk maar even wat ander onderhoud gedaan. Topfan ingesmeerd met wat crisco en de schanieren etc met iets wd40.
[Afbeelding]
Mooi opgelost! Ik heb een vergelijkbare kamado. Ik heb de schuif los gedraaid en aan de voorzijde vilt op de schuif geplakt. Jouw oplossing lijkt me langer vol te houden.

• Blommie01
Zaratrass schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:53:
[...]

Wat voor mooi blad is dat waar je egg in staat?
Is natuursteen. Het blad bestaat uit een stuk en de BGE staat er in...

[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 31-12-2020 14:59 ]

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:48

copykat

Good copy isn't bad

Een even ervarings vraagje.(ik vraag me af of mn domethermometer een beetje stuk is...)
Als de dome 110-115graden aan geeft een pen meting op grid ergens op 140 en mn cookperfect boven op in de folie gestoken procureur ook 140 aangeeft. Dus die lijken ok.
Is de meter in de dome stuk of word ie gewoon wat minder heet?
(ja ik zal hem eens testen in kokend water...

En tweede vraag de temperaturen beschreven in how to cook huppldepup vlees is dat dome temp? Of rooster temp?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:35:
wil voor nieuwjaar pulled beef maken, moet je dat nog injecteren, bv met runderboullion?
Of is insmeren met een rub voldoende?
Ik heb het een paar keer gemaakt op mijn weber en op eenzelfde manier als pulled pork.
Geinjecteerd met een combi van worcestershiresaus en appelsap en wat zout en kruiden. Rub van zout, (beetje) suiker, peper, paprikapoeder enz.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik had dus gisteren picanha steaks op de planning staan, maar bij het uit de vriezer halen bleek dat ik ze hier te dun voor had afgesneden. Dan maar gewoon hot&fast.
Ik bedacht met dat ik nog een grote ronde gietijzeren grillpan had liggen. Deze vervolgens bovenop de branderbak in de vlammen gezet en daar de picanha op bereid.

Verder: gebakken aardappeltjes naturel en gebakken aardappeltjes met rozemarijn, Smoke&BBQ porchetta rub en wat knoflook.
Gegrilde tomaatjes met gegrilde aspergebroccoli.
Lekker veel ui, kastanjechampignons en oesterzwammen, gebakken met een hele chilipeper erin voor een subtiel pitje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PD0ptaVHSnm1ypBOfdU1VeNPAGg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lj4NMRMkegSUx9TeKX0bMTBR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i2jCXqvbGFAw1dCmnLeePJFxQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsADD4Pcz8IbXEBbzCom3AGr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fUFm1U32F5qJ-iyYhTUbsO66qY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4u8wC7XRYZdKBnVFebeuKq6z.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zEDHf0g6bNXPHyzDJE62WG_5mw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUreQ39e2e9raTASzH1MxJKA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3fzCvfCfQWWqjo91ADF9DNPw1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YV3bRzC8oQ3p25hdFeKQsN2b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vaDqPZWUJdxFd3Q3YObfuuCMHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TuvT4LnT7NwvPvjJ0LNURQw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytQOTiGQPJHrRzz_zFubNrIVnoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lB7e1uCMRIwKnQYvs2dtv5V2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CR1YqZIbZwbsxjvlO6xXRMRhvpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMYBJki5dAlTvqMDZtQNsPND.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WN08jHrGkrDc324GRfX8eMQP60M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO1ETsGiYoF3wsqrg0JnJ6NX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_AuIpm4akxFw7lR-h9W7X1T8m4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbzc0HGfkRQK0vrULJhSf5II.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Mso4RCqY52Ny6O8iKd4kwQqA7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxZdXQ1huSsXrtBUjPHwc3aR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gq0GZQRYkrTsmpiy0LSMXL1Q0Fc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOmo8mTV0QbM4h1JxtLv4Gzr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU99J70ZICv0Zg42geQdwwIzPNI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l92XOScQKJuk0LZcuQmc9XIS.jpg?f=fotoalbum_tile

De kat had ook interesse in de picanha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

tante Truus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:58:
[...]

Ik heb het een paar keer gemaakt op mijn weber en op eenzelfde manier als pulled pork.
Geinjecteerd met een combi van worcestershiresaus en appelsap en wat zout en kruiden. Rub van zout, (beetje) suiker, peper, paprikapoeder enz.
tis gelukt, met een combi van runderboullion, uienpoeder en knoflookpoeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:57
Weer iets geleerd. Gebruik geen aluminium bakjes met de zwarte coating aan de buitenkant als druipbakje. Spul smelt, en dat is lastig schoonmaken van de deflector :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

copykat schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:55:
Een even ervarings vraagje.(ik vraag me af of mn domethermometer een beetje stuk is...)
Als de dome 110-115graden aan geeft een pen meting op grid ergens op 140 en mn cookperfect boven op in de folie gestoken procureur ook 140 aangeeft. Dus die lijken ok.

En tweede vraag de temperaturen beschreven in how to cook huppldepup vlees is dat dome temp? Of rooster temp?
Er zit wel wat verschil tussen maar 30c is fors. Als je het weet - dan weet je het. Of je vervangt je dome meter (heb ik gedaan en omdat die van mij in weer en wind staat komt er sowieso vocht in waardoor ze eerder stuk gaan).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
copykat schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:55:

Bekijk het filmpje van smoking dad bbq over 2 zone koken in een kamado. Dan besef je waarom de dome geen zin heeft en enkel indicatief is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

franssie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Er zit wel wat verschil tussen maar 30c is fors. Als je het weet - dan weet je het. Of je vervangt je dome meter (heb ik gedaan en omdat die van mij in weer en wind staat komt er sowieso vocht in waardoor ze eerder stuk gaan).
Dat is een enorm verschil inderdaad. Eerst eens ijken met ijswater en kokend water en dan waarschijnlijk een nieuwe bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:48

copykat

Good copy isn't bad

franssie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Viel me op dat er wel wat condens onder t glas zat.
Zal hem er eens uitschroeven en in kokend water hangen.
Toen ik mn rooster schoon brande ging ie wel gewoon naar 250 plus.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Denk dat ik ze even moet proberen voor ik er een goed oordeel over kan vellen...

Ik ben nog wat bezig geweest om mijn Kamado Joe 3 set up uit te dokteren. Als volgt:

CLASSIC III
JOETISSERIE CLASSIC
REGENHOES CLASSIC
GIETIJZEREN GRILLROOSTER CLASSIC
PIZZASTEEN

Bij de Classic III worden 2 deflector plates geleverd dus daar hoef ik er niet meer van. En ik denk dat een enkele halve maan grillrooster ook wel prima zal zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben met Kamado Nederland? Vrij goedkope prijzen vergeleken met andere shops.

Ik heb zelf een Weber Original Kettle E-5730 in de tuin staan, nu ~4 jaar oud. Die ga ik niet houden, dus op marktplaats met een paar dingetjes er bij. Als ik er ~80 euro voor kan krijgen kan ik volgens mij wel blij zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2021 18:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 14:44
Met O&N een stukje buikspek gerookt voor bij de zelf gedraaide pappardelle carbonara:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ghzrxVVhD3aB-U9mJocYyQY2Xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpu7cIl2nLI5O1jxj2z5gDbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-btx1AgDM4wg1dDMwNfRWYHv8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6Gyggl1eLsxcLzKshqjn2KR.jpg?f=fotoalbum_large

En als "borrelhapje" ook nog een stuk picanha gerookt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2i0fw48hhxzoFKC_WQTDKE1FTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZCnbski6AoXs2n8uj9d32Zt.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond een lekker stukje Entrecote gemaakt :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzxW7dAmlPvTiOs0gOGWyDT2tHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fv7JabbLdxS8agPFtM7nsxa8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVbIAbc3rsNq8Enyr19w_QYKAto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSJveHanoePPhEm5U1ea83sp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
MrVegeta schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Bij de Classic III worden 2 deflector plates geleverd dus daar hoef ik er niet meer van. En ik denk dat een enkele halve maan grillrooster ook wel prima zal zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben met Kamado Nederland? Vrij goedkope prijzen vergeleken met andere shops.
Ik heb in november een Masterbuilt bij Kamado Nederland besteld. Met 2 dagen verzonden. Geen echte op- of aanmerkingen. Ik had een garantiekwestie m.b.t. de dome. Gebeld met Kamado Nederland en via de telefoon advies gekregen hoe ik dat het beste af kon handelen met Masterbuilt. Uiteindelijk zeer snel opgelost door Masterbuilt overigens :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:57
Gisteravond even snel een bavette (750 gram) gegrilt.
Bbq op 220 graden opgestookt, bavette bestrooid met zeezout en vers gemalen zwarte peper.
Elke kant ongeveer 5-6 minuten, kerntemperatuur 56 graden. Eerst in de lengte middendoor snijden, daarna haaks op de spier snijden.
Resultaat was een heerlijk stukje mals vlees!
:9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQYWxOlfQysN4ZioK4yLPGr8mEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1arIhAX5G4HzfFZtZRvxjWWd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Beste tweakers,

Graag wil ik een meubel gaan maken voor mijn Green Egg. Ongetwijfeld dat jullie het al eerder in een forum hebben gezet, hebben jullie een voorbeeld + begeleidend schrijven voor het maken van een meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:45
JohnW1 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:41:
Beste tweakers,

Graag wil ik een meubel gaan maken voor mijn Green Egg. Ongetwijfeld dat jullie het al eerder in een forum hebben gezet, hebben jullie een voorbeeld + begeleidend schrijven voor het maken van een meubel?
YouTube staat helemaal vol met filmpjes van meubels voor Kamado's. Misschien daar even kijken of er iets tussen zit waar je wat aan heb?

Inmiddels is mijn Traeger Pro 575 binnen gekomen, alleen heb ik 2 dagen nadat ik heb besteld had toch een Pro 780 besteld. Ik geef graag feestjes en was bang dat de 575 toch net de klein zou zijn. Dus de 575 gaat weer terug en nu is het wachten op de 780, die komt hopelijk morgen of overmorgen.
Het is wel heel zwaar voor mij om naar de (mega) doos te kijken die nu midden in de huiskamer staat en hem niet te mogen open maken, maar hopelijk word mijn geduld beloond :)

Gelukkig vind mijn vrouw het niet erg dat er een pallet midden in de woonkamer staat, dat scheelt weer :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 09:56
N.a.v. van de reacties hier besloten om een BGE Large te gaan kopen.... Deze kost nieuw €1400 en dat vind ik veel geld voor een BBQ. Ik dacht... Hoe kan ik een BGE Large gaan terug verdienen van een eventuele winst?.
Hierop besloten om zelf een meubel te gaan maken en deze incl of excl BGE te gaan verkopen zodat ik mijn BGE weer terug kan verdienden met het verkopen van enkele meubels. Dit leek mij een mooi businessmodel om deze Corona periode mee te gaan vullen. :-)

Het ontwerp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAY95BkzpHj0yofvI80-B8AQz7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mY3UgAeawc4CELSRubVH34AD.jpg?f=fotoalbum_large

Frame (Hierna gepoedercoated)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJTxJbDXVVOUeyoBnVJvzi0l5Es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ideXa9Mjh7xJTZrfD7XGHd0q.jpg?f=fotoalbum_large

Voorzien van enkele eikenhouten planken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDTk8xZ9BhHDftXapTTdQzRPbtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gY5jUEy15IUlghTZAG7lxwJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een paar planken (planken worden ook van eiken waarop de BGE komt te staan en de achterwand volledig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_3ugt5xANXmLeIKReNKlQfTe0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzYWQ6NOVK4MfGn944Um0q3b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
TR808 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:23:
N.a.v. van de reacties hier besloten om een BGE Large te gaan kopen.... Deze kost nieuw €1400 en dat vind ik veel geld voor een BBQ. Ik dacht... Hoe kan ik een BGE Large gaan terug verdienen van een eventuele winst?.
Hierop besloten om zelf een meubel te gaan maken en deze incl of excl BGE te gaan verkopen zodat ik mijn BGE weer terug kan verdienden met het verkopen van enkele meubels. Dit leek mij een mooi businessmodel om deze Corona periode mee te gaan vullen. :-)

Het ontwerp

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog een paar planken (planken worden ook van eiken waarop de BGE komt te staan en de achterwand volledig)

[Afbeelding]
Ik ben een leek in dit soort dingen. Maar waar rusten of zitten de bovenstenste en de zijplanken op/aan?

Een maatje van mij is lasser en kan wellicht ook een frame voor mij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 09:56
Zaratrass schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Ik ben een leek in dit soort dingen. Maar waar rusten of zitten de bovenstenste en de zijplanken op/aan?

Een maatje van mij is lasser en kan wellicht ook een frame voor mij maken.
De planken bevestig ik aan een opstaande rand zodat de voorkant van de planken gelijk zit met de voorkant van de constructie. Hier kun je ze dan makkelijk aan vast schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Ik heb een go gekregen *O* *O* om mijn no name kamado te upgraden, nu vraag ik mij af is het meergeld het waard om een kamado joe classic 2 ipv 1 aan te schaffen. De upgrades als glasfiber afdichting enzo kunnen ook later doorgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:39

Dennis1812

Amateur prutser

mutsje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:54:
Ik heb een go gekregen *O* *O* om mijn no name kamado te upgraden, nu vraag ik mij af is het meergeld het waard om een kamado joe classic 2 ipv 1 aan te schaffen. De upgrades als glasfiber afdichting enzo kunnen ook later doorgevoerd worden.
Gasveersluiting niet.
Ik ben zelf heel tevreden met mijn classic 1. Als in het opnieuw mocht doen zou ik dezelfde kopen maar dan direct met een joetisserie erbij. Zit je ook bijna op dezelfde prijs.

Al snap ik de keuze voor de 2/3 wel ivm vernieuwingen en het nieuwste en beste willen hebben.

Edit. En mijn shortribs liggen erop. Ben benieuwd hoelaat we eten vanavond. Zin in.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis1812 op 06-01-2021 09:48 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
TR808 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:23:

Het ontwerp

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk ontwerp!

Ik zou zelf alleen wel nog een achterwand doen zodat één kant dicht is zoals je zelf al hebt aangegeven.

Heb je al wel een richtprijs als je ze gaat verkopen? Want met alle online prijzen ben je er wel met een meubel of 3/4 los van je kostprijs uiteraard ;)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dennis1812 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Gasveersluiting niet.
Ik ben zelf heel tevreden met mijn classic 1. Als in het opnieuw mocht doen zou ik dezelfde kopen maar dan direct met een joetisserie erbij. Zit je ook bijna op dezelfde prijs.

Al snap ik de keuze voor de 2/3 wel ivm vernieuwingen en het nieuwste en beste willen hebben.

Edit. En mijn shortribs liggen erop. Ben benieuwd hoelaat we eten vanavond. Zin in.
De joeti zou ik van overbuurman wel kunnen lenen die heeft de classic II. Heeft geen prioriteit voor mij. Dank voor je mening in ieder geval. De gasveer zou je die gaan missen? ik doe deksel open of dicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

mutsje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:18:
[...]

De joeti zou ik van overbuurman wel kunnen lenen die heeft de classic II. Heeft geen prioriteit voor mij. Dank voor je mening in ieder geval. De gasveer zou je die gaan missen? ik doe deksel open of dicht :+
Ook jij word oud hoop ik. En dan krijg je wel eens last van je rug waardoor het allemaal wat zwaarder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dennis1812 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Ook jij word oud hoop ik. En dan krijg je wel eens last van je rug waardoor het allemaal wat zwaarder wordt.
mwa als ik zo'n deksel niet meer omhoog kan krijgen is er wel meer mis dunkt me. Het scheeld omgerekend toch ruim 400 euro.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 15-09 17:22
Afgelopen vrijdag dacht ik "het is zaterdag een relatief mooie dag, dus laat ik een sparerib maken voor bij de patat 's avonds". Aldus zo doende. Het was alleen een groot deel van de dag regenachtig. :F

Gelukkig sta ik met mijn BBQ meubel in onze kapschuur, dus het was 'gewoon' droog. O+

Ik heb hem weer gedaan volgens de 3-2-1 methode (in de praktijk 3-1,5-0,75 bij mij) en dit keer bij het inpakken Ahornsiroop van Maple Joe gebruikt. Prima te doen! Het inpakken ging met boter (uitsmeren over de folie), bruine basterdsuiker en dus de siroop. Vooraf een standaard beef rub gegeven van Intratuin en bij het aflakken de Tennessee Honey glaze van Jack Daniels gebruikt.

Prima zoete ribjes voor bij de patat op zaterdagavond! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5da0SN1xv12wal27n94W5qAdbz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8T4Gu7HrqEdJV0c70rmZfpi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Kogel helemaal door de kerk, bij beefexclusief een kamado joe classic 2 gekocht. Nare verrassing was dat ik opeens 50 extra voor vervoer moest betalen, na telefoontje heen en weer word ding vrijdagochtend gratis afgeleverd. Dus dit weekeinde kan ik al los gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

mutsje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:00:
Kogel helemaal door de kerk, bij beefexclusief een kamado joe classic 2 gekocht. Nare verrassing was dat ik opeens 50 extra voor vervoer moest betalen, na telefoontje heen en weer word ding vrijdagochtend gratis afgeleverd. Dus dit weekeinde kan ik al los gaan :+
Wat heeft je overgehaald voor de classic 2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
mutsje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:00:
Leuk! Ik krijg morgenochtend mijn Traeger als het goed is, als ik die niet had gekocht was ik ook voor een Kamado Joe gegaan. Vind die er zo ongelofelijk cool uitzien in die rode kleur, maar ga eerst van het gemak van de Traeger genieten :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dennis1812 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Wat heeft je overgehaald voor de classic 2?
toch die vuurschaal in delen , jou commentaar :+ etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

mutsje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:15:
[...]

toch die vuurschaal in delen , jou commentaar :+ etc.
Classic 1 is ook vuurschaal in delen.
Maar je gaat er zeker heel veel plezier aan beleven.
Shortribs eraf gehaald net bij kern 95, maar even goed ingepakt om warm te houden tot etenstijd. Helemaal geen stall gehad vandaag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruubschen
Gerookte kip met home made mandilli di seta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhYey53uwI-6mZY0iR1FefZvye0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoHuurw3c1YrNkCXCG8FYSRb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5HnbHUnUPFCMD-NBwjkRsbwURk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlcNsrv7lRvPltkqy79Wgwtp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dennis1812 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Classic 1 is ook vuurschaal in delen.
Maar je gaat er zeker heel veel plezier aan beleven.
Shortribs eraf gehaald net bij kern 95, maar even goed ingepakt om warm te houden tot etenstijd. Helemaal geen stall gehad vandaag.
Ik zag een plaatje van de classic 1 met vuurkorf? in 1 deel. Of dat moet oud plaatje geweest zijn, anyway de zorgbonus hielp hier wel een handje in hoor. Vrouw sceptisch maar net aan tafel met burgertjes van de bbq met boerenkool.. zeg we krijgen zaterdag bezoek kun je dan die lekkere spareribs maken :+ op dat grote bakbeest. tuurlijk lieverd :) win win.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ruubschen
Mexicaans avondje, met pulled chicken van de kamado en verder nog zelfgemaakte guacamole, Albondigas, Calamares, Mexicaanse salade, nacho's, taco sour cream dip en tacosaus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRelabE8P6Gh9SEME_VmVhvQmbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9chctwsdDoKvBMPPHXR35eqH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKpi68gAlqnTYbKNCGlg1LFbLZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJdbymQBTQO4Wc7tNqfsMBv1.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een beetje over :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYNErIujzrU-QyqnwsYoUrhfy9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wULQXEcD3tpRs2xzEFld1crq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Ik dacht al, zo dat is een hoop eten op een tafel gedekt voor twee personen, maar toen kwam dit zinnetje erachteraan :)

Ziet er heerlijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 15-09 17:22
Ozzie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:33:
[...]
Ik dacht al, zo dat is een hoop eten op een tafel gedekt voor twee personen, maar toen kwam dit zinnetje erachteraan :)
Hahaha, ik dacht precies hetzelfde! :D

Mooie assortiment gerechten! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruubschen
@Ozzie @Bootje Thanks!

Vanavond eens een lekker stukje ribeye (+/-450g) klaargemaakt met een Mexicaanse rub, op eiken gerookt en met guacamole die nog over was van gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0-at-Nll9P4ShS0OaqJb3zHRC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9NivE3bSiBrKNZkUJLfHHeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7guvHk0h3pNVMGA80PjxPDj0ogQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clbYjyDIJI5oNkWLY5P1ssYt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYW1khSTottdK80JLh6N1Kn93ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWDTC5ML0nddTP4dd2zaXAhd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lamsschenkel
“ Er zijn geen reacties in dit topic die voldoen aan de zoek/filter criteria.”
:|

Niemand die een geweldig recept heeft die de moeite waard is?

Dan ga ik voor inspiratie (vanmiddag) op andere sites kijken :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
streamnl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:30:
Lamsschenkel

Heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Top! Bedankt.

Wel apart dat ik hier niets kon vinden.
Persoonlijk vind ik dat een erg lekker stukje vlees.

100 mensen, 203 meningen ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
Waarom moet dat in een DM? :)

Lam is niet echt een dier dat veel wordt gegeten in NL natuurlijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Heb zojuist mn app geupdate met support voor Android 11 Quick Controls!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsqPLFgBRLMrA3IX4JUXNv8UzSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wPsZmxBCa89wtpIvX2aaY4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 15:28
galadril schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:59:
Heb zojuist mn app geupdate met support voor Android 11 Quick Controls!

[Afbeelding]
Werkt die app alleen met bluetooth devices? niet met WIFI variant van inkbird?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvhgOYTXMnoL961daGqUyxbPid4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pV6TvkdHaChD48i42d0P3i8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is die dan eindelijk! Nog ff paar uurtjes werken en dan in elkaar zetten :D Precies op tijd voor het weekend, heerlijk. Morgen spareribs!

Edit:
Kon toch niet laten om even de doos open te maken, en het eerste wat je ziet is een houder om je bier in te zetten tijdens het in elkaar zetten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ozzie op 08-01-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Spareribs van de Makro zijn in de aanbieding. Dit topic is er wisselend en semi-enthousiast over als ik zo de reacties doorzoek.

Ik heb wel ervaring met een 10kg doos van Beef & Steak, in de aanbieding € 5,70 de kilo. Bij de Makro is het nu € 5,44 (dikbevleesd) en € 7,84 (wide cut). Is daar iets van vergelijkbaar? Met de juiste (verkorte) 3-2-1 was de Beef & Steak doos snel leeg; Makro is dichtbij (net als Hanos en Sligro, fijn in Delft) dus wil wel een doosje van 5kg oppikken.

Iemand advies voor wel/niet dikbevleesd of wide cut? Of om toch de Makro ribs maar te skippen?
Ozzie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:
Edit:
Kon toch niet laten om even de doos open te maken, en het eerste wat je ziet is een houder om je bier in te zetten tijdens het in elkaar zetten :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 15:28
mithras schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:19:
Spareribs van de Makro zijn in de aanbieding. Dit topic is er wisselend en semi-enthousiast over als ik zo de reacties doorzoek.

Ik heb wel ervaring met een 10kg doos van Beef & Steak, in de aanbieding € 5,70 de kilo. Bij de Makro is het nu € 5,44 (dikbevleesd) en € 7,84 (wide cut). Is daar iets van vergelijkbaar? Met de juiste (verkorte) 3-2-1 was de Beef & Steak doos snel leeg; Makro is dichtbij (net als Hanos en Sligro, fijn in Delft) dus wil wel een doosje van 5kg oppikken.

Iemand advies voor wel/niet dikbevleesd of wide cut? Of om toch de Makro ribs maar te skippen?
Ik heb alleen ervaring met de dikbevleesde, niet de wide cut. Ik (en mijn gasten) waren er prima tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
mithras schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:19:

[...]
:D
Ik heb die dik bevleesde spareribs van de week gehaald dus die ga ik morgen uitproberen. Een keer eerder de Iberico spareribs gehaald bij de Makro toen die een keer in de aanbieding waren en die waren prima. Dus ben wel benieuwd naar deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[Afbeelding]

Daar is die dan eindelijk! Nog ff paar uurtjes werken en dan in elkaar zetten :D Precies op tijd voor het weekend, heerlijk. Morgen spareribs!

Edit:
Dat is een leuk detail! Vandaag prijsopgaven gekregen voor de Kamado Joe 3 + accessoires. Niet mals, dus moet er nog even over nadenken. Op dit moment heb ik zoiets van "gek, ruim 2k voor een gril..." maar als ik straks (nu kan ik niet grillen doordat de Weber te snel afkoelt) weer in de tuin sta dan ga ik mij waarschijnlijk weer "ergeren" aan de tekortkomingen van de Weber...

Iemand enig idee hoe je Kamado goed kan vastzetten? Diefstal proof maken?

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 08-01-2021 14:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
MrVegeta schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Dat is een leuk detail! Vandaag prijsopgaven gekregen voor de Kamado Joe 3 + accessoires. Niet mals, dus moet er nog even over nadenken. Op dit moment heb ik zoiets van "gek, ruim 2k voor een gril..." maar als ik straks (nu kan ik niet grillen doordat de Weber te snel afkoelt) weer in de tuin sta dan ga ik mij waarschijnlijk weer "ergeren" aan de tekortkomingen van de Weber...

Ik dacht eerst ook altijd wat een boel geld maar aan de andere kant, als je er fatsoenlijk mee om gaat kun je z'n grill nog generaties doorgeven als die niet out-dated raakt ;)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:36
[...]

Weber te koud wordt? Hoeveel uur staat die aan dan? Heb zelf een weber master touch, enige probleem daar is het lekken van rook. Dat wordt dit jaar opgelost met een stuk vilt langs de rand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Salv schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Ik dacht eerst ook altijd wat een boel geld maar aan de andere kant, als je er fatsoenlijk mee om gaat kun je z'n grill nog generaties doorgeven als die niet out-dated raakt ;)
Da's zeker waar. Ik heb de Weber nu ook 4 jaar met veel plezier gebruikt. Vond ik toen ook best veel geld, dus kan het wel aardig relativeren. En het is een product dat super lang mee gaat. Als ik zie dat mensen hun Joe 2 nog steeds met veel plezier gebruiken zie ik het niet snel gebeuren dat ik meteen naar de Joe 4 zou willen als die ooit zal komen.
haborym schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Weber te koud wordt? Hoeveel uur staat die aan dan? Heb zelf een weber master touch, enige probleem daar is het lekken van rook. Dat wordt dit jaar opgelost met een stuk vilt langs de rand :)
Als ik nu buiten sta te grillen dan moet ik veel meer houtskool er in gooien dan in de zomer om bv 1 uur een goeie temperatuur te houden. Zodra de deksel er af gaat duurt het ook weer poosje voordat de temperatuur oploopt.

Het is wel te doen, maar het verschil vergeleken met een goeie zomerdag vind ik wel erg groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:36
MrVegeta schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:52:
[...]

Als ik nu buiten sta te grillen dan moet ik veel meer houtskool er in gooien dan in de zomer om bv 1 uur een goeie temperatuur te houden. Zodra de deksel er af gaat duurt het ook weer poosje voordat de temperatuur oploopt.

Het is wel te doen, maar het verschil vergeleken met een goeie zomerdag vind ik wel erg groot.
Was mij nog niet opgevallen deze winter, maar heb alleen korte bereidingen gedaan (max 1 uur). Zal volgende week is spareribs erop gooien voor een paar uur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
[Afbeelding]

Edit:
Welcome to the Pellet Side!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Die staat heerlijk steady op 100 voor te warmen tot karbo's erop gaan. Die liggen in de rub in de koelkast tot ze eruit mogen. Moet zeggen wereld van verschil met een no name kamado dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH3eQzaKMg2qbTd3qKB9s62FZmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsdJp64w1eCKC9DpRtNqExaT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
mutsje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:04:
Die staat heerlijk steady op 100 voor te warmen tot karbo's erop gaan. Die liggen in de rub in de koelkast tot ze eruit mogen. Moet zeggen wereld van verschil met een no name kamado dit.

[Afbeelding]
Mooie setting om te staan bbq'en (y) Veel plezier met de nieuwe aanwinst en smakelijk alvast :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

Pieroman

/me

[...]

Heb hier een KJ3 staan en die staat niet vast omdat het ding gewoon onder de inboedelverzekering valt. Daarnaast zouden ze hier wat extra toeren moeten uithalen om het ding uit de tuin te krijgen waardoor ik de noodzaak niet voel.
Mocht die toch vast moeten komen dan is het onderstel prima vast te zetten met een goed fiets/brommerslot en een anker in de grond of muur. Ik zie dat er tegenwoordig ook een kamado slot bestaat die je in de bottom vent vastzet zodat ook de kamado zelf nergens meer heen kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruubschen
Vanavond nog eens een van mijn kamado favorieten maken, gerookte eendenborst filets. Snijden jullie die ook al in voor het pekelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-JcJP14SD0zxZSpGTErUYb4mr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbchYD47O5oogxM8WE6NMNA1.jpg?f=fotoalbum_large

Ook alvast een lekker wijntje voor erbij uitgezocht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWqhYwN_JI_bKzDrCx-4PP0ziX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BezfwU14vttaXTqzSnPstgh2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ruubschen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:15:
@Ozzie @Bootje [ foto van kamado met een half rek, halve plaat voor indirect vuur en een mandje waardoor je maar de helft aan kolen doet ]
Even een vraagje aan jou: Werkt een dergelijke set-up een beetje goed? Wat zijn een beetje de pro's en con's? En waar heb je dit aangeschaft?

Het lijkt mij sowieso al veel makkelijker om er af en toe wat rookhout bij te gooien en zo lijk ik nog wel wat voordelen te zien (o.a. laatste stukje caveman-style gaan wordt zo veeeeeeeel makkelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
sirkeith schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Even een vraagje aan jou: Werkt een dergelijke set-up een beetje goed? Wat zijn een beetje de pro's en con's? En waar heb je dit aangeschaft?

Het lijkt mij sowieso al veel makkelijker om er af en toe wat rookhout bij te gooien en zo lijk ik nog wel wat voordelen te zien (o.a. laatste stukje caveman-style gaan wordt zo veeeeeeeel makkelijker)
Goh, ik vind het prima werken (maar misschien zijn de meningen daarover verdeelt). Hiervoor had ik een elektrische rookkast, die blijft altijd schommelen kwa temperatuur (inherent aan het verwarmingselement, je krijgt dan een soort zaagtandgrafiek te zien in je temperatuur app; het verwarmingselement schakelt in bij een minimale temperatuur en vervolgens weer uit als je er iets boven zit, tot ie weer terugzakt). De kamado is wat dat betreft een heel stuk gemakkelijker op constante temperatuur te krijgen en blijft daar dan ook.

Ik heb zelf uiteindelijk voor een grill guru elite gekozen omdat ik vooraf al wist dat ik deze ook veel voor het roken zou gebruiken. Een van unique selling points van deze kamado is dat ie een rookhouttoevoer heeft waardoor je rookhout kan toevoegen zonder de dome te openen. Daarnaast is de breedte van het keramiek ook groter (bron: https://highquekamadogasket.nl/high-que-vervangingsvilt/ ) dan bij bijvoorbeeld een Primo 300; en ik denk dat hoe groter de dikte van het keramiek is, des te makkelijker het is om de temperatuur constant te houden. (Ter vergelijking de BGE large is 22mm, de grill guru large/kamado joe classic/ bastard large op 2,85mm). Ik heb mijn Grill Guru Elite bij BBQHarlem gekocht, was een demo model voor 550 euro. Aangezien de kamado nog nooit gebruikt was, en helemaal compleet was zonder beschadigingen (+garantie) was dit een nobrainer om vanuit Limbabwe naar Haarlem af te reizen. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik voor een large model ben gegaan, want ondanks de ruimte heb je het rooster vrij snel vol liggen.

Ben je in de markt voor een bepaald model kamado? Of je gewoon wat aan het orienteren tussen de verschillende bbq's en smokers? Ik kan allleen mijn ervaringen delen mbt. een elektrische rookkast en kamado. Misschien zou een pelletsmoker eventueel nog interessant kunnen zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Edit: de kolen van zo'n kamado voegen trouwens ook echt iets toe aan de smaak (deels afhankelijk van de kolen die je gebruikt). Kolen zijn sowieso nodig wil je een rookring krijgen om je vleesje, dat kan wellciht ook nog meespelen in je keuze en ben ik zojuist vergeten te vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruubschen op 08-01-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
Pieroman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Heb hier een KJ3 staan en die staat niet vast omdat het ding gewoon onder de inboedelverzekering valt. Daarnaast zouden ze hier wat extra toeren moeten uithalen om het ding uit de tuin te krijgen waardoor ik de noodzaak niet voel.
Mocht die toch vast moeten komen dan is het onderstel prima vast te zetten met een goed fiets/brommerslot en een anker in de grond of muur. Ik zie dat er tegenwoordig ook een kamado slot bestaat die je in de bottom vent vastzet zodat ook de kamado zelf nergens meer heen kan.
Ah cool, dat kende ik nog niet. Als ik lang van huis ben stal ik mijn kamado in een afsluitbare schuur. Maar denk aub niet van oh die is toch te zwaar etc... een aantal weken nadat ik er had gegeten werden bij Brienen aan de Maas 4 kamado's gejat (en die krijg je daar echt niet gemakkelijk weg) bron: https://www.1limburg.nl/s...ant-beroofd-van-barbecues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PnD schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:36:
Mijn thermometer begint wat raar te doen tijdens mijn PP sessie momenteel :-/
<>
Volgens mij kan de Inkbird IBBQ-4T dit allemaal. Iemand ervaring hiermee of alternatieven?
Yup die kan dat allemaal (afhankelijk van je WiFi bereik buiten) - ik heb er twee gekocht bij de 20 jarige actie eind vorig jaar. 4 probes die afznderlijk zijn in te stellen. App lijkt wel zo nu en dan de historie kwijt te raken sinds ik beide aan de app gekoppeld heb maar dat kan ook aan een agressief energiebeheer van mijn android telefoon liggen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:30:
Lamsschenkel

Zoek op Osso buco gerechten! :) Heerlijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruubschen
Low and slow gerookt op kersenhout; met pompoen en zoete aardappel met een risotto van linzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUXbPNVNWPiI-1yua9a3RVAG098=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rR7UQwfxyE2XNvEHuGoHS5mq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jof0duDbLgbIFSn0IQ9jn4Nvo9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pyE60iotUJU1kBmFwXXnUEMc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoqOpKToQ1JILrAKNrCKX9bt-io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ct9wHFo3mQd7WahqbuVFlel1.jpg?f=fotoalbum_large

Affakelen op +400

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPV-rcj_6qtCXHwhG5yWU8IhWQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBPLR36UTETNFwC81bae3Oo7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 15:37

PnD

like in Pinda ^_^

franssie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Yup die kan dat allemaal (afhankelijk van je WiFi bereik buiten) - ik heb er twee gekocht bij de 20 jarige actie eind vorig jaar. 4 probes die afznderlijk zijn in te stellen. App lijkt wel zo nu en dan de historie kwijt te raken sinds ik beide aan de app gekoppeld heb maar dat kan ook aan een agressief energiebeheer van mijn android telefoon liggen.
Hoe kom je hier op dan 🤣😬
Heb inmiddels al een tijdje een irf4s, maar toch bedankt 👍🏽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vrienden kwamen langs en hadden al 6 dikke karbonades afgeleverd, die had ik vanmiddag in kruidenrub gezet en indirect tot 55 graden gebracht. Hierna nog even genietend met 2 kerels :+ in de vrieskou buiten krokant buitenkantje voorzien. 1 plate setter omgedraait en op de andere geschoven want denk als je die op 110 buiten legt op koude stenen dat die heel snel krak zegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMM1YtRiIUzQXMyI0p7CN2C6MjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qS3YIq1W4SBTfkKZBt0vNjUK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PnD schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Hoe kom je hier op dan 🤣😬
Heb inmiddels al een tijdje een irf4s, maar toch bedankt 👍🏽
Lol. Zie nu pas dat ik reageerde op een reactie van 27 mei jl. Geen idee hoe ik daar op kwam inderdaad....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
418O2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:56:
Waarom moet dat in een DM? :)

Lam is niet echt een dier dat veel wordt gegeten in NL natuurlijk
Om te voorkomen dat het als reclame wordt gezien voor mijn eigen website. Mocht het wel mogen dan deel ik het gerust hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ach je verkoopt toch niets via je website? Ik zie dat dan niet als reclame maken.
Net als degene die bezig is met zijn app.
Zolang je niets verkoopt... mag je (naar mijn mening) best je “ding” laten zien hier.

Toch maar vlees gekocht voor pulled pork gekocht bij Slagerij Beerens in Eindhoven.
Blijkbaar hebben zij ook vrije uitloop vlees.
Lekker dichtbij en je ziet liggen het ipv online bestellen.

Er zaten de vorige keer enkele verbeterpunten in en we gaan kijken of we die vandaag kunnen verbeteren.

Edit:
Vlees ligt in zijn dry rub en de bbq staat inmiddels aan om te stabiliseren.
We gaan het weer via de 321 methode proberen.

Plaatjes hier hoort eigenlijk wel ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40zmzADX7M6pSdgV3pTBBr7ZkLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6DLS0YQC5y7oEA0kb9qbv2W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door streamnl op 09-01-2021 10:29 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ozzie
Vandaag mijn barbecue voor het eerst in gebruik. Gisteravond het 'seasoning' proces doorlopen. Duurde ongeveer een uur, maar dat scheelde vandaag weer.

De spareribs liggen er nu ruim 2 uur op. Straks inwikkelen in aluminiumfolie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxlU0fRn5d2Db6H6OmwLN1yypqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0oFwu7gYAc6NqTamuQx105A.jpg?f=fotoalbum_large

Ben echt benieuwd naar het eindresultaat, maar heb er alle vertrouwen in :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blommie01
Morgen vroeg op voor een lange shortribs sessie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmadvA6gVRT49lhXrLYuUoV1gAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJiHgMKVolyiDA1OLbQ7mpQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eswgZgUvq3ZP2j2ePvPBrWSNqUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ld9wRomShfXpi2qYNZ1rIbXp.jpg?f=fotoalbum_large

Het eindresultaat na 8,5 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utpeZzBiwKpvH4h6ydXisQiq8Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBzn36N7c9VXrgjai6puONVB.jpg?f=fotoalbum_large

Eet smakelijk !!

[ Voor 21% gewijzigd door Blommie01 op 10-01-2021 17:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Toch vet zo'n kamado joe, 6 ribs erop verdeeld over 2 ikea rekjes ;) 321 methode :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-XycldOK6TrbbLyJFMxiQnCCNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EleBnqLClH7Ua3QOFbS1h6FH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wlR9QM3sh9i2Yg19Hf7bzOpL1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPdNA0ndPKyD9jummFsR9HbE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zoals vanochtend gezegd, pull pork, poging 2

Temperatuur was de vorige keer steeds te laag, vandaag een rij extra (snake methode) briketten gelegd. En vandaag was de temperatuur eigenlijk iets te hoog :')

Ook kwamen we er achter dat we geen appelsap hadden. Aangezien we niet alleen voor appelsap naar de winkel willen gaan (richtlijnen O-)), hebben we gegokt. We hebben nog sap van stoofpeertjes. Dat hebben we vandaag gebruikt. Ook hebben we zelfs coleslaw gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEEmhY9-t7ZxDq3tNlPYaHg0lso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8gvsGFUexNo3ofmMa9QIFAK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbAYCbw_g36z50XK_HVYxtbZuDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRLheUK82uosdgo72OFxSIPa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nG9PGajbiqhhk7ucaxJmXfd8nJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOGzWigXsnI9hPOgeh69fV3Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben nog steeds geen ster in “eetfotos” maar dit is het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUp7K02DZwA12tQweWXE-0QqzR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUXmwe60okgwGpEOgs4pNSsE.jpg?f=fotoalbum_large

De vorige keer was ie al lekker maar vandaag smaakte hij vele malen lekkerder :9~ :9~

Heerlijk

[ Voor 37% gewijzigd door streamnl op 09-01-2021 20:08 . Reden: Foto’s toegevoegd ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Koffie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:08:
[...]

Jup, 5 normale van beekum potjes op een rij.

Ik heb er ook nog een stuk of 5 aan de wand in de buitenkeuken, waarbij ik er 1 gevuld heb met allemaal verschillende olijfolie.
Ikea kon ze niet meer leveren. Dus na lang zoeken/wachten eindelijk 6 kunnen zgan kunnen scoren via MP.

Kleine sidenote: de grote potten van Beekum passen er niet in (en ik heb juist de grote).
Scheelt niet veel, dus ik moet aan de achterzijde iets opvullen zodat het rekje iets meer van de wand komt, dan passen de bussen wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NeutraleTeun schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Ikea kon ze niet meer leveren. Dus na lang zoeken/wachten eindelijk 6 kunnen zgan kunnen scoren via MP.

Kleine sidenote: de grote potten van Beekum passen er niet in (en ik heb juist de grote).
Scheelt niet veel, dus ik moet aan de achterzijde iets opvullen zodat het rekje iets meer van de wand komt, dan passen de bussen wel.
Grote potten gebruiken om de kleinere te vullen ;)
Ik heb die grote potten niet, maar wel een paar 2 kg emmers. Ik vul gewoon de kleine potjes met de inhoud uit de grote. De grootverpakkingen gaan gewoon de voorraadkast in.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ruubschen
Vanavond enkele Griekse gerechtjes gemaakt; Garídhes saganáki, Bifteki me tiri, souvlaki van kip, gyros, Griekse rijst, tzaziki en een griekse salade. Alles zelf gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeI2Otooq2jl0jIjHDQg58Avroo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgrNCGY0nQ3uzpeZQljAXh38.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXtz-Ef-FQbUT4Duv5P4m1wwu2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j74tRu9hkO70RGarVJg10Wdg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9USy6iu4KdY_D6WKUDobALHrtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxbv5fvOwlGZs4PPK7gm07kj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Syl_6piin8Gw7SGf3RvOQajygEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgtNoQ6Tucu7slfIdZY5FeaR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ruubschen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:01:
Vanavond enkele Griekse gerechtjes gemaakt; Garídhes saganáki, Bifteki me tiri, souvlaki van kip, gyros, Griekse rijst, tzaziki en een griekse salade. Alles zelf gemaakt :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Welk recept heb je aangehouden voor de rijst?

Pagina: 1 ... 129 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism