Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 128 ... 338 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 19:18

The Legend

*Plop*

Wil een beenhammetje op de Weber maken, die moet op 160 graden voor ca. 105 minuten. Doen jullie dan ook een kleine snake, met iets meer kolen in het begin om op 160 graden te komen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-07 17:19
Koffie schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:35:
[...]

dubbelcheck : geen witte aanmaakblokjes he ;)
Nee bruin! Staat 100% natuurlijk op. Dus die kunnen wel in een gesloten deksel worden aangestoken en witte niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

d0nny41 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:56:
[...]

Nee bruin! Staat 100% natuurlijk op. Dus die kunnen wel in een gesloten deksel worden aangestoken en witte niet?
Correct. Die witte moet je gewoon mijden. Altijd die bruine vezelblokjes gebruiken, of wokkels :Y)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:36

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Die witte moet je sowieso niet kopen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Steevo_S schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:22:
[...]

Met de vaak dikkere stukken vlees begin ik op 150 graden in de oven ong. 15 minuten. Daarna in een gietijzeren pan en elke 1/1,5 minuut omdraaien (temperatuur in de gaten houden). Laatste paar keer boter erbij en met een lepel overheen scheppen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er super uit! Zal echter zelf beginnen op de bbq. Eerst indirect en de laatste 10 min, direct maar met een Gietijzeren pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Geen witte, bij voorkeur gewoon houtwokkels. Ik leg soms wel eens de creme brulee brander gewoon in de kamado... dat werkt ook prima als je hem een beetje handig neerlegt.

Kamado dicht kan prima, alle luchttoevoer open. 5 mins wachten en dan evalueren en vervolgens eventueel knijpen

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-07 16:46
Ik doe mn kamado eigenlijk pas dicht als de aanmaak wokkels uitgebrand zijn. Zo stond dat volgens mij in de handleiding van Bastard (en zo niet dan weet ik niet waar ik dat vandaan heb maar het werkt prima). Maar hij staat bij mij wel onder een afdak dus regen raakt de bbq niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

[...]

witte hebben parafine en dat gaat in je keramiek zitten als smaakje.
beetje als broodje eten met je tank-hand na t tanken zonder handschoen.
krijg je er bijna ook niet uit die smaak/geur
Beste zijn de houtwokkels of anders vurenhout (raggels zijn top) snijden/bijltje in strookjes en dat er bij gooien voor extra brandstof en temperatuur..

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Moosjes schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:23:
Ik doe mn kamado eigenlijk pas dicht als de aanmaak wokkels uitgebrand zijn. Zo stond dat volgens mij in de handleiding van Bastard (en zo niet dan weet ik niet waar ik dat vandaan heb maar het werkt prima). Maar hij staat bij mij wel onder een afdak dus regen raakt de bbq niet.
ik heb zo'n ouderwetse topvent die ik opzij kan schuiven kijk zo naar binnen.
Dan is dicht extra trek genereren en je warmt je keramiek op met de vlammen.
grote vlammen zijn natuurlijk minder handig als ze bijna door je topvent likken.
Beide schuiven open en koepel dicht werkt altijd geen last van wind of "regen" ( voor wie BBQ-en in de regen leuk vind..... 8)7 )

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 10:25
Vandaag bij de kaufland varkensnek gehaald 4,25 de kg.
Dus een flink stuk mee genomen van 3kg, de laatste keer dat ik pulled pork maakten was hij in 5 uur klaar veel te snel dus.
Dit was wel een stuk van 1kg is de temperatuur van de kamado dan te hoog of is 1kg gewoon te snel gaar.
Wel alle stappen aangehouden met kerntemperatuur toen lakken, folie gedaan en doorgaren.
Maar was in 5 uurtjes klaar terwijl ik iedereen hoor met 10 tot 12 uur bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Demiesehv schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:58:
Dus een flink stuk mee genomen van 3kg, de laatste keer dat ik pulled pork maakten was hij in 5 uur klaar veel te snel dus.
Dit was wel een stuk van 1kg is de temperatuur van de kamado dan te hoog of is 1kg gewoon te snel gaar.
Wel alle stappen aangehouden met kerntemperatuur toen lakken, folie gedaan en doorgaren.
Maar was in 5 uurtjes klaar terwijl ik iedereen hoor met 10 tot 12 uur bezig te zijn.
Maar als hij lekker was is het toch geen ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Demiesehv schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:58:
Moeilijk te zeggen, wat is de temp van het vlees en van de BBQ? Gebruik zelf altijd stukken vlees van 4kg, omdat je een deel hebt wat verdampt en omdat ik lekker hou van vreten. :P

Je hebt ook de texas crutch gedaan, dat versnelt dingen wel. Maar niet naar het niveau dat het binnen een uurtje gedaan is...

Ik zou kijken of ik de temp lager zou kunnen krijgen. Ik begin meestal rond de 90 graden met rookhout in het begin en na een uur of 2 gaat de BBQ pas open. Op dat moment vernevel ik wat water met een sproeier (dus niet spuiten) en bevochtig ik de Butt of de nek om de 20-30 minuten. Door het open maken van de Kamado geef ik een boost qua zuurstof, waardoor de BGE in mijn geval op 130-150 graden eindigt. Op die manier bouw ik een mooie bark op en droogt het geheel niet uit (hoewel pulled pork echt mishandeld kan worden denk ik), ik hanteer een beetje dezelfde wijze als waarop ik brisket maak. :) Na een uur of 4-5 ga ik over van de sproeier naar een mop gebruiken.

Ben nieuwsgierig naar je handelingen, nu is het amper te adviseren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:29

Typhone

Who Dares Wins

Zo net voor de kerstmis vandaag de Green Egg een magic upgrade gegeven:

- Nieuw scharnier
- Nieuwe topvent
- Nieuwe bottom vent
- Nieuw vilt

Volledig opnieuw afgesteld. Gigantisch verschil met de oude variant en alle valse lucht is weg. Zeer tevreden en volgende week een paar keer pulled pork en spareribs knallen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qItTZVk7gsppdEHhHg2OwNzdx70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKKKz8ex2xAYIuxPeBoJBUHv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_YWt6JzVpe7ztVDRU4TgwQc6Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHhiiblP4xLnGwMlHimEos5g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RM714-wtgMAV6fxgr_SMDMw7xGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRlQ86q6OlSjhklyJMKIlRZq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRmu0NdOpkEheUwo4g6Yh8M1dCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVXxF7X6Pd8F6v9VS4QOgxE6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Typhone op 22-12-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 10:25
init6 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:47:
[...]

Moeilijk te zeggen, wat is de temp van het vlees en van de BBQ? Gebruik zelf altijd stukken vlees van 4kg, omdat je een deel hebt wat verdampt en omdat ik lekker hou van vreten. :P

Je hebt ook de texas crutch gedaan, dat versnelt dingen wel. Maar niet naar het niveau dat het binnen een uurtje gedaan is...

Ik zou kijken of ik de temp lager zou kunnen krijgen. Ik begin meestal rond de 90 graden met rookhout in het begin en na een uur of 2 gaat de BBQ pas open. Op dat moment vernevel ik wat water met een sproeier (dus niet spuiten) en bevochtig ik de Butt of de nek om de 20-30 minuten. Door het open maken van de Kamado geef ik een boost qua zuurstof, waardoor de BGE in mijn geval op 130-150 graden eindigt. Op die manier bouw ik een mooie bark op en droogt het geheel niet uit (hoewel pulled pork echt mishandeld kan worden denk ik), ik hanteer een beetje dezelfde wijze als waarop ik brisket maak. :) Na een uur of 4-5 ga ik over van de sproeier naar een mop gebruiken.

Ben nieuwsgierig naar je handelingen, nu is het amper te adviseren.
Ik leg hem op de bbq nadat hij aangestoken is op 1 punt.
Dan doe ik direct de probes er in en laat hem garen tot 60 graden.
Dan begin ik met het lakken tot hij 71 graden is.
Ik pak hem op dit moment in en laat hem dan met wat extra vocht erbij doorgaren tot 90 graden en haal hem er dan af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:19
Hoeveel ruimte heb je om het keramiek heen naar je tafel? Ik heb nu 3 cm gepland, maar dit lijkt me heel wat minder. Wordt het hout nu niet heet?
Ik doe ook wel eens een pizza, en denk dus dat ik wat meer ruimte nodig heb als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:48
Zo'n kier van een paar millimeter als Typhone gedaan heeft heb ik hier ook, geen problemen mee gehad.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verkeerde topic excuus

[ Voor 77% gewijzigd door Dennis1812 op 23-12-2020 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

robkrekel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:25:
[...]
Hoeveel ruimte heb je om het keramiek heen naar je tafel? Ik heb nu 3 cm gepland, maar dit lijkt me heel wat minder. Wordt het hout nu niet heet?
Ik doe ook wel eens een pizza, en denk dus dat ik wat meer ruimte nodig heb als dit.
Ik denk dat er max een halve cm tussen zit. Heel weinig. Die tafel heeft de afgelopen 3 jaar nog geen krimp gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-07 16:36
@Typhone mooi meubel ook! welk hout heb je gebruikt? Ik wil ook wat gaan bouwen maar kan niet droog stallen. Maak er ook een zeil bij maar het zal wel regelmatig vrij nat worden dus ben op zoek naar een houtsoort waar dit mee kan zonder dat ik arm word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
Typhone schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat er max een halve cm tussen zit. Heel weinig. Die tafel heeft de afgelopen 3 jaar nog geen krimp gegeven.
Hmm, dan ga ik bij mij de diameter ook kleiner maken dan de geplande 62. Diameter kamado is 56, dus dan kan ik wel naar 58-59. Scheelt niet de hele wereld, en extra ruimte hou ik er niet aan over, maar voor het oog ziet het er wel beter uit met minder ruimte.

edit: je hebt je bbq wat hoger boven je tafel uitsteken, zit de vuurbox boven de tafel uit? Dat scheelt wellicht ook nog.

Edit 2: De procureur ligt er weer op, om half 5 AZ-Vitesse met 2 vrienden en hun kinderen kijken, en bij wedstrijden op dit tijdstip moet je ook wat te eten hebben natuurlijk :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryeNhVcARRdWQyQD0aQyw7ix8c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8W5WNmk0Rs3Lw61y3OWiY7Hs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door robkrekel op 23-12-2020 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

douwe.nl schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:41:
@Typhone mooi meubel ook! welk hout heb je gebruikt? Ik wil ook wat gaan bouwen maar kan niet droog stallen. Maak er ook een zeil bij maar het zal wel regelmatig vrij nat worden dus ben op zoek naar een houtsoort waar dit mee kan zonder dat ik arm word.
Douglashout is dat. Ik heb hem wel afgelopen jaar helemaal geschuurd en opnieuw geïmpregneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Typhone schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:58:
[...]

Douglashout is dat. Ik heb hem wel afgelopen jaar helemaal geschuurd en opnieuw geïmpregneerd.
Top, daar heb ik nog een berg van beschikbaar :) Eens in de zoveel tijd bijhouden is prima, ook leuk om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

douwe.nl schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:01:
[...]

Top, daar heb ik nog een berg van beschikbaar :) Eens in de zoveel tijd bijhouden is prima, ook leuk om te doen.
Beetje schuren en daarna goed behandelen doet vaak wonderen. Moet binnenkort eens op zoek naar een nieuw bouwplan en dan ga ik een nieuwe tafel maken. Wil het een en ander geïntegreerd hebben en dat is bij de huidige tafel helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Typhone schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:55:
[...]

Beetje schuren en daarna goed behandelen doet vaak wonderen. Moet binnenkort eens op zoek naar een nieuw bouwplan en dan ga ik een nieuwe tafel maken. Wil het een en ander geïntegreerd hebben en dat is bij de huidige tafel helaas niet het geval.
Leuk toch, lekker klussen.

Ik kreeg een barrel bbq in m'n schoot geworpen laatst. Daar ga ik een smoker van maken en wil ik in het meubel kunnen duwen.

Waar heb jij het hout mee behandeld? en hoe lang bleef dat netjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb het behandeld met CetaBever Dekkend Tuinhout beits. Eerst opgeschuurd middelgrof, daarna fijner. Toen nog een keer helemaal ontvet en daarna de lagen beits aangebracht. Drie in totaal op een warme dag afgelopen zomer ;). De keer ervoor was in februari 2016 dus ruim 4 jaar.

Grootste voordeel is dat vleessappen en dergelijke geen kans krijgen op dit moment om door te dringen in het hout. Bij de grotere stukken vlees wilde dat in het verleden nog wel eens gebeuren en dat heeft mee veel schuurwerk gekost. :X

[ Voor 30% gewijzigd door Typhone op 23-12-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 23:19

mutsje

Certified Prutser

@robkrekel waarom heb je er weer vilt op gedaan en niet dat nieuwe glasvezel spul? just asking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Iemand nog een goed idee hoe ik aan een (onbehandelde) cederhouten plank kom. ben natuurlijk veel te laat om te bestellen voor eerste kerstdag en elke winkel waar ik voor de deur sta lijkt wel gesloten dezer dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
TouchOfInsanity schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:24:
Iemand nog een goed idee hoe ik aan een (onbehandelde) cederhouten plank kom. ben natuurlijk veel te laat om te bestellen voor eerste kerstdag en elke winkel waar ik voor de deur sta lijkt wel gesloten dezer dagen :)
amazon, vooralsnog next day delivery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:24

JanB

Het ken rotter !!!

TouchOfInsanity schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:24:
Ik weet niet waar je woont, maar Rookoven in Nunspeet heeft volgens mij cederhouten planken. Ik ga zelf normaal langs de houthandel (Van der Leeden in Ermelo). Beide zaken zijn geopend. Vooraf bestellen en dan langs gaan om af te halen.

Op verzenden zou ik niet meer rekenen. De afgelopen maanden is het met Post NL al huilen met de pet op, en dat is in deze dagen voor kerst eerder langzamer dan sneller.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
mutsje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:49:
@robkrekel waarom heb je er weer vilt op gedaan en niet dat nieuwe glasvezel spul? just asking
@Typhone heeft van alles vernieuwd, ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

robkrekel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:43:
[...]
@Typhone heeft van alles vernieuwd, ik niet :+
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
Vanavond tritip klaargemaakt, indirect gerookt op eiken tot 55C, en daarna op 300C geseared :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf1C10CXtzNcZIDKAKPYSTR1Svg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu3sUsQNzqga4DoAxdM3AwEC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6tD1xR_mn0Yifeuk-OycBJfIvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUkseD6cRcRP6a4L6Ccuqb9w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQScjMOw9MQ1slQeGv2ZwENo1HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZvEHUUFw6Ac6hayd8NpI2OQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjfbyRb23PgwMHpejq7V1wIBUcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QI3F9Q8VD8yrgNrnjvcWW1mK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORTHpVsMP1bRAQyTN36H5NYt6DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xhdO6yUEMDfOQLxi451He7E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren was de dag! Bijna een kilo Wagyu A4 kwaliteit klaar maken. Qua bereiding ben ik begonnen met indirect, in een pan 🍳 ivm vocht verlies, temperatuur rond de 140 graden. Bij 40 graden de bbq naar 350 graden gestookt, weer met de pan erop. Nu tot 50 graden, even laten rusten en eten! Trouwens niet normaal hoeveel vet eraf komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JN42mz2Z1bf2F3pegHOA5cr6D5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVxPVdmZ4tuvHZnqZOO0u9Qs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiOTtWWpayRjlUXTdKWGB8hcN6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9zKoABSpwJgWdn3XNvH6qkX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SobAiLOBkzdyYlsm8EBCnvdnzYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0guHKijk3gZr4trcHZ7HMSN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjHY12OnOFnkt9-mNMzKN33wPWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4M4rsaVwc5jsUkm6xBTZSCbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCrGPpGELvkhgOKOPGTsDOFLtzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJ5jeKeAfcpnyYjMmo6edAEj.jpg?f=fotoalbum_large

Nog nooit zoiets iets lekkers gegeten! Het is zeker duur, heel duur maar met enkele vrienden valt het nog wel mee. Dikke aanrader dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 09:41
Wackmack schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:22:
Gisteren was de dag! Bijna een kilo Wagyu A4 kwaliteit klaar maken. Qua bereiding ben ik begonnen met indirect, in een pan 🍳 ivm vocht verlies, temperatuur rond de 140 graden. Bij 40 graden de bbq naar 350 graden gestookt, weer met de pan erop. Nu tot 50 graden, even laten rusten en eten! Trouwens niet normaal hoeveel vet eraf komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog nooit zoiets iets lekkers gegeten! Het is zeker duur, heel duur maar met enkele vrienden valt het nog wel mee. Dikke aanrader dus.
Wat gaaf zeg, wat ziet dat er fantastisch uit. ik ben aan het twijfelen met me schoonpa en zwager om een Wagyu te halen. Ik ben persoonlijk bang dat ik het verkloot :X Ik denk dat ik t/m de zomer wacht, eerst wat meer ervaring opdoen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Wackmack schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:22:
Ja, en op een open rooster kan dat vetvlammen opleveren wat de smaak negatief beïnvloed.
Had dat een keer met wagyu hamburgers. 😬 volgende keer indirect met een lekbakje.

Dat van die pan is ook handig.
Had je geen last van aanbranden vh vet aan t gietijzer met de laatste 350 graden?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:9~ 🤤🤤
Ziet er perfect uit bijt bijna een hap uit mn tablet!😁

• Willianv
  • Niet online
Ik heb gisteren waygu rumpsteaks op de kamado gemaakt.
Eerst indirect tot 38 graden, daarna searen tot kern 48 graden.
10 min uitrusten in alu folie, ze waren heerlijk.

Maar de wijze met een pan ga ik binnenkort ook eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-07 15:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4dpSgZvZ3uf9KUapTQeR2orstM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2IhRZxmJ2KFUaMDi1FWC9h7.jpg?f=fotoalbum_large

• Ruubschen
Iemand hier al eens een hele kreeft bereidt op een kamado? Zoja, misschien nog enkele tips om hier te delen?

• Wackmack
copykat schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:23:
[...]

Ja, en op een open rooster kan dat vetvlammen opleveren wat de smaak negatief beïnvloed.
Had dat een keer met wagyu hamburgers. 😬 volgende keer indirect met een lekbakje.

Dat van die pan is ook handig.
Had je geen last van aanbranden vh vet aan t gietijzer met de laatste 350 graden?

[...]

:9~ 🤤🤤
Ziet er perfect uit bijt bijna een hap uit mn tablet!😁
Ging perfect! Had gelukkig wat ruimte omdat ik indirect begon. Volgende keer zeker weer dezelfde wijze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ruubschen schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:00:
Iemand hier al eens een hele kreeft bereidt op een kamado? Zoja, misschien nog enkele tips om hier te delen?
Gisteren nog

Levende kreeft in 2 snijden
Poten er af, scharen breken maar pantser niet verwijderen
BGE rond de 225 gietijzeren grill
Halve kreeft het vlees insmeren met look dragon boter dan met het vlees 1 min op de grill
Omdraaien opnieuw lookboter op het vlees en nog enkele minuten garen. Niet te veel!
Net voor serveren nog eens met look dragon boter over het vlees

Geserveerd met Thai rijst die geinfuseerd was met limoen blad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVrz7gWPO8baYKM6ho91sW6dGpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mW0Kk1r9QlyuZvhvUaczq6Cx.jpg?f=fotoalbum_large

You don't need eyes to see, you need vision

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
@Yalopa Dat ziet er heerlijk uit! Al een hele tijd niet meer op het menu gehad. Binnenkort weer eens doen. :)

Morgen met kerst een ossenhaas en zalm zijde op de WSM low en slow roken. De zalm met fuikenpalen, dat is van eikenhout en staat in het zoute water waardoor deze een lekker zilte smaak afgeeft.

Ossenhaas doe ik waarschijnlijk met appelhout of hickory.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-07 13:40

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Vandaag weer de kerst traditie kunnen voortzetten. Picanha op kerst! Heb hem wel iets kleiner gesneden dan normaal, aangezien we maar met zijn tweetjes zijn. Sorry, niet een mooi opgemaakt bord, vond het zonde om hem koud te laten worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9vgSJFuEiSfslPHHgPUhMDASgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdvXIXpIg7busbhf0XbfpHEL.jpg?f=fotoalbum_large

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Blonde vraag maar kan men straffeloos het vilt vervangen door dat modernere glasvezel lint? Ik heb een noname bbq van ranzijn en inmiddels een plate setter die perfect past bij kamadobbq gekocht. Echter vermoed ik dat de sloerie valse lucht aantrekt. Wil die luchtsluit onderin ook nog vervangen voor betere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

mutsje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:08:
Blonde vraag maar kan men straffeloos het vilt vervangen door dat modernere glasvezel lint? Ik heb een noname bbq van ranzijn
Ik ook.
en inmiddels een plate setter die perfect past bij kamadobbq gekocht. Echter vermoed ik dat de sloerie valse lucht aantrekt. Wil die luchtsluit onderin ook nog vervangen voor betere.
Je die vilt is best slecht.
Gooi een beetjerook hout er in en knijp topvent bijna dicht.
Is dit je resultaat dan word t tijd..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0-_SHdj7juXld5O72U31pVocNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swL88XzJUT5S4Q2z5vfKaENd.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik geplaatst
https://www.kamadobbq.nl/...hting-compact-15inch.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bFid3YINgccQeJiBVk5Hw8y0b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMNBpe6OG3gwWuE8e3CDNq0t.jpg?f=fotoalbum_large

En wat betreft je valse lucht onderin.

Even geheel systeem los halen en de schuiven iets meer krom maken. Uit einde geleide sleuf iets in tikken zodat de boel naar binnen gedrukt word.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lhkZNFF5zDb3wPqHwPexx309iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XMxfLDeGAZYFK2B6CPbF7Lh.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

De hamer had ik al los gelaten op de onderste schuif inderdaad. Ik zag op MP glasvezellint waar niemand op bied. dus ik kan indien het lang genoeg is rustig bod erop doen :) goed om te weten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ruubschen
Eerste kreeften op de kamado, was voor herhaling vatbaar :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32ZPQEsTS3-OE-JO7-4Vl18oRJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWWBTrge7AYBPm0gy49PWaIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMxuuAJPQBB6bkcX2Hqn1ERn7rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/co4N3WFw9sxYLAflA1AlhjJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RS2ZynAe4GmamvNK2z_MFzQ4jrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6iel9KC9OQO5nETKDWFp3CZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owQr9GFr2JY91sYz-NmqlaFpn60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjTglXNL2AcYnYPkLDSIn7gG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 14:34

PnD

like in Pinda ^_^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZDaQcAR5V1E0NIElTC1bgcNsOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1Oat9RgIGyc13nL2ki88vGX.jpg?f=fotoalbum_large

🙌🏽🙌🏽

Eerste keer zalm koud roken, csg gaat als een tiet 😬😬😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:17
Zojuist mijn weber voorbereid voor morgenochtend om wat fingerfood op te maken;
Moink balls, rib fingers en Atomic Buffalo Turds.
Nu zag ik zat mijn bbq borstel aan vervanging toe is. Welke gebruiken jullie om je grill mee schoon te maken? Ik wil nu een goede aanschaffen, niet een ali express ding waarvan de ijzerdraden los laten :).

Iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Whatever cheap ass stalen borstel doet z’n werk.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Omdat die bolle vetzak met zijn rendierslee een pakketje op een naburige auto heeft laten vallen ging er een alarm om 04.30 af. Met als gevolg een ramgare Mr * Chevy454 en dan spreken we nog niet eens over Mrs * Chevy454 welke haar schoonheidslaapje werd onderbroken.

Het was dus een voorbode op een ellendige dag. Droogkast in error, vrouw over de kook en de prime rib bleef maar in de koelkast.

Vandaag dus al kerstmaal een frietje met een gehaktbal. Dus gaan we morgen maar aan de prime rib.

Ik wou deze dus indirect tot 48C en dan searen. Maar tijdens het wachten op de droogkast storing eens het filmpje van PitmasterX bekeken. Hij searde deze direct en dan pas indirect. Het lijkt me wel een leuk experiment om te doen. Maar ik heb een gietijzeren half moon ipv een gietijzer rooster. Zou ik deze dan gebruiken of voor het RVS rooster gaan?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tweede rollade ligt erop en is bijna gaar. Morgenochtend nog twee. :9

Eerste rollade was gewoon kant en klaar varkensrollade, tweede dezelfde maar dan eerst in de dry rub gezet. Morgen nog een runderrollade en bavette oid.

Afhaaleten voor de familie, als ik het niet eerder opkrijg that is. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:56
Zojuist een bestelling bij Beekum gedaan, zo'n 5,7kg aan kruiden.
Gemiddeld kom ik uit op €18 de kg (random paprikapoeder @ supermarkt doet €50 de kg), aardig verschil dus.

Zodra het binnen is eens kijken hoe deze leuk op te bergen.

Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Liefst zou ik ze aan de binnenkant van een deur (trapkast) doen.
(gevalletje Bekvam?)

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-12-2020 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NeutraleTeun schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:17:
Gemiddeld kom ik uit op €18 de kg (random paprikapoeder @ supermarkt doet €50 de kg), aardig verschil dus.

(gevalletje Bekvam?)
In mijn buitenkeuken heb ik die Ikea bekvam kruidenrekjes aan de binnenkant van een deurtje vastgemaakt. Kun je een hoop potjes in kwijt op die manier :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NB23EwG4FWYBol2kecH2BlwacsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReuzFacGtQZmqhmXj6DeikQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-07 22:30
Iemand een idee waar alleen de Billows voor een schappelijke prijs te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:56
@Koffie ze passen dus daarin?
Check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jup, 5 normale van beekum potjes op een rij.

Ik heb er ook nog een stuk of 5 aan de wand in de buitenkeuken, waarbij ik er 1 gevuld heb met allemaal verschillende olijfolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:17:

(gevalletje Bekvam?)
Komt natuurlijk grotendeels door het volume wat je afneemt. Ik denk dat als Beekum 50 gram potjes moet verkopen deze hetzelfde zou doen. Als imker verkoop ik mijn eigen honing, in potjes van 250 en 450 gram honing. Ik verkoop liever 20 potten van 450 dan 40 van 250. Ten eerste betaal ik even veel voor een potje glas ongeacht afmetingen elke deksel kost ook weer geld, maar daarnaast moet ik 2x meer labels plakken. Dat kost tijd en labels kosten weer geld.

Voor het eerst niet geBBQed hier met 1e kerstdag, stoofvlees gemaakt van varkens koontjes, zoete aardappelpuree, italiaans oven gerecht van courgette met kazen. Super mals. Morgen gaat een stuk van 1.4KG cote de boeuf op de BBQ. Eerst indirect en daarna nog een lekkere majo sear.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 25-12-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:42:
Omdat die bolle vetzak met zijn rendierslee een pakketje op een naburige auto heeft laten vallen ging er een alarm om 04.30 af. Met als gevolg een ramgare Mr * Chevy454 en dan spreken we nog niet eens over Mrs * Chevy454 welke haar schoonheidslaapje werd onderbroken.

Het was dus een voorbode op een ellendige dag. Droogkast in error, vrouw over de kook en de prime rib bleef maar in de koelkast.

Vandaag dus al kerstmaal een frietje met een gehaktbal. Dus gaan we morgen maar aan de prime rib.

Ik wou deze dus indirect tot 48C en dan searen. Maar tijdens het wachten op de droogkast storing eens het filmpje van PitmasterX bekeken. Hij searde deze direct en dan pas indirect. Het lijkt me wel een leuk experiment om te doen. Maar ik heb een gietijzeren half moon ipv een gietijzer rooster. Zou ik deze dan gebruiken of voor het RVS rooster gaan?
Droogkast is de wasdroger?

Ik heb ook iemand die eh onchristelijk vroeg hur bed uitstapt maar ik draai me gewoon effe om en ronk verder..totdat mn mobiel zich als wekker gast gedragen... 8)

Ik heb vandaag gegourmet op de kamado. Was te koud buiten voor de rest dus eh vlees in een gietijzeren pan op rooster en naar binnen brengen, eten, snel weer naar buiten voor de volgende ronde...
Conclusie, gourmetten is zomers makkelijker op je kamado.. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zaratrass
Ja, mooi dagje met de familie. Voorgerecht mocht ik voorzien. Bavette rollade (carpaccio stijl). Voortreffelijk!

Slaap lekker en en fijne 2e kerstdag iedereen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nb3uvr1ai1W7YswMh3LfMTJI7kE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1gQ3QJ3S2UxuM1b9Rsj3354.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkEq-achwg6bx2YTcFY7Qov7O9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5iclzARO08GBJufgxrDIZRw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuddQ24bdebE6iBCqlqvLi4g_iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngv0dyOLXJ9HlcBflnRNncqq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysn2RMBvaxWeD2DIFBBV8A7MO1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KF18to5zkUbWCZajfOXgU6Wu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Zaratrass schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:28:
Ja, mooi dagje met de familie. Voorgerecht mocht ik voorzien. Bavette rollade (carpaccio stijl). Voortreffelijk!

Slaap lekker en en fijne 2e kerstdag iedereen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit!
Heb je deze als een rollade op de Kamado bereid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
JohnW1 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:38:
[...]

Ziet er goed uit!
Heb je deze als een rollade op de Kamado bereid?
Nee, op een Weber Kettle (57cm).. indirect op 180 graden tot een kern temperatuur van 50 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

M'n kiprollade blijft een beetje stilstaan op 72 graden... Vind dat toch wat tricky met kip. Nog maar even wachten.

De runderrollade er maar vast naast gelegd nu, anders komt het niet uit qua tijd... :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 21:32
Ik heb voor morgen al 2 bavette rolades voorbereid!

- Pesto gemaakt en de bavette ermee ingesmeerd
- Verder liggen er nog olijven, parmezaanse kaas, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten op..

Ben benieuwd!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncOsI7-M2co2ueMjzUOodCyVSds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POQEudAGbf8ghL6Q0V2XHb0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML4RCd7i3H-3QF-NPQmjKm1iCqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wx2VG050ji2J5pwMtUPhxCWW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 19:18

The Legend

*Plop*

Zaratrass schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:48:
[...]

Nee, op een Weber Kettle (57cm).. indirect op 180 graden tot een kern temperatuur van 50 graden.
Hoe lang moet zoiets en op welke wijze houd je de temperatuur constant? Laatst spareribs gemaakt met een snake en dat ging prima 5 uur op 110 graden. Gisteren twee beenhammetjes gemaakt met de minion methode (warme kolen verspreid over een berg met koud kolen), maar toen schoot ie snel door naar 200 en was het alleen nog mogelijk om hem kouder te krijgen door boven en onder te sluiten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
The Legend schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:10:
[...]

Hoe lang moet zoiets en op welke wijze houd je de temperatuur constant? Laatst spareribs gemaakt met een snake en dat ging prima 5 uur op 110 graden. Gisteren twee beenhammetjes gemaakt met de minion methode (warme kolen verspreid over een berg met koud kolen), maar toen schoot ie snel door naar 200 en was het alleen nog mogelijk om hem kouder te krijgen door boven en onder te sluiten.
Ook de Minion methode, wel uitkijken met hoeveel starters kolen je begint. Ik begin liever met iets te weinig en de Dome op temperatuur laten komen dan dat die omhoog schiet. Het is even spelen met de Vents. Daarna is het kleine wijzigingen en geduld hebben. Niet na een minuut weer schuiven.

Gebruik je een beetje kwaliteit kolen? Dat kan ook nog invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Beekforel schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:05:
M'n kiprollade blijft een beetje stilstaan op 72 graden... Vind dat toch wat tricky met kip. Nog maar even wachten.

De runderrollade er maar vast naast gelegd nu, anders komt het niet uit qua tijd... :D
De kip kan toch ook een langere tijd op een lagere temp blijven en toch veilig zijn?
Zie ook Noskos zijn gerookt kipfilet recept
Als je kip 14 minuten op 63°C worden gehouden dan zijn ze ook voedselveilig.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
De niclan is bijna op standje cremeren voor dit magere kerstlapje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XCKMNp9tskbqw-hWZA0DbPqPIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GR66aDjF9LOJPMJPPfJx35Xo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
De smaak te pakken :9

Gisteravond even een beenhammetje klaar gemaakt. Met honing mosterd saus gesmeerd ,beetje rub erover en 3 kwartier op 150 graden gerookt met appelhout. Daarna weer ingesmeerd met honing mosterd saus en nog 20 minuten gelaten tot kerntemperatuur 67 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4nwzmzQsOUV6g4vDnPsolL3TMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxUTdTJXGApOQEQ2ClpgP1CK.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag spareribs op de Easterwood methode, ik had mij verslapen :+
Opgestookt tot 160 graden, een paar hickory chunks erbij en lekker 1,5 uur laten gaan. Daarna ingesmeerd met hickory bbq saus en 20 minuten laten karamelliseren. :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQaLC4fvU7eQ8VwhjhwjtXcSB_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4E1Dw0Pr6vJPSIiGqKuhQyH.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen high&fast want er zijn nog speklappen en procureurlapjes over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Chevy454 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:28:
[...]

De kip kan toch ook een langere tijd op een lagere temp blijven en toch veilig zijn?
Zie ook Noskos zijn gerookt kipfilet recept

[...]
Wist ik niet, goeie tip! Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 11:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKYDu7dzEYGYvUxx4QihjPWGQZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxQPPfwgK5WYUpQvVZiFnj4f.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een varkenshaas gerookt op de zgrill.
Hij was zo mals geworden dat je hem met een vork kon snijden.
2 uur op 107 graden Celsius. Tot een kern van 64 graden Celsius.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Van de week een stukje zalm gepekeld met een borrelglas Gin van van Beekum, daarna koud gerookt.
't Is nou niet dat ik kan aanwijzen dat ik de Gin proef, maar hij was wel degelijk anders dan normaal, vond het iig erg lekker.

Helaas was dit 1 van de weinige stukjes zalm, mijn vriezer is stuk gegaan waardoor ik 4,5 zalmzijde de kliko in heb kunnen flikkeren :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeUzAoB0kbLxKWO27X00Ey6GU-A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9zOELiA7ddATzzL9kb06AOK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIGry_FRHV4cmnqO67xoE5Vyea0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/200x9tf6zQQd7sMli5klfEZa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxc4uVytXH1w4NZgeE6VQISdBps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAKI0q0WKLtb7ujxX2bCTYhX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-kZJ60qowz_R91w76XSnF4rcAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngyUxIxqFyK9rOd5aK0BEWqb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyBD3gSroAHC_MCzJtU4JcFAGoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vh74bW1iugwniLOmByFDwCR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruubschen
Bisque d'homard gemaakt van de gerookte kreeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLJvK-kR5wQkyNf-Sh8Zp3QQRV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KrgUZr6ITxIR2DMiz4hlb12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAl1oMCYfQTGdGpvmczE1ayKpXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQjLVyDKA4kOMYtRajgJAhc3.jpg?f=fotoalbum_large

Tussengerechtje van bloemkool en venkel met krokant gebakken spekjes en prosciuttio di parma

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHL6Ho7r5YF3TAXS2ZI7Y2T7Hn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkbbD4LaqifWUbagDEA8D86F.jpg?f=fotoalbum_large

Romige avocado met (op beuken) gerookte zalm, (op appel) gerookte garnalen en een citrusvinaigrette

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoImV4liuzdH9zReEYsq4ljXJGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwHFMDsKetiBG1znbsQMp8TF.jpg?f=fotoalbum_large

Als hoofdgerecht een puree van pastinaak en verse spinazie met op hickory gerookte struisvogelbiefstuk met peper/peterselie saus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2OUYjk2gG89mUKFsV_2vNQqtJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJpqIfjk39XzPm5LuRw6G6zP.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook nog een hele ossenhaas (2270G) in porties gesneden, na 23 dagen te laten wet agen :9~ Maar die is voor een andere keer. Lijkt wel alsof ik een alien heb geslacht lol :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAS4UgNosOhclgcr9uLnb-mIJPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2Id3dmyOy313YBLPwB1B0JN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Ruubschen op 27-12-2020 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 15:18

Bezulba

Formerly known as Eendje

Voor 2de kerstdag heb ik kalkoen gemaakt naar recept van Noskos.
https://www.bbq-nl.com/apple-brined-turkey/

Ik heb geen fatsoenlijke foto (veel te donker etc) maar het was best wel heel lekker!

Alleen had ik totaal verkeerd ingeschat hoe lang hij op de bbq zou moeten, dus waren we om 16:30 al aan het eten :D

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

galadril schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:01:
Ik heb voor morgen al 2 bavette rolades voorbereid!

- Pesto gemaakt en de bavette ermee ingesmeerd
- Verder liggen er nog olijven, parmezaanse kaas, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten op..

Ben benieuwd!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er lekker uit zeg!
Maak je de bavette dunner?
nog iets speciaals qua afgrillen?
of gewoon max 45-50graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
copykat schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:07:
[...]

Ziet er lekker uit zeg!
Maak je de bavette dunner?
nog iets speciaals qua afgrillen?
of gewoon max 45-50graden?
Ik heb de bavette gevlinderd inderdaad, daarna gevuld en op gerold.

Ik wil de kamado op 150 graden zetten vanavond, dan tot de kern temperatuur 48 graden is. Dan eraf, in alu, de kamado opstoken, en dan nog heel even afgrillen op gietijzer..

Dat is het plan ;). De fotos komen nog!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

ik heb ook nog wat bavette en was van plan om t gewoon in de pan te doen, takke weer hier, (en dan bedoel ik ook "TAKKEN vliegen je om de oren" weer) en alleen beetje peper zout na strooien.

maar dit ziet er ook lekker uit.
ik heb alles in huis dus.... arghh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-07 17:19
Weet iemand of er twee versies zijn van "The Bastard medium pizzasteen" ?

Ik zoek namelijk een pizzasteen die ik dit jaar nog binnen kan krijgen. Op de website van the bastard staat dat de medium pizzasteen een diameter heeft van 36cm. Echter staat er op sommige websites dat de diameter 31cm is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ivm met het aantal posts in deel 4 zal deel 5 op redelijk kort termijn geopend worden.
Welke informatie zouden jullie hier nog aan toegevoegd zien worden? Of zullen we ook iets doen met een maandelijks menu met vereiste basis ingrediënten waar iedereen dan los op kan gaan?
Andere suggesties zijn ook welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 27-12-2020 20:51 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Hari-Bo schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:20:
Ivm met het aantal posts in deel 4 zal deel 5 op redelijk kort termijn geopend worden.
Welke informatie zouden jullie hier nog aan toegevoegd zien worden? Of zullen we ook iets doen met een maandelijks menu met vereiste basis ingrediënten waar iedereen dan los op kan gaan?
Goed idee, er komen altijd lekkere recepten voorbij die zosnel in the post's wegzakken dat ik ze kwijt ben.
Zo'n recept of de maand is makkelijker terug te zoeken. 29 okt, 29sept 29nov......😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik wil van het weekend picancha steaks op mijn spit in de braai maken, first time.
Nog dingen waar op te letten? Of gewoon recht toe rechtaan boven de kolen draaien tot een kern van ca 55 graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:05:
Ik wil van het weekend picancha steaks op mijn spit in de braai maken, first time.
Nog dingen waar op te letten? Of gewoon recht toe rechtaan boven de kolen draaien tot een kern van ca 55 graden?
Vet eventueel wat insnijden vind ik altijd lekkerder.
Beetje peper en zout will do

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• galadril
Het resultaat van de gevulde bavette was echt super!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrPvoNSDhOWbIgTnFmlOHy3QswM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/728KoZdgF6tAaxOWUsugOzoE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur_KmUJUcNWPwpC1NIfGQsQIf8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mT0Bs3TrB0oux1ZVIl4PB70.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq9fRNqhNQ_uw4RBRUinA8D6ZuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5KuZFTz0UY3G57GLR6CbkVF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxCb4JNKpDU6fq-19oqAzTVluDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pccGDYR1yuYve4nt3Q7tZcy5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje heeft het 2e kerstdag eenvoudig gehouden. Zoet zure salade gemaakt , zelf gemaakte friet uit fryer en voor eerst hele kip op blik bier de bbq in. Past net aan maar ga toch nog geen grotere / duurdere kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8RNvETD9Epf8-s3dgoOHMZ3Gwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUr0dWrLTiPIilbYkpSXxu4T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 16:59
Nog dingen waar op te letten?
Spit terug aan zetten mocht je hem even pauzeren >:) 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Martinusz schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:44:
[...]

Spit terug aan zetten mocht je hem even pauzeren >:) 8)
:+
En het gas ook wat hoger zeker? :P

Nee fist time steaks on spit, niet met het spit zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 23:39
Ik weet niet of ik hier om ervaringen mag vragen, maar ik ben van plan om van het voorjaar een Traeger Pro 575 te kopen en vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met deze (of andere) pellet smokers. Aangezien er een behoorlijk prijskaartje aan hangt zou ik het wel fijn vinden als iemand me kan vertellen of die het geld echt waard is of dat ik het beter in iets anders kan steken.

Als ik op youtube naar reviews kijk lijkt iedereen lyrisch te zijn, maar ik heb toch meer vertrouwen in Nederlandse ervaringen dan Amerikaanse.

Ik wil hem uiteraard vooral gaan gebruiken voor lekker lang low-and-slow barbecueën, spareribs, pulled pork, brisket, etc.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ozzie schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:10:
Ik weet niet of ik hier om ervaringen mag vragen, maar ik ben van plan om van het voorjaar een Traeger Pro 575 te kopen en vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met deze (of andere) pellet smokers. Aangezien er een behoorlijk prijskaartje aan hangt zou ik het wel fijn vinden als iemand me kan vertellen of die het geld echt waard is of dat ik het beter in iets anders kan steken.

Als ik op youtube naar reviews kijk lijkt iedereen lyrisch te zijn, maar ik heb toch meer vertrouwen in Nederlandse ervaringen dan Amerikaanse.

Ik wil hem uiteraard vooral gaan gebruiken voor lekker lang low-and-slow barbecueën, spareribs, pulled pork, brisket, etc.
Ik heb ook even getwijfeld... Ik werd alleen gewezen op het geluid. De ventilator geeft een bepaald lawaai. Ik weet niet waar je de BBQ zet en jij (of je buren) er last van kunnen krijgen? Het geluid lijkt mij tegen te staan. Geen idee hoe anderen erover denken.

Daarnaast wordt het smoken volgens mij nog wat makkelijker :? De temp wordt constant geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Ozzie Ik had een Traeger Pro Series 22, omdat deze net als een Weber uit dun metaal bestaat vond ik het brandstof verbruik aardig hoog zeker in vergelijking met een kamado.

En zoals @Zaratrass aangeeft het geluid, dat was voor mij het grootste nadeel wat de BBQ ervaring zodanig nadelig beïnvloed dat ik hem na een paar sessies weer de deur uit heb gedaan.

De hittebron is indirect, hogere temperaturen kan maar flink doorknallen zoals een kamado weer niet.

Qua gemaak is het ideaal, letterlijk set and forget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07 12:36
@Koffie is het nog gelukt met de steaks op de braai?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Voor de kerst even een groentemix gemaakt samen met wat lamskoteletten. Heerlijk uitgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyoU8VVwVbEzsX3maL0z7EnVznA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykV2G4dIXROf6xkgoi6OGPqS.jpg?f=fotoalbum_large

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hans Esselink schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:21:
@Koffie is het nog gelukt met de steaks op de braai?
Staat voor later op de week op de planning :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 23:22
Vet goed insnijden. Eerst tot 45 graden (op lage temperatuur, max 140) laten komen, dan half uurtje van bbq af, dan bbq opstoken en affakkelen. En tussendoor niet omdraaien, gewoon vet aan de bovenkant laten liggen.

Goede ervaringen met zwarte peper (voordat je het gaat grillen).

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Bedankt @Zaratrass en @Hari-Bo

Goed om te weten dat de ventilator vrij veel geluid maakt, ik ga even zoeken of ik dat op filmpjes op youtube kan horen maar denk zelf dat ik er niet heel veel last van ga hebben.

Ik wil in het voorjaar een buitenkeuken gaan bouwen waar die in moet komen te staan en dat is aan de andere kan van de tuin dan waar we zitten. Bovendien woon ik in een hoekhuis en op de plek waar die zou moeten komen te staan is het verst af van buren dus denk niet dat die er echt last van gaan hebben. Ook wonen er in onze wijk heel veel gezinnen met kleine kinderen, waar wij er zelf ook een van zijn, dus als het lekker weer is waarbij iedereen buiten in zijn achtertuin zit spelen er ook heel veel kinderen buiten die gezamenlijk vast veel meer herrie maken dan de barbecue. Iets waar ik zelf overigens totaal geen last van heb, geluid van spelende kinderen.

De hele hoge temperaturen had ik wel op YouTube al gezien, al schijnt het dat als je er metalen grill grates in legt dat je die dan wel heet genoeg kan opstoken om mooie grill strepen op je vlees te krijgen

Vooral het gemak spreekt me inderdaad aan. Het lijkt me heerlijk om gewoon de temperatuur in te stellen en te gaan. Hoe leuk ik het ook vind om lekker met vuur in de weer te zijn merk ik wel dat ik nu vaker mijn gasbarbecue gebruik omdat dat gewoon lekker makkelijk is, alleen mis ik dan wel het lekkere rokerige van mijn houtskool barbecue. Vandaar dat een pellet grill me de ideale oplossing lijkt, wel het gemak maar ook echte rook.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeclF_uawJztZAG07eu1BaC086Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVNpB1CBD6okFERF0EPwI0F6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR5R3Ai6y1yyVaw1j2ET-gwMn0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmGvT4lHBOwBktiezFij8G5l.jpg?f=fotoalbum_large

Zout, peper, uien-, knoflook, paprikapoeder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BouPNaPRIhYFWk61v50oo3GjUig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZkeoysUAv1qFL1JPsTxcX7N.jpg?f=fotoalbum_large

Nu voor 8 uur in de koelkast laten intrekken. Een nachtje was misschien beter. Maar volgens serious eats of direct voor het bakken of minimaal 4 uur voor het bakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGtDEG-kS6kbEWuyefDipynxW7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwNiEOLuD2TWcmFRu4fxfyxH.jpg?f=fotoalbum_large

Sear was iets te lang op de half moon griddle die heter was als gedacht maar gelukkig geen nadelig effect gehad! * Chevy454 had een paniek momentje bij het zien van de sear.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nZhAtKqjMcOqAJrzCM2gPkxfEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjRBP2dJZumcbGip44T1vCQa.jpg?f=fotoalbum_large

Vrouw was heel gelukkig met het resultaat. Een bone in ribeye tov een gewone ribeye: nope, geen meerwaarde. Het kwaliteit van het vlees is belangrijker en deze was erg lekker van smaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruubschen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZZjrJhNXN1gOKcHM5cyQIObpqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25Otqfob5bMImT5pJKW6P2BC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Z0ZW19wmEHWiD-8ywQveiyoI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0q1JUTc8ZoHskSFZorb7Pck.jpg?f=fotoalbum_large

Op appel gerookte varkenshaas met honey garlic saus en gegrilde mais :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 14:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsofYNLJe6sqqStAIgQrJBrbAiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNTbUxuouJNsaWCF39LpAU4U.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een overzichtsfoto van ons kerstdiner, van voor naar achteren:
- Ratatouille
- Aardappelgratin met gruyere en tijm (oven)
- Zalm op rookplank
- Groene asperges met spek (links)
- Hasselback aardappels (rechts)
- Kalkoenvulling (turkey stuffing/dressing, in de oven)
- Kalkoen uit een brine met kersenhout gerookt

Alles was eigenlijk best goed gelukt en nog wel binnen redelijke tijd van elkaar klaar. Alleen de kalkoen was wat eerder klaar dan verwacht maar bleef prima warm onder een losse folie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88x_sUsDnabvLPdNTYOWfxEm0yM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ik5RSO69MXsMxMziD66zHmwU.jpg?f=fotoalbum_large

Het was wel wat veel voor 6 personen, maar er is nog best veel op gegeten. En gisteren een lekker broodje "pulled turkey" gehad :9

[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 29-12-2020 08:42 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:24
Nu het "gevaarlijke & grote" vuurwerk verboden is kunnen wij ons blij maken met wat grondbloemen en andere cat 1 vuurwerk en wat stevige drank aangezien je toch niet fris hoeft te blijven voor het vuurwerk ;-) Hierdoor was het idee ontstaan om met een select groepje toch nog een gezellig avond te maken en lekker te gaan dineren en uiteraard met de bereiding op de Q.

Nu heb ik met wat vragen gepolst wat de mensen willen eten en nu hoor ik lam en buikspek terug komen en wil ik dit gaan bereiden. Ik heb dan besloten om buikspek in zijn geheel te garen en dit met oosterse smaken. Hiervoor zijn natuurlijk vele recepten te vinden maar ik was benieuwd of mensen hier nog inspiratie hebben voor oosterse buikspek?

De vraag is vooral ook wat serveren we erbij? Gaan we voor rijst of voor little gem en aardappel of kiezen we voor gestoomde broodjes van de toko of een mix? Ik heb eigenlijk geen goed idee wat er naast te serveren.

Gezien lam ook nog wel vaak naar voren kwam ben ik van plan om later de avond een soort borrelplank te maken met bv kippenvleugels, ABT, nacho's en lamsboutjes.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 21:58

greatgonzo

schit-te-rend!

wil voor nieuwjaar pulled beef maken, moet je dat nog injecteren, bv met runderboullion?
Of is insmeren met een rub voldoende?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKfKt3GiYfepGFQlvoUzINNXjA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsTUmN3ntxIOgcQA2oMwXBY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3XKJN0dovxl3qSjb3Dmtd3DIqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqpWMp3seHWLhc42ziOYhTIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XLLaWLtkS8U1i82PstIpWdgfI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVTi00FIOxWWLaMsKnXOVKcj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB9EExdtAzH3W-O_fJLdlLMP_8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5D6hoqHxLDiP7lfOy8wJfSue.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat na 10 uur op 110 graden :9
Deze heb ik daarna nog 3x gemaakt en ligt morgen ook weer op de BBQ :+

Beste resultaat voor ons: rub van 30% zout en 70% donkere bastard suiker :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Zojuist een Traeger Pro 575 besteld. Het is een hoop geld, maar hij was nu ergens te krijgen voor 899 ipv de gebruikelijke 999,- bij alle andere webshops. Wilde hem eigenlijk pas in maart gaan kopen omdat ik dan in de achtertuin aan de slag wil om een mooie buitenkeuken te bouwen, maar nu met 100 euro korting is ook wel fijn. Ik zal ook niet zo snel klagen dat ik hem 3 maanden eerder heb :)

Hopelijk komt die morgen nog binnen, dan ga ik 1 of 2 januari al lekker barbecueën :D

Pagina: 1 ... 128 ... 338 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism