Ik wilde al een tijdje een meubel voor mijn kamado. Meteen met een kastje zodat ik de meest gebruikte bbq spullen ook kwijt kon. Dus zelf aan de knutsel want voor 7 a 800 euro die de meeste voor een dergelijk meubel vragen kun je zelf ook aan de gang. Dus hout besteld en een oude grenen tafel gekocht en aan de slag. Van het web een tekening gezocht van een kastje wat me wel aanstond en deze aangepast aan mijn wensen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg maar.
Het eerste begin is er. Nog zo'n exemplaar in elkaar schroeven en verder. Uiteraard alles verlijmd.
Handig als schoonpa een sergeant heeft liggen. Lijmen, deuvels erin en klemmen
Zo de eerste is klaar. Nu de tweede en dan dwarsbalken er tussen.
Gemak dient de mens en dus mooi stalen hoeken gebruikt om eea met elkaar te verbinden. Op de kopse kanten heb ik in de liggers een sponning gezaagd zodat daar mooi het multiplex in valt. Geeft meteen een stukje stevigheid aan het meubel.
Onderzijde meubel is ook multiplex. Deze is verlijmd en verschroeft aan de onderkant van het meubel. Zowel het douglas hout als de multiplex zijn met matte blanke (mag dat nog) lak 2x gelakt zodat vocht niet veel kans krijgt.
Dan gaat het hard, wielen gemonteerd en de kopse kanten (mulitplex) mat zwart geschilderd. Achterzijde meubel worden grenen delen met mes en groef gemonteerd en deze worden ook mat zwart. Zie volgende plaat.
Mooi drogen en dan monteren. Nu verder met de deurtjes en de plek waar de kamado moet komen te staan.
Zo... dat gedeelte zit er in. Er moet in het rechterkastje nog een plank en dan is dat klaar. Verder moet dit helemaal nog in de blanke lak.
Het blad erop. Het is een oud grenen blad met echt een shitload vergeelde lak. Die moet eraf. Eerst met de bandschuurmachine met korrel 80-100-120 en als laatste met de hand op 200 begint het wel al wat te worden.
Dan nog even een handvat voor het klepje en dan is de volgende stap het gat voor de kamado eruit zagen. Zodra ik weer updates heb....en de Q brandt in het meubel zal ik hier weer even wat posten...
[
Voor 25% gewijzigd door
Gri77ie op 03-12-2020 09:33
. Reden: aanvulling ]