Wat moet het voorstellen?Chevy454 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:09:
[Afbeelding]
Teveel kroketjes of te weinig vlees
430gr Ribeye met PeZo en appelhout. Reverse sear tot 49C en daarna op gietijzer geseared.
Volgende keer wel de half moon griddle eerder voor verwarmen denk ik.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De tering. Op mijn verjaardag een borrel-bbq gekregen (destijds wel gepost, maar hierbij nog eens, gaat dus om dat kleine ding):
:strip_exif()/f/image/7Bul2e8KggOvdKJqKxXozgHM.jpg?f=fotoalbum_large)
Door omstandigheden nog niet eerder gebruikt, maar net even aangestoken. Die geur die van dat rooster af kwam!
Ik had mijn twijfels over dat materiaal (en verf?), maar godallemachtig. Nu maar in de kolen schoon aan het branden. En ook zo snel mogelijk op zoek naar een klein roostertje voor Japans grillen.
:strip_exif()/f/image/7Bul2e8KggOvdKJqKxXozgHM.jpg?f=fotoalbum_large)
Door omstandigheden nog niet eerder gebruikt, maar net even aangestoken. Die geur die van dat rooster af kwam!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Is het geen warmhoud plaatje?
en als t verzinkt is zou ik er geen eten op leggen om op te eten...
en als t verzinkt is zou ik er geen eten op leggen om op te eten...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Vanmiddag voor het eerst met het apparaat kunnen spelen.Koffie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:40:
Stond er ineens een pallet op de stoep gisteren![]()
Was even puzzelen en uitzoeken, maar uiteindelijk is het in elkaar zetten gelukt
Binnenkort eens even kijken hoe je hier een fatsoenlijk fikkie in stookt en lekker gerechten op kunt bereiden.
Misschien ook iets leuks met een DO ofzo.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Voor de volledigheid: nee ik heb deze niet gekocht. We gaan er mee spelen en over berichten op onze FB groep en na afloop word deze weggegeven aan 1 van de leden middels een winactie
Tof ding hoor!
Lekker fikke gestook, pruttelpotje gemaakt (veilig beginnen
![]() | ![]() | ![]() |
Tijd voor een nieuwe sig..
Die gaat als een malle! Is het nog wel mogelijk om er een beetje relaxt in te stoven, of staat ie al gauw op standje 11?Koffie schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:48:
[...]
Vanmiddag voor het eerst met het apparaat kunnen spelen.
Tof ding hoor!![]()
Lekker fikke gestook, pruttelpotje gemaakt (veilig beginnen). Ik heb me weer vermaakt.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Het vuur temperen is nogal lastig, het is en blijft open vuur. Je kunt met je brandstof spelen en wijder spreiden of juist compacter stapelen.Paitor schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:00:
[...]
Die gaat als een malle! Is het nog wel mogelijk om er een beetje relaxt in te stoven, of staat ie al gauw op standje 11?
Ook heb ik op een gegeven moment een paar handen briketten erin gegooid.
Verdere sturing doe je eigenlijk met je pan zelf. De arm waar de pan aan hangt is niet vast op 1 plek. Je kan de arm zwenken en hoger of lager zetten. Gaat het te hard dan zwenk je de pan gewoon even weg, of je hang 'm hoger.
Ah ja, nu ik beter kijk zie ik inderdaad hoe je die hoogte nog kunt verstellen, dat scheelt. Ik zag me al Amerikaanse situaties voor me met een oil drum waarin je houtblokken tot gloeiende massa laat verbranden (verkolen?) en die vervolgens overscheppenKoffie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:17:
[...]
Het vuur temperen is nogal lastig, het is en blijft open vuur. Je kunt met je brandstof spelen en wijder spreiden of juist compacter stapelen.
Ook heb ik op een gegeven moment een paar handen briketten erin gegooid.
Verdere sturing doe je eigenlijk met je pan zelf. De arm waar de pan aan hangt is niet vast op 1 plek. Je kan de arm zwenken en hoger of lager zetten. Gaat het te hard dan zwenk je de pan gewoon even weg, of je hang 'm hoger.
Zeker voor de drogere winterdagen lijkt het me een prima apparaat om zo rond borreltijd aan te slingeren en dan gezamenlijk de maaltijd te bereiden. Wel meer een speel & gezelligheidsfactor dan een apparaat voor dagelijks gebruik lijkt me?
Het 'probleem' is dat het ding enorm veelzijdig is, maar ik alles nog even moet uitvogelen en ontdekkenPaitor schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:43:
[...]
Ah ja, nu ik beter kijk zie ik inderdaad hoe je die hoogte nog kunt verstellen, dat scheelt. Ik zag me al Amerikaanse situaties voor me met een oil drum waarin je houtblokken tot gloeiende massa laat verbranden (verkolen?) en die vervolgens overscheppen![]()
Zeker voor de drogere winterdagen lijkt het me een prima apparaat om zo rond borreltijd aan te slingeren en dan gezamenlijk de maaltijd te bereiden. Wel meer een speel & gezelligheidsfactor dan een apparaat voor dagelijks gebruik lijkt me?
So far zie ik het eigenlijk als een soort braai. Maar je kunt er ook een dikke plancha opleggen en met een paar man omheen gaan zitten.
Wil je helemaal over de top heengaan dat zet je er een blokhut omheen
Vergeet ik helemaal de USP : je kunt er ook thee mee zetten

![]() | ![]() |
[ Voor 32% gewijzigd door Koffie op 23-11-2020 12:51 ]
ja, als ik ooit een landgoed heb, dan graaf ik een stuk uit, plaats ik een kota en een saunahuisje eraanvast. De sauna staat hier al in de tuin, maar nu is mijn stadstuintje opKoffie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]
Het 'probleem' is dat het ding enorm veelzijdig is, maar ik alles nog even moet uitvogelen en ontdekken![]()
So far zie ik het eigenlijk als een soort braai. Maar je kunt er ook een dikke plancha opleggen en met een paar man omheen gaan zitten.
Wil je helemaal over de top heengaan dat zet je er een blokhut omheenGoogle maar eens op "finse kota"
Ja de theeketel zag ik ook al. Al was hij in mijn hoofd gevuld met een gluhwein of een hot toddy
[ Voor 7% gewijzigd door Paitor op 23-11-2020 12:52 ]
Ik begon met een zonnetje, dus toen was het eigenlijk nog 'te warm' voor gluhwein. aar dat ga ik zeker nog wel even proberenPaitor schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:52:
[...]
ja, als ik ooit een landgoed heb, dan graaf ik een stuk uit, plaats ik een kota en een saunahuisje eraanvast. De sauna staat hier al in de tuin, maar nu is mijn stadstuintje op
Ja de theeketel zag ik ook al. Al was hij in mijn hoofd gevuld met een gluhwein of een hot toddy
Tips voor de lekkerste/beste spareribs?
Is dat een Beef&Steak of andere online partij?
Een Makro of Sligo.
Of nog iets totaal anders?
Een Makro of Sligo.
Sinds ik een kamado heb en daar dus die deflector plates in moeten lijken hittebestendige handschoenen mij wel handig. Iemand een tip voor goede handschoenen voor een leuke prijs? Er zijn zo veel soorten te koop dat ik niet weet waar ik op moet letten. Daarnaast zie ik veel van BBQ merken, maar ook bij technische groothandels voor industriële toepassingen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Las handschoenen: https://www.industore.nl/...en-mig-mag-weldas-economy
Ik heb de een keer goedkope ribs gehaald in een doos van 15 KG bij de Sligro en daarvoor altijd bij de keurslager voor de dubbele prijs. Mijn eigen fouten (of kunsten) tijdens het bereidingsproces waren altijd veel belangrijker dan het vlees.NeutraleTeun schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:00:
Tips voor de lekkerste/beste spareribs?
Een Makro of Sligo.
Mijn persoonlijke idee erbij is dat ik mijn ribs voortaan niet meer bij de keurslager haal, maar inderdaad gewoon ergens online of bij Sligro in bulk. Het verschil in prijs uit zich naar mijn mening niet naar een verschil in kwaliteit.
Ribs van de Hanos zijn meer dan prima.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
De beste prijs kwaliteit in bulk is voor mij Visser vlees in lunteren. 7-8 euro per kilo. (Haal dan wel 20 kilo+, misschien dat dat iets met de prijs doet). Helaas levert hij niet in mijn regio dus moet het ophalen.Paitor schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:30:
[...]
Ik heb de een keer goedkope ribs gehaald in een doos van 15 KG bij de Sligro en daarvoor altijd bij de keurslager voor de dubbele prijs. Mijn eigen fouten (of kunsten) tijdens het bereidingsproces waren altijd veel belangrijker dan het vlees.
Mijn persoonlijke idee erbij is dat ik mijn ribs voortaan niet meer bij de keurslager haal, maar inderdaad gewoon ergens online of bij Sligro in bulk. Het verschil in prijs uit zich naar mijn mening niet naar een verschil in kwaliteit.
Dacht online ook bij Aalvink te kopen, heb daar nu 2x wat gekocht en 2x was of het vlees taai (rundvlees ) of stonken de spareribs naar rotte eieren en heb besloten deze weg te gooien.
Vorige keer bij meerdanvlees.nl besteld, daar was de sparerib in de aanbieding. Volgens mij nu weer. Prima vlees, alleen zat er nog wat kraakbeen in de dik bevleesde ribs, maar voor die prijs goed te doen.
Ik weet dat aanbiedingen niet in deze topic hoort, maar omdat we het over spareribs hebben.init6 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:44:
[...]
De beste prijs kwaliteit in bulk is voor mij Visser vlees in lunteren. 7-8 euro per kilo. (Haal dan wel 20 kilo+, misschien dat dat iets met de prijs doet). Helaas levert hij niet in mijn regio dus moet het ophalen.
Dacht online ook bij Aalvink te kopen, heb daar nu 2x wat gekocht en 2x was of het vlees taai (rundvlees ) of stonken de spareribs naar rotte eieren en heb besloten deze weg te gooien.
Vorige keer bij meerdanvlees.nl besteld, daar was de sparerib in de aanbieding. Volgens mij nu weer. Prima vlees, alleen zat er nog wat kraakbeen in de dik bevleesde ribs, maar voor die prijs goed te doen.
Bij meerdanvlees.nl hebben ze nu Spareribs (dik bevleesd) voor 4,25 (a 800gram) in de aanbieding. Hier heb ik onlangs 2x 2,5 kilo procereur voor 25 euro gehaald. Kwaliteit was goed!
Das zeker geen gekke prijs, je moet wel van de ketting houdenZaratrass schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:47:
[...]
Ik weet dat aanbiedingen niet in deze topic hoort, maar omdat we het over spareribs hebben.
Bij meerdanvlees.nl hebben ze nu Spareribs (dik bevleesd) voor 4,25 (a 800gram) in de aanbieding. Hier heb ik onlangs 2x 2,5 kilo procereur voor 25 euro gehaald. Kwaliteit was goed!
ketting?Paitor schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
[...]
Das zeker geen gekke prijs, je moet wel van de ketting houden
ook Dry-aged entrecote in de aanbieding
[ Voor 26% gewijzigd door Zaratrass op 23-11-2020 14:54 ]
Bij dikbevleesde komen ze niet alleen met meer vlees, maar ook met een stuk vet (de 'ketting'). Persoonlijk vind ik dat lekker, maar ik ken ook mensen die van al dat vet gruwelenZaratrass schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
[...]
ketting?
ook Dry-aged entrecote in de aanbieding
Dat dry-aged vlees is geen geld
[ Voor 5% gewijzigd door Paitor op 23-11-2020 15:00 ]
Alleen het nadeel van lashandschoenen is dat deze gemaakt zijn voor een ander doel. Deze hebben als doel om te voorkomen dat je hand/bovenarm vonken en/of hitte te voorduren krijgt.
Niet om hete objecten op te pakken en vast te houden. Want het klopt dat deze de warmte even buiten houd, maar zodra het te heet wordt aan de binnenzijde van de handschoen dan is het echt pleuris heet (ervaring
Met BBQhandschoenen die zijn gemaakt om ook hittebronnen vast te houden en kunnen dat langer aan voordat deze ook aan de binnenzijde te warm wordt. Qua merk zit er enorm veel prijsverschil daar kun je wel goed in shoppen voor een leuke deal.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Wat @Hari-Bo zegt. Er is verschil tussen stralingswarmte en contactwarmte. Lashandschoenen (ik heb ze zelf ook) zijn niet bepaald geschikt om een hete deflector of zo op te pakken. Maar wel prima om even rond te zwaaien boven de hete kolen. Je kan dan beter de handschoenen nemen met een siliconen grip.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Toch zie ik dat lashandschoenen een EN407 normering hebben. Daar staat ook wel e.e.a. over contactwarmte. https://www.hittebescherming.nl/normen/EN-407-2004
Wat zijn betaalbare BBQ handschoenen die goed werken? Sommigen zijn volgens mij onder 14 verschillende merken te koop maar ik heb altijd het idee dat je dan 20-30 euro betaalt voor een stel ali kwaliteit handschoenen.
Wat zijn betaalbare BBQ handschoenen die goed werken? Sommigen zijn volgens mij onder 14 verschillende merken te koop maar ik heb altijd het idee dat je dan 20-30 euro betaalt voor een stel ali kwaliteit handschoenen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Action heeft in de zomer altijd meer dan prima handschoenen liggen voor als het geen haast heeft.NoepZor schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:16:
Toch zie ik dat lashandschoenen een EN407 normering hebben. Daar staat ook wel e.e.a. over contactwarmte. https://www.hittebescherming.nl/normen/EN-407-2004
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Iemand hier nog goede ideeën/recepten voor de kerst? Graag wil ik meerdere gerechten van de BBQ serveren maar zit met name met de vraag hoe houd ik het warm.
opties om warm te houdenBreiTech schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:43:
Iemand hier nog goede ideeën/recepten voor de kerst? Graag wil ik meerdere gerechten van de BBQ serveren maar zit met name met de vraag hoe houd ik het warm.
1) Gerechten maken met massa (soepen, stampotten, stoofvlees, grote braadstukken etc - dat koelt niet snel af
2) gerechten warm houden in een oven van een graad of 70 met het risico van nagaren
3) een perfecte tijdlijn hebben waarin alles perfect op haar plaats valt - maar dat is alleen eigenlijk niet te doen omdat je nooit weet wanneer iets precies gaar is en je altijd handen te kort komt als iets gaar is.
4) Alles koud roken en een visschotel serveren
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
3 is goed te doen als je niet de ambitie hebt om 10 gangen te serveren, je niet voor een groot gezelschap gaat en voor de rest je mise en place goed geregeld is.
5 min nagaren in zilverpapier is perfect te doen, je houd er dan gewoon rekening mee. Maak een koud tussengerecht op voorhand om even op adem te komen. (Een gaspachio, of een tartaar bvb)
5 min nagaren in zilverpapier is perfect te doen, je houd er dan gewoon rekening mee. Maak een koud tussengerecht op voorhand om even op adem te komen. (Een gaspachio, of een tartaar bvb)
You don't need eyes to see, you need vision
Een warm bord scheelt al de helft van het gerecht wat je opdient ..BreiTech schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:43:
het zou al enorm schelen als je wat meer informatie gaf van waar je aan zit te denken .. 20 gangen of .. 1 big bang .. en 20 personen of 4
Gang 1
Begin met een brood .. eventueel aangevuld met een pulled pork/chicken vulling .. en gevulde champions..
Gang 2
hoofd gerecht een vis en/of ribeye oid .. en stoofperen + aardappels in schil .
eventueel "groente"
niet iedereen wil vis of vlees . en kan je mooi mixen .. als je beide wilt
gang 3 ..
toetje .. banaan met 43 en chocolade ..
op de dag zelf:
Begin met de aardappels in schil erin te mikken
De PP/PC kan je dag van te voren maken en opwarmen . en brood kan ook in de bbq met de champions ..
Terwijl je die eruit haalt gooi je de vis erin .. en/of ribeye . deze kan je ook koud roken dag van te voren.
toetje kan je na de hoofdmaaltijd inventariseren .. en in de nog warme bbq mikken ..
Dit is 1 van de vele voorbeelden, een koude aardappel salade met stukjes gegrild vlees/fruit ofzo .. of een stuk wild .. kan net zo goed het gaat meer om de timing .. en het enige wat het "lastig' maakt is wellicht de buiten temperatuur .. maar als je bbq 1maal op temperatuur is kan je alle kanten op ..
in een restaurant zit er vaak 30-40 minuten tussen elke gang NAdat de gast zijn eten op heeft .. pak 50% van die tijd en niemand zal klagen
Tja vanalles
Andere tip is het vlees in een koelbox met handdoeken inpakken. Dit doe ik bij Pulled pork en bij Brisket is het essentieel. Je kan de koelbox vervangen voor een tempex doos die je vaak krijgt bij thuis leveringen.
Andere optie is een stoof pot maken in een slow cooker.
Andere optie is een stoof pot maken in een slow cooker.
Ik heb mijn assortiment gietijzer uitgebreid met een windmill DO 6 qt. Gelijk handschoenen erbij genomen, meer dan prima aanbiedingen bij vuurenrook!
Maar dan: iemand nog goede/leuke/lekkere recepten voor de DO?
Thans voor de feedback.vso schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:32:
[...]
Een warm bord scheelt al de helft van het gerecht wat je opdient ..
het zou al enorm schelen als je wat meer informatie gaf van waar je aan zit te denken .. 20 gangen of .. 1 big bang .. en 20 personen of 4
Gang 1
Begin met een brood .. eventueel aangevuld met een pulled pork/chicken vulling .. en gevulde champions..
Gang 2
hoofd gerecht een vis en/of ribeye oid .. en stoofperen + aardappels in schil .
eventueel "groente"
niet iedereen wil vis of vlees . en kan je mooi mixen .. als je beide wilt
gang 3 ..
toetje .. banaan met 43 en chocolade ..
op de dag zelf:
Begin met de aardappels in schil erin te mikken
De PP/PC kan je dag van te voren maken en opwarmen . en brood kan ook in de bbq met de champions ..
Terwijl je die eruit haalt gooi je de vis erin .. en/of ribeye . deze kan je ook koud roken dag van te voren.
toetje kan je na de hoofdmaaltijd inventariseren .. en in de nog warme bbq mikken ..
Dit is 1 van de vele voorbeelden, een koude aardappel salade met stukjes gegrild vlees/fruit ofzo .. of een stuk wild .. kan net zo goed het gaat meer om de timing .. en het enige wat het "lastig' maakt is wellicht de buiten temperatuur .. maar als je bbq 1maal op temperatuur is kan je alle kanten op ..
in een restaurant zit er vaak 30-40 minuten tussen elke gang NAdat de gast zijn eten op heeft .. pak 50% van die tijd en niemand zal klagen
Zelf zat ik inderdaad maar aan 3 gangen te denken. Waarbij hoofdgerecht uit verschillende vlees gerechten en evt vis bestaat. Ik dacht hierbij aan Picanha, PP, zalm op cederhout. Ik zit met name met die gerechten qua timing.
ik was niet de enige die feedback geeft .. en je bbq ijzer is een 15,- zomer model, ei of pellet ding ?BreiTech schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:11:
[...]
Thans voor de feedback.
Zelf zat ik inderdaad maar aan 3 gangen te denken. Waarbij hoofdgerecht uit verschillende vlees gerechten en evt vis bestaat. Ik dacht hierbij aan Picanha, PP, zalm op cederhout. Ik zit met name met die gerechten qua timing.
wil je low & slow ? of hot & fast ?
Anyway .. je gasten zijn lastiger dan het stuk vlees/vis .. wat je gaat serveren ..
Voorbeeld van een verjaardag..
Wat ik doe (met een pellet smoker) is bv koud roken een tijdje van te voren, (zo ver dat lukt) en dan richting de tijd dat eten geserveerd word slinger ik hem op "hot&fast" ..
Bij hot en fast houd ik rekening bv met de hele kip die erop lag te roken, vis en "duur" vlees haal ik er even af..en wissel om met worstjes en wat "zwarte spek" zal worden want er zijn barbaren tussen die niet van gerookt "duur' vlees houden .. (lees alleen kip en that's it)
Na een 15-30 max 45 minuten leg ik de vis en bv de picanha terug erop om verder door te garen .alleen omdat ik dan actiever op het eten let is dat minder erg
in de tussentijd heeft het gepeupel zich vol gegeten met al het andere .. en blijft er voor mij en de "kenners" de lekkernij-en over
Het toetje kan ik dan rustig maken terwijl de rest de tafel afruimt ..(goeie deal)
Maar voor jou zou ik bv lekker een 2 weken van te voren een "proef' houden .. nodig wat andere vrienden oid uit en maak dan een kip rollade van kipfilet met spek en chocolade .. ja chocolade is vreemd maar o zo lekker .. zeker als je bv wat passievrucht/ananas en appel in het midden v.d rollade doet (chocolade aan het eind eroverheen strooien..en laten smelten ..
De proef is de mini versie van je 3 gangen .. waar je probeert te "timen" wanneer je wat op de bbq legt ..
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 25-11-2020 22:48 ]
Tja vanalles
Die verschillende dingen wil je tegelijk klaar hebben? Uitdagend. Zou persoonlijk eerst de zalm doen, dan pp opwarmen (heb je dus eerder klaar gemaakt), temp omhoog en dan staartstuk. Zijn dan meteen 3 gangen (gewoon kleine porties houden, sla of andere groenten er bij). Heerlijk om zo te doen avond vullend.BreiTech schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:11:
[...]
Thans voor de feedback.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
als het lekker weer is c,q je hebt een lekkere beschutte plek is het 3de deel ook lekker bij een open vuurRoelsRules schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:49:
[...]
Die verschillende dingen wil je tegelijk klaar hebben? Uitdagend. Zou persoonlijk eerst de zalm doen, dan pp opwarmen (heb je dus eerder klaar gemaakt), temp omhoog en dan staartstuk. Zijn dan meteen 3 gangen (gewoon kleine porties houden, sla of andere groenten er bij). Heerlijk om zo te doen avond vullend.
hmm marshmellows met koekjes ..
Tja vanalles
Waarom de 6qt? Ik heb de 9qt genomen die enkel in de hoogte verschilt met de 6qt. Ik heb een ikea senior van ik denk 3l en die was een beetje klein als je ossobuco wilt maken of een hoeveelheid stoofvlees.Ebbao schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:19:
Ik heb mijn assortiment gietijzer uitgebreid met een windmill DO 6 qt. Gelijk handschoenen erbij genomen, meer dan prima aanbiedingen bij vuurenrook!
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 26-11-2020 06:47 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Allen bedankt voor de reacties.
Plan is:
Voorgerecht:
- Skillet met Nachos + Pulled Pork
Hoofdgerecht:
- Ribfingers
- Picanha
- Zalm op sederhout
Nagerecht:
- Applecrumble van de BBQ
Ik heb een Masterbuilt Gravity en Grandhall Gasbarbecue tot mijn beschikking dus ik denk dat het mogelijk moet zijn.
Plan is:
Voorgerecht:
- Skillet met Nachos + Pulled Pork
Hoofdgerecht:
- Ribfingers
- Picanha
- Zalm op sederhout
Nagerecht:
- Applecrumble van de BBQ
Ik heb een Masterbuilt Gravity en Grandhall Gasbarbecue tot mijn beschikking dus ik denk dat het mogelijk moet zijn.
Hier mee eens inderdaad. Bereiding is veeeeeeel meer van invloed dan 'kwaliteit' varkens.Paitor schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:30:
[...]
Ik heb de een keer goedkope ribs gehaald in een doos van 15 KG bij de Sligro en daarvoor altijd bij de keurslager voor de dubbele prijs. Mijn eigen fouten (of kunsten) tijdens het bereidingsproces waren altijd veel belangrijker dan het vlees.
Echter haal ik mijn spareribs direct bij het lokale slachthuis. Hier kost spareribs 4,50 euro per kilo. Alles van varken kost daar tussen de 3-5 euro per kilo. En een mooie beleving met de halve varkens die aan haken hangen. Enigste nadeel zijn de vroege sluitingstijden, dus in mijn lunch pauze ga ik er vaak langs.
en waar is hiersteel123 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:16:
[...]
Hier mee eens inderdaad. Bereiding is veeeeeeel meer van invloed dan 'kwaliteit' varkens.
Echter haal ik mijn spareribs direct bij het lokale slachthuis. Hier kost spareribs 4,50 euro per kilo. Alles van varken kost daar tussen de 3-5 euro per kilo. En een mooie beleving met de halve varkens die aan haken hangen. Enigste nadeel zijn de vroege sluitingstijden, dus in mijn lunch pauze ga ik er vaak langs.
Hebben jullie nog goeie BBQ kerstcadeau tips (max. 25e)
Het is weer lootjes tijd en ik zoek een paar leuke BBQ cadeaus.
Al heb ik wat gevonden, misschien hebben jullie nog aanvullingen?
- 15,00 BBQ-sauzen, rubs & marinades
- 23,50 Het vuur de baas. Alle geheimen van het BBQ genootschap in één overzichtelijk handboek
- 14,50 Rookplank Ceder hout
- 11,- Magic Dust rub
- 14,- All purpose Viking Rub
Eventueel lijst aanvullen voor andere tweakers?
- 23,50 Het vuur de baas. Alle geheimen van het BBQ genootschap in één overzichtelijk handboek
- 11,- Magic Dust rub
Eventueel lijst aanvullen voor andere tweakers?

kijk eens op de site van de bbq rebel voor 25 euro heb je iets van 8 soorten rubs in alle smaken en 1 of 2 sausjes erbij.Zaratrass schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:53:
- 11,- Magic Dust rub
Eventueel lijst aanvullen voor andere tweakers?![]()
Heb je een geweldig pakket.
Ubersimpel maar verdomd lekker : Indonesisch stoofpotje.\Ebbao schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:19:
1.5 kilo rundvlees
2 sereh stengels
stuk of 6 uien
stuk of 9 tenen knoflook
3 tomaten
lente uitje
250 ml ketjap manis
330 ml water
peper/zout
Rundvlees in stukken snijden, beetje kruiden naar smaak met peper en zout.
Ui grof snijden, knoflook fijn snijden
Rundvlees even vlug aanbraden in je DO en er weer uit
Ui en knoflook met wat boter of olie in de DO aanzetten tot het glazig is
Rundvlees erbij
Water en ketjap erbij
Aan de kook brengen
tomaat grof snijden en toevoegen samen met de gekneusde sereh
pruttelen maar
Smaak aanpassen door langer of korter pruttelen, meer of minder peper/zout/ketjap
Variaties:
Pepertje in je stoofpot
2 stuks laurier of daon juruk perut blaadjes
1 kemirienoot geraspt
Serveren met dikke fritten of rijs
Gisteravond weer even met de polar grill gespeeld, deze keer een zalm en tijgergarnalen
Meer foto's binnenkort op de FB groep
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb sinds gisteren deze: https://www.beslist.nl/tu...raad_Mop_Katoen_saus.htmlZaratrass schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:53:
- 11,- Magic Dust rub
@Ebbao
Wat ook lekker is stoofpotje met wild (zwijn). Eerst spekjes uitjes en wortel aanzetten in DO Halve kilo of kilo wildzwijn goulash toevoegen , dan afblussen met water en rode wijn. Stoven totdat vlees zacht is en serveren met diverse geroosterde groenten (knolselderij pastinaak en zoete aardappels). Gaat bij ons thuis ( 2 volwassenen en 1 puber en 2 onder de tien) schoon op en dan wordt er gevraagd is er nog meer.
Wat ook lekker is stoofpotje met wild (zwijn). Eerst spekjes uitjes en wortel aanzetten in DO Halve kilo of kilo wildzwijn goulash toevoegen , dan afblussen met water en rode wijn. Stoven totdat vlees zacht is en serveren met diverse geroosterde groenten (knolselderij pastinaak en zoete aardappels). Gaat bij ons thuis ( 2 volwassenen en 1 puber en 2 onder de tien) schoon op en dan wordt er gevraagd is er nog meer.
Vrijwel alle boeken van Raichlen doen het ook voor 15 euro, zijn ook zeker niet verkeerd! Met Vuur! ben ik bijvoorbeeld heel blij, sla het regelmatig nog eens open voor inspiratie.Zaratrass schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:53:
- 11,- Magic Dust rub
Verder is rookmot (of een CSG) ook ongeveer die prijs en zeker een aanrader in de winter. Kun je met kerst de gerookte zalm op tafel zetten van het sinterklaaskado
@Koffie Zalm op de plank gespijkerd lijkt mij ook enorm leuk om te doen!
Vandaag kwam er een pakketje binnen van marmelot, weer 500 vacumeerzakken op voorraad
Heeft er iemand nog een recept voor wilde gans? Zoek een mooie basis voor een stoofpot.
Vandaag kwam er een pakketje binnen van marmelot, weer 500 vacumeerzakken op voorraad
Heeft er iemand nog een recept voor wilde gans? Zoek een mooie basis voor een stoofpot.
[ Voor 21% gewijzigd door Hari-Bo op 26-11-2020 13:35 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik heb Solvercrest vacuummachine van Lidl met Zakken van Marmalot, en ik kan uit eigen ervaring vertellen, het werkt prima! Ik heb rouw Rib-eye mee ingepakt, gebakken Brisket, halve kip die al gaar was, en alles ging goed.copykat schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:30:
[...]
update: (voor andere gebruikers of toekomstige gebruikers van consumenten vacumeermachines ook interesant.)
antwoord van de webshop:
Ons eigen merk vacuumzakken en vacuumrollen zijn BPA vrij, geschikt voor souse-vide koken (tot 90 graden verhitbaar) en kosten een fractie van de prijs van bekende merken.
Deze vacuumzakken en vacuumrollen met microstructuur (90 micron dik) zijn geschikt voor bijna alle modellen vacuummachines zoals Solis, La-Va, Foodsaver, Wartmann, Vacsy, Vacum, Krups, Domo, Tefal, Bestron, Princess, Jolly, Safefood, Il Professionista, Easyvac, Rommelsbacher, Steba, Caso, Gastroback, Genius, Or, Orved, Seal a Meal, Mark enz. ved, Seal a Meal, Mark enz. Echter niet geschikt voor silvercrest vacuummachines!
De wartmann zakken en rollen zijn wel geschikt.
maar dan is het voordeel weg. marmelot: 20x600x2stuks is 7,95 en wartmann is 10,95.
dit kan een voordeel zijn:
GESCHIKT VOOR SOUSE-VIDE KOKEN EN OPWARMEN IN DE MAGNETRON.
Marmalot ook maar een vraagje gesteld.
kijken wat daar uit komt.
Ik wilde deze weeks eens kijken met een black week actie of de lidl vacumeermachine wat goedkoper zou worden maar helaas die € 25 is wel goedkoop natuurlijk. Dus ik dacht ga bestellen maar deze was niet meer te koop en zag ik in de winkel voor € 40 euro een soort upgrade liggen volgens mij, dus heb ik deze maar meegenomen.
:strip_exif()/f/image/pUsQ0vpGUzijZcWPYM69bQpQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog niet in gebruik genomen maar wel een mooi een smoes om eens een flinke run pulled pork te maken
:strip_exif()/f/image/pUsQ0vpGUzijZcWPYM69bQpQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog niet in gebruik genomen maar wel een mooi een smoes om eens een flinke run pulled pork te maken
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Deze heeft een rol houder en een snij mes. die andere is meer zelf eerst snijden dicht sealen tot zak en weer afsnijden. rolletje er naast bewaren.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik heb vandaag wat entrecotes binnengekregen. De plakken zijn ongeveer 1,5 cm dik.
Zaterdag wil ik ze bereiden. Het liefste medium rare op de sear gate van de weber.
Als ik het vlees direct boven de kolen (200-250 graden celcius) bereid denk ik dat ik 2 minuten per kant nodig heb.
Het is de eerste keer dat ik entrecotes op een BBQ bereid.
Hebben jullie eventueel aanvullende adviezen? Misschien korter/langer?
Zaterdag wil ik ze bereiden. Het liefste medium rare op de sear gate van de weber.
Als ik het vlees direct boven de kolen (200-250 graden celcius) bereid denk ik dat ik 2 minuten per kant nodig heb.
Weet iemand waar ik een heat deflector voor een weber (57cm) kan vinden?/
Bij de Master-Touch GBS Premium E-5775 Houtskoolbarbecue Ø 57 cm lijkt hij erbij te zitten. Maar kan het artikel niet los vinden.
Bij de Master-Touch GBS Premium E-5775 Houtskoolbarbecue Ø 57 cm lijkt hij erbij te zitten. Maar kan het artikel niet los vinden.
:strip_exif()/f/image/jBmPm50XWmUKcURnMt7JXTf3.jpg?f=fotoalbum_large)
@Zaratrass hitteschild kan ook een alu bak zijn (van dat wegwerpspul) als het er niet 10 uur in zit. Of een oud bord.
Voor wat je entrecotes betreft, lastig om tijden te geven. Leg je ze zo uit de koelast op het rooster of of kamer temperatuur? Hoe heet zijn je kolen? En zo kan ik nog wel een paar variabelen bedenken (ras en ouderdom van de koe).
Kijken, ruiken en voelen is belangrijk maar dat vergt ervaring.
Voor wat je entrecotes betreft, lastig om tijden te geven. Leg je ze zo uit de koelast op het rooster of of kamer temperatuur? Hoe heet zijn je kolen? En zo kan ik nog wel een paar variabelen bedenken (ras en ouderdom van de koe).
Kijken, ruiken en voelen is belangrijk maar dat vergt ervaring.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@Zaratrass daar ben ik ook naar op zoek geweest maar ik ga voor een stenen plaat of terracotta schaal. houd tevens meer warmte vast dus zal de temperatuur stabiel helpen houden.
Goed idee... Waarmee zou je die gaan onder steunen? 2 bakstenen?douwe.nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:16:
@Zaratrass daar ben ik ook naar op zoek geweest maar ik ga voor een stenen plaat of terracotta schaal. houd tevens meer warmte vast dus zal de temperatuur stabiel helpen houden.
edit zullen die terracotta schalen die warmte aankunnen?
[ Voor 8% gewijzigd door Zaratrass op 27-11-2020 10:41 ]
Ik heb Weber gemaild hierover, maar deze is niet los te krijgen en ze zijn voorlopig ook niet van plan deze los te verkopen.Zaratrass schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:07:
Weet iemand waar ik een heat deflector voor een weber (57cm) kan vinden?/
[Afbeelding]
Denk een prima tijd, onder de aanname dat je de steaks een 30-60 minuten van te voren uit de koelkast hebt getrokken en je ze dan niet direct op tafel zet (dus in oven of onder alufolie laten rusten (en daarmee wordt de binnenkant nog iets minder rare).Zaratrass schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:57:
Ik heb vandaag wat entrecotes binnengekregen. De plakken zijn ongeveer 1,5 cm dik.
Je hebt nog geen thermometer waarmee je er even in kunt prikken neem ik aan?
[ Voor 3% gewijzigd door Paitor op 27-11-2020 10:24 ]
Leuk dingentje, wat is dat BBQ ding?Koffie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:58:
[...]
Ubersimpel maar verdomd lekker : Indonesisch stoofpotje.\
1.5 kilo rundvlees
2 sereh stengels
stuk of 6 uien
stuk of 9 tenen knoflook
3 tomaten
lente uitje
250 ml ketjap manis
330 ml water
peper/zout
Rundvlees in stukken snijden, beetje kruiden naar smaak met peper en zout.
Ui grof snijden, knoflook fijn snijden
Rundvlees even vlug aanbraden in je DO en er weer uit
Ui en knoflook met wat boter of olie in de DO aanzetten tot het glazig is
Rundvlees erbij
Water en ketjap erbij
Aan de kook brengen
tomaat grof snijden en toevoegen samen met de gekneusde sereh
pruttelen maar
Smaak aanpassen door langer of korter pruttelen, meer of minder peper/zout/ketjap
Variaties:
Pepertje in je stoofpot
2 stuks laurier of daon juruk perut blaadjes
1 kemirienoot geraspt
Serveren met dikke fritten of rijs![]()
Gisteravond weer even met de polar grill gespeeld, deze keer een zalm en tijgergarnalen
Meer foto's binnenkort op de FB groep
Ik heb een inkbird-4T 2.. dus dat zou niet zo groot probleem zijn. Ik heb de thermometer nog niet getest op hot en fast overigens.Paitor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:24:
[...]
Denk een prima tijd, onder de aanname dat je de steaks een 30-60 minuten van te voren uit de koelkast hebt getrokken en je ze dan niet direct op tafel zet (dus in oven of onder alufolie laten rusten (en daarmee wordt de binnenkant nog iets minder rare).
Je hebt nog geen thermometer waarmee je er even in kunt prikken neem ik aan?
Uurtje voor bereiden flink aan alle kanten zouten en onbedekt terug in de koelkast, liefst op een rooster.Zaratrass schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:57:
Dan inderdaad een minuut of 2/3 op de BBQ, even laten rusten en eten maar..
Gezien het weinige vet in een entrecote, zou ik eerder voor iets te rood gaan dan te ver doorgegaard, maar dat is geheel mijn voorkeur.
* vso zag de topic warning niet Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic dus <snip> copy & paste ..
[ Voor 110% gewijzigd door vso op 27-11-2020 11:44 ]
Tja vanalles
je kan 3 bakstenen pakken zodat hij stabiel staat, je kan ook rvs gaas van de bouwmarkt pakken en daar een strook van szagen/ slijpen en er een ring van maken.Zaratrass schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:19:
[...]
Goed idee... Waarmee zou je die gaan onder steunen? 2 bakstenen?
edit zullen die terracotta schalen die warmte aankunnen?
Terracotta (aardewerk) wordt gebakken tussen de 900 en 1400 graden, afhankelijk van beoogd gebruik. die hitte moet wel lukken denk ik.
RVS achtige meuk heeft met pech een laag coating die moet je eraf branden .niet echt handig incombo met voedsel .. just sayingdouwe.nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:59:
[...]
je kan 3 bakstenen pakken zodat hij stabiel staat, je kan ook rvs gaas van de bouwmarkt pakken en daar een strook van szagen/ slijpen en er een ring van maken.
Terracotta (aardewerk) wordt gebakken tussen de 900 en 1400 graden, afhankelijk van beoogd gebruik. die hitte moet wel lukken denk ik.
Tja vanalles
Een Polar Grill : Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Goed punt, nooit aan gedacht. thx.vso schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:08:
[...]
RVS achtige meuk heeft met pech een laag coating die moet je eraf branden .niet echt handig incombo met voedsel .. just saying
wat handig is voordat je het in de bbq neer mikt, als het 1 en al rvs metaal is kan het wel, een kras/zaagsnede en ff buiten laten liggen zal wellicht snel tonen of het gecoate meuk is .. of volledig RVS metaal.
Tja vanalles
Makkelijker is een goedkope magnetron oven rooster kopen met pootjes.
Tik in ggle magnetron oven rooster en afbeeldingen...
Succes verzekerd.
Dat zou voldoende hitte bestendig moeten zijn.
Of dat is nu juist die gecoate draad. 🤔
Deze mag de BBQ in is rond en heeft pootjes.....🥳
Succes verzekerd.
[ Voor 19% gewijzigd door copykat op 27-11-2020 12:54 ]
tja je kan ook gewoon in de 15,- bbq neermikken en gewoon lekker heet stokencopykat schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:51:
Makkelijker is een goedkope magnetron oven rooster kopen met pootjes.
Succes verzekerd.
het gaat er meer om dat je die meuk niet in je voedsel wil laten komen .. wil niet zeggen dat het niet bruikbaar is ..
Tja vanalles
Heb laatst 1.5 - 1 - 0.5 op 130 graden gedaan en ben zeer tevreden over het resultaat.iscara schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:56:
[...]
Inpakken is essentieel toch gewoon koken van de ribs(raichlen zegt het zelf)
Ik doe het nooit en vind het prima.
Zelf doe ik tegenwoordig ook de 1.5-1-0.5 methode door de temperatuur iets hoger te houden en dat gaat eigenlijk helemaal goed. Zie hier.
Morgen nog een keer proberen
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
ga ik ook doen.. vorige keer waren ze te droog! Heb net 8 Ribs binnen, dus ik kan er weer tegenaan.Quadradial schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:39:
[...]
Heb laatst 1.5 - 1 - 0.5 op 130 graden gedaan en ben zeer tevreden over het resultaat.
Morgen nog een keer proberen
Je kan bij een officiele weber dealer alle reserve onderdelen los bestellen, ze hebben daar een boek met onderdeel nummers. Zo heb ik ook een keer mn weber omgebouwd van het simpele as-schoteltje, naar de uitneembare as opvang.demo31051987 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:22:
[...]
Ik heb Weber gemaild hierover, maar deze is niet los te krijgen en ze zijn voorlopig ook niet van plan deze los te verkopen.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Nog een goede tip voor dit weekend zitten aardig dikke deals tussen heb zelf 10 picanhas en 10 tomahawks besteld voor in de diepvries en paar kilo extrecote en ribeye.
https://www.beimerpremium.nl/
Fantastisch daar worden dieren geslacht en verkocht die nooit verkocht hadden mogen worden.. bron Google.Demiesehv schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:13:
Nog een goede tip voor dit weekend zitten aardig dikke deals tussen heb zelf 10 picanhas en 10 tomahawks besteld voor in de diepvries en paar kilo extrecote en ribeye.
Google is je bron? Sinds wanneer is dat een nieuwsoutlet?Technofreakz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:20:
[...]
Fantastisch daar worden dieren geslacht en verkocht die nooit verkocht hadden mogen worden.. bron Google.
<iframe title="vimeo-player" src="https://player.vimeo.com/video/329830888" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Ebbao schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:07:
[...]
Google is je bron? Sinds wanneer is dat een nieuwsoutlet?
Ze verkochten daar gewoon zieke koeien die niet voor consumptie geschikt waren.
De laatste 2 picanha’s van daar heb ik weg gegooid zo slecht was de kwaliteit. Ik gooi niet snel eten weg... De ribeye, tomahawk en ossenhaas was dan weer wel OK...Demiesehv schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:13:
Kan het niet aanraden ondanks de super lage prijs.
Beimer slacht (verwerkt) melkkoeien. Daar kan en mag je wat van vinden. De kwaliteit is best prima (meestal). Voor 7 euro per kilo heb ik nog geen betere rib eye gegeten.
Riblappen, spare ribs etc. Eigenlijk allemaal top.
Mag zijn, maar dan liever niks... Na deze verhalen ga ik daar al helemaal niet bestellenMarkprinsen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:18:
Beimer slacht (verwerkt) melkkoeien. Daar kan en mag je wat van vinden. De kwaliteit is best prima (meestal). Voor 7 euro per kilo heb ik nog geen betere rib eye gegeten.
Ik bedoel, 7 euro voor een kilo ribeye?
De verhalen die rond gaan zijn nergens bekrachtigd voor zover ik weet. Ze zijn m.i. ook wel vrij open in het feit dat ze melkkoeien gebruiken voor vlees productie. Ieder z'n meug natuurlijk.
Het vlees van een melkkoe is in de praktijk vaak scharrelvlees. De koeien krijgen goed voer en staan in de winter warm en droog. Daarmee kun je wel zeggen dat ze een prima leven hebben gehad.
Voordat een melkkoe wordt geslacht zal hij snel een jaar of 6 oud zijn. Zou iets minder mals kunnen zijn dan van een mestkoe die 1-2 jaar oud is.
Geen idee waarom wordt gerefereerd aan nvwa. Alle nog gezonde melkkoeien gaan op den duur naar de slachterij. Daar is helemaal niks mis mee.
Voordat een melkkoe wordt geslacht zal hij snel een jaar of 6 oud zijn. Zou iets minder mals kunnen zijn dan van een mestkoe die 1-2 jaar oud is.
Geen idee waarom wordt gerefereerd aan nvwa. Alle nog gezonde melkkoeien gaan op den duur naar de slachterij. Daar is helemaal niks mis mee.
Alleen je hele leven zwanger zijn en dus elk jaar bevallen lijkt mij geen pretje.nokiaan958GB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:51:
Het vlees van een melkkoe is in de praktijk vaak scharrelvlees. De koeien krijgen goed voer en staan in de winter warm en droog. Daarmee kun je wel zeggen dat ze een prima leven hebben gehad.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
pff dat malse vlees .. het is juist lekker als je wat te kauwen hebt .. dat het vlees en pees/vet oid wat meer door elkaar zit en dat is als het goed is wat oudere dieren ..
Tja vanalles
Sorry @vso maar daar kan ik het niet mee eens zijn.
You don't need eyes to see, you need vision
zoiezo mag dat .. meningen mogen verschillen, zolang je begrijpt dat ik klaar ben met de beperkte keuze v.d supermarkt ..Yalopa schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:42:
Sorry @vso maar daar kan ik het niet mee eens zijn.
er zijn zoveel meer delen v.d koe die niet in de winkel ligt .. of relatief "jong' vlees ..
Tja vanalles
Vandaag voor het eerst pulled pork proberen.
Dryrub zit erop en nu een uurtje laten intrekken.
En... vandaag mijn “modje” proberen.
:strip_exif()/f/image/KzQUdnzhIoCAq2KXTuB1nfch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1ULUuNcNDKa3kq56gsijiKDs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sG8WUo55JxbIBvSJmHe0Kdcn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dryrub zit erop en nu een uurtje laten intrekken.
En... vandaag mijn “modje” proberen.
:strip_exif()/f/image/KzQUdnzhIoCAq2KXTuB1nfch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1ULUuNcNDKa3kq56gsijiKDs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sG8WUo55JxbIBvSJmHe0Kdcn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2nGMABB7la7QPGuTh3zS8xzx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door streamnl op 28-11-2020 09:55 ]
Die zien er heerlijk uit man!! EnjoyBlommie01 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Spareribs volgens de 3-2-1 methode....
Boterzacht
Welke Rub en saus heb je gebruikt?
Eindelijk van een appartement naar een eengezinswoning! Dat betekent een achtertuin en een fatsoenlijke bbq in plaats van goedkope action dingen.
De Weber Master Touch Premium met Sear grate is gearriveerd. Samen met Herqs easy bbq thermometer, mooi setje bbq gerei, grillborstel en een Weber brikettenstarter.
Het plan is om op 2e kerstdag pulled pork te serveren. Eerst nog maar even oefenen.

De Weber Master Touch Premium met Sear grate is gearriveerd. Samen met Herqs easy bbq thermometer, mooi setje bbq gerei, grillborstel en een Weber brikettenstarter.
Het plan is om op 2e kerstdag pulled pork te serveren. Eerst nog maar even oefenen.
De picanha van de Hanos van Deense Frieslander, not bad!
De MB met de charcoal basket is echt een meerwaarde. Van indirect 115C naar inferno modus in 2 minuten. Searen ging nog nooit zo goed met het vlees zo dicht bij de kolen. Bij Sgt Crispy zit het rooster 10cm hoger en dan merk je toch wel.
De MB met de charcoal basket is echt een meerwaarde. Van indirect 115C naar inferno modus in 2 minuten. Searen ging nog nooit zo goed met het vlees zo dicht bij de kolen. Bij Sgt Crispy zit het rooster 10cm hoger en dan merk je toch wel.
wat denk je dat er in de natuur gebeurt?Morpheusk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:09:
[...]
Alleen je hele leven zwanger zijn en dus elk jaar bevallen lijkt mij geen pretje.
hier in de regio staan op verschillende reclameborden voor (bijvoorbeeld Black Angus) vlees in dezelfde wei als waar het vleesvee in loopt.
Ik snap dat het heel dichtbij komt maar toch veel beter dan vlees uit (zuid)amerika?
Of kijk eens op koopeenkoe.nl. Daar kun je een deel van een (nog te slachten) koe kopen.
Rub heb ikzelf gemaakt: zout, peper, komijn, Chili, knoflook, paprika en bruine suiker.Zaratrass schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:55:
[...]
Die zien er heerlijk uit man!! Enjoy
Welke Rub en saus heb je gebruikt?
Barbecue saus was een van de Sligro die ik nog had.
Ik ben de laatste tijd mn nieuwe app (www.slogrill.eu) flink aan het uittesten met mn bbq 
Dit was de bbq session van Memphys Dry Ribs van vorige week:
:strip_exif()/f/image/t30wADlKCN5QvvlZK3gVYLCi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/POsnUGovtZ0VRNZufnx3BD2g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nAa0XjrdfRfbk739XOpCUAcH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t30wADlKCN5QvvlZK3gVYLCi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/POsnUGovtZ0VRNZufnx3BD2g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nAa0XjrdfRfbk739XOpCUAcH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8zLCEWHpHSEfFeuLWPVr50FQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar gisteren ging ik helemaal los voor mijn doen:
Had een paar vrienden over (corona proef, max 3 man...)
- Short ribs
- Spare ribs
- Texas jalapenos cheddar cheese worsten
Daarbij had ik groentes in zoetzuur ingemaakt (pickled), een aardappel salade gemaakt, wit brood sneetjes, etc.. was echt goed geworden!
:strip_exif()/f/image/94TiCSZotIogr5WSLrawowDZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OZS7FvEDuIYT2NFYJBqjctj4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l7BjPy2A94epKKf5YlM0uGHI.jpg?f=fotoalbum_large)
Had een paar vrienden over (corona proef, max 3 man...)
- Short ribs
- Spare ribs
- Texas jalapenos cheddar cheese worsten
Daarbij had ik groentes in zoetzuur ingemaakt (pickled), een aardappel salade gemaakt, wit brood sneetjes, etc.. was echt goed geworden!
:strip_exif()/f/image/94TiCSZotIogr5WSLrawowDZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OZS7FvEDuIYT2NFYJBqjctj4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l7BjPy2A94epKKf5YlM0uGHI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qv3Q9ISJ3uic795tjAWUSsfi.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen Android app?galadril schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:23:
Ik ben de laatste tijd mn nieuwe app (www.slogrill.eu) flink aan het uittesten met mn bbq
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Prijs? Iedereen kan toch de Hanos maar binnen tegenwoordig?Chevy454 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:02:
De picanha van de Hanos van Deense Frieslander, not bad!
American Express vraagbaak
Zover ik zie, inderdaad alleen Android.
En ik kan ook niets vinden wat er op lijkt voor de iPhone.
Jammer, een leuke app om alles bij te houden.
Zonder aanbieding Frieslander €15 ex. btw. Andere soorten iets van €15 tot €20 ex. btw de kiloStinger_Ventura schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:38:
[...]
Prijs? Iedereen kan toch de Hanos maar binnen tegenwoordig?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Geen idee van de prijs maar dacht 15 ex BTW. En als je WBQA lid bent krijg je een Hanos pas.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:38:
Prijs? Iedereen kan toch de Hanos maar binnen tegenwoordig?
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism