Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56

copykat

Good copy isn't bad

lexus305 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:52:
[...]

Ik heb de rollen folie hier vandaan gehaald voor de lidl vacumeermachine, werkt goed.

https://www.marmelot.com/...kken-micro-structuur.html
update: (voor andere gebruikers of toekomstige gebruikers van consumenten vacumeermachines ook interesant.)
antwoord van de webshop:
Ons eigen merk vacuumzakken en vacuumrollen zijn BPA vrij, geschikt voor souse-vide koken (tot 90 graden verhitbaar) en kosten een fractie van de prijs van bekende merken.
Deze vacuumzakken en vacuumrollen met microstructuur (90 micron dik) zijn geschikt voor bijna alle modellen vacuummachines zoals Solis, La-Va, Foodsaver, Wartmann, Vacsy, Vacum, Krups, Domo, Tefal, Bestron, Princess, Jolly, Safefood, Il Professionista, Easyvac, Rommelsbacher, Steba, Caso, Gastroback, Genius, Or, Orved, Seal a Meal, Mark enz. ved, Seal a Meal, Mark enz. Echter niet geschikt voor silvercrest vacuummachines!

De wartmann zakken en rollen zijn wel geschikt.

maar dan is het voordeel weg. marmelot: 20x600x2stuks is 7,95 en wartmann is 10,95.

dit kan een voordeel zijn:
GESCHIKT VOOR SOUSE-VIDE KOKEN EN OPWARMEN IN DE MAGNETRON.

Marmalot ook maar een vraagje gesteld.
kijken wat daar uit komt.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:09
copykat schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:30:
[...]

update: (voor andere gebruikers of toekomstige gebruikers van consumenten vacumeermachines ook interesant.)
antwoord van de webshop:
Ons eigen merk vacuumzakken en vacuumrollen zijn BPA vrij, geschikt voor souse-vide koken (tot 90 graden verhitbaar) en kosten een fractie van de prijs van bekende merken.
Deze vacuumzakken en vacuumrollen met microstructuur (90 micron dik) zijn geschikt voor bijna alle modellen vacuummachines zoals Solis, La-Va, Foodsaver, Wartmann, Vacsy, Vacum, Krups, Domo, Tefal, Bestron, Princess, Jolly, Safefood, Il Professionista, Easyvac, Rommelsbacher, Steba, Caso, Gastroback, Genius, Or, Orved, Seal a Meal, Mark enz. ved, Seal a Meal, Mark enz. Echter niet geschikt voor silvercrest vacuummachines!

De wartmann zakken en rollen zijn wel geschikt.

maar dan is het voordeel weg. marmelot: 20x600x2stuks is 7,95 en wartmann is 10,95.

dit kan een voordeel zijn:
GESCHIKT VOOR SOUSE-VIDE KOKEN EN OPWARMEN IN DE MAGNETRON.

Marmalot ook maar een vraagje gesteld.
kijken wat daar uit komt.
Als een product geschikt is voor zulks een lange lijst van apparaten, maar niet dat ene merk van Lidl, dan vraag ik mij toch af waarom... de technologie in dat soort apparaten is toch ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Vertor schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:56:
[...]

Als een product geschikt is voor zulks een lange lijst van apparaten, maar niet dat ene merk van Lidl, dan vraag ik mij toch af waarom... de technologie in dat soort apparaten is toch ongeveer hetzelfde.
Temperatuur / vermogen om op temperatuur te houden anders?
Zou je de specs van die andere moeten vergelijken.
Silvercrest specs uit manual zijn: max 30cm breed, 1 kant structuur(punten of groeven) 0,17 tot0,29mm dik(170-290u) vervaardigd van nylon(pa)-pe. BPA vrij en sousvide geschikt.

En waarom zouden ze hun eigenmerk niet leveren als t wel werkt?
Is geen enkele reden voor dan teveel klachten gekregen dat de seal niet goed is dichtgeschroeit.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een Lidl gehad en nu een Solis .
Lijkt hetzelfde te werken, afzuiging en afwerking is beter bij Solis.

Rollen van Hendi, huismerk van de Hanos. Ging in beide prima.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:38:
Ik heb een Lidl gehad en nu een Solis .
Lijkt hetzelfde te werken, afzuiging en afwerking is beter bij Solis.

Rollen van Hendi, huismerk van de Hanos. Ging in beide prima.
Geen pas van de Hanos. 🙁
Zijn die rollen ongeveer de zelfde prijs als die marmalot?

Ik begrijp dat zo'n vacuümpomp van een duurder merk krachtiger en beter is, net zoals de rubberseals een langere levensduur hebben en vermoedelijk van de start een hogere afsluitings coëficient hebben wat resulteert in een hogere graad van vacuüm.
Als ik deze stuk gebruik dan is het tijd voor duurder/beter. Tot die tijd is 25 euro een koopje om t te proberen.
De meeste andere merk apperaten zijn ongeveer vanaf 60-70 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:53:
[...]

Geen pas van de Hanos. 🙁
Zijn die rollen ongeveer de zelfde prijs als die marmalot?
Hanos is nu ook voor het gepeupel open.

Pff ik meen dat een brede en smalle rol samen iets van 12E ex btw zijn. Maar dat is iets wat een stemmetje in mijn hoofd mij zegt, ik heb geen bonnen of actuele prijsinformatie bij de hand.
Ik begrijp dat zo'n vacuümpomp van een duurder merk krachtiger en beter is, net zoals de rubberseals een langere levensduur hebben en vermoedelijk van de start een hogere afsluitings coëficient hebben wat resulteert in een hogere graad van vacuüm.
Als ik deze stuk gebruik dan is het tijd voor duurder/beter. Tot die tijd is 25 euro een koopje om t te proberen.
De meeste andere merk apperaten zijn ongeveer vanaf 60-70 euro.
Zeker. Die solis is ±90E. Die Lidl is 25E.
Solis is zeker niet 4x beter.

Vacuum is wat beter (maarja het blijft niet perfect), afwerking ook (maar ik ben daar gevoelig voor...) en de afkoeltijd voor het sealrandje leek me langer te duren. Dat laatste is alleen irritant/relevant als je veel/meer rollen of zakjes gebruikt. (bij een rol seal je 2x, bij een zak 1x)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eindelijk eens tijd gehad om sous vide vs smoker ribben te maken.

Ribben met basis bbq rub gemaakt de vrijdag. Om 19.30 in het waterbad op 68 graden voor 20.5 uur. Daarna op de kamado met een blokje hickory voor een uurtje om wat rook op te pikken en de glaze erop te doen. De Q zat op 90C.

Zagen er heel mooi uit, het vlees kwam met een kleine trek mooi van het bot eraf. Maar beperkt qua smaak en textuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BfQFS4sz1s8qjXBTdBW7lxN6no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NbUOc52gOtEqqvv55zJuJkI.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag had ik nog een rack liggen en de kamado had nog wat kooltjes erin. Dus op 110C en exact dezelfde kruiden gemaakt. Na 2 uur met een tandenstoker geprikt en gaar. Natuurlijk niet mooi van het botje gezien de korte tijd maar wel erg smaakvol en een beetje stevige textuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztYLVTuVnUcJxHYe9lcr1Oy68EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMMWvijmPOvimuEGB3n7RE2D.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie van de jury: jammer dat we gisteren slechte ribben hadden. Deze bbq only ribben waren 10 keer beter ondanks dat ze niet schoon van het botje kwamen.

* Chevy454 gaat weer terug naar het tekenbord.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 08-11-2020 14:05 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Heb het idee dat het grootste deel van de ribben welke Nederlanders eten voor gegaarde ribs zijn, vooral als je koopt bij de sparerib express achtige toko's dmv thuisbezorgd. De smaak is daardoor minder uitgesproken en minder lekker, het vlees is altijd erg mals maar wie zegt dat je een val van het bot vlees wilt hebben. Ik heb veel familie leden welke Spareribs echt vreselijk smerig vinden, behalve als ik spareribs op de BGE maak. Ik begin altijd zonder saus op de BBQ met enkel een dry rub of dry rub met mosterd als onderlaag. Na een uur ga ik de spareribs met een sproeifles benevelen met gewoon kraan water. Dit doe ik elke 45 minuten. Pas na 2-3 uur breng ik de saus op de ribs aan en geef ze een plakkerig lakje. Succes gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

ShadowBumble

Professioneel Prutser

init6 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:45:
[...]

Heb het idee dat het grootste deel van de ribben welke Nederlanders eten voor gegaarde ribs zijn, vooral als je koopt bij de sparerib express achtige toko's dmv thuisbezorgd. De smaak is daardoor minder uitgesproken en minder lekker, het vlees is altijd erg mals maar wie zegt dat je een val van het bot vlees wilt hebben. Ik heb veel familie leden welke Spareribs echt vreselijk smerig vinden, behalve als ik spareribs op de BGE maak. Ik begin altijd zonder saus op de BBQ met enkel een dry rub of dry rub met mosterd als onderlaag. Na een uur ga ik de spareribs met een sproeifles benevelen met gewoon kraan water. Dit doe ik elke 45 minuten. Pas na 2-3 uur breng ik de saus op de ribs aan en geef ze een plakkerig lakje. Succes gegarandeerd.
Mijn zoontje was een giga fan van de sparerib express, maar sinds ze van de Kamado komen (3,2,1 Methode) wil hij ze iedere week eten :+ was wel even zoeken naar de juiste combi kwa kruiden maar zijn voorkeur gaat uit naar de Zoete marinade en ssparerib kruiden van Van Beekum.

Het enige wat hij mist is het "plakkerige" van de spareribs dus misschien dat ik daar nog eens naar moet kijken.

Deze week door een cursus eigenlijk de hele week de Q niet aangehad, schande natuurlijk maar dit was dus de eerste week waarin hij niet minimaal 2x per week aanstaat sinds ik hem heb. Leuk om ook wel te vermelden is dat "Wokken" in de Q ook prima gaat ik heb een mooie wok het is alleen wel veel werk voor de 5 minuten dat je drie gerechten wokt :D

Kortom dat word nog een fokertje erbij voor de Wok

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik kwam bij een slager een Varkenspoot voor 3,50 de kilo tegen.
Vond het wel een leuke prijs, dus eens geprobeerd een schweinenaxe te maken.

Eerst een 5 dagen in een brine gegooid, had eigenlijk een week moeten zijn, maar het kwam helaas zo uit.
Volgende recept (gevonden op bbq forum) gebruikt:

Klassische Brine für Schweinefleisch wie z. B. Haxen.
Dazu brauchen wir:
1 Tasse gehackte rote Zwiebel,
6 gehackte Knoblauchzehen,
1/2 Tasse Salz,
1/2 Tasse braunen Zucker,
1 TL Thymian,
1 TL Rosmarin,
2 TL Pfeffer,
1 TL Paprika,
1 TL Kümmel
4 Lorbeerblätter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUc6s7w5pFdOwyaLytghuoABvDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E02TY8QM0bghVsWHA22CbQw0.jpg?f=fotoalbum_large

Vers uit de brine, had geen tijd om hem echt te laten drogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bq1OLtMWwCZQfwpTSJRna56xZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npc2XGEWkfLP3OHt65kcT3Em.jpg?f=fotoalbum_large

Op de kleine kamado, paste net! Had blokje beuken erin en wat kersen snippers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ix5RDzZp9qTWgWYAxoBtnAJqYnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mr91UykZyQn8hNeGtKXRS2QK.jpg?f=fotoalbum_large

Zo goed als klaar, maar doordat ik de bbq niet ver genoeg terug kon laten zakken bleef de bbq op ~150 graden steken. Hierdoor was hij veel vroeger op 85 graden kern dan ik had gehoopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UKFlf5J1O74JTBUVNwu1f5fN54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUDTKbxwLbOAeyjuizP812Fq.jpg?f=fotoalbum_large

En eraf en wat versneden. Was prima sappig, de vetjes waren niet helemaal meegesmolten zoals ik zou hopen, en vond de smaak nog vrij "neutraal" had nog niet echt het gevoel dat de brine veel had gedaan.

Volgende keer wat meer kruiden erop, maar weet niet zo goed wat ik dan zou willen gebruiken...

Bij diezelfde slager wat goedkope "krabbetjes" gekocht, die wilde ik gaan behandelen als spareribs. Ik hou jullie wel op de hoogte of dat wat is geworden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Dat thuiswerken komt toch wel uit soms.. eigenlijk zou ik dit weekend 2 x 2,5 kilo pulled pork maken, daar kwam helaas wat tussen. Dus vanochtend de BBQ aangestoken.

Gaat mooi zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgDVR786IkuWdLjJ_KYDAX1yqwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2knLfjxn6zHDknjIXeErpGf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 15:25
Zo te zien had iedereen door het mooie weer van afgelopen weekend hetzelfde idee om de bbq weer aan te steken. Mooi om te zien! Zelf gisteren dus ook bezig geweest met een Iberico buik sparerib van 1600 gram (van Beef & Steak). :9

Rond het middaguur begonnen met de voorbereidingen. Eerst het vlies eraf! Nou, dat viel nog niet mee. Er zat op sommige plekken toch echt nog wel wat vlies, maar na lang klooien en wikken en wegen met mijn vrouw tot de conclusie gekomen dat het meeste er al af was! 8)7

Na deze 'valse' start een Cajun rub met komijn erop gedaan en begonnen met de Weber 57 aansteken middels een snake van kokosbrikketten en kersenrookhout. Dit heb ik onze zoon van 11 laten doen. Die heeft sowieso met het meeste geholpen zodat hij het later zelf kan. Lekbak met water erbij en gaan!

Na 2 uur (en een beetje) indirect roken/garen op een temperatuur van zo'n 125 graden heb ik de ribs ingesmeerd met Jack Daniels Honey Barbecue Glaze om hem vervolgens nog iets meer dan een uur erop te houden. En het resultaat mocht er zijn! Samen met wat snackbar friet zitten smullen. Hij was heerlijk van smaak, goed gaar, door de hoeveelheid vet goed sappig en met nog een beetje een 'bite'. Van dit soort ribs had ik al gelezen dat je er geen 'fall of the bone' van moet proberen te maken. En dat was goed gelukt dus. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POw0PwzO_c8p1nUpMUTVVNBksSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KxiLkdEOuMhF5eJXFV0yF6j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Bootje schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:03:
Zo te zien had iedereen door het mooie weer van afgelopen weekend hetzelfde idee om de bbq weer aan te steken. Mooi om te zien! Zelf gisteren dus ook bezig geweest met een Iberico buik sparerib van 1600 gram (van Beef & Steak). :9

Rond het middaguur begonnen met de voorbereidingen. Eerst het vlies eraf! Nou, dat viel nog niet mee. Er zat op sommige plekken toch echt nog wel wat vlies, maar na lang klooien en wikken en wegen met mijn vrouw tot de conclusie gekomen dat het meeste er al af was! 8)7

Na deze 'valse' start een Cajun rub met komijn erop gedaan en begonnen met de Weber 57 aansteken middels een snake van kokosbrikketten en kersenrookhout. Dit heb ik onze zoon van 11 laten doen. Die heeft sowieso met het meeste geholpen zodat hij het later zelf kan. Lekbak met water erbij en gaan!

Na 2 uur (en een beetje) indirect roken/garen op een temperatuur van zo'n 125 graden heb ik de ribs ingesmeerd met Jack Daniels Honey Barbecue Glaze om hem vervolgens nog iets meer dan een uur erop te houden. En het resultaat mocht er zijn! Samen met wat snackbar friet zitten smullen. Hij was heerlijk van smaak, goed gaar, door de hoeveelheid vet goed sappig en met nog een beetje een 'bite'. Van dit soort ribs had ik al gelezen dat je er geen 'fall of the bone' van moet proberen te maken. En dat was goed gelukt dus. :*)

[Afbeelding]
Ziet er goed uit man! _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 19-09 15:25
Thanks! Hij was ook erg lekker. Mijn zoon heeft ook zitten genieten. En hij was natuurlijk heel trots omdat we hem samen gemaakt hebben. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMV6p1xjoppEpXyeVmJ1X71Dhwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmvM7o3JOrCH2nzaKFeROmsD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Afgelopen zaterdag wederom bij de Hanos geweest voor wat vlees, daar heb ik ook kogelbiefstuk meegenomen want ik had zien in een biefstukje! Daar lag een mooie verpakking a 900 gram aan losse stukken biefstuk. Dus tezamen met beef de tira en ribeye maar mooi meegenomen, daar kan ik later die avond mooi mijn gietijzeren rooster mee ontmaagden en de nieuwe rubjes proberen!

Tevens ook een mooi moment op mijn nieuwe Inkbird WiFi probes te gaan testen om zo te zien of dit inderdaad fijner en beter is dan de BT versie en spoiler ja! Als je bereik in de tuin goed genoeg is dan vele malen fijner dan over BT :) Back to teh meat.

Bij een taste test moet je natuurlijk wel wat te vergelijken hebben dus ik had mooi 2 biefstukjes eruit gehaald, waar ik er 1 met pezo en 1 met een koffie rub klaar heb gemaakt. De probes erin en mooi tot 49 graden indirect laten garen, uiteraard het gietijzer mee laten opwarmen. Ze waren mooi gelijk aan formaat dus het garen ging ook heel mooi gelijk op :) Vlees er even af om te rusten zodat ik de BBQ kon opstoken naar 270 graden om ze daarna af te grillen richting de 53 graden zodat met rusten 54/55 graden zal worden behaald.

Voor mijn smaak
spoiler:
is de pezo bij dit stukje vlees toch lekkerder echter heeft de koffie rub ook zeker wel iets! Maar met een paar happen was mijn mondgevoel toch meer voor de pezo.
Dan natuurlijk nog de foto's, tezamen met een flinke kom knoflook en wat chippies was het een prima maaltje deze zaterdag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01oORwkrMhV3UnelB8_5d2tp5p8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93IND2ZDG8cD7MMUScGznfMf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL4yJvhaZbd5j7uqTNXJjfvyNX4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFNYAfLBUQABAdYmEM2Rzl8t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40Sl4lxHyFQ8c33LSS8cUdL1gdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjzocfB3ecyuma4noPUDjO4V.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sxF1WbB1Cz0ho4A6J7rac-KU0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhEGIcujSLmVX0HBinat038V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sSfdYnBhB9xQv9pz5-chRs863Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/897V90W3lm7XDXsPI1WDT4NV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZ1tOSgPpZiCxgZxVqpEb67h33g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3vMzuYTHc2Su8ebLQiBG0c4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqNYj3Icg8PJN-hW-AFNf5DUN1g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0vIqQd90TQNk5gEZYNUWHdF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yryCRSgJUtDZbgPegHNzfdqq6Lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azSqJIrR4UtTpJpxzfoBU4HT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h658AB05zm1AjJq8pugon3NSmyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkzILmRQPvcdJNNgqS1fIsMG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjVM0x3yaVigpS7tY08csZQTYWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKj7K9cYk2UZbnMA0t3nBR6x.jpg?f=fotoalbum_tile

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zaratrass
Mooie dag thuiswerken en de BBQ aan. 5 kilo pulled pork gemaakt voor in de vriezer. Ik wil er o.a. kroketten van maken en bij taco's en hamburgers gebruiken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_7x5zlVHNcxbKCL-k_dvwbUtgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leXc8omQW12wdVcf90m7VaIv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ejf0auItuVSYR5z0Qs-tzA8Xbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Umwi5lpr8sSkFTo3Ufm5MhsN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Verwijderd
hey vraagje welke koop jij?
Vakuumzakken Basis of Vacuumzakken Micro-Structuur ?

ik heb een net(goed onderbouwd) antwoord gekregen op mn vraag bij hun en ze adviseren de basis versie (grove structuur)," die zijn geschikt voor vacuumverpakken en bewaren, ook in koeling en diepvries. Als u de zakken ook wil verwarmen heeft u ofwel onze zakken met microstructuur (max 85C) of onze kookzakken (max115C) nodig.

Meestal lukken die ook wel met de silvercrest. "

Wat ook interessant is :
Gladde zakken of vacuumkamer zakken (aan beide kanten transparant), kunt u wel sealen maar niet vacumeren in uw toestel. (zal vermoedelijk gewoon de zipzakken gebruiken hier.)

prijsverschil voor basis of micro is niet zo'n groot verschil dat ik het daar op af zou laten hangen.

@Boudewijn
testje met de ammoniak oplossing vd gamma is niet geheel naar tevredenheid. amonniak% is te laag/zwak.
(is ook bedoelt als instant ontvetter voor verven.)
binnenkort de kleine geconcentreerde proberen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@copykat De fijne structuur.

De gladde zakken zijn voor machines waarbij de zak in de machine ligt. Zoals gebruikt in de horeca, slagerijen, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:02:

@Boudewijn
testje met de ammoniak oplossing vd gamma is niet geheel naar tevredenheid. amonniak% is te laag/zwak.
(is ook bedoelt als instant ontvetter voor verven.)
binnenkort de kleine geconcentreerde proberen. :-)
Ik gebruik die van de appie gewoon maar wel vaak bij warm weer. Lekker laten verdampen in een vuilnizak in de zon. Tot nu altijd prima gegaan.

Was alles verdampt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Chevy454 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:01:

Conclusie van de jury: jammer dat we gisteren slechte ribben hadden. Deze bbq only ribben waren 10 keer beter ondanks dat ze niet schoon van het botje kwamen.

Je kan evt hem in een marinade voorgaren ipv alleen een rub.
Ooit een workshop gehad en die gasten hadden de ribbels 48 uur in een marinade laten voorgaren (heb helaas niet het recept van de marinade). Daarna een tijd op de offset smoker en heerlijke ribbels.

Ben er zelf ook nog steeds mee aan het spelen en nog niet optimaal onder de knie.
Bij alleen een rub met aflakken volgens 321 heb je wel de lekkerste korst maar als je die weg hebt gegeten hou je meestal een wat smaaklozere hap vlees over.
Maar een echt lekkere marinade die hier bij iedereen in de smaak valt heb ik nog niet gevonden (maar een goed excuus om het blijven te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:57:
[...]

Ik gebruik die van de appie gewoon maar wel vaak bij warm weer. Lekker laten verdampen in een vuilnizak in de zon. Tot nu altijd prima gegaan.

Was alles verdampt?
Nee, ondanks dat ik het zondag ook heb laten liggen. Ik denk dat de ammoniak geur in die fles sterk genoeg is voor je neus maar niet concentreerd genoeg om te verdampen te veel water.
Ik kon wel iets schoon vegen dus de ammoniak deed z'n werk.
Zal bij Appie de "echte" meenemen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 12:30
Zojuist mijn kamado joe classic 1 binnen gekregen en voor het eerst gebruik gemaakt van een kamado.
Nu ben ik al ruim 2 uur klaar met eten, maar zijn de kolen nog steeds niet helemaal uit.
Bottom vent is helemaal gesloten, de top vent kan niet helemaal dicht. Hoe ik hem ook draai, 1 rondje heeft altijd wel een kiertje van een 0.5 - 1 mm ofzo ( je moet echt heel goed kijken ).

Gaat die nog uit ?? Of is dit een probleem met de top vent. We willen hem zo verplaatsen maar hij is nog 110 graden ( maximale temperatuur hiervoor was 250 graden, dus 140 graden afgekoeld in 2 uur ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het duurt gewoon even alvorens die uit is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
d0nny41 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:51:
Zojuist mijn kamado joe classic 1 binnen gekregen en voor het eerst gebruik gemaakt van een kamado.
Nu ben ik al ruim 2 uur klaar met eten, maar zijn de kolen nog steeds niet helemaal uit.
Bottom vent is helemaal gesloten, de top vent kan niet helemaal dicht. Hoe ik hem ook draai, 1 rondje heeft altijd wel een kiertje van een 0.5 - 1 mm ofzo ( je moet echt heel goed kijken ).

Gaat die nog uit ?? Of is dit een probleem met de top vent. We willen hem zo verplaatsen maar hij is nog 110 graden ( maximale temperatuur hiervoor was 250 graden, dus 140 graden afgekoeld in 2 uur ).
Het is de bedoeling dat de temperatuur langzaam zakt, het keramiek houdt de warmte vast... Wellicht zijn de kolen al lang uit waarbij ik er vanuit ga dat ze echt uit zijn, een klein beetje lucht van boven blijven ze echt niet op aan

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
d0nny41 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:51:

Kijk of de kolen uit zijn....zo ja kun je hem ff klep open zetten, gaat de warmte er sneller uit.
Hoe wil je hem trouwens verplaatsen?
Ik verplaatst mijn kamado ook gewoon op temperatuur weleens met het onderstel, geen enkel probleem.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
Snap ik heren. Het verbaasde me alleen dat er zo lang nog gloeiende kolen aanwezig waren, tot wel 3 uur na het eten. Op zich boeit het me vrij weinig, maar ik las online dat de kolen wel binnen 45 minuten uit horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Martinusz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:15:
[...]

Kijk of de kolen uit zijn....zo ja kun je hem ff klep open zetten, gaat de warmte er sneller uit.
Hoe wil je hem trouwens verplaatsen?
Ik verplaatst mijn kamado ook gewoon op temperatuur weleens met het onderstel, geen enkel probleem.
Mja komt er ook wel een buts zuurstof bij de kolen waardoor die nog even lekker opgloeien.

Sluit je kamado wel netjes/goed? Die 1mm speling is al wat, maar wellicht zit er ook wat in je klep zelf.

Hier zijn de kolen vrij snel uit na dicht doen van de kamado.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 10-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
d0nny41 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:16:
Snap ik heren. Het verbaasde me alleen dat er zo lang nog gloeiende kolen aanwezig waren, tot wel 3 uur na het eten. Op zich boeit het me vrij weinig, maar ik las online dat de kolen wel binnen 45 minuten uit horen te zijn.
3 uur later is zeker niet oké, maar ik zou het niet in de topvent zoeken, maar ergens anders.

Mijn margrietschijf is ook niet 100% dicht, maar kolen gaan prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Denk inderdaad dat, als ze aan blijven, niet door 1 mm komt maar eerder door de dome zelf die niet goed sluit.
Hoe zie je overigens dat ze nog aan zijn? Als je te vaak/snel kijkt komt er weer genoeg zuurstof bij om aan te blijven.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

d0nny41 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:16:
Eigenlijk wel idd. Wat ik eens heb gedaan om te kijken hoe dicht hij afsluit, is blokje hout erin om rook te genereren en dan alles dicht doen. Dan zie je vanzelf waar er rook gaat 'lekken'. Daar komt dan het meeste lucht door en dat moet je dan zien te verhelpen?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Paitor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:24:
[...]

Eigenlijk wel idd. Wat ik eens heb gedaan om te kijken hoe dicht hij afsluit, is blokje hout erin om rook te genereren en dan alles dicht doen. Dan zie je vanzelf waar er rook gaat 'lekken'. Daar komt dan het meeste lucht door en dat moet je dan zien te verhelpen?
Ik volg ook deze discussie, geniale tip heb je hier! Niet aan gedacht _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Paitor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:24:
[...]

Zo iets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Akf4l1U5HoadnlR6Nd5p3ywK0VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swL88XzJUT5S4Q2z5vfKaENd.jpg?f=fotoalbum_large

😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Haha welk type kamado is dat ? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Eentje met versleten sealing. Heb t vervangen voor glasfiber seal en gaat weer als de brandweer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij is zelfs gewoon zwart uitgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

haha nice! Zo 'goed' had ik het nog niet zien werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
@RoelsRules ik keek na 45 min voor een 10 seconde en daarna na een uurtje weer. Hij lijkt helemaal uit, maar na 10 seconde kwam er weer een vonkje naar boven, toen snel dichtgedaan. Moet zeggen dat foliepapier onder de topvent wel direct hielp ..

@Paitor Thanks ! Ik ga zaterdag voor het eerst wood chunks gebruiken dus wellicht zal dat helpen om een leak te vinden

@Martinusz Gewoon opgetild via het onderstel ( moest over een klein drempeltje ) , op zich prima te doen. Was nog geen 2 minuten werk. Foliepapier onder de topvent hielp echt enorm.

@Boudewijn Zal binnenkort even de deksel nalopen, maar volgens mij sloot die gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
d0nny41 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:26:
@RoelsRules ik keek na 45 min voor een 10 seconde en daarna na een uurtje weer. Hij lijkt helemaal uit, maar na 10 seconde kwam er weer een vonkje naar boven, toen snel dichtgedaan. Moet zeggen dat foliepapier onder de topvent wel direct hielp ..
YouTube: Bastard 2019 gaat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

d0nny41 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:26:
[...]

Precies dit heb ik gedaan, dat werkte.
en als je een rolletje(kamado) vilt besteld?
om de keramische ring vd schaal en tussen de gaten/sleuven van de binnenste ring zodat als je de buitenste ring "dichtdraait" het vilt de valse lucht tegenhoud.

Vilt haren kan je korter knippen om de weerstand zodanig te maken dat het wel draait maar niet lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:59:
Hij is zelfs gewoon zwart uitgeslagen...
En gekrompen! Ik kocht een Big Green Egg en nu is ie zo geworden in een paar maanden!!
Helaas de factuur kwijt mag ik die van jou lenen on garantie te claimen?
:+

(geintje)
de vilt laag was erg slecht en ik heb er die glasfiber op geplakt en dat is top!
sluitings demping (moment van neerkomen) is ook beter.

(als t vuil is doekje met BBQ reiniger er over en klaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKvz1ssKYurn1J2Lq6dEgCHrsug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMNBpe6OG3gwWuE8e3CDNq0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stond er ineens een pallet op de stoep gisteren ;)
Was even puzzelen en uitzoeken, maar uiteindelijk is het in elkaar zetten gelukt :Y)
Binnenkort eens even kijken hoe je hier een fatsoenlijk fikkie in stookt en lekker gerechten op kunt bereiden.
Misschien ook iets leuks met een DO ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRCMhx8POk4eC59CmlPZmO2Fe_I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hlI4P0AcNQHa6MOaLGA1avm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCtu808Duu69yvHm0p_7-yT9Hg0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXHuc8cbdLi0BYqS6jNE9071.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzLMXxBOthF93DLWxxRUJnsbCYc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2KL1CGjwMZM6NVVqJWx2o4j.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor de volledigheid: nee ik heb deze niet gekocht. We gaan er mee spelen en over berichten op onze FB groep en na afloop word deze weggegeven aan 1 van de leden middels een winactie

Tijd voor een nieuwe sig..

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

He een verplaatsbare wensput!

eurootje er in en stukkie vlees er uit? :+
Zelfs coronaproof, als je om en om biertje neer zet. (max 3)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:51:
He een verplaatsbare wensput!

eurootje er in en stukkie vlees er uit? :+
Zelfs coronaproof, als je om en om biertje neer zet. (max 3)
Allang al geprobeerd. Zelfs een tientje ingegooid, maar mooi niet dat er een wagyu voor terugkwam. Denk dus dat hij stuk is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Koffie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:05:
[...]

Allang al geprobeerd. Zelfs een tientje ingegooid, maar mooi niet dat er een wagyu voor terugkwam. Denk dus dat hij stuk is :+
DM mij maar voor het retour adres >:)

• Martinusz
Koffie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:40:

Voor de volledigheid: nee ik heb deze niet gekocht. We gaan er mee spelen en over berichten op onze FB groep en na afloop word deze weggegeven aan 1 van de leden middels een winactie
aha 1 van de oprichters van de groep dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Martinusz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:13:
[...]

aha 1 van de oprichters van de groep dus ;)
Nee ik ben niet 1 van de oprichters, maar wel 1 van de huidige beheerders :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Koffie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:05:
[...]

Nee ik ben niet 1 van de oprichters, maar wel 1 van de huidige beheerders :Y)
Nu moet ik speciaal lid worden van facebook om kans te maken :X

Posten jullie instructie video's en dergelijke?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zaratrass schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:16:
[...]

Nu moet ik speciaal lid worden van facebook om kans te maken :X

Posten jullie instructie video's en dergelijke?
Nee, staat al in elkaar ;) We gaan er gewoon lekker op bbq'en en dan kijken we wel hoe het loopt met foto en/of video.
In elkaar zetten was ook niet de meest moeilijke klus trouwens.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Chevy454 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:01:
Eindelijk eens tijd gehad om sous vide vs smoker ribben te maken.

Ribben met basis bbq rub gemaakt de vrijdag. Om 19.30 in het waterbad op 68 graden voor 20.5 uur. Daarna op de kamado met een blokje hickory voor een uurtje om wat rook op te pikken en de glaze erop te doen. De Q zat op 90C.

Zagen er heel mooi uit, het vlees kwam met een kleine trek mooi van het bot eraf. Maar beperkt qua smaak en textuur.

[Afbeelding]

Vandaag had ik nog een rack liggen en de kamado had nog wat kooltjes erin. Dus op 110C en exact dezelfde kruiden gemaakt. Na 2 uur met een tandenstoker geprikt en gaar. Natuurlijk niet mooi van het botje gezien de korte tijd maar wel erg smaakvol en een beetje stevige textuur.

[Afbeelding]

Als vlees op een bepaalde temperatuur is / is geweest, neemt het geen rook meer op. Dus kan best dat de eerste ribs geen bbq smaak meer oppikte. De laatste heb je helemaal op bbq gemaakt dus die hebben alle bbq aroma’s en smoke opgepikt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Chevy454
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:40:
Als vlees op een bepaalde temperatuur is / is geweest, neemt het geen rook meer op. Dus kan best dat de eerste ribs geen bbq smaak meer oppikte. De laatste heb je helemaal op bbq gemaakt dus die hebben alle bbq aroma’s en smoke opgepikt
Dat is door Guga reeds getest. Smoke before or after, nadien pakt wel nog rook op en dat hebben we ook geproefd en er was ook een rookring.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Weet ik, maar ribben die helemaal op q bereidt worden pikken veel meer aroma’s op , naast rook, dan ribs die eerst ergens anders bereidt worden.

3 uur rook en kolen smaakt anders dan 20 uur water en een uur op de q

[ Voor 20% gewijzigd door backupdevice op 12-11-2020 11:52 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• 418O2
  • Laatst online: 00:18
@Koffie wat is het merk/model? Leuk ding!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
@Koffie Tof ding, is het enkel met hout op te stoken of gewoon alles?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paitor

Paitor

copykat schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:10:
[...]

om de keramische ring vd schaal en tussen de gaten/sleuven van de binnenste ring zodat als je de buitenste ring "dichtdraait" het vilt de valse lucht tegenhoud.

Vilt haren kan je korter knippen om de weerstand zodanig te maken dat het wel draait maar niet lekt.
Mijn vrouw had eens het lumineuze idee om marshmallows te roosteren op de BGE en dan de klep dicht te doen. We gebruikten metalen spiesen hiervoor en nu blijkt dat metaal hitte zo goed geleid, dat je vilt er zwart van uit kan slaan :+

Enig idee tegen welke temp het fiberglass bestendig is? Wellicht het overwegen waard wanneer ons vilt over een jaartje ofzo vervangen moet worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
@Paitor Mijn Caliber's hebben ook een figerglass afsluitband, ik ga ervanuit dat het materiaal niet veel anders is. Deze heb ik weleens tegen de 500C gehad. Maar nog steeds perfect. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paitor

Paitor

Hari-Bo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:18:
@Paitor Mijn Caliber's hebben ook een figerglass afsluitband, ik ga ervanuit dat het materiaal niet veel anders is. Deze heb ik weleens tegen de 500C gehad. Maar nog steeds perfect. :)
Top, thanks! Dan staat die op het lijstje voor komende zomer :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Paitor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:14:
[...]

Mijn vrouw had eens het lumineuze idee om marshmallows te roosteren op de BGE en dan de klep dicht te doen. We gebruikten metalen spiesen hiervoor en nu blijkt dat metaal hitte zo goed geleid, dat je vilt er zwart van uit kan slaan :+

Enig idee tegen welke temp het fiberglass bestendig is? Wellicht het overwegen waard wanneer ons vilt over een jaartje ofzo vervangen moet worden
kwam dat doordat je spiezen tussen het vilt zaten? Of heb je iets heel geks gedaan.

Ik ga gewoon stelselmatig elk jaar vilt vervangen. Met pizza, een paar keer klokje rond en sowieso veel gebruik is dat wel slim dunkt me.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Polar Grill M6+ High base : https://www.polargrill.co...polar-grill-m6-high-base1
Hari-Bo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:18:
@Koffie Tof ding, is het enkel met hout op te stoken of gewoon alles?
Ik heb nog geen flauw idee, maar ik gok dat het met houtskool ook prima lukt.

• Paitor

Paitor

Boudewijn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:30:
[...]
kwam dat doordat je spiezen tussen het vilt zaten? Of heb je iets heel geks gedaan.

Ik ga gewoon stelselmatig elk jaar vilt vervangen. Met pizza, een paar keer klokje rond en sowieso veel gebruik is dat wel slim dunkt me.
Inderdaad, spiezen rusten op het vilt en gaven schijnbaar iets teveel warmte af. Vilt krimpt dan door de hitte en dan loop je natuurlijk weer kans op lekkage van lucht, niet optimaal.
Wellicht dat het fibreglass daar iets minder last van heeft.

edit:
Ik geloof dat we inmiddels 8-10 zakken van 20 KG kolen hebben verstookt (geen idee hoeveel sessies dat zijn :) en vilt doet het an sich nog prima. Het helpt dat de BGE onder een hoes zit en ik een beetje oplet dat er geen saus op het vilt komt ;) Vervangen zou ook hier meer uit voorzorg zijn dan uit noodzaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Paitor op 12-11-2020 13:48 ]

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Ow dat valt nog niet eens tegen qua prijs. Nu heb ik de ruimte er niet voor, maar wie weet als we ooit verhuizen gaan :+

edit: alleen komt de kap en de schoorsteen er nog bij, dan wordt ie wel wat duurder

[ Voor 10% gewijzigd door robkrekel op 12-11-2020 13:58 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Paitor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:14:
[...]

Metalen gaas om een thermometer zal vermoedelijk ook wel wat geleiden maar niet zoveel als een spies.
ik laat de kids die met een open klep of boven de topvent hole. (schuifring open)
ik denk dat ik gezien het feit dat je het zelfde werk er aan hebt. schoon krabben en zo. altijd fiberglas seal zou gebruiken. kosten verschil valt best mee.
het is minder gevoelig voor je staalborstel als je per ongeluk de rand raakt. Vilt is meteen beschadigd/kaal.
je kan het schoonmaken en het sluit beter af.
vermoedelijk kan het ook hogere temperaturen aan.

Het plakken lijkt ingewikkeld maar als je voorbereiding goed is kwa schoon maken , opschuren, ontvetten kan het bijna niet mis gaan. (ik heb de top schaal los geschroeft en op zijn kop gezet op een zachte handdoek zodat je er makkelijk bij kan. Even opletten waar je thermometerhole zit (voorzijde) en de naad/begin eind van beide iets laten verspringen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Van de week er achter gekomen dat mijn Dammers houtskool op gegaan is. Dus voor mij mooi een gelegenheid om nieuw houtskool te bestellen, heb er voor gekozen om zowel een medium als een harde houtskool soort te bestellen.

Bij het ophalen bij het DPD punt om de hoek was ik toch blij dat ik het vanuit werk met de auto gedaan had dit was anders best onhandig meenemen op de fiets.

Grappig was nog wel dat het een fietsenzaak is en ik met de eigenaar nog een kwartiertje heb staan babbelen omtrent de verschillende soorten houtskool die er zijn. Hij was nog al aardig in shock dat er zoveel soorten en smaakjes zijn, want zijn zoon is ook druk met de kegel bbq maar had zich nooit zo verdiept in houtskool :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dquanEPahL6zaoqoTe5d5pQ8Lm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/alCx7Fv4vq4cDjD6hMM1eDia.jpg?f=user_large

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Salv schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:15:
Van de week er achter gekomen dat mijn Dammers houtskool op gegaan is. Dus voor mij mooi een gelegenheid om nieuw houtskool te bestellen, heb er voor gekozen om zowel een medium als een harde houtskool soort te bestellen.

Bij het ophalen bij het DPD punt om de hoek was ik toch blij dat ik het vanuit werk met de auto gedaan had dit was anders best onhandig meenemen op de fiets.

Grappig was nog wel dat het een fietsenzaak is en ik met de eigenaar nog een kwartiertje heb staan babbelen omtrent de verschillende soorten houtskool die er zijn. Hij was nog al aardig in shock dat er zoveel soorten en smaakjes zijn, want zijn zoon is ook druk met de kegel bbq maar had zich nooit zo verdiept in houtskool :P

[Afbeelding]
Grappig he in van die kleine zaakjes. Hier zit een klein zaakje in vliegenhorren en dergelijke :+ maar die heeft sinds paar jaar dus ook wat barbeques staan en houtskool te koop (marabu e.d.). Je kunt 10 stappen zetten in de zaak, maar hij (oudere man) heeft wel altijd wat ik nodig heb :P en voor normale prijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:04
copykat schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:10:
[...]

Nice.Ik heb volgens mij exact dezelfde (Panton) Kamado. Kun je het linkje delen van waar jij de glasfiber hebt aangeschaft? Desnoods via PM als het niet hier mag.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

GAEvakYD schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:50:
[...]

Nice.Ik heb volgens mij exact dezelfde (Panton) Kamado. Kun je het linkje delen van waar jij de glasfiber hebt aangeschaft? Desnoods via PM als het niet hier mag.
Ik heb volgens mij deze gedaan.

Het is zelfs van mij een patton ripoff, nóg erger.... 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:04
copykat schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:14:
[...]

Ik heb volgens mij deze gedaan.

Het is zelfs van mij een patton ripoff, nóg erger.... 😂
Thanks deze valt kwa prijs nog wel mee. Ik zie ook veel van dat Glasfiber van 80-100 euro. Dat vind ik toch wat ruig voor een Chinese Kamado van 450 euri.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ze hebben verschillende maten voor verschillende omtrekken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Zaratrass
Nog even een kleine post voordat deze jongen (lekker in de olie) z'n bed in kruipt!

Met m'n zwager heb ik deze week ragout gemaakt met daar doorheen de pulled pork van afgelopen week. Hier hebben we kroketten gemaakt en vanavond bereid. Die waren zeer goed gelukt, dat er zelfs een idee is ontstaan om wat ermee te doen in de vorm van een foodtruck.. dat was wel met een borrel op, maar dromen mag altijd :9

Vanavond ook nog een aantal Moink Balls bereid.. genieten zo'n avond snack. Zijn meer dan genoeg over voor morgen >:)

Ik geniet steeds meer van het BBQen en nog meer dat andere mensen genieten van de creaties. De Weber heeft iets minder genoten, ik ben helaas een lekbak vergeten, de Dome zit onder de saus 8)7 morgen klein schoonmaak taakje dus... ach houdt me van de straat toch O-)

Slaap lekker allen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9OXPfGzJJrZQ71d9hB_LdPiF50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqDUvFs3TXvJjH2hlXS0Kj2x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYN2e8yAyu4vRKMrjpN2Ju-FPnE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fo9tJlouwNprayLAdwE2LqBU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x44GosdYnsE1nJMcAKTv79lqzP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtSH3lwMCpHdFGTQH4O6sFRv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdQts-Vmn9DzX6O671K_R8vTZy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fabeEDXxWjaPgXFZU18PqE6T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY1hKKdd2miR4VGInsDgChva3MY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2mXpgImEvcgDzRiDokAkYKU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/924atl4LRrllEyzS4dYbs1YOF80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTDGvSc4Zsak71GSiiDTG7Oj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0NBNRQ_HuXlmDf7pBQ3qWCyzLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiPneTREf19xHnrOWSkmEXiW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:43
@Zaratrass Tof! Ik ben momenteel zelf pulled pork aan het maken en ga daar sowieso een deel van overhouden. Ik ben wel benieuwd hoe je dit in de ragout tot kroket verwerkt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
Ruubschen schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:47:
@Zaratrass Tof! Ik ben momenteel zelf pulled pork aan het maken en ga daar sowieso een deel van overhouden. Ik ben wel benieuwd hoe je dit in de ragout tot kroket verwerkt :P
Je kan het recept van Noskos volgens. Mijn zwager heeft het recept van onze kroketten. Daar kom ik op terug.

Dit is het recept en redelijk vergelijkbaar hoe wij het hebben gedaan.

https://www.bbq-nl.com/pulled-pork-kroketten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tof idee die kroketten, ik wou onmiddellijk aan de slag... tot ik me herinnerde dat mijn garnaal kroketten altijd mislukken eens ik aan het rollen begin.

Gelatine doe ik uiteraard ook, daar ligt het niet aan...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
Yalopa schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:30:
Tof idee die kroketten, ik wou onmiddellijk aan de slag... tot ik me herinnerde dat mijn garnaal kroketten altijd mislukken eens ik aan het rollen begin.

Gelatine doe ik uiteraard ook, daar ligt het niet aan...
Dit is de video die mijn zwager heeft gebruikt!

YouTube: Cees Holtkamp maakt de ultieme kalfscroquet

Hopelijk kan je er wat mee!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4X3P82RcRTVTDv3zX31mTz-LXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLgXnpTLdSNiOGcKKl9Kjf6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRR8Zp0S-O4A_V9rn6i02PK2Jds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWzciTi2VeFco45yFxTQHXwS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze afgelopen weekend toevallig ook gemaakt.
Via het recept van NOSKOS.
Waren buitengewoon lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De vuurkorf van de MB had steeds last van as en met het roeren doorheen de kolen werd het er niet beter op. De asstofzuiger kan het werk niet goed doen zonder alles eruit te halen. Aangezien het regent is dat niet altijd zo evident.

Dus een kolenmandje besteld en dan meteen ook maar een knock off D&C en een gietijzeren halve maan. Ze zijn momenteel weer op voorraad bij kamadobbq.nl

* Chevy454 hoopt dat er nog enkele mooie black Friday deals komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 15-11-2020 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

Schaamteloze cross post
Voor de liefhebbers:
Bij Beimer kan je je messen 21 november gratis laten slijpen.
Bij vuurenrook tegen kleine betaling ook op 21 november. (Vuurenrook doet er 20 minuten over, beimer staat niks bij)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 13:10
Zaratrass schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:17:
Nog even een kleine post voordat deze jongen (lekker in de olie) z'n bed in kruipt!

Met m'n zwager heb ik deze week ragout gemaakt met daar doorheen de pulled pork van afgelopen week. Hier hebben we kroketten gemaakt en vanavond bereid. Die waren zeer goed gelukt, dat er zelfs een idee is ontstaan om wat ermee te doen in de vorm van een foodtruck.. dat was wel met een borrel op, maar dromen mag altijd :9

Vanavond ook nog een aantal Moink Balls bereid.. genieten zo'n avond snack. Zijn meer dan genoeg over voor morgen >:)

Ik geniet steeds meer van het BBQen en nog meer dat andere mensen genieten van de creaties. De Weber heeft iets minder genoten, ik ben helaas een lekbak vergeten, de Dome zit onder de saus 8)7 morgen klein schoonmaak taakje dus... ach houdt me van de straat toch O-)

Slaap lekker allen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Grandisimo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ze afgelopen weekend toevallig ook gemaakt.
Via het recept van NOSKOS.
Waren buitengewoon lekker.
Waar ik benieuwd naar ben is of je deze kroketten ook in een oven kan maken? Ik heb geen frituur beschikbaar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Michieas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:16:
[...]

[...]

Waar ik benieuwd naar ben is of je deze kroketten ook in een oven kan maken? Ik heb geen frituur beschikbaar helaas...
Dat gok ik niet.. ik heb een stevige pan (giet ijzer meen ik) gepakt en zonnebloem olie gebruikt.. vervolgens de olie richting 160 graden laten gaan en bakken maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUlLO5HltACpPF5FSUealIYMpUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXbVQZjhmkLALVDQREdmVw8M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zou ze ook niet in de frituur gooien als je nog niet van plan bent om je olie te verversen.
Maar als je ze lakt met olie lijkt me de oven/airfryer prima te kunnen.
Als je je broodkruim maar krokant krijgt. Waarom zou dat niet lukken?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Hier een nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XBXz32Px/IMG-20201114-163213.jpg

En dan nu een vraag.
Ik ben bekend met de 321 en sous vide ribben. Met beiden krijg ik heerlijke ribben.

Maar, 1 belangrijke reden voor deze aankoop is gemak.
Dus, hoe minder werk hoe beter.
Wat gebeurd er als ik de ribben niet inpak, maar gewoon zo laat liggen.

Wel af en toe sprayen of insmeren.

Krijg ik dan alsnog een goed resultaat? Is er iets anders in het eindproduct?
Doet het iets met de bite? Of totaaltijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:46:
[Afbeelding]

En dan nu een vraag.
Ik ben bekend met de 321 en sous vide ribben. Met beiden krijg ik heerlijke ribben.

Inpakken is meestal voor het versnellen van het process zodat het vlees sneller mals is. Voor ik wist van de texas crutch had ik mijn ribs gewoon op de green egg. Je hebt wel hogere kans op uitdrogen, daarom sproei/nevel ik elke 30-45 minuten met een plantenspuit de ribs zodat ze een goeie bark houden maar niet van die uitgedroogde uiteinden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 13:10
Zaratrass schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:
[...]

Dat gok ik niet.. ik heb een stevige pan (giet ijzer meen ik) gepakt en zonnebloem olie gebruikt.. vervolgens de olie richting 160 graden laten gaan en bakken maar.

[Afbeelding]
Het geknoei met de olie/vet wil ik eigenlijk voorkomen. Het is iig wel een idee om het zo te doen ja...
Dus eigenlijk een keer maken en gewoon proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Ruubschen schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:47:
Alle pulled pork welke ik over hou stop ik meestal in de vriezer, je kan er nadien nog uitstekend taco's mee maken. Deze week het laatste stukje brisket op een taco gedaan. Altijd een hit hier thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Michieas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:47:
[...]

Het geknoei met de olie/vet wil ik eigenlijk voorkomen. Het is iig wel een idee om het zo te doen ja...
Dus eigenlijk een keer maken en gewoon proberen
Daarom ben ik er ook nog niet aan begonnen. Bewust geen frituurpan in huis, en die gaat er ook niet komen, maar incidenteel in een DO zou het wel kunnen. Zou je de temperatuur met een gewone h&f bbq hoog genoeg krijgen? Ik wil niet binnen aan de gang met frituur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

En dan nu een vraag.

Inpakken is essentieel toch gewoon koken van de ribs >:) (raichlen zegt het zelf)
Ik doe het nooit en vind het prima.

Zelf doe ik tegenwoordig ook de 1.5-1-0.5 methode door de temperatuur iets hoger te houden en dat gaat eigenlijk helemaal goed. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

robkrekel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 06:44:
[...]

Daarom ben ik er ook nog niet aan begonnen. Bewust geen frituurpan in huis, en die gaat er ook niet komen, maar incidenteel in een DO zou het wel kunnen. Zou je de temperatuur met een gewone h&f bbq hoog genoeg krijgen? Ik wil niet binnen aan de gang met frituur
Een frituur moet ongeveer tot 170 graden zien te komen, het lijkt me dat je dat resultaat ook wel kunt krijgen met een DO op de bbq :) wellicht moet je iets hoger stoken om tot die temp in je DO te komen.Zelf heb ik gewoon een frituurpan en een verlengsnoer zodat ik het ook buiten kan doen. Jaarlijks maak ik er oliebollen mee en dan gaat hij weer de kast in voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ik ga het eens proberen. Eerst een run zonder iets klaar te hebben, en als ik de temperatuur een beetje kan bereiken ga ik me eens verder verdiepen in de kroketten bitterballen makelij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Zou het niet werken als je iets van een filtertje in je frituur zet? Bijv: https://www.blokker.nl/fr...er---25x34cm/1120350.html

Trouwens nog een side note: er is een Bastard Large Urban naar mij onderweg deze week :9

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Tp44xgHB/IMG-20201118-181605.jpg

Deze ook nog ontvangen als kado bij de pellet smoker.

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Yes, uiteraard... ;) Werken perfect om high&fast op de JB te grillen. Temperatuur naar 200 en grill strepen maken maar!

Wel eerste keer goed met arachide olie oid invetten, maar dat staat allemaal in het boekje dat erbij zit.

3D Print Service || Activated Carbon

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
Iemand ervaring met de Monolith Classic smart rooster i.c.m. een Masterbuilt of Kamado Joe Classic?
Lijkt een prima prijs voor de set.

Ik twijfel tussen deze set, of een D&C van KJ samenstellen.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 11:36
[Afbeelding]

En dan nu een vraag.

niet inpakken resulteert in meer bite en minder fall of the bone.
tevens hoop ik toch dat je hem zelf zo stoffig hebt gemaakt, op de foto lijkt die niet erg nieuw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dennisvw schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:01:
Ik twijfel tussen deze set, of een D&C van KJ samenstellen.
De set van kamadobbq.nl voor de 21" past perfect voor de masterbuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
iscara schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:56:
[...]

Inpakken is essentieel toch gewoon koken van de ribs >:) (raichlen zegt het zelf)
Ik doe het nooit en vind het prima.

Zelf doe ik tegenwoordig ook de 1.5-1-0.5 methode door de temperatuur iets hoger te houden en dat gaat eigenlijk helemaal goed. Zie hier.
We gaan het morgen zien!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LJ2QpR7v/IMG-20201110-180347.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R3PDd8gd/Screenshot-20201120-200438-com-grillus-main-ui.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Iemand een goed tip voor een leuk assortiment met rubs en sauzen.
Ik haal nu veel bij de turkse winkel aan standaard kruiden 1,69 voor een grote pot.
Maar wil wat meer kant en klare mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 09:48
Demiesehv schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:42:
Ik haal nu veel bij de turkse winkel aan standaard kruiden 1,69 voor een grote pot.
Vuurenrook heeft een leuk assortiment. Vooral ook heel tof om de winkel te bezoeken. En anders misschien van Beekum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Vuur en Rook heeft een assortiment waar je u tegen zegt. In het begin kocht ik al mijn rubs daar. Tegenwoordig meng ik het zelf. Sommige rubs die ik mix zijn nagenoeg hetzelfde als het 'gekochte' potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
NoRubbish is ook erg goed! Laatst een test pakket gehaald _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16
Na 10 jaar weber kogelbbq anderhalf jaar geleden een Action eitje gekocht om uit te proberen of het voor mij (ons) de moeite en investering waard is.
Dat was het, dus sinds vandaag eigenaar van een Black Bastard Urban. Blij mee, vandaag gelijk een bavette en wat groentes klaarmaken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4yRB0WAjexA5PHAqDa-lvYS2Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRPv6yMeTlH5QoPsb7x6PS3H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Rpwfcybcldz5wfKV2vcZATx-n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCxA9utfLeS1kgAHdJejzmO4.jpg?f=fotoalbum_large

Teveel kroketjes of te weinig vlees :?

Pagina: 1 ... 122 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism