Vanmiddag gezegd tijdens de Digital Meet-up Privacy & Security, de BBQ staat/stond aan
Vandaag voor het eerst low and slow geprobeerd. Dit op de Weber 47 cm.
TLDR: Erg leerzaam, veel verbeterpunten, toch erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Langere versie:
Alvast gewaarschuwd, mijn foto's zijn minder professioneel dan sommige andere die hier voorbij komen

We (ik en mijn vrouw) hebben het volgende recent geprobeerd te volgen:
https://bbq-junkie.nl/bbq...heerlijk-spareribs-recept
De welbekende 3,2,1 methode.
Gisteren na het verwijderen van het membraan, de dry rub erop gesmeerd.
:strip_exif()/f/image/3WFzP7OVonfEFHqM6MavjRzI.jpg?f=fotoalbum_large)
So far, so good.
Vandaag volgens de snake methode geprobeerd om de spareribs klaar te maken
We kwamen via de thermometer erachter dat bij ons 3 rijen te weinig was met de gebruikte briketten (ecobrasa). De temperatuur kwam niet hoger dan 101 graden. Ook niet terwijl alle gaten open stonden. We hebben er een laag erbij gelegd. Daarna ging het veel beter. Gemiddeld was het nu rond de 120 graden.
Een thermometer via bluetooth is een aanwinst. Ontspannend een bordspel kunnen spelen met mijn vrouw met een heerlijk glas rode wijn. Af en toe kregen we een melding dat de temp te hoog was. En dan pas, hoef je eigenlijk iets te doen. Ideaal.
:strip_exif()/f/image/5kJgelo9jqPMDPh9OOKuawo3.jpg?f=fotoalbum_large)
Af en toe de "mop saus" erop smeren.
:strip_exif()/f/image/R8o2A8Nbqknmu3bfnzGNwIhq.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ruikt dit toch heerlijk!!
Aangezien het toch al wat laat werd om te eten, besloten we om er 1 in de folie te laten en 1 "gereed" te maken voor consumptie.
Die andere eten we morgen wel op nadat ie een half uur nog in de oven heeft gelegen.
Eindresultaat:
spoiler: Het eindresultaat ziet er niet zo mooi uit, maar hij smaakte wel goed.Heerlijke spareribs en een aubergine met peper, zout en wat Sebahat Tahin.
:strip_exif()/f/image/iAkFxNRC8IYe3c2Q48ryIZ9I.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vlees viel niet van het bot, maar had nog een "bite". De temp moet de volgende keer echt vanaf het begin hoger zijn dan dat ik vandaag gebruikt heb.
Verbeterpunten:
Iets meer zout, eerder beginnen op de bbp, meer briketten, vaker doen.