Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 121 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben aan het kijken naar een Weber smart grilling hub. Omdat de igrill qua bereik nogal tegenvalt.

Nu zie ik op eBay;

https://www.ebay.nl/p/Web...-Grilling-Hub/13037437531

Vanaf een eurootje of 30... Ex verzendkosten.

Zijn dit imitatie apparaten ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Zebby schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Je doet ze lang(zaam) denk ik, gaat dat dan niet verbranden? Meestal doe ik bij spareribs en andere slow cook zaken de marinades pas de laatste half uur ook voor 't shiny en dus even aanbruinen.
Marinade eraf deppen, en dan in de laatste fase weer insmeren :)
Ze liggen er nu net op *O*

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een hoes over een kamado? Ik denk gewoon vaker gebruiken? Dan heb je helemaal geen schimmelvorming.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Candied bacon en wat gewoon spek roken met hickory voor de erwtensoep deze middag :Y) en left over spek in de spaghetti carbonara deze avond.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
Bijna klaar *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmeT6FSinGO0bu1VcnhrwNEPuWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFVN8LkKPg24SyTxbjro4GIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01

Dennis1812

Amateur prutser

Ziet er erg goed uit! Smakelijk!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, morgen roken. De eenden en de vis zijn gepekeld ondertussen. Dat was weer een k*tklusje... ik wilde de 14 borsten + 7 liter pekel in 1 zak frotten.
Note to self, niet doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pphB5wVI766N0-HRcqz_Mgsr2W4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRnkwdnCaS2uWC0ZlPyrJ3F8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qyh6Pv8bJs_5-vKQN81EWQ7ras=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqQG1GArhPR9u4sxretUNxAG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4KBN_BRUfg_AuOpzBefFGyKqAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5l4zahqDeP70KyFH9NJnaEk.jpg?f=fotoalbum_tile

Van zak, naar gespoeld en drooggedept naar ijskast.
Dit was vanochtend rond 11u trouwens, alles droogt tot morgen +-10u.

offtopic:
Voor de schaal: de linkerfoto aanklikken. Die zak met eenden is dus dat onding. Dat geeft beetje aan hoe lomp hij was.

Lekker :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 31-10-2020 19:39 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nice, waarom gebruik je geen ikea-sparerib houders? Lijkt me mooi voor gelijkmatige garing, en kun je meer kwijt op je BBQ :+
Je moet nu omdraaien enzo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE2ICJxLf7n4tG4vwQFuiUvdhBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9bVQnMGb4l31Eky6jLzxNIf.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ondertussen ook maar ff wat paprikas aan het blakeren, en wat eten aan het maken op de kamado. De klpvleugels rechtsvoor zijn paprika en sumak... dat werkt niet goed. verbrandt te hard.
Paprika is de bedoeling, voor muhammara van morgen.

Zo ook nog ff wat aubergines erop :+

[ Voor 39% gewijzigd door Boudewijn op 31-10-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Boudewijn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Nice, waarom gebruik je geen ikea-sparerib houders? Lijkt me mooi voor gelijkmatige garing, en kun je meer kwijt op je BBQ :+

[Afbeelding]

Ben ondertussen ook maar ff wat paprikas aan het blakeren, en wat eten aan het maken op de kamado. De klpvleugels rechtsvoor zijn paprika en sumak... dat werkt niet goed. verbrandt te hard.
Paprika is de bedoeling, voor muhammara van morgen.

Zo ook nog ff wat aubergines erop :+
Foto is van laatste fase ;) daarvoor in Ikea rekje en ook ingepakt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Martinusz schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Foto is van laatste fase ;) daarvoor in Ikea rekje en ook ingepakt geweest.
Slim kon het me al bijna niet voorstellen. Netjes hoor dan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Picanha van de BGE

Reverse sear bereid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAdm6-UOsZbmhWdu-JYptkyaIwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjGzrthO5qFem9XjzK6jgXYm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Boudewijn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Is onhandig met moppen en omdraaien met ribs is niet nodig. Als ik voor mezelf spreek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

418O2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Is onhandig met moppen en omdraaien met ribs is niet nodig. Als ik voor mezelf spreek
Ik vind ze wat ongelijkmatig garen als ze liggen. Idd onhandig met noppen, maar dat doet ik alleen in de laatste fase. Dan mogen ze liggen, ik bak dan meerdere batches.

Anders past het natuurlijk niet op mijn BBQ'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Boudewijn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Ik vind ze wat ongelijkmatig garen als ze liggen. Idd onhandig met noppen, maar dat doet ik alleen in de laatste fase. Dan mogen ze liggen, ik bak dan meerdere batches.

Anders past het natuurlijk niet op mijn BBQ'tje.
Met een deflector merk ik daar weinig van. En de onderkant is vooral bot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

418O2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Met een deflector merk ik daar weinig van. En de onderkant is vooral bot
Ja da's ook weer zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Short rib ligt op de BBQ.. en nu lekker rommelen in de tuin en schuur..

Rekje met opgehangen, de BBQ spullen beetje ordenen.

Heerlijk zo'n zondag!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1JyCyxSUykLxIFnhVSs8R1b9pk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19OsOI6AXBw0uqCHzVzRqDgV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGcggULPBAjcTfYiFFaO4t0W53M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQw9Qj3gmKuNYC5MdPqadgxR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil komend week toch een stapje verder met BBQ. Ik wil voor het eerst low en slow proberen
De standaarduitrusting hebben wij, een Weber BBQ, tang, starter, dat soort dingen.

Wat ik nog ga/moet kopen:
thermometer, Inkbird IBT-2X
Ecobrasa Ecobrasa kokosbriketten

We willen gaan beginnen met Spareribs (van bijv. butchery, het beestje moet wel een zo goed mogelijke leven hebben gehad)

Als ik jullie berichten een beetje gevolgd heb dan is voor mijn BBQ (Weber 47) de snake methode het "beste".

Zijn er andere zaken wat ik vergeten ben?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Voor ribs heb je niet perse een thermometer nodig. Die gaan niet op temperatuur.
Rookhout als je wil roken.
Ikea spareribs rekje is wel verdomd handig.
Rub kan je zelf maken en alu folie heeft iedereen wel in huis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
streamnl schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:47:
Ik wil komend week toch een stapje verder met BBQ. Ik wil voor het eerst low en slow proberen
De standaarduitrusting hebben wij, een Weber BBQ, tang, starter, dat soort dingen.

Wat ik nog ga/moet kopen:
thermometer, Inkbird IBT-2X
Ecobrasa Ecobrasa kokosbriketten

We willen gaan beginnen met Spareribs (van bijv. butchery, het beestje moet wel een zo goed mogelijke leven hebben gehad)

Als ik jullie berichten een beetje gevolgd heb dan is voor mijn BBQ (Weber 47) de snake methode het "beste".

Zijn er andere zaken wat ik vergeten ben?
Onlangs heb ik ook op de Weber Kettle (47cm) voor het eerst spareribs gemaakt. Ik heb de video van Noskos gevolgd.

https://youtu.be/V93OBc4J_dU

Ik had 3 racks gebruikt wat teveel was voor de 47cm. 2 zijn beter voor de 47cm.

De 3-2-1 hoeft niet exact gevolgd te worden. Als het op temperatuur is ga je naar de volgende stap. Ik kwam uit op 2,5 - 1,15 - 0,4.

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gisteren ochtend een pekelbad gemaakt met 75gram zout per liter, laurierblad, peperkorrels en een specerij waar ik de naam van vergeten ben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kdmeAt-7W2Q9DMHyMWaPKr_PMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEZ4j1MbPv4XBwfZOhosK7Sm.jpg?f=fotoalbum_large

Kip erin voor 30+ uur en laten weken met een bord erop.

Net de hele kip droog gedept en eigen kruiden mix erop welke ik al eens eerder genoemd heb in dit topic (gerookt paprika poeder, zout, zwarte peper, chipolote, chili flakes, komijn, uien poeder, knoflook poeder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX44nTsG6AqzPsSfWJs4t6OZXek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uenunX90vPh31Q4fgBSE23uK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rbrPJx4_T3gf1QG5RjnDXqOFSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4K4DnRMHgdLH4E29OzBmYgO.jpg?f=fotoalbum_large

Straks op de BGE indirect. Zit te twijfelen of ik hem zo zal roken of een soja/ketchap Manis met eigen honing marinade erop zal aanbrengen.

Gisteren ook de eigen gemaakte zuurkool in een pot gedaan, misschien kan ik nog een mooi gerecht erbij verzinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcg0KqPxvQ2dR9AXH4HoZumRLgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ix7wzx0p1Mb0SmNX4Ub1NqVP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door init6 op 01-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

init6 schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:43:
Gisteren ochtend een pekelbad gemaakt met 75gram zout per liter, laurierblad, peperkorrels en een specerij waar ik de naam van vergeten ben
Ik zie foelie in het zakje zitten. De schil van nootmuskaat...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:52:
Voor ribs heb je niet perse een thermometer nodig. Die gaan niet op temperatuur.
Rookhout als je wil roken.
Ikea spareribs rekje is wel verdomd handig.
Rub kan je zelf maken en alu folie heeft iedereen wel in huis denk ik.
Jawel, ik heb wel een thermometer nodig. Die had ik nog niet. ;) :+
(Inmiddels is de thermometer ook besteld bij Amazon)

Rookhout is een goeie, niet aan gedacht.
En zo'n rekje is ook een goeie voor op de wishlist. Voor 2 ribjes nog niet echt nodig (denk ik)

@Zaratrass bedankt voor je link. Straks even bekijken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zorgt voor een meer gelijkmatigere garing voor mijn gevoel.
En ja bij de basisuitrusting hoort een thermometer wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Elk reden om een nieuw gadget te kopen (vooral betaalbare) moet je aangrijpen :+

Edit: inmiddels ook 20kg briketten (ecobrasa) besteld. Nog alleen nog rookhout.

[ Voor 34% gewijzigd door streamnl op 01-11-2020 17:00 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zaratrass
Buikje vol hoor!! Die short Ribs vullen flink. Voor de eerste keer zijn ze erg goed gelukt! Verrukkelijk. mijn vriendin had daarbij aardappel gratin gemaakt en als dessert creme brûléé..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfPvpKPo0c78LFUONzFd3pxAWgw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDZWZJXNmYi84BmSUy7urnO4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS-v-AYcm7k96Wu1R6hWol5R7zo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfakzpHphKza0841QSXEwsRE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzChP07kVqdZHMsGlEsCNlDBJE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPPEC3dCdvIBCUYs4h5QR5uE.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

streamnl schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:14:
Elk reden om een nieuw gadget te kopen (vooral betaalbare) moet je aangrijpen :+

Edit: inmiddels ook 20kg briketten (ecobrasa) besteld. Nog alleen nog rookhout.
Over gadgets gesproken, zeer tevreden met het vacuümapparaat van de LIDL :)
Nu nog even kijken wat de volgende rondes worden kwa mealprep.

Heb in ieder geval nog een lamsbout liggen die denk ik prima hiervoor geschikt is en denk daarna weer een rondje koud roken van zalm te doen. Even afwachten totdat een groothandel de zijdes zalm weer in de aanbieding doet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coKtUBuAQs2_R6sh7wncN-MssrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqHRTMxfIcHi8EQ3VizXBltl.jpg?f=fotoalbum_large

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:26
Apie! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:52:
@Plint Om even terug te komen op deze post en het buiten laten staan van de Kamado Joe Junior, gisteren heb ik beef rib fingers gemaakt op de KJJ en tot mijn verbazing zag ik dit toen ik de margrietschijf open draaide:

[Afbeelding]
Roest :/ Dat heb ik nog nooit gezien. Dus ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen...

Qua accessoires heb ik voor het eerst het rekje van de AirFryer XL misbruikt om zo alle rib fingers op de KJJ te krijgen zonder dat ze tegen elkaar aan liggen of ze hoeven te stapelen:
[Afbeelding]
Werkt prima :P
Ah! ik was nog wel zo blij met jouw reactie :)
Vind het ook veel mooier in de tuin zonder lelijke hoes. Wellicht dat ik een soort kapje kan maken die je alleen over de magrietschijf zet. Of de andere tips volg van hierboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Eindelijk weer eens tijd om tussen meetings door wat te fabriceren. Kip met friet vanavond 😋

Dit recept: https://bbq-helden.nl/beste-kippenvleugels-barbecue/
Ben benieuwd naar het effect van pekelen (met cola). Nog niet eerder gedaan met kip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH8-J8-CYUtKHYyM4fkmD9G1Zak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APRCPau0BVXq2RE71rSjhMgo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door PnD op 03-11-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 12:30
Weet iemand waar je de kontrol tower van de kamado joe classic II voor een redelijke prijs kan bemachtigen? Overal is die uitverkocht.

Ik kan een classic I voor 850 euro incl. verzendkosten kopen ( early black friday deal ), maar dan wil ik wel echt de kontrol tower i.v.m. regen ( afdakje komt pas in jan/feb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

d0nny41 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:08:
Weet iemand waar je de kontrol tower van de kamado joe classic II voor een redelijke prijs kan bemachtigen? Overal is die uitverkocht.

Ik kan een classic I voor 850 euro incl. verzendkosten kopen ( early black friday deal ), maar dan wil ik wel echt de kontrol tower i.v.m. regen ( afdakje komt pas in jan/feb )
Is regen echt de enige reden? Ik heb zelf de BGE met reggulator, dus theoretisch kan daar een enkel druppeltje naar binnen vallen. Maar ik heb nog nooit last hiervan gehad en toch een aantal low & slow sessies en koud roken gedaan terwijl het regende. De opening bovenin zet je zo ontzettend ver dicht om op de juiste low & slow temp te komen, dat het nauwelijks uitmaakt (naar mijn mening) of er een enkel druppeltje vocht in valt.

De koud roken sessie was trouwens ook zeezout wat op de egg lag, daar had ik het wel gemerkt als regen invloed had gehad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou verwachten dat zeezout + vocht klonten geeft ja.
Zondag deden we hier een koudrooksessie. Uiteindelijk een bakblik op zijn kop op de Reggulator gezet. Dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:55

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:52:
Zondag deden we hier een koudrooksessie. Uiteindelijk een bakblik op zijn kop op de Reggulator gezet. Dat werkte prima.
Hoe is die afgelopen?
Beheerst of toch een dag inleveren voor recovery..?😋😫 :Y)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
@Paitor Ik las online dat harde regen wel een probleempje kunnen zijn tijdens Low & slow.
Inmiddels een andere top vent gevonden voor 30 euro namelijk : "The Bastard schoorsteenkap SS Large Medium " , niet zo mooi maar ik doe het maar voor de zekerheid :). Wellicht overbodig maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Boudewijn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:52:
Ja, dat zou ik ook verwachten maar het valt dus erg mee hoeveel er inregent. Nu moet ik zeggen dat ik het bij koudroken ook niet logisch vond om enorme trek te realiseren in de BGE, dus er kon ongeveer een nagel tussen aan de bovenkant.

@d0nny41 prima oplossing denk ik :) ben je iig 100% zeker dat je er geen last van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej allemaal.

Sinds gisteren m'n offset smoker van El Fuego in elkaar zitten (direct alle kiertjes afgekit met Bison Openhaardenkit).
Vanavond ga ik hem voorzichtig voor het eerst opwarmen zodat de kit en lak goed kan uitharden.
Omdat ik altijd op gas heb ge-BBQed (CADAC Stratos4) heb ik geen kolen in huis.
Ik heb wel mooi eikenhout liggen, dus gebruik ik dat maar.

Maar, ik heb voor het roken natuurlijk mooi houtskool nodig.
Die mooie website van onze mede-tweaker heeft mij richting Flames&Flavor Cuban Marabu geduwd.
Is dit inderdaad een geschikte voor de offset smoker?

Welke temperatuur moet ik ongeveer in m'n vuurhok hebben om een mooie 100 tot 150 in het rookhok te hebben? Is wordt dat op ten duur nagenoeg gelijk?

Zal sowieso eerst een paar keer gaan oefenen zonder vlees er op, want vlees verprutsen is zonde.
En zo met houtskool (of kokos briketten of gewoon hout??) is het toch heel anders dan met gas.

Als aanmaakmateriaal trouwens die houtwol met wax nestjes gebruiken? of gewoon dun hout en een krant?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou niet direct een krant gebruiken, dat zorgt voor restjes krant. Het is wel zonde als die in je systeem blijven hangen en een keer omlaag donderen op je product .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

En inkt is giftig. Dus zeker geen bedrukt papier gebruiken in je voedselbereidings apparatuur .
Schoon hout (stroken af snijden als grote splinters, klein handbijltje werkt top. Wel effe onder je hand t hout raken.) en een goedkope brander om t aan te steken werkt prima als je even geen aanmaakwokkels hebt.
Let op dat je eiken niet geimpregneert is met hardwax oid. Of olie. Kan ook vervelende smaken opleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 04-11-2020 18:59 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een bruin aanmaakblokje kan eventueel ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik kan een Weber Smokey Joe mountain (37cm) die drie keer is gebruikt voor 150,- euro overnemen van een maatje.

Ik maak graag een pulled pork of spareribs. Alleen ben ik bang dat 37cm te klein is. Wat is jullie ervaring hier in? En is die 150,- nog waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:12:
Ik kan een Weber Smokey Joe (37cm) die drie keer is gebruikt voor 150,- euro overnemen van een maatje.

Ik maak graag een pulled pork of spareribs. Alleen ben ik bang dat 37cm te klein is. Wat is jullie ervaring hier in? En is die 150,- nog waard?
klik beantwoord dat je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik denk dat hij de Smokey Mountain bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Het is de mountain (bericht aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:56:
[...]

Het is de mountain (bericht aangepast).
Die ziet er wel uit als een mooi ding.
Je gaat altijd ruimte te kort komen. Maar pulled pork red je prima een paar kg op 37cm.
Qua spareribs zou ik eerder twijfelen of het je afdoende ruimte gaat geven om voldoende voor pakweg 4 personen te maken.
Nette prijs als hij nog in een goede staat is. Niet geroest door evt veel buiten staan o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, ook hier staat de Q weer aan. Snel ff wat kipvleugels grillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVAlL7OW5EVkkjrmjL2itKzI_2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hvg7kkXBQntq8u1UOGDnfCZs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Een google actie laat zien dat hij tussen 350-400 euro nieuw is dus 50% discount voor drie rooksessies is best netjes. Maar als dat 3 in 3 jaar is en continu buiten staan dan zou ik eerst goed kijken of er geen onderhuidse roest schade is waardoor de verf los laat bij een stook actie. 100 graden warmte en vocht maakt "stoom" dus vocht onder je verf is nie fijn.

De meeste die ik ken die zo'n ding hebben is de diameter van de smokey groter. 47cm.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 05-11-2020 07:44 . Reden: kinderen van 47cm mogen nioet met vuur spelen ;-) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Dennis1812 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:02:
[...]

Die ziet er wel uit als een mooi ding.
Je gaat altijd ruimte te kort komen. Maar pulled pork red je prima een paar kg op 37cm.
Qua spareribs zou ik eerder twijfelen of het je afdoende ruimte gaat geven om voldoende voor pakweg 4 personen te maken.
Nette prijs als hij nog in een goede staat is. Niet geroest door evt veel buiten staan o.i.d?
Ik ga denk ik spijt krijgen van 37cm.. ik spaar wel door voor een wat grotere BBQ.

Zijn er mensen die ervaring hebben bij meerdanvlees.nl?... 2.5kg varkensnek voor 12,50!! Link .. vraag me af of je beetje kwaliteit vlees voor dat geld krijgt... Google reviews zijn goed..

[ Voor 11% gewijzigd door Zaratrass op 04-11-2020 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:42:
[...]

Hoe is die afgelopen?
Beheerst of toch een dag inleveren voor recovery..?😋😫 :Y)
Maandag preventief vrijgenomen. Ik zal wel een verslagje tikken later deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Nog een paar vraagjes voor de offset smoker:

#1 wél of niet een 'basket' in het vuurhok stoppen? Als 'mod' lees je vaak dat ze een metalen mandje maken waarin ze de kolen doen ipv direct in het vuurhok zelf.

#2 Aanmaakwokkel onder de kolen om aan te steken, of er bovenop/bovenin leggen?

#3 Hoeveel kg kolen heb je ong nodig om 5u op 110gr te werken? (marabu kolen)
Is er ergens een tabel om te zien hoeveel kg je nodig hebt?

#4 Maakt het aantal Kg kolen uit voor de duur van het branden of meer voor de temperatuur van het branden?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

HellStorm666 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:13:
Nog een paar vraagjes voor de offset smoker:

#1 wél of niet een 'basket' in het vuurhok stoppen? Als 'mod' lees je vaak dat ze een metalen mandje maken waarin ze de kolen doen ipv direct in het vuurhok zelf.
Hoe snel wil je dat je vuur gaat / hoe heet moet het worden? Basket betekent minder hout op oppervlak (hout/vloer/wand) contact, er komt waarschijnlijk meer zuurstof bij het hout en daarmee een snellere verbranding
#2 Aanmaakwokkel onder de kolen om aan te steken, of er bovenop/bovenin leggen?
Dat is eigenlijk een kwestie van smaak en ik zou er gewoon ervaring in opbouwen, beiden werkt. Zie ook: https://www.vanmanenkachels.nl/blog/zwitsers-stoken
#3 Hoeveel kg kolen heb je ong nodig om 5u op 110gr te werken? (marabu kolen)
Is er ergens een tabel om te zien hoeveel kg je nodig hebt?
Teveel variabelen voor mij persoonlijk om daar zomaar een zinnig woord op te zeggen. De beste versneller of vertrager om door je kolen heen te gaan is de zuurstof toevoer. En om 110 graden te behouden speelt de isolatiewaarde van je apparaat een grote rol, waarbij je oppervlakte van de totale grill natuurlijk flink groot is.
Voor mij is dit iets wat je moet ervaren en een zak kolen en een middagje investeren :)
#4 Maakt het aantal Kg kolen uit voor de duur van het branden of meer voor de temperatuur van het branden?
Ja, het aantal KG kolen maakt uit voor beiden. Maar zuurstof is hier een grotere factor voor temperatuur en minder voor brandduur, als het goed is. Hoe meer zuurstof, hoe hoger de temp, hoe korter de brandduur. Bij een ondergrens gaat het aantal kolen natuurlijk ook nog een negatief effect hebben (te lage temp) maar tot die tijd maakt het aantal kolen niet meer uit voor de temp, je knijpt het verbrandingsproces door zuurstof te limiteren, niet de brandstof. En dan gaat inderdaad op dat het aantal KG kolen de duur van het branden bepaald en niet de temp (dat doe je met zuurstof, niet met brandstof).

Dus: met zuurstof regel je temperatuur, met KG kolen garandeer je je minimale brandduur (zo zou ik het tenminste aanpakken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:49
PnD schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:38:
Eindelijk weer eens tijd om tussen meetings door wat te fabriceren. Kip met friet vanavond 😋

Dit recept: https://bbq-helden.nl/beste-kippenvleugels-barbecue/
Ben benieuwd naar het effect van pekelen (met cola). Nog niet eerder gedaan met kip.

[Afbeelding]
Ik heb eergisteren voor het eerst wat kip dijen nat gepekeld om daarna met gyros kruiden te besprenkelen, 3 uur gedaan voor 700gram, dat was eigenlijk al wat te lang, maar hot damn wat waren die goed op smaak. Had er wat peper korrels bij gegooid, blaadje laurier, water/zout aan de kook en gaan. Dat ga ik zeker vaker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:34

zeroday

There is no alternative!

Zebby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:32:
[...]

Ik heb eergisteren voor het eerst wat kip dijen nat gepekeld om daarna met gyros kruiden te besprenkelen, 3 uur gedaan voor 700gram, dat was eigenlijk al wat te lang, maar hot damn wat waren die goed op smaak. Had er wat peper korrels bij gegooid, blaadje laurier, water/zout aan de kook en gaan. Dat ga ik zeker vaker doen!
water zout aan de kook? en ik neem aan daarna afkoelen voordat de kip erbij ging?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 21-09 14:49
zeroday schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:10:
[...]

water zout aan de kook? en ik neem aan daarna afkoelen voordat de kip erbij ging?
Yes, dat het goed oplost, en ook de kruiden een beetje smaak aan 't water gaven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik heb de smaak te pakken.. een Picanha besteld van 1.3 kilo en vanavond bereid!

Indirect op 150 graden en daarna afgrillen(affakkelen?) Direct boven de kolen met de vetcap tot 53/54 graden. Hele goeie sessie gehad van ongeveer 1,5 uur.

Volgende keer de vetcap iets dieper in snijden of een laagje eraf halen. Ik was voorzichtig met insnijden maar achteraf vond ik de vetlaag net te dik. Smaak was overheerlijk!

Bij de picanha heb ik een chimichurri gemaakt.

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogXLoKCn7xoTJnEp_k-FsJJAEvw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXfC8FIj4dCLDz0EIJnnWspV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1MaLUBOtTOsXuWzuY8tiAMgcYA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuWlcT13LJ0CJ1wH7kUrLmAW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQNjd7nX3APQlZQAQpRKTQ5xSHM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pW6kvJOkrLesLX9rVzzMSgSb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Yt6IZhoiW1qEBIipeA5ylPDfOg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWIufq1d4s9iJffhH06JAipU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Zaratrass schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:32:
Ik heb de smaak te pakken.. een Picanha besteld van 1.3 kilo en vanavond bereid!

Indirect op 150 graden en daarna afgrillen(affakkelen?) Direct boven de kolen met de vetcap tot 53/54 graden. Hele goeie sessie gehad van ongeveer 1,5 uur.

Volgende keer de vetcap iets dieper in snijden of een laagje eraf halen. Ik was voorzichtig met insnijden maar achteraf vond ik de vetlaag net te dik. Smaak was overheerlijk!

Bij de picanha heb ik een chimichurri gemaakt.

Het resultaat:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker hoor 👍🏽😋ik zou hem persoonlijk een stuk langer affakkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
PnD schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:54:
[...]

Lekker hoor 👍🏽😋ik zou hem persoonlijk een stuk langer affakkelen.
Ivm de dikke vetlaag die je dunner wilt krijgen?

Had ik kunnen doen toen die op 48 graden was en de laatste 6/7 graden affakkelen. Ben nu begonnen met affakkelen op 52 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Zaratrass schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:02:
[...]

Had ik kunnen doen toen die op 48 graden was en de laatste 6/7 graden affakkelen. Ben nu begonnen met affakkelen op 52 graden.
Al je hem er bij 48 graden af had gehaald en dan langer affakkelen wordt de vetlaag inderdaad een stuk dunner.

Ook hele hoge vlammen door het vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Blommie01 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:31:
[...]

Al je hem er bij 48 graden af had gehaald en dan langer affakkelen wordt de vetlaag inderdaad een stuk dunner.

Ook hele hoge vlammen door het vet :)
Ga ik dan de volgende keer proberen..
De vlammen waren opzich geen probleem, die waren er praktisch niet })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb met die van mij toen t bovenste laagje vet, dikste gedeelte , iets getrimmed.
Daarna ingesneden tot in t vlees. En in de snijgroeven wat kruidenrub gesmeerd zodat bij t smelten de kruiden mee gaan in t vet en ook de rest vh vlees.
Met affakkelen wel eerst even kijken of de kruiden niet te veel last hebben vh affakkelen. Anders even "afborstelen" met een kwastje voordat je vet gaat fikken.
Word t vetrandje sneller eetbaar.
(heb toen eerst een halve gedaan, 1,6kg was iets teveel voor mij en gezin. )
Het is wel erg lekker vlees!
3cm ribeye steak heeft wel iets meer smaak door de vetadertjes (gemarmerd?) in t vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Zaratrass schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:02:
[...]

Ja en om dat aangebakken/crispy vet lekker is 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
Hoi,

Een paar beginnersvraagjes. Dinsdag komt mijn eerste kamado binnen, wat tevens ook mijn aller eerste bbq is. Totaal geen ervaring m.u.v. wat weggooi bbqtjes.

1: Welke thermometer is een beetje oké? zoek iets budget-vriendelijks. De ikea fantast wordt vaak aangeraden, maar ik vroeg me af of deze waterdicht is? Ik heb namelijk tot Q1 2021 geen overkapping waar de kamado onder kan staan..

Heb je voor Low & slow een andere thermometer nodig dan als je voor een snelle bereiding gaat? Zo wordt een thermapen MK4 aangeraden voor steaks etc, is dit ook echt nodig?

2: Welke aluminium folie gebruiken jullie ? :p Die van de supermarkten lijkt wat te klein.

[ Voor 13% gewijzigd door d0nny41 op 06-11-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@d0nny41
1. De ikea is prima. Wil je meer probes kan je kijken naar inkbird bijvoorbeeld. Over waterdicht, een druppeltje kunnen ze meestal wel hebben. Maar waarom bewaar je hem niet gewoon binnen?
Thermapen heb ik zelf niet. Hot n fast durf ik redelijk goed op gevoel te doen.
2. Die van de bbq serie vd action is fijn. Maar die van de supermarkt gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Gisteren heb ik en Master Touch GBS E-5750 57cm (wit) via marktplaats gekocht. Mooie prijs van 80 euro voor betaald. De BBQ is hoogstens 10x gebruikt en er zit een ongebruikte sear Grate bij.

Echter het rooster was (in mijn ogen) vrij smerig. Ik ben dus flink met een staalborstel / staal spons tekeer gegaan. Het zit er naar aardig hardgekoekt op dus ik krijg het niet compleet schoon. Mijn andere 47cm rooster maak ik na iedere bqq sessie schoon, hij is (licht)verkleurd maar zitten geen hardstukken op.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn jullie ook van veel poetsen of een klein staal borstelje erover en klaar voor de volgende sessie?

En hebben jullie nog schoonmaak tips voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
@Dennis1812

1: Oké top. Waterdichtheid bedoel ik meer van, als het regent terwijl ik de ikea fantast gebruik, want in principe laat je hem gewoon in je vlees zitten tot de temperatuur is bereikt, toch ?

2: Net van de Action vandaan! Kon geen folie vinden :/ Maandag maar naar een andere action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
d0nny41 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:01:
@Dennis1812

1: Oké top. Waterdichtheid bedoel ik meer van, als het regent terwijl ik de ikea fantast gebruik, want in principe laat je hem gewoon in je vlees zitten tot de temperatuur is bereikt, toch ?

2: Net van de Action vandaan! Kon geen folie vinden :/ Maandag maar naar een andere action
Ik gok dat je nu weinig BBQ materiaal bij de action gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

d0nny41 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:01:
@Dennis1812

Even geduld hebben tot de zomer. De laatste opruiming is inmiddels wel vervangen voor paaseitjes gok ik.
Op vraag 1, jep dat is wel de bedoeling. Geen ervaring met de fantast zelf. Misschien bied de handleiding je een uitkomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:51
d0nny41 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:42:
Hoi,

Een paar beginnersvraagjes. Dinsdag komt mijn eerste kamado binnen, wat tevens ook mijn aller eerste bbq is. Totaal geen ervaring m.u.v. wat weggooi bbqtjes.

1: Welke thermometer is een beetje oké? zoek iets budget-vriendelijks. De ikea fantast wordt vaak aangeraden, maar ik vroeg me af of deze waterdicht is? Ik heb namelijk tot Q1 2021 geen overkapping waar de kamado onder kan staan..

Heb je voor Low & slow een andere thermometer nodig dan als je voor een snelle bereiding gaat? Zo wordt een thermapen MK4 aangeraden voor steaks etc, is dit ook echt nodig?

2: Welke aluminium folie gebruiken jullie ? :p Die van de supermarkten lijkt wat te klein.
1: Als je net om de hoek komt kijken en niet gelijk veel geld wilt uitgeven kun je 2 ikea thermometers kopen dan heb je voor low en slow 1 voor het vlees en 1 om in een kurk of aardappel te prikken zodat je ook rooster temperatuur hebt :)

Voor hot & fast is het je eigen voorkeur, als je genoeg ervaring hebt kun je het wellicht op gevoel doen.. maar een snellere thermometer is wel fijner aangezien vlees een stuk dunner is en sneller kan garen dan je low & slow thermo aan kan met snelheid om enkele graden missen en vleesje te gaar zal zijn.

2: Die bij de Action kunnen prima maar ook heavy alu van Lidl werkt ook prima :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@Zaratrass nachtje in het gras als je dat hebt. Hoop wel dat het rvs is, anders kan je hem wel weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
418O2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:
@Zaratrass nachtje in het gras als je dat hebt. Hoop wel dat het rvs is, anders kan je hem wel weggooien
Heb ik helaas niet.. Het is een originele weber rooster.. volgens mij zijn die RVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Zaratrass schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:
[...]

Heb ik helaas niet.. Het is een originele weber rooster.. volgens mij zijn die RVS
Je kan hem ook een keer goed heet opstoken, of gewoon weken in natte handdoeken ofzo (zou ook moeten werken lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

[...]

Yes, bij mijn weten ook. Heet opstoken (400+ graden) dan fikt alle vieze aanslag er zo vanaf. Dan is het met staalwol een koud kunstje om hem schoon te krijgen.

Tenminste, dat is mijn ervaring bij smerige roosters en afgelopen jaar heb ik dus eigenlijk nooit meer dan 2 minuten met de borstel staan boenen als ik het rooster weer goed schoon wilde hebben. Een beetje zwart is het dan nog wel, maar alle resten marinade zijn er dan wel helemaal vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Hoi,

1. voor het snelle meten heb ik deze:
https://www.banggood.com/...h&ID=228&cur_warehouse=CN

Doet het echt prima en heb het op 0 graden en 100 graden getest, ijking is prima in orde. Zit wel iets meer levertijd op wellicht, 2 weken ongeveer had ie bij mij nodig (shipping vanuit Canada).

Ik heb daar ook een low & slow thermometer vandaan, maar die ga ik wel op termijn vervangen. De probes doen het regelmatig niet helemaal lekker, of het apparaat zelf. Dus die raad ik niet aan :) Kan natuurlijk ook een eenmalige fout zijn in het productieproces, maar ik ben nu al aan de 3e en 4e probe toe (heb hem iets meer dan een jaar). Wat wel hielp is dat dit tezamen ongeveer 50 euro kostte en dat was oke om te kijken of ik het uberhaupt wilde hebben / nodig had. Nu maar eens richting de kerst kijken naar een meer profi variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hoi,

Ik heb nog een nieuwe Thermopro TP08-S liggen. Heb je twee probes en erg ver bereik door RF. Daarnaast kan je ook temp ranges instellen wat er handig is voor low en slow sessies. Mag je voor een zacht prijsje overnemen.

Succes met bbqen!

Ik vanavond bloemkool en wat kippenpoten.
Misschien nog wat aardappels erbij gooien op de bbq of couscous koken 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwOFboo4u2XxyPvDSkyJ2uFMgJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhIw3n94T6ujcLWHLm3bS2DI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Paitor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:43:
[...]

Yes, bij mijn weten ook. Heet opstoken (400+ graden) dan fikt alle vieze aanslag er zo vanaf. Dan is het met staalwol een koud kunstje om hem schoon te krijgen.

Tenminste, dat is mijn ervaring bij smerige roosters en afgelopen jaar heb ik dus eigenlijk nooit meer dan 2 minuten met de borstel staan boenen als ik het rooster weer goed schoon wilde hebben. Een beetje zwart is het dan nog wel, maar alle resten marinade zijn er dan wel helemaal vanaf.
Heet opstoken doe jij met een volle bak met kolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PnD schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb nog een nieuwe Thermopro TP08-S liggen. Heb je twee probes en erg ver bereik door RF. Daarnaast kan je ook temp ranges instellen wat er handig is voor low en slow sessies. Mag je voor een zacht prijsje overnemen.

Succes met bbqen!

Ik vanavond bloemkool en wat kippenpoten.
Misschien nog wat aardappels erbij gooien op de bbq of couscous koken 🤔

[Afbeelding]
Bloemkoolbom of andere variatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Zaratrass schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:17:
[...]

Heet opstoken doe jij met een volle bak met kolen?
Zuurstof onder en boven vol open en een volle bak met kolen, dan moet je flinke temperatuur kunnen halen en dat rooster zo schoonfikken. Je kunt als je klaar bent altijd het vuur verstikken door alle roosters dicht te doen en de rest van je kolen dus sparen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Martinusz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:21:
[...]

Bloemkoolbom of andere variatie?
https://www.boodschappen....kool-met-kurkuma-yoghurt/

Ps. Hij gaat lekker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0z_28OUxOR9KyPlUYZt9bQYARI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoO9LnVVDcWmdLUnB8wjeaI9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door PnD op 06-11-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Paitor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:21:
[...]

Zuurstof onder en boven vol open en een volle bak met kolen, dan moet je flinke temperatuur kunnen halen en dat rooster zo schoonfikken. Je kunt als je klaar bent altijd het vuur verstikken door alle roosters dicht te doen en de rest van je kolen dus sparen :)
Morgen eens doen (zullen de buren wel waarderen met rook)

Is de hoge druk reiniger niet een optie? 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Paitor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:21:
[...]

Net nog even lopen poetsen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp6AHPFFKA_0BkPY7MdRb3y58ME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9zHBWc75Qd65UzDs1KKFJYa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArM3YQZHyPhBtV3cVr4Q0PXzZ2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMsDoUr4gGc75CmnVYKCOjYw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE_yhJkVa-o8jHcNwJ2mQV6M3Qo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YR7wxf6boYxrsR1xFRu47Kn0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwT0rM88BY_Pj9IGlX3WyA_n3B0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWfPnpS69YmYStxhKwNc6Vl9.jpg?f=fotoalbum_tile

Als na het stoken niet wil ga ik opzoek naar een nieuw rooster.
Zoals deze link

[ Voor 6% gewijzigd door Zaratrass op 06-11-2020 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

oude kranten inwikkelen en met deze douw tijd worden de kranten zeiknat twee dagen laten liggen kranten weg gooien en boenen/hogedrukreiniger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
copykat schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:25:
[...]

oude kranten inwikkelen en met deze douw tijd worden de kranten zeiknat twee dagen laten liggen kranten weg gooien en boenen/hogedrukreiniger.
Heb ze een nachtje laten stoppen in kranten.. perfect schoon!! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcikSD3Yp7UzV1sWMz6NPVJihII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSSEptkUuSSeUbDyXrcToRxn.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas werd het niks schoner na een nachtje in kranten en hogedrukreiniger |:( |:( .. ik had nog tegoed op een VVV kaart en Intratuin kaart, dus ik heb maar nieuwe gehaald. Deze zal ik beter onderhouden.. anders blijf ik me irriteren aan die oude.

Bedankt voor de tip over die kranten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm zonde. ik doe dit altijd met een vuilniszak met daarin een kopje ammoniak. Als die verdampt vreet dat het vet/zut van je rooster af.
Ff dagje laten staan en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 09:48
Zaratrass schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:56:
[...]

Heb ze een nachtje laten stoppen in kranten.. perfect schoon!! [Afbeelding]

Helaas werd het niks schoner na een nachtje in kranten en hogedrukreiniger |:( |:( .. ik had nog tegoed op een VVV kaart en Intratuin kaart, dus ik heb maar nieuwe gehaald. Deze zal ik beter onderhouden.. anders blijf ik me irriteren aan die oude.

Bedankt voor de tip over die kranten!
https://www.amazon.de/-/n...x=oven%2Caps%2C219&sr=8-6

dit spul doet echt wonderen erop smeren even een nachtje laten weken in een zak en je rooster is zo goed als nieuw. Werkt ook fantastisch op bakplaten etc. erop smeren en dan verhoudfolie erover

[ Voor 3% gewijzigd door alki op 07-11-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Die natte kranten werken vaak alleen met "vers vuil" inweken zeg maar.

Is muscle ovenreiniger niet een lekker agresief goedje er voor?

Inspuiten met t schuim en na 20 min afspoelen?

@Boudewijn is huishoud amoniac sterk genoeg?
Ga ik eens proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:
Die natte kranten werken vaak alleen met "vers vuil" inweken zeg maar.

Is muscle ovenreiniger niet een lekker agresief goedje er voor?

Inspuiten met t schuim en na 20 min afspoelen?

@Boudewijn is huishoud amoniac sterk genoeg?
Ga ik eens proberen .
Ja gewoon een fles van de supermarkt. Lekker laten verdampen in een afgesloten zak. Ftw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

De silvercrest vacumeermachine lag weer in de schappen van de lidl. 25euro
Maar geen folierollen te bekennen.....😥

"Nee, we weten niet of we die überhaupt krijgen..."
Zucht.

Waar haalde je ook al weer die rollen die geschikt zijn voor deze silvercrest?
LIDL is te onbetrouwbaar in levering/ beschikbaar in schappen.

Edit vond dit
https://shop.hoyerhandel....-smal-3-delig-pakket.html

Of deze
https://weckenonline.com/...0-met-microstructuur.html

[ Voor 21% gewijzigd door copykat op 07-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[b]Zaratrass in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Helaas werd het niks schoner na een nachtje in kranten en hogedrukreiniger
De beste manier waardoor ik mijn rooster weer helemaal schoon krijg, is toch om deze op hoge temperatuur schoon te branden. (300+ graden) Dat werkt eigenlijk alleen goed in een kamado lijkt me en je moet aan het einde van de sessie ook nog genoeg hitte overhebben.

Natte kranten hebben bij mij nooit gewerkt en ammoniak staat me tegen, omdat ik het niet prettig vind daarmee te werken en dat het enorm stinkt. Ook vind ik het geen fijn idee dat vervolgens allemaal weg te spoelen door de gootsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wouter3 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:11:
[...]

De beste manier waardoor ik mijn rooster weer helemaal schoon krijg, is toch om deze op hoge temperatuur schoon te branden. (300+ graden) Dat werkt eigenlijk alleen goed in een kamado lijkt me en je moet aan het einde van de sessie ook nog genoeg hitte overhebben.
ik heb een oven die een schoonbrand stand heeft en gebruik oven reiniger van muscle om het ergste vuil te verwijderen. mn kamado rooster kan er dan vermoedelijk gewoon bij. in die modes. (als je de handleiding leest van de bus dan is het gevaarlijke troep! maar t werkt goed.)
Natte kranten hebben bij mij nooit gewerkt en ammoniak staat me tegen, omdat ik het niet prettig vind daarmee te werken en dat het enorm stinkt. Ook vind ik het geen fijn idee dat vervolgens allemaal weg te spoelen door de gootsteen.
Nat gras/natte kranten is vooral de nachtelijke inweken door dauw dat het aanbaksel zachter maakt.
Daarna wat BBQ ontvetter/reiniger er over sprayen en oude doeken om te poetsen.

ik ga straks eens de ammoniac oplossing van gamma gebruiken in een plastic zipzak kijken of dat sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11:04

greatgonzo

schit-te-rend!

3 van mijn 4 inkbird probes zijn ofwel afwijkend, ofwel overleden. Waarschijnlijk teveel directe hitte op geweest.

Anyway, wil ze vervangen. Originele zijn nog wel aan de prijs (9,99) en ik dacht, ik probeer eens een kopie

Maar die hebben allemaal een afwijking van 20c.. loont het zicht om toch over te stappen naar originele, of zou het probleem in het kastje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

greatgonzo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:54:
3 van mijn 4 inkbird probes zijn ofwel afwijkend, ofwel overleden. Waarschijnlijk teveel directe hitte op geweest.

of zou het probleem in het kastje zitten?
simpel:
1 van de 4 doet het neem ik aan.
Steek die in een poort 1,2,3,4 test elke poort met 100 graden water.
schrijf de getallen op.
(als ze bijna gelijk aan geven is je kastje niet kapot.)
test 2:
Steek de werkende in poort 1: dit is je referentie.
een andere in poort 2 ,3,4 en kijk of het verschil gelijk blijft.
(steek beide in koelkast fruit kijk of ze gelijkwaardig delta T hebben. )
Test elke probe op deze manier en je weet of ze wel werken maar niet goed gecalibreert zijn.

https://www.bbqsidekick.n...xs-bluetooth-thermometer/

[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 07-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 07:13
Vandaag bij de Sligro geweest en daar stonden ze weer. Alle kamado's van de bekende merken. Behalve de joe, die was er niet.
Toch wel echt mooi spul, maar toen ik ze zag staan vond ik vooral de XL varianten wel erg groot. Dat terwijl ik vooraf dacht dat een L waarschijnlijk te klein zou zijn.
Ik vraag er eentje voor mijn verjaardag in april :)
Probleem is dat een L variant niet echt een heel groot rooster heeft, maar een XL is wel een allemachtig groot apparaat om op je terras te zetten. Hoe zien jullie dat? Spijt van een L of kun je er goed mee overweg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 11:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sNielz123 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:15:
Vandaag bij de Sligro geweest en daar stonden ze weer. Alle kamado's van de bekende merken. Behalve de joe, die was er niet.
Toch wel echt mooi spul, maar toen ik ze zag staan vond ik vooral de XL varianten wel erg groot. Dat terwijl ik vooraf dacht dat een L waarschijnlijk te klein zou zijn.
Ik vraag er eentje voor mijn verjaardag in april :)
Probleem is dat een L variant niet echt een heel groot rooster heeft, maar een XL is wel een allemachtig groot apparaat om op je terras te zetten. Hoe zien jullie dat? Spijt van een L of kun je er goed mee overweg?
Ik weet niet zo goed welk formaat hoort bij L of XL, maar wij hebben een roosterdiameter van 46 a 47cm en dat is echt een perfect formaat vind ik :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sNielz123 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:15:

je kan beter in roostermaten denken.
34cm? compact/medium. een 36cm is ook een compact
46cm ? is een large maar 47 en 49cm ook
extra large 52cm rooster.
zie dit lijstje:
De meeste XL kamado's hebben een rooster diameter van 52 tot 75cm.

BIG GREEN EGG XL (61CM)
MONOLITH LE CHEF (55CM)
KAMADO JOE BIG JOE (61CM)
BIG GREEN EGG XXL (73CM)
THE BASTARD XL (59CM)
KAMADO JOE PRO JOE (61CM)

Large kamado's voor 4-6 personen (Ø 45-51cm)

Medium kamado's voor 3-4 personen (Ø 36-44 cm)

Denk er wel aan hoe groter des te langer het duurt /meer brandstof om de 250 graden in de keramiek te krijgen. en als je regelmatig voor 3/4 bezig bent is een XL een beetje overmaats.

ik heb een medium/compact 34cm roostermaat en voor 2+2 (volwassenen en kinderen voor hun schransleeftijd) is het een prima maat. ik kan 2 halve racks plat of 4 halve opzn kant in een rekje doen.
effectieve deflected(je deflector area is altijd iets kleiner) is ongeveer 28-30cm doorsnede.
Dit is de plek waar je indirect zonder risico op directe hete lucht vlees kan garen.
Wil je iets meer, lees 4 racks of baby-ribs, er op dan zal je naar de large (45-51cm) moeten kijken.

persoonlijk denk ik dat ik voor 4 personen (aka je hebt pubers die de oren van je kop vreten.) een "large" zou kiezen en voor de anderhalve keer dat je meer mensen over de vloer hebt de low and slow iets voor bereiden en wat "snelklaar"spul voor op de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:10:

Zucht.

Edit vond dit

Of deze
Iedere zak met structuur is goed. Ik koop ze altijd via marmelot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexus305
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 17:03
copykat schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:10:

Zucht.

Edit vond dit

Of deze
Ik heb de rollen folie hier vandaan gehaald voor de lidl vacumeermachine, werkt goed.

https://www.marmelot.com/...kken-micro-structuur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@lexus305 en @Verwijderd bedankt
die "belg" stuurt voor 6 euro tot 25kg op zal die van julie ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 07:13
Bedankt voor je reactie!
Als ik iets koop wil ik vaak graag het beste/grootse kopen, zeker voor producten die ik langer gebruik. Het is zonde om een paar honderd euro te besparen om dan later niet tevreden te zijn of spijt te hebben.
Dat gezegd hebbende... In de winkel zag een 49cm er redelijk uit, ik heb dan wel het gevoel dat ik liever iets groter zou willen, maar er stond een Basterd Urban XL (59cm) en niet alleen dat rooster is groter, maar dat hele apparaat is immens groot joh. Dat had ik echt niet verwacht.

En eerlijk gezegd. Mijn vrouw en jongste zoon (9) die eten niet zo heel graag vlees. Mijn oudste (11) en ikzelf zijn wel echte vleeseters. Die keer dat ik dan een feestje heb of voor meer dan 10 mensen iets maak is het echt burgers flippen of wat je zegt wat ander snel spul.

Ben blij dat ik even in de winkel ben gaan kijken. Het zal wel een 47 of 49cm ding worden. Scheelt ook nog eens in budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een BGE XL. Geen spijt van. Ik leg hem wel eens vol, en heb dan ook de eggspander erbij.
Ff meenemen naar anderen is vervelend en een serieuze operatie. Qua brandstof, ja er gaat serieus veel in ... Maar hij is relatief zuinig als je normaal doet.
Accessoires zijn wel stukken prijzen dan bij een Large.

De vorm is ook niet ijvormig meer. Dit is eerder een soort erwt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 09:48
Carpaccio rollade 👌🏻
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ed_kwiG8vq41qtNGEGMVh97VEV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcQh7O2LFDYW9Fn2E8ILnOa5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCcqxsab4ULi9QDykcxLQK6nTv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMlarLb8nAHUm9S6jNoGRXHs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QojyfhtDcKbXVmD08xGI8M9Wc1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxVERVUEfW4Qa7UKazDYnPvn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HMXxIejc6KV4x6-FibR6yWrWNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hASPCfqXL8IjyRDRExl5NYWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sNielz123 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:10:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Als ik iets koop wil ik vaak graag het beste/grootse kopen, zeker voor producten die ik langer gebruik. Het is zonde om een paar honderd euro te besparen om dan later niet tevreden te zijn of spijt te hebben.
Dat gezegd hebbende... In de winkel zag een 49cm er redelijk uit, ik heb dan wel het gevoel dat ik liever iets groter zou willen, maar er stond een Basterd Urban XL (59cm) en niet alleen dat rooster is groter, maar dat hele apparaat is immens groot joh. Dat had ik echt niet verwacht.

En eerlijk gezegd. Mijn vrouw en jongste zoon (9) die eten niet zo heel graag vlees. Mijn oudste (11) en ikzelf zijn wel echte vleeseters. Die keer dat ik dan een feestje heb of voor meer dan 10 mensen iets maak is het echt burgers flippen of wat je zegt wat ander snel spul.

Ben blij dat ik even in de winkel ben gaan kijken. Het zal wel een 47 of 49cm ding worden. Scheelt ook nog eens in budget.
Inderdaad een large is ideaal en toch niet te groot.
Zoek er 1 waar je voldoende opties bij kunt kopen en of al krijgt.
Divide system. Halve maan plates, verschillende rooster hoogtes.
Neem de tijd met kiezen en samenstellen.
LETOP large 21 of 23 inch is niet altijd uitwisselbaar in opties.

Maak een lijstje met wat je nodig hebt aan opties zodat je in een keer klaar bent.
Dan kan t plezier beginnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vanmiddag gezegd tijdens de Digital Meet-up Privacy & Security, de BBQ staat/stond aan ;)

Vandaag voor het eerst low and slow geprobeerd. Dit op de Weber 47 cm.
TLDR: Erg leerzaam, veel verbeterpunten, toch erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Langere versie:
Alvast gewaarschuwd, mijn foto's zijn minder professioneel dan sommige andere die hier voorbij komen ;)
We (ik en mijn vrouw) hebben het volgende recent geprobeerd te volgen:
https://bbq-junkie.nl/bbq...heerlijk-spareribs-recept
De welbekende 3,2,1 methode.

Gisteren na het verwijderen van het membraan, de dry rub erop gesmeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qoNlBnWz1iv4gG1c_yQaKgAlzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WFzP7OVonfEFHqM6MavjRzI.jpg?f=fotoalbum_large
So far, so good.

Vandaag volgens de snake methode geprobeerd om de spareribs klaar te maken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GrYlVjSCpMXqAHrMtnN3GVUGe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUevK6iG9QOAVtONgVlXvghA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apxgezOpiSJVttieuxixgdDTQ2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dgjr1DpsLzoUdn0Ne6VchJV.jpg?f=fotoalbum_large

We kwamen via de thermometer erachter dat bij ons 3 rijen te weinig was met de gebruikte briketten (ecobrasa). De temperatuur kwam niet hoger dan 101 graden. Ook niet terwijl alle gaten open stonden. We hebben er een laag erbij gelegd. Daarna ging het veel beter. Gemiddeld was het nu rond de 120 graden.

Een thermometer via bluetooth is een aanwinst. Ontspannend een bordspel kunnen spelen met mijn vrouw met een heerlijk glas rode wijn. Af en toe kregen we een melding dat de temp te hoog was. En dan pas, hoef je eigenlijk iets te doen. Ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxaApkaeg49eEaneGQ6GdBIStaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kJgelo9jqPMDPh9OOKuawo3.jpg?f=fotoalbum_large
Af en toe de "mop saus" erop smeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M71jyb2EwzXjMtBeqfPmo0igPlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8o2A8Nbqknmu3bfnzGNwIhq.jpg?f=fotoalbum_large
Wat ruikt dit toch heerlijk!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4dZIpGFoZCaP5eI8b4chdflbpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymTBvlowmJFKANnOe9mDWdWI.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien het toch al wat laat werd om te eten, besloten we om er 1 in de folie te laten en 1 "gereed" te maken voor consumptie.
Die andere eten we morgen wel op nadat ie een half uur nog in de oven heeft gelegen.

Eindresultaat:
spoiler: Het eindresultaat ziet er niet zo mooi uit, maar hij smaakte wel goed.
Heerlijke spareribs en een aubergine met peper, zout en wat Sebahat Tahin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcpL3IzHypFMnAeHnKryeQYah_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAkFxNRC8IYe3c2Q48ryIZ9I.jpg?f=fotoalbum_large

Het vlees viel niet van het bot, maar had nog een "bite". De temp moet de volgende keer echt vanaf het begin hoger zijn dan dat ik vandaag gebruikt heb.

Verbeterpunten:
Iets meer zout, eerder beginnen op de bbp, meer briketten, vaker doen.

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 121 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism