Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• low profile197
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:03
ooohhhh drama, mn mini ei is gevallen en de bodem is gebroken.
weet een van jullie misschien een plek waar ik dit als onderdeel kan kopen?
de meeste onderdelen zijn alles behalve de buitenkanten.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

low profile197 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:58:
ooohhhh drama, mn mini ei is gevallen en de bodem is gebroken.
weet een van jullie misschien een plek waar ik dit als onderdeel kan kopen?
de meeste onderdelen zijn alles behalve de buitenkanten.
Misschien handig erbij te zetten welk merk je zoekt?

• low profile197
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:03
Dennis1812 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:00:
[...]

Misschien handig erbij te zetten welk merk je zoekt?
was een kado dus geen idee.

het gaat om een 13 inch, ik maak het wel passend, elk merk is me goed.
de hele bodem ligt er uit.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:25
Widow schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:57:
[...]

Ja dat is wel zo makkelijk, daar komt het vandaan :p ik weet niet of je in de buurt bij Haarlem woont maar als je naar Harlem BBQ gaat (is onderdeel van 200 Fahrenheit waar The Bastard ook van is) en je vraagt om een nieuwe, heb je grote kans dat ze gewoon iets hebben liggen. Ik had laatst mn deflector plate laten vallen en kreeg gratis een nieuwe mee, ondanks dat mn BBQ al 4 jaar oud is.
Oh dat is wel netjes! Zeeland, dus dat is wel een stukje rijden. Normaal zou ik er een dagje van maken maar dat zie ik met de huidige omstandigheden niet zo zitten.

Ben benieuwd hoe ze reageren.

• TheHolyDrinker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 11:21
coyote1980 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:25:
Op Amazon.de veel Inkbird met korting ivm hun 10 jarig bestaan. De ibbq-4t met 4 probes en wlan is vandaag 5 tientjes. Coupon moet geactiveerd worden als je hem in je mandje stopt.
Bedankt! Inmiddels hier ook besteld! Nu ook te bestellen bij Amazon NL kortingscode 10inkbird50 _/-\o_

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ook hier bij Amazon NL besteld. Vrijdag binnen.
4 probes lijkt me erg fijn t.o.v de 2 die ik nu heb.

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-09 20:55

copykat

Good copy isn't bad

TheHolyDrinker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:53:
[...]

Bedankt! Inmiddels hier ook besteld! Nu ook te bestellen bij Amazon NL kortingscode 10inkbird50 _/-\o_
Werkt de kortingscode ook met de x2?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• srdevil
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11:57
copykat schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:12:
[...]

Werkt de kortingscode ook met de x2?
Bij Amazon gaat er iig nog 30% vanaf: https://www.amazon.de/-/n...+x2&qid=1600191454&sr=8-2

• Vincent_89
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-09 08:44
Ziet er goed uit! Waar heb je het vlees gekocht als ik vragen mag?
Koffie schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:17:
Het eindresultaat van porchetta op de braai gisteren:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Restant vanmiddag lekker op een broodje tijdens de lunch :)

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

Eraf gehaald bij 95C en in een handdoek in een koeltas voor 90 minuten na een run van 5 uur. Gedurende die tijd de Q op 150C en wat piepers erop. En bij het aansnijden was het plots *POEF*. Alles weg, geen tijd van het eindresultaat...

Enige opmerking was: minder peper...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:42
Chevy454 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eraf gehaald bij 95C en in een handdoek in een koeltas voor 90 minuten na een run van 5 uur. Gedurende die tijd de Q op 150C en wat piepers erop. En bij het aansnijden was het plots *POEF*. Alles weg, geen tijd van het eindresultaat...

Enige opmerking was: minder peper...
Ziet er heerlijk uit... Jammer van de opmerking 8)7
Daar doe je het dan voor zeg maar.

*Gisteren voor het eerst kip drumsticks op de BBQ gelegd op 150 graden. Duurde een uurtje totdat de kerntemp van 78 graden had bereikt. Toen had ik ze nog even gelakt en 5 min door gesmoked.

Had er 2 blokjes appelhout bij gedaan, dat voegde naar mijn idee niet veel waarde toe. Iemand anders andere suggesties?

edit, de blokjes appelhout lagen er al op vanaf het begin :)

[Voor 10% gewijzigd door Zaratrass op 17-09-2020 10:22]

• Pieroman
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:34
Zaratrass schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:39:
[...]

*Gisteren voor het eerst kip drumsticks op de BBQ gelegd op 150 graden. Duurde een uurtje totdat de kerntemp van 78 graden had bereikt. Toen had ik ze nog even gelakt en 5 min door gesmoked.

Had er 2 blokjes appelhout bij gedaan, dat voegde naar mijn idee niet veel waarde toe. Iemand anders andere suggesties?
Roken altijd aan het begin doen, koud vlees neemt de rook veel beter op. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook wel eens vleugels heb gerookt en er daar weinig van terugproefde.

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:42
Pieroman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:53:
[...]

Roken altijd aan het begin doen, koud vlees neemt de rook veel beter op. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook wel eens vleugels heb gerookt en er daar weinig van terugproefde.
Ik bedoelde de blokjes lagen er al vanaf begin op. 7(8)7

• Chevy454
  • Niet online
Aangezien Vuur en Rook bijna altijd beuken houtsnippers mee verstuurd: Kipfilet en braadworst eens een go geven.

Ik ga het op de Fornetto bereiden deze keer terwijl ik gebruik maak van de haken. De vraag is nu:

De kipfilet hangen boven de braadworsten. Is dit wel een zo goed idee? Ik kan natuurlijk ook in 2 stappen roken, eerst de kip en dan de worsten maar als je zo een grote Q hebt... Is dat een beetje zonde dunkt me.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:07
Zaratrass schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:39:
[...]

[Afbeelding]
Direct vanuit de koeling op de Q leggen (niet op kamertemp laten komen) en vanaf de eerste seconde smoken. Koud vlees neemt het allerbeste rook op. Vlees boven de 60 graden neemt amper rook op.

Dus jouw smaakpapillen kloppen; de rook zal er amper in hebben gezeten.

Mijn iRacing stats

• Salv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-09 12:20
Afgelopen zaterdag was het dan zover wij kregen in de avond een aantal man over de vloer en ik had toevallig nog een 2.5kg procureur liggen. Deze de woensdag uit de vriezer gehaald en vrijdag voorzien van de rub. De zaterdagochtend rond 9uur stond de bbq aan en ging het vlees erop, de rest is natuurlijk geschiedenis ;)

Rond de klok van 11 even een check en toen rond de klok van 14:30 begonnen met het inpakken om zo het laatste zetje te geven voor de eters die rond 18:00 kwamen. Al met al prima sessie gelukt om netjes rond 17:00 te eindigen waar het vlees heeft kunnen rusten voordat het op onze broodje terecht kwam :)

Een aantal dingen die mij wel opvielen, waar de temp van de Q de gehele sessie mooi stabiel is gaat het na in het inpakken toch opeens veel harder ondanks ik niks aan de settings heb veranderd. Maar van een rooster temp van 110~120 naar opeens 140~150, de schuiven konden niet verder dicht anders was ik de Q aan het doven, is dit een mogelijkheid dat de brandstof ( Dammers ) aan het opraken is en fel begint te branden of is de reflectie van het folie een reactie op de temp?

Dit zelfde issue had ik ook wanneer ik mijn burned ends ( die op de foto te zien zijn ) in de ovenschaal weer terug zet op de Q, ook hier ondanks niks aanpassen ging de temp van ~120 richting de ~160/170 als ik de schuiven nog verder dicht zou zetten dan zou ik de Q stikken.

Nou back to the PP op naar de foto's we hebben er smakelijk van gegeten met nog een aantal andere dingen! Zoals de zalm bonbons en kip/spek spiesjes en het bekende bananenboot, chocola , 43 toetje :)

Hattrick: Iduna United PSN; Salvex

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ziet er goed uit @Salv

Deze week varkensnek in de aanbieding bij de hanos. 4.95kg excl BTW. Prima prijs dus. Gaat de vriezer in.

Verder short ribs gekocht. Iemand tips qua rookhout? Ik heb beuken, appel en kers liggen. Voldoet 1 van die 3 of kan ik beter een andere zak bestellen?

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Appel is prima met rund. Kers zou ik eerder met dat varken doen.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• TouchOfInsanity
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:23
Salv schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:21:

Een aantal dingen die mij wel opvielen, waar de temp van de Q de gehele sessie mooi stabiel is gaat het na in het inpakken toch opeens veel harder ondanks ik niks aan de settings heb veranderd. Maar van een rooster temp van 110~120 naar opeens 140~150, de schuiven konden niet verder dicht anders was ik de Q aan het doven, is dit een mogelijkheid dat de brandstof ( Dammers ) aan het opraken is en fel begint te branden of is de reflectie van het folie een reactie op de temp?
Dit is één van de punten waar Noskos op zijn Youtube kanaal ook regelmatig over spreekt. Ook hij weet niet exact waar het aan ligt maar ervaart er verder geen problemen mee en past dus ook niet te veel aan volgens mij.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Afgelopen zaterdag was het dan zover wij kregen in de avond een aantal man over de vloer en ik had toevallig nog een 2.5kg procureur liggen. Deze de woensdag uit de vriezer gehaald en vrijdag voorzien van de rub. De zaterdagochtend rond 9uur stond de bbq aan en ging het vlees erop, de rest is natuurlijk geschiedenis ;)

Rond de klok van 11 even een check en toen rond de klok van 14:30 begonnen met het inpakken om zo het laatste zetje te geven voor de eters die rond 18:00 kwamen. Al met al prima sessie gelukt om netjes rond 17:00 te eindigen waar het vlees heeft kunnen rusten voordat het op onze broodje terecht kwam :)

Een aantal dingen die mij wel opvielen, waar de temp van de Q de gehele sessie mooi stabiel is gaat het na in het inpakken toch opeens veel harder ondanks ik niks aan de settings heb veranderd.
Dan staat je dome open en komt er extra zuurstof in de vuurkorf.
Je knijpt met boven magriet en onder schuif de airflow en dus verse zuurstof. Maar als je hem open doet kan de hete lucht vrijelijk weg wat ruimte maakt voor nieuwe verse zuurstofrijke lucht via de boven en onderzijde. Met de large zal dit een extra boost geven op je gesmoorde kooltjes. Totdat de extra zuurstof weer op is en de kooltjes weer gesmoord worden. Ik heb dit met mn medium ook.
Probeer eens onderschuif dicht, klep open, handelingen verrichten, klep dicht, schuif openen naar oude stand.
Maar van een rooster temp van 110~120 naar opeens 140~150, de schuiven konden niet verder dicht anders was ik de Q aan het doven, is dit een mogelijkheid dat de brandstof ( Dammers ) aan het opraken is en fel begint te branden of is de reflectie van het folie een reactie op de temp?

Dit zelfde issue had ik ook wanneer ik mijn burned ends ( die op de foto te zien zijn ) in de ovenschaal weer terug zet op de Q, ook hier ondanks niks aanpassen ging de temp van ~120 richting de ~160/170 als ik de schuiven nog verder dicht zou zetten dan zou ik de Q stikken.

Nou back to the PP op naar de foto's we hebben er smakelijk van gegeten met nog een aantal andere dingen! Zoals de zalm bonbons en kip/spek spiesjes en het bekende bananenboot, chocola , 43 toetje :)
[Afbeelding]

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Salv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-09 12:20
copykat schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:10:
[...]

Dan staat je dome open en komt er extra zuurstof in de vuurkorf.
Je knijpt met boven magriet en onder schuif de airflow en dus verse zuurstof. Maar als je hem open doet kan de hete lucht vrijelijk weg wat ruimte maakt voor nieuwe verse zuurstofrijke lucht via de boven en onderzijde. Met de large zal dit een extra boost geven op je gesmoorde kooltjes. Totdat de extra zuurstof weer op is en de kooltjes weer gesmoord worden. Ik heb dit met mn medium ook.
Probeer eens onderschuif dicht, klep open, handelingen verrichten, klep dicht, schuif openen naar oude stand.

[...]
Dat is het juist, dome staat niet open. Bijvoorbeeld bij het inpakken van het vlees, gaat dome open, vlees in ovenschaal en dome weer dicht, dit zal max een minuut of 2 in beslag nemen? Naar de keuken voor het inpakken en zodra het ingepakt is weer terug, schuif dicht, dome open vlees terug leggen, probe er weer in en dome weer dicht en dan schuif weer minimaal open.

Het te lang open blijven dan een dome daar ben ik me van bewust, zoals lakken e.d. gaat bij mij altijd de schuif dicht voordat ik de handelingen uitvoer. Het zal best goed kunnen dat verse zuurstof een oorzaak is maar dat zal dan ook toch binnen enkele minuten verdampt zijn door de top vent? Dit terwijl de temperatuur echt wel een half uur of langer stuk hoger blijft.

Maar dit is het leuke er van om je ei te leren kennen en zien met welke handelingen je deze schommelingen het meest kan opvangen :)

Hattrick: Iduna United PSN; Salvex

• Sf1nX
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:58

Sf1nX

Tuinder

Noskos had het ook over reflectie van het Aluminium folie. Je zou het eens kunnen proberen om gewoon eens een stuk alu folie naast je temp voeler te leggen en kijken of er wat verandert.

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:05

demo31051987

a.k.a. Extigo

Ik ben op zoek naar een goeie instant-thermometer. Ik zat te kijken naar de Thermapen (zoals Noskos ook adviseerd), maar ook daar zie ik twee versies van. De MK3 en de MK4. Ik kan alleen niet goed vinden wat nu het verschil is tussen die twee versies behalve dan de prijs en het draaiende scherm.

Kan iemand mij meer vertellen over de verschillen of dat ik moet kijken naar een andere thermometer?

Steam

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Salv
Wat je eens kan proberen als je klaar bent is je deflector er uit, flink knijpen met de schuiven wachten totdat de 100graden is bereikt en stabiel, en dan openen en kijken of de kooltjes gaan opgloeien. Als t vuur oplaait is dat toch je issue.
Jr doet er al alles aan door onderste schuif dicht te doen en zo snel mogelijk klep dicht.
🙂

[Voor 12% gewijzigd door copykat op 17-09-2020 13:18]

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Vincent_89 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:31:
Ziet er goed uit! Waar heb je het vlees gekocht als ik vragen mag?
[...]
Vlees komt gewoon bij de lokale slager vandaan.

Zwembad - Braaihok

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:25
Lang leve Bastard! Ik krijg een nieuwe vuurkorf. Was een beetje bang vanwege de horror verhalen mbt hun klantenservice. Blij mee :Y

• Chevy454
  • Niet online
Maar van een rooster temp van 110~120 naar opeens 140~150, de schuiven konden niet verder dicht anders was ik de Q aan het doven, is dit een mogelijkheid dat de brandstof ( Dammers ) aan het opraken is en fel begint te branden of is de reflectie van het folie een reactie op de temp?

Hier heb je de temperatuur bij mijn run op de masterbuilt. In het begin had ik ook de dome open gemaakt om te kijken hoe het vorderde en daar zie je dat de temperatuur daar snel stabiel is na het sluiten. Wanneer ik ging wrappen was de dome langer open maar het is vooral de folie die daar meer warmte reflecteert (die piek van airflow om te compenseren hielp ook niet natuurlijk)

Op het einde van de run was de temperatuur ook weer vrij stabiel totdat ik de Setpoint naar 150C had gedaan.

Ergo boetsjers peeeper gebruiken of het aanvaarden.

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 17-09-2020 21:42]

• n3ck
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-09 19:53
Ik zit te kijken naar een weber pulse. Ik heb een 57inch weber master touch en een weber go anywhere. Het grote nadeel vind ik de opstarttijd, het proces kolen in de bbq gooien.. terwijl de kids dat natuurlijk ook willen zien en dus ook zeker de temperatuur aan de buitenkant; dat ding waar papa bij staat is namelijk super interessant! Nu zat ik dus te denken aan die weber pulse - snel klaar; grill werk lijkt er prima op te gaan als ik de reviews hier lees en youtube bekijk. Het enige dat ik niet kan vinden is hoe het zit met de temperatuur aan de buitenkant. Is er hier misschien iemand die kan vertellen of je dat ding kan aanraken zonder dat je handen ook direct medium rare zijn?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:19
n3ck schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:29:
Ik zit te kijken naar een weber pulse. Ik heb een 57inch weber master touch en een weber go anywhere. Het grote nadeel vind ik de opstarttijd, het proces kolen in de bbq gooien.. terwijl de kids dat natuurlijk ook willen zien en dus ook zeker de temperatuur aan de buitenkant; dat ding waar papa bij staat is namelijk super interessant! Nu zat ik dus te denken aan die weber pulse - snel klaar; grill werk lijkt er prima op te gaan als ik de reviews hier lees en youtube bekijk. Het enige dat ik niet kan vinden is hoe het zit met de temperatuur aan de buitenkant. Is er hier misschien iemand die kan vertellen of je dat ding kan aanraken zonder dat je handen ook direct medium rare zijn?
Ik ken geen 1 bbq die niet warm wordt aan de buitenkant :) maar of het standje handen gelijk vast of oe afblijven is weet ik niet.

Overigens hier 2 kids (3 en 7 jaar), maar die weten dat ze eraf moeten blijven en dat doen ze dan ook. Ik zou in ieder geval niet special voor kinderen een andere bbq gaan aanschaffen. Hoe oud zijn je kids?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:23
Martinusz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:43:
[...]

Ik ken geen 1 bbq die niet warm wordt aan de buitenkant :) maar of het standje handen gelijk vast of oe afblijven is weet ik niet.

Overigens hier 2 kids (3 en 7 jaar), maar die weten dat ze eraf moeten blijven en dat doen ze dan ook. Ik zou in ieder geval niet special voor kinderen een andere bbq gaan aanschaffen. Hoe oud zijn je kids?
Inderdaad, gewoon leren hoe ze ermee om moeten gaan. Ik laat mij kinderen ook gewoon een vuurtje bouwen in de vuurkorf, in de keuken helpen met scherpe messen en nog meer dingen die gevaarlijk kunnen zijn. Gewoon goed uitleggen wat de gevaren zijn en hoe je het veilig kunt doen. Tuurlijk is er hier en daar ook wel eens iets mis gegaan, maar daar leren ze juist van >:)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Weten de kinderen al dat kokend water gevaarlijk is?
Er zit een thermometer op toch? Leer ze eerst te kijken of de thermometer niet op 100 graden of hoger staat voordat ze iets doen als aanraken.
En inderdaad neem elke keer 1 vd kinderen als "hulpje". Kunnen ze kijken wat je doet en jij hoeft niet extra ogen in je rug te hebben.
Laat ze voelen dat het heet is terwijl je er bij bent. Hand er boven niet er op.
Laat ze kijken hoe het vlees sist en bruin word als je het er op legt. "Kijk dat gebeurt er met je hand of huid als je het aanraakt als het zo heet is...."

[Voor 15% gewijzigd door copykat op 18-09-2020 09:43]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Vind deze wel toepasselijk. Ze leren vanzelf dat iets heet is en ze er vanaf moeten blijven. Zolang ze er geen permanente schade aan overhouden is het niet zo'n ramp :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Overigens er zijn wel dubbelwandige BBQ's die een stuk koeler zijn aan de buitenkant. Maar "draagbaar" weet ik niet.

• Wahloh
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:02

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Zoidberg_AvG schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:52:
[...]

Zalm leg ik een uurtje van te voren in een ruime hoeveelheid suiker en zout (50/50 gemengd)
Daarna afspoelen met koud water en droog maken met keukenrol.

Ik gooi altijd het cederhout in snippers in een RVS rookdoos in de kolen.
Indirect 45 min tot een uur op 100 graden met de huid naar onderen

Resultaat:
[Afbeelding]
Zondag gaan er bij mij twee zalmzijdes op de BBQ en ik wilde dit graag eens proberen (50/50 zout en suiker) maar ik vroeg me af of je de zalm voordat je die op de bbq gooit dan ook nog wat kruid of niet.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wahloh schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:48:
[...]

Zondag gaan er bij mij twee zalmzijdes op de BBQ en ik wilde dit graag eens proberen (50/50 zout en suiker) maar ik vroeg me af of je de zalm voordat je die op de bbq gooit dan ook nog wat kruid of niet.
Ik heb brine (pekelzout) met kruiden die tijdens het intrekken/vocht onttrekken ook iets doen en na het afspoelen en afdrogen gooi ik nog wat viskruiden er op waar ook wat vers zout in zit.
Nieuw laagje, beetje, rietsuiker en appelhout als rookhout.
Aan t eind honing er op.....
Aardappelkroketjes, gegrilde sperciebonen en zoete paprika stukjes en ui partjes
Er blijft nooit wat over.....😉😋

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:58
n3ck schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:29:
Het was hier destijds wel een plus punt van een Kamado BBQ, het voordeel van Kamado was dat een kind niet blijft plakken aan de buitenkant. Het is wel onprettig, maar levert geen permanente schade op.

• Chevy454
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:43:
Dat is wel het voordeel van Sgt. Crispy hier. Die is dubbelwandig en bij het normaal gebruik is die iets boven handwarm van buiten.

Maar zet je die op inferno modus, dan straalt die ook genoeg warmte dat je wel besef dat aanraken niet het beste plan is.

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18-09 17:12
Na een zeer decadent bbq weekend in Frankrijk (bavette, cote de boeuf, sardientjes, gerookte forel, rundertong en als klap op de vuurpijl brisket) ga ik vandaag voor het eerst in tijden weer eens spareribs maken. Heb mooie St Louis style ribs gehaald bij beefensteak en ga voor het eerst 3-2-1 doen. Heb hiervoor eigenlijk nooit ingepakt, ik hou meer van wat drogere ribs. Ben benieuwd.

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:46
Henkie_NtA schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:10:
Na een zeer decadent bbq weekend in Frankrijk (bavette, cote de boeuf, sardientjes, gerookte forel, rundertong en als klap op de vuurpijl brisket) ga ik vandaag voor het eerst in tijden weer eens spareribs maken. Heb mooie St Louis style ribs gehaald bij beefensteak en ga voor het eerst 3-2-1 doen. Heb hiervoor eigenlijk nooit ingepakt, ik hou meer van wat drogere ribs. Ben benieuwd.
Moet je even de Memphis style ribs van Noskos zoeken!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• laurens155
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-09 19:28
R0y. schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:56:
Lang leve Bastard! Ik krijg een nieuwe vuurkorf. Was een beetje bang vanwege de horror verhalen mbt hun klantenservice. Blij mee :Y
Prima service hoor bij bastard/grill guru: tot nu toe bij mij alles super netjes opgelost: vuurring, plate setter houder en vuurkorf vervangen.

Alleen verpakken ze de vuurkorf zo slecht bij verzending dat ze bij mij reeds 2x in stukken aangekomen zijn...

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
[...]

Ik niet, vind zalm van zichzelf te lekker om wat aan de smaak te doen met kruiden.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:51
Vanochtend een Pira houtskool oven opgehaald, deze gaan normaliter voor een paar duizend euro weg. Maar deze kon ik gratis ophalen bij een restaurant, alleen wat vettig en voor de rest alles heel. Komende winter demonteren en opnieuw in de verf zetten. En daarna eens kijken hoe ik deze mobiel kan krijgen en gemakkelijk achter de auto kan knopen. :D

kokenmetvuur.nl

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 22:04
[...]

Ik smeer ze zelf altijd 10 minuutjes voor ze van de bbq afgaan met een mengsel van olijfolie, citroensap, peper, zout en dille.
Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True