Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 340 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
Boudewijn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:30:
BGE is vrij royaal met garantie. KJ is als je het mij vraagt vrij vergelijkbaar met BGE, alleen iets goedkoper omdat je je accessoires erbij krijgt.

Qua dikte en afwerking van onderstel vond ik BGE wel ruim boven de door mij bekeken alternatieven staan . (Ik wilde sowieso A merk)
De dikte viel mij dan weer tegen van de BGE, de KJ en zelfs grill guru large zijn dikker als ik onderstaande link moet geloven. (Kamado Joe Classic / Bastard large, Grill Guru large = 2,85cm en Big Green Egg Large, Bastard Medium = 2,2cm breedte) Het lijkt mij dat die viltbreedte toch overeen moet komen met de dikte van de kamado?

https://highquekamadogasket.nl/high-que-vervangingsvilt/

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:05

copykat

Good copy isn't bad

MrVegeta schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Is dat niet juist het voordeel van een KJ? Dat hun eigen dingen gewoon goed passen?
Juist en dat heb je niet met tuincentrum eigenmerk kamado's. Dat wil nogwel eens voor verrassingen zorgen.

Spreek uit ervaring..😥

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 27-08-2020 16:16 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:40
Ruubschen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

De dikte viel mij dan weer tegen van de BGE, de KJ en zelfs grill guru large zijn dikker als ik onderstaande link moet geloven. (Kamado Joe Classic / Bastard large, Grill Guru large = 2,85cm en Big Green Egg Large, Bastard Medium = 2,2cm breedte) Het lijkt mij dat die viltbreedte toch overeen moet komen met de dikte van de kamado?

https://highquekamadogasket.nl/high-que-vervangingsvilt/
Ik denk niet dat de breedte van het vilt een bepalende factor zou moeten zijn voor je keuze in Kamado.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Raymond schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

Ik denk niet dat de breedte van het vilt een bepalende factor zou moeten zijn voor je keuze in Kamado.
Als de dikte, of breedte (?) van het vilt correleert met de dikte van de daadwerkelijke Kamado dan zou dat toch wel wat kunnen zeggen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik had het over de dikte van, en afwerking van het onderstel. Mooie communicatiefout.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:16
MM99 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Volgens mij is een soort gelijke vraag al meerdere keer hier gesteld. Als iemand mij vraagt om bbq advies en vraagt om welke kamado te nemen zeg ik altijd dit:
- Wil je goeie prijs/kwaliteit: Neem The Bastard
- Wil je innovatie: Neem Kamado Joe
- Wil je opscheppen bij vrienden: Neem Big Green Egg
- Heb je veel te veel geld: Neem Komodo Kamado (en nodig me uit, ik wil één in het echt zien)
- Wil je goedkoop, hou lokale Appie of bouwmarkt in de gaten voor leuke aanbieden van een Kamado.

Ow ja, als je je vrouwtje wilt overtuigen: "Een kamado koop je niet voor je zelf, je koopt het als erf stuk voor je kinderen"
Niet helemaal mee eens..
The Basterd is een Nederlands Product.
BGE en KJ zijn Amerikaanse merken
Monolith Duits

Ik kijk naar bouw kwaliteit en niet naar Assesoires die je er bij krijgt,
Dan zijn deze 4 merken redelijk gelijk aan elkaar.

Voor alle 4 zijn veel assesoires te verkrijgen. De een doet veel er bij andere wil graag dat gebruikers er veel bij kopen.

Toen ik 3 jaar geleden de Monolith kocht kreeg ik alleen 2x halve steen hitte reflectors en een riser rooster,.
Als je nu de Monolith koop. kan je kiezen voor of zonder BBQ Guru ingebouwd. Naast standaard spul en rooster een mooi systeem om je roosters uit de BBQ te halen voor bijvullen van je kolen e.d. Dit kan je achteraf ook nog bij bestellen. Zo heeft BGE KJ en de Basterd ook mooie sets en uitgekleden sets te koop staan.

Voor deze 4 merken moet je denk ik ook meer kijken wat wil ik uitgeven gezien ze redelijk dicht bij elkaar zitten kwa prijs.. BGE duurste en The Basterd de goedkoopste.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

een Kamado is op gebouwd uit:
- keramiek: auplex is een fabriek die aan iedereen levert die iets wilt maken.
kans is dus aanwezig dat een tuincentrum eigenmerk de zelfde schaal mallen heeft als de "merk" versies.
maar de kwaliteit van het keramiek kan evengoed verschillen. (uiterlijk zegt dus niet alles)
- onderstel: makkelijk te zien of er aandacht aan is besteed. dikte zwaarte kwaliteit is simpel te beoordelen.
- frame werk, RVS scharnieren, schaalbanden, bouten, moeren, veren, grepen, wieltjes enzovoort lastiger te beoordelen welk RVS type er gebruikt is. Roest Vast Staal is er in vele gradaties en kwaliteiten. (garantie geeft een hint. maar als je een beetje onderhoud geeft met lijnolie/zonnebloem olie/ roostervet blijft het RVS best goed ook de mindere kwaliteit.
de wiebel zwabber test in de winkel kan je enigzins beoordelen of de frameonderdelen stevig genoeg zijn of je kan verwachten dat de schanier in tweeën roest in een paar jaar.
en als laatste de rooster en deflectorplate en houder. dikte / diameter draad en de laspunten is een indicatie van de kwaliteit. hoe dikker hoe duurder hoe langer het heel blijft. (kort door de bocht gezegt.)

Als je 800euro uit geeft en na 10 jaar gaat er wat stuk of 1500 euro en na 10 jaar krijg je garantie op je stukke onderdeel. jou keuze van wat je fijner vind.

Waar ik nu naar zou kijken als ik een large koop is de keramiek garantie (is een indicatie van de gehele bouwkwaliteit) en de beschikbare (universele en merk/fabrieks) accessoires.
Daarna naar frame en onderstel.
alles tussen 5 en 10 jaar garantie op de kermamiek is goed voor thuis BBQ-ers in mijn ogen.
sta je elke dag of bijna elke dag te BBQ-en dan is een BGE of KJ of nog duurder de beste optie.

Onder de 5 jaar is ook goed maar dan moet je dat in de aanschaf prijs terug zien zodat je afschrijving ook sneller is.
mijne is 265,- en ongeveer 200 euro aan maatgebonden extra's en wat spul dat op elke maat kan gebruikt worden. dus als dit na 5 jaar uit elkaar pleurt kost t me 100 per jaar is minder dan een tientje per maand.
(een KJ junior kost ongeveer 400 en dan is de kwaliteit vast beter alles past beter en de 200 had minder geweest maar nu kan ik me verheugen op een keertje een nieuwe kopen.... :+ )
Edit: Kans is groot want de keramiek is bros, chipped makkelijk tikkie met een scraperblade kan al een blus op leveren. Voor mij op dit moment geen probleem. Goed excuus om ter zijner tijd een mooie nieuwe te kopen die precies aansluit op mijn behoeftes na wat ervaring op gedaan te hebben op dit goedkopere model. ( hele dure spullen kopen en je merkt dat je nauwelijks ietsanders doet dan wat fileetjes , hamburger, worstjes en lapjes vlees is ook zonde toch? Of je wilt je buurman de ogen uitsteken met je BGE large de luxe dan is dat ook geen probleem maar ik koop op mijn gebruik en gebruikservaring.)

https://www.cookersandgri...e-kan-ik-het-beste-kopen/
dit is een vrij algemeen niet merk pushing uitleg. Goed voor inlezen welk budget / kwaliteitsniveau je wilt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door copykat op 27-08-2020 18:54 . Reden: Extra uitleg ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Ohja en kleur natuurlijk :)
Hou je niet van groen of rood of zwart....

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ruubschen
MrVegeta schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:39:
[...]

Als de dikte, of breedte (?) van het vilt correleert met de dikte van de daadwerkelijke Kamado dan zou dat toch wel wat kunnen zeggen?
Dat was dus exact mijn gedachte.

• Ruubschen
Boudewijn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:40:
Ik had het over de dikte van, en afwerking van het onderstel. Mooie communicatiefout.
My bad, niet goed gelezen |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 20:56
Net de WLANThermo Nano V3 besteld als vervanger van de HeaterMeter.

Ondanks dat de HeaterMeter mij een aantal jaar goed heeft ondersteund en nachten met slaap heeft bezorgd is het tijd voor wat anders.

Review: https://gadget-freakz.com/wlanthermo-nano-v3-bbq-automation/

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 11:36
Ik volg hier dus ook alle tips in aanloop naar de aanschaf van een kamado. Afgelopen week bij een man geweest hier in Drachten die ex demo's of soms nieuwe verkoopt. Had nu nieuwe medium Grizzly grills model 2020. Met kevlar filt (noem je dat zo?) En met zo'n sluiting op de deksel als Kamado Joe. Hij was wat opdringerig maar gaf nog wat extra korting toen ik twijfelde. Probleem was echter de garantie en dat er wat fout kan gaan had ik hier wel gelezen. Hij kon geen garantie geven dus heb maar bedankt.

Wel vreemd dat ik dat model (zou 2020 zijn) niet kan vinden op internet. Dan hebben ze een normaal scharnier zonder sluiting..

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dwersbongel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:03:
Ik volg hier dus ook alle tips in aanloop naar de aanschaf van een kamado. Afgelopen week bij een man geweest hier in Drachten die ex demo's of soms nieuwe verkoopt. Had nu nieuwe medium Grizzly grills model 2020.
zie alleen maar large en compact. eentje die zo'n sluiting heeft is deze:
https://www.barbecuexxl.n...ny3J4jFb6a6gaAiVEEALw_wcB duidelijk geen merk. (je kan altijd een grizzly grill thermometer er in schroeven en een nieuwe greep. ;-) )
Met kevlar filt (noem je dat zo?)
fibervilt, is gevlochten glasfiber, en grijze vilt (lavalock) en zwarte nomex vilt de volgorde is in aflopende manier de duurzaamheid.
En met zo'n sluiting op de deksel als Kamado Joe. Hij was wat opdringerig maar gaf nog wat extra korting toen ik twijfelde. Probleem was echter de garantie en dat er wat fout kan gaan had ik hier wel gelezen. Hij kon geen garantie geven dus heb maar bedankt.

Wel vreemd dat ik dat model (zou 2020 zijn) niet kan vinden op internet. Dan hebben ze een normaal scharnier zonder sluiting..
een "blook" die kamado's aanbied van "demo's" zonder dealer registratie klinkt als een opkoper die "opleukt" en weer verkoopt voor winst. uiteraard geen garantie want herkomst variabel.
Als de prijs goed is (zo laag dat kapot gaan in 2-5 jaar je geen probleem lijkt) en je "herkent" het merk in de details kan het best een leuk begin zijn voor je eerste kamado ervaring wetende dat je vrij snel een "echte" gaat halen als het bevalt maar je kan ook bagger kopen en gefrustreerd afhaken.

De kans is groot dat je teveel betaald voor een kitkat. :+

Edit: ken hem niet maar 2e hands en nieuw zonder duidelijke herkomst en garantie zou niet mijn keuze zijn voor iets wat met breekbare keramiek te maken heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 27-08-2020 22:50 ]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08
Beimer was toch niet zo best?
VeeGee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:26:
[...]

Ik zat met hetzelfde, en stuitte op de volgende pagina van Animal Rights. Voor mij genoeg reden om deze partij te skippen en toch maar te gaan voor de lokale biologische slager (of online bij bijvoorbeeld koopeenkoe of Beef & Steak).
En iemand hier die recentelijk een zeer slecht stuk vlees had...
srdevil schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:48:
@Stinger_Ventura @copykat@Boudewijn @Anoniem: 251963

@ik222 , het zat 100 minuten in de sous vide dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.

Ondanks dat het kleine stukje wel goed was gooi ik toch maar de rest in de vriezer weg, geen zin om volgende keer weer mm best te doen en dan misschien weer dit tegen te komen.

Vlees was besteld bij Beimer Meat dus heb hun via Whatsapp ook de foto's gestuurd, eens kijken wat ik van hun hoor. Heb daar nog een tweede bestelling staan ook met Picanha (1x voor mezelf en 1x voor iemand anders), met dat stuk maar in de herkansing en anders volgende keer wel ergens anders halen.

Net even Bavette van Beimer uit de vriezer gehaald om die morgen ook gelijk maar even te testen. Hopelijk is die beter!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Beimer was toch niet zo best?

[...]

En iemand hier die recentelijk een zeer slecht stuk vlees had...

[...]
Ja, dat gebeurt weleens he. Maar dat maakt ze niet meteen slecht. :? Dan kan je iedere leverancier bij voorbaat al afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vanavond mijzelf even lekker gemaakt op Youtube door verschillende vergelijkingsfilmpjes te checken Kamado Joe vs BGE en ik ben wel in voor team rood. Ik ben wel vatbaar voor gadgets en innovatie en een fijne afwerking. Nu maar beginnen met een potje :D

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 28-08-2020 00:31 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:27:
[...]

Ja, dat gebeurt weleens he. Maar dat maakt ze niet meteen slecht. :? Dan kan je iedere leverancier bij voorbaat al afschrijven.
Kan inderdaad wel eens gebeuren, maar dan valt of staat het bij mij wel hoe het opgelost wordt.
Ken het voorbeeld zelf niet hoor, maar goede service vind ik wel belangrijk.

Gister zelf weer eens pulled pork gemaakt van 2 kilo varkensnek.
om 10 uur begonnen en 8,5 uur later was hij klaar :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Hier nog leuk stukje over The Bastard, Kamado Joe en Green Egg: https://www.bbqexperience...amado-joe-en-the-bastard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-07 09:56
Ik ben op zoek naar een BBQ termperatuur meter waarbij het mogelijk is om je eigen app bij te bouwen en het liefst zo kant en klaar mogelijk. Heb op internet gezocht maar zie enkel de oplossing met een raspberry PI e.d. waarbij je veel zelf moet bouwen.

Mijn voorkeur gaat juist uit naar een kant en klare oplossing maar waarbij je wel je eigen app kan maken waarop de temperatuur e.d. op weergegeven wordt van de meter.

Hoop dat zoiets bestaat en jullie mij een zoekrichting kunnen geven. Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
sylvester79 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:27:
Ik ben op zoek naar een BBQ termperatuur meter waarbij het mogelijk is om je eigen app bij te bouwen en het liefst zo kant en klaar mogelijk. Heb op internet gezocht maar zie enkel de oplossing met een raspberry PI e.d. waarbij je veel zelf moet bouwen.

Mijn voorkeur gaat juist uit naar een kant en klare oplossing maar waarbij je wel je eigen app kan maken waarop de temperatuur e.d. op weergegeven wordt van de meter.

Hoop dat zoiets bestaat en jullie mij een zoekrichting kunnen geven. Alvast enorm bedankt!
Heb binnenkort misschien een HeaterMeter in de aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zat even tijd verdrijf te browsen.
Kamado kwaliteit is vooral garantie termijn als indicatie.
Dus ik dacht zoek op garantie kamado...."kamado garantie" google search. best interesant om te zien wat boven komt drijven.
Kom ik dit tegen...
https://barbacoa.pro/
nooit van gehoord.
maar wel 25 jaar op keramiek...😲
https://barbacoa.pro/garantie/

beetje aparte benamingen gericht op kinderen?
Ik zou de krakatau niet kopen, voor je het weet blaas je je tuin en huis naar de vergetelheid.. :+

Als ik naar de maten kijk heb je wel problemen met kopen van een dividersysteem.
Ze liggen met de maten precies 1 inch naast de regulieren maten. Beetje onhandig gekozen vind ik. Onderdelen zijn gesorteerd in modelnamen en er staan geen diameter maten bij.
Dus je bent vrijwel in het donker als je wilt aanvullen en moet je meten en gokken.
Ze hebben zelf geen split divider cooking system als ik de foto's kijk alleen rooster verhoger.
Zonde. Ik val dan af op mijn regel twee. "voldoende accesiores mogelijk"
Prijs is wel goed voor een 25jaar garantie verhaal. (van uitgaande dat het niet alleen "talk" is maar ook "walk")

[ Voor 29% gewijzigd door copykat op 29-08-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Garantie is als een regenboog. Heel mooi maar als je het wilt pakken is het gewoon lucht. Daarom dat je dan beter bij de bekende paden blijft als garantie je lief is.

Gisteren spam gehad van een BBQ shop die een trager pellet smoker in de aanbieding heeft. Na wat gepraat met @Apie! toch maar niet gedaan want 200F. En ook al geen use case voor gevonden.

* Chevy454 moet echt aan de BBQ opruim beginnen.

But on a positive note: 2,3kg ribeye van de Makro gehaald. Nu alleen nog portioneren en stiekem een ribeye eten als tussendoortje :+

Een ribeye steak met een cheeseburger...

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2020 11:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Laatst online: 21-07 20:34
De barbacoa kamado’s staan hier in om de hoek te koop bij de plaatselijke kookwinkel hier in Eersel. Zien er op zich goed uit voor een redelijke prijs...

Ik ben zelf uiteindelijk voor een grill bill gegaan: voelde beter aan, meer accessoires voor te krijgen en een goede prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door Mivadebe op 29-08-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:08:
Garantie is als een regenboog. Heel mooi maar als je het wilt pakken is het gewoon lucht. Daarom dat je dan beter bij de bekende paden blijft als garantie je lief is.
Ik ben niet te beroerd om garantie te hálen als ik er recht op heb.Ooit eens een keukenboer t schuim op den bek gebracht toen ie dacht ergens onderuit te komen. Maar na enige tijd zeer nadrukkelijk aanwezig te zijn met mn klachten is het goed gekomen.. :+
Maar inderdaad het is goed om de kleine uitsluitings lettertjes goed te lezen bij dit soort dingen....
Grill bill???? Ziet er ook aardig uit. Aparte dome vorm in de "pro's" vrij afgeplatte bovenkant.

Gisteren spam gehad van een BBQ shop die een trager pellet smoker in de aanbieding heeft. Na wat gepraat met @Apie! toch maar niet gedaan want 200F. En ook al geen use case voor gevonden.

* Chevy454 moet echt aan de BBQ opruim beginnen.
Opruimen geeft lege plekken,,, die weer op gevuld kunnen worden.... O-)
But on a positive note: 2,3kg ribeye van de Makro gehaald. Nu alleen nog portioneren en stiekem een ribeye eten als tussendoortje :+

Een ribeye steak met een cheeseburger...
#kutweer maakt t minder leuk dit weekend.
Moet nog droogstoken vanwege de nieuwefibervilt. Daar blijft t bij vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Mivadebe schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:14:
De barbacoa kamado’s staan hier in om de hoek te koop bij de plaatselijke kookwinkel hier in Eersel. Zien er op zich goed uit voor een redelijke prijs...

Ik ben zelf uiteindelijk voor een grill bill gegaan: voelde beter aan, meer accessoires voor te krijgen en een goede prijs.
Ook zo'n merk dat je denkt eh? Wat?
De site foto's zien er aardig uit.
De pro's hebben een aparte vorm en buitenfinish.
Welke heb je de "classic" of de "pro"
Hoe zit t met de accesiores? Divider cooksystem mogelijk? Dat is wel iets wat met een large een kern mogelijk moet zijn. ja 109 euro.
Is de maatgeving zodanig dat er universele accesiores passen?
Lijkt me leuk om je ervaring hier te lezen na wat gebruik.

Nooit verkeerd om alternatieven te hebben. Al is inderdaad met nieuwe/eigenmerken garantie geven en krijgen over meerdere jaren een risico. Wat als hij stopt na 7 jaar? Weg je overige 3 jaar.

Aan de andere kant zijn kleinere winkels als dit ook service gerichter en kunnen mee buigen met garantie regeltjes als je het gewoon eerlijk en netjes aanpakt. Stel je hebt de keramische deflector iets te hard neer gezet omdat je handschoen minder goed werkte dan je dacht. Dan kan je doen of t spontaan stuk ging of gewoon eerlijk melden dat t minder handig gegaan was. Ik merk dat vaak dat t laatste veel meer beloond word met meedenken op een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Over deflectors gesproken.
Ik heb een grill guru large en wil graag een divider systeem. Bij de kamado zat een platesetter. Deze is redelijk overbodig bij gebruik van een divider met halve platen.

Kan ik de huidige platesetter gebruiken als pizza steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Nicap
vastwel, een deflectorplate is een pizzasteen in feite.
eerst even schoon branden dat lijkt me handig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52

Bestla

M/M -> V/F

* Bestla nog best tevreden is met haar Smoker Joe lookalike.

Hij is kleiner, en groot genoeg voor 4 personen omdat ik ook nog een oude betonnen bbq heb staan. Als die smoker in elkaar stort na 5 jaar vind ik dat helemaal niet erg, want dan heeft het roken/low en slow zich bewezen, en komt er een Bastard of zo. Mijn smoker kostte maar weinig, dus de lol heb ik toch wel van.

Ik bbq niet dagelijks, maar wel het hele jaar door. Bijv met Halloween, gewoon dat ding aan en lekker knabbelen met een biertje erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdW4Sja1J_s2oroVi_R5kY36u4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Npbjr7s7kGLUSixjMAhyGrIU.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de Makro Ierse ribeye gescored. Gekeken naar een mals stuk. Alleen het portioneren was nog een hele discussie hier. Zo erg dat @Apie! advies moest geven.

Uiteindelijk gekozen om het in 500gr delen te doen want we doen graag low and slow. En als er leftovers zijn gaan die gewoon daags nadien op een broodje.

En dan stiekem een steak van 1,5cm eraf gesneden tijdens het snijden want het is zondag en het ontbijt riep :+

Op het action ei direct op 350C. Lekker smaakvol stukje wat de vrouw des huizes kon waarderen. Met alleen de opmerking waar de resterende 400gr was 8)7

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 10:36

DonMetal

Doet Iets Met Media

Aardig stukje, maar ik mis nog wel wat van de precieze innovaties die KJ naar mijn bescheiden mening momenteel aantrekkelijker maakt dan BGE.

Denk aan het meer dan uitstekende scharnier op de 2 en 3. Smoke roller op de 3, standaard Divide & Conquer meegeleverd. Firebox uit meer delen.

En als dan het argument aangevoerd wordt dat de garantie bij KJ soms ‘uitdagend’ is, moet je de honderden positieve reacties op KJ’s garantie online eens lezen. Geen kwaad woord.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
Dit jaar is de garantie afhandeling door het hele Covid-19 gedoe wel wat langzamer, maar daar heeft elk merk last van..
Ik heb zelf nog geen garantie claim hoeven doen voor mijn KJ, maar ik ben hier absoluut niet bang voor..
Ik hoop alleen dat de voorraden van accesoires weer eens op peil komt in Europa, ik zit al maanden te wachten op mijn regenhoes en pizzasteen.. :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 11:06
Van het weekend de eerste keer de Grill Guru Medium gebruikt.
Wat een gaaf ding om op te koken als je een Weber MT57 gewend bent...

Beer can chicken, hasselback aardappeltjes (recept) en suikermaïs.
Als voorgerechtje een desembol van de bakker met caprese vulling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LvcEu3LWMUGJXczxSvpOQaO8G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAvyPrJn693oJlQ6MYE7vDe6.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betreft de Grill Guru ben ik tevreden voor de bang for buck.
Wel heb ik de standaard meegeleverde plate setter vervangen voor een D&C setje van kamadobbq.nl.
Past perfect en het rooster is zelfs groter dan het standaard GG rooster.
Daar heb ik ook een half moon gietijzeren rooster besteld. Die moet ik nog uitproberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

jaspernts schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:54:
Van het weekend de eerste keer de Grill Guru Medium gebruikt.
Wat een gaaf ding om op te koken als je een Weber MT57 gewend bent...

Beer can chicken, hasselback aardappeltjes (recept) en suikermaïs.
Als voorgerechtje een desembol van de bakker met caprese vulling.
[Afbeelding]

Wat betreft de Grill Guru ben ik tevreden voor de bang for buck.
Wel heb ik de standaard meegeleverde plate setter vervangen voor een D&C setje van kamadobbq.nl.
Past perfect en het rooster is zelfs groter dan het standaard GG rooster.
Daar heb ik ook een half moon gietijzeren rooster besteld. Die moet ik nog uitproberen 8)
Ziet er goed uit! Wat was de grootste verandering met een Weber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 11:06
MrVegeta schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Ziet er goed uit! Wat was de grootste verandering met een Weber?
In het begin een beetje pielen met de temperatuur, maar dat zal gewenning zijn.
Als de temperatuur eenmaal ingesteld is, blijft ie super stabiel hangen.

Daarnaast kan ik het hele rooster gebruiken door de D&C set. Wat in de Weber lastiger is, omdat ik altijd aan één of twee kanten de kolen bakjes had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben wel benieuwd of je met een Kamado sneller temperaturen kan laten stijgen/dalen ten op zichtte van een ketel gril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrVegeta schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:11:
Ik ben wel benieuwd of je met een Kamado sneller temperaturen kan laten stijgen/dalen ten op zichtte van een ketel gril.
Het laten dalen van temperatuur is altijd lastig omdat het keramiek ontzettend veel warmte vast houd. Het laten stijgen is een stuk makkelijker, zet hem vol open en het zal aardig snel gaan.
Al is het vooral een kwestie van planning, je zal niet heel vaak hoge temperatuurwisselingen nodig hebben lijkt mij? En als dat wel zo is dan zijn twee aparte barbecues misschien praktischer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nee, voornamelijk dalen zal moeilijk gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 03:12
Vandaar ook dat de meeste reverse sear techniek gebruiken op de kamado.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Iemand bekend met de Inferno Kamado deluxe - 22" ?
Is nu online een aanbieding van maar ik ken dit merk niet ?

BBQ nu nog met Webers maar wil misschien wel de overstap maken naar een kamado

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Iusedto schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:32:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het langzamer gaat, het keramiek moet opwarmen wat iets aan warmte onttrekt in het begin maar ook een deel isoleert. Zodra de thermische massa goed aanwezig is duurt het langer tot deze vrijgegeven is tot het dus koud is. Na de BGE of de KJ gebruikt te hebben kan ik dus nog recepten erna maken voor het toetje zoals banaan in chocolade. Het maakt het ook stabieler qua koken, zijn je kolen op dan blijft het daarna lang warm.

Mijn grootste reden voor een Green Egg te gaan destijds was dat ik Webers had en deze elke 3-4 jaar kon vervangen omdat ik ze onbeschermd buiten liet staan. Op een gegeven moment kwam de poot door de ketel. Daarnaast wou ik meer gaan doen, low en slow, extreme hitte voor Pizza's, brood bakken. Ben blij dat ik het gedaan heb. Je verandert qua BBQ'en, nu gooi ik met -10 graden in de winter dat ding aan en maak een lekkere flank steak of rook een makreel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

Dennis1812

Amateur prutser

@init6 nog steeds onbeschermd buiten?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Yep, inmiddels wel verhuisd en het nieuwe huis heeft een afdakje. Maar hij heeft toch 4 jaar onbeschermd buiten gestaan. Inmiddels heeft daardoor het Nest wel wat roestplekjes, maar die wil ik tzt toch gaan vervangen voor een tafel.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 31-08-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07 01:43
Iusedto schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:32:

Standaard auplex maar weet niet wat die kost.
bij happy bbq trading betaal je 399 inc convide cooking systeem en platte setter.
Inc aspook pizza steen hoes tang enz betaal je 450.
Hij is wel nu 2 weken met vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
DonMetal schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Aardig stukje, maar ik mis nog wel wat van de precieze innovaties die KJ naar mijn bescheiden mening momenteel aantrekkelijker maakt dan BGE.

Denk aan het meer dan uitstekende scharnier op de 2 en 3. Smoke roller op de 3, standaard Divide & Conquer meegeleverd. Firebox uit meer delen.

En als dan het argument aangevoerd wordt dat de garantie bij KJ soms ‘uitdagend’ is, moet je de honderden positieve reacties op KJ’s garantie online eens lezen. Geen kwaad woord.
Heb ik ook gelezen.
Ik heb mijn KJ2 daar ook gehaald, en heb er ook eens een kook-workschop gedaan op de BGE.
Ik ben zeer tevreden over mijn KJ, enig probleempje is dat de seal wat los laat, maar als je dat meldt, dan sturen ze je een tube lijm.

Je merkt gewoon dat ze bij BBQ experience wat betere voorwaarden krijgen van Green Egg, en dus pushen ze dat net iets meer. Kan best zijn dat ze ieder jaar een paar BGE's krijgen voor de workshops.

Bij BGE is het voor mij niet aanvaardbaar dat je voor die hoge prijs gewoon een kale BBQ krijgt.
Plate setter is onmisbaar, dus dat hoort er gewoon bij.
En het gewicht dat je moet opheffen als je de BBQ open doet vond ik een dikke tegenvaller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-07 15:10
Zaterdag bij de lokale slager maar eens wat vlees gehaald met het idee om voor zondag een low & slow sessie te doen voor een pulled pork later de dag. Door omstandigheden geheel vergeten de procureur in de rub te zetten en zondag op de Q te gooien, gelukkig had ik nog 2 varkenshaasjes welke ik dan maar gevuld op de Q ging leggen. De procureur ligt momenteel in de vriezer deze zal volgend weekend vast wel terecht gaat komen.

Schrok wel van de prijs de kilo bij de slager een goede 15 euro de kilo voor procureur, daar waar online toch wel flink wat prijsverschillen zijn. Dus de eerst volgende keer wil ik toch online eens proberen om wat vlees te bestellen om te zien of dat bevalt.

Gister het haasje op de Q deze had een simpele vulling van brie en cranberry compote en klein beetje italiaanse kruiden, dit alles omwikkeld met rauwe ham vast zetten met wat prikkers al had het niet gehoeven. Goede hand appelsnippers op 't houtskool en dan low en slow naar z'n 56 graden waar die nog iets verder gaat tijdens het rusten. Dit te samen met een gepofte aardappel en simpel wat botersla welke gespoeld kon worden met een Jopen biertje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcgfkVCynEJO_JD4nOcuKdXOk-M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dR1NTRbazMAYYf00IhC8Ffam.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knUkd-a8D4bcMmN478bOn5MA_As=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRI3x6pQHGce4JZRx60oTffj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L48gGn-E4qduciGOnMRg8bUrb1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOnoe9LJKnEBX3D7l0Cmfk9w.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ms5xVnhQR2_x2IX87ofdEe_sgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zqSxWCP6xlAVVV1h0CTnTof.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hd1S6W5T-088wfLqXwONw8SqD9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FI87GgSqZk5tiAuKWG2ivd9A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZmyzHjgyFeDpXH6UmHqksrA7E4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0xvdkY39AVjE8mVK9eOFNsU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj_tz5I5RlIK4nvH_4Dyv-SZIS8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRBmKPgd4WHQW6Ab2H1P4EBj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJdWuUXhk8LR_OzfhYAQt9uIQyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OexAciIhtpSpXYLhCBqJZJ5.jpg?f=fotoalbum_tile

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Demiesehv schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Standaard auplex maar weet niet wat die kost.
bij happy bbq trading betaal je 399 inc convide cooking systeem en platte setter.
Inc aspook pizza steen hoes tang enz betaal je 450.
Hij is wel nu 2 weken met vakantie.
Dat is iets anders denk ik
Ik bedoelde deze :
https://www.harlembbq.nl/inferno-kamado-deluxe.html

[ Voor 9% gewijzigd door Iusedto op 31-08-2020 14:37 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is 22 inch geen afwijkende maat? Je hebt dan veel moeite met achteraf extra's kopen als roosters, deflector racks enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Is gewoon een 18 inch kamado net als de KJ, BGE en Bastard Large, alleen ze meten de buitenkant dan lijkt het groter.. ;)
Beste is naar de maat van het rooster kijken, die is in dit geval 47cm.. en dus 18 inch..

Eigenlijk heel misleidende reclame.. Want je denkt een grotere bbq te kopen..
Geen idee of je ze hiermee kunt aanklagen voor misleiding.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 31-08-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

verstappen33 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:32:
Is gewoon een 18 inch kamado net als de KJ, BGE en Bastard Large, alleen ze meten de buitenkant dan lijkt het groter.. ;)
Beste is naar de maat van het rooster kijken, die is in dit geval 47cm.. en dus 18 inch..

Je bbq is ook zo groot. Alleen je grill oppervlak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto

Potverdorie, je hebt gelijk !
Dat was mij nog niet opgevallen. |:(

Niet erg netjes van hun zeg, wow.
Deze ga ik dus never nooit niet bestellen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Dennis1812 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Je bbq is ook zo groot. Alleen je grill oppervlak niet.
De premium merken verkopen ze onder het kopje 18 inch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iusedto schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Potverdorie, je hebt gelijk !
Dat was mij nog niet opgevallen. |:(

Niet erg netjes van hun zeg, wow.
Deze ga ik dus never nooit niet bestellen.
Toch staat er duidelijk bij hoe groot het rooster is, dat zou ik geen misleiding willen noemen.
47 cm grillrooster van 5mm dik RVS

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

verstappen33 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

De premium merken verkopen ze onder het kopje 18 inch..
Maar of t misleiding is? Ik vraag het me af. De maten staan er duidelijk bij. Alleen ze werken ook met buitenmaat. Dat is hooguit verwarrend en vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Laten we het inderdaad maar op "verwarrend" houden lol.
Ben wel erg blij dat iemand het zag want ik had hem bijna besteld terwijl ik eigenlijk een groter rooster wil
Thanks @verstappen33

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Het is inderdaad verwarrend, maar vind het nogal stinken wanneer winkeliers zo een product aanprijzen.. Niets vermoedende klanten denken een grotere bbq te kopen dan "standaard"..
Daarom blijft het goed vergelijken op onderdelen die je wel goed kunt meten zoals het rooster..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:52

Nogne

>.<

init6 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Yep, inmiddels wel verhuisd en het nieuwe huis heeft een afdakje. Maar hij heeft toch 4 jaar onbeschermd buiten gestaan. Inmiddels heeft daardoor het Nest wel wat roestplekjes, maar die wil ik tzt toch gaan vervangen voor een tafel.
Mijn Bastard staat al 5jaar+ onbeschermd buiten en daar heeft die tot nu toe
geen problemen mee.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Salv schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:35:
Zaterdag bij de lokale slager maar eens wat vlees gehaald met het idee om voor zondag een low & slow sessie te doen voor een pulled pork later de dag. Door omstandigheden geheel vergeten de procureur in de rub te zetten en zondag op de Q te gooien, gelukkig had ik nog 2 varkenshaasjes welke ik dan maar gevuld op de Q ging leggen. De procureur ligt momenteel in de vriezer deze zal volgend weekend vast wel terecht gaat komen.
Voor 15 euro haal je 2,5kg procureur online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Tsurany schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Toch staat er duidelijk bij hoe groot het rooster is, dat zou ik geen misleiding willen noemen.
47 cm grillrooster van 5mm dik RVS
Het zou fijn zijn als alle leveranciers de roostermaat als leidend gebruiken bij aangeven type. Dat is tenslotte je gebruiksoppervlak.
Straks meten ze de scharnier handvat afstand als "grootte" |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Salv schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:35:
[/TABLE]
Ziet er goed uit, heb zelf een boston butt van 4.5KG gekocht en 2kg varkens nek voor pulled pork binnenkort. Nu wachten op mijn kruiden welke ik besteld heb. Dan binnenkort Pulled pork eten en de rest vries ik altijd in zodat ik er later Taco's mee kan maken. Toen ik ooit begon heb ik al mijn smoking ervaring opgedaan door online te zoeken naar Redneck recepten (inmiddels zoek ik meer op Cajun recipes), hierdoor kwam ik ooit op Smokerking. Zag dit mooie recept om met de restjes van Pulled pork een mooi gerecht te maken:
https://www.thesmokerking.com/pulledporknacho.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Als het goed is komt deze woensdag wat vlees binnen van Beimer, ben benieuwd.

Sowieso tijd voor een Gyros aan het spit, maar porchetta staat ook op de planning (wel van procureur ipv buikspek), spareribs uiteraard en picanha steaks van het spit!

Overigens leuke actie bij van Beekum, de Smoke & BBQ pakket (smoke & bbq rub + porchetta rub) voor 5 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-07 22:30
Nogne schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

geen problemen mee.
Ook geen hoes of overkapping? Ik heb namelijk een enorme drempel bij de schuur en ondanks een schans is het een kriem om de MB te pakken.
Nu heb ik wel een overkapping gebouwd, dan wil ik hem best daaronder zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 20:52

Nogne

>.<

Beun schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Ook geen hoes of overkapping? Ik heb namelijk een enorme drempel bij de schuur en ondanks een schans is het een kriem om de MB te pakken.
Nu heb ik wel een overkapping gebouwd, dan wil ik hem best daaronder zetten...
Er gaat alleen een hoes overheen als ik op vakantie ga (eerst geheel doorbranden, anders krijg je schimmel). De rest van het jaar staat die in de open lucht.

Moet er wel bij zeggen dat mijn bastard minimaal 2x per week aan staat. En dit dus al 5jaar+

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-07 22:30
Nogne schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:34:
[...]

Er gaat alleen een hoes overheen als ik op vakantie ga (eerst geheel doorbranden, anders krijg je schimmel). De rest van het jaar staat die in de open lucht.

Moet er wel bij zeggen dat mijn bastard minimaal 2x per week aan staat. En dit dus al 5jaar+
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik denk dat ik hem ook maar buiten ga zetten :) Nu gebruik ik hem niet tot amper omdat ik hem steeds tevoorschijn moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HarlemBBQ / 200F / auplexkamado moet je ook mijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mivadebe
copykat schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:19:
[...]

Ook zo'n merk dat je denkt eh? Wat?
De site foto's zien er aardig uit.
De pro's hebben een aparte vorm en buitenfinish.
Welke heb je de "classic" of de "pro"
Hoe zit t met de accesiores? Divider cooksystem mogelijk? Dat is wel iets wat met een large een kern mogelijk moet zijn. ja 109 euro.
Is de maatgeving zodanig dat er universele accesiores passen?
Lijkt me leuk om je ervaring hier te lezen na wat gebruik.

Nooit verkeerd om alternatieven te hebben. Al is inderdaad met nieuwe/eigenmerken garantie geven en krijgen over meerdere jaren een risico. Wat als hij stopt na 7 jaar? Weg je overige 3 jaar.

Aan de andere kant zijn kleinere winkels als dit ook service gerichter en kunnen mee buigen met garantie regeltjes als je het gewoon eerlijk en netjes aanpakt. Stel je hebt de keramische deflector iets te hard neer gezet omdat je handschoen minder goed werkte dan je dacht. Dan kan je doen of t spontaan stuk ging of gewoon eerlijk melden dat t minder handig gegaan was. Ik merk dat vaak dat t laatste veel meer beloond word met meedenken op een nette oplossing.
Ik ben uiteindelijk voor de Grill Bill Pro Large (21 inch) gegaan na in de winkel de volgende kamado's gezien te hebben:
- BGE
- Kamado Joe Classic II (Hiervoor wilde ik in eerste instantie gaan, echter vanwege gebrek aan voorraad, verder gaan kijken)
- Masterbuilt (niet in de winkel gezien, wel de KJ Classic I)
- The Bastard
- Monolith
- Grill Guru
- Grizzly Grill
- Barbacoa (als je ooit naar Sao Paulo gaat: Ga naar het gelijknamige restaurant daar!)
- Verschillende bouwmarkt Kamado's.

Waarom?

- De Kamado ziet er zeer fraai uit
- Voldoet aan bijna alle eisen:
- Goed keramiek (zelfde leverancier als KJ)
- Goede scharnieren (Niet zoals de KJ2/3 uiteraard... vergelijkbaar met de 2020 Bastard)
- Onderhoudsvriendelijk (Fiberglass Gasket, handige aslade)
- Alle accessoires mogelijk (spit is de favoriet)
- Is gemaakt van degelijk materiaal en is ontworpen door een liefhebber (schrijver van de blog https://bbqnoeier.nl/)
- Fijn contact met verkoper
- Voor mij was prijs niet direct een doorslaggevende factor, maar de prijskwaliteit verhouding is geweldig.

Ze hebben wat mij betreft terecht de award voor beste Kamado onder 1000 euro 2020 gewonnen:
https://www.justforkoks.nl/review-grill-bill-pro-large/

Na een tijdje gebruikt te hebben kan ik ook zeggen dat de Kamado makkelijk op temperatuur te krijgen en te houden is.

Dit weekend mijn favoriet weer gemaakt: Picanha van het spit!~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00NVh11qi1XSj1fQ36-cQNzg5C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdOOGYMIMih7JLb10vw4IA2j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Nogne schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

geen problemen mee.
Mijn Bastard large 2018 had hier wel problemen mee. Deze stond onder een overkapping en werd wekelijks gebruikt, maar toch begon al het ijzer (nest/scharnier/banden) te roesten ondanks goed onderhoudt.

Heb dit aangegeven bij 200F en die zeiden letterlijk dat ik hem maar beter had moeten onderhouden.

Heb de kamado gelijk ingeruild voor een KJ Classic 2, had ik eerder moeten doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Even iets anders tussen al het kolen geweld, wat overigens ook heel interessant is :)

Na de komst van een nieuwe gasser (Grandhall G3), mocht een bijpassend zelfgemaakt meubel niet ontbreken. Voor meer details zie hier.

Hier moeten we het de komende jaren maar mee doen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMSahvN6mwo3sJ1cX9tBpDw5Uvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4tMV2M8aAJCfPtmALUDrP5T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door GermanPivo op 31-08-2020 21:48 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Mivadebe schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor de Grill Bill Pro Large (21 inch) gegaan na in de winkel de volgende kamado's gezien te hebben:
- BGE
- Kamado Joe Classic II (Hiervoor wilde ik in eerste instantie gaan, echter vanwege gebrek aan voorraad, verder gaan kijken)
- The Bastard
- Monolith
- Grill Guru
- Grizzly Grill
- Barbacoa (als je ooit naar Sao Paulo gaat: Ga naar het gelijknamige restaurant daar!)

Waarom?

- Goede scharnieren (Niet zoals de KJ2/3 uiteraard... vergelijkbaar met de 2020 Bastard)
- Is gemaakt van degelijk materiaal en is ontworpen door een liefhebber (schrijver van de blog https://bbqnoeier.nl/)
- Voor mij was prijs niet direct een doorslaggevende factor, maar de prijskwaliteit verhouding is geweldig.

Ze hebben wat mij betreft terecht de award voor beste Kamado onder 1000 euro 2020 gewonnen:

Na een tijdje gebruikt te hebben kan ik ook zeggen dat de Kamado makkelijk op temperatuur te krijgen en te houden is.

[Afbeelding]
Bedankt voor deze uitgebreide info
Hier heb ik heel veel aan

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

- BGE
- The Bastard
- Monolith
- Grill Guru
- Grizzly Grill

Waarom?

[Afbeelding]
Thanks, ik vind dit soort leveranciers altijd interressant als alternatief.
welke accessoires heb je? Ook de D&C(zo ja is die stevig en passen de standaard roosters (rvs en gietijzer) er ook op?) En een halvemaan grilplate? En de ash basket?(dat zou ik bijgevoegd hebben denk ik, wat hem op een krappe 1200 euro maakt. De kj classic II is 1500,- en dan ongeveer het zelfde geconfigureerd met een voordeel van vuurpot in stukjes met een stevige ring).)
Die standaarddeflector plate, de keramische met de drie pootjes, heb ik in mijne ook en heeft als nadeel dat de "hitteblock" vrij hoog is en de warmte in drie gaps tussen de pootjes alsnog je vlees kunnen verbranden aan de randen van je grilplaat.
Ik vermoed dat die deflector plate in d&c lager zit en dus de langs de randen ontsnappende warmte meer verspreid word. Ergo minder hete randen op de gril niveau en betere gelijkmatige warmte op de grilhoogte.

Kan je de topvent eraf tillen voor volledig open? Of is dit niet nodig en is de daisywheel in openstand genoeg geopend om lekker door te blazen?

Ik vind het wel eentje om in de bewaren category te plaatsen voor als ik vernieuwen ga. Kijken hoe hij over ongeveer 2 jaar er bij staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
Als ik spareribs wil kopen staat er bij met of zonder 'ketting'. Wat is dat, het vlies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijssie007
  • Laatst online: 20:30
Jeebeekje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:19:
Als ik spareribs wil kopen staat er bij met of zonder 'ketting'. Wat is dat, het vlies?
De ketting is extra vlees wat bovenop de babybacks zit. Eigenlijk dus extra dik bevleesde ribs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 13:29
copykat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:57:
[...]

Thanks, ik vind dit soort leveranciers altijd interressant als alternatief.
welke accessoires heb je? Ook de D&C(zo ja is die stevig en passen de standaard roosters (rvs en gietijzer) er ook op?) En een halvemaan grilplate? En de ash basket?(dat zou ik bijgevoegd hebben denk ik, wat hem op een krappe 1200 euro maakt. De kj classic II is 1500,- en dan ongeveer het zelfde geconfigureerd met een voordeel van vuurpot in stukjes met een stevige ring).)
Die standaarddeflector plate, de keramische met de drie pootjes, heb ik in mijne ook en heeft als nadeel dat de "hitteblock" vrij hoog is en de warmte in drie gaps tussen de pootjes alsnog je vlees kunnen verbranden aan de randen van je grilplaat.
Ik vermoed dat die deflector plate in d&c lager zit en dus de langs de randen ontsnappende warmte meer verspreid word. Ergo minder hete randen op de gril niveau en betere gelijkmatige warmte op de grilhoogte.

Kan je de topvent eraf tillen voor volledig open? Of is dit niet nodig en is de daisywheel in openstand genoeg geopend om lekker door te blazen?

Ik vind het wel eentje om in de bewaren category te plaatsen voor als ik vernieuwen ga. Kijken hoe hij over ongeveer 2 jaar er bij staat. :)
Ik heb ook een grill bill. Ik heb nog een "oudere versie" met vilt.
Ik heb de standaard deflector plate en wat je noemt dat die hoger zit klopt, waardoor je inderdaad aan de randen wat hitte hebt die "direct" is.
De Devide en Conquer heb ik laterna bijgekocht omdat ik merkte dat het wel handig is als je 2 zones kan maken.(was in het begin geen doorgewinterde BBQer, nu ook niet, maar ik leer elke keer weer bij haha). En inderdaad zitten de deflector plates dan lager.
Wat betreft het passen van de standaard roosters, dit heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd.(heb hem pas sinds kort). De Ash Basket heb ik er gewoon onder laten staan trouwens, dit paste prima.

De topvent kan er niet volledig af(heb het eerlijk gezegd ook niet geprobeert nog, maar heb niet het idee dat het nodig is. Temperatuur loopt lekker op als je wil;).

Om even aan te haken, ik ben ook super tevreden met mijn Grill Bill. Zoals al aangegeven was ik geen doorgewinterde BBQer toen ik hem kocht, maar hij staat hier inmiddels elk weekend minstens 1 keer aan. en als het even kan zelfs 2 keer.

[ Voor 5% gewijzigd door Swaxie op 01-09-2020 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrillBill
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-04-2023

GrillBill

Bedrijfsaccount GrillBill

Not Just A BBQ

[...]

- BGE
- The Bastard
- Monolith
- Grill Guru
- Grizzly Grill

Waarom?

[Afbeelding]
Swaxie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb ook een grill bill. Ik heb nog een "oudere versie" met vilt.
Ik heb de standaard deflector plate en wat je noemt dat die hoger zit klopt, waardoor je inderdaad aan de randen wat hitte hebt die "direct" is.
De Devide en Conquer heb ik laterna bijgekocht omdat ik merkte dat het wel handig is als je 2 zones kan maken.(was in het begin geen doorgewinterde BBQer, nu ook niet, maar ik leer elke keer weer bij haha). En inderdaad zitten de deflector plates dan lager.
Wat betreft het passen van de standaard roosters, dit heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd.(heb hem pas sinds kort). De Ash Basket heb ik er gewoon onder laten staan trouwens, dit paste prima.

De topvent kan er niet volledig af(heb het eerlijk gezegd ook niet geprobeert nog, maar heb niet het idee dat het nodig is. Temperatuur loopt lekker op als je wil;).

Om even aan te haken, ik ben ook super tevreden met mijn Grill Bill. Zoals al aangegeven was ik geen doorgewinterde BBQer toen ik hem kocht, maar hij staat hier inmiddels elk weekend minstens 1 keer aan. en als het even kan zelfs 2 keer.
We zijn al goed vertegenwoordigd door een paar echte ambassadeurs zien we, leuk! En dank voor jullie positieve reacties. ;)

We hebben mede door jullie feedback al een hoop dingen kunnen verbeteren aan onze kamado.

Oja de topvent kun je heel gemakkelijk van de kamado afhalen, wel eerst het boutje en moertje verwijderen ;-)

Als jullie nog meer feedback hebben dan horen we dat graag!

Groeten, Bobby van Grill Bill

P.s. om even in te haken op de logica achter de inches, het is niet altijd even logisch. Elke fabrikant hanteert zijn eigen maten. Naar onze mening worden wel deze altijd netjes gecommuniceerd. Er is geen sprake van misleiding als het van tevoren wordt gecommuniceerd.

Let inderdaad ook op de diameter van het grillrooster. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Bij alle kamado's is het gebruikelijk dat de buitendiameter (in inches) wordt gecommuniceerd. Dat is niet om ze groter te laten lijken, dit is gewoon omdat het altijd zo geweest is.

En dan is er ook vaak sprake van Small, medium, large en extra large. Ook hierin verschillen de afmetingen, misschien een gekke vergelijking, maar bij schoenen en kleding zie je dat ook vaak. Dus wil je echt jouw netto kookopppervlak vergelijken, kijk dan naar de diameter van het grillrooster. :)

Grill Bill • Grillbillbbq.comWord lid van onze Grill Bill Fan Clan

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 13:04

World Citizen

FreeReef.nl

Ik had hier ergens in het topic ooit "Draken Ballen" voorbij zien komen. Althans ik meen me te herinneren dat ze zo genoemd werden.

Gisteren maar eens geprobeerd te maken.

- Kook ei op 4 minuten en koel het dan zsm helemaal af
- Wikkel het in gehakt
- Wikkel dat weer in bacon
- 20min BBQ.

Geserveerd met salade en stokbrood om eigeel te dippen *O*

Dus Hop het vuur aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCj_rUhpmE-mECeM6OpCL3brYFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFQuAhzv6OelDBgqenicZ6pf.jpg?f=fotoalbum_large

Dan De ballen op het vuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DXVQietlsBcZEX1G8asMAEi9zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQRS2weTH7s8St1ztESckCAc.jpg?f=fotoalbum_large

En Hoppa!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psXIfNe-uYTi7-F9U_UppxZFTYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ip0XD9gnHGBCs5EkECSFteyM.jpg?f=fotoalbum_large

6 gemaakt, en 6 tevreden gezichten. Uurtje werk.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

GrillBill schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:49:
[...]

[...]

We zijn al goed vertegenwoordigd door een paar echte ambassadeurs zien we, leuk! En dank voor jullie positieve reacties. ;)
He leuk dat je er (openlijk) bij bent.
We hebben mede door jullie feedback al een hoop dingen kunnen verbeteren aan onze kamado.
Als techneut vind ik het leuk dingen te bekijken ook al ben ik niet van plan meteen aan te schaffen op korte termijn. En ondanks dat de grote merken zich bewezen hebben zijn de anderen en nieuwkomers soms een goed alternatief voor de gene die iets minder willen uitgeven maar wel op de belangrijke zaken kwaliteit zoeken. Tot voor kort wist ik niks van de verschillende merken en hun positionering in kwaliteit gebruiksgemak enz. Door hier te lezen en informatie uit te wisselen kom je achter veel dingen en is het makkelijker te bepalen waar je op moet letten. Los van bedragen dat is voor iedereen eigen keus.
Oja de topvent kun je heel gemakkelijk van de kamado afhalen, wel eerst het boutje en moertje verwijderen ;-)

Als jullie nog meer feedback hebben dan horen we dat graag!
Een paar.(dit is niet bedoeld als reklame maar vooral inzicht te krijgen in jou keuzes als " prijsvechter, concurent, alternatief voor de gevestigde orde". Technisch inhoudelijk dus.🙂
(ik gebruik de KJ classic II even als benchmark tegen je grill bill pro large omdat die vrijwel compleet en redelijk uptodate is in firehox scharnier enz. En in mijn ogen een bewezen kwaliteit is. aim high 😀)
https://www.kamadowinkel....onderstel-en-zijplankjes/

1 topvent, er afhalen is meer dat de oude magrietschijven kunnen de (magriet)deksel opzij schuiven voor een volledig geopende schoorsteen mij viel op dat deze een geintegreerde schijf hebben waarbij dus opzijschuiven niet mogelijk is.(daar lijkt het op althans) zie die bij KJ hierboven. Regen vast, geen regen inval door dakje/zijopening en wel open te schuiven.
2 waarom is gekozen voor die keramische deflector met de 3 nokken als basis deflector? Zo'n driehoek rek met twee posities: lager iets in de firebox ring of vlak onder de grilplate is veel stabieler en veelzijdiger.
Frame kan ook gebruikt worden voor een pannetje in te hangen.
Voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTiu5hOgVcMrfUqxhotWcRz4ESk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BlrVV857SSbDcdOuJTcy0On.jpg?f=fotoalbum_large de nokken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_s7fkinBX4fppJ5Ba_QGG7gXTxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I985jZF8akuImV0jSt3YwDLV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7o4yi_koYV-YNoWb239WcLkjAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Umf7SED1XCwkdalcLILjazKK.jpg?f=fotoalbum_large
3 wielbouten, alle hebben een vlakke bevestiging, veel wring krachten op t gat in t frame door de zwenkwieltjes.( eigenschap van die wieltjes is hangen aan de bout omdat t uit t centrum vh wiel is gemonteerd.) waarom geen bussen gelast op de frameband die de torsiekrachten meer verdelen? 90kg over een richel (tuintegels) duwen geeft erg veel krachten op de bouten en moeren.
ik heb bij t frame van mijn tuincentrumkamado meteen brede stalen ringen geplaatst(krachtverdeling) om de wielen minder te laten wringen.
Groeten, Bobby van Grill Bill

P.s. om even in te haken op de logica achter de inches, het is niet altijd even logisch. Elke fabrikant hanteert zijn eigen maten. Naar onze mening worden wel deze altijd netjes gecommuniceerd. Er is geen sprake van misleiding als het van tevoren wordt gecommuniceerd.

Let inderdaad ook op de diameter van het grillrooster. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Bij alle kamado's is het gebruikelijk dat de buitendiameter (in inches) wordt gecommuniceerd. Dat is niet om ze groter te laten lijken, dit is gewoon omdat het altijd zo geweest is.

En dan is er ook vaak sprake van Small, medium, large en extra large. Ook hierin verschillen de afmetingen, misschien een gekke vergelijking, maar bij schoenen en kleding zie je dat ook vaak. Dus wil je echt jouw netto kookopppervlak vergelijken, kijk dan naar de diameter van het grillrooster. :)
(edit)
mijn deflectorplate rack is een 14inch in een "15inch" kamado omdat de firebox en vermoedelijk de onderste schaal tapser toeloopt dan een zeg KJ juniour en een Grill Guru compact ergo de 15" versie past niet. Dit kan ik in iedergeval gebruiken voor pannetjes en de direct stand wat hoger/verder vd kolen te krijgen en een plate met lekbak als vet fire onderdrukking. Want dat is namelijk wat zo'n geheel keramische deflector niet kan: op de zelfde hoogte een grilplaat leggen zonder deflector, dit zakt 5cm naar t vuur toe dus tijdens een sessie even wisselen naar searing word snel te dicht op de kolen die ook nog eens door de zuurstof opgloeien. en wat ik hierboven ook beschreef, door de gaps die dicht op je grilplate zitten verbranden je stukjes vlees aan de randen van de grilplate door de "hotair" die niet verspreid.
een block lager in de vuurpot zou een werveling geven en meer verspreiding dus minder hotspot aan de zijkant. (een stukje rand van de vuurpot pushed de hete lucht naar binnen terwijl de op de vuurpot liggende deflector de lucht naar buiten drukt tegen de domeschaal aan. kan ook handig zijn maar dit verkleint je bruikbare oppervlak van je gril. (in een 15" helemaal vervelend)

[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 02-09-2020 07:51 . Reden: extra info/uitleg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Voordeel van niet meer op kantoor hoeven te werken is dat de BBQ aan kan, vandaag de 2KG varkensnek op de BBQ gelegd voor pulled pork. Hij gaat iets sneller dan ik had verwacht met een temp van 120C.. Volgende week de Boston Butt van 4.5KG erop. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrillBill

GrillBill

Not Just A BBQ

copykat schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:48:
[...]

He leuk dat je er (openlijk) bij bent.

[...]

Als techneut vind ik het leuk dingen te bekijken ook al ben ik niet van plan meteen aan te schaffen op korte termijn. En ondanks dat de grote merken zich bewezen hebben zijn de anderen en nieuwkomers soms een goed alternatief voor de gene die iets minder willen uitgeven maar wel op de belangrijke zaken kwaliteit zoeken. Tot voor kort wist ik niks van de verschillende merken en hun positionering in kwaliteit gebruiksgemak enz. Door hier te lezen en informatie uit te wisselen kom je achter veel dingen en is het makkelijker te bepalen waar je op moet letten. Los van bedragen dat is voor iedereen eigen keus.

[...]

Een paar.(dit is niet bedoeld als reklame maar vooral inzicht te krijgen in jou keuzes als " prijsvechter, concurent, alternatief voor de gevestigde orde". Technisch inhoudelijk dus.🙂
(ik gebruik de KJ classic II even als benchmark tegen je grill bill pro large omdat die vrijwel compleet en redelijk uptodate is in firehox scharnier enz. En in mijn ogen een bewezen kwaliteit is. aim high 😀)
https://www.kamadowinkel....onderstel-en-zijplankjes/

1 topvent, er afhalen is meer dat de oude magrietschijven kunnen de (magriet)deksel opzij schuiven voor een volledig geopende schoorsteen mij viel op dat deze een geintegreerde schijf hebben waarbij dus opzijschuiven niet mogelijk is.(daar lijkt het op althans) zie die bij KJ hierboven. Regen vast, geen regen inval door dakje/zijopening en wel open te schuiven.
2 waarom is gekozen voor die keramische deflector met de 3 nokken als basis deflector? Zo'n driehoek rek met twee posities: lager iets in de firebox ring of vlak onder de grilplate is veel stabieler en veelzijdiger.
Frame kan ook gebruikt worden voor een pannetje in te hangen.
Voorbeeld.
[Afbeelding] de nokken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
3 wielbouten, alle hebben een vlakke bevestiging, veel wring krachten op t gat in t frame door de zwenkwieltjes.( eigenschap van die wieltjes is hangen aan de bout omdat t uit t centrum vh wiel is gemonteerd.) waarom geen bussen gelast op de frameband die de torsiekrachten meer verdelen? 90kg over een richel (tuintegels) duwen geeft erg veel krachten op de bouten en moeren.
ik heb bij t frame van mijn tuincentrumkamado meteen brede stalen ringen geplaatst(krachtverdeling) om de wielen minder te laten wringen.

[...]

(edit)
mijn deflectorplate rack is een 14inch in een "15inch" kamado omdat de firebox en vermoedelijk de onderste schaal tapser toeloopt dan een zeg KJ juniour en een Grill Guru compact ergo de 15" versie past niet. Dit kan ik in iedergeval gebruiken voor pannetjes en de direct stand wat hoger/verder vd kolen te krijgen en een plate met lekbak als vet fire onderdrukking. Want dat is namelijk wat zo'n geheel keramische deflector niet kan: op de zelfde hoogte een grilplaat leggen zonder deflector, dit zakt 5cm naar t vuur toe dus tijdens een sessie even wisselen naar searing word snel te dicht op de kolen die ook nog eens door de zuurstof opgloeien. en wat ik hierboven ook beschreef, door de gaps die dicht op je grilplate zitten verbranden je stukjes vlees aan de randen van de grilplate door de "hotair" die niet verspreid.
een block lager in de vuurpot zou een werveling geven en meer verspreiding dus minder hotspot aan de zijkant. (een stukje rand van de vuurpot pushed de hete lucht naar binnen terwijl de op de vuurpot liggende deflector de lucht naar buiten drukt tegen de domeschaal aan. kan ook handig zijn maar dit verkleint je bruikbare oppervlak van je gril. (in een 15" helemaal vervelend)
1. Er komt een nieuwe top vent voor onze Pro kamado's. Hier kan ik helaas nog niks over verklappen (vooral niet aan een copycat ;) ;) ), behalve dat het een onderdeel word dat (design)technisch heel erg goed in elkaar zit.

2. Bij ons hebben de klanten zelf de keuze of ze tegen meerprijs een divide en qonquer bijbestellen. De heat deflector die er standaard bij zit is gebaseerd op wat je vaak een restaurants terug ziet, zo ook het gietijzeren grillrooster. Op basis van wat je vaak bij restaurants tegen komt is onze kamado samengesteld.

Omdat onze keramische heat deflector in tegenstelling tot de andere systemen met rvs / keramisch georiënteerde platesetters erg dik en massief is blijft de warmte bij het openen van de deksel beter in het keramiek. Rvs is een materiaal dat bij het openenen van de deksel enorm snel afkoelt, misschien wel 20 tot 30 graden in een paar seconden.

3. Dat van de wieltjes nemen we mee bij een eventuele uprgrade van het onderstel. Voor nu hebben we 0 klachten ontvangen dus nog geen reden om hier op korte termijn wat aan te wijzigen.

Zoals je ziet heeft elk onderdeel zijn functie, en zijn voor en nadelen. Het is aan degene die de kamado gaat gebruiken om te bepalen wat hij of zij fijn vindt werken. En om te bepalen of ze meer willen betalen voor iets wat in 1e instantie niet echt nodig is om goed van start te kunnen gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door GrillBill op 03-09-2020 13:10 . Reden: typo ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

GrillBill schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:06:
[...]

1. Er komt een nieuwe top vent voor onze Pro kamado's. Hier kan ik helaas nog niks over verklappen (vooral niet aan een copycat ;) ;) ), behalve dat het een onderdeel word wat (design) technisch heel erg goed in elkaar zit.
Mooi! Kan over jaartje of twee mooi gebruik van maken.😋 (ik begrijp ook dat er ontwerp restricties zijn , KJ zal patent hebben op die van hun en niet blij zijn met kopieën dus je moet iets eigens hebben.
2. Bij ons hebben de klanten zelf de keuze of ze tegen meerprijs een divide en qonquer bijbestellen. De heat deflector die er standaard bij zit is gebaseerd op wat je vaak een restaurants terug ziet, zo ook het gietijzeren grillrooster. Op basis van wat je vaak bij restaurants tegen komt is onze kamado samengesteld.

Doordat onze keramische heat deflector in tegenstelling tot de andere systemen met rvs / keramisch georiënteerde platesetters erg dik en massief is blijft de warmte bij het openen van de deksel beter in het keramiek. Rvs is een materiaal dat bij het openenen van de deksel enorm snel afkoelt, misschien wel 20 tot 30 graden in een paar seconden.
Verklaart de keuze 🙂 . Zou mooi zijn als de vorm iets meer "hangt" in de firebox ipv er op liggen, waardoor de sleuven en de luchtstroom iets anders zijn.Dan heb je t goede van beide.
Kan heel goed zijn dat bij large, 47cm, er minder problemen zijn qua side burning door de directe hete luchtstroom aan de zijkanten. Met mijn 15 inch is 34cm dan meer 25-28cm vooral met slow dan moet je goed opletten dat je 5-8cm van de randen blijft.
3. Dat van de wieltjes nemen we mee bij een eventuele uprgrade van het onderstel. Voor nu hebben we 0 klachten ontvangen dus nog geen reden om hier op korte termijn wat aan te wijzigen.
De habbibabie onderstel van pisbakkenstaal van mn tuincentrum onderstel is zelfs met mn modificatie te zwak. Jullie onderstel ziet er uit van 3.2-4.2mm dik staal zal ook minder gevoelig zijn.
Edit: Meest simpele constructie is een moer op de strip lassen en de bolmoer is dan meteen de lock.
Je draait hem in de moer op de strip en zet dit vast met de top/bolmoer. Dit heeft als extra voordeel geen water dat op de strip ligt en onder de moer zuigt. Dus minder roest vorming op de wieldraadeind en moer.🙂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnkBRYQyvF-XGez9FcXpHoUNkH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVeHXAzDHiQlVmVCqGuhkVOA.jpg?f=fotoalbum_large
Zoals je ziet heeft elk onderdeel zijn functie en zijn voor en nadelen. Het is aan de gene die hem gaat gebruiken om te bepalen wat hij of zij fijn vind werken, en om te bepalen of ze meer willen betalen voor iets wat in 1e instantie niet echt nodig is om goed van start te kunnen gaan.
Helemaal gelijk in. Was geen kritiek in de vorm van het is slecht maar meer hoe kan je je onderscheiden door details. :)

Ik meende het dat ik je in mijn bewaren mapje heb gezet. De KJ classic II is prachtig en compleet maar ook 500 euro over mn streef budget.

Ga vooral zo door met fine tunen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door copykat op 03-09-2020 15:18 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 09:53

greatgonzo

schit-te-rend!

Vandaag de pulled pork gemaakt voor zaterdag, om zodoende niet met het verjaardagsfeestje van onze dochter nog druk te zijn.

Wat is wijsheid.. Nu aan één stuk laten en zaterdag pullen.. Of nu toch pullen en zaterdag alleen opwarmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
greatgonzo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:53:
Vandaag de pulled pork gemaakt voor zaterdag, om zodoende niet met het verjaardagsfeestje van onze dochter nog druk te zijn.

Wat is wijsheid.. Nu aan één stuk laten en zaterdag pullen.. Of nu toch pullen en zaterdag alleen opwarmen
Ik zou het nu pullen en later opwarmen :)

Hier is het vlees van Beimer binnen:
1x picanha ziet er op het oog goed uit, mooie vetkap, slachtdatum 25-08, dus die moet nog weekje de koelkast in.

4x spareribs, zien er ook prima uit.
En 2x 2,5kg procureur, of naja ze hadden er iets meer in gedaan 2,75 en 2,72 kg :P
Die heb ik geportioneerd, 1 stuk door 2 voor porchetta en voor pulled pork.
Andere stuk volledig in lappen gesneden, dit voor gyros aan het spit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
greatgonzo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:53:

Pullen en zaterdag nog even grillen voor wat lekkerste korstjes. Even onder de grill in de oven bijvoorbeeld

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

GrillBill schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:06:
[...]

1. Er komt een nieuwe top vent voor onze Pro kamado's. Hier kan ik helaas nog niks over verklappen (vooral niet aan een copycat ;) ;) ), behalve dat het een onderdeel word dat (design)technisch heel erg goed in elkaar zit.

Omdat onze keramische heat deflector in tegenstelling tot de andere systemen met rvs / keramisch georiënteerde platesetters erg dik en massief is blijft de warmte bij het openen van de deksel beter in het keramiek. Rvs is een materiaal dat bij het openenen van de deksel enorm snel afkoelt, misschien wel 20 tot 30 graden in een paar seconden.

Zoals je ziet heeft elk onderdeel zijn functie, en zijn voor en nadelen. Het is aan degene die de kamado gaat gebruiken om te bepalen wat hij of zij fijn vindt werken. En om te bepalen of ze meer willen betalen voor iets wat in 1e instantie niet echt nodig is om goed van start te kunnen gaan.
Ja he, wat is dit nu.... heb ik eindelijk bijna de knoop doorgehakt om een Grill Bill kamado te bestellen krijg ik dit soort teasers... ga ik weer twijfelen!

blup

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Aan de ene kant ook wel jammer dat de grill bill alleen in Eindhoven te bewonderen is.
Of zijn er meerdere locaties waar je deze kan bekijken?

Vrouwlief vind rood niet mooi dus de Kamado Joe moet ik laten schieten. -O-

• GrillBill

GrillBill

Not Just A BBQ

Bezulba schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:41:
[...]

Ja he, wat is dit nu.... heb ik eindelijk bijna de knoop doorgehakt om een Grill Bill kamado te bestellen krijg ik dit soort teasers... ga ik weer twijfelen!
Waar twijfel je precies over dan? 8)

• GrillBill

GrillBill

Not Just A BBQ

Crxtreem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:51:
Aan de ene kant ook wel jammer dat de grill bill alleen in Eindhoven te bewonderen is.

We hebben een ambasadeur in het midden van het land die het erg leuk vind om zijn Grill Bill te laten zien, en wat uitleg te geven over het koken op een kamado. Als je daar interesse in hebt neem dan even contact met ons op via onze website, dan kunnen we zijn gegevens mailen zodat je contact met hem kunt opnemen. :)

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 10:36

DonMetal

Doet Iets Met Media

Classic 2 is ook in het zwart te krijgen, zij het iets lastiger.

Joejoe!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-07 13:16
GrillBill schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:55:
[...]

Is er voor de grill bill ook een Rotisserie te krijgen gaat om de 21" model.
Of passen de modellen van andere merken er ook op.

Merk dat ik een Rotisserie wel graag zou willen na het gezien te hebben bij een vriend van mij in actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrillBill

GrillBill

Not Just A BBQ

elmo_1978 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:30:
[...]

Merk dat ik een Rotisserie wel graag zou willen na het gezien te hebben bij een vriend van mij in actie.
Er zijn ook rotisserie kits verkrijgbaar bij ons. 21 inch is een vrij gangbare maat, dus er zijn meerdere merken die iets kunnen leveren dat prima past.

• Martinusz

Masterbuilt 8)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Das de zwarte KJ classic 1 1/2 toch? Geen D&C wel gedeelde firebox met metalen ring. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mivadebe
elmo_1978 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:30:
[...]

Zie een aantal posts terug: ik gebruik regelmatig de rotisserie van en op mijn grill bill naar tevredenheid!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

GrillBill schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:55:
[...]

nou als ik een nieuwe koop wil ik de nieuwste! dus als er een nieuwe versie aan zit te komen moet ik natuurlijk wachten tot die nieuwe versie er is! :)

blup

• Martinusz
copykat schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:46:
[...]

Das de zwarte KJ classic 1 1/2 toch? Geen D&C wel gedeelde firebox met metalen ring. :)
Yes en voor een leukere prijs :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhLze_qd0dqloYAMm3mX0SEzaDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlXeNC1A00L6NXyXSxFgG9Kd.jpg?f=fotoalbum_large

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:53

Kraz

Saving the world

Kamado Joe is ook in het zwart te krijgen bij sommige zaken. Wel naar vragen en er zit een kleine meerprijs op.
Ik zat zelf met hetzelfde luxeprobleem totdat de winkel zei dat ze m ook in t zwart konden leveren tegen een meerprijs.
Geen seconde spijt van gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo ik ga binnenkort maar eens een claim van BGE toetsen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4g-KnV6D17FOg211VbtgPFYjr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ufgtCcySTdEbLsVNzVKsbWrx.png?f=fotoalbum_large

Ja 11 kippen. Dit vraag om empirisch bewijs! Zou dit met of zonder EGGspander zijn?

Voor de zekerheid heb ik net maar een EGGspander XL besteld . Gewoon omdat het zo'n fout ding . Heb al 2 halve roosters van gietijzer en een platesetter. Nu ook maar een halve platesetter erbij voor onderin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Boudewijn
Jij gaat pópúláir zijn bij je buren!!!!🤤🤤🤤🤤😍😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ze zeggen niet of die 11 kippen seriële of parallelle treads zijn hé :p

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:21:
@Boudewijn
Jij gaat pópúláir zijn bij je buren!!!!🤤🤤🤤🤤😍😂
Neuh gewoon met vrienden. Die krijgen ook die brisket laatst vrij makkelijk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fladder80 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:21:
Ze zeggen niet of die 11 kippen seriële of parallelle treads zijn hé :p
Ik ga uit van parallel. Anders had ik ook een minimax kunnen kopen he :P

Pagina: 1 ... 113 ... 340 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism