Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 112 ... 349 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 14:35

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Morgen komt mijn Weber E5775 bij de voordeur aan! Ook maar meteen mijn 47cm oppoetsen om te verkopen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05

copykat

Good copy isn't bad

IdieEasy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:20:
Vandaag maar weer eens een kippetje gemaakt. Had er wat veel, dus maar vertrouwd op de bbq.
Als het wat koeler is probeer ik hem wel een keer in de oven.

Nog 7 kippetjes te gaan!
Liggen ze al in je vriezer of lopen nog buiten rond?🤔

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45
Wahloh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:27:
Morgen komt mijn Weber E5775 bij de voordeur aan! Ook maar meteen mijn 47cm oppoetsen om te verkopen.
Daar ga je veel plezier aan beleven! Tenminste, ik doe dat sinds een paar maanden wel :)
Ik zou de 47cm nog niet weg doen. Ik denk er juist af en toe aan om er een tweede, kleinere BBQ bij te halen. Ik merk dat ik veel low & slow doe, en als ik dan een hele maaltijd wil maken inclusief bijgerechtjes dan merk ik dat die vaak op hogere temperaturen moeten. Als ik dan een 47cm op 175-200 graden hou voor die gerechtjes, dan kan de 57cm op ~110 blijven en is alles toch tegelijk klaar. Dat is het idee althans...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

@Wahloh Wat @Jorizzz zegt (mits je de ruimte hebt voor de opslag en je het geld kan missen van de verkoop) het is inderdaad fijn om twee BBQ's te hebben, fijn, niet noodzakelijk. Zelf ik heb een gas grill en kamado voor respectievelijk snel en traag en merk toch dat ik ze best vaak beide aan heb staan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vraag mij af of iemand een thermometer kent met een zwart scherm met witte letters. De enige die ik zelf kan vinden is de Maverick thermometer PT-100 BBQ, maar die vind ik wel vrij prijzig.

Ik ben naar een dergelijke thermometer op zoek omdat ik slecht zie, en een regulier LCD scherm is voor mij vaak slecht leesbaar.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11 12:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

copykat schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

Liggen ze al in je vriezer of lopen nog buiten rond?🤔
Liggen allemaal in de vriezer, kon er 12 kopen voor 2 euro de stuk. Dus leuke stukjes vlees om te experimenteren!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Blubber Vroeger bij mijn rekenmachientjes draaide ik het polariserende laagje om en had dan witte/grijze cijfers in een zwarte achtergrond maar geen idee of dat nu nog steeds mogelijk is.
Alternatief is wellicht toch een Bluetooth versie kopen en dan gebruik maken van het grotere scherm van de telefoon?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Blubber
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:26:
@Blubber Vroeger bij mijn rekenmachientjes draaide ik het polariserende laagje om en had dan witte/grijze cijfers in een zwarte achtergrond maar geen idee of dat nu nog steeds mogelijk is.
Alternatief is wellicht toch een Bluetooth versie kopen en dan gebruik maken van het grotere scherm van de telefoon?
Ben bang dat dat niet werkt. Want het probleem is dat die LCD schermpjes niet zo'n hoog contrast hebben, ook niet als ze omgedraaid zijn. Meestal zijn die dingen met een donkere achtergrond een ander type scherm waardoor het beter leesbaar is. Maar ik vind het wel een mooie oplossing :).

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Blubber schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:53:
Ik vraag mij af of iemand een thermometer kent met een zwart scherm met witte letters. De enige die ik zelf kan vinden is de Maverick thermometer PT-100 BBQ, maar die vind ik wel vrij prijzig.

Ik ben naar een dergelijke thermometer op zoek omdat ik slecht zie, en een regulier LCD scherm is voor mij vaak slecht leesbaar.
Weber connect lijkt mij dan geschikt?:
https://www.weber.com/NL/...cuethermometers/3202.html
Kende hem zelf nog niet, maar iig een mooi ding omdat het gelijk bluetooth en WiFi heeft.

It's just a donkey

• Blubber
  • Niet online
uniquorn schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Weber connect lijkt mij dan geschikt?:
https://www.weber.com/NL/...cuethermometers/3202.html
Kende hem zelf nog niet, maar iig een mooi ding omdat het gelijk bluetooth en WiFi heeft.
Die is inderdaad mooi, en dat scherm ziet er goed leesbaar uit. Maar ik vind het wel erg prijzig. Ik dacht er aan om zoiets een keer zelf te maken met een esp8266 en 2 PT100's. Maar goed, ik probeerde juist onder de prijs van die maverick te komen ;).

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 10:28
Ik ben vanochtend even langs twee tuincentra geweest in de hoop een mooie kamado aanbieding te treffen maar geen geluk. Ook even bij de Grizzly Grill van de Welkoop gekeken. Dat is een mooie complete kamado. Kleur vind ik niet fantastisch maar goed. Ik las net dat er een mei een aanbieding van 20% was. Zou mooi zijn als er weer één komt maar dat is dus afwachten...

Xbox: Didoekoe

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dwersbongel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:44:
Ik ben vanochtend even langs twee tuincentra geweest in de hoop een mooie kamado aanbieding te treffen maar geen geluk. Ook even bij de Grizzly Grill van de Welkoop gekeken. Dat is een mooie complete kamado. Kleur vind ik niet fantastisch maar goed. Ik las net dat er een mei een aanbieding van 20% was. Zou mooi zijn als er weer één komt maar dat is dus afwachten...
Hengeloo Bauhaus masterbuilt 699,-
Edit bellen reserveren ophalen .

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 21-08-2020 12:01 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@Jorizzz @franssie Heb nog een Weber GoAnywhere met gietijzer rooster staan voor als ik wil grillen naast het low en slow dus ik kan hem wel missen. Daarbij is de "berging" maar 2x3 meter dus ruimte kom ik te kort. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16
Ik heb beetje hetzelfde dilemma nu, heb nu dus een large kamado, maar had al een mini in een zelf gemaakt meubel. Deze staat sinds de verhuizing in de garage en is er niet uit geweest.
Daarnaast heb ik nog een WGA gasser, die heb ik sinds verhuis al vaker gebruikt.

Ik denk dat de mini ei + meubel de deur uit gaat, dan heb ik naast de large altijd nog de WGA om bijvoorbeeld te grillen als de large low and slow gaat.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe starten jullie de grill qua temperatuur? Ik ben vanavond wat aan het klooien met de hoeveelheid houtskool en de temperaturen. Net had ik de Weber dome meter up 300 graden, die hangt wel boven de kolen. Ging vrij rap. Haalde de deksel er af en daarna er weer op naar toen ging die niet hoger dan 275 graden. Alle schuifjes open. Daarna de grill naar 250 gebracht voor een kwartiertje daar op gehouden en nu probeer ik um naar 150 graden te krijgen. En daarna weer naar 250.

Morgen wil ik een goed dik stuk Côte de boeuf reverse searen. Dus daarvoor moet de grill eerst rond de 130 graden zijn voor een poosje. En daarna moet die hoog opgestoken worden.

Lijkt mij dat je eigenlijk eerst een soort base temperatuur moet hebben die je maximaal wilt bereiken want daar heb je een x hoeveelheid houtskool voor nodig. Als die houtskool delen niet branden kan je nooit van 130 naar 250. Door de luchttoevoer te knijpen worden die brandende houtskolen minder warm. Als de grill dan weer omhoog moet kan de deksel er af voor maximaal lucht waardoor die snel weer warm wordt.

Of doe ik er ontzettend moeilijk over? Kan ook de looflighter er in hangen voor paar seconden om de grill op te stoken...

Duurt wel erg lang om de grill van 250 naar 130 te krijgen... Dus misschien is het beter om daar op te beginnen en dan met de looflighter de boel op te stoken.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 21-08-2020 20:47 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 17:52
Beginnen met een kleine hoeveelheid brandende briketten op een bedje kolen (minion methode) en dan de onderkant knijpen (bovenkant open).
Op die manier lekker 130 aanhouden. Evt om de lucht beter te geleiden het gedeelte waar geen briketten liggen bedekken met alu folie. Alle lucht van beneden gaat dan via het kolenbed
Wanneer je omhoog wilt de onderkant vol open zetten en even wachten (als je een looflighter hebt kan je het proces idd versnellen)

[ Voor 19% gewijzigd door Togi op 21-08-2020 20:52 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Togi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:50:
Beginnen met een kleine hoeveelheid brandende briketten op een bedje kolen (minion methode) en dan de onderkant knijpen (bovenkant open).
Op die manier lekker 130 aanhouden. Evt om de lucht beter te geleiden het gedeelte waar geen briketten liggen bedekken met alu folie. Alle lucht van beneden gaat dan via het kolenbed
Wanneer je omhoog wilt de onderkant vol open zetten en even wachten (als je een looflighter hebt kan je het proces idd versnellen)
Kreeg de grill niet lager dan 150 met alles dicht. Dus teveel houtskool. Dus beter is wat jij zei. Kolenbedje maken met daarop aantal kolen om 130 graden te doen. En dan opstoken wanneer dat nodig is. Volgens mij gaat dat wel aardig snel. Ga ik daar morgen even proberen. En stel ik wil daarna nog iets maken op lagere temperatuur. Kan ik dan eventueel een aantal kolen er uit halen en veilig ergens buiten de grill neerleggen? Want als die 250 graden is duurt het wel weer een poosje om um omlaag te krijgen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

Dennis1812

Amateur prutser

Of een nieuwe versgebrande kolenstarter erbij gooien zodra je van 130 naar 300 wil voor t searen.
En daarna je schuiven dicht zodat je je kool volgende keer weer kan herbruiken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 17:52
Ik zelf stook voor low and slow met ecobrassa. Had de laatste keer er ook iets te veel gestart waardoor te veel briketten gingen gloeien en met de bodem helemaal dicht ik ook niet onder de 150 kwam.
Heb er toen ook wat uitgehaald en in de WGA gedaan en laten doven. Na een een paar uur ze er weer bij gedaan omdat de brandstof in de q begon op te raken

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, we kunnen weer even vooruit :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7OEECenlDDASJ7oWKTtgvaAbhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZodBNPQeX3VZxSdbz4vt4Om.jpg?f=fotoalbum_large

1 zak mee naar @RobIII morgen, even kijken of we die van z'n skottelbraai af kunnen krijgen :+

Tijd voor een nieuwe sig..

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Togi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:50:
Ik zelf stook voor low and slow met ecobrassa. Had de laatste keer er ook iets te veel gestart waardoor te veel briketten gingen gloeien en met de bodem helemaal dicht ik ook niet onder de 150 kwam.
Heb er toen ook wat uitgehaald en in de WGA gedaan en laten doven. Na een een paar uur ze er weer bij gedaan omdat de brandstof in de q begon op te raken
Plan voor morgen is kolenbedje te maken, daar dus wat kolen op leggen en dan netjes op 130 graden te krijgen en dan wanneer het vlees er af gaat om te rusten de grill op te stoken naar 250 of hoger om het te searen wanneer de kerntemperatuur is gehaald.

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGGAeNNpFH0RdDzUE2ATHtyqvG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mypqGtFvuO92cgkRKSPV0LVB.jpg?f=fotoalbum_large

Daar staan ze dan. Vader en zoon. Morgen eens kijken of ie werkt met spareribs. Ga de rub en glaze gebruiken van het Van Beekum sparerib pakket.

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Koffie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:52:

[Afbeelding]

1 zak mee naar @RobIII morgen, even kijken of we die van z'n skottelbraai af kunnen krijgen :+
Hoe groot zijn deze stukken houtskool?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:52:

[Afbeelding]

Net genoeg voor 3 maanden toch? :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beun schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:00:
[...]

Hoe groot zijn deze stukken houtskool?
Uit ervaring: echt groot en hard. Soms moet ik gewoon graven naar wat kleinere stukken :+
Zal vanmiddag wel even wat foto's maken van de inhoud.
Chevy454 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Net genoeg voor 3 maanden toch? :+
Ik ben bang dat ik dat amper red.
Sinds mijn pa een kamado heeft, is hij al 3 zakken komen bietsen bij me _O-

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Koffie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

Uit ervaring: echt groot en hard. Soms moet ik gewoon graven naar wat kleinere stukken :+
Zal vanmiddag wel even wat foto's maken van de inhoud.

[...]

Ik ben bang dat ik dat amper red.
Sinds mijn pa een kamado heeft, is hij al 3 zakken komen bietsen bij me _O-
Alvast bedankt :) Het klinkt als het houtskool dat zomaar mijn favoriet kan worden. Ik wil ook nog een keer bij houtskool.nl bestellen maar wat ik heb gezien is momenteel niet op voorraad.

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Er liggen nu spareribs op de BBQ. Geen last van een deksel die opengetrokken wordt, wat je vaker hoort over de E5775, wel lekt ie veel rook naar mijn mening. De temperatuur is van 122 graden naar 134 graden opgelopen en dat met de schuiven onder en boven dicht. Beetje teleurstellend eerlijk gezegd. Heb er al briketten uit gehaald, mogelijk komt het door de wind, het waait afentoe wel wat hard.

Vanavond nog maar eens kijken hoe ik die deksel beter kan monteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Wahloh op 22-08-2020 14:40 ]

• Jorizzz
Wahloh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:38:
Er liggen nu spareribs op de BBQ. Geen last van een deksel die opengetrokken wordt, wat je vaker hoort over de E5775, wel lekt ie veel rook naar mijn mening. De temperatuur is van 122 graden naar 134 graden opgelopen en dat met de schuiven onder en boven dicht. Beetje teleurstellend eerlijk gezegd. Heb er al briketten uit gehaald, mogelijk komt het door de wind, het waait afentoe wel wat hard.

Met hoeveel hete briketten ben je begonnen? En check naderhand even of dicht ook echt dicht is bij de onderste schuiven. Met de schuiven echt dicht moet de temperatuur na een minuut of vijf wel gaan zakken. Net een groot schip wat dat betreft, het duurt even voor je een reactie ziet, vooral met de temp naar beneden krijgen.

Ik heb een model gehad dat ook echt heel veel rook lekte aan de zijkant, en dus ook moeilijker te knijpen was. Bleek bij mij onoplosbaar en ik heb onder garantie een nieuwe gekregen die het veel beter doet. Iets rook komt er nog wel uit langs de zijkant, maar dat vind ik helemaal niet erg aangezien de temperatuur perfect te regelen is en er ook vooral nog héél veel rook wel in de ketel blijft hangen :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Beetje rook lekken is ook goed, rook verzuurt anders.

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Jorizzz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

Met hoeveel hete briketten ben je begonnen? En check naderhand even of dicht ook echt dicht is bij de onderste schuiven. Met de schuiven echt dicht moet de temperatuur na een minuut of vijf wel gaan zakken. Net een groot schip wat dat betreft, het duurt even voor je een reactie ziet, vooral met de temp naar beneden krijgen.

Ik heb een model gehad dat ook echt heel veel rook lekte aan de zijkant, en dus ook moeilijker te knijpen was. Bleek bij mij onoplosbaar en ik heb onder garantie een nieuwe gekregen die het veel beter doet. Iets rook komt er nog wel uit langs de zijkant, maar dat vind ik helemaal niet erg aangezien de temperatuur perfect te regelen is en er ook vooral nog héél veel rook wel in de ketel blijft hangen :)
Heb het al zeker een kwartier dicht staan en ben maar met 6 briketten begonnen. Ik geloof niet dat ik de briketten uit krijg na de sessie. Ik merk dat er veel speling op de deksel zit vooral aan de recht en achterkant. Vanavond monteer ik de deksel opnieuw in de hoop dat het beter afsluit.

Temperatuur zit inmiddels op 140 graden met alles dicht.

• Jorizzz
franssie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:18:
Beetje rook leken is ook goed, rook verzuurt anders.
Que??

De rook ontsnapt sowieso via je bovenventiel natuurlijk. Verzuurde rook heb ik nog nooit van gehoord. Kamado's e.d. lekken toch ook niet aan de zijkant?

• Jorizzz
Wahloh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Heb het al zeker een kwartier dicht staan en ben maar met 6 briketten begonnen. Ik geloof niet dat ik de briketten uit krijg na de sessie. Ik merk dat er veel speling op de deksel zit vooral aan de recht en achterkant. Vanavond monteer ik de deksel opnieuw in de hoop dat het beter afsluit.
Wat je even moet proberen is om het scharnier los(jes) te maken van de ketel, maar wel vast aan het deksel. Als je dan één persoon het deksel netjes laat aansluiten, dan kan een tweede het scharnier op die positie vastzetten. Werkt dat ook niet, dan heb je eenzelfde maandagochtend model te pakken als ik had en zou ik meteen met de winkel gaan schakelen om hem om te ruilen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Jorizzz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Que??

De rook ontsnapt sowieso via je bovenventiel natuurlijk. Verzuurde rook heb ik nog nooit van gehoord. Kamado's e.d. lekken toch ook niet aan de zijkant?
Waar die lekt maakt niet uit, mag ook via het boven ventiel. Maar in n bijvoorbeeld een rookkast moet je zo nu en dan de deur openen om er verse lucht in te krijgen en de rook eruit.

• Jorizzz
franssie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Waar die lekt maakt niet uit, mag ook via het boven ventiel. Maar in n bijvoorbeeld een rookkast moet je zo nu en dan de deur openen om er verse lucht in te krijgen en de rook eruit.
Bij rook lekken denk ik aan rook die ontsnapt op plaatsen waar je het niet wil. De werking van roken in een barbecue is nou eenmaal dat zuurstof onderaan wordt aangevoerd en rook(gassen) ontsnappen aan de bovenkant.

• Bootje
  • Laatst online: 08-11 21:33
Morgen een Jacobs Ladder van 'maar' 3 ribs op de q. :9~

Middels dit recept: https://www.bbq-nl.com/jacobs-ladder/

Zin in! :9

• 418O2
  • Laatst online: 23:45
Bootje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:34:
Morgen een Jacobs Ladder van 'maar' 3 ribs op de q. :9~

Middels dit recept: https://www.bbq-nl.com/jacobs-ladder/

Zin in! :9
Dan zijn het dus short ribs ;)

Gaan er hier morgen ook op

• 418O2
Jorizzz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Bij rook lekken denk ik aan rook die ontsnapt op plaatsen waar je het niet wil. De werking van roken in een barbecue is nou eenmaal dat zuurstof onderaan wordt aangevoerd en rook(gassen) ontsnappen aan de bovenkant.
Zo heel veel maakt het ook weer niet uit waar het vandaan komt. Zolang het maar niet zo erg is dat het niet meer te regelen is

• Jorizzz
418O2 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:02:
[...]

Zo heel veel maakt het ook weer niet uit waar het vandaan komt. Zolang het maar niet zo erg is dat het niet meer te regelen is
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als het 'gewoon' uit de bovenkant komt, dan zou ik het niet lekken noemen, dat is alles.

• 418O2
Jorizzz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:09:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als het 'gewoon' uit de bovenkant komt, dan zou ik het niet lekken noemen, dat is alles.
selbstverständlich

• The Legend
  • Laatst online: 23:09

The Legend

*Plop*

Wahloh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:38:

Kwam laatst deze toevallig tegen, mocht je deze oplossingen nog niet gezien hebben: https://www.bbq-nl.com/deksel-master-touch-premium/

Ik ben toch malle pietje niet!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
The Legend schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

Kwam laatst deze toevallig tegen, mocht je deze oplossingen nog niet gezien hebben: https://www.bbq-nl.com/deksel-master-touch-premium/
Ik moet zeggen dat dat bij mij niet nodig is geweest. Wel zoals eerder aangegeven even met 2 man kijken is het makkelijkste om het deksel goed af te stellen.

Bij mij lekt hij minimaal langs de rand maar de temperaturen zijn prima te stellen en hij gaat ook uit als ik de vents dicht doe. Het is echt gewoon veelal een kwestie van geduld en goed kijken (evt met een beetje low temp smoke erin).

Bovenstaande natuurlijk wel met de aanname dat het geen krom deksel is of iets anders waardoor deze niet goed kan sluiten en N=1 in dit geval.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxTNH0sT0uz_eNCA_uNDFCoLwM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqpPzfUbdipOIl6wTiYGDnTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q6okJMDdmjzy0CRZuxQAzVsd1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDJfPrTW354Erqrp8IYQcp9a.jpg?f=fotoalbum_large

Grillsessie was goed gelukt! Eerst de grill toch te warm, net over de 200 in plaats van de gewenste 180. Volgende keer iets eerder de deksel er op maar even de boel geknepen en na 20 minuten mooie temperatuur.

Eerst de uienringen met bacon er op samen met de zoete aardappel partjes. Na 20 minuten de portobello er op Vervolgens de Cote de Boueff er op. Indirect, ver van de hitte. Het was maar iets van 500 gram dus vrij dun stuk, ongeveer 2.5cm. dus dat was na dik kwartier op 42 graden. Toen laten rusten maar de kerntemperatuur ging niet omhoog. Had het buiten liggen onder stukje alu folie.

Toen 2 nieuwe stukken houtskool er bij gedaan en dan looflighter minuutje gebruikt om de boel op te stoken. Tikte snel 260 graden aan en toen het vlees aan beide kanten ongeveer minuutje gedaan, iets minder met een mooi kruispatroon. Toen het vlees weer indirect gedaan van ongeveer 46 tot 52 toen er afgehaald en paar minuten in de woonkamer laten rusten.

Het vlees had een mooie rose kleur maar was niet slap, zat nog beetje bite in. Precies zoals ik het lekker vindt en de searmarks waren ook goed gelukt!

Al met al een zeer mooi gerecht dat we beiden op hebben gekregen. Vlees was niet perse van goeie kwaliteit. Kwam bij de Jumbo weg. Zat veel dikke stukken vet tussen dat is naar de hond gegaan.

https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/portobellos-caprese/
https://bbq-junkie.nl/bbq...acon-wrapped-onion-rings/
https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/cote-de-boeuf-van-de-bbq/

De kolen zien er ook nog netjes uit. Daar kan ook nog wel een mooie sessie mee doen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 22-08-2020 19:50 ]

• Bootje
418O2 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:51:
[...]
Dan zijn het dus short ribs ;)

Gaan er hier morgen ook op
Dat dacht ik ook, maar op het etiket staat het toch echt. Oplichters bij Beef & Steak! ;) :D

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beun schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Alvast bedankt :) Het klinkt als het houtskool dat zomaar mijn favoriet kan worden. Ik wil ook nog een keer bij houtskool.nl bestellen maar wat ik heb gezien is momenteel niet op voorraad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSsqKPaKDmTBa36p4vkaRYVXGBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VW3FDW8butNmG8auBK5AQkxf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Pz2nWqcVvjP_3AtZUZ-xeTOQ9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWxq0yqxWuJB8HGv3uiO0L6C.jpg?f=fotoalbum_tile

Mooie grote harde stukken, maar ook wat kleinere stukken. Prima mix.

Vandaag spareribs, tomahawk en oreao brownie op de bbq gemaakt bij @RobIII
Tonnetje rond en burpend terug naar huis :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nGDPjgY8o9KLBpe1FR_lMoYGDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjibTQIaI1Dx2iAzh7g76Vuw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qckbMAQ2_rsDKSpLvghBvJWA7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CSlIuLp7kFzSnuWJ63jeZyl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBkTby7QNGNvynPyI2sAgKbu2w4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSihVVCTX5wh7Fvx7eNAd3IJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNwS4WhN3ETj6qblolBawA0XBgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2c04BsjEYtxRiB66jY4kem2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UTn7JsdbNX6PlAeoYIQSnPO03g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQaiKSQ37MnNceL9R56IfzeA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_qtNnh22UxLUcIQopXMnYovxRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbZAt50k2N6OZUohXs3NInXP.jpg?f=fotoalbum_tile

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

"Tonnetje rond en burpend terug naar huis "

Vandaag die zakken kolen heen en weer brengen naar zolder en weer de tuin om calorieën te verbranden? :-D

• Bootje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s779wowxe7zw1dxbR9j9tg3uIbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0yE55ctPNiYRZxJhwenZfTB.jpg?f=fotoalbum_large
Hij ligt er al de hele ochtend op.

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-itfbB2zkQwitf_QROA9rwjw_mE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nG6tMsXjw0hGFHESlzWBBuQz.jpg?f=user_large

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Psst...... Het helpt als je hem aansteekt....... :Y) :+

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Chevy454
Dat ziet er lekker uit!!!!!!!🤤🤤🤤
Wat is het?
Zoete saus?

Ik moet even wachten :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKvz1ssKYurn1J2Lq6dEgCHrsug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMNBpe6OG3gwWuE8e3CDNq0t.jpg?f=fotoalbum_large
Onderhoud gedaan. Aceton is nog lastig te verkrijgen.
Filmcleaner, fabrieksalcohol en een staatborstel en vlak schuren met korrel 120. Af genomen amoniac en gedroogd deed t ook.

Van de week 4 uur dicht op 200 graden houden en af laten koelen dan kan ik weer vlees er op gooien....

• Bootje
De short ribs waren heerlijk! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIQZ6IauV6yBD4WqybrnQysOgn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFDCYeCbrvwljckfi6gVrGy8.jpg?f=fotoalbum_large

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

ik van de week deze website Houtskool vergelijking tegen: https://kokenmetvuur.nl/info/houtskool-overzicht/
Best handig eigenlijk.

Wat me vooral opviel is dat niet direct een correlatie is tussen grote blokken en lange brandduur.

• Martinusz
MM99 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:10:
ik van de week deze website Houtskool vergelijking tegen: https://kokenmetvuur.nl/info/houtskool-overzicht/
Best handig eigenlijk.

Wat me vooral opviel is dat niet direct een correlatie is tussen grote blokken en lange brandduur.
Dat is van mede-tweaker @Hari-Bo ;)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:50
Best handig eigenlijk.

Klopt helemaal, dat is ook de rede waarom ik dit overzicht ben begonnen omdat er zoveel onzin en persoonlijke voorkeur is wat als waarheid gebracht wordt.
Wat ik wel merk is als je houtskool tot bijna gruis formaat gebruikt er enorm veel rookontwikkeling is ongeacht de houtskool soort. De airflow wordt belemmerd maar uiteindelijk haal je daar ook dezelfde temperaturen mee.

Maar de trend is nog steeds groot, groter, groots qua formaat terwijl ik het niet terugzie in de resultaten. Maar het ziet er wel goed uit natuurlijk. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Chevy454
  • Niet online
copykat schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:08:
@Chevy454
Dat ziet er lekker uit!!!!!!!🤤🤤🤤
Wat is het?
Zoete saus?
Pork Belly burnt ends met pig powder rub met cherry beer bbq saus van PitmasterX

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 13:36
Best handig eigenlijk.

Het zal vooral een persoonlijke voorkeur zijn en eventueel smaak, geur en hoe groot de brokken zijn. Daarnaast is het ook van wat is vaak besproken wat hebben de vrienden als brandstof.

Ik heb vorige week 2x 10KG zakken van Dammers horeca gehaald en dat zou een mooie mix moeten zijn van middelgroot - klein maar ik moet zeggen dat ik nu op de helft van de eerste zak ben en dat ik de grote jongens nog moet tegen komen.. Veelal toch kleine brokjes welke niet groter zijn dan de inhoud van een zakje Weber houtskool.

Ik heb de zak ook al geleegd en op de kop gehouden maar de grote jongens zijn er helaas niet, ondanks dat heb ik nog steeds voor een langere tijd z'n 3 a 4 uur een sessie van prima temperaturen tussen de 150 / 250 graden. Alleen na de sessie blijft er wel veel gruis achter en na het roeren / schoonmaken en as weg gooien kan ik toch redelijk veel bijvullen.

Ik zal een volgende keer bij een nieuwe bestelling dus overgaan op ander houtskool puur gewoon voor persoonlijke ervaring.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hari-Bo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Klopt helemaal, dat is ook de rede waarom ik dit overzicht ben begonnen omdat er zoveel onzin en persoonlijke voorkeur is wat als waarheid gebracht wordt.
Wat ik wel merk is als je houtskool tot bijna gruis formaat gebruikt er enorm veel rookontwikkeling is ongeacht de houtskool soort. De airflow wordt belemmerd maar uiteindelijk haal je daar ook dezelfde temperaturen mee.

Maar de trend is nog steeds groot, groter, groots qua formaat terwijl ik het niet terugzie in de resultaten. Maar het ziet er wel goed uit natuurlijk. :)
Als eerst en vooral, thanks voor de vergelijking!!! Ik heb zelf de Black Label houtskool gekocht, mede dankzij jouw vergelijking. Vooral omdat het relatief snel heet wordt en bovengemiddeld lang brand.

• Hari-Bo
@MM99 Dank je, altijd leuk om te lezen dat het toegevoegde waarde heeft. :)
Binnenkort komen er weer 3 nieuwe houtskool soorten bij.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hari-Bo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:20:
@MM99 Dank je, altijd leuk om te lezen dat het toegevoegde waarde heeft. :)
Binnenkort komen er weer 3 nieuwe houtskool soorten bij.
Sneak preview?

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb me 1 keer in verdiept welke houtskool soort ik zou willen een mooie midden soort.
Niet zo hard dat het alleen voor stabiele langdurige sessies geschikt is. Het moet wel een beetje vlot reageren, voorzover dat kan met een kamado, en voldoende hoog kunnen komen voor 300 graden.
Andere eis is ik wil niet betalen voor gruis en grote brokken die te groot zijn kan je splijten maar kleine stukjes aan elkaar plakken gaat nu eenmaal niet.
Goedkope steenkool voor der bij is prima voor schoonbranden en effe een hamburgertje maar ik ben niet van 6 verschillende zakken met kolen voor elke soort een andere methode. Te ingewikkeld om te onthouden welke voor wat en hoe t reageert.
Gruis is vooral bij machinaal gevulde zakken die machinaal op een palet gekwakt worden.
Er word 10kg afgewogen ongeacht of t stenen, gruis, grote brokken of de gewenste brokken zijn.

Daarom heb ik gekozen voor in doos verpakt.
Ik heb 1 doos nu bijna op en pak nog steeds gewoon mooie stukken er uit.
(Zal binnenkort eens een fotootje maken van de bodem kijken hoeveel "gruis" er is.)
Brand eigenschappen v h soort dat ik heb is voor mij precies goed. Kan er alles mee doen.
Koop bij de supermarkt/tuincentrum de goedkoopste meuk voor droog stoken, seasonen gietijzer, schoonbranden, alles wat nutteloze verbranding is.
Dus twee soorten lekker overzichtelijk.
Bijna op? Effe 2 dozen bestellen klaar.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 14:06
Hari-Bo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik al een tijdje Bonfire Houtskool voor low en slow, bij de sligro vandaan per 10 kg voor ik meen €13 ofzo. Ik vermoed dat die blokken ff groter zijn dan de blokjes uit de 2kg zak van je test.

Ze bevallen me prima in ieder geval.

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Hari-Bo
Vandaag het zinkwerk erop en de betonvloer gestort inclusief vlinderen. Nu moet het beton uitharden en daarna wordt de vaste trap geplaatst en over 6 weken de epoxy vloer erin en de muren witten. Daarna kan het BBQ spullenboel naar zijn nieuwe stek. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7idv8Dc9L0dbZZMWqXFpou6cpTw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmILUMTZSoVmNOss4gXuEQRs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59yBE6QdR2AZ2XjOHH97r2VNxkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqucKFbbq8XftU47vF2zGbNc.jpg?f=fotoalbum_tile

• Martinusz
Weet iemand nog meer online slagers naast Aalvink die het vlees niet bevroren verzenden?

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 15:09
Volgens Ralph de Kok stuurt Meatfish.nl niet bevroren
heb er zelf geen ervaring mee

Verwijderd

Martinusz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:03:
Weet iemand nog meer online slagers naast Aalvink die het vlees niet bevroren verzenden?
https://www.beimerpremium.nl/

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 08:58
wut? hebben ze nu een webshop voor de grotere cuts? gaaf

Verwijderd

spank_mojoo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

wut? hebben ze nu een webshop voor de grotere cuts? gaaf
Ja, genoeg animo voor. Dit is dan ipv het bestellen op Facedinges.

• Martinusz
Maar daar moet het eerst nog 2 weken rijpen toch?
Hoe werkt dat 'rijpen', is dat gewoon 2 weken wachten als het in de vriezer ligt?

Verwijderd

Martinusz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

Maar daar moet het eerst nog 2 weken rijpen toch?
Hoe werkt dat 'rijpen', is dat gewoon 2 weken wachten als het in de vriezer ligt?
Nee, gewoon 2 weken in het vacuüm in de koelkast laten liggen. Maar dat is ook afhankelijk van de slachtdatum. Als die al een week of 2 geleden is dan hoeft dat dus niet.

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:17:
[...]

Nee, gewoon 2 weken in het vacuüm in de koelkast laten liggen. Maar dat is ook afhankelijk van de slachtdatum. Als die al een week of 2 geleden is dan hoeft dat dus niet.
Hmm das niet handig :) ik wil +/- 5kg procureur en wat spareribs gaan bestellen, dat past niet 2 weken allemaal in de koelkast :/

Verwijderd

Martinusz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Hmm das niet handig :) ik wil +/- 5kg procureur en wat spareribs gaan bestellen, dat past niet 2 weken allemaal in de koelkast :/
Mja, met dat spul hoef je dat niet te laten rijpen. Gaat om het rundvlees.

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Mja, met dat spul hoef je dat niet te laten rijpen. Gaat om het rundvlees.
Oke, maakt het niet echt duidelijker allemaal :P
Alleen het rundvlees (Picanha bijv.) van Beimer moet rijpen? Varken (spareribs, varkensnek etc.) niet?

Verwijderd

Martinusz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

Oke, maakt het niet echt duidelijker allemaal :P
Alleen het rundvlees (Picanha bijv.) van Beimer moet rijpen? Varken (spareribs, varkensnek etc.) niet?
Ja. En zoals ik al zei, niet eens altijd. Gewoon een dag of 10 tot 14 vanaf productiedatum.

https://www.facebook.com/...406935464/?type=3&theater

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2020 14:27 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:29

Bestla

Kvinne

* Bestla blij is met haar smoker.

Al een hoop lekkere low en slow dingen gemaakt met dat ding en de oude betonnen bbq inderdaad houden voor de bijgerechten en groentes.

• MM99

MM99

That is the way I am!

Vorige week deze lekkere dingen gemaakt. Gevulde gehakt bal (met groente dat ik voorgebakken had en kaas) en Appel Crumble taart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2PbYhPrnuzoFlSig56pruS29Ys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h1zjWYglW0agfwxhjNYC75L1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_58G1ZEpAlPxBhTu2DQL_PaUdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9IW6Z4udQYpobg7sixl6EFgC.jpg?f=user_large

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:37
Tot en met vrijdag 20% korting met de volgende code: nedBBQgroep

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Martinusz
Morpheusk schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Tot en met vrijdag 20% korting met de volgende code: nedBBQgroep
-O- heb net besteld

• Chevy454
  • Niet online
gustor.be

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Pork Belly burnt ends met pig powder rub met cherry beer bbq saus van PitmasterX
YouTube: PORK BELLY BURNT ENDS !!!
deze?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Nicap

Tsssk....

Wat zijn de verzendkosten, weet je dat zo? Kan het niet vinden op de website.

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 19:37

D85

Nicap schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

€16,95 tot 10KG
€19,95 tot 25KG
€35,00 onbeperkt

Verwijderd

Nicap schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Even op het winkelmandje klikken.

• Chevy454
  • Niet online

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 13:36
Salv schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Helaas ook niet, daar heb ik de laatste 5 pagina's ook doorgenomen. Wellicht was het wel het BBQ genootschap forum, daar ben ik nu zoekende :P
Yes yes! Ik moest toch even mezelf een quote geven omdat ik de site toch weer gevonden heb :)
Wellicht is die hier al voorbij gekomen maar het betreft https://smokbbq.nl/ hier voor 4 euro de kilo in netzak verschillende rook chunks gekocht en vandaag netjes geleverd.

Komende dagen maar eens lekker aan de rook :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Afgelopen maandag mijn eerste varkensrack (met tijm) gemaakt. Eerst het vlees een mooie buitenkant gegeven door direct te schroeien en daarna indirect tot een kern temperatuur van 65 graden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMkaeANBEkMaeXL0QPwxukjBDSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiiwsytY5Mm3xhBnyjcyPiaO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjJx7tufDZ4_s4mOpcDs30G6Ico=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/or48SMItku3HS3O41V4jpUEy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wmdgs605A_x0vvseNP4sut6LjUI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ei3Jw1e4OB82GrqpAKPKE4NG.jpg?f=fotoalbum_tile

Heerlijke sappig en vocht liep er zo uit..
Binnenkort ga ik de pulled pork proberen van Noskos.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-11 08:08
Porkrack, heerlijk..

Enig nadeel aan jou bereiding vind ik dat de kruiden alleen aan de buitenkant zit na het in plakken snijden..
Op zich niets mis mee, maar ik prefereer zelf iets anders..

Ik bereid het geheel indirect tot 60 graden (bbq op 160gr), Laat het 10-15 minuten rusten en ondertussen stook ik de bbq flink op (400-450 graden), met een gietijzeren skillet of planchet.

Ik snij het vlees in stukken en doe er nog wat extra kruiden op, en sear het nog even zeer hard op de planchet..
15-30 seconden per kant (5 minuten rusten), en dan serveer ik het uit..
Zo heb je meer smaak op het oppervlakte en vind ik het persoonlijk net iets lekkerder.

Zoals bijvoorbeeld deze manier:

[ Voor 13% gewijzigd door verstappen33 op 26-08-2020 11:50 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
verstappen33 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:44:
Porkrack, heerlijk..

Enig nadeel aan jou bereiding vind ik dat de kruiden alleen aan de buitenkant zit na het in plakken snijden..
Op zich niets mis mee, maar ik prefereer zelf iets anders..

Ik bereid het geheel indirect tot 60 graden (bbq op 160gr), Laat het 10-15 minuten rusten en ondertussen stook ik de bbq flink op (400-450 graden), met een gietijzeren skillet of planchet.

Ik snij het vlees in stukken en doe er nog wat extra kruiden op, en sear het nog even zeer hard op de planchet..
15-30 seconden per kant (5 minuten rusten), en dan serveer ik het uit..
Zo heb je meer smaak op het oppervlakte en vind ik het persoonlijk net iets lekkerder.

Zoals bijvoorbeeld deze manier:
[YouTube: How to reverse sear & flambe pork chops using the Kamado Joe Divide & Conquer system | SDBBQ]
Wow dat ziet er ook fantastisch uit. Verlies je niet teveel vocht?

Ik ben deze zomer pas begonnen met BBQen. Eindelijk een huis met tuin. Dus nog veel te leren. :)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-11 08:08
Nee dat valt wel mee, na 10-15 minuten rusten is het vlees wel weer ontspannen en blijft het vocht er wel in en loopt het er niet heel erg uit..

En dan is het maar heel kort per zijde searen op een gloeiend hete plaat (of in een skillet)..
Je kunt nog wat met Whiskey doen zoals in het filmpje, maar pas op voor steekvlammen :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 21:22
https://www.lindenhoff.nl/winkel/?product-categorie=slagerij

Aan de prijzige kant, maar super kwaliteit. Plus ze hebben enorm veel andere lekkernijen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-11 12:39
Jeej, gisteren een pakketje binnen gekregen van basbq. Een verjaardag cadeau van mijn vrouw :)
BBQ Guru UltraQ.

Heb in de 3 jaar dat ik mijn monolith classic heb al menig low en slow sessie gehad.
Helaas lukt het mij telkens niet om de temperatuur op 110/120 te houden. Regelmatig uitschieters naar 180 of laag naar de 50 graden.

BT probe helpt dan ook niet om op tijd je bbq bij te stellen..
Ik raak de verbinding al voor ik huis ben kwijt.. piepje dat het apparaatje maakt is zacht, dat hoor je niet in huis :+

Ik kijk al een hele tijd naar een bbq guru. Monolith heeft ook een bbq guru editie. Ik heb nog de originele classic en stiekem ben ik daar ook blij..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npVz29DKfb2kXuIg9hyWyw5qD9Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhTGXlbQTrkrK6SHZ39FDTgy.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cx5T96Z8xzDUQSGfu-wQImMJRxo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/my5XhGlr9LuWupBlayLV1XiT.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 27-08-2020 12:00 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk overstappen van mijn trouwe Weber naar een Kamado, dus alvast beetje kijken hoe en wat. Ik heb niet echt een goed onderzoek gedaan, maar het lijkt er op dat Kamado Joe Classic de meer luxueuze keuze is. Qua product misschien niet beter dan zijn concurrenten maar qua gemak en accessoires wel maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor. Heeft iemand misschien een linkje naar een vergelijkingssite of video tussen de verschillende Kamado's?

heb ik zo'n 6 maand de tijd om uit te leggen aan mijn vriendin waarom mijn gril duurder is dan haar auto...

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 27-08-2020 14:01 ]

• MM99

MM99

That is the way I am!

MrVegeta schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:57:
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk overstappen van mijn trouwe Weber naar een Kamado, dus alvast beetje kijken hoe en wat. Ik heb niet echt een goed onderzoek gedaan, maar het lijkt er op dat Kamado Joe Classic de meer luxueuze keuze is. Qua product misschien niet beter dan zijn concurrenten maar qua gemak en accessoires wel maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor. Heeft iemand misschien een linkje naar een vergelijkingssite of video tussen de verschillende Kamado's?

heb ik zo'n 6 maand de tijd om uit te leggen aan mijn vriendin waarom mijn gril duurder is dan haar auto...
Volgens mij is een soort gelijke vraag al meerdere keer hier gesteld. Als iemand mij vraagt om bbq advies en vraagt om welke kamado te nemen zeg ik altijd dit:
- Wil je goeie prijs/kwaliteit: Neem The Bastard
- Wil je innovatie: Neem Kamado Joe
- Wil je opscheppen bij vrienden: Neem Big Green Egg
- Heb je veel te veel geld: Neem Komodo Kamado (en nodig me uit, ik wil één in het echt zien)
- Wil je goedkoop, hou lokale Appie of bouwmarkt in de gaten voor leuke aanbieden van een Kamado.

Ow ja, als je je vrouwtje wilt overtuigen: "Een kamado koop je niet voor je zelf, je koopt het als erf stuk voor je kinderen"

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MM99 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Ow ja, als je je vrouwtje wilt overtuigen: "Een kamado koop je niet voor je zelf, je koopt het als erf stuk voor je kinderen"
Dit idee?
Hoezo is BGE opscheppen bij vrienden? Omdat die bekender is dan een Kamado Joe? Maar goed, dan zit ik in de juiste richting in ieder geval :)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Belangrijkste. Let op of accessoires goed passen.
Bouwmarkt en tuincentrum verkopen ook grizzly gril en gril guru en zelfs af en toe duurdere versies.
Alles werkt de een net even beter en of langer dan de andere en fabrieksgarantie geeft een hint over de kwaliteit.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Belangrijkste. Let op of accessoires goed passen.
Is dat niet juist het voordeel van een KJ? Dat hun eigen dingen gewoon goed passen?

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11 12:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

[...]

Volgens mij is een soort gelijke vraag al meerdere keer hier gesteld. Als iemand mij vraagt om bbq advies en vraagt om welke kamado te nemen zeg ik altijd dit:
- Wil je goeie prijs/kwaliteit: Neem The Bastard
- Heb je veel te veel geld: Neem Komodo Kamado (en nodig me uit, ik wil één in het echt zien)
- Wil je goedkoop, hou lokale Appie of bouwmarkt in de gaten voor leuke aanbieden van een Kamado.

Hier op doorgaande, Ik heb ook grote auplex kamado's gezien voor ~300 euro. Toen ik vroeg of het wat was werd me verteld dat ik maar moest zoeken, dat ik genoeg zou vinden.
Nou heb ik vrij weinig negatiefs gevonden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Tuurlijk zal de levensverwachting ervan korter zijn, maar moet ik aan 3 jaar denken, of zit je gewoon richting de 10 jaar?

• Martinusz
IdieEasy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Hier op doorgaande, Ik heb ook grote auplex kamado's gezien voor ~300 euro. Toen ik vroeg of het wat was werd me verteld dat ik maar moest zoeken, dat ik genoeg zou vinden.
Nou heb ik vrij weinig negatiefs gevonden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Tuurlijk zal de levensverwachting ervan korter zijn, maar moet ik aan 3 jaar denken, of zit je gewoon richting de 10 jaar?
Dat weet je nooit, maar wat dus belangrijke zaken zijn:

- accessoires die passen en de beschikbaarheid daarvan (grote merken zullen langer aan kunnen bieden)
- garantie, goedkope kamado's hebben vaak maar korte garantie periode plus dat het uberhaupt de vraag is of je service verleend krijgt ;) Bij de grote jongens is de garantie langer en service vaak erg goed (lees: je meldt een probleem en je krijgt een nieuwe gestuurd)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BGE is vrij royaal met garantie. KJ is als je het mij vraagt vrij vergelijkbaar met BGE, alleen iets goedkoper omdat je je accessoires erbij krijgt.

Qua dikte en afwerking van onderstel vond ik BGE wel ruim boven de door mij bekeken alternatieven staan . (Ik wilde sowieso A merk)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• 418O2
BGE is de 7 serie van de kamados. Een aantal extra's voor een hoge meerprijs die de meeste mensen er niet voor over hebben

• Bootje
[...]
Weer wat geleerd. Hier had ik nog nooit van gehoord. Bizarre prijs (bizar ding ook) en ik vind ze niet eens mooi. Zal vast wel knap grillen, maar dan nog.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pagina: 1 ... 112 ... 349 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism