Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Die hoort in het aanbiedingen topic, maar is een perfect ding. Heb hem naar tevredenheid in gebruik!Morpheusk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:37:
Voor de barbecue liefhebbers een leuke thermometer en voor een leuke prijs.
https://nl.pepper.com/aan...-gratis-verzending-156392
Volgende keer gewoon lekker babyback ribs pakken en het dan nog eens over doen misschien dat het dan een stuk beter smaakt. Heeft er iemand eigenlijk ook het spareribs pakket bij van beekum al eens geprobeerd ?
:strip_exif()/f/image/bKNrHLdRjEOhDsmbBza0VKID.jpg?f=fotoalbum_medium)
Tevens even langs de toko voor een goede wok en wat woksauzen en Udon noodles
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Gustor hier.SpooN_05 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:33:
Waar halen jullie uw vlees?
Heeft er iemand ervaring met
Gustor
Njomly
Ribeye al meerdere malen besteld. Picanha is ook goed. Short ribs ligt in de vriezer en zien er ook goed uit.
St Louis cut.. 1 keer goed, 1 keer meh.
Algemeen tevreden.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
een DIY mayo met olie/ei-geel en zelfgemaakte knoflook olie .. en zou en peper .. smaakt goed
Vruchtencocktail gemaakt van ingevroren. restanten galia/watermeloen wat appel banaan en vruchtensap oid
(grote stukken worden ingevroren als gezond ijs)
champions gevuld met roomkaas/geitenkaas en met gerapste kaast eroverheen ging er ook goed door ..
de bananaan met rolo en 43 als toetje .. pff we zaten vol
Tja vanalles
Ik heb het boek.Beun schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:31:
Is hier iemand die het boek 'Hete Kolen' heeft? Heeft het nog toegevoegde waarde ten opzichte van alle YT filmpjes?
Het voegt zeker iets toe. Er staat volledig in beschreven hoe je kamado werkt. Ik heb er zeker iets aan gehad om de verschillende techieken te leren en de temperatuur volledig onder controle te krijgen.
Er staan ook leuke recepten in waardoor je de verschillende technieken kunt oefenen.
Gewoon bestellen 😀
Ps. Morgen om 05:00 uur gaat er een procereur van 2,5 kilo op.....
[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 10-08-2020 23:04 ]
Iemand hier die al eens zulke handschoenen heeft gebruikt?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Is voor woensdag maar morgenavond nog plannen. Dus wel op tijd erop.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ligt ie niet wat dicht bij de rand waardoor ie daar meer warmte krijgt?Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:22:
[Afbeelding]
Zo
Die ligt erop. Ben benieuwd hoelang hij nodig heeft.
Word gerookt met appelhout.
Ligt inmiddels meer naar t midden. In t begin bewust gedaan zodat ik nog 1 helft eruit kon halen als ik nog iets met de kopen moest doen en om t rookhout erin te doenPnD schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Ligt ie niet wat dicht bij de rand waardoor ie daar meer warmte krijgt?
Alles ziet er nog relatief nieuw uit, is dat ook zo of maak je dat zo super schoon? Het plastic van de probes krijg ik echt niet schoon meer, en ze hebben inmiddels allemaal dezelfde kleur
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
De kamado joe is van vorige week en de thermometer sinds kerst.robkrekel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:40:
[...]
Alles ziet er nog relatief nieuw uit, is dat ook zo of maak je dat zo super schoon? Het plastic van de probes krijg ik echt niet schoon meer, en ze hebben inmiddels allemaal dezelfde kleur
Ik ben wel zuinig op mn spullen en probeer alles weer perfect schoon te krijgen.
Maar t zwarte op de heat deflector accepteer ik. Eventuele grote vet druppels of aangekoekte stukjes poets ik eraf.
De rvs rekken poetst mijn vrouw want die wil graag dat die heel mooi blijven.
Ik bestel mijn vlees bij :
Stoervlees.com - leveren alleen grotere stukken en/of hoeveelheden. Het meeste is vers.
Meatfish.nl
Lejean.nl
Degoedgevulde.nl - vlees van kringloop varkens (en kippen tegenwoordig)
Vuurenrook.nl - meestal in combi met houtskool
Bbquality.nl
Gustor.be - aan de prijs, maar wel kwaliteit en meestal vers
Beimerpremium.nl - goedkoop vlees. Hun rundvlees komt veelal van melkkoeien “uit het oosten” (lees: Hongarije, Litouwen) tenzij het specifieke import is.
En er zijn er vast wel een paar waar ik nu even niet op kan komen, maar waar ik wel af en toe bestel
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
DIe kende ik nog niet, denk even kijken, maar dat is ook voor degoedgevuldeportomonnee.nlApie! schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:46:
@SpooN_05
Degoedgevulde.nl - vlees van kringloop varkens (en kippen tegenwoordig)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Beetje late reactie, maar ik heb hetzelfde. Nu gebruik ik een simpele 2 Probe inkbird via Bluetooth. Tot op heden was het bereik net voldoende omdat mijn BBQ tegen de achterpui van het huis stond. Nu heb ik achter in de tuin een buitenkeuken gemaakt. Super mooi en blij mee, maar nu is het bereik van de Inkbird binnen het huis te slecht om verbinding te maken.Flapperbol schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:55:
[...]
Ik zou dan in ieder geval voor een Wifi variant gaan.
Tijdje geleden zelf een Bluetooth thermometer gehaald (Weber iGrill 2) want dat leek mij wel handig, maar het bereik is helaas niet goed genoeg om binnen te ontvangen.
Zelf ben ik aan het wachten tot de Inkbird IBBQ-4T WiFi een leuke deal krijgt, die lijkt mij wel wat.
Oftewel ik wacht op een leuke deal voor de IBBQ-4T.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Mijn wederhelft was er erg van gecharmeerd ...Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:51:
[...]
DIe kende ik nog niet, denk even kijken, maar dat is ook voor degoedgevuldeportomonnee.nl
https://www.degoedgevulde...ten-groot-brengen-houden/
Maar gelukkig zijn dit 'gewone' ( lees full size ) varkens
Ze wil het liefste zo'n mini varken als huisdier gaan nemen.
* FreshMaker wil hem alleen maar schoon en spitklaar bestellen
Ik heb onlangs een brisket gemaakt die 6u op de smoker lag, en daarna nog 24u de slowcooker in ging - fantastisch resultaat.
Ik wilde dat nu graag omdraaien - eerst overnight een aantal uur de slow cooker in (wellicht daarvoor kort heet in de oven), en dan de volgende dag 6u in de smoker.
Dat is qua planning een stukje makkelijker aangezien ik het wil serveren samen met spareribs die ik toch die dag wil maken. Heeft het grote invloed op de smaak/smoke ring?
Ik heb ooit begrepen dat koud vlees makkelijker rook opneemt dan warm vlees. Eerst oven en daarna smoker zou dus niet goed werken omdat het de smoke niet meer opneemt.marcieking schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:34:
Weet iemand of je bij een brisket het concept van "oven finished" kunt omdraaien?
Ik heb onlangs een brisket gemaakt die 6u op de smoker lag, en daarna nog 24u de slowcooker in ging - fantastisch resultaat.
Ik wilde dat nu graag omdraaien - eerst overnight een aantal uur de slow cooker in (wellicht daarvoor kort heet in de oven), en dan de volgende dag 6u in de smoker.
Dat is qua planning een stukje makkelijker aangezien ik het wil serveren samen met spareribs die ik toch die dag wil maken. Heeft het grote invloed op de smaak/smoke ring?
Ik ga hem zo in elkaar zetten. Wat hebben jullie met de thermometers van de kamado gedaan? Ik lees verhalen dat je ze eerst in kokend water moet ijken?
Dat kan, maar je kunt ook kijken wat de afwijking ongeveer is.Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:47:
Mijn Masterbuilt is binnen!
Ik ga hem zo in elkaar zetten. Wat hebben jullie met de thermometers van de kamado gedaan? Ik lees verhalen dat je ze eerst in kokend water moet ijken?
Voor low and slow gebruik ik toch een probe om de temp te meten op rooster.
Ik weet dat de domemeter zo’n 20 graden afwijkt van het rooster.
:strip_exif()/f/image/qc6uJVxc1aa80ds5MOVoXuKf.jpg?f=fotoalbum_large)
Kip van spit was succes!
Next is gyros op spit op de Masterbuilt!
[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2020 10:52 ]
Dankjewel voor het antwoord. Wellicht dat ik 'm ga ijken want bij alle recepten gaan ze uit van die thermometer? Zo heb ik het wel altijd bij mijn Webers gedaan.Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:51:
[...]
Dat kan, maar je kunt ook kijken wat de afwijking ongeveer is.
Voor low and slow gebruik ik toch een probe om de temp te meten op rooster.
Ik weet dat de domemeter zo’n 20 graden afwijkt van het rooster.
[Afbeelding]
Kip van spit was succes!
Next is gyros op spit op de Masterbuilt!
Haha, ja, maar hun kringloop-principe staat me wel aan en het is wel vlees met smaak. Vlees zoals vlees vroeger was, toen ik nog een klein Apie! was, en daar betaal ik graag af en toe wat extra’s voor.Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:51:
[...]
DIe kende ik nog niet, denk even kijken, maar dat is ook voor degoedgevuldeportomonnee.nl
Al vind ik wel dat de vette stukken vlees soms wel erg vet zijn en daar kan ik zelf nooit zo veel van op.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Mijn ervaring is dat recepten uitgaan van rooster temperatuur. Die nogal afwijkt van de temperatuur bovenin je dome.Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Dankjewel voor het antwoord. Wellicht dat ik 'm ga ijken want bij alle recepten gaan ze uit van die thermometer? Zo heb ik het wel altijd bij mijn Webers gedaan.
Ik heb dan voor gekozen om toch voor huismerk kleur rood te gaan en had de twijfel tussen 2 dealers van de KJ waarbij ik toevallig zag dat je bij één van de dealers een gratis looflighter kreeg daarmee was het pakketje completer en goedkoper dan bij de ander en was ook dan de keuze snel gemaakt.
Gister gebeld dat het ei vandaag al geleverd kon worden, helaas vandaag en morgen een aantal afspraken op het werk waardoor thuis werken helaas niet mogelijk is, dus er nu voor gekozen om het ei donderdag te laten leveren zodat we het weekend met F1 lekker aan de slag kunnen
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ijken kan sowieso in pan kokend water, dan kun je hem gelijkstellen.Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Dankjewel voor het antwoord. Wellicht dat ik 'm ga ijken want bij alle recepten gaan ze uit van die thermometer? Zo heb ik het wel altijd bij mijn Webers gedaan.
Echter de dome is meestal heter dan het rooster, en je wilt de temp weten op het rooster, daar ligt je vlees immers. Zoals ik zei bij mij zit er zeker zo'n 20 graden tussen dome en rooster, maar het beste koop je een thermometer met probes, minimaal 2 probes, 1 voor in je vlees en 1 voor op het rooster.
Andere vraag:
Injecteren jullie je pulled pork ook nog? Of enkel af en toe insprayen?
Pas 1x gemaakt, maar beide niet gedaan. Smaak was niks mis mee en het was niet droog. Ik weet echter niet wat ik mis natuurlijk.Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:
Andere vraag:
Als het goed is zit er een klein schroefje waarme je de naald kunt aanpassenDennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:
@Martinusz hoe stel je hem dan gelijk? Hangen in kokend water snap ik. Maar hoe verander je dan de temp die hij aangeeft?
Andere vraag:
Edit: dus als hij 120 aangeeft bij kokend water (100), schroef je hem 20 terug
[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2020 12:49 ]
Het kan prima, maar zoals gezegd, koud vlees rookt beter.marcieking schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:34:
Weet iemand of je bij een brisket het concept van "oven finished" kunt omdraaien?
Dus de smaak zal iets anders zijn (minder rook), maar of dat een probleem voor jou is, moet je zelf uitvinden.
De rookring zal ook vast minder of zelfs afwezig zijn, maar dat is toch maar een gimmick.
Mocht je toch een rookring willen en het lukt inderdaad niet op jouw manier van bereiden, kun je een klein beetje nitrietzout door je gewone zout mengen (neem aan dat je het vlees voor bereiden eerst zout), dat zorgt voor een roze kleur. Als je niet teveel gebruikt, zal er alleen een roze rand aan de buitenkant vormen.
Ik heb afgelopen weekend nog een pulled pork gemaakt van 1.7kg en deze wel geinjecteerd.Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:
@Martinusz hoe stel je hem dan gelijk? Hangen in kokend water snap ik. Maar hoe verander je dan de temp die hij aangeeft?
Andere vraag:
De keer ervoor had ik een pulled pork gemaakt en de lekbak onder de pulled pork gevuld met appelsap om hem vochtig te houden. Vond zelf de injectie erg fijn, qua smaak vind ik het moeilijk te zeggen of dit veel effect heeft.
Beide waren erg lekker
Bbq hele tijd stabiel rond de 110
Netjes, gaat nog wel ff duren, tot welke kern ga je 92? en dan prikken?Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:46:
Net ingepakt. Temp is nu 72 kern.
Bbq hele tijd stabiel rond de 110
Pulled pork heb ik trouwens nog nooit geinjecteerd en het is altijd heel erg sappig.
Vraag mij ook af of het nut heeft bij pulled pork omdat je het naderhand toch helemaal kapot scheurt en er nog sap en bbq saus aan toe voegt?
92 is plan ja. Maar misschien spiek ik rond de 88/90 al even hoe hij voelt.Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:51:
[...]
Netjes, gaat nog wel ff duren, tot welke kern ga je 92? en dan prikken?
Pulled pork heb ik trouwens nog nooit geinjecteerd en het is altijd heel erg sappig.
Vraag mij ook af of het nut heeft bij pulled pork omdat je het naderhand toch helemaal kapot scheurt en er nog sap en bbq saus aan toe voegt?
Zonder inpakken vorige keer had ik echt minimaal 92 nodig, maar met inpakken kan het inderdaad weleens eerder al goed zijnDennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
92 is plan ja. Maar misschien spiek ik rond de 88/90 al even hoe hij voelt.
Moet na t avondeten nog op kraamvisite.
(Pulled pork is voor morgenavond, dan krijgen we bezoek.)
Maar morgen leek me te stressvol. Wil als voorafje nog moink balls en ook nog paar sateetjes erbij grillen. Dus dan nog pulled pork is geen doen.
Ik ben toch (gelukkig) voor de zekerheid nog wat eerder begonnen.Dennis1812 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:49:
@Blommie01 bij mij ook. Maar dan rond 7:00.
Is voor woensdag maar morgenavond nog plannen. Dus wel op tijd erop.
Ik heb het stuk vlees er om 12 uur vannacht op gelegd. De BGE vanaf dat moment op 110 graden gezet. Bij 70 graden (vanmorgen) heb ik hem ingepakt.
Hij zit nu op 89 graden. Ik heb al wat geprikt maar hij moet nog even.
Bij 91-92 gaat hij er af en nog een paar de koelbox in tot de gasten er zijn...
Hij ruikt in ieder geval al heerlijk !!
Pull je hem dan ook later pas? Of wel meteen?Blommie01 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
Ik ben toch (gelukkig) voor de zekerheid nog wat eerder begonnen.
Ik heb het stuk vlees er om 12 uur vannacht op gelegd. De BGE vanaf dat moment op 110 graden gezet. Bij 70 graden (vanmorgen) heb ik hem ingepakt.
Hij zit nu op 89 graden. Ik heb al wat geprikt maar hij moet nog even.
Bij 91-92 gaat hij er af en nog een paar de koelbox in tot de gasten er zijn...
Hij ruikt in ieder geval al heerlijk !!
Ik eet hem morgen. Dan wel t slimste om al te pullen en morgen met wat appelsap op te warmen in de oven/bbq denk ik?
Ik pul hem later pas als we aan het eind van de middag gaan eten... De koelbox houd hem tot die tijd warm.Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:14:
[...]
Pull je hem dan ook later pas? Of wel meteen?
Ik eet hem morgen. Dan wel t slimste om al te pullen en morgen met wat appelsap op te warmen in de oven/bbq denk ik?
Als je hem morgen pas eet zou ik hem inderdaad (na een dik uur rusten) alvast pullen en morgen opwarmen.
Nee, ik injecteer ze nooit. Ik spray op het einde wat appelsap erop (als de bark goed is gevormd).Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:
Andere vraag:
Voor de smaak kun je het doen, maar niet voor de vochtigheid. Dat is in veel video's 1op1 vergeleken en geeft amper (lees: geen) verschil in vochtigheid. Het geïnjecteerde vocht verdampt en zorgt volgens sommigen zelfs ervoor dat het vet minder goed omgezet wordt.
Nu heb ik nog iets waar ik nog niet uit ben: welke kerntemperatuur meter?
Ik twijfel tussen de Meater+ en de iGrill 2. Welke raden jullie me aan?
Wat bedoel je precies met ruinte rondom het rooster? tussen buitenschaal en rooster?Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:18:
Voor de mensen met een kamado, is bij jullie de ruimte rondom het rooster overal gelijk? Ik heb zojuist mijn Masterbuilt opgebouwd en heb achter beduidend minder ruimte dan voor. Moet ik de firebox verschuiven?
Als dat niet gelijk is staat idd je firebox wellicht niet helemaal in het midden of je heat deflector kan ook nog.
Maar op zich maakt dat toch niet zoveel uit, je vlees moet op het rooster en niet ernaast
:strip_exif()/f/image/iX9yTCzbgsqooNFwsoTWqfub.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zo zit ie bij mijn MB
Hoe pak je dat aan met regenbestendigheid enzo?
Lol nee, je bent de tweede die het vraagtDennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:35:
Heb je laminaat in je tuin liggen? @Martinusz ?
Hoe pak je dat aan met regenbestendigheid enzo?
Het zijn keramische tegels
Thanks! Die link sla ik op voor als we de tuin aan gaan pakken. Ziet er mooi uit.Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:37:
[...]
Lol nee, je bent de tweede die het vraagt![]()
Begin alvast met sparen zou ik zeggenDennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:40:
[...]
Thanks! Die link sla ik op voor als we de tuin aan gaan pakken. Ziet er mooi uit.
![]() | ![]() |
Hoe halen jullie die vieze plekken eraf? Ben bang dat ik met een mesje zorg voor schade aan de steen.
@Martinusz kan ook mooi zijn voor enkel onder de overkapping of onder/rondom de eettafel.
Hele tuin is onbetaalbaar heb ik al gezien 😅
Stenen omdraaien en eraf laten branden...Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Hoe halen jullie die vieze plekken eraf? Ben bang dat ik met een mesje zorg voor schade aan de steen.
@Martinusz kan ook mooi zijn voor enkel onder de overkapping of onder/rondom de eettafel.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Hopelijk is het duidelijk.Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Wat bedoel je precies met ruinte rondom het rooster? tussen buitenschaal en rooster?
Als dat niet gelijk is staat idd je firebox wellicht niet helemaal in het midden of je heat deflector kan ook nog.
Maar op zich maakt dat toch niet zoveel uit, je vlees moet op het rooster en niet ernaast
[Afbeelding]
Zo zit ie bij mijn MB
Ik zie geen probleem?
Ik zou het rooster nog omdraaien (kiepkant naar voren) en ook even het rekje in 1 van de 'gleuven' schuiven, waar die mee op de vuurring leunt. Dan staat ie 'vaster' en verschuift niet meer
Ligt ook aan oppervlakte idd, hier ligt het als terras, looppad en onder de veranda. Het is wellicht duur per m2, maar aan de andere kant zijn er minder kosten aan voorbereiding voor het leggen. Deze zijn namelijk 4 cm dik (zit soort beton onder), waardoor je alleen zandbed goed hoeven te maken en dan leggen ze de tegels er zo in. Neem je dunnere (2cm) dik tegels, zijn ze per m2 wel goedkoper, maar ben je alsnog duurder uit omdat ze in cement gelegd moeten wordenDennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:
[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2020 15:05 ]
Thanks! Nu zit die meteen een stuk beterMartinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:03:
[...]
Ik zie geen probleem?
Ik zou het rooster nog omdraaien (kiepkant naar voren) en ook even het rekje in 1 van de 'gleuven' schuiven, waar die mee op de vuurring leunt. Dan staat ie 'vaster' en verschuift niet meer
Lekker laten zitten en elke keer de steen omdraaien. Het brand vanzelf stuk en dan valt het er wel een keer af.Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik gebruik een soepel plamuurmes voor de ergste stukken. Die dikke blobs er afbranden vind de buurman minder leuk.... Blauwe rook nieuwe paus gebeuren. Bruine vlekken verdwijnen vanzelf bij 300 plus graden.Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Met een paletmes de ergste stukken eraf getikt. Dat is minder heftig dan een mes.
Ook ivm de rook die @copykat aangeeft.
De rest brand ik af en toe maar schoon.
Pulled pork er bij 91 afgehaald. Met een satéprikker voelde hij overal zo zacht als boter. Nu rusten en dan straks pullen.
Plamuurmes de meeste dingen eraf halen. Dan de steen schoonbranden (en dan ook branden!).Dennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:
Wel uitkijken dat de was van de buren wel of niet buiten hangt. (afhankelijk hoe je relatie is met de buren).
Zeker niet doen als je eigen was buiten hangt, dan wordt de vrouw boos.
Ik doe altijd de steen schoonbranden als ik kippenvleugels heb gemaakt, dan is de Q al op 180C, dan kan je net zo goed even de schuiven opzetten op het einde voor een uurtje.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Of gewoon je temp opjagen tot 300+?
link bekern,,,,Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:37:
[...]
Lol nee, je bent de tweede die het vraagt![]()
Had je een mazzeltje dat je dit neer gelegd heb want funderen in cement leggen zal ook wel moeten.
@Dennis1812 koop altijd een zakje goedkope houtskool(gruis en klein spul) en vul een beetje bij als sessie klaar is en er is weinig over, schuiven open klaar.( hoef ik mn duurdere houtskool niet te gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door copykat op 11-08-2020 15:39 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Deze moeten juist niet in cement gelegd worden, omdat ze al een dikke laag Stabikorn hebben. Tegels zijn dus duurder, maar leggen is goedkopercopykat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:36:
[...]
link bekern,,,,![]()
link weggegooid uit geschiedenis, tis voor mij goedkoper als ze, VDH, een p*rnsite ziet....
Had je een mazzeltje dat je dit neer gelegd heb want funderen in cement leggen zal ook wel moeten.
Mazzeltje niet, maar complete achtertuin moest gedaan worden, dan maar in 1x goed dan kiezen voor iets wat tijdelijk is of minder mooi maar ook bijna net zo duur is.
:strip_exif()/f/image/Wz2l4aPndXedLjwvdL9AmfGu.jpg?f=fotoalbum_large)
Tegels rijden trouwens ook goed voor de Masterbuilt, kan alle kanten op nu zonder problemen.
Edit nog meer voordelen deze tegels:
- Krasvast
- Kneiterhard dus gaat niet zomaar kapot
- vlekbestendig
- niet glad, ook niet met water erop
- niet heet, kan met bloten voeten buiten lopen nu zelfs met 37 graden erop
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2020 15:58 ]
Alu folie erover als je de deflector gebruiktDennis1812 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:
"Don't let your dreams be memes"
Kan ik een pizzasteen doormidden slijpen zodat ik twee halve hitteschilden heb?
Een pizzasteen koop je voor 20 euro en twee halve schilden voor 50 euro. Het mooiste is natuurlijk de D&C oplossing maar die is rond de 100 euro. Dat vind ik voor nu een beetje te gortig.
Pizza steen is volgens mij vaak dunner.Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:54:
Nu we het toch over deflectors hebben
Een pizzasteen koop je voor 20 euro en twee halve schilden voor 50 euro. Het mooiste is natuurlijk de D&C oplossing maar die is rond de 100 euro. Dat vind ik voor nu een beetje te gortig.
Een kleine simpele aanpassing deed wonderen, de kamado is veel sneller op temperatuur en kwam goed boven de 300 graden voor ons pizza avontuur!
De aanpassing was een simpel inbus boutje verwijderen en daarvoor een slotbout terug te plaatsen.
![]() | ![]() |
Op de ene foto is te zien hoever hij origineel maximaal open kon en op de andere foto hoever ik hem nu open kan doen. Scheelt bijna een hele cm.
Ja iets met schoonmaken/as/rommel.
Ja, zo heb ik dat ook bij de Niclan gedaan.Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:54:
Nu we het toch over deflectors hebben
Nee, dat komt een beetje omdat de foto camera dichtbij hing en recht voor het plaatje, niet voor het gat.418O2 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:10:
@DoeEensGek zit je binnen schaal niet ook scheef?
Heel erg bedankt, hier kan ik wat meeChevy454 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:05:
[...]
Ja, zo heb ik dat ook bij de Niclan gedaan.
Even een aanvulling op mijn eigen post:
Ik heb een IKEA thermometer, deze heeft een probe met draad. Kan het geen kwaad om het deksel met vilt op dit draad te laten rusten? Denk aan beschadiging aan het vilt.
[ Voor 33% gewijzigd door Beun op 12-08-2020 11:57 ]
mail even naar happy bbq trading en verschiet niet van de prijzen zo goedkoopDoeEensGek schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:27:
[...]
Pizza steen is volgens mij vaak dunner.
Geloof er niks van dat die 1cm meer je die temperaturen oplevert.DoeEensGek schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:59:
Ik had een verschrikkelijke moeite om de kamado boven de 250 te jagen, laat staan 300. Nou ik heb het euvel gevonden!
Een kleine simpele aanpassing deed wonderen, de kamado is veel sneller op temperatuur en kwam goed boven de 300 graden voor ons pizza avontuur!
De aanpassing was een simpel inbus boutje verwijderen en daarvoor een slotbout terug te plaatsen.
Op de ene foto is te zien hoever hij origineel maximaal open kon en op de andere foto hoever ik hem nu open kan doen. Scheelt bijna een hele cm.Het gat in de kamado zelf wordt nu (bijna) in zijn geheel gebruikt. Je ziet op de 2e foto op de achterste plaat dat het hele gat nu open is. Dit is gewoon een ontwerp fout.
![]()
![]()
Ja iets met schoonmaken/as/rommel.
Ik haal op mijn kamado met de schuif niet eens vol open meer op half of 3/4 temperaturen boven de 400 graden.
Houtskool van goede kwaliteit doet wonderen en of een goede mix
Nee kan prima tussen vilt door, via de topvent wil je niet, daar wordt het behoorlijk warm.Beun schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:23:
[...]
Heel erg bedankt, hier kan ik wat mee
Even een aanvulling op mijn eigen post:
Ik heb een IKEA thermometer, deze heeft een probe met draad. Kan het geen kwaad om het deksel met vilt op dit draad te laten rusten? Denk aan beschadiging aan het vilt.
Iemand nog leuke tips voor (bij)gerechtjes met ontbijtspek? (simpele dingetjes, geen moink balls, die ken ik al)
Mooientuin!👍Martinusz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:51:
[...]
[Afbeelding]
Tegels rijden trouwens ook goed voor de Masterbuilt, kan alle kanten op nu zonder problemen.
Even die Masterbuilt mooier in beeld en je kan die foto verkopen aan hun reclame afdeling..😋
Past er goed bij.
Ik heb sinds het voorjaar ook een mooie Kamado Joe Classic staan, samen met een Weber Mastertouch 57
Nu ben ik al een behoorlijke tijd op zoek naar het gietijzeren halve maan rooster voor de Kamado. De bakplaat (compleet dichte vlakke gietijzeren plaat) heb ik al, maar dit rooster is werkelijk waar niet meer te krijgen.
Zie hiervoor ook dit topic op bbqgenootschap
Iemand een idee waar die nog wel te krijgen is, of wat een goed alternatief is? (wat dus wel goed past enzo?)
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Als je een gietijzeren pan hebt, gebakkenspek met eierdooier?Martinusz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:00:
[...]
Nee kan prima tussen vilt door, via de topvent wil je niet, daar wordt het behoorlijk warm.
Iemand nog leuke tips voor (bij)gerechtjes met ontbijtspek? (simpele dingetjes, geen moink balls, die ken ik al)
Spek bakken en op laatste moment wat eieren er bij.(hangt van je pangrote af hoeveel ik doe altijd bodemvullend.) spiegel of geklopt met beetje melk om het luchtiger te maken.)(niet teveel melk want tis geen gas wat je ff lager kan zetten.)
Paprikapoeder, wat ui fijn gesneden en zwarte peper er bij voordat het uitgehard is.
Rondjes Lente ui er over en wat parmazaanse kaas of pardano snippers.
Met pizzasnijer in stukjes snijden op een plank en op crackers leggen klaar.
Hartige snack.
krijg nu al trek.😅
[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 12-08-2020 15:39 ]
Iemand hier meer bekend mee? Kom op een andere site als bovenstaande naam, en de prijzen lijken wel _heel_ goedkoop.Demiesehv schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:56:
[...]
mail even naar happy bbq trading en verschiet niet van de prijzen zo goedkoop
Ik had hetzelfde probleem, tot ik bij https://www.barbecuexxl.nl/ kwam, die hadden beide een maand geleden nog op voorraad.Sparhawk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:35:
Allen, hier ook maar eens om hulp vragen![]()
Ik heb sinds het voorjaar ook een mooie Kamado Joe Classic staan, samen met een Weber Mastertouch 57
Nu ben ik al een behoorlijke tijd op zoek naar het gietijzeren halve maan rooster voor de Kamado. De bakplaat (compleet dichte vlakke gietijzeren plaat) heb ik al, maar dit rooster is werkelijk waar niet meer te krijgen.
Ik gebruik sinds het begin van mijn kamado ervaring houtskool van houtskool.nl. Zo ook deze keer. Ik gebruik dezelfde onderdelen en dezelfde setup. Het gaat ook om een 14inch kamado. Die zijn niet heel groot en het schuifje laat nu een kwart tot 1/5e meer lucht door.Demiesehv schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:59:
[...]
Geloof er niks van dat die 1cm meer je die temperaturen oplevert.
Ik haal op mijn kamado met de schuif niet eens vol open meer op half of 3/4 temperaturen boven de 400 graden.
Houtskool van goede kwaliteit doet wonderen en of een goede mix
Maar laat ik het anders omschrijven... ik hoop dat het nu beter gaat dan voorheen.
Ziet er lekker uit, mare, wat zijn die witte balletjes achter je koelbox op de handdoek? Hagelstenen? Eh suikerbol?
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Ontdooien in de gootsteen bak met cv warm water dat wel.
Ik heb er ook nog twee beugels bij (15 euro) waarmee je een plank in kan klappen aan de zijkant van het tafeltje.
Ik ben uiteindelijk voor een veel grotere barbecue gaan, daarom mogen de spulletjes weg.
:strip_exif()/f/image/P3uAU21dkQAMtpNslQnUaQI8.jpg?f=fotoalbum_large)
Tnx, maar nu ook daar: Levertijd: Tijdelijk uitverkocht....Nelus82 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, tot ik bij https://www.barbecuexxl.nl/ kwam, die hadden beide een maand geleden nog op voorraad.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Edit: zelf naar deze aan het kijken.
[ Voor 25% gewijzigd door SirLenncelot op 13-08-2020 07:46 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Die heb ik ook, zitten ook grote stukken in.SirLenncelot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
Heeft iemand een tip voor fijn houtskool met wat grotere brokken? Ik merk nu dat het houtskool eigenlijk direct door het rooster valt. Liefst haal ik het gewoon bij een fysieke winkel.
Deze vind ik zelf ook heel fijn. Geeft ook een lekkere smaak af.
Nou ja fijn? De meningen zijn erover verdeeld. Ik vind het ruiken alsof je een diesellocomotief aan het rimmen bent.Morpheusk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Die heb ik ook, zitten ook grote stukken in.
Deze vind ik zelf ook heel fijn. Geeft ook een lekkere smaak af.
Geef mijn vlees liever zelf smaak. De marabu van black ranch is stukken beter. Wel lastiger aan te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 13-08-2020 09:00 ]
Grill Fanatics houtskool. Goed houtskool, grote stukken en schappelijke prijs.SirLenncelot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
Heeft iemand een tip voor fijn houtskool met wat grotere brokken? Ik merk nu dat het houtskool eigenlijk direct door het rooster valt. Liefst haal ik het gewoon bij een fysieke winkel.
Tijd voor een nieuwe sig..
De Marabu heb ik ook, stuk lichter, makkelijker aan te maken dan de Quebracho vind ik zelf. Maar eigenlijk gaat alles wel makkelijk aan met een wokkeltje als je en torentje maakt.Boudewijn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:59:
[...]
Nou ja fijn? De meningen zijn erover verdeeld. Ik vind het ruiken alsof je een diesellocomotief aan het rimmen bent.
Geef mijn vlees liever zelf smaak. De marabu van black ranch is stukken beter. Wel lastiger aan te maken.
Het hout heeft een wat zwaardere smaak maar een diesllocomotief rimmen kan ik mij niet heugen. Maar goed het is allemaal persoonlijk. Als ik vlees daarna met marabu houtskool grill zit er wat minder rokerige smaak aan.
[ Voor 9% gewijzigd door Morpheusk op 13-08-2020 09:15 ]
Oh ja het brandt ook wel. Ik was laatst met een maatje die alleen BGE houtskool gebruikt. Hij verbaasde zich over hoe ver ik de luchttoevoer open moest gooien om hen aan te krijgen. We hebben dezelfde bbq.Morpheusk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:13:
[...]
De Marabu heb ik ook, stuk lichter, makkelijker aan te maken dan de Quebracho vind ik zelf. Maar eigenlijk gaat alles wel makkelijk aan met een wokkeltje als je en torentje maakt.
zeker bij lange bereidingen neemt het vlees de meeste rooksmaak aan het begin op. Als ik een combinatie zou moeten maken zou ik het dus andersom doen.Het hout heeft een wat zwaardere smaak maar een diesllocomotief rimmen kan ik mij niet heugen. Maar goed het is allemaal persoonlijk. Als ik vlees daarna met marabu houtskool grill zit er wat minder rokerige smaak aan.
Ik heb dammers Maraby Cuba, gaat ook niet heel makkelijk aan, maar met looftlighter gaat alles uiteindelijk aanMorpheusk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:13:
[...]
De Marabu heb ik ook, stuk lichter, makkelijker aan te maken dan de Quebracho vind ik zelf. Maar eigenlijk gaat alles wel makkelijk aan met een wokkeltje als je en torentje maakt.
Het hout heeft een wat zwaardere smaak maar een diesllocomotief rimmen kan ik mij niet heugen. Maar goed het is allemaal persoonlijk. Als ik vlees daarna met marabu houtskool grill zit er wat minder rokerige smaak aan.
Het enige waarom ik toch ga kijken naar ander houtskool is de grote van de stukken, zijn toch wat klein in een large kamado, in de mini ei was het perfect!
De hoeveelheid rook ligt bij mij heel erg aan hoe ik de kolen opsla (duh). Sinds ze in een grote afsluitbare kist gaan ipv in de zak heb ik echt 0 rook.Martinusz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:28:
[...]
Ik heb dammers Maraby Cuba, gaat ook niet heel makkelijk aan, maar met looftlighter gaat alles uiteindelijk aanoverigens echt 0 rook/geur, komt wellicht ook door gebruik van looftlighter?
Het enige waarom ik toch ga kijken naar ander houtskool is de grote van de stukken, zijn toch wat klein in een large kamado, in de mini ei was het perfect!
Al is het altijd genoeg rook voor de buren om te klagen over de bbq.
K to the KillaZ
Want?SirLenncelot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
Ik vind de houtskool.nl goede levering hebben. In kwaliteit en verpakking.
Zit in een mooie stevige doos, daarin een geweven "kunststof zak" en daarin een plasticzak met mooie brokken zonder afval of gruis tot de bodem. Bestel twee dozen en je krijg een persoonlijk briefje en een aardigheidje. Komt gewoon aan de deur geleverd. Wat wil je nog meer?
Die zakken worden op een pallet gepleurd en de onderste zijn onderhevig aan vergruizing door beweging en druk (los van de verplaatsingen op locatie.) en als je de zak open hebt moet je hem eigenlijk in een oude afvalemmer zetten of plastic box anders steek je misschien de zak stuk in je schuur met fietstrappers oid. Of word het vochtiger in je schuur.
Ik heb laatst een zak Kamado Joe Big Block gekocht, juist vanwege de grotere stukken houtskool. Heb daarna 12 uur lang een Pulled Pork gemaakt hiermee. Voldeden prima.SirLenncelot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
De houtskool blokken waren in ieder geval behoorlijk wat groter dan de zak die ik hiervoor had.
Gelukkig hebben we een winkel dichtbij die ze verkoopt. (Interchalet in Horst)
[ Voor 5% gewijzigd door wizzzzzz op 13-08-2020 10:30 ]
omdat ik vanavond wil BBQ'en en er voor kool vast geen same-day delivery iscopykat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
Want?
Ik vind de houtskool.nl goede levering hebben. In kwaliteit en verpakking.
Zit in een mooie stevige doos, daarin een geweven "kunststof zak" en daarin een plasticzak met mooie brokken zonder afval of gruis tot de bodem. Bestel twee dozen en je krijg een persoonlijk briefje en een aardigheidje. Komt gewoon aan de deur geleverd. Wat wil je nog meer?
Die zakken worden op een pallet gepleurd en de onderste zijn onderhevig aan vergruizing door beweging en druk (los van de verplaatsingen op locatie.) en als je de zak open hebt moet je hem eigenlijk in een oude afvalemmer zetten of plastic box anders steek je misschien de zak stuk in je schuur met fietstrappers oid. Of word het vochtiger in je schuur.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Iemand een goede tip voor waar? De vorige site bestaat niet meer.
Gaat mn om appel, cherry, hickory etc. Eiken heb ik nog genoeg (resthout van de tafel)
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/NVcsOlZPTWdX95lH7vtwYU8V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/17Z2oUVnT3nDhAFZ42AeHbnt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vExCI22RJwdTLFqYi2d1trzA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PImdxA1urEWMoQXQfmMfcRTJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WqK58iUosg1lQBuUZtDJBk0E.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jh0IWcKP4EmpevxYwwMErnGR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/d1k8Mmufe3EtrsxGg8mhnuj7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1zxuhNwF1aiFNkRetqe2Wn5r.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KzqWTlzihZ6gqrsBJ1kM4KQ8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8dol6mdSVuI7gzM98XH7FRmC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/quponOv56xyhQNKaKC5bL82g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XMoFnyiFwnvSRAtQ1ksbUBAw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Veo5IBHNMRPLvmu47l2yfNnL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LbzDGzLqE83HVDk1ro5pmcmU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wGutgz4kOhM3JFcBzgcO4Lmb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jAXiuiLdpUyjTzLWN1lIFJK8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UlMlweJR6JYBI4LNmxwgQ3zv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jFxAApxCa1XxPyPW5I35YDr2.jpg?f=fotoalbum_large)