Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.162 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Raym09 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:08:
Nog zo'n gek die niet van een andere rijder kan afblijven :(

[video]

Zo nodig even doorspoelen naar 4:30 :P (hoe voeg je een tijd toe vanaf waar hij begint?)
Dit was totaal niet vijandig bedoeld toch? Wellicht niet echt handig, maar niet vergelijkbaar imo.

Holy shit though, zo hard gaan met zo'n fiets. Schakelen met je linkerhand aan de rechterkant van je frame :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ardj schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:14:
[...]

Dit was totaal niet vijandig bedoeld toch? Wellicht niet echt handig, maar niet vergelijkbaar imo.

Holy shit though, zo hard gaan met zo'n fiets. Schakelen met je linkerhand aan de rechterkant van je frame :o
getting cheeky is ook een mooie titel ...
Cheeky als boeverig en cheeky als buttcheeks.. :)

Dit was duidelijk een 'tongue in cheek' actie :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06
Ach beter dan dit:

Doorspoelen naar: 4:20 en 5:20 voor de wraakactie.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d1kC87E5bbA]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:07
Die reactie is echt fantastisch inderdaad :D Zelfde met dat filmpje waar een duwende wielrenner van de brug wordt gegooid door omstanders :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:30:
Die reactie is echt fantastisch inderdaad :D Zelfde met dat filmpje waar een duwende wielrenner van de brug wordt gegooid door omstanders :9
Wielrenners...

De veggies onder de bestuurders van tweewielers. :X :X
spoiler:
Grapje!! :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

/me Joopie doet nog eens even lekker posen, samen met @R0y.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/09/IMG-20180902-WA0027-Medium-800x399.jpg
Rest van de foto's ben ik nog aan het uitzoeken, en die komen zo in het topic. :P

En over posen gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/09/joopie-sauerland-800x450.jpg
Met dank aan @caesar1000 :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 10-09-2018 20:13 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:20:
[
Hutten bouwen, met postbode elastieken ongein uithalen, op de bouw pijpen jatten en met opgerolde folderblaadjes of besjes schieten (vooral leuk op de witte was van de buurvrouw), bomen klimmen, etc. :Y
Je beschrijft nu zo'n beetje mijn jeugd :p nou ja voeg er Pokemonkaarten en Flippo's ruilen aan toe en we zijn er. Man die besjes waren altijd leuk.. in de bosjes verstoppen, proppenschieter maken met ballon en stukje PVC buis en losgaan.

Weekendje Texel gehad, veel motorrijders onderweg gezien. :) Was echt zalig weertje.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vergeet knikkeren niet! 8)

Edit: ben jij toevallig ook eind 20? :+

[ Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 10-09-2018 20:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:03

Vrijdag

De Zwarte

En Jawbreakers, ook wel bekend als Fireballs :9

En natuurlijk Jayce and the Wheeled Warriors en Dinoriders op Sky Channel's DJ Cat show. Met Linda de Mol :P

[ Voor 54% gewijzigd door Vrijdag op 10-09-2018 20:57 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:51:
En Jawbreakers, ook wel bekend als Fireballs :9
Oja, en zure matten, en nog van die zooi. :+

En:
Joopieboy in "Tweaker Mega Moto Meet"
*O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jaa toen hadden rooie zure matten nog E120 erin :p Ging ik lekker van stuiterennnnn. Idd eind 20 ;) volgend jaar moet ik eraan geloven dat ik geen twintiger meer ben.

Enneuh... Bikermice from Mars ooit gekeken? :9 dat wakkerde mijn motorliefde wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmurfLink schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:06:
Jaa toen hadden rooie zure matten nog E120 erin :p Ging ik lekker van stuiterennnnn. Idd eind 20 ;) volgend jaar moet ik eraan geloven dat ik geen twintiger meer ben.

Enneuh... Bikermice from Mars ooit gekeken? :9 dat wakkerde mijn motorliefde wel aan!
Niet je liefde voor kaas? :9 Ik vond het wel grappig, maar niet echt bijzonder.
Dus geen roze koeken voor Smurflink omdat er karmijnzuur in zit?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: http://pulse.wyldware.com/toy/MSK_TOY_CON.JPG
* Vrijdag zich oud voelt ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dat ken ik ook wel @Vrijdag. :(:)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Grubeater schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:15:
[...]

Niet je liefde voor kaas? :9 Ik vond het wel grappig, maar niet echt bijzonder.
Dus geen roze koeken voor Smurflink omdat er karmijnzuur in zit?
Die liefde voor kaas was er met de paplepel al ingegoten. Vader is gek op alle soorten Franse kaasjes dus als peuter liep ik al met stukjes brie rond. :p

Roze koeken zijn alleen aan te raden als je een stuiterbal wil hebben. Zelfde geldt voor koffie, cola en energiedrankjes. Ik leef vrij suikerarm, uit noodzaak voor mijn omgeving. :+

Edit: Even een heel andere noot. Hebben jullie motoren valdoppen? Wat is de algemene mening hierover, nuttig 'just in case' of zonde van het geld en gewoon die fiets rechtop houden?

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 10-09-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:20:
[...]
Edit: Even een heel andere noot. Hebben jullie motoren valdoppen? Wat is de algemene mening hierover, nuttig 'just in case' of zonde van het geld en gewoon die fiets rechtop houden?
Ligt er aan waar je ze hebt. Dingen als het blok en voorvork beschermen vind ik wel een goed plan. Voor de kappen heeft het vaak minder nut omdat die toch wel ergens schade krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:24:
[...]

Ligt er aan waar je ze hebt. Dingen als het blok en voorvork beschermen vind ik wel een goed plan. Voor de kappen heeft het vaak minder nut omdat die toch wel ergens schade krijgen.
Liefst alles... nu is ie gevallen en was m'n koppelingspook krom en de spiegel eraf. Dat wil ik liever de volgende keer voorkomen. Kuipschade boeit me niet zo heel veel, maar de rest wil ik liever voorkomen. Werkt dat een beetje met die dingen? Ik zie dat ze bij mijn model (2014 ER6F) redelijk laag komen te zitten, dus dan lijkt het dat 't de rest omhoog houdt en dus dat me iig de spiegel zou besparen. Kan het alleen heel moeilijk inschatten van de beperkte foto's die erbij zitten met daadwerkelijk de fiets erbij. :p Zit nu uit ellende maar op Aliexpress te kijken omdat daar iets meer foto's bijzitten. Wel bizar dat die uit china zo'n 50 euro goedkoper zijn, toch ruim de helft van de prijs eraf.. zal wel gevalletje goedkoop is duurkoop zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:06:

Zelfde met veel frisdrank waar je gewoon een gekleurde tong van kreeg. :+

Maar idd die ken ik nog ja. Schoolfeestjes met de pizzahut en dat soort nummers. _O- School tv en die onzin ken ik ook nog goed. :+
SmurfLink schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:20:
[...]

Geplaatst na een hele dure set kuipen, onderuit gegaan heel lullig door vervuild asfalt. Lig je dan met je goeie gedrag en ondanks de lage snelheid. Die paar tientjes wegen wel op tegen een paar duizend euro aan kuipen. :X

Moet je het wel beter doen dan @wimmel_1, die legt hem op zijn kantje tijdens het monteren. :+

Vergeet niet dat die goedkope setjes geen breekbouten hebben, dan trek je je hele frame aan gort als die happen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 10-09-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:35:
[...]

Liefst alles... nu is ie gevallen en was m'n koppelingspook krom en de spiegel eraf. Dat wil ik liever de volgende keer voorkomen. Kuipschade boeit me niet zo heel veel, maar de rest wil ik liever voorkomen. Werkt dat een beetje met die dingen? Ik zie dat ze bij mijn model (2014 ER6F) redelijk laag komen te zitten, dus dan lijkt het dat 't de rest omhoog houdt en dus dat me iig de spiegel zou besparen. Kan het alleen heel moeilijk inschatten van de beperkte foto's die erbij zitten met daadwerkelijk de fiets erbij. :p Zit nu uit ellende maar op Aliexpress te kijken omdat daar iets meer foto's bijzitten. Wel bizar dat die uit china zo'n 50 euro goedkoper zijn, toch ruim de helft van de prijs eraf.. zal wel gevalletje goedkoop is duurkoop zijn...
Het is bij die dingen goed kijken wat het precies doet en wat het niet doet. Iets als een spiegel en hendel gaan toch wel kapot bij vallen. Zou het zelf voornamelijk doen om dingen als de koppelingsdeksel, frame en voorvork te beschermen. Er zijn er ook genoeg waarbij je minder schade krijgt aan een kap, maar nog steeds schade, dus dan boeit het niet. Er is vast spul op de markt waarbij je wel veel bescherming krijgt voor van alles en nog wat. Is het geld dan zeker waard als je over het uiterlijk heen kan komen. Vind het zelf voor mijn fiets heel erg lelijk op de voorvork en achterbrug na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@PilatuS Koppelingsdeksel is nu ook aardig bekrast, dus die zou ik ook willen beschermen ja. Het frame is al wat scheef, linkerkuipdeel was naar binnen getrokken en heeft ie zo goed mogelijk gerecht, maar niet perfect gekregen, was enorm lastig ofzo omdat alles eraf moest. Dus denk dat het wel meerwaarde heeft voor m'n fiets. Moet dan inderdaad ff goed uitzoeken welke nuttig zouden zijn. Wellicht kunnen ze me er bij het ophalen over adviseren, maar liefst heb ik dan zelf al wat kennis ervan.

@Joopieboy Welke soort heb jij? Van die puntdoppen of wat anders? En waar heb je het geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:12
[...]

Liefst alles... nu is ie gevallen en was m'n koppelingspook krom en de spiegel eraf. Dat wil ik liever de volgende keer voorkomen. Kuipschade boeit me niet zo heel veel, maar de rest wil ik liever voorkomen. Werkt dat een beetje met die dingen? Ik zie dat ze bij mijn model (2014 ER6F) redelijk laag komen te zitten, dus dan lijkt het dat 't de rest omhoog houdt en dus dat me iig de spiegel zou besparen. Kan het alleen heel moeilijk inschatten van de beperkte foto's die erbij zitten met daadwerkelijk de fiets erbij. :p Zit nu uit ellende maar op Aliexpress te kijken omdat daar iets meer foto's bijzitten. Wel bizar dat die uit china zo'n 50 euro goedkoper zijn, toch ruim de helft van de prij eraf.. zal wel gevalletje goedkoop is duurkoop zijn...
Inwikkelen in valbeugels, net als je lesmotor :7 dan ben je redelijk zeker. Of een motor kopen die tegen een stootje kan :Y de ergste schade die ik heb zit op m'n voorspatbord en dat is van al die keren dat ik door mijn voorvering heen ging met ruwweg 80 :+.

Het is altijd een afweging tussen mooi of praktisch, maar een motor zoals de jouwe is niet gebouwd voor het praktische :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@SmurfLink dit soort doppen van R&G heb ik erop:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.46.26-Medium.jpg
Achteras zitten gewone paddockstand dingen op, vooras niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 10-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thanks @Joopieboy, was even neuzen op de site en ze hebben een set voor mijn model. Daarnaast kwam ik deze tegen https://www.rg-racing.com...50_Faired)/2014/LP0119BK/
Wat een sexy kontje krijgt ie zo. :o Ik vind die taartschep die er nu op zit echt helemaal niks, mijn lesmotor had ook zo'n verkort kontje en dat ziet er toch een stuk sexier uit... pff, mag wel gaan sparen voor de accessoires die ik dr allemaal opwil haha. Valdoppen hebben wel prio naast de Xgrip, daarna Wheelstriping en dan een nieuw kontje en een topkoffer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Let er wel op dat als je in de regen gaat rijden zonder die originele taartschep je flink wat zooi op je motor en jezelf gaat krijgen. Had voor mijn fiets al een andere houder besteld voor de fiets bij mij thuis stond, maar ik rij nooit in de regen. Ga je woon/werk doen en kom je dus wel eens nat weer tegen, is een korte houder misschien geen goed plan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik moet ook niet gaan nadenken wat ik weet inmiddels allemaal op gezet heb...

Toen met die schade ook vanalles tegelijk gedaan, dat ging ook jaar. Van Yamaha HVV, tot dus de valdoppen.

En idd tailtidy is mooi maar je hebt de zooi overal. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 10-09-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 18-09 16:40
Stond deze middag naast dit ding geparkeerd (XSR900 Abarth Yamaha)

Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/1000_1x_/public/images/2016/11/2017_yam_xs850ab_eu_bns4_stu_002_03.jpg?itok=2d0630dR

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingSig op 10-09-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:50:
Thanks @Joopieboy, was even neuzen op de site en ze hebben een set voor mijn model. Daarnaast kwam ik deze tegen https://www.rg-racing.com...50_Faired)/2014/LP0119BK/
Wat een sexy kontje krijgt ie zo. :o Ik vind die taartschep die er nu op zit echt helemaal niks, mijn lesmotor had ook zo'n verkort kontje en dat ziet er toch een stuk sexier uit... pff, mag wel gaan sparen voor de accessoires die ik dr allemaal opwil haha. Valdoppen hebben wel prio naast de Xgrip, daarna Wheelstriping en dan een nieuw kontje en een topkoffer.
Hoe motor specifiek zijn die valdoppen? Ik heb ook nog een set R&G valdoppen liggen voor de S1000RR, maar die zijn alleen door de eerste eigenaar een tijdje gemonteerd geweest. Zien er dus nog top uit en mag je voor een zacht prijsje overnemen :Y
SmokingSig schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:01:
Stond deze middag naast dit ding geparkeerd (XSR900 Abarth Yamaha)

[afbeelding]

[video]
Niet helemaal mijn stijl, maar wel een gaaf ding!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
PilatuS schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:53:
Let er wel op dat als je in de regen gaat rijden zonder die originele taartschep je flink wat zooi op je motor en jezelf gaat krijgen. Had voor mijn fiets al een andere houder besteld voor de fiets bij mij thuis stond, maar ik rij nooit in de regen. Ga je woon/werk doen en kom je dus wel eens nat weer tegen, is een korte houder misschien geen goed plan :)
Haha, ik moest pas door de regen (was bij vriendin, moest naar werk). Kort houdertje, ik was zeik en zeiknat op m'n rug. Voor dat soort momenten zou een surfplank erachter prettig zijn :p

Helpt een hugger nu eigenlijk op dat soort momenten?

Wat de valdoppendiscussie betreft: heeft iemand ervaring ermee hoeveel het echt helpt? Mijn motor zitten Barracuda valdoppies op, maar ik vraag me serieus af of het wat doet? Dit: https://www.uitlaatstore....-2014/valdoppen-set-basic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:53:
Yep, ik heb een Z750 gehad met een tailtidy en dat was met woonwerk echt een ramp. Zelfs de achterkant van mijn motorpak zat regelmatig onder de zooi. Vandaar dat ik op mijn Bandit geen tailtidy meer zet. Zeker niet vanwege al die landweggetjes die ik altijd pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:09:
[...]

Haha, ik moest pas door de regen (was bij vriendin, moest naar werk). Kort houdertje, ik was zeik en zeiknat op m'n rug. Voor dat soort momenten zou een surfplank erachter prettig zijn :p

Een hugger helpt daar niet tegen. Die zorgt er alleen voor dat dingen als de undertail en vering schoon blijven. Het probleem is dat het achterwiel verder uitsteekt dan de kont. Een taartschep zorgt er voor dat de kont zegmaar wel verder uitsteekt dan het achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[..]
Ik denk niet dat een hugger echt helpt, die houdt meer je achterschokker schoon. Op de S1000RR valt het gelukkig mee hoe natte rug ik krijg als ik door plassen of nat wegdek rijd. Als het flink regent wordt sowieso alles wel nat :9

Edit: idd, wat @PilatuS zegt. Bij mijn motor steekt nummerplaat dus net ver genoeg naar achter om de ergste nattigheid wel tegen te houden

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 10-09-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Op de Hornet had ik valblokken van topblock. Kostten een rib uit mijn lijf, maar ze gingen netjes in de lijnen van de motor op. Nog belangrijker: deze werden op drie punten bevestigd zodat niet een bout een stuk uit het blok kon breken.

Kijk eens rond bij de shop van Kern Stabi. Goede ervaringen mee. :)

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-09-2018 22:21 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
@noes @PilatuS Oké, dus een hugger is puur esthetisch. Ik ga gewoon de regen vermijden :p Vind rijden met mooi weer ook gewoon veel leuker. Heeft misschien ook te maken met het feit dat ik nog niet helemaal weet hoe alles reageert met regen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een hugger is bij veel fietsen wel nuttig om de achterveer netjes te houden. Bij mijn fiets blijft die met hugger netjes, zonder zou een zooitje worden.

Zelf 1x in een flinke regenbui terecht gekomen toen ik terug kwam van een circuitdagje. Mijn hele pak aan de achterkant en de complete achterkant van de motor zat onder het zand en andere meuk. Doorweekt was ik toch al wel met alleen een pak van leer, dus daar voor maakte het toen geen verschil :P

Voor mij maakt het dus alleen niet uit omdat ik nooit in de regen rij. Die ene keer dat ik dan toch in de regen kom boeit niet. Mijn taartschep was dus alleen ook gigantisch groot en enorm lelijk, vandaar dat de nieuwe houder al besteld was voor de motor thuis stond. Voor een woon/werk fiets zou ik het ding lekker laten zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 10-09-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ardj schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:19:
@noes @PilatuS Oké, dus een hugger is puur esthetisch. Ik ga gewoon de regen vermijden :p Vind rijden met mooi weer ook gewoon veel leuker. Heeft misschien ook te maken met het feit dat ik nog niet helemaal weet hoe alles reageert met regen..
In de regen rijden is niet eng hoor. Gewoon wat rustiger an qua gassen, sturen en remmen. Je leert vanzelf hoe het ding reageert en wat je ermee kan. Waarschijnlijk ga je over een tijdje harder in de regen dan nu op droog wegdek :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
@PilatuS Dat is wel een ding. Maar de keren dat ik in een regenbui kom, blaas ik 'm thuis gewoon even droog en schoon met het compressortje. Ik heb een Revit Ignition jas en Gear broek, maar de waterdichte voering lag uiteraard thuis :p

@noes Zit wat in ja, merk ook dat ik soms bochten langzamer pak dan met het leaseblik, terwijl dat niet echt een bochtenmonster is.. Stukje gewenning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
HTT-Thalan schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:20:
[...]

:o

http://www.dvhn.nl/drenth...haring&utm_source=twitter

Maar dát is interessant nieuws! Het klopt wat eronder gezegd word, ook bij het Mastbos zie je alleen maar 'bosbeheer' borden die zeggen dat je er mag fietsen, maar geen officiele verkeersborden.

Niet dat ik nu voornemens ben om het hele mastbos om te ploegen, maar ik zou toch graag een beetje meer in de natuur rijden dat nu mogelijk is.
Probleem is natuurlijk ook dat de laatste jaren alle vroegere cross terreinen die ik ken verandert zijn in golf banen. Dus waar kunnen de motorcrossers nog terecht? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:50
f2ride2001 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:01:
[...]

Probleem is natuurlijk ook dat de laatste jaren alle vroegere cross terreinen die ik ken verandert zijn in golf banen. Dus waar kunnen de motorcrossers nog terecht? :-(
Hier al eens naar gekeken? Onderdeel van de grote Europese off road route ‘TET’ -> Trans European Trail.

https://www.transeurotrail.org/netherlands/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Op de golfbaan >:)

Gelukkig nieuwe stalling gevonden *O* voor €15 en €30 euro staan mijn motoren per 1 oktober weer droog en met een laadpunt :)

Okee, ik moet er voor naar Laan van NOI maar toch. Beter dan buiten laten staan in weer en wind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

[...]

Wat de valdoppendiscussie betreft: heeft iemand ervaring ermee hoeveel het echt helpt? Mijn motor zitten Barracuda valdoppies op, maar ik vraag me serieus af of het wat doet?
Bij mij heeft het heel veel kosten bespaard. Tijdens een storm is mijn motor omgevallen, doordat er een Dixi (die stond aan dezelfde lantaarnpaal vastgeketend) tegen mijn motor aanwaaide. De motor viel op de valdop en op het stuurgewichtje. Paar krasjes op beide, maar geen echte schade.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ardj schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:42:
@PilatuS Dat is wel een ding. Maar de keren dat ik in een regenbui kom, blaas ik 'm thuis gewoon even droog en schoon met het compressortje. Ik heb een Revit Ignition jas en Gear broek, maar de waterdichte voering lag uiteraard thuis :p

@noes Zit wat in ja, merk ook dat ik soms bochten langzamer pak dan met het leaseblik, terwijl dat niet echt een bochtenmonster is.. Stukje gewenning denk ik.
Tip, ik zou in de regen niet proberen op de motor je leaseauto te evenaren in bochten. Die 4 wielers hebben een stuk minder last van zaken in de regen waar 2 wielers heel veel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:05:
[...]

Hoe motor specifiek zijn die valdoppen? Ik heb ook nog een set R&G valdoppen liggen voor de S1000RR, maar die zijn alleen door de eerste eigenaar een tijdje gemonteerd geweest. Zien er dus nog top uit en mag je voor een zacht prijsje overnemen :Y
[...]
Ik heb werkelijk geen idee, maar overal zie je wel specifieke modellen erbij staan. Die van mij lijken gewoon ergens ingedraaid te gaan worden dus wellicht als de bouten dezelfde maat hebben kan het wellicht? Iemand anders die hier verstand van heeft? :?

Wat betreft de kontjesdiscussie, mijn motor wordt puur plezier, geen woon/werk (nou ja ik ga 'm wel even meenemen om te showen aan m'n motorrijdende collega's maar verder heb ik een leasehok). Dus zo min mogelijk regen. :p

[ Voor 15% gewijzigd door SmurfLink op 11-09-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 06:50
[...]

Heb toch 1000x liever een pookje en spiegel kapot dan de kappen. Die krengen zijn het duurste op een motor ;( En bespaar niet op goedkope valdoppen uit China, koop gelijk iets goeds :) Wil je het blok goed beschermen zou je voor GB Racing kunnen kijken, als ik de racers mag geloven is dat hét spul. Op de Northwest 200 had iedereen het erop zitten.
[...]

Probleem met crossen vind ik dat de banen enorm zwaar zijn, vooral de eerste keren is dat erg moeilijk om het daarop te leren. Het bos is veel makkelijker. Gisteren ook nog even over wat landweggetjes e.d. gereden en dat ging uitermate goed :) Dacht even dat ik gek geworden was, omdat de OTR van zondag zo enorm tegenviel. Maar in Venlo was gewoon overal losse zand met diepe sporen, dat wa niet te doen.

Nu het iemand over de TET heeft, wie wil dit binnenkort rijden? Volgend week of weekend erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

[...]

Als motocrosser is het niet zo'n probleem imo (woon in de buurt van Arnhem), crossbanen zat op een 30 - 45 minuten rijden (crossbaan van Arnhem, Hummelo, Halle, Varsseveld, Lichtenvoorde om er maar een paar te noemen). Wil je legaal offroad rijden buien het seizoen heb je een grotere uitdaging.

Denk komend weekend de crossbaan maar weer eens bezoeken, weer veel te lang geleden... beetje klaar maken voor het offroad seizoen 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:40:
[...]

Op de golfbaan >:)

Gelukkig nieuwe stalling gevonden *O* voor €15 en €30 euro staan mijn motoren per 1 oktober weer droog en met een laadpunt :)

Okee, ik moet er voor naar Laan van NOI maar toch. Beter dan buiten laten staan in weer en wind.
Dat is gelukkig niet al te ver vanaf Laak :)
SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:35:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee, maar overal zie je wel specifieke modellen erbij staan. Die van mij lijken gewoon ergens ingedraaid te gaan worden dus wellicht als de bouten dezelfde maat hebben kan het wellicht? Iemand anders die hier verstand van heeft? :?

[..]
Ik zal de mijne eens fotograferen en opmeten, dan kan je dat vergelijken met de doppen die je online hebt gevonden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:35:
[...]

Wat betreft de kontjesdiscussie, mijn motor wordt puur plezier, geen woon/werk (nou ja ik ga 'm wel even meenemen om te showen aan m'n motorrijdende collega's maar verder heb ik een leasehok). Dus zo min mogelijk regen. :p
Wacht maar >:)

Ik weet natuurlijk niet hoeveel file jij dagelijks doet met je leasehok, maar ik had snel geleerd dat ik met de motor overal eerder was, en heb nu geen leasebak meer! (wel een ouwe tweedehands auto, die daar driekwart van het jaar toch maar staat te staan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die discussie is hier ook al vaak gevoerd, of je écht tijdswinst behaalt is nogal afhankelijk van de omstandigheden. Moet je je omkleden ja/nee, hoe lang duurt de rit, hoeveel minuten vertraging ontloop je in totaal etc. Heb een paar keer Utrecht-Zoetermeer gedaan woon-werk en daar bespaar je gemiddeld niets met de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
Buiten de randstad zal het allemaal wel meevallen, en of je ook bij stoplichten filtert maakt veel uit. In steden als Utrecht kan dat laatste zo 10 minuten schelen.

@pagani dan ga je vast naar de 'goede' kant van Utrecht :P Ik doe deels hetzelfde traject (Alphen aan den Rijn <-> Zeist), puur het stukje vanaf Zeist Utrecht voorbij naar het westen kan 's middags zo een half uur schelen voor mij.

Omkleden kost mij ook niet meer dan een paar minuten, zeker in de zomer als ik in motorjeans rij. Daarnaast heb ik met de motor gegarandeerd een plekje dichtbij de deur, waarbij de auto vaak ergens achterop het terrein moet staan als het druk is.

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 11-09-2018 10:39 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Dryhte schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:21:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoeveel file jij dagelijks doet met je leasehok, maar ik had snel geleerd dat ik met de motor overal eerder was, en heb nu geen leasebak meer! (wel een ouwe tweedehands auto, die daar driekwart van het jaar toch maar staat te staan)
Ik heb geen problemen met auto rijden en ga elke dag vanuit Den Haag, langs Utrecht, via Den Bosch, naar huis. Met de auto :P Wat ik altijd zal prefereren boven met de motor gaan voor woon/werk.

Ik vertrek liever eerder met de auto, dan dat ik met de motor naar kantoor zou moeten. Dat is uiteraard verschillend per persoon, maar het is echt niet zo dat het met de motor per definitie sneller is als je een file gevoelig traject hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat was dus andersom (in de ochtend naar het westen). Maar dan nog, met een motor met 10k km onderhoudsschema kan ik elke negen weken voor onderhoud gaan rekenen, daar doe je ook weer een aardige brok tijdswinst mee teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@pagani waarmee het weer duidelijk is dat het voor elke situatie inderdaad weer anders is hoeveel winst ermee te behalen valt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Jongens, het was niet tegen jullie maar tegen een beginnende motorrijder die nu nog denkt geen woon-werk te zullen doen.

Ik wil niemand overhalen om woon-werk met de motor te gaan doen, maar ik kan me inbeelden (want zo werkte het bij mij) dat het strakke plan van Smurflink een beetje verandert de de eerste uren dat zij in de file staat en weet dat er in de garage een motor staat waarmee ze niet in de file zou staan. Als ze op een filegevoelig traject zit, weliswaar.

Waarmee ik niet impliceer dat iemand die enkel voor de fun rijdt bij 20°C en warmer, geen echte motorrijder is (ik rijd dan weer geen offroad en geen circuit en tot nu toe zelfs *gasp* geen Eifel)

EDIT:
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:06:
[...]

Dan heb je nog niet écht geleefd :7.
Het komt er nog wel eens van, maar weinig tijd voor :) Wel allang zin in.

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 11-09-2018 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:26:
Tip, ik zou in de regen niet proberen op de motor je leaseauto te evenaren in bochten. Die 4 wielers hebben een stuk minder last van zaken in de regen waar 2 wielers heel veel last van hebben.
Mijn leaseauto is best wel een bochtenmonster, maar ik wéét dat de Alp het kan evenaren. De banden kunnen het, de motor kan het maar ik ben gewoon nog niet goed genoeg dus ik waag me er niet aan het op die snelheden te doen. Ik durf haar met droog weer en asfalt waarvan ik weet dat het veilig is nog wel door de bocht te drukken hoor. Met een racer zoals sommigen hier hebben zou het easy peasy zijn denk ik.
pagani schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:32:
Die discussie is hier ook al vaak gevoerd, of je écht tijdswinst behaalt is nogal afhankelijk van de omstandigheden. Moet je je omkleden ja/nee, hoe lang duurt de rit, hoeveel minuten vertraging ontloop je in totaal etc. Heb een paar keer Utrecht-Zoetermeer gedaan woon-werk en daar bespaar je gemiddeld niets met de motor.
Als ik geen regen verwacht draag ik gewoon twaron jeans en motorschoenen, dus dan is het jas aan, helm op, handschoenen en wegwezen. Tijdverschil met de auto is dus nihil, met andere woorden alle winst in de file is voor mijzelf.

Maar zelfs als ik me zou moeten omkleden is een overbroek aantrekken en een paar kliklaarzen ook niet meer dan een minuut werk. Uitrekken iets langer, want je moet je schoenen ook weer terug aandoen.

Ik kijk nu ook naar een makkelijk inzetbaar regenpak zodat ik gewoon motorbroek en motorschoenen kan dragen, maar wel waterdicht. Dat zou nog meer tijd sparen, dan draag ik de overbroek alleen tegen extreme kou.

De voornaamste vertraging is vaker tanken, eigenlijk, maar dan hoop ik straks te dimmen met een motor die zuiniger is en meer bereik heeft.

Je investeert dus wat meer in kleding en een of meerdere fatsoenlijke koffers om het in op te bergen als je op je bestemming bent, maar ik ga ook vaak op deze manier naar klanten, geen centje pijn.
Dryhte schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:51:
Jongens, het was niet tegen jullie maar tegen een beginnende motorrijder die nu nog denkt geen woon-werk te zullen doen.

Ik wil niemand overhalen om woon-werk met de motor te gaan doen, maar ik kan me inbeelden (want zo werkte het bij mij) dat het strakke plan van Smurflink een beetje verandert de de eerste uren dat zij in de file staat en weet dat er in de garage een motor staat waarmee ze niet in de file zou staan. Als ze op een filegevoelig traject zit, weliswaar.
Dát. Files zijn nooit leuk, maar wetende dat je er niet in had hoeven staan is nog erger :P.
Moet je wel de mogelijkheid hebben om van de lease af te gaan (en een fatsoenlijke vergoeding kunnen beuren).

Wij krijgen vergoeding én kilometers. De vergoeding is voldoende om de Dacia te betalen (aflossing, MRB, verzekering en onderhoud) - dan ben je blij dat je een goedkope auto hebt gekocht :+.

De kilometers (19 cent per stuk) betalen op hun beurt de motor, waarmee ik op ongeveer 12 a 13 cent per kilometer zit inclusief banden en onderhoud. Als ik het slim blijf spelen betaalt de baas dus straks beide voertuigen voor mij (inclusief privekilometers).
(ik rijd dan weer geen offroad)
Dan heb je nog niet écht geleefd :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik werk in pak, die gaat écht niet aan onder het motorpak ;) (afgezien van de kreukfactor ruik je na een rit al aardig naar benzine en uitlaatgassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dat maakt het wel lastiger inderdaad, dan moet je echt een kleedruimte vinden en alles. Op mijn werkplek is jeans & tshirt/polo/overhemd gelukkig prima, wat onder een motorpak kan. Misschien wel wat voorzichtiger tanken als je na een ritje al naar benzine ruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
pagani schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:16:
Ik werk in pak, die gaat écht niet aan onder het motorpak ;) (afgezien van de kreukfactor ruik je na een rit al aardig naar benzine en uitlaatgassen)
Dan zou ik alle pakkingen maar eens nalopen, want zelfs bij mijn antieke bak komt het gas er gewoon aan de achterkant uit hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
pagani schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:16:
Yup dat snap ik wel. Ik ben de minst opgeklede SAP consultant die ik zelf ken, hoe de meeste conculega's erbij lopen zou ik ook niet met de motor gaan ;) Maar goed, ik ga ervan uit tot het tegendeel bewezen is dat mijn klanten me betalen voor wat ik kan en niet voor hoe ik gekleed ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
De voornaamste vertraging is vaker tanken, eigenlijk, maar dan hoop ik straks te dimmen met een motor die zuiniger is en meer bereik heeft.
TIP: DL650 (mijne 2017)

De mijne rijdt fluitend 500km op 1 tank.
Range bij vol tanken : geeft ie 530 km aan _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@HTT-Thalan ik kon een gniffel niet onderdrukken als je een voorwielaangedreven diesel een bochtenmonster noemt :D Ter vergelijk moet je es in een BMW 1 of 3 serie stappen.

Wbt de file-discussie. Ik ga áltijd naar werk met de motor en heb daar speciaal voor een tweede motor aangeschaft, zodat ik in de winter kan doorrijden. Mijn traject is Den Haag -> Hoofddorp over de A4 en dat is een overvolle rotsnelweg, vooral op de terugweg (Hoofddorp -> Den Haag). Bij Nieuw-Vennep staat er een bord hoeveel tijd het kost om naar het Prins Clausplein te komen, de vertraging is geregeld langer dan de reguliere reistijd. (Normaal: 16 mins, gebruikelijker is 16+20 te zien staan).

Dat gezegd hebbende, omkleden van vol leder naar werk outfit (jeans) kost me ~1 minuut. Die tijd win ik alleen al terug omdat de auto iets verderop geparkeerd moet worden (er rijdt wel een pendelbusje) en de motor in de kelder kan staan.

Daar bovenop: Sinds ik bijna uitsluitend motor-rijd voel ik me in de auto erg opgesloten in files of druk (spits)verkeer. Ik mis de uitwijkmogelijkheden en vrijheid. Ook zit ik me sneller te frustreren en te irriteren aan de medeweggebruikers. Alleen al de wetenschap dat ik straks een file inrijd geeft mij een slecht humeur.

tl;dr: zelfs in de winter is motorrijden leuker dan autorijden, zelfs al haal je er maar weinig tijdswinst uit :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
f2ride2001 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:42:
[...]

TIP: DL650 (mijne 2017)

De mijne rijdt fluitend 500km op 1 tank.
Range bij vol tanken : geeft ie 530 km aan _/-\o_
Hoe doe je dat? De mijne (2018 XT) haalt met moeite 400km...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:43:
[...]

Daar bovenop: Sinds ik bijna uitsluitend motor-rijd voel ik me in de auto erg opgesloten in files of druk (spits)verkeer. Ik mis de uitwijkmogelijkheden en vrijheid. Ook zit ik me sneller te frustreren en te irriteren aan de medeweggebruikers. Alleen al de wetenschap dat ik straks een file inrijd geeft mij een slecht humeur.

tl;dr: zelfs in de winter is motorrijden leuker dan autorijden, zelfs al haal je er maar weinig tijdswinst uit :Y
Mee eens, een stukje rijden na het werk is altijd wel zo leuk, ookal is het maar snelweg e.d. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:08:
[...]

Dat is gelukkig niet al te ver vanaf Laak :)
[...]
Zeker! Zit ook nog pal tegenover het station in het gebouw waar eerst MinSoZa zat. Ik kan het makkelijk fietsen of anders de trein pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@HTT-Thalan ik kon een gniffel niet onderdrukken als je een voorwielaangedreven diesel een bochtenmonster noemt :D Ter vergelijk moet je es in een BMW 1 of 3 serie stappen.
Ik denk dat die gniffel gauw een grijns zou worden als je de mogelijkheid had een keer mee te rijden.
De vorige auto was een 3-serie en inderdaad, dat liep op rails, dus ik weet waar ik het mee vergelijk.

Neem maar van mij aan dat deze Skoda echt meer is dan wat je er van zou verwachten op papier. Het ding is gretig en de hoeveelheid aanpassingen en elektronica doen zijn werk echt wel. Het is niet hetzelfde als de BMW (dan beweer ik ook niet) maar op zijn eigen manier ontzettend vet om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Dryhte schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:43:
[...]

Hoe doe je dat? De mijne (2018 XT) haalt met moeite 400km...
Ik heb de mijne (geen XT) gekocht in december 2017. Ben gaan rijden in januari en sta inmiddels op 15k. Woon werk verkeer (120km per dag) met een gemiddeld verbruik over die 15k van 1:24. (zit ook plezier ritjes tussen en die gaan vaak iets pietsie harder).

Bij woon werk verkeer mag ik in mijn handen klappen als ik de 100 km/u haal en dan is 1:25 gemakkelijk haalbaar. Dat samen met een 20 liter tank maakt dat ik de 500km regelmatig haal _/-\o_

TIP: als je verbruik over langere tijd (km) wilt weten gebruik je trip meter 2 en deze laat je gewoon doorlopen.
Het gemiddelde verbruik (2) geeft ie dan keurig aan in de display.

[ Voor 12% gewijzigd door f2ride2001 op 11-09-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
f2ride2001 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:05:
[...]

Ik heb de mijne (geen XT) gekocht in december 2017. Ben gaan rijden in januari en sta inmiddels op 15k. Woon werk verkeer (120km per dag) met een gemiddeld verbruik over die 15k van 1:24. (zit ook plezier ritjes tussen en die gaan vaak iets pietsie harder).

Bij woon werk verkeer mag ik in mijn handen klappen als ik de 100 km/u haal en dan is 1:25 gemakkelijk haalbaar. Dat samen met een 20 liter tank maakt dat ik de 500km regelmatig haal _/-\o_
Ja met 90% van de km onder de 100km/u lukt 't mij misschien ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Heb hiervoor 160k km met een gs500 gereden en die had hetzelfde verbruik.

Vind het nog steeds knap voor een grote (zwaardere) DL650 en dan hetzelfde verbruik halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Met m'n CB500X verbruikte ik een kwart minder dan met de DL. maar goed, ik zit nog maar aan 2k km, 't is misschien nog te vroeg om echt mijn verbruik te kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:21:
[...]

Ik werk in Utrecht maar begin om 8u dus heb weinig last van file. ;) En als ik om 16u naar huis ga is het meestal ook nog rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:55

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:17:
[...]

Ik werk in Utrecht maar begin om 8u dus heb weinig last van file. ;) En als ik om 16u naar huis ga is het meestal ook nog rustig.
Neem dan een lease motor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Moet ik nog door gaan rekenen, maar ik heb van meerdere kanten gehoord dat dit niet erg voordelig is. Ik mag over 2 jaar wisselen dus wil voor die tijd kijken of het voordelig is. Ik zou mijn huidige koekblikje kunnen overnemen, maar dat schijnt schreeuwend duur te zijn. Dus dan kan ik een nieuwe motor gaan leasen maar moet ik ergens een betrouwbaar barrel op de kop tikken voor de wintermaanden, of ik ga een nieuwe auto leasen en hou m'n motor voor ernaast..

Wat me wel gaat schelen is dat je bij ons korting krijgt op je leasetarief als je minder privékilometers maakt. Gezien ik die nu met de motor kan gaan doen zal dat wel een stuk schelen. Dus dat mag dan weer in de benzinepot van de motor. :p Oh snot, die eerste keer tanken gaat wel ff opletten worden dat ik er geen Diesel in mik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
zelfs in de winter is motorrijden leuker dan autorijden, zelfs al haal je er maar weinig tijdswinst uit :Y
Heb je in de winter niet juist meer winst? Over het algemeen staat het dan meer vast namelijk. Ik heb een lease auto, en weet ook niet of ik het leuk zou vinden om met de motor naar het werk te gaan. Begin om 07.30 en om 16.00 uur naar huis. Hierdoor rijd ik meestal voor de echte files. Tijdswinst is denk ik te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, reken het omkleden en alles maar mee. En bij file kun je toch niet met 50 ertussen door, maar het is vaak wel fijner dan helemaal stilstaan.

Alleen echt winter met pekel en gladheid, nee dankje. Dan kun je echt beter, en ook voor jezelf, een 4 wieler pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:06

A13X

Dude

Woonwerk duurt met de motor bij mij meestal langer dan met de auto. Met de auto ga ik gewoon lui op m'n dooie gemak de snelweg af. Met de motor rij ik altijd binnendoor omdat ik dan 50% van de rit over de dijk kan pakken.

Al zijn er dagen dat het niet veel scheelt O-)

Ooit ook een periode van +/- 4 jaar woonwerk met de motor gedaan. Maar dat was omdat het een auto voor de deur scheelde en de motor er toch al stond.

[ Voor 21% gewijzigd door A13X op 11-09-2018 12:50 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Filerijden zal nooit en te nimmer m'n grootste hobby gaan worden maar je leert er op een gegeven moment wel mee omgaan. Vind 't ooit zelfs wel grappig als ik mede filerijders zichzelf druk zie maken en continue van rijbaan zie wisselen om daar vervolgens helemaal niets mee op te schieten.

Nou kan voor m'n werk gelukkig redelijk goed zélf bepalen wáár en wanneer ik 't uitvoer dus ik vertrek meestal pas ná de ochtendspits vanuit huis met een kop koffie en zorg, als 't even kan, dat ik ook vóór de avondspits weer onderweg terug naar huis ben. Sowieso kan ik vaak veel zaken telefonisch afhandelen als ik in de auto zit dus dan maakt 't al weer wat minder uit dat je op zo'n moment eens in een file staat.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ik woon in Amsterdam, maar moest 1x p/w in Rdam zijn. In het begin paar keer met de motor gedaan (Multistrada 950), maar dat vond ik toch wel echt dodelijk saai.

Met 20 km/h door de file geeft het gevoel dat je opschiet, maar je wint niet zo gek veel. Plus je bent thuis helemaal kapot omdat filerijden met de motor 200% concentratie vereist. Kortom, ik zie het voordeel niet.

Vlg jaar liever fijne leasebak met automaat, automatisch filerijden en top geluid systeem dan een woon/werk moto.

Daarnaast, als je in pak moet op het werk is het niet zo heel handig... not too mention helmet hair! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:31:
[...]

Heb je in de winter niet juist meer winst? Over het algemeen staat het dan meer vast namelijk. Ik heb een lease auto, en weet ook niet of ik het leuk zou vinden om met de motor naar het werk te gaan. Begin om 07.30 en om 16.00 uur naar huis. Hierdoor rijd ik meestal voor de echte files. Tijdswinst is denk ik te verwaarlozen.
Ja, over het algemeen wel inderdaad. Vooral bij regen vergeet het grootste deel van autorijdend Nederland hoe zo'n auto eigenlijk werkt. Nadeel is wel iets meer omkleedwerk (thermo shirt aan).
SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:29:
[...]

Moet ik nog door gaan rekenen, maar ik heb van meerdere kanten gehoord dat dit niet erg voordelig is. Ik mag over 2 jaar wisselen dus wil voor die tijd kijken of het voordelig is. Ik zou mijn huidige koekblikje kunnen overnemen, maar dat schijnt schreeuwend duur te zijn. Dus dan kan ik een nieuwe motor gaan leasen maar moet ik ergens een betrouwbaar barrel op de kop tikken voor de wintermaanden, of ik ga een nieuwe auto leasen en hou m'n motor voor ernaast..

Wat me wel gaat schelen is dat je bij ons korting krijgt op je leasetarief als je minder privékilometers maakt. Gezien ik die nu met de motor kan gaan doen zal dat wel een stuk schelen. Dus dat mag dan weer in de benzinepot van de motor. :p Oh snot, die eerste keer tanken gaat wel ff opletten worden dat ik er geen Diesel in mik!
Waarom een barrel voor de wintermaanden? Dan kan je toch ook lekker op de motor. Als je een koudkleum bent, neem er één met een windscherm en handvat- (en evt zadel-) verwarming. Beetje goede kleding erbij en lekker rondrijden :)

En wees gerust, diesel in een benzinetank kan een stuk minder kwaad dan andersom. Als je er snel genoeg achter bent gekomen (al binnen een paar liter) dan zou ik m gewoon aftanken met benzine en oprijden. Na 100km ofzo weer aanlengen met verse peut. Benzine in een dieseltank (vooral bij voltanken) maakt je hoge druk pomp(en) kapot want benzine smeert niet zoals diesel.
Requiem19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:02:
[..]
Daarnaast, als je in pak moet op het werk is het niet zo heel handig... not too mention helmet hair! :-D
Tondeuse >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:06

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Medunkt, als je in een pak kunt duiken moet het dragen onder een textielpak totaaal geen probleem zijn. (Zie Mythbusters James Bond myths in 2009 of zo?)

In kostuumpak werken... brrr

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@noes Omdat ik motorrijden voor mijn plezier doe. En een beetje verzuipen of met glad wegdek is niet mijn definitie van plezier. ;) Kou heb ik in principe niet veel problemen mee, maar regen/sneeuw/ijs/hagel hoef ik liever niet op m'n helm, doe dat maar op m'n autodak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
steveman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:40:
Medunkt, als je in een pak kunt duiken moet het dragen onder een textielpak totaaal geen probleem zijn. (Zie Mythbusters James Bond myths in 2009 of zo?)

In kostuumpak werken... brrr
Maar toch zou ik liever zonder kostuum in een motorpak zitten :+

Vandaag met eigen kleding gelest en het beviel me zeer goed :) Had zelfs beenwarmers door de lauwe kuipen. Dus dit keer kreeg ik tenminste geen opmerking over het spiegelen want de rechterspiegel stond gewoon perfect en alleen die linker was het net niet helemaal. Vanmiddag weer lessen (had nog een gaatje over) en dan iedere week een keer lessen tot 9 oktober het examen :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Thoit schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:31:
Jazeker :Y. En alhoewel mijn klanten door (letterlijk) heel Nederland zitten, zijn mijn kantoorlocaties Nieuwegein en Amsterdam, waarbij nieuwegein binnenkort opgeheven word. Breda-Amsterdam en terug kost me gemiddeld 5 uur totaal op een normaal drukke dag. Daar schaaf ik met de motor minimaal een uur vanaf (en dat weet ik omdat ik het al regelmatig doe).
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:40:
Ja precies, reken het omkleden en alles maar mee. En bij file kun je toch niet met 50 ertussen door, maar het is vaak wel fijner dan helemaal stilstaan.
Fijner, en dus beter voor je gemoedsrust, maar op lange(re) trajecten zul je verbaasd zijn hoeveel tijd je toch kunt sparen. Heel veel files staan ook gewoon helemaal stil (bijvoorbeeld voor knooppunten, in/afritten en ongelukken) en dan is 20km/u ineens heel wat.
Alleen echt winter met pekel en gladheid, nee dankje. Dan kun je echt beter, en ook voor jezelf, een 4 wieler pakken.
Pekel schmekel, gladheid geef ik je maar als het ijzelt zou je technisch gezien met de auto ook niet op pad moeten zijn.
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:52:
Filerijden zal nooit en te nimmer m'n grootste hobby gaan worden maar je leert er op een gegeven moment wel mee omgaan. Vind 't ooit zelfs wel grappig als ik mede filerijders zichzelf druk zie maken en continue van rijbaan zie wisselen om daar vervolgens helemaal niets mee op te schieten.
Ja :Y een hoop mensen vreten zowat hun stuur op als ze weer eens stil staan. Dat heb ik gelukkig afgeleerd, nu trek ik een drankje open, wat muziek erbij of beetje een vreemde taal oefenen met wat audio ondersteuning... je staat op dat moment toch al vast dus dan maak je er maar het beste van.
SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:44:
@noes Omdat ik motorrijden voor mijn plezier doe. En een beetje verzuipen of met glad wegdek is niet mijn definitie van plezier. ;) Kou heb ik in principe niet veel problemen mee, maar regen/sneeuw/ijs/hagel hoef ik liever niet op m'n helm, doe dat maar op m'n autodak.
Waterdichte kleding, pinlock, wax op je vizier en het besef dat je nog 90% van je grip over houd (buiten bitumen en putdeksels). Plezier komt van het feit dat je nog echt bezig bent met rijden in plaats van binnen de lijntjes blijven, het feit dat je sneller dan de rest bent, een middelvinger opsteekt naar files en nooit meer naar een parkeerplek hoeft te zoeken.

Met ijzel word het een lastig verhaal en min 15 is (dat weet ik) best wel fris, en ook bij windkracht 10 of hoger laat ik haar lekker staan, maar verder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:44:
Echte gladheid laat ik de motor ook staan, maar gezien de steden en de A4 altijd wel goed gestrooid worden kan ik dat excuus ook maar één dag per jaar gebruiken. Hagel is zo spannend niet als je je pak aan hebt, in een zomerpak een onverwachte hagelbui tegenkomen kan wel zeer doen op de armen. Wbt verzuipen: betere kleding aandoen :Y

Daarover gesproken, ik heb van het weekend een flesje textiel behandelaar van HG gekocht om synthetische kleding waterdicht mee te maken. Ik ben benieuwd of het werkt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Joopieboy schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:35:
Deden meer mensen dat maar... Hier crosste iedere boer en alles en iedereen. Dat heeft hiertoe geleid, helaas. Zelfde met de Ruhrsee en zo nog een aantal van die gebieden.
Zonde he. Uiteindelijk blijft er niks meer over, ook in deze regio is al best veel afgesloten de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:41:
Echte gladheid laat ik de motor ook staan, maar gezien de steden en de A4 altijd wel goed gestrooid worden kan ik dat excuus ook maar één dag per jaar gebruiken. Hagel is zo spannend niet als je je pak aan hebt, in een zomerpak een onverwachte hagelbui tegenkomen kan wel zeer doen op de armen.
Die kleding (en helm) zijn gemaakt om met 120+ over een kaasrasp (lees: het asfalt) te schuiven, dan kunnen die paar hagelstenen vast weinig kwaad doen :P.

En pekel vind ik (let op: mening, geen feit :+) zo'n ontzettend non-argument _O-. Als je een poetser bent (auto of motor maakt dan nog niet eens uit) zie ik het nog wel, maar als het gewoon vervoer is zorg je (ik dan toch) dat de gevoelige delen beschermd zijn tegen zout (en water, en steentjes, en zand etc etc etc) zodat het me geen onnodig onderhoud kost. Nee, mijn velgen zien er inderdaad minder mooi uit met een laag vet eroverheen maar daar zie je bij 120km/u toch niks van :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Voor iedereen die woon/werk doet; geen last van het windgeluid?

Ik heb op maat gemaakte oordoppen met een extra sterk filter, maar na een lange dag rijden toch wel last van het geluid.

Kan me voorstellen dat als je 5 dagen per week rijdt, met 120km/h stukken, het op lange termijn wellicht niet al te best is voor je gehoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Requiem19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:54:
Voor iedereen die woon/werk doet; geen last van het windgeluid?

Ik heb op maat gemaakte oordoppen met een extra sterk filter, maar na een lange dag rijden toch wel last van het geluid.

Kan me voorstellen dat als je 5 dagen per week rijdt, met 120km/h stukken, het op lange termijn wellicht niet al te best is voor je gehoor?
Laat je maatdopjes eens testen, misschien sluiten ze niet voldoende af. Je hebt daar best wel garantie op.

Met een demping van zo'n 25-30 dba (= de filter die ik gebruik) zou je er geen last meer van mogen hebben. Maar een slechte seal (zo wist mijn audiotechnieker me te vertellen) zorgt er meteen voor dat de demping veel minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoor je meer zodra je de helm op zet ? Er zijn helmen die op de dopjes drukken waardoor ze gaan lekken. Zonder helm doen ze dan veel beter hun werk dan met helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
En wat voor helm heb je? Neotec 2 als ik je foto's zo bekijk? Niet de stilste helm, maar ook absoluut geen lawaaihelm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Voor mij geldt ook nog;

Het stukje rust wat ik ermee krijg. Heel de dag drukte om me heen en stress en dan is het heerlijk om je helm op te zetten (GEEN telefoon meer) en dan lekker naar huis rijden (binnendoor)

Inmiddels doe ik het al meer dan 20 jaar en zou niet anders meer willen!
Begin dit jaar nog lease auto geweigerd. Mij niet gezien achter aansluiten in de file .....

Naschrift: met custom oordopjes (via mijn werk)

[ Voor 5% gewijzigd door f2ride2001 op 11-09-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
f2ride2001 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:11:
Voor mij geldt ook nog;

Het stukje rust wat ik ermee krijg. Heel de dag drukte om me heen en stress en dan is het heerlijk om je helm op te zetten (GEEN telefoon meer) en dan lekker naar huis rijden (binnendoor)

Inmiddels doe ik het al meer dan 20 jaar en zou niet anders meer willen!
Begin dit jaar nog lease auto geweigerd. Mij niet gezien achter aansluiten in de file .....

Naschrift: met custom oordopjes (via mijn werk)
Ook hierbij ligt het ook maar net aan je route. Als ik kijk naar mijn woonwerk verkeer met de auto via de snelweg is ongeveer 40 minuten. Als ik dat binnendoor zou rijden zou ik 1,5 uur bezig zijn, en dan heb je echt geen spannende route dus is het alsnog saai.
Requiem19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:17:
[...]

Neotec is van m'n vriendin. Ik heb de Schubert C3 pro. Dat is zo'n beetje de stilste helm die er is.

In mijn ervaring maakt een ruitje vaak het geluid ook erger => turbulentie. Maar zelfs met onze prima vario ruitjes is het af en toe nog best hard. Vooral als je een flinke zijwind hebt.

Maar goed, wij hebben ook paar dagen van 12 uur op de motor gehad.. dan is zelfs een relatief lage geluidsbron belastend.

Als ik terug ben wil ik of een sterker filter / of idd even de boel testen.
De eerste Alpine doppen die ik had lekten na 5 jaar, maar had ook al een tijdje last van mijn oren als ik een hele dag had gereden. Hierdoor nieuwe doppen laten maken met een sterker filter en dat is toch een heel stuk fijner. Volgens mij zijn deze filters voor circuit gebruik bedoeld i.p.v. touring.

[ Voor 36% gewijzigd door Thoit op 11-09-2018 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Dat valt nog mee dan. Ik heb voor de grap wel eens gekeken hoor, met de motor en dan lekker binnendoor:
https://goo.gl/maps/WZmYFexaBKH2

Even bedenken dat ik om 7 uur begin :+

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 11-09-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ardj schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:07:
En wat voor helm heb je? Neotec 2 als ik je foto's zo bekijk? Niet de stilste helm, maar ook absoluut geen lawaaihelm.
Neotec is van m'n vriendin. Ik heb de Schubert C3 pro. Dat is zo'n beetje de stilste helm die er is.

In mijn ervaring maakt een ruitje vaak het geluid ook erger => turbulentie. Maar zelfs met onze prima vario ruitjes is het af en toe nog best hard. Vooral als je een flinke zijwind hebt.

Maar goed, wij hebben ook paar dagen van 12 uur op de motor gehad.. dan is zelfs een relatief lage geluidsbron belastend.

Als ik terug ben wil ik of een sterker filter / of idd even de boel testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:53:
[...]

Die kleding (en helm) zijn gemaakt om met 120+ over een kaasrasp (lees: het asfalt) te schuiven, dan kunnen die paar hagelstenen vast weinig kwaad doen :P.
[...]
De binnenkant van je armen is anders vrij slecht beschermd tegen (grotere) hagelstenen bij de meeste sportjacks, daar zit doorwaai/stretch stof. Zal vast wel iets van aramide inzitten, maar het is erg dun dus de impact voel je wel met 130km/u ;)
En zelfs helemaal mee gekapt: https://www.nu.nl/sport-o...ent-terug-motorsport.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier staat nog meer info ;) MotoGP en WSBK topic

[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 11-09-2018 16:55 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:19

Destruction

(ex-)Automonteur

Woonwerk verkeer, file discussie: * Destruction heeft het geluk in eigen woonplaats te werken en de auto ook niet meer nodig te hebben voor de werkzaamheden zelf. Nu dus lekker op de fiets, met name in de spits zo'n 20-25min voordeel tov de auto :)

En dan valt ineens op hoe makkelijk je 't koekblik pakt, ik gebruik de auto nog maar weinig. Ooit was 't gewoon de eerste keuze, nu is-ie 3e keuze na de fiets en de motor :P Waarbij spullen die niet op de motor mee kunnen, personen die mee moeten en regen een reden zijn om de auto te gebruiken.

Als ik er trouwens vanuit moet gaan dat Fenati juist is vertaald en het verhaal niet is verdraaid, kan-ie wel zielig doen zeg :/ Wie zijn reet brandt...

[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 11-09-2018 17:06 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Blij dat die gast eruit gegooid is en nu zelf het licht ziet dat dit niets voor hem is. " Maar ik zweer dat ik nooit van plan was om hem letsel toe te brengen."... ja jongen, maar je actie gaf toch dat risico en je deed het toch... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik geloof niet dat hij het licht heeft gezien. Het is niet zijn eerste keer dat hij iets geks flikt op het circuit.
(Al was dit wel een stuk erger.)

Maar idd, mooi dat ie opgehoepeld is.

Ik ben wel langer onderweg op de motor dan wanneer ik met de auto ga. Acht km woon werk op een N weg. Dan tel ik wel het aan- en uitkleden, waxen van mijn haren mee.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Vrijdag schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:46:
[...]
Zeker! Zit ook nog pal tegenover het station in het gebouw waar eerst MinSoZa zat. Ik kan het makkelijk fietsen of anders de trein pakken :)
Da’s ook vlak bij mij 👍
Neem aan dat dat maandbedragen zijn?

Loop enigszins op de zaken vooruit (nog met AVB bezig) maar dit via-via, of commerciële verhuur?
Wellicht een linkje?

[edit]
Makkelijker te vinden dan ik dacht 😂
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door TheRookie op 11-09-2018 20:02 . Reden: Google Fu ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

TheRookie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:55:
[...]

Da’s ook vlak bij mij 👍
Neem aan dat dat maandbedragen zijn?

Loop enigszins op de zaken vooruit (nog met AVB bezig) maar dit via-via, of commerciële verhuur?
Wellicht een linkje?
Ja, per maand idd. Vrij plaatsen zonder stroom is €15 en vast met stroom is €30. Je kan ook nog een hele eigen box huren, da's €50 pm.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Vrijdag Hoe groot is zo'n "Box" en hoeveel Kw/h mag je in zo'n "Box" afnemen voordat de overspanning beveiliging er in klapt? ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 63 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.