Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

@wimmel_1 @lolgast
Kan die van mij in de OP
Kawasaki ER-6f bouwjaar 2012 Provincie Zuid-Holland
Werkt beterend!
Dat was het, werd alleen maar zieker. Binnen 2 dagen was mijn bloeddruk nog maar 80/50 volledig uitgedroogd en alles in mijn lijf was een zooitje. Op sterven na was ik dood volgens de ambulanceverpleegkundige.lolgast schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:39:
@Pagman Je staat er bij!
@charrel Wow, dat klinkt behoorlijk heftig
Bleek dus uiteindelijk mijn lijf geen stresshormoon meer te maken tegen bv. koorts. Dat was dus bijna over, nu met extra medicatie knapt het langzaam maar zeker op.
[Voor 5% gewijzigd door charrel op 09-02-2019 17:54]
Heb het ding op een aanhanger gepleurd en naar Ad gebracht. De seals van de vlotterbakken waren waarschijnlijk verrot, zit nu vloeibare pakking tussen. Liep initieel vrij hoerig en heel arm, maar na wat magische clearer via de luchtfilters kwam 'ie ineens los en waar hij eerst op 6k bleef hangen trok trekt hij nu gewoon door.Streepje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:08:
[...]
check even of je vlotternaalden wel afsluiten, die haakjes/pennetjes waar die dingen achter haken verbuigen al als je er naar kijkt, op mijn laatste carb motor verboog die zelfs tijdens het rijden
Moet een beetje rijker afgesteld worden wel want door die open luchtfilters staat de verhouding nu scheef. Maar die collega is blij, er is nog klein werk aan (nieuwe knippers voor, koppelingshendel, afstelling enzo) maar dat gaat hij waarschijnlijk gewoon allemaal zelf doen.
Daar kan ik me dus totaal niks bij voorstellen...
Stationair prima maar zodra je het gas erop gooide kwam 'ie niet boven de 6000 toeren, begon de boel te hangen en onstabiel lopen. Maw waarschijnlijk teveel lucht of ergens vuil in ofzo. Beetje warmdraaien en cleaner door het filter en poef, probeem weg. Zullen wel gremlins geweest zijn.Dryhte schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:48:
[...]
Daar kan ik me dus totaal niks bij voorstellen...
Collega net ge-appt, hij vind het zo wel prima, de olie en vervangingsdelen lever is los mee en gaat hij zelf wisselen. Deze week vind de grote swap plaats

Ik vind het stiekem wel jammer dat de GPz nu alweer gaat

- edit -
Maandag gaat het gebeuren

Ik had er nog nooit van gehoord, je bijnierschors. Maar succes met je herstel! En welkom terug inderdaad (hoewel je volgens niet weken afwezig bent geweest toch?)charrel schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:54:
[...]
Dat was het, werd alleen maar zieker. Binnen 2 dagen was mijn bloeddruk nog maar 80/50 volledig uitgedroogd en alles in mijn lijf was een zooitje. Op sterven na was ik dood volgens de ambulanceverpleegkundige.
Bleek dus uiteindelijk mijn lijf geen stresshormoon meer te maken tegen bv. koorts. Dat was dus bijna over, nu met extra medicatie knapt het langzaam maar zeker op.
Dat lag dan mooi wel aan die specifieke waar je op reed. Was het een 660cc of de 321cc?BvZwolle schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:40:
[...]
De MT03 is wel de slechts remmende motor die ik ooit gereden heb.
Ik heb op beide gereden en beiden hebben echt wel prima remmen. Die van de 660cc helemaal.
Als je echt eens een motor wil hebben met slechte remmen, stap dan eens op een Benelli BN302. Slechtste motor OOIT gereden (en ik heb er iets van 120+ verschillende stuks onder mijn kont gehad). Hopelijk was dat ook exemplarisch.

@charrel beterschap!

Wat zijn nu je vooruitzichten? Omdat je eerder meldde dat je stopt met motorrijden?charrel schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:54:
[...]
Dat was het, werd alleen maar zieker. Binnen 2 dagen was mijn bloeddruk nog maar 80/50 volledig uitgedroogd en alles in mijn lijf was een zooitje. Op sterven na was ik dood volgens de ambulanceverpleegkundige.
Nee, dit was in 2 weken tijd. Vind het lang zat duren.....lolgast schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:13:
[...]
Ik had er nog nooit van gehoord, je bijnierschors. Maar succes met je herstel! En welkom terug inderdaad (hoewel je volgens niet weken afwezig bent geweest toch?)

Ik stop nooit hoor, veels te lekker!HTT-Thalan schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:48:
[...]
Wat zijn nu je vooruitzichten? Omdat je eerder meldde dat je stopt met motorrijden?

[Voor 33% gewijzigd door charrel op 09-02-2019 20:58]
Dus: Koffer eraf, houder eraf, voetsteunen eraf, en klein koffertje erop

Ziet er véél beter uit nu, en ik bespaar ongeveer 7kg mee

Ja, de laatste.Chakotay schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:46:
@JK heb je 120 van die Benelli's gereden, of 120 verschillende motoren?

Kwam er een beetje verrot uit.

--
Ik heb eindelijk een nieuwe accu zowaar eens netjes volgens voorschrift aan de lader gehangen, ipv deze meteen na het vullen (Yuasa accu met los zuur-pack dat je er op prikt en een half uurtje laat staan) direct in de motor te prakken. Het viel me op dat hij na aansluiten om mijn CTek druppellader maar 2 van de 5 lampjes gaf en daar na een paar uur nog steeds op stond, is dat eigenlijk normaal?
Ik ben gewend dat die Yuasa's na het afvullen gebruiksklaar zijn, dit is mijn 5e of 6e accu van dat merk geloof ik. Volgens de handleiding word echter wel aangeraden om ze voor gebruik alsnog helemaal vol zijn, blijkbaar niet voor niets

[Voor 65% gewijzigd door Chakotay op 09-02-2019 21:21]
[Voor 96% gewijzigd door Chakotay op 09-02-2019 21:21]

Heb altijd met topkoffer gereden, op mijn XF650 én op mijn NC700, vind het raar om eens met wat lichters te rijden

Als een kind in een snoepwinkel, erg herkenbaarWoask schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:29:
Vandaag voor het eerst bij Goedhart geweest, mooie zaak! Nu ff sparen voor een Street Triple

Heb wel op de Speed Twin en Street Twin kunnen zitten en god wat is die Speed Twin een gave motor en zit hij fijn. Gewoon perfecte zithouding. Niet lui rechtop, maar ook niet super sportief naar voren. Ook het zadel zat prima. Maar verder, wat een mooie motor is het. Je kunt echt aan alles zien dat Triumph goed zijn best doet om een mooie motor te maken. Nergens plastic te bekennen, alles tot in de puntjes afgewerkt. Ik zie een potentiële kandidaat als volgende motor. Nu nog even ergens geld vandaan toveren

Speed Twin
Street Twin. Deze was ook erg mooi en netjes afgewerkt, maar vond de zithouding toch iets te lui rechtop. Zadelhoogte was ook op maatje @Vrijdag (

Adrenaline moet iedereen wel kennen. Niet alleen nodig om die koekblikker die van baan wisselt in de file te ontwijken, maar ook om je lichaam te alarmeren tijdens infecties en ontstekingen.lolgast schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:13:
[...]
Ik had er nog nooit van gehoord, je bijnierschors. Maar succes met je herstel! En welkom terug inderdaad (hoewel je volgens niet weken afwezig bent geweest toch?)
@charrel Chronisch last van of was dit een one-off?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Die Speed TwinLeviathius schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:48:
Vandaag dus een bezoekje gebracht aan de lokale Triumph dealer om de nieuwe Speed Twin en vernieuwde Street Twin te bekijken. Helaas vanwege het weer (harde wind, kans op regen) was het niet mogelijk om een proefritje te maken. Máár hij zei dat als ik over 1 of 2 weken zou bellen ze graag een proefrit wilden regelen. Dat is dus fijn!
Heb wel op de Speed Twin en Street Twin kunnen zitten en god wat is die Speed Twin een gave motor en zit hij fijn. Gewoon perfecte zithouding. Niet lui rechtop, maar ook niet super sportief naar voren. Ook het zadel zat prima. Maar verder, wat een mooie motor is het. Je kunt echt aan alles zien dat Triumph goed zijn best doet om een mooie motor te maken. Nergens plastic te bekennen, alles tot in de puntjes afgewerkt. Ik zie een potentiële kandidaat als volgende motor. Nu nog even ergens geld vandaan toveren.
Speed Twin
[Afbeelding: Speed twin mcr]
Street Twin. Deze was ook erg mooi en netjes afgewerkt, maar vond de zithouding toch iets te lui rechtop. Zadelhoogte was ook op maatje @Vrijdag (), niks mis mee, maar vond het toch iets te laag. Zo jammer, want het is echt een mooie motor. Wellicht maakt ie het goed met rijden
![]()
[Afbeelding: Street twin mcr]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

stevig windje trouwens, toch wel leuk weer eens te rijden

Het wordt blijkbaar chronisch, je bijnierschors maakt cortisol/hydrocortison wat op de langere termijn inderdaad je lijf beschermt/in actie laat komen tijdens ziekte en bv trauma(iets breken).Grubeater schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:59:
[...]
Adrenaline moet iedereen wel kennen. Niet alleen nodig om die koekblikker die van baan wisselt in de file te ontwijken, maar ook om je lichaam te alarmeren tijdens infecties en ontstekingen.
@charrel Chronisch last van of was dit een one-off?
Mijn adrenaline werkt nog wel. Van de week weer naar de internist voor verder onderzoek en waar het precies vandaan komt.
Vriend van me heeft net een Triumph street scrambler 900 opgehaald uit België.Maegrim schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:20:
die scrambler 1200 van triumph vind ik wel mooi
Gaat ie van de week op kenteken zetten, wat een mooie machine maar alleen die 55pk is erg jammer. Wat ze ook zeggen over de soepelheid en koppel. Is er eentje uit 2017 in het rood grijs:
[Voor 29% gewijzigd door charrel op 10-02-2019 09:22]
Ik dacht al dat ik de enige was. Maar de laatste jaren zijn de Yamaha transformers en de Kawasaki echt lelijk. Bij de Katana kan ik het mooie ook niet in zien. Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen smaakDrivinUCrazy schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:33:
Ik ben ook weer geen fan van de Transformer Kawa en Yamaha's. Die zijn weer het andere uiterste.

Maar ik heb dan ook de filosofie "als je hard rijdt is is het sneller voorbij en kan niemand je zien"

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Gaat er meer om dat het 900cc is en minder pk's levert dan jouw 650cc. Hoe krijgen ze het voor elkaar, maar anders was de stap naar de 1200 te klein waarschijnlijk. Vriend van me heeft al een andere nokkenas besteld om richting de 70pk te gaan. Die lepelen we er na het invoeren even in.Vrijdag schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:34:
@charrel die Triumph is ook best mooi zeg! Over pk zou ik me dan weer minder druk maken. Mijn Hawkje heeft ook maar iets van 58 ponies (inmiddels zal dat wel minder zijn) maar voor wat ik er mee doe, plezierritjes en posen, is het prima voldoende.
Maar ik heb dan ook de filosofie "als je hard rijdt is is het sneller voorbij en kan niemand je zien"
Ah op die manier. Dat is wel vreemd inderdaad. Nu stel ik vast een hele domme vraag maar betekent dat dan dat die motor zuiniger is (zo standaard)?charrel schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:12:
[...]
Gaat er meer om dat het 900cc is en minder pk's levert dan jouw 650cc. Hoe krijgen ze het voor elkaar, maar anders was de stap naar de 1200 te klein waarschijnlijk. Vriend van me heeft al een andere nokkenas besteld om richting de 70pk te gaan. Die lepelen we er na het invoeren even in.
[Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 10-02-2019 11:05. Reden: Specifieker]
Haha, uhmm, beneden ben k lekker snel thuis... maar scheuren al die motorjosti's vol gas langs natuurlijk... doe maar bovenaan dan.Chakotay schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:58:
@SmurfLink sure, wil je onderaan of bovenaan de berg?
Al die mensen die nu wel motorrijden bedoel je?SmurfLink schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:30:
motorjosti's

*epic_gram is happy.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Hebben jullie vandaag nog een rondje off-road gemaakt? Hier haakte iedereen af, dus alles staat nog vers in het vetHTT-Thalan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:54:
[...]
Al die mensen die nu wel motorrijden bedoel je?.
Ik kon er niet bij zijn dus ik weet het nietThoit schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:19:
[...]
Hebben jullie vandaag nog een rondje off-road gemaakt? Hier haakte iedereen af, dus alles staat nog vers in het vet

Ja, zat vrijdag nog op zo'n 1200 XE, maar die zijn best wel fors..Maegrim schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:20:
die scrambler 1200 van triumph vind ik wel mooi
Wel erg geile machines, die nieuwe Scramblers en Speed twin

Wachten op het knipperlichtrelais duurt lang trouwens, wil er weer op uit met de Speed 4
[Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 10-02-2019 13:01]
[Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2019 18:25]
Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

Ad heeft een Alpje van de dood kunnen redden van een oude man die er ooit rallys op reed maar dat zelf nu (ook) niet meer kan. Ding heeft een hoop meegemaakt maar kan nog een ronde mee. De noodzakelijke vervangingen om hem weer rijdend te hebben zijn aangepakt, dus nu is de vraag of we er een baasje voor vinden.
Jazekers! Ik ga op de donderdag overdags samen met 2 vrienden. Zijn te herkennen aan zwart/grijze hoodies met daarop mijn Youtube kanaal naam. Proberen wat voor elkaar te krijgen bij de importeursUberdude schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:25:
zijn er nog mensen die naar de motor beurs in utrecht gaan ?

Ik ga er zaterdag eens heen, eens zien wat er bij onze noorderburen te beleven valtUberdude schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:25:

Doe de groeten aan Jonne op de gs-club stand. Staan daar vlakbij volgens mij!HTT-Thalan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 07:30:
Ik ben er vrijdag en sta in de avond ook van 6 tot 10 als bemanning voor de Transalp club, stand C024. Herkenbaar aan de baard.
Die regelt altijd de gs club stand.
[Voor 5% gewijzigd door charrel op 11-02-2019 08:27]
Ik heb de afgelopen 5 jaar 2 verschillende Moto Guzzi's gereden zonder grote problemen, ik had een model uit 2004 en nu uit 2011, die uit 2004 had nog wel eens de neiging af te slaan, maar dat was ook weer opgelost door de dealer waar ik hem heb gekocht. De 2011 Stelvio die ik nu heb heb ik nog geen enkel probleem mee gehad.Secsytime schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:31:
Vind de nieuwe v85 TT ook wel erg mooi, ben benieuwd wat die gaat kosten in NL. Hoe is de betrouwbaarheid van Moto Guzzi over het algemeen?
Tegenwoordig zit het wel goed met de techniek bij Moto Guzzi, zeker als je een net nieuw ontworpen V85TT gaat kopen gok ik.
Het enige waar ik van baal is dat ze bijna geen aanbod meer over houden, ik wil over n paar jaar wel een nieuwere Moto Guzzi allroad, maar die hebben ze niet (meer). De V85 is een optie maar die vind ik net weer iets te klein nu ik de 1200 van m'n Stelvio gewend ben.
🇺🇦
Oke laat maar.. ik moet eerst zoeken dan bericht plaatsen

https://www.motorbeursutr...Bezoeker/Plattegrond.aspx
[Voor 22% gewijzigd door Leviathius op 11-02-2019 09:02]
Loctite of anders haarspray er op, dan vastschroeven en even laten drogen?R0y. schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:12:
[...]
Ja. Hoopte stiekem dat ik vandaag eindelijk m'n nieuwe rem en koppelingshendel kon gaan testen maar helaas. Ik moet ook nog nieuwe bar end mirrors hebben. Ik had eerst zoals hieronder, en was erg tevreden over het zicht (ik zag meer als in mijn rijoma spiegels!!) enkel durf ik ze niet meer te bestellen nadat er 1 is los/kapot getrild op de autobahn![]()
[Afbeelding]
Ik heb mijn bar ends bij Goedhart gekocht trouwens. Waren dacht ik iets van €30 per stuk maar ik kan ze op de site niet meer vinden.

Ik ben er ook vrijdag, vanaf de middag met 3 motormaatjes.
Doel van de dag: Een nieuw blauwen leren jack, mijn huidige valt echt in stukjes uit elkaar (nepleren gewoon jack, 5+ jaar oud) dus nu moet er een motorgeschikte voor in de plaats komen.

Als dat binnen budget valt komt er nog een motorjeans bij, en even kijken of ik de RAM mount daar met korting kan krijgen. Anders bestel ik die gewoon online.
Gebruiken jullie ook ledervet of iets dergelijks voor de lederen motorkleding?
[Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 11-02-2019 09:26]

Je moet dan ook wel een witte helm en witte laarzen hebben he. En eigenlijk een witte broekSmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:24:
[...]
Ik ben er ook vrijdag, vanaf de middag met 3 motormaatjes.
Doel van de dag: Een nieuw blauwen leren jack, mijn huidige valt echt in stukjes uit elkaar (nepleren gewoon jack, 5+ jaar oud) dus nu moet er een motorgeschikte voor in de plaats komen.maarja kleurtjes zijn lastig met motorkleding. Hoewel ik vorig jaar mijn smurfblauwe textieljack daar ook heb gevonden voor een prikkie.
Als dat binnen budget valt komt er nog een motorjeans bij, en even kijken of ik de RAM mount daar met korting kan krijgen. Anders bestel ik die gewoon online.

Ik ga donderdagmiddag met twee vrienden. Even rondneuzen en daarna wat eten in Utrecht

[Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 11-02-2019 09:28]
Haha, ja die hoop heb ik zeker. Alleen wordt het weer een uitdaging om dan een goed passende te vinden.Chakotay schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:27:
@SmurfLink een blauwe motorjeans moet vast te vinden zijn!

@Vrijdag Ja eigenlijk wel he.

[Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 11-02-2019 09:34]
Leviathius schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:32:
Voor degenen die een proefrit willen maken op de beurs, hier alvast een overzicht met de te berijden modellen

(motor!)

Stiekem zou ik die zero wel vet vinden....Leviathius schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:32:
Voor degenen die een proefrit willen maken op de beurs, hier alvast een overzicht met de te berijden modellen (motor!): https://www.motorbeursutr...eschikbare%20modellen.pdf (let op = downloadlink)
Nee, ik sla over. Weinig nieuws te zien. Ik ga liever naar een show/beurs zoals Goedhart het organiseert.Uberdude schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:25:
Jij wilt zeker een proefritje op deze modellen maken?
Geen rood haar maar ach, beggars can't be choosersChakotay schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:53:
[...]
Jij wilt zeker een proefritje op deze modellen maken?

Fixed. En neen

Ik hou ervan, technoretro. Geen idee hoe die gaat verkopen, de Cb1000r is goed verkocht sinds 2009 en die had ook een uitgesproken modern streetfighter design.Chakotay schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:08:
Ze hadden overigens ook de nieuwe Suzuki Katana staan:
[Afbeelding]
Is het erg als ik die echt heel erg lelijk vind?
Het was lekker druk gisteren bij Goedhart. Weer heerlijk gesnuffeld

Weet iemand wie de achterbruggen bij Yamaha voor de R1(M) aan elkaar bakt? Lelijk laswerk en slecht passend plaatstaal met viezigheid van het lassen ONDER de blanke lak

Dat hebben ze allemaal. Inclusief de mijneSniperGuy schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:29:
[...]
Ik hou ervan, technoretro. Geen idee hoe die gaat verkopen, de Cb1000r is goed verkocht sinds 2009 en die had ook een uitgesproken modern streetfighter design.
Weet iemand wie de achterbruggen bij Yamaha voor de R1(M) aan elkaar bakt? Lelijk laswerk en slecht passend plaatstaal met viezigheid van het lassen ONDER de blanke lak![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leerdoekjes van de action 👍🏻SmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:24:
[...]
Ik ga overigens niet naar de beurs, steek die centen wel in een tank benzine om er doorheen te jagen met de motor

The tweaker formaldehyde known as Raym09
Als iemand die werkt in een lashal waar onder andere RVS gelast wordt voor voedingsindustrie dus retestrak is dit echt cringeSniperGuy schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:29:
[...]
Ik hou ervan, technoretro. Geen idee hoe die gaat verkopen, de Cb1000r is goed verkocht sinds 2009 en die had ook een uitgesproken modern streetfighter design.
Weet iemand wie de achterbruggen bij Yamaha voor de R1(M) aan elkaar bakt? Lelijk laswerk en slecht passend plaatstaal met viezigheid van het lassen ONDER de blanke lak![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]

Anyhoe, even terug komen op mijn knipperlicht issues, onderstaand is hoe het is aangesloten (schematisch dan)
De led knippers worden afgetakt vlak voor de reguliere knipperlichten met normale bolletjes, zou het volstaan om na de aftakking een weerstandje te plaatsen?
Ja dat was wel duidelijk na het zien van 2x een R1M en een normale matzwarte R1

Anno 2019 moet dat toch beter kunnen?
Jep! Helaas kunnen wij alleen op zaterdag.Uberdude schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:25:
Mijn vriendin staat trouwens van 11:00 - 12:30 bij de motormeiden 'Meet en Greet', ook om even over onze lange motorreis van vorig jaar te vertellen.
Als vrouwelijke motorrijder krijg je nu eenmaal wat meer aandacht dan als man, want ik ben nergens voor gevraagd

Motormeiden meet en greet?Requiem19 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:58:
[...]
Jep! Helaas kunnen wij alleen op zaterdag.
Mijn vriendin staat trouwens van 11:00 - 12:30 bij de motormeiden 'Meet en Greet', ook om even over onze lange motorreis van vorig jaar te vertellen.
Als vrouwelijke motorrijder krijg je nu eenmaal wat meer aandacht dan als man, want ik ben nergens voor gevraagd

Check de roze vlakken op de MBU plattegrond. Ook is er een meiden stand in de importeurs hal.SmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Motormeiden meet en greet?waar kan ik meiden scoren met eensgezinde dames spreken?
Ik begin meer en meer te vermoeden dat je eigenlijk, stiekem, een vent bentSmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Motormeiden meet en greet?waar kan ik meiden scoren met eensgezinde dames spreken?

https://www.motormeiden.tv/ontmoet-jouw-idool/SmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:05:
[...]
@gravelforbreakfast
Een rijbewijs halen en dan meteen meer dan 30.000 km rijden op mijn Africa Twin 750. Dat had ik nooit gedacht, aldus Janneke. Het werd een episch avontuur van Amsterdam naar Kathmandu, dwars door Centraal Azië met haar brute Pamir gebergte, warme gastvrijheid in Iran en prachtige natuur. Ontzettend stoer! Tijd om de volgende trip te plannen.
[Voor 40% gewijzigd door Requiem19 op 11-02-2019 11:09]
Ik dacht eerst daar hebben we @Vrijdag weer hoor.... Oh nee toch nietSmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:05:
[...]

(al wil hij vast wel je wingman zijn

TeamworkRaym09 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:22:
[...]
Ik dacht eerst daar hebben we @Vrijdag weer hoor.... Oh nee toch niet
(al wil hij vast wel je wingman zijn)

Ervan uitgaande dat de gewone en LED-knipperlichten parallel zijn aangesloten, maakt het niet uit waar de weerstand komt. Gewoon de meest praktische plek uitkiezen.Rubman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:39:
[...]
De led knippers worden afgetakt vlak voor de reguliere knipperlichten met normale bolletjes, zou het volstaan om na de aftakking een weerstandje te plaatsen?
Weet je al zeker dat het met de weerstanden goed gaat werken?
Nee, maar het is een imho simpelere oplossing dan een nieuw relais ertussen.Joepla schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:36:
[...]
Ervan uitgaande dat de gewone en LED-knipperlichten parallel zijn aangesloten, maakt het niet uit waar de weerstand komt. Gewoon de meest praktische plek uitkiezen.
Weet je al zeker dat het met de weerstanden goed gaat werken?
Want die moet ik a zoeken en B de juiste vinden om met beide te werken en goed aan te sluiten etc.
Weerstandje is kwestie van ertussen frotten en klaar bij wijze van. Als het dan niet werkt is het een paar euro en kan ik altijd nog de lastigere oplossing gaan uitdokteren.
*tenzij je een oudere motor of een motor hebt waarbij het verklikkerlichte o phet dashboard 'anders' aangesloten is.
Dan is dat misschien toch de betere oplossing.SniperGuy schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:41:
Ik ben van mening dat weerstanden lapmiddelen zijn, het relais is het probleem. Vervang dat voor een belastingonafhankelijk relais en je bent overal vanaf*
*tenzij je een oudere motor of een motor hebt waarbij het verklikkerlichte o phet dashboard 'anders' aangesloten is.
Is het dan echt een kwestie van het oude relais vervangen voor een nieuwe belastingonafhankelijke?
Plug & Play zegmaar?
Ik dacht namelijk dat dat ging bijten met mijn led knippers en ik er juist 1 bij moest zetten omdat ik zowel led als gewoon heb.
Verklikkerlichtje heb ik er 2 van op het dashboard, links en rechts apart.
De tweewieler is trouwens een VFR800 uit 2001 dus wel wat oud maar niet antiek

[Voor 4% gewijzigd door Rubman op 11-02-2019 11:47]

Heeft iemand toevallig interesse in een gloednieuwe Yuasa YTX-12BS accu? Die had ik hiervoor gekocht, maar blijkbaar moet er de net wat plattere YT12B-BS in... Derp.
In principe is een elektronisch relais compleet onafhankelijk van de gebruikte lampen/LEDs en plug and play. Betrouwbaarder: waarschijnlijk niet.
[Voor 3% gewijzigd door Joepla op 11-02-2019 11:58]
Dan zal het denk ik een 3 polig relias zijn (als je alarmlichten hebt en blijven knipperen als je het contact uitzet is het een 4 polige).Rubman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Dan is dat misschien toch de betere oplossing.
Is het dan echt een kwestie van het oude relais vervangen voor een nieuwe belastingonafhankelijke?
Plug & Play zegmaar?
Ik dacht namelijk dat dat ging bijten met mijn led knippers en ik er juist 1 bij moest zetten omdat ik zowel led als gewoon heb.
Verklikkerlichtje heb ik er 2 van op het dashboard, links en rechts apart.
De tweewieler is trouwens een VFR800 uit 2001 dus wel wat oud maar niet antiek
Je zal echt even moeten kijken bij een toko die die dingen kan leveren of het plug-play is, mijn ervaring met Honda is dat over het algemeen wel het geval (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld de 600RR en 954) waarbij het relais een elektronische schakeling in je dashboard is)

En: Ik heb hem gestart gekregen zojuist! Hij vond ergens nog een standaard in een doos (jiffy) dus die kreeg ik erbij. Heb alle nog te plaatsen delen bij de Kawa meegegeven, helaas liep die vanmorgen toch weer kut

Ik ben in ieder geval heel gelukkig met mijn moddermonster. Er moet nog een beurt uitgevoerd worden en de zuiger + slijtagedelen zijn 100 uur geleden gewisseld, maar ik ga er eerst een paar keer mee spelen om te bekijken wat ik allemaal aan wil pakken. Eerst technisch op orde brengen en dan misschien ook optisch.
Maarre: vraagje! Het ding heeft een kenteken, en werkende voor- en achterverlichting, maar geen knippers. Moet dat wel? Er zit volgens mij niet eens een knipperbediening op het stuur... alleen licht. De toeter doet het niet, dat is volgens mij sowieso wel verplicht.
Jammer, past niet op de ER 6F 2014. Anders had ik hem graag van je overgenomen.Chakotay schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:55:
Zo, nieuw speelgoed is binnen:
[Afbeelding: Ducati 749]
Heeft iemand toevallig interesse in een gloednieuwe Yuasa YTX-12BS accu? Die had ik hiervoor gekocht, maar blijkbaar moet er de net wat plattere YT12B-BS in... Derp.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ik kom ook wel even langs de transalp stand dan, als ik eraan denk.HTT-Thalan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:07:
[...]
Ik begin meer en meer te vermoeden dat je eigenlijk, stiekem, een vent bent.

Thanks @Leviathius , maar even een Xje op de kaart zetten dat we daar de schat kunnen vinden. Ik ga met 2 gozers dus die kunnen het sowieso ook wel waarderen.
Nou voor wat ik hier hoor kan ik beter zijn wingman zijn!Raym09 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:22:
[...]
Ik dacht eerst daar hebben we @Vrijdag weer hoor.... Oh nee toch niet
(al wil hij vast wel je wingman zijn)

[Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 11-02-2019 12:46]
twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
[Voor 11% gewijzigd door lolgast op 11-02-2019 12:54. Reden: quote bron aangepast]
Hal-lo Ninjagirl!Requiem19 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:09:
[...]
https://www.motormeiden.tv/ontmoet-jouw-idool/
@gravelforbreakfast
Een rijbewijs halen en dan meteen meer dan 30.000 km rijden op mijn Africa Twin 750. Dat had ik nooit gedacht, aldus Janneke. Het werd een episch avontuur van Amsterdam naar Kathmandu, dwars door Centraal Azië met haar brute Pamir gebergte, warme gastvrijheid in Iran en prachtige natuur. Ontzettend stoer! Tijd om de volgende trip te plannen.

2002, helaas. Ook daar moet ik aan de slag duslolgast schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:46:
@HTT-Thalan Van welk jaar is dat apparaat?
[...]

SmurfLink schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:45:
[...]
Nou voor wat ik hier hoor kan ik beter zijn wingman zijn!

Wel irritant dat je dus ook zelf iets van een schakelaar moet fabriceren die eenvoudig te bedienen isHTT-Thalan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:48:
[...]
2002, helaas. Ook daar moet ik aan de slag dus.

We fabriceren wel wat, of ik vervang de unit.lolgast schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:01:
[...]
Wel irritant dat je dus ook zelf iets van een schakelaar moet fabriceren die eenvoudig te bedienen is
Controleert geen enkele agent op. Gewoon inschrijven voor OTR ritten en gassssHTT-Thalan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:48:
[...]
2002, helaas. Ook daar moet ik aan de slag dus.

Asus Zenbook i7 256gb
Ik ga er ook geen asfalt mee rijden, ten hoogste verbindingsstukjes. Als ik ergens een rit heb gaat dat ding gewoon op de aanhanger, hier zitten zulke noppen onder dat is geen doen buiten het terrein.Ghostrider schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:10:
[...]
Controleert geen enkele agent op. Gewoon inschrijven voor OTR ritten en gassss
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dit topic is gesloten.