Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.161 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:19

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:22:
@Vrijdag Hoe groot is zo'n "Box" en hoeveel Kw/h mag je in zo'n "Box" afnemen voordat de overspanning beveiliging er in klapt? ;)
maw: Hoe snel krijg ik gezeur als ik er een compressor etc neer zet? :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:45
@wimmel_1 ziet een nieuwe inkomstenbron ontstaan? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:25:
@wimmel_1 ziet een nieuwe inkomstenbron ontstaan? :P
Minen jongûh..... Op kosten van de Haagse binnenstad moet dat gewoon kunnen, toch? 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
We kunnen er ook gewoon planten in gaan kweken, maar..... Dat geeft weer zo'n overlast qua geurtjes voor de omgeving.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Gewoon verkopen als verwarmde motorstalling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:31:
Gewoon verkopen als verwarmde motorstalling :+
Greenhouse Effect....Me Like :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:32:
[...]

Greenhouse Effect....Me Like :9
Ik zie mogelijkheden. Gewoon met een aardige speaker continu motorgeluiden afspelen. Dat verklaart dan meteen de warme lucht :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:36:
[...]

Ik zie mogelijkheden. Gewoon met een aardige speaker continu motorgeluiden afspelen. Dat verklaart dan meteen de warme lucht :Y
Om er even wat meer serieus op in te gaan: Ik mag hopen dat ze de "stroomvoorziening" daar wél een beetje op orde hebben en dat er met afzonderlijke groepen pér "Box" gewerkt wordt welke bijv. max. 0,5A kunnen leveren. Op die manier sluit je al uit dat er weinig anders meer gelijktijdig aangesloten wordt dan bijv. één druppellader en een "Hallo-Géén" lampje.

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-09-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@SmurfLink Ik heb ze nagekeken voor je, maar ben bang dat ze niet gaan passen op jouw motor, van buiten zien ze er hetzelfde uit, maar 'van binnen' niet.

S1000RR: https://www.rg-racing.com...ductFields/pdf1232_60.pdf
ER-6F: https://www.rg-racing.com...ductFields/pdf1483_60.pdf

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ah da's jammer @noes maar dankjewel voor het kijken. Ook handig die handleiding even te zien, ik had geen idee dat ik de kuip eraf moest halen hiervoor. Dat maakt het wel een slagje moeilijker dan ik dacht!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:22:
@Vrijdag Hoe groot is zo'n "Box" en hoeveel Kw/h mag je in zo'n "Box" afnemen voordat de overspanning beveiliging er in klapt? ;)
Ik heb geen flauw idee, ben ook maar een simpele eindgebruiker :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Requiem19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:17:
[...]

Neotec is van m'n vriendin. Ik heb de Schubert C3 pro. Dat is zo'n beetje de stilste helm die er is.

In mijn ervaring maakt een ruitje vaak het geluid ook erger => turbulentie. Maar zelfs met onze prima vario ruitjes is het af en toe nog best hard. Vooral als je een flinke zijwind hebt.

Maar goed, wij hebben ook paar dagen van 12 uur op de motor gehad.. dan is zelfs een relatief lage geluidsbron belastend.

Als ik terug ben wil ik of een sterker filter / of idd even de boel testen.
Met 12 uur kan ik me voorstellen dat alles op een gegeven moment herrie gaat maken. Je hoort de hele dag door dezelfde frequentie, dus gok dat je oren het gewoon zat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:14

A13X

Dude

SmurfLink schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:04:
Dat maakt het wel een slagje moeilijker dan ik dacht!
Ben de gek, dat is niet meer als opletten/uitzoeken waar het vast zit. Loshalen en losklikken met beleid. En goed uit de weg neerleggen waar het niet kan beschadigen. (dus niet op een rotonde :+ )

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Even checken met jullie gezamenlijke motor-ervaring:

Diversion 600 of 900, Cardan is mooi, maar met een ketting heb ik geen moeite, verbruik lijkt gek genoeg vergelijkbaar (met een rustige rechterhand uiteraard) dus is de 900 dan de betere keuze qua levensduur? Zijn er nog andere verschillen om te overwegen?

Ik zit er toch aan te denken om een woon-werk sletje ernaast te zetten we zitten natuurlijk in 'prime buying season'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Allebei zijn bulletproof motoren (op de zwakke punten specifiek na dan), denk de versie met cardanas minder gevoelig is voor pekel edg, maar gezien de leeftijd is een ketting wisselen wat cheaper dan stukken aan de cardanas. Plus een ouder cardan systeem is niet echt geweldig rijden, maar dat kan een persoonlijke voorkeur/gewenning zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:11:

Diversion 600 of 900, Cardan is mooi, maar met een ketting heb ik geen moeite, verbruik lijkt gek genoeg vergelijkbaar (met een rustige rechterhand uiteraard) dus is de 900 dan de betere keuze qua levensduur? Zijn er nog andere verschillen om te overwegen?

Ik zit er toch aan te denken om een woon-werk sletje ernaast te zetten we zitten natuurlijk in 'prime buying season'.
Als je écht zorgeloos wil kunnen gaan commuten met een motorfiets dan zou ik de keuze, vooropgesteld dat beide fietsen motorisch gewoon oké zijn, op die Diversion 900 mét cardan aandrijving laten vallen.

Je kunt eventueel ook nog naar een Honda NT650-V (Deauville) gaan kijken, dat ding is ook redelijk bulletproof en komt uit dezelfde periode (eind jaren '90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:22:
[...]

Als je écht zorgeloos wil kunnen gaan commuten met een motorfiets dan zou ik de keuze, vooropgesteld dat beide fietsen motorisch gewoon oké zijn, op die Diversion 900 mét cardan aandrijving laten vallen.

Je kunt eventueel ook nog naar een Honda NT650-V (Deauville) gaan kijken, dat ding is ook redelijk bulletproof en komt uit dezelfde periode (eind jaren '90).
Ik twijfel heel erg wat wijsheid is. Een NC750 gaat zich op korte termijn niet terugverdienen, dus het moet goedkoper. Ik ga de winter gewoon lekker met de Alp rijden denk ik (is er prima geschikt voor) maar als ik dat te lang doe blijft er niks van over (motorisch, qua kilomerstand). Bovendien is die juist mooi voor lange offroad ritten. Dus dan denk ik, een 250-600cc simpel ding erbij met een laag verbruik.

Maar volgens die logica kan ik ook accepteren dat er na de Alp wel weer aan andere motor komt, de Alp gewoon 'op' rijden en er een andere motor naast zetten juist voor offroad. Zie zojuist bv een Yamaha WR450F staan voor 1800 euro. Maar die hebben weer een hoop aanpassingen nodig om er werkpaarden van te maken met flink wat bagage. En drie motoren kan ik niet kwijt O+.

Er is een hoop werk en tijd in die Alp gegaan maar het is maar spul natuurlijk, ik moet me er niet teveel aan hechten. Zolang ik maar wel mijn offroad ritten kan blijven doen náást mijn woon-werk verkeer.

https://www.motoroccasion...nda-cbf-250-m1287877.html

Zo'n ding loopt óók 1 op 30 en heeft voor woon-werk alleen maar een topkoffer (of een paar zijkoffers) nodig en dan ben ik klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-09-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Ik reed vanmorgen ook op een onverharde zand/steentjes weg. Vol hobbels en kuilen, maar juist vlak daarvoor verloor ik m'n kentekenplaat :+
Rijinstructeur weer terug rijden want door al het stof zag hij hem niet vallen. En toen maar even 20 minuten incl. snelweg zonder kentekenplaat gereden :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Die WR450-F voor €1800,- zou ik sowieso éérst even helemaal uit elkaar (laten) halen voordat ik 't ding überhaupt een kans tot aanschaf zou geven... Geweldig fijne fietsen maar: Onderhoud wordt helaas niet altijd even netjes uitgevoerd bij die dingen zodat je er vaak een hoop onkosten aan gaat krijgen (als je niet weet wát je koopt).
timmie271 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:32:
Ik reed vanmorgen ook op een onverharde zand/steentjes weg. Vol hobbels en kuilen, maar juist vlak daarvoor verloor ik m'n kentekenplaat :+
Rijinstructeur weer terug rijden want door al het stof zag hij hem niet vallen. En toen maar even 20 minuten incl. snelweg zonder kentekenplaat gereden :P
Die les was dan toch wel gratis voor je, hoop ik? Lijkt me niet dat je hier iets van geleerd hebt wat je op een AVD examen bij het CBR kan gebruiken >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 11-09-2018 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:34:
Die les was dan toch wel gratis voor je, hoop ik? Lijkt me niet dat je hier iets van geleerd hebt wat je op een AVD examen bij het CBR kan gebruiken >:)
Kon nu tenminste wel plankgas langs de flitspaal oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:52:
[...]

Kon nu tenminste wel plankgas langs de flitspaal oOo
Dat kun je in principe AL-TIJD, hé .... :P

Probleem is vaak alleen dat de postbode je huis naderhand alsnog weet te vinden met een brief vanuit Leeuwarden waarin verzocht wordt om wat Euro's over te maken naar 't CJIB óf erger nog: Een uitnodiging voor een bezoekje aan een mooi statig gebouw waar Mevr. Justitia d'r zetel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:55:
[...]

Probleem is vaak alleen dat de postbode je huis naderhand alsnog weet te vinden met een brief vanuit Leeuwarden waarin verzocht wordt om wat Euro's over te maken naar 't CJIB óf erger nog: Een uitnodiging voor een bezoekje aan een mooi statig gebouw waar Mevr. Justitia d'r zetel heeft.
Voorlopig staat de teller van brieven uit Leeuwarden op 0 en dat wil ik graag zo houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 07:13
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:28:
[...]

Er is een hoop werk en tijd in die Alp gegaan maar het is maar spul natuurlijk, ik moet me er niet teveel aan hechten. Zolang ik maar wel mijn offroad ritten kan blijven doen náást mijn woon-werk verkeer.

Zo'n ding loopt óók 1 op 30 en heeft voor woon-werk alleen maar een topkoffer (of een paar zijkoffers) nodig en dan ben ik klaar.
Beter voor een CBR 250R gaan, pak vlotter zeker op de snelweg en een verbruik van 3.5l/100km is zonder op het verbruik te letten altijd wel mogelijk. Verder kost onderhoud en aanschaf ook amper iets. Ben er zeer tevreden van als goedkoop werkpaardje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
corewillem schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:02:
[...]

Beter voor een CBR 250R gaan, pak vlotter zeker op de snelweg en een verbruik van 3.5l/100km is zonder op het verbruik te letten altijd wel mogelijk. Verder kost onderhoud en aanschaf ook amper iets. Ben er zeer tevreden van als goedkoop werkpaardje ;)
Ik neig wel naar minder cc inderdaad... Ik kom met de alp ook zelden boven de honderd als ik woon werk rij. Deels om verbruik maar ook gewoon door de drukte. Boeit me ook niet, is prima zo.

Dan rest de vraag natuurlijk, kan het ook op een 125? Dan ben je natuurlijk spekkoper :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 07:13
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:08:
[...]

Ik neig wel naar minder cc inderdaad... Ik kom met de alp ook zelden boven de honderd als ik woon werk rij. Deels om verbruik maar ook gewoon door de drukte. Boeit me ook niet, is prima zo.

Dan rest de vraag natuurlijk, kan het ook op een 125? Dan ben je natuurlijk spekkoper :7.
Heb het zelf lang op een 125 gedaan, kan ook wel maar comfortabel is het niet en door de kortere onderhoudsintervallen ( vaak om de 6000km oliewissel en vaak klepjes stellen) komt het duurder uit dan de CBR 250R, heeft ook officieel onderhoudsintervallen van 6000km maar daar wordt eigenlijk buiten wat dingen nakijken niets gedaan kan je prima zelf (doe het overigens zelf gewoon elke 10-12.000....). Oliewissel om de 12.000km. Blokken zijn als je ze standaard laat praktisch onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@HTT-Thalan jen je de BMW F650? Lijkt me meer iets voor je, zelfde budget en volgens spritmonitor ook vrij zuinig met gemiddeld 4,28l/100km.

Voorbeeldje: https://www.autoscout24.n...cd-77d46c09e2aa?cldtidx=2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dit gebeurt er als je een kettingset laat vervangen bij een zaak die geen kennis van allroads heeft.
Kale uitgaande as.
Dit is de uitgaande as van een Honda Transalp XL700V 4000km na het vervangen van de kettingset. Helemaal kaal. :X
Waarschijnlijk hebben ze een verkeerd tandwiel gemonteerd en de ketting te strak gespannen. Door het slecht passende tandwiel en de te hoge kettingspanning zijn bij het optrekken en bij het afremmen op de motor de vertanding op de uitgaande as beschadigd geraakt en zelfs helemaal afgesleten.

Heel zuur voor het mede-Transalpclub lid waarvan deze motor is. Er zijn twee oplossingen: Het onderblok splitsen en een nieuwe uitgaande as monteren of een ander motorblok monteren. De eerste oplossing kost veel in onderdelen en manuren. De tweede oplossing is ook duur, maar blokken van de 700 zijn nog niet veel te vinden aangezien het model nog vrij nieuw is.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yikes, dit is ook bij BMW's met cardan een ding. Ik heb om die reden molybdeen disulfide vet staan met 70% moly erin. Helaas kom ik niet zomaar bij de splines van de motor of de bak, maar die in de cardan krijgen minimaal 1x per jaar even een lik moly.

Defacto is er bij zo'n defect maar één kosteneffectieve oplossing en dat is een Haynes en een goede set gereedschap :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:19:
Dit gebeurt er als je een kettingset laat vervangen bij een zaak die geen kennis van allroads heeft.
[Afbeelding: Kale uitgaande as.]
Dit is de uitgaande as van een Honda Transalp XL700V 4000km na het vervangen van de kettingset. Helemaal kaal. :X
Waarschijnlijk hebben ze een verkeerd tandwiel gemonteerd en de ketting te strak gespannen. Door het slecht passende tandwiel en de te hoge kettingspanning zijn bij het optrekken en bij het afremmen op de motor de vertanding op de uitgaande as beschadigd geraakt en zelfs helemaal afgesleten.

Heel zuur voor het mede-Transalpclub lid waarvan deze motor is. Er zijn twee oplossingen: Het onderblok splitsen en een nieuwe uitgaande as monteren of een ander motorblok monteren. De eerste oplossing kost veel in onderdelen en manuren. De tweede oplossing is ook duur, maar blokken van de 700 zijn nog niet veel te vinden aangezien het model nog vrij nieuw is.
Zó..... Dat kost je een primaire as én wat werk om 't weer goed te kunnen krijgen :o En dan mag je hópen dat die as nog leverbaar is voor zo'n fiets anders wordt 't een gevalletje "TIG".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Grubeater schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:19:
[...]
Wow! Kettingwiel dat niet volledig in de tanden hapte van de as :?

Duur asje trouwens nog ook, 160 euro + verzending :X

https://www.oemmotorparts...00VA8-QB&L2=HO-XL700V8-QB

[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 11-09-2018 23:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:29:
[...]

Wow! Kettingwiel dat niet volledig in de tanden hapte van de as :?

Duur asje trouwens nog ook, 160 euro + verzending :X

https://www.oemmotorparts...00VA8-QB&L2=HO-XL700V8-QB

Dan ben je er nog niet. Het hele blok mag / moet gespitst worden om die as te kunnen vervangen (pakkingen + keringen) én het kettingwiel aan de voorzijde komt er sowieso nog bij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

"ook"

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Omdat dit niet de eerste keer is dat je erover begint: Koop gewoon een Diversion, een 900 is voor afstanden fijner, lijkt degelijker te zijn. De Diversion 600 daarentegen is goedkoper te vinden in goede staat, en ook iets zuiniger dan de 900.

Gewoon doen, kun je je Alp houden voor datgene wat je ermee wil :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
TIG oplossing is ...... goedkoper bij zo'n "Daily Drive" van "TIG" jaar oud... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Verwijderd Dit is niet echt een klusje dat je zonder ervaring "even" gaat doen, ook al heb je een Haynes werkplaatshandboek.

@wimmel_1 De XL700V is van 2008 tot 2013 gemaakt, dus daar zijn wel onderdelen voor te krijgen. Het tandwiel aan de as TIG-lassen is ook een manier om de dure reparatie 20.000km uit te stellen.

@steveman Al die pakkingen en keerringen die er bijkomen kosten ook €350+ en dan komen de manuren er nog bij.

Dit is een kwestie van de motorzaak die dit gedaan heeft aansprakelijk te stellen via een rechtsbijstandverzekering. Hopelijk heeft hij die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wordt dus een kwestie van jouw rechtsbijstand Verzekering tegen zijn verzekering waarschijnlijk? Jouw "garantie" op de werkzaamheden is waarschijnlijk al wel verlopen.....

Klinkt een beetje lullig én misschien wat negatief maar ik hoop écht voor je dat je er met die betreffende zaak aan uit gaat komen op een nette manier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:52:
Wordt dus een kwestie van jouw rechtsbijstand Verzekering tegen zijn verzekering waarschijnlijk? Jouw "garantie" op de werkzaamheden is waarschijnlijk al wel verlopen.....

Klinkt een beetje lullig én misschien wat negatief maar ik hoop voor je dat je er met die betreffende zaak aan uit gaat komen op een nette manier!
Het is niet mijn motor, maar van een ander TCN lid. Erg zuur voor hem.
Voor mijn Transalp zijn er voldoende tweedehands blokken te vinden bij de bekende motorsloperijen. Voor de XL700V dus nog niet. Mij gaat dit niet gebeuren omdat ik zelf (met hulp) mijn onderhoud doe en ook al bewust ben van dit gevaar.

De reparatie kost dus alleen aan onderdelen al meer dan €500, daar zou ik die motorzaak al niet mee vertrouwen als ze het al veroorzaakt hebben. Maar het is dus niet mijn probleem. Direct de verzekering erop af sturen is niet de beste tactiek, maar ik ben bang dat het daar wel op uit loopt.

Maar 1 Suzuki @wimmel_1 ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nou kén ik toevallig nog een écht goede Honda monteur... Maar die heeft amper tijd meer over sinds 'ie ook wat aan een Suzuki sleutelt dus dat adresje noem ik maar niet meer _O-

Run Forest.... Run!!!....

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 12-09-2018 00:17 ]

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020

Tot wanneer loopt "prime buying season"?

Ik zit beetje in hetzelfde schuitje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
1000Motormuis schreef op woensdag 12 september 2018 @ 01:43:
[...]

Tot wanneer loopt "prime buying season"?

Ik zit beetje in hetzelfde schuitje!
Definieer "Prime Buying Season" 8)

Als je nú een motor kunt kopen welke je aanstaat dan moet je 'm (IMHO) niet laten staan. Doe je dat wel dan is die zelfde fiets wég op 't moment dat je 'm wel zou willen gaan aanschaffen doordat een ander die motorfiets ook wel interessant vond.

Het aloude fabeltje dat tweedehands motoren in het na-jaar of tijdens de winter goedkoper zijn dan dat ze dat in het voorjaar zijn is een sigaar uit eigen doos. Je betaalt de houderachapsbelasting en verzekeringspremie namelijk al gedurende de periode voorafgaand aan het voorjaar waarop je die machine anders hád willen gaan kopen..... :'(

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
wimmel_1 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 02:02:
[...]

Definieer "Prime Buying Season" 8)

Als je nú een motor kunt kopen welke je aanstaat dan moet je 'm (IMHO) niet laten staan. Doe je dat wel dan is die zelfde fiets wég op 't moment dat je 'm wel zou willen gaan aanschaffen doordat een ander die motorfiets ook wel interessant vond.

Het aloude fabeltje dat tweedehands motoren in het na-jaar of tijdens de winter goedkoper zijn dan dat ze dat in het voorjaar zijn is een sigaar uit eigen doos. Je betaalt de houderachapsbelasting en verzekeringspremie namelijk al gedurende de periode voorafgaand aan het voorjaar waarop je die machine anders hád willen gaan kopen..... :'(
Bedankt voor de reactie. Ik ben het zeker met je eens!

Alhoewel het met motoren in de prijsklasse 1000-2000, waar ik naar op zoek ben, waarschijnlijk wel mee zal vallen, vroeg ik me af of het toch gebruikelijk is dat verkopers die hun motor nu aanbieden op een gegeven moment besluiten hun motor pas weer na de winter aan te bieden, in de hoop met de start van het "motorseizoen" een wat hogere prijs te vangen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hangt er meestal ook een beetje vanaf of 't ding fysiek in de weg staat. Een motorfiets in die prijsklasse staat vaak al wel ergens buiten dus staat zelden écht bij de eigenaar in de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40
Grubeater schreef op woensdag 12 september 2018 @ 00:08:
[...]

Het is niet mijn motor, maar van een ander TCN lid. Erg zuur voor hem.
Voor mijn Transalp zijn er voldoende tweedehands blokken te vinden bij de bekende motorsloperijen. Voor de XL700V dus nog niet. Mij gaat dit niet gebeuren omdat ik zelf (met hulp) mijn onderhoud doe en ook al bewust ben van dit gevaar.

De reparatie kost dus alleen aan onderdelen al meer dan €500, daar zou ik die motorzaak al niet mee vertrouwen als ze het al veroorzaakt hebben. Maar het is dus niet mijn probleem. Direct de verzekering erop af sturen is niet de beste tactiek, maar ik ben bang dat het daar wel op uit loopt.

Maar 1 Suzuki @wimmel_1 ? 8)7
Onwijs slecht van die motorzaak en heel klote voor de rijder, maar die ketting moet echt heel strak gestaan hebben?

Lijkt me dat de eigenaar daar zelf ook ergens in die 4.000km achter had moeten komen. Hier zal misschien 3mm speling op gezeten hebben ipv 30?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Requiem19 Zoals ik het op het plaatje bekijk is er gewoon een verkeerd kettingwiel gemonteerd geweest waarbij de interne aaansluiting niet gepast heeft ....

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ik noem die dingen eigenlijk altijd tandwielen maar dankzij Google weer wat geleerd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
noes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:16:
@HTT-Thalan jen je de BMW F650? Lijkt me meer iets voor je, zelfde budget en volgens spritmonitor ook vrij zuinig met gemiddeld 4,28l/100km.

Voorbeeldje: https://www.autoscout24.n...cd-77d46c09e2aa?cldtidx=2
Kan die beter, als er een te vinden is, een f650 xChallenge kopen en de transalp voor WW gebruiken. Beter voor te 'offroaden', is minimaal een kilo of 60 lichter dan de Alp, betere vering, onderhoudsintervallen van 10k km, bulletproof rotax single, veel koppel over breed bereik etc.

• HTT-Thalan
Jay-P schreef op woensdag 12 september 2018 @ 06:29:
Ik noem die dingen eigenlijk altijd tandwielen maar dankzij Google weer wat geleerd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[...]

Kan die beter, als er een te vinden is, een f650 xChallenge kopen en de transalp voor WW gebruiken. Beter voor te 'offroaden', is minimaal een kilo of 60 lichter dan de Alp, betere vering, onderhoudsintervallen van 10k km, bulletproof rotax single, veel koppel over breed bereik etc.
Die gedachte heb ik ook gehad, maar dan zou ik eerder nog voor offroad naar een 450 gaan en die een beetje aanpassen voor wat bagagecapaciteit.

De onderhoudsintervallen van een 125 zijn me niet ontgaan inderdaad, met mijn kilometers kan het zomaar zijn dat ik dan elke twee maanden een oliebeurt sta te doen, maar dat is natuurlijk peanuts. Het is pas vervelend als ik ook elke X maanden bougies enzo moet doen, of té vaak een ketting wisselen.

Then again, prive sleuteluren kosten me niks en de onderdelen van zo'n ding zijn schijnbaar 'cheap as chips'. De voornaamste reden dat ik zo'n ding zou overwegen zijn het verbruik (1 op 40 is haalbaar lees ik op fuelly) en de aanschafprijs.

Een 250 zou inderdaad ideaal zijn maar daar vind ik vooral 'choppers' van en dat wil ik niet.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

Dingen zijn goud waard tegenwoordig, blok is bulletproof maar heeft wel een aantal kleine problemen. Achterveer (balg) zuigt standaard, voorvork is ook matig. Bagage mogelijkheden zijn beperkt tenzij je een speciaal rek koopt. Zo ook met de benzine voorraad. Extra tankje is snel nodig maar kost meer dan 400€ voor 5 extra liters of zo.
Vriend van mij zijn subframe was ook recent gescheurd van zij xchallenge. Mijn KTM 640enduro was standaard echt beter qua vering en had meer grondspeling.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 06:50
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:28:
[...]

Ik twijfel heel erg wat wijsheid is. Een NC750 gaat zich op korte termijn niet terugverdienen, dus het moet goedkoper. Ik ga de winter gewoon lekker met de Alp rijden denk ik (is er prima geschikt voor) maar als ik dat te lang doe blijft er niks van over (motorisch, qua kilomerstand). Bovendien is die juist mooi voor lange offroad ritten. Dus dan denk ik, een 250-600cc simpel ding erbij met een laag verbruik.

Maar volgens die logica kan ik ook accepteren dat er na de Alp wel weer aan andere motor komt, de Alp gewoon 'op' rijden en er een andere motor naast zetten juist voor offroad. Zie zojuist bv een Yamaha WR450F staan voor 1800 euro. Maar die hebben weer een hoop aanpassingen nodig om er werkpaarden van te maken met flink wat bagage. En drie motoren kan ik niet kwijt O+.

Waarom niet gewoon met de Alp door blijven rijden? Ding is toch gemaakt om te rijden en niet om stil te staan? Extra motor erbij is leuk, maar kost sowieso ook altijd meer geld en tijd. Als je een DIV voor 1500? aanschaft, kan je toch behoorlijk wat kilometers voor maken met de Alp. En als je er dan al een koffer bij moet kopen, handkappen, handvatverwarming e.d. zit je al snel weer stukken hoger in kosten.

Ik heb een tijd 3 motoren gehad, denk je is leuk want kan je lekker afwisselen. Uiteindelijk ben je altijd wel aan een motor bezig, waardoor het altijd geld kost :+ Nu met 2 motoren heb ik meer dan genoeg werk en heb best of both worlds. KTM voor mee te spelen en de PAN voor mee te toeren.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
@Jay-P
Bij een motorfiets spreken we dus altijd over kettingwielen, mits er een ketting overheen loopt natuurlijk.
Hoe noem je het dan tijdens monteren als er even geen ketting overheen loopt? :+

@Grubeater ouch, duur grapje ><

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:34:
@Jay-P
[...]

Hoe noem je het dan tijdens monteren als er even geen ketting overheen loopt? :+

@Grubeater ouch, duur grapje ><
Wiel.

XBL: DonFrans

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
@Jay-P volgens mij moet je quote-tags en niet mo-tags hebben ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:55:
[...]

Ja die hebben me helaas alweer gevonden 8)7 Ik rij zo'n kilometer op een stuk A27 in Utrecht als ik vanuit Zeist kom, dat stuk is 100 en gelijk na de afrit Maarssen weer 120... dus ik was al vrolijk richting de 120 aan het gaan zoals iedereen daar altijd doet... nou, iedereen daar heeft een cadeautje van de onzichtbare laseragent op de mat liggen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
SmurfLink schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:24:
[...]

Ja die hebben me helaas alweer gevonden 8)7 Ik rij zo'n kilometer op een stuk A27 in Utrecht als ik vanuit Zeist kom, dat stuk is 100 en gelijk na de afrit Maarssen weer 120... dus ik was al vrolijk richting de 120 aan het gaan zoals iedereen daar altijd doet... nou, iedereen daar heeft een cadeautje van de onzichtbare laseragent op de mat liggen. :'(
Hmz, wanneer was dat? Daar rij ik ook elke dag en niet altijd 100 :+

Edit: gelukkig, mij hebben ze niet gepakt *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/11qcT2pftzsATtUux5oxRm3R/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 12-09-2018 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:22

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

SmurfLink schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:24:
[...]

Jep, die heb ik ook gespot, stond heel sneaky achter een hectometerbordje op de vangrail bij de oprit van De Bilt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wGXsuiwAXbdjbZHpIVsozok8/full.png

Wat was de datum van jouw boete? Ik reed daar op 30 augustus.

Overigens voor de frequente A12-rijders: de flitslocatie bij het tankstation is iedereen inmiddels wel bekend, maar als ze daar (nr 1) niet staan, willen ze nog wel eens verdekt opgesteld staan achter het viaduct (nr 2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yb1xUom3u1kw39jdcg8Ubv36/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door BdK9001 op 12-09-2018 09:36 . Reden: Nu met plaatje ]

Kalm aan! En rap een beetje!

• Jay-P
Señor Sjon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:09:
@Jay-P volgens mij moet je quote-tags en niet mo-tags hebben ;)
Letterlijke copy/paste van commerciële site :X ,vandaar.

• HTT-Thalan
Thoit schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:21:
Waarom niet gewoon met de Alp door blijven rijden? Ding is toch gemaakt om te rijden en niet om stil te staan? Extra motor erbij is leuk, maar kost sowieso ook altijd meer geld en tijd. Als je een DIV voor 1500? aanschaft, kan je toch behoorlijk wat kilometers voor maken met de Alp. En als je er dan al een koffer bij moet kopen, handkappen, handvatverwarming e.d. zit je al snel weer stukken hoger in kosten.
Klopt... maar dat vind ik enigzins zonde. De Alp is nu vooral geschikt voor tourritten, offroad eigenlijk, en daar heb ik tijd en moeite in gestoken. Een andere motor weer helemaal naar mijn wensen maken kost óók weer tijd en geld, en de Alp is toch een beetje bijzonder geworden.

De Diversion kost inderdaad weinig, maar ik heb de boel nog eens doorgerekend en het verbruik is bijna identiek aan de Alp dus het word lastig om daar nog iets aan kosten voor terug te winnen in het gebruik.

Ga ik naar een 125cc, is de besparing op benzine (tegenover de Alp) ongeveer 500+ euro per jaar. Ik kan dus sowieso 1000 euro terugpakken op de eerste 2 jaar qua brandstofkosten. Banden zullen ook goedkoper uitvallen op zo'n ding, maar dat zal niet zo'n inpact geven op het totaalplaatje.

Maar het is ook gewoon leuk, geef ik toe. Ik ben nog steeds dol op rijden met de Alp, maar ik ben er wel aan toe er iets 'bij' te pakken, en dit woon-werk gedoe is de perfecte reden om eens verder te kijken.

Mijn vrouw gaat in de lente/zomer ook lessen nemen, en die zag op de Honda site een nieuwe CB125F staan in Kanariegeel. Best een geinig ding. Á 3000 euro nieuw (en bij de dealer nog iets minder zag ik) heb je wel een nieuwe motor met garantie. Eens kijken of dat jong gebruikt nog wat goedkoper kan.

Bijna nieuw en zo te zien al inclusief koffer:

https://www.motoroccasion...nda-cbf-125-m1293846.html

Nieuw:

https://www.motoroccasion...nda-cbf-125-m1141799.html

Ook heel erg leuk maar ik weet niet of de sportieve 'zit' me met zoveel km's tegen gaat staan:

https://www.motoroccasion...250-r-c-abs-m1292740.html

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-09-2018 10:04 ]

• Chakotay
@HTT-Thalan als je voor een 125 gaat, is je woonwerk-route alleen binnendoor? Op de snelweg iets dat met moeite krap 120 loopt lijkt me toch tricky.

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:04:
@HTT-Thalan als je voor een 125 gaat, is je woonwerk-route alleen binnendoor? Op de snelweg iets dat met moeite krap 120 loopt lijkt me toch tricky.
Ja dat argument heb ik al zo vaak gehad, maar ik kom nooit boven de honderd op woon-werk verkeer, en rijd 50% of meer in de file. Die concessie ben ik bereid te doen hoor, ik heb de Alp sowieso thuis staan voor het grovere/snellere werk, dit is puur goedkoop van A naar B komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Chakotay schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:04:
Dat vind ik ook zoiets stoms aan met je 18de je A1 halen.
Mag je op motoren die nauwelijks mee kunnen komen op de snelweg.
Mij is geleerd om gewoon t gas open te trekken en even vlotjes in te halen en dan terug te gaan naar je oude snelheid. Met als doel dat je zo min mogelijk achter een auto zit en het risico loopt niet gezien te worden wegens dode hoeken of stumpers die simpelweg niet spiegelen.

Om t veilig te houden ben je dan effectief verbannen naar de binnenwegen e.d.
Beetje rundumhausen rijden, en als je ver moet, kost het je dus altijd meer tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 12-09-2018 10:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
McKaamos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:08:
[...]

Dat vind ik ook zoiets stoms aan met je 18de je A1 halen.
Mag je op motoren die nauwelijks mee kunnen komen op de snelweg.
Mij is geleerd om gewoon t gas open te trekken en even vlotjes in te halen en dan terug te gaan naar je oude snelheid. Met als doel dat je zo min mogelijk achter een auto zit en het risico loopt niet gezien te worden wegens dode hoeken of stumpers die simpelweg niet spiegelen.

Om t veilig te houden ben je dan effectief verbannen naar de binnenwegen e.d.
Beetje rundumhausen rijden, en als je ver moet, kost het je dus altijd meer tijd.
Helemaal waar, maar er zijn ook hordes mensen die veilig van A naar B komen in een truttenschudder met een hamsterkooitje in het vooronder. Vermogen maakt het makkelijker, maar ik denk dat ik ook gewoon veilig met een 125 onderweg kan zijn. Die paar kilometer die ik op de 125cc van @caesar1000 heb gereden bevielen me niet slecht, het ding was alleen gewoon fysiek te kort/krap/klein voor mij.

Misschien moet ik eens naar een Varadero 125 zoeken...

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

hmmmm...

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-09-2018 10:15 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:11:
[...]

Helemaal waar, maar er zijn ook hordes mensen die veilig van A naar B komen in een truttenschudder met een hamsterkooitje in het vooronder. Vermogen maakt het makkelijker, maar ik denk dat ik ook gewoon veilig met een 125 onderweg kan zijn. Die paar kilometer die ik op de 125cc van @caesar1000 heb gereden bevielen me niet slecht, het ding was alleen gewoon fysiek te kort/krap/klein voor mij.

Misschien moet ik eens naar een Varadero 125 zoeken...
Is ook wel zo, maar die truttenschudder heeft tenminste een veiligheidskooi en hopelijk één of meer airbags.
Plus het is nog altijd 3x (of meer) groter dan een motor in frontaal oppervlak, dus simpelweg beter te zien in je spiegels.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• HTT-Thalan
McKaamos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:15:
[...]

Is ook wel zo, maar die truttenschudder heeft tenminste een veiligheidskooi en hopelijk één of meer airbags.
Plus het is nog altijd 3x (of meer) groter dan een motor in frontaal oppervlak, dus simpelweg beter te zien in je spiegels.
Een Varadero heeft alweer 15pk in plaats van 11, en deze:

is eigenlijk al helemaal compleet. Ik ga hier maar eens naar bellen denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb het geprobeerd (pendelen op een 125cc) en zelfs op trajecten waar ik wettelijk niet meer dan 90 mag vond ik 't niet aangenaam. Je voelt wel dat je het uiterste van zo'n ding vergt op 100km/h. Binnendoor was het juist wel leuk, maar dan duurt e.e.a. een half uurtje langer.

Dus nee, als ik nog eens voor de keuze zou staan waar jij nu voor staat werd 't een 250-300cc (vermoedelijk ééntje geschikt voor offroad, win-win)

https://www.swm-motorcycles.it/en/models/rs-300-r-2/

EDIT: al vind ik die varadero wel een leuk ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 12-09-2018 10:22 ]

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:18:
Ik heb het geprobeerd (pendelen op een 125cc) en zelfs op trajecten waar ik wettelijk niet meer dan 90 mag vond ik 't niet aangenaam. Je voelt wel dat je het uiterste van zo'n ding vergt op 100km/h. Binnendoor was het juist wel leuk, maar dan duurt e.e.a. een half uurtje langer.

Dus nee, als ik nog eens voor de keuze zou staan waar jij nu voor staat werd 't een 250-300cc (vermoedelijk ééntje geschikt voor offroad, win-win)

https://www.swm-motorcycles.it/en/models/rs-300-r-2/

EDIT: al vind ik die varadero wel een leuk ding.
Gaaf ding! Maar ongeschikt voor mijn gebruik :P.

• Jay-P
Honda CRF 250 Rallye edition. Ook leuk, vind ik alleen nog te nieuw en te duur voor maar een simpel 250cc één cilinder motortje.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Thanks!
Ik wist niet dat je kan zien op CJIB of een boete onderweg is.
En stel je bent geflitst in Ned of Belgie, hoe lang duurt het meestel dat je hem ontvangt?

Meer dan ik dacht...

• HTT-Thalan
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:17:
[...]

Een Varadero heeft alweer 15pk in plaats van 11, en deze:

is eigenlijk al helemaal compleet. Ik ga hier maar eens naar bellen denk ik!
Vanavond of morgen ga ik er langs. Ding ziet er goed uit, ex A1 rijder die nu net geslaagd is voor A2, complete onderhoudshistorie, topkoffer, beugels.... en achterlijk zuinig. Niet zo zuinig als een CB125 maar daar staat tegenover dat je hier toch lekker op zit en ik hoef er feitelijk niks meer aan te doen (misschien wel een setje HVVW). Vriendelijke man ook.

• Dryhte
125cc v-twin, dat zijn wel twee ini mini cylindertjes. Ik ben nieuwsgierig hoe dat aanvoelt.

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:08:
125cc v-twin, dat zijn wel twee ini mini cylindertjes. Ik ben nieuwsgierig hoe dat aanvoelt.
Ik hoop beter dan een enkelcylinder :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:09:
[...]

Ik hoop beter dan een enkelcylinder :P.
Anders in elk geval. Als je eens in de buurt van Gent bent met dat ding (fat chance, I know), kom 'm eens showen ;) dan mag jij even op de Wee.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8OoXS6Ql.png

Te veel tekst, te weinig foto's. Hier een foto van het CJIB waar ik 6km/h te hard rijd in Boxtel. |:(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:07:
[...]

Vanavond of morgen ga ik er langs. Ding ziet er goed uit, ex A1 rijder die nu net geslaagd is voor A2, complete onderhoudshistorie, topkoffer, beugels.... en achterlijk zuinig. Niet zo zuinig als een CB125 maar daar staat tegenover dat je hier toch lekker op zit en ik hoef er feitelijk niks meer aan te doen (misschien wel een setje HVVW). Vriendelijke man ook.
Vergeet de verstralertjes niet af te stellen... ze lijken nu omhoog te schijnen. Sowieso valt het me op dat er relatief veel motorrijders met groot licht rijden, te hoog afgestelde verstralers of slechte xenon. Automobilisten die dat hebben raak ik wel kwijt, maar dat motortuig :+ achtervolgt me door de file. Ik begrijp dat je graag gezien wil worden, maar verblinden maakt je niet zichtbaarder: je weet dat er iets rijdt, maar hoe ver dat van je vandaan is kan je totaal niet meer schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:32:
[...]

Hmz, wanneer was dat? Daar rij ik ook elke dag en niet altijd 100 :+

Edit: gelukkig, mij hebben ze niet gepakt *O*

[Afbeelding]
Geluksvogel, ik ben donderdag 30 augustus rond 16u gepakt. :'( Ik rij daar idd elke dag, danwel vanaf werk, danwel vanaf Smurfin in de avond.... en normaliter ook geen 100 dus ik hoop niet dat er nog meer komen. Dat is ook echt het enige stuk waar ik nog niet op de cruise rij. 8)7 Dat gaan we nu maar braaf wel doen.

@BdK9001 Zelfde datum dus. Pff, ik heb 'm echt totaal niet gezien.

@streamnl 1-2 weken in Nederland, heb de 30e overtreding begaan en gisteren lag de bekeuring in m'n mailbox (lease dus hij was wss al wat eerder bij de maatschappij).

[ Voor 15% gewijzigd door SmurfLink op 12-09-2018 11:31 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:21:
[Afbeelding]

Te veel tekst, te weinig foto's. Hier een foto van het CJIB waar ik 6km/h te hard rijd in Boxtel. |:(
Die paal staat er gelukkig ook nog niet zo heel lang :9

Ding flitst overigens ook van de voorkant, net zoals dat ding aan de zuidkant van ‘t dorp

• HTT-Thalan
noes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:21:
[...]

Vergeet de verstralertjes niet af te stellen... ze lijken nu omhoog te schijnen. Sowieso valt het me op dat er relatief veel motorrijders met groot licht rijden, te hoog afgestelde verstralers of slechte xenon. Automobilisten die dat hebben raak ik wel kwijt, maar dat motortuig :+ achtervolgt me door de file. Ik begrijp dat je graag gezien wil worden, maar verblinden maakt je niet zichtbaarder: je weet dat er iets rijdt, maar hoe ver dat van je vandaan is kan je totaal niet meer schatten.
Waarom moeten die dingen omhoog schijnen? Alsof je de hoop moet koesteren om met 15pk uberhaupt over iets steilers dan een verkeersheuvel te kunnen klimmen :+.

Als ik de (video)reviews zo bekijk is de enige 'downside' dat het inderdaad máár 15pk is, maar het ding schijnt verder geweldig te rijden. Ik heb er zin in :Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:31:
[...]

Die paal staat er gelukkig ook nog niet zo heel lang :9

Ding flitst overigens ook van de voorkant, net zoals dat ding aan de zuidkant van ‘t dorp
Dat was de eerste keer dat ik in Boxtel was. (En de laatste keer :P )

Hier een betere foto van mijn Triumph. Inmiddels er ruim 2000km opzitten in een maand of 2. Echt een fantastische machine.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fvwfGjtm.jpg
(Klikbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:43:
[...]

Waarom moeten die dingen omhoog schijnen? Alsof je de hoop moet koesteren om met 15pk uberhaupt over iets steilers dan een verkeersheuvel te kunnen klimmen :+.

Als ik de (video)reviews zo bekijk is de enige 'downside' dat het inderdaad máár 15pk is, maar het ding schijnt verder geweldig te rijden. Ik heb er zin in :Y.
Lees de post van @noes nog eens :). Volgens mij zegt hij dat de verstralers nu omhoog schijnen en jij ze dan moet stellen.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:22

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@SmurfLink ik zag m ook pas in m'n binnenspiegel, en reed volgens te hard. Maar heb nog geen paarse envelop tot nu to toe

Kalm aan! En rap een beetje!

• HTT-Thalan
Frans92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:50:
[...]

Lees de post van @noes nog eens :). Volgens mij zegt hij dat de verstralers nu omhoog schijnen en jij ze dan moet stellen.
Dat begreep ik wel, ik wilde meer doelen op de onzinnigheid van de eigenaar om ze op die manier in te richten ;).

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:37:
[...]

Dat begreep ik wel, ik wilde meer doelen op de onzinnigheid van de eigenaar om ze op die manier in te richten ;).
Aha, dan vatte ik jouw post verkeerd op :9 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Thoit schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:21:
[...]

Ik heb een tijd 3 motoren gehad, denk je is leuk want kan je lekker afwisselen. Uiteindelijk ben je altijd wel aan een motor bezig, waardoor het altijd geld kost :+ Nu met 2 motoren heb ik meer dan genoeg werk en heb best of both worlds. KTM voor mee te spelen en de PAN voor mee te toeren.
Hmm.. Als @HTT-Thalan nog even wacht tot het voorjaar en 1500,- meeneemt, kan-ie hier in Zwolle wel een Div900 in goede staat en met topkoffer scoren, houdt-ie nog wel wat geld over ook :P Zonder twijfel zal-ie van de Div900 die hier staat nog enkele jaren plezier kunnen hebben :) * Destruction rijdt zoals eerder gezegd geen echte afstanden meer en wil nu naar iets als een Fazer600. Wel de relaxte zithouding, maar weer wat meer een gooi en smijt fiets ipv deze toerbuffel. Daar heb ik wel weer zin in :)

Het is net of je eraan gehecht bent of niet, ook een reden waarom veel mensen een dagelijkse auto bezitten naast hun cabrio/oldtimer. Gewoon, omdat ze die auto niet willen belasten/verslijten met dagelijkse ritten. Ik kan me er iets bij voorstellen dat hij graag wat langer plezier wil hebben van zijn Alp. Een Diversion 900 kan met het juiste onderhoud prima de 200k km halen, de lokale motorzaak hier zegt er eentje in onderhoud te hebben met bijna 400k km, die nog perfect rijdt _/-\o_ Een vriend van me heeft een Alp met nu ~90.000km, en dat blok verbruikt inmiddels 1:500 aan olie :X

Nogmaals, ik kan me in zijn situatie best voorstellen dat je de kilometerstand van de Alp niet al te hard wil laten oplopen :P Een prototype degelijke fiets ernaast zetten en die de kilometers geven is dan een voor de hand liggende optie, een ding dat (veiligheid)technisch goed moet blijven maar verder niet belangrijk is. Er vanuit gaande dat je een kilometervergoeding krijgt valt daar zo'n motor ook op af te schrijven. Natuurlijk kost onderhoud ook geld, maar je gaat allicht je daily fiets niet de aandacht schenken die je je geliefde hobbyfiets wel schenkt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:37:
[...]

Vaak is het meer onwetendheid / onachtzaamheid of 'dan zien ze me goed' maar dat laatste is dus juist niet waar.

Kan overigens ook zijn dat ik het verkeerd zie adhv de foto's en ze wel netjes gericht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:45:
[...]

Hmm.. Als @HTT-Thalan nog even wacht tot het voorjaar en 1500,- meeneemt, kan-ie hier in Zwolle wel een Div900 in goede staat en met topkoffer scoren, houdt-ie nog wel wat geld over ook :P Zonder twijfel zal-ie van de Div900 die hier staat nog enkele jaren plezier kunnen hebben :) * Destruction rijdt zoals eerder gezegd geen echte afstanden meer en wil nu naar iets als een Fazer600. Wel de relaxte zithouding, maar weer wat meer een gooi en smijt fiets ipv deze toerbuffel. Daar heb ik wel weer zin in :)

Het is net of je eraan gehecht bent of niet, ook een reden waarom veel mensen een dagelijkse auto bezitten naast hun cabrio/oldtimer. Gewoon, omdat ze die auto niet willen belasten/verslijten met dagelijkse ritten. Ik kan me er iets bij voorstellen dat hij graag wat langer plezier wil hebben van zijn Alp. Een Diversion 900 kan met het juiste onderhoud prima de 200k km halen, de lokale motorzaak hier zegt er eentje in onderhoud te hebben met bijna 400k km, die nog perfect rijdt _/-\o_ Een vriend van me heeft een Alp met nu ~90.000km, en dat blok verbruikt inmiddels 1:500 aan olie :X

Nogmaals, ik kan me in zijn situatie best voorstellen dat je de kilometerstand van de Alp niet al te hard wil laten oplopen :P Een prototype degelijke fiets ernaast zetten en die de kilometers geven is dan een voor de hand liggende optie, een ding dat (veiligheid)technisch goed moet blijven maar verder niet belangrijk is. Er vanuit gaande dat je een kilometervergoeding krijgt valt daar zo'n motor ook op af te schrijven. Natuurlijk kost onderhoud ook geld, maar je gaat allicht je daily fiets niet de aandacht schenken die je je geliefde hobbyfiets wel schenkt :P
Ik had mezelf de tijd gegeven tot het voorjaar om wat te vinden (er is niks mis met de Alp dus zit niet op een schopstoel) maar kwam nu ineens op het idee van die Varadero 125 en daar staan er een paar van te koop. De Diversion is nog steeds een goede optie maar jouw vraagprijs is hetzelfde als wat ik verwacht (met een beetje afdingen) voor die Varadero te moeten betalen. En die gaat wel flink zuiniger zijn dan de Diversion :P.

Maar: Mocht ik niks vinden hou ik je aanbod in het achterhoofd :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]

Boxtel moet je ook niet willen komen :>

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:54:
[...]

Ik had mezelf de tijd gegeven tot het voorjaar om wat te vinden (er is niks mis met de Alp dus zit niet op een schopstoel) maar kwam nu ineens op het idee van die Varadero 125 en daar staan er een paar van te koop. De Diversion is nog steeds een goede optie maar jouw vraagprijs is hetzelfde als wat ik verwacht (met een beetje afdingen) voor die Varadero te moeten betalen. En die gaat wel flink zuiniger zijn dan de Diversion :P.

Maar: Mocht ik niks vinden hou ik je aanbod in het achterhoofd :P.
Ik verwacht gezien de optische staat niet meer dan 1.000 euro te krijgen voor de Diversion. Er zitten ter hoogte van de knipperlichten namelijk barsten in de topkuip en de beugel voor de topkoffer zou eigenlijk gezandstraald en gecoat moeten worden ivm (oppervlakkige) roestvorming. De Diversion is bij zijn vorige eigenaar helaas een buitenslaper geweest, bij mij staat hij wel binnen, zoals dat imo ook hoort ;) Dan blijft nog een kmstand van 119k km over, voor een Diversion 900 zeker niet schokkend veel maar het is niet meer dan logisch dat een Diversion900 met 70k km nog meer waard is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:58:
[...]

Ik verwacht gezien de optische staat niet meer dan 1.000 euro te krijgen voor de Diversion. Er zitten ter hoogte van de knipperlichten namelijk barsten in de topkuip en de beugel voor de topkoffer zou eigenlijk gezandstraald en gecoat moeten worden ivm (oppervlakkige) roestvorming. De Diversion is bij zijn vorige eigenaar helaas een buitenslaper geweest, bij mij staat hij wel binnen, zoals dat imo ook hoort ;) Dan blijft nog een kmstand van 119k km over, voor een Diversion 900 zeker niet schokkend veel maar het is niet meer dan logisch dat een Diversion900 met 70k km nog meer waard is :P
Mja, het gaat inderdaad om het terugverdienen. Ik reken alleen met de kilometers (19 cent per stuk) want het vaste gedeelte van de vergoeding geef ik al uit aan de auto.

De Alp oprijden betekent gelijk cashen, want die staat er al. Dan reken ik dus alleen benzine (ongeveer 10 cent/km), banden (1.5 á 2 c/km) en onderhoud (1 c/km) en verdien ik er leuk op.

Een motor die 1 op 30 of misschien wel 1 op 40 rijdt gaat de helft van de liters kosten die de Alp drinkt, maar daarvoor moet ik weer een investering doen. Daar staat tegenover dat als ik de Alp oprijd, ik daarna wel weer wat nieuws moet kopen en gezien het olieverbruik zit ik sowieso al dicht tegen een blokrevisie of wissel aan, voordeel van een tweede motor is dat ik daar dan ook de tijd voor heb, omdat ik hem niet meer elke dag nodig heb.

En als ik dan de keuze voor een tweede motor naast elkaar zet (aanschaf, verbruik en praktische bruikbaarheid) scoort de Varadero het hoogste, de Diversion tweede. Als jij 1000 euro rekent moet ik 500 euro goedmaken op de Varadero, en dat kost me ongeveer een jaar (aangezien de Div ongeveer hetzelfde verbruikt als de Alp).

Dan ga ik nog steeds liever voor de Varadero, die is uiteindelijk goedkoper in onderhoud en heeft nog maar 21k gelopen (als het deze word natuurlijk).

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:03:
[...]

Mja, het gaat inderdaad om het terugverdienen. Ik reken alleen met de kilometers (19 cent per stuk) want het vaste gedeelte van de vergoeding geef ik al uit aan de auto.

De Alp oprijden betekent gelijk cashen, want die staat er al. Dan reken ik dus alleen benzine (ongeveer 10 cent/km), banden (1.5 á 2 c/km) en onderhoud (1 c/km) en verdien ik er leuk op.

Een motor die 1 op 30 of misschien wel 1 op 40 rijdt gaat de helft van de liters kosten die de Alp drinkt, maar daarvoor moet ik weer een investering doen. Daar staat tegenover dat als ik de Alp oprijd, ik daarna wel weer wat nieuws moet kopen en gezien het olieverbruik zit ik sowieso al dicht tegen een blokrevisie of wissel aan, voordeel van een tweede motor is dat ik daar dan ook de tijd voor heb, omdat ik hem niet meer elke dag nodig heb.

En als ik dan de keuze voor een tweede motor naast elkaar zet (aanschaf, verbruik en praktische bruikbaarheid) scoort de Varadero het hoogste, de Diversion tweede. Als jij 1000 euro rekent moet ik 500 euro goedmaken op de Varadero, en dat kost me ongeveer een jaar (aangezien de Div ongeveer hetzelfde verbruikt als de Alp).

Dan ga ik nog steeds liever voor de Varadero, die is uiteindelijk goedkoper in onderhoud en heeft nog maar 21k gelopen (als het deze word natuurlijk).
En als je er een Div600 naast legt? Bij mij verbruikte de 600 toch een aardige slok minder dan de 900 nu doet. Toegegeven dat ik (nadat 't ding eerst op tempratuur is gekomen) graag af en toe het gas wat verder open trek, het record op het gebied van brandstof verbruik is hier 1:19, volgens de oude eigenaar was 1:20+ makkelijk te behalen met een rustigere rijstijl.

De Diversion 600 daarentegen heb ik eigenlijk maar één keer onder de 1:20 gehad, dat was toen ik een vriend van me op zijn R1 probeerde bij te houden :+ Ik ben toen nog een eind gekomen, maar de tank was wat eerder dan normaal leeg en toen Spritmonitor uiteindelijk 1:12 aangaf, was ik ook niet echt verbaasd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 13:15 ]

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:09:
[...]

En als je er een Div600 naast legt? Bij mij verbruikte de 600 toch een aardige slok minder dan de 900 nu doet. Toegegeven dat ik (nadat 't ding eerst op tempratuur is gekomen) graag af en toe het gas wat verder open trek, het record op het gebied van brandstof verbruik is hier 1:19, volgens de oude eigenaar was 1:20+ makkelijk te behalen met een rustigere rijstijl.

De Diversion 600 daarentegen heb ik eigenlijk maar één keer onder de 1:20 gehad, dat was toen ik een vriend van me op zijn R1 probeerde bij te houden :+
Fuelly zegt maximaal 1 op 21 voor een Div600:

http://www.fuelly.com/motorcycle/yamaha/xj600

Nu zeggen ze dat van de Alp ook en die kon ik voor de opvoerbeurt ook op 1 op 24 krijgen als ik mijn best deed.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:16:
[...]

Fuelly zegt maximaal 1 op 21 voor een Div600:

http://www.fuelly.com/motorcycle/yamaha/xj600

Nu zeggen ze dat van de Alp ook en die kon ik voor de opvoerbeurt ook op 1 op 24 krijgen als ik mijn best deed.
e.e.a hangt ook van rijstijl af naturlijk, als ik echt m'n best deed kreeg ik de Div600 op 1:25, meestal zat ik op 1:22-23. Dat vond ik toch niet slecht :)

Nu blijkt 't voor mij niet echt meer nodig te zijn, maar zelfs ik heb er nog over nagedacht om gewoon weer een Div600 terug te halen voor woon-werk verkeer. Bij mij was het idee dat de Div900 voor de toerritjes is. Nu neig ik naar een Fazer600 zoals gezegd, en wil ik ook nog 's een extra motor kopen om af en toe een dagje op Assen mee te kunnen doen. Als ik het oude plan zou doortrekken heb ik er dan 3.. Dat klinkt leuk, maar eigenlijk... Wat moet ik ermee? :P

[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:17:
[...]

e.e.a hangt ook van rijstijl af naturlijk, als ik echt m'n best deed kreeg ik de Div600 op 1:25, meestal zat ik op 1:22-23. Dat vond ik toch niet slecht :)
Dat is zeker heel goed, helemaal als je ziet waar de motor óók toe in staat is (toeren, vlot rijden is ook nog mogelijk etc). Dat heb je met een 125 allemaal niet, maar daar heb ik de Alp voor. Ik ben nu op zoek naar de goedkoopst mogelijke (doch acceptabele en veilige) manier om van A naar B te komen. Tot nu toe is de CBF125 de goedkoopste optie maar niet de meest comfortabele.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:19:
[...]

Dat is zeker heel goed, helemaal als je ziet waar de motor óók toe in staat is (toeren, vlot rijden is ook nog mogelijk etc). Dat heb je met een 125 allemaal niet, maar daar heb ik de Alp voor. Ik ben nu op zoek naar de goedkoopst mogelijke (doch acceptabele en veilige) manier om van A naar B te komen. Tot nu toe is de CBF125 de goedkoopste optie maar niet de meest comfortabele.
Dat is denk ik wel een dingetje waar je ook rekening mee moet houden, mag ik vragen hoeveel kilometer je moet rijden voor woon-werk?

Nou heb ik ook 2 keer een hernia gehad, maar als ik op mijn Div600 naar m'n broer in Zeeland (250km enkele reis) reed, was ik eenmaal daar niet meer in staat om zonder hulp af te stappen :P Bij de Div900 ging dat heel anders :)

Ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld 100km enkele reis per dag op een 125cc'tje (nog even los van wel of geen snelweg, rendement uit het blok etc) niet erg prettig is. Als je woon-werk rit daarentegen 25km enkele reis is, is het op zo'n ding waarschijnlijk prima te doen :)

Zo ook met motorscooters, in de basis zou ik zo'n ding wel overwegen.. Maar ik heb ook 's met zo'n ding op de snelweg gereden... Trust me, ik wou dat ik de auto en aanhanger had meegenomen en 't ding achterop had gezet :X Zoals eerder omschreven, het deed mijn gevoel van comfort en veiligheid geen goed dat ik nogal sterk de indruk kreeg dat ik het absolute uiterste van 't ding vroeg :X

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 13:25 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 16:44
Andere banden op je alp wil ook wel flink helpen met verbruik!
Mijn twin met tkc80 zat op 1:15 en met de huidige tkc70 op 1:19 en dan zijn het snelweg km's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-09 16:18
[Afbeelding]

schandalig. Weg piraat! Ze zouden je rijbewijs moeten intrekken. 6 km te hard... Er had een kind over kunnen steken ja!

:7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:22:
Dat is denk ik wel een dingetje waar je ook rekening mee moet houden, mag ik vragen hoeveel kilometer je moet rijden voor woon-werk?

Nou heb ik ook 2 keer een hernia gehad, maar als ik op mijn Div600 naar m'n broer in Zeeland (250km enkele reis) reed, was ik eenmaal daar niet meer in staat om zonder hulp af te stappen :P Bij de Div900 ging dat heel anders :)

Ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld 100km enkele reis per dag op een 125cc'tje (nog even los van wel of geen snelweg, rendement uit het blok etc) niet erg prettig is. Als je woon-werk rit daarentegen 25km enkele reis is, is het op zo'n ding waarschijnlijk prima te doen :)
De ergonomie van een Varadero schijnt dikke prima te zijn: Rechtop zitten, breed zadel, goed voor lange ritten. Dat vloekt een beetje met een 125 natuurlijk, maar ik ga vanavond even checken of ik een beetje uit de voeten kan met slechts 15pk.
kneusteun schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:24:
Andere banden op je alp wil ook wel flink helpen met verbruik!
Mijn twin met tkc80 zat op 1:15 en met de huidige tkc70 op 1:19 en dan zijn het snelweg km's
Weet ik, ik haal maximaal 1 op 22 met de Michelin Sirac eronder, dat was ietsje erger met de Mitas Noppen. Die 1 op 24 was vroegah, toen ik nog met 10pk minder rondreed en zonder K&N filter enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:17:
[...]

Nu blijkt 't voor mij niet echt meer nodig te zijn, maar zelfs ik heb er nog over nagedacht om gewoon weer een Div600 terug te halen voor woon-werk verkeer. Bij mij was het idee dat de Div900 voor de toerritjes is. Nu neig ik naar een Fazer600 zoals gezegd, en wil ik ook nog 's een extra motor kopen om af en toe een dagje op Assen mee te kunnen doen. Als ik het oude plan zou doortrekken heb ik er dan 3.. Dat klinkt leuk, maar eigenlijk... Wat moet ik ermee? :P
Een Fazer leuk upgraden kost je minder dan 3 motoren, maar biedt wel mogelijkheden wat je wil, of het nou bochten pakken in Duitsland is, een rondje circuit of gewoon rustig an woon/werk. Zelfde geldt natuurlijk voor vergelijkbare (semi-) nakeds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:27:
[...]

Een Fazer leuk upgraden kost je minder dan 3 motoren, maar biedt wel mogelijkheden wat je wil, of het nou bochten pakken in Duitsland is, een rondje circuit of gewoon rustig an woon/werk. Zelfde geldt natuurlijk voor vergelijkbare (semi-) nakeds
Het idee bij een extra circuit motor komt vooral uit het idee dat m'n weg motor nog heel is als ik op zo'n circuit dag in de grindbak eindig :P Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat dat gebeurd, maar een beetje rekening ermee houden is natuurlijk niet verkeerd :)

Ik heb laatst tegenover vrienden al 's het geintje gemaakt van 1 nette en 1 lelijke Fazer, die laatste voor op het circuit. Mocht ik 'm dan slopen op Assen is het een onderdelen fiets voor het geval ik iets voor de andere nodig heb :+

Mensen hebben ook gezegd dat ik dan de Fazer1000 moet pakken, daar zou een R1 blok op zitten. Dat klinkt heel leuk, maar voor op de weg is ~100pk wel genoeg voor mij eigenlijk :P * Destruction heeft de zelfkennis.. Ik laat me soms iets teveel opnaaien door vrienden die ook graag wat harder rijden. Liever dat ik dan gewoon het vermogen niet heb om ze bij te kunnen houden :+

Het huidige motorgroepje in de vriendengroep is zegmaar types:
- Jeuj, GAS!
- Wat jij kan, kan ik ook. GAS!

- Ja, leuk! ... Maar ik ga niet doen wat jullie doen :w

- 100@80.. Hard zat, bekijk het verder maar

:+ Dan hebben we er af en toe nog een Alp rijder bij die ik qua rijstijl/debielheid inschat tussen die eerste 2 genoemde types :P

[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 13:41 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 16:44
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:26:
[...]

De ergonomie van een Varadero schijnt dikke prima te zijn: Rechtop zitten, breed zadel, goed voor lange ritten. Dat vloekt een beetje met een 125 natuurlijk, maar ik ga vanavond even checken of ik een beetje uit de voeten kan met slechts 15pk.

[...]

Weet ik, ik haal maximaal 1 op 22 met de Michelin Sirac eronder, dat was ietsje erger met de Mitas Noppen. Die 1 op 24 was vroegah, toen ik nog met 10pk minder rondreed en zonder K&N filter enzo.
K&N filter merk ik zelf echt totaal geen verschil mee met oem.
Ik vind verbruik ook weinig boeiend, behalve dat ik wil bijhouden op de tripmeister wanneer ik weer moet vullen.
125cc is volgens mij niet altijd perse zuiniger, misschien dat je op een snelweg met een 300 nog beter weg komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:29:
[...]

Mensen hebben ook gezegd dat ik dan de Fazer1000 moet pakken, daar zou een R1 blok op zitten. Dat klinkt heel leuk, maar voor op de weg is ~100pk wel genoeg voor mij eigenlijk :P * Destruction heeft de zelfkennis.. Ik laat me soms iets teveel opnaaien door vrienden die ook graag wat harder rijden. Liever dat ik dan gewoon het vermogen niet heb om ze bij te kunnen houden :+
Je denkt dat 100pk niet voldoende is om je te misdragen? :+

Maar inderdaad, 2 Fazers klinkt wel logisch :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:37:
[...]

Je denkt dat 100pk niet voldoende is om je te misdragen? :+

Maar inderdaad, 2 Fazers klinkt wel logisch :Y
Ik denk dat ik in dat groepje beter af ben met ~100pk dan met ~150 :P

Een beetje misdragen, dat hoort er af en toe gewoon bij natuurlijk :)

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:36:
125cc is volgens mij niet altijd perse zuiniger, misschien dat je op een snelweg met een 300 nog beter weg komt.
Qua rijdbaarheid denk ik dat je gelijk hebt, maar de prijs is dan ook wel weer flink hoger. Een 300 zou dikke prima zijn, maar de cijfers van de Varadero op Fuelly liegen er niet om, in de praktijk zijn ze écht zuinig. En op mijn kilometrage (ik verwacht sowieso 2000 tot 3000 per maand) hakt dat er behoorlijk in.
Pagina: 1 ... 64 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.