Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.161 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik denk dat @HTT-Thalan al lang bepaald heeft voor zichzelf dat hij een 125cc wil kopen. En ik denk ook dat het toch gaat tegenvallen om elke dag snelweg te rijden met te weinig vermogen. Maar dat merken we over een paar maanden wel in het topic.

XBL: DonFrans

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:44
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:45:
[...]

Qua rijdbaarheid denk ik dat je gelijk hebt, maar de prijs is dan ook wel weer flink hoger. Een 300 zou dikke prima zijn, maar de cijfers van de Varadero op Fuelly liegen er niet om, in de praktijk zijn ze écht zuinig. En op mijn kilometrage (ik verwacht sowieso 2000 tot 3000 per maand) hakt dat er behoorlijk in.
Gaat er mij meer om dat een 125 op de snelweg lomp aan het blazen is op de top dus hoger verbruik en maybe een 300 dan wat zuiniger is omdat die niet volle bak aan het slurpen is.
Varadero zuinig is wel apart, want dat is in principe toch ook gewoon bijna identiek blok als de AT?

Ik vind het sowieso allemaal erg apart, want mijn 50cc tomos zou ook 1 op 50 moeten doen en ding doet stock gewoon 1 op 20.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:57:
[...]

Gaat er mij meer om dat een 125 op de snelweg lomp aan het blazen is op de top dus hoger verbruik en maybe een 300 dan wat zuiniger is omdat die niet volle bak aan het slurpen is.
Varadero zuinig is wel apart, want dat is in principe toch ook gewoon bijna identiek blok als de AT?

Ik vind het sowieso allemaal erg apart, want mijn 50cc tomos zou ook 1 op 50 moeten doen en ding doet stock gewoon 1 op 20.....
Het gaat om de Baby Varadero, 125cc 90 graden V-twin met 15pk en 10nm. Dus niet de 1000cc grote broer.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Frans92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:56:
Ik denk dat @HTT-Thalan al lang bepaald heeft voor zichzelf dat hij een 125cc wil kopen. En ik denk ook dat het toch gaat tegenvallen om elke dag snelweg te rijden met te weinig vermogen. Maar dat merken we over een paar maanden wel in het topic.
Wat ik heb bepaald is dat ik denk dat dat de meest economische optie is die toch lekker zit.

Of het klopt ga ik vanavond of morgen wel ontdekken, misschien vind ik het wel helemaal niks.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:19

Destruction

(ex-)Automonteur

Ach, imo is het wel grappig. HTT-Thalan is net zo standvastig als ik, maar dan op het gebied van motoren :P * Destruction heeft dat meer met auto's :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:34:
[...]

Ach, imo is het wel grappig. HTT-Thalan is net zo standvastig als ik, maar dan op het gebied van motoren :P * Destruction heeft dat meer met auto's :+
Ik laat het ook regelmatig weten als ik weer eens een stukje advies van een van jullie heb aangenomen, maar die behoefte om zelf tot een bepaalde conclusie te komen is best aanwezig ja :+.

Ik heb geen spijt gehad van de Skoda RS die iedereen me afgeraden heeft, ben nog steeds dolblij met de Transalp die ik vóór mijn rijbewijs al zonder proefrit kocht en ook de Dacia blijkt een hele prettige keuze te zijn geweest. Het scheelt dat ik mezelf wel erg goed ken ;).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:30

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

He hallo tweakers! ik ben nieuw hier en ook nog een echt groentje :P

Heb afgelopen zaterdag mijn eerste proefles gehad en ga vanaf deze week beginnen met echt lessen.

Ik ga motorrijden om lekker te kunnen touren. Het wordt dus geen woon-werkverkeer. Hoogstens in uitzonderlijke gevallen. Het liefst zou ik na het behalen van mijn motorrijbewijs een Harley willen, maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. De ouderen choppers van andere merken vind ik niet heel mooi eerlijk gezegd. Ook naked-bike achtige modellen vind ik mooi qua uiterlijk, en die zijn ook wel weer iets goedkoper te vinden.

Nu vroeg ik me het volgende af:
Wat ga ik alvast zelf aanschaffen? In principe kan ik alles (gratis) lenen van de rijschool gedurende de opleiding. Maar het is wel fijn om zelf een helm te hebben, een motorjas / broek. Voor een chopper zou ik echter andere kleding kopen dan voor een nakedbike. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of zijn er nooit twijfelaars geweest wat betreft motortype?

Ik heb er dus nog echt weinig verstand van (heb wel de Topicstart doorgelezen en ken dus wel de verschillen tussen de helmen / kleding.

Verder vraag ik me nog af waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een motor. Ik ben aan het kijken in de prijsklasse tot € 3.000 maar er is zo'n gigantisch verschil in kilometer standen. en ook weet ik niet wat fijne ''beginners'' motors zijn.

Ik hoop dat jullie me wat wegwijs kunnen maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:30
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:29:
Mensen hebben ook gezegd dat ik dan de Fazer1000 moet pakken, daar zou een R1 blok op zitten. Dat klinkt heel leuk, maar voor op de weg is ~100pk wel genoeg voor mij eigenlijk :P * Destruction heeft de zelfkennis.. Ik laat me soms iets teveel opnaaien door vrienden die ook graag wat harder rijden. Liever dat ik dan gewoon het vermogen niet heb om ze bij te kunnen houden :+
Zowel de 600 als de 1000 hebben een teruggevoerd R blok. Althans de FZS600 van de Thundercat en de FZ6 van de R6.

De FZ6 houdt ook wel van een lekker potje toeren janken, toermotor met 14k redline.

• HTT-Thalan
Chrosser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:45:
Verder vraag ik me nog af waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een motor. Ik ben aan het kijken in de prijsklasse tot € 3.000 maar er is zo'n gigantisch verschil in kilometer standen. en ook weet ik niet wat fijne ''beginners'' motors zijn.

Wat je rond ziet rijden aan lesmotoren zijn vaak wel prettige (volgens mij is de term "neutrale") motoren waar iedereen mee overweg kan. Maar zeker als je een motor voor je plezier koopt zul je al snel (dat zie je al aan jouw voorkeur voor Harley/Naked) naar een bepaalde stijl neigen en je daar ook snel prettig bij voelen.

Het lijkt mij heerlijk relaxed om achterover te kunnen zitten zoals in sommige choppers maar het past gewoon niet bij me.

Qua kleding zijn de verschillen vrij objectief als het om materiaal gaat (leer/stof etc) maar de stijl is gewoon persoonlijke voorkeur. Een leren racepak op een chopper werkt prima, maar je ziet het niemand doen omdat de stijlen voor veel mensen lijken te vloeken (er zal ook een 'vorm' in zo'n pak zitten waardoor je niet echt anders dan in een race-houding kunt zitten).

Als je gewoon textielen motorkleding hebt (of zo'n kevlar spijkbroek met een goeie jas) zul je je op de meeste motoren wel thuisvoelen denk ik.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@Chrosser Wat ga je alvast zelf aanschaffen.. Tsja, heb je wel 's motor gereden (ergens, stiekem)? Zo nee, dan is er dus kans dat je nog niet weet of motorrijden ook echt iets voor je is. Ik zou zeggen dat het dan ietwat tricky is om dan voor je eerste les al allerlei gear aan te schaffen, dat bedrag krijg je immers nooit meer terug, mocht je na de eerste rijles tot de conclusie komen dat het toch niet jouw ding is om motor te rijden. * Destruction heeft dat ook van dichtbij al gezien.

* Destruction maakte bij de rijschool gebruik van hun gear, wel had ik toen zelf al een motorhelm die ik gebruikt heb. Da's het enige wat ik niet zo fris vond, stel je voor dat je een helm op doet die even daarvoor nog op het hoofd zat van iemand die niet zo hygiënisch met z'n haar omgaat :P De rest van de gear had ik over m'n eigen kleding heen, dat vond ik dan weer net iets minder een issue :) Je bent tenslotte toch al snel 4-500 euro kwijt aan gear.

Wat betreft motoren, ik zou beginnen op een motor die wat goedkoper is en bij voorkeur niet al teveel vermogen heeft. Dan kun je nog een beetje ervaring op doen op een goedkope fiets, waarop je nog een beetje leuk kunt scheuren zonder meteen dure boetes of een invordering rijbewijs te riskeren :P

Voor welk rijbewijs ga je? Gewoon A? Of moet je met A1 of A2 beginnen? Mocht het A zijn, zou ik iets kopen als een Diversion 600. Voor een appel en een ei koop je er eentje in goede staat, daar kun je dan een jaar of 2 op scheuren en als daar dan weer onderhoud aan moet gebeuren koop je de fiets die je echt wilde hebben, misschien heb je er dan nog iets meer budget voor ook ;)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Chrosser Welkom! Eerste aanschafdingen: Helm en handschoenen! Verrrr wegblijven van die zweetdingen van de rijschool is wel zo prettig. En motorlaarzen zijn vrij praktisch, ik leste eerst in m'n Timberlands en die zijn aardig beschadigd van de schakelpook. De jas en broek van de rijschool zijn in principe prima, je hebt toch je eigen kleding eronderaan die je kan wassen.

Ga vooral uitproberen. Bij de rijschool kan je dus al testen of een stoffen pak jou zit. Vaak is dit wel praktisch omdat het zo aan/uit over je kleding is en waterdicht. Leer zit daarentegen veel comfortabeler, vooral op hoge snelheden omdat het om je lichaam vormt (stof heeft altijd ruimte, dat gaat wapperen). Ga lekker naar wat motorzaken om kleding te passen of dit wat voor jou is.
Uiteindelijk zou een motorjeans ook erg praktisch worden, maar gezien we richting de winter gaan kan je die aankoop nog wel even uitstellen.

Zelf ben ik ook nog nat achter de oren, ik heb een textielen broek en jas. Ben zeker van plan een leren jack te halen gezien ik al jaren een afgedragen nepleren jackie draag in het voor/najaar, maar budgettechnisch was dit nog niet haalbaar. In Februari is de jaarlijkse Motorbeurs in Utrecht, daar kan je flinke kortingen krijgen op kleding en schoenen, dus het loont om daar te kijken. Mijn jas was bijv. 50% korting t.o.v. normale winkelwaarde. Ik hoop daar een mooi leren jack te vinden wat een beetje betaalbaar is. :) Wil zelf sowieso nog dat jack, motorjeans en wellicht zo'n vest met protectoren voor korte ritjes op warmere dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 12-09-2018 14:58 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Een andere beginnersvriendelijke motor die je al gemakkelijk onder de 3000€ kan vinden is de Suzuki SV650 (naked of met een beetje fairing) met die lekkere V-twin eronder.

EDIT: ik ben het eens met @Destruction dat je met een beperkt budget voor je eerste motor niet écht weet wat je wil voor je de nodige kilometers gereden hebt, (behalve @SmurfLink die wist dat heel goed ;) ) en dat je dus niet kan misdoen door gewoon een motor te kopen die een beetje in de lijn ligt van wat je wil, en te beginnen rijden.

@Vrijdag d:)b

[ Voor 53% gewijzigd door Dryhte op 12-09-2018 15:14 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

@Chrosser welkom!

Kijk even naar een Suzuki Hayabusa (liefst rood en verlengde achterbrug). Deze staan er om bekend een hele gemoedelijke beginnersmotor te zijn.

Verder heb je niet zoveel nodig, een zwembroek, hemd en teenslippers zijn voldoende. Gehoorbescherming is ook een fabeltje. Windgeruis zorgt er al voor dat je omgevingsgeluid minder hoort.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Frans92

Frans92

VFR800

@Chrosser Ik zou @Vrijdag niet zo serieus nemen :+
Het is wel waar dat rode motoren sneller zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:11:
@Chrosser welkom!

Kijk even naar een Suzuki Hayabusa (liefst rood en verlengde achterbrug). Deze staan er om bekend een hele gemoedelijke beginnersmotor te zijn.

Verder heb je niet zoveel nodig, een zwembroek, hemd en teenslippers zijn voldoende. Gehoorbescherming is ook een fabeltje. Windgeruis zorgt er al voor dat je omgevingsgeluid minder hoort.
Hee het is pas woensdag. Terug in je hok jij! }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 07:55
Vrijdag schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:11:
@Chrosser welkom!

Neem dan de geblazen variant, die is wat zuiniger als je je aan de wettelijke snelheden weet te houden.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:29:
[...]

Hee het is pas woensdag. Terug in je hok jij! }:|
Neen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Post dan in ieder geval iets nuttigs rood harigs ofzo 8)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

DinX

Motormuis

Voor wie cruise control nog niet genoeg is:

http://www.advpulse.com/adv-bikes/self-driving-bmw-r1200gs/

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:27
Inderdaad welkom :)
Iedereen hier heeft zijn eigen idee van hoe te beginnen. De meesten hier gruwelen ervan om leen materiaal van de rijschool te gebruiken. Ik heb de volledige opleiding gedaan met kleding van de rijschool. Ik vind de reacties nogal overdreven over de "zweet" leenkleding ;)

Tijdens rijles kom je er wel achter wat voor type rijder je bent. Mij werd het - toen we eenmaal de weg op gingen - snel duidelijk dat ik niks met choppers en tourbakken heb. Ik wil lekker plat de bocht door :)
Ook merkte ik dat de temperatuur me weinig boeit, daar kun je je tegen kleden. Heb ook bewust voor textiel motorpak gekozen zodat ik het hele jaar door kan rijden. De "mooi weer" rijders houden het meestal bij een leren pak.

Belangrijkste is dat je de tijd neemt om erachter te komen wat je zelf fijn vind en wat jou bevalt.

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47

Heb afgelopen zaterdag mijn eerste proefles gehad en ga vanaf deze week beginnen met echt lessen.

Ik ga motorrijden om lekker te kunnen touren. Het wordt dus geen woon-werkverkeer. Hoogstens in uitzonderlijke gevallen. Het liefst zou ik na het behalen van mijn motorrijbewijs een Harley willen, maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. De ouderen choppers van andere merken vind ik niet heel mooi eerlijk gezegd. Ook naked-bike achtige modellen vind ik mooi qua uiterlijk, en die zijn ook wel weer iets goedkoper te vinden.

Wat ga ik alvast zelf aanschaffen? In principe kan ik alles (gratis) lenen van de rijschool gedurende de opleiding. Maar het is wel fijn om zelf een helm te hebben, een motorjas / broek. Voor een chopper zou ik echter andere kleding kopen dan voor een nakedbike. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of zijn er nooit twijfelaars geweest wat betreft motortype?

Ik heb er dus nog echt weinig verstand van (heb wel de Topicstart doorgelezen en ken dus wel de verschillen tussen de helmen / kleding.

Leuk, welkom!

Wat kleding betreft: Houd marktplaats een beetje in de gaten voor jassen en broeken, soms kun je pareltjes kopen voor weinig geld (ik heb bijvoorbeeld een ongedragen motorjeans voor 3 tientjes van Revit gekocht) en een paar Sidi laarzen voor 40, nieuw in doos. Dat zijn leuke dingetjes en daarvoor zou ik niet de vieze stinkzooi van de rijschool dragen. Helm is wel een ding, leenhelmen zijn meestal slecht-passend en goor, maar afhankelijk van wat je wilt rijden is het wel een dingetje wat voor soort helm je koopt. Die zou ik nooit tweedehands kopen, je weet niet hoe oud het is en wat er mee gebeurd is.

Wat ik nu echt zonder twijfelen zou kopen: handschoenen (vrij universeel) en laarzen (anders vernaggel je een paar schoenen, terwijl je ze toch nodig hebt).

Voor 3K een motor (naked): SV650, FZ6, Hornet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47

Tof! Ik ben ook zaterdag begonnen haha.
Mijn startmotor die ik op t oog heb is een ER5, CB600f of SV650

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:26:
[...]

De ergonomie van een Varadero schijnt dikke prima te zijn: Rechtop zitten, breed zadel, goed voor lange ritten. Dat vloekt een beetje met een 125 natuurlijk, maar ik ga vanavond even checken of ik een beetje uit de voeten kan met slechts 15pk.

[...]

Weet ik, ik haal maximaal 1 op 22 met de Michelin Sirac eronder, dat was ietsje erger met de Mitas Noppen. Die 1 op 24 was vroegah, toen ik nog met 10pk minder rondreed en zonder K&N filter enzo.
Ik heb een hele lange tijd op een Vara125 woon-werk gedaan, London in en dat zijn hele goede fietsen binnen het 125cc segment.. de meeste 125ers zijn 3/4 schaal maar de Vara125 zijn full size.
Hij is inderdaad megazuinig. Maar op de snelweg rijd je wel tegen de toeren begrenzer aan en rijd je in de slow lane.. maar ze zijn ondanks dat mega betrouwbaar..
Superlicht ook, wat ik merkte toen ik van de Versys650 weer even op de Vara125 sprong.. als op je op een trapfiets zit, zo licht voelt het aan :)

Als je over heel veel snelweg moet zou ik wel een 300cc ofzo aanraden.. het kan prima op de 125cc Varadero maar ideaal is het niet.. heb je een kort stukje dan gaat het prima..
In de Uk zijn ze ook best waardevast omdat ze populair zijn onder learners..

Oh ja de ouder met carb hebben 15PK en de nieuwe met EFI hebben maar 14PK .. de oudere carb vesie is dus wat je wil..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
Hier is mijn favoriet ook wel gevallen op de naked bikes. Mooi cruisen maar toch prima plat de bocht doorkunnen :) ook qua kleding met een spijkerbroek en hoodie rijd het lekker relaxed. Kan zo van de motor af de stad in :P

Gamertag: timmie271

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SemperFidelis schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:59:
[...]

Tof! Ik ben ook zaterdag begonnen haha.
Mijn startmotor die ik op t oog heb is een ER5, CB600f of SV650
Ik hoop niet alleen de startmotor. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.yellow13bikebreakers.co.uk/ekmps/shops/yellow13bb/images/kawasaki-er5-c-1-breaking.-starter-motor-5-%5B4%5D-13783-p.jpg

Alle drie heel logische motoren voor starters, als je jezelf inleest en een proefrit maakt kom je er achter welke je het beste ligt. (y)

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 07:13
ToolkiT schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:05:
[...]
Als je over heel veel snelweg moet zou ik wel een 300cc ofzo aanraden.. het kan prima op de 125cc Varadero maar ideaal is het niet.. heb je een kort stukje dan gaat het prima..
In de Uk zijn ze ook best waardevast omdat ze populair zijn onder learners..

Oh ja de ouder met carb hebben 15PK en de nieuwe met EFI hebben maar 14PK .. de oudere carb vesie is dus wat je wil..
Helemaal zo, Varadero 125 is de comfortabelste 125 die je kan hebben naar mijn mening, maar ik denk dat dat alsnog duurder gaat uitkomen dan een goedkope 250/300. Ik verbruik hiermee op de snelweg aan het tempo van een 125 ( 100-110km/h) nooit meer dan 3l/100km waarbij een 125 aan die snelheden wel wat meer durft te drinken. Ook kwa onderhoud gaat een 250 over het algemeen lager uitvallen dan een 125...

• Chrosser
  • Laatst online: 23:30

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dank voor alle uitgebreide reacties! Erg fijn om me op weg te helpen.
Ik zal er proberen op in te gaan en wat verder te verduidelijken

Ik heb nog geen rijervaring op choppers. Mijn les motor is een Honda CB650F. Voor zover ik kan beoordelen na 100 min vind ik dit een fijne motor. In ieder geval is de zithouding prima en lijkt het mij comfortabel om tochten te maken. Verder ben ik geen scheurijzer en lijkt het mij lekker om te gaan touren in bijvoorbeeld de Eifel (woon in het zuiden des lands op een uurtje van de eifel)

Ik ben 30 en ga dus meteen voor het zware rijbewijs.

• SmurfLink
  • Niet online
Ben nog even aan het zoeken naar Wheelstriping, en ik vond net dat er reflecterende is!
https://www.ebay.com/itm/...ee54b6:g:6xUAAOSwWEZaVRnm

Maar nu ben ik aan het googlen of dit in NL is toegestaan en ik kan niet echt iets vinden... buiten de standaardlijst van verlichting, maar t is reflectie... en gedoe over fietsen. Heeft een van jullie een idee? Ik vind het stiekem best wel vet :p en het verhoogt m'n zichtbaarheid 's avonds.

Man wat een dodelijke kost zeg. Alleen gedoe over licht, verder zie ik niet echt iets..
http://wetten.overheid.nl...5-20#Hoofdstuk5_Afdeling4
Art 5.4.57 zegt onderstaande... mag het dan dus alleen geel zijn? :?
3.
Motorfietsen mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.

[ Voor 26% gewijzigd door SmurfLink op 12-09-2018 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmurfLink schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:25:
Ben nog even aan het zoeken naar Wheelstriping, en ik vond net dat er reflecterende is!
https://www.ebay.com/itm/...ee54b6:g:6xUAAOSwWEZaVRnm

Maar nu ben ik aan het googlen of dit in NL is toegestaan en ik kan niet echt iets vinden... buiten de standaardlijst van verlichting, maar t is reflectie... en gedoe over fietsen. Heeft een van jullie een idee? Ik vind het stiekem best wel vet :p en het verhoogt m'n zichtbaarheid 's avonds.
Ik had dat in het blauw op mijn Fazer.. geen idee of het legaal was, maar nooit problemen mee gehad en zag er cool uit en verhoogde de zichtbaarheid.. en was niet duur.. win-win-win

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35283759_10160582858420088_9138793088435617792_o.jpg?_nc_cat=0&oh=b810762ca7331c7b65ab9a1f540a9e3b&oe=5C2447C7

• SmurfLink
  • Niet online
Mooi zeg @ToolkiT , heb je ook foto's van in het donker? :P

• HTT-Thalan
Ok, ik heb zojuist een proefrit gemaakt op een Varadero 125cc uit 2005, de carb versie met 15 hele pk's :P.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:23:
Ok, ik heb zojuist een proefrit gemaakt op een Varadero 125cc uit 2005, de carb versie met 15 hele pk's :P.
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:48
Na het vervangen van mijn knipperlicht doet de motor ineens dit...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bEgEF0o.gif

Morgen de garage maar weer even bellen dat ze een foutje hebben gemaakt.. ik blijf bezig :X
(voor diegenen die tekstuele uitleg willen:
De knipperlichten (en alarmverlichting) kunnen sinds de vervanging van het linker knipperlicht voor ook zonder dat de sleutel is omgedraaid (of er uberhaupt in zit) knipperen, maar dan wel op een idioot tempo.
Lekker kwetsbaar voor kwajongens die langslopen en op t knopje duwen)

Gistermiddag bij MDI in Ravenstein nieuwe windschermen geprobeerd. Echter, de beugel waar het scherm aan vast moet worden gemaakt is krom gebogen bij de val laatst. Deze zal ik moeten vervangen.. Nieuw beugeltje kost 140-250 euro ( 8)7 voor een stukje gietijzer), maar bij een winkeltje in engeland een gebruikt exemplaar gevonden voor 80 euro incl verzending.. Beugel en bevestigingsmateriaal (die 80 + +- 100 euro) zijn gezamenlijk al duurder dan het gemiddelde windscherm :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:45
@SmurfLink Deze is van mijn vrouw

Zonder licht erop:
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/4ec4d4203692fed5158fa3ad8546bef8.jpg
Met licht:
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/57daa677f89d62c1898290ac8b715f60.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn conclusies over de Varadero 125, vanuit de wens om deze als woon-werk motor in te zetten voor hoge kilometrages. De motor staat te koop voor 1750. Dit was zonder koffers, maar die konden er op zich wel bij voor dat geld.

Uiterlijke staat: Netjes. Wel veel roestpuntjes op de bovenkant van de voorvork, onder de fairing. Alleen schadelijk als je helemaal door de vering heen zou gaan, moet wel aangepakt worden. Onderhoudsboekje bleek maar tot 12k ingevuld, daarna blanco in hun bezit. Kans bestaat dat er daarna geen onderhoud meer is gebeurd. Verder niks geks gevonden voordat ik ging rijden.

Mijn verwachtingen: Ik wilde comfortabel 100 kunnen rijden. En dan bedoel ik zowel de zitpositie als het rijcomfort.

Proefrit begon erg goed. Brede zit, goed overzicht, beetje in elkaar gedoken, maar ik ben natuurlijk een flink verhoogde Alp gewend. Valt op te lossen met een paar stuurverhogertjes en lagere stepjes. Remmen pakken goed aan. Blok wil lekker vlot in de toeren klimmen, maar dat is dan ook de modus operandi: je moet jakkeren, want anders gebeurt er weinig.

En daar dient zich punt nummer 1 aan: Hij blijft stationair hoog in de toeren hangen. Initieel 2k, maar na een eindje rijden werd dat standaard 3k rpm. Te hoog, kan valse lucht zijn. Zal wel samenhangen met dat gebrekkige onderhoud.

Punt twee: de richtingaanwijzers. Soms reageren ze pas na een paar seconden, soms direct, soms helemaal niet. Waarschijnlijk vuile contacten.

Punt 3: Comfortabel 100 rijden is er niet bij. Ja, wind mee. Want het waaide behoorlijk en met wind tegen en rechtop zitten kwam ik relatief vlot op de 90 (dat initiele optrekken viel me helemaal niet tegen) maar de gang van 90 tot 100 ging alleen vlot als er geen, of meewind stond. Wind mee kwam ik wel eenvoudig op de 110 uit... maar dat moest mijn reserve zijn, en die reserve is minder dan ik had gedacht.

Punt 4: De achterremschijf is niet 100% recht, te merken bij langzaam afremmen.

Punt 5: Carbs vuil. Vooral vanuit 'lagere' (lees: het toerental dat mijn Alp op de snelweg bij 140 loopt) toeren optrekken (b.v. na een korte remactie) maakte een hakkelend effect op de motor.

Ik vind het een oprecht leuk ding, je kunt er lekker mee gooien, smijten en jakkeren, en als ik met vrienden een toertje zou maken zou ik het ding blind meenemen, maar voor de vraagprijs is er teveel achterstallig onderhoud en voor woon-werk is de reserve nét te weinig. Ik zou akkoord zijn gegaan met 'gewoon honderd rijden' maar als hij dat zelfs al niet haalt...

Ik zou content geweest zijn met het ding gewoon een klein beetje opvoeren. Paar PK erop en er is niks aan de hand, maar voor al het achterstallige onderhoud was hij niet bereid iets van de prijs te halen, hoogstens de koffers (die hij toch niet meer kon gebruiken :?) er bij in te doen, en dat was totaal niet wat ik in gedachten had.

Wat het wel heeft gedaan, is mij ervan overtuigen dat ik echt wel een 125 voor erbij wil. Dat is nu niet waar ik naar zoek, een pleziermotor extra, maar zo'n 125 is echt wel ontzettend leuk om op te rijden, oprecht gaaf. Het gaat ineens niet meer om optrekken, maar om anticiperen, schakelen en vooral die snelheid vasthouden in bochten en manoeuvres. Het voegt een uitdaging toe en wat ik al schrijf, met vrienden op pad zou ik zo'n ding zonder schaamte meepakken.

Wat wél even schrikken was: Daarna weer op mijn Alp wegrijden. Gasgeven voelde zowaar scary :o.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-09-2018 20:59 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
Chrosser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:15:
Dank voor alle uitgebreide reacties! Erg fijn om me op weg te helpen.
Ik zal er proberen op in te gaan en wat verder te verduidelijken

Ik heb nog geen rijervaring op choppers. Mijn les motor is een Honda CB650F. Voor zover ik kan beoordelen na 100 min vind ik dit een fijne motor. In ieder geval is de zithouding prima en lijkt het mij comfortabel om tochten te maken. Verder ben ik geen scheurijzer en lijkt het mij lekker om te gaan touren in bijvoorbeeld de Eifel (woon in het zuiden des lands op een uurtje van de eifel)

Ik ben 30 en ga dus meteen voor het zware rijbewijs.
Toevallig in de buurt van Bunde? Dan kom op woensdagavond vanaf een uur of 19:30 eens kijken bij Café Regina in Bunde, daar zijn altijd wel wat LRT'ers te vinden. Een aantal daar kennen DuC (ondergetekende) wel, hoewel ik nooit daar ben ivm andere verplichtingen op woensdag. De zondagen en weekendjes weg ben ik er wel bij. ;)
En na het behalen van je rijbewijs en motor rij je eens mee met het LRT. (Limburg Racing Team, hoewel dat tegenwoordig niets meer met racen te maken heeft) Laten we je wat echte bochtjes in de Eifel zien, in plaats van die laffe bochtjes in nederland. Daarna vind je het zo gezellig dat je er een aantal vrienden bij hebt. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Zo de eerste (mod) is besteld voor de MT setje handvaten mocht er ooit een vriend of vriendin mee willen rijden achterop

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1onnzaZLJ8KJjy0Fnq6AFDpXa9.jpg?size=73284&height=451&width=800&hash=8590380f570bd191f8f4e10e8b48497e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zien er netjes uit maar in alle eerlijkheid wil ik m'n passagiers altijd gewoon bij me hebben, armen om me heen. Scheelt dat het altijd dames zijn _O-

Stuurt beter en je kunt de passagier ook nog wat extra sturen :) Met die handvaten heb ik zelf het gevoel dat ik eraf ga donderen met accelereren als ik al eens achterop zat :)

Ze zijn met name handig om wat aan vast te sjorren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 21:30 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

Lol, dan ben je ze zeker kwijt als je een keer goed gas geeft.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

en ik haal juist de passenger pegs er vanaf omdat ik het best vervelend vind om mensen achterop te hebben
9en mijn mt09 vind dat zelf ook niet zo fijn)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

De R9T verliest wat druk op het voorwiel, da's wel een dingetje en je kunt niet zo snel over drempels heen. Verder valt er prima mee te rijden en zo af en toe vindt een date het leuk om achterop te springen, dus ik heb het frame voor de passagiers erop zitten. Kost een kilo of 3 extra maarja :P

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:27:
Zien er netjes uit maar in alle eerlijkheid wil ik m'n passagiers altijd gewoon bij me hebben, armen om me heen. Scheelt dat het altijd dames zijn _O-

Stuurt beter en je kunt de passagier ook nog wat extra sturen :) Met die handvaten heb ik zelf het gevoel dat ik eraf ga donderen met accelereren als ik al eens achterop zat :)

Ze zijn met name handig om wat aan vast te sjorren :)
Als passagier kan ik dat beamen. Bij het maatje waar ik achterop zat hield ik m'n armen ook om hem heen, ik begon ooit de eerste keer met handen op die rekjes en ik vloog bijna weg toen hij gas gaf. Sindsdien lekker armpjes erom heen en nergens last van. :p Ik ga er vanuit dat mijn passagier dat ook gaat doen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

Handvaatjes zijn inderdaad alleen goed om bagage aan vast te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Volgens mij wil je twee problemen met 1 motor oplossen @HTT-Thalan.
  1. Je wilt een "pekelfiets" zodat in de tussentijd de Alp wat liefde kunt geven.(Vergeet ook die project Alp die bij Ad staat niet)
  2. Je wilt een lichte motor voor erbij, misschien wel een lichte enduro?
Voor probleem 1 is een Diversion 900, NC700/NC750, etc de oplossing om zuinig te blijven rijden.
Probleem 2, een lichte fiets zoals een 125cc of 250/300cc is niet echt de oplossing voor probleem 1 omdat je toch te veel snelwegkilometers maakt tijdens woon-werk verkeer. Op de snelweg is het toch fijner om tot 130-140 te kunnen doortrekken als je de verkeerssituatie niet vertrouwt.

Ik zou eerst probleem 1 oplossen, dat is veel makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a1/19/61/a11961d07bc127ee599307b08dd0e53b.jpg
Op dit moment zit je zelfs op +2 i.p.v. +1.

• corewillem
Grubeater schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:10:
Volgens mij wil je twee problemen met 1 motor oplossen @HTT-Thalan.
  1. Je wilt een "pekelfiets" zodat in de tussentijd de Alp wat liefde kunt geven.(Vergeet ook die project Alp die bij Ad staat niet)
  2. Je wilt een lichte motor voor erbij, misschien wel een lichte enduro?
Voor probleem 1 is een Diversion 900, NC700/NC750, etc de oplossing om zuinig te blijven rijden.
Probleem 2, een lichte fiets zoals een 125cc of 250/300cc is niet echt de oplossing voor probleem 1 omdat je toch te veel snelwegkilometers maakt tijdens woon-werk verkeer. Op de snelweg is het toch fijner om tot 130-140 te kunnen doortrekken als je de verkeerssituatie niet vertrouwt.

Ik zou eerst probleem 1 oplossen, dat is veel makkelijker.

[Afbeelding]
Op dit moment zit je zelfs op +2 i.p.v. +1.
Tot 130/140 doortrekken lukt prima met een 250.... Snelweg ervaar ik daarmee echt niet als een probleem.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@HTT-Thalan zou toch die f650 es proberen ;) of een g310 gs (Of r). Laatste is wel prijziger, maar raak je de komende tijd wel makkelijker kwijt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:40

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:53:
Mijn conclusies over de Varadero 125, vanuit de wens om deze als woon-werk motor in te zetten voor hoge kilometrages. De motor staat te koop voor 1750. Dit was zonder koffers, maar die konden er op zich wel bij voor dat geld.

Uiterlijke staat: Netjes. Wel veel roestpuntjes op de bovenkant van de voorvork, onder de fairing. Alleen schadelijk als je helemaal door de vering heen zou gaan, moet wel aangepakt worden. Onderhoudsboekje bleek maar tot 12k ingevuld, daarna blanco in hun bezit. Kans bestaat dat er daarna geen onderhoud meer is gebeurd. Verder niks geks gevonden voordat ik ging rijden.

Mijn verwachtingen: Ik wilde comfortabel 100 kunnen rijden. En dan bedoel ik zowel de zitpositie als het rijcomfort.

Proefrit begon erg goed. Brede zit, goed overzicht, beetje in elkaar gedoken, maar ik ben natuurlijk een flink verhoogde Alp gewend. Valt op te lossen met een paar stuurverhogertjes en lagere stepjes. Remmen pakken goed aan. Blok wil lekker vlot in de toeren klimmen, maar dat is dan ook de modus operandi: je moet jakkeren, want anders gebeurt er weinig.

En daar dient zich punt nummer 1 aan: Hij blijft stationair hoog in de toeren hangen. Initieel 2k, maar na een eindje rijden werd dat standaard 3k rpm. Te hoog, kan valse lucht zijn. Zal wel samenhangen met dat gebrekkige onderhoud.

Punt twee: de richtingaanwijzers. Soms reageren ze pas na een paar seconden, soms direct, soms helemaal niet. Waarschijnlijk vuile contacten.

Punt 3: Comfortabel 100 rijden is er niet bij. Ja, wind mee. Want het waaide behoorlijk en met wind tegen en rechtop zitten kwam ik relatief vlot op de 90 (dat initiele optrekken viel me helemaal niet tegen) maar de gang van 90 tot 100 ging alleen vlot als er geen, of meewind stond. Wind mee kwam ik wel eenvoudig op de 110 uit... maar dat moest mijn reserve zijn, en die reserve is minder dan ik had gedacht.

Punt 5: Carbs vuil. Vooral vanuit 'lagere' (lees: het toerental dat mijn Alp op de snelweg bij 140 loopt) toeren optrekken (b.v. na een korte remactie) maakte een hakkelend effect op de motor.

Ik vind het een oprecht leuk ding, je kunt er lekker mee gooien, smijten en jakkeren, en als ik met vrienden een toertje zou maken zou ik het ding blind meenemen, maar voor de vraagprijs is er teveel achterstallig onderhoud en voor woon-werk is de reserve nét te weinig. Ik zou akkoord zijn gegaan met 'gewoon honderd rijden' maar als hij dat zelfs al niet haalt...

Ik zou content geweest zijn met het ding gewoon een klein beetje opvoeren. Paar PK erop en er is niks aan de hand, maar voor al het achterstallige onderhoud was hij niet bereid iets van de prijs te halen, hoogstens de koffers (die hij toch niet meer kon gebruiken :?) er bij in te doen, en dat was totaal niet wat ik in gedachten had.

Wat het wel heeft gedaan, is mij ervan overtuigen dat ik echt wel een 125 voor erbij wil. Dat is nu niet waar ik naar zoek, een pleziermotor extra, maar zo'n 125 is echt wel ontzettend leuk om op te rijden, oprecht gaaf. Het gaat ineens niet meer om optrekken, maar om anticiperen, schakelen en vooral die snelheid vasthouden in bochten en manoeuvres. Het voegt een uitdaging toe en wat ik al schrijf, met vrienden op pad zou ik zo'n ding zonder schaamte meepakken.

Wat wél even schrikken was: Daarna weer op mijn Alp wegrijden. Gasgeven voelde zowaar scary :o.
Waarom koop je voor dat geld niet gewoon zoiets?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ehm.. De motor die jij linkt kost nog ~700 euro meer dan die Varadero, en daar komt dan nog transport naar Nederland bij, om over invoeren maar te zwijgen. Zeker niet onmogelijk, maar er komt nog wel e.e.a aan kosten bij voordat 't ding gebruiksklaar bij @HTT-Thalan voor de deur staat :)

• corewillem
Daarbovenop ook nog het hoger verbruik en onderhoudskosten.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Secsytime Super mooie fiets zo'n RD03/04 Africa Twin, maar daar ga je dan ook geen pekel mee rijden. En wat @corewillem zegt, het verbruik is hoger, eerder rond de 1 L op 16-19 km. Onderhoudskosten is voor @HTT-Thalan dan ongeveer hetzelfde als voor zijn Transalp, dit kan hij bij de Africa Twin ook zelf. Lijken dan ook erg veel op elkaar door de paralelle ontwikkeling.
En wat @Destruction ook zegt, buiten budget en er komt nog transportkosten, een keuring bij de RDW en wat BPM bij.
@noes Geen idee of HTT-Thalan wel BMW wilt rijden, zo ja dan moet het de F 650 RR of F 650 GS Dakar worden ben ik bang. ;)

• Frans92

Frans92

VFR800

Op zich was mijn voorspelling niet heel gek, alleen is HTT er gelukkig eerder achter gekomen dan na een paar maanden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
Hm, vanochtend nog even voor ANWB gespeeld... Er stond iemand met een R850RT die niet wilde starten, de startmotor klonk nogal moeizaam. Ik had hem maar even mijn starterpack aangeboden die ik toevallig nog in de koffer had liggen, daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.

Maar dat was weer een mooi voorbeeld van een BMW die niet op praktisch onderhoud gemaakt is... De accu zit voor het zadel half onder de tank verstopt, zonder toegankelijke polen :X Je zou zeggen dat er dan ergens een terminal voor startkabels/opladen/etc zit, maar helaas. Uiteindelijk hebben we 8 boutjes van zijn kuipwerk om de tank losgehaald, in de hoop dat daarmee de middelste strip plastic op de tank (het witte stuk op deze foto) aan de kant kon, waarmee de polen net vrij zouden komen. Helaas bleken die zijkuipen erg stevig in die strip gehaakt te zijn, waardoor uiteindelijk na voorzichtig pulken en wrikken het spul net genoeg aan de kant kon om mijn klemmen op zijn accu te zetten. Lekker praktisch... Gelukkig sloeg hij daarna wel aan :) Volgens de eigenaar kon de motor echter zelfs in neutraal niet op de standaard staan met lopende motor, dus ik hem hem maar even vastgehouden terwijl hij ruimte maakte om het kreng op te bokken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 13-09-2018 09:08 . Reden: plaatje erbij ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:27
Daar is BMW niet de enige in hoor... ik heb ook nog steeds geen makkelijke manier gevonden om mijn motor-accu op te laden. Moet eerst beide zijkappen loshalen om bij de bouten van het zadel te komen, zadel eraf, dan kan ik pas bij de accubak komen. En dan heb je het over een simpele Honda CBR 600 uit 1989.
Mocht iemand hier een shortcut voor weten, hoor ik het graag :)

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:00:
@Secsytime Super mooie fiets zo'n RD03/04 Africa Twin, maar daar ga je dan ook geen pekel mee rijden. En wat @corewillem zegt, het verbruik is hoger, eerder rond de 1 L op 16-19 km. Onderhoudskosten is voor @HTT-Thalan dan ongeveer hetzelfde als voor zijn Transalp, dit kan hij bij de Africa Twin ook zelf. Lijken dan ook erg veel op elkaar door de paralelle ontwikkeling.
En wat @Destruction ook zegt, buiten budget en er komt nog transportkosten, een keuring bij de RDW en wat BPM bij.
@noes Geen idee of HTT-Thalan wel BMW wilt rijden, zo ja dan moet het de F 650 RR of F 650 GS Dakar worden ben ik bang. ;)
Mijn hart ligt wel bij Honda, maar als het er een financiëel interessante optie voorbij komt... Heb nu contact met iemand over een Diversion 600 voor minder dan dat in euro's.

@Frans92 klakkeloos aannemen zonder eigen onderzoek is gevaarlijk ;). Ik waardeer al jullie advies (anders vroeg ik er niet om) maar iedereen heeft een mening en vaak eentje die gekleurd is door eigen ervaringen, daarom ga ik ook vooral zelf kijken wat ik vind.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-09-2018 09:34 ]

• Chakotay
AcidBurn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:25:
Daar is BMW niet de enige in hoor... ik heb ook nog steeds geen makkelijke manier gevonden om mijn motor-accu op te laden. Moet eerst beide zijkappen loshalen om bij de bouten van het zadel te komen, zadel eraf, dan kan ik pas bij de accubak komen. En dan heb je het over een simpele Honda CBR 600 uit 1989.
Als het puur voor opladen is ipv ook jumpstarten zou ik zo'n plugje eraan schroeven en op een makkelijk bereikbare plek naar buiten laten steken:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/138668/files/060627342/450x450x2/ctek-comfort-connect-eyelet-m8.jpg

Zoiets kan je alleen niet gebruiken voor startkabels/starterpacks, daar zijn de draadjes te dun voor. Die moeten direct aan de accu, of aan een daarvoor bedoeld punt wat via een dikke kabel aan de accu zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 13-09-2018 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:14

A13X

Dude

Een iets nieuwere cbr kopen? Mijn `94 kon ik het zadel gewoon lichten met de sleutel.

Vond er toevallig van de week nog een foto van.

Mijn eerste liefde <3
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xhG8VAx.jpg

Awesome

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:53:

Ik denk dat je de Varadero idd goed snapt, maar dat deze niet helemaal lekker loopt..
High idle komt me vaag bekent voor uit het varadero forum, maar ben vergeten wat de oorzaak meestal was..
En ja 15Pk is 15PK dus de laaste Vmax kms moet je er uit wringen op de snelweg.. maar deze loopt minder goed dan hij zou moeten lopen heb ik het idee..
Idle schroef afstellen en choke checken kan de idle fixen, maar top klink ook niet 100%..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:31:
[...]

Mijn hart ligt wel bij Honda, maar als het er een financiëel interessante optie voorbij komt... Heb nu contact met iemand over een Diversion 600 voor minder dan dat in euro's.
Een Grom. 8)
125cc en lekker gooien en smijten

"Don't let your dreams be memes"

Wootlock schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:03:
[...]

Een Grom. 8)
Monkeybike FTW :+

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38
Wootlock schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:03:
[...]

Een Grom. 8)
Ik heb ze weleens bij de motorzaken zien staan, maar afgelopen week heb ik voor het eerst zo'n Grom "in het wild" gezien, en dan ook nog met passagier :D

Ik kan me voorstellen dat het wel ontzettend leuk moet rijden :)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

UTwizard schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb ze weleens bij de motorzaken zien staan, maar afgelopen week heb ik voor het eerst zo'n Grom "in het wild" gezien, en dan ook nog met passagier :D

Ik kan me voorstellen dat het wel ontzettend leuk moet rijden :)
Ik heb ze meerdere malen gezien in het wild, nog niet op gereden.
Maar met mijn 1.97m op zo'n ding zie ik niet echt zitten :+

"Don't let your dreams be memes"

Wootlock schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:10:
[...]

Ik heb ze meerdere malen gezien in het wild, nog niet op gereden.
Maar met mijn 1.97m op zo'n ding zie ik niet echt zitten :+
Ik kwam een keer een kerel tegen met een grom in de parkeer garage van de Ikea waar ik toevallig ook met de motor was.. hij liet me er een stuk op rijden.
Reed pittiger dan ik had verwacht.. en zat minder in mekaar ook..
Leuk spul!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:31:
[...]

@Frans92 klakkeloos aannemen zonder eigen onderzoek is gevaarlijk ;). Ik waardeer al jullie advies (anders vroeg ik er niet om) maar iedereen heeft een mening en vaak eentje die gekleurd is door eigen ervaringen, daarom ga ik ook vooral zelf kijken wat ik vind.
Toen ik achter @caesar1000 met zijn 125 cc reed in het Sauerland, kwam ik erachter dat 125 cc best grappig is, maar dat je gewoon echt vermogen tekort komt. Zelfs op 100 km/h binnenwegen merkte je gewoon dat 125 cc eigenlijk net iets tekort is.
Ik heb trouwens wel genoten van de inhaalacties die caesar maakte, gewoon heuvel op even anderen inhalen :P

Met die ervaring zou ik dus nooit een 125 cc kopen voor grotendeels snelwegkilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frans92 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:33:
[...]

Met die ervaring zou ik dus nooit een 125 cc kopen voor grotendeels snelwegkilometers.
Op de snelweg is het niet ideaal nee.. het kan, maar dan heb je het ook wel mee gezegd..

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 06:50
Paar pagina's terug ging het hierover. Oplossing is zo'n verlengstukje op de accu schroeven en dan de acculader met een stekker aansluiten. Meeste accu laders hebben dit standaard erbij zitten.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Snelweg, daar is stiekem een dikke 2 cilinder 1000+cc gewoon ideaal voor, liefst een dikke allroad met aluminium koffers, beugels en dikke spots voorop, bij voorkeur quick shifter, en anders gewoon van 60 tot 160+ in zijn 6, lekker breed en onderuit op de cruise control kilometers maken. 8)

Zo ben ik af en toe jaloers op een kennis met zijn 1200GS, die maakt 'even' 800 snelweg kilometers zonder moe te worden, kan schakellui rijden of rijdt mij het snot voor de ogen met die quick shifter en standje 'iedere mongool kan halverwege de bocht volgas geven'. Hoi @wimmel_1!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hoi @Joopieboy :w

Brommertje stond overigens het hele weekend in de "Standard" mapping met het ESP nét aan (standje "1") zodat er nog wel leuk mee te spelen is op droog wegdek zonder dat 't achterwiel gaat driften. Zet ik 't ESP spul in standje "3" dan is 't gewoon een mak schaap waarbij 't voorwiel altijd netjes op de grond gehouden wordt door de electronica, ook in de regen.

"B" mapping met het ESP "OFF" is ongecontroleerd Hooligan werk waarbij de electronica niks meer begrenst totdat je de remmen in t ABS trekt. Niet echt iets voor op de openbare weg en al helemaal niet tijdens zo'n ritje met meerdere mensen. De "A" mapping zit er beetje tussen in en in alle 3 de mappings heeft 't speeltje gewoon alle PK's en Nm's ter beschikking, alleen de afgifte ervan wordt aangepast.

En voor degenen met een MT-09: Já het klopt dat de Modus aanduidingen op een MT-10 andersom zijn. Bij een MT-09 is de "A" mapping de meeste ongecontroleerde versie.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 13-09-2018 12:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Chakotay & @AcidBurn Dan krijg je dus zoiets, wat ik kortgeleden hier poste.

Zelfde connectortje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lUxmZJJkEJK1424vHHkPUSai/full.jpg

Inderdaad alléén om te laden, startkabels moeten vele malen dikker zijn om de enorme startstromen aan te kunnen!

Ik heb er een ladertje op aangesloten zodra ik de motor in de garage parkeer (weet nooit wanneer de volgende rit is). Verbruikt praktisch niets en verlengt het acculeven gegarandeerd, vooral bij lange periodes niet-rijden.

@Joopieboy Nav jouw eerdere advies de Lumiled ZES H4 lampen aangeschaft, ik kwam jouw beoordeling weer tegen op Ebay dus ik weet zeker dat het de goede zijn :)
Nu wachten tot ze eindelijk binnenkomen...

[ Voor 14% gewijzigd door Joepla op 13-09-2018 12:17 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• kneusteun
  • Laatst online: 16:44
Niet helemaal motor gerelateerd maar heb gister de Simson schwalbe (50 oost duitse cc's) opgehaald na revisie van carb. Wat is zo'n ding vet! en snel! reed terug naar huis en gewoon met 70km/h jagen en echt mensen die overal omdraaien en kijken naar wat er voorbij komt. Zelfs de zaak waar ze revisie deden hebben ze ruzie gehad om wie er aan mocht werken en test rijden...
Hij is helemaal stock en gaat toch 70 dus vraag me af wat er uit te persen zou zijn!!!

Dus ipv 125cc varedero kan je ook naar vespa's etc uit 125 reeks kijken, dat moet zeker wel de 120 halen lijkt me en lekker compact en zuinig!!!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:41:
Snelweg, daar is stiekem een dikke 2 cilinder 1000+cc gewoon ideaal voor, liefst een dikke allroad met aluminium koffers, beugels en dikke spots voorop, bij voorkeur quick shifter, en anders gewoon van 60 tot 160+ in zijn 6, lekker breed en onderuit op de cruise control kilometers maken. 8)

Zo ben ik af en toe jaloers op een kennis met zijn 1200GS, die maakt 'even' 800 snelweg kilometers zonder moe te worden, kan schakellui rijden of rijdt mij het snot voor de ogen met die quick shifter en standje 'iedere mongool kan halverwege de bocht volgas geven'. Hoi @wimmel_1!
Allroad? Tour! RT is beter geschikt voor snelweg dan GS. Speaking of which: mijn RT is klaar, zo informeerde mn dealer me net :*) zaterdag ophalen :9

• daredha
Chakotay schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:06:
Hm, vanochtend nog even voor ANWB gespeeld... Er stond iemand met een R850RT die niet wilde starten, de startmotor klonk nogal moeizaam. Ik had hem maar even mijn starterpack aangeboden die ik toevallig nog in de koffer had liggen, daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.

Maar dat was weer een mooi voorbeeld van een BMW die niet op praktisch onderhoud gemaakt is... De accu zit voor het zadel half onder de tank verstopt, zonder toegankelijke polen :X Je zou zeggen dat er dan ergens een terminal voor startkabels/opladen/etc zit, maar helaas. Uiteindelijk hebben we 8 boutjes van zijn kuipwerk om de tank losgehaald, in de hoop dat daarmee de middelste strip plastic op de tank (het witte stuk op deze foto) aan de kant kon, waarmee de polen net vrij zouden komen. Helaas bleken die zijkuipen erg stevig in die strip gehaakt te zijn, waardoor uiteindelijk na voorzichtig pulken en wrikken het spul net genoeg aan de kant kon om mijn klemmen op zijn accu te zetten. Lekker praktisch... Gelukkig sloeg hij daarna wel aan :) Volgens de eigenaar kon de motor echter zelfs in neutraal niet op de standaard staan met lopende motor, dus ik hem hem maar even vastgehouden terwijl hij ruimte maakte om het kreng op te bokken :P
Ik heb mijn R1100gs (helaas) al enkele tientalle keren met mijn starterpack gestart. Ook bij mij zit de batterij onder te tank verstopt. Ik kan met de zwarte klem net op de zwarte pool vastgrijpen. De rode pool bereik ik door de klem op een stuk gereedschap uit het standaard setje (onder de buddy) te klemmen en die vervolgens op de rode pool te leggen (hou 'm uiteraard bij de klem vast). Trucje dat ik heb geleerd van de ANWB die de eerste keer mijn R1100gs moest booten :+ Ben er inmiddels dusdanig behendig in dat ik binnen 3 minuten na het constateren dat de batterij te zwak is alsnog kan wegrijden.

Oh, en het klopt dat BMWs met de jiffy uit niet kunnen draaien, ook niet in neutraal.

Verder ben ik juist wel blij met BMW aangezien de DINN-aansluiting wel gebruikt kan worden voor een druppellader en allerlei andere dingen. Zo heb ik nu een DINN-USB stekker die mijn S8 powered. stug USB kabeltje van m'n voet, onder het zadel door naar voren de telefoon in, gaat nergens heen. Zelfs met brightness op max en twee apps met GPS in splitscreen aan (Waze en Flitsmeister), laadt 't ding nog steeds op _/-\o_ (10%/uur, in m'n zak, scherm uit en enkel Flitsmeister op de achtergrond laadt 'ie met ongeveer 60% per uur)

• Frans92

Frans92

VFR800

Trekken die BMW's zo snel hun accu leeg, of zijn het slechte accu's? Of zijn dit gewoon toevallig twee voorbeelden die kort na elkaar genoemd worden hier?

Ik heb nog nooit problemen gehad met de motoraccu, zelfs na 3 weken stilstaan gewoon vrij makkelijk starten. Langer dan dat staat de motor eigenlijk niet stil :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@kneusteun "Opa vertelt.... :+ ":

Vroegâh reden we hier in de buurt ook al met simpele Zündapp KS50 en/of Kreidler Florett machientjes welke die snelheden áf fabriek haalde met een 50CC 2-takt blokje. Met een 70CC blok ging 't daarna allemaal net een beetje vlotter en waren snelheden tot net boven de 100Km'h haalbaar (Pá met de auto erachter om te vergelijken....).

Toen Honda daarna met de MB en MT serie's kwam moest uiteraard iedereen uiteraard zo'n modern ding hebben en waren die Zündapp en Kreidler apparaten alleen nog maar voor de "Boeren"..... (Nú nog spijt van de inruil van m'n KS50 op een MB-X).

Die MB-X van me haalde met het 110cc watergekoelde blokje overigens een nette 130Km/h als je tijd zat had en de weg maar recht genoeg was over een paar kilometer. 110Km/h op de teller was echter vrij snel te halen.
Dat ding is overigens ná een rollenbank controle (1988) ter hoogte van de militaire kazerne van Oirschot door de politie mee genomen naar de Mathildelaan in Eindhoven voor een nadere inspectie en ik heb 't ding daarna ook nooit meer terug gezien. Als ik zelf niet zo lomp bij die controle weg was gereden dan hadden ze 'm overigens niet in beslag genomen.... Agent schakelde maar tot z'n vierde versnelling op (zoals bij een 50cc MB) terwijl er een 6-bak onder lag.

De Püch Maxi Rider (70CC) welke er daarna kwam heb ik vervolgens gereden totdat ik m'n autorijbewijs + een auto had.... Dat ding trok alleen alles krom met dat 70CC blokje :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 13-09-2018 13:55 ]

• Chakotay
@daredha goede tip, daar had ik niet aan gedacht :) Al zat er ook nog wel een stuk rubber in de weg dat de complete pool afschermde voordat ik er een klem op kon zetten, daar een schroevendraaier tussen frotten zonder tegelijkertijd een ander metalen deel te raken had wel wat tricky geweest.

• daredha
Frans92 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:33:
Trekken die BMW's zo snel hun accu leeg, of zijn het slechte accu's? Of zijn dit gewoon toevallig twee voorbeelden die kort na elkaar genoemd worden hier?

Ik heb nog nooit problemen gehad met de motoraccu, zelfs na 3 weken stilstaan gewoon vrij makkelijk starten. Langer dan dat staat de motor eigenlijk niet stil :P
Nee hoor, mijn motor is elektrisch simpelweg niet perfect :X dat ligt niet aan BMW maar meer aan leeftijd (19 jaar oud) + zo her en der wat geknutsel (toen ik 'm kocht zat er een navigatiesysteem van 10 jaar oud direct op de accu, er zat ook een loodaccu in, later heb ik er zelf een extra remlicht op gezet met de meegeleverde klemmen die totaal niet waterdicht waren (inmiddels fatsoenlijk gesoldeerd), etc) en het feit dat mijn motor altijd buiten staat en dus best wat temperatuur- en vochtverschillen heeft.

Sinds het solderen geen problemen meer gehad, dus even kijken of ik een winter zonder starterpack kan hebben :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:33:

2 voorbeelden denk ik. Sowieso, een dikke boxer is wel iets moeilijker aan te zwengelen dan een 600cc 4-in-lijn. Het verschil tussen Fazer en S1000RR vond ik al duidelijk te merken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zó. Tijd voor een klein feestje, AVB in de pocket 🎉

Examen was voorbij voordat ik er erg in had, reed naar de examinator toe om te horen wat de volgende oefening zou zijn, toen ie z’n hand uitstak om me te feliciteren 😂

wat ben ík blij van de langzame slalom af te zijn! Enige oefening die (ook bij t examen) vaker niet dan wel goed ging en dus ook nu de enige fout was

• Frans92

Frans92

VFR800

daredha schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:42:
[...]

Nee hoor, mijn motor is elektrisch simpelweg niet perfect :X dat ligt niet aan BMW maar meer aan leeftijd (19 jaar oud) + zo her en der wat geknutsel (toen ik 'm kocht zat er een navigatiesysteem van 10 jaar oud direct op de accu, er zat ook een loodaccu in, later heb ik er zelf een extra remlicht op gezet met de meegeleverde klemmen die totaal niet waterdicht waren (inmiddels fatsoenlijk gesoldeerd), etc) en het feit dat mijn motor altijd buiten staat en dus best wat temperatuur- en vochtverschillen heeft.

Sinds het solderen geen problemen meer gehad, dus even kijken of ik een winter zonder starterpack kan hebben :+
Die van mij heeft wat minder geknutsel aan de accu hangen, dat scheelt een hoop. Mijn motor staat ook altijd buiten, dus die verschillen merkt ie ook.
Maar zoals @noes zegt, het verschil tussen een 600cc vier-in-lijn en een grote boxer is natuurlijk wel groot. Mijn startmotortje hoeft een stuk minder kracht te leveren denk ik.

• Chakotay
Gefeliteerd @TheRookie

Startproblemen hoeven trouwens niet altijd aan een rotte accu te liggen, ik heb zelf een weekje op de starterpack gestart ivm een rotte regulator/rectifier. De accu was nog prima, maar als dat ding niet opgeladen word heb je er weinig aan :P

• daredha
Frans92 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:17:
[...]

Die van mij heeft wat minder geknutsel aan de accu hangen, dat scheelt een hoop. Mijn motor staat ook altijd buiten, dus die verschillen merkt ie ook.
Maar zoals @noes zegt, het verschil tussen een 600cc vier-in-lijn en een grote boxer is natuurlijk wel groot. Mijn startmotortje hoeft een stuk minder kracht te leveren denk ik.
Ik ben niet echt elektrotechnisch onderlegd, maar hij trekt slechts 1-2% uit de starterpack als het buiten niet belachelijk koud is. In de winter dacht ik dat ie tussen de 5 en 8% leeg trok. De starterpack heeft een 13.600mah batterij. Voor mijn gevoel valt de power-demand tijdens het starten dus best mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

daredha schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:20:
[...]

Ik ben niet echt elektrotechnisch onderlegd, maar hij trekt slechts 1-2% uit de starterpack als het buiten niet belachelijk koud is. In de winter dacht ik dat ie tussen de 5 en 8% leeg trok. De starterpack heeft een 13.600mah batterij. Voor mijn gevoel valt de power dus best mee
13Ah is een best stevige accu. Veel motor accus zijn rond de 10Ah. Helaas eens getest: S1000RR kan op een volle 10Ah accu minstens 25 startpogingen doen :Y

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Jeetje, kon je toen ook een ei bakken op die arme accu ? :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:38:
Jeetje, kon je toen ook een ei bakken op die arme accu ? :o
Altijd even wachten tussen startpogingen. Niet alleen voor de accu, vooral voor de startmotor. Die zijn niet gemaakt om langere tijd continue te moeten opereren, maar voor een korte burst. Dus ik denk dat mn accu het ook niet warm had toen ;)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
noes schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:42:
[...]

Altijd even wachten tussen startpogingen. Niet alleen voor de accu, vooral voor de startmotor. Die zijn niet gemaakt om langere tijd continue te moeten opereren, maar voor een korte burst. Dus ik denk dat mn accu het ook niet warm had toen ;)
;) en als je te lang blijft proberen, kleeft je startrelais aaneen (als 't er ééntje van slechte kwaliteit is)

Yup heb ik ook eens gehad (op de Mash)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:45
Moet ik weer denken aan mijn laatste ritje met de CB1.

Ik stap op, druk op de startknop, niet starten. Druk opnieuw op de startknop, weer niet starten. Nog een keer, begon al geïrriteerd te raken, weer niet. Ineens een helder moment: bij de CB1 moet je hem ingedrukt houden tot hij loopt :+
Deed laatst hetzelfde ook al bij een huur Peugeot, die wilde ook niet starten bij poging 1. Bij zowel mijn Audi als Ducati is een korte druk op de knop genoeg om hem zelf door te laten starten :9

• Chakotay
@lolgast bij zo'n CB1 is de startknop toch nergens voor nodig? Dat weegt niets, gewoon aanrennen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
lolgast schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:52:
Ducati is een korte druk op de knop genoeg om hem zelf door te laten starten rammelen als een bak met knikkers :9
Fixed that for you :+

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b7dfn9/Kawasaki_MY19_ZX_10_RR_3.jpg

Kawasaki ZX-10RR 2019

De kleurstelling is minder, maar oef: wat een circuitmonster. :9~

[ Voor 43% gewijzigd door Panini op 13-09-2018 15:29 ]

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:15
daredha schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:33:
Na het vervangen van mijn knipperlicht doet de motor ineens dit...
[Afbeelding]

Morgen de garage maar weer even bellen dat ze een foutje hebben gemaakt.. ik blijf bezig :X
(voor diegenen die tekstuele uitleg willen:
De knipperlichten (en alarmverlichting) kunnen sinds de vervanging van het linker knipperlicht voor ook zonder dat de sleutel is omgedraaid (of er uberhaupt in zit) knipperen, maar dan wel op een idioot tempo.
Lekker kwetsbaar voor kwajongens die langslopen en op t knopje duwen)

Gistermiddag bij MDI in Ravenstein nieuwe windschermen geprobeerd. Echter, de beugel waar het scherm aan vast moet worden gemaakt is krom gebogen bij de val laatst. Deze zal ik moeten vervangen.. Nieuw beugeltje kost 140-250 euro ( 8)7 voor een stukje gietijzer), maar bij een winkeltje in engeland een gebruikt exemplaar gevonden voor 80 euro incl verzending.. Beugel en bevestigingsmateriaal (die 80 + +- 100 euro) zijn gezamenlijk al duurder dan het gemiddelde windscherm :/
Zit er een aftermarket knipper relais in omdat die stuk was? Tegenwoordig is het zo dat alarmlichten ook blijven of kunnen blijven branden nadat je je contact uitzet. Dat zijn vaak 3 of 4 polige relais met een constante plus.
OEM relais is na het uitzetten van het contact EN de alarmlichten NIET mogelijk om alarmlichten in te schakelen. Daarvoor moet je motor eerst weer op contact staan.
Aftermarket nemen het niet zo nauw en dan kan je altijd je alarmlichten aanzetten ongeacht de stand van je contact.

Ik had exact hetzelfde. Oplossing: permanente 12v van het relias loskoppelen waardoor alleen de geschakelde 12v overbleef :)

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 13-09-2018 15:34 ]

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
daredha schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:25:
[...]

Oh, en het klopt dat BMWs met de jiffy uit niet kunnen draaien, ook niet in neutraal.
Is dan denk ik model afhankelijk - mijn K1300r kan ik prima starten en op de jiffy laten draaien terwijl ik nog mijn handschoentjes aan moet doen

• timmie271
Imperial_Master schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:54:
[...]

Is dan denk ik model afhankelijk - mijn K1300r kan ik prima starten en op de jiffy laten draaien terwijl ik nog mijn handschoentjes aan moet doen
De ER-6N waar ik op les slaat ook gewoon af. Zelf uitgetest :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:28:
[...]

De ER-6N waar ik op les slaat ook gewoon af. Zelf uitgetest :9
Dan moet je 'm eerst even in z'n vrij zetten voordat je de jiffy naar beneden "kickt" 8)

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:35:
[...]

Dan moet je 'm eerst even in z'n vrij zetten voordat je de jiffy naar beneden "kickt" 8)
Zou kunnen dat ik idd koppeling in had en hem toen naar beneden deed :+ hopelijk ben ik na 9 oktober wel af van het genavigeer in m'n oor. Word er toch wel gek van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:37:
hopelijk ben ik na 9 oktober wel af van het genavigeer in m'n oor. Word er toch wel gek van :P
Dan heb je waarschijnlijk geen vrouwelijke instructrice. Want dan gaat het meer van:

"oh, we hadden hier rechtsaf gemoeten!!!"

• timmie271
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:39:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geen vrouwelijke instructrice. Want dan gaat het meer van:

"oh, we hadden hier rechtsaf gemoeten!!!"
Die heb ik een keer gehad, Maar dat viel mee. Laatste keer met lessen zei hij dat overigens wel, want was het geval. Hij zei rechtsaf maar die inrit was ik al voorbij :)

• HTT-Thalan
Komt een dealer net mee waar ik contact mee had over een CBF125:

https://www.niwa.nl/motor...250-abs-2018-dl-250-52967

buiten budget helaas, en zonde van de ronde koplamp, maar wel een vette machine om te zien! Zou ik niet erg vinden om te rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:24:
Komt een dealer net mee waar ik contact mee had over een CBF125:

https://www.niwa.nl/motor...250-abs-2018-dl-250-52967

buiten budget helaas, en zonde van de ronde koplamp, maar wel een vette machine om te zien! Zou ik niet erg vinden om te rijden...
We gaan je over een jaartje of zo nóg wel eens spreken (áls je voor die tijd tenminste echt een 125CC 4-takt ding in bezit hebt of inmiddels in bezit hebt gehad) :P

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
daredha schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:25:
[...]

Ik heb mijn R1100gs (helaas) al enkele tientalle keren met mijn starterpack gestart. Ook bij mij zit de batterij onder te tank verstopt. Ik kan met de zwarte klem net op de zwarte pool vastgrijpen. De rode pool bereik ik door de klem op een stuk gereedschap uit het standaard setje (onder de buddy) te klemmen en die vervolgens op de rode pool te leggen (hou 'm uiteraard bij de klem vast). Trucje dat ik heb geleerd van de ANWB die de eerste keer mijn R1100gs moest booten :+ Ben er inmiddels dusdanig behendig in dat ik binnen 3 minuten na het constateren dat de batterij te zwak is alsnog kan wegrijden.

Mijn BMW heeft sinds deze week ook af en toe wat moeite met starten. Wellicht dat de accu ook eens vervangen moet gaan worden. :/
Met jiffy uit starten kan niet. Als ik de jiffy inklap terwijl het contact aan staat, hoor je de benzinepomp aan gaan.

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:27:
[...]

We gaan je over een jaartje of zo nóg wel eens spreken (áls je voor die tijd tenminste echt een 125CC 4-takt ding in bezit hebt of inmiddels in bezit hebt gehad) :P
Er staat mij bij dat jullie dat twee jaar geleden ook riepen over mijn intentie om voor een motor met 'maar' 50pk te gaan :P.
Pagina: 1 ... 65 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.