Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.161 views

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:37:
[...]

Er staat mij bij dat jullie dat twee jaar geleden ook riepen over mijn intentie om voor een motor met 'maar' 50pk te gaan :P.
Mag straks maximaal 2 jaar lang met dat rijden :+ al vind ik 75pk ook best tam als het aan mij ligt, maar voorlopig zal dat wel even zat zijn :9

Gamertag: timmie271

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Het is een beetje mijn huiswerk door anderen laten doen, wat dat betreft mijn excuses, maar hebben jullie nog wat tips op het gebied van verzekeringen voor de beginnende bestuurder?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09
timmie271 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:48:
[...]

Mag straks maximaal 2 jaar lang met dat rijden :+ al vind ik 75pk ook best tam als het aan mij ligt, maar voorlopig zal dat wel even zat zijn :9
Je kunt je met 15pk ook ongelukkig rijden hoor...

Ik kan je verzekeren dat mijn Alp totaal niet 'tam' rijd en die heeft krap 60pk.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:44
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:35:
@kneusteun "Opa vertelt.... :+ ":

Vroegâh reden we hier in de buurt ook al met simpele Zündapp KS50 en/of Kreidler Florett machientjes welke die snelheden áf fabriek haalde met een 50CC 2-takt blokje. Met een 70CC blok ging 't daarna allemaal net een beetje vlotter en waren snelheden tot net boven de 100Km'h haalbaar (Pá met de auto erachter om te vergelijken....).

Toen Honda daarna met de MB en MT serie's kwam moest uiteraard iedereen uiteraard zo'n modern ding hebben en waren die Zündapp en Kreidler apparaten alleen nog maar voor de "Boeren"..... (Nú nog spijt van de inruil van m'n KS50 op een MB-X).

Die MB-X van me haalde met het 110cc watergekoelde blokje overigens een nette 130Km/h als je tijd zat had en de weg maar recht genoeg was over een paar kilometer. 110Km/h op de teller was echter vrij snel te halen.
Dat ding is overigens ná een rollenbank controle (1988) ter hoogte van de militaire kazerne van Oirschot door de politie mee genomen naar de Mathildelaan in Eindhoven voor een nadere inspectie en ik heb 't ding daarna ook nooit meer terug gezien. Als ik zelf niet zo lomp bij die controle weg was gereden dan hadden ze 'm overigens niet in beslag genomen.... Agent schakelde maar tot z'n vierde versnelling op (zoals bij een 50cc MB) terwijl er een 6-bak onder lag.

De Püch Maxi Rider (70CC) welke er daarna kwam heb ik vervolgens gereden totdat ik m'n autorijbewijs + een auto had.... Dat ding trok alleen alles krom met dat 70CC blokje :'(
Opa zeker niet ;)
Maar ik heb beetje hetzelfde gehad al thallan alleen andersom.
Ik werk nog geen 500 meter van mijn huis dus met de twin naar werk was onzin.
Fiets is prima maar soms moest ik door de stad naar wat klanten etc. en dan was de fiets mij net iets te ver.

Dus brommer was ideaal! en geen moment spijt van, heerlijk een snorfiets met mooi weer! collega kwam met een glimlach terug toen hij hem even leende.

Als ik nu wat verder van mijn werk ga wonen zou ik echt een oldtimer 125cc ding overwegen! perfecte combinatie plezier en handig en kosten onderhoud.

• timmie271
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:52:
[...]

Ik kan je verzekeren dat mijn Alp totaal niet 'tam' rijd en die heeft krap 60pk.
Het hangt uiteraard ook van de motor af en hoe je hem gebruikt. Maar wat niet helemaal helpt is dat ik teveel in 400pk hybride hokken rij.... dan heb je vanuit stilstand tot 150 instant koppel.

Maar denk dat ik zodra ik een motor aanschaf de komende paar jaar niet boven de 75pk ga nemen en het misschien ook wel even bij 50 houd. Het is makkelijker met meer vermogen te gaan rijden dan met minder vind ik (en ook dar verschilt per persoon/motor) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:37:
[...]

Er staat mij bij dat jullie dat twee jaar geleden ook riepen over mijn intentie om voor een motor met 'maar' 50pk te gaan :P.
Klopt helemaal!! Maar da's een heel ander verhaal als het op dagelijkse basis gaan commuten met zo'n A1 rijbewijs geschikt 125CC 4-takt fietsje met ámper 15PK waarbij je waarschijnlijk ook de nodige snelweg kilometers gaat afleggen in de spits.

Als je met zo'n ding achter een vrachtwagen uit durft te gaan komen welke ± 90Km/h rijdt dan wil je niet hebben dat er op de linker baan 130Km/h gereden mag worden. Slipstream werking / voordeel héb je niet echt met zo'n brommertje, hé..... >:)

Inhalen van een touringcar welke op de snelweg 100Km/h mág rijden, en op de begrenzer dus 105 Km/h rijdt, hoef je al helemaal niet aan te gaan denken. Ga je echter in de slipstream van zo'n "jongen" hangen dan ben je een potentieel gevaar voor de inhoud van je eigen helm.... De remmen van zo'n "bak" zijn (véél) beter dan de remmen van een motorfiets(je).

Ik vraag me overigens stiekem wel een beetje af hoe je vrouw tegenover dat "commuter" plan met zo'n licht brommertje op dagelijkse basis staat ook al heeft ze nu nog helemaal géén ervaring op wat voor een gemotoriseerde tweewieler dan ook (voor zover ik weet).

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 13-09-2018 19:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Dat opstappen met lichte motor is ook onzin, ken er genoeg die met 100+ pk beginnen en dat gaat prima.
En dat hele doodrij gedoe is gewoon overdreven stoerdoenerij, als jij roept dat je jezelf doodrijdt op een snelle motor dan ben je gewoon josti want je kan je op alles doodrijden en je hebt geleerd waar de rem etc. zit....

Als je een aandoening hebt waardoor je constant moet bewijzen dat je beter/sneller/stoerder bent dan denk ik dat je gewoon helemaal niet moet deelnemen aan het verkeer.

Wat wel zo is is dat je met een lichte 500cc op de landweggetjes net zo heerlijk kan scheuren als met een R1 op een circuit. Dus in dat opzicht vind ik wel dat een lichte motor perfect kan zijn.
Met mijn XJ550 had ik zoveel lol hier buitenaf, daar moet ik met de R6 echt voor naar Duitsland en dan nog vind ik het niet echt leuk om op een openbare weg zo te rijden. Omdat 80 op de xj vergelijkbaar is als 120 op de R6.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:52:
[...]

Alles is relatief. Ivm met meeste auto’s rijdt je Alp niet tam.

Ivm met meeste motoren van 100pk+ rijdt je Alp echt heel tam.

Ik vind de AT750 echt ongelofelijk tam rijden (ook zonder bagage). Maar dat komt omdat ik van van meer naar minder ben gegaan denk ik.

Minste tamme motor ooit volr mij was Super Duke GT. Die vond ik zelfs beetje eng met gas vol open :-D.

• kneusteun
Requiem19 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:08:
[...]

Alles is relatief. Ivm met meeste auto’s rijdt je Alp niet tam.

Ik vind de AT750 echt ongelofelijk tam rijden (ook zonder bagage). Maar dat komt omdat ik van van meer naar minder ben gegaan denk ik.

Minste tamme motor ooit volr mij was Super Duke GT. Die vond ik zelfs beetje eng met gas vol open :-D.
Twin is ook echt wel tam, zeker als ik hem met de yamaha xtz750 vergelijk.
Heb 1x heel kort op de alp gereden en was er na 3 bochten helemaal klaar mee.

Daarintegen scheet ik op de duke ook inderdaad bijna in mijn broek. (bij de testrit per ongeluk met een wheelie wegrijden ;( )

Maar gek genoeg schrok ik nog het meest van een 300cc tweetakt... wat een koppel zit daar in 8)7

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
He @SmurfLink, zat jij op de A27 rond 16:30? Ik zat even achter iets vrouwelijks op een groene Kawa :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:02:
Als je een aandoening hebt waardoor je constant moet bewijzen dat je beter/sneller/stoerder bent dan denk ik dat je gewoon helemaal niet moet deelnemen aan het verkeer.
Blootstelling aan testosteron, schijn je toch zo'n 10 jaar aan te moeten wennen. :+

@Chakotay Stalker. :P

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@HTT-Thalan die dealer zit bij mij om de hoek.
Wel een mooie tent

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:24:
[...]

Allroad? Tour! RT is beter geschikt voor snelweg dan GS. Speaking of which: mijn RT is klaar, zo informeerde mn dealer me net :*) zaterdag ophalen :9
Een RT heeft voor mij een waardeloze houding met mijn rug en knieën :X Met een GS kan ik meer ontspannen zitten met een aangepast zadel (verhoogd en langer zitgedeelte) en verhoogd en gekanteld stuur. :) Eventueel andere voetsteunen.

Maar goed, dat geld heb ik toch niet. :+

@Joepla mooi! Alvast veel plezier :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:52:
Moet ik weer denken aan mijn laatste ritje met de CB1.

Ik stap op, druk op de startknop, niet starten. Druk opnieuw op de startknop, weer niet starten. Nog een keer, begon al geïrriteerd te raken, weer niet. Ineens een helder moment: bij de CB1 moet je hem ingedrukt houden tot hij loopt :+
Deed laatst hetzelfde ook al bij een huur Peugeot, die wilde ook niet starten bij poging 1. Bij zowel mijn Audi als Ducati is een korte druk op de knop genoeg om hem zelf door te laten starten :9
Hebben ze bij Ducati bewust gedaan, is een premium functie, scheelt een lamme duim als ie het weer eens niet doet :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:44:
[...]

Hebben ze bij Ducati bewust gedaan, is een premium functie, scheelt een lamme duim als ie het weer eens niet doet :>
Tsss.... M'n VW en Yamaha starten ook beide gewoon "instant" als ik op 't knopje druk wat de functie "start" in 't logo heeft staan en als ik vervolgens nogmaals op exact dat zelfde knopje druk dan stoppen ze ook weer gewoon _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-09-2018 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfs mijn andere Suzuki doet dat. :P Mijn gixxer is nog van de analoge generatie. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:46:
[...]

Tsss.... M'n VW en Yamaha starten ook beide gewoon "instant" als ik op 't knopje druk wat de functie "start" in 't logo heeft staan en als ik vervolgens nogmaals op exact dat zelfde knopje druk dan stoppen ze ook weer gewoon _/-\o_
Precies. Een goed onderhouden motor hoef je niet aan te jengelen, die start gewoon direct zodra er stroom op de startmotor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:21:
He @SmurfLink, zat jij op de A27 rond 16:30? Ik zat even achter iets vrouwelijks op een groene Kawa :P
Grappig genoeg ja, maar in de blauwe smurfmobiel :p Ik ga m'n Kawa pas zaterdag ophalen. Ik werk in Utrecht dus heb elke dag de A27 richting Almere op de terugweg.

Zo, reflective stripes zijn besteld. wel uit China, dus da's ff afwachten wat de kwaliteit gaat zijn. Maar voor 2,5 euro wil ik die gok best wagen. :9 De amerikaanse waren dan wel 10 dollar, maar de verzendkosten waren inene 28... beetje belachelijk verschil!

[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 13-09-2018 20:12 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:39
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:52:
[...]
Precies. Een goed onderhouden motor hoef je niet aan te jengelen, die start gewoon direct zodra er stroom op de startmotor komt.
Nou..mijn R1150RT, die ik toch best lief onderhoud, heeft echt de kracht van 2 kerncentrales nodig om te starten..althans zo klinkt het :P En dit ook met een nieuwe accu én startmotor. Tel daarbij het wiebelen in de lengte-as door de boxermotor bij op en je hebt echt het gevoel alsof je een tractor uit de jaren '20 aan het opstarten bent. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
BlackLabel01 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:26:
en je hebt echt het gevoel alsof je een tractor uit de jaren '20 aan het opstarten bent. 8)
Dat bén je ook.

* HTT-Thalan rent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Geen goeie combi vanochtend.

Een verwaarloosbare windscherm, klep helm open, laagstaande zon en een auto die voor je rijdt met vieze ramen }:|

[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 13-09-2018 21:53 . Reden: Typo ]

Meer dan ik dacht...

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:32:
[...]

Dat bén je ook.

* HTT-Thalan rent
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/70/BMW_R32_vl_TCE.jpg/1280px-BMW_R32_vl_TCE.jpg

Dure grap om te hebben.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:39
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:32:
[...]
Dat bén je ook.
* HTT-Thalan rent
Hehe, fair enough. Dat neem ik voor lief met de voordelen daarvan, zoals dat ie met 140.000 km op de teller nog perfect loopt...en dat onderhoud over het algemeen goed zelf te doen is :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Na de afgelopen 80 pagina's mee te hebben gelurkt zal ik me ook maar eens wat posten dan! ;)

Bezig met mijn A motorrijbewijs hier, inmiddels theorie op zak (stom foutje) en de 20e op voor AVB (al schijnt er nog aardig wat tijd tussen AVB en AVD te zitten op het moment hier bij het CBR?).

Gear al na de tweede les ofzo aangeschaft... Bah bah, die jassen/helmen/handschoenen met andermans zweet erin! Gelukkig is de motorkleding outlet in Breda niet te ver weg.

Inmiddels al aan het rondkijken voor een leuke motor (naast de leasebak, maak al ruim 45.000km per jaar daarin. Vanaf december zelfs over naar de Kona EV, meer motorbudget!) van rond de €2.000,- tot €3.000,-. Eerst maar eens gekeken naar de CBR600F3/4, en de VFR800, maar nu toch aardig weg van de sv650 naked en de sv650s(maar dan wel de tweede generatie ;) ). Staan er gelukkig genoeg op Marktplaats!

Op het moment mijn oog laten vallen op eentje uit 2007 met ABS (helaas verlaagt, maar lijkt makkelijk te fixen te zijn) en 25.000km op de teller, hopen dat hij er nog staat als ik mijn motorrijbewijs op zak heb...

gaat verder met lurken en rondkijken 8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

streamnl schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:39:
Geen goeie combi vanochtend.

Een verwaarloosbare windscherm, klem helm open, laagstaande zon en een auto die voor je rijdt met vieze ramen }:|
Dus jij hebt de hele dag lekker fris geroken? :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
psnepvangers schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:52:
Na de afgelopen 80 pagina's mee te hebben gelurkt zal ik me ook maar eens wat posten dan! ;)

Bezig met mijn A motorrijbewijs hier, inmiddels theorie op zak (stom foutje) en de 20e op voor AVB (al schijnt er nog aardig wat tijd tussen AVB en AVD te zitten op het moment hier bij het CBR?).

Gear al na de tweede les ofzo aangeschaft... Bah bah, die jassen/helmen/handschoenen met andermans zweet erin! Gelukkig is de motorkleding outlet in Breda niet te ver weg.

Inmiddels al aan het rondkijken voor een leuke motor (naast de leasebak, maak al ruim 45.000km per jaar daarin. Vanaf december zelfs over naar de Kona EV, meer motorbudget!) van rond de €2.000,- tot €3.000,-. Eerst maar eens gekeken naar de CBR600F3/4, en de VFR800, maar nu toch aardig weg van de sv650 naked en de sv650s(maar dan wel de tweede generatie ;) ). Staan er gelukkig genoeg op Marktplaats!

Op het moment mijn oog laten vallen op eentje uit 2007 met ABS (helaas verlaagt, maar lijkt makkelijk te fixen te zijn) en 25.000km op de teller, hopen dat hij er nog staat als ik mijn motorrijbewijs op zak heb...

gaat verder met lurken en rondkijken 8)7
Die SV is waarschijnlijk verlaagt door er een setje andere (langere) "Dog-Bones" onder te zetten en die dingen vervang je in een half uurtje terug voor de originele áls ze bijgeleverd worden. Probleem is vaak dat ook de jiffy ingekort is/wordt en dat je daar waarschijnlijk een andere, originele, voor zal mogen gaan zoeken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Welkom psnepvangers!

Ik heb inmiddels mijn, soort van, eindbestemming bereikt; op één na zuidelijkste puntje van Europese vaste land. Was nog een minuut of 40 klauteren over scherpe rotsen in de brandende zon met full gear en mijn helmpje :? Maar als je er toch eenmaal bent wilde ik ook wel echt op het zuidelijkste puntje staan ipv op de parking met de rest van het gepeupel. Erg mooie wilde en kale omgeving. Laatste stuk nog vrij krappe steile haarspeldbochten en veel kloterig grof en vooral slecht asfalt. 2 uur terug in het donker richting mijn kampeerplaats met de nodige ik-ken-de-weg-dus-waarom-zou-ik-verlichting-voeren Grieken maar was het wel waard. Nu langzaam noordwaarts en met de boot naar Italië terug naar huis 😥

Mani

Mani2

Mani3

@Requiem19 wbt die insta post, Westworld toch? Heb er maar 2 van gezien 🙊

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Winkiller

De Mopperpot

Requiem19 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:08:
[...]

Mijn bescheiden mening in deze is, alleen met 2 personen op motoren vanaf 50/60 PeeeKaaa.
100PK is meer dan genoeg, vooral als je ook veel koppel tot je beschikking hebt, ook met 2 personen.

• psnepvangers
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:15:
[...]

Die SV is waarschijnlijk verlaagt door er een setje andere (langere) "Dog-Bones" onder te zetten en die dingen vervang je in een half uurtje terug voor de originele áls ze bijgeleverd worden. Probleem is vaak dat ook de jiffy ingekort is/wordt en dat je daar waarschijnlijk een andere, originele, voor zal mogen gaan zoeken.
Yep, kwam al tegen dat ik 2x 62641-17G00 nodig heb, a €50,- totaal voor de achterkant.

Volgens de verkoper:
De voorpoten zijn gewoon door de kroonplaat doorgestoken dus die kun je gewoon weer terug zetten in oude positie. De achterveer kun je met 2 plaatjes zo weer omhoog zetten. Maar deze heb ik niet bij de motor.

Maar ja, geen behoorlijke techneut hier, dus geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Prijs is wel redelijk t.o.v. andere 2007/2008 sv650s, zeker met ABS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Winkiller schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:23:
[...]

Mijn bescheiden mening in deze is, alleen met 2 personen op motoren vanaf 50/60 PeeeKaaa.
100PK is meer dan genoeg, vooral als je ook veel koppel tot je beschikking hebt, ook met 2 personen.
Laat ik er dan even aan toevoegen dat je gewoon überhaupt niet met twéé personen op één motorfiets wil gaan rijden maar dat "troela" gewoon zelf een eigen rijbewijs én motorfiets dient te (gaan) hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
psnepvangers schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:26:
[...]

Yep, kwam al tegen dat ik 2x 62641-17G00 nodig heb, a €50,- totaal voor de achterkant.

Volgens de verkoper:
De voorpoten zijn gewoon door de kroonplaat doorgestoken dus die kun je gewoon weer terug zetten in oude positie. De achterveer kun je met 2 plaatjes zo weer omhoog zetten. Maar deze heb ik niet bij de motor.

Maar ja, geen behoorlijke techneut hier, dus geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Prijs is wel redelijk t.o.v. andere 2007/2008 sv650s, zeker met ABS.
Vraag 'm eens naar de Jiffy ... Als dat ding ingekort is dan flikkert die fiets om bij 't minste zuchtje wind op het moment dat je de originele dogbones terug zet.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:27:
[...]

Laat ik er dan even aan toevoegen dat je gewoon überhaupt niet met twéé personen op één motorfiets wil gaan rijden maar dat "troela" gewoon zelf een eigen rijbewijs én motorfiets dient te (gaan) hebben?
Ja graag maar dat wil ze NIET, daarom is 60PK net iets te krap voor 2 personen.
Waarschijnlijk had ik dan nu een Kawasaki Versys 650 SE gehad i.p.v. een 1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:45
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:27:
[...]

Pro-tip: bedenk niet dat het misschien leuk is om een communicatiesetje te kopen. Dan sta je namelijk alsnog bij elke locatie stil omdat er iemand naar het toilet moet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:08:
[...]

Dus jij hebt de hele dag lekker fris geroken? :+
Jep. Belgisch douchen V2.0

Maar als mondwater kan ik het je niet aanbevelen ;)

Meer dan ik dacht...

• psnepvangers
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:29:
[...]

Vraag 'm eens naar de Jiffy ... Als dat ding ingekort is dan flikkert die fiets om bij 't minste zuchtje wind op het moment dat je de originele dogbones terug zet.
Goeie, anders mag die ook nog vervangen worden...

Gevraagd, nu nog hopen dat hij er over een 10 weken o.i.d. nog steeds is. :F

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat moment dat je je afvraagt of je brommer niet gewoon stuque is. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/09/2018-09-12-16.54.33-Medium-e1536870576160.jpg
Nieuw record :Y Net geen 1 op 18. :P

• HTT-Thalan
Varadero verhaaltje krijgt misschien nog een staartje/vervolg.

Eigenaren en anderen vertellen mij dat de Varadero 125 wel degelijk comfortabel 120 zou moeten kunnen halen, en dat zij dat er ook mee rijden.

Er valt ook nog een pk (of twee) te winnen met een fatsoenlijk luchtfilter en een paar nieuwe (grotere) naalden (wat natuurlijk alleen bij de V1 carb modellen kan).

Dat zou wel de make or break kunnen zijn voor deze motor. Zeker omdat ik nu ook een model in Breda heb gevonden voor minder dan de prijs die ik 2 dagen terug proef reed. Ik ga dus alsnog een proefritje doen waarschijnlijk. Deze heeft geen uitgebreide kofferset, maar wel een verhoogd scherm.

Uit een aantal reviews begrijp ik dat mensen vrij hoge kilometerstanden hebben bereikt en dat ze, ondanks de permanent hoge toerentallen, niet stuk te krijgen zouden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-09-2018 22:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:30:
Dat moment dat je je afvraagt of je brommer niet gewoon stuque is. :+
[Afbeelding]
Nieuw record :Y Net geen 1 op 18. :P
Als mensen met een simpele "SS" al aan 't hyper-milen gaan dan moet ik mezelf toch wel een beetje zorgen gaan maken betreffende 't daadwerkelijk nut en doel van dit topic......

>:)

• timmie271
psnepvangers schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:52:

Ik had 2 maanden van begin tot AVB en nu ook weer 2 maanden van AVB tot AVD en dan heb ik als het goed is in totaal 4 maanden mijn rijbewijs gehaald :)

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:34:
[...]

Als mensen met een "SS" aan 't hyper-milen gaan dan moet ik mezelf toch wel een beetje zorgen gaan maken betreffende 't daadwerkelijk nut en doel van dit topic......

Hey, allemaal ons steentje bijdragen aan het milieu :P

(in mijn geval spaar ik een boom en twee zeehonden voor elke keer dat ik de Alp níet meeneem)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:34:
[...]

Als mensen met een simpele "SS" aan 't hyper-milen gaan dan moet ik mezelf toch wel een beetje zorgen gaan maken betreffende 't daadwerkelijk nut en doel van dit topic......

Niet helemaal vrijwillig, 1,5 dag langs het kanaal gereden en klem gezeten achter auto's en vrachtwagens. Nu was de laatste middagrit ook niet echt heel spannend binnendoor te noemen met een gemiddelde van 50, ondanks alle dorpen en stukken 60 (kuch). :+

@HTT-Thalan comfortabel 120, zonder enige mogelijkheid om nog even in te halen, continue op max toeren te rijden (en daarbij behorende herrie?). Ik zou eens een echte goeie proefrit maken, en dan ook met een 300, en dan eens verder kijken. Lijkt wel alsof je een roze bril op hebt of iets.

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 13-09-2018 22:38 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
SmurfLink schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:46:
[...]

Grappig genoeg ja, maar in de blauwe smurfmobiel :p Ik ga m'n Kawa pas zaterdag ophalen. Ik werk in Utrecht dus heb elke dag de A27 richting Almere op de terugweg.

Zo, reflective stripes zijn besteld. wel uit China, dus da's ff afwachten wat de kwaliteit gaat zijn. Maar voor 2,5 euro wil ik die gok best wagen. :9 De amerikaanse waren dan wel 10 dollar, maar de verzendkosten waren inene 28... beetje belachelijk verschil!
Zulke zaken bestel ik via eBay heel vaak uit de UK of Duitsland.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:36:
[...]

Niet helemaal vrijwillig, 1,5 dag langs het kanaal gereden en klem gezeten achter auto's en vrachtwagens. Nu was de laatste middagrit ook niet echt heel spannend binnendoor te noemen met een gemiddelde van 50, ondanks alle dorpen en stukken 60 (kuch). :+

@HTT-Thalan comfortabel 120, zonder enige mogelijkheid om nog even in te halen, continue op max toeren te rijden (en daarbij behorende herrie?). Ik zou eens een echte goeie proefrit maken, en dan ook met een 300, en dan eens verder kijken. Lijkt wel alsof je een roze bril op hebt of iets.
Ik rij maar honderd op de snelweg :9 dus dan zou ik theoretisch nog 20 overhouden O-).

Zal er wel niks meer over zeggen want jullie worden er helemaal nerveus van :*.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:36:
[...]

Hey, allemaal ons steentje bijdragen aan het milieu :P

(in mijn geval spaar ik een boom en twee zeehonden voor elke keer dat ik de Alp níet meeneem)
Ik probeer hier wat ijsberen te (be)sparen maar heb er al die jaren dat ik wat olie verstook nog geen één gezien hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:41:
[...]

Ik probeer hier wat ijsberen te (be)sparen maar heb er al die jaren dat ik wat olie verstook nog geen één gezien hier?
_O-

ik heb ondertussen zwarte plekken op de buitenmuur van het huis van die keren dat ik de boel startte terwijl ze nog aan de ketting lag. Laat Greenpeace het maar niet zien, want dan ligt er straks ook een ketting om mijn tuinhek :').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:40:
[...]

Ik rij maar honderd op de snelweg :9 dus dan zou ik theoretisch nog 20 overhouden O-).

Die laatste zin is weer volkomen bullshit natuurlijk, als je het zo gaat brengen en je hebt je keuze al gemaakt dan beter je kop houden, of vragen om welgemeend advies.

Als jij 50-100km op een dag moet doen op een machine die continue 10k rpm draait (zoals @caesar1000 ) dan vergaat je de lol gewoon snel. :)

Dat ik de keuze maak om voor 25ct de km precies kiet te spelen met de (royale) vergoeding van de baas om met de Gixxer te gaan is een ander verhaal. ;)

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:46:
Als jij 50-100km op een dag moet doen op een machine die continue 10k rpm draait (zoals @caesar1000 ) dan vergaat je de lol gewoon snel. :)
Nee joh, neem een BMW S1000XR

_O-

Geintje, hoewel de boxer ook redelijk wat toeren loopt bij 120, ook een 4500-5000 oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 23:42 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik wilde al gaan vragen of je t nog steeds zo maf vind dat er motoren zijn die hogere toeren draaien dan je boxer ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje zelfspot moet kunnen :P

Vanmiddag even naar het werk heen en weer op m'n net gepoetste machine, grijns van oor tot oor, heerlijk. Zonnetje op de kop, mooi kuipje en tellertjes in het zicht, heerlijke brul uit de uitlaat. Ding glimt tot en met, stond laatst bij de dealer naast een nieuwe, drie keer raden welke er beter uit zag na 18500km... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:52:
Beetje zelfspot moet kunnen :P

Vanmiddag even naar het werk heen en weer op m'n net gepoetste machine, grijns van oor tot oor, heerlijk. Zonnetje op de kop, mooi kuipje en tellertjes in het zicht, heerlijke brul uit de uitlaat. Ding glimt tot en met, stond laatst bij de dealer naast een nieuwe, drie keer raden welke er beter uit zag na 18500km... :9
Foto van de verkoopsters? Ik geloof je anders gewoon écht niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jay-P schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:19:
Welkom psnepvangers!

Ik heb inmiddels mijn, soort van, eindbestemming bereikt; op één na zuidelijkste puntje van Europese vaste land. Was nog een minuut of 40 klauteren over scherpe rotsen in de brandende zon met full gear en mijn helmpje :? Maar als je er toch eenmaal bent wilde ik ook wel echt op het zuidelijkste puntje staan ipv op de parking met de rest van het gepeupel. Erg mooie wilde en kale omgeving. Laatste stuk nog vrij krappe steile haarspeldbochten en veel kloterig grof en vooral slecht asfalt. 2 uur terug in het donker richting mijn kampeerplaats met de nodige ik-ken-de-weg-dus-waarom-zou-ik-verlichting-voeren Grieken maar was het wel waard. Nu langzaam noordwaarts en met de boot naar Italië terug naar huis 😥

[Afbeelding: Mani]

[Afbeelding: Mani2]

[Afbeelding: Mani3]

@Requiem19 wbt die insta post, Westworld toch? Heb er maar 2 van gezien 🙊
Yo, mooie trip yourself! Wat was het gaafste stuk van je reis?

En yes, Charyn canyon lijkt echt sprekend op Westworld haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Winkiller schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:23:
[...]

Imo ligt het aan waar je rijdt. Op 2k hoogte in stijle bergen is 50pk soms zelfs krapjes! (Verlies pk’s door ijle lucht). In NL is het ‘genoeg’, meestal.

Maar rijd je motor ondat het handig/efficiënt is? Of ondat het retegaaf is? Retegaaf wordt het van mij vanaf 120pk+ met flink koppel en gewicht van max 230 ofzo.

Uiteraard allemaal persoonlijke subjectieve mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik heb meer fun op mijn motor met 105pk dan op mijn vorige moter met 125pk. maar de 1 vind het mooi om zo hard mogelijk te gaan en ik vind het juist weer leuk om een snel op te trekken en de bochten wat harder te nemen en zo af en toe het voorwiel even van de grond te houden.

Met mijn mt09 is mijn gemiddelde verbruik 1:20,5 en als ik echt een beetje rustig aan doe zit ik op 1:28 als ik netjes 80 rijd, zodar ik de snelweg opga zakt dat naar 1:19-21

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:50
Mijn motor heeft net zoveel koppel als vermogen en dat vind ik echt heerlijk. Had hiervoor de Diversion 900, en met 2 man was het in de bergen / heuvels toch wel vaak terugschakelen. Met z'n 2en ga je namelijk niet toeren janken (ofja ik niet) en dan is het wel erg fijn als je een schakelluie motor hebt.

M'n KTM heeft maar 58 PK. Maar dat voelt toch echt wel veel sneller aan als 126 PK van de Pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het begint toch wat fris te worden zo in de ochtend met enkel een motorjeans en doorwaai handschoenen.
* Rubman moet toch nu echt gaan zoeken naar een goede winter/all-season broek en ditto handschoenen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Rubman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:26:
Het begint toch wat fris te worden zo in de ochtend met enkel een motorjeans en doorwaai handschoenen.
* Rubman moet toch nu echt gaan zoeken naar een goede winter/all-season broek en ditto handschoenen.
Met Ditto-handschoenen rijden lijkt me niet heel comfortabel:
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-HVIVWykvFXE/WgjDEAG2s_I/AAAAAAAADts/ifM3KTV7hLUudIgwaK3Dst1Ni-dbLU13wCLcBGAs/s1600/%2523132%2BDitto.jpg

:+

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Maar wel lekker warm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kreeg een mailtje van MotorKledingCenter dat ze, vanaf gisteren, tot 40% op de ‘oude’ Rev’it! collectie hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Brrr ja, vanaf morgen gaat de binnenvoering terug in de jas... en de tussenseizoenhandschoenen mee/aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Stelletje mietjes! :+ Dat spul komt wel als het tussen de 5 en 10°C word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:13:
;w

ik kom liever niet rillend/onderkoeld aan op 't werk. Als 't rond de 5° hangt doe ik een thermische ondertrui met turtleneck aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Je kunt ook zoals @Vrijdag doen en een mooie roodharige meenemen om je onderweg warm te houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:21:
Je kunt ook zoals @Vrijdag doen en een mooie roodharige meenemen om je onderweg warm te houden :+
Mijn blonde durft niet achterop, en mijn kleine blondjes waarvan ééntje dat wel durft zitten helaas op school. Maar goed geprobeerd. Misschien toch een rostje zoeken voor achterop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:21:
Dan niet vasthouden aan dat rekje achterop he ;) maar lekker de armpjes eromheen.

Speaking of which, het is @Vrijdag! Je mag je hok weer uit! :9

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mXQtQU/kawachick.jpg

Omdat-het-mag-dag 8)
Tevens mijn werkwallpaper :9

@Chakotay helaas heb ik geen mooie rooie voor achter op ;(

[ Voor 38% gewijzigd door Vrijdag op 14-09-2018 10:02 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

Youk

Volvo For Life

Chakotay schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:13:
Hmm, vanmorgen was het toch echt wel 6°C toen ik vertrok. Voor morgen toch maar de doorwaaijas in de kast hangen en mijn andere jas nemen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laat ik het zo zeggen, ik heb best wel wat ervaring met motoren (circa 23 jaar mijn motorrijbewijs). Voor regelmatig snelweg gebruik is naar mijn ervaring die 125 echt een slecht idee. Zie ook deze bron:

https://www.omroepzeeland...zijn-een-gevaar-op-de-weg

Pak je de meeste tijd binnendoor weggetjes of in rij je regelmatig in de stad dan is er niets is mee.

Als ik je een lichte motor mag aanraden die je waarschijnlijk wel kan waarderen kijk dan eens naar deze: Wikipedia: Honda NX250

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06
[...]

Reed eergisteren met mn Moto-Guzzi terug van mijn ouders richting Utrecht waarbij ik expres de A12 heb vermeden. Reed daarbij een stukje op de N11 waar een snelheidslimiet geldt van 100 km/h. Door een slechte synchronisatie van de carbs kon mijn Guzzi maar 90 km/h (GPS) snelheid halen. Ik dacht dat het niet zo erg zou zijn en dat de snelheidsverschillen wel mee zouden vallen. Maar niets was minder waar, ik voelde me extreem ongemakkelijk door alle auto's die me met een snelheidsverschil van minimaal 30km/h inhaalde, daarnaast had ik bumper klevende autos EN vrachtwagens achter me en was ik op een gegeven moment ook ingesloten door twee vrachtwagens zonder dat ik een mogelijkheid heb om uit die situatie te komen. Het is echt geen fijn gevoel om in je achteruitkijk spiegels te kijken en alleen maar de grill van de vrachtwagen achter je te zien.

Wellicht kan de Varadero 120 km/h halen maar als dat betekend dat het 30 seconden duurt voordat je van 100 naar 120 bent bij een inhaal actie dan heeft dat ook niet veel zin als er een auto aan komt vliegen op de linker baan met 130km/h. Daarnaast heb je ook van die eikels die mee gaan versnellen op de rechterbaan als je hun probeert in te halen. Ga je dan remmen op de linkerbaan om er weer proberen achter te komen terwijl er een trein aan inhalende auto's aan komt stormen van achteren?

De nadelen die een motor heeft (geen airbags, kreukelzones etc.) compenseer ik meestal met de wendbaarheid en snelheid die het wel heeft ten opzichte van auto's. Maar als je geen snelheid meer hebt dan ben je dubbel zo onveilig af.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 14-09-2018 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

cyntax schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:24:
Wellicht kan de Varadero 120 km/h halen maar als dat betekend dat het 30 seconden duurt voordat je van 100 naar 120 bent bij een inhaal actie dan heeft dat ook niet veel zin als er een auto aan komt vliegen op de linker baan met 130km/h. Daarnaast heb je ook van die eikels die mee gaan versnellen op de rechterbaan als je hun probeert in te halen. Ga je dan remmen op de linkerbaan om er weer proberen achter te komen terwijl er een trein aan inhalende auto's aan komt stormen van achteren?
Dit is zo naar, zo had ik woensdag een of andere mafklapper die een actie uithaalde enkel om mij dwars te zitten danwel zwaar te verwonden.

Zit op een enkelbaans N weg achter iemand die 60-70 ipv 80 rijdt, niet ingehaald want komt een tweebaans rotonde aan waar ik er mooi langs kan.
Op het moment dat ik knipper en naar links schuif om hem voorbij te komen gaat hij op het moment dat ik naast hem zit gewoon volle bak naar links zonder knipper of überhaupt een reden want de weg was verder leeg. Hij ging vervolgens op de rotonde ook gewoon rechtdoor ipv driekwart.
Gelukkig zat ik in een lagere versnelling en een extra dot gas gaf me de mogelijkheid om voor hem te komen, maar wat een volslagen idioot ben je dan 8)7

Bedenk me nu dat ik eigenlijk even had moeten stoppen en verhaal halen waarom hij zo'n voor mij levensgevaarlijke actie uithaalt, had niet veel uitwijk asfalt meer over. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:16:
Laat ik het zo zeggen, ik heb best wel wat ervaring met motoren (circa 23 jaar mijn motorrijbewijs). Voor regelmatig snelweg gebruik is naar mijn ervaring die 125 echt een slecht idee. Zie ook deze bron:

https://www.omroepzeeland...zijn-een-gevaar-op-de-weg

Pak je de meeste tijd binnendoor weggetjes of in rij je regelmatig in de stad dan is er niets is mee.

Als ik je een lichte motor mag aanraden die je waarschijnlijk wel kan waarderen kijk dan eens naar deze: Wikipedia: Honda NX250
Dat is inderdaad een leuk ding, maar die kom ik relatief weinig tegen.
Dat is dus waar ik inderdaad (en dat halen jullie terecht aan) over twijfel. Ik heb geen moeite met 100 rijden (ik doe niet anders) maar ik moet er wel vlot zitten. De Varadero die ik van de week reed ging vlot naar de 90 maar toen was de puf eruit, dus schreef ik hem af. Nu begrijp ik dus dat het mógelijk is dat die motor gewoon slecht reed.

Als vanmiddag blijkt dat deze het wel kan (vlot naar de 100/110) is er (misschien) weinig aan de hand.

De reden dat ik die hoop nog koester is omdat mijn eigen Alpje ook een relatief lage top heeft (~165) maar daar wel heel snel zit. Ik kan in no-time doortrekken naar de 150, ondanks dat er daarna weinig rek meer in zit.

De kans is groot dat het zo uitspeelt als jullie zeggen, dat weet ik wel, maar de kostenbesparing is wel dermate hoog dat ik het een eerlijke kans wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:33:
[...]

Dat is inderdaad een leuk ding, maar die kom ik relatief weinig tegen.

[...]
https://www.2dehands.be/m...nda-nx-250-453640649.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:33:
[...]

De kans is groot dat het zo uitspeelt als jullie zeggen, dat weet ik wel, maar de kostenbesparing is wel dermate hoog dat ik het een eerlijke kans wil geven.
Ach ja, een beetje geld besparen en daarmee mogelijk je veiligheid op de snelweg in het geding brengen.
Geld is het belangrijkste natuurlijk. 8)7

Ik wil trouwens niet de discussie aanslingeren dat je met goed anticiperen ook heel veel kan voorkomen, want dat staat buiten kijf. Soms is een stootje gas wel een heel prettige oplossing om uit een benarde situatie te komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Requiem19 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 03:27:
[...]

Yo, mooie trip yourself! Wat was het gaafste stuk van je reis?

En yes, Charyn canyon lijkt echt sprekend op Westworld haha.
Ondanks de knettergekke rijstijl die daar wel gemeengoed lijkt toch wel Albanië. Offroad in het noorden was ontzettend gaaf maar de kustweg(sh8) van midden Albanië naar noord Griekenland is tevens prachtig en met eindeloze bochtjes. Heb wel eens gelezen dat dat de mooiste kustweg van Europa zou zijn en daar kan ik me wel in vinden. Sloveense Alpen een goede tweede trouwens.

Overigens is het vooroordeel over Albanië dat het een maffia land is ook wel weer waar. Dat begon al bij de grens waar de vrachtwagen voor me voor controle staande gehouden werd maar na een 'handdruk' toch door mocht rijden. Ook zie je bijna letterlijk elke 100m een tankstation en/of auto wasstraat. Schijnt voor het witwassen te zijn.

Albanie

Albanie2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Reed eergisteren met mn Moto-Guzzi terug van mijn ouders richting Utrecht waarbij ik expres de A12 heb vermeden. Reed daarbij een stukje op de N11 waar een snelheidslimiet geldt van 100 km/h. Door een slechte synchronisatie van de carbs kon mijn Guzzi maar 90 km/h (GPS) snelheid halen. Ik dacht dat het niet zo erg zou zijn en dat de snelheidsverschillen wel mee zouden vallen. Maar niets was minder waar, ik voelde me extreem ongemakkelijk door alle auto's die me met een snelheidsverschil van minimaal 30km/h inhaalde, daarnaast had ik bumper klevende autos EN vrachtwagens achter me en was ik op een gegeven moment ook ingesloten door twee vrachtwagens zonder dat ik een mogelijkheid heb om uit die situatie te komen. Het is echt geen fijn gevoel om in je achteruitkijk spiegels te kijken en alleen maar de grill van de vrachtwagen achter je te zien.

De nadelen die een motor heeft (geen airbags, kreukelzones etc.) compenseer ik meestal met de wendbaarheid en snelheid die het wel heeft ten opzichte van auto's. Maar als je geen snelheid meer hebt dan ben je dubbel zo onveilig af.
Eens. Leuk als een motor de 120 of 130 haalt, maar het is gewoon erg handig als je af en toe harder kan en dat hij ook makkelijk haalt. Rijd zelf een auto met 200+ PK, en dat is op de snelweg met inhalen vaak er handig. Hierdoor heb ik juist stress als ik in de Up! van mijn ouders rijd, omdat je veel meer moet plannen e.d. Ja je bespaart inderdaad wel geld, maar daar zou ik dan weer niet op besparen.. Een Diversion bijv. rijd makkelijk 150 waardoor je voor een beetje meer stukken meer comfort hebt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:56:
[Afbeelding]

Omdat-het-mag-dag 8)
Tevens mijn werkwallpaper :9

@Chakotay helaas heb ik geen mooie rooie voor achter op ;(
Hier, kadootje voor je omdat het bijna weekend is:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41372555_2149026425172710_589730307167485952_n.jpg?_nc_cat=0&oh=c70afe94e5ccc06082847db6c9c8cd49&oe=5C16E8E3

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Frans92 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:47:
Ach ja, een beetje geld besparen en daarmee mogelijk je veiligheid op de snelweg in het geding brengen.
Geld is het belangrijkste natuurlijk. 8)7
Ik denk dat je het punt iets te ver trekt. De hele gedachte van deze twee proefritten is achterhalen of ik er veilig mee de snelweg op kan. Ik heb ondertussen genoeg snelwegkilometers gemaakt in 11 jaar auto en 2 jaar motor dat ik begrijp hoe hectisch het daar is.

Ja, ik zou graag wat centen op dat verkeer besparen, maar niet ten koste van veiligheid. Mijn vraag is dus of dit veilig kán. Jullie zijn er bij voorbaat al over uit dat dit niet zou kunnen, ok, maar het mag ondertussen duidelijk zijn dat ik ook graag mijn eigen onderzoek doe.

Het is niet alsof ik dat ding blind voor de deur neerzet in de hoop dat het wel goedkomt, immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thoit schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
[...]

Eens. Leuk als een motor de 120 of 130 haalt, maar het is gewoon erg handig als je af en toe harder kan en dat hij ook makkelijk haalt. Rijd zelf een auto met 200+ PK, en dat is op de snelweg met inhalen vaak er handig. Hierdoor heb ik juist stress als ik in de Up! van mijn ouders rijd, omdat je veel meer moet plannen e.d. Ja je bespaart inderdaad wel geld, maar daar zou ik dan weer niet op besparen.. Een Diversion bijv. rijd makkelijk 150 waardoor je voor een beetje meer stukken meer comfort hebt :)
Ach ik heb beiden, een Aygo voor de kilometers (wat heet, ik rij nu meer op de motor lol) en wat snels ernaast. Eerder was het een Z4, nu een motor, maar het maakt me voor de simpele kilometers niet zoveel uit. Gaat allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Thoit schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
Eens. Leuk als een motor de 120 of 130 haalt, maar het is gewoon erg handig als je af en toe harder kan en dat hij ook makkelijk haalt. Rijd zelf een auto met 200+ PK, en dat is op de snelweg met inhalen vaak er handig. Hierdoor heb ik juist stress als ik in de Up! van mijn ouders rijd, omdat je veel meer moet plannen e.d.
Als je met een UP moet 'plannen' om in te halen rij je er niet vaak genoeg in, en ben je misschien een beetje lui geworden door normaal met heel veel vermogen rond te rijden ;). Ik snap het wel, als ik met de RS rijd kan ik op de laatste seconde besluiten toch even dat ene gaatje mee te willen pakken en met een dot gas schiet ik iedereen voorbij.

Ik rijd ook regelmatig met slomere auto's, en ik heb nooit moeite met inhalen, ook niet als ik minder dan de helft van het vermogen van de RS mee krijg, of zelfs nog minder. Als ik met de Alp woon-werk rijd kom ik zelden boven de honderd uit, en die keren dat het wel gebeurt is omdat ik daar zelf zin in had, ik ben nog niet tegengekomen dat is het móest.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet handig kan zijn, maar ik ben ook redelijk bedreven in het hypermilen en dan leer je ook wel omgaan met sneller verkeer.

Nee, misschien kan het niet met de 125, maar laten we niet overdrijven en het beeld kweken dat je alleen met bepaalde gewicht/vermogen ratio's nog veilig de snelweg op kunt, ik heb vele malen erger meegemaakt dan wat ik nu ga proberen en het zal sowieso veel traag fileverkeer zijn waar ik kom: de hele reden dat ik het met de motor wil doen is omdat er met de auto vaak gewoon geen doorkomen meer aan is.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-09-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat je het punt iets te ver trekt. De hele gedachte van deze twee proefritten is achterhalen of ik er veilig mee de snelweg op kan. Ik heb ondertussen genoeg snelwegkilometers gemaakt in 11 jaar auto en 2 jaar motor dat ik begrijp hoe hectisch het daar is.

Ja, ik zou graag wat centen op dat verkeer besparen, maar niet ten koste van veiligheid. Mijn vraag is dus of dit veilig kán. Jullie zijn er bij voorbaat al over uit dat dit niet zou kunnen, ok, maar het mag ondertussen duidelijk zijn dat ik ook graag mijn eigen onderzoek doe.

Het is niet alsof ik dat ding blind voor de deur neerzet in de hoop dat het wel goedkomt, immers.
U bent engineer of iets anders? 8) Heel de wereld roept nee en meneer gaat toch kijken of en hoe het anders kan. :D

Ik ben wel eens eigenwijs, maar dit is toch wel erg stoer. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]

Zo komt het af en toe wel over namelijk. Goed dat je hier benadrukt dat dat niet gaat gebeuren.

Mijn gevoel als ik jouw posts lees en in combinatie met dit soort dingen is dat je al lang besloten hebt wat er gaat gebeuren en dat de reacties jouw niet veel uitmaken, want je hebt immers al besloten dat je een 125 cc wil kopen. Ik wil hier niet flamen, of je de grond in trappen, maar dit is gewoon hoe ik het zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:08:
[...]

U bent engineer of iets anders? 8) Heel de wereld roept nee en meneer gaat toch kijken of en hoe het anders kan. :D

Ik ben wel eens eigenwijs, maar dit is toch wel erg stoer. :Y
Mijn loonstrookje zegt nog steeds 'systems engineer' dus... ja :P.
Frans92 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:09:
want je hebt immers al besloten dat je een 125 cc wil kopen. Ik wil hier niet flamen, of je de grond in trappen, maar dit is gewoon hoe ik het zie.
Oh dat klopt, er komt ooit wel een fun-125. Het zou gewoon mooi zijn als ik die twee enigzins kon combineren. Maar ik ben van de eerste ook weggelopen toen bleek dat het niet werkte. De enige reden dat ik er op terug kom is omdat een dealer die 125's en 250's aanbood aangaf dat er dan wel iets mis geweest moet zijn omdat het in principe hoort te kunnen.

[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-09-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

maar het mag ondertussen duidelijk zijn dat ik ook graag mijn eigen onderzoek doe.
Many are stubborn in pursuit of the path they have chosen, few in pursuit of the goal. - Friedrich Nietzsche ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:09:
[...]

Kijk, dan klopt mijn idee wel ja. 8)

*High five

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:29:
[...]

Dit is zo naar, zo had ik woensdag een of andere mafklapper die een actie uithaalde enkel om mij dwars te zitten danwel zwaar te verwonden.

Zit op een enkelbaans N weg achter iemand die 60-70 ipv 80 rijdt, niet ingehaald want komt een tweebaans rotonde aan waar ik er mooi langs kan.
Op het moment dat ik knipper en naar links schuif om hem voorbij te komen gaat hij op het moment dat ik naast hem zit gewoon volle bak naar links zonder knipper of überhaupt een reden want de weg was verder leeg. Hij ging vervolgens op de rotonde ook gewoon rechtdoor ipv driekwart.
Gelukkig zat ik in een lagere versnelling en een extra dot gas gaf me de mogelijkheid om voor hem te komen, maar wat een volslagen idioot ben je dan 8)7

Bedenk me nu dat ik eigenlijk even had moeten stoppen en verhaal halen waarom hij zo'n voor mij levensgevaarlijke actie uithaalt, had niet veel uitwijk asfalt meer over. :X
Ik vraag me dan oprecht af of hij je wel gezien heeft... zo ja, dan is het echt een volslagen idioot die z'n rijbewijs mag inleveren... zo nee... waarom heeft die gast dan wel een rijbewijs als ie niet in z'n spiegels en naast zich kijkt, lever het dan ook maar in... Als ie op een 80 weg al 60 reed zal 't wel weer een oudje zijn.. die zien echt geen barst soms, merk dat met de auto al vaak genoeg.

Je zal maar net niet genoeg gas hebben kunnen geven... dan ben je plat.

Wat betreft de overige discussie, ergens herken ik de koppigheid van @HTT-Thalan maar al te goed. Ben daar zelf ook een ster in (staat ook engineer op m'n loonstrookje ;) ). Kan me ook herinneren dat er veel hier zijn die ook niet begrepen waarom ik per se wou wachten met een motor kopen tot de fiets die ik wilde voorbij kwam in m'n budget. Uiteindelijk heeft dat toch verdomd goed uitgepakt op de glijer na die het wat boven m'n budget tilde, maar daar heb ik uiteindelijk wel een prachtmotor voor waar ik de komende jaren op kan blijven rijden met een smile op m'n bakkes. Ik ben erg gelukkig met m'n keuze en denk dat als ik voor een oud beestje was gegaan dat een stuk minder was. Maar dat neemt niet weg dat jullie adviezen niet erg behulpzaam waren, dat ik er niet over nagedacht had. Integendeel juist, alle adviezen heb ik gelezen en ter harte genomen en daarmee heb ik juist mijn keuze gemaakt. :) En ik denk dat dat in dit geval ook de situatie is, dus ondanks dat je advies niet gevolgd wordt, wordt er wel naar geluisterd. Dus het is het altijd waard om te blijven geven.

[ Voor 26% gewijzigd door SmurfLink op 14-09-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmurfLink schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:13:
[...]

Ik vraag me dan oprecht af of hij je wel gezien heeft... zo ja, dan is het echt een volslagen idioot die z'n rijbewijs mag inleveren... zo nee... waarom heeft die gast dan wel een rijbewijs als ie niet in z'n spiegels en naast zich kijkt, lever het dan ook maar in... Als ie op een 80 weg al 60 reed zal 't wel weer een oudje zijn.. die zien echt geen barst soms, merk dat met de auto al vaak genoeg.

Je zal maar net niet genoeg gas hebben kunnen geven... dan ben je plat.
Plat zal niet 123 gebeurd zijn, maar een flink stuk in de berm en alle gevolgen van dien wel.

Hij heeft mij wel degelijk gezien want ik keek hem recht in de ogen aan. Hij valt dus in de categorie niet oudje maar wel volslagen idioot.

Was gewoon even te flabbergasted om daadwerkelijk de motor voor hem stil te zetten zodat ik even zijn rijbewijs voor hem kon doorknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:07:
[...]

Ach ik heb beiden, een Aygo voor de kilometers (wat heet, ik rij nu meer op de motor lol) en wat snels ernaast. Eerder was het een Z4, nu een motor, maar het maakt me voor de simpele kilometers niet zoveel uit. Gaat allemaal prima :)
Ik rijd dan ook maar een paar keer per jaar in de Up! Dus ik ben dat niet meer gewend. Heb eerst ook altijd trage auto's gehad en daar pas je je gewoon naar aan. Maar nu ik weet hoe het ook kan vind ik het toch wel een groot gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:29:
Was gewoon even te flabbergasted om daadwerkelijk de motor voor hem stil te zetten zodat ik even zijn rijbewijs voor hem kon doorknippen.
Je had toch wel op zijn minst z'n spiegel eraf kunnen trappen!? :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:09:
[...]

Ik wil even van dit moment gebruik maken om aan te halen dat niet alle system engineers hetzelfde zijn. Danku :D

@HTT-Thalan Ik heb recent aan mijn eettafel gehoord dat er een CB1 te koop gaat komen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@HTT-Thalan heb je NX250 gezien waar ik naar linkte? Je bent vandaag al zoveel gequote dat je 'm wel eens gemist zou kunnen hebben... https://www.2dehands.be/m...nda-nx-250-453640649.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:46:
[...]

Ik wil even van dit moment gebruik maken om aan te halen dat niet alle system engineers hetzelfde zijn. Danku :D

@HTT-Thalan Ik heb recent aan mijn eettafel gehoord dat er een CB1 te koop gaat komen... :+
CB1's vind ik briljant, maar ze zijn niet zuiniger dan ik al heb. CB500 idem dito. Ik heb al heel wat modellen bekeken, maar de meeste 300+ CC motoren zijn alleen bij hoge uitzondering zuiniger dan de Alp en dan nog lopen ze maximaal richting de 1 op 24/25, en dat is niet genoeg om de investering de moeite waard te maken.
Dryhte schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:49:
@HTT-Thalan heb je NX250 gezien waar ik naar linkte? Je bent vandaag al zoveel gequote dat je 'm wel eens gemist zou kunnen hebben... https://www.2dehands.be/m...nda-nx-250-453640649.html
Heel gaaf ding, maar qua vraagprijs niet interessant genoeg, zeker als hij ook nog geimporteerd moet worden. Gemiddeld verbruik is volgens praktijkcijfers ook maar rond de 1 op 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Requiem19 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 03:31:
[...]

Of ondat het retegaaf is? Retegaaf wordt het van mij vanaf 120pk+ met flink koppel en gewicht van max 230 ofzo.
Ja hoor wat je zegt klopt wel en dat is precies hoe het werkt maar ik heb met 160PK onder mijn kont nooit alle Peekaas kunnen gebruiken in het land waarin ik woon. :P

100PK bij 7000 toeren met 100+ Nm bij +/- 3500 toeren koppel is in mijn ogen voldoende om veilig motor te rijden in Nederland.

Meer is leuk maar niet echt nodig, het kan maar hoeft niet om veel plezier te hebben met een motorfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Winkiller De specs die jij aangeeft zijn hoger dan die van mijn 749S :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Winkiller schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ja hoor wat je zegt klopt wel en dat is precies hoe het werkt maar ik heb met 160PK onder mijn kont nooit alle Peekaas kunnen gebruiken in het land waarin ik woon. :P

100PK bij 7000 toeren met 100+ Nm bij +/- 3500 toeren koppel is in mijn ogen voldoende om veilig motor te rijden in Nederland.

Meer is leuk maar niet echt nodig, het kan maar hoeft niet om veel plezier te hebben met een motorfiets.
Ik heb maar de helft, dan kan ik voortaan beter thuisblijven dan :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Als je maar 100 op de snelweg rijdt waar je 130 mag is dat misschien geen verkeerd idee

* lolgast gooit knuppel in het hoenderhok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:57:
[...]

Ik heb maar de helft, dan kan ik voortaan beter thuisblijven dan :P.
:+ Nee want jij kan iets wat ik liever niet doe met een motor, off road. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:58:
Als je maar 100 op de snelweg rijdt waar je 130 mag is dat misschien geen verkeerd idee

* lolgast gooit knuppel in het hoenderhok
Offroad rij ik 110 waar ik 80 mag, om te compenseren B-).

* HTT-Thalan kopt knuppel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@Winkiller 48pk bij 8500 toeren met 43Nm bij 7000 toeren was meer dan voldoende hoor (CB500X). Tenminste om veilig Benelux snelwegen aan te kunnen.

Meer koppel van m'n Wee Strom is leuker, meer pk merk ik eigenlijk niet veel van.

Beide trekken vlotjes door tot ver boven de 150 (ik heb zelfs het gevoel dat dat met de Honda nog iets vlotter ging dan met de Strom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_O-

Blijkbaar kan ik beter een CB125R proberen, want die won alles :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dryhte schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:02:
@Winkiller 48pk bij 8500 toeren met 43Nm bij 7000 toeren was meer dan voldoende hoor (CB500X). Tenminste om veilig Benelux snelwegen aan te kunnen.
Ik zeg nergens dat dit niet genoeg is, uit ervaring weet ik dat 100PK meer dan genoeg is. Het hoge koppel is erg makkelijk in sommige gevaarlijke situaties, zonder terugschakelen ben je soms sneller.

Zelf rij ik momenteel met 125PK op 9000 toeren en 106 Nm bij 7700 toeren, geef mij het koppel maar. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:29:
[...]

Plat zal niet 123 gebeurd zijn, maar een flink stuk in de berm en alle gevolgen van dien wel.

Hij heeft mij wel degelijk gezien want ik keek hem recht in de ogen aan. Hij valt dus in de categorie niet oudje maar wel volslagen idioot.

Pff dan is het idd echt een randdebiel die z'n rijbewijs zou moeten inleveren... dat soort kansloze gastjes zie ik vaak zat, met een dikke mercedes oid... als ik ze dan inhaal met mijn corsatje op cruise control MOETEN ze me opnieuw inhalen... om vervolgens met een rotgang er vandoor te gaan. Kansloos. Kan snappen dat je daar flink van schrikt.

Pagina: 1 ... 66 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.