Thoit schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
Eens. Leuk als een motor de 120 of 130 haalt, maar het is gewoon erg handig als je af en toe harder kan en dat hij ook makkelijk haalt. Rijd zelf een auto met 200+ PK, en dat is op de snelweg met inhalen vaak er handig. Hierdoor heb ik juist stress als ik in de Up! van mijn ouders rijd, omdat je veel meer moet plannen e.d.
Als je met een UP moet 'plannen' om in te halen rij je er niet vaak genoeg in, en ben je misschien een beetje lui geworden door normaal met heel veel vermogen rond te rijden

. Ik snap het wel, als ik met de RS rijd kan ik op de laatste seconde besluiten toch even dat ene gaatje mee te willen pakken en met een dot gas schiet ik iedereen voorbij.
Ik rijd ook regelmatig met slomere auto's, en ik heb nooit moeite met inhalen, ook niet als ik minder dan de helft van het vermogen van de RS mee krijg, of zelfs nog minder. Als ik met de Alp woon-werk rijd kom ik zelden boven de honderd uit, en die keren dat het wel gebeurt is omdat ik daar zelf zin in had, ik ben nog niet tegengekomen dat is het móest.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet handig kan zijn, maar ik ben ook redelijk bedreven in het hypermilen en dan leer je ook wel omgaan met sneller verkeer.
Nee, misschien kan het niet met de 125, maar laten we niet overdrijven en het beeld kweken dat je alleen met bepaalde gewicht/vermogen ratio's nog veilig de snelweg op kunt, ik heb vele malen erger meegemaakt dan wat ik nu ga proberen en het zal sowieso veel traag fileverkeer zijn waar ik kom: de hele reden dat ik het met de motor wil doen is omdat er met de auto vaak gewoon geen doorkomen meer aan is.
[
Voor 5% gewijzigd door
HTT-Thalan op 14-09-2018 11:08
]