Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.161 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Moeten er een paar alarmbellen rinkelen bij een '07 CBF500 met 8X.XXX op de teller i.c.m. ondertussen 6 eigenaren of is dit vrij normaal bij zo'n Honda? Ik ben benieuwd of vooral de kilometerstand voor jullie een reden zou zijn om deze motor over te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

1000Motormuis schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:44:
Moeten er een paar alarmbellen rinkelen bij een '07 CBF500 met 8X.XXX op de teller i.c.m. ondertussen 6 eigenaren of is dit vrij normaal bij zo'n Honda? Ik ben benieuwd of vooral de kilometerstand voor jullie een reden zou zijn om deze motor over te slaan.
Typisch een motor die veel gebruikt zal zijn door beginnende motorrijders. Niet persé iets mis mee, maar als iemand m maar kort heeft (en dat al vanaf het begin van plan is) zal hij/zij alleen minimaal onderhoud aan uitvoeren. Houd er dus rekening mee dat er nog wat kosten bovenop kunnen komen om m weer goed of überhaupt veilig te krijgen.

Alles valt of staat dus met de vraagprijs: is die laag genoeg en kan je zelf een beetje klussen, kan je er voor weinig geld een leuke motor mee hebben. Je zocht in budget van ongeveer 3000 eur toch? Dan zou ik eerder zoiets als deze Fazer overwegen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:09
De kilometerstand op zich is niet raar. In 10 jaar 8000 km/jaar is niet vreemd. Daarnaast is het een typisch beginners-/pekelfietsje waarvan mensen denken dat ze niet meer vermogen nodig hebben maar al gauw doorkrijgen dat het toch te weinig is en hem weer doorschuiven. Dan zit je zo op de 6 eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

SmurfLink schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:17:
[...]

Pff dan is het idd echt een randdebiel die z'n rijbewijs zou moeten inleveren... dat soort kansloze gastjes zie ik vaak zat, met een dikke mercedes oid... als ik ze dan inhaal met mijn corsatje op cruise control MOETEN ze me opnieuw inhalen... om vervolgens met een rotgang er vandoor te gaan. Kansloos. Kan snappen dat je daar flink van schrikt.
Die zijn ook leuk en herkenbaar vanuit Panda oogpunt.
Dit was toch echter gewoon een oudere Toyota o.i.d.Mercedes maakt geen auto in lelijk vervaagd mint groen :+

Maar genoeg hierover.

Van het weekend de Viffer maar weer even uit elkaar slopen om de lampjes in dashboard nu goed te vervangen. Enkele weigeren dienst omdat er net geen contact gemaakt wordt, resulterend in een slecht afleesbare klok, km/h teller en geen olie/fuel indicator lampje.

Enige irritante is dat je het pas echt goed ziet als het donker is en dat sleutelt zo lastig zeker als je geen binnenruimte ter beschikking hebt.
* Rubman dus maar even met een badlaken gaat stoeien om het donker te maken als dash weer aangesloten is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
noes schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:49:
[...]

Typisch een motor die veel gebruikt zal zijn door beginnende motorrijders. Niet persé iets mis mee, maar als iemand m maar kort heeft (en dat al vanaf het begin van plan is) zal hij/zij alleen minimaal onderhoud aan uitvoeren. Houd er dus rekening mee dat er nog wat kosten bovenop kunnen komen om m weer goed of überhaupt veilig te krijgen.

Alles valt of staat dus met de vraagprijs: is die laag genoeg en kan je zelf een beetje klussen, kan je er voor weinig geld een leuke motor mee hebben. Je zocht in budget van ongeveer 3000 eur toch? Dan zou ik eerder zoiets als deze Fazer overwegen.
phYzar schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:51:
De kilometerstand op zich is niet raar. In 10 jaar 8000 km/jaar is niet vreemd. Daarnaast is het een typisch beginners-/pekelfietsje waarvan mensen denken dat ze niet meer vermogen nodig hebben maar al gauw doorkrijgen dat het toch te weinig is en hem weer doorschuiven. Dan zit je zo op de 6 eigenaren.
Bedankt voor de reacties. Die Yamaha ziet er niet verkeerd uit, alleen met mijn budget van pak 'm beet 1500,- gaat dat feestje helaas niet door.

Als groentje vind ik het wel lastig de staat van een motor te beoordelen, moet ik zeggen. Je wilt inderdaad niet op een motor rijden waarvan je niet durft te zeggen of die wel veilig is!

Gezegd hebbende op zoek te zijn naar een motor voornamelijk voor woon-werkverkeer, zo mogelijk het hele jaar door, werd wat Yamaha betreft de Diversion 600/900 gesuggereerd. Die zie ik wel vaak genoemd worden hier en er lijkt ook een redelijk aanbod te zijn. Lijkt me wel het onderzoeken waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
Neem bij het kijken voor een tweedehands motor altijd een ervaren rijder mee. Die kan vaak al snel zeggen of je een motor beter kunt laten staan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@1000Motormuis ah, excuus, ik had een hoger bedrag in gedachten. De Diversions worden vaak aanbevolen, maar schijnen wel redelijk saai te zijn. Zelf heb ik een tijdje een Fazer gehad als wintermotor en dat beviel prima. Je kan er eigenlijk alles wel mee. Ze zijn sportief, maar niet té (geen racer, maar lekker voor op straat). Ook is het onderhoud goed zelf te doen en zijn de remmen prima mits onderhouden. Paar voorbeeldjes:
https://www.autoscout24.n...ec-a61d-e053-e250040a1404
https://www.autoscout24.n...20-f326-e053-e250040a509e

Je kan het beste een wat 'later' model nemen, dwz van eind '99 of nieuwer, gezien je dan de voorpoten kan instellen. Ook hebben die een iets grotere tank (litertje of 2 extra is toch fijn) en een klokje op t dash :Y

Enige echte zwakke punt van dit type is de uitlaat. De bochten roesten, dus op den duur moet je daar vervangende bochten op zetten. Het is een klusje wat je zelf kan uitvoeren (niet moeilijk, wel tijd rovend) en de bochten kosten ongeveer 250 euro.

edit: Qua benzineverbruik zijn ze ook netjes, 1 op 19 met lekker doorrijden :Y

@Frans92 en @Bommes hebben ook dit model Fazer (gehad).

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 14-09-2018 15:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
Ik heb uiteindelijk niet proefgereden :').

Vriendelijke kerel, was heel eerlijk over de motor en diens gebreken. Diverse eigenaren gehad, flink geleefd, wel noodzakelijk onderhoud zelf gedaan maar geen niet-cruciale zaken aangepakt. Voorband versleten, veel oppervlakkige roest, startmotor bijna overleden, windscherm hangt nog maar op 2 van de 6 bouten vast... is een geimporteerde motor maar dat boeit verder niet zoveel denk ik.

Hij gaf aan verder geen geinteresseerden of bezichtigingen te hebben. Startmotor was voor hem geen dringend punt omdat je hem ook eenvoudig aanduwt (voordeel van een brommer natuurlijk).
Hij had alle begrip voor een laag bod, hij was zelf bereid om direct naar 1000 euro te zakken, ik heb alleen geboden omdat hij graag wilde dat ik toch een bedrag zou noemen waarvoor hij direct mee mocht, en toen heb ik 500 euro geroepen. Dat vond hij aan de lage kant, maar hij komt er wellicht nog wel op terug, dus we houden contact.

Ook even bij Ad wezen buurten vanwege een olielekkage aan mijn achterste cylinder. De klepdekselpakking begint te lekken, in het minst erge geval is het dat, erger zou zijn een zuigerveer, maar dan is een top-end revisie op zich niet gek veel werk en nog te doen qua kosten.

Alternatief is een vat olie á 127 euro voor 60 liter en gewoon lekker doorijden, maar zeehondjes en ijsbeertjes gaan mij nauw aan het hart dus we gaan het toch maar op de juiste manier aanpakken. Volgende week doen we een engine flush, oliebeurt + filter, en een nieuwe vloeibare pakking op die cylinder. Scheelt ook gelijk zwarte plekken op mijn gevel.

Gezien dat ik nu nog wat kosten moet gaan maken aan Alpje denk ik dat ik de eerste wintermaanden nog maar even hiermee blijf rijden, er zitten immers al nieuwe winterbanden onder en handvatverwarming. Er komen steeds meer goedkoopjes bij op Marktplaats dus als ik nog even geduld heb vind ik straks misschien iets wat écht goedkoop weg mag.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-09-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vers van de pers ……... :X

BROKEN BONES (Motorcycle Crash Fail Compilation 2018)

[YouTube: BROKEN BONES (Motorcycle Crash Fail Compilation 2018)]

Extremely Close Calls, Road Rage, Crashes, Angry People & Scary Motorcycle Accidents [EP #127]

[YouTube: Extremely Close Calls, Road Rage, Crashes, Angry People & Scary Motorcycle Accidents [EP #127]]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03

Vrijdag

De Zwarte

Nu het toch gaat over 125 cc'tjes:

Ik heb er noch het geld noch de ruimte voor maar dit zijn best leuke "midden-in-de-stad-en-een-klein-beetje-daar-buiten-motoren" :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Iemand die rationeel mee kan kijken? Ik kijk te subjectief:

https://link.marktplaats.nl/m1322967896

Is zo'n dingetje nog 400 waard? Nieuw zijn ze +- 700

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ardj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:58:
Iemand die rationeel mee kan kijken? Ik kijk te subjectief:

https://link.marktplaats.nl/m1322967896

Is zo'n dingetje nog 400 waard? Nieuw zijn ze +- 700
Ik zou 300 bieden en dan bij 350 uitkomen...

Lijkt me redelijk:
https://www.ebay.co.uk/it...a3d07f:g:uysAAOSwHp5bXurk
https://www.ebay.co.uk/it...m:mXtoa-GYTFuE6QKkJymftXw

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Dat probeerde ik inderdaad, 350 leek mij reëel, maar voor minder dan 400 doet 'ie hem niet weg.
Die van 350 pond had ik ook gezien, omgerekend 380, maar die is wel stevig misbruikt, moet je eens naar de carbon delen kijken :)

Die andere is volgens mij voor de oude Z, met zo'n tuutje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ardj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:08:
[...]

Dat probeerde ik inderdaad, 350 leek mij reëel, maar voor minder dan 400 doet 'ie hem niet weg.
Die van 350 pond had ik ook gezien, omgerekend 380, maar die is wel stevig misbruikt, moet je eens naar de carbon delen kijken :)

Die andere is volgens mij voor de oude Z, met zo'n tuutje eraan.
tja, dan is de vraag heb je het er voor over.. en hoe vaak komen ze 2e hands langs..
Persoonlijk vind ik 400 wat veel voor 2e hands.. maar uitlaten zijn duur..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr
De motor gaat weg omdat je helemaal niet in een café kunt racen, we hebben het geprobeerd maar ons café is te klein, helaas.
_O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@HTT-Thalan Haha, dat zijn de betere verkopers inderdaad. Zichzelf niet te serieus nemend en weten wat ze aanbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:57:

Extremely Close Calls, Road Rage, Crashes, Angry People & Scary Motorcycle Accidents ~~~[EP #127]

[YouTube: Extremely Close Calls, Road Rage, Crashes, Angry People & Scary Motorcycle Accidents [EP #127]]
Het is ook bijna allemaal debiel risico nement gedrag :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:13
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:51:
[...]

CB1's vind ik briljant, maar ze zijn niet zuiniger dan ik al heb. CB500 idem dito. Ik heb al heel wat modellen bekeken, maar de meeste 300+ CC motoren zijn alleen bij hoge uitzondering zuiniger dan de Alp en dan nog lopen ze maximaal richting de 1 op 24/25, en dat is niet genoeg om de investering de moeite waard te maken.

[...]

Heel gaaf ding, maar qua vraagprijs niet interessant genoeg, zeker als hij ook nog geimporteerd moet worden. Gemiddeld verbruik is volgens praktijkcijfers ook maar rond de 1 op 25.
Wat denk je van de CBR 250R ? Als je niet te ver woont van het Antwerpse of Kortrijk mag je deze altijd eens komen testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wil je zuinig koop dan een honda nc 700/750 zijn niet zo duur en lopen gemakkelijk over de 1 op 30 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
corewillem schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:14:
[...]

Wat denk je van de CBR 250R ? Als je niet te ver woont van het Antwerpse of Kortrijk mag je deze altijd eens komen testen ;)
Breda :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan reed jij vandaag tegen etenstijd hier ergens in de buurt rond? Kwam een brandweerrode Alp tegen volgens mij. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:59:
@HTT-Thalan reed jij vandaag tegen etenstijd hier ergens in de buurt rond? Kwam een brandweerrode Alp tegen volgens mij. :P
Ik ben in sprundel geweest en diverse plekken in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Wat betreft het eraf drukken op de weg. Er zijn genoeg mensen die niet kunnen rijden... heb vandaag ook maar een keer of 3 het grootlicht en de claxon (en de rem natuurlijk) gebruikt in de auto om wat aanrijdingen te voorkomen.. mensen die ondanks het snelheidsverschil van ruim 50km/h toch naar links gaan op de snelweg...... met een tussenliggende afstand van 50 meter op dat moment.....
Als ik dat ook iedere keer op de motor ga tegenkomen gaat het nog leuk worden..

En in een file bij beesd waar het stil stond ging een SS gewoon met dik 30+ tussen het verkeer door 8)7 8)7

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, even de spiegel voorhouden: de andere kant is dat met 50+kmh verschil passeren ook wel vragen om problemen is. Ja de ander moet beter opletten, die doet de bijzondere verrichting, allemaar waar: gevalletje defensief rijden.

Met de motor laat je dit wel uit je hoofd als je leven je lief is :) Komt er een boodschappenkar tussen twee vrachtwagens vandaan zetten en tikt je van de weg: kun je wel gelijk hebben, je ligt toch echt op het asfalt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2018 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vandaag weer een kleine upgrade gedaan aan de Super Tenere: instelbare koppeling- en remhendels. De standaard hendels zijn ook instelbaar, maar het bereik is maar zeer beperkt. En, als ik maar 2 vingers wilde gebruiken voor de koppeling zat ik klem met mijn pink. Ik zocht dus een iets kortere koppelingshendel, maar niet zo kort als volwaardige shorty's.
Dus: de V-Trec Vario III, te krijgen voor praktisch elk model motor met een erbij te verkrijgen adaptertje. (in kleurcombinaties naar wens)

Overigens besteld bij motea.com. Snelle verzending, ondanks het feit dat ze eerst nog even de juiste kleurcombinatie bij elkaar moeten zoeken. :)

Nu heb ik het spul geïnstalleerd, morgen maar eens even proefrijden er mee. Wel jammer dat je het overigens niet ziet, zo achter die handkappen. :+ 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:+

Toch eens langskomen met dat hok van jou, ben vooral eens benieuwd ook naar die Rizoma knippers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:57:
Mja, even de spiegel voorhouden: de andere kant is dat met 50+kmh verschil passeren ook wel vragen om problemen is. Ja de ander moet beter opletten, die doet de bijzondere verrichting, allemaar waar: gevalletje defensief rijden.

Met de motor laat je dit wel uit je hoofd als je leven je lief is :)
Het probleem is snelweg met vrachtwagens :) de ander rijd dus 90 achter de vrachtwagen en ik rij 130-140 op de teller. En dan besluiten ze op het laatst toch naar links te gaan. Of zoals de andere sukkel om achter de vrachtwagen al gas te geven tijdens het invoegen. Daardoor kwam die dus naast de vrachtwagen terecht die ook naar links ging (resultaat is dus uitwijken naar de baan waar ik dus rij) :+

Uiteraard zie ik dit van tevoren al gebeuren en ben ik bedacht op het feit dat ik vol de ankers in moet...

Edit: wat betreft je laatste toevoeging heb je ook gewoon gelijk hoor. En vaak zie je ze al snuffelen om opzij te gaan. Dan ben ik dus gelijk in paraatheid om te kunnen remmen. Het gebeurd me te vaak namelijk dat ze hem er toch maar even voorgooien in de hoop dat ik maar rem :+

[ Voor 13% gewijzigd door timmie271 op 14-09-2018 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Joopieboy Ja, je hebt ze al kort gezien in de verpakking, nu zitten ze op de motor. En als het niet bevalt gaan ze er net zo hard weer af hoor. Als ik nog eens op het hoofdkwartier moet zijn kom ik misschien eens met de motor. Nog beter is gewoon eens een stuk samen te rijden. Maar ja, ik heb morgen een dagje om te rijden... En dan is de eerstvolgende keer, los van een motorweekendje, volgens mij half oktober. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het, dit een van de redenen dat ik geen fan van de 130kmh snelheidslimiet ben, zeker niet op een tweebaansweg als de A15.

Zoals ik al zei, je kunt het mogen, de ander kan hartstikke fout zijn, het kan tweebaans zijn en logisch zijn en toch is het een fors verschil. Op de autobahn deed ik het ook al nooit, met verkeer op de rijbaan naast me passeer ik niet met 50kmh, zeker niet als de vrachtwagens kort op elkaar rijden waardoor het zicht al helemaal beperkt is. Dan maar even terug vanaf de 180 naar de 120, soit.

Hoevaak er niet één je zelfs met een auto over het hoofd ziet tussen de vrachtwagens.... zoals je zelf al ondervindt. Als het driebaans is schik ik dan nog een baantje extra op om ruimte te houden en anders tempo er even uit. Zeker op de motor is die veiligheidsbubbel goud waard. Mensen maken fouten en op de motor is de enige die aan het kortste eind trekt de motorrijder.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01

Vooral zonde van de motoren, veel hersencellen zijn daar niet verloren gegaan :X (er viel niks te verliezen)

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 14-09-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:06:
@Joopieboy Ja, je hebt ze al kort gezien in de verpakking, nu zitten ze op de motor. En als het niet bevalt gaan ze er net zo hard weer af hoor. Als ik nog eens op het hoofdkwartier moet zijn kom ik misschien eens met de motor. Nog beter is gewoon eens een stuk samen te rijden. Maar ja, ik heb morgen een dagje om te rijden... En dan is de eerstvolgende keer, los van een motorweekendje, volgens mij half oktober. 8)7
Ik ben er maandag weer, kun je gelijk alvast dat pak van je uitproberen. ;)

Mag je hem lekker associaal naast mijn fout geparkeerde gixxer zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:07:
Ik begrijp het, dit een van de redenen dat ik geen fan van de 130kmh snelheidslimiet ben, zeker niet op een tweebaansweg als de A15.

Zoals ik al zei, je kunt het mogen, de ander kan hartstikke fout zijn, het kan tweebaans zijn en logisch zijn en toch is het een fors verschil. Op de autobahn deed ik het ook al nooit, met verkeer op de rijbaan naast me passeer ik niet met 50kmh, zeker niet als de vrachtwagens kort op elkaar rijden waardoor het zicht al helemaal beperkt is. Dan maar even terug vanaf de 180 naar de 120, soit.

Hoevaak er niet één je zelfs met een auto over het hoofd ziet tussen de vrachtwagens.... zoals je zelf al ondervindt. Als het driebaans is schik ik dan nog een baantje extra op om ruimte te houden en anders tempo er even uit. Zeker op de motor is die veiligheidsbubbel goud waard. Mensen maken fouten en op de motor is de enige die aan het kortste eind trekt de motorrijder.
Ik ontken ook helemaal niks van wat je zegt want je heb daar gewoon gelijk. Het probleem is vooral dat niet iedereen altijd even goed kijkt of zo erg aan het bumperkleven is dat ze gewoon niks kunnen zien. Dit alles zorgt voor gevaarlijke situaties. Los van de snelheidsverschillen en het feit dat iedereen wel es flink te hard rijd op stukken waar het niet mag, maar wel lijkt te kunnen.

En zoals mijn rijinstructeur iedere keer zegt: de kreukelzone op de motor ben je zelf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

timmie271 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:13:
Los van de snelheidsverschillen en het feit dat iedereen wel es flink te hard rijd op stukken waar het niet mag, maar wel lijkt te kunnen.
Joh, ik ben moeders braafste ook niet altijd, zeker niet, als ze hier op een ongustig punt op de dijk staan wordt het soms ook krap met m'n rijbewijs, maar ik rij alleen door als er geen kip in de buurt is. Fietsers/auto's/voetgangers in de buurt? Terug naar 60-ish of eronder, ligt aan de situatie en daarna gas er weer op :)
En zoals mijn rijinstructeur iedere keer zegt: de kreukelzone op de motor ben je zelf :+
Dit dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:18

Extremely Close Calls, Road Rage, Crashes, Angry People & Scary Motorcycle Accidents ~~~[EP #127]

Bovenste filmpje.. zeker het stukje op 0.08

Wat ik toch bijzonder vind: dan besluit je om te gaan stunten op de weg. Oke. Vervolgens trekt je voorganger een wheelie, en jij ook. Oke. Je voorganger gaat op z'n smoel. Balen! Maar waarom ga je dan door met je wheelie zodat je er vervolgens bovenop knalt? 7(8)7

En dan hebben ze allemaal van die valbeugels en een speciale tank. Kost uiteraard allemaal een flinke knaak centen.. Maar ze rijden allemaal in een t-shirtje en skeeler knie/elleboog protectoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:28:
[...]

Joh, ik ben moeders braafste ook niet altijd, zeker niet, als ze hier op een ongustig punt op de dijk staan wordt het soms ook krap met m'n rijbewijs, maar ik rij alleen door als er geen kip in de buurt is. Fietsers/auto's/voetgangers in de buurt? Terug naar 60 of eronder, daarna gas er weer op :)
Euhm fietsers blijven ook geweldig met oversteken zonder te kijken... had er vandaag weer bijna eentje op de motorkap die zich de pleures schrok toen die mij ineens zag (uiteraard al op de rem in het 60 stuk) :)
Dit dus :P
Blijft een geweldige maar toch duidelijke opmerking vind ik :)
R0y. schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:29:
[...]

Bovenste filmpje.. zeker het stukje op 0.08

Wat ik toch bijzonder vind: dan besluit je om te gaan stunten op de weg. Oke. Vervolgens trekt je voorganger een wheelie, en jij ook. Oke. Je voorganger gaat op z'n smoel. Balen! Maar waarom ga je dan door met je wheelie zodat je er vervolgens bovenop knalt? 7(8)7

En dan hebben ze allemaal van die valbeugels en een speciale tank. Kost uiteraard allemaal een flinke knaak centen.. Maar ze rijden allemaal in een t-shirtje en skeeler knie/elleboog protectoren.
Dus bij deze heb ik besloten dat ik geen wheelies ga doen. Niet dat ik dat al van plan was om te doen :+

[ Voor 33% gewijzigd door timmie271 op 14-09-2018 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

fietsers moet je altijd voor uitkijken [YouTube: GP02E0058]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FastFred schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:09:
[...]

Vooral zonde van de motoren, veel hersencellen zijn daar niet verloren gegaan :X (er viel niks te verliezen)
Ik zag er wel veel Supersport tussen met valbeugels en BMX-achtige sliders/stepjes. Dat is gewoon een kwestie van oprapen en verder gaan. Als je stuntrijder wil worden moet je toch ergens beginnen hè. Maar ook zat domme acties ja :Y

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jaa maar da's een wielrenner, daar gelden verkeerslichten toch niet voor? :p Die gelden alleen voor het gepeupel op normale fietsen.

I have stability. The ability to stab.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:18
SmurfLink schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:20:
[...]

Jaa maar da's een wielrenner, daar gelden verkeerslichten toch niet voor? :p Die gelden alleen voor het gepeupel op normale fietsen.
Op zich al een kunst dat deze wielrenner over het fietspad heen rijd. Hier denken ze nog wel eens dat dat enkel voor de normale fietsen is... zo irritant! :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Net mijn intake gehad om van A2 naar A te gaan. Uiteindelijk is het Motorcycle Highschool in Eindhoven geworden. Hoewel het irritant is dat hij nog zoveel op mijn rijstijl heeft aan te merken was het duidelijk een goede keus. Echt een prima instructeur, hij heeft veel tips meegegeven waar ik zelf aan kan werken en dan alleen een les voor het examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
erik23 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:53:
Net mijn intake gehad om van A2 naar A te gaan. Uiteindelijk is het Motorcycle Highschool in Eindhoven geworden. Hoewel het irritant is dat hij nog zoveel op mijn rijstijl heeft aan te merken was het duidelijk een goede keus. Echt een prima instructeur, hij heeft veel tips meegegeven waar ik zelf aan kan werken en dan alleen een les voor het examen.
Daar dacht hij waarschijnlijk hetzelfde over :9

• 1000Motormuis
Kwaliteit van video/audio is wel aardig! Geen plannen om wat vaker video's te uploaden?

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

1000Motormuis schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:25:
[...]

Kwaliteit van video/audio is wel aardig! Geen plannen om wat vaker video's te uploaden?
vind het zelf wat tegenvallen, het uploaden naar youtube doet de kwaliteit niet veel goeds en ik kwam er thuis achter dat ik wat dode beesten op de lens had zitten. geluid is goed zolang je niet harder dan 50 gaat, dan word de wind ruis wel erg, dat is dus ook het nadeel van de gopro session

Verder niet plannen om te gaan vloggen of wat dan ook, vergeet ook best vaak om de gopro aan de helm te klikken,

[ Voor 11% gewijzigd door Streepje op 15-09-2018 13:27 ]

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:13

• Rubman

Rubman

Zo de Viffer voorkuip zit weer in elkaar en alle dashboard lampjes doen het weer.

Wel flink wat gepuzzel, want gek genoeg wilde ze niet allemaal meteen werken. Ook de printplaat maar even schoongemaakt.

Kwam er wel achter dat ik even heel goed naar de ketting moet laten kijken want ik ben bang dat hij vervangen moet worden.
Wel weer een prijzig geintje waar ik niet 123 zin in heb natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat kan je toch zelf even doen, als jij de spullen bestelt ben je van harte welkom dat we het even samen doen.
Ik woon denk ik een half uurtje rijden van je af aan de kust.

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 15-09-2018 18:05 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

charrel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:01:
Dat kan je toch zelf even doen, als jij de spullen bestelt ben je van harte welkom dat we het even samen doen.
Zo duur hoeft dat niet te zijn. En als je het samen met charrel doet leer je er ook nog wat van @Rubman. (y)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Grubeater : Je moet van die (goedkope) aftermarket spullen niet dezelfde kwaliteit gaan verwachten als dat je dat van een originele Honda set kunt doen, ook al komen ook die Honda kettingen én kettingwielen van D.I.D. (Die kettingwielen van Esjot zijn overigens redelijk "zacht" dus die slijten sowieso als een malle....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rubman

Rubman

@charrel mogelijk maak ik daar gebruik van. Ben handig, maar gewoon nog redelijk onbekend met motoren.
Ga ik eerst even zoeken welke set ik nu moet hebben als die van @Grubeater niet zo denderend is als gezegd.

Het kan ook nog zijn dat mijn stelschijf vast zit, want heb de ketting wel gesteld maar nog niet met de officiële tool die ik heb laten maken.
Ga het nog even proberen met de hamer schroevendraaier manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

https://www.jossmit.nl/

daar heb ik al 3 kettingsets vandaan ketting is gewoon goed en het word geleverd met JT tandwielen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@Leviathius
In deel 21 hebben we het er even over gehad om de camera op de kin te monteren. Had het over om een umotos mount te gebruiken.
Deze zit er nu op met behulp van wat sugro (fijn spul man!)

Net op tijd voor de trip door Amerika.

Helm mount
Foto's van umotos mount op HJC Rpha 10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pHdwFV63LwMc0nYBcDDLItho/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CdYzCxWSvBQ6kUfLydMhRpkw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sfhytsVbJLIR98BzsgtrP7Yz/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zEt0WQoWi5UXmlhlG54fhG42/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5KjQtPLXkFiuEJzBVW5F8glq/thumb.jpg

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou de smurffiets is weer thuis. Man, wat een dag. Heb toch wat meer angst opgelopen met de val dan ik hoopte.. hele ochtend strak van de spanning, in full gear (wel helm in de hand) met de bus. Ff tijdje staan lullen met de guy die 'm had opgehaald, had 'm gevraagd of er nog een Kawa event komt dit jaar maar dat wist ie nog niet.. Hij had m'n fiets al ff naar buiten gezet tijdens het lullen, echt met alle gemak van de wereld. Daarna met de werkplaatsman de technische zaken doorgenomen, wat ie had gerepareerd en dat ze 'm zelf ff gereden hebben om zeker te zijn dat alles goed zat en er niks anders mis was, dat gaf wel wat vertrouwen.

Maarja, toen kwam toch het moment dat ik op moest stappen. Pff, doodeng. Hij rijdt net ff anders dan m'n lesmotor, maakt wat meer herrie, maar rijdt wel prima. Schakelpook gaat echt mega soepel (lesmotor moest ik af en toe echt moeite doen). Heb van de stad naar m'n ouders gereden, stukje 80 weg, verder wat 50 en 2 rotondes. Alles ging gewoon goed, maar toen ik m neerzette was ik als het shaken als een malle. Heb echt nog een paar uur met flinke adrenaline rondgelopen, belachelijk gewoon. Was zo misselijk dat ik niet kon eten, kreeg niks naar binnen en wilde ook niks.

En toen ik nadacht over naar huis gaan kwam het vrolijk weer terug. :p Maar uitstel betekende in het donker terugrijden (dat is het nu al, ben net half uurtje binnen), dus toch opgestapt. De kilometer of 4 naar huis gereden, 50 weg, weer wat rotondes en bochtjes meegepakt, ik ga er nog als een oma doorheen.. maar het voelt al iets beter. Merk wel dat dat ding in z'n 2 vrolijk 23km/h rijdt en niet lager gaat, dat was wel maf.. ik had gewoon m'n hand van het gas af en hij tufte vrolijk door.. dat had de '09 editie niet! :9 Maar goed om te weten. Ben veilig thuis aangekomen, het was gelukkig rustig en heb nergens hoeven stoppen . De berging in m'n eentje was een uitdaging, maar makkelijker dan ik vreesde. Vorige keer met z'n 3en gedaan maar alleen was veel makkelijker.

Nu zit ik weer strak van de spanning op de bank, zo maar ff voetbal kijken en hopen dat het wegtrekt. Had de hoop dat het al weg zou zijn na de eerste rit, helaas dus niet... pff, soms is het echt schijtirritant om een wijf te zijn zeg. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:44:
Nou de smurffiets is weer thuis. Man, wat een dag. Heb toch wat meer angst opgelopen met de val dan ik hoopte.. hele ochtend strak van de spanning, in full gear (wel helm in de hand) met de bus. Ff tijdje staan lullen met de guy die 'm had opgehaald, had 'm gevraagd of er nog een Kawa event komt dit jaar maar dat wist ie nog niet.. Hij had m'n fiets al ff naar buiten gezet tijdens het lullen, echt met alle gemak van de wereld. Daarna met de werkplaatsman de technische zaken doorgenomen, wat ie had gerepareerd en dat ze 'm zelf ff gereden hebben om zeker te zijn dat alles goed zat en er niks anders mis was, dat gaf wel wat vertrouwen.

Maarja, toen kwam toch het moment dat ik op moest stappen. Pff, doodeng. Hij rijdt net ff anders dan m'n lesmotor, maakt wat meer herrie, maar rijdt wel prima. Schakelpook gaat echt mega soepel (lesmotor moest ik af en toe echt moeite doen). Heb van de stad naar m'n ouders gereden, stukje 80 weg, verder wat 50 en 2 rotondes. Alles ging gewoon goed, maar toen ik m neerzette was ik als het shaken als een malle. Heb echt nog een paar uur met flinke adrenaline rondgelopen, belachelijk gewoon. Was zo misselijk dat ik niet kon eten, kreeg niks naar binnen en wilde ook niks.

En toen ik nadacht over naar huis gaan kwam het vrolijk weer terug. :p Maar uitstel betekende in het donker terugrijden (dat is het nu al, ben net half uurtje binnen), dus toch opgestapt. De kilometer of 4 naar huis gereden, 50 weg, weer wat rotondes en bochtjes meegepakt, ik ga er nog als een oma doorheen.. maar het voelt al iets beter. Merk wel dat dat ding in z'n 2 vrolijk 23km/h rijdt en niet lager gaat, dat was wel maf.. ik had gewoon m'n hand van het gas af en hij tufte vrolijk door.. dat had de '09 editie niet! :9 Maar goed om te weten. Ben veilig thuis aangekomen, het was gelukkig rustig en heb nergens hoeven stoppen . De berging in m'n eentje was een uitdaging, maar makkelijker dan ik vreesde. Vorige keer met z'n 3en gedaan maar alleen was veel makkelijker.

Nu zit ik weer strak van de spanning op de bank, zo maar ff voetbal kijken en hopen dat het wegtrekt. Had de hoop dat het al weg zou zijn na de eerste rit, helaas dus niet... pff, soms is het echt schijtirritant om een wijf te zijn zeg. |:(
Dus tóch niet op een aanhangertje mee naar huis genomen zoals je eerder van plan was maar gewoon lekker ZÉLF gereden... HELD(in)!!! _/-\o_

Komende week gewoon lekker een beetje in/op je eigen tempo gaan rijden én dus gaan wennen aan je eigen nieuwe motorfiets, 't wordt er in ieder geval heerlijk weer voor!!

SUCCES!!! (y) (y)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Gewoon lekker veel rijden, krijg je vanzelf het gevoel wel weer terug :)

Overigens, nu mijn motorblok waarschijnlijk vervangen moet worden, zit ik te twijfelen.. Misschien binnenkort naar Friesland, om te kijken hoe zo'n ER-6F rijd.. Deze:
https://voorraad.motorkle...61192/kawasaki-er-6f-abs/

Deze: https://voorraad.motorkle...7500990/suzuki-gsx-r-600/ heeft trouwens wel een erg lage km-stand..

Ohg, en vandaag voor het eerst een Grom tegengekomen, wat een kleine machine's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik weet het niet, de traditionele kleurstelling staat ze toch beter.

Afbeeldingslocatie: https://vvzwammerdam.nl/wp-content/uploads/2014/09/20140907_groenesmurf.jpg
Ach hou op, ik ken(de) genoeg mannen die ergens schijtnerveus over waren, een geboorte, een sollicitatiegesprek, ik heb mensen getraind die niet eens een telefoon durven oppakken om een klant te bellen. Niks met wijf zijn te maken, je moet gewoon opnieuw wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Ik heb zo'n vriendin welke met een Smurf Blauwe auto rijd en waarvan ik 'klappen" krijg als ik dat tegen 'r durf te zeggen ... :o :'(

Porsche 911 GT2 in "Miami Blue"... Maar da's voor mij gewoon Smurf Blauw zolang er geen oranje baan overheen geplakt wordt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:53:
[...]

Dus tóch niet op een aanhangertje mee naar huis genomen zoals je eerder van plan was maar gewoon lekker ZÉLF gereden... HELD(in)!!! _/-\o_

Komende week gewoon lekker een beetje in/op je eigen tempo gaan rijden én dus gaan wennen aan je eigen nieuwe motorfiets, 't wordt er in ieder geval heerlijk weer voor!!

SUCCES!!! (y) (y)
Dat was niet het plan voor na reparatie :p dat is gebeurd, gezien er niet op gereden mocht worden met ontbrekende spiegel en brakke versnellingspook.

Maar moet inderdaad ff flink gaan wennen. Had het plan om morgen met een maatje te gaan rijden maar weet nu ff niet of het verstandig is. Het gewoon doen is goed, maar wellicht is te veel pushen ook niet handig. Rustig opbouwen is idd waarschijnlijk verstandig.

THanks voor de peptalk :) Klinkt misschien stom maar ergens voelt dat wel fijn om te horen.

@darkkingll Voor dat geld zou ik toch naar een 2009-2011 editie kijken, die zijn er nu ook voor rond de 3k. Net wat fijner dan de 08, duidelijker display (ik heb zelf voorkeur voor digitaal maar er was ook wel veel kritiek op), brandstofindicator ipv alleen reservelampje, het blok hangt wat meer in rubber dus minder last van trillingen (dit is bij de 2012 editie nog verder verbeterd, dat merk ik wel echt goed al aan de spiegels die veel minder trillen). De ER-6F is geen mega spectaculaire fiets, het is een uberdegelijk beestje waar je veel lol mee kan hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 15-09-2018 21:07 ]

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:02:
@HTT-Thalan Ik heb zo'n vriendin welke met een Smurf Blauwe auto rijd en waarvan ik 'klappen" krijg als ik dat tegen 'r durf te zeggen ... :o :'(

Porsche 911 GT2 in "Miami Blue"... Maar da's voor mij gewoon Smurf Blauw zolang er geen oranje baan overheen geplakt wordt....
Ik bedoelde te zeggen dat je een gifgroene Kawa geen smurffiets zou moeten kunnen noemen :P.

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:17:
[...]

Ik bedoelde te zeggen dat je een gifgroene Kawa geen smurffiets zou moeten kunnen noemen :P.
Als je erop zit met een smurfblauwe motorjas wel ;) Het is de fiets waar deze smurf op rijdt, niet per se een smurfblauwe fiets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:26:
[...]

Als je erop zit met een smurfblauwe motorjas wel ;) Het is de fiets waar deze smurf op rijdt, niet per se een smurfblauwe fiets.
Ik ben een plaatjesdenker.

Afbeeldingslocatie: https://pre00.deviantart.net/82ab/th/pre/i/2016/213/d/7/papa_smurf_by_thomascpark-dac9dpu.jpg

• darkkingll
Alleen jammer dat dat een Harley is ;)

• HTT-Thalan
darkkingll schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:31:
Alleen jammer dat dat een Harley is ;)
Ja gek genoeg was er geen plaatje voorhanden van smurfin op een groene kawa :7.

Misschien kan iemand er eentje shoppen voor haar als UI!

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-09-2018 21:39 ]

• Rubman

Rubman

Dat is toch vreemd, normaliter zie je die zoveel :+

@SmurfLink netjes gedaan, naar huis rijden. Nu rustig Kilometers gaan maken en het gevoel komt wel terug.
Je moet toch wennen aan een motor, ik merk zelf ook dat ik nog steeds dingen net even anders ga doen waardoor een bocht beter lukt etc.
Zeker de eerste weken nadat ik hem had was het gewoon wennen aan ander gewicht, anders sturen etc etc. komt vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hmmm.... Stage 4 ( = Europe).

https://world-raid.com

:9~ 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 15-09-2018 22:06 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:51
HTT-Thalan schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:36:
[...]

Ja gek genoeg was er geen plaatje voorhanden van smurfin op een groene kawa :7.

Misschien kan iemand er eentje shoppen voor haar als UI!
't was een lange dag en een snel klusje, maar voila @SmurfLink in actie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQxES5Ll.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
SmurfLink schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:06:
[...]

Maar moet inderdaad ff flink gaan wennen. Had het plan om morgen met een maatje te gaan rijden maar weet nu ff niet of het verstandig is. Het gewoon doen is goed, maar wellicht is te veel pushen ook niet handig. Rustig opbouwen is idd waarschijnlijk verstandig.
Op een zondag, met mooi weer en geen regen voorspeld, lekker rondtoeren met een maat, dat is geen pushen, dat is heeerlijk d:)b (hoeft niet gelijk 300 km te zijn, gewoon dijkje heuveltje bosje, pannekoeken of uitsmijter eten op een terrasje en weer terug)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben een beetje stout geweest...

spot wat niet mag:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41869783_10160955875405088_4669590028777684992_n.jpg?_nc_cat=0&oh=3b1db5ba5ea51f86ddff1268a06a9716&oe=5C31B40B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
daredha schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:27:
[...]

't was een lange dag en een snel klusje, maar voila @SmurfLink in actie
[Afbeelding]
Hahaha hij is prachtig :p Heb ik eindelijk een avatar hier.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ToolkiT We zijn in London ooit opgepakt met een aantal scholieren (Havo-4 / 1986) omdat we wat bordjes in Hidepark voorzien hadden van 't onderschrift "Smoke It"..... Maar daar stond origineel dus al "Don't walk on the Grass" op vermeldt....

Ik geloof nooit dat jij daar niet had mogen lopen gezien 't feit dat die cell al in 't gras staat?

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:42:
@ToolkiT We zijn in London ooit opgepakt met een aantal scholieren (Havo-4 / 1986) omdat we wat bordjes in Hidepark voorzien hadden van 't onderschrift "Smoke It"..... Maar daar stond origineel dus al "Don't walk on the Grass" op vermeldt....

Ik geloof nooit dat jij daar niet had mogen lopen gezien 't feit dat die cell al in 't gras staat?
Het was een vilage green, dus op het gras lopen mag idd :) Ik ik vond erop rijden voor de foto ook niet een probleem..
Dat is het dus niet..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Laat maar.... Telefoon en foto's werkt niet altijd even lekker. 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Will_M op 15-09-2018 22:51 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:12:
@Grubeater : Je moet van die (goedkope) aftermarket spullen niet dezelfde kwaliteit gaan verwachten als dat je dat van een originele Honda set kunt doen, ook al komen ook die Honda kettingen én kettingwielen van D.I.D. (Die kettingwielen van Esjot zijn overigens redelijk "zacht" dus die slijten sowieso als een malle....).
Pro tip, neem de duurdere set van DID dan ga je net zoals bij mij bij de gixxer meer dan 30dkm mee met een kettingset, zonder tussendoor schoonmaken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:48:
Waar is je linker knipperlicht aan de achterkant gebleven overigens? Dat fietsje is net een paar weken oud en rammelt nu al uit elkaar?
Eh, die zit gewoon op zijn plek hoor...
#shouldhavegonetospecsavers

Witte lampje valt misschien wat weg tegen zilveren spatbord..

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 15-09-2018 22:53 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:52:
[...]

Eh, die zit gewoon op zijn plek hoor...
#shouldhavegonetospecsavers

Witte lampje valt misschien wat weg tegen zilveren spatbord..
Ik was te laat met aanpassen.... Zal wel kleurenblind zijn, denk ik :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Heb je het originele dienblad overigens nog wel bewaard?

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 15-09-2018 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:57:
Heb je het originele dienblad overigens nog wel bewaard?
Yup, want die heb ik tegen MOT tijd nodig.. of als ik een overijverige diender tegenkom
*doorhalen wat niet van toepassing is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:11:
[...]

Yup, want die heb ik tegen MOT tijd nodig.. of als ik een overijverige diender tegenkom
*doorhalen wat niet van toepassing is..
Jij BOEFJE!! >:)

Het mooie van de guzzi is dat een onoplettende diender het niet opvalt dat het een 2018 model en geen 1975 model :+
Maar de '18' op de plaat zou wel een belletje bij hun af moeten gaan..
Wikipedia: Vehicle registration plates of the United Kingdom

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
De kleur waarschijnlijk ook wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-09-2018 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 23:41
Eoghlear schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:57:
@Leviathius
In deel 21 hebben we het er even over gehad om de camera op de kin te monteren. Had het over om een umotos mount te gebruiken.
Deze zit er nu op met behulp van wat sugro (fijn spul man!)

Net op tijd voor de trip door Amerika.

Helm mount
Foto's van umotos mount op HJC Rpha 10~
[Afbeelding]~[Afbeelding]~[Afbeelding]~
[Afbeelding]~[Afbeelding]~~
Allereerst kuddos voor het herinneren! _/-\o_

Ondertussen heb ik het allang gemonteerd zitten met gopro stukkies enzo, maar jouw oplossing ziet er 10x netter uit eigenlijk. Als ik ooit ga wisselen naar een nieuwe helm (over 3jr ofzo, of eerder) ga ik dat ook doen. Veel netter zo.

Succes met filmen en fijne reis door Amerika!

Bij mij gaat het filmen en vooral editen ook weer beginnen. Vakantie in Mexico zit erop ;w. Nog 2uurtjes op het vliegveld hangen en dan vliegen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@SmurfLink Goed bezig, gewoon opgestapt en gaan rijden d:)b

Niet vreemd dat je gespannen was na wat er tijdens de proefrit gebeurd is, maar je zult merken dat nu je een goede voorband hebt de motor gewoon zal doen wat jij wil :) Met de kilometers komt het vertrouwen wel weer terug, al kan dat een tijdje duren. Die negatieve ervaring moet weg slijten, en die gaat ook wel weg slijten :)

* Destruction heeft ooit in het brommer tijdperk een ongeluk gehad in de regen. Dat is al een aantal jaren geleden, maar op de motor komt dit gewoon weer naar boven :X * Destruction is echter ook "eigenwijs". Als het flink regent ga ik op 2 wielen de weg niet op, maar in eerste instantie durfde ik zelfs met een minimaal regenbuitje al niet echt meer de weg op te gaan met de motor :/ :P Na een aantal keren door wat miezer regen te hebben gereden (voor mijn gevoel reed ik dan op ijs en was er 0,0 grip) krijg ik weer wat vertrouwen dat er toch echt wél grip is. Ik ben in de regen nogsteeds érg voorzichtig, ik weet dat je ook in de regen verder kunt afschuinen dan ik nu nog doe :P Maar zo gezegd, bij mij moet die knop ook nog 'even' om springen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
darkkingll schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:57:
Gewoon lekker veel rijden, krijg je vanzelf het gevoel wel weer terug :)

Overigens, nu mijn motorblok waarschijnlijk vervangen moet worden, zit ik te twijfelen.. Misschien binnenkort naar Friesland, om te kijken hoe zo'n ER-6F rijd.. Deze:
https://voorraad.motorkle...61192/kawasaki-er-6f-abs/

Deze: https://voorraad.motorkle...7500990/suzuki-gsx-r-600/ heeft trouwens wel een erg lage km-stand..

Ohg, en vandaag voor het eerst een Grom tegengekomen, wat een kleine machine's...
Wat is je budget voor een ER6F?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gelukkig mag jij niks zeggen hé, iets met een WR250 die ineens een R6 was geworden toch he? <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Hamza schreef op zondag 16 september 2018 @ 02:03:
[...]

Wat is je budget voor een ER6F?
Reparatie gaat waarschijnlijk 1500euro kosten, dus zat zelf te denken aan max 3k voor een nieuwe motor.. (De lokale Motoport heeft een hele gave Fazer binnen dat budget staan...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@darkkingll Die zaak welke je in een eerdere post aanhaalt is wel een beetje raar qua advertenties.... Bij die advertentie van die GSXR600 uit 2003 vermelden dat 'ie "van de eerste eigenaar" was terwijl die motor in 2009 pas is ingevoerd naar Nederland en bij die kawa vermelden dat 'ie altijd goed onderhouden is terwijl 't ding pas in 2012 geïmporteerd is als 6 jarige occasion....

Zeg als adverteerder dan gewoon helemaal niks over die machines .... Dan weet je ook zeker dat je geen dingen vermeldt waar je geen wetenschap over kunt hebben :+

al klopt dat van die eerste eigenaar natuurlijk in principe altijd.... Iedere machine is ooit van een eerste eigenaar geweest. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 16-09-2018 10:51 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gister de winterbrommer opgehaald! Het is deze donkerrode BMW R1200RT (K26) uit 2005 geworden, met 152.000 km op de teller, net ingereden dus :) hij ziet er op een paar plekjes na nog netjes uit en heeft net grote beurt gehad. De dealer had m nog helemaal gewassen voor me, stond op een mooie plek in de showroom klaar :Y

R1200RT van boven

S1000RR en R1200RT

Ook nog even de alarm instellingen aangepast: wel zo fijn als standaard het alarm er op gaat als ik t contact af zet. En als eerste 'mod' de koffers er meteen afgehaald, dan is ie een stuk slanker en kan ik er makkelijker mee door de file.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo lekker tourtje gehad.
Eerst even snel via de A7 naar Oostzaan, maatje ophalen en toen via Monnickendam via de dijken terug naar boven, door tot Enkhuizen en nu weer lekker thuis op de bank.

* Rubman een heerlijke rit heeft gehad en weer wat beter heeft leren rijden.
Dat krijg je ook wel als je met iemand rijdt die regelmatig op het circuit zit en er zelfs een speciale circuit motor van 80Kg voor heeft gekocht. Een hele schattige kleine Honda

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het zat er aan te komen, maar toch mooi dat het gelukt is:
Herlings wint als eerste Nederlander wereldtitel MXGP. oOo

Zelf maar even wat kleine dingen aan mijn Alp gedaan. Vacuumslangetje naar de benzinekraan vervangen, zekering van de 12 V aansluiting vervangen (Deze gaat geregeld stuk) en tenslotte mijn remhendel vervangen omdat die al meer dan een jaar zo krom als een hoepel is.

[ Voor 38% gewijzigd door Grubeater op 16-09-2018 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:35
Misses Bommes en ik hebben vandaag ook weer even Strommie uitgelaten.
Naar de IKEA voor een ontbijtje, even door Son gereden opzoek naar een boerenmarkt? Die bleek onvindbaar..
Volgende keer niet meer luisteren naar een bejaarde man naast ons tijdens het ontbijt die onderandere vertelde dat hij daar al bijna 26 jaar dagelijks kwam ontbijten.. :?

Vanuit Son naar Eindhoven naar de feel good market gereden.
Leuke middag, lekker weer, beetje gestuurd.

Strommie heeft wel een nare gewoonte, na afremmen op de motor en weer langzaam oppakken rond de 2,5k toeren ploft ze soms venijnig terug de inlaat in..
Erg vreemd.. wordt denk ik een avondje googlen om dat te vinden. :|

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes Ikea zit al sinds 1992 in Eindhoven/Son, dus dat kan best wel.
De markt was in Breugel: http://www.breugelsfestijn.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Grubeater schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:32:
Het zat er aan te komen, maar toch mooi dat het gelukt is:
Herlings wint als eerste Nederlander wereldtitel MXGP. oOo

Zelf maar even wat kleine dingen aan mijn Alp gedaan. Vacuumslangetje naar de benzinekraan vervangen, zekering van de 12 V aansluiting vervangen (Deze gaat geregeld stuk) en tenslotte mijn remhendel vervangen omdat die al meer dan een jaar zo krom als een hoepel is.
Zekeringen zijn in beginsel niet de oorzaak, maar een middel om erger te voorkomen. Als die zekering geregeld stuk is overbelast je de zaak bewust, of heb je een achterliggend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:29:
[...]

Zekeringen zijn in beginsel niet de oorzaak, maar een middel om erger te voorkomen. Als die zekering geregeld stuk is overbelast je de zaak bewust, of heb je een achterliggend probleem.
Wellicht vocht in de aansluiting en daardoor kortsluiting. @Grubeater Staat je motor normaliter binnen / droog of zonder hoes/afdak buiten?

Vandaag de vering aangepast op de RT: veervoorspanning flink verhoogd en de stugheid van de demper op bijna max gezet. Rijdt véél lekkerder nu :Y - de motor geeft me meer gevoel en ik kan de bochten makkelijker nemen.

De komende dagen afwisselend met de RR en de RT naar werk, donderdag is het seizoen van de RR over: dan parkeer ik die op werk en pak ik de trein terug. Omdat ik geen berging thuis heb, laat ik één motor droog en veilig op werk staan terwijl ik de ander rijd. De motor staat dan in de parkeerkelder, droog en waarschijnlijk ook wel vorst-vrij. Veilig ook wel, want 's avonds en in het weekend gaan de hekken dicht en kan er niemand in of uit (tenzij de bewaking dit toelaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:29:
[...]

Gewoon steeds een zwaardere zekering erin drukken (eventueel wat bij elkaar gedraaid alu-foli!) totdat je rook ruikt en vuur ziet O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wat ik me gister toch heb mee gemaakt :F ik reed samen met een maat en we kwamen een 4 baans weg op, auto op de rechter baan ging 50 waar je 80 mocht dus ik ging er voorbij, ik kijk in mijn spiegel en zie een volvo aan komen klappen met minstens 130km/h die mij vervolgens half van de weg afdrukt. komen bij de stoplichten dus ik aan die kerel vragen waar dat goed voor was en ik kreeg als antwoord dat ik niet zo asociaal moest rijden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bommes schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:16
Strommie heeft wel een nare gewoonte, na afremmen op de motor en weer langzaam oppakken rond de 2,5k toeren ploft ze soms venijnig terug de inlaat in..
Erg vreemd.. wordt denk ik een avondje googlen om dat te vinden. :|
Is gewoon een beetje onvolledige verbranding.
Zeker als je op de motor rent en hoog in de toeren zit. Knal je dan het gas dicht blijft er wat achter in de pijp en met wat warmte en zuurstof is het plof.
Doet mijn Viffer ook, sterker nog de echte racers hebben hetzelfde vandaar die vlammen op het circuit O-)

Het kan er trouwens wel op duiden dat hij misschien wat te rijk loopt en daardoor dit eerder doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 17-09-2018 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:22:
Gister de winterbrommer opgehaald! Het is deze donkerrode BMW R1200RT (K26) uit 2005 geworden, met 152.000 km op de teller, net ingereden dus :) hij ziet er op een paar plekjes na nog netjes uit en heeft net grote beurt gehad. De dealer had m nog helemaal gewassen voor me, stond op een mooie plek in de showroom klaar :Y

[Afbeelding: R1200RT van boven]

[Afbeelding: S1000RR en R1200RT]

Ook nog even de alarm instellingen aangepast: wel zo fijn als standaard het alarm er op gaat als ik t contact af zet. En als eerste 'mod' de koffers er meteen afgehaald, dan is ie een stuk slanker en kan ik er makkelijker mee door de file.
Een maat van mij heeft zo'n R1200RT gehad. Erg fijne motor waarmee je veel sneller op bochtige weggetjes kan rijden dan het uiterlijk doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rubman schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:15:
Zo lekker tourtje gehad.
Eerst even snel via de A7 naar Oostzaan, maatje ophalen en toen via Monnickendam via de dijken terug naar boven, door tot Enkhuizen en nu weer lekker thuis op de bank.

* Rubman een heerlijke rit heeft gehad en weer wat beter heeft leren rijden.
Dat krijg je ook wel als je met iemand rijdt die regelmatig op het circuit zit en er zelfs een speciale circuit motor van 80Kg voor heeft gekocht. Een hele schattige kleine Honda
80Kg circuit motor? nou ben ik wel heeeeel benieuwd wat dan is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Streepje schreef op maandag 17 september 2018 @ 06:08:
wat ik me gister toch heb mee gemaakt :F ik reed samen met een maat en we kwamen een 4 baans weg op, auto op de rechter baan ging 50 waar je 80 mocht dus ik ging er voorbij, ik kijk in mijn spiegel en zie een volvo aan komen klappen met minstens 130km/h die mij vervolgens half van de weg afdrukt. komen bij de stoplichten dus ik aan die kerel vragen waar dat goed voor was en ik kreeg als antwoord dat ik niet zo asociaal moest rijden 8)7
Koekblikkers... 8)7

Ik had er een tijdje terug ook eentje, reed achter me en was druk aan het seinen met groot licht etc. Besloten om 'm er eerst maar eens langs te laten (ik ken een gezegde "Gekken moet je voor je hebben, niet achter je"), heb 'm bij het eerste stoplicht gevraagd wat er aan de hand was..

"Jij hoort op het fietspad!!" :') Yeah, right.. Met een motor? 8)7 |:( Heb haar toch maar even aangeraden om een theorieboek te kopen en dat eens goed door te lezen, verteld dat ik met een motorfiets niet op het fietspad mag komen en dat zelfs brommers daar niet meer welkom zijn sinds een jaar of 12-13 :+ \

2 weken geleden wilde ik ff bij een tankstation een broodje halen (zo'n broodje dat ze daar terplekke voor je maken, niet zo'n klef ding uit de koeler...). Toegegeven dat het misschien niet heel verstandig was om redelijk dicht langs een auto te rijden (ik reed hooguit 10km/u, dat wel), op dat moment dacht ik "Als ze dan spiegelen, zien ze me aankomen, zit ik niet in de dode hoek". Well, ik rijdt ter hoogte van de B-stijl van 't koekblik en de bestuurster trekt op.. Dat ging allemaal nog net goed, scheelde 1cm ongeveer :/

Dat was een van de schaarse momenten dat ik de neiging om de spiegel eraf te slaan moet onderdrukken (het zou sowieso not done zijn, maar getuigen + camera's... Doe maar niet :P), even flink gemopperd op dat vrouwtje, motor naar achteren geduwd zodat ze erlangs kon, en na een heel subtiel "Donder maar op" van mij reed ze weg. Ik parkeer de motor op een parkeervak voor de tankshop, naast een les auto. De rij-instructeur stond voor z'n auto, had het zien gebeuren en hij zei ook al "Als ze nou even spiegelen voor ze weg rijden...."

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 ... 67 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.