Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.162 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:32:
[...]

Als die eikol naast mij zoveel herrie produceert en ik zou daarvan schrikken zou ik ook mijn middelvinger opsteken. Die pislxl op een prutmotor moet zich doodschamen met zijn tyfus herrie, niet normaal meer. }:|
En hoe weet jij hoeveel herrie dat ding in het echt maakt ? Misschien staat jouw volume wel te hoog.

Hij heeft zijn audiosetup zodanig gemaakt dat het geluid van de uitlaat het best hoorbaar is. Hoe hard dat geluid in het echt is kan jij niet weten. Ook heeft hij eens een AR uitlaat onder de 1290R gezet en gelijk weer verwijdert omdat ie te veel herrie maakte.

Los van dat zijn die 2 gasten dus motordieven en heeft de middelvinger niets met het geluid te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:15:
[...]

Vergeet je dan niet om je oordoppen mee te nemen? Ik was laatst met m'n neefjes en nichtje in zo'n gelegenheid vanwege een verjaardagsfeestje van één van die kids maar.... Ik geloof nooit dat wij "vroeger" zoveel herrie konden maken en elkaar daarbij überhaupt dan ook nog enigszins begrepen :o
Tegenwoordig spelen kinderen niet meer, zitten ze binnen achter de tv en met een tablet/telefoon. Als ze dan eens losgelaten worden gaan echt alle remmen los. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:14:
[...]

Tegenwoordig spelen kinderen niet meer, zitten ze binnen achter de tv en met een tablet/telefoon. Als ze dan eens losgelaten worden gaan echt alle remmen los. :+
Dan wordt 't misschien tijd dat ze weer eens gewoon "verstoppertje met verlos" leren te gaan spelen.... ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 20:26

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:13:
[...]

En hoe weet jij hoeveel herrie dat ding in het echt maakt ? Misschien staat jouw volume wel te hoog.

Hij heeft zijn audiosetup zodanig gemaakt dat het geluid van de uitlaat het best hoorbaar is. Hoe hard dat geluid in het echt is kan jij niet weten. Ook heeft hij eens een AR uitlaat onder de 1290R gezet en gelijk weer verwijdert omdat ie te veel herrie maakte.

Los van dat zijn die 2 gasten dus motordieven en heeft de middelvinger niets met het geluid te maken.
Je snapt de intentie van mijn bericht niet, is verder niet erg maar neemt niet weg dat die uitlaat teveel herrie produceert en daar heb ik wat mee. Ik heb zelf ook een GoPro op mijn motor en ik kan je met volledige zekerheid zeggen dat ik gelijk heb of je dat nu leuk vind of niet, wat hij laat horen is not street legal. :>

Ja dat het motordieven kunnen zijn betwist ik niet, ik praat ook niet goed wat ze daar doen. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Winkiller je kan je druk maken over die uitlaat, in Engeland is dat "normaal", daar rijdt iedereen met een shorty rond en de bijbehorende herrie. ;)
wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:17:
[...]

Dan wordt 't misschien tijd dat ze weer eens gewoon "verstoppertje met verlos" leren te gaan spelen.... ;)
Hutten bouwen, met postbode elastieken ongein uithalen, op de bouw pijpen jatten en met opgerolde folderblaadjes of besjes schieten (vooral leuk op de witte was van de buurvrouw), bomen klimmen, etc. :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 09-09-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:20:
[...]

Je snapt de intentie van mijn bericht niet, is verder niet erg maar neemt niet weg dat die uitlaat teveel herrie produceert en daar heb ik wat mee. Ik heb zelf ook een GoPro op mijn motor en ik kan je met volledige zekerheid zeggen dat ik gelijk heb of je dat nu leuk vind of niet, wat hij laat horen is not street legal. :>
Hij maakt gebruik van een externe mic, niet van de GoPro. Het is heel moeilijk inschatten hoeveel geluid dat ding in het echt maakt met een externe setup. Dat er een aardig geluid uitkomt geloof ik ook wel, maar hoeveel precies weet je gewoon echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:21:
[...]

Hij maakt gebruik van een externe mic, niet van de GoPro. Het is heel moeilijk inschatten hoeveel geluid dat ding in het echt maakt met een externe setup. Dat er een aardig geluid uitkomt geloof ik ook wel, maar hoeveel precies weet je gewoon echt niet.
Zeg ik dat dan ? ik zei dat het teveel geluid produceert en dat het niet street legal is, ook niet in London.
Ik zag de +1 ook weer voorbij komen, dat gebeurd vaak bij jou als iemand tegen je ingaat, leuk voor je. O-)
Joopieboy schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:20:
@Winkiller je kan je druk maken over die uitlaat, in Engeland is dat "normaal", daar rijdt iedereen met een shorty rond en de bijbehorende herrie. ;)

[...]
Noem het maar normaal. :>

[ Voor 20% gewijzigd door Winkiller op 09-09-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:24:
[...]

Zeg ik dat dan ? ik zei dat het teveel geluid produceert en dat het niet street legal is, ook niet in London.
Ik zag de +1 ook weer voorbij komen, dat gebeurd vaak bij jou als iemand tegen je ingaat, leuk voor je. O-)
Ik denk dat je flinke conclusies trekt op basis van onvolledige info en daar reageer ik op. Die +1, +50 of -100 als het mogelijk was heeft daar niets mee te maken en daar heb ik geen controle over. Geen idee waarom je dat er bij moet halen. Ik ga gewoon een discussie aan, meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat je flinke conclusies trekt op basis van onvolledige info en daar reageer ik op. Die +1, +50 of -100 als het mogelijk was heeft dat niets mee te maken en daar heb ik geen controle over. Geen idee waarom je dat er bij moet halen. Ik ga gewoon een dicussie aan, meer niet.
Weet ik en dan volgen de +1 tjes vaak direct, dat zijn volgzame mensen zonder eigen mening. >:)

@Joopieboy zegt het zelf ook al, shorty's met de daarbij horende tyfus herrie. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Winkiller op 09-09-2018 16:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Winkiller Doe je ondertitel nou eens even geen eer aan door er zaken bij te gaan betrekken welke er absoluut niet toe doen.

Je hebt gelijk als je zegt dat er waarschijnlijk té veel geluid geproduceerd wordt door die machines echter is dat op basis van zo'n filmpje niet hard te maken. Door jou niet en door niemand niet. Wil je 't hard maken dan zul je er zelf heen moeten met een dB(a) meter welke je vervolgens gebruikt in een vooraf bepaalde opstelling welke ook tijdens het ijken/meten gebruikt werd.

:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:28:
[...]

@Joopieboy zegt het zelf ook al, shorty's met de daarbij horende tyfus herrie. _O-
Alleen toen hij dus een AR shorty op zijn 1290R gooide ging dat ding er gelijk weer af omdat ie te veel herrie maakte. Dan iemand die dat doet zo veroordelen op basis van onvolledig info vind ik niet terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:33:
@Winkiller Doe je ondertitel nou eens even geen eer aan door er zaken bij te gaan betrekken welke er absoluut niet toe doen.

Je hebt gelijk als je zegt dat er waarschijnlijk té veel geluid geproduceerd wordt door die machines echter is dat op basis van zo'n filmpje niet hard te maken door jou en door niemand niet. Wil je 't hard maken dan zul je er zelf heen moeten met een dB(a) meter welke je vervolgens gebruikt in een bepaalde opstelling welke ook tijdens het ijken/meten gebruikt werd.

:*)
Dat hoeft niet @Joopieboy heeft al genoeg gezegd.
Ik maak me niet speciaal druk over die uitlaat, het viel me gewoon op dat het veel te luid is.
Omdat hier veel beïnvloedbare jongere motorrijders meelezen wil ik een tegengeluid laten horen.
Het is niet COOL om rond te rijden met zoveel herrie, daar sta ik voor en daar moet je het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:35:
[...]

Alleen toen hij dus een AR shorty op zijn 1290R gooide ging dat ding er gelijk weer af omdat ie te veel herrie maakte. Dan iemand die dat doet zo veroordelen op basis van onvolledig info vind ik niet terecht.
Nu ben ik klaar met je er staat duidelijk:
Die pokke uitlaat maakt teveel geluid, en er is niets wat jij kan zeggen om dat te veranderen. :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:43:
[...]

Nu ben ik klaar met je er staat duidelijk:
Doe maar rustig hoor :P
Die pokke uitlaat maakt teveel geluid, en er is niets wat jij kan zeggen om dat te veranderen. :N
Mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:45:
[...]

Doe maar rustig hoor :P

[...]

Mooi.
Je snapt het. +1 ;) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Volgende week gezellig met z'n allen naar de overdekte speeltuin waar @Vrijdag dan ook met z'n zoontje aanwezig zal zijn?

Eens kijken wie er de meeste (verbale) herrie kán maken.... _O-

Alle vrouwen dienen thuis te blijven en zijn bij dezen dus ook NIET uitgenodigd.... 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 09-09-2018 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:49:
Volgende week gezellig met z'n allen naar de overdekte speeltuin waar @Vrijdag dan ook met z'n zoontje aanwezig zal zijn?

Eens kijken wie er de meeste (verbale) herrie kán maken.... _O-
Kinderen meestal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
is dit vandaag gebeurt ? anders zal die hier nog wel iets over te horen krijgen denk ik xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:48
wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:06:
M'n motorfiets heeft nú verplicht een SCM/KIWA gekeurd alarm om onder die ART sloten eis uit te kunnen komen
Is het niet en/en? Bij mij is dat namelijk wel zo. Als hij geparkeerd staat moet hij ook minimaal op slot zitten met een ART4 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:15:
[...]

Is het niet en/en? Bij mij is dat namelijk wel zo. Als hij geparkeerd staat moet hij ook minimaal op slot zitten met een ART4 slot.
Nee :+

Het is, héél simpel gezegd, afhankelijk van je verzekeraar én de, voor/door jou afgesloten polis, geldende en geaccepteerde polisvoorwaarden bij die verzekeraar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:02

A13X

Dude

Omdat hier veel beïnvloedbare jongere motorrijders meelezen wil ik een tegengeluid laten horen.
Genoeg ouderen hoor die erbij willen horen met blerpijpen. De laatste die ik tegen kwam was toch echt een man die de 50 ruim gepasseerd was en op een chopper met open pijpen reed.

(Die overigens ook aardig gefrustreerd leek door het feit dat hij werd ingehaald aan zijn rijgedrag erna af te leiden. En ja dat ging op een normale manier, een auto ervoor en erachter die alle 3 tegelijkertijd werden ingehaald over de andere rijbaan.)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
Raym09 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:30:
[...]

Genoeg ouderen hoor die erbij willen horen met blerpijpen. De laatste die ik tegen kwam was toch echt een man die de 50 ruim gepasseerd was en op een chopper met open pijpen reed.

(Die overigens ook aardig gefrustreerd leek door het feit dat hij werd ingehaald aan zijn rijgedrag erna af te leiden. En ja dat ging op een normale manier, een auto ervoor en erachter die alle 3 tegelijkertijd werden ingehaald over de andere rijbaan.)
Wat werd het rijgedrag erna vraag ik me dan af?
Zag het voorbij komen in de Moto2 |:(.
Goede straf dat hij 2 weekenden geschorst is door die debiele actie.
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:40:
[...]
Ik maak me niet speciaal druk over die uitlaat, het viel me gewoon op dat het veel te luid is.
Het is niet COOL om rond te rijden met zoveel herrie, daar sta ik voor en daar moet je het mee doen.
Wat is dit voor belerend gedrag? Laat dat a.u.b. lekker achterwege hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Panini op 09-09-2018 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Darkvisje schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:15:
[...]

is dit vandaag gebeurt ? anders zal die hier nog wel iets over te horen krijgen denk ik xD
Dat was vandaag tijdens de Moto-2 race en van die gast mag, wat mij betreft, gewoon z'n racelicentie in getrokken worden. Dat soort gedrag wil je gewoon niet zien op een circuit, zelfs niet tijdens een amateur race.

@PilatuS In 't WSBK/MotoGP topic was er eerder al wat over gepost echter ook daar kwam 't pas vrij laat op gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:58

Vrijdag

De Zwarte

Holy shit! Levensgevaarlijk :X

@wimmel_1 volgend weekend zit ik op Baroeg Open Air (zonder zoontje :+)

Das een hele andere vorm van herrie :9 Neem trouwens óók daar oordoppen mee.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Panini schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:34:
[...]
Wat werd het rijgedrag erna vraag ik me dan af?
Had eerst niet zoveel in de gaten, maar bij het kruispunt erna probeerde hij links de rij in te halen. Dat lukte niet omdat je daar veel tegenliggers hebt. Toen ik rechts langs mijn voorganger reed (om rechtsaf te slaan) probeerde hij het ook, maar dat lukte niet en dook toen maar via het fietspad de woonwijk ernaast in waar hij aardig gas gaf om bij het volgende kruispunt te komen. Daar zat hij weer voor me met een aantal auto's ertussen omdat hun eerder mochten en wij daarna. Het kruispunt daarna gaat 90% rechtdoor, ik echter linksaf. Hij staat vooraan en ik zag dat geïrriteerde gezicht al blikken werpen in de spiegel. Dacht zeker dat ik e rij voorbij wilde voor rechtdoor. Op het moment dat hij groen krijg geeft ie een bak gas, en eenmaal weg kijkt ie meerdere keren in zijn spiegel. Waar ik voor rood stond te wachten om linksaf te mogen :+

Weinig spannends maar wel duidelijk gefrustreerd.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Wat is je punt ?
Niet alle jongeren rijden met herrie uitlaten en niet alle ouderen met een normale uitlaten.
Eikols heb je overal en in alle leeftijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:52:
[...]

Wat is je punt ?
Niet alle jongeren rijden met herrie uitlaten en niet alle ouderen met een normale uitlaten.
Eikols heb je overal en in alle leeftijden.
Dat ouderen net zo beïnvloedbaar zijn als jongeren ;)

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:53:
[...]

Dat ouderen net zo beïnvloedbaar zijn als jongeren ;)
Ja is zeker waar, je hebt je punt gemaakt, eikols heb je in alle leeftijden. :P

Ik kreeg gisteren de vraag van mijn 84 jarige vader waarom ik een blerrrrrrpijp op mijn motor had gezet ? Ik keek hem aan en moest lachen, hij had de sticker van Akrapovic gelezen en associeert dat met herrie.
Ik zei Nee Pa dat is geen blerrrrrrpijp, ik kreeg onmiddelijk de vraag "zit er een DB-Killer in?"
Ja Pa, okay dan heb ik niets gezegd. ;)

Mijn vader heeft tot zijn 82ste motor gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ze hadden een tijd geleden een stel wildcrossers aan de kant gezet die al een hele tijd voor enorme overlast zorgden, qua geluid maar ook in natuurgebieden en wandel en paardrijpaden verrot reden. Dat bleken ook ouderen van de dag te zijn. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:04:
[...]

Ik kreeg gisteren de vraag van mijn 84 jarige vader waarom ik een blerrrrrrpijp op mijn motor had gezet ? Ik keek hem aan en moest lachen, hij had de sticker van Akrapovic gelezen en associeert dat met herrie.
Ik zei Nee Pa dat is geen blerrrrrrpijp, ik kreeg onmiddelijk de vraag "zit er een DB-Killer in?"

Wacht ff hoor... Je vind dat die uitlaat in het filmpje niet kan je en rijd zelf met een Akra rond ? Had toch wel een originele uitlaat verwacht onder je eigen fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Ik ken nog iemand die tot z'n 82ste reed... Velocette toevallig?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Misschien beetje brutale vraag, maar hoe oud ben jij dan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt wel mee hoor.. je moet hier jaarlijks MOT (soort APK) doen en daar checken ze op uitlaten..
Sommigen houden orignele uitlaten daarvoor, maar dat is best wat werk IMHO..

Zelf heb ik trouwens ook 'shorties' maar die klinken heel beschaafd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +14 Henk 'm!
BTW, vrijdagavond voor het eerst MrsT achterop:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41393520_10160932946730088_5133811968397803520_n.jpg?_nc_cat=0&oh=66aa42ab45ac236a531bd5b4e3e2eb03&oe=5C1E908D

Dit is de eerste keer dat ze achterop dorst/wou.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
ToolkiT schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:35:
[...]

Valt wel mee hoor.. je moet hier jaarlijks MOT (soort APK) doen en daar checken ze op uitlaten..
Sommigen houden orignele uitlaten daarvoor, maar dat is best wat werk IMHO..

Zelf heb ik trouwens ook 'shorties' maar die klinken heel beschaafd..
Maar betekent het dan dat de meeste mensen binnen de norm blijven? Hoe werkt dat in Engeland?

Opzich valt uitlaat wisselen mee toch? Tenminste, slip ons. Ik doe het in een kwartiertje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:42:
[...]
Opzich valt uitlaat wisselen mee toch? Tenminste, slip ons. Ik doe het in een kwartiertje..
Je ziet wel steeds meer mensen met een volledig systeem. Vooral onder de wat nieuwere fiets vaak de complete boel vanaf de cilinders zonder de kat. Dan ben je wel even bezig. Slip on is inderdaad zo gedaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Maar betekent het dan dat de meeste mensen binnen de norm blijven? Hoe werkt dat in Engeland?

Het feit dát je zelf gaat wisselen wil dus eigenlijk gewoon zeggen dat je al verdommes goed weet dat er iets niet in orde is met het spul wat er normaliter gemonteerd is.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Het verschilt.. je hebt aso's met blehrpijpen zonder DB killers, maar ik zou zeggen dat de gemiddelde rijder een normale pijp eronder heeft hangen..

Ik heb trouwens deze slipons:

slip ons zijn idd makkelijk maar een full set is meer werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ToolkiT Ik kan mezelf écht niet voorstellen dat je met die "straight pipe's" door een MOT in de UK komt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:53:
@ToolkiT Ik kan mezelf écht niet voorstellen dat je met die "straight pipe's" door een MOT in de UK komt :o
nope.. daarom bewaart met de originel auspuff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:39:
BTW, vrijdagavond voor het eerst MrsT achterop:
[afbeelding]

Dit is de eerste keer dat ze achterop dorst/wou.. :)
Werkt dat nou goed zo'n bril?

Ik kan me herinneren dat mijn pa vroegâh ook zo'n bril had in de auto. De bril kwam toen van TellSell vandaan. je zag ze toen ook veel meer.
Jullie zijn de eerste sinds jaren die ik met zo'n bril zie. 8)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:20

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

streamnl schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:24:
[...]

Ik kan me herinneren dat mijn pa vroegâh ook zo'n bril had in de auto. De bril kwam toen van TellSell vandaan. je zag ze toen ook veel meer.
Ik heb er sinds kort ook eentje in de auto liggen, heerlijk op wegen zonder middenberm en zonder straatlantaarns. Het haalt fijn de scherpe kantjes van de koplampen* van tegenliggers weg en vergroot ook nog eens het contrast.

* Vooral slecht afgestelde aftermarket LED, maar ook de nieuwste generatie Xenon-lampen zijn gewoon kut om tegenin te kijken

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
@wimmel_1 Klopt, maar dat doet het al snel niet. Er zijn legio aan E-keur pijpen die bij lange na niet voldoen aan de decibel-norm. Sterker nog, ik betwijfel dat er veel aftermarket pijpen zijn die dat wel doen..?

@ToolkiT Bij een Guzzi draai je de pijp los op de cilinders en een ander ophangpunt? Moet je dan nog afstellen of gaat dat direct goed?

@streamnl Open deur in trappend; @ToolkiT is ook van de TelSel generatie :-p

[ Voor 19% gewijzigd door Ardj op 10-09-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
BdK9001 schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:10:
[...]

Ik heb er sinds kort ook eentje in de auto liggen, heerlijk op wegen zonder middenberm en zonder straatlantaarns. Het haalt fijn de scherpe kantjes van de koplampen* van tegenliggers weg en vergroot ook nog eens het contrast.

* Vooral slecht afgestelde aftermarket LED, maar ook de nieuwste generatie Xenon-lampen zijn gewoon kut om tegenin te kijken
De nieuwste LED-lampen heb je juist absoluut geen last van. Die van de Qashqai lijkt het zowat alsof je met stadslicht rijdt, totdat je over een drempel gaat en mensen in de ogen gaat schijnen... :')

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48
Vanochtend onderweg naar het werk kwam ik op de A12 achter een mevrouw op een Ducati Monster terecht, die reed aardig door... In leren jas en goed passende motorjeans, er is vervelender uitzicht om een tijdje achter te hangen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14
Chakotay schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:27:
Vanochtend onderweg naar het werk kwam ik op de A12 achter een mevrouw op een Ducati Monster terecht, die reed aardig door... In leren jas en goed passende motorjeans, er is vervelender uitzicht om een tijdje achter te hangen :+
Geef nou maar gewoon toe dat ze beter kon rijden dan jij en dat bijblijven het best haalbare voor je was :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
HTT-Thalan schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:49:
[...]

Geef nou maar gewoon toe dat ze beter kon rijden dan jij en dat bijblijven het best haalbare voor je was :7.
Ze was inderdaad wat enthousiaster met rechts inhalen dan ik waardoor ik na een tijdje helaas mijn uitzicht kwijt was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:50:
[...]

Ze was inderdaad wat enthousiaster met rechts inhalen dan ik waardoor ik na een tijdje helaas mijn uitzicht kwijt was :+
Ik heb het advies wat ik hier een tijd terug kreeg over me 'minder als een automobilist gedragen' ter harte genomen. Het is makkelijk om in die modus te schieten als je gewend bent 50k+ per jaar met de auto te doen, maar ik ben nu aan het wennen om dagdagelijks motor te rijden en vanaf november is het niet anders, en ik wil wel heel aan blijven komen nu ik ervan afhankelijk word :P.

Dat betekent dus dat ik iets minder moeilijk ben geworden met af en toe rechts ervoorbij, filteren waar ik ook had kunnen wachten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan ik rij al vaak op het randje van het asociale in het woonwerk-verkeer, deze ging er echter alleen nog een tikje verder in. (Slalommen / rechts inhalen e.d. terwijl het alweer tegen de 80-100 kph gaat, precies waarvoor ik niet zo lang geleden een artikel 5 á €250 heb gekregen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 16:27
Jij ook al? Ik was een maand of 3 geleden ook de lul. Geloof dat ik dat toen ook gemeld heb. Boete voor inhalen over doorgetrokken streep. Had de agent in onopvallende wagen 5 minuten langer afgewacht en me gewoon gevolgd ipv direct staande houden, dan had hij keihard mijn rijbewijs in kunnen nemen ivm artikel 5. Op de betreffende N-weg rij ik zelden zachter dan 100 (ik houdt wel op bij 130), haal standaard alles in wat langzamer rijdt, en die doorgetrokken streep loopt de hele weg door ;)

Die staandehouding was best wel een wake-up call. Want op zich was het - naar mijn idee - niet gevaarlijk wat ik deed, maar het is wel degelijk de regels aan je laars lappen en dat kan je gewoon je rijbewijs kosten, dat ik toch echt nodig heb voor werk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
AcidBurn schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:04:
Jij ook al? Ik was een maand of 3 geleden ook de lul. Geloof dat ik dat toen ook gemeld heb. Boete voor inhalen over doorgetrokken streep. Had de agent in onopvallende wagen 5 minuten langer afgewacht en me gewoon gevolgd ipv direct staande houden, dan had hij keihard mijn rijbewijs in kunnen nemen ivm artikel 5. Op de betreffende N-weg rij ik zelden zachter dan 100 (ik houdt wel op bij 130), haal standaard alles in wat langzamer rijdt, en die doorgetrokken streep loopt de hele weg door ;)

Die staandehouding was best wel een wake-up call. Want op zich was het - naar mijn idee - niet gevaarlijk wat ik deed, maar het is wel degelijk de regels aan je laars lappen en dat kan je gewoon je rijbewijs kosten, dat ik toch echt nodig heb voor werk :o
Dat laatste is voor mij een bijzonder belangrijke overweging inderdaad, die ervoor zorgt dat ik me vrij goed aan heersende verkeersregels (max +20km/h) houd, en dat ik zodra het 'in de file' terug sneller dan 50 (à 70) gaat, terug invoeg. Dan noem je het maar gedragen als een auto, de regel in .be, dat filteren mag tot 't weer sneller dan 50 gaat.

Witte lijn overschrijden om in te halen etc ga je me enkel zien doen in echte file (= quasi stilstaand verkeer).

Al kriebelt het soms wel op N wegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Met een auto mag je ook filteren, het gaat alleen meestal wat lastig :+

Witte lijn op N-wegen negeer ik meestal als degene voor me duidelijk onder de VMax rijdt, en er geen tegenliggers zijn (en dus genoeg zicht om dat te kunnen zien).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:08:
[...]

Ze hadden een tijd geleden een stel wildcrossers aan de kant gezet die al een hele tijd voor enorme overlast zorgden, qua geluid maar ook in natuurgebieden en wandel en paardrijpaden verrot reden. Dat bleken ook ouderen van de dag te zijn. :X
:o

http://www.dvhn.nl/drenth...haring&utm_source=twitter

Maar dát is interessant nieuws! Het klopt wat eronder gezegd word, ook bij het Mastbos zie je alleen maar 'bosbeheer' borden die zeggen dat je er mag fietsen, maar geen officiele verkeersborden.

Niet dat ik nu voornemens ben om het hele mastbos om te ploegen, maar ik zou toch graag een beetje meer in de natuur rijden dat nu mogelijk is.

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-09-2018 13:22 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In alle eerlijkheid kon ik tot 3 maanden geleden nog niet eens de olie verversen van een motor. Nu we echter steeds ruiger gebied in gaan, leek het ons wel handig om in ieder geval te weten hoe we een lekke band moeten fixen on the road :).

Bring in Bob. Nouja, eigenlijk heet Bob Vladimir, maar in de twee woorden Engels die hij spreekt zei hij gelijk al 'Call me Bob'. Bob is de mechanic die de KTM dealer in Almaty ons geadviseerd heeft voor flink wat werk:

- Nieuwe voorvorkolie
- Nieuwe ketting + tandwielen
- Nieuwe rear shock installatie
- Sanity check van bearings en andere slijtage onderdelen

Na weekje wachten waren alle onderdelen ingevlogen (duurde wel dagje om ze uit de douane te slepen hier). Bob kon dus eindelijk aan de slag met de motoren. Mooi moment voor ons om even een Masterclass banden wisselen te krijgen - met alleen de tools die we bij ons hebben (die bleken niet echt voldoende :D).

Echt heel cool om steeds meer te leren over het sleutelen zo. Ik zal en moet echt een sleutelgarage hebben als ik later groot ben.

Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2376-2-1612x2149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2383-1612x1209.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2392-1116x1488.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2394-1116x1488.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2396-1612x2149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2389-1612x2149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2382-1116x1488.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Goed geregeld @Requiem19! Altijd leuk om zo'n lokaal figuur te vinden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
streamnl schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:24:
[...]

ik doe het vooral omdat die dingen bij de decatlon een knaak kosten dus ik koop er een boel in en als ik er een vergeet of er een kras op komt etc pak ik een nieuwe..
En ik doe het niet zozeer voor het gele, maar gewoon om met vizier/klep open te kunnen rijden zonder vliegjes in mijn ogen te krijgen..

En ja ik ben van de tell-sell generatie ;) de kleuren, ze lijken wel echt!
Alhoewel, s'avonds lijkt het wel of je in jaren '70 frankrijk rijd, alle koplampen zijn geel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 10-09-2018 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:53
Gisteren voor het eerst een OTR rit gedaan, die was in Venlo (gelukkig dichtbij huis). Wat is mij dat tegengevallen! Je reed eerst een stuk crossbaan en vervolgens door het bos. Maar het was alleen maar losse mulle zand. Op de baan al een keer de grond geinspecteerd en te snel weer doorgegaan.. hierdoor was ik echt helemaal gesloopt en was het rondje alleen nog maar overleven. Tweede rondje ging in het begin goed, tot ik weer viel. Dat heeft mij weer zo kapot gemaakt dat ik geen energie meer had om te staan waardoor de motor met mij reed i.p.v. andersom. Ben nog nooit zo kapot gegaan als gisteren, en komende zondag is de tweede kans. Hopelijk gaat het dan wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ardj schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:13:

@ToolkiT Bij een Guzzi draai je de pijp los op de cilinders en een ander ophangpunt? Moet je dan nog afstellen of gaat dat direct goed?
De pijp gaat van cilinders naar een H stuk een verbindingstukje naar achter, daar komen de dempers erop.
Demper zit met een bout aan frame..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40421307_10160895767330088_5163705855605997568_n.jpg?_nc_cat=0&oh=dcd29d80cf8d2c8482f42e5ab31e984e&oe=5C2B38F3
Waar de wrapping stopt, zit het H stuk met de dwarsverbinding met andere pijp en O2? sensor.
Boven het midden van de slipon zie je een bout waar hij aan hangt..

Hier origineel:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37756425_10160747922720088_7210982960198057984_o.jpg?_nc_cat=0&oh=d2a41f240bc9670e6ef97eb162abe011&oe=5C3720C7

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 10-09-2018 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Requiem19 schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:28:
In alle eerlijkheid kon ik tot 3 maanden geleden nog niet eens de olie verversen van een motor. Nu we echter steeds ruiger gebied in gaan, leek het ons wel handig om in ieder geval te weten hoe we een lekke band moeten fixen on the road :).

Bring in Bob. Nouja, eigenlijk heet Bob Vladimir, maar in de twee woorden Engels die hij spreekt zei hij gelijk al 'Call me Bob'. Bob is de mechanic die de KTM dealer in Almaty ons geadviseerd heeft voor flink wat werk:

- Nieuwe voorvorkolie
- Nieuwe ketting + tandwielen
- Nieuwe rear shock installatie
- Sanity check van bearings en andere slijtage onderdelen

Na weekje wachten waren alle onderdelen ingevlogen (duurde wel dagje om ze uit de douane te slepen hier). Bob kon dus eindelijk aan de slag met de motoren. Mooi moment voor ons om even een Masterclass banden wisselen te krijgen - met alleen de tools die we bij ons hebben (die bleken niet echt voldoende :D).

Echt heel cool om steeds meer te leren over het sleutelen zo. Ik zal en moet echt een sleutelgarage hebben als ik later groot ben.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is Bob een broer van Mark Wahlberg? lijkt er sprekend op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumble.. ik kreeg net een pakketje met wat de 10L jerrycan zou moeten zijn, is het de 20L versie...
Foutje bedankt dus.. en volgens de return policy moet ik de return shipping betalen.. nou mooi niet dus.. hun fout, hun probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:46:
Grumble.. ik kreeg net een pakketje met wat de 10L jerrycan zou moeten zijn, is het de 20L versie...
Foutje bedankt dus.. en volgens de return policy moet ik de return shipping betalen.. nou mooi niet dus.. hun fout, hun probleem..
Gelijk hebben en krijgen.... :7.

Dus nu heb je 3 van die dingen? Wat heb je ervoor betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@PilatuS - Mijn Akrapovic maakt niet meer herrie dan de standaard uitlaat, 86 decibel.
@steveman - Nee mijn vader was alleen actief in zijn uppie of met vrienden en zijn kinderen.
@Tylen - Als ik het goed gezien heb was ik net geen 19 toen jij geboren werd, 18 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:29:
[...]

Gelijk hebben en krijgen.... :7.

Dus nu heb je 3 van die dingen? Wat heb je ervoor betaald?
Ja heb er nu dus 3 8)7
Ze waren iets meer dan £15 p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@ToolkiT Die return policy lijkt mij van toepassing wanneer het bestelde product niet helemaal blijkt te zijn wat je er van verwachtte. Nu ben je simpelweg nog helemaal niet in het bezit van het bestelde product :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:56:
@ToolkiT Die return policy lijkt mij van toepassing wanneer het bestelde product niet helemaal blijkt te zijn wat je er van verwachtte. Nu ben je simpelweg nog helemaal niet in het bezit van het bestelde product :+
Precies zo denk ik er ook over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:38:
[...]

Ja heb er nu dus 3 8)7
Ze waren iets meer dan £15 p.s.
Pfff, die brexit doet jullie geen goed :P hier koop je ze voor 14,75 euro!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En terecht.. wat een onsportieve en potentieel gevaarlijke actie zeg.. en zo te lezen niet de eerste keer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat motorhaters nooit zullen begrijpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Thoit schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:56:
Gisteren voor het eerst een OTR rit gedaan, die was in Venlo (gelukkig dichtbij huis). Wat is mij dat tegengevallen! Je reed eerst een stuk crossbaan en vervolgens door het bos. Maar het was alleen maar losse mulle zand. Op de baan al een keer de grond geinspecteerd en te snel weer doorgegaan.. hierdoor was ik echt helemaal gesloopt en was het rondje alleen nog maar overleven. Tweede rondje ging in het begin goed, tot ik weer viel. Dat heeft mij weer zo kapot gemaakt dat ik geen energie meer had om te staan waardoor de motor met mij reed i.p.v. andersom. Ben nog nooit zo kapot gegaan als gisteren, en komende zondag is de tweede kans. Hopelijk gaat het dan wat beter.
Staan is overrated :p :X.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mooi zo... Dat heeft "zijn" exteam goed geregeld. Blijf ik het nog steeds raar vinden dat hij van de bond maar 2 wedstrijden niet mocht rijden. Zelfs de bond had hem veel harder moeten straffen. Nooit meer op het circuit. Meteen een duidelijk signaal naar de rest. Het is nu gelukkig allemaal goed afgelopen.... Mafketel.
(sorry, ik kan hier echt pissig om worden)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Goh had Rossi vorig jaar niet straffeloos zijn knie tegen de rem van Marquez geduwd? (of was 't omgekeerd?) (mmm 't is precies al iets langer geleden)

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 10-09-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:53
streamnl schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:21:
[...]

Mooi zo... Dat heeft "zijn" exteam goed geregeld. Blijf ik het nog steeds raar vinden dat hij van de bond maar 2 wedstrijden niet mocht rijden. Zelfs de bond had hem veel harder moeten straffen. Nooit meer op het circuit. Meteen een duidelijk signaal naar de rest. Het is nu gelukkig allemaal goed afgelopen.... Mafketel.
(sorry, ik kan hier echt pissig om worden)
Zijn toekomstige ook. MV-Agusta wil hem ook niet meer hebben. Groot gelijk, in het verleden heeft hij al eens iemand geschopt en is die ook uit VR46 gezet, tja dat zal ook niet voor niks geweest zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over kamperen, ik las net over de goose tent/swag:
http://www.wingmanoftheroad.com/#

Afbeeldingslocatie: http://www.wingmanoftheroad.com/img/product-images/product-img-1.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c828bGd4LZs]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9Pydp_tfJ5Y]

Interresant concept.. doet me denken aan de Australische 'swags'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:52:
[...]

En ik doe het niet zozeer voor het gele, maar gewoon om met vizier/klep open te kunnen rijden zonder vliegjes in mijn ogen te krijgen..
Bij de volgende helm eentje uitzoeken met een zonnevizier erin? ;)
Heb je er namelijk geen last van dat de bril gaat irriteren na een lang ritje?
Raym09 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:47:
[...]

Had eerst niet zoveel in de gaten, maar bij het kruispunt erna probeerde hij links de rij in te halen. Dat lukte niet omdat je daar veel tegenliggers hebt. Toen ik rechts langs mijn voorganger reed (om rechtsaf te slaan) probeerde hij het ook, maar dat lukte niet en dook toen maar via het fietspad de woonwijk ernaast in waar hij aardig gas gaf om bij het volgende kruispunt te komen. Daar zat hij weer voor me met een aantal auto's ertussen omdat hun eerder mochten en wij daarna. Het kruispunt daarna gaat 90% rechtdoor, ik echter linksaf. Hij staat vooraan en ik zag dat geïrriteerde gezicht al blikken werpen in de spiegel. Dacht zeker dat ik e rij voorbij wilde voor rechtdoor. Op het moment dat hij groen krijg geeft ie een bak gas, en eenmaal weg kijkt ie meerdere keren in zijn spiegel. Waar ik voor rood stond te wachten om linksaf te mogen :+

Weinig spannends maar wel duidelijk gefrustreerd.
Man man man, wat laat iemand zich kennen dan. :F
Zal wat wat frustratie van de werkweek zijn geweest die er even uit moest zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:53:
Iets wat motorhaters nooit zullen begrijpen :)

[video]
1) Er zit waarheid in maar het is vooral een bullshit verhaal, vooral over de herrie van de uitlaten. ;)
2) Dat AR spul word zeker gemaakt voor de racerij ? ik heb er in elk geval nog niet eerder van gehoord.

PS. LET OP mijn (1e) reactie is sarcastisch bedoeld maar eigenlijk ook stiekem mijn eigen mening. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Panini schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:41:
[...]

Bij de volgende helm eentje uitzoeken met een zonnevizier erin? ;)
Heb je er namelijk geen last van dat de bril gaat irriteren na een lang ritje?
Zit erin maar die neerklapbare dingen laten te veel licht eronder en lang IMHO..

Bril irriteert niet.. heeft hele dunne pootjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:52:
[...]

Zit erin maar die neerklapbare dingen laten te veel licht eronder en lang IMHO..

Bril irriteert niet.. heeft hele dunne pootjes..
Helpt zo'n gele bril ook in 't donker in de regen? Dan heb ik 't echt lastig (koplampen/remlichten/nat vizier), ik had me al laten vertellen dat een geel vizier daarbij zou kunnen helpen maar dat bestaat geloof ik niet voor mijn helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:36:

[afbeelding]

[video]
[video]

Wel een leuk concept, maar vrij prijzig. Het lijkt ook niet echt licht of klein in de zak, of lijkt dat alleen zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dryhte schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:56:
[...]

Helpt zo'n gele bril ook in 't donker in de regen? Dan heb ik 't echt lastig (koplampen/remlichten/nat vizier), ik had me al laten vertellen dat een geel vizier daarbij zou kunnen helpen maar dat bestaat geloof ik niet voor mijn helm.
Ja helpt wel, maar maakt het ook donkerder..
Ik zou als ik jou was bij de Decathlon zo'n ding kopen £3.99 ofzo.. als het niks is, ben je ook geen kapitaal kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ardj schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:04:
[...]

Wel een leuk concept, maar vrij prijzig. Het lijkt ook niet echt licht of klein in de zak, of lijkt dat alleen zo?
"Specifications
Dimensions when setup
Length: 197cm
Width: 75cm
Height: 70cm
Wing length: 125cm
Dimensions when rolled up
Length: 63cm
Width: 34cm
Height: 34cm
Packaging
Packaged in box: 63x34x34
Weight without packaging: 10kg
Weight packaged : 10.9kg"

Niet echt compact, maar je hebt alles in 1 dan.. kan op je buddyseat en in je tassen hoef je alleen kleren/kookspul te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:09:
[...]

"Specifications
Dimensions when setup
Packaging

Niet echt compact, maar je hebt alles in 1 dan.. kan op je buddyseat en in je tassen hoef je alleen kleren/kookspul te doen..
Ah wacht, ik had het matras/slaapzak deel gemist - dan is het al een stukje interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op motor-forum heeft er iemand zijn bobber gewrapt echt een waar kunststukje _/-\o_ :9~

Helaas de plaatjes werken niet meer :( Ze stonden hier:

https://www.motor-forum.n...280/page-33#post-28837768

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:32:
Op motor-forum heeft er iemand zijn bobber gewrapt echt een waar kunststukje _/-\o_ :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
links werken niet hier.. heb je link naar dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:46
Motor-forum is sinds zeer kort vernieuwd blijkbaar :)

"Hoi Melkunie, vanwege een bug zijn de (oude) foto's niet te bekijken. Hier zijn we mee bezig en hopen ze zo spoedig mogelijk weer zichtbaar te kunnen maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Melkunie schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:51:
Motor-forum is sinds zeer kort vernieuwd blijkbaar :)

"Hoi Melkunie, vanwege een bug zijn de (oude) foto's niet te bekijken. Hier zijn we mee bezig en hopen ze zo spoedig mogelijk weer zichtbaar te kunnen maken."
In het topic iets naar beneden staat een quote van iemand, als je daar op de link klikt dan openen ze als nieuwe tabjes en kun je ze bekijken. Zo op een afstandje ziet het er wel echt serieus strak uit.

Heb een jaar geleden een keuken gewrapt, dat was al een serieuze uitdaging, dit is wel echt next level :9~

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:44:
[...]

links werken niet hier.. heb je link naar dat topic?
De plaatjes proxy van motor forum lijkt stuk. Dit zijn de plaatjes uit dat topic:
quote: Meetimme@Motor-forum
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/GlKt215pUhSk/360.jpg&hash=fe4223d0f3f47b9f28f22f4c484d553f
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/MFCiyxGsYnTA/360.jpg&hash=fea443a99bf7fa92f82747695071f93c
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/rcajJUtogWoE/360.jpg&hash=7395e36f2d4c34233fa5f25e34b13975
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/y25vMr9wPuMe/360.jpg&hash=e26905a14e704cfafc558d4e305bfc44
Oh en laat ik me ook voorstellen, ik lurk namelijk al een tijdje. Op internet ben ik bekend als Shivs. Ik ben bezig met het halen van mijn rijbewijs en heb mijn AVB ondertussen behaald, komende woensdag mag ik de theorietoets doen in Utrecht en dan in oktober het laatste onderdeeltje.

Hopelijk is alles voor eind oktober rond, dan kan ik met goed weer in november nog een keertje ergens iets huren ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Shivs op 10-09-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:13

[afbeelding]

[video]
[video]

Leuk met een Engelse of Amerikaanse fiets, lekt je tent van binnen uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:09:
[...]

"Specifications
Dimensions when setup
Packaging

Voor de 'leefruimte' (lees, redelijk krap als je ook nog wat spullen kwijt wil die daadwerkelijk droog blijven en/of uit het zicht) die het je bied vind ik het nog wel vrij veel wegen. Wel interessant concept, zeker als het je een hoop in- en uitpakken en tijd met opzetten scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 21:02

charrel

Cortisol4life..

[afbeelding]

[video]
[video]

Zo'n groot pak voor zon klein tentje en een grondzeil? Lol, hoe krijgen ze het voor elkaar.
Mijn 5 persoons tent weegt 9 kilo, kan je motor in de voortent/ koken. Lig je ruim en kan je staand omkleden en overal spullen opbergen.

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 10-09-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
charrel schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:58:
[...]

Zo'n groot pak voor zon klein tentje en een grondzeil? Lol, hoe krijgen ze het voor elkaar.
Mijn 5 persoons tent weegt 9 kilo, kan je motor in de voortent/ koken. Lig je ruim en kan je staand omkleden en overal spullen opbergen.
Tent, grondzeil, slaapzak en met name dikke mat... alles in 1 dus..

In Australia noemen ze het een swag... niet compact of licht, maar wel makkelijk alles in 1.. uitrollen boogjes erin en klaar..
Jay-P schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:55:
[...]

Voor de 'leefruimte' (lees, redelijk krap als je ook nog wat spullen kwijt wil die daadwerkelijk droog blijven en/of uit het zicht) die het je bied vind ik het nog wel vrij veel wegen. Wel interessant concept, zeker als het je een hoop in- en uitpakken en tijd met opzetten scheelt.
Ding is idd niet echt ruim.. echt alleen een eenpersoons om alleen in te slapen.. maar ja als je aan het toeren bent heb je niet veel meer nodig... want je wil op je motor zitten, niet op de camping :)

In 2016 ben ik met een vriend mt Snowdon beklommen en vlak onder de top gaan slapen in een bivi-bag, dat is nog minimaler (eigenlijk alleen een canvas zak):

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14212189_10157430112975088_2092146069733539286_n.jpg?_nc_cat=0&oh=484988db27757236fd7413a46e997cf0&oe=5C1D3E48

[ Voor 46% gewijzigd door ToolkiT op 10-09-2018 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:20:
[...]

:o

http://www.dvhn.nl/drenth...haring&utm_source=twitter

Maar dát is interessant nieuws! Het klopt wat eronder gezegd word, ook bij het Mastbos zie je alleen maar 'bosbeheer' borden die zeggen dat je er mag fietsen, maar geen officiele verkeersborden.

Niet dat ik nu voornemens ben om het hele mastbos om te ploegen, maar ik zou toch graag een beetje meer in de natuur rijden dat nu mogelijk is.
Hier in Brabant hoef je het niet meer te proberen iig. :P En als je van een uitdaging houdt, even rijden op de Tankbaan in Budel, als je die voor blijft ben je een pro. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Joopieboy schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:23:
[...]

Hier in Brabant hoef je het niet meer te proberen iig. :P En als je van een uitdaging houdt, even rijden op de Tankbaan in Budel, als je die voor blijft ben je een pro. 8)
Er is in Drenthe en Friesland nog voldoende offroad waar je legaal kan/mag rijden. En als je dat niet met grote groepen op zondag doet valt het met de overlast reuze mee. Gezond verstand gebruiken, snelheid eruit bij voetgangers/fietsers, machines uit bij ruiters dan kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Deden meer mensen dat maar... Hier crosste iedere boer en alles en iedereen. Dat heeft hiertoe geleid, helaas. Zelfde met de Ruhrsee en zo nog een aantal van die gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:23:
[...]

Zou dat mogen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:46
Nee. Daarom moet je die tank dus voorblijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow de tank kan niet door de smalle paadjes, daarvoor hebben ze MP op KTM's die ieder zandkorreltjes kennen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
Één keer. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-09-2018 18:09 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Nog zo'n gek die niet van een andere rijder kan afblijven :(

Zo nodig even doorspoelen naar 4:30 :P (hoe voeg je een tijd toe vanaf waar hij begint?)

Dat gaat hard op die oude besjes :o

@Ardj sarcasm mate ;)

[ Voor 21% gewijzigd door A13X op 10-09-2018 18:15 ]

Awesome

Pagina: 1 ... 62 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.