SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:55:
[...]
XD zijn er foto's van jouw fietstochten door de regen?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:55:
[...]
XD zijn er foto's van jouw fietstochten door de regen?
[ Voor 64% gewijzigd door SmurfLink op 07-09-2018 13:44 ]
I have stability. The ability to stab.
Lekker! Maar eigenlijk wel extra naar van die voorband: dat is de reden dat je onderuit bent gegaan. Anyway, nu niet meer aan denken en lekker RIJDENSmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:18:
[...]
![]()
![]()
Edit: jaaaaaa, gebeld door de garage. M'n kindje is klaar! De voorband vond ie ronduit schandalig dat die er nog opzat. Is vervangen voor een Michelin PR2. Pook en spiegel zijn ook vervangen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Er zit nu weer een gladde band onder omdat die nieuw is. Dus denk er nog maar even wel aannoes schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:46:
[...]
Lekker! Maar eigenlijk wel extra naar van die voorband: dat is de reden dat je onderuit bent gegaan. Anyway, nu niet meer aan denken en lekker RIJDEN!
Ja dat zei hij direct, dat het nu wel glad is en ik de eerste 100km rustig aan moet doen.PilatuS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:50:
[...]
Er zit nu weer een gladde band onder omdat die nieuw is. Dus denk er nog maar even wel aan
Voor @SmurfLink en alle anderen die toen dachten dat ik overdreef. Maar mooi dat je nu weer kunt gassen!Icephase schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:09:
[...]
Ik lees net je opmerking over dat je nu geen (extra) geld hebt om de voorband te laten vervangen. Meestal als je zoiets ziet staan in een advertentie is het écht niet veilig meer om nog 1.000 km op die band door te rijden. Verder wil je neem ik aan de motor wel even nagekeken hebben op eventueel ander achterstallig onderhoud? Ook dat kost geld.
Ik heb het vaker gezegd: vaak wordt een motor niet te koop gezet als hij nog 100% in orde is. Er zit vaak dringend onderhoud aan te komen waar de huidige eigenaar de kosten niet meer van wil of kan dragen, en dan gaat de brommer mp op.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De band moet inderdaad even een eerste keer goed warm worden, dan is de was laag (die hem moet beschermen tijdens opslag) erafSmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:51:
[...]
Ja dat zei hij direct, dat het nu wel glad is en ik de eerste 100km rustig aan moet doen.ja euh, ik denk niet dat ik de ballen heb om gelijk voluit te gaan. Voorzichtig tot ik er weer vertrouwen in heb haha.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Die laag is om hem uit de mal te kunnen halen, niet voor opslag. Daarom is een oude band (zie dotcode) nog steeds minder goed dan een verse, zelfs al zijn ze beiden nieuw. Continental heeft dit proces verbetert en gebruikt ander spul of minder spul, waardoor je bij Conti banden eigenlijk meteen wel gassen kanDestruction schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:04:
[...]
De band moet inderdaad even een eerste keer goed warm worden, dan is de was laag (die hem moet beschermen tijdens opslag) eraf
Gewoon even met een burnout die garage buiten rijden.noes schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:09:
[...]
Die laag is om hem uit de mal te kunnen halen, niet voor opslag. Daarom is een oude band (zie dotcode) nog steeds minder goed dan een verse, zelfs al zijn ze beiden nieuw. Continental heeft dit proces verbetert en gebruikt ander spul of minder spul, waardoor je bij Conti banden eigenlijk meteen wel gassen kan
XBL: DonFrans
Ja dat was mijn eerste gedachte ook, dus daar wil ik ook wel even naar kijken. Maar voor nu is het veiliger dan de vorige en kan ik gaan beginnen met rijden. Waarschijnlijk wordt het dan toch binnen een jaar ook de achterband vervangen dus dan kan ik beiden wat moderners geven (Ik zat zelf al naar de PR4 te kijken).Señor Sjon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:02:
Een PR2? Dat is wel een oudje. Ben benieuwd naar de DOT-code.
Als in, je krijgt de voorband 'voor gratis'?SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:26:
[...]
Ben vooral enorm opgelucht dat er verder niks stuk is en de kosten me enorm meevallen.
O RLY?wimmel_1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:54:
@SmurfLink De Michelin Pilot Road 2 wordt nog steeds nieuw gemaakt én geleverd hoor….
No Worries!!
[ Voor 21% gewijzigd door Dryhte op 07-09-2018 15:27 ]
Godverdomme da's zuur
Er is een nog oudere met de voorzitter(?) van de CBR-club ooit. Die kwam nog minder ver.
Dat niet, hij kost nog steeds geld, maar het blijft redelijk. Vooral het uurloon valt me mee, ze hebben 45 minuten gerekend voor alles. Die dot code ga ik sowieso bekijken zo gauw ik 'm terug heb, ff zeker weten dat 't niet nogmaals gevaarlijk glad wordt.Dryhte schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:32:
[...]
Als in, je krijgt de voorband 'voor gratis'?![]()
Ik weet niet of ik een MPR2 onder mijn motor nog aandurf in 2018, de pilot road 2 is van 2010 en de pilot road 3 van 2012... al kan het natuurlijk zijn dat uit de DOT code blijkt dat de leeftijd nog 'meevalt' (als in, ...14 of ...15)
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 07-09-2018 14:48 ]
Die is helemaal mooi ja. Ook zonder helm en met zonnebril. Even stoer gas geven en binnen 10 meter liggenSeñor Sjon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:37:
[...]
Er is een nog oudere met de voorzitter(?) van de CBR-club ooit. Die kwam nog minder ver.
Oh dat is helemaal goed om te weten!wimmel_1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:54:
@SmurfLink De Michelin Pilot Road 2 wordt nog steeds nieuw gemaakt én geleverd hoor….
No Worries!!
Kunnen de andere fabrikanten ook wel hoor. Nieuwe race bandjes onder de racer gaan we gelijk mee vol op het gas.noes schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:09:
[...]
Die laag is om hem uit de mal te kunnen halen, niet voor opslag. Daarom is een oude band (zie dotcode) nog steeds minder goed dan een verse, zelfs al zijn ze beiden nieuw. Continental heeft dit proces verbetert en gebruikt ander spul of minder spul, waardoor je bij Conti banden eigenlijk meteen wel gassen kan
[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 07-09-2018 15:33 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
wtf? jij hebt er meer dan 2 maanden over gedaan om weer normaal te kunnen liggen?mr_zippey schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:05:
[...]
Tja dat probleem had ik ook afgelopen maanden.. Was eind mei onderuitgegaan en had daarbij sleutelbeen gebroken. Geen operatie, maar natuurlijk herstel. Andere zijkant liggen was er ook niet bij, want dan ging het ook trekken aan spieren/pezen.
Ondersteuning van fysio geregeld en na ongeveer 2,5/3 maanden kon ik er weer op liggen.
Nu sinds 2 weken weer beetje aan het rijden gegaan. Zo lekker om uit die kooi te komen en op 2 wielen door de bocht te gaan, als je een paar maanden verplicht hebt moeten pauzeren van je hobby.
Sterkte met je herstel in ieder geval, ik weet dat het zeer frustrerend kan zijn.
In de regen met ondergrond die weinig frictie heeft blijft echt link. Kinderkoppen in regen zullen minder erg zijn dan putdeksels in regen, maar de grip om hard te remmen zal vrij beperkt zijn.1000Motormuis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:39:
Bedankt allen voor het beantwoorden van mijn vraag over de "betaalbare commuter"!
Als je van plan bent dag in dag uit, het hele jaar door met de motor te rijden krijg je uiteraard te maken met veel verschillende omstandigheden. Een specifieke situatie waar ik benieuwd naar ben, is het rijden op "kinderkoppen" in de regen: zit een glijpartij er sterk in (voor de complete beginner)? Of hoef je nou ook weer niet overdreven voorzichtig te wezen? Dan ben ik vooral benieuwd naar het mogelijk slippen van de voorwiel door te hard te remmen. Uiteraard kan een aangepaste rijstijl geen kwaad!
bron: https://www.anwb.nl/wegen...s/motorrijden-in-de-regenMotorrijden op nat wegdek
Bij motorrijden in de regen is het vooral belangrijk dat je je bewust bent van het wegdek waar je op rijdt. Klinkers en kinderkopjes zijn in de regen een stuk gladder dan asfalt; en zelfs op asfalt kom je de nodige valkuilen tegen. Wegmarkeringen, reparatieplekken en putdeksels zijn erg verraderlijk. Gelukkig kan je deze hindernissen in de meeste gevallen ontwijken.
Wanneer je onverwachts toch wegglijdt over een van deze hindernissen is het vooral belangrijk om foute reflexen te onderdrukken. Dat je achterband slipt over een putdeksel is nog geen ramp; in de meeste gevallen hervindt de band z’n grip weer op het asfalt. Het wordt pas een ramp wanneer je van schrik naar de remmen grijpt en als gevolg daarvan onderuit gaat.
Rijden door plassen water is ook iets wat je zoveel mogelijk wil vermijden. Wanneer je onverhoopt toch in zo’n plas belandt moet je niet vreemd opkijken wanneer je ineens merkt dat je wegglijdt en je toerenteller op hol slaat. Dat noemen ze aquaplaning; dit gebeurt wanneer je band het water niet snel genoeg afvoert. Er ontstaat dan een laagje water tussen je band en het wegdek waardoor het contact met het wegdek wordt verbroken. De motor is dan tijdelijk onbestuurbaar omdat je als het ware over het water glijdt.
Gelukkig komt aquaplaning bij motoren minder voor dan bij auto’s; door de hogere druk per vierkante centimeter bandoppervlak wordt het water bij een motor veel beter afgevoerd.
Banden met een goed profiel verminderen de kans op aquaplaning aanzienlijk. Wettelijk gezien moeten je banden een profieldiepte hebben van minimaal 1,6 millimeter. Wij raden je aan om al bij 2 a 3 millimeter je banden te vervangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 07-09-2018 17:23 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Volgens mij gebruikt geen enkele fabrikant nog zo'n laag, tenminste niet sinds ik motorrij... Glad rubber is glad, opgeruwd rubber niet.noes schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:09:
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Als dat in je dagelijkse route zit, zou ik zeker een motor met ABS aanbevelen. Sowieso natuurlijk al veiliger. BMW was er vroeg bij met ABS op de motoren, maar bij een storing werd dat nog wel es afgekoppeld. Test de ABS dus altijd bij proefrit!1000Motormuis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:39:
Bedankt allen voor het beantwoorden van mijn vraag over de "betaalbare commuter"!
Als je van plan bent dag in dag uit, het hele jaar door met de motor te rijden krijg je uiteraard te maken met veel verschillende omstandigheden. Een specifieke situatie waar ik benieuwd naar ben, is het rijden op "kinderkoppen" in de regen: zit een glijpartij er sterk in (voor de complete beginner)? Of hoef je nou ook weer niet overdreven voorzichtig te wezen? Dan ben ik vooral benieuwd naar het mogelijk slippen van de voorwiel door te hard te remmen. Uiteraard kan een aangepaste rijstijl geen kwaad!
18 stuks: https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperenHTT-Thalan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:45:
Ik ga binnenkort mijn eerste solo motorkampeerrit proberen. Bij gebrek aan de mogelijkheid om wild te kamperen gaat dat dus een paalkampeerplek worden. Ik heb zoveel mensen dit zien ondernemen en het lijkt me erg fijn en vooral rustgevend.
Als het bevalt kan ik alle (15 ofzo) paalcampingplaatsen in NL reviewen voor Youtube.
Bepakking erg kaal: Mijn houtstoofje, matje, slaapzak, minitent, wat voer en de noodzakelijkheden zoals EHBO kit, mes enzo. De eerste trip zal niet ver van huis zijn dus als er wat ontbreekt is het ook niet zo'n ramp. Bedoeling is dat alles in één en dezelfde rugzak past, verder geen koffers ofzo, voor het geval ik de motor achter moet laten om bij de plek te komen.
Koken wordt nog even moeilijk.Bij Paalkamperen gelden wel regels
In verband met de droogte is op dit moment alle soorten vuur verboden. Dit geldt ook voor kampvuurtjes en eten koken op gasbranders of een barbecue. Er is bij Paalkamperen plek voor maximaal 3 trekkerstenten, die je op kunt zetten binnen een straal van 10 meter vanaf de paal. Overnachten is gratis, maar je mag er niet langer dan 72 uur kamperen. Water moet je zelf meenemen, wil je de kampeerplek weer netjes achterlaten en je afval meenemen?
Als het voor één nacht is kan ik mijn voedselthermos meepakken of een thermos met gekookt water en wat instant voer, maar ik gok er eigenlijk op dat tegen de tijd dat ik ga dat verbod er niet meer is. Het is sowieso goed nat de laatste tijd en de plek die ik nu op het oog heb heeft een vuurplaats. Ik maak sowieso geen open vuur (als in: op de grond) maar in een houtbrandertje.Grubeater schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:04:
[...]
18 stuks: https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperen
[...]
Koken wordt nog even moeilijk.
Blijft pijnlijk ja
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hier ben ikDryhte schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:52:
Weet je wie we al even niet meer gezien hebben? @Vrijdag !
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Na de proefles had ik gelijk al m'n eigen zomerhandschoenen gekochtR0y. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:32:
[...]
Van die lekkere natte handschoenen (en niet door de regen).
Een beetje een kruising tussen redhead en brunette denk ikGrubeater schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:29:
[...]
@Vrijdag post de foto, dus is het een redhead/ginger.
[ Voor 20% gewijzigd door timmie271 op 07-09-2018 19:42 ]
Gamertag: timmie271
Jup, ik had dus wel rustig aan gedaan (volgens dokters advies).. Ongeveer een maand in de ziektewet gezeten, daarna 2 weken voor 50% aan het werk. En geen computer gebruikt dus, alleen mondeling geïnstrueerd hoe en wat aan collega's.. De breuk-bobbel op m'n schouder is nog niet weg hoor, maar heb er momenteel weinig last van. Op laatste röntgenfoto's (2 weken geleden) lijkt de breuk nog niet gehecht te zijn. over een half jaar weer eens terug op controle.AcidBurn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:41:
[...]
wtf? jij hebt er meer dan 2 maanden over gedaan om weer normaal te kunnen liggen?
ik heb ook eerst natuurlijk herstel geprobeerd maar ging na 1 week alweer aan het werk (niet slim), en kon na een maand weer op mijn buik liggen zonder het uit te schreeuwen van de pijn. Ook alles geprobeerd zo nornaal mogelijk te doen ondanks de sterke beperkingen in linkerarm. shirt en sokken aan/uitrekken deed in het begin flink pijn. Maar doordat ik erg actief ben, kreeg mijn lichaam geen tijd om goed te herstellen. sleutelbeen bleef uitsteken, reikwijdte en kracht bleven achter. Dus alsnog operatie, het hele proces opnieuw en nu maar wel netjes dokters advies opvolgen. Als het aan mij ligt, rij ik midden Oktober gewoon weer.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Niets leuker dan met motor op een camping trip gaan - mits het niet regent ;-).HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:45:
Ik ga binnenkort mijn eerste solo motorkampeerrit proberen. Bij gebrek aan de mogelijkheid om wild te kamperen gaat dat dus een paalkampeerplek worden. Ik heb zoveel mensen dit zien ondernemen en het lijkt me erg fijn en vooral rustgevend.
Als het bevalt kan ik alle (15 ofzo) paalcampingplaatsen in NL reviewen voor Youtube.
Bepakking erg kaal: Mijn houtstoofje, matje, slaapzak, minitent, wat voer en de noodzakelijkheden zoals EHBO kit, mes enzo. De eerste trip zal niet ver van huis zijn dus als er wat ontbreekt is het ook niet zo'n ramp. Bedoeling is dat alles in één en dezelfde rugzak past, verder geen koffers ofzo, voor het geval ik de motor achter moet laten om bij de plek te komen.
Ik heb al een hele grote trekking rugzak, met zo'n frame erin. Niet speciaal voor op de motor ofzo, maar ik ga mooi geen nieuwe kopen, het moet hier maar meeRequiem19 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:58:
[...]
Niets leuker dan met motor op een camping trip gaan - mits het niet regent ;-).
Qua bagage: je hebt tegenwoordig ook veel duffelbags die je als rugzak kunt gebruiken.
Lekker kreupel in een kleine rottent, vaak voorzien van het nodige vliegende ongedierte, op een matje wat amper de stenen maskeert die op het grasveldje liggen, kreupel door het optrekkend vocht en de kou van de nacht, lekker klamme en muffe kleding en bagage na zo een nacht, en dan nog 3 tientjes in het naseizoen betalen.Requiem19 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:58:
[...]
Niets leuker dan met motor op een camping trip gaan - mits het niet regent ;-).
Qua bagage: je hebt tegenwoordig ook veel duffelbags die je als rugzak kunt gebruiken.
Roestige daken...Vrijdag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:26:
[...]
Hier ben ik
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor @Joopieboy , hoewel ik geen flauw idee heb of het wel zijn type is
[afbeelding]
Uit de buurt van Spijkenisse blijven als het net begint te regenen na een lange tijd van droogte.1000Motormuis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:39:
You can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get any sleep with a redhead
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die tent maak je natuurlijk zo groot als je zelf wiltJoopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:42:
[...]
Lekker kreupel in een kleine rottent, vaak voorzien van het nodige vliegende ongedierte, op een matje wat amper de stenen maskeert die op het grasveldje liggen, kreupel door het optrekkend vocht en de kou van de nacht, lekker klamme en muffe kleding en bagage na zo een nacht, en dan nog 3 tientjes in het naseizoen betalen.
Dan hebben we het toch over hetzelfde? Een auto brengt je ook waar je moet zijn, geeft net zo veel vrijheid, maar je mist het gevoel dat bij een auto toch niet hetzelfde is. De auto is droog, comfortabel en stil, maar toch verkies je wind in je donder, lawaai om je heen en asfalt dat op centimeters van je voeten langs raast.Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:47:
Motorrijden, terug naar de essentie? Mwow ding van mij is redelijk puur en onbegrensd, maar het is vooral de vrijheid en het gevoel.
Kamperen is voor mij (en velen met mij) prettig omdat het voor een korte tijd het leven terugbrengt naar the bare necessities: eten, slapen en warm blijven. Dat voelt voor velen als een beproeving maar ik vind het heel bevredigend. Dit combineren met motorrijden is gewoon de ultieme belevenis.En tsja, ieder zijn mening over kamperen, je kan het tegenwoordig wel verbeteren met moderne spullen maar het blijft klote en behelpen, zeker in het Nederlandse klimaat.
Verwijderd
Haha, iedereen z'n eigen mening natuurlijk. Maar dit klinkt een beetje zoals m'n moeder over motorrijden denkt: 'veel te gevaarlijk, hartstikke koud en je regent continu nat' - wat is daar nu de lol van?Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:42:
[...]
Lekker kreupel in een kleine rottent, vaak voorzien van het nodige vliegende ongedierte, op een matje wat amper de stenen maskeert die op het grasveldje liggen, kreupel door het optrekkend vocht en de kou van de nacht, lekker klamme en muffe kleding en bagage na zo een nacht, en dan nog 3 tientjes in het naseizoen betalen.
Vroeger nog een samengewoont met een redhead, maar toen die alleen nog maar wilde slapen heb ik haar de deur gewezen. 😂Vrijdag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:35:
[...]
You can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get any sleep with a redhead
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik wou net voorstellen dat we volgend jaar gaan wildkamperen i.p.v. een hotel tijdens de Tweakers rit ..Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:59:
Gelukkig leven we in 2018, hebben we een fatsoenlijke kamer met verwarming, een douche, een tv en dat doet luxe.
Nee ik vind het soms wel mooi om te zien maar ik heb er met dank aan vroeger echt niet veel mee. Ik vind het eerder armoede dan echt ontspannen.
[ Voor 6% gewijzigd door Woask op 08-09-2018 10:34 ]
-1R0y. schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:38:
[...]
Ik wou net voorstellen dat we volgend jaar gaan wildkamperen i.p.v. een hotel tijdens de Tweakers rit ..
ooit eens gehoord van een probleem met de gaskleppen welke wel eens smerig worden waardoor sommigen spontaan afslaan bij geen gas/gas losWoask schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:32:
Ik heb een vreemd probleempje; motor is in idle soms flink aan het fluctueren van toerental en komt soms zo laag dat hij afslaat. Lijkt me dus een ECU probleem? @caesar1000 heb jij ervaring mee toevallig? (Duke 125 uit 2011)
EDIT: 102 octaan zit erin
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Moeten we wel naar een land rijden waar dat mag, i.e. Zweden of SchotlandR0y. schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:38:
[...]
Ik wou net voorstellen dat we volgend jaar gaan wildkamperen i.p.v. een hotel tijdens de Tweakers rit ..
Ik heb m ook gebruikt, half jaartje oid. Heb er 2 gehad, bij allebei ging de rits kapot. Als je een goede hardshell tas wil is de Ogio No Drag een goede.streamnl schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:36:
Ik had beloofd dat ik hier nog een review zou plaatsen over de "Rugzak Course Slipstream Waterbestendig".
Ik had hem al een keer (leeg) meegenomen met mijn rit met DrivinUCrazy. Daar voelde ik hem niet zitten maar ik voelde hem wel zitten met de achterkant van mijn helm, als ik naar boven keek (verkeerslichten).
Thuis de banden wat versteld en dat probleem was opgelost.
Afgelopen week heb ik hem een week gebruikt voor mijn dagelijkse dingen, naar mijn werk, winkel en naar het sporten.
De sluiting voor het bandje bij je buik zit te ver links, hij zit bij je linkerzij. Ik kan hem alleen vastklikken met mijn linkerhand en ik ben echt niet dik (~80kg, 1.80m).
Naar mijn werk gaat goed. Mijn Macbook past erin en mijn lunch. De klittenband die mijn macbook tegen moet houden begint nu al los te rafelen. Mijn lunch zwerft wat in het andere ruimte. Extra vakken zou voor mijn werk prettig zijn. Dan kan ik ook wat mappen meenemen. Pluspunt, seze week heeft het redelijk geregend en mij Macbook is droog gebleven.
Winkel, dat gaat redelijk goed. Het is een soort harde boodschappentas. Met goed inladen past er veel in
Voor sporten vind ik hem niet fijn. Mijn sportspullen (klimgordel, kleding en schoenen) en douchespullen passen er net in. Hij zat toen misschien ietsje te vol.
Bij het openen trok ik de naad wat los bij de sluiting in de zijkant.
TLDR: het kost geen drol en voor enkele ritjes waar je wel niet te veel mee wilt nemen is het goed genoeg. Maar als je het vaker wilt gebruiken dan zal ik je het afraden om het te kopen.
/me streamnl zoekt nu ook verder...
Ik dacht dat dat in Frankrijk ook mochtHTT-Thalan schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:16:
[...]
Moeten we wel naar een land rijden waar dat mag, i.e. Zweden of Schotland.
Bedankt voor je tip maar ik hoef niet per ce een hardshell.noes schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:25:
Ik heb m ook gebruikt, half jaartje oid. Heb er 2 gehad, bij allebei ging de rits kapot. Als je een goede hardshell tas wil is de Ogio No Drag een goede.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Met mijn rugzak gelukkig nauwelijks last vanJoopieboy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:48:
Daarom heb ik nu ook een zadeltas, zeker op een SS gaat dat aardig lopen trekken en op de schouders drukken, hoe duur en hoe goed die ook is.
Vandaag dus maar een BMW R 1200 RT gekocht, de leenslet van de dealerDrivinUCrazy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:
Koffers jongens, koffers. Gewoon op een motor die geen last heeft van wat extra bagage, sterker nog, die dan zelfs wat strakker op de weg ligt. Ik vind ze geweldig!
Woask schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:15:
Gister helaas gestrand met de Duke
Had het throttle body eruit gehaald en schoongemaakt, bij het terugmonteren en het inpluggen van de stekkertjes bleef er een leeg stekkertje over, dat stekkertje zat dus met een tie-wrap vast aan het frame, en had dus nooit ingeplugd kunnen zijn. Ik ben bij het monteren van m'n blok dus een stekkertje vergeten in te pluggen.Woask schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:32:
Ik heb een vreemd probleempje; motor is in idle soms flink aan het fluctueren van toerental en komt soms zo laag dat hij afslaat.
Mogen... volgens de wet is het verboden, tenzij je toestemming van de eigenaar hebt (beetje lastig achterhalen in de natuur) of minimaal een uur lopen van de openbare weg bent.
Succes met het vinden van een hotelkamer in de meer avontuurlijke delen van de wereldSeñor Sjon schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:30:
Brrrr. Cramperen. Na een dagje sturen door de bergen plof ik liever in een lekker warm bad en ga in het restaurant de lokale vleeschgerechten af. Lekker in een bed en dan de volgende dag fris weer verder. Scheelt ook het meezeulen van allerlei kampeercrap. Nee, aan mij echt niet besteed.
Lange reizen met rugtas zou ik niet aanraden, dat zit na 300km echt niet lekker meer.
DatDrivinUCrazy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:
Koffers jongens, koffers. Gewoon op een motor die geen last heeft van wat extra bagage, sterker nog, die dan zelfs wat strakker op de weg ligt. Ik vind ze geweldig!
Bij terugkomst van de Moezel nog twee flesjes wijn meegenomen... Ik had de plek er tóch voor!
Goed verwoord, voor mij samenvattend is het het verschil tussen:Requiem19 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 05:49:
[...]
Haha, iedereen z'n eigen mening natuurlijk. Maar dit klinkt een beetje zoals m'n moeder over motorrijden denkt: 'veel te gevaarlijk, hartstikke koud en je regent continu nat' - wat is daar nu de lol van?
Motorrijden is voor mij vrijheid. Vrijheid hoe makkelijk de motor beweegt, onbelemmerd om je heen kijken ipv vanuit een stalen gevangenis, vrijheid om af en toe een beetje onverantwoordelijk gek te doen en vrijheid om te gaan naar plekken waar bijna niemand anders heen kan.
Met zo'n tentje vergroot je die vrijheid (zeker buiten Nederland). Als onze motoren gefixt zijn gaan we straks bijvoorbeeld naar Tadzjikistan, waar je onder andere de Bartang vallei hebt. Dat is 400 kilometer van 'paadjes' door de bergen zonder hotels, benzinestationnetjes, winkels etc. Vooraf voor 2 a 3 dagen eten mee en dan volledige vrijheid waar in de bergen je daar je tentje op zet. Samen met je vriendin aan flaconnetje whiskey lurken voor je tentje en geen enkele andere toerist te zien. Dat vind ik toch wel echt een mooi verlengstuk van de vrijheid van het motorrijden.
Zou ik ook kamperen in NL? Nah, ik heb in NL nog niet echt coole plekken gezien. Maar zodra je naar Ardennen, Eifel of nog beter de Alpen gaat wordt het wel heel cool.
P.s., de manier waarop jij over kamperen denkt is mijns inziens wat ouderwets, met goede gear is het uitstekend te doen.
Kampeerplekje in Letland, 30 minuutjes buiten Riga. Wij waren de enigen op random veldje:
[afbeelding]
p.s. 2, je hebt tegenwoordige ook tentjes die je motor droog houden![]()
[afbeelding]
Zulke dingen vallen hier in NL gelukkig heel erg mee tegenover de UK. Die gasten zijn daar echt een plaag en veel wordt er niet aan gedaan. Kijk de video's van HandMuffWarrior maar eens.Darkvisje schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:49:
[video]
Iemand dit soort dingen al meegemaakt in nederland ?
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 08-09-2018 21:58 ]
Wie zegt er dat ik die niet heb?Jay-P schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:29:
@HTT-Thalan als ik je één tip mag geven, investeer in een goede slaapmat. Ik lig inmiddels al dikke twee weken op een exped en dat bevalt me beter dan de enkele hotelovernachting (noodweer in Italië) die er tussen zat. Kan je meteen een apart isolatiematje thuis laten.
Ik niet
Wat is de techniek voor de halve draai die je bij de rijschool aangeleerd krijgt, als ik vragen mag? Volledig gekoppeld eerste versnelling gecombineerd met de achterrem of toch met een slippende koppeling (inclusief achterrem)? Zal waarschijnlijk vooral van de motor afhangen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Franklin82 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:07:
Deze avond weer een motorrijles gehad en deze is helemaal besteed aan het leren en oefenen van de halve draai.
Dat ging op het laatst best aardig, al moet ik op de motor wel op m'n houding letten (rechtop, gestrekte armen) en tegenleunen in plaats van meeleunen.
Ik heb mij weer prima vermaakt.
Ik heb een Easycamp Alaska slaapzak, al zeker 10 jaar oud en met dit soort frisse nachten heb ik het nog steeds niet koud.Jay-P schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:21:
[...]
Ik niet. Maar van alle zooi die ik mee heb is mijn slaapmat, en ik moest toch wel even slikken toen ik zag wat die krengen kosten, mijn meest waardevolle bezit. Is vaak gewoon een ondergeschoven kindje terwijl het even zo niet meer doet isoleren dan een goede slaapzak. Al is een betere slaapzak het eerste wat ik aanschaf de volgende trip. De zak die ik nu heb is waardeloos zodra de temperatuur onder de 10° zakt. Maar wat heb je dan als ik vragen mag?
2 van die highly compressable slaapzakken, eentje tot +15 graden en eentje tot +5 graden. Waren in de uitverkoop toen de Xenos wegging, gek genoeg. 20 en 15 euro voor betaald. Had een landmacht zak tot min 10 maar die heb ik weggedaan omwille van gewicht en grootte.Jay-P schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:21:
[...]
Ik niet. Maar van alle zooi die ik mee heb is mijn slaapmat, en ik moest toch wel even slikken toen ik zag wat die krengen kosten, mijn meest waardevolle bezit. Is vaak gewoon een ondergeschoven kindje terwijl het even zo niet meer doet isoleren dan een goede slaapzak. Al is een betere slaapzak het eerste wat ik aanschaf de volgende trip. De zak die ik nu heb is waardeloos zodra de temperatuur onder de 10° zakt. Maar wat heb je dan als ik vragen mag?
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-09-2018 23:00 ]
Ik heb nu 2 maanden mijn rijbewijs, daar was de halve draai inderdaad eerste versnelling gecombineerd met achterrem, koppeling doe je niets mee. Snelheid moest ongeveer 10 - 15km p/u zijn.1000Motormuis schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:23:
[...]
Wat is de techniek voor de halve draai die je bij de rijschool aangeleerd krijgt, als ik vragen mag? Volledig gekoppeld eerste versnelling gecombineerd met de achterrem of toch met een slippende koppeling (inclusief achterrem)? Zal waarschijnlijk vooral van de motor afhangen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Done... En je bent momenteel (nog) even de enige met een cklicable nameDestruction schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:44:
[...]
Als je ermee bezig gaat mag je mij er evt. wel bij in zetten.
foto
Yamaha XJ900S Diversion, 1995. Overijssel.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De techniek die ik aangeleerd krijg is volledig gekoppeld in de 1e versnelling, waar nodig met een beetje achterrem. Mijn lesmotor is een Honda CB 650 F.1000Motormuis schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:23:
[...]
Wat is de techniek voor de halve draai die je bij de rijschool aangeleerd krijgt, als ik vragen mag? Volledig gekoppeld eerste versnelling gecombineerd met de achterrem of toch met een slippende koppeling (inclusief achterrem)? Zal waarschijnlijk vooral van de motor afhangen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door AcidBurn op 09-09-2018 10:09 ]
Avontuurlijk? Aan mij niet besteed. Bij voorkeur strak asfalt in een westers land niet zijnde Frankrijk.HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:18:
[...]
Mogen... volgens de wet is het verboden, tenzij je toestemming van de eigenaar hebt (beetje lastig achterhalen in de natuur) of minimaal een uur lopen van de openbare weg bent.
Then again, een uur wandelen is 10 minuten flink gasgeven met de motor natuurlijk.
[...]
Succes met het vinden van een hotelkamer in de meer avontuurlijke delen van de wereld.
Ik vind het een geweldig idee om met een tas met spullen zo de vrije natuur in te kunnen trekken voor een paar dagen vakantie, zonder iets te hoeven boeken en als het even kan ook zonder directe buren of andere mensen om me heen.
[...]
Dat. Ik heb soms flink wat bagage op de Alp vervoerd en alhoewel ik de grenzen toen niet opzocht leek het rijgedrag er niet echt onder te lijden.
Verwijderd
Ik niet, maar hij heeft het al eerder meegemaakt.Darkvisje schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:49:
[video]
Ik heb zojuist mijn kit uitgebreid met een gamel bekertje met bijpassende waterfles en een US MRE pakket voor de volgende overnachting. Schrijf mij maar opRequiem19 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:34:
Ik wil in 2019 best wel een adventure off road rit met bbq en kampeeroptie organiseren ;-).
Vergeet je dan niet om je oordoppen mee te nemen? Ik was laatst met m'n neefjes en nichtje in zo'n gelegenheid vanwege een verjaardagsfeestje van één van die kids maar.... Ik geloof nooit dat wij "vroeger" zoveel herrie konden maken en elkaar daarbij überhaupt dan ook nog enigszins begrepenVrijdag schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:11:
Ik sla motorkramperen over. Hoewel het me erg gaaf lijkt om gewoon een beetje rond te dwalen zie ik vooral praktische problemen.
En als ik wil afzien ga ik wel op zaterdag middag met mijn zoontje naar de overdekte speeltuin
Een verzamelplaats voor single moms... Not that badVrijdag schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:11:
En als ik wil afzien ga ik wel op zaterdag middag met mijn zoontje naar de overdekte speeltuin
Oordoppen in, motorhelm opwimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:15:
[...]
Vergeet je dan niet om je oordoppen mee te nemen? Ik was laatst met m'n neefjes en nichtje in zo'n gelegenheid vanwege een verjaardagsfeestje van één van die kids maar.... Ik geloof nooit dat wij "vroeger" zoveel herrie konden maken en elkaar daarbij überhaupt dan ook nog enigszins begrepen
Ja, dat is dan ook wel meteen het enige voordeelTheBrut3 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:20:
[...]
Een verzamelplaats voor single moms... Not that bad
Als die eikol naast mij zoveel herrie produceert en ik zou daarvan schrikken zou ik ook mijn middelvinger opsteken. Die pislxl op een prutmotor moet zich doodschamen met zijn tyfus herrie, niet normaal meer.Darkvisje schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:49:
[video]
Nee dat is NIET wat ze doen in dit filmpjeMaegrim schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:44:
zou je ook rondrijden zonder kenteken, met een mattie achterop met volledig zwart vizier om motoren te jatten in Londen? want dat is wat ze doen
Ik zie 't dadelijk nog wel zover komen dat er, net als dat dat nu bij auto's al gaat gebeuren, een verzekerings module komt waarbij je je voertuig niet meer tegen diefstal kunt verzekeren tenzij 't voertuig ,voor de meeste mensen, aan de meest onmogelijk technische (lees: Dure) eisen gaat voldoen.Maegrim schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:44:
zou je ook rondrijden zonder kenteken, met een mattie achterop met volledig zwart vizier om motoren te jatten in Londen? want dat is wat ze doen
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq