Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.163 views

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:33
SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:55:
[...]

XD zijn er foto's van jouw fietstochten door de regen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgYxx.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: jaaaaaa, gebeld door de garage. M'n kindje is klaar! De voorband vond ie ronduit schandalig dat die er nog opzat. Is vervangen voor een Michelin PR2. Pook en spiegel zijn ook vervangen.

Ik ben alleen wel het hele weekend weg. :'( Dus ik ga 'm volgend week zaterdag waarschijnlijk pas ophalen. Had doordeweeks na werk ook gekund maar denk dat dit wel even een spannend ritje wordt dus daar neem ik liever even de tijd voor. Kan altijd besluiten 'm eerder op te halen als ik daar klaar voor ben. Heb m bewust niet laten afleveren omdat ik nu een reden heb om direct op te stappen. Hopelijk helpt het om er doorheen te komen. Nou dan gaan we zaterdag in vol motorgear in de bus. 8)

[ Voor 64% gewijzigd door SmurfLink op 07-09-2018 13:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:18:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: jaaaaaa, gebeld door de garage. M'n kindje is klaar! De voorband vond ie ronduit schandalig dat die er nog opzat. Is vervangen voor een Michelin PR2. Pook en spiegel zijn ook vervangen.
Lekker! Maar eigenlijk wel extra naar van die voorband: dat is de reden dat je onderuit bent gegaan. Anyway, nu niet meer aan denken en lekker RIJDEN 8) !

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:46:
[...]

Lekker! Maar eigenlijk wel extra naar van die voorband: dat is de reden dat je onderuit bent gegaan. Anyway, nu niet meer aan denken en lekker RIJDEN 8) !
Er zit nu weer een gladde band onder omdat die nieuw is. Dus denk er nog maar even wel aan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:50:
[...]

Er zit nu weer een gladde band onder omdat die nieuw is. Dus denk er nog maar even wel aan :P
Ja dat zei hij direct, dat het nu wel glad is en ik de eerste 100km rustig aan moet doen. :p ja euh, ik denk niet dat ik de ballen heb om gelijk voluit te gaan. Voorzichtig tot ik er weer vertrouwen in heb haha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Icephase schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:09:
[...]

Ik lees net je opmerking over dat je nu geen (extra) geld hebt om de voorband te laten vervangen. Meestal als je zoiets ziet staan in een advertentie is het écht niet veilig meer om nog 1.000 km op die band door te rijden. Verder wil je neem ik aan de motor wel even nagekeken hebben op eventueel ander achterstallig onderhoud? Ook dat kost geld.

Ik heb het vaker gezegd: vaak wordt een motor niet te koop gezet als hij nog 100% in orde is. Er zit vaak dringend onderhoud aan te komen waar de huidige eigenaar de kosten niet meer van wil of kan dragen, en dan gaat de brommer mp op.
Voor @SmurfLink en alle anderen die toen dachten dat ik overdreef. Maar mooi dat je nu weer kunt gassen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Een PR2? Dat is wel een oudje. Ben benieuwd naar de DOT-code. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39

Destruction

(ex-)Automonteur

SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:51:
[...]

Ja dat zei hij direct, dat het nu wel glad is en ik de eerste 100km rustig aan moet doen. :p ja euh, ik denk niet dat ik de ballen heb om gelijk voluit te gaan. Voorzichtig tot ik er weer vertrouwen in heb haha.
De band moet inderdaad even een eerste keer goed warm worden, dan is de was laag (die hem moet beschermen tijdens opslag) eraf :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:04:
[...]

De band moet inderdaad even een eerste keer goed warm worden, dan is de was laag (die hem moet beschermen tijdens opslag) eraf :)
Die laag is om hem uit de mal te kunnen halen, niet voor opslag. Daarom is een oude band (zie dotcode) nog steeds minder goed dan een verse, zelfs al zijn ze beiden nieuw. Continental heeft dit proces verbetert en gebruikt ander spul of minder spul, waardoor je bij Conti banden eigenlijk meteen wel gassen kan :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
noes schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:09:
[...]

Die laag is om hem uit de mal te kunnen halen, niet voor opslag. Daarom is een oude band (zie dotcode) nog steeds minder goed dan een verse, zelfs al zijn ze beiden nieuw. Continental heeft dit proces verbetert en gebruikt ander spul of minder spul, waardoor je bij Conti banden eigenlijk meteen wel gassen kan :Y
Gewoon even met een burnout die garage buiten rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
Een voorwielburnout, das een uitdaging!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Voorwielburnout doe je in de achteruitversnelling toch?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:02:
Een PR2? Dat is wel een oudje. Ben benieuwd naar de DOT-code. ;)
Ja dat was mijn eerste gedachte ook, dus daar wil ik ook wel even naar kijken. Maar voor nu is het veiliger dan de vorige en kan ik gaan beginnen met rijden. Waarschijnlijk wordt het dan toch binnen een jaar ook de achterband vervangen dus dan kan ik beiden wat moderners geven (Ik zat zelf al naar de PR4 te kijken).

Ben vooral enorm opgelucht dat er verder niks stuk is en de kosten me enorm meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:26:
[...]

Ben vooral enorm opgelucht dat er verder niks stuk is en de kosten me enorm meevallen.
Als in, je krijgt de voorband 'voor gratis'? :+

Ik weet niet of ik een MPR2 onder mijn motor nog aandurf in 2018, de pilot road 2 is van 2010 en de pilot road 3 van 2012... al kan het natuurlijk zijn dat uit de DOT code blijkt dat de leeftijd nog 'meevalt' (als in, ...14 of ...15)
wimmel_1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:54:
@SmurfLink De Michelin Pilot Road 2 wordt nog steeds nieuw gemaakt én geleverd hoor…. :+

No Worries!!
O RLY? 8)7 ok sorry for being paranoid ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Dryhte op 07-09-2018 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Godverdomme da's zuur :X ik weet dat ik een filosofie van 'vallen hoor erbij' preek maar als ik een nieuwe AT met precies 100 meter op de teller zou neerleggen zou ik toch even stevig vloeken ;(.

@de rest

voorwielburnout heel niet heel moeilijk met de juiste spullen 8).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Fhx7QYnMzzA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er is een nog oudere met de voorzitter(?) van de CBR-club ooit. Die kwam nog minder ver. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:32:
[...]

Als in, je krijgt de voorband 'voor gratis'? :+

Ik weet niet of ik een MPR2 onder mijn motor nog aandurf in 2018, de pilot road 2 is van 2010 en de pilot road 3 van 2012... al kan het natuurlijk zijn dat uit de DOT code blijkt dat de leeftijd nog 'meevalt' (als in, ...14 of ...15)
Dat niet, hij kost nog steeds geld, maar het blijft redelijk. Vooral het uurloon valt me mee, ze hebben 45 minuten gerekend voor alles. Die dot code ga ik sowieso bekijken zo gauw ik 'm terug heb, ff zeker weten dat 't niet nogmaals gevaarlijk glad wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 07-09-2018 14:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@SmurfLink De Michelin Pilot Road 2 wordt nog steeds nieuw gemaakt én geleverd hoor…. :+

No Worries!!

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 07-09-2018 14:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:37:
[...]

Er is een nog oudere met de voorzitter(?) van de CBR-club ooit. Die kwam nog minder ver. :+
Die is helemaal mooi ja. Ook zonder helm en met zonnebril. Even stoer gas geven en binnen 10 meter liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:54:

No Worries!!
Oh dat is helemaal goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Kunnen de andere fabrikanten ook wel hoor. Nieuwe race bandjes onder de racer gaan we gelijk mee vol op het gas.

Zal ook wel grappig zijn als ik de eerste 100km er rustig mee moet doen. Dat zijn 22 laps op assen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 07-09-2018 15:33 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 16:27
mr_zippey schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:05:
[...]
Tja dat probleem had ik ook afgelopen maanden.. Was eind mei onderuitgegaan en had daarbij sleutelbeen gebroken. Geen operatie, maar natuurlijk herstel. Andere zijkant liggen was er ook niet bij, want dan ging het ook trekken aan spieren/pezen.
Ondersteuning van fysio geregeld en na ongeveer 2,5/3 maanden kon ik er weer op liggen.
Nu sinds 2 weken weer beetje aan het rijden gegaan. Zo lekker om uit die kooi te komen en op 2 wielen door de bocht te gaan, als je een paar maanden verplicht hebt moeten pauzeren van je hobby.

Sterkte met je herstel in ieder geval, ik weet dat het zeer frustrerend kan zijn. ;)
wtf? jij hebt er meer dan 2 maanden over gedaan om weer normaal te kunnen liggen?

ik heb ook eerst natuurlijk herstel geprobeerd maar ging na 1 week alweer aan het werk (niet slim), en kon na een maand weer op mijn buik liggen zonder het uit te schreeuwen van de pijn. Ook alles geprobeerd zo nornaal mogelijk te doen ondanks de sterke beperkingen in linkerarm. shirt en sokken aan/uitrekken deed in het begin flink pijn. Maar doordat ik erg actief ben, kreeg mijn lichaam geen tijd om goed te herstellen. sleutelbeen bleef uitsteken, reikwijdte en kracht bleven achter. Dus alsnog operatie, het hele proces opnieuw en nu maar wel netjes dokters advies opvolgen. Als het aan mij ligt, rij ik midden Oktober gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Bedankt allen voor het beantwoorden van mijn vraag over de "betaalbare commuter"!

Als je van plan bent dag in dag uit, het hele jaar door met de motor te rijden krijg je uiteraard te maken met veel verschillende omstandigheden. Een specifieke situatie waar ik benieuwd naar ben, is het rijden op "kinderkoppen" in de regen: zit een glijpartij er sterk in (voor de complete beginner)? Of hoef je nou ook weer niet overdreven voorzichtig te wezen? Dan ben ik vooral benieuwd naar het mogelijk slippen van de voorwiel door te hard te remmen. Uiteraard kan een aangepaste rijstijl geen kwaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Weet je wie we al even niet meer gezien hebben? @Vrijdag ! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 07-09-2018 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
1000Motormuis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:39:
Bedankt allen voor het beantwoorden van mijn vraag over de "betaalbare commuter"!

Als je van plan bent dag in dag uit, het hele jaar door met de motor te rijden krijg je uiteraard te maken met veel verschillende omstandigheden. Een specifieke situatie waar ik benieuwd naar ben, is het rijden op "kinderkoppen" in de regen: zit een glijpartij er sterk in (voor de complete beginner)? Of hoef je nou ook weer niet overdreven voorzichtig te wezen? Dan ben ik vooral benieuwd naar het mogelijk slippen van de voorwiel door te hard te remmen. Uiteraard kan een aangepaste rijstijl geen kwaad!
In de regen met ondergrond die weinig frictie heeft blijft echt link. Kinderkoppen in regen zullen minder erg zijn dan putdeksels in regen, maar de grip om hard te remmen zal vrij beperkt zijn.

Voor een echte 365 dagen commuter lijkt ABS mij een must :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@1000Motormuis De ANWB heeft er een stukje overgeschreven (en ik ben lui):
Motorrijden op nat wegdek
Bij motorrijden in de regen is het vooral belangrijk dat je je bewust bent van het wegdek waar je op rijdt. Klinkers en kinderkopjes zijn in de regen een stuk gladder dan asfalt; en zelfs op asfalt kom je de nodige valkuilen tegen. Wegmarkeringen, reparatieplekken en putdeksels zijn erg verraderlijk. Gelukkig kan je deze hindernissen in de meeste gevallen ontwijken.

Wanneer je onverwachts toch wegglijdt over een van deze hindernissen is het vooral belangrijk om foute reflexen te onderdrukken. Dat je achterband slipt over een putdeksel is nog geen ramp; in de meeste gevallen hervindt de band z’n grip weer op het asfalt. Het wordt pas een ramp wanneer je van schrik naar de remmen grijpt en als gevolg daarvan onderuit gaat.

Rijden door plassen water is ook iets wat je zoveel mogelijk wil vermijden. Wanneer je onverhoopt toch in zo’n plas belandt moet je niet vreemd opkijken wanneer je ineens merkt dat je wegglijdt en je toerenteller op hol slaat. Dat noemen ze aquaplaning; dit gebeurt wanneer je band het water niet snel genoeg afvoert. Er ontstaat dan een laagje water tussen je band en het wegdek waardoor het contact met het wegdek wordt verbroken. De motor is dan tijdelijk onbestuurbaar omdat je als het ware over het water glijdt.

Gelukkig komt aquaplaning bij motoren minder voor dan bij auto’s; door de hogere druk per vierkante centimeter bandoppervlak wordt het water bij een motor veel beter afgevoerd.

Banden met een goed profiel verminderen de kans op aquaplaning aanzienlijk. Wettelijk gezien moeten je banden een profieldiepte hebben van minimaal 1,6 millimeter. Wij raden je aan om al bij 2 a 3 millimeter je banden te vervangen.
bron: https://www.anwb.nl/wegen...s/motorrijden-in-de-regen

Gewoon wat voorzichtiger rijden, je snelheid aanpassen aan het wegoppervlakte, later en langzamer op het gas, eerder en langzamer afremmen voor de bochten, minder schuin door de bochten. Alle gladde delen van de weg zoals putdeksels, teerstrepen, wegmarkeringen, etc. zo veel mogelijk vermijden en anders zo rechtop mogelijk passeren.

@Requiem19 Als je 365 dagen werkt heb je geen weekend, 220-240 dagen per jaar forenzen lijkt mij voldoende. ;)
Maar ik snap wat je bedoelt, met pekel op je helm is het ook niet fijn rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 07-09-2018 17:23 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:16

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Volgens mij gebruikt geen enkele fabrikant nog zo'n laag, tenminste niet sinds ik motorrij... Glad rubber is glad, opgeruwd rubber niet.

Da's tenminste mijn ervaring met Bridgestone, Michelin, Pirelli en Metzeler.

Had Ryan F9 er niet wat over trouwens... Ofnee, het was hij die ook na het strijken nog hobbels in z'n overhemden heeft:

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@steveman Mijn huidige Continental TKC-70 waren in het begin vrijwel niet glad vergeleken met het setje Heidenau K76 die ik er ervoor op heb gehad, dat was wel alsof je op eieren reed. Kan er ook mee te maken hebben dat mijn huidige bandenzaak de achterband eerst een half uur verwarmd om de band er makkelijker op te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

vanmorgen kwam er een pakketje uit china binnen dus vanmiddag meteen maar even gaan beunen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GIcBC1Z2noD7Y6wWqZgHO81z/full.jpg

even gekeken of het kapje ook nog weer zou passen op de motot want heb het gat er op de gok ingedremelt O-) net de boel vastgelijmd en dan morgen alles terug plaatsen en aansluiten. Yamaha heeft heel mooi 2 geschakelde loze stekkers aangelegd aan de zijkant van de tank dus daar ga ik er 1 van gebruiken

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als dat in je dagelijkse route zit, zou ik zeker een motor met ABS aanbevelen. Sowieso natuurlijk al veiliger. BMW was er vroeg bij met ABS op de motoren, maar bij een storing werd dat nog wel es afgekoppeld. Test de ABS dus altijd bij proefrit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik ga binnenkort mijn eerste solo motorkampeerrit proberen. Bij gebrek aan de mogelijkheid om wild te kamperen gaat dat dus een paalkampeerplek worden :P. Ik heb zoveel mensen dit zien ondernemen en het lijkt me erg fijn en vooral rustgevend.

Als het bevalt kan ik alle (15 ofzo) paalcampingplaatsen in NL reviewen voor Youtube :9.

Bepakking erg kaal: Mijn houtstoofje, matje, slaapzak, minitent, wat voer en de noodzakelijkheden zoals EHBO kit, mes enzo. De eerste trip zal niet ver van huis zijn dus als er wat ontbreekt is het ook niet zo'n ramp. Bedoeling is dat alles in één en dezelfde rugzak past, verder geen koffers ofzo, voor het geval ik de motor achter moet laten om bij de plek te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:45:
Ik ga binnenkort mijn eerste solo motorkampeerrit proberen. Bij gebrek aan de mogelijkheid om wild te kamperen gaat dat dus een paalkampeerplek worden :P. Ik heb zoveel mensen dit zien ondernemen en het lijkt me erg fijn en vooral rustgevend.

Als het bevalt kan ik alle (15 ofzo) paalcampingplaatsen in NL reviewen voor Youtube :9.

Bepakking erg kaal: Mijn houtstoofje, matje, slaapzak, minitent, wat voer en de noodzakelijkheden zoals EHBO kit, mes enzo. De eerste trip zal niet ver van huis zijn dus als er wat ontbreekt is het ook niet zo'n ramp. Bedoeling is dat alles in één en dezelfde rugzak past, verder geen koffers ofzo, voor het geval ik de motor achter moet laten om bij de plek te komen.
18 stuks: https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperen
Bij Paalkamperen gelden wel regels
In verband met de droogte is op dit moment alle soorten vuur verboden. Dit geldt ook voor kampvuurtjes en eten koken op gasbranders of een barbecue. Er is bij Paalkamperen plek voor maximaal 3 trekkerstenten, die je op kunt zetten binnen een straal van 10 meter vanaf de paal. Overnachten is gratis, maar je mag er niet langer dan 72 uur kamperen. Water moet je zelf meenemen, wil je de kampeerplek weer netjes achterlaten en je afval meenemen?
Koken wordt nog even moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Als het voor één nacht is kan ik mijn voedselthermos meepakken of een thermos met gekookt water en wat instant voer, maar ik gok er eigenlijk op dat tegen de tijd dat ik ga dat verbod er niet meer is. Het is sowieso goed nat de laatste tijd en de plek die ik nu op het oog heb heeft een vuurplaats. Ik maak sowieso geen open vuur (als in: op de grond) maar in een houtbrandertje.

Er zijn er in Vlaanderen zelfs nog veel meer maar alhoewel de meeste officieel niet bereikt mogen worden met de motor is dat bij sommige plekken nog wel op een redelijke manier mogelijk, je hoeft soms maar een paar honderd meter. De meesten echter kan ik alleen bereiken door die rugzak gewoon op mijn rug te hangen en de laatste kilometer te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:59

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:52:
Weet je wie we al even niet meer gezien hebben? @Vrijdag ! :+
Hier ben ik :*
Afbeeldingslocatie: https://cache.desktopnexus.com/thumbseg/2237/2237853-bigthumbnail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sportbikerider.us/Women4/20170227_090947_ducati-1199-hot-redhead-babe-6.JPG

Voor @Joopieboy , hoewel ik geen flauw idee heb of het wel zijn type is :P

Afbeeldingslocatie: https://wallpapers.wallhaven.cc/wallpapers/full/wallhaven-90805.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Latex en brunette, daar klaag ik niet over :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:27:
Latex en brunette, daar klaag ik niet over :9
@Vrijdag post de foto, dus is het een redhead/ginger. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
R0y. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:32:
[...]

Van die lekkere natte handschoenen (en niet door de regen :9 ).
Na de proefles had ik gelijk al m'n eigen zomerhandschoenen gekocht :+ anders mocht ik van die heerlijke winterhandschoenen gebruiken :r

Voordeel is dat het voor mij als het goed is niet zo opvalt als ik mijn motorkleding aanheb :9 Schoenen vallen al niet eens op door 'gympies' met hoge enkelbeschermers.
Grubeater schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:29:
[...]

@Vrijdag post de foto, dus is het een redhead/ginger. :9
Een beetje een kruising tussen redhead en brunette denk ik :+

[ Voor 20% gewijzigd door timmie271 op 07-09-2018 19:42 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:18
AcidBurn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:41:
[...]

wtf? jij hebt er meer dan 2 maanden over gedaan om weer normaal te kunnen liggen?

ik heb ook eerst natuurlijk herstel geprobeerd maar ging na 1 week alweer aan het werk (niet slim), en kon na een maand weer op mijn buik liggen zonder het uit te schreeuwen van de pijn. Ook alles geprobeerd zo nornaal mogelijk te doen ondanks de sterke beperkingen in linkerarm. shirt en sokken aan/uitrekken deed in het begin flink pijn. Maar doordat ik erg actief ben, kreeg mijn lichaam geen tijd om goed te herstellen. sleutelbeen bleef uitsteken, reikwijdte en kracht bleven achter. Dus alsnog operatie, het hele proces opnieuw en nu maar wel netjes dokters advies opvolgen. Als het aan mij ligt, rij ik midden Oktober gewoon weer.
Jup, ik had dus wel rustig aan gedaan (volgens dokters advies).. Ongeveer een maand in de ziektewet gezeten, daarna 2 weken voor 50% aan het werk. En geen computer gebruikt dus, alleen mondeling geïnstrueerd hoe en wat aan collega's.. De breuk-bobbel op m'n schouder is nog niet weg hoor, maar heb er momenteel weinig last van. Op laatste röntgenfoto's (2 weken geleden) lijkt de breuk nog niet gehecht te zijn. over een half jaar weer eens terug op controle.

Het meest vervelende was die maand niets kunnen doen toch wel, hoor. Ik zit ook niet graag stil. Maar dan moet je wel. M'n fysiotherapeut is ervan overtuigd dat het aan voldoende rust nemen ligt dat ik momenteel relatief snel op kracht ben.

Hopelijk zit het je deze keer meer mee idd en kan je snel weer rijden. Ik ben net terug van een rondje van +/- 120 km, zo lekker.. _/-\o_

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:45:

Niets leuker dan met motor op een camping trip gaan - mits het niet regent ;-).

Qua bagage: je hebt tegenwoordig ook veel duffelbags die je als rugzak kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Requiem19 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:58:
[...]

Qua bagage: je hebt tegenwoordig ook veel duffelbags die je als rugzak kunt gebruiken.
Ik heb al een hele grote trekking rugzak, met zo'n frame erin. Niet speciaal voor op de motor ofzo, maar ik ga mooi geen nieuwe kopen, het moet hier maar mee :P. Zit waterzak en alles in. Mijn tent en slaapmat/zak passen er in de lengte in, en verder heb ik niet schokkend veel nodig. Een studieboek, e-reader en powerbankje, dat wel :9.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Requiem19 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:58:
[...]

Lekker kreupel in een kleine rottent, vaak voorzien van het nodige vliegende ongedierte, op een matje wat amper de stenen maskeert die op het grasveldje liggen, kreupel door het optrekkend vocht en de kou van de nacht, lekker klamme en muffe kleding en bagage na zo een nacht, en dan nog 3 tientjes in het naseizoen betalen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:26:
[...]
Hier ben ik :*
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor @Joopieboy , hoewel ik geen flauw idee heb of het wel zijn type is :P

[afbeelding]
Roestige daken...

_O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Uit de buurt van Spijkenisse blijven als het net begint te regenen na een lange tijd van droogte. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar moet je sowieso niet teveel willen komen :Y Pernis ... :X

Alhoewel Rotterdam best wel leuke plekken heeft, beter dan Amsterdam!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

You can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get any sleep with a redhead :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:42:
[...]

Lekker kreupel in een kleine rottent, vaak voorzien van het nodige vliegende ongedierte, op een matje wat amper de stenen maskeert die op het grasveldje liggen, kreupel door het optrekkend vocht en de kou van de nacht, lekker klamme en muffe kleding en bagage na zo een nacht, en dan nog 3 tientjes in het naseizoen betalen. :+
Die tent maak je natuurlijk zo groot als je zelf wilt :P ik heb nu nog een tent maar overweeg een tarp (al zal ik daar vooral in het buitenland wat aan hebben). Matje maskeert de kou niet, dat doet het reflectics matje eronder wel voor je. Vocht is er niet, matje is dik genoeg om comfortabel te liggen, en wild danwel paalkamperen is nog gratis ook :*.

Niet dat ik kamperen gelijk wil trekken met in een gewoon bed slapen, maar het hoeft zeker niet zo spartaans en "back breaking" te zijn als sommige mensen wel denken. En het past allemaal in een rugzak.

Voordeel: Je word 's morgens wakker met vogels en een prachtig uitzicht, je bent lichtgewicht en kunt bijna overal komen én overnachten, je betaalt er vaak niks voor en mijn persoonlijke overweging: een paar dagen (of langer) leven met bijna geen spullen om je heen is heel nuttig om je hoofd leeg te maken.

Eigenlijk precies de reden waarom veel mensen motorrijden dus: terug naar de essentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Motorrijden, terug naar de essentie? Mwow ding van mij is redelijk puur en onbegrensd, maar het is vooral de vrijheid en het gevoel. :Y

En tsja, ieder zijn mening over kamperen, je kan het tegenwoordig wel verbeteren met moderne spullen maar het blijft klote en behelpen, zeker in het Nederlandse klimaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:47:
Motorrijden, terug naar de essentie? Mwow ding van mij is redelijk puur en onbegrensd, maar het is vooral de vrijheid en het gevoel. :Y
Dan hebben we het toch over hetzelfde? Een auto brengt je ook waar je moet zijn, geeft net zo veel vrijheid, maar je mist het gevoel dat bij een auto toch niet hetzelfde is. De auto is droog, comfortabel en stil, maar toch verkies je wind in je donder, lawaai om je heen en asfalt dat op centimeters van je voeten langs raast.
En tsja, ieder zijn mening over kamperen, je kan het tegenwoordig wel verbeteren met moderne spullen maar het blijft klote en behelpen, zeker in het Nederlandse klimaat.
Kamperen is voor mij (en velen met mij) prettig omdat het voor een korte tijd het leven terugbrengt naar the bare necessities: eten, slapen en warm blijven. Dat voelt voor velen als een beproeving maar ik vind het heel bevredigend. Dit combineren met motorrijden is gewoon de ultieme belevenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Zo voel ik 't ook wel, niet dat ik 't vaak doe wegens gebrek aan buy-in van het gezin ;) tent+vuur+boek=genieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gelukkig leven we in 2018, hebben we een fatsoenlijke kamer met verwarming, een douche, een tv en dat doet luxe. :Y)

Nee ik vind het soms wel mooi om te zien maar ik heb er met dank aan vroeger echt niet veel mee. Ik vind het eerder armoede dan echt ontspannen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m''n eigen motor weer opgehaald, grijns van oor tot oor, zithouding is misschien minder comfy maar man man man, verder is het een heerlijk uitgekiende machine :9 Enige jammere is dat de boeren weer bezig zijn, dijken waren op meerdere plekken een bende met modder :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:42:
[...]

Haha, iedereen z'n eigen mening natuurlijk. Maar dit klinkt een beetje zoals m'n moeder over motorrijden denkt: 'veel te gevaarlijk, hartstikke koud en je regent continu nat' - wat is daar nu de lol van?

Motorrijden is voor mij vrijheid. Vrijheid hoe makkelijk de motor beweegt, onbelemmerd om je heen kijken ipv vanuit een stalen gevangenis, vrijheid om af en toe een beetje onverantwoordelijk gek te doen en vrijheid om te gaan naar plekken waar bijna niemand anders heen kan.

Met zo'n tentje vergroot je die vrijheid (zeker buiten Nederland). Als onze motoren gefixt zijn gaan we straks bijvoorbeeld naar Tadzjikistan, waar je onder andere de Bartang vallei hebt. Dat is 400 kilometer van 'paadjes' door de bergen zonder hotels, benzinestationnetjes, winkels etc. Vooraf voor 2 a 3 dagen eten mee en dan volledige vrijheid waar in de bergen je daar je tentje op zet. Samen met je vriendin aan flaconnetje whiskey lurken voor je tentje en geen enkele andere toerist te zien. Dat vind ik toch wel echt een mooi verlengstuk van de vrijheid van het motorrijden.

Zou ik ook kamperen in NL? Nah, ik heb in NL nog niet echt coole plekken gezien. Maar zodra je naar Ardennen, Eifel of nog beter de Alpen gaat wordt het wel heel cool.

P.s., de manier waarop jij over kamperen denkt is mijns inziens wat ouderwets, met goede gear is het uitstekend te doen :).

Kampeerplekje in Letland, 30 minuutjes buiten Riga. Wij waren de enigen op random veldje:
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/06/Salaspils-1612x2150.jpg

p.s. 2, je hebt tegenwoordige ook tentjes die je motor droog houden _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://advmoto-assets-advmoto.netdna-ssl.com/images/ARTICLES/Gear/Lonerider/Mototent/gallery/gallery1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vrijdag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:35:
[...]

You can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get any sleep with a redhead :9
Vroeger nog een samengewoont met een redhead, maar toen die alleen nog maar wilde slapen heb ik haar de deur gewezen. 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:59:
Gelukkig leven we in 2018, hebben we een fatsoenlijke kamer met verwarming, een douche, een tv en dat doet luxe. :Y)

Nee ik vind het soms wel mooi om te zien maar ik heb er met dank aan vroeger echt niet veel mee. Ik vind het eerder armoede dan echt ontspannen. :+
Ik wou net voorstellen dat we volgend jaar gaan wildkamperen i.p.v. een hotel tijdens de Tweakers rit ..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat mag, dan zoek ik wel een hotel in de buurt op. :P

Maar idd @Requiem19, mijn ervaring met c(r)amperen is echt al wat jaren geleden dus daar kan echt wel wat verschil inzitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had beloofd dat ik hier nog een review zou plaatsen over de "Rugzak Course Slipstream Waterbestendig".

Ik had hem al een keer (leeg) meegenomen met mijn rit met DrivinUCrazy. Daar voelde ik hem niet zitten maar ik voelde hem wel zitten met de achterkant van mijn helm, als ik naar boven keek (verkeerslichten).
Thuis de banden wat versteld en dat probleem was opgelost.

Afgelopen week heb ik hem een week gebruikt voor mijn dagelijkse dingen, naar mijn werk, winkel en naar het sporten.
De sluiting voor het bandje bij je buik zit te ver links, hij zit bij je linkerzij. Ik kan hem alleen vastklikken met mijn linkerhand en ik ben echt niet dik (~80kg, 1.80m).
Naar mijn werk gaat goed. Mijn Macbook past erin en mijn lunch. De klittenband die mijn macbook tegen moet houden begint nu al los te rafelen. Mijn lunch zwerft wat in het andere ruimte. Extra vakken zou voor mijn werk prettig zijn. Dan kan ik ook wat mappen meenemen. Pluspunt, seze week heeft het redelijk geregend en mij Macbook is droog gebleven.

Winkel, dat gaat redelijk goed. Het is een soort harde boodschappentas. Met goed inladen past er veel in ;)

Voor sporten vind ik hem niet fijn. Mijn sportspullen (klimgordel, kleding en schoenen) en douchespullen passen er net in. Hij zat toen misschien ietsje te vol.
Bij het openen trok ik de naad wat los bij de sluiting in de zijkant.

TLDR: het kost geen drol en voor enkele ritjes waar je wel niet te veel mee wilt nemen is het goed genoeg. Maar als je het vaker wilt gebruiken dan zal ik je het afraden om het te kopen.

/me streamnl zoekt nu ook verder...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 20:15
Ik heb een vreemd probleempje; motor is in idle soms flink aan het fluctueren van toerental en komt soms zo laag dat hij afslaat. Lijkt me dus een ECU probleem? @caesar1000 heb jij ervaring mee toevallig? (Duke 125 uit 2011)

EDIT: 102 octaan zit erin

[ Voor 6% gewijzigd door Woask op 08-09-2018 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
R0y. schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:38:

[...]

Ik wou net voorstellen dat we volgend jaar gaan wildkamperen i.p.v. een hotel tijdens de Tweakers rit ..
-1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Woask schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:32:
Ik heb een vreemd probleempje; motor is in idle soms flink aan het fluctueren van toerental en komt soms zo laag dat hij afslaat. Lijkt me dus een ECU probleem? @caesar1000 heb jij ervaring mee toevallig? (Duke 125 uit 2011)

EDIT: 102 octaan zit erin
ooit eens gehoord van een probleem met de gaskleppen welke wel eens smerig worden waardoor sommigen spontaan afslaan bij geen gas/gas los

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:38:
[...]

Moeten we wel naar een land rijden waar dat mag, i.e. Zweden of Schotland :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

streamnl schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:36:
Ik had beloofd dat ik hier nog een review zou plaatsen over de "Rugzak Course Slipstream Waterbestendig".

Ik had hem al een keer (leeg) meegenomen met mijn rit met DrivinUCrazy. Daar voelde ik hem niet zitten maar ik voelde hem wel zitten met de achterkant van mijn helm, als ik naar boven keek (verkeerslichten).
Thuis de banden wat versteld en dat probleem was opgelost.

Afgelopen week heb ik hem een week gebruikt voor mijn dagelijkse dingen, naar mijn werk, winkel en naar het sporten.
De sluiting voor het bandje bij je buik zit te ver links, hij zit bij je linkerzij. Ik kan hem alleen vastklikken met mijn linkerhand en ik ben echt niet dik (~80kg, 1.80m).
Naar mijn werk gaat goed. Mijn Macbook past erin en mijn lunch. De klittenband die mijn macbook tegen moet houden begint nu al los te rafelen. Mijn lunch zwerft wat in het andere ruimte. Extra vakken zou voor mijn werk prettig zijn. Dan kan ik ook wat mappen meenemen. Pluspunt, seze week heeft het redelijk geregend en mij Macbook is droog gebleven.

Winkel, dat gaat redelijk goed. Het is een soort harde boodschappentas. Met goed inladen past er veel in ;)

Voor sporten vind ik hem niet fijn. Mijn sportspullen (klimgordel, kleding en schoenen) en douchespullen passen er net in. Hij zat toen misschien ietsje te vol.
Bij het openen trok ik de naad wat los bij de sluiting in de zijkant.

TLDR: het kost geen drol en voor enkele ritjes waar je wel niet te veel mee wilt nemen is het goed genoeg. Maar als je het vaker wilt gebruiken dan zal ik je het afraden om het te kopen.

/me streamnl zoekt nu ook verder...
Ik heb m ook gebruikt, half jaartje oid. Heb er 2 gehad, bij allebei ging de rits kapot. Als je een goede hardshell tas wil is de Ogio No Drag een goede. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:16:
[...]

Moeten we wel naar een land rijden waar dat mag, i.e. Zweden of Schotland :7.
Ik dacht dat dat in Frankrijk ook mocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:25:
Ik heb m ook gebruikt, half jaartje oid. Heb er 2 gehad, bij allebei ging de rits kapot. Als je een goede hardshell tas wil is de Ogio No Drag een goede. :Y
Bedankt voor je tip maar ik hoef niet per ce een hardshell.
Ik had deze gekozen voor twee redenen. 1 om te testen of ik een rugzak vervelend vind (nee dus) en 2 om de prijs.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brrrr. Cramperen. Na een dagje sturen door de bergen plof ik liever in een lekker warm bad en ga in het restaurant de lokale vleeschgerechten af. Lekker in een bed en dan de volgende dag fris weer verder. Scheelt ook het meezeulen van allerlei kampeercrap. Nee, aan mij echt niet besteed.

Lange reizen met rugtas zou ik niet aanraden, dat zit na 300km echt niet lekker meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom heb ik nu ook een zadeltas, zeker op een SS gaat dat aardig lopen trekken en op de schouders drukken, hoe duur en hoe goed die ook is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 17:37
Koffers jongens, koffers. Gewoon op een motor die geen last heeft van wat extra bagage, sterker nog, die dan zelfs wat strakker op de weg ligt. Ik vind ze geweldig!

Bij terugkomst van de Moezel nog twee flesjes wijn meegenomen... Ik had de plek er tóch voor!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:16

steveman

Comfortabel ten onder

Motor op de aanhanger -> ontladen nabij bochten, scheelt ook vierkante banden :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:48:
Daarom heb ik nu ook een zadeltas, zeker op een SS gaat dat aardig lopen trekken en op de schouders drukken, hoe duur en hoe goed die ook is.
Met mijn rugzak gelukkig nauwelijks last van :)
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:
Koffers jongens, koffers. Gewoon op een motor die geen last heeft van wat extra bagage, sterker nog, die dan zelfs wat strakker op de weg ligt. Ik vind ze geweldig!
Vandaag dus maar een BMW R 1200 RT gekocht, de leenslet van de dealer :Y krijgt dus ook grote beurt en technische controle voor aflevering en paar maandjes garantie. Mét zijkoffers :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 20:15
Woask schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:15:
Gister helaas gestrand met de Duke
Woask schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:32:
Ik heb een vreemd probleempje; motor is in idle soms flink aan het fluctueren van toerental en komt soms zo laag dat hij afslaat.
Had het throttle body eruit gehaald en schoongemaakt, bij het terugmonteren en het inpluggen van de stekkertjes bleef er een leeg stekkertje over, dat stekkertje zat dus met een tie-wrap vast aan het frame, en had dus nooit ingeplugd kunnen zijn. Ik ben bij het monteren van m'n blok dus een stekkertje vergeten in te pluggen. 8)7 Mysterie opgelost dus. Motor loopt nu heel mooi stabiel stationair, geen schommelingen in toerental meer. Blunder van het jaar maar dit vergeet ik nooit meer. :9

Edit: Thanks @Streepje voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Vandaag wezen kijken en passen voor een nieuwe helm. Oude was toch al meer dan 10 jaar oud, en dan is een verse wel weer aangeraden. Helaas hadden ze niet wat ik zocht, maar 2 dingen zijn me duidelijk:

- Wat zijn er enorm veel lelijke helmen (zowel qua graphics als vorm)

- Ik heb een Shoei-hoofd (helmen zitten als gegoten)

Normaal vind ik het niet netjes om in een winkel te passen en online te bestellen, maar aangezien ze niet de juiste kleur/maat hadden en belabberd (ongeïnteresseerd) hielpen toch maar ff online zoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:58:
[...]

Ik dacht dat dat in Frankrijk ook mocht
Mogen... volgens de wet is het verboden, tenzij je toestemming van de eigenaar hebt (beetje lastig achterhalen in de natuur) of minimaal een uur lopen van de openbare weg bent.

Then again, een uur wandelen is 10 minuten flink gasgeven met de motor natuurlijk :+.
Señor Sjon schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:30:
Brrrr. Cramperen. Na een dagje sturen door de bergen plof ik liever in een lekker warm bad en ga in het restaurant de lokale vleeschgerechten af. Lekker in een bed en dan de volgende dag fris weer verder. Scheelt ook het meezeulen van allerlei kampeercrap. Nee, aan mij echt niet besteed.

Lange reizen met rugtas zou ik niet aanraden, dat zit na 300km echt niet lekker meer.
Succes met het vinden van een hotelkamer in de meer avontuurlijke delen van de wereld :P.
Ik vind het een geweldig idee om met een tas met spullen zo de vrije natuur in te kunnen trekken voor een paar dagen vakantie, zonder iets te hoeven boeken en als het even kan ook zonder directe buren of andere mensen om me heen.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:

Bij terugkomst van de Moezel nog twee flesjes wijn meegenomen... Ik had de plek er tóch voor!
Dat :Y. Ik heb soms flink wat bagage op de Alp vervoerd en alhoewel ik de grenzen toen niet opzocht leek het rijgedrag er niet echt onder te lijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Requiem19 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 05:49:
[...]

Haha, iedereen z'n eigen mening natuurlijk. Maar dit klinkt een beetje zoals m'n moeder over motorrijden denkt: 'veel te gevaarlijk, hartstikke koud en je regent continu nat' - wat is daar nu de lol van?

Motorrijden is voor mij vrijheid. Vrijheid hoe makkelijk de motor beweegt, onbelemmerd om je heen kijken ipv vanuit een stalen gevangenis, vrijheid om af en toe een beetje onverantwoordelijk gek te doen en vrijheid om te gaan naar plekken waar bijna niemand anders heen kan.

Met zo'n tentje vergroot je die vrijheid (zeker buiten Nederland). Als onze motoren gefixt zijn gaan we straks bijvoorbeeld naar Tadzjikistan, waar je onder andere de Bartang vallei hebt. Dat is 400 kilometer van 'paadjes' door de bergen zonder hotels, benzinestationnetjes, winkels etc. Vooraf voor 2 a 3 dagen eten mee en dan volledige vrijheid waar in de bergen je daar je tentje op zet. Samen met je vriendin aan flaconnetje whiskey lurken voor je tentje en geen enkele andere toerist te zien. Dat vind ik toch wel echt een mooi verlengstuk van de vrijheid van het motorrijden.

Zou ik ook kamperen in NL? Nah, ik heb in NL nog niet echt coole plekken gezien. Maar zodra je naar Ardennen, Eifel of nog beter de Alpen gaat wordt het wel heel cool.

P.s., de manier waarop jij over kamperen denkt is mijns inziens wat ouderwets, met goede gear is het uitstekend te doen :).

Kampeerplekje in Letland, 30 minuutjes buiten Riga. Wij waren de enigen op random veldje:
[afbeelding]

p.s. 2, je hebt tegenwoordige ook tentjes die je motor droog houden _/-\o_
[afbeelding]
Goed verwoord, voor mij samenvattend is het het verschil tussen:

Mostar

En:

Theth camping

@HTT-Thalan als ik je één tip mag geven, investeer in een goede slaapmat. Ik lig inmiddels al dikke twee weken op een exped en dat bevalt me beter dan de enkele hotelovernachting (noodweer in Italië) die er tussen zat. Kan je meteen een apart isolatiematje thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44

Iemand dit soort dingen al meegemaakt in nederland ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Darkvisje schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:49:
[video]
Zulke dingen vallen hier in NL gelukkig heel erg mee tegenover de UK. Die gasten zijn daar echt een plaag en veel wordt er niet aan gedaan. Kijk de video's van HandMuffWarrior maar eens.

Edit: Dit is waar ze zich normaal mee bezig houden: YouTube: 6 de diciembre de 2016

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 08-09-2018 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52
Deze avond weer een motorrijles gehad en deze is helemaal besteed aan het leren en oefenen van de halve draai.
Dat ging op het laatst best aardig, al moet ik op de motor wel op m'n houding letten (rechtop, gestrekte armen) en tegenleunen in plaats van meeleunen.
Ik heb mij weer prima vermaakt 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jay-P schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:29:
@HTT-Thalan als ik je één tip mag geven, investeer in een goede slaapmat. Ik lig inmiddels al dikke twee weken op een exped en dat bevalt me beter dan de enkele hotelovernachting (noodweer in Italië) die er tussen zat. Kan je meteen een apart isolatiematje thuis laten.
Wie zegt er dat ik die niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:10:
[...]

Wie zegt er dat ik die niet heb?
Ik niet :p. Maar van alle zooi die ik mee heb is mijn slaapmat, en ik moest toch wel even slikken toen ik zag wat die krengen kosten, mijn meest waardevolle bezit. Is vaak gewoon een ondergeschoven kindje terwijl het even zo niet meer doet isoleren dan een goede slaapzak. Al is een betere slaapzak het eerste wat ik aanschaf de volgende trip. De zak die ik nu heb is waardeloos zodra de temperatuur onder de 10° zakt. Maar wat heb je dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Franklin82 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:07:
Deze avond weer een motorrijles gehad en deze is helemaal besteed aan het leren en oefenen van de halve draai.
Dat ging op het laatst best aardig, al moet ik op de motor wel op m'n houding letten (rechtop, gestrekte armen) en tegenleunen in plaats van meeleunen.
Ik heb mij weer prima vermaakt 8).
Wat is de techniek voor de halve draai die je bij de rijschool aangeleerd krijgt, als ik vragen mag? Volledig gekoppeld eerste versnelling gecombineerd met de achterrem of toch met een slippende koppeling (inclusief achterrem)? Zal waarschijnlijk vooral van de motor afhangen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jay-P schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:21:
[...]

Ik niet :p. Maar van alle zooi die ik mee heb is mijn slaapmat, en ik moest toch wel even slikken toen ik zag wat die krengen kosten, mijn meest waardevolle bezit. Is vaak gewoon een ondergeschoven kindje terwijl het even zo niet meer doet isoleren dan een goede slaapzak. Al is een betere slaapzak het eerste wat ik aanschaf de volgende trip. De zak die ik nu heb is waardeloos zodra de temperatuur onder de 10° zakt. Maar wat heb je dan als ik vragen mag?
Ik heb een Easycamp Alaska slaapzak, al zeker 10 jaar oud en met dit soort frisse nachten heb ik het nog steeds niet koud. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jay-P schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:21:
[...]

2 van die highly compressable slaapzakken, eentje tot +15 graden en eentje tot +5 graden. Waren in de uitverkoop toen de Xenos wegging, gek genoeg. 20 en 15 euro voor betaald. Had een landmacht zak tot min 10 maar die heb ik weggedaan omwille van gewicht en grootte.

2 matjes, self inflatable, maar je kunt ze bijblazen. Eentje is 5cm dik en de andere 7.5.

Daar weer onder een reflectics matje als het koud is.

Tentje is een twintig euro arpenaz van de decathlon die zijn werk erg goed doet.

Allemaal een beetje budget, maar geen graaibakspul en ik lig er lekker op.

Als ik nog een keer in Zweden ben bouw ik gewoon een veldbed van hout, mos en en sparretakken :9.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-09-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 21:14
1000Motormuis schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:23:
[...]

Wat is de techniek voor de halve draai die je bij de rijschool aangeleerd krijgt, als ik vragen mag? Volledig gekoppeld eerste versnelling gecombineerd met de achterrem of toch met een slippende koppeling (inclusief achterrem)? Zal waarschijnlijk vooral van de motor afhangen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb nu 2 maanden mijn rijbewijs, daar was de halve draai inderdaad eerste versnelling gecombineerd met achterrem, koppeling doe je niets mee. Snelheid moest ongeveer 10 - 15km p/u zijn.

Ik reed op een Yamaha XJ6 tijdens de rijlessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Destruction schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:44:
[...]

Als je ermee bezig gaat mag je mij er evt. wel bij in zetten.

foto
Yamaha XJ900S Diversion, 1995. Overijssel.
Done... En je bent momenteel (nog) even de enige met een cklicable name :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52
1000Motormuis schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:23:
[...]

De techniek die ik aangeleerd krijg is volledig gekoppeld in de 1e versnelling, waar nodig met een beetje achterrem. Mijn lesmotor is een Honda CB 650 F.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcidBurn
Inmiddels 2 jaar mijn motor rijbewijs, maar ook bij ons was de halve draai: gas geven in de eerste versnelling, rond de 2000 toeren houden en bijremmen met de achterrem. koppeling niet aanraken.

langzame slalom deed ik eerst verkeerd: puur op slippende koppeling. toen instructeur dat merkte kreeg ik op mijn flikker dat ik de motor trekkend moest houden. (had destijds geen idee wat met "trekkend" bedoeld werd, is me daarna heel snel uitgelegd ;) )
lesmotor was in mijn geval eerst een cb500 en later een 600 met abs.

[ Voor 7% gewijzigd door AcidBurn op 09-09-2018 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:18:
[...]

Mogen... volgens de wet is het verboden, tenzij je toestemming van de eigenaar hebt (beetje lastig achterhalen in de natuur) of minimaal een uur lopen van de openbare weg bent.

Then again, een uur wandelen is 10 minuten flink gasgeven met de motor natuurlijk :+.

[...]

Succes met het vinden van een hotelkamer in de meer avontuurlijke delen van de wereld :P.
Ik vind het een geweldig idee om met een tas met spullen zo de vrije natuur in te kunnen trekken voor een paar dagen vakantie, zonder iets te hoeven boeken en als het even kan ook zonder directe buren of andere mensen om me heen.

[...]

Dat :Y. Ik heb soms flink wat bagage op de Alp vervoerd en alhoewel ik de grenzen toen niet opzocht leek het rijgedrag er niet echt onder te lijden.
Avontuurlijk? Aan mij niet besteed. Bij voorkeur strak asfalt in een westers land niet zijnde Frankrijk. ;) Met een actieradius op binnenwegen van 250-300km per dag kom je met wat slim plannen altijd wel een prima etablissement tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
ik ben er ook niet vies van om af en toe van de begaande paden af te wijken. Zou ook best eens off-road rijden willen proberen. Kamperen is me ook niet vreemd, heb genoeg ervaring met grote muziekfestivals.

Het idee is bij ons al weleens geopperd om daadwerkelijk met een paar vrienden een reis naar (bijvoorbeeld) Ierland te ondernemen op de motor danwel brommer. Gewoon een weekje of 2 relaxed onderweg zijn, kampeer meuk mee of ter plekke hotel regelen, afhankelijk van wat beter uitkomt.

We hebben dat vorig jaar ook al gedaan met The CarbageRun Brommer Editie naar Bratislava, maar dat bleek achteraf iets te strak qua planning vonden meerdere teamleden. Wel gehaald, maar je hebt eigenlijk geen tijd om leuk rond te kijken. Dus een volgende keer op eigen initiatief en een iets andere samenstelling van team ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik wil in 2019 best wel een adventure off road rit met bbq en kampeeroptie organiseren ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
Ik niet, maar hij heeft het al eerder meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
Het gaat met dat soort vakanties natuurlijk ook om meer dan alleen hard bochtjes draaien op perfect asfalt. Daar ben je na een tijdje ook wel klaar mee. Maar juist af en toe op klote wegen komen, je motor praktisch naast die toeristische attractie kunnen zetten, je nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en kijken of je dat rare kasteeltje op de heuvel toch kan bereiken via dat geitenpaadje, je motor om laten flikkeren midden op een druk pleintje en geen fuck geven (ok klein ego deukje). Of simpelweg de like minded mensen en types die je ontmoet en hun verhalen. Want laten we wel wezen, over het algemeen is hotel/kampeerauto/bb volk nogal autistisch aangelegd, veel bijzondere ontmoetingen in hotels heb ik iig niet gehad, terwijl ik de laatste paar weken toch aardig wat bijzonder volk heb gesproken. Van full blown Harley rijders met vestje tot de op leeftijd zijnde koppels op volledige getouratechde BMW GS fietsen.

@Requiem19 count me in, ik heb eventueel nog een adresje in noord-frankrijk rond Verdun met leuke en uitdagende routes, wat binnen slaapplekken en genoeg ruimte voor wat tentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Requiem19 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:34:
Ik wil in 2019 best wel een adventure off road rit met bbq en kampeeroptie organiseren ;-).
Ik heb zojuist mijn kit uitgebreid met een gamel bekertje met bijpassende waterfles en een US MRE pakket voor de volgende overnachting. Schrijf mij maar op :7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik sla motorkramperen over. Hoewel het me erg gaaf lijkt om gewoon een beetje rond te dwalen zie ik vooral praktische problemen.

En als ik wil afzien ga ik wel op zaterdag middag met mijn zoontje naar de overdekte speeltuin :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:11:
Ik sla motorkramperen over. Hoewel het me erg gaaf lijkt om gewoon een beetje rond te dwalen zie ik vooral praktische problemen.

En als ik wil afzien ga ik wel op zaterdag middag met mijn zoontje naar de overdekte speeltuin :')
Vergeet je dan niet om je oordoppen mee te nemen? Ik was laatst met m'n neefjes en nichtje in zo'n gelegenheid vanwege een verjaardagsfeestje van één van die kids maar.... Ik geloof nooit dat wij "vroeger" zoveel herrie konden maken en elkaar daarbij überhaupt dan ook nog enigszins begrepen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Vrijdag schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:11:
Een verzamelplaats voor single moms... Not that bad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:15:
[...]

Vergeet je dan niet om je oordoppen mee te nemen? Ik was laatst met m'n neefjes en nichtje in zo'n gelegenheid vanwege een verjaardagsfeestje van één van die kids maar.... Ik geloof nooit dat wij "vroeger" zoveel herrie konden maken en elkaar daarbij überhaupt dan ook nog enigszins begrepen :o
Oordoppen in, motorhelm op :P
TheBrut3 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:20:
[...]

Een verzamelplaats voor single moms... Not that bad :+
Ja, dat is dan ook wel meteen het enige voordeel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 16:17

Winkiller

De Mopperpot

[video]
Als die eikol naast mij zoveel herrie produceert en ik zou daarvan schrikken zou ik ook mijn middelvinger opsteken. Die pislxl op een prutmotor moet zich doodschamen met zijn tyfus herrie, niet normaal meer. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
zou je ook rondrijden zonder kenteken, met een mattie achterop met volledig zwart vizier om motoren te jatten in Londen? want dat is wat ze doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 16:17

Winkiller

De Mopperpot

Maegrim schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:44:
zou je ook rondrijden zonder kenteken, met een mattie achterop met volledig zwart vizier om motoren te jatten in Londen? want dat is wat ze doen
Nee dat is NIET wat ze doen in dit filmpje ;)
Hier word een middelvinger opgestoken en een klap uitgedeeld om vervolgens de pleitmars te nemen.
En om je vraag te beantwoorden, Nee ik zou niet bewust zonder kentekenplaat gaan rijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:44:
Ik zie 't dadelijk nog wel zover komen dat er, net als dat dat nu bij auto's al gaat gebeuren, een verzekerings module komt waarbij je je voertuig niet meer tegen diefstal kunt verzekeren tenzij 't voertuig ,voor de meeste mensen, aan de meest onmogelijk technische (lees: Dure) eisen gaat voldoen.

Mijn auto heeft bijvoorbeeld een Keyless-Entry / Keyless-Go systeem en daarvan heb ik laatst al weer een keer bij de verzekeraar mogen aantonen dat 't systeem zó werkt dat de sleutel ten alle tijden in de buurt moet blijven van de auto én dat de auto een anti-carjack systeem heeft. Als de sleutel niet meer reageert op een RFID check van de ECU dan wordt 'ie netjes uit gezet op 't moment dat er zachter dan 5Km/h gereden wordt.....

M'n motorfiets heeft nú verplicht een SCM/KIWA gekeurd alarm om onder die ART sloten eis uit te kunnen komen maar daar zal ook wel zo'n grapje bij gaan komen als de verzekeraars d'r zin gaan krijgen. Keyless-Go op motoren begint ook al steeds meer "mainstream" te worden inmiddels (heb ik nog niet, overigens).

Pagina: 1 ... 61 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.