Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.166 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

charrel

Cortisol4life..

Requiem19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 04:18:
[...]

Ik denk dat je de Enduro gewichten wat omlaag moet gooien. Die 250 Cc Enduro’s wegen rond de 130kg. Ik denk boven 140/145 kg dat het geen lichte enduro meer is. Boven de 170/175 heb je geen enduro’s meer?

Zijn er all roads rond de 185kg? Lichtste wat er nu is, zit denk ik zo rond de 200? (Bijz XTZ660 Tenere met 206kg)

Zware allroad imo vanaf 225kg. Praktisch ale allroads zijn 230+.
Boven de 175 kilo: KTM 950 super enduro, BMW HP2 enduro. Maar die worden wel exotisch en bijna te duur om nog te laten vallen ;)

Die honda 250L weegt 146 kilo, daar heb je ook een 690 enduro voor met dat gewicht. Drz400 zit rond de 135.
Wil je licht, koop een 2takt, ktm 300exc is rond de 110kilo met alles erin.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 06-09-2018 07:10 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maegrim schreef op donderdag 6 september 2018 @ 03:33:
[...]

Thanks voor de info, ik doe binnenkort een testrit op een S1000R demo maar voor op straat is het wel overkill ja
Als je m niet perse laag in de toeren wil houden wordt dat gewoon genieten :Y enjoy!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:56
Vanochtend was ik in een keer goed wakker. :X
Het was nog donker en nat toen ik de A28 opdraaide en ineens voel ik het voorwiel weg glijden. Gelukkig kon ik overeind blijven.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nu ik hier toch in Almaty zit te wachten mooi moment om even wat plaatjes te posten. Alle foto's geschoten met iPhone X met Sandmarc lens. (1 foto met GoPro :)).

Turkije
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/07/IMG_0714.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/07/IMG_0248.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/07/IMG_0496.jpg

Georgië
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/07/IMG_0762-1612x906.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/07/IMG_0786-1612x905.jpg

Nieuwe Hyperpro rear shock
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/08/IMG_1190-e1533313777230-1612x1536.jpg

Kazakhstan
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_1897-1612x906.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2056-1116x1986.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2040-1612x1612.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2126-1612x906.jpg

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:15
Ghostrider schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:41:
Eerst afgelopen zondag OTR Steenwijk gereden, mul zand... 2e ronde was erg zwaar. Zeer diepe knippen

[afbeelding]

Onderweg een telefoon gevonden, welke van mijn maatje bleek te zijn :+

[video]

Vervolgens maandag even op het politie circuit gereden. 2e keer dit jaar, vering achter even wat bijgesteld, lekker gestuurd. Onverwachts lekker weer, lekker gereden.

Banden was voor een nieuwe Supercorsa SP en achter een Rosso 3. De rosso 3 is gewoon een top band, maar gaat niet veel langer mee dan de SuperCorsa S. Lekker strepen trekken :P
Mooie fiets die KTM, welk model is het?
charrel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:04:
[...]

Boven de 175 kilo: KTM 950 super enduro, BMW HP2 enduro. Maar die worden wel exotisch en bijna te duur om nog te laten vallen ;)

Die honda 250L weegt 146 kilo, daar heb je ook een 690 enduro voor met dat gewicht. Drz400 zit rond de 135.
Wil je licht, koop een 2takt, ktm 300exc is rond de 110kilo met alles erin.
Zoveel lichter is de 2 TAKT 300 EXC niet hoor. De 300 TPI weegt: 103 KG, een EXC500 weegt 106.5 KG. Die 3,5 KG rijd je er aan zand ook wel op :P
Requiem19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:39:
Nu ik hier toch in Almaty zit te wachten mooi moment om even wat plaatjes te posten. Alle foto's geschoten met iPhone X met Sandmarc lens. (1 foto met GoPro :)).

Turkije
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Georgië
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kazakhstan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jaloers! Heb het allemaal even gemist met het begin. Maar hoe ben je gestart? Alles verkocht en nu gaan reizen of werk je onderweg oid?

[ Voor 35% gewijzigd door Thoit op 06-09-2018 08:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Thoit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:40:
[...]

Jaloers! Heb het allemaal even gemist met het begin. Maar hoe ben je gestart? Alles verkocht en nu gaan reizen of werk je onderweg oid?
Heel hard werken en veel sparen. Mijn vriendin heeft onbetaald verlof geregeld tot en met 31 december en ik heb mijn baan bij Big 4 kantoor opgezegd omdat ik even geen verplichtingen wil.

Einddoel is Nepal. Nu dus in Kazakhstan. Hierna Kyrgizië, Tadzjikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Pakistan en dan via India naar Nepal. Maar doordat we paar keer op onderdelen moesten wachten en een boot die een week vertraging had gaan we Nepal waarschijnlijk niet redden qua tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Requiem19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:39:

Turkije
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Georgië
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kazakhstan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gave foto's hoor!
En coole reis!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:50:
[...]

Heel hard werken en veel sparen. Mijn vriendin heeft onbetaald verlof geregeld tot en met 31 december en ik heb mijn baan bij Big 4 kantoor opgezegd omdat ik even geen verplichtingen wil.

Einddoel is Nepal. Nu dus in Kazakhstan. Hierna Kyrgizië, Tadzjikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Pakistan en dan via India naar Nepal. Maar doordat we paar keer op onderdelen moesten wachten en een boot die een week vertraging had gaan we Nepal waarschijnlijk niet redden qua tijd.
_/-\o_

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:05:
[...]

Ok dit is trouwens wel de eerste keer dat MrsT klaagt dat ie te groot is :+

Maar goed hier is de meerderheid met haar eens, dus maar eens kijken of een kleine beter past

Deze beter dames?
[afbeelding]
https://www.amazon.co.uk/...smid=A3F3MRLZKKJ6Y6&psc=1
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/adventuretimewithfinnandjake/images/e/e8/I_see_what_you_did_there.jpg/revision/latest?cb=20121221124338

Pas wel veel beter bij de motor denk ik. De andere zijn ten opzichte van de motor te groot. Zou je nou op een allroad fiets rijden dan zou het ok zijn, maar bij dit slokt het je halve fiets op. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:13:
Het was nog donker en nat toen ik de A28 opdraaide en ineens voel ik het voorwiel weg glijden. Gelukkig kon ik overeind blijven.
Leer mij dat eens :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48
Je kunt even contact opnemen met ene M. Marquez uit Spanje, die is expert is dat soort trucjes :+

@Requiem19 geweldig zo'n reis, veel plezier de komende maanden!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
Als je het een keer veilig wilt ervaren: slipcursus doen.

Afbeeldingslocatie: https://www.vvc-adventure.nl/uploads/vvc/arrangements/activiteit-0.54316500-1392713691.jpg

Kom je op zo een ding te zitten en leer je hoe dat voelt. Kan je alvast vertellen dat de eerste paar keer aardig naar aan zal voelen. :+

• Willem30
Het zal er wel uitgezien hebben als een balansoefening. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:25

steveman

Comfortabel ten onder

Willem30 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:13:
Vanwege flinke overstromingen was er wat zand op m'n favoriete locale rotonde terecht gekomen... Maar het leek net een opgedroogd stukje asfalt, dus ik mikte er juist op.

Aparte beleving om met twee wielen slidend de rotonde op te komen :o

Dat het een goede wekker is, ben ik wel met je eens ja :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

steveman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:16:
[...]

Vanwege flinke overstromingen was er wat zand op m'n favoriete locale rotonde terecht gekomen... Maar het leek net een opgedroogd stukje asfalt, dus ik mikte er juist op.

herkenbaar ook wel van dat soort situties gehad.. de instand adernaline boost maakt je wel ineens wakker ja..

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Was wel even trots op hoe ik handelde, niet opeens verkampen en wel m'n lijf de bocht in gooien :7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Thoit
Chakotay schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:05:
[...]
Je kunt even contact opnemen met ene M. Marquez uit Spanje, die is expert is dat soort trucjes :+
Hij zegt dat hij het kan omdat hij altijd op de limiet traint. Misschien moet je dat dan ook maar doen dan @SmurfLink

• Requiem19
  • Nu online
Een keertje off road rijden heeft mij het meeste geholpen. Dan gaat het glijden wat vertrouwder voelen.

Maar als ik nu op asffalt per ongeluk glijdt, vooral met voorwiel, doe ik het nog steeds in broek ^^.

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:38:
[...]

Hij zegt dat hij het kan omdat hij altijd op de limiet traint. Misschien moet je dat dan ook maar doen dan @SmurfLink
Ehhhh.... ik wil liever niet mezelf kapotrijden. :+

Ben idd wel van plan zo'n VRO cursus te gaan doen met onder andere slippen/nat wegdek etc erin. Lijkt me bijzonder nuttig. Maar niet voor er valdoppen op m'n fiets zitten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:40:
[...]

Een keertje off road rijden heeft mij het meeste geholpen. Dan gaat het glijden wat vertrouwder voelen.

Maar als ik nu op asffalt per ongeluk glijdt, vooral met voorwiel, doe ik het nog steeds in broek ^^.
Dat heb ik dus ook. Op zand is het glijden wel leuk en je hebt er op de weg wel iets aan, maar het is op de weg toch nog altijd schrikken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:53:
[...]

Ehhhh.... ik wil liever niet mezelf kapotrijden. :+

Ben idd wel van plan zo'n VRO cursus te gaan doen met onder andere slippen/nat wegdek etc erin. Lijkt me bijzonder nuttig. Maar niet voor er valdoppen op m'n fiets zitten. :9
Agh... Zelfs tijdens 't monteren van die dingen kan 't mis gaan. M'n 2012 R6 had ik tijdens 't monteren van de linker valdop op z'n linker zijkant liggen doordat ik de jiffy er onderuit tikte met m'n voet. Ding had ik nét daarvoor gloednieuw door de sneeuw van de dealer naar huis gereden dus er stonden al 10 hele kilometers op de ODO meter.... :'(

Lullige was dat m'n moeder toen bij me thuis aan't poetsen was en vroeg waarom ik dat deed.... "Ja Ma.... Zo kan ik er gemakkelijker bij 8)7 "

Maar: Fiets al thuis staan?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Willem30
steveman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:16:
[...]

Bij mij in de buurt zijn ze nu bezig om het mais van het land af te halen. De tractors rijden dan flink wat zand en modder de weg op. Van de week ook al mee gemaakt dat dat weinig grip geeft :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:58:
[...]

Agh... Zelfs tijdens 't monteren van die dingen kan 't mis gaan. M'n 2012 R6 had ik tijdens 't monteren van de linker valdop op z'n linker zijkant liggen doordat ik de jiffy er onderuit tikte met m'n voet. Ding had ik nét daarvoor gloednieuw door de sneeuw van de dealer naar huis gereden dus er stonden al 10 hele kilometers op de ODO meter.... :'(

Lullige was dat m'n moeder toen bij me thuis aan't poetsen was en vroeg waarom ik dat deed.... "Ja Ma.... Zo kan ik er gemakkelijker bij 8)7 "

Maar: Fiets al thuis staan?
D'oh, da's ook lullig. :p flink zuur dat je 'm idd netjes door de sneeuw krijgt en dan zo lullig omlegt.

Nog niet, het zou minstens een week duren dus ik hoop vandaag of morgen wat te horen. Kan 'm waarschijnlijk toch pas volgende week op gaan halen (ben lang weekend weg tm maandag) dus heeft geen haast. Heb wel echt zin in om te gaan rijden, maar merk wel dat er ergens toch angst zit dat die val aan mij lag en ik 'm weer ga neerleggen. Maarja, 1 manier om dat weg te werken: Het eruit rijden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Absoluut.

zet er maar meteen goed veel kilometers op, dan ben je het voorval zo vergeten.

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Willem30 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:26:
[...]

Bij mij in de buurt zijn ze nu bezig om het mais van het land af te halen. De tractors rijden dan flink wat zand en modder de weg op. Van de week ook al mee gemaakt dat dat weinig grip geeft :/
Hier ook, reed vanmorgen over een rotonde en daar was het ineens nogal zanderig. Ik weet niet hoe ik de rotonde rond kwam, maar ik zat nog en het ding reed nog. :)

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:29
Inmiddels lekker aan mijn CB aan het klussen, benzine vervangen, carburateurs open gemaakt. Had eigenlijk verwacht dat die vervuild zouden zijn, maar die waren al brandschoon.

Gister de ontsteking nagekeken, denk dat dat de boosdoener is. De aansluitingen waren behoorlijk gecorrodeerd en een van de bougiekabels was er beroerd aan toe. Gelijk maar nieuwe kabels besteld, hopelijk loopt hij van 't weekend :D

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Wat zeggen jullie, beste mensen, valt er doorgaans voor pak 'm beet 1500,- een betrouwbare "commuter" te kopen?

Iets dat het in Nederland alle vier de seizoenen weet vol te houden? Met uiteraard de nodige liefde, aandacht en onderhoud!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

1000Motormuis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:06:
Wat zeggen jullie, beste mensen, valt er doorgaans voor pak 'm beet 1500,- een betrouwbare "commuter" te kopen?

Iets dat het in Nederland alle vier de seizoenen weet vol te houden? Met uiteraard de nodige liefde, aandacht en onderhoud!
/me trapt eens af :)

Honda CB500
Kawasaki ER5
Suzuki GS500

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:31:
[...]

/me trapt eens af :)

Honda CB500
Kawasaki ER5
Suzuki GS500
Diversion 600/900
SmurfLink schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:26:
Maarja, 1 manier om dat weg te werken: Het eruit rijden. :9
En, het klinkt vreemd, maar niet bang zijn om te vallen en er ook gewoon vrede mee hebben dat het kan/gaat gebeuren. Mijn laatste 'val' video was erg populair bij een groep motorvrienden (en diens familie, vrienden, kennissen, buren), vooral vanwege leedvermaak natuurlijk, maar je ziet dat ik toch ik op mijn bek ging ook maar gewoon begon te lachen. Ik besefte me direct waar het mis ging en dat ik het gewoon verdiend had. Het helpt ook niet om boos te worden.

[ Voor 57% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-09-2018 11:37 ]

Verwijderd

noes schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:35:
[...]

Als je m niet perse laag in de toeren wil houden wordt dat gewoon genieten :Y enjoy!
Mja, maar zelfs dan, tweede versnelling iets van 7000 toeren bij 100kmh, dan begint 'ie net lekker in z'n powerband te komen. Dat betekent op een dijk of binnenweg dat je defacto in de eerste versnelling rond moet rijden om het blok lekker te gebruiken. Hoogtoerig, ala, kun je van houden of niet, maar dit is imho onpraktisch voor op de weg.

Betekent nog wat, ik vind 'em op lagere snelheden daarom wat tammer :P Dit klinkt stom, I know, maar die Z900RS die ik bijvoorbeeld van de week reed zat met z'n 115pk véél eerder in de powerband omdat de versnellingen korter waren. Bij de BMW begint het hoooooooollyyy fuck hij is snel pas echt als ik m'n rijbewijs al kwijt ben :P

@Maegrim ik heb de XR trouwens nu hier staan, niet de R. Kwam laatst de Aprillia tegen trouwens, die V4 klinkt erg lekker en de versnellingen zijn wat korter, ook maar eens proberen :P Gewoon omdat het kan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 11:54 ]

Ok, de eBay 'generic Harley Davidson luggage racks' zijn ook aangekomen dus ben even aan het prototypen gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41120912_10160918702655088_8647325770370252800_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ccc52e9de99cf34d3c1bb27da96eeb63&oe=5C324043
Niet ideaal om wat aan te hangen zo..

Dus andersom:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41180489_10160918702730088_3259205034574872576_n.jpg?_nc_cat=0&oh=124724c0dfa59351136996fabe578e66&oe=5C21DB9E

Zit nu nog wat provisorisch erop, moet het bevestigings plaatje maar aanpassen door en een ander plaatje op te lassen zodat er 2 gaten in kunnen voor beide bouten:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41078152_10160918702565088_8144723702345367552_n.jpg?_nc_cat=0&oh=0354cbd4d9f5f74462ed5643965ef8f4&oe=5C2184AB

Maar al met al vallen me die beugeltje niet tegen.. zeker niet voor het geld.. als je een officiele kit van een bekend merk koopt met je vaak £100-£200 kwijt voor een rack.. dat zijn wel rack met meer staal, maar deze minimale look vind ik wel mooier eigenlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@1000Motormuis Vorig jaar april heb ik mijn Honda Transalp gekocht voor €1500, na 22K km en een klein 1,5 jaar heb ik ongeveer €1600 uitgegeven aan benzine, €1500 aan onderhoud (banden, kettingset, olie + filter, etc), €300 aan wegenbelasting en verzekering en ongeveer €1300 aan accessoires (Helm, kofferrek, tassen, etc). Totaal ongeveer €6200 totaal en minder dan 30 cent per km kwijt.

Voor €1500 valt er goed een commuter te kopen, maak kijk dan bij aankoop wel goed naar de slijtage van onderdelen zoals de ketting, banden, remschijven en blokken. Wat geld in reserve is dan wel handig om dat soort slijtage aan te pakken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:43:
[...]

@Maegrim ik heb de XR trouwens nu hier staan, niet de R. Kwam laatst de Aprillia tegen trouwens, die V4 klinkt erg lekker en de versnellingen zijn wat korter, ook maar eens proberen :P Gewoon omdat het kan.
Weet ik, maar zelfde blok toch :+

@1000Motormuis VFR750 of VFR800 tot 2001 is prima te vinden voor dat geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben ook 100% overtuigd dat de 20liter cans te groot zijn..

Dit past op het rack maar staat niet zo mooi:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41222155_10160918777205088_5758000699396849664_n.jpg?_nc_cat=0&oh=d65b70a95ebfd5d3ed1c748cfc500bfe&oe=5C2142EA
ductape mount btw ;)

En overdwars past niet met de knipperlichten..
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40980480_10160918772645088_7451998421562425344_n.jpg?_nc_cat=0&oh=dd6008b9a345ff71770d57885055b01b&oe=5C372B28

<edit> op de foto zie ik ook dat er een deukje in zit.. was me IRL nog niet eens opgevallen..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 06-09-2018 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07
ToolkiT schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:26:
<edit> op de foto zie ik ook dat er een deukje in zit.. was me IRL nog niet eens opgevallen..
Korting!!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
@ToolkiT Jammer dat ze niet passen. Je motor is trouwens wel echt een mooi dingetje! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:03:
@ToolkiT Jammer dat ze niet passen. Je motor is trouwens wel echt een mooi dingetje! :9~
:Y

@ToolkiT Hoe bevalt de ophanging/vering/suspension/marshmallow/...? >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 06-09-2018 13:25 ]

• Panini
-

[ Voor 100% gewijzigd door Panini op 06-09-2018 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De vering bedoel je?

Achter was wat stug (over grote hobbels kreeg ik soms een flinke schok in achterwerk/rug, maar ik heb hem nu wat zachter gezet en dat lijkt te helpen..
De 3e generatie die ik heb schijnt een behoorlijke sprong vooruit te zijn ten opzichte van oudere modellen.. maar het design blijft natuurlijk antiek..
Ik kijk het even aan en misschien ga ik ooit nog wel een suspension upgrade doen (Hyperpro, Ohlings ofzo), maar dat is niet echt goedkoop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:26:
Ik ben ook 100% overtuigd dat de 20liter cans te groot zijn..

Dit past op het rack maar staat niet zo mooi:
[afbeelding]
ductape mount btw ;)

En overdwars past niet met de knipperlichten..
[afbeelding]

Je kunt ook gewoon NIET naar me luisteren als ik, op 't moment dat je die can's hier voor 't eerst voorstelt, tegen je zeg dat die 20L dingen estetisch niet verantwoord zijn op zo'n vrij kleine fiets, hé... 8) :+ >:)

Voor 200% volkomen terecht dat Mrs. T er commentaar op levert ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:32:
[...]

Je kunt ook gewoon NIET naar me luisteren als ik, op 't moment dat je die can's hier voor 't eerst voorstelt, tegen je zeg dat die 20L dingen estetisch niet verantwoord zijn op zo'n vrij kleine fiets, hé... 8) :+ >:)

Voor 200% volkomen terecht dat Mrs. T er commentaar op levert ;)
Ik luisterde wel hoor.. had gister al een 10l versie besteld :)
Maar nu ik het rack had wou ik wel ff doublechecken.. om te kijken hoe het er nou echt op past.. nou niet dus..

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Er is ook een update over mijn speed four met het tikkende blok.. Eindelijk l. :) ze hebben de bovenkant los gehaald en op wat slecht onderhoud door de vorige eigenaar niets vreemds ontdekt. Ik heb nu 2 opties: uitbouwen en blok helemaal opentrekken of (donor) blok zoeken.. optie 1 gaat waarschijnlijk minstens 1500€ kosten.. :(

Blijft een dure hobby..

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Of zelf eens kijken :9

Je lijdt geen gezichtsverlies als je daar niet aan begint hoor!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:40:
[...]

Mooie fiets die KTM, welk model is het?
KTM 2012 450 exc Six days (eerst jaar met injectie meen ik), rijdt er vrijwel probleemloos mee. Elke 10uur verse motul volsyntheet olie en filter. Elke offroad rit een vers luchtfilter.

Enkel bij aanschaf was ik wat opgelicht met versnellingsbak problemen :/

Echt een fijne motor imho en meer dan snel zat. Vooral met extreme bagger heeft deze veel voordeel tegenover de 2 tacters. Crossbaan is ook prima te doen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoit

Diversion 900. Voordeel is dat ze wat meer pit als een 600 hebben en het allerbelangrijkste, cardan! K75 kan ook nog maar die beginnen inmiddels ook oud te worden..
Ghostrider schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:05:
[...]

KTM 2012 450 exc Six days (eerst jaar met injectie meen ik), rijdt er vrijwel probleemloos mee. Elke 10uur verse motul volsyntheet olie en filter. Elke offroad rit een vers luchtfilter.

Enkel bij aanschaf was ik wat opgelicht met versnellingsbak problemen :/

Echt een fijne motor imho en meer dan snel zat. Vooral met extreme bagger heeft deze veel voordeel tegenover de 2 tacters. Crossbaan is ook prima te doen.
Dan hebben we vrijwel dezelfde motor. Heb een EXC 500 uit 2012, niet de six days uitvoering. Heb wel de voorvering van de Sixdays, wat ze beter niet hadden kunnen doen :|

Heeft trouwens iemand een idee waarom de 450 populairder dan de 500 zijn? Gewicht is hetzelfde, en qua prijs is de 500 zelfs goedkoper. Misschien omdat de MXGP ook met 450 rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:43:
[...]

Mja, maar zelfs dan, tweede versnelling iets van 7000 toeren bij 100kmh, dan begint 'ie net lekker in z'n powerband te komen. Dat betekent op een dijk of binnenweg dat je defacto in de eerste versnelling rond moet rijden om het blok lekker te gebruiken. Hoogtoerig, ala, kun je van houden of niet, maar dit is imho onpraktisch voor op de weg.

Betekent nog wat, ik vind 'em op lagere snelheden daarom wat tammer :P Dit klinkt stom, I know, maar die Z900RS die ik bijvoorbeeld van de week reed zat met z'n 115pk véél eerder in de powerband omdat de versnellingen korter waren. Bij de BMW begint het hoooooooollyyy fuck hij is snel pas echt als ik m'n rijbewijs al kwijt ben :P

Tja, als ik in Duitsland aan het blazen ben rijd ik bijna alleen maar in de eerste twee versnellingen. De één gaat tot 145 en de 2 tot 180 ergens. Je moet het zo zien: de 6e versnelling zit er alleen op zodat ie de 300km/u kan overschrijden :Y en je kan de eindoverbrenging makkelijk veranderen door achter een groter tandwieltje te steken! Wordt ie nóg hoogtoeriger van :9

Yamaha Fazer
BMW K75/K100
BMW K1200RS
BMW R1100RT / R1100RS / R1150RT / R1150RS (de RT is meer tour, de RS is meer sport/tour, vind de RS er leuker uitzien).
Aprilia Futura RST1000

Deze BMWs hebben allemaal cardan, maar ik zou het niet als harde eis stellen. Ja, het is makkelijk want geen omkijken naar, maar een ketting wekelijks sprayen is ook de moeite niet. Voor alle motoren met jouw budget geldt dat er ook een hoop rommel wordt aangeboden, check de motor dus goed of laat m even checken bij een dealer indien je dat niet zelf aandurft. Dat laatste kost wel weer geld, dus liever goed onderzoek doen naar het model wat je interessant lijkt.

Laat je niet afschrikken door hoge km-standen, met goed onderhoud is dat geen probleem (al helemaal niet voor de BMWs). Let ook goed op bijv staat van de banden, dat kan je ineens een paar honderd extra kosten als die vervangen moeten worden.

[ Voor 31% gewijzigd door noes op 06-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
noes schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:17:Laat je niet afschrikken door hoge km-standen, met goed onderhoud is dat geen probleem (al helemaal niet voor de BMWs). Let ook goed op bijv staat van de banden, dat kan je ineens een paar honderd extra kosten als die vervangen moeten worden.
n.b.: let niet enkel op genoeg profiel, maar ook op de leeftijd (DOT code)

Voorbeeld: DOT B94W HWNX 3903 => geproduceerd in 39ste week van 2003

Banden ouder dan 5 jaar vervang je best, imho

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:31:
[...]

n.b.: let niet enkel op genoeg profiel, maar ook op de leeftijd (DOT code)

Voorbeeld: DOT B94W HWNX 3903 => geproduceerd in 39ste week van 2003

Banden ouder dan 5 jaar vervang je best, imho
Goede tip inderdaad! Oude banden zijn (vooral op een motor) ronduit gevaarlijk.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:16:
[...]

Dan hebben we vrijwel dezelfde motor. Heb een EXC 500 uit 2012, niet de six days uitvoering. Heb wel de voorvering van de Sixdays, wat ze beter niet hadden kunnen doen :|

Heeft trouwens iemand een idee waarom de 450 populairder dan de 500 zijn? Gewicht is hetzelfde, en qua prijs is de 500 zelfs goedkoper. Misschien omdat de MXGP ook met 450 rijden?
Geen idee, maatje van mij rijdt de 500. 2 andere maatjes rijden 300cc 2 takt, maakt niet zoveel uit.

Ik meen dat de Six days ook een scherpere balhoofdhoek heeft. Wat is er mis met de sixdays voorvork dan?

Ik reed hiervoor Honda xl600r 87, KTM 620 LC4 97 & KTM 690 Enduro R 09.

Volgende upgrade word een hoog zadel.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:18

Suzuki Bandit 600/650 is/was nog niet genoemd..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Thoit
Ghostrider schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:38:
[...]

Geen idee, maatje van mij rijdt de 500. 2 andere maatjes rijden 300cc 2 takt, maakt niet zoveel uit.

Ik meen dat de Six days ook een scherpere balhoofdhoek heeft. Wat is er mis met de sixdays voorvork dan?

Ik reed hiervoor Honda xl600r 87, KTM 620 LC4 97 & KTM 690 Enduro R 09.

Volgende upgrade word een hoog zadel.
Er zit een 4CS vork in. Zoek er maar eens op. Wilde de vork ook laten ombouwen door iemand die door iedereen binnen de Supermoto groep wordt aanbevolen, maar die bouwt geen 4CS vorken meer om, omdat er vaak gezeur mee is schijnbaar. Heb zelf te weinig ervaring om het te merken, maar vind het een beetje jammer dat ze de 4CS vork erin hebben gezet.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:43:
[...]

Er zit een 4CS vork in. Zoek er maar eens op. Wilde de vork ook laten ombouwen door iemand die door iedereen binnen de Supermoto groep wordt aanbevolen, maar die bouwt geen 4CS vorken meer om, omdat er vaak gezeur mee is schijnbaar. Heb zelf te weinig ervaring om het te merken, maar vind het een beetje jammer dat ze de 4CS vork erin hebben gezet.
Bij mij zitten er 2 grote Reiger stickers op, zal dus al wel aangepast zijn. Ik heb onlangs nog 3 stroom aansluitingen weggehaald, vermoed dat er eens rally/enduro mee gereden is.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Een beetje preken voor eigen kerk, maar de Diversion 900 is een fijne toerbuffel voor afstanden :) De mijne komt tzt ook te koop, ik neig nogsteeds naar iets als een Fazer 600. Ivm rugklachten zit ik vast aan een zithouding zoals ik die op de Div900 heb, maar een motor die minder weegt geeft gewoon meer rijplezier en nu ik die afstanden toch niet echt meer rijdt, why not.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Oeps, ik had eigenlijk niets te melden...

Reiger is wel goed spul. Mijn motor zit onder de stickers van MAX Suspension. Zonder historie weet ik dus ook niet wat er aan aangepast is...en hoe de originele vering rijdt.

[ Voor 79% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-09-2018 18:37 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
De eerder genoemde Suzuki GS500 zou ik overigens niet aanraden. Hij is best betrouwbaar, maar ik heb hem een tijdje als pekelfiets gehad en vond hem zó weinig power hebben dat het niet fijn meer is op de snelweg. Het is de enige motor die ik heb gehad waarbij ik regelmatig niet kon inhalen wegens te langzaam optrekken om bijvoorbeeld bij druk verkeer weg te komen achter een vrachtwagen. Leuk als klein en licht speelfietsje, niet leuk als allerdaagse beginnersfiets. De diverse hier genoemde 600jes zijn ondanks hun ogenschijnlijk kleine verschil in cc's veel fijner en meer allround.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Iemand die hier toevallig een helm heeft met HUD zodat ik achter me kan kijken? :+

De enige echte opmerking die ik krijg is dat ik slecht aan het spiegelen ben. Maar zie dan ook gewoon niks in die spiegels. Blijkbaar stel ik ze toch nog niet ver genoeg naar buiten in :P
Vanaf dinsdag als het goed is met eigen kleding rijden en dan heb ik hopelijk ook minder last van wapperende kleding :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:03:
Iemand die hier toevallig een helm heeft met HUD zodat ik achter me kan kijken? :+

De enige echte opmerking die ik krijg is dat ik slecht aan het spiegelen ben. Maar zie dan ook gewoon niks in die spiegels. Blijkbaar stel ik ze toch nog niet ver genoeg naar buiten in :P
Vanaf dinsdag als het goed is met eigen kleding rijden en dan heb ik hopelijk ook minder last van wapperende kleding :)
Alles wat áchter je rijd is toch "heul nie" interessant voor je? :P

Als je tijdens 't lessen/examen maar een beetje overdreven je hooft op 't juiste moment de goede richting in beweegt zodat ze zien dat je helm beweegt....

Plak voor mijn part een witte baan (tape?) over de lengte van je helm zodat de beweging zichtbaar wordt.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De spiegels op sommige fietsen zijn dan ook gewoon enorm ruk. Op mijn SV zag ik ook niets en heb ik later spiegelverbreders geplaatst om iets meer te zien. Dan nog moest ik mijn arm intrekken om fatsoenlijk te kunnen zien. Bij de motor die ik nu heb zitten de spiegels lager en kijk ik precies tussen mijn arm en lichaam door naar achteren en heb ik perfect zicht. Het is enorm afhankelijk van de motor of je iets kan zien helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:09:
[...]

Alles wat áchter je rijd is toch "heul nie" interessant voor je? :P

Als je tijdens 't lessen maar een beetje overdreven je hooft op 't juiste moment de goede richting in beweegt zodat ze zien dat je helm beweegt....

Plak voor mijn part een witte baan (tape) over de lengte van je helm....
Alles voor me zie ik wel dat is geen probleem :P Alleen dat achter me kijken.... en de helm begint ook te liften op de snelweg dus vaak in de dooie hoek kijken is het ook nog niet helemaal boven de 110..
PilatuS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:09:
[...]

De spiegels op sommige fietsen zijn dan ook gewoon enorm ruk. Op mijn SV zag ik ook niets en heb ik later spiegelverbreders geplaatst om iets meer te zien. Dan nog moest ik mijn arm intrekken om fatsoenlijk te kunnen zien. Bij de motor die ik nu heb zitten de spiegels lager en kijk ik precies tussen mijn arm en lichaam door naar achteren en heb ik perfect zicht. Het is enorm afhankelijk van de motor of je iets kan zien helaas.
In de auto heb ik altijd de binnenspiegel en als ik die niet heb meestal spiegels die groot zat zijn om overal langs te kijken :P maar de motor (er-6n) zijn kleine spiegels die aardig trillen boven de 120 (de motor ging ook prima 179 volgens de teller :+)

Komende dinsdag de spiegels maar wat verder naar buiten instellen en hopen dat ze dan aardig goed zijn. Ga er automatisch wel in kijken als ze goed staan. Anders kijk ik naar iets waar ik niks aan heb :9

• darkkingll
phYzar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:10:
De eerder genoemde Suzuki GS500 zou ik overigens niet aanraden. Hij is best betrouwbaar, maar ik heb hem een tijdje als pekelfiets gehad en vond hem zó weinig power hebben dat het niet fijn meer is op de snelweg. Het is de enige motor die ik heb gehad waarbij ik regelmatig niet kon inhalen wegens te langzaam optrekken om bijvoorbeeld bij druk verkeer weg te komen achter een vrachtwagen. Leuk als klein en licht speelfietsje, niet leuk als allerdaagse beginnersfiets. De diverse hier genoemde 600jes zijn ondanks hun ogenschijnlijk kleine verschil in cc's veel fijner en meer allround.
Ik zat laatst nog te twijfelen over zón fiets, een kennis van mij heeft er 1 en zij vindt het een geweldig apparaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll

Er is een helm met achteruitkijkspiegel.. :X

https://motorplaza.net/he...met-achteruitkijkspiegel/

[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 06-09-2018 22:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:14:
[...]

Alles voor me zie ik wel dat is geen probleem :P Alleen dat achter me kijken.... en de helm begint ook te liften op de snelweg dus vaak in de dooie hoek kijken is het ook nog niet helemaal boven de 110..

>>knip<<
Een helm die begint te liften op snelheid is sowieso niet passend voor je dus daar zou ik persoonlijk als eerste eens iets aan gaan doen.

Afgelopen weekend nog even achter een "SS" ding van iemand van hier aan mógen rijden op een iets of wat hogere snelheid (vér 250+) en ik had écht geen last van m'n helm op m'n "naked"..... Een stiekem getrokken gaatje dicht rijden is ooit bést leuk @Joopieboy :9 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gekke ding van jouw heeft gewoon teveel koppel. Dat is echt niet grappig :+

Maar viel mij niet tegen van die gekke Gixxer :Y Mark heeft goed zijn best erop gedaan!

[ Voor 36% gewijzigd door Joopieboy op 06-09-2018 22:25 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:22:
[...]

Een helm die begint te liften op snelheid is sowieso niet passend voor je dus daar zou ik persoonlijk als eerste eens iets aan gaan doen.
Het zijn de helmen van de rijschool dus ja of dat nu altijd even goed zit voor iedereen. Een maatje kleiner krijg ik niet over m'n hoofd en die ik nu steeds pak zit verder dus prima (met kauwgom bijt ik m'n wangen stuk) alleen de hogere snelheden zijn dus lifterig. Maar als ik een eigen helm haal dan moet dat juist niet gebeuren natuurlijk :)

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Kreeg vanmiddag m'n Vimoto V6 binnen. Hilarisch dat ze het niet eens de moeite nemen om de voice commando's in accentloos Engels erin te zetten - powol on, powol off, paiwd :p

@spiegeldiscussie hierboven; m'n aftermarketspiegels op de Z gaat prima als ik m'n armen indraai. De spiegels op lesmotor (mt07) waren echt ruk, daar hebben ze later nog verbreders op gezet. Zou er gewoon naar vragen als dat het probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:32:
[...]
alleen de hogere snelheden zijn dus lifterig.
Je hoofd iets omlaag doen en met je ogen iets omhoog kijken werkt vaak goed genoeg. Misschien handig om even te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:37:
[...]

Je hoofd iets omlaag doen en met je ogen iets omhoog kijken werkt vaak goed genoeg. Misschien handig om even te proberen :)
Vaak laat de helm dat niet (lekker) toe. Een helm welke voor "normaal" straatgebruik gemaakt is heeft een minder grote opening dan dat een helm voor op 't circuit dat heeft, ook al hebben ze vaak wel 't zelfde (passende) model vizier. Vooral 't blikveld naar boven is "minder" dan en juist dát deel heb je nodig als je op snelheid je hooft naar beneden gaat bewegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 06-09-2018 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Ardj schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:36:
@spiegeldiscussie hierboven; m'n aftermarketspiegels op de Z gaat prima als ik m'n armen indraai. De spiegels op lesmotor (mt07) waren echt ruk, daar hebben ze later nog verbreders op gezet. Zou er gewoon naar vragen als dat het probleem is.
Het kan ook gewoon zijn dat het aan mij ligt en dat ik gewend ben gewoon naar links en naar rechts te kijken ipv een beetje naar beneden :+
PilatuS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:37:
[...]

Ik ga het meenemen voor dinsdag :)

Weet alleen niet hoe m'n rijinstructeur het verzint om dwars door woonwijken heen te rijden. Die probeer ik met de auto al te vermijden :+

• phYzar
Ideetje wat ik had nadat ik in de startpost ging zoeken op wat voor gek ding @wimmel_1 rijdt en door een eindeloze lijst met users moest zoeken: zet ff een @ voor elke username in die lijst. Krijgt iedereen een mention notificatie. Iedereen die die krijgt kan dan ff de startpost liken (wel ff uitleg bovenaan post zetten). Bij volgende topic iedereen eruit flikkeren die geen like heeft gegeven. Opgeruimd! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:44:
[...]

Vaak laat de helm dat niet (lekker) toe. Een helm welke voor "normaal" straatgebruik gemaakt is heeft een minder grote opening dan dat een helm voor op 't circuit dat heeft, ook al hebben ze vaak wel 't zelfde (passende) model vizier. Vooral 't blikveld naar boven is "minder" dan en juist dát deel heb je nodig als je op snelheid je hooft naar beneden gaat bewegen.
Zou natuurlijk kunnen, maar misschien helpt het wel. Het is het proberen waard. Werkt het niet weten we dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
phYzar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:46:
[...]

Ideetje wat ik had nadat ik in de startpost ging zoeken op wat voor gek ding @wimmel_1 rijdt en door een eindeloze lijst met users moest zoeken: zet ff een @ voor elke username in die lijst. Krijgt iedereen een mention notificatie. Iedereen die die krijgt kan dan ff de startpost liken (wel ff uitleg bovenaan post zetten). Bij volgende topic iedereen eruit flikkeren die geen like heeft gegeven. Opgeruimd! :P
Da's misschien nog niet eens zo'n héél stom idee ;)

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Ideetje wat ik had nadat ik in de startpost ging zoeken op wat voor gek ding @wimmel_1 rijdt en door een eindeloze lijst met users moest zoeken
Ctrl-F: Wim, next, klaar :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ctrl f?

Gmta, niet alsof ik niet weet wat die combo doet. :+

[ Voor 80% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-09-2018 22:57 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:57:
Ctrl f?

Gmta, niet alsof ik niet weet wat die combo doet. :+
Voor "Pipo's" net zoals ik -> CMD - F ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
* phYzar = smartphonezombie :p

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:05:
[...]

Voor "Pipo's" net zoals ik -> CMD - F ;)
Jij moet altijd weer een uitzondering zijn hé :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:13:
[...]

Jij moet altijd weer een uitzondering zijn hé :P
Ik BÉN de regel welke de uitzonderingen bevestigt, zo simpel is 't vaak >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

timmie271 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:45:
[...]
Weet alleen niet hoe m'n rijinstructeur het verzint om dwars door woonwijken heen te rijden. Die probeer ik met de auto al te vermijden :+
Gevaarherkenning, kinderen steken in woonwijken vaak tussen auto's de weg op. Ook zijn de kruisingen vaak minder overzichtelijk. De wegen zijn korter, genoeg gelegenheid om de handelingen voor afslaan, inhalen te herhalen. Ik snap je rij-instructeur wel, op deze manier leer je meer dan op doorgaande en provinciale wegen te rijden. ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:09
operatie aan schouder gehad, geen complicaties. tot ik naar bed ga. lig er nog geen halfuur in en kom tot 2 conclusies: verdoving is uitgewerkt dus ineens voel je alles. maar goed, niet miepen en doorbijten. ik wilde zelf zo min mogelijk pijnstillers, take it like a man. na een uur of twee is de ergste pijn weer weg, mooi zo.

het tweede probleem is lastiger: ik kan absoluut niet slapen als ik op mijn rug lig, en als ik op mijn buik ga liggen worden de pezen aangespannen en dat moet ik zoveel mogelijk voorkomen, dus moet op mijn rug slapen. dat lukt dus niet.... heb dit al eerder meegemaakt met een gebroken neus. toen heb ik ook 2 nachten totaal niet geslapen waarna je zo doodmoe bent dat je de derde nacht in elke houding in slaap valt van uitputting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Kunnen ze dat ding niet op alfabet zetten ofzo? Dat zou ook al een hoop schelen.
AcidBurn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 04:51:
operatie aan schouder gehad, geen complicaties. tot ik naar bed ga. lig er nog geen halfuur in en kom tot 2 conclusies: verdoving is uitgewerkt dus ineens voel je alles. maar goed, niet miepen en doorbijten. ik wilde zelf zo min mogelijk pijnstillers, take it like a man. na een uur of twee is de ergste pijn weer weg, mooi zo.

het tweede probleem is lastiger: ik kan absoluut niet slapen als ik op mijn rug lig, en als ik op mijn buik ga liggen worden de pezen aangespannen en dat moet ik zoveel mogelijk voorkomen, dus moet op mijn rug slapen. dat lukt dus niet.... heb dit al eerder meegemaakt met een gebroken neus. toen heb ik ook 2 nachten totaal niet geslapen waarna je zo doodmoe bent dat je de derde nacht in elke houding in slaap valt van uitputting.
dat probleem klinkt bekend.. linkerschouder kapotmaken als je altijd links ligt is niet handig. Kan je op je andere schouder liggen? Wellicht is dat prettiger... als het niet kan helpt het misschien om wat meer kussens rond je heen te gooien tot je comfortabeler ligt. En anders diclofenac met een goed glas wijn/bier. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
@SmurfLink Hij staat op volgorde van aanmelding, per regio. De oorspronkelijke reden waarom hij is ontstaan is, zodat men kan zien of er nog meer rijders in zijn/haar regio zijn. Daarom staat hij gesorteerd op provincie.

Als je iemand zoekt druk je op CTRL+F (of cmd+F.....) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:30:
@SmurfLink Hij staat op volgorde van aanmelding, per regio. De oorspronkelijke reden waarom hij is ontstaan is, zodat men kan zien of er nog meer rijders in zijn/haar regio zijn. Daarom staat hij gesorteerd op provincie.

Als je iemand zoekt druk je op CTRL+F (of cmd+F.....) :)
Snap ik, maar waarom dan niet per regio op alfabet? :p Dat is toch wat overzichtelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
Dat zeg ik toch net :P Hij staat op volgorde van aanmelding. De een wil de ene view, de ander een andere. Helaas is hij niet te filteren of iets wat daar op lijkt dus hier doen we het mee :D

[ Voor 52% gewijzigd door lolgast op 07-09-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
Wat moet je doen als je een jas hebt met Goretex? Niet de Goretex (het is inritsbaar) in de topkoffer laten liggen.

Het was vanochtend een beetje nat tussen Arnhem en Utrecht.

Ach, het kan de hele dag drogen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Ruerd Jan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:47:
Wat moet je doen als je een jas hebt met Goretex? Niet de Goretex (het is inritsbaar) in de topkoffer laten liggen.

Het was vanochtend een beetje nat tussen Arnhem en Utrecht.

Ach, het kan de hele dag drogen....
Gelamineerde jas kopen - altijd klaar voor dienst :) (maar ja da's natrappen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
Dryhte schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:49:
[...]

Gelamineerde jas kopen - altijd klaar voor dienst :) (maar ja da's natrappen >:) )
Vind het alleen fijn dat ik een jas heb die ook lekker luchtig is in de zomer.
En geen zin in meerdere jassen te kopen. Want dan zou ik een doorwaai-jas kunnen kopen.

Ben geen koukleum, dat is het "probleem". Dus het moet gewoon luchtig zijn.

Ach, ben zelf al weer droog. Jas en broek straks ook wel. Kantoor is maar 23 graden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Natuurlijk :) just poking fun.

Ik heb zelf 2 jassen, een gelamineerde 'kerstboom' (high-viz) voor dagen waar het koud is OF kans op regen, of voor lange ritten in de ochtend/avondspits, en een leren jasje voor als het koud EN droog is en als ik niet een drukke spits door moet (= fun rides). De gelamineerde jas is écht waterdicht (gelukkig) en op warme dagen houd ik het draaglijk door 'm bovenaan open te ritsen, en door de mouwen goed open te zetten.

Lukt prima, en ik weet zeker dat ik, als ik een 3 layer systeem zou hebben, met de regelmaat van de klok hetzelfde zou voorhebben als jij vanmorgen ;)

Ik heb wel een beetje een probleem met zomers zoals we dit jaar hadden, ook met het leren jasje is pendelen niet echt comfortabel. Maar ik vertik het om een doorwaaivest te kopen - zo vaak hebben we die niet nodig in ons klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:18
AcidBurn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 04:51:

Tja dat probleem had ik ook afgelopen maanden.. Was eind mei onderuitgegaan en had daarbij sleutelbeen gebroken. Geen operatie, maar natuurlijk herstel. Andere zijkant liggen was er ook niet bij, want dan ging het ook trekken aan spieren/pezen.
Ondersteuning van fysio geregeld en na ongeveer 2,5/3 maanden kon ik er weer op liggen.
Nu sinds 2 weken weer beetje aan het rijden gegaan. Zo lekker om uit die kooi te komen en op 2 wielen door de bocht te gaan, als je een paar maanden verplicht hebt moeten pauzeren van je hobby.

Sterkte met je herstel in ieder geval, ik weet dat het zeer frustrerend kan zijn. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tariko
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 16:41
Goedemorgen medetweakers,

Ik ben Tarik uit de omgeving van Den Haag, ik heb ongeveer anderhalf jaar mijn motorrijbewijs. Direct een motorfiets gevonden waarvan ik dacht die wil ik wel. Deze aangeschaft en daar rij ik nog steeds op.

Het betreft een Honda CB600F Hornet (PC41) uit het jaar 2013. Helaas een jaar geleden ten val gekomen waardoor ik nu een deuk in m'n tank heb en wat schaafplekken op de kappen en koplamp.

Afbeeldingslocatie: https://u0tnhq.am.files.1drv.com/y4mke2iDsINQksERhj8R72KKHboh7FUfoXjAIFn2OrXLDq0UtJSvfvy4-fqCs5yf-q90EkY2diIKBBZwNdp6dJE4ZawoMdRMBjALzRjdiipu3CZAv-LDIPnuh_jDsfnpQxS9DbP0ouZf--_p5tUiALYJz_vyxxBHb_KAjI2crSWlBRHsx4XjLyu_S3I8uVhpEu73iqPOP8DrzxEuQHzLYpSMg/IMG_20180611_174849%201.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://inel4g.am.files.1drv.com/y4mQHr0wS2m6-lG4ZTkwqAxSWHg-9cD2ngOuO_3tWAJe6ITkEW7gtkusPwYDvnGiEX94oxiQNmG_ytefEy-M3yoejJzTy6R0QN21YKJ18dZQQ3rTs8pwuWVYzP0q0j9JaCWDkWe-GqHxeyeepMHfnmRKekZk16_CWr5bym0CaO6x0euHDp6LmF-5TAoR_A-H-8t22VUfaCN5DTNfmFrJmMB3A/IMG_20180611_175020%201.jpg?psid=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zo een heb ik ook gehad. (Nou ja, eentje 9 maanden en de volgende 5 jaar). Heerlijke smijtfiets. Nou ja, dat heb je dan iets te letterlijk gedaan.

Blijft een mooi ding hoor!

Ik zou wel die roest bij die beschadiging wat behandelen. Kun je later alsnog kijken hoe je dit oplost of de hele tank vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Tariko schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:29:
Goedemorgen medetweakers,

Ik ben Tarik uit de omgeving van Den Haag, ik heb ongeveer anderhalf jaar mijn motorrijbewijs. Direct een motorfiets gevonden waarvan ik dacht die wil ik wel. Deze aangeschaft en daar rij ik nog steeds op.

Het betreft een Honda CB600F Hornet (PC41) uit het jaar 2013. Helaas een jaar geleden ten val gekomen waardoor ik nu een deuk in m'n tank heb en wat schaafplekken op de kappen en koplamp.

[afbeelding]

[afbeelding]
Precies zo 1 wil ik gaan afschaffen eind van de winter. Ik vind ze alleen nog wel prijzig voor een 2011/2012 met 20.000 op de teller betaal je nog over de >5k.

Hopelijk dalen ze wat van de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
timmie271 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:32:
[...]

Het zijn de helmen van de rijschool dus ja of dat nu altijd even goed zit voor iedereen. Een maatje kleiner krijg ik niet over m'n hoofd en die ik nu steeds pak zit verder dus prima (met kauwgom bijt ik m'n wangen stuk) alleen de hogere snelheden zijn dus lifterig. Maar als ik een eigen helm haal dan moet dat juist niet gebeuren natuurlijk :)
Ik (en mijn vrouw) hadden eigenlijk asap een eigen pak (in ieder geval helm + handschoenen voor de eerste les) bij lessen. Lekker op een zomerdag lessen in het zweet van een ander. :r bweegh.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Darkvisje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:48:
Hopelijk dalen ze wat van de winter.
Het najaar is vaak de beste tijd om een 2ehands motor te kopen. Mensen zijn klaar met rijden en hebben geen zin om de fiets weer te stallen en winterklaar te maken. Als ze eenmaal gestald zijn of hun winterbeurt gehad hebben blijven ze tot het voorjaar staan en dan zijn de prijzen hoog als iedereen met de eerste zonnestralen wil toeren. Dus voor lage prijzen nu al beginnen met je ogen open houden, zeker als het rotweer nog ff aanhoud :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
phYzar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:56:
[...]

Het najaar is vaak de beste tijd om een 2ehands motor te kopen. Mensen zijn klaar met rijden en hebben geen zin om de fiets weer te stallen en winterklaar te maken. Als ze eenmaal gestald zijn of hun winterbeurt gehad hebben blijven ze tot het voorjaar staan en dan zijn de prijzen hoog als iedereen met de eerste zonnestralen wil toeren. Dus voor lage prijzen nu al beginnen met je ogen open houden, zeker als het rotweer nog ff aanhoud :)
Helaas heeft mijn bankrekening pas dit voorjaar tijd. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:51:
[...]

Ik (en mijn vrouw) hadden eigenlijk asap een eigen pak (in ieder geval helm + handschoenen voor de eerste les) bij lessen. Lekker op een zomerdag lessen in het zweet van een ander. :r bweegh.
Same here. Ik ben lichtelijk smetvrezerig en het idee alleen al om in andermans zweet te rijden vond ik afschuwelijk. Heb voor m'n eerste les al gezorgd dat ik een helm en handschoenen had, jas had ik ook al dus heb alleen de broek van de rijschool gebruikt. Die gaat toch over de eigen broek heen dus minder bah. :p Had later wel een eigen broek maar omdat ik alles op de fiets vervoerde was dat net te veel om in de fietstassen kwijt te kunnen, dus heb 'm pas na het behalen van m'n rijbewijs of achterop bij maatje aangehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:55:
[...]

Da's misschien nog niet eens zo'n héél stom idee ;)
Als je ermee bezig gaat mag je mij er evt. wel bij in zetten.

foto
Yamaha XJ900S Diversion, 1995. Overijssel.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
SmurfLink schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:04:
[...]

Same here. Ik ben lichtelijk smetvrezerig en het idee alleen al om in andermans zweet te rijden vond ik afschuwelijk. Heb voor m'n eerste les al gezorgd dat ik een helm en handschoenen had, jas had ik ook al dus heb alleen de broek van de rijschool gebruikt. Die gaat toch over de eigen broek heen dus minder bah. :p Had later wel een eigen broek maar omdat ik alles op de fiets vervoerde was dat net te veel om in de fietstassen kwijt te kunnen, dus heb 'm pas na het behalen van m'n rijbewijs of achterop bij maatje aangehad.
Van die lekkere natte handschoenen (en niet door de regen :9 ).

Ik had direct mijn eigen pak. Was wel een bij elkaar geraapt zooitje maar het was tenminste mijn zweet i.p.v. dat van een ander. Daarna op het gemakje het gaan vervangen naar ' goed ' spul.

Het was 5 km fietsen naar de rijschool (vriendin heeft bijna altijd de auto nodig voor haar werk) en als het dan regende deed ik gewoon mijn motorpak aan :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

R0y. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:32:
[...]

Ik had direct mijn eigen pak. Was wel een bij elkaar geraapt zooitje maar het was tenminste mijn zweet i.p.v. dat van een ander. Daarna op het gemakje het gaan vervangen naar ' goed ' spul.

Het was 5 km fietsen naar de rijschool (vriendin heeft bijna altijd de auto nodig voor haar werk) en als het dan regende deed ik gewoon mijn motorpak aan :Y)
Ik bracht vorig jaar mijn motor naar een garagebox voor winterstalling omdat ik in m'n eigen schuur een project had staan. De avond ervoor had ik m'n fiets er neergezet.

Dus ik zet de motor binnen, pak m'n fiets. Deur op slot enzo, naja.. Toen stond ik daar met m'n motorbroek, jas, handschoenen, helm etc.. De twijfel ging nog even tussen alles uit doen en later met de auto de motorkleding ophalen, de motorkleding bij de motor achter laten of gewoon op de fiets stappen, geen fucks geven en naar huis fietsen. Uiteindelijk heb ik dat laatste gedaan :P

Leverde wel geinige reacties op. Had ook gewoon m'n helm op enzo :D Mensen kijken je vreemd aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
Destruction schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:37:
[...]

Ik bracht vorig jaar mijn motor naar een garagebox voor winterstalling omdat ik in m'n eigen schuur een project had staan. De avond ervoor had ik m'n fiets er neergezet.

Dus ik zet de motor binnen, pak m'n fiets. Deur op slot enzo, naja.. Toen stond ik daar met m'n motorbroek, jas, handschoenen, helm etc.. De twijfel ging nog even tussen alles uit doen en later met de auto de motorkleding ophalen, de motorkleding bij de motor achter laten of gewoon op de fiets stappen, geen fucks geven en naar huis fietsen. Uiteindelijk heb ik dat laatste gedaan :P

Leverde wel geinige reacties op. Had ook gewoon m'n helm op enzo :D Mensen kijken je vreemd aan :+
Met of zonder kneedown? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:32:
[...]

Brr, alleen de gedachte al... krijg me het toch naar van!

Ik heb idd ook niet super spectaculair duur spul. Mijn smurfblauwe Difi jas op de motorbeurs met 50% korting, helm was van maatje van me +-2 jaar oud die een nieuwe kocht (alleen nieuw vizier hoeven betalen), handschoenen van de Lidl (zijn best prima maar WARM in de zomer dus er snel na zomerhandschoenen gehaald). Voor ik m'n laarzen had leste ik in m'n Timberlands dus lekker in mn eigen zweet idd. :p

XD zijn er foto's van jouw fietstochten door de regen?

@Destruction Da's wel heul veilig fietsen zeg!! _/-\o_

Pagina: 1 ... 60 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.