Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:43:
[...]
Mja, maar zelfs dan, tweede versnelling iets van 7000 toeren bij 100kmh, dan begint 'ie net lekker in z'n powerband te komen. Dat betekent op een dijk of binnenweg dat je defacto in de eerste versnelling rond moet rijden om het blok lekker te gebruiken. Hoogtoerig, ala, kun je van houden of niet, maar dit is imho onpraktisch voor op de weg.
Betekent nog wat, ik vind 'em op lagere snelheden daarom wat tammer

Dit klinkt stom, I know, maar die Z900RS die ik bijvoorbeeld van de week reed zat met z'n 115pk véél eerder in de powerband omdat de versnellingen korter waren. Bij de BMW begint het hoooooooollyyy fuck hij is snel pas echt als ik m'n rijbewijs al kwijt ben
@
Maegrim ik heb de XR trouwens nu hier staan, niet de R. Kwam laatst de Aprillia tegen trouwens, die V4 klinkt erg lekker en de versnellingen zijn wat korter, ook maar eens proberen

Gewoon omdat het kan.
Tja, als ik in Duitsland aan het blazen ben rijd ik bijna alleen maar in de eerste twee versnellingen. De één gaat tot 145 en de 2 tot 180 ergens. Je moet het zo zien: de 6e versnelling zit er alleen op zodat ie de 300km/u kan overschrijden

en je kan de eindoverbrenging makkelijk veranderen door achter een groter tandwieltje te steken! Wordt ie nóg hoogtoeriger van

1000Motormuis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:06:
Wat zeggen jullie, beste mensen, valt er doorgaans voor pak 'm beet 1500,- een betrouwbare "commuter" te kopen?
Iets dat het in Nederland alle vier de seizoenen weet vol te houden? Met uiteraard de nodige liefde, aandacht en onderhoud!
Yamaha Fazer
BMW K75/K100
BMW K1200RS
BMW R1100RT / R1100RS / R1150RT / R1150RS (de RT is meer tour, de RS is meer sport/tour, vind de RS er leuker uitzien).
Aprilia Futura RST1000
Deze BMWs hebben allemaal cardan, maar ik zou het niet als harde eis stellen. Ja, het is makkelijk want geen omkijken naar, maar een ketting wekelijks sprayen is ook de moeite niet. Voor alle motoren met jouw budget geldt dat er ook een hoop rommel wordt aangeboden, check de motor dus goed of laat m even checken bij een dealer indien je dat niet zelf aandurft. Dat laatste kost wel weer geld, dus liever goed onderzoek doen naar het model wat je interessant lijkt.
Laat je niet afschrikken door hoge km-standen, met goed onderhoud is dat geen probleem (al helemaal niet voor de BMWs). Let ook goed op bijv staat van de banden, dat kan je ineens een paar honderd extra kosten als die vervangen moeten worden.
[
Voor 31% gewijzigd door
noes op 06-09-2018 14:26
]