Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Net met de Z maar eens bochtjes wezen oefenen op een parkeerplaats, dan voel je pas echt het verschil tussen een MT07 en dit. Is er voor zware motoren een andere techniek of durf ik gewoon niet lomp genoeg m'n stuur om te gooien? Ik krijg 'm gewoon net niet binnen de rijbaan, wat vrij irritant is als je eens ergens moet draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:38:
@Verwijderd dat bedoel ik: het is een stukje mindset. Je wil graag minder toeren draaien, maar waarom? Je geeft al aan dat hij dan meer trilt (klopt, doet de mijne ook tussen de 3.5k en 4k). Iets méér toeren, en de trilling is weg. Hij wordt ook niet nerveus of onrustig als je wat meer toeren maakt, en zoals ik al zei maakt het voor de peut ook niet uit :)
Gewenning is geluid is het voornaamste denk ik. Daarnaast kan het leiden tot meer slijtage, afhankelijk van het blok, maar deze jongens zullen er wel op gemaakt zijn, zeker gezien ze rustig 12000 toeren lopen :)
Maar, hoewel het héél anders rijdt, snap ik je voorkeur voor boxers wel. Sterker nog: binnenkort ga ik eens met mn dealer hebben over het overnemen van hun R1200RT die ze nu als leenmotor inzetten :) Dat zo'n grote en zware (259kg nat gewicht) motor zo wendbaar én stabiel kan zijn! Voor de winter perfect, want lekker uit de wind (en dus koude) zitten, plus ABS, ASC en goede verlichting.
Het hoeft niet speciaal een boxer te zijn hoor, maar ik hoef niet permanent met een gil in m'n oor rond te rijden als ik gewoon tour of over een snelweg pruttel. Die Z900RS van vanmiddag was ook prima te doen, een 900cc vierpitter (ding hing behoorlijk aan het gas). Die RT/XR's zijn inderdaad verdomd lichtvoetig voor hun grootte en gewicht, apart gevoel. Met m'n racer is alles boven de 15kmh dikke prima, maar een halve draai is lastiger.

Dacht eerst dat ik het domweg niet meer kon tot ik de R1150 van een vriend pakte en het moeiteloos deed :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ardj schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:57:
Net met de Z maar eens bochtjes wezen oefenen op een parkeerplaats, dan voel je pas echt het verschil tussen een MT07 en dit. Is er voor zware motoren een andere techniek of durf ik gewoon niet lomp genoeg m'n stuur om te gooien? Ik krijg 'm gewoon net niet binnen de rijbaan, wat vrij irritant is als je eens ergens moet draaien..
Als je ergens moet gaan draaien/keren dan kun je misschien beter eerst even aan je eigen navigatie skill's gaan twijfelen?

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:54:
[...]

Het is voor een deel ook wel wennen, maar bij 100kmh draait 'ie behoorlijk wat toeren wat je bij dit blok goed terugvoelt in de motor zelf: hij trilt behoorlijk dan: niet heel relaxt. Het ding heeft koppel zat, voor een toermachine zou een overdrive-achtige versnelling echt geen beroerd idee zijn. Die 1:16 was bij héél rustig rijgedrag over een dijk heen :P Denk dat bij de racer de geometrie is die de langzame zaken lastiger maakt, halve draait op de weg gaat stuk minder makkelijk.

Net voor de grap even een Z900RS proefgereden (ja ik heb vakantie en verveel me :P ), ook een viercilinder en dat beviel me heel wat beter qua trillingen en geluid, mooie donkere roffel, heel wat verfijnder. Leuke fiets ook trouwens! Koppeling wat weinig gevoel en de gasrespons is vanaf neutraal gas geven nogal hakerig, maar wel erg leuk rijden :)
Probeer eens een KTM Super Duke1290 GT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:17:
[...]

Probeer eens een KTM Super Duke1290 GT 8)
Pfoe, nog zo'n beest van een machine :P Kreeg nog wel wat commentaar van de dealer op m'n remtechniek :X

Ik rem uberhaupt niet heel veel trouwens, die boxer remt al behoorlijk van zichzelf en ik probeer altijd te anticiperen. Ik rem meestal eerst achter (comprimeert de vering voor alvast wat) en wat ik tekort kom pak ik aan de voorkant erbij (zoveel als nodig, tot aan abs toe if need be) en los daarna de remmen om de bocht te ronden. Behalve met een onverwachte stop (dan pak ik direct beiden progressief) of met een passagier achterop, dan trail brake ik omdat ik duidelijk minder gewicht op het voorwiel heb liggen dan, stuurt niet lekker in.

Hij vond het maar niks, maar het bevalt me eigenlijk goed. Als ik al een fout maak rem ik de voorkant niet snel onderuit, dat de achterkant evt. wat naar buiten stapt maakt me weinig uit. Is dit nou werkelijk zo verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:29

steveman

Comfortabel ten onder

Lompe kamikaze muis/rat naar de gallemiezen gereden, teller staat nu op:

1 Meeuw, 1 buizerd, 1 meesje, 1 lompe muis/rat, ~106 vliegjes.

En laatst mogelijk een haas de WAO in gereden.

Sorry!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:35:
[...]

Ik rem uberhaupt niet heel veel trouwens, die boxer remt al behoorlijk van zichzelf en ik probeer altijd te anticiperen. Ik rem meestal eerst achter (comprimeert de vering voor alvast wat) en wat ik tekort kom pak ik aan de voorkant erbij (zoveel als nodig, tot aan abs toe if need be) en los daarna de remmen om de bocht te ronden.
Ik gebruik de achterrem nooit om mee te remmen. Vind het ook wel vreemd dat je eigenlijk achter als hoofdrem gebruikt. Voor heeft zo enorm veel meer remkracht dan achter. Zodra het gewicht er op komt kan je als een idioot remmen. Dat lukt je met achter nooit. Snap niet waarom je achter veel gebruikt en voor bijna niet. Als je alleen al kijkt wat er achter zit qua schijf tegenover de voorkant is het logisch dat achter niet zo heel veel doet. Als je trouwens wel eens hard moet remmen is het veel beter dat je al met voor bezig bent. Zodra je voor iets aantikt en het gewicht er op komt kan je doorknijpen. Als je alleen achter gebruikt kan je dat niet zomaar doen. Ook heb je dan al je vingers op de voorrem zitten. Mocht het nodig zijn om eens harder te remmen dan verwacht is het veel beter als je met voor begint en niet met achter.

Sowieso hoef ik ook bijna niet te remmen omdat het blok een hele flinke motorrem heeft. Als voorbeeld kan ik in de 3 aankomen bij een rotonde met 90km/u. Terug naar de 1 met 2x revmatchen en rij ik zo een krappe 1 baans rotonde over zonder de rem aangeraakt te hebben. Als ik rustig rij heb ik de voorrem alleen nodig bij de laatste paar meters om stil te gaan staan.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 04-09-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:08:
Sowieso hoef ik bijna niet te remmen omdat het blok een hele flinke motorrem heeft. Als voorbeeld kan ik in de 3 aankomen bij een rotonde met 90km/u. Terug naar de 1 met 2x revmatchen en rij ik zo die krappe 1 baans rotonde over zonder de rem aangeraakt te hebben. Als ik rustig rij heb ik de voorrem alleen nodig bij de laatste paar meters om stil te gaan staan.
Die boxer doet hetzelfde, ding remt enorm op de motor. Dus als ik als ik al tekort kom voor stoplichten of een rotonde en evt. nog rustig de bocht in rem pak ik achter. Heb ik echt remkracht nodig, dan pak ik de voorrem, daar zit uiteindelijk 80% van de remkracht.

Ik heb mezelf met de MTB meermalen aan de voorkant onderuit geremd in een bocht, als die gaat is er niks meer aan te houden, dus indien mogelijk hou ik het liefst zoveel mogelijk grip over om de bocht te maken. Trailbraking doe ik veiligheidshalve dan ook alleen met de achterrem, wil niet met lean angle een foutje maken op de voorrem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:08:
[...]

Ik gebruik de achterrem nooit om mee te remmen. Vind het ook wel vreemd dat je eigenlijk achter als hoofdrem gebruikt. Voor heeft zo enorm veel meer remkracht dan achter. Zodra het gewicht er op komt kan je als een idioot remmen. Dat lukt je met achter nooit. Snap niet waarom je achter veel gebruikt en voor bijna niet. Als je alleen al kijkt wat er achter zit qua schijf tegenover de voorkant is het logisch dat achter niet zo heel veel doet. Als je trouwens wel eens hard moet remmen is het veel beter dat je al met voor bezig bent. Zodra je voor iets aantikt en het gewicht er op komt kan je doorknijpen. Als je alleen achter gebruikt kan je dat niet zomaar doen. Ook heb je dan al je vingers op de voorrem zitten. Mocht het nodig zijn om eens harder te remmen dan verwacht is het veel beter als je met voor begint en niet met achter.

Sowieso hoef ik ook bijna niet te remmen omdat het blok een hele flinke motorrem heeft. Als voorbeeld kan ik in de 3 aankomen bij een rotonde met 90km/u. Terug naar de 1 met 2x revmatchen en rij ik zo een krappe 1 baans rotonde over zonder de rem aangeraakt te hebben. Als ik rustig rij heb ik de voorrem alleen nodig bij de laatste paar meters om stil te gaan staan.
Ik denk dat de Tweaker welke laatst met 't ritje in Juni met ons mee reed op een HD Sportster 't daar niet mee eens zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je moet echt een absurde voorvork hebben wil de achterrem het gaan winnen van de voorrem...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:22:
Je moet echt een absurde voorvork hebben wil de achterrem het gaan winnen van de voorrem...
Valt best wel mee. Op iedere "Chopper" heb je meer profijt van de achterrem dan dat je dat van de voorrem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:16:
[...]

Die boxer doet hetzelfde, ding remt enorm op de motor. Dus als ik als ik al tekort kom voor stoplichten of een rotonde en evt. nog rustig de bocht in rem pak ik achter. Heb ik echt remkracht nodig, dan pak ik de voorrem, daar zit uiteindelijk 80% van de remkracht.
Het is meer dan als je eens hard moet remmen het je tijd en dus meters gaat kosten als je altijd met achter bezig bent. Rem je al met voor kan je doorknijpen. Rem je nog niet met voor moet je eerst aanleggen voordat je door kan knijpen. Wel of geen ABS maakt dan ook weinig uit. De ABS zal je natuurlijk redden, maar het kost je nog steeds meters. Ik denk dat standaard met voor remmen veiliger is dan met achter.
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat de Tweaker welke laatst met 't ritje in Juni met ons mee reed op een HD Sportster 't daar niet mee eens zal zijn?
Dat snap ik ook wel, maar dan heb je het ook over een heel ander type dan waar hij op rijd en ik op rij. Met een chopper is het een ander verhaal, maar daar hebben we het nu niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:29
NL-RaVeR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:45:
Lees net weer vervelend nieuws: https://www.gelderlander....man-uit-wijchen~a945d39c/ :|
Erg jonge gast, hopelijk niet iemand van hier of een bekende?
Collega kwam vanochtend enigszins geschrokken op werk, hij kende hem en vertelde het verhaal. Best pittig.
Zijn broer (ook motorrijder) is een goede vriend van die collega, dat komt dan wel even binnen.

Edit: blijkbaar heel veel pech dat hij zelf een paal had geraakt, de motor was schijnbaar er net langs gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 04-09-2018 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:52
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:17:
[...]
Thats me. En idd, de achterrem gebruik ik meer als de voorrem. Dat werkt bij mij gewoon beter. Maar hard remmen is nog altijd een combinatie van beide :)
kneusteun schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:27:
[...]
Collega kwam vanochtend enigszins geschrokken op werk, hij kende hem en vertelde het verhaal. Best pittig.
Zijn broer (ook motorrijder) is een goede vriend van die collega, dat komt dan wel even binnen.

Edit: blijkbaar heel veel pech dat hij zelf een paal had geraakt, de motor was schijnbaar er net langs gegaan.
Ik kan me voorstellen dat dat hard binnen komt. Ook gewoon veel pech gehad dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:25:
[...]

Valt best wel mee. Op iedere "Chopper" heb je meer profijt van de achterrem dan dat je dat van de voorrem hebt.

Q.E.D. :P

had stiekem enkele honderen video's verwacht over voor- vs achter met choppers. Als ik me per ongeluk nog eens op een shopper begeef ga ik er gelijk een maken om die fabel de wereld uit te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:40:
[...]

[video]

Q.E.D. :P

had stiekem enkele honderen video's verwacht over voor- vs achter met choppers. Als ik me per ongeluk nog eens op een shopper begeef ga ik er gelijk een maken om die fabel de wereld uit te helpen
Wel grappig dat die man (Canadees?) in 't filmpje expliciet vermeld dat HD gebruik maakt van goede US Brakes met de naam Brembo .... Misschien dat ze 'm eens moeten gaan vertellen dat Italië niet tot de Amerikaanse staten behoort?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

ToolkiT schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:58:
[...]
Grappig, je beschrijft precies waarom ik van de Fazer (800cc, 116PK 4 in line) ovegegaan ben op de Guzzi (750cc 54PK, trans V twin)... op de Fazer kon ik in zijn 1 al alle legale snelheden rijden... maar bruikbare power en character is uiteindelijk leuker.. en alles uit minder PK halen ipv veel PKs temperen is ook erg rewarding..
Het was ook erg rewarding toen ik met mijn 125cc KTM een Kawasaki Z650 rijder en zijn vriend inhaalde toen we over bochtige wegen omhoog reden in het Sauerland. Ik kwam al dichtbij een inhaalactie, maar wilde hem niet in een bocht inhalen (in verband met tegenliggers), dus na het uitkomen van de bocht liep de Z650 fors uit vanwege het verschil in pk's (15 vs 68). Bij de volgende bocht lukte het mij om de Z650 rijder eruit te remmen en met mijn lichte Duke de bocht als eerste in te gaan. Oranje boven: missie geslaagd. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:37

Secsytime

Automagisch

Vandaag de (gore-tex) lining uit men handschoenen getrokken, deze zat al een poosje los en nu kreeg ik men vingers er gewoon niet meer in.. Nu moet ik natuurlijk nieuwe handschoenen hebben, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien xD.

Ik had een Alpinestar "4 seizoenen" korte handschoen, die het in principe in alle weersomstandigheden wel goed deed (muv vrieskou) en zag er ook nog een beetje normaal uit. Nu ben ik weer op zoek naar zoiets, niet een te grote logge handschoen die gewoon in alle seizoenen een beetje matig is, alleen lijkt niemand die meer te maken (ze moeten wel gore-tex hebben).

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:35:
[...]

Ik rem uberhaupt niet heel veel trouwens, die boxer remt al behoorlijk van zichzelf en ik probeer altijd te anticiperen. Ik rem meestal eerst achter (comprimeert de vering voor alvast wat) en wat ik tekort kom pak ik aan de voorkant erbij (zoveel als nodig, tot aan abs toe if need be) en los daarna de remmen om de bocht te ronden. Behalve met een onverwachte stop (dan pak ik direct beiden progressief) of met een passagier achterop, dan trail brake ik omdat ik duidelijk minder gewicht op het voorwiel heb liggen dan, stuurt niet lekker in.

[...]
Als je beide remmen pakt en allebei iets minder, rem je vlotter en stabieler. Plus, zoals @PilatuS al zegt: áls je eens echt hard door moet remmen, ben je er 100% klaar voor (met beide remmen) en je verliest veel minder snel grip (hoewel je ws ABS hebt). Ook in de bocht werkt dit: rustig met beide remmen inzetten. Op de S1000RR doe ik dit ook, ook bij snelle bochten waar ik vrij diep leun. Truuc is extra te leunen en niet te hard remmen natuurlijk.
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:46:
[...]

Wel grappig dat die man (Canadees?) in 't filmpje expliciet vermeld dat HD gebruik maakt van goede US Brakes met de naam Brembo .... Misschien dat ze 'm eens moeten gaan vertellen dat Italië niet tot de Amerikaanse staten behoort?
Als ik t goed hoor zegt ie 'Harly has some of the best brakes in the world. They're Brembo brakes, ABS brakes on these bikes are phenomenal'.

[ Voor 11% gewijzigd door noes op 05-09-2018 08:22 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Je moet open staan voor verandering, Hipora is 'the next big thing' :+ Sokje knip je er zelf maar uit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48
Aardig buitje net... Op de A12 bij Woerden kwam een school haring langszwemmen :+ Het word wel echt tijd voor een nieuwe broek, ik zit nu met een nat kruis op het werk helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:48:
Aardig buitje net... Op de A12 bij Woerden kwam een school haring langszwemmen :+ Het word wel echt tijd voor een nieuwe broek, ik zit nu met een nat kruis op het werk helaas.
Ha, ik zit even thuis te werken zodat ik die bui omzeilen kan :Y
Secsytime schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:36:
Vandaag de (gore-tex) lining uit men handschoenen getrokken, deze zat al een poosje los en nu kreeg ik men vingers er gewoon niet meer in.. Nu moet ik natuurlijk nieuwe handschoenen hebben, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien xD.

Ik had een Alpinestar "4 seizoenen" korte handschoen, die het in principe in alle weersomstandigheden wel goed deed (muv vrieskou) en zag er ook nog een beetje normaal uit. Nu ben ik weer op zoek naar zoiets, niet een te grote logge handschoen die gewoon in alle seizoenen een beetje matig is, alleen lijkt niemand die meer te maken (ze moeten wel gore-tex hebben).

Tips?
Heb je de RevIt Kryptonite GTX al gezien? Heb ze ook een tijdje gehad, qua pasvorm en 4 seizoenen gebruik (handvatverwarming in de winter) erg blij mee, maar had ze verkocht: het korte manchet is niks voor mij. Deze Goretex laag is trouwens niet zo'n losse binnenhandschoen, maar gewoon in de stof verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Ik zat tussen 6:30 - 6:45 tussen Utrecht en Gouda. NIET normaal. Complete 4 banen waren letterlijk 1 grote plas. Dat was als motorrijder echt niet te doen geweest. Los van het bizar slechte zicht zonder ruitenwisser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
lolgast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:52:
@Chakotay Ik zat tussen 6:30 - 6:45 tussen Utrecht en Gouda. NIET normaal. Complete 4 banen waren letterlijk 1 grote plas. Dat was als motorrijder echt niet te doen geweest. Los van het bizar slechte zicht zonder ruitenwisser :+
De boeggolf van vrachtwagens is best de moeite waard anders ;)

ik heb het droog gehouden *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 05-09-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48
@lolgast zoiets had ik ook volgens mij... De hele snelweg had een laag water inderdaad, met mooie boeggolven overal. Scheelde alleen wel veel dat ik al daglicht had waarschijnlijk :P

@noes thuiswerken dacht ik ook aan, maar er zit bijna geen beweging in die bui... Het ding hangt er nu nog steeds, en ik moet vanmiddag sowieso aan deze kant van Utrecht zijn. Dan maar gewoon er doorheen, die motor is niet van suiker :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:56
Net op de A1 thv Amersfoort in de ergste regenbui met onweer ooit beland op de motor.
Er bleef gewoon water staan op de weg. En oja, het waterdichte van mijn motorpak heeft het niet gered. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Wintertipje, voor wie wel eens last heeft van een defecte accu na een paar maanden niet rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lUxmZJJkEJK1424vHHkPUSai/full.jpg

Ik heb onlangs een Ctek ladertje gehad van m'n pa, die hier altijd zijn caravanmover-accu de winter doorhielp. Die (tractie-) accu heeft het 9 jaar uitgehouden (steeds in de zomer paar keer gebruikt en dan weer 8 maanden slapen) en was toen nog steeds ok, dus blijkbaar werkt het "Smart" laad/puls-principe wel. Andere laders (Optimate bv.) zullen ongetwijfeld ook hun eigen methode hebben om sulfatie e.d. tegen te gaan.

Omdat ik het zat werd om steeds de buddyseat en de accukap te moeten verwijderen om de laadklemmen te bevestigen (en voor ieder ritje weer terug te bouwen), heb ik er een waterdicht stekkertje aan gemonteerd met een rubber afdekdopje. Is een los verkrijbaar accessoire, kon bij mijn Chinese vrienden zo gauw niets vinden dat ook toepasbaar was.

Nu is het een kwestie van na het rijden het dopje eraf (blijft aan de connector bungelen), laderstekkertje erin en dat is het. Als je gaat rijden, blijft slechts een klein zwart blokje achter, dat niet opvalt en waar je geen last van hebt, ook niet met een evt. passagier.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Waarom heb ik het idee dat die witte stekker níet waterdicht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@lolgast Goed gezien! Gelukkig neem ik dat stukje kabel niet mee naar buiten ;)

De lader is een wat ouder model en had een verloopje nodig naar de zgn. SAE connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Die stekker zit standaard bij elke optimate anders? Je doet net alsof het nieuw is. :+

Ik gebruik de achterrem voornamelijk als remlichtschakelaar. De meeste automobilisten zien slecht hoe je afremt op de motor, dus dan maar het lampje erbij. Overigens gebruikt de VFR standaard voor- en achterrem tegelijk (DCBS).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dan had ik toch gekozen voor knip -> strip -> soldeer -> krimp. Dit is een beetje de beun-oplossing :+ Tenzij je garage verwarmd is kan het er aardig vochtig worden

@Señor Sjon Bij Optimate zit dat er bij inderdaad, maar die hebben wel 2 standaarden. Of een oude die een ontzettend lange uitfaseerperiode kent. Beetje verwarrend

@Thoit hieronder: Is mijn format nou gestolen? 8)

[ Voor 25% gewijzigd door lolgast op 05-09-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:15
Joepla schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:55:
Wintertipje, voor wie wel eens last heeft van een defecte accu na een paar maanden niet rijden:

[afbeelding]

Ik heb onlangs een Ctek ladertje gehad van m'n pa, die hier altijd zijn caravanmover-accu de winter doorhielp. Die (tractie-) accu heeft het 9 jaar uitgehouden (steeds in de zomer paar keer gebruikt en dan weer 8 maanden slapen) en was toen nog steeds ok, dus blijkbaar werkt het "Smart" laad/puls-principe wel. Andere laders (Optimate bv.) zullen ongetwijfeld ook hun eigen methode hebben om sulfatie e.d. tegen te gaan.

Omdat ik het zat werd om steeds de buddyseat en de accukap te moeten verwijderen om de laadklemmen te bevestigen (en voor ieder ritje weer terug te bouwen), heb ik er een waterdicht stekkertje aan gemonteerd met een rubber afdekdopje. Is een los verkrijbaar accessoire, kon bij mijn Chinese vrienden zo gauw niets vinden dat ook toepasbaar was.

Nu is het een kwestie van na het rijden het dopje eraf (blijft aan de connector bungelen), laderstekkertje erin en dat is het. Als je gaat rijden, blijft slechts een klein zwart blokje achter, dat niet opvalt en waar je geen last van hebt, ook niet met een evt. passagier.
Het stekkertje wordt inderdaad standaard bij de lader meegeleverd. Zelf ben ik nu met HomeAssistant aan het spelen, en heb daarin ingesteld dat elke zaterdag 3 uur 's nachts de lader aan gaat (want nachtstroom is goedkoper :+ en als ik in het weekend wil rijden is altijd de accu vol) Vervolgens wordt de lader weer uitgezet zodra die minder dan 5 Watt verbruikt.

Heb afgelopen jaren ook meestal de lader er de hele winter aangehangen, maar lees wel vaker dat, dat ook niet altijd even goed is. Daarom nu 1x per week laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mooie oplossing @Joepla , maar waarom niet een accesoire poortje aanleggen direct (maar gezekerd) op de accu? Dan kan je die ook gebruiken om onderweg je navi/telefoon/action cam etc mee op te laden.

Zo heb ik het opgelost:
Accesoireaansluiting S1000RR
Thoit schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:05:
[...]

Heb afgelopen jaren ook meestal de lader er de hele winter aangehangen, maar lees wel vaker dat, dat ook niet altijd even goed is. Daarom nu 1x per week laden :)
Proefondervindelijk uitgevonden dat 1x per 3 maanden al ruim voldoende is voor een gezonde accu :Y binnen 10 mins ging het *vol* lampje op de lader alweer aan.

[ Voor 35% gewijzigd door noes op 05-09-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
lolgast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:04:
@Thoit hieronder: Is mijn format nou gestolen? 8)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Joepla schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:55:

[afbeelding]

Mijn CTEK lader kwam met een stekkertje zodat je blijvend kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Señor Sjon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:01:
Die stekker zit standaard bij elke optimate anders? Je doet net alsof het nieuw is. :+
Dat kan best, maar ik ken natuurlijk niet alle laders en hun mogelijkheden. Ik deel gewoon de kennis, zodat wellicht iemand anders er ook voordeel van heeft en niet met een dode accu staat na de winter.
lolgast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:04:
Dan had ik toch gekozen voor knip -> strip -> soldeer -> krimp. Dit is een beetje de beun-oplossing :+ Tenzij je garage verwarmd is kan het er aardig vochtig worden.
Smaken verschillen, een kabel kapot knippen en er dan aan gaan solderen heeft niet mijn voorkeur (en juist dát vind ik "gebeun"). Er zitten nog een stel klemmen bij de lader (met die witte connector) waarmee je ook eens een keer een andere accu zou kunnen opladen en die mogelijkheid wil ik houden.
Thoit schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:05:
[...]
Het stekkertje wordt inderdaad standaard bij de lader meegeleverd. Zelf ben ik nu met HomeAssistant aan het spelen, en heb daarin ingesteld dat elke zaterdag nacht om 3 uur 's nachts de lader aan gaat (want nachtstroom is goedkoper :+ en als ik in het weekend wil rijden is altijd de accu vol) Vervolgens wordt de lader weer uitgezet zodra die minder dan 5 Watt verbruikt.

Het energieverbruik zakt heel snel terug naar ca. 5 W. Dat komt neer op EUR 3,- aan stroomkosten (4 maanden 24/7 aangesloten). Nachttarief is hier 2 ct goedkoper geloof ik, dus voor mij niet de moeite waard om daar een timer voor te gebruiken :)
Inderdaad is het nog steeds niet 100% duidelijk hoe je een accu echt het best kan bewaren, maar men is het er wel over eens dat een continu (bijna) volle accu het minst kans geeft op problemen. Geregeld laden zou dus moeten werken.

Edit @noes: Ja dat is ook een mooie oplossing en daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Zo'n aansluiting (voor de GSM) staat ook nog op de wish-list...

[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 05-09-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joepla Daar zijn oplossingen voor :D Is dat ook meteen waterproof.
Afbeeldingslocatie: http://motorwebwinkel.com/wp-content/uploads/2017/01/Optimate-SAE-04-aansluitset-met-krokodille-klemmen-600x600.jpg
Het ziet er in mijn ogen zo knullig uit, een stekker, 5 cm draad en vervolgens weer een stekker ;)

Ik bedoel het verder niet negatief, zoals je het nu opgelost hebt is uiteraard 100x beter dan elke keer je zadel eraf moeten halen voor het laden. Of in mijn geval, de complete linker zijkant :+ Ging mij er meer om dat je je beseft dat die stekker niet bestand is tegen vocht, wat je, zoals gezegd, in een niet verwarmde garage/berging/schuur absoluut gaat krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@lolgast Ben het met je eens hoor, een waterproof stekkertje is natuurlijk altijd mooier. Ik heb er ook wel even naar gezocht, maar kon niets vinden dat niet meteen > EUR 25,- kost.
Mijn garage heeft 's winters wel wat last van optrekkend vocht, maar is ook goed geventileerd (geforceerd) en heb gelukkig geen last van oxidatie aan connectoren tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:25:
[...]

Ex custom/chopper rijder hier ;) Remmen op een chopper/custom maakt qua remtechniek geen verschil met een gewone motor. Gewoon voorrem gebruiken en daarnaast de achterrem. Overigens zijn er custom/choppers die heel erg goed remmen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:48:
Was het ongeveer zo erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
Joepla schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:15:
[...]

[...]

[...]

Het energieverbruik zakt heel snel terug naar ca. 5 W. Dat komt neer op EUR 3,- aan stroomkosten (4 maanden 24/7 aangesloten). Nachttarief is hier 2 ct goedkoper geloof ik, dus voor mij niet de moeite waard om daar een timer voor te gebruiken :)
Inderdaad is het nog steeds niet 100% duidelijk hoe je een accu echt het best kan bewaren, maar men is het er wel over eens dat een continu (bijna) volle accu het minst kans geeft op problemen. Geregeld laden zou dus moeten werken.
Een z-wave tussenstekker kopen is vele malen duurder dan de besparing :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
ephymerous schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:24:
[...]

Een z-wave tussenstekker kopen is vele malen duurder dan de besparing :)
Klopt, het was voor mij ook meer een doel om de home automation te leren. Als hierdoor de accu niet kapot gaat, is het wel goedkoper :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ook maar eens mee doen hier, i rijd nu bijna een jaar op mijn MT09 uit 2017
inmiddels wel met andere helm maar had deze nog over van de ktm die ik hiervoor had

mt09

[ Voor 14% gewijzigd door Streepje op 05-09-2018 13:56 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Streepje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:51:
ook maar eens mee doen hier, i rijd nu bijna een jaar op mijn MT09 uit 2017

[afbeelding]
Die KTM heeft trouwens wel een mooi sidestand design ;) echt authentiek eiken :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:56:
[...]

Die KTM heeft trouwens wel een mooi sidestand design ;) echt authentiek eiken :+
_O- ja dat ding was nogal beun, inmiddels heb ik dat ding een beetje opgeknapt met restant delen van mijn oude ktm welke kapot is gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Rijdt er iemand toevallig rond op een Husqvarna 701 of KTM 690 enduro?

Al doende leert men.. voor mijn volgende grote trip wil ik zo licht mogelijk gaan! Echt helemaal klaar met die zwarte AT optillen na off road valpartijtjes...

Denk er over na om zoiets te bouwen van de Husky / KTM:

-27 liter tank (600km + range)
- 75 pk
-10.000 km service intervals
- gewicht met 27liter benzine en alle andere vloeistoffen rond de 180kg. Ter vergelijking, mijn AT fully loaded is nu zo rond 290 kg....

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.bigcommerce.com/s-xk32d/product_images/uploaded_images/dsc00313.jpg?t=1487559627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Requiem19 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:41:

Al doende leert men.. voor mijn volgende grote trip wil ik zo licht mogelijk gaan! Echt helemaal klaar met die zwarte AT optillen na off road valpartijtjes...

- 75 pk
- gewicht met 27liter benzine en alle andere vloeistoffen rond de 180kg. Ter vergelijking, mijn AT fully loaded is nu zo rond 290 kg....

[afbeelding]
Yamaha komt binnenkort ook met de tenere 700. het motorblok van de MT07 in een allroad/adv bike jasje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ORHFJVj08drbLjyDI8Jqm9R9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- 75 pk

[afbeelding]
Zelf geen ervaring mee, maar zijn volgens mij wel leuke dingen.
En ik zie ook wel een trend in overlanders die ook lichte off roaders gebruiken ipv GSen.. met name vrouwelijke overlanders zie ik veel op Honda 250's rijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Streepje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:03:
[...]

Yamaha komt binnenkort ook met de tenere 700. het motorblok van de MT07 in een allroad/adv bike jasje
[afbeelding]
Dat ding komt al 3 jaar 'binnenkort' uit... eerst zien dan geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

- 75 pk

[afbeelding]
Zie ze vaak gebruikt worden met wereldreizen. Volgens mij een ideale tussenweg tussen onderhoud en offroad capaciteiten. Een enduro heeft vaak een te korte onderhoudsinterval voor verre reizen en allroads zijn vaak te zwaar voor moeilijk terrein. Je zou Lyndon Poskitt eens een bericht kunnen sturen, geen idee of die reageert maar als iemand er ervaring mee heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:19
Heb vance & hines dempers gestoken in combinatie met de "Quiet baffles". Zou het kunnen dat mijn motor sneller warm loopt bij stilstand? Misschien beeld ik het me maar in, maar hij lijkt veel sneller naar 96graden op te lopen dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
Spacewide schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:32:
Heb vance & hines dempers gestoken in combinatie met de "Quiet baffles". Zou het kunnen dat mijn motor sneller warm loopt bij stilstand? Misschien beeld ik het me maar in, maar hij lijkt veel sneller naar 96graden op te lopen dan voorheen.
Die van mij loopt permanent kouder sinds ik een combinatie van uit- en inlaat met minder tegendruk hebt. Er stroomt in totaal meer lucht door de motor, dus deze warmt minder op. Lijkt me voor jou andersom ook het geval te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:19
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:38:
[...]

Die van mij loopt permanent kouder sinds ik een combinatie van uit- en inlaat met minder tegendruk hebt. Er stroomt in totaal meer lucht door de motor, dus deze warmt minder op. Lijkt me voor jou andersom ook het geval te kunnen zijn.
Had ik eerst ook in gedachte en die gedachte was ook juist zonder die "Baffles of dempertjes" erin.
Maar het geluid was zo brutaal en vervelend zelfs dat ik maar die quiet baffles er in gestoken heb.

Ik zal maar alles eens nakijken op vastheid na die eerste kilometers, misschien ergens wat valse lucht.

Over enkele dagen herprogrammeer ik de ECU en een andere luchtfilter, dan komt het wel goed zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Streepje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:03:
[...]

[afbeelding]
Ik houd deze motor al een tijdje in de gaten, net als zijn aankomende concurrent KTM 790 Adventure - waarvan ik denk dat deze een stukje beter wordt. Zie foto hieronder.

Deze modellen hebben echter flink wat beperkingen tov de Husky 701 in rally vorm:

- Gewicht: waarschijnlijk 20 - 30 kg zwaarder met minder benzine. De Tenere 700 is gebaseerd op het Tracer 700 platform. Dit model weegt (nat) al 196 kg. Als je hier een adv variant van maakt, moet eea steviger / zwaarder. De KTM 790 adventure is gebaseerd op de 790 duke die 189kg weegt..

Beide bikes worden al snel 200kg plus nat. En dat is nog zonder alle farkles die overlanders er dan op zetten.

- Actieradius. KTM heeft al aangegeven de 790adv een radius van 400 km te geven. Ik merk nu al dat dit krap is in een aantal landen. De Tenere heeft vermoedelijk kleinere tank nog.

- Vering. Beide bikes gaan vermoedelijk niet de 275mm suspension travel hebben van de Husky.

- Electronica: vooral de KTM komt met een high tech electronica pakket zoals 'lean angle abs' etc. Als overlander wil je eigenlijk zo min mogelijk elektronica. Niemand kan dit maken in niet-westerse landen.

Grote voordeel van deze bikes is denk ik dat ze op asfalt stuk beter zijn dan de Husky. Meer comfort etc.
ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:26:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar zijn volgens mij wel leuke dingen.
En ik zie ook wel een trend in overlanders die ook lichte off roaders gebruiken ipv GSen.. met name vrouwelijke overlanders zie ik veel op Honda 250's rijden..
Wij zijn al flink wat Honda 250's tegengekomen. Die rijden ons lachend voorbij als het off road zwaarder wordt.. Meeste motoren die we zien zijn Suzuki DR650's of XT660's. GS'en etc zie je bijna niet meer hoe verder je uit Europa gaat.

Echt volledig de schuld van Charlie en Ewan dat iedereen denkt dat je zo'n trip met een grote adventure moet maken :D. Ik ben er zelf ook ingetuimd haha.
Thoit schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:30:
[...]

Zie ze vaak gebruikt worden met wereldreizen. Volgens mij een ideale tussenweg tussen onderhoud en offroad capaciteiten. Een enduro heeft vaak een te korte onderhoudsinterval voor verre reizen en allroads zijn vaak te zwaar voor moeilijk terrein. Je zou Lyndon Poskitt eens een bericht kunnen sturen, geen idee of die reageert maar als iemand er ervaring mee heeft..
Ik heb al paar keer wat tips en tricks gevraagd aan Lyndon, maar die heeft nog nooit gereageerd ;). Ik denk dat hij pas echt interesse heeft als je een adventure bike built bij hem besteld (25k +). Wel een eindbaas natuurlijk.

Ik denk dus ook dat de Husky 701 Rally echt heel goed zou moeten werken. Maar ben wel wat bang voor 'comfort' met 1 cilinder. Wij hebben net 4,000km in Kazakstan gedaan in 8 dagen. Weet niet of je dat redt op een 1 cilinder met vibraties... Daarnaast wat zorgen over de benzinepompen en filters bij de 701...

Edit: ohja, 790 foto nog. Hij is wel echt lelijkkkkk 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.motor.nl/imagefit/resize/594x450,C/KTM_790_ADVENTURE_R_Prototype_04_-_kopie_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

- 75 pk

[afbeelding]
Tip kijk ook eens naar de superbetrouwbare yamaha xt660z tenere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:20:
[...]

Tip kijk ook eens naar de superbetrouwbare yamaha xt660z tenere ;)
Hmm:

206kg
48 pk
200mm suspension travel

Dat vind ik dan toch een stuk minder goede specs dan een Husky 701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrycans zijn binnen..
Nu even kijken welke manier mooiste staat:

Optie A:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41068578_10160915897375088_8083281631080611840_n.jpg?_nc_cat=0&oh=3d9d20de27e42343941fdcc88e091b01&oe=5C3AEA6D

Optie B:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40868880_10160915897835088_5318018773511307264_n.jpg?_nc_cat=0&oh=4843474331a6df1458977ae6e5f86aa1&oe=5C2DD7A8

Optie C:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41083592_10160915898070088_7927532179758776320_n.jpg?_nc_cat=0&oh=783c4e537c98cba4973a4dde98399b44&oe=5BF6B281

MrsT vond ze wat aan grote kant, maar ik vind ze wel passen...
C heeft mijn voorkeur denk ik

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mrs T heeft gelijk ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ja, ga jij ook nog eens beginnen.. :+

Misschien maar ook een 10L setje kopen en dan 2 opties maken.. een kleine voor day to day en een grote voor touring..

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Requiem19 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:37:
[...]

Hmm:

206kg
48 pk
200mm suspension travel

Dat vind ik dan toch een stuk minder goede specs dan een Husky 701.
Vergeet de SWM Superdual X niet. Gebaseerd op de Husqvarna 630 something, en Euro-4 gemaakt.

https://bikereview.com.au...-arrive-updated-features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:39:
Jerrycans zijn binnen..
Optie A is het beste vind ik.
Maar Mrs T en Tylen hebben gelijk. Deze jerrycans zijn te groot voor de motor. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 05-09-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jerrycans zijn binnen..

Optie A:
[afbeelding]

Optie B:
[afbeelding]

Optie C:
[afbeelding]

Wat een vette motor :Y.

Qua vorm/estethiek vind ik ze passen, maar dan wel in een andere kleur (dus of de jerrycans óf de motor spuiten :+). En dan gewoon met de vulopening naar boven, want alhoewel deze dingen goed dicht zitten kan er altijd wat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
Optie B, want liggend is mooier, en opening naar achteren ook. Opening naar voor wijzend oogt raar achterop een motor, en staand zijn ze sowieso veel te groot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
phYzar schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:56:
Optie B, want liggend is mooier, en opening naar achteren ook. Opening naar voor wijzend oogt raar achterop een motor, en staand zijn ze sowieso veel te groot :p
Zijn ze bedoeld voor benzine of niet? Als je ze gaat opensnijden voor bagage zou ik ze om praktische redenen horizontaal zetten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Jerrycans zijn binnen..

Optie A:
[afbeelding]

Optie B:
[afbeelding]

Optie C:
[afbeelding]

Ik zou een van de handiger Tweakers vragen een poll te maken. Optie A t/m D (D is dan te groot ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53

Vrijdag

De Zwarte

Jerrycans zijn binnen..

Optie A:
[afbeelding]

Optie B:
[afbeelding]

Optie C:
[afbeelding]

Ik vind optie B het mooiste :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
MichielK71 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:03:
Ik zou een van de handiger Tweakers vragen een poll te maken. Optie A t/m D (D is dan te groot ;) )
Poll: Project Jerry, in colour! - Hoe moet Toolkit de jerrycans bevestigen?
Staand, opening naar voor
Staand, opening naar achter
Liggend, opening naar voor
Liggend, opening naar achter
Ze zijn veels te groot!
Niet doen, geen gebeun aan die mooie fiets!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400925&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:59:
[...]

Zijn ze bedoeld voor benzine of niet? Als je ze gaat opensnijden voor bagage zou ik ze om praktische redenen horizontaal zetten idd.
Idee is idd doorzagen en een klep van de bovenkant maken..
Dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/31/63/a7/3163a790f1c572eed4bda7032d13ed58.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ff/70/43/ff704362d1abfe4f008ec5f9414118ba.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:48:
[...]

Ik houd deze motor al een tijdje in de gaten, net als zijn aankomende concurrent KTM 790 Adventure - waarvan ik denk dat deze een stukje beter wordt. Zie foto hieronder.

Deze modellen hebben echter flink wat beperkingen tov de Husky 701 in rally vorm:

- Gewicht: waarschijnlijk 20 - 30 kg zwaarder met minder benzine. De Tenere 700 is gebaseerd op het Tracer 700 platform. Dit model weegt (nat) al 196 kg. Als je hier een adv variant van maakt, moet eea steviger / zwaarder. De KTM 790 adventure is gebaseerd op de 790 duke die 189kg weegt..

Beide bikes worden al snel 200kg plus nat. En dat is nog zonder alle farkles die overlanders er dan op zetten.

- Actieradius. KTM heeft al aangegeven de 790adv een radius van 400 km te geven. Ik merk nu al dat dit krap is in een aantal landen. De Tenere heeft vermoedelijk kleinere tank nog.

- Vering. Beide bikes gaan vermoedelijk niet de 275mm suspension travel hebben van de Husky.

- Electronica: vooral de KTM komt met een high tech electronica pakket zoals 'lean angle abs' etc. Als overlander wil je eigenlijk zo min mogelijk elektronica. Niemand kan dit maken in niet-westerse landen.

Grote voordeel van deze bikes is denk ik dat ze op asfalt stuk beter zijn dan de Husky. Meer comfort etc.

[...]

Wij zijn al flink wat Honda 250's tegengekomen. Die rijden ons lachend voorbij als het off road zwaarder wordt.. Meeste motoren die we zien zijn Suzuki DR650's of XT660's. GS'en etc zie je bijna niet meer hoe verder je uit Europa gaat.

Echt volledig de schuld van Charlie en Ewan dat iedereen denkt dat je zo'n trip met een grote adventure moet maken :D. Ik ben er zelf ook ingetuimd haha.

[...]

Ik heb al paar keer wat tips en tricks gevraagd aan Lyndon, maar die heeft nog nooit gereageerd ;). Ik denk dat hij pas echt interesse heeft als je een adventure bike built bij hem besteld (25k +). Wel een eindbaas natuurlijk.

Ik denk dus ook dat de Husky 701 Rally echt heel goed zou moeten werken. Maar ben wel wat bang voor 'comfort' met 1 cilinder. Wij hebben net 4,000km in Kazakstan gedaan in 8 dagen. Weet niet of je dat redt op een 1 cilinder met vibraties... Daarnaast wat zorgen over de benzinepompen en filters bij de 701...

Edit: ohja, 790 foto nog. Hij is wel echt lelijkkkkk 8)7
[afbeelding]
Hoe wel in je achterhoofd dat je dan beter een fiets kan nemen die 2 jaar op de markt is. Dan zijn de kinderziektes eruit.
En niks zo kut als met een moderne fiets ergens staan waar men nog met takken en bladeren een garage runt. Veel mensen houden daarom nog van XTZ750 en XRV 750 en DRZ etc omdat dat fietsen zijn waar zelfs de gemiddelde afrikaan nog wat mee kan en onderdelen eenvoudig te krijgen zijn.

Edit: 1 cilinders zijn prima te doen, en is mijn inziens echt iets wat men vaak zegt en nauwelijks ervaart. Heb naast mijn AT een F650 en ding rijdt dikke prima! Zelf heb ik de twin gelukkig nog nooit neergelegd maar kan me voorstellen dat het kut is om op te tillen. Als ik nu een wereldreis zou moeten maken op een fiets zou ik denk ik naar een 701 of een bmw 850 kijken. Waarbij de 850 waarschijnlijk al aan de zware kant is.

Oh ik vergeet de xt660z (das adventure model toch?)

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 05-09-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

charrel

Cortisol4life..

husqvarna 701 is nog niet zolang op de markt, nu 2 jaar en de 2017 versie is beduidend beter. Het blok uit de duke is al wat langer uit en is beter bestand dan de 690 enduro blokken tegen bv snelweg gebruik enz. laten ze die nu net voor de vanaf 2017 701 gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 05-09-2018 18:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Panini schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:49:
[...]

Optie A is het beste vind ik.
Maar Mrs T en Tylen hebben gelijk. Deze jerrycans zijn te groot voor de motor. ;)
Ok dit is trouwens wel de eerste keer dat MrsT klaagt dat ie te groot is :+

Maar goed hier is de meerderheid met haar eens, dus maar eens kijken of een kleine beter past

Deze beter dames?
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/516YVYBf%2ByL._SL1000_.jpg
https://www.amazon.co.uk/...smid=A3F3MRLZKKJ6Y6&psc=1
Dank je, helemaal mee eens B-)
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:50:
[...]
Qua vorm/estethiek vind ik ze passen, maar dan wel in een andere kleur (dus of de jerrycans óf de motor spuiten :+).
Ook mee eens, het plan is ze of zwart, of matt grijs te spuiten... hele bike thema blijft 50 shades...
Zwarte jerry's zijn ineens een 10e duurder, voor dat geld verf ik ze zelf wel..

[ Voor 32% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:05:
[...]

Ok dit is trouwens wel de eerste keer dat MrsT klaagt dat ie te groot is :+

Maar goed hier is de meerderheid met haar eens, dus maar eens kijken of een kleine beter past

Deze beter dames?
[afbeelding]
https://www.amazon.co.uk/...smid=A3F3MRLZKKJ6Y6&psc=1

[...]

Dank je, helemaal mee eens B-)

[...]

Ook mee eens, het plan is ze of zwart, of matt grijs te spuiten... hele bike thema blijft 50 shades...
Zwarte jerry's zijn ineens een 10e duurder, voor dat geld verf ik ze zelf wel..
Dat was een miskoop dan, want een goede metaallak (2k bij voorkeur) voor dit soort applicaties kost makkelijk 20 euro per bus, en dan nog andere materialen + eventueel een primer :P.

Als je deze weg doet heb ik wel interesse "if the price is right" - mijn motor is wél groot genoeg voor een paar flinke cans en mooi groen is niet lelijk. Ik ga ze wel gewoon voor benzine inzetten :P. Kom regelmatig in Belgie en dan kan ik mooi inslaan. Ook handig voor een trip naar het Noorden, word mijn rijkwijdte ineens 3x mijn tankinhoud 8).

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-09-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:13:
[...]

Dat was een miskoop dan, want een goede metaallak (2k bij voorkeur) voor dit soort applicaties kost makkelijk 20 euro per bus, en dan nog andere materialen + eventueel een primer :P.

Als je deze weg doet heb ik wel interesse "if the price is right" - mijn motor is wél groot genoeg voor een paar flinke cans en mooi groen is niet lelijk. Ik ga ze wel gewoon voor benzine inzetten :P. Kom regelmatig in Belgie en dan kan ik mooi inslaan. Ook handig voor een trip naar het Noorden, word mijn rijkwijdte ineens 3x mijn tankinhoud 8).
goed punt... ik zat te denken de lak te gebruiken die ik op de (stalen) bumpers van mijn camper heb gebruikt, dat gaf een goed resultaat...
Ik ga er over nadenken bij de 10liter jerrycan of het het verschil waard is, want als ik er in ga zagen en boren moet ik zowiso verven..

De 20Liter heb ik er trouwens 2 van... als je er een wil hebben doe me maar een goed bod.. moet alleen kijken wanneer ik weer naar NL rijd want versturen is misschien wat duur..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:41
Precies, dat moet je toch opnieuw afwerken. Je zult ze toch opnieuw moeten spuiten daarna.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:23:
[...]

goed punt... ik zat te denken de lak te gebruiken die ik op de (stalen) bumpers van mijn camper heb gebruikt, dat gaf een goed resultaat...
Ik ga er over nadenken bij de 10liter jerrycan of het het verschil waard is, want als ik er in ga zagen en boren moet ik zowiso verven..

De 20Liter heb ik er trouwens 2 van... als je er een wil hebben doe me maar een goed bod.. moet alleen kijken wanneer ik weer naar NL rijd want versturen is misschien wat duur..
Ik wil ze allebei wel, maar heb je de bijbehorende vulsnuit erbij? Want anders heb je er weinig aan :P.
Waar zit je normaal als je niet in NL zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:35:
[...]

Ik wil ze allebei wel, maar heb je de bijbehorende vulsnuit erbij? Want anders heb je er weinig aan :P.
Waar zit je normaal als je niet in NL zit?
Ik heb familie op de Veluwe, in de Achterhoek en Friesland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:39:
[...]

Ik heb familie op de Veluwe, in de Achterhoek en Friesland...
Dan opteer ik voor de Veluwe of wellicht dat je onderweg daarheen een keer langs Breda, Nieuwegein of A'dam komt, daar ben ik ook vaak te vinden. Laat maar weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
charrel schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:02:
husqvarna 701 is nog niet zolang op de markt, nu 2 jaar en de 2017 versie is beduidend beter. Het blok uit de duke is al wat langer uit en is beter bestand dan de 690 enduro blokken tegen bv snelweg gebruik enz. laten ze die nu net voor de vanaf 2017 701 gebruiken.
Daarom eerst wat induiken, niet gedaan.
Maar bij de nieuwe twins kwamen ook best wel wat rottige ziektes omhoog. En als je met zo'n rijdende computer wat krijgt in Afrika dan is dat best zuur.
Een carb fiets is in zulke gevallen vaak makkelijker lopend te houden.

Wat ik ook wel mooi vond van long way round was het Russische vervang motortje dat gewoon heerlijk mee kwam met die GSén.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een rondje op de 1000 gedaan maar dit is echt niks voor mij _O-

Rij je 100 in de 2: 7000 toeren... Da's zeg maar waar 'ie net echt lekker begint te lopen en dan ben ik op een dijk al m'n rijbewijs praktisch kwijt. Net even gekeken maar tov een MT10 of een Tuono RR, die draaien bij 40kmh al 5000 toeren in de 2, stuk bruikbaarder. Onder de 3500 toeren loopt 'ie domweg niet vlak, als ik niet beter wist zou ik zeggen dat 'ie misfired. De quick shifter blijft ruw en scheelt me nauwelijks tijd: meerdere versnellingen tegelijk droppen vindt 'ie niet heel lekker en als je op de motor remmend aan komt en naar beneden wil, vindt 'ie ook niet bijster fijn. Gashendel voelt kunstmatig en over hobbels is het lastig om het gas vast te houden. Vermoed dat 'ie gecombineerd remt als je de voorrem gebruikt, maar dat voelt knap wazig in het rempedaal achter.

Ervaring rijker, ik weet in ieder geval dat zoiets niks voor me is op de weg. :) Blok is weinig verfijnd, 't is snel maar lomp. De Kawa Z1000 van een vriend van me vond ik wat dat betreft een stuk prettiger rijden. Oh well, goede besteding van de vakantiedagen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2018 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43

- 75 pk

[afbeelding]
Zag bij Hyperpro in Alphen veel overlanders staan en dan voornamelijk oude BMW boxers of G650 type motoren, daar zou je ook naar kunnen kijken. Die zijn ook dan volledig 'rally' verbouwd en wellicht goedkoper en betrouwbaarder dan de 701. Het blijft een moderne motor waarbij, als die het begeeft je weer een week of langer moet wachten op nieuwe onderdelen. Bij de wat oudere modellen kan je vrijwel bij iedere ghetto garage terecht (van wat ik heb gezien op youtube). SibirskyExtreme is bijvoorbeeld zo iemand die op zn gepimpte G650 naar magadan is gereden zonder problemen. Hij heeft ook voor een gedeelte zijn motor laten opbouwen door Hyperpro in Alphen.

Lees trouwens ook goede verhalen online over de G310GS Rally Raid. Die zou je ook nog kunnen overwegen. Stuk simpeler, goedkoper, zuiniger en lichter dan de 701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
kneusteun schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:31:
[...]

Hoe wel in je achterhoofd dat je dan beter een fiets kan nemen die 2 jaar op de markt is. Dan zijn de kinderziektes eruit.
En niks zo kut als met een moderne fiets ergens staan waar men nog met takken en bladeren een garage runt. Veel mensen houden daarom nog van XTZ750 en XRV 750 en DRZ etc omdat dat fietsen zijn waar zelfs de gemiddelde afrikaan nog wat mee kan en onderdelen eenvoudig te krijgen zijn.

Edit: 1 cilinders zijn prima te doen, en is mijn inziens echt iets wat men vaak zegt en nauwelijks ervaart. Heb naast mijn AT een F650 en ding rijdt dikke prima! Zelf heb ik de twin gelukkig nog nooit neergelegd maar kan me voorstellen dat het kut is om op te tillen. Als ik nu een wereldreis zou moeten maken op een fiets zou ik denk ik naar een 701 of een bmw 850 kijken. Waarbij de 850 waarschijnlijk al aan de zware kant is.

Oh ik vergeet de xt660z (das adventure model toch?)
Je zou denken dat een AT750 makkelijk on the road te maken is.. valt aardig tegen.

In Tbilisi nieuwe rear shock uit NL moeten laten komen voor de motor van mn vriendin. Standaard shock niet te maken daar. Nu in Almaty Kazakhstan blijkt dat in heel Kazakhstan geen tandwielen te vinden zijn voor onze AT's.

Dus weer 8-10 dagen wachten op nieuwe tandwielen en ketting uit NL.

Maar al doende leert men. Vlg keer reserve setje mee :).
cyntax schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:13:
[...]

Zag bij Hyperpro in Alphen veel overlanders staan en dan voornamelijk oude BMW boxers of G650 type motoren, daar zou je ook naar kunnen kijken. Die zijn ook dan volledig 'rally' verbouwd en wellicht goedkoper en betrouwbaarder dan de 701. Het blijft een moderne motor waarbij, als die het begeeft je weer een week of langer moet wachten op nieuwe onderdelen. Bij de wat oudere modellen kan je vrijwel bij iedere ghetto garage terecht (van wat ik heb gezien op youtube). SibirskyExtreme is bijvoorbeeld zo iemand die op zn gepimpte G650 naar magadan is gereden zonder problemen. Hij heeft ook voor een gedeelte zijn motor laten opbouwen door Hyperpro in Alphen.

Lees trouwens ook goede verhalen online over de G310GS Rally Raid. Die zou je ook nog kunnen overwegen. Stuk simpeler, goedkoper, zuiniger en lichter dan de 701.
G650 is ook zo gek nog niet wellicht. Ook mooi laag gewicht en eenvoudige techniek. Zo'n kleine 1-cilinder is imo te ongeschikt voor de dagen waarop je lange afstanden moeten rijden over asfalt.

[ Voor 29% gewijzigd door Requiem19 op 05-09-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:24:
[...]

Je zou denken dat een AT750 makkelijk on the road te maken is.. valt aardig tegen.

In Tbilisi nieuwe rear shock uit NL moeten laten komen voor de motor van mn vriendin. Standaard shock niet te maken daar. Nu in Almaty Kazakhstan blijkt dat in heel Kazakhstan geen tandwielen te vinden zijn voor onze AT's.

Dus weer 8-10 dagen wachten op nieuwe tandwielen en ketting uit NL.

Maar al doende leert men. Vlg keer reserve setje mee :).

[...]

G650 is ook zo gek nog niet wellicht. Ook mooi laag gewicht en eenvoudige techniek.
Ja ze worden ondertussen misschien wel te exotisch, dat merk je wel aan de prijzen van de onderdelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:04:
[...]

Daarom eerst wat induiken, niet gedaan.
Maar bij de nieuwe twins kwamen ook best wel wat rottige ziektes omhoog. En als je met zo'n rijdende computer wat krijgt in Afrika dan is dat best zuur.
Een carb fiets is in zulke gevallen vaak makkelijker lopend te houden.

Wat ik ook wel mooi vond van long way round was het Russische vervang motortje dat gewoon heerlijk mee kwam met die GSén.
Ik vind de simpele elegantie van een carb blok wel aantrekkelijk. Als het aan mij lag (maar dat is kennis achteraf) mag het van mij ook nog wel luchtgekoeld en met een kickstarter. Lekker authentiek :9 al denk ik dat je van een kickstarter op een V-Twin 600 niet heel blij zou worden _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Goddomme die plens van vanochtend. Ik reed naar Utrecht en vlak daarvoor ging het helemaal los. Ik zag helemaal niks meer en naast me reed een motor en ik heb nog nooit zoveel medelijden met iemand gehad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar 1x zoiets gehad, midden op de nieuwe Waalbrug bij Nijmegen. Ik zag werkelijk niks meer, maar geen vluchtstrook dus op de gok met 20kmh doorrijden, hopend dat je nergens op klapt en dat er geen idioot achterop jou klapt. Brug over en meteen in de berm stil gaan staan.

Ik kon het water uit m'n schoenen schudden, zelden zo nat geweest :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Eerst afgelopen zondag OTR Steenwijk gereden, mul zand... 2e ronde was erg zwaar. Zeer diepe knippen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rYc6wsz.jpg

Onderweg een telefoon gevonden, welke van mijn maatje bleek te zijn :+

Vervolgens maandag even op het politie circuit gereden. 2e keer dit jaar, vering achter even wat bijgesteld, lekker gestuurd. Onverwachts lekker weer, lekker gereden.

Banden was voor een nieuwe Supercorsa SP en achter een Rosso 3. De rosso 3 is gewoon een top band, maar gaat niet veel langer mee dan de SuperCorsa S. Lekker strepen trekken :P

[ Voor 27% gewijzigd door Ghostrider op 05-09-2018 20:48 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dank voor de tip over Richa!

Twijfelde uiteindelijk tussen de Richa City GTX en de Revit kryptonite gtx.
Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/richa_city_gtx_glove.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/rev-it_glove-textile_kryptonite-gtx.jpg

Keuze is uiteindelijk gevallen op de Rev'it :9

Edit: Stiekem wilde ik de Rev'it dominator gtx kopen, maar dat kon ik niet aan mezelf verkopen.. het prijsverschil.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/021232445/600x600x2/revit-dominator-gtx-motorhandschoenen.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Secsytime op 05-09-2018 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Even serieus, met de sok? :P Jij weet ook niet wat je wilt (of denkt te willen :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:54:
Even serieus, met de sok? :P Jij weet ook niet wat je wilt (of denkt te willen :D )
Ja :+ Ik gebruikte het sokje als excuus om de Dominator gtx goed te praten :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ghostrider schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:41:
[video]

Vervolgens maandag even op het politie circuit gereden. 2e keer dit jaar, vering achter even wat bijgesteld, lekker gestuurd. Onverwachts lekker weer, lekker gereden.
Niet lullig bedoelt, maar je hebt wel erg de neiging om vroeg naar binnen te gaan. Zeker bij die bocht na het rechte stuk is dat niet heel handig. Denk dat het een stuk fijner voor je rijd als je later naar binnen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PilatuS schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:04:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar je hebt wel erg de neiging om vroeg naar binnen te gaan. Zeker bij die bocht na het rechte stuk is dat niet heel handig. Denk dat het een stuk fijner voor je rijd als je later naar binnen gaat.
Klopt, normaal rijdt ik achter een andere voorrijder. Echter die was gecrasht op Isle of man en reed daardoor in de 2e groep. Deze voorrijder hanteert andere lijnen en stuurt een stuk later in; dat voelt op deze baan zonder grindbak wat vreemd aan :P

Ik moet eerlijk bekennen dat eerst een dag offroad knallen en de volgende dag circuitrijden misschien niet het meeste ideale idee was :P

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 05-09-2018 21:08 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

noes in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Secsytime schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:52:
[...]

Dank voor de tip over Richa!

Twijfelde uiteindelijk tussen de Richa City GTX en de Revit kryptonite gtx.
[afbeelding]
[afbeelding]

Keuze is uiteindelijk gevallen op de Rev'it :9

Edit: Stiekem wilde ik de Rev'it dominator gtx kopen, maar dat kon ik niet aan mezelf verkopen.. het prijsverschil.

[afbeelding]
En de tip over de Kryptonite wordt niet bedankt? :( ( ;) ) Fijne handschoen! Enjoy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wist dat ik iemand vergeten was! Thanks :) :+

Heb zelf altijd kort manchet gehad, dus hoop dat het mij niet stoort. Vallen ze groot of klein? Heb een S besteld, had ook een Alpinestars in S.. Ach, anders kan ik alsnog de dominator gtx bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nu voor het eerst een koplamp die ik moet vervangen, en dat na 13.5Mm. Vind ik wel erg vroeg, daar de andere brommers 34 en 46Mm met dezelfde lampjes toe konden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/htTqrkz.png

Wel handig bereikbaar gemaakt, dat dan weer wel.

M'n MT-03 at achterlichtjes destijds... en dat was best een geprust om er bij te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Secsytime schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:59:
[...]

Wist dat ik iemand vergeten was! Thanks :) :+

Heb zelf altijd kort manchet gehad, dus hoop dat het mij niet stoort. Vallen ze groot of klein? Heb een S besteld, had ook een Alpinestars in S.. Ach, anders kan ik alsnog de dominator gtx bestellen O-)
Normaal, voor ik weet :) Bij zowel RevIt als Knox heb ik XXL. Alpinestars ook, maar daar kom ik toch niet helemaal lekker in (als ze eenmaal zitten, zitten ze wél goed, maar de entry is te smal). Dus ik denk dat je met een S goed uitkomt als je die altijd hebt :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Verwijderd Je bedoelt De Oversteek.

Vandaag bij een ander Transalpclublid een Hepco en Becker kofferrek op haar XL650V geschroefd. Zoals gewoonlijk was het weer duwen en trekken om het precies passend te krijgen. Rek moest er ook iets ingewikkelder er op omdat de achterkant iets verfijnder is dan van mijn XL600V Transalp.
De kentekenplaathouder zat in de weg voor de achterkant van het rek. Ook zat die vast met een soort popnagels en daarvan heb ik de onderste weggehaald om het rek te plaatsen. Als ze naar de garage gaat over een aantal weken om de motor op de originele hoogte te zetten moet ze maar even vragen of daar naar gekeken kan worden.
Alles zat er keurig bij, zelfs kabeltjes om de electra van de knipperlichten te verlengen.

Over het adventure/enduro verhaal, op de TET facebookgroep is er een terug komend punt van lichte motoren (Enduro) vs zware motoren (Allroad/Adventure). Hoe zouden jullie dat indelen? Ik dacht aan het volgende:
Lichte Enduro <160 Kg, zware Enduro >160 Kg <185 Kg, lichte Allroad >185 Kg <210 Kg en zware Allroad >210 Kg.

Mijn Alp moet natuurlijk wel een lichte Allroad zijn :+ .

[ Voor 21% gewijzigd door Grubeater op 06-09-2018 00:17 . Reden: Adventure verhaal ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:08:
Nog een rondje op de 1000 gedaan maar dit is echt niks voor mij _O-

knip
Thanks voor de info, ik doe binnenkort een testrit op een S1000R demo maar voor op straat is het wel overkill ja

• Requiem19
Grubeater schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:30:
@Verwijderd Je bedoelt De Oversteek.

Vandaag bij een ander Transalpclublid een Hepco en Becker kofferrek op haar XL650V geschroefd. Zoals gewoonlijk was het weer duwen en trekken om het precies passend te krijgen. Rek moest er ook iets ingewikkelder er op omdat de achterkant iets verfijnder is dan van mijn XL600V Transalp.
De kentekenplaathouder zat in de weg voor de achterkant van het rek. Ook zat die vast met een soort popnagels en daarvan heb ik de onderste weggehaald om het rek te plaatsen. Als ze naar de garage gaat over een aantal weken om de motor op de originele hoogte te zetten moet ze maar even vragen of daar naar gekeken kan worden.
Alles zat er keurig bij, zelfs kabeltjes om de electra van de knipperlichten te verlengen.

Over het adventure/enduro verhaal, op de TET facebookgroep is er een terug komend punt van lichte motoren (Enduro) vs zware motoren (Allroad/Adventure). Hoe zouden jullie dat indelen? Ik dacht aan het volgende:
Lichte Enduro <160 Kg, zware Enduro >160 Kg <185 Kg, lichte Allroad >185 Kg <210 Kg en zware Allroad >210 Kg.

Mijn Alp moet natuurlijk wel een lichte Allroad zijn :+ .
Ik denk dat je de Enduro gewichten wat omlaag moet gooien. Die 250 Cc Enduro’s wegen rond de 130kg. Ik denk boven 140/145 kg dat het geen lichte enduro meer is. Boven de 170/175 heb je geen enduro’s meer?

Zijn er all roads rond de 185kg? Lichtste wat er nu is, zit denk ik zo rond de 200? (Bijz XTZ660 Tenere met 206kg)

Zware allroad imo vanaf 225kg. Praktisch ale allroads zijn 230+.
Pagina: 1 ... 59 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.