Echt noppen heb je pas nodig bij heel mul zand of modder, dus ga zo doorVerwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:15:
@HTT-Thalan ik ga iets verder naar achter zitten stuur relaxed vast knietjes stevig tegen de tank en waar kuilen zitten ga ik soms staan. En dan rijd ik met een vaartje van tussen de 40 en de 50 zo'n pad af.
Banden zijn Michelin Pilot Road 4 met normale bandenspanning.
Ik had mijn vriendin en proefles cadeau gedaan.
Vanochtend was het zo ver, ze wist pas wat we gingen doen toen ik de oprit van de rijschool opreed.
Ze vond het dood eng maar Erik bleek een super instructeur, hij nam de tijd en gaf super goede uitleg.
Achterop mee naar een parkeerterrein, daar nog meer uitleg en vervolgens zelf "rijden".
Stapvoets, slippende koppeling, bochtjes.
Echt super trots op haar.
Ze droomt hier al van vanaf ze een klein meisje was, vandaag heeft ze voor het eerst zelf gereden
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Staan op de stepjes, vooruit kijken, en met name volgas?HTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:10:
[...]
Wat voor rijstijl hanteer jij daar nou?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Verwijderd lachen! Moet ik met m'n bandit ook maar eens proberen. Deze zomervakantie het beessie eindelijk een grote beurt gegeven, met nieuwe bandjes: Michelin Road 5
Eerste 300km zitten er al op.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
En voor de looks, natuurlijk.kneusteun schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:19:
[...]
Echt noppen heb je pas nodig bij heel mul zand of modder, dus ga zo door
Tenen naar binnen, tank klemmen met je knieen, die staart lekker laten wapperen, heerlijkJoopieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:31:
[...]
Staan op de stepjes, vooruit kijken, en met name volgas?
Mijn noppen zijn voornamelijk voor de looks idd, maar ik moet zeggen dat het me wel veel meer vertrouwen geeft om kleine weggertjes met veel grint in het midden... misschien puur placebo en mede doordat de V7 een stuk lichter voelt dan de Fazer, maar het rijd veel ontspannener op slecht wegdekHTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:32:
[...]
En voor de looks, natuurlijk.
[...]
Tenen naar binnen, tank klemmen met je knieen, die staart lekker laten wapperen, heerlijk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@Bommes Leuk. Brengt me terug naar mijn eigen proefles
Ook mijn droom sinds mijn jeugd, ook super eng, die 125cc
Maar wat ben ik blij dat ik de stap uiteindelijk gewaagd heb...
Maar wat ben ik blij dat ik de stap uiteindelijk gewaagd heb...
Zo, de FJR is over de 150k km, op naar de 200k
Kennis van mij doet zijn K1600GTL MY17 weg, omdat 25k km toch wel voor veel afschrijving zorgt,
Tuurlijk het zijn compleet verschillende prijsklasses (5k vs 30k), maar motor blijft toch een gebruiksvoorwerp imho.
Kennis van mij doet zijn K1600GTL MY17 weg, omdat 25k km toch wel voor veel afschrijving zorgt,

Tuurlijk het zijn compleet verschillende prijsklasses (5k vs 30k), maar motor blijft toch een gebruiksvoorwerp imho.
[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 03-09-2018 10:44 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Geweldig apparaat, zo'n K1600, maar verbruik en onderhoud zal ook wel niet lief zijn_Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:43:
Zo, de FJR is over de 150k km, op naar de 200k![]()
Zelfs 21.000km op de Alp gezet sinds aanschaf ongeveer anderhalf jaar terug.
Nog steeds zoekende naar een paar bruikbare velgen om daar de noppen op te zetten, maar de enige die tot nu toe wat heeft is een vent die ik niet kan verdragen
Hopelijk vind ik wat via Ad zodra hij terug is.
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-09-2018 10:46 ]
Daar heb je m toch juist voor? Zolang je de motor in gebruik hebt en er niet over denkt m weg te doen maakt de afschrijving niet uit. Zelfde geldt voor bijv de fluctuerende huizenprijs: als je 'onder water' staat is dat alleen relevant als je op dat moment verkopen wilt._Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:43:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
coole helm, die staat ook op mijn wishlist.. net als de moto3Dryhte schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:54:
Leuke nieuwe helm, deze kan je in september winnen bij RAD.eu
https://www.rad.eu/nl/c/p/58274-shoei-ex-zero-zwart.htm
[afbeelding]
En zo'n K1600 is een echte KM vreter, 25k per jaar is makkelijk. Ik ga ook over de 25k heen met mijn boxer dit jaar, het kost voornamelijk benzine, banden en onderhoud, en afschrijving wordt alleen maar minder met de jaren. Verkopen na 1 jaar is het duurste wat je kunt doen...noes schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:55:
[...]
Daar heb je m toch juist voor? Zolang je de motor in gebruik hebt en er niet over denkt m weg te doen maakt de afschrijving niet uit. Zelfde geldt voor bijv de fluctuerende huizenprijs: als je 'onder water' staat is dat alleen relevant als je op dat moment verkopen wilt.

Bij de FJR heb ik nu 3 jaar, en is 80k km verder. Nu gaat het vrij 'rustig aan' met 10k per jaar. Eerste jaren waren absurd, 35k voor woon-werk, en 15k vakanties. Maar anders dan wat regulier onderhoud, niets aan de hand.HTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:46:
[...]
Geweldig apparaat, zo'n K1600, maar verbruik en onderhoud zal ook wel niet lief zijn.
Zelfs 21.000km op de Alp gezet sinds aanschaf ongeveer anderhalf jaar terug.
Nog steeds zoekende naar een paar bruikbare velgen om daar de noppen op te zetten, maar de enige die tot nu toe wat heeft is een vent die ik niet kan verdragenen ze zijn ook niet in geweldige staat.
Hopelijk vind ik wat via Ad zodra hij terug is.
Tussen de K1600 en de FJR vind ik dat het qua vermogen elkaar niet zo ontloopt, diverse sprintjes laten zien dat er weinig verschil tussen de twee zit. Alleen eet de K1600 een setje banden op in 8-10k km, en ik doe 18k (voor) en 20k (achter) mee. Beide op MPR 4 GT's.
Tuurlijk is de K1600 wat luxer met zijn bandendruk meter via de Garmin, en route navigatir om buien heen en dat soort fratsen. Maar als het gaat om pure rij plezier, durf ik wel te zeggen dat de FJR het bijzonder goed doet.
Maar ik hou er niet zo erg van dat je commentaar krijgt van de dealer dat ze toch liever hebben dan je E95 tankt, dan E98, en dat je garantie vervalt als je meer dan 10% van je interval afwijkt (zorgde ervoor dat hij met zijn K1600) een stop moest maken midden in de vakantie bij een BMW dealer.
Doe ff normaal

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 03-09-2018 11:35 ]
De volgende keer gewoon rechtdoor door het veld? Ook een nieuwe route.Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:09:
Zo vanmorgen met de Allroad Bandit een nieuwe route naar het werk ontdekt
[afbeelding]
[afbeelding]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja, dat lijkt mij ook!gauchov6 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:16:
[...]
En zo'n K1600 is een echte KM vreter, 25k per jaar is makkelijk. Ik ga ook over de 25k heen met mijn boxer dit jaar, het kost voornamelijk benzine, banden en onderhoud, en afschrijving wordt alleen maar minder met de jaren. Verkopen na 1 jaar is het duurste wat je kunt doen...
Dan heeft ie de verkeerde dealer. Ik ben zeer tevreden met mijn BMW dealer, denken graag mee en zijn flexibel._Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:
[...]
Maar ik hou er niet zo erg van dat je commentaar krijgt van de dealer dat ze toch liever hebben dan je E95 tankt, dan E98, en dat je garantie vervalt als je meer dan 10% van je interval afwijkt (zorgde ervoor dat hij met zijn K1600) een stop moest maken midden in de vakantie bij een BMW dealer.
Doe ff normaal
De motor is inderdaad gemaakt om te rijden. Eerste motor had ook erg weinig kilometers en hierdoor vond ik het te zonde om kilometers te maken i.v.m. afschrijving. Toen de motor eenmaal verkocht was, dacht ik: ik heb helemaal geen plezier aan de motor gehad omdat ik bang was dat ik kilometers maakte_Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:
[...]
Bij de FJR heb ik nu 3 jaar, en is 80k km verder. Nu gaat het vrij 'rustig aan' met 10k per jaar. Eerste jaren waren absurd, 35k voor woon-werk, en 15k vakanties. Maar anders dan wat regulier onderhoud, niets aan de hand.
Tussen de K1600 en de FJR vind ik dat het qua vermogen elkaar niet zo ontloopt, diverse sprintjes laten zien dat er weinig verschil tussen de twee zit. Alleen eet de K1600 een setje banden op in 8-10k km, en ik doe 18k (voor) en 20k (achter) mee. Beide op MPR 4 GT's.
Tuurlijk is de K1600 wat luxer met zijn bandendruk meter via de Garmin, en route navigatir om buien heen en dat soort fratsen. Maar als het gaat om pure rij plezier, durf ik wel te zeggen dat de FJR het bijzonder goed doet.
Doe ff normaal

Waar zit die dealer, hij zoekt een goede dealer in het uiterste zuiden van NL.noes schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:41:
[...]
Ja, dat lijkt mij ook!
[...]
Dan heeft ie de verkeerde dealer. Ik ben zeer tevreden met mijn BMW dealer, denken graag mee en zijn flexibel.
Precies, je krijgt toch wel een smile op je gezicht als je een mooie bocht ziet aan komen. Halverwege de bocht hoor je een stepje KGGGRR doen over het asfalt. Bij het volgende stoplicht krijg ik de vraag van het vrouwtje achterop 'Lukt het lieverd? Je hebt er zin in vandaag..' - 'ja! klopt schat..'Thoit schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:44:
[...]
De motor is inderdaad gemaakt om te rijden. Eerste motor had ook erg weinig kilometers en hierdoor vond ik het te zonde om kilometers te maken i.v.m. afschrijving. Toen de motor eenmaal verkocht was, dacht ik: ik heb helemaal geen plezier aan de motor gehad omdat ik bang was dat ik kilometers maakte
Verwijderd
Ik moet gewoon zo snel mogelijk een scrambler of allroad hebbenSeñor Sjon schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:32:
[...]
De volgende keer gewoon rechtdoor door het veld? Ook een nieuwe route.
Hebben wij dezelfde kennis? Woont in Zuid-Limburg, Zwarte GTL, afgelopen tijd op vakantie geweest naar het Schwarzwald en Oostenrijk?_Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:43:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Klinkt wel.. Woont alleen, net onder sittard in een klein dorpje, ~50j oud. Heeft net wat trips achter de rug naar o.a. zwarte woud, titisee en nog wat meer (ik hou het niet bij waar die allemaal rondrijdt )DrivinUCrazy schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:02:
[...]
Hebben wij dezelfde kennis? Woont in Zuid-Limburg, Zwarte GTL, afgelopen tijd op vakantie geweest naar het Schwarzwald en Oostenrijk?
Nice! en een mooie oefenlocatie!Bommes schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:25:
[video]
Ik had mijn vriendin en proefles cadeau gedaan.
Vanochtend was het zo ver, ze wist pas wat we gingen doen toen ik de oprit van de rijschool opreed.
Ze vond het dood eng maar Erik bleek een super instructeur, hij nam de tijd en gaf super goede uitleg.
Achterop mee naar een parkeerterrein, daar nog meer uitleg en vervolgens zelf "rijden".
Stapvoets, slippende koppeling, bochtjes.
Echt super trots op haar.
Ze droomt hier al van vanaf ze een klein meisje was, vandaag heeft ze voor het eerst zelf gereden
Do { Ping } while ( LOL )
Dat is 'm. Hij rijdt sinds dit jaar ook regelmatig met ons gezelschap mee. Grappig. Zie je ook hoe klein de wereld is._Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:43:
[...]
Klinkt wel.. Woont alleen, net onder sittard in een klein dorpje, ~50j oud. Heeft net wat trips achter de rug naar o.a. zwarte woud, titisee en nog wat meer (ik hou het niet bij waar die allemaal rondrijdt )
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De meeste opties kende ik wel, maar die MotoZ Tractionator was me onbekend. Ook niet zo gek, ze verkopen hem in ons continent blijkbaar alleen in Spanje en Polen. Ook goed om te zien dat de Mitas E-09 er inderdaad er goed uit komt, maar die ervaring had ik zelf ook al.Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:12:
Tip: erg leuk artikel over allroad banden: https://rtwpaul.com/2018/01/21/tires/
Ik ben benieuwd hoeveel kilometer ik er uiteindelijk uit ga halen, er staan nu 3000 op, en ongeveer 1000 op de Siracs.
Zou je me kunnen vertellen van welk merk de hoes is die jij nu zelf gebruikt?McKaamos schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Volgens mij doe je het gewoon goed.
Motor laten afkoelen, hoes er overheen en dan moet het goed zijn.
Misschien was die hoes niet specifiek waterdicht?
Ik heb zelf een hoes van de Lidl, en daarmee blijft m'n motor kurkdroog. Het kan naar beneden komen zeiken en er blijven plassen staan in de plooien van de hoes, maar de motor is helemaal droog.
Nadeel is wel dat in de plekken waar de plassen blijven staan, er wat alg/mos ofzo ontstaat. Dus moet 'm wel elke paar maanden even schoon maken.
Het is net een paardHTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:32:
[...]
En voor de looks, natuurlijk.
[...]
Tenen naar binnen, tank klemmen met je knieen, die staart lekker laten wapperen, heerlijk.
Zo begrijp ik dit weekend dat er wel meer Tweakers paard rijden, of moeten worden opgehaald door een paardentrailer.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 03-09-2018 13:29 ]
Mijn pa heeft die mitas dakar op zijn DR laten zetten en is op zich wel tevreden maar ook zijn liefde voor TKC 80 wordt slechts geremd door de slijtage.HTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:02:
[...]
De meeste opties kende ik wel, maar die MotoZ Tractionator was me onbekend. Ook niet zo gek, ze verkopen hem in ons continent blijkbaar alleen in Spanje en Polen. Ook goed om te zien dat de Mitas E-09 er inderdaad er goed uit komt, maar die ervaring had ik zelf ook al.
Ik ben benieuwd hoeveel kilometer ik er uiteindelijk uit ga halen, er staan nu 3000 op, en ongeveer 1000 op de Siracs.
Die banden zijn gewoon belachelijk lekker, hopelijk dat ze ook nog een dakar versie ooit weten te maken met een ander harder loopvlak.
Niet bepaald in de buurt helaas: Nootdorp, bij Den Haag._Apache_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:48:
[...]
Waar zit die dealer, hij zoekt een goede dealer in het uiterste zuiden van NL.
Wij rijden hier allemaal paard. Meerdere tegelijkertijd zelfsJoopieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:24:
[...]
Het is net een paard
Zo begrijp ik dit weekend dat er wel meer Tweakers paard rijden, of moeten worden opgehaald door een paardentrailer.ik noem geen namen, hé @DragonSlayer666
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De een wat minder of wat manker, sommige paardjes wat dorstiger, maar heeVrijdag schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:47:
[...]
Wij rijden hier allemaal paard. Meerdere tegelijkertijd zelfs
Dit weekend helaas een spijker in de achterband gereden.
Gelijk maar nieuw bandje laten monteren, omdat de band toch al aardig versleten was.
krijg al met de dag meer zin om te rijden ...
maar helaas nog even bikkelen , Theorie binnen en AVB ook maar AVD moet nog
2 broeken , nieuwe jas en schoenen alles al gereed alleen nog even het roze pasje voor de 3e keer aanvragen dalijk ( als ik voor het 3e examen slaag natuurlijk )
maar helaas nog even bikkelen , Theorie binnen en AVB ook maar AVD moet nog
2 broeken , nieuwe jas en schoenen alles al gereed alleen nog even het roze pasje voor de 3e keer aanvragen dalijk ( als ik voor het 3e examen slaag natuurlijk )
Heb ik een goed verhaal gemist?Joopieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:24:
[...]
Het is net een paard
Zo begrijp ik dit weekend dat er wel meer Tweakers paard rijden, of moeten worden opgehaald door een paardentrailer.ik noem geen namen, hé @DragonSlayer666
Ik heb de TKC80 nog niet gereden maar tot nu toe checkt de Mitas alle "oké" boxen, behalve dan hoge snelheid snelwegritjes, maar dat mag ze vergeven worden denk ik.kneusteun schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:26:
[...]
Mijn pa heeft die mitas dakar op zijn DR laten zetten en is op zich wel tevreden maar ook zijn liefde voor TKC 80 wordt slechts geremd door de slijtage.
Die banden zijn gewoon belachelijk lekker, hopelijk dat ze ook nog een dakar versie ooit weten te maken met een ander harder loopvlak.
@HTT-Thalan dan had je er maar bij moeten zijn
En er zijn geen beelden van zeker? Stelletje prutsersJoopieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:25:
@HTT-Thalan dan had je er maar bij moeten zijn
Wij kennen hem sinds zijn trip naar zwitserland einde zomer 2015. Ons gezelschap ging met 3 motoren (4 pers) heen, en kwam met hem erbij terug. We kwamen hem tegen een paar kilometer voor Davos en zijn de rest van de vakantie met elkaar opgetrokken.DrivinUCrazy schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:02:
[...]
Dat is 'm. Hij rijdt sinds dit jaar ook regelmatig met ons gezelschap mee. Grappig. Zie je ook hoe klein de wereld is.
We spraken hem toevallig vorige week nog, zuid limburg is een makkelijk adresje als je vanuit Ardennen / Duitsland naar huis rijdt, en die Limbo-landers hebben altijd wel een warme bak koffie staan.
[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 03-09-2018 16:36 ]
Oh ik afgelopen week ook al weer. De tweede keer dit jaarWillem30 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:49:
Dit weekend helaas een spijker in de achterband gereden.Gelijk maar nieuw bandje laten monteren, omdat de band toch al aardig versleten was.

Dus wiel maar gedemonteerd en naar de de motorzaak ermee. Dacht eerst nog oppompen en rijden maar liep te snel leeg.
Iemand hier toevallig ervaring met de xl650? Heb momenteel een 600 maar wordt beetje simpel van het eindeloze olie verbruik.
trilling? want dat krijg je hoe dan ook, met scouts en 80'sHTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:16:
[...]
Heb ik een goed verhaal gemist?
[...]
Ik heb de TKC80 nog niet gereden maar tot nu toe checkt de Mitas alle "oké" boxen, behalve dan hoge snelheid snelwegritjes, maar dat mag ze vergeven worden denk ik.
Die mitas had me pa op asfalt en regen helemaal minder grip.
Ik merkte dat zelf ook dat het begin met die 80's was ik heel voorzichtig want ik heb wel eens een nop gevouwen op de scouts en das best eng met 100 plat in de bocht.
Maar ik heb in Duitsland toen beetje door de heuvels bochtjes gedaan en daar kon ik prima de twin plat gooien zonder slipperij! echt verbazend hoe goed die ook nog zijn op het asfalt.
Trilling inderdaad. Op lage snelheid heb je een beetje een 'hobbel' alsof je over kinderkopjes rijd en dat is nog wel geinig, maar op de snelweg niet meer en bij 130 vond ik de achterkant ook aardig 'losjes'. Niet dat ik geen grip meer had maar je voelt gewoon dat het allemaal een beetje zoekerig/wiebelig gaat reageren, kan het niet goed omschrijven maar jij zal vast weten wat ik bedoel.kneusteun schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:43:
[...]
trilling? want dat krijg je hoe dan ook, met scouts en 80's
Die mitas had me pa op asfalt en regen helemaal minder grip.
Ik merkte dat zelf ook dat het begin met die 80's was ik heel voorzichtig want ik heb wel eens een nop gevouwen op de scouts en das best eng met 100 plat in de bocht.
Maar ik heb in Duitsland toen beetje door de heuvels bochtjes gedaan en daar kon ik prima de twin plat gooien zonder slipperij! echt verbazend hoe goed die ook nog zijn op het asfalt.
Een XL650V heeft hetzelfde blok als een 600, maar dan opgeboord. Dus onder dezelfde omstandigheden verwacht ik daar na verloop van tijd ook net zo goed (flink) olieverbruik. De verschillen zijn voornamelijk estetisch voor mij, en de montage van bepaalde zaken zoals luchtfilter zitten heel ergens anders.wilco1985 schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:35:
Iemand hier toevallig ervaring met de xl650? Heb momenteel een 600 maar wordt beetje simpel van het eindeloze olie verbruik.
Ik maakte (en soms nog) me ook druk om het olieverbruik maar zolang het er minder hard uitloopt dan ik bij kan gieten blijft ze wel lekker gesmeerd lopen, letterlijk en figuurlijk. Ik hou het er nog wel mee uit tot ik er wat naast heb, en dan kijk ik eens naar een blokrevisie.
Ander blok erbij kopen is nog wel een optie, maar dan ben je ook al snel 500 armer[b][message=56324407,noline]HTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @
Een XL650V heeft hetzelfde blok als een 600, maar dan opgeboord. Dus onder dezelfde omstandigheden verwacht ik daar na verloop van tijd ook net zo goed (flink) olieverbruik. De verschillen zijn voornamelijk estetisch voor mij, en de montage van bepaalde zaken zoals luchtfilter zitten heel ergens anders.
Ik maakte (en soms nog) me ook druk om het olieverbruik maar zolang het er minder hard uitloopt dan ik bij kan gieten blijft ze wel lekker gesmeerd lopen, letterlijk en figuurlijk. Ik hou het er nog wel mee uit tot ik er wat naast heb, en dan kijk ik eens naar een blokrevisie.

Problemen nog niet, totdat ik een vergeet om bij te vullen, dan loopt het niet meer gesmeerdPilatuS schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:23:
Mijn SV zoop ook flink olie, verder nooit problemen mee gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door wilco1985 op 03-09-2018 17:24 ]
Verwijderd
Ik ben aan het kijken naar een tweedehands Zero bij een dealer, als ik zonder inruil kom, wat is er dan gebruikelijk aan korting, iemand enig idee?
Net de racer maar weer eens wat gepoetst
Hij is weer netter dan 'ie ooit werd geleverd 
Net de racer maar weer eens wat gepoetst

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2018 17:29 ]
HTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:27:
[...]
En er zijn geen beelden van zeker? Stelletje prutsers.

Hier, pak aan
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Volgens mij kosten alle pakkingen voor een revisie iets van €350 euro, als je dat zelf zou kunnen heb je een leuk project.wilco1985 schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:23:
[...]
Ander blok erbij kopen is nog wel een optie, maar dan ben je ook al snel 500 armer
[...]
Problemen nog niet, totdat ik een vergeet om bij te vullen, dan loopt het niet meer gesmeerd
Hoeveel gebruikt de Alp nu?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Zojuist bericht gekregen dat de Ducati Panigale 899 van mijn zus uit de beveiligde stalling gestolen is samen met een andere Ducati. Remschijf doorgeslepen. Kenteken 60-MD-RV. Omgeving Amsterdam Westerpark, dus mocht iemand hem tegen komen hoor ik het graag 

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Zo dan

Wat helemaal bijzonder is dat je in oktober 2017 je motor op de foto wilt zetten maar baalt dat er twee onbekende op de foto staan... En er pas later achterkomen dat 1 van die mensen een mede tweaker (psst @Maegrim ) is
Vreemd dat ik die foto nu al heb gezien. Hoe doe je dat?R0y. schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:25:
[...]
Wat helemaal bijzonder is dat je in oktober 2018 je motor op de foto wilt zetten maar baalt dat er twee onbekende op de foto staan... En er pas later achterkomen dat 1 van die mensen een mede tweaker (psst @Maegrim ) is
Ik weet niet waar je het over hebt...Tankiej schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:28:
[...]
Vreemd dat ik die foto nu al heb gezien. Hoe doe je dat?
Voor wie het GoT Motormeet topic niet volgt: de aftermovie van de 2018 Sauerland tour!
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Eentje van de Lidl, en ik heb de verpakking niet meer, maar dat kan bijna niet anders dan eentje van Crivit (Lidl's huismerk) zijn.Cleverfate schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:12:
[...]
Zou je me kunnen vertellen van welk merk de hoes is die jij nu zelf gebruikt?
Geloof dat Lidl geen motorspullen verkoopt van andere merken.
@Ophidian dat is zuur, hopelijk betaalt de verzekering een zinning bedrag uit...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Meestal zo rond de 500 euro. Op marktplaats vermelden ze dat namelijk vaak erbij.Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:26:
Ik ben aan het kijken naar een tweedehands Zero bij een dealer, als ik zonder inruil kom, wat is er dan gebruikelijk aan korting, iemand enig idee?
Net de racer maar weer eens wat gepoetstHij is weer netter dan 'ie ooit werd geleverd
[afbeelding]
@Ophidian uit een beveiligde stalling zelfs? Lekker dan. Je motor is dan ook nergens meer veilig of wel.. :x
Ik zit er aan te denken om bar-end mirrors op m'n bandit te plaatsen. Met de stock spiegels zitten m'n armen soms een beetje in de weg. Heb wel spiegelverlengers erop gehad, maar dat was me te lelijk. Bar-end mirrors leken mij op zich wel gaaf, en heb ze via aliexpress wel gezien, maar weet niet of de kwaliteit ook te doen is daar.
Iemand ervaringen mee?
Ik zit er aan te denken om bar-end mirrors op m'n bandit te plaatsen. Met de stock spiegels zitten m'n armen soms een beetje in de weg. Heb wel spiegelverlengers erop gehad, maar dat was me te lelijk. Bar-end mirrors leken mij op zich wel gaaf, en heb ze via aliexpress wel gezien, maar weet niet of de kwaliteit ook te doen is daar.
@Ktenolix afgesloten stallingen zijn juist de plekken waar motoren makkelijk gestolen kunnen worden, je zit er als dief buiten zicht en kan rustig ongestoord je gang gaan. 'Beveiligng' bij die dingen is vaak ook maar relatief, op niet elk hoekje staat een camera waar ook nog eens iemand 24/7 naar kijkt.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Sjee da's ook zuur zeg...Ophidian schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:59:
Zojuist bericht gekregen dat de Ducati Panigale 899 van mijn zus uit de beveiligde stalling gestolen is samen met een andere Ducati. Remschijf doorgeslepen. Kenteken 60-MD-RV. Omgeving Amsterdam Westerpark, dus mocht iemand hem tegen komen hoor ik het graag
[afbeelding]

I have stability. The ability to stab.
Ja ikKtenolix schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:52:
Ik zit er aan te denken om bar-end mirrors op m'n bandit te plaatsen. Met de stock spiegels zitten m'n armen soms een beetje in de weg. Heb wel spiegelverlengers erop gehad, maar dat was me te lelijk. Bar-end mirrors leken mij op zich wel gaaf, en heb ze via aliexpress wel gezien, maar weet niet of de kwaliteit ook te doen is daar.Iemand ervaringen mee?
Vind het best prettig en esthetisch ook mooier op een naked. Dat breekt de lijn van de motor namelijk niet. Anders heb je van die voelsprieten.
Je kan ze op drie manieren op het stuur monteren:
-boven
-zijkant
-onder
Ik vind onder het meest praktische. Boven zitten ze nogal eens in de weg met je handschoenen, zijkant maakt je stuur nóg breder (lastiger met filteren of door een smal steegje/deur).
Je hebt ze in allemaal verschillende vormen en maten. Ronde zijn vaak wat boller zodat je een iets vertekend beeld hebt. Je hebt dan wel een grotere kijkhoek.
Het kan wel even wennen zijn omdat je naar je polsen moet kijken om er wat in te zien.
Voordeel is dat je veel minder last hebt van je ellebogen of schouders die in de weg zitten.
Als je ze gemonteerd hebt moet je gewoon op een goede plek kijken hoe je ze af moet stellen zodat je alles goed kan zien. Zo zit mijn linker spiegel meer naar voren. Samen met rechts heb ik echter wel een vrijwel volledig beeld wat er achter me zit. Maar ook hier geldt: altijd nog even over je schouder kijken voor de extra check!
Mijn rechterspiegel ligt nu ergens langs de weg in Duitsland trouwens
Die van Ali zijn ook prima hoor, en voor ongeveer twee tientjes per set + verzending kan je je er in elk geval geen buil aan vallen.
@Ophidian sjees balen zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 04-09-2018 09:07 ]
Mijn ervaring met inmiddels 3 verschillende 'beveiligde garages' is dat er 0,0 wordt opgenomen. Ze hangen er wel, ze doen geen fluit. Eversince ook besloten dat als ik ergens ga winkelen, ik de auto gewoon aan straat parkeer. Staat hij in mijn ogen veel veiligerChakotay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:00:
@Ktenolix afgesloten stallingen zijn juist de plekken waar motoren makkelijk gestolen kunnen worden, je zit er als dief buiten zicht en kan rustig ongestoord je gang gaan. 'Beveiligng' bij die dingen is vaak ook maar relatief, op niet elk hoekje staat een camera waar ook nog eens iemand 24/7 naar kijkt.
@Ophidian Ontzettend zuur zeg
Alleen de pakkingen? Komen de kosten van honen / vlakken en zuigerveren ook nog bovenop.Grubeater schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:32:
[...]
Volgens mij kosten alle pakkingen voor een revisie iets van €350 euro, als je dat zelf zou kunnen heb je een leuk project.
Hoeveel gebruikt de Alp nu?
Kans is echter groot dat er nog meer zaken bij komen zoals lagerschalen etc.
Moet er nog eens even goed over na denken of het de kosten waard is.
Ik weet iemand die een nieuw TA 600 blok heeft liggen, maar daarvoor zal je wel redelijk in de buidel moeten tasten ben ik bangwilco1985 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:27:
[...]
Alleen de pakkingen? Komen de kosten van honen / vlakken en zuigerveren ook nog bovenop.
Kans is echter groot dat er nog meer zaken bij komen zoals lagerschalen etc.
Moet er nog eens even goed over na denken of het de kosten waard is.
Net terug van Portugal en zag daar deze Africa Twin staan:

@HTT-Thalan Mocht je ooit nog een keer de motor willen spuiten dan is dit ook een leuke kleurstelling.
@HTT-Thalan Mocht je ooit nog een keer de motor willen spuiten dan is dit ook een leuke kleurstelling.
HRC kleurenPanini schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:45:
Net terug van Portugal en zag daar deze Africa Twin staan:
[afbeelding]

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:57:
[...]
HRC kleuren. Als ik hem weer spuit is de volgende kleur waarschijnlijk camo/groen.

Op deze wijze?

Neuh, meer het traditionele legergroen, donkergroen met eventueel wat accenten. Moet ik wel eerst een bijpassende helm vinden
Gewoon een helm laten dippen of zelf mee spuitenHTT-Thalan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:12:
[...]
Neuh, meer het traditionele legergroen, donkergroen met eventueel wat accenten. Moet ik wel eerst een bijpassende helm vinden.
Of bedoel je dat je eigenlijk zo'n helm wilt?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hoe kom je bij die kleurstelling dan? Fan van legervoertuigen?HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:12:
[...]
Neuh, meer het traditionele legergroen, donkergroen met eventueel wat accenten. Moet ik wel eerst een bijpassende helm vinden.
Mooie bijpassende helm dan:

Dat denk ik ook wel. Gebruikte blokken staan al voor 500,- Dan zal een compleet nieuw blok daar wel dik overheen gaan.HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:42:
[...]
Ik weet iemand die een nieuw TA 600 blok heeft liggen, maar daarvoor zal je wel redelijk in de buidel moeten tasten ben ik bang.
TA vervangen door een XL1000 is ook altijd nog wel een optie. Minder voor naast het asfalt, maar meeste kilometers zitten toch op de weg.
Ik hou van minimalistisch kamperen, bos, natuur enzo. Mijn kampeeruitrusting is bijna exclusief in natuurtinten: groen, donkergroen, bruin enzo. Zou vet zijn om dan uiteindelijk mijn motor (waarmee ik dan ook ga kamperen) ook in die kleuren te hebben. Maar misschien zal dat een andere motor dan de Alp zijn, voorlopig ben ik hier prima tevreden mee, en lekker zichtbaar op de snelwegPanini schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:39:
Hoe kom je bij die kleurstelling dan? Fan van legervoertuigen?

@Verwijderd wat houd je tegen?
Wat een prachtige motor en kleur!!!
Geheel objectief natuurlijk en niet omdat dit precies de mijne is
Thanks! Ik ga die van ali wel proberen, maar daar zijn er een hoop (ook veel dezelfde met net een andere prijs). Deze leken mij wel wat. Zouden geloof ik wel moeten passen.Vrijdag schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:04:
[...]
Ja ik
Vind het best prettig en esthetisch ook mooier op een naked. Dat breekt de lijn van de motor namelijk niet. Anders heb je van die voelsprieten.
Je kan ze op drie manieren op het stuur monteren:
-boven
-zijkant
-onder
Ik vind onder het meest praktische. Boven zitten ze nogal eens in de weg met je handschoenen, zijkant maakt je stuur nóg breder (lastiger met filteren of door een smal steegje/deur).
Je hebt ze in allemaal verschillende vormen en maten. Ronde zijn vaak wat boller zodat je een iets vertekend beeld hebt. Je hebt dan wel een grotere kijkhoek.
Het kan wel even wennen zijn omdat je naar je polsen moet kijken om er wat in te zien.
Voordeel is dat je veel minder last hebt van je ellebogen of schouders die in de weg zitten.
Als je ze gemonteerd hebt moet je gewoon op een goede plek kijken hoe je ze af moet stellen zodat je alles goed kan zien. Zo zit mijn linker spiegel meer naar voren. Samen met rechts heb ik echter wel een vrijwel volledig beeld wat er achter me zit. Maar ook hier geldt: altijd nog even over je schouder kijken voor de extra check!
Mijn rechterspiegel ligt nu ergens langs de weg in Duitsland trouwensBinnenkort maar even langs Goedhart voor een nieuwe.
Die van Ali zijn ook prima hoor, en voor ongeveer twee tientjes per set + verzending kan je je er in elk geval geen buil aan vallen.
Verwijderd
Okay, ik heb een BMW 1000XR als leenfiets/proef mee, maar het kan me niet echt bekoren.
Het blok klinkt onderin als een knagende hamster, da's bovenin stukken leuker, maar dan ben je in de tweede versnelling op de meeste wegen al lang en breed je rijbewijs kwijt.
Windscherm doet precies het tegenovergestelde van wat je wil: wind komt precies op de helm terecht. Zoveel vermogen maar relatief kort gegeared, hij is daardoor op snelwegsnelheden buzzy (trilt behoorlijk in het stuur ook) terwijl het blok makkelijk de helft van de toeren had kunnen lopen. Daarbij ben ik niet echt klein met m'n 1.81m maar kan ik de voeten zeker niet plat aan de grond zetten. Ding zuipt aardig ('t blijft een 1000 natuurlijk), zelfs met 65 over een dijk pruttelen liep 'ie 1:16.
De zithouding is voor de lange afstanden natuurlijk beter, de quickshifter is een leuke toevoeging (maar schakelt zeker onderin wat hakerig), cruise control is fantastisch, is laag in de toeren enorm soepel, hij remt als een malle en verstopt z'n gewicht goed: langzame verrichtingen gaan véél makkelijker dan op de racer. Je hebt geen idee dat je met een zware jongen op pad bent.
Al met al zeker geen slechte motor, maar het is voor mij een wat wazig compromis met wel erg veel vermogen waarvan een groot deel niet bijster bruikbaar. Voor op de weg bevalt de boxer me beter, vermogen en toerentallen zijn meer in lijn met wat je nodig hebt en het geluid is 100x beter imho. Dat ding klinkt stationair al geweldig, maar zeker in het middenbereik als je wat vlotter over een dijk gaat is het als muziek in de oren.
Het blok klinkt onderin als een knagende hamster, da's bovenin stukken leuker, maar dan ben je in de tweede versnelling op de meeste wegen al lang en breed je rijbewijs kwijt.
De zithouding is voor de lange afstanden natuurlijk beter, de quickshifter is een leuke toevoeging (maar schakelt zeker onderin wat hakerig), cruise control is fantastisch, is laag in de toeren enorm soepel, hij remt als een malle en verstopt z'n gewicht goed: langzame verrichtingen gaan véél makkelijker dan op de racer. Je hebt geen idee dat je met een zware jongen op pad bent.
Al met al zeker geen slechte motor, maar het is voor mij een wat wazig compromis met wel erg veel vermogen waarvan een groot deel niet bijster bruikbaar. Voor op de weg bevalt de boxer me beter, vermogen en toerentallen zijn meer in lijn met wat je nodig hebt en het geluid is 100x beter imho. Dat ding klinkt stationair al geweldig, maar zeker in het middenbereik als je wat vlotter over een dijk gaat is het als muziek in de oren.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 12:55 ]
Grappig, je beschrijft precies waarom ik van de Fazer (800cc, 116PK 4 in line) ovegegaan ben op de Guzzi (750cc 54PK, trans V twin)... op de Fazer kon ik in zijn 1 al alle legale snelheden rijden... maar bruikbare power en character is uiteindelijk leuker.. en alles uit minder PK halen ipv veel PKs temperen is ook erg rewarding..Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:40:
Okay, ik heb een BMW 1000XR als leenfiets/proef mee, maar het kan me niet echt bekoren.
Het blok klinkt onderin als een knagende hamster, da's bovenin stukken leuker, maar dan ben je in de tweede versnelling op de meeste wegen al lang en breed je rijbewijs kwijt.Windscherm doet precies het tegenovergestelde van wat je wil: wind komt precies op de helm terecht. Zoveel vermogen maar relatief kort gegeared, hij is daardoor op snelwegsnelheden buzzy (trilt behoorlijk in het stuur ook) terwijl het blok makkelijk de helft van de toeren had kunnen lopen. Daarbij ben ik niet echt klein met m'n 1.81m maar kan ik de voeten zeker niet plat aan de grond zetten. Ding zuipt aardig ('t blijft een 1000 natuurlijk), zelfs met 65 over een dijk pruttelen liep 'ie 1:16.
Verwijderd
Yep, ik heb ook meer plezier met minder PK's zeker omdat ik me ook nog eens heel slecht kan beheersen. Volgende motor wordt er ook weer een tussen de 50 en de 90 pk
#metoo - heel gecharmeerd door het bruikbare koppel & vermogen op de Suzuki 650cc V-twin
De S1000XR is ook maar 9kg zwaarder dan jouw RNineT hèVerwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:40:
Het blok klinkt onderin als een knagende hamster, da's bovenin stukken leuker, maar dan ben je in de tweede versnelling op de meeste wegen al lang en breed je rijbewijs kwijt.Windscherm doet precies het tegenovergestelde van wat je wil: wind komt precies op de helm terecht. Zoveel vermogen maar relatief kort gegeared, hij is daardoor op snelwegsnelheden buzzy (trilt behoorlijk in het stuur ook) terwijl het blok makkelijk de helft van de toeren had kunnen lopen. Daarbij ben ik niet echt klein met m'n 1.81m maar kan ik de voeten zeker niet plat aan de grond zetten. Ding zuipt aardig ('t blijft een 1000 natuurlijk), zelfs met 65 over een dijk pruttelen liep 'ie 1:16.
Ik denk dat het voor jou best wennen is dat je zo'n 4 in lijn boven de 5k toeren wil houden. Daaronder werkt de quickshifter wel, maar voelt inderdaad wat lomp en hakerig. Enne.. ik vind 1 op 16 heel netjes voor een 160pk sterke literbike

@noes & @Verwijderd : Ik kan met m'n brommertje alleen maar dromen van dat soort waardes. Afgelopen weekend tijdens 't GoT Sauerland ritje heeft 't ding 't nog redelijk netjes kunnen houden met een verbruik van ± 8,5/100Km. Overigens: 6L/100Km. kán ik met dat ding ook halen als ik 140Km'h op de cruisecontrol ga rijden maar daar is 't ding niet voor bedoeld door Yamaha (IMHO).
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 04-09-2018 14:10 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
@pk discussie
Laatst weer een aantal rondjes op de max gedaan, Heerlijk dat machtige koppel onderin van die V4, geluid is erg verslavend... en de PK's bovenin, plus het gesnerp op 8000+ toeren doet me weer denken aan een superbike.
één bonk karakter, all about those smiles per gallon!
De V-Twin van de suzuki Intruder 1400 waar ik op zit is ook zo een krachtpatser met karakter, heerlijk!
Laatst weer een aantal rondjes op de max gedaan, Heerlijk dat machtige koppel onderin van die V4, geluid is erg verslavend... en de PK's bovenin, plus het gesnerp op 8000+ toeren doet me weer denken aan een superbike.
één bonk karakter, all about those smiles per gallon!
De V-Twin van de suzuki Intruder 1400 waar ik op zit is ook zo een krachtpatser met karakter, heerlijk!
Lees net weer vervelend nieuws: https://www.gelderlander....man-uit-wijchen~a945d39c/
Erg jonge gast, hopelijk niet iemand van hier of een bekende?
Motorfiets komt (mij) in ieder geval niet bekend voor. Die (270o) rechter bocht is overigens érg lekker om op hoge snelheid te nemen in de buitenste baan als je rekening houd met de wegverkanting terplekke maar die borden met een adviessnelheid van 50Km'h staan er niet voor niets. Vraag me af hoelang 't nog gaat duren voordat er daar ook een max. snelheid gaat gelden van 70Km/h ofzo. Je mág er nu nog gewoon met 120Km'h door als je dat zou willen.... én als je de weg + verkanting terplekke kent kán dat ook gewoon.NL-RaVeR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:45:
Lees net weer vervelend nieuws: https://www.gelderlander....man-uit-wijchen~a945d39c/![]()
Veel kans dat 't ongeval onstaan is door een gelijksoortig iets als dat wat ik afgelopen zaterdag ochtend had op 't knooppunt A12/A18 richting Enschede/Doetinchem .... Laagstaande zon en dan een vet/smerig vizier óf zonnebril.....GAS ER AF want je ziet écht niets meer van de wegcondities op zo'n moment!!!
[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 04-09-2018 15:26 ]
Verwijderd
Het is voor een deel ook wel wennen, maar bij 100kmh draait 'ie behoorlijk wat toeren wat je bij dit blok goed terugvoelt in de motor zelf: hij trilt behoorlijk dan: niet heel relaxt. Het ding heeft koppel zat, voor een toermachine zou een overdrive-achtige versnelling echt geen beroerd idee zijn. Die 1:16 was bij héél rustig rijgedrag over een dijk heennoes schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:46:
[...]
De S1000XR is ook maar 9kg zwaarder dan jouw RNineT hè
Ik denk dat het voor jou best wennen is dat je zo'n 4 in lijn boven de 5k toeren wil houden. Daaronder werkt de quickshifter wel, maar voelt inderdaad wat lomp en hakerig. Enne.. ik vind 1 op 16 heel netjes voor een 160pk sterke literbike
Net voor de grap even een Z900RS proefgereden (ja ik heb vakantie en verveel me
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 15:06 ]
Ik kom er ook nogal eens langs inderdaad, maar wel met enig respect voor de vangrails. En zeker met de (zichtbaar) natte weg daar bovenop kan ik me een glijpartij wel indenken wel.wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:52:
[...]
Motorfiets komt (mij) in ieder geval niet bekend voor. Die (270o) rechter bocht is overigens érg lekker om op hoge snelheid te nemen in de buitenste baan als je rekening houd met de wegverkanting terplekke maar die borden met een adviessnelheid van 50Km'h staan er niet voor niets. Vraag me af hoelang 't nog gaat duren voordat er daar ook een max. snelheid gaat gelden van 70Km/h ofzo. Je mág er nu nog gewoon met 120Km'h door als je dat zou willen.... én als je de weg + verkanting terplekke kent kán dat ook gewoon.
Vannochtend even de 125 paardjes misbruikt op de A58 zeeland in
"Don't let your dreams be memes"
Arme paardjesWootlock schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:16:
Do { Ping } while ( LOL )
Wat deden die beesten midden op de snelweg dan?Wootlock schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:16:
Arme @Wootlock - ik denk dat hij na 125 paarden fiks moe moet zijn..
Ze zaten allemaal tussen m'n twee wielen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:25:
[...]
Wat deden die beesten midden op de snelweg dan?
En hollen dat ze deden !
"Don't let your dreams be memes"
Ik ben ook heel blij dat ik toen de proefrit op de MT-10 vond tegenvallenwimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:58:
@noes & @Verwijderd : Ik kan met m'n brommertje alleen maar dromen van dat soort waardes. Afgelopen weekend tijdens 't GoT Sauerland ritje heeft 't ding 't nog redelijk netjes kunnen houden met een verbruik van ± 8,5/100Km. Overigens: 6L/100Km. kán ik met dat ding ook halen als ik 140Km'h op de cruisecontrol ga rijden maar daar is 't ding niet voor bedoeld door Yamaha (IMHO).
@Verwijderd hoeveel toeren heb je het over in de 6 bij de 100? Ik vind de mijne dan juist íets te weinig toeren maken, waardoor hij inderdaad wat grover klinkt en minder vlot is. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik m in de 4 laat terwijl ik al 130 rijd
Aii dat is naarNL-RaVeR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:45:
Lees net weer vervelend nieuws: https://www.gelderlander....man-uit-wijchen~a945d39c/![]()
[ Voor 15% gewijzigd door noes op 04-09-2018 15:52 ]
@noes Die "Luxe" van een proefrit had ik dan weer niet.. Iets met bestellen uit een boekje terwijl 't ding er niet eens wás op dat moment.... 
Op de dag van de Europesche "Press-Release" zo'n apparaat al zelf in huis hebben.... Waarom ook, eigenlijk?.
Op de dag van de Europesche "Press-Release" zo'n apparaat al zelf in huis hebben.... Waarom ook, eigenlijk?.
@wimmel_1 Omdat je behoefte had aan een ontzettend bazen apparaat met (wat moest blijken) een van de vetste sounds die ik uit recente motoren heb horen komen?
Had 't gisteren gelezen, maar toen was volgens mij nog niet bekend dat het om zo'n jonge gast gingNL-RaVeR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:45:

Het is voor mij ook een hele bekende bocht trouwens. Rij er met enige regelmaat wel. Op zich kun je er behoorlijk vlot door..
Is wel goed uitgepakt dus! Zou het zelf niet aandurven. Bestel een leaseauto al niet uit de folder. Eerst moet ik dat ding gereden hebben. Dat is een van de redenen dat ik een Focus rij en geen Octaviawimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:25:
@noes Die "Luxe" van een proefrit had ik dan weer niet.. Iets met bestellen uit een boekje terwijl 't ding er niet eens wás op dat moment....
[ Voor 34% gewijzigd door InZane op 04-09-2018 17:46 ]
Om mezelf te vervolgen: de S1000RR draait 4k toeren bij 100km/u in de 6. Dan hoor je dus zeker 2x terug te schakelen om lekker te rijden! Leuke is, qua benzine consumptie maakt het ook nauwelijks uit, vele paardjes maken licht werk

#HoeDan?noes schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:02:
Om mezelf te vervolgen: de S1000RR draait 4k toeren bij 100km/u in de 6. Dan hoor je dus zeker 2x terug te schakelen om lekker te rijden! Leuke is, qua benzine consumptie maakt het ook nauwelijks uit, vele paardjes maken licht werk
Waarom probeer je überhaupt op zo'n fiets 100Km/h te gaan rijden in die versnelling(en)?
Om aan @Verwijderd duidelijk te maken dat je een S1000XR (wat een zeer vergelijkbare fiets is, maar dan hoog) echt heel anders rijden moet dan een boxer.wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:09:
[...]
#HoeDan?![]()
Waarom probeer je überhaupt op zo'n fiets 100Km/h te gaan rijden in die versnelling?
Ik heb wel eens het schakel stangetje niet goed vastgezet waardoor die (bijna thuis) was losgetrild. Ik reed toen ook in de 6, en heb de rest van de rit afgemaakt in de 6. Nog nooit zo langzaam opgetrokken met deze motor, maar hij kón het wel!

Verwijderd
Weet het niet exact, maar grote kans dat het dezelfde bak als de RR/R is. Met die 1000 rij je desnoods 45 nog in de 6, doet 'ie soepeltjes en hij komt nog rustig weg ook. Denk dat het aan mij gewoon niet besteed is; op de lange/rechte stukken vind ik de hoge toerentallen niet prettig, best lekker als je aan het vlammen (wat heet, je gebruikt een fractie van de power, hou m'n rijbewijs graag) bent, maar voor gewoon cruisen vind ik het niet prettig, vooral doordat de hele motor irritant trilt bij 90-110kmh (dat minpunt lees je trouwens wel meer zie ik).
Heb liever - al zou hetzelfde blok eronder zitten - de keus of ik zoveel toeren wil draaien. Ik kan met de nine T kiezen of ik ervoor wil gaan of gewoon wat wil chillen en ook daar had de 6 rustig 30% langer mogen zijn: koppel zat.
Die boxer loopt dat weer het lekkerste tussen de 3500-5500 toeren met een heerlijke soundtrack
Maar met gewoon rustig rijden tik ik 'em zo rond de 3000 door.
Heb liever - al zou hetzelfde blok eronder zitten - de keus of ik zoveel toeren wil draaien. Ik kan met de nine T kiezen of ik ervoor wil gaan of gewoon wat wil chillen en ook daar had de 6 rustig 30% langer mogen zijn: koppel zat.
Die boxer loopt dat weer het lekkerste tussen de 3500-5500 toeren met een heerlijke soundtrack
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 20:35 ]
@Verwijderd dat bedoel ik: het is een stukje mindset. Je wil graag minder toeren draaien, maar waarom? Je geeft al aan dat hij dan meer trilt (klopt, doet de mijne ook tussen de 3.5k en 4k). Iets méér toeren, en de trilling is weg. Hij wordt ook niet nerveus of onrustig als je wat meer toeren maakt, en zoals ik al zei maakt het voor de peut ook niet uit 
Maar, hoewel het héél anders rijdt, snap ik je voorkeur voor boxers wel. Sterker nog: binnenkort ga ik eens met mn dealer hebben over het overnemen van hun R1200RT die ze nu als leenmotor inzetten
Dat zo'n grote en zware (259kg nat gewicht) motor zo wendbaar én stabiel kan zijn! Voor de winter perfect, want lekker uit de wind (en dus koude) zitten, plus ABS, ASC en goede verlichting.
Maar, hoewel het héél anders rijdt, snap ik je voorkeur voor boxers wel. Sterker nog: binnenkort ga ik eens met mn dealer hebben over het overnemen van hun R1200RT die ze nu als leenmotor inzetten
Hmmm... Als ik wéér een Boxer blok aanschaf dan komt 't ding gewoon weer in een 4-wieler te liggen, zoals 't hoort
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-09-2018 20:43 ]
IK zou het niet willen als ik maar één motor zou hebben. Maar voor erbij, leuk juist! Vind het leuk dat mn 'normale' motor (S1000RR dus) zo verschillend is van mn 'winter' motor (waarschijnlijk wordt dat de R1200RT dus), op het merk na (want goede ervaringen met deze dealer, plus BMW is mooi spul).wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:42:
Hmmm... Als ik wéér een Boxer blok aanschaf dan komt 't ding gewoon weer in een 4-wieler te liggen, zoals 't hoort
Dit topic is gesloten.