K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Doelde eigenlijk op het oranje.noes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:41:
[...]
Tja, hoop kilometers, maar zou geen probleem moeten zijn bij goed onderhoud.
Hij is te makkelijk, dus ik doe het nietSmurfLink schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:09:
Moet eerst ff wat rijervaring op gaan doen
Maar zo oud is de fiets van @SmurfLink niet.HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:53:
[...]
Hij is te makkelijk, dus ik doe het niet.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
En mensen maar gek vinden ik zoveel geld in de Gixxer pomp. Ik hoop uiteindelijk 4x de km stand te halen waarmee ik hem gekocht heb, dat zou dus 116dkm moeten zijn.noes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:41:
[...]
Tja, hoop kilometers, maar zou geen probleem moeten zijn bij goed onderhoud.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Ik reed vanmorgen inderdaad richting RijenTheBrut3 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:45:
@Verwijderd reed jij vanmorgen vanuit O'hout richting Rijen?
Vind het wel jammer dat motoren zo snel in waarde zakken naarmate de KM-stand hoger wordt. Voornamelijk boven de 30/35K. Anders verhaal voor de echte buffels (1200GS etc)..
[ Voor 11% gewijzigd door Dynazap op 31-08-2018 22:49 ]
Dat is toch juist prima? Dan kunnen de mensen die weten dat moderne motoren véél hogere kilometer-standen aankunnen lekker goedkoop hun slag slaanDynazap schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:49:
128K km'ers. Dan moet ik nog 'fftjes' met m'n 11K op de teller nu.
Vind het wel jammer dat motoren zo snel in waarde zakken naarmate de KM-stand hoger wordt. Voornamelijk boven de 30/35K.
Koffie klaar morgen?Joopieboy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:15:
Achja gekocht met 28dkm, nu 56, helemaal naar zin nu en helemaal fris qua onderhoud. Lekker rijden, tenminste geen belachelijke afschrijving.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja, ik had em gebeld... maar onderhoudshistorie is niet bekend + dat de verkoper aangaf dat het wel wat 'aandacht' nodig had. Mn budget voor een F800R is 4000 euro... maar blijkbaar wordt het of importeren of sparen tot de voorjaar van 2019.noes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:11:
[...]
@FireBladeX had je deze al gezien? Met jouw budget zijn er gewoon erg weinig motoren die aan je eisen voldoen. Anders toch naar Duitsland of België gaan rijden.
Goed bezig! De S1000RR heb ik gekocht met 20k en staat nu op nog net geen 50k. En vanmiddag gesproken met de BMW dealer over het kopen van een van hun "slettebakken" (leenmotoren) voor de winter: R1200RT going strong met 144k op de teller.Joopieboy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:15:
Achja gekocht met 28dkm, nu 56, helemaal naar zin nu en helemaal fris qua onderhoud. Lekker rijden, tenminste geen belachelijke afschrijving.
Tja, dan is die hoge km stand een nadeel idd. Hopen dat import gaat lukken. Met dezelfde prijs in gedachten heb ik ook naar f800r zitten kijken, maar er is weinig te vinden. Had je deze ook al gezien?FireBladeX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:43:
[...]
Ja, ik had em gebeld... maar onderhoudshistorie is niet bekend + dat de verkoper aangaf dat het wel wat 'aandacht' nodig had. Mn budget voor een F800R is 4000 euro... maar blijkbaar wordt het of importeren of sparen tot de voorjaar van 2019.
U wilde koffie of hartkleppen doping?
Dat is een van de 5 die ik heb bezichtigd. Paar pagina's geleden mijn ervaring over gedeeld. Zoals je ziet is de bj 2007 en de f800r werd geproduceerd vanaf 2009. Het is een omgebouwde f800st. Maar de verkoper was er niet eerlijk over.noes schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:12:
[...]
[...]
Tja, dan is die hoge km stand een nadeel idd. Hopen dat import gaat lukken. Met dezelfde prijs in gedachten heb ik ook naar f800r zitten kijken, maar er is weinig te vinden. Had je deze ook al gezien?
Verwijderd
@TheBrut3TheBrut3 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:14:
[...]
Op de motor en ongeveer om kwart voor 8? Want dan ben ik je volgens mij tegengekomen
Nee om ongeveer kwart voor negen vanuit Dongen richting Rijen. Zwart pak, mat zwarte helm zwarte rugzak en een donkere Bandit met Arrow uitlaat en Kriega buddyseat tas.
Ah dat was die. Stom dat die de riem er niet op heeft laten zitten, dát is juist t grootste voordeel van de S en ST modellenFireBladeX schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 06:23:
[...]
Dat is een van de 5 die ik heb bezichtigd. Paar pagina's geleden mijn ervaring over gedeeld. Zoals je ziet is de bj 2007 en de f800r werd geproduceerd vanaf 2009. Het is een omgebouwde f800st. Maar de verkoper was er niet eerlijk over.

Was ff prutsen om te monteren omdat ik nog moest uitpluizen hoe m'n helm ontdaan moest worden van z'n binnenwerk en waar de kabel doorvoer zat, maar ging verder eigenlijk probleemloos.
Nog niet getest tijdens het rijden, wel even muziek zitten luisteren en een telefoongesprekje gepleegd vanuit het comfort van de bank. Muziek gaat op max volume vrij hard en met bellen kon ik de tegenpartij goed verstaan en was ik blijkbaar goed te verstaan voor de tegenpartij.
Vandaag maar even op de motor springen en iemand charteren om even met me te bellen tijdens het rijden ofzo. Of even navigatie aan zetten en zien of dat te verstaan is.
Dat kan ik ook "telefoneren" tijdens het motorrijden, direct uitgezet na het kopen van mijn headset.McKaamos schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:13:
Nog niet getest tijdens het rijden, wel even muziek zitten luisteren en een telefoongesprekje gepleegd vanuit het comfort van de bank. Muziek gaat op max volume vrij hard en met bellen kon ik de tegenpartij goed verstaan en was ik blijkbaar goed te verstaan voor de tegenpartij.
Telefoneren is namelijk geen goed idee op de motor, je word afgeleid waardoor je reactie snelheid ruk is.
[YouTube: https://youtu.be/joWPikOaoqs?t=40]
een mogelijk voorbeeld, video start waar hij begint te praten.
Voor wie nog twijfels heeft, deze motorrijder rijd nog geen 80km/u en had het overstekende hert kunnen ontwijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Winkiller op 01-09-2018 14:11 ]
Ik zoek eigenlijk nog iets goedkoops voor mijn duo die heel zelden mee gaat, maar zelfs de Sena smh5 is nog vrij prijzig. Wel gegarandeerd goede verbinding met die van mij. Dat dan weer wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is geen intercomDrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:19:
Kun je deze ook makkelijk verbinden met een Sena of cardo (zelf heb ik een Sena 20s), of kun je dan beter toch een van die twee groten pakken?
Ik zoek eigenlijk nog iets goedkoops voor mijn duo die heel zelden mee gaat, maar zelfs de Sena smh5 is nog vrij prijzig. Wel gegarandeerd goede verbinding met die van mij. Dat dan weer wel.
Daar heb je de V6 of V8 voor nodig. Die heb ik met opzet niet aangeschaft om enkele redenen:
1) Eerst eens zo goedkoop mogelijk testen of Vimoto uberhaupt fatsoenlijk bruikbaar is qua verstaanbaarheid (met name de navigatie)
2) Om de kwaliteit te beoordelen (issie inderdaad zo waterdicht als geclaimed, is het materiaal stevig, etc)
3) Omdat bluetooth gebaseerde intercoms over het algemeen vrij beperkt bereik hebben (chinees spul claimt 1KM, Sena en consorten al gauw 2KM tops, maar hanteer maar gewoon de 50% regel)
4) Omdat er een Aux-in op zit waar je een walkietalkie (met P2T) aan kan hangen zodat je intercom over meerdere kilometers hebt. (walkietalkies gaan al gauw 5km of meer, en zijn niet afhankelijk van merk/type om onderling te kunnen communiceren. Dus eigenlijk een veel betere optie dan bluetooth in groepen)
5) Hoe staat het met accuduur. Haaltie de geclaimde 6 tot 10 uur?
Mocht dit bevallen, dan ga ik misschien wel voor de V6 of V8.
De V3 kan je daar via short-range bluetooth aan koppelen zodat je kan communiceren met je bijrijder (achterop, zijspan).
Je bijrijder geef je dan de V3 en zelf neem je de V6. Die passen op dezelfde baseplate (die aan je helm zit, de module zelf kan er af, handig opladen) dus dan swap je de module en hoef je niet moeilijk te doen met baseplates omwisselen.
De V8 is significant anders van vorm en daar voor zal je dan wel moeten gaan knoeien met baseplates (c.q. je halve helm weer uit elkaar pulken omdat de speakers vast zitten aan de baseplate)
Plus, ze hebben alle 3 meerdere bluetooth kanalen (of hoe dat ook in elkaar steekt) zodat je naast je bijrijder ook je telefoon of navigatie via bluetooth aangekoppeld kan hebben.
Als ik een V6 heb in de toekomst, wil ik best eens met iemand testen of Sena en/of Cardo koppelt met Vimoto.
Er zijn wel claims te vinden dat het koppelt, dus in theorie zou het moeten kunnen. Het is als het goed is gewoon long-range bluetooth, dus je zou wel enige vorm van interoperabiliteit verwachten.
Dat het kan, betekent niet dat ik dat structureel van plan benWinkiller schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:02:
[...]
Dat kan ik ook "telefoneren" tijdens het motorrijden, direct uitgezet na het kopen van mijn headset.
Telefoneren is namelijk geen goed idee op de motor, je word afgeleid waardoor je reactie snelheid ruk is.
[video]
een mogelijk voorbeeld, video start waar hij begint te praten.
Voor wie nog twijfels heeft, deze motorrijder rijd nog geen 80km/u en had het overstekende hert kunnen ontwijken.
[afbeelding]
Ik heb 'm aangeschaft zodat ik navigatie heb zonder steeds omlaag te moeten kijken naar m'n telefoon die in de houder zit. Wat dat betreft heb ik liever mn ogen op de weg.
In de auto doe ik exact hetzelfde. Telefoon via bluetooth aan de carkit. Navigatie aan zetten en dan de audio queue's gebruiken om te bepalen waar ik b.v. de afrit moet hebben.
Je leert dan ook heel snel afstand inschatten, zodat je de 'over x meter linksaf' perfect interpreteert en de goede afslag neemt.
[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2018 14:42 ]
Info over ritten in Nederland kun je hier vinden: https://www.gentlemansride.com/rides/the+netherlands
Een impressie van 2016:
De organisatie stelt alleen wel dat het een rit is voor café racers, bobbers en classics.
Alleen hipsters dus.sypie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:36:
Zijn er hier Tweakers die mee doen aan de Distinguished Gentleman's Ride? Hierbij worden wereldwijd ritten gemaakt, geld opgehaald én aandacht gevraagd voor een slopende moordenaar voor mannen: prostaatkanker.
Info over ritten in Nederland kun je hier vinden: https://www.gentlemansride.com/rides/the+netherlands
Een impressie van 2016:
[video]
De organisatie stelt alleen wel dat het een rit is voor café racers, bobbers en classics.
Lekker!
De regelementen zeggen iets anders:Napsju schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:08:
En dat alles ook nog eens bewust zonder beschermende kleding? Bijzonder onverantwoordelijke organisatie.
En ja, dat betekent hier in NL dat alleen de helm verplicht is. Verder niks.All riders must wear equipment that meets local legislation requirements. Especially helmets and goggles.
DGR will include this in the safety memo we email out.
Maar dat ligt niet zozeer aan de organisatie, maar aan de wetgeving.
Ze kunnen moeilijk dingen gaan verplichten, want dan zijn ze mogelijk weer in strijd met lokale wetgeving in bepaalde landen.
[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2018 15:13 ]
Lekker!
True, dat initiatief kan uiteraard lokaal wel genomen worden. Maar als algemene regels die gelden over de hele organisatie kunnen ze dat natuurlijk niet zo hard stellen.Napsju schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:17:
@McKaamos Daar heb je helemaal gelijk in. Als de wet er niks over verplicht, kunnen ze als organisatie die verantwoordelijkheid natuurlijk wél gewoon (lokaal) nemen. Lekker met je pantalon onderuit gaan! Je zou het ze bijna gunnen...
Er staat ook bij dat de lokale organisatie een e-mail betreft dat onderwerp naar de participanten stuurt. Misschien staat daar wel in dat ze op z'n minst sterk aanraden om beschermende kleding aan te trekken. Dus als er toevallig iemand is die daar licht op kan werpen...?
En nee, ik zou t ze niet gunnen.
Ach, je hebt tegenwoordig ook van die kevlar ondershirts en leggings met protectors er in, dus er is opzich niks wat je tegenhoud om beschermd én in stijl te rijdenPilatuS schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:33:
Zo'n rit is toch vrijwel alleen voor de stijl, snap dat een goed pak daar niet bij past. Genoeg van die cafe racers hebben de zithouding van een supersport maar zonder de prestaties er van, en dan heb ik het niet eens over vermogen. Als ik daar in mijn powerranger pak aan zou komen gaan ze mij toch vast verzoeken om weg te gaan. Je moet er van houden die stijl van motoren en de kleding er om heen.
Mede-cursist toen ik rijles had, had ook zo'n legging zodattie met een gewone spijkerbroek kon gaan rijden. Instructeur stond even raar te kijken toen hij in z'n gewone spijkerbroek aan kwam zetten. Moest letterlijk z'n broek even laten zakken
[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2018 15:37 ]
En toch zou ik dat op een examen niet doen. Je hebt dan toch al een soort van afgedaan. Die eerste indruk maak je maar één keer.McKaamos schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:35:
Mede-cursist toen ik rijles had, had ook zo'n legging zodattie met een gewone spijkerbroek kon gaan rijden. Instructeur stond even raar te kijken toen hij in z'n gewone spijkerbroek aan kwam zetten. Moest letterlijk z'n broek even laten zakken
Lekker!
Ik heb vorig jaar aan de rit in Gent meegedaan met m'n Mash 125cc. Het is echt meer een parade dan een 'rit', drie keer in verschillende lussen door de stad heen, aan een gezapig tempo van zo'n 30km/h. Als ik nog eens zou meedoen - kan nu niet wegens gebrek aan retro bike - zou ik 't wel opgekleed en met trenchcoat doen, totaal geen risico voor lijf en ledenNapsju schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:08:
En dat alles ook nog eens bewust zonder beschermende kleding? Bijzonder onverantwoordelijke organisatie.
Ik heb al mijn rijlessen en examens gedaan zonder beschermende broek, niks aan de hand en ook nooit wat over te horen gekregen. Eigen verantwoordelijkheid IMO. Nadat ik geslaagd was overigens gewoon een textielen broek gekocht. Misschien dachten ze dat ik een motorjeans aan had.Napsju schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:51:
[...]
En toch zou ik dat op een examen niet doen. Je hebt dan toch al een soort van afgedaan. Die eerste indruk maak je maar één keer.
[ Voor 5% gewijzigd door Woask op 01-09-2018 17:13 ]
Vind dit van de rijschool eigenlijk heel erg slecht. Mensen laten lessen zonder fatsoenlijke kleding.Woask schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:12:
[...]
Ik heb al mijn rijlessen en examens gedaan zonder beschermende broek, niks aan de hand en ook nooit wat over te horen gekregen.
Eerste wat mijn instructeur deed toen ik in jeans aankwam, was me een schop tegen m'n knieën geven, waarna hij goedkeurend knikte omdat er een protector in zatPilatuS schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:17:
[...]
Vind dit van de rijschool eigenlijk heel erg slecht. Mensen laten lessen zonder fatsoenlijke kleding.
Heb ze gezien, lijkt mij wel supertof. Alleen moet ik er dan wel met trailer heen om daar te rijden, dat soort afstanden is mijn café echt niet chill voorsypie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:36:
Zijn er hier Tweakers die mee doen aan de Distinguished Gentleman's Ride? Hierbij worden wereldwijd ritten gemaakt, geld opgehaald én aandacht gevraagd voor een slopende moordenaar voor mannen: prostaatkanker.
Een impressie van 2016:
[video]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Wel viel mij op dat mijn vorige pak grotere en dikkere protectoren had dan tegenwoordig de standaard lijkt te zijn. Ondanks dat ze tegenwoordig claimen aan die recentere norm te voldoen, voelt het raar aan. De materialen zullen met dat memory-foam wel flink verbeterd zijn, maar het gaat wel tegen je gevoel in.
@McKaamos Ik kon niet helemaal uit de beschrijving halen of dit nou een intercom was of niet. Ik ging er van uit van wel, omdat je er ook mee kunt bellen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De 2 meiden in onze groep hebben ook allebei een rugprotector, maar dan zo'n harde schaal van Alpinestars of zo. Die bedoel jij waarschijnlijk. Zij rijden ook wat sportievere motoren, waardoor die harde schaal beter past.
Bij de heren ben ik volgens mij de enige.
Het belangrijkste is: passen en meten, en goed opletten dat je de juiste lengte kiest. Als het ding te lang is zit 'ie de hele tijd in je nek te drukken. Is het ding te kort, tja, dan heeft het weinig nut.
Zelf wil ik ook nog wel eens een keer naar een nekprotector gaan kijken. Vooral als ik ook nog eens offroad besluit te gaan rijden wil ik dat echt een keer passen.
Er is in NL een helm plicht en verder niet, als een josti er zelf voor kiest om in mankini te rijden dan laat dat lekker. Als hij op zijn muil gaat en loopt te janken dan mag je hem uitlachen in zijn gezicht, maar zo lang het goed gaat doet hij niks wat verboden is.
Dat het onverstandig is is wat anders en gelukkig mogen we in dit land dat nog zelf bepalen.
Als je echt alles voor de veiligheid wil dan moet je gewoon thuis op de bank blijven zitten.
Dus kunnen we dat uit de hoogte gedoe ergens anders laten?
Maar zo lang je bij een rijschool aan het lessen bent vind ik het wel de verantwoordelijkheid van de instructeur/trice om je in elk geval op dat moment (grotere kans op ongelukjes) toch écht wel ATGATT te verplichten.
Overigens zou ik zelf niet snel zonder bescherming gaan rijden op de motor. Snap die gasten die met 150 km/uur over de snelweg rijden met een paar nikes, een korte broek en t-shirt echt niet.
Do { Ping } while ( LOL )
Ik ga waarschijnlijk in Rotterdam meerijden met wat collega's. Gewoon in motorjeans en Revit Ignition jas. Doe ik gewoon alsof ik een nozem bensypie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:36:
Een impressie van 2016:
[video]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bij ons in de groep is er wel een regel: atgatt. Om de hele simpele reden dat je bij een dag (of weekend) weg de keuze niet alleen voor jezelf maakt.
Als de rest van de groep op de ambulance moet wachten en op ziekenbezoek mag, of nog erger, het slechte nieuws thuis vertellen, wil je ook niet achteraf denken... "wat als?"
En voor de duidelijkheid: de oudere garde bij ons heeft daadwerkelijk al enkele rijders verloren, waarvan 1 waar ze zelf bij waren. (voor mijn tijd, ik heb deze personen nooit gekend) Ook hier was het atgatt, maar dan wel nog wat extra stomme pech erbij zoals verkeerd terecht komen of een obstakel tegen komen. En uiteraard zijn er ook al een aantal mensen te vroeg afgestapt waarbij de protectie veel verschil heeft gemaakt. Zelf hoor ik daar ook bij; sindsdien heb ik ook dat protectievest aangeschaft.
Zo zijn er ook een paar ongeschreven regels ontstaan. ATGATT is er daar een van. En ook bij weekendjes weg, dan wordt er 's avonds niet te veel meer gedronken zoals vroeger het geval was. 2-3 biertjes, en dat is zat. De dag erna zitten we immers ook weer 300-400 km op dat ding.
Nogmaals. Je moet het vooral zelf weten als je geen bescherming draagt. Even goede vrienden! Maar met ons rij je niet mee.
Eens. Van een rijschool zou je toch het goede voorbeeld mogen verwachten. Bij de mijne was het ook verplicht om met alles aan te rijden, er was ook geen reden dat niet te doen, als je het niet had dan had hij het wel liggen. Wat mensen doen wanneer ze hun rijbewijs hebben moeten ze zelf weten, maar voor tijdens de les lijkt het me niet meer dan normaal om ATGATT te hebben.PilatuS schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:17:
[...]
Vind dit van de rijschool eigenlijk heel erg slecht. Mensen laten lessen zonder fatsoenlijke kleding.
I have stability. The ability to stab.
Ik heb er al jaren een, een hard Alpinestars-ding dat met 2 schouderbanden een soort niergordel om je buik vast zit. Deze gebruik ik echter alleen onder mijn leren pak, met textielen pak (wat ik 95% van de tijd draag tegenwoordig nu ik geen sportmotor meer heb) gebruik ik alleen de ingebouwde foam-protector.Conteaster schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:15:
Nu we het toch over beschermende kleding hebben: wie van jullie draagt een (losse) rugprotector? Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar heb er nog nooit een gepast/aangeschaft.
Om hier nog even aan toe te voegen:Destruction schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:19:
[...]
Dat ziet er een stuk makkelijker uit dan hier..
[afbeelding]
Misschien straks, of anders morgen zal ik wel ff een foto maken van de motor in de gangpoortDat past _precies_ Zodanig precies dat de motor door de gangpoort duwen onmogelijk is, zeker met m'n huidige motor. Heb een nieuwe schutting geplaatst en daar een deur van 1.50m in gemaakt om de draai te kunnen maken
![]()
M'n motor gaat altijd na het rijden naar binnen. Eenmaal in de achtertuin heb ik weer de ruimte om 'm te draaien. Al moet ik zeggen dat-ie eigenlijk altijd achteruit de schuur in gaat zodat-ie de schuur uit (als-ie over een drempeltje moet) rijdend naar buiten kan

Het heeft de nodige moeite gekost om deze foto te kunnen maken (ik moest zo ongeveer over de motor heen klimmen). Ik denk nogsteeds dat dat bij jou wat makkelijker gaat, @Rubman
Mbt de ATGATT discussie: IMO eigen verantwoording, maar als een van m'n vrienden aan komt zetten op de motor gekleed in korte broek zal ik daar absoluut iets van zeggen. Ik heb in het verleden ook wel 's met een gewone spijkerboek op de motor gezeten (maar dan wel gewoon een motorjas en handschoenen aan). Da's ook het minimale wat ik vereis bij een evt. passagier. Zonder motorhelm, handschoenen en jas met bescherming gaat het niet door. Nou heb ik sowieso liever niet iemand achterop, dus met die voorwaarden kom ik er eigenlijk altijd onderuit
[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 01-09-2018 20:15 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Komt 'ie nu mee...
Ik heb dezelfde ruimte maar dan met een BMW R1100RT mét zijkoffers... Had één van de buurkindertjes vorige week een fietsje midden in de steeg neergelegd...Destruction schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:08:
Het heeft de nodige moeite gekost om deze foto te kunnen maken (ik moest zo ongeveer over de motor heen klimmen).

Prachtig weer, niet te warm en droog.
Het rijden van bochten gaat zo onderhand een stuk beter na er eens goed op geoefend te hebben.
Snelle slalom, uitwijken en remoefeningen gedaan.
Ik ben nog altijd blij dat ik begonnen ben met lessen.
Nice! Hoe gaat de vertragingsoefening? mijn lessen liggen ivm vakantie en het feit dat ik AVB wil doen momenteel even stilFranklin82 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:42:
Afgelopen vrijdagavond weer lekker gelest, het was gewoon een feestje.
Prachtig weer, niet te warm en droog.
Het rijden van bochten gaat zo onderhand een stuk beter na er eens goed op geoefend te hebben.
Snelle slalom, uitwijken en remoefeningen gedaan.
Ik ben nog altijd blij dat ik begonnen ben met lessen.
Ik gebruik de ‘haalt een teug adem’ Forcefield Pro L2K Evo. Bevalt goed, maar als ik heel eerlijk ben zoek ik volgende keer liever langer naar een jas waar een goede in kan.Conteaster schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:15:
Nu we het toch over beschermende kleding hebben: wie van jullie draagt een (losse) rugprotector? Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar heb er nog nooit een gepast/aangeschaft.
Hij zit verder perfect hoor, maar ik merk dat ik het steeds irritanter vind om hem los aan/af te moeten doen.
De vertragingsoefening moet ik zeker nog wel wat moeten oefenen maar ging niet heel slecht.Shadow_Agent schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:53:
[...]
Nice! Hoe gaat de vertragingsoefening? mijn lessen liggen ivm vakantie en het feit dat ik AVB wil doen momenteel even stil
Misschien krijg ik het motorrijden toch langzaam een beetje onder de knie, rechtop zitten, armen gestrekt, knieën strak tegen de tank.
De vertraging van de remmen en de snelheid waar mee m'n CB 650F les motor optrekt is volgens mij wat groter dan de gemiddelde kleine auto.
Is het niet handig om te blijven lessen tot je AVB examen, of is dat nog ver weg?
herkenbaar! ik heb/had ook best veel moeite met het correct uitvoeren van alle handelingenFranklin82 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:31:
[...]
De vertragingsoefening moet ik zeker nog wel wat moeten oefenen maar ging niet heel slecht.
Misschien krijg ik het motorrijden toch langzaam een beetje onder de knie, rechtop zitten, armen gestrekt, knieën strak tegen de tank.
De vertraging van de remmen en de snelheid waar mee m'n CB 650F les motor optrekt is volgens mij wat groter dan de gemiddelde kleine auto.
Is het niet handig om te blijven lessen tot je AVB examen, of is dat nog ver weg?
AVB pas in oktober
Ik heb een insteek protector in mn jasje (RevIt! Akira Air). Lang gewacht met aankopen ivm vrees dat mn rugzak (Ogio NoDrag Mach5) niet meer lekker zou zitten met protector, maar dat is gelukkig niet het geval.Conteaster schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:15:
Lijkt me een heel verstandige insteek, het sociale aspect hoort er zeker bij. To be honest, op korte ritjes (bijv naar tankstation om te poetsen, even iets ophalen etc.) rijd ik ook lang niet altijd met alle bescherming (handschoenen, helm, jasje eigenlijk altijd wel). Maar zodra ik op hoge snelheid een bocht induik (bijv in de Eifel) moet ik er niet aan denken dat ik niet álles aan heb. Ook woon-werk doe ik altijd met alles aan, want hoewel de snelheden lager liggen is de kans op brokken des te groter in de spits.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:34:
[...]
Nogmaals. Je moet het vooral zelf weten als je geen bescherming draagt. Even goede vrienden! Maar met ons rij je niet mee.
Final remark: op een supersport is eigenlijk alles wat niet een leder pak is (1 of 2 delig maakt niet uit) een stuk minder fijn rijden. Bewegingsvrijheid is echt minder, zelfs in korte sportbroek (ja?

Redelijk wat motorrijders gezien. Wat mij betreft was dit het perfect weer: Zon, 21 graden, weinig wind
Aan de andere kant, in mn leder combi heb ik de motor 100% onder mn duim. In mn korte broek heb ik dat -voor mn gevoel- niet. Ik denk niet dat een racepak uitnodigt tot sneller rijden, maar het is wel een prerequisite.PilatuS schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:49:
Heel af en toe rij ik ook wel eens zonder gear, maar dan inderdaad even tanken wat 800 meter verderop is. Dat voelt gewoon vreemd en fout. Aan de andere kant voelt dat zo vreemd dat wel met gear rijden zo compleet anders is. In een dunne spijkerbroek zou ik niet durven rijden op een mooie dijk zoals ik dat met gear doe. Wat dat betreft nodigt een racepak ook wel meer uit tot harder en dus gevaarlijker rijden Nou rij ik zeker niet als een idioot met gear, maar zonder gear zou ik niet durven doen wat ik met gear wel doe.
Alles voelt zeker beter met het pak aan. Rijden zonder pak of met pak is gewoon compleet anders qua gevoel.noes schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:24:
[...]
Aan de andere kant, in mn leder combi heb ik de motor 100% onder mn duim. In mn korte broek heb ik dat -voor mn gevoel- niet. Ik denk niet dat een racepak uitnodigt tot sneller rijden, maar het is wel een prerequisite.
Alleen misschien niet als je vrjiwel altijd zonder pak rijd
Ik ga het van de week wel proberenDestruction schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:08:
[...]
Om hier nog even aan toe te voegen:
[afbeelding]
Het heeft de nodige moeite gekost om deze foto te kunnen maken (ik moest zo ongeveer over de motor heen klimmen). Ik denk nogsteeds dat dat bij jou wat makkelijker gaat, @Rubman
Maar dan nog ik ga miet als ik het zelf teveel geklooi vind het iedere keer doen

Anyhoe wat betreft ATGATT ik ben er ook van.
Het enige wat ik niet heb zijn echte motorschoenen, maar ik “misbruik” daar nu mijn werkschoenen voor. Motorschoenen wel op het oog. Verder ook enkel nog een textieljas, een motorjeans en zomer handschoenen
Andere spullen nog niet nodig gehad, al wordt het langzamerhand wel tijd voor winter handschoenen en een overbroek.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Die mogen er ook zeker zijn! Bedankt voor de tip. Ik had het serieus wel overwogen maar ik zie 163 pk en ik denk laat maarnoes schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:56:
@FireBladeX Wat vind je eigenlijk van de K1200R? Deze is wellicht wel binnen jouw budget te krijgen
Dat is ruim 2x de vermogen van mijn Priusje
[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 02-09-2018 08:01 ]
Maaaaaar. Als slot van de dag pakte @xos de overwinning in de SportCup 1000. Nogmaals gefeliciteerd. Die 49 zit erin. Je bent er bijna. 👍🏻👍🏻👍🏻
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Niet bang zijn voor het vermogen maar voor de afgifte en de manier waarop het blok reageert en doet.FireBladeX schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:01:
[...]
Die mogen er ook zeker zijn! Bedankt voor de tip. Ik had het serieus wel overwogen maar ik zie 163 pk en ik denk laat maarmn motor moet beetje bescheiden zijn
![]()
Dat is ruim 2x de vermogen van mijn Priusje![]()
163pk is een hoop, maar het is een 4 cylinder dus (over het algemeen) wel een soepele afgifte. MCN is er in ieder geval positief over. Hier wordt er ook over gediscussieerd (dit is dan de S versie, maar vergelijkbaar). Mijn eerste motor was een Fireblade SC59, en nadat die met 5 dagen gestolen was heb ik een S1000RR gekocht. Veel power, al helemaal voor een beginner, maar het is 100% bevallen (en ik niet gevallen).FireBladeX schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:01:
[...]
Die mogen er ook zeker zijn! Bedankt voor de tip. Ik had het serieus wel overwogen maar ik zie 163 pk en ik denk laat maarmn motor moet beetje bescheiden zijn
![]()
Wat wel erg belangrijk is, is dat ik meteen iedere dag ermee ben gaan rijden (en dat nog steeds doe). Hiermee leer je heel snel je motor én jezelf kennen. Als je al weet dat je één keer in de maand een klein rondje wil gaan doen, is het wellicht te veel: je leert je motor minder snel kennen en iedere keer dát je gaat rijden is het toch weer even wennen. Dat laatste duurt wellicht te lang bij een lastiger motor zoals de K1200R en dan verlies je je vertrouwen en/of plezier.
163pk is niks. Gewoon doen.FireBladeX schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:01:
[...]
![]()
Je denkt volgens mij de zelfde richting op...wimmel_1 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
Kun je er geen 44 op zetten? Lijkt me veel toepasselijker in jouw geval
(19)73 is mijn bouwjaar
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
iets met in zn 2e versnelling en wegrijden bij een stoplicht
De Posbank is prachtig.NL-RaVeR schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:33:
Vandaag heerlijk gereden op en rond de postbank (veluwe). Lekker relax bochtjes maken en van de omgeving genieten![]()
[afbeelding]
Redelijk wat motorrijders gezien. Wat mij betreft was dit het perfect weer: Zon, 21 graden, weinig wind
Ik heb daar vroeger veel gefietst (heel hard omlaag met de fiets) en gewandeld, al vroeg ik mij dan wel af waarom daar zoveel motoren rond reden..
Nu ik motorrijlessen heb begrijpt ik dat steeds beter
Ik ga er straks weer even heen. Overdag op zondag kom ik er liever niet omdat het dan veel te druk is. Na 18:00 is er vrijwel niemand meer te vinden en kan ik lekker de bochten pakken daar zonder achter 3 auto's te belanden waar inhalen vrijwel niet mogelijk is.Franklin82 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:53:
[...]
De Posbank is prachtig.
Ik heb daar vroeger veel gefietst (heel hard omlaag met de fiets) en gewandeld, al vroeg ik mij dan wel af waarom daar zoveel motoren rond reden..
Nu ik motorrijlessen heb begrijpt ik dat steeds beter
Mooi compact ding, permanente snelkoppelingsonderdelen (weet ik veel hoe ze heten) er ook keurig bij voor plug n play.
Ziet er goed uit, is nu zijn werk aan t doen zodat ik morgen in ieder geval volle accu heb op de testbank.
Wel beetje make or break gevoel bij morgen. T moet wel echt de goede kant opgaan morgen anders moet ik heel goed bedenken hoe en wat ik met de XS400 wil.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Maak je hier nou serieus een vergelijking tussen een motor en een prius? Wiskunde is/was vast niet jouw sterkste kant als ik het zo lees.
En verbeeldingskracht niet die van jousypie schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:46:
[...]
Maak je hier nou serieus een vergelijking tussen een motor en een prius? Wiskunde is/was vast niet jouw sterkste kant als ik het zo lees.
Ja kan ook. Ik had vroeger een soort stretch hoeslaken dat als een snaar over de motor zat gespannen en dat werkte eigenlijk ook. Maar toen was het noodzaak (student), nu mag het best wat kosten (AliPilatuS schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:30:
Mijn motor staat in de winter altijd onder wat oude dekens. Beschermt goed tegen stof, maar geen last van vocht. Misschien heb je ergens nog wat liggen ?
Wat een verzuurde reactie zeg. Zoek even een andere hobby.sypie schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:46:
[...]
Zelf hoor ik met mijn rijbewijs A2 bij de laatstgenoemde groep. Over een paar dagen zal ik nog steeds een beginner zijn, maar hopelijk eentje met rijbewijs A.
Ja toch?
Waar rijd je momenteel op?
Spannend om mee te kunnen kijkenTylen schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:55:
Voor wie het leuk vind. De race van gisteren.
[ Voor 45% gewijzigd door Dryhte op 02-09-2018 20:34 ]
Xos rijd in de Sportcup 1000 klasse. Ik in de ProCup 600.Dryhte schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:47:
[...]
Ja toch?
Waar rijd je momenteel op?
[...]
Spannend om mee te kunnen kijkenKunnen we Xos daar ook op herkennen? Of rijdt die in een andere klasse?
In mijn fantasieën rij ik op een sporttoermotor à la FJR1300, maar de enige tweewieler die ik momenteel in bezit heb is mijn fiets.
In de tussentijd heb ik het prima naar mijn zin met de Z650 van de rijschool!
Wat? Je broek omlaag trekken bij t examen? Zou ik idd niet doenNapsju schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:51:
[...]
En toch zou ik dat op een examen niet doen. Je hebt dan toch al een soort van afgedaan. Die eerste indruk maak je maar één keer.
Zie je t voor je? Met de broek op de enkels bij je examinator/examinatrice aan komen waggelen?
Opzich wel mee eens dat het eigen verantwoordelijkheid is, maar tijdens rijles vind ik wel dat je instructeur het laatste woord heeft. Die zit met de shit als jij op je bek gaat en een ledemaat totaal in de vernieling hebt liggen ofzo.Woask schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:12:
[...]
Ik heb al mijn rijlessen en examens gedaan zonder beschermende broek, niks aan de hand en ook nooit wat over te horen gekregen. Eigen verantwoordelijkheid IMO. Nadat ik geslaagd was overigens gewoon een textielen broek gekocht. Misschien dachten ze dat ik een motorjeans aan had.
Kan me er wat bij voorstellen dat een rijschool/instructeur de eis stelt dat jij fatsoenlijk beschermd deelneemt aan de les.
Ik kwam bij m'n eerste les meteen volledig in een leren Revit pak aankakkenArdj schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:39:
[...]
Eerste wat mijn instructeur deed toen ik in jeans aankwam, was me een schop tegen m'n knieën geven, waarna hij goedkeurend knikte omdat er een protector in zat
Ah juust, op die fiets. Het is effectief gewoon een bluetooth headset iigDrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:10:
@McKaamos Ik kon niet helemaal uit de beschrijving halen of dit nou een intercom was of niet. Ik ging er van uit van wel, omdat je er ook mee kunt bellen.
Gisteren even met navigatie proberen te rijden. Loop tegen t issue aan dat t bluetooth kanaal steeds gesloten wordt na korte stilte. De navi software wil dan weer wat melden maar moet even wachten tot t kanaal open is en dan wordt het eerste stukje van de zin afgeknipt.
B.v. 'Sla over 500 meter rechts af' wordt dan 'meter rechts af'.
Dat gebeurt zowel bij TomTom Go als Here WeGo.
Heb al even zitten zoeken, maar dat schijnt aan de aard van bluetooth te liggen in combinatie hoe het besturingssysteem van de telefoon daar mee om gaat.
Workaround zou zijn om Tasker (Android) een stil MP3-tje van 1 seconde constant te laten afspelen zodat het audio kanaal open blijft.
TomTom kent de optie om het specifieke kanaal te kiezen, dus die kan via b.v. multimedia, maar ook via bel-kanaal, notificatiekanaal en dergelijke audio sturen. Daar moet ik nog even mee vogelen.
Of even knooien met de audio codec oid. Als je Developer Options aan hebt staan, kan je je bluetooth audio codec forceren. Misschien dat dat helpt.
Eitherway, het deel wat wél door komt is bij 80kmh in ieder geval nog luid en duidelijk te verstaan. Dus das alvast een pluspuntje. Hogere snelheden moeten nog worden getest.
Dát.... En +44 klopt ook nog eens met je locatieToolkiT schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:58:
[...]
Je denkt volgens mij de zelfde richting op...
(19)73 is mijn bouwjaar
Zó tof zelfs dat we ooit ook wel eens een héél weekend met elkaar op pad gaan om bijvoorbeeld, nét zoals afgelopen weekend, een stukje te gaan rijden.1000Motormuis schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:15:
Tof dat er hier op Tweakers een plek is waar veteranen en complete beginners bijeen kunnen komen!
Zelf hoor ik met mijn rijbewijs A2 bij de laatstgenoemde groep. Over een paar dagen zal ik nog steeds een beginner zijn, maar hopelijk eentje met rijbewijs A.
Afgelopen weekend zaten we met een mannetje of 12 van hier in de regio Sauerland (Dld.) ter hoogte van Winterberg... Voor het tweede jaar op rij ook weer een125CC A1 motor er bij, dus..... A2 moet dan ook gewoon kunnen, hé
[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 02-09-2018 22:22 ]

[ Voor 178% gewijzigd door Will_M op 02-09-2018 21:42 ]
Das nog altijd minder erg dan ipv je bericht te wijzigen, jezelf te quoten met daarin je aanvulling. Dat heb ik via de telefoon inmiddels meerdere keren gedaan...wimmel_1 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:40:
Grrr..... Pás gewoon je andere post aan in plaats van twee posts onder elkaar te maken, LULLO![]()
Doe ik ook heel vaak, maar kom er over het algemeen nog snel achterlolgast schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:55:
[...]
Das nog altijd minder erg dan ipv je bericht te wijzigen, jezelf te quoten met daarin je aanvulling. Dat heb ik via de telefoon inmiddels meerdere keren gedaan...
Ziezo, maar es even een broek en jas gekocht.. Kan ik misschien eindelijk eens van de rijschool kleding afstappen
Gamertag: timmie271
Laura

Er schijnen ook nog twee motoren in het filmpje te zien zijn. Heb ik niks van meegekregen. Want Laura

Nooit van dit kanaal gehoord.
* Vrijdag gaat de Laura filmpjes opzoeken
[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 02-09-2018 23:59 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb hetzelfde probleem met mijn Android telefoon die ik als navigatie gebruik met de TomTom Go App. Mocht je hier een oplossing voor hebben gevonden, hoor ik het graagGisteren even met navigatie proberen te rijden. Loop tegen t issue aan dat t bluetooth kanaal steeds gesloten wordt na korte stilte. De navi software wil dan weer wat melden maar moet even wachten tot t kanaal open is en dan wordt het eerste stukje van de zin afgeknipt.
B.v. 'Sla over 500 meter rechts af' wordt dan 'meter rechts af'.
Dat gebeurt zowel bij TomTom Go als Here WeGo.
Heb al even zitten zoeken, maar dat schijnt aan de aard van bluetooth te liggen in combinatie hoe het besturingssysteem van de telefoon daar mee om gaat.
Workaround zou zijn om Tasker (Android) een stil MP3-tje van 1 seconde constant te laten afspelen zodat het audio kanaal open blijft.
TomTom kent de optie om het specifieke kanaal te kiezen, dus die kan via b.v. multimedia, maar ook via bel-kanaal, notificatiekanaal en dergelijke audio sturen. Daar moet ik nog even mee vogelen.
Of even knooien met de audio codec oid. Als je Developer Options aan hebt staan, kan je je bluetooth audio codec forceren. Misschien dat dat helpt.
Eitherway, het deel wat wél door komt is bij 80kmh in ieder geval nog luid en duidelijk te verstaan. Dus das alvast een pluspuntje. Hogere snelheden moeten nog worden getest.
Afgelopen weekend de KTM verder in elkaar gezet, de crosswielen e.d. zitten er weer in. Had ook nog nieuwe rubbers voor in de koppeling geplaatst, maar helaas ontkoppelt de koppeling nog steeds niet
Je hebt de Honda toch nog?Thoit schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:19:
zondag is de OTR rit waar ik mij voor in heb geschreven.
https://www.rad.eu/nl/c/p/58274-shoei-ex-zero-zwart.htm

Haha die link had ik nog niet gelegdwimmel_1 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:35:
[...]
Dát.... En +44 klopt ook nog eens met je locatie
ander idee dat ik gister kreeg was: 'Am Dutch' met eronder 'Since 1973' in de Von Dutch stijl..

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 03-09-2018 10:08 ]
Wat voor rijstijl hanteer jij daar nou?Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:09:
Zo vanmorgen met de Allroad Bandit een nieuwe route naar het werk ontdekt
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Banden zijn Michelin Pilot Road 4 met normale bandenspanning.
knee down natuurlijkHTT-Thalan schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:10:
[...]
Wat voor rijstijl hanteer jij daar nou?
Trouwens experimentje:

Ik had geen zwarte tape meer.. maar met de gele lampen is dit een poging waard..
Dit topic is gesloten.