Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.258 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
https://www.datona.nl/motormover-voor-middenbok.html

59 euro (pop-up voor 10% korting niet wegklikken) en je kan je motor ook naar binnen manouvreren. Dan kan je ook je schakelprobleem in alle rust oplossen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Leviathius schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:50:
Voor degenen die het nog herinneren dat ik naar ervaring ten opzichte van PlastiDip vroeg. Dit is uiteindelijk het resultaat van mijn PlastiDip avontuur:

Zo was de Grom eerst:
[afbeelding]

En zo istie nu!
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er uiterst tevreden over eigenlijk. Het dippen was kinderlijk eenvoudig. Het oppervlak heb ik goed schoongemaakt met Dasty (wondermiddel O-)) en vervolgens 5 lagen dip erop gedaan met telkens 20min tussen iedere laag. De eerste laag doe je licht nevelen en dan steeds per laag wat meer erop doen. Voor het oranje had ik eigenlijk eerst een witte basislaag moeten doen zodat het oranje echt fluoriserend zou worden. Maar dat vond ik het geld niet waard en ik vind het zo ook al flink fluo 8).
Wat is zo'n grom toch gaaf _/-\o_ Erg mooi geworden, al ben ik benieuwd hoe lang de Dip houd. Heb het in het verleden ook gebruikt maar het was soms toch wel erg gevoelig.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:23
Thoit schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Wat is zo'n grom toch gaaf _/-\o_ Erg mooi geworden, al ben ik benieuwd hoe lang de Dip houd. Heb het in het verleden ook gebruikt maar het was soms toch wel erg gevoelig.
Thanks!

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Ik heb speciaal daarvoor de lagen wat dikker gemaakt. Reden dat ik voor Plastidip ben gegaan is vrij simpel. Ben je het beu, dan haal je het er zo weer af in tegenstelling tot verf. Wat ik zelf ook een voordeel vond is dat het meteen een matte kleur wordt in plaats van glanzend.

YouTube: MotorcycleGeek

• Thoit
Leviathius schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

Thanks!

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Ik heb speciaal daarvoor de lagen wat dikker gemaakt. Reden dat ik voor Plastidip ben gegaan is vrij simpel. Ben je het beu, dan haal je het er zo weer af in tegenstelling tot verf. Wat ik zelf ook een voordeel vond is dat het meteen een matte kleur wordt in plaats van glanzend.
Was voor mij ook een van de redenen. Al was het er niet zo makkelijk vanaf als dat iedereen denkt. In de hoekjes e.d. was het toch behoorlijk veel werk om het er vanaf te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 22:20
Plastidip is moeilijk te verwijderen als je het de dun hebt aangebracht. Lekker dik aanbrengen scheelt een hoop.

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Leviathius schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

Thanks!

Spreken je wel als je het er af wilt halen ;) ik had ook aardig wat lagen op de velgen gedaan bij mijn auto, was toch nog best een hel van een klus, gelukkig heb je niet veel moeilijke hoeken dus denk dat het nog wel mee valt :), maar voor nu ziet het er goed uit :)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:52:
[...]

mooi resultaat.. net een mini-KTM :)
Dat dacht ik nou precies ook :9 staat wel echt leuk!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Lexo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:26:
Plastidip is moeilijk te verwijderen als je het de dun hebt aangebracht. Lekker dik aanbrengen scheelt een hoop.
Juist, anders dan trek je allemaal kleine schilfers er af ipv hele lappen.
Als t dik genoeg is, is het ook sterk genoeg om als een heel vel er af getrokken te worden.
Eventueel kan je nog met terpentine aan de slag gaan. Even goed afsponzen met terpentine, even laten intrekken en dan moet t ook beter los komen omdat je de hechting met de ondergrond dan verzwakt.

@Leviathius Moddervet geworden :)

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 30-08-2018 15:46 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Laatst ook wat van die PlastiDip van een autovelg mogen verwijderen.... Hogedrukspuit met vuilfrees -> binnen no time:... Aaaaand it's Gone.

Uiteraard niet boven een afvoerputje doen maar netjes op een verharde plaats waar je die rommel vervolgens ook bij elkaar kunt vegen en netjes met het "PMD" afval mee kunt geven!!!

[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 30-08-2018 16:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
Ik lees dat plastidip niet benzine-bestendig is, hoe doen jullie dat met je tank? Stomweg voorzichtiger tanken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
Nóg voorzichtiger? Ik weet niet of dat kan..

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 22:20
Ja das de enige optie. Benzine lost de plastidip op. Er vallen niet meteen gaten in hoor, maar als je gaat vegen wel.

Pas ook op met vet enzo, dat geeft vlekken die je er niet uit krijgt.

• Leviathius
Chakotay schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:05:
Ik lees dat plastidip niet benzine-bestendig is, hoe doen jullie dat met je tank? Stomweg voorzichtiger tanken?
Inderdaad extra voorzichtig doen denk ik. Ik ga het merken de eerste tankbeurt :P En anders crea-bea een of ander plastic zeiltje meenemen onder het zadel met een gat erin voor het tanken? 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Leviathius schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

Inderdaad extra voorzichtig doen denk ik. Ik ga het merken de eerste tankbeurt :P En anders crea-bea een of ander plastic zeiltje meenemen onder het zadel met een gat erin voor het tanken? 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.e-gezondheid.be/sites/www.e-gezondheid.be/files/styles/image_490/public/visuels_articles/chirurgie_700x350.jpg?itok=uWc_Bx_t
Op deze manier, zeg maar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Kijk jij snapt hem! Over een paar weken kan operatie 'tanken met de Grom' beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Leviathius In Split hebben ze een oplossing voor je, vakantie op de Grom naar Kroatië?
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2318/1623677153_4bb51c3438_b.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Cleverfate
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 14:42
Hallo iedereen!

Een paar weken geleden heb ik mijn eerste motor gekocht, nu zal deze in het seizoen vooral buiten staan onder een motorhoes. Nu heb ik eerst via het internet een hoes gekocht, deze hoes bleek niet voor buiten te zijn met als gevolg een vrij natte motor.. (dom, dom maarja dan maar beter lezen 8)7).

Een paar dagen geleden toch maar een outdoorhoes gekocht (dit keer extra goed opgelet :P). Gister na het rijden de motor een poos laten afkoelen en de nieuwe outdoor hoes er weer overheen. Vandaag heb ik de hoes er afgehaald om te controleren of deze goed had gewerkt en tot mijn verbazing was de motor zeiknat (nog natter dan met de indoor hoes :/ ).

Vandaag weer terug gegaan naar de winkel die mij deze had verkocht en daar mijn verhaal gedaan. Gelukkig heb ik een nieuwe hoes gekregen hopelijk werkt deze wel! Nu is mijn vraag; kan het zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan of heb ik gewoon pech gehad?

TL;DR: Nieuwe outdoor motorhoes gekocht, maar deze was niet waterdicht. Was dit een fout van mijzelf of niet?

• Señor Sjon
Hij is wel waterdicht, maar niet ademend denk ik. Vooral met een warme motor condenseert het vocht fanatiek tegen het koude doek. Zoek er één op die ook UV-bestendig is, anders is ie binnen een jaar verpulvert.

• Cleverfate
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 14:42
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:49:
Hij is wel waterdicht, maar niet ademend denk ik. Vooral met een warme motor condenseert het vocht fanatiek tegen het koude doek. Zoek er één op die ook UV-bestendig is, anders is ie binnen een jaar verpulvert.
De nieuwe outdoor hoes die er op zat, had aan beide kanten ventilatie gaten zitten. Vandaar dat ik niet had verwacht dat deze zou gaan condenseren. Gelukkig heb ik wel op de UV-bestendigheid gelet, als nog bedankt voor de tip :)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:09

Secsytime

Automagisch

Gisteravond de remblokken vervangen en de klauwen schoongemaakt. Ook al leken de oude blokken nog redelijk goed, heb ik ze toch vervangen. Net even een testrondje gedaan.. Echt een wereld van verschil.. voor mijn gevoel doen men remmen het eindelijk weer (:

Niet dat ze zo slecht waren dat je er niet mee kon rijden, maar heb het gevoel dat ze nu veel meer bite hebben.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

steveman

Comfortabel ten onder

Hopelijk in de volgorde schoonmaken -> dan vervangen. (Is eigenlijk alleen van belang voor de remzuigers, zodat je geen vuil door de keerringen duwt)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leviathius
Heb pas de eerste 30sec gekeken, maar ik weet nu al dat deze video het waard is om te kijken:

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Leuke Bladerunner referentie. Maar als de Vitpilen een replicant is, wat is Ryan dan? :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Leviathius schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:29:
Heb pas de eerste 30sec gekeken, maar ik weet nu al dat deze video het waard is om te kijken:

[video]
En hij komt weer met een stel scherpe punten die anderen niet genoemd hebben. Echt een leuk kanaal!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:42
Pak uitgebreid gewassen, opnieuw geïmpregneerd met waterafstotend spul, hangt het zaakje te drogen... Wat zie ik nou voor iets raars?! Is het textiel het aan de voorkant bij een naad aan het begeven. Als ik het zelf zo inschat is dat beyond repair. Dat zal wel een nieuw pak worden dan...
(Heel) binnenkort maar weer naar mijn vrienden bij Louis om een nieuw pak te gaan zoeken. Wat mij betreft weer van Būse, ik vind de kwaliteit echt prima.

Deze heeft het nu 8 jaar uitgehouden, in diverse weersomstandigheden. :) Inclusief een kleine schuiver trouwens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:30:
Pak uitgebreid gewassen, opnieuw geïmpregneerd met waterafstotend spul, hangt het zaakje te drogen... Wat zie ik nou voor iets raars?! Is het textiel het aan de voorkant bij een naad aan het begeven. Als ik het zelf zo inschat is dat beyond repair. Dat zal wel een nieuw pak worden dan...
(Heel) binnenkort maar weer naar mijn vrienden bij Louis om een nieuw pak te gaan zoeken. Wat mij betreft weer van Būse, ik vind de kwaliteit echt prima.

Deze heeft het nu 8 jaar uitgehouden, in diverse weersomstandigheden. :) Inclusief een kleine schuiver trouwens.
Wel vrij beroerd dat je er ná het wassen en impregneren achter komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ja, die moeite had ik me kunnen besparen... Maar ik vermoed dat het een slijtplek was die het in de wasmachine daadwerkelijk heeft begeven. Ik vertrouw de algehele stevigheid nu toch niet meer, dus dan maar vervangen.

Ik zat net trouwens te tellen. Iets meer dan 60.000 km heeft dit pak het uitgehouden. Lijkt mij een prima prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn duurdere pakken op de markt, maar of die in verhouding ook langer mee gaan??

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:54:
Ja, die moeite had ik me kunnen besparen... Maar ik vermoed dat het een slijtplek was die het in de wasmachine daadwerkelijk heeft begeven. Ik vertrouw de algehele stevigheid nu toch niet meer, dus dan maar vervangen.

Ik zat net trouwens te tellen. Iets meer dan 60.000 km heeft dit pak het uitgehouden. Lijkt mij een prima prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn duurdere pakken op de markt, maar of die in verhouding ook langer mee gaan??
Prijs / kwaliteit van Buse is volgens mij erg goed. Heb er al vaker goede verhalen over gehoord :) Bij de duurdere merken betaal je vaak ook voor de innovatie, waardoor het vaak niet in verhouding staat als je alleen naar prijs / kwaliteit kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:41
Leviathius schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:29:

[video]
Potverdorie zijn oog voor detail en aankleding is echt mijlen, wat zeg ik, parsecs boven mijn knutselige knip-en-plakwerk _O-.

Ik moet echt serieus eens wat meer gaan filmen dan alleen maar ritjes, hij maakt er echt kunstwerken van!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

https://www.nu.nl/245804/...der-omver-in-rusland.html

En daarom heb ik dus geen topkoffer!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Potverdorie zijn oog voor detail en aankleding is echt mijlen, wat zeg ik, parsecs boven mijn knutselige knip-en-plakwerk _O-.

Ik moet echt serieus eens wat meer gaan filmen dan alleen maar ritjes, hij maakt er echt kunstwerken van!
Haha dit is gewoon TopGear/Grand Tour niveau editing. Ben wel benieuwd wat voor team er achter dat soort kanalen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
ToolkiT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:11:
[...]

Start post mag ook geupdate worden met bovensaande sectie :)
Jaloers _O_
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zou er toch even mee langs een (motor)kledinghersteller gaan. Naden zijn vaak goed te repareren. In Den Haag zit bijv Tijger Leathers, aanrader.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

Zou er toch even mee langs een (motor)kledinghersteller gaan. Naden zijn vaak goed te repareren. In Den Haag zit bijv Tijger Leathers, aanrader.
In dit geval is het de stof direct langs de naad, niet de naad zelf. Ik vrees dus voor de stevigheid bij een schuiver. Ofwel dat deze zwakke plek het begeeft, ofwel dat er dan andere zwakke plekken aan het licht komen. Niet dat ik iets van plan ben, maar dan wil ik wel op mijn pak vertrouwen. ;)

Ik heb het geluk dat mijn moeder, hoe cliché ook, dit zelf doet. Ze heeft er ook de apparatuur voor. Ik laat haar er dan ook eerst even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@DrivinUCrazy Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Als het inderdaad naast de naad is wordt het moeilijker. Tenzij je het pak op de groei had gekocht, een stukje innemen is vaak wel mogelijk :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Ardj schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Haha dit is gewoon TopGear/Grand Tour niveau editing. Ben wel benieuwd wat voor team er achter dat soort kanalen zit :)
FortNine is een grote motorkleding webshop a-la Revzilla. Deze video's echter worden door Ryan en 3 andere mensen zoiets gemaakt. Tenminste, dat was een half jaartje terug zo toen ze een behind-the-scenes video hadden en uitlegden hoe ze alles filmden. De kwaliteit van de video's is tegenwoordig wel van absurd niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, volgens mij woon ik in een zeer veilige stad... Ik zie van de locale politie al een paar keer dit soort tweets langskomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BwEFKvB6xDYyHZIaWypAwtF4/full.jpg

Als ze mensen staande houden voor dat soort onzin mag ik toch hopen dat er echt helemaal niets zinnigs te doen is 8)7

Mijn motor heeft een normaal kenteken, maar ik ben benieuwd wanneer ik met de Alfa Romeo Spider aan de beurt ben... Die heeft een niet-standaard mini kentekenplaatje aan de voorkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:54

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Iemand ervaring met de winkel FC-Moto? Dan bedoel ik niet online maar de fysieke winkel in Duitsland. Heb komende week een paar dagen vrij en willen dan een hotelletje pakken in de buurt van FC-Moto.

Met welke winkel kan ik het vergelijken? Motorkledingcenterstores? En hebben ze veel op voorraad? Heb wel eens gehoord dat het in de offline winkel kan tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Ik heb jarenlang met een (niet legale) kleine plaat gereden en ben nooit aangehouden. Alleen met de apk moest ik de originele even op de bijrijdersstoel leggen voor het geval ze controle kregen :+

Leuk zo’n plaatje trouwens bij garages met parkeerherkenning. Dat werkt dus niet :+ Als je dan gereserveerd hebt bij Schiphol met automatische detectie sta je ff te wachten tot degene aan de andere kant van de paal doorheeft wat je bedoelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:55:
Hm, volgens mij woon ik in een zeer veilige stad...
DORP! :P

Zag ik jou vorige week ergens rijden langs het station, staand op je stepjes? :P

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 31-08-2018 10:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het textiel het aan de voorkant bij een naad aan het begeven. Als ik het zelf zo inschat is dat beyond repair.
Dat heb ik ook al een aantal keren van kledingstukken gedacht. Totdat je een keer je kledingstuk meeneemt naar die kleine obscure witwasbedrijfjes naaiateliers waar een paar mannen de boel runnen én nog netter dan nieuw voor je maken. Dit doen ze meestal voor een bedrag waar je zelf nog niet eens je bed voor uit zou komen. Kwestie van je adresjes leren kennen in de stad. In Zwolle heb ik in ieder geval mijn vaste adresje gevonden voor kledingreparatie.

Eén van mijn motorlaarzen hebben ze daar ook al onder de naaimachine door gehaald. Stiksel van een rits begon los te laten, heel irritant dat je laars niet meer goed dicht zit. Netjes en snel gemaakt voor een paar eurootjes. Scheelde mij in ieder geval veel gedoe in vergelijking met garantie claimen op die laarzen. (ook al was dat voordeliger in eurootjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
CodeCaster schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

DORP! :P

Zag ik jou vorige week ergens rijden langs het station, staand op je stepjes? :P
Hmm, weet niet zeker of ik vorige week in de buurt van het station geweest ben, ik kom daar niet zo vaak op de motor. Was het een grijze Caponord? Daar zijn er vast niet zoveel van :P

@lolgast de Spider gaat meestal wel goed in de parkeergarage, maar die heeft aan de achterkant wel een normale plaat. Ik denk dat ze daarnaar kijken. Originele plaat voor de voorkant ligt ook in de kofferbak voor als er een steekproef is, maar dan moeten ze die met dubbelzijdig tape monteren oid... Er zit niets van een houder waar dat ding oppast :+

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 31-08-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Houder? Gewoon dwars door de plaat in de bumper :+
Houders op een gebogen stuk bumper zijn echt verschrikkelijk lelijk in mijn ogen. Bij de 156 zit de plaat toch niet in het midden dus die houder was het eerste wat er af is gegaan :9

Ik ben gisteren ff voor een lang weekend naar Pisa gevlogen, maar wat hier toch ook weer rondrijd op de motor... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Dynazap schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:04:
Iemand ervaring met de winkel FC-Moto? Dan bedoel ik niet online maar de fysieke winkel in Duitsland. Heb komende week een paar dagen vrij en willen dan een hotelletje pakken in de buurt van FC-Moto.

Met welke winkel kan ik het vergelijken? Motorkledingcenterstores? En hebben ze veel op voorraad? Heb wel eens gehoord dat het in de offline winkel kan tegenvallen.
ben ook wel benieuwd naar de online shop ervaring. Paar dingen die ik wil hebben zijn daar toch echt wel 40/50 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Darkvisje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

ben ook wel benieuwd naar de online shop ervaring. Paar dingen die ik wil hebben zijn daar toch echt wel 40/50 euro goedkoper.
Ik heb daar zo te zien m'n helm vandaan. Was allemaal prima geleverd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Dynazap schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:04:

Vreselijke zaak vind ik dat. Er staan mij daar een paar chagrijnen bij elkaar.. 8)7 Zaak is ook helemaal volgepropt met allemaal spullen, niet erg overzichtelijk. Voorraad online / winkel is niet te vergelijken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben trouwens nog aan het denken over wat ik met die front shield ga doen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40397801_10160895767395088_6473670086317047808_n.jpg?_nc_cat=0&oh=47fc671760509e71d6f866223b21225b&oe=5BFD0E7D

Ik heb nu toegang tot een vinyl cutting machine dus kan bespoke sticker maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:56
ToolkiT schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:01:
Ik ben trouwens nog aan het denken over wat ik met die front shield ga doen:
[afbeelding]

Ik heb nu toegang tot een vinyl cutting machine dus kan bespoke sticker maken..
Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou die shield weglaten. Zonder vind ik 'm mooier :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_zippey schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou die shield weglaten. Zonder vind ik 'm mooier :P
Ik moet zeggen nu ik de foto's terug kijk op de PC had ik dezelfde reactie... IRL lijkt het meer in proportie...
Maar ik hou de optie open.. zeker gezien het een freebie was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Gaaf ding is dat. Ik vond zonder shield mooier btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:08:
Gaaf ding is dat. Ik vond zonder shield mooier btw.
let wel, inmiddels zit er ook een RAM mount voor mijn telefoon op.. dus het is dan een minder cleane look dan in de stock foto in mijn post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@ToolkiT zonder shield is ie mooier, maar als je de shield er wel op laat zitten denk ik dat zoiets leuk staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MtzNhdWBEtDdtiBN3rU3n31d/full.png

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BdK9001 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:10:
@ToolkiT zonder shield is ie mooier, maar als je de shield er wel op laat zitten denk ik dat zoiets leuk staat:

[afbeelding]
Grappig, dat is wat ik ook aan zat te denken (maar dan met 73), maar zat te twijfelen of dat te simpel was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Misschien dan wel een gele plaat van maken, zoals de oude GP-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
@Verwijderd reed jij vanmorgen vanuit O'hout richting Rijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cleverfate schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:46:
Hallo iedereen!

Een paar weken geleden heb ik mijn eerste motor gekocht, nu zal deze in het seizoen vooral buiten staan onder een motorhoes. Nu heb ik eerst via het internet een hoes gekocht, deze hoes bleek niet voor buiten te zijn met als gevolg een vrij natte motor.. (dom, dom maarja dan maar beter lezen 8)7).

Een paar dagen geleden toch maar een outdoorhoes gekocht (dit keer extra goed opgelet :P). Gister na het rijden de motor een poos laten afkoelen en de nieuwe outdoor hoes er weer overheen. Vandaag heb ik de hoes er afgehaald om te controleren of deze goed had gewerkt en tot mijn verbazing was de motor zeiknat (nog natter dan met de indoor hoes :/ ).

Vandaag weer terug gegaan naar de winkel die mij deze had verkocht en daar mijn verhaal gedaan. Gelukkig heb ik een nieuwe hoes gekregen hopelijk werkt deze wel! Nu is mijn vraag; kan het zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan of heb ik gewoon pech gehad?

TL;DR: Nieuwe outdoor motorhoes gekocht, maar deze was niet waterdicht. Was dit een fout van mijzelf of niet?
Volgens mij doe je het gewoon goed.
Motor laten afkoelen, hoes er overheen en dan moet het goed zijn.
Misschien was die hoes niet specifiek waterdicht?

Ik heb zelf een hoes van de Lidl, en daarmee blijft m'n motor kurkdroog. Het kan naar beneden komen zeiken en er blijven plassen staan in de plooien van de hoes, maar de motor is helemaal droog.
Nadeel is wel dat in de plekken waar de plassen blijven staan, er wat alg/mos ofzo ontstaat. Dus moet 'm wel elke paar maanden even schoon maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@ToolkiT Met dat schild is hij mooier. Lekker erop laten zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou, hoe een smurf een motor ophaalt. Het was een aardige klus, maar is helemaal gelukt. Super bedankt @steveman voor het lenen van de aanhanger en spanbanden! O+ _/-\o_

Werd flink laat gisteravond, rond 22.30 terug bij m'n huis. M'n allerliefste buurman die net aan het lessen is was nog wakker en heeft geholpen om 'm met m'n vader en mij van de kar af te krijgen en de gemeenschappelijke berging in. Sofar, so good, m'n kindje kon lekker slapen tussen de fietsen en scooters. O+
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/205bbee.jpg

Vanmorgen zelf even voor onderhoud geweest, schouder is niet gebroken, foto's lieten niks zien. Dus waarschijnlijk spierschade van de klap, met wat diclofenac trekt het hopelijk weg, anders heb ik over 2 weken een echo voor pees/kapselschade.
Motor is net opgehaald door Motorplanet. Wat een chille gast is dat zeg! Praatje gemaakt, hij keek al gelijk naar de mogelijkheden qua reparatie en vond het ook wel zuur voor me. :9 Ben diep onder de indruk hoe hij die motor ff met alle gemak van de wereld in z'n 1 gooide en met het gas aan vrolijk zn bus in liep. Hebben wij daar nou gisteravond met 3 man een dikke 10 minuten over gedaan terwijl de motor uit stond? :o Nou ja hij doet het al 20 jaar, haha.

Dus nu ben ik weer koos motorloos, reparaties gaan een week in beslag nemen ivm bestellen spiegel en versnellingspook. Voorband wordt ook vervangen, die vertrouw ik echt niet meer en dat zag hij ook direct. Verder staat de kuip net een beetje scheef, dus daar ging hij ook naar kijken. De kuipschade boeit me verder echt even niet, geen geld voor, dus dat komt ooit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:06:
Nou, hoe een smurf een motor ophaalt. Het was een aardige klus, maar is helemaal gelukt. Super bedankt @steveman voor het lenen van de aanhanger en spanbanden! O+ _/-\o_

Werd flink laat gisteravond, rond 22.30 terug bij m'n huis. M'n allerliefste buurman die net aan het lessen is was nog wakker en heeft geholpen om 'm met m'n vader en mij van de kar af te krijgen en de gemeenschappelijke berging in. Sofar, so good, m'n kindje kon lekker slapen tussen de fietsen en scooters. O+
[afbeelding]

Vanmorgen zelf even voor onderhoud geweest, schouder is niet gebroken, foto's lieten niks zien. Dus waarschijnlijk spierschade van de klap, met wat diclofenac trekt het hopelijk weg, anders heb ik over 2 weken een echo voor pees/kapselschade.
Motor is net opgehaald door Motorplanet. Wat een chille gast is dat zeg! Praatje gemaakt, hij keek al gelijk naar de mogelijkheden qua reparatie en vond het ook wel zuur voor me. :9 Ben diep onder de indruk hoe hij die motor ff met alle gemak van de wereld in z'n 1 gooide en met het gas aan vrolijk zn bus in liep. Hebben wij daar nou gisteravond met 3 man een dikke 10 minuten over gedaan terwijl de motor uit stond? :o Nou ja hij doet het al 20 jaar, haha.

Dus nu ben ik weer koos motorloos, reparaties gaan een week in beslag nemen ivm bestellen spiegel en versnellingspook. Voorband wordt ook vervangen, die vertrouw ik echt niet meer en dat zag hij ook direct. Verder staat de kuip net een beetje scheef, dus daar ging hij ook naar kijken. De kuipschade boeit me verder echt even niet, geen geld voor, dus dat komt ooit nog wel.
Welk merk band gaat eronder? Pak je achter ook mee?
Jammer dat het zo gelopen is, maar gelukkig lijk je er zelf niks aan over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Welk merk band gaat eronder? Pak je achter ook mee?
Jammer dat het zo gelopen is, maar gelukkig lijk je er zelf niks aan over te houden.
Hm.. dat is eigenlijk een goeie vraag :p Had ik dat door moeten geven aan die dude of word ik daar nog over gebeld als ze overgaan op het daadwerkelijke vervangen? Hebben het alleen gehad over dat ik 'm wil laten vervangen maar niet door wat, haha. Ik wou voor de Pilot Road 4 gaan. Redelijk betaalbaar en goede prijs/kwaliteit verhouding. Maatje van me had die ook net erop laten zetten en is er zeer tevreden mee, komt ook goed uit de bandentests.

Hopelijk niet nee, dan kan ik uiteindelijk toch een beetje van m'n aankoop gaan genieten. Het is in alle opzichten echt wel m'n droom beginnersfiets, gezien ik keek naar de 09 versie is dit echt de kers op de taart, dus ben er mega blij mee. Maar nu doet m'n portomonnee en schouder toch even flink pijn. :p maar over een paar maanden is dat ook weer verdwenen en rij ik vrolijk rond op een prachtige fiets met lichte gebruiksschade. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink hij vroeg zelf ook niet wat je wil hebben? Dat is wel vreemd... Ik zou er even achteraan bellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

SmurfLink schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:06:

[afbeelding]

Fijn dat het allemaal gelukt is :) Nu maar hopen dat Gargamel je met rust laat, dan kun je wanneer je motor en jij weer heel zijn lekker genieten!

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@SmurfLink zou er idd even achteraan bellen voor de bandenkeuze. Anders plaatst hij er wellicht hetzelfde onder als er nu zit.

Zelf ben ik erg tevreden met de ContiSportAttack3, maar die zijn wel matig leverbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Hmm, weet niet zeker of ik vorige week in de buurt van het station geweest ben, ik kom daar niet zo vaak op de motor. Was het een grijze Caponord? Daar zijn er vast niet zoveel van :P
Geen idee, het was een grote, hoge, grijze motor met veel koffers en een berijder in het zwart. :+ Die 50 reed in een 30-zone en dus op z'n stepjes ging staan en met z'n kont naar me schudde.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@CodeCaster waarschijnlijk iemand anders dan, ik heb alleen een topkoffer :P Zijkoffers liggen op zolder, veel te breed voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:14:
Had ik dat door moeten geven aan die dude of word ik daar nog over gebeld als ze overgaan op het daadwerkelijke vervangen? Hebben het alleen gehad over dat ik 'm wil laten vervangen maar niet door wat, haha.
Dat kan hij natuurlijk niet ruiken. Dus als je niet belt krijg je waarschijnlijk dezelfde, de standaard band van die motor of de "huiskeuze" wij hij er zelf op gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oke goed punt guys :p ik ga wel even bellen.

- hij gaat kijken wat er onder ligt en vervangt het met iets wat matcht bij de achterband, binnen m'n budget en wensen. Eigenlijk wel prima, gezien ik toch verder geen ervaring heb dus hoe dan ook zal moeten wennen.

[ Voor 71% gewijzigd door SmurfLink op 31-08-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-10 11:26
SpongeRob schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:51:
[...]

Je zou je slave cilinder eens kunnen controleren, wellicht lekt deze?
Laat Silvana het maar niet horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:44:
Oke goed punt guys :p ik ga wel even bellen.

- hij gaat kijken wat er onder ligt en vervangt het met iets wat matcht bij de achterband, binnen m'n budget en wensen. Eigenlijk wel prima, gezien ik toch verder geen ervaring heb dus hoe dan ook zal moeten wennen.
Tja, je kan ook even zoeken wat je aan reviews vindt. De ene band is beter dan de ander voor nat/droog condities en er horen natuurlijk ook prijskaartjes aan. That being said, ik denk dat bijna alle (passende road) motorbanden van de respectabele merken wel goed zijn voor jouw motor, maar als je extra waarde hecht aan bijv handling op nat wegdek is het wel fijn dat je daar je bandenkeuze op afstemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Als ik nu een straatband nodig had werd het een Road 5, of voor 90/10 en offroad looks een A41 of TKC70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nogmaals Feli @SmurfLink
Het is een hele mooie motor, nu even een weekje wachten tot je echt mag.

En die week duurt laaaanngggg, :P
* Rubman moest ook een week wachten tot de motor bij de dealer vandaan kwam na het beurtje en bandje vervangen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:25
Napsju schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:44:
Ben weer eens aan het shoppen gegaan. Schoenen voor zowel motor als berijder. ;-)

[afbeelding]
[afbeelding]
Eindelijk. Het mocht even duren, maar de Road 5 zijn gemonteerd. Waanzin!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8k4e7g7hkUAkoeAXo0LEh8W/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hbEJuw904OTuybxCf3gEnQXF/full.jpg

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
sypie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:12:
[...]

Dat heb ik ook al een aantal keren van kledingstukken gedacht. Totdat je een keer je kledingstuk meeneemt naar die kleine obscure witwasbedrijfjes naaiateliers waar een paar mannen de boel runnen én nog netter dan nieuw voor je maken. Dit doen ze meestal voor een bedrag waar je zelf nog niet eens je bed voor uit zou komen. Kwestie van je adresjes leren kennen in de stad. In Zwolle heb ik in ieder geval mijn vaste adresje gevonden voor kledingreparatie.

Eén van mijn motorlaarzen hebben ze daar ook al onder de naaimachine door gehaald. Stiksel van een rits begon los te laten, heel irritant dat je laars niet meer goed dicht zit. Netjes en snel gemaakt voor een paar eurootjes. Scheelde mij in ieder geval veel gedoe in vergelijking met garantie claimen op die laarzen. (ook al was dat voordeliger in eurootjes)
2 dingen:
1) professionele blik van moeders gaf aan dat het te repareren is, maar dan moet ze het hele ding wel een stukje strakker trekken omdat de stof al te ver is uitgerafeld. Komt de stevigheid en vooral waterdichtheid niet ten goede.
2) Vervolgens is het wachten op de volgende slijtplek. Met andere woorden: leuk als reserve, maar niet meer om continu mee te rijden.

Dus direct doorgereden naar Louis. En geslaagd. Het is de Büse Open Road EVO geworden. Eerst zat ik te kijken naar een goedkopere jas, maar die had een uitneembaar regenmembraan. Op zich zat die ook goed, maar de broeken die ze hadden wilden daar niet aan vast ritsen. Heel raar.
Daarna de combi van de Open Road EVO geprobeerd, en dat kwam meer in de buurt van mijn huidige pak. Dit pak is van zichzelf al waterdichtwaterafstotend. Om het echt waterdicht te maken zit er wel een uitneembare laag in, maar die is dan wel veel eenvoudiger aan te brengen dan de goedkopere opties. En meer ventilatie opties dan mijn huidige pak, dat is ook al goed. Wel lichtgrijs... Geen idee hoe smerig dat eruit gaat zien. Maar als ik zie hoe mijn motorgebruik over de afgelopen 8 jaar is veranderd denk ik dat dit pak weer bij de toekomstige jaren past.

@Dynazap de winkel van FC moto in Wūrselen is prima. Vooral als je veel helmen wil vergelijken ideaal. Maar, wil je andere zaken proberen, rij dan door naar Louis in Aachen.

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-08-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
Ik ga jullie hulp inroepen! Ik ben al tijdje aan de BMW F800R's aan het bezichtigen maar het blijkt er gewoon niet in te zitten (al de 4de F800R die m niet wordt). Dus ik begin de conclusie te trekken dat ik gewoon met mn budget geen leuk exemplaar ga tegenkomen.

Iemand anders nog tips voor leuke naked motoren? Ik vind weinig motoren echt leuk uitzien.

Motoren die ik lelijk vind:
- Bandit's
- Suzuki GSR's en dus ook de SV650
- Honda hornets
- Kawasushi Z750

Dan wordt het lijst met naked motoren wel heel klein. Iemand wat leuke tips? Minimaal wel ABS rond de prijsklasse van 3000e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Suzuki SV650, Triumph Street Triple

@FireBladeX tja, smaken verschillen :) ik vind de SV een iconische motor. En ze maken 'm al zo lang dat je gemakkelijk een betaalbare vindt.

[ Voor 67% gewijzigd door Dryhte op 31-08-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Dryhte schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:16:
Suzuki SV650, Triumph Street Triple
SV650 :r Triumph is wel mooi maar zo ver buiten mn budget. De F800R is dan veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@FireBladeX ik heb je even een DM gestuurd, mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zoek je naked of naked met topkuip? Dan kan je altijd naar de Fazer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dus nakeds, met abs, mag niet veel kosten, en het mag geen model zijn dat veel is geproduceerd (en dus kans op ABS zonder obscure prijs).

Volgens mij is de enige die je nog niet noemt de Yamaha versie van dit rijtje, dus de FZ6?

De ER6N ontbreekt ook nog, maar zal ook wel afvallen.

En anders wil je gewoon een BMW. Ook prima, maar dan moet je budget omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
De Fazer en ER6N kunnen ook in mijn lijstje van lelijke motoren. Wil wel naked naked (geen topkuip). XJ6 heb ik ook bezocht maar de echte naked variant is best zeldzaam (heeft vaak een topkuip). De XJ6 gaat eigelijk nog wel... :)

@DrivinUCrazy Het gaat niet om dat ze veel geproduceerd zijn maar of ik het mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Al aan de oudere Ducati Monsters gedacht? Vind die persoonlijk erg mooi en zijn voor rond de drie mille wel te krijgen. Enige is dat je dan ABS eis moet laten varen.

Zelf had ik een beetje een vergelijkbaar eisenpakket als jij had en dat bleek uiteindelijk onverenigbaar. Voor mij persoonlijk vond ik als prille beginner ABS dermate belangrijk dat ik het budget omhoog heb geschoefd en een MT-07 heb gehaald, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
3k EN ABS is wel een flinke uitdaging volgens mij. Zeker met het lijstje lelijke motoren..
Ik kan mij zo niets bedenken wat aan de eisen voldoet.. Monster of een wat oudere Duke zou een goede optie zijn, maar: Geen ABS. MT's zijn nog te ver boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Een MT03 dan? Heb je volgens mij wel goedkoop inclusief ABS.

Iets minder vermogen maar wel te vinden binnen je budget.

Afbeeldingslocatie: https://www.motoporthippolytushoef.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/5955/7399/3F24/B6E4/18AE/3E94/B09A/05CE/00010041414141424992a.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door Dynazap op 31-08-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
FireBladeX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:01:
De Fazer en ER6N kunnen ook in mijn lijstje van lelijke motoren. Wil wel naked naked (geen topkuip). XJ6 heb ik ook bezocht maar de echte naked variant is best zeldzaam (heeft vaak een topkuip). De XJ6 gaat eigelijk nog wel... :)

@DrivinUCrazy Het gaat niet om dat ze veel geproduceerd zijn maar of ik het mooi vind.
Snap ik, maar het feit dat ze veel geproduceerd zijn drukt wel de prijs. Vraag en aanbod. ;) Je keurt alles af dat in grote getale is geproduceerd en dus binnen budget komt. En vervolgens moet er ook nog eens ABS bij. Tja...

Wil je niet stiekem toch gewoon een excuus voor een BMW? ;)

Kun je er anders de vinger op leggen wát je dan niet mooi vindt? Bij de nieuwere Yamaha's snap ik het bijvoorbeeld: dat transformer-achtige ligt je wel of niet. Ik vind persoonlijk dat ene dichtgeslagen oog van de BMW's niet mooi. (wel ontzettend praktische machines! _/-\o_ ) Houd je niet van ronde lampen zoals de oudere motoren hebben? Misschien kom je dan bij de Hornet vanaf 2007 of 2011 uit? Of juist wel ronde lampen? De oudere CB500 of CBF600 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:36

A13X

Dude

FireBladeX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:01:

Met deze eisen blijft er weinig over inderdaad, zeker als je abs wilt. Is het dan geen optie om een xj6 om te bouwen naar een naked?

Topkuip eraf en een universele koplamp erop.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Met een slijptol is elke motor een naked *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ik denk dat ik stiekem heel graag toch de F800R wil maar inmiddels beetje gefrustreerd raak omdat ik geen kan vinden (en nog frustrerender vind dat heel italie en duitsland volstaat met F800R's voor een prikkie en hier minimaal de dubbele kwijt bent). Misschien dat ik die opties maar eens ga overwegen. Wat blijkbaar zijn er geen andere mooie motoren gemaakt :p. Als ik mn budget ga verhogen, dan geef ik dat geld uit voor een F800R. Mt-03/Mt-07 zijn inderdaad uit het budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:36

A13X

Dude

FireBladeX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:45:
Ik denk dat ik stiekem heel graag toch de F800R wil maar inmiddels beetje gefrustreerd raak omdat ik geen kan vinden (en nog frustrerender vind dat heel italie en duitsland volstaat met F800R's voor een prikkie en hier minimaal de dubbele kwijt bent). Misschien dat ik die opties maar eens ga overwegen. Wat blijkbaar zijn er geen andere mooie motoren gemaakt :p. Als ik mn budget ga verhogen, dan geef ik dat geld uit voor een F800R. Mt-03/Mt-07 zijn inderdaad uit het budget.
En waarom importeer je er dan niet gewoon eentje? Zo duur is dat niet, een Duitser met Tüv keuring zal best een leuke motor kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 31-08-2018 16:49 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dynazap schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:16:
Een MT03 dan? Heb je volgens mij wel goedkoop inclusief ABS.

Iets minder vermogen maar wel te vinden binnen je budget.

[afbeelding]
Die MkI modellen heb ik ook naar gekeken, maar in de UK kwam ik ze weinig tegen.. misschien zijn ze in NL meer beschrikbaar.. het MkII model vind ik veel minder mooi.. die mist de quirkyness van het origineel en is een saaie commuter geworden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

FireBladeX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:45:
Importeren gaat makkelijk en kan behoorlijk schelen in de kosten :-).

Het importeren van een MT07 uit 2014 met 11K op de teller kost €450 (BPM, keuringen en kenteken aanvragen). Daarnaast moet je natuurlijk nog benzine en een aanhanger / busje hebben, deze kosten komen er dan nog bovenop.

Je wilt geen MT07.. maar het geeft je een beetje een idee van wat het kost :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Grappig, dat is wat ik ook aan zat te denken (maar dan met 73), maar zat te twijfelen of dat te simpel was..
Kun je er geen 44 op zetten? Lijkt me veel toepasselijker in jouw geval 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Tja, je kan ook even zoeken wat je aan reviews vindt. De ene band is beter dan de ander voor nat/droog condities en er horen natuurlijk ook prijskaartjes aan. That being said, ik denk dat bijna alle (passende road) motorbanden van de respectabele merken wel goed zijn voor jouw motor, maar als je extra waarde hecht aan bijv handling op nat wegdek is het wel fijn dat je daar je bandenkeuze op afstemt.
Hij vroeg me inderdaad ook waar ik het voor ging gebruiken, woon/werk of touren, droog/nat weer, dus daar zoekt ie hem op uit. Heb ook aangegeven dat budget beperkt is gezien het budget van deze maand was om de motor te kopen. :) dus ik hoop dat we er wel uit komen zo.

@HTT-Thalan Was er al iets meer bekend over de mogelijke sleuteldag?

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 31-08-2018 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:41
SmurfLink schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:36:
[...]

Hij vroeg me inderdaad ook waar ik het voor ging gebruiken, woon/werk of touren, droog/nat weer, dus daar zoekt ie hem op uit. Heb ook aangegeven dat budget beperkt is gezien het budget van deze maand was om de motor te kopen. :) dus ik hoop dat we er wel uit komen zo.

@HTT-Thalan Was er al iets meer bekend over de mogelijke sleuteldag?
Garage is nog dicht tot begin september, vakantietijd :).

Zodra hij weer online is volgen er meer details en gaan we data prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Tsja, toch wel lastig om iemand een motor te adviseren die door een mega wansmaak F800R-blindheid heeft ontwikkeld. Daarbij komt dan nog wat probleembudget, dan komen we dus uit op de beste optie: importeren.
Al is het elke keer weer zonde als zo'n fugly gedrocht het land binnenkomt. :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TheBrut3 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:55:
Tsja, toch wel lastig om iemand een motor te adviseren die door een mega wansmaak F800R-blindheid heeft ontwikkeld. Daarbij komt dan nog wat probleembudget, dan komen we dus uit op de beste optie: importeren.
Al is het elke keer weer zonde als zo'n fugly gedrocht het land binnenkomt. :r
F800R mooi vinden is echt geen wansmaak hoor. Zijn stoere dingen om te zien en een lekker afwijkend uiterlijk. Zelfde geldt voor de K1200R/K1300R. BMW was bijna 10 jaar eerder met de 'transformer'-look die nu populair is door Yamaha met de MTs.

@FireBladeX had je deze al gezien? Met jouw budget zijn er gewoon erg weinig motoren die aan je eisen voldoen. Anders toch naar Duitsland of België gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Smaken verschillen gelukkig. Anders reed iedereen op mijn motor en dat zou toch ook niet meer leuk zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:51

Youk

Volvo For Life

Zo, dashboard zit terug op de VFR. Alle lampjes werken en ook het LCD display geeft terug alles aan. Nu de kilometerstand nog bijwerken, maar dat kan op een ander moment ook wel. Alle kuipen en toestanden ook netjes gemonteerd. En ineens de versleten grip puppies ook maar vervangen. Motor op zijn plaats tegen de muur, alle gereedschap opgeborgen. Toch maar eens testen of alles werkt. Jeeuuj, dashboard met full licht. Alle lampen branden nog. Even knipperlichten proberen, F**********CK rechts voor werkt niet mee. -O- Grote kans dat ik de kabel niet 100% goed heb vastgeklikt. 8)7

Ach ja, weet ik morgen ook weer wat doen. :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 21:49
Het is dat er een BMW badge op zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:35:
[...]

Garage is nog dicht tot begin september, vakantietijd :).

Zodra hij weer online is volgen er meer details en gaan we data prikken.
:) Gaaf, nu kan ik wellicht ook meedoen. Moet alle basis nog leren dus zou top zijn. Moet eerst ff wat rijervaring op gaan doen en navigatie fixen, maar gezien de reparatiekosten wordt dat volgende maand.

[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 31-08-2018 21:11 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.