Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:43:
[...]

Meestal zijn het ook van die kansloze keyboardheroes op YouTube die zoiets zeggen. Trek het ding maar eens door alle versnellingen heen met volgas, hoezo underpowered :)

Mooi blok is het zeker. Terugschakelen voor vermogen heb ik nog nooit hoeven doen :) Die crossplane klink ook echt heerlijk als het gas flink open gaat.
Dat valt mij tegen van mijn motor. Ik moet wel terugschakelen als ik gas wil geven. Vind ik althans. Scheelt natuurlijk dik 300cc met de jouwe, maar als ik hem vergelijk met de 750cc van de zx7r die ik hiervoor reed heb ik in mijn ogen echt veel vermogen (in ieder geval rijdersgemak) ingeleverd. En omdat je een twin niet echt lang door kunt trekken rij ik ook niet continu semi-hoog in de toeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Dat valt mij tegen van mijn motor. Ik moet wel terugschakelen als ik gas wil geven. Vind ik althans. Scheelt natuurlijk dik 300cc met de jouwe, maar als ik hem vergelijk met de 750cc van de zx7r die ik hiervoor reed heb ik in mijn ogen echt veel vermogen ingeleverd. En omdat je een twin niet echt lang door kunt trekken rij ik ook niet continu semi-hoog in de toeren
Ik zit met een constante sneheid tussen de 4500 en 5500 toeren. Heb daar niet veel pk's, die komen pas bij 7000 toeren echt los, maar heb daar meer dan 100Nm. Als ik dan wat gas geeft gaat ie aardig hard voouit. Dat ie pas hoger in de toeren als een idioot gaat trekken maakt niet uit. Hoe hard ie vooruit wil laag in de toeren is meer dan zat. De mijne gaat tot 10.500 toeren dus voor een twin kan ik nog vrij lang door trekken vind ik zelf.

Hoeveel koppel heeft jouw fiets op ~5000 toeren dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS +/- 45Nm :+ Bij 8.500 toeren zit hij rond de 80Nm, de max. Begrenzer kickt in bij 11.000 rpm

[ Voor 24% gewijzigd door lolgast op 02-08-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou graag weer een rondje rijden maar het is me veel te warm op mijn R1100RT. Met mijn hele pak, en helm (alles in het zwart!) én een scherm voor m'n neus heb ik in no-time het zweet op m'n pan staan. Is me de moeite niet waard. #jammermaarhelaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:43:
@PilatuS +/- 45Nm :+ Bij 8.500 toeren zit hij rond de 80Nm, de max. Begrenzer kickt in bij 11.000 rpm
Hmmm... Ik moet 't hier doen met een schamele 111Nm bij 9000 toeren. 8) In de 2017 R1 haalt 't zelfde blok 112Nm bij 13500 Rpm.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 02-08-2018 19:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ik lees het al, ik heb eigenlijk gewoon geen motor :+ Gewoon een grote scooter waar ze de automaat zijn vergeten te monteren, stomme Italianen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:43:
Ja, dat scheelt wel inderdaad :P Zelfs op 4000 toeren heb ik al ongeveer 100Nm, dus dat ding trekt waar dan ook wel door. De max zit op 125Nm dus dat geeft ook wel aan hoeveel koppel er is op lage toeren.

Dacht dat jouw fiets wel meer zou hebben eigenlijk.

Dat ding is underpowered man :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:49:
Ik lees het al, ik heb eigenlijk gewoon geen motor :+ Gewoon een grote scooter waar ze de automaat zijn vergeten te monteren, stomme Italianen... :(
Als ik 't grotere broertje/zusje van jouw fiets nog ooit eens kan aanschaffen tegen een leuke prijs én in de juiste kleuren.... :9~

Afbeeldingslocatie: http://motoclublaverdiere.o.m.f.unblog.fr/files/2009/04/oc999fila.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-08-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Die vind ik echt het minst, met de Fila livery. Maar ieder zijn meug gelukkig :)

Maar ik zou eerst een goede proefrit maken. Ik heb deze met mijn hart gekocht en in dat opzicht absoluut geen spijt, maar een tweede zal ik nimmer kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Zucht...

Ik heb SW Motech Evo (led) mistlampen op mijn motor zitten. Al lange tijd zat er wat condens in de lampen. Sinds hemelvaart stond er gewoon serieus water in de rechter lamp. De lampen bleven het wel gewoon doen, maar vooral rechts verstrooide het licht heel veel. Uiteindelijk toch maar eens werk van gemaakt omdat het gewoon echt niet vanzelf er uit kwam.
Tijdje geleden een mail naar SW Motech gestuurd; viel onder garantie. Prima. Contact gezocht met de verkopende partij, en afgesproken de ene lamp terug te sturen. Ik alle bevestigingsmaterialen achter gehouden, zodat er ook niets kwijt zou raken. Komen ze (SW Motech, niet de verkoper) nu met de reactie dat ze de volledige set terug willen zoals die is uitgeleverd. Kan ik alle meuk van mijn motor af slopen omdat ik een droge lamp wil...

Ik ben al blij dat ik de hele kabelboom intact heb gelaten en achter de kappen heb weg gewerkt!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@lolgast Dorpje hier verderop zit een bedrijfje waarvan ik de eigenaar vrij goed ken en welke wel "iets óf wat" met Ducati doet. Hij is sinds een jaar of 10 géén officieel dealer meer maar héél Ducati minnend Nederland komt daar vaak nog wel over de vloer...

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 02-08-2018 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Ik ken Toine ook wel hoor ;) En ik weet inderdaad ook waarom hij geen officiele dealer meer is, maar ik weet ook waarom je daar alsnog naartoe moet :+

Eerste 749 daar proefgereden. Die ging stuk tijdens de proefrit overigens :D Connector in de brandstofpomp schoot los bij oprijden snelweg, waardoor de achterkant me wilde inhalen :X

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 02-08-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:46
Bommes schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:29:
[...]

Geen probleem ik rijd ook liever niet naast een andere motorrijder, beter er achter of er voor. :9
En ja die Fazer.. vergissen blijft menselijk, maak je maar geen zorgen hij gaat er toch al uit :+

Weetje je verzint maar wat je wilt, na zoveel jaar op mijn Vespa te hebben gereden heb ik alles wat er niet deugt aan een scooter wel al gehoord.
Mij maakt het echt niet uit, ik heb de afgelopen 30 duizend km's met plezier op dat ding gereden, en in al die tijd heeft ze me nog maar 1 keer in de steek gelaten en dat was omdat ik zelf iets verkeerd terug in elkaar had gezet.

Waar ik nu woon rijden meer pannekoeken voorbij op KTM's en Suzuki's dan Scooters/mp3's, met geen enkele vorm van demping in de uitlaten, teenslippers shorts of trainingspakken.
En allemaal graag volgas over de karel de Grote laan (Eindhoven) op en neer, of wachtend voor het stoplicht onder aan ons balkon revend tegen de toerenbegrenzer.

Maar wat ik echt niet begrijp is dat alle verscheidenheid in de motor wereld schijnbaar okay is, racers, Harley's, zijspan, off-road, toer, enz. enz
Maar naar scooters dan begint iedereen de stotteren en te wijzen dat dat geen motoren zijn, dat dat neppers zijn en ga zo maar door.

Ga eens naar de gemiddelde grote stad en tel eens echt eerlijk, wat daar op de dikste BMW's, KTM's enz rond rijd met de beroemde roofboxer helmen.
Dat zijn er hier in eindhoven echt wel meer dan het zelfde soort rijders op scootertjes.

Maar nee de scooter ansich blijft reden om te dissen.
Leg mij dat eens uit.. :?
Het heeft niets met dissen te maken, puur met het feit dat als ik 10 scooters tegen kom er 9 van op korte broek, slippers en t-shirtje rijden, die zich overal tussendoor wringen ook al rijd het verkeer al bij het stoplicht, die steevast zo'n beetje elke wet breken die er bestaat en zich geen ene moer aantrekken van wat hoort. Daarom heb ik een hekel aan scooterrijders.
En zoals ik al zei, elke gek zijn gebrek.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Ik zit met een constante sneheid tussen de 4500 en 5500 toeren. Heb daar niet veel pk's, die komen pas bij 7000 toeren echt los, maar heb daar meer dan 100Nm. Als ik dan wat gas geeft gaat ie aardig hard voouit. Dat ie pas hoger in de toeren als een idioot gaat trekken maakt niet uit. Hoe hard ie vooruit wil laag in de toeren is meer dan zat. De mijne gaat tot 10.500 toeren dus voor een twin kan ik nog vrij lang door trekken vind ik zelf.

Hoeveel koppel heeft jouw fiets op ~5000 toeren dan ?
LOL, het lijkt wel of je die van mij beschrijft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Accident schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:36:
[...]

LOL, het lijkt wel of je die van mij beschrijft 8)
Welke fiets heb jij dan ? Staan niet in de TS dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:33:
[...]

Alléén daarom moet je er eigenlijk gewoon af en toe een keer binnen lopen 8)

Niet nu!! Ze zijn tot en met 15 Aug. gesloten vanwege een welverdiende vakantie!!!
Klopt wist ik :P Kan Mark wel gebruiken ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Volgens mij rijdt @Accident een Monster 1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

een Monster 1200 (basis geen S of R) '17

sta idd niet in OP, moet nog een keer een geschikte foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
sypie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:43:
Ik zou graag weer een rondje rijden maar het is me veel te warm op mijn R1100RT. Met mijn hele pak, en helm (alles in het zwart!) én een scherm voor m'n neus heb ik in no-time het zweet op m'n pan staan. Is me de moeite niet waard. #jammermaarhelaas
Ik heb een collega met een R1200GS, die haalt in de zomer altijd het scherm er vanaf voor extra verkoeling. Is dat op een RT niet ook een optie?
Freubel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:33:
[...]

Het heeft niets met dissen te maken, puur met het feit dat als ik 10 scooters tegen kom er 9 van op korte broek, slippers en t-shirtje rijden, die zich overal tussendoor wringen ook al rijd het verkeer al bij het stoplicht, die steevast zo'n beetje elke wet breken die er bestaat en zich geen ene moer aantrekken van wat hoort. Daarom heb ik een hekel aan scooterrijders.
En zoals ik al zei, elke gek zijn gebrek.
Dat volk rijdt meestal wel op een ander type scooter dan de Vespa van @Bommes... Maar gelukkig ligt al dat soort onzin aan het poppetje wat erop zit, niet aan de motor :) Eventueel kan je ze nog herkennen aan de Roof Boxer helmjes, waarom die dingen zo populair zijn bij bepaalde groepen rijders begrijp ik ook nog steeds niet :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Accident schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:58:
[...]

een Monster 1200 (basis geen S of R) '17

sta idd niet in OP, moet nog een keer een geschikte foto maken
Vrijwel hetzelfde soort blok, dus dat klopt wel dat je het herkent. Het mist een beetje dat eindschot, maar hard vooruit wil het wel. Het is alleen meer lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Iemand ervaring met/kennis van deze lader: https://www.gamma.nl/asso...acculader-6-12v/p/B491875

Mijn lader is stuk (klemmen afgebroken :') ) en zoek een nieuwe. Het gaat mij er niet om de hele winter dat ding er aan te hangen maar meer als ik een paar weken niet heb gereden even 48 uur ofzo er op. Sporadisch laden dus.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Vrijwel hetzelfde soort blok, dus dat klopt wel dat je het herkent. Het mist een beetje dat eindschot, maar hard vooruit wil het wel. Het is alleen meer lineair.
klopt is het is vrij lineair qua vermogen, eindschot maakt niet uit, doortekken tot "rood" in vanaf zn drie is niet goed voor je RB :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Vrijdag schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:24:
Iemand ervaring met/kennis van deze lader: https://www.gamma.nl/asso...acculader-6-12v/p/B491875

Mijn lader is stuk (klemmen afgebroken :') ) en zoek een nieuwe. Het gaat mij er niet om de hele winter dat ding er aan te hangen maar meer als ik een paar weken niet heb gereden even 48 uur ofzo er op. Sporadisch laden dus.
nee maar kan me niet voorstellen dat het zo'n prul is dat je er geen accu mee kan laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Accident schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:33:
[...]

klopt is het is vrij lineair qua vermogen, eindschot maakt niet uit, doortekken tot "rood" in vanaf zn drie is niet goed voor je RB :+
Het gaat erg snel zonder dat je het goed merkt inderdaad. Kom met een gemiddeld ritje niet verder dan de 3 en daarmee is het rijbewijs kwijt raken heel goed mogelijk inderdaad, dat lukt in de 2 ook nog wel helaas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:32

Geen ervaring met deze lader. Maar denk dat je voor dat bedrag beter die kunt halen van de action.
zowel lader als druppellader en functioneert hier dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56

Kun je niet de klemmen vervangen? Eventueel door een waterdichte stekker om het makkelijk aan te sluiten, heb zelf laatst zoiets uit china gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

juist, in drie langs die vrachtwagen vol op het gas met QS naar vier en je gaat alweer 180 :P

wat dat aangaat had ik eigenlijk beter de 821 kunnen kopen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Accident op 02-08-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Accident schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:40:
juist, in drie langs die vrachtwagen vol op het gas met QS naar vier en je gaat alweer 180 :P
Vól op 't gas gaan in 3 en dan met QS naar 4.... Hmmm.... Da's een Artikel 5 voor de wheelie + m'n rijbewijs kwijt omdat ik daarvoor waarschijnlijk al harder reed dan de max. toegestane 130Km'h?

Lijkt me een minder strak plan, dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

uh geen wheelie nie, daar doet ie niet aan ;) zit wheelie control op :+

en het was een N-weg, beetje oops moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Accident schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:47:
uh geen wheelie nie, daar doet ie niet aan ;) zit wheelie control op :+

en het was een N-weg, beetje oops moment :P
Ga niet zeggen dat je die Anti Hop / ESP spullenboel niet uit kunt zetten op die fiets van je, hé 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Antihop niet das mechanisch

(bochten) ASB, tractie controle en wheeliecontrole staan allemaal op 3 van 8 :)

/edit wat is anti hop? was in de war met de slipper van de koppeling :)

[ Voor 25% gewijzigd door Accident op 02-08-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als je het ESP deel uit kunt schakelen dan kan zo'n "antihop" systeem niet veel (lees:niets) meer doen doordat er geen verschil meer gemeten wordt / kán worden tussen de beide wielen (voor v.s. achter).....

Anti-Hop = Wheelie Control ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 02-08-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

ESP is meer iets van auto's toch?

Wheelie en tractie controle werk overigens prima het lift/slipt wel iets maar je rijd niet (extreem) op je achterwiel oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Grubeater schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:05:
[...]

Toen zei je dat hij met die tractor helemaal de snelweg niet op mocht? :+
Dat soort snobisme/arrogantie zie je vaker bij bezitters van motoren/auto's die een duidelijke statussymbool status hebben. Daarom worden alle Harley/GS-rijders op een hoop gegooid, terwijl lang niet iedereen zo'n motor koopt voor de status.

Ik heb ook een kennis van <30 die een GS rijdt, zelfs een die een K1600GT rijdt.

Status is ook de reden dat mensen met slippertjes en korte broeken dikke motoren rijden, zij vinden status belangrijker dan een lang leven...
Lekker laten uitblaten. :+

En laat een Harley nou inderdaad juist één van die groepen motoren zijn waar een hele specifieke status aan hangt. Zat andere leuke gesprekken met Harley rijders hoor, maar dit was wel weer typerend. Zoiets zou je inderdaad niet snel van een andere motorrijders horen. Of hij/zij nou op een naked/SS/toer/supermotard of wat dan ook rijdt.
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:02:
[...]

Met die SV rij je vrijwel alle Harleys helemaal zoek _O-
Tja, klopt. Als ik het alleen maar om de belachelijke grondspeling op veel van die dingen. Maar heb hem maar gewoon laten pochen met de hoeveelheid CC's die erop zit. Geen aandacht aan schenken en weer verder met wel gezellig ouwehoeren :). Voor de rest super leuk motorhotel met enkel motorrijders, dus genoeg aanspraak en leuke verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:08:
@lolgast Dorpje hier verderop zit een bedrijfje waarvan ik de eigenaar vrij goed ken en welke wel "iets óf wat" met Ducati doet. Hij is sinds een jaar of 10 géén officieel dealer meer maar héél Ducati minnend Nederland komt daar vaak nog wel over de vloer...
Beste keuze ooit van hem, laat die man maar lekker knutselen en klussen zonder een glimmende showroom, als je ziet wat daar voor spul uit de werkplaats komt. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, hehe, nou de cbr heeft weer clipons.

Moet helaes de remleidingen wat anders laten lopen... dus mocht ik ook gelijk weer de remmen gaan ontluchten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/46E29vA.png

Toch jammer dat het dopje van de stuurstamdinges in de weg zat van het superbikestuur... Zit je nu op een gat te kijken :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher had vandaag ook een klusje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1H0P2VF2qF1cVuYhebDoVQYM/full.jpg

Om een lang verhaal kort te maken:
Optimate kookt langzaam je accu droog. Bijgevuld en weer geladen, maar helaas. Bij het starten plakte het relais vast.

Dus nieuwe accu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gcXmZbCY9m1A78fLigsNg77H/full.jpg

En het relais weer losgemaakt en opgeschuurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5PNXI7tyLYkz2VDvIN02yled/full.jpg

En meteen maar even wat andere klusjes aangepakt, dus net pas de handjes gewassen :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Dus ik mocht weer motorrijden vanaf vandaag, maar mijn Diversion900 staat nog met een remprobleem.. Dat suckt.

* Destruction heeft nu de oude motor van een maat in de schuur staan, naast de Div. Hij wil er vanaf en het ding stond al een tijdje stil. Vanmiddag maar 's opgehaald, ik houdt het ding een beetje in beweging en zodoende kan ik dus (voorlopig..) motorrijden *D

Ik hoop maar dat de Div die Suzuki geen truucjes gaat leren mbt stuk gaan :+ Zo'n SV is geen fiets voor mij, maar dit is wel een mooie deal zo. Stilstaan (ook nog eens buiten onder een hoes) is ook niet goed voor een motor, nu staat-ie binnen, kan ik z'n navigatiehouder e.d voor 'm demonteren en rijdt ik er af en toe ff een rondje op zodat-ie in beweging blijft :)

[ Voor 90% gewijzigd door Destruction op 03-08-2018 00:13 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:05:
* teacher had vandaag ook een klusje:
[afbeelding]

Om een lang verhaal kort te maken:
Optimate kookt langzaam je accu droog. Bijgevuld en weer geladen, maar helaas. Bij het starten plakte het relais vast.

Dus nieuwe accu:
[afbeelding]

En het relais weer losgemaakt en opgeschuurd.
[afbeelding]

En meteen maar even wat andere klusjes aangepakt, dus net pas de handjes gewassen :Y
En, spelende vrouw, wat hebben we hier nu van geleerd? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Niet proberen een ouwe accu tot leven te wekken, want dat is levensgevaarlijk!

#kenuwklassiekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat herinnert mij eraan. Ik wilde nog zooi kopen om te zorgen dat de Optimate automatisch elke 2 weken de accu even een dag bij zou laden, ipv in de winter continu/niet omdat ik hem weer vergeet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:23:
Dat herinnert mij eraan. Ik wilde nog zooi kopen om te zorgen dat de Optimate automatisch elke 2 weken de accu even een dag bij zou laden, ipv in de winter continu/niet omdat ik hem weer vergeet :D
Sonoff S20 hangen aan Hass en mooi programmeren ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45

Action! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tylen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Sonoff S20 hangen aan Hass en mooi programmeren ;)
Ik zat meer aan een Sonoff POW met een waterdichte case te denken. Just to be sure :) En dan kan ik de Optimate uit laten schakelen als er nauwelijks verbruik meer wordt gemeten en de Optimate dus klaar is met bijladen :)

offtopic:
Heb ik jou ooit gezien in het HASS topic? Nee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

Ik zat meer aan een Sonoff POW met een waterdichte case te denken. Just to be sure :) En dan kan ik de Optimate uit laten schakelen als er nauwelijks verbruik meer wordt gemeten en de Optimate dus klaar is met bijladen :)

offtopic:
Heb ik jou ooit gezien in het HASS topic? Nee toch?
Check die POW is wel leuker daarvoor ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
Oproep:

Motor gestolen uit parkeergarage: MR-PH-39
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I29JOAml.jpg

Teringlijers :(

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Nero22 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:03:
Oproep:

[afbeelding]

Flink klote man :(

Welke regio gaat het om?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@Nero22 Ontzettend klote man! Welke regio?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Nero22 ;( Behalve Noord-Holland, is er een specifiekere regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Oproep:

[afbeelding]

Ik hou mijn ogen open!

Dat de dieven maar eeuwige jeuk en te korte armen mogen hebben :(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Amsterdam (Sloterplas).

Natuurlijk. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Nero22 op 03-08-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Nero22 meh, dat is klote! Je kunt het eventueel ook nog hier op motorforum melden voor wat meer bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

erik23 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Kun je niet de klemmen vervangen? Eventueel door een waterdichte stekker om het makkelijk aan te sluiten, heb zelf laatst zoiets uit china gehaald.
Mijn technische kennis is zo goed dat ik net de moeilijkste technisch Lego dingen kan bouwen. Met een handleiding. En youtube :+

Ik ga eens bij de Action kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:48:
[...]

Hmmm... Ik moet 't hier doen met een schamele 111Nm bij 9000 toeren. 8) In de 2017 R1 haalt 't zelfde blok 112Nm bij 13500 Rpm.
Hmm ik moet het doen met 99Nm bij 7700 toeren O-)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Oproep:

[afbeelding]

Pff zuur, is dat die van jou @Nero22 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Darkvisje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Pff zuur, is dat die van jou @Nero22 ?
Dat is die van mij ja. Of was. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nero22 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Dat is die van mij ja. Of was. ;(
Ben je goed verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Hopelijk komt tie terug! ik wil na de winter ook een hornet dus heb wat filters lopen. Ik hou het ook in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Wootlock schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Hmm ik moet het doen met 99Nm bij 7700 toeren O-)
117 @ 6500 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:02:
Ganz geil gekocht:

[afbeelding]

C3 Pro van Schuberth

Allemachtig, wat een verschil met de HJC helm die ik heb, geluidsdruk echt véél minder. Had ik eerder moeten doen :) Zit lekker, mooi licht helmpje en past qua kleur beter bij de Racer :)
Ik heb vorige week / gisteren een andere helm gekocht om mijn Shoei 2005 uit te vervangen (een beetje laat dus). In eerste instantie voor een systeemhelm gegaan. Shoei paste helaas niet goed genoeg en was uitgeweken naar Scorpion.... die heb ik gisteren ingewisseld voor een Shoei integraal. Wat deed dat ding pijn zeg. In de winkel leek hij goed, maar pas als je er mee gaat rijden weet je het zeker.

Had van te voren helemaal bedacht wat ik wilde. systeemhelm, zonnen vizier etc, maar ja, als het niet past, dan past het niet. Schubert was te rond fozo en drukte meteen achte rop mijn hoofd, Shoei past goe qua vorm ,maar was eht was echt net aan, en andere merken waren veel te ruim (en dan pas ik al een XS). Dat zonnenvizier werkt bij mij tot een gangetje van 60 km per uur, maar daarna komt de wind er langs en in mijn ogen. Heb ik dus toch nog een zonnebril nodig. Zo zie je maar... je kan van alles van te voren bedenken maar als puntje bij paaltje komt moet zo'n helm eigenlijk maar 1 ding doen. Lekker zitten 8) (en daar heb je dan 2 pas sessies voor nodig van 2 uur ofzo met 30 gr buiten om tot die conclusie te komen O-) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Panini
Over helmen gesproken, laatst voor de motorvakantie deze schoonheid gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/nolan_n87_rapid_n-com_flat-lava-grey_red.jpg

Mooie matte afwerking + zonnevizier erin. Wat was ik blij dat het laatste in de helm zat! Scheelt gehannes met een zonnebril en tijdens deze zonnige dagen geeft het enorm veel extra rust tijdens het rijden. Jammer genoeg heeft de helm geen dubbel D sluiting, dus deze zal alleen tijdens toerritjes worden gebruikt. -O-

Afbeeldingslocatie: https://pierceimages.imgix.net/ProdImages/prod_37123/p37123.jpg?ver=1529218800&auto=format&lossless=false&q=50&sharp=0&h=1280

Ook deze handschoenen kunnen scoren, tijdens een actie, voor 35 euro toen :*). Maar gelijk een witte en zwarte gekocht. Zitten ook heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45

Clush

Do as I say...

Bandjes en olie vervangen... Volgens mij waren beide nog af-fabriek :o Of ooit eens vervangen door dezelfde stock bandjes. (Motor is uit 2004, anderhalve maand geleden gekocht met 12,5k op de teller... Zit inmiddels op 15k)

Nu Michelin Road 5. Ik rijd het hele jaar door, dus vooral gekeken naar droge handen die het ook goed doen in de regen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oproep:

[afbeelding]

Ah shit zeg :/
Panini schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:03:
Over helmen gesproken, laatst voor de motorvakantie deze schoonheid gekocht:

[afbeelding]

Mooie matte afwerking + zonnevizier erin. Wat was ik blij dat het laatste in de helm zat! Scheelt gehannes met een zonnebril en tijdens deze zonnige dagen geeft het enorm veel extra rust tijdens het rijden. Jammer genoeg heeft de helm geen dubbel D sluiting, dus deze zal alleen tijdens toerritjes worden gebruikt. -O-

[afbeelding]

Ook deze handschoenen kunnen scoren, tijdens een actie, voor 35 euro toen :*). Maar gelijk een witte en zwarte gekocht. Zitten ook heerlijk.
Ooh! Jammer van de niet-dubbel-D-sluiting ! Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe helm inc zonnevizier.

Shoei GT-air heeft voor 80 euro de mogelijkheid om hem op te sturen en terug te krijgen met DD, maar da's gelijk een beste smak geld.

[ Voor 68% gewijzigd door steveman op 03-08-2018 11:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Oproep:

[afbeelding]

Damn dude, dat zuigt :( Niet verzekerd? :/

Dat dat tuig eens gewoon een baan gaat zoeken, en van andermans spullen af bijft :|

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
Sinds vanmorgen ook trotse eigenaar van het A rijbewijs! *O* *O*

Nu opzoek naar een leuke motor, omdat ik een redelijke zelfkennis heb en weet dat het steeds harder moet, wil ik beginnen op iets lichters zodat ik kan groeien.

Zelf zat ik te denken aan een ZXR400. Lijkt me een leuke eerste fiets die niet het eind van de wereld kost maar wel ietsje sportiever is dan de CB500 waar ik op heb gereden. Het zal echt voornamelijk gaan om plezierritten en wellicht een keer een circuitdag die ik wil meepakken, voor woon/werk heb ik een leasegebakje.

Wat zijn de adviezen bij de aanschaf van een 'oudere' motor en hebben jullie nog andere leuke motoren geschikt voor een sportieve beginner (1.87m lang)?

edit, meteen uitrusting ook gepost:

Kleding is er al, ben meteen maar voor goed spul gegaan:
-Shoei GT-Air
-Dainese Laguna Seca (2p)
-Alpine Stars SP8
-Alpine Stars SMX-6 V2

[ Voor 11% gewijzigd door Mauritio op 03-08-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Gave helm @Panini! Die staat ook op mijn lijstje van mogelijke toekomstige helmen. Wat is de pasvorm van die helm eigenlijk? En hoe zit het met geluid in de helm? Geen dubbel-d sluiting maakt mij niets uit. Vind dat maar gehannes met die ringetjes enzo :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

100+ tussen 2000 tpm. en 10500 tpm. met een max van ongeveer 120-125 bij 8000 tpm. 8)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Er staat bij mij in de buurt een supersport in Yamalube blauw. Okee. Met een stickertje "46" er op. Ook prima. Het is echter een Kawa ZX-6R. Tja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 16:40
Jazeker -> Wikipedia: Honda CB500 twin

According to Honda engineers, the 499 cc parallel twin DOHC engine was designed to last for 300,000 km (190,000 miles). One motorcycle was tested by Moto Revue from 1993 through 1996. Dismantled at 50,000 km (31,000 miles), the engine was in perfect condition. At 100,000 km (62,000 miles) only the cam chain and the pistons were replaced, although, in the tester's opinion, it could have run with the original parts for longer with no problems.

Enfin miss wel met een korrel zout nemen. Hier staat hij momenteel op +- 7800km :9

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingSig op 03-08-2018 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Leviathius schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:14:
Gave helm @Panini! Die staat ook op mijn lijstje van mogelijke toekomstige helmen. Wat is de pasvorm van die helm eigenlijk? En hoe zit het met geluid in de helm? Geen dubbel-d sluiting maakt mij niets uit. Vind dat maar gehannes met die ringetjes enzo :+
Rond-ovale helm. Ding zit echt ideaal vind ik en is voorbereid op een communicatie systeem, wat ik ook wel fijn vind voor de toekomst. Wel heb ik een maat groter nodig gehad dan bij mijn oude HJC helm. Had eerst een S en nu een M. Voor de rest ook een goede ventilatie door helm, merkte dat ik daar tijdens de +35 graden dagen profijt van had tijdens het rijden.

Daarnaast merk ik wel duidelijk minder windruis in de helm dan mijn oude HJC (FG-15) en een stuk comfortabeler tijdens lange ritten waarbij je 8 uur per dag aan het reizen bent. Heb deze helm toen ook uitgekozen omdat hij in de Motoplustest als beste uit de test kwam in een vergelijking bij helmen onder de 250 euro.

Die ringetjes zijn wel echt fijn vind ik. Geen vervelende sluiting die af en toe tegen je keel aan komt en de helm zit altijd goed strak. Enige minpunt tot nu toe voor mij.
steveman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Ooh! Jammer van de niet-dubbel-D-sluiting ! Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe helm inc zonnevizier.

Shoei GT-air heeft voor 80 euro de mogelijkheid om hem op te sturen en terug te krijgen met DD, maar da's gelijk een beste smak geld.
Ja vond ik ook een serieus minpunt, maar voor toerritjes kan ik ermee leven.

Dat is serieus een smak geld! :X. Heb ook gezocht naar de optie om dat te doen, maar jammer genoeg kon ik daar nergens info over vinden voor deze helm. Daarnaast kost de helm maar 200 euro, dus dat zou echt zonde zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Panini op 03-08-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Oproep:

[afbeelding]

Bah dat zuigt flink zeg! :( Hopelijk vindt de politie 'm heel terug en ben je goed verzekerd!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Ik zie vaak in vlogs dat mensen GPS trackers in hun motor hebben zitten. Niemand van jullie die dit heeft? Ik hoor de laatste tijd wel vaak dat er motors gestolen worden. (vraag het me af voor in de toekomst als ik een motor ga aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heel eerlijk gezegd: als mijn striple wordt gejat, hoop ik dat ie voorgoed weg is.

Want wat spookt zo'n malloot er in tussentijd mee uit :? Nee, dan neem ik het opnieuw inrijden en vervangen van een veer wel voor lief.

M'n alleen WA-verzekerde cbr is een heel ander verhaal ;)

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 03-08-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Daar ben je toch voor verzekerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:11
Ja en nee. Als je alleen WA hebt, fijne wedstrijd. Als je WA+ met diefstal of All Risk hebt, hopen dat je een mooi bedrag vangt en dat je zoals @steveman zegt de oorspronkelijke motor niet meer terug ziet.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Darkvisje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:12:
Ik zie vaak in vlogs dat mensen GPS trackers in hun motor hebben zitten. Niemand van jullie die dit heeft? Ik hoor de laatste tijd wel vaak dat er motors gestolen worden. (vraag het me af voor in de toekomst als ik een motor ga aanschaffen)
Mijn stiefpa heeft er eentje in zijn nieuwe Can-Am zitten. Moest van de verzekering geloof ik, opzich niet vreemd gezien dat type voertuig nogal populair is bij het roofboxervolk...

En eens met hierboven inderdaad... Als het gejat word, liever een nieuw voertuig. Er zal zeer waarschijnlijk nogal slordig mee omgegaan zijn, en interne schade in het blok door koud in de begrenzer jagen kom je pas achter als de verzekerings-case allang gesloten is.

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 03-08-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.facebook.com/...videos/10156147795987795/
holy fuck...
Waarschuwing: niet gory, maar wel scary ongeluk beelden.. zo te zien komt hij er goed mee weg..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nero22
Ben inderdaad verzekerd tegen diefstal (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
ToolkiT schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:47:
holy fuck...
Waarschuwing: niet gory, maar wel scary ongeluk beelden.. zo te zien komt hij er goed mee weg..
Wow, helmpje is aardig plat geworden ook... Maar wat voor dwaas ben je dan ook als je op zo'n manier een vrachtwagen voorbij probeert te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
holy fuck...
Wat een idioot... uberhaupt rechts langs een vrachtwagen... en dan op zo'n klein stoepje.. man, man, man gelukkig dat ie een helm op had.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Chakotay schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Wow, helpje is aardig plat geworden ook... Maar wat voor dwaas ben je dan ook als je op zo'n manier een vrachtwagen voorbij probeert te gaan 8)7
inkoppertje: Tja scooterrijders he? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

holy fuck...
U haalt de vrachtwagen rechts in, is dit verstandig?
(meerdere antwoorden mogelijk)
[ . ] :Y
[ X ] 8)7
[ X ] |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Agent op 03-08-2018 13:22 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:50:
[...]

Idd alles uit een tragere fiets halen is soms leuker dan een snelle fiets koest houden..
Op mijn 125 ook altijd veel lol gehad om die reden.. en omdat het gewicht veel lager is kan je ook veel meer gooi-smijt werk doen.
Een tijd geleden heb ik voor mezelf besloten geen motoren meer te kopen boven de 100 pk. Een leuke lichte motor met max.75 pk is beter voor mij en voor mijn omgeving en zo heb ik ook meer plezier. Daarmee kan ik mijn gas vol open probleem nog een beetje in toom houden :X

Beetje hetzelfde als @FragDaddy die is ook van een R1 naar een Harley gegaan vanwege hetzelfde probleem.

Overigens moet ik zeggen dat motorzaken altijd een beetje raar opkijken als je als ervaren motorrijder niet in de "een zware is de ware" categorie aan het zoeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Een tijd geleden heb ik voor mezelf besloten geen motoren meer te kopen boven de 100 pk. Een leuke lichte motor met max.75 pk is beter voor mij en voor mijn omgeving en zo heb ik ook meer plezier. Daarmee kan ik mijn gas vol open probleem nog een beetje in toom houden :X

Beetje hetzelfde als @FragDaddy die is ook van een R1 naar een Harley gegaan vanwege hetzelfde probleem.

Overigens moet ik zeggen dat motorzaken altijd een beetje raar opkijken als je als ervaren motorrijder niet in de "een zware is de ware" categorie aan het zoeken bent.
Ik heb zelf een oude cb 500 met 57 pk. Ik heb dan wel nog niet veel kilometers gemaakt maar voor mij is dat ding al meer dan snel genoeg. Ik krijg al angst moest ik op een monster van 100 pk gaan zitten.

Maar wie weet praat ik binnen 10k km anders :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:44
RZor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:36:
[...]

Haha, had je m ook gezien?

Zet mij er maar in hoor!

@wimmel_1 @lolgast gooien jullie m erin?
Yamaha XS400, plaatje hierboven.
1978 (Damnit, net niet de oudste), regio Zeeland (Walcheren)
Ja, ik kijk ook regelmatig of er nog wat leuks wordt aangeboden..

Oh en natuurlijk een vrijdagplaatje op @Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://www.ducati.ms/forums/attachments/monster/49663d1245160786-s2r-s4r-undertail-exhaust-babe2jh3.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door mr_zippey op 03-08-2018 14:07 . Reden: Vrijdagplaatje ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmokingSig schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Ik heb zelf een oude cb 500 met 57 pk. Ik heb dan wel nog niet veel kilometers gemaakt maar voor mij is dat ding al meer dan snel genoeg. Ik krijg al angst moest ik op een monster van 100 pk gaan zitten.

In praktijk valt het vaak wel mee hoor. Toen ik een MT10SP meekreeg als leenfiets was ik ook even beetje huiverig, maar na een kilometer voelde het al normaal..
Het hangt er ook sterk af van wat het motorcharacter is.. meestal zit de power vrij hoog in de toeren, dus als je snel opschakelt is het feitelijk vermogen dat je gebruikt een stuk lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
holy fuck...
Langere versie op Liveleak: https://www.liveleak.com/view?t=C2JJw_1528257550

Had m al eens voorbij zien komen. Persoon zakt in elkaar en staat nooit meer op. Overleden aan interne bloedingen.. Dus toch redelijk gory :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingSig schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Met zo'n CB500 kan je heel snel zijn. Overigens zulke grote hellingshoeken zoals die lui in het onderstaande filmpje gaan mij ook te ver 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CFC-Mathijs schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Langere versie op Liveleak: https://www.liveleak.com/view?t=C2JJw_1528257550

Had m al eens voorbij zien komen. Persoon zakt in elkaar en staat nooit meer op. Overleden aan interne bloedingen.. Dus toch redelijk gory :-(
;(
Amazing dat hij eerst nog gewoon opstaat en dan pas na een minuut ofzo inzakt..

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 03-08-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Ik heb nu sinds een maand (als eerste motor) een Speed Triple met 130PK. Hoewel ik ook vrij huiverig was ben ik er ontzettend blij mee en heb al 1000+ kilometers gemaakt.

Wat ik juist fijn vind is het luie rijden met dat ding, ik hoef helemaal niet vol gas te gaan maar ik heb wel altijd voldoende kracht in elk toerental.

Met auto's heb ik hetzelfde, in een Kia Picanto ben ik altijd opgefokt omdat ik dat ding sportief MOET rijden om mee te kunnen komen. Nu heb ik een diesel met 180PK en rij ik overal veel rustiger omdat hij toch wel mee komt ;) . En dat zorgt toch voor minder stressmomentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Ik heb nu sinds een maand (als eerste motor) een Speed Triple met 130PK. Hoewel ik ook vrij huiverig was ben ik er ontzettend blij mee en heb al 1000+ kilometers gemaakt.

Wat ik juist fijn vind is het luie rijden met dat ding, ik hoef helemaal niet vol gas te gaan maar ik heb wel altijd voldoende kracht in elk toerental.

Met auto's heb ik hetzelfde, in een Kia Picanto ben ik altijd opgefokt omdat ik dat ding sportief MOET rijden om mee te kunnen komen. Nu heb ik een diesel met 180PK en rij ik overal veel rustiger omdat hij toch wel mee komt ;) . En dat zorgt toch voor minder stressmomentjes.
Dat hoor je meer maar bij mij werkt dat totaal niet, ik heb diverse snelle motoren gehad en het is voor mijn rijbewijs gewoon beter dat ik niet zo'n PK monster heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:06:
Zucht...

Ik heb SW Motech Evo (led) mistlampen op mijn motor zitten. Al lange tijd zat er wat condens in de lampen. Sinds hemelvaart stond er gewoon serieus water in de rechter lamp. De lampen bleven het wel gewoon doen, maar vooral rechts verstrooide het licht heel veel. Uiteindelijk toch maar eens werk van gemaakt omdat het gewoon echt niet vanzelf er uit kwam.
Tijdje geleden een mail naar SW Motech gestuurd; viel onder garantie. Prima. Contact gezocht met de verkopende partij, en afgesproken de ene lamp terug te sturen. Ik alle bevestigingsmaterialen achter gehouden, zodat er ook niets kwijt zou raken. Komen ze (SW Motech, niet de verkoper) nu met de reactie dat ze de volledige set terug willen zoals die is uitgeleverd. Kan ik alle meuk van mijn motor af slopen omdat ik een droge lamp wil...

Ik ben al blij dat ik de hele kabelboom intact heb gelaten en achter de kappen heb weg gewerkt!
Vanmorgen even met MLM parts (verkoper) gebeld, en uitgelegd dat ik gisteravond nog snel alles eraf gesloopt had. Ik werk daar toevallig een half uurtje vandaan, dus ik kon het spul wel even langs brengen. Kom ik daar, blijkt er nog een set in het rek te liggen.
"Neem deze maar mee. Wij doen niet zo moeilijk, wij regelen de rest wel met SW Motech. Houdoe en bedankt!"
Kijk. Het kan dus wel. :D _/-\o_

Nu die kabelboom weer netjes weg zien te werken. Straks word ik hier nog handig in. 8)7 :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:49

Youk

Volvo For Life

Had dan wel nog handiger geweest dat ze jou enkel de lampen van de nieuwe set gaven, zodat je deze kon vervangen en de rest laten zitten. En dat zij dan jouw lampen met de rest van de nieuwe set naar SW Motech zouden sturen.

Mwa, op de huidige manier krijg je wel meer sleutel ervaring :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mauritio schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:13:
Zelf zat ik te denken aan een ZXR400. Lijkt me een leuke eerste fiets die niet het eind van de wereld kost maar wel ietsje sportiever is dan de CB500 waar ik op heb gereden.

Wat zijn de adviezen bij de aanschaf van een 'oudere' motor en hebben jullie nog andere leuke motoren geschikt voor een sportieve beginner (1.87m lang)?
Een ZXR400 is wel serieus klein hoor. Je bent niet heel lang, maar ook voor jouw lengte is dat ding erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Youk schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:59:
Had dan wel nog handiger geweest dat ze jou enkel de lampen van de nieuwe set gaven, zodat je deze kon vervangen en de rest laten zitten. En dat zij dan jouw lampen met de rest van de nieuwe set naar SW Motech zouden sturen.

Mwa, op de huidige manier krijg je wel meer sleutel ervaring :+
Klopt helemaal, maar gisteravond was het te laat om nog even te bellen. Omdat de boodschap heel duidelijk "de complete leveromvang" was, besloot ik gisteravond al om direct alles te verwijderen.

Die kerel waar ik mee sprak had volgens mij ook zin in weekend en baalde van die Duitsers die moeilijk deden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
On another note: ik heb vandaag het hotel geregeld om in week 34 een paar daagjes naar de Moezel te gaan.
Ik rij alleen daar heen. Dinsdag komen 2 maatjes even langs, die woensdag dan weer naar huis rijden. En donderdag ga ik weer naar huis. Dan zit ik zo'n beetje tussen Piesport en Cochem in, even mijn hoofd lekker leeg maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Groot gelijk, klinkt goed. Goeie omgeving om dan te vertoeven, en ga ook eens de steden zelf in dan, of naar een wijnproeverij (Riesling edg) of een van de Bierfeesten. Jij gaat je wel vermaken. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Ze hebben het blijkbaar niet druk bij de gemeente Eindhoven, 2 daagjes maar hoeven wachten Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vlwFrlv.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Uberdude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:39:
Ze hebben het blijkbaar niet druk bij de gemeente
Stating the obvious :+

Gefeliciteerd!

Pagina: 1 ... 36 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.