@Uberdude Gefeliciteerd met je pasje. Het is warm en ik ben lam: had je al een motor op het oog?
Ik zat te kijken naar een yamaha mt-07, die nieuw kopen en dan laten terug schroeven naar 35kw voor 2j en dan volledig van kunnen genieten als ik onbeperkt mag rijdenlolgast schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:12:
@Uberdude Gefeliciteerd met je pasje. Het is warm en ik ben lam: had je al een motor op het oog?
Belangrijkste is dat het toch netjes geregeld is. We zullen maar zeggen dat iedereen last heeft van de warmte.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:10:
[...]
Klopt helemaal, maar gisteravond was het te laat om nog even te bellen. Omdat de boodschap heel duidelijk "de complete leveromvang" was, besloot ik gisteravond al om direct alles te verwijderen.
Die kerel waar ik mee sprak had volgens mij ook zin in weekend en baalde van die Duitsers die moeilijk deden.
Trouwens, iemand hier ervaring met Carmo electronics? Het dashboard van mijn VFR werkt niet meer zoals het hoort. Als het wat te warm wordt (nu dus eigenlijk permanent) valt het LCD deel uit. Dus dan heb ik geen benzinemeter, geen klok, geen temperatuurmeters, geen dagtellers en geen kilometerteller meer. Kans is groot dat het probleem in de flexibele printplaat zit. Ik heb gezien dat zij dit soort tellers reviseren.
Ben de laatste tijd de Viffer wel aan het verwennen. Heeft er ondertussen meer dan 130K km op staan. Heeft onlangs nieuwe EBC remschijven + blokken gekregen vooraan. Een nieuwe Hyperpro demper + veer achteraan. Dan wil ik de uitlaatcollector vervangen door een nieuw exemplaar, de huidige lekt een beetje (veel), zelfs een demper met DB-killer maakt geen verschil meer. Maar deze laat op zich wachten. Hiervoor had ik een BWE collector besteld bij uitlaatstore.nl. Deze hadden wel snel laten weten dat er leverproblemen waren en of ik niet wou gaan voor de Delkevic. Maar ik wil een collector uit zo weinig mogelijk stukken. Nog liever zou ik de Motad willen, maar die kan ik al helemaal niet vinden.
Roept @wimmel_1 
Tenminste, ik meen me te herinneren dat hij ervaring had met Carmo
[ Voor 63% gewijzigd door lolgast op 03-08-2018 19:47 ]
juist, ik ben 191cm en een cbr 600 is al mini, zo'n zxr is nog kleinerPilatuS schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:03:
[...]
Een ZXR400 is wel serieus klein hoor. Je bent niet heel lang, maar ook voor jouw lengte is dat ding erg klein.
Hier 1.98m. Dan zit vrijwel geen enkele SS echt geweldig, maar die ZXR400 is nog flink krapper dan de gemiddelde SS. Leuk als je 1.70 of kleiner bent, maar niet voor 1.80 of langer.Accident schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:59:
[...]
juist, ik ben 191cm en een cbr 600 is al mini, zo'n zxr is nog kleiner
Koop een ZX7R. Kost een habbekrats en die zijn mega breed
Dat lui rijden ben ik het mee eens, moet er alleen nog wat aan wennen.FiXeR.nl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:10:
[...]
Ik heb nu sinds een maand (als eerste motor) een Speed Triple met 130PK. Hoewel ik ook vrij huiverig was ben ik er ontzettend blij mee en heb al 1000+ kilometers gemaakt.
Wat ik juist fijn vind is het luie rijden met dat ding, ik hoef helemaal niet vol gas te gaan maar ik heb wel altijd voldoende kracht in elk toerental.
Met auto's heb ik hetzelfde, in een Kia Picanto ben ik altijd opgefokt omdat ik dat ding sportief MOET rijden om mee te kunnen komen. Nu heb ik een diesel met 180PK en rij ik overal veel rustiger omdat hij toch wel mee komt. En dat zorgt toch voor minder stressmomentjes.
Laatste keren ging het veel beter, maar die eerste ritjes...
Komende van een GSX650F (2009) met 85pk en nu een FJR1300 (2008) met 144pk (en 134Nm @ 7000rpm)
Ben geen scheurpiloot (wel gewoon lekker doorrijden), maar als je jaren een hoogtoerige motor hebt gereden dan is het wel even wennen als je nu ook kracht onderin hebt.
Wel even net als in BBB de remmen upgraden dan, want die standaard dingen zijn echt sponzen. Lekker zo’n raket met crappy remmenlolgast schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:16:
Koop een ZX7R. Kost een habbekrats en die zijn mega breed
@Secsytime Ik heb die dingen altijd als ankers ervaren. Deden in mijn ogen zeker niet onder voor de brembo's die de 749s heeft. Kan me dan ook niet helemaal in de BBB opmerking vinden. Maar n=1 (geldt ook voor mijn ervaring uiteraard)
lolgast schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:54:
@Secsytime Ik heb die dingen altijd als ankers ervaren. Deden in mijn ogen zeker niet onder voor de brembo's die de 749s heeft. Kan me dan ook niet helemaal in de BBB opmerking vinden. Maar n=1 (geldt ook voor mijn ervaring uiteraard)
vanaf 5:08 begint die over de remmen.
Ik ken de aflevering ja
Ik heb zelf gewoon nooit problemen met de remmen ervaren
Ik zit echt te wachten op nieuwe episodes van de Not-So-Budget Bike Battle
Ik zit echt te wachten op nieuwe episodes van de Not-So-Budget Bike Battle
In de categorie domme vierwielers tegen tweewielers:
Een aantal maanden terug kreeg ik commentaar van een stel hier verderop (en politie aan de deur, want die hadden ze gebeld) omdat ik (stapvoets) met de motor over de stoep was gereden. Normaliter steek ik vanuit de tuin direct de straat op, maar alles stond zo op elkaar geparkeerd dat ik er gewoon niet meer tussen paste.
Ze voelde zich 'onveilig' zo met de kinderen enzo, dus ik heb aangeboden (en zo geschiedde) dat ik voortaan alleen nog de stoep aan de andere zijde van het huizenblok gebruik om bij de tuin te komen, want daar staan verder geen huizen.
Fast forward naar zojuist, dat stelletje grafdebielen komen met 80+ over de parallelweg (limiet = 50) aan de wijk aanschieten, hoeken hem om het afremmende/wachtende verkeer (voor het oranje/rood wordende licht) heen (ze reden eerst achter mij), gaan vól door rood (het was al rood toen ze nog maar in de búúrt van de lichten kwamen) en zo de wijk in.
Ik kon het toch niet laten ze aan te spreken (waarom ook eigenlijk, het heeft geen zín) maar hij vond dit een andere situatie want 'hier lopen toch geen kinderen'. Zijn verdere uitleg was dat hij niet meer kon remmen voor rood (nee gek, als je niet kan rijden moet je misschien niet zo hard gaan) - hij reed achter mij en ging pas extra gas geven toen hij zag dat de mensen voor hem niet voornemens waren om door oranje/rood te rijden.
Je zou zo'n gast gewoon ongelukkig slaan. Maar ik ben geen tokkie, en doe dat dan niet...
Maar, er is ook goed nieuws, er zijn nieuwe wielen:

de oplettende kijker zal zien dat dit voertuig geen twee, geen drie (
) maar víer wielen heeft
. Toch is dit een noodzakelijke motorgerelateerde aanschaf, want zodra de car allowance deze heeft terugbetaald sparen we verder voor een waardige vervanger voor Alp/Grote Grom/Elmo, zodat die na een grondige beurt wat minder kilometers kan gaan maken voor haar oude dag. Om die te verdienen echter, zal ze eerst nog flink moeten werken, want Alpje gaat die eerste kilometers zelf bij elkaar sprokkelen, dat kost me immers minder cent per kilometer dan met bovenstaande busje
.
Een aantal maanden terug kreeg ik commentaar van een stel hier verderop (en politie aan de deur, want die hadden ze gebeld) omdat ik (stapvoets) met de motor over de stoep was gereden. Normaliter steek ik vanuit de tuin direct de straat op, maar alles stond zo op elkaar geparkeerd dat ik er gewoon niet meer tussen paste.
Ze voelde zich 'onveilig' zo met de kinderen enzo, dus ik heb aangeboden (en zo geschiedde) dat ik voortaan alleen nog de stoep aan de andere zijde van het huizenblok gebruik om bij de tuin te komen, want daar staan verder geen huizen.
Fast forward naar zojuist, dat stelletje grafdebielen komen met 80+ over de parallelweg (limiet = 50) aan de wijk aanschieten, hoeken hem om het afremmende/wachtende verkeer (voor het oranje/rood wordende licht) heen (ze reden eerst achter mij), gaan vól door rood (het was al rood toen ze nog maar in de búúrt van de lichten kwamen) en zo de wijk in.
Ik kon het toch niet laten ze aan te spreken (waarom ook eigenlijk, het heeft geen zín) maar hij vond dit een andere situatie want 'hier lopen toch geen kinderen'. Zijn verdere uitleg was dat hij niet meer kon remmen voor rood (nee gek, als je niet kan rijden moet je misschien niet zo hard gaan) - hij reed achter mij en ging pas extra gas geven toen hij zag dat de mensen voor hem niet voornemens waren om door oranje/rood te rijden.

Je zou zo'n gast gewoon ongelukkig slaan. Maar ik ben geen tokkie, en doe dat dan niet...
Maar, er is ook goed nieuws, er zijn nieuwe wielen:

de oplettende kijker zal zien dat dit voertuig geen twee, geen drie (

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-08-2018 21:23 ]
Nou idd, elke battle met een MV F4 is geen budget battle!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik ben met mijn 1.87 op een ZXR400 begonnen en heb daar twee jaar met veel plezier op rond gereden, inclusief woon werk verkeer. Nooit ergens last van gehad. Het is ook maar net hoe alles past met je lichaam natuurlijk.PilatuS schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
Hier 1.98m. Dan zit vrijwel geen enkele SS echt geweldig, maar die ZXR400 is nog flink krapper dan de gemiddelde SS. Leuk als je 1.70 of kleiner bent, maar niet voor 1.80 of langer.
Het hangt ook wel van je bouw af. Heb zelf lange benen dus dat maakt het erger. Maar dan nog blijft het een erg kleine compacte fiets. Waarom niet iets groters ?Bazziek schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:34:
[...]
Ik ben met mijn 1.87 op een ZXR400 begonnen en heb daar twee jaar met veel plezier op rond gereden, inclusief woon werk verkeer. Nooit ergens last van gehad. Het is ook maar net hoe alles past met je lichaam natuurlijk.
Ik heb ook lange benen relatief gezien. Jij bent natuurlijk wel 11cm langer, dat zal flink verschil maken. Heb destijds die motor op mijn 17e gekocht met spaargeld en het was eigenlijk simpelweg de enige mooie (in mijn ogen), net onderhouden motor die ik kon vinden binnen mijn budget. Heb daarna een Street Triple R gekocht en hoewel die iets ruimer zit, heb ik daar op lange ritten af en toe last van mijn linker knie bij.PilatuS schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:37:
[...]
Het hangt ook wel van je bouw af. Heb zelf lange benen dus dat maakt het erger. Maar dan nog blijft het een erg kleine compacte fiets. Waarom niet iets groters ?
Tegenwoordig is het aanbod motoren voor beperkt rijbewijs wel flink ruimer dus wellicht dat mijn keus nu op iets anders zou zijn gevallen.
Het zijn leuke fietsen hoor, dat zeker. Alleen als je wat langer bent zou ik er gewoon niet snel voor gaan. Veel kleiner worden ze vrijwel niet.
Mijn R1150RT met extra groot windscherm is mijn enige vervoersmiddel, dus ik heb geen keuze dan ook met deze warmte met die olietanker op pad te gaan...De oplossing: staan op de voetpedalen! Het is dan geen GS, maar je kunt echt goed staand rijden merk ik, zodra de weg een beetje recht is sta ik lekker met mijn bek (en doorwaaijas) in de windsypie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:43:
Ik zou graag weer een rondje rijden maar het is me veel te warm op mijn R1100RT. Met mijn hele pak, en helm (alles in het zwart!) én een scherm voor m'n neus heb ik in no-time het zweet op m'n pan staan. Is me de moeite niet waard. #jammermaarhelaas
@HTT-Thalan man card al ingeleverd? 
En idd mensen die klagen en janken zijn vaak zelf de ergste. Helaas maar waar
En idd mensen die klagen en janken zijn vaak zelf de ergste. Helaas maar waar
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik kon hem nog goed verkopen bij de Suzuki dealer, daar kopen veel mannen die wat te bewijzen hebben
Scheelt dat ik niks te compenseren heb
En iedereen uit lach met de kosten die ik heb, maar niet helemaal voor lul rijd.
Een goede maand geleden zijn we met 6 man, waarvan 1 met de auto omdat z'n motor defect was, naar Oostenrijk geweest. De regio waar we zaten was oost Karinthië.
Erg veel mooie wegen gehad en nog vrij goed weer ook!
Een kleine en korte impressie van de heenweg:
Erg veel mooie wegen gehad en nog vrij goed weer ook!
Een kleine en korte impressie van de heenweg:
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Heb ik deze middag ook gedaan onderweg naar het werk. Maar dan zitten zelfs de clip-ons van een sport-tour motor zoals mijn VFR redelijk laag. En ja, zo recht staan met 1,93m zal ook wel een mooi zicht geweest zijn.BlackLabel01 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:18:
[...]
Mijn R1150RT met extra groot windscherm is mijn enige vervoersmiddel, dus ik heb geen keuze dan ook met deze warmte met die olietanker op pad te gaan...De oplossing: staan op de voetpedalen! Het is dan geen GS, maar je kunt echt goed staand rijden merk ik, zodra de weg een beetje recht is sta ik lekker met mijn bek (en doorwaaijas) in de wind
Er zijn wel meer mensen (inclusief enkele reviewers, waaronder Top Gear) die mening aangedaan, maar het zal me echt worst vinden dat het een schoenendoos isJoopieboy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:27:
Scheelt dat ik niks te compenseren hebEn iedereen uit lach met de kosten die ik heb, maar niet helemaal voor lul rijd.
En niet onbelangrijk, deze schoenendoos krijgt uiteindelijk ook een trekhaak, niet onbelangrijk om Alp overal mee naartoe te slepen zonder mijn gezin thuis te hoeven laten
Omg wattttt waarom moet ik dan 10 dagen wachten????Uberdude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:39:
Ze hebben het blijkbaar niet druk bij de gemeente Eindhoven, 2 daagjes maar hoeven wachten [afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
SmurfLink schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:58:
[...]
Omg wattttt waarom moet ik dan 10 dagen wachten????zo niet eerlijk dit!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bel je gemeente gewoon eens. Meestal zeggen ze 5 werkdagen om zich in te dekken zeg maar. Want stel er komt iemand na jou die met 'spoed' aanvraagt. Dan gaat jouw aanvraag gewoon mee op die stapel. Zo heb ik bijna elke dag gewoon gebeld en had ik hem op de 3e dag in bezitSmurfLink schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:58:
[...]
Omg wattttt waarom moet ik dan 10 dagen wachten????zo niet eerlijk dit!
Maatje van me heeft er z'n super10 laten chippen, was er wel over te spreken volgens mij.Youk schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:39:
[...]
Belangrijkste is dat het toch netjes geregeld is. We zullen maar zeggen dat iedereen last heeft van de warmte.
Trouwens, iemand hier ervaring met Carmo electronics? Het dashboard van mijn VFR werkt niet meer zoals het hoort. Als het wat te warm wordt (nu dus eigenlijk permanent) valt het LCD deel uit. Dus dan heb ik geen benzinemeter, geen klok, geen temperatuurmeters, geen dagtellers en geen kilometerteller meer. Kans is groot dat het probleem in de flexibele printplaat zit. Ik heb gezien dat zij dit soort tellers reviseren.
Ben de laatste tijd de Viffer wel aan het verwennen. Heeft er ondertussen meer dan 130K km op staan. Heeft onlangs nieuwe EBC remschijven + blokken gekregen vooraan. Een nieuwe Hyperpro demper + veer achteraan. Dan wil ik de uitlaatcollector vervangen door een nieuw exemplaar, de huidige lekt een beetje (veel), zelfs een demper met DB-killer maakt geen verschil meer. Maar deze laat op zich wachten. Hiervoor had ik een BWE collector besteld bij uitlaatstore.nl. Deze hadden wel snel laten weten dat er leverproblemen waren en of ik niet wou gaan voor de Delkevic. Maar ik wil een collector uit zo weinig mogelijk stukken. Nog liever zou ik de Motad willen, maar die kan ik al helemaal niet vinden.
goed bezig met het verwennen van de VFR, die van mij met 148k krijgt zulke speeltjes niet
Hier krijg ik gewoon een sms'je zodra ie binnen isLeviathius schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:30:
[...]
Bel je gemeente gewoon eens. Meestal zeggen ze 5 werkdagen om zich in te dekken zeg maar. Want stel er komt iemand na jou die met 'spoed' aanvraagt. Dan gaat jouw aanvraag gewoon mee op die stapel. Zo heb ik bijna elke dag gewoon gebeld en had ik hem op de 3e dag in bezit
Gamertag: timmie271
Mijn AGV Sportmodular heeft standaard een dubbel-D-sluiting van titanium, maar de prijs is daar ook naar. €799.95 bij MotorKledingCenter.steveman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Ooh! Jammer van de niet-dubbel-D-sluiting ! Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe helm inc zonnevizier.
Shoei GT-air heeft voor 80 euro de mogelijkheid om hem op te sturen en terug te krijgen met DD, maar da's gelijk een beste smak geld.

Een schamele 111Nm? Met mijn 125 Duke (12Nm bij 8000rpm) moet ik het doen met bijna 1/10 daarvan...wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:48:
[...]
Hmmm... Ik moet 't hier doen met een schamele 111Nm bij 9000 toeren.In de 2017 R1 haalt 't zelfde blok 112Nm bij 13500 Rpm.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Leugens ! Ik zie een vizier wat niet van carbon iscaesar1000 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:49:
[...]
de eerste 100% carbon systeemhelm ter wereld.
Dikke helm, dat wel

Een helm die meer waard is dan je motor, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!caesar1000 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:49:
[...]
Mijn AGV Sportmodular heeft standaard een dubbel-D-sluiting van titanium, maar de prijs is daar ook naar. €799.95 bij MotorKledingCenter.Dan heb je wel een sluiting van titanium en de eerste 100% carbon systeemhelm ter wereld.
[afbeelding]
[...]
Een schamele 111Nm? Met mijn 125 Duke (12Nm bij 8000rpm) moet ik het doen met bijna 1/10 daarvan...
Systeemhelm... ik rij geen MP3!caesar1000 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:49:
[...]
Mijn AGV Sportmodular heeft standaard een dubbel-D-sluiting van titanium, maar de prijs is daar ook naar. €799.95 bij MotorKledingCenter.Dan heb je wel een sluiting van titanium en de eerste 100% carbon systeemhelm ter wereld.
[afbeelding]
[...]
Een schamele 111Nm? Met mijn 125 Duke (12Nm bij 8000rpm) moet ik het doen met bijna 1/10 daarvan...
/me rent
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Blijkbaar kunnen die dingen er wel netjes uitziet zoals een systeemhelm. Verder hoeven ze niet open en kunnen ze stiller zijn dan een systeemhelm. Vooral dat laatste is voor mij toch wel erg interessant. Wanneer ik iets anders moet kopen ga ik het overwegen.steveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:05:
[...]
Systeemhelm... ik rij geen MP3!
/me rent
Ik vind zelf 100pk voor op de weg ook wel genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:41:
[...]
Een tijd geleden heb ik voor mezelf besloten geen motoren meer te kopen boven de 100 pk. Een leuke lichte motor met max.75 pk is beter voor mij en voor mijn omgeving en zo heb ik ook meer plezier. Daarmee kan ik mijn gas vol open probleem nog een beetje in toom houden![]()
Beetje hetzelfde als @FragDaddy die is ook van een R1 naar een Harley gegaan vanwege hetzelfde probleem.
Overigens moet ik zeggen dat motorzaken altijd een beetje raar opkijken als je als ervaren motorrijder niet in de "een zware is de ware" categorie aan het zoeken bent.
Heb ook een VFR750F* gehad, een absoluut leuke motor hoor.. Maar 1s gas bij geven en je zit op rijbewijs-kwijt km/u. Jeuj, leuk

* Destruction heeft na die VFR 3 jaar met plezier rond gescheurd op een DIversion 600 en daarna de Diversion 900 gekocht. Nu heb ik wel de wens voor een wat lichtere fiets (gewicht), ik neig naar een Fazer 600 maar ik moet eerst 's proefrijden op zo'n ding om te kijken of 't ook echt iets voor me is
Of misschien, héél misschien, koop ik die SV650S wel over van die maat van me, alhoewel dat niet voor de hand ligt. Met mijn geschiedenis mbt rugklachten is een fiets waar ik wat meer rechtop zit beter namelijk
* niet dat die VFR nou zo'n PK monster was (105pk), maar door de v4 o.a hing-ie lekker aan het gas en dan is het gewoon een stuk minder leuk motorrijden imo. Niet om de snelheden op zichzelf, maar wel om de evt. kosten en gevolgen

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 04-08-2018 02:30 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Heb zelf ook een VFR en herken het deels, hij zit snel lekker in de KM’s maar vind dat hij met langere stukken toeren toch gewoon prima op een acceptabele snelheid te houden is.Destruction schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 02:21:
[...]
Ik vind zelf 100pk voor op de weg ook wel genoeg.
Heb ook een VFR750F* gehad, een absoluut leuke motor hoor.. Maar 1s gas bij geven en je zit op rijbewijs-kwijt km/u. Jeuj, leukDan liever een apparaat met wat minder vermogen waar je nog een beetje mee kunt gassen, zonder gelijk je rijbewijs in gevaar te brengen
![]()
* Destruction heeft na die VFR 3 jaar met plezier rond gescheurd op een DIversion 600 en daarna de Diversion 900 gekocht. Nu heb ik wel de wens voor een wat lichtere fiets (gewicht), ik neig naar een Fazer 600 maar ik moet eerst 's proefrijden op zo'n ding om te kijken of 't ook echt iets voor me is![]()
Of misschien, héél misschien, koop ik die SV650S wel over van die maat van me, alhoewel dat niet voor de hand ligt. Met mijn geschiedenis mbt rugklachten is een fiets waar ik wat meer rechtop zit beter namelijk
* niet dat die VFR nou zo'n PK monster was (105pk), maar door de v4 o.a hing-ie lekker aan het gas en dan is het gewoon een stuk minder leuk motorrijden imo. Niet om de snelheden op zichzelf, maar wel om de evt. kosten en gevolgenDat laatste dan vooral op het vlak van rijbewijs bezit.
Je moet wel iets meer opletten dat je niet net dat stukje harder gaat
Daarover gesproken * Rubman gaat straks de Viffer even uitlaten met een ritje Zwaag-Rotterdam-Zwaag.
Heen zal snelweg zijn want moet er op tijd zijn. Terug zal eerder wat stukjes niet snelweg pakken worden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik zit er hetzelfde in. Maar een extra check in jouw geval: Mag je met een systeemhelm het circuit op?PilatuS schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:08:
[...]
Blijkbaar kunnen die dingen er wel netjes uitziet zoals een systeemhelm. Verder hoeven ze niet open en kunnen ze stiller zijn dan een systeemhelm. Vooral dat laatste is voor mij toch wel erg interessant. Wanneer ik iets anders moet kopen ga ik het overwegen.
Volgens mij alleen in de langzaamste groep en/of met begeleiding.lolgast schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
Ik zit er hetzelfde in. Maar een extra check in jouw geval: Mag je met een systeemhelm het circuit op?
Maar is niet erg toch? Houd je gewoon je huidige helm erbij voor de circuit dagen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 04-08-2018 08:32 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
@Tylen Hoeft zeker niet erg te zijn. Maar als je rijdend naar het circuit komt betekent dat dat je je oude helm dan ook al op moet zetten.
Zit je alsnog met een oude luidruchtigere helm op je hoofd
Huur/Leen een aanhangertje. Niets is zo lekker om na een dagje circuit rijden lekker relaxed in de auto te zitten.lolgast schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:58:
@Tylen Hoeft zeker niet erg te zijn. Maar als je rijdend naar het circuit komt betekent dat dat je je oude helm dan ook al op moet zetten.
lolgast schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:41:
Roept @wimmel_1

Klopt, ik heb er ooit een cockpitje en een ECU van een R6 laten herstellen. Leveren erg net werk tegen een prijs welke een schijntje was ten opzichten van nieuw spul.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat was een hele goede tip geweest... als ik 'm eerder had gehadLeviathius schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:30:
[...]
Bel je gemeente gewoon eens. Meestal zeggen ze 5 werkdagen om zich in te dekken zeg maar. Want stel er komt iemand na jou die met 'spoed' aanvraagt. Dan gaat jouw aanvraag gewoon mee op die stapel. Zo heb ik bijna elke dag gewoon gebeld en had ik hem op de 3e dag in bezit
I have stability. The ability to stab.
WTF, zit er daarboven nog een?!R0y. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:44:
[afbeelding]
Of zo iets. Ideaal!
Die kwam ik woensdag nacht tegen op een parking in Luxemburg.
Of is dat een trapfiets met een kinderzitje...?
[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 04-08-2018 10:42 ]
Was al een tijdje op zoek naar een fashionable manier om m'n haar op zo'n manier vast te knuppen dat t geen grote klitten bende wordt met motorrijden.
Bij 50km/h+ gaat t op zo'n manier lopen wapperen dat t daarna een hel is om t weer uit te kammen. Als fix knup ik er maar gewoon wat extra elastiekjes in en dat werkt, maar t mag wel wat hipper.
Pas dit gevonden: https://www.ebay.nl/itm/S...ume-Clothing/123242747504
Net maar n set (2 stuks) besteld, eens zien of dat bevalt.
Kleine edit, zodat je niet hoeft te klikken
Bij 50km/h+ gaat t op zo'n manier lopen wapperen dat t daarna een hel is om t weer uit te kammen. Als fix knup ik er maar gewoon wat extra elastiekjes in en dat werkt, maar t mag wel wat hipper.
Pas dit gevonden: https://www.ebay.nl/itm/S...ume-Clothing/123242747504
Net maar n set (2 stuks) besteld, eens zien of dat bevalt.
Kleine edit, zodat je niet hoeft te klikken

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 04-08-2018 11:42 ]
Toch wel de skulls he?
Dude, nee joh, roze met bloemmetjes!steveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:36:
Toch wel de skulls he?
Zwart, skull beads. zat nog even te dubben tussen antiek zilver en gewoon zilver. Is gewoon zilver geworden.
[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 04-08-2018 11:39 ]
HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:23:
[...]
Ik kon hem nog goed verkopen bij de Suzuki dealer, daar kopen veel mannen die wat te bewijzen hebben.

<Insert BURN!!! MEME>
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Guzzi!R0y. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:44:
[afbeelding]
Of zo iets. Ideaal!
Die kwam ik woensdag nacht tegen op een parking in Luxemburg.
Dat wil ik ook achteroo mijn camper
Naar Lelystad rijden is prima te doen heen en terug. Alleen naar Assen ga ik echt niet op de motor doen. Voordat ik er ben zal ik dan al moe zijn en na de dag rijden helemaal. Dan weer dat hele eind terug op de motor schiet echt niet op. Lijkt mij ook niet gezond om op die manier te doen.Tylen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:07:
[...]
Huur/Leen een aanhangertje. Niets is zo lekker om na een dagje circuit rijden lekker relaxed in de auto te zitten.

Zo mijn eerste bikers 'tattoo'
Je hebt je verbrand aan t embleem op de uitlaat?
LOL, nee want dat is een AgustiniMcKaamos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:51:
[...]
Je hebt je verbrand aan t embleem op de uitlaat?
Is henna... dochterlief wou een tattoo zetten..
Ik zie mogelijkheden voor de GoT MCToolkiT schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:07:
[...]
Is henna... dochterlief wou een tattoo zetten..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je allergisch blijkt te zijn heb je een permanente tat 
Proefritje gedaan met de clipons, lijkt dik in orde. Zo nog even proberen met een halve slag meer preload voor, dan moet het maar goed zijn voor morgen.
Wel flink zweten in m'n pak zo rondhangende bij die ene handige rotonde, poeh!
Proefritje gedaan met de clipons, lijkt dik in orde. Zo nog even proberen met een halve slag meer preload voor, dan moet het maar goed zijn voor morgen.
Show me the money maker! Pics dus 😜steveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:29:
Als je allergisch blijkt te zijn heb je een permanente tat
Ik heb vanmorgen de garage onderhanden genomen, opgeruimd, schoongemaakt en heringedeeld. Nu een dedicated plek voor de motor als ie er straks is.
Ben alleen nog aan t denken wat ik voor logo op de tank wil maken, iets wat past bij een caferacer. Iemand suggesties? Zit nu met Lucky 13 te stoeien.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Pics van m'n zweetRZor schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:59:
[...]
Show me the money maker! Pics dus 😜
Ik heb vanmorgen de garage onderhanden genomen, opgeruimd, schoongemaakt en heringedeeld. Nu een dedicated plek voor de motor als ie er straks is.
Ben alleen nog aan t denken wat ik voor logo op de tank wil maken, iets wat past bij een caferacer. Iemand suggesties? Zit nu met Lucky 13 te stoeien.

Het ding:
steveman in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Als ik iets zou maken dan zou ik iets fraais met cursieve letters doen en m'n initialen.
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 04-08-2018 15:13 ]
Jullie lullen zo snel dat ik dit allemaal gemist had...steveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:12:
[...]
Pics van m'n zweet![]()
Het ding:
steveman in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Als ik iets zou maken dan zou ik iets fraais met cursieve letters doen en m'n initialen.
Er moeten op mijn hipster ook clipons komen, een caferacer zonder clipons is als zand zonder sex tenslotte.
Hm, letters is ook wel wat ja. Ga maar eens ff photoshoppen.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Heeft iemand nog stuurtips voor mij?
Ik ben sinds een paar weken elke zaterdag motorrijles aan het volgen voor mijn A-rijbewijs.
Nu gaat het schakelen, remmen en gasgeven best aardig alleen het netjes rijden van bochten is een drama
Het tegensturen krijg ik niet goed tussen mijn oren..
Ik moet daarbij rechtop op de motor zitten, sturen met mijn armen recht voor mij uit, de tank met mijn knieen zo hard vastklemmen dat ik na vandaag vast spierpijn ga hebben.
Weet iemand goed oefeningen voor mij om het sturen onder controle te krijgen en voor mijn benen (afgezien van stug doorgaan met rijles)?
Ik ben sinds een paar weken elke zaterdag motorrijles aan het volgen voor mijn A-rijbewijs.
Nu gaat het schakelen, remmen en gasgeven best aardig alleen het netjes rijden van bochten is een drama

Het tegensturen krijg ik niet goed tussen mijn oren..
Ik moet daarbij rechtop op de motor zitten, sturen met mijn armen recht voor mij uit, de tank met mijn knieen zo hard vastklemmen dat ik na vandaag vast spierpijn ga hebben.
Weet iemand goed oefeningen voor mij om het sturen onder controle te krijgen en voor mijn benen (afgezien van stug doorgaan met rijles)?
Sorry:Franklin82 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:45:
Nu gaat het schakelen, remmen en gasgeven best aardig alleen het netjes rijden van bochten is een drama![]()
Het tegensturen krijg ik niet goed tussen mijn oren..![]()
Stug doorgaan met rijles. Komt vanzelf. Niet over-thinking.
Gruwelijk gejatte Icoon!
oefenen, oefenen, oefenen..Franklin82 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:45:
Nu gaat het schakelen, remmen en gasgeven best aardig alleen het netjes rijden van bochten is een drama![]()
En probeer het op de trapfiets ook eens om bewust tegen te sturen.. dan krijg je misschien een beetje het gevoel op die manier..
Gewoon doorgaan met lessen en proberen doordeweeks ook een les in te plannen. Het is een stuk makkelijk iets onder te knie te krijgen en vast te houden als er niet te veel tijd tussen zit en je niet telkens opnieuw hoeft te wennen.Franklin82 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:45:
Niet nadenken over countersteering. Dat doe je automatisch. Kijken waar je naartoe wil, en als het kwartje valt gaat het opeens vanzelf.
Ik heb me net druk bezig gehouden met de kabelboom weer netjes weg te werken. Gisteravond had ik alles weer terug gemonteerd, maar ik was er eigenlijk toch nog niet tevreden over. Daarnet dus alles dunnetjes over gedaan. Ook heb ik besloten dat ik de lichtschakelaar op het stuur niet handig vind. Of beter gezegd, ik vertrouw het schakelaartje niet echt en ik ben ook geen fan van dit soort bewegende kabels. Je krijgt hoe dan ook een knikpunt.
Dus, ik denk dat ik het beter kan!
De super Tenere had voor onder de meters al een (imho) lelijk gat. Daar heb ik vorig jaar een dashboardje in gemaakt. Later heb ik daar een schakelaar in gezet om de voeding naar de ABS te onderbreken.
Dat trucje herhaal ik. De nieuwe schakelaar heb ik net al netjes weggewerkt, de bedrading is voorbereid. Nu moet alleen maandag nog even de 3-polige AMP Superseal stekker* binnen komen, en dan zit de schakelaar tenminste op het vaste deel van de motor.
* Goede kwaliteit stekkers, maar ik had blijkbaar alleen nog maar 2-polige liggen. Zul je altijd zien.
Op het werk nog 2 stickertjes printen met een ABS en mistlamp logo, en dan is het pas echt af.
Ik heb me net druk bezig gehouden met de kabelboom weer netjes weg te werken. Gisteravond had ik alles weer terug gemonteerd, maar ik was er eigenlijk toch nog niet tevreden over. Daarnet dus alles dunnetjes over gedaan. Ook heb ik besloten dat ik de lichtschakelaar op het stuur niet handig vind. Of beter gezegd, ik vertrouw het schakelaartje niet echt en ik ben ook geen fan van dit soort bewegende kabels. Je krijgt hoe dan ook een knikpunt.
Dus, ik denk dat ik het beter kan!
De super Tenere had voor onder de meters al een (imho) lelijk gat. Daar heb ik vorig jaar een dashboardje in gemaakt. Later heb ik daar een schakelaar in gezet om de voeding naar de ABS te onderbreken.
Dat trucje herhaal ik. De nieuwe schakelaar heb ik net al netjes weggewerkt, de bedrading is voorbereid. Nu moet alleen maandag nog even de 3-polige AMP Superseal stekker* binnen komen, en dan zit de schakelaar tenminste op het vaste deel van de motor.
* Goede kwaliteit stekkers, maar ik had blijkbaar alleen nog maar 2-polige liggen. Zul je altijd zien.
Op het werk nog 2 stickertjes printen met een ABS en mistlamp logo, en dan is het pas echt af.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@Franklin82 Tip: tegensturen is precies wat je (hopelijk) op de trapfiets ook doet. Geen zwarte magie of zo. En dat vastklemmen tussen je benen valt best mee hoor, gewoon vasthouden is genoeg, is hoofdzakelijk om te voorkomen dat je je met je handen vastgrijpt en aan je stuur gaat hangen, dan gaat 't namelijk mis en wordt ook tegensturen moeilijk. Handen ontspannen op het stuur, niet knijpen.
Waarom knijpen met de knieen ? Zelfs op mijn SS zit ik meestal los met de knieen. Pas bij flink sturen of hard remmen knijp ik met de benen. Je kan een motor de bocht door krijgen met 2 vingers aan het gas. Er is maar heel weinig druk nodig om een bocht te pakken en heel hard met de knieen knijpen is ook echt niet nodig.
Ik denk dat je veel te gespannen op de motor zit. Hoe losser en relaxter je er op zit hoe beter het gaat.
Ik denk dat je veel te gespannen op de motor zit. Hoe losser en relaxter je er op zit hoe beter het gaat.
Beetje een les dingetje denk ik. Was mij ook aangeleerd. Vooral om fatsoenlijk te blijven zitten.PilatuS schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:33:
Waarom knijpen met de knieen ? Zelfs op mijn SS zit ik meestal los met de knieen. Pas bij flink sturen of hard remmen knijp ik met de benen. Je kan een motor de bocht door krijgen met 2 vingers aan het gas. Er is maar heel weinig druk nodig om een bocht te pakken en heel hard met de knieen knijpen is ook echt niet nodig.
Leer je vanzelf af
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik snap het knijpen met knieen sowieso eigenlijk al niet. Als je rechtop zit is dat nergens voor nodig. Ik denk dat hij veel te veel gespannen op de motor zit in plaats van losjes. Hoe meer je lichaam aangespannen is hoe moeilijker sturen ook zal gaan.
Counter steering doe je (waarschijnlijk) al automatisch.. In Amerika etc. maken ze hier een big deal van omdat ze daar niet op gewone trapfietsen fietsen.
PilatuS schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:33:
Waarom knijpen met de knieen ?
Wel, meestal doe je dat in situaties waarbij je de motor vast wil houden, maar geen plotselinge bewegingen door wil geven aan je stuur. En dat kan bijvoorbeeld zijn als je met 100+ over een bospad scheurt en de motor enige... vrijheid moet krijgen in de te kiezen route zonder dat jij er af vliegtHoe losser en relaxter je er op zit hoe beter het gaat.
Dat snap ik ook wel. Ga ik wat harder door de bocht en hard remmen wil ik het stuur ook zo losjes mogelijk vast hebben, alleen bij relax rechtdoor rijden of niet al te hard door de bocht zou ik niet weten waarom je met je knieen zou moeten knijpen, helemaal als je rechtop zit. Juist bij rechtop zitten kan je ook zonder je knieen te gebruiken het stuur losjes vasthouden.HTT-Thalan schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:25:
[...]
[...]
Wel, meestal doe je dat in situaties waarbij je de motor vast wil houden, maar geen plotselinge bewegingen door wil geven aan je stuur. En dat kan bijvoorbeeld zijn als je met 100+ over een bospad scheurt en de motor enige... vrijheid moet krijgen in de te kiezen route zonder dat jij er af vliegt.
Wist trouwens niet dat ze tegenwoordig met lessen ook met 100km/u over een bospad gingen
Mijn rij instructeur durft het ook niet aan met zijn 1200GS, gek genoeg. Maar wheelies maken durven ze welPilatuS schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:31:
[...]
Dat snap ik ook wel. Ga ik wat harder door de bocht en hard remmen wil ik het stuur ook zo losjes mogelijk vast hebben, alleen bij relax rechtdoor rijden of niet al te hard door de bocht zou ik niet weten waarom je met je knieen zou moeten knijpen, helemaal als je rechtop zit. Juist bij rechtop zitten kan je ook zonder je knieen te gebruiken het stuur losjes vasthouden.
Wist trouwens niet dat ze tegenwoordig met lessen ook met 100km/u over een bospad gingen

@Franklin82 bespreek kijkgedrag nog eens met je instructeur. Als je dat goed doet volgen de bochten eigenlijk vanzelf wel. Dusdanig hard klemmen met je knieen tot spierpijn aan toe zou echt niet nodig hoeven zijn.
Ja ik dacht iets van een scooter ofzo.. maar echt geniaal. Ben alleen bang dat het niet op mij Seat Ibiza paststeveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
WTF, zit er daarboven nog een?!
Of is dat een trapfiets met een kinderzitje...?
Wij zitten momenteel in noord Italië ( como meer ) en het is hier prachtig rijden... en dat in de auto. Volgende week een paar dagen naar Modena voor oa Ducati museum. Daarna verder naar het zuiden.
Ik had enkel niet zo veel Ducati’s hier verwacht. Dat zijn hier toch net zo goed ‘duurdere’ motoren net zoals bij ons?
Om de zoveel tijd even schudden met de ellebogen a la vogeltjesdans... en een equivalent met de knieèn* als reminder om relaxed te blijven.
En qua bochten... tja realiseren dat je een hellingshoek moet maken en blijven oefenen.
(Als je instructeur totaal wat anders zegt, vooral dat doen dan overigens, die ziet je in actie)
*verkeerde alt-code
Maarre, als Italiaanse motormerken al journalisten in Spanje op hun nieuwe speeltjes laten rijden ipv in hun thuisland... Zegt al genoeg over hoe graag je daar wil moeten motorrijden?
@PilatuS Lijkt er op dat we het treffen met het weer, 23 graadjes met wat wolken, ideeeaaaal!
En qua bochten... tja realiseren dat je een hellingshoek moet maken en blijven oefenen.
(Als je instructeur totaal wat anders zegt, vooral dat doen dan overigens, die ziet je in actie)
*verkeerde alt-code
Geen BPMR0y. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:26:
[...]
Ja ik dacht iets van een scooter ofzo.. maar echt geniaal. Ben alleen bang dat het niet op mij Seat Ibiza past![]()
Wij zitten momenteel in noord Italië ( como meer ) en het is hier prachtig rijden... en dat in de auto. Volgende week een paar dagen naar Modena voor oa Ducati museum. Daarna verder naar het zuiden.
Ik had enkel niet zo veel Ducati’s hier verwacht. Dat zijn hier toch net zo goed ‘duurdere’ motoren net zoals bij ons?
Maarre, als Italiaanse motormerken al journalisten in Spanje op hun nieuwe speeltjes laten rijden ipv in hun thuisland... Zegt al genoeg over hoe graag je daar wil moeten motorrijden?
@PilatuS Lijkt er op dat we het treffen met het weer, 23 graadjes met wat wolken, ideeeaaaal!
[ Voor 55% gewijzigd door steveman op 04-08-2018 18:29 ]
Knijpen met de knieen tegen de tank moet je doen tijdens het remmen voor de bocht. Zodat je niet zover naar voren schuift tegen de tank aan.
O wacht.... op straat.
O wacht.... op straat.
R0y. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:26:
[...]
Ja ik dacht iets van een scooter ofzo.. maar echt geniaal. Ben alleen bang dat het niet op mij Seat Ibiza past![]()

Check wel of het museum überhaupt open is btw, de fabriekstour is sowieso niet mogelijk. Haast alles in Italië zit compleet augustus dicht ivm vakantie, behalve winkels en restaurants ed.
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 04-08-2018 18:44 ]
Awesome
Weer.nl zegt 24 zonder wolken. Hoe dan ook, perfect weer dus. Het blijft toch altijd weer een verassing wat het gaat worden. Was 2 weken terug wel bang voor 36 graden. Dan daar 3 uur staan zonder schaduwsteveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:27:

Aan de andere kant had de hele dag regen ook nog gekunt. Je moet alleen wel minimaal een maand van te voren boeken dus je weet nooit wat het word, maar wat we nu krijgen, beter kan niet
Doet me denken aan het stukje over John Hopkins in "Faster". Al had John een hoger stemmetje
Is dat filmpje bedoeld om @McKaamos te laten zien dat ze d'r haar gewoon in een vlecht moet doen?steveman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:06:
[video]
Doet me denken aan het stukje over John Hopkins in "Faster". Al had John een hoger stemmetje
Uh, 'ze' is toch redelijk mannelijk hoorwimmel_1 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:10:
[...]
Is dat filmpje bedoeld om @McKaamos te laten zien dat ze d'r haar gewoon in een vlecht moet doen?
Smiley's zijn ook niet aan jou besteed, héJoopieboy schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:17:
[...]
Uh, 'ze' is toch redelijk mannelijk hoor
Zit die jongen niet zo te pesten. Die zit tegenwoordig alleen nog maar op de trapfiets met tas aan de bagagedrager.
* Tylen rent hard weg...
* Tylen rent hard weg...
Wat betreft de shirt voor het mogelijke Tweakers MC
Shirts gewoon goedkoop lijkt mij, het blijft een knipoog natuurlijk.
Dan kreeg ik te horen gewoon shirts halen bij de Action V halsje en dan A5 logo op de borst kost het een shirt plus 4 euro per bedrukking.
Of we kunnen simpele V hals shirts erbij nemen á ~ €5, per shirt.
Dan kreeg ik te horen gewoon shirts halen bij de Action V halsje en dan A5 logo op de borst kost het een shirt plus 4 euro per bedrukking.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Sticker vind ik nog wel grappig, maar een shirt?Rubman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:48:
Wat betreft de shirt voor het mogelijke Tweakers MC
Waar wil je die sticker op gaan plakken? Dan heb ik liever een normaal T-Shirt (ronde hals) wat ik ook weer uit kan trekken in plaats van een sticker op m'n brommer waarvoor ik nergens een goede plek kán vinden op dat ding (sowieso: stickers op een brommer..... Ik ben géén 12 meer....Secsytime schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:50:
[...]
Sticker vind ik nog wel grappig, maar een shirt?
Liever geen v-hals
, doe mij maar gewoon een ronde hals

Stickertuning!!!!!11 Gaat die harder van, vraag maar aan @HTT-Thalan .wimmel_1 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:09:
[...]
Waar wil je die sticker op gaan plakken? Dan heb ik liever een T-Shirt wat ik ook weer uit kan trekken in plaats van een sticker op m'n brommer waarvoor ik nergens een goede plek kán vinden op dat ding (sowieso: stickers op een brommer..... Ik ben géén....).
Op men Boblbee GTX 25 natuurlijk!
Dat werkt vooral op Honda's altijd erg goed, héSecsytime schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:12:
[...]
Stickertuning!!!!!11 Gaat die harder van, vraag maar aan @HTT-Thalan .
Op men Boblbee GTX 25 natuurlijk!

Nou, ik heb net een paar stoplichtsprintjes gehad tegen een andere '88-er Alp (prachtig afgeleefde Dakar uitvoering, bruintinten met canvas tassen) en die moest het toch stevig afleggen, het was gewoon geen eerlijke race meerwimmel_1 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:33:
[...]
Dat werkt vooral op Honda's altijd erg goed, hé![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Mijn olieverbruik daarentegen begint mij toch wel een klein beetje zorgen te baren
Kun je er niet wat goedkope én dikkere/stroperigere (liefst minerale óf eventueel een goedkope semi-synth) olie in gooien? Ik weet niet wat voor een olie je er nú in hebt zitten maar ik kan me zo voorstellen dat je met 700CC pér 1000Km niet zit te wachten op de kosten van een FULL-Syntheet aan 5W30 JASO MA2 tegen ruim een tientje of méér aan inkoop per liter.
Een 5W50 of 10W50 JASO-MA1 óf MA2 dus bijvoorbeeld?
Even bij de Action op de site gekeken en die verkopen alléén maar xW40 spullen en da's dus klaarblijkelijk echt té dun voor jouw fiets nú. Dat getal ná de "W" is dit geval voor jou van belang, hoe hoger dat getal des te stroperiger de olie op bedrijfstemperatuur blijft. In de Winter (én já: daar staat die "W" voor) wil je dus ook weer een zó laag mogelijk getal vóór de "W".... En die MA classificatie (JASO) gaat over de geschiktheid voor een versnellingsbak in een motorfiets. MA1 is voor jou al voldoende, MA2 is voor de hogere vermogens (dus moet je eigenlijk weer méér stickers gaan plakken, maar zo'n MA2 kán dus ook gewoon
).
Zo'n fiets als @lolgast heeft heeft dan weer een JASO MB gradatie nodig omdat die zo'n rammelende koppeling in z'n Ducati heeft zitten welke toch niet in de olie draait
Een 5W50 of 10W50 JASO-MA1 óf MA2 dus bijvoorbeeld?
Even bij de Action op de site gekeken en die verkopen alléén maar xW40 spullen en da's dus klaarblijkelijk echt té dun voor jouw fiets nú. Dat getal ná de "W" is dit geval voor jou van belang, hoe hoger dat getal des te stroperiger de olie op bedrijfstemperatuur blijft. In de Winter (én já: daar staat die "W" voor) wil je dus ook weer een zó laag mogelijk getal vóór de "W".... En die MA classificatie (JASO) gaat over de geschiktheid voor een versnellingsbak in een motorfiets. MA1 is voor jou al voldoende, MA2 is voor de hogere vermogens (dus moet je eigenlijk weer méér stickers gaan plakken, maar zo'n MA2 kán dus ook gewoon
Zo'n fiets als @lolgast heeft heeft dan weer een JASO MB gradatie nodig omdat die zo'n rammelende koppeling in z'n Ducati heeft zitten welke toch niet in de olie draait
[ Voor 66% gewijzigd door Will_M op 05-08-2018 00:15 ]
Ik ging eigenlijk voor de fabriek. Net nadat we de agriturismo hadden geboekt ( net onder modena ) en ook het verblijf na modena kwam ik erachter dat de fabriek dicht was. Museum zou wel open moeten zijn... en anders gaan we het terras op.Raym09 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:42:
[...]
vanaf het Garda meer! Ook met 4 wielen helaas
Hier al wel veel Harleys gezien, maar misschien zijn dat huur motoren.
Check wel of het museum überhaupt open is btw, de fabriekstour is sowieso niet mogelijk. Haast alles in Italië zit compleet augustus dicht ivm vakantie, behalve winkels en restaurants ed.
Fijne vakantie!
Ik heb (vroegâh) voor m'n werk echt héél veel in Italië gezeten en ik kan je uit ervaring zeggen dat je in de maand Augustus daar niemand aan 't werk gaat zien tenzij dat die persoon in de toeristische sector werkzaam isR0y. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:16:
[...]
Ik ging eigenlijk voor de fabriek. Net nadat we de agriturismo hadden geboekt ( net onder modena ) en ook het verblijf na modena kwam ik erachter dat de fabriek dicht was. Museum zou wel open moeten zijn... en anders gaan we het terras op.![]()
Fijne vakantie!
Uhuh, ze...wimmel_1 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:10:
[...]
Is dat filmpje bedoeld om @McKaamos te laten zien dat ze d'r haar gewoon in een vlecht moet doen?
Maargoed, ik krijg t niet voor elkaar om een vlecht in te doen achter m'n eigen hoofd.
Bij n ander een vlecht zetten wil prima, maar bij mezelf? nope.
Plus, schedels staan me wel
Of de tondeuse.
Net nog een avondritje gedaan. Lekker even afkoelen met het doorwaaipak, en tegelijkertijd de afstelling van de verlichting controleren. Het stond al goed na mijn korte afstelsessie van gisteravond, maar toch maar even extra gecheckt.
Kom je op een achteraf weggetje waar je het gas open kunt draaien, blijken ze die opnieuw gesplit te hebben. Misschien ook vanwege het warme weer of zo. Het traction control lampje doet het in ieder geval.
Net nog een avondritje gedaan. Lekker even afkoelen met het doorwaaipak, en tegelijkertijd de afstelling van de verlichting controleren. Het stond al goed na mijn korte afstelsessie van gisteravond, maar toch maar even extra gecheckt.
Kom je op een achteraf weggetje waar je het gas open kunt draaien, blijken ze die opnieuw gesplit te hebben. Misschien ook vanwege het warme weer of zo. Het traction control lampje doet het in ieder geval.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lol.wimmel_1 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:10:
[...]
@McKaamos schijnt geen meisje te zijn, gewoon een mannelijke metalhead. Dan schijnt lang haar erbij te horen
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En zwart, en schedels.Destruction schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:01:
[...]
Lol.
@McKaamos schijnt geen meisje te zijn, gewoon een mannelijke metalhead. Dan schijnt lang haar erbij te horen
Heel belangrijk!
* Destruction moest hieraan denken...
/offtpic
/offtpic
Dit topic is gesloten.