Goed bezig! @
Chakotay Er waren nog geen MPR5 GT's toen ik voor een bandenwissel ging, dus rij nu nog op 4GT's. Is niet zo erg, want die houden het ook keurig lang uit. Voor ~17-19k km, achter nog iets langer..
Enige zwakke punt bij deze band, maar dat is volgens mij bij elke band wel is de druk er goed ophouden, zodra de druk wegzakt begint hij enorm hard te slijten.
Chakotay schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:11:
@
_Apache_ 20k is best netjes. Hier zitten er MR5 Trails onder ipv de allroad-bandenmaat, ik ben benieuwd hoe lang ze het uit gaan houden. Mijn vorige setje waren Anakee IIIs, nu ik het even terugkijk blijken die het ook 20k volgehouden te hebben. Wel opvallend voor eigenlijk verder op was dan achter, ik ben andersom gewend.
Bij mijn FZS600 ging een voorband veel langer mee dan achter. (voor >30k, achter met moeite 20k). Nu met de FJR1300 is het andersom (voor 17-19k, achter 20-24k).
Wat vooral te maken heeft met het gewicht, en zwaartepunt. Dat is bij de FJR behoorlijk wat hoger, en ligt vooral veel meer naar voren.
Enige uitzondering was een vakantie trip (80k bagage en duo), en dan krijg je over de intercom te horen - van notabene sportmotoren - 'of het ook nog wat rustiger aan kan'
[
Voor 75% gewijzigd door
_Apache_ op 06-08-2018 09:20
]