Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.061 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Zo'n fiets als @lolgast heeft heeft dan weer een JASO MB gradatie nodig omdat die zo'n rammelende koppeling in z'n Ducati heeft zitten welke toch niet in de olie draait :9~
Kijk, en dat scheelt dus weer in onderhoud!

Wishfull thinking :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

PilatuS schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:43:
[...]

Het blijft toch altijd weer een verassing wat het gaat worden.
En een keertje eerder.
Ik vind een verassing niet zo'n leuke verrassing. -O-
Afbeeldingslocatie: https://canadamotoguide.com/images/stories/news/daily/2009/090717/burned_motorcycle.jpg
;)

@wimmel_1 Ik vermoed dat @HTT-Thalan er 10W40 JASO-MA-2 semi-syntheet in gooit, dat doe ik ook namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 05-08-2018 00:57 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:30:
[...]

Houtskool voor de BBQ mededelingen....

@wimmel_1 Ik vermoed dat @HTT-Thalan er 10W40 JASO-MA-2 semi-syntheet in gooit, dat doe ik ook namelijk.
Vandaar dat ik al zei dat 'ie misschien beter eens kan gaan kijken naar een 10W50 variant, die blijft wat stroperiger (dikker) als 't blok op temperatuur gereden is :)

Een 5W50 zou nóg mooier zijn maar dan kom je eigenlijk altijd uit bij de érg dure FULL-SYNTH spullen welke sowieso al weer (véél) té duur zijn voor zo'n fiets.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Ik vind een verassing niet zo'n leuke verrassing. -O-
[afbeelding]
;)
Plaatje doet het niet. Of ik moet een of ander iets wat geen jpg is gaan opslaan.
wimmel_1 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:36:
[...]

Vandaar dat ik al zei dat 'ie misschien beter eens kan gaan kijken naar een 10W50 variant, die blijft wat stroperiger (dikker) als 't blok op temperatuur gereden is :)

Een 5W50 zou nóg mooier zijn maar dan kom je eigenlijk altijd uit bij de érg dure FULL-SYNTH spullen welke sowieso al weer (véél) té duur zijn voor zo'n fiets.
Mijn fiets komt origineel met 10W50. Toen ik de motor kocht hadden ze er 10W40 in gedaan waarbij ie ook aardig wat ging verbruiken. Later heeft de fabrikant de 10W50 aangepast naar 10W60. Het olie verbruik is nu vrijwel 0 geworden, alleen met flink veel toeren nog een beetje. Het verschil in verbruik van 10W40 naar 10W60 is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@PilatuS Ik denk dat @HTT-Thalan van de prijzen voor xW60 /L helemaal niet vrolijk gaat worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wimmel_1 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:56:
@PilatuS Ik denk dat @HTT-Thalan van de prijzen voor xW60 /L helemaal niet vrolijk gaat worden :o
Dit valt toch nog wel mee?
Ik zou het niet doen, gewoon vaker het peil controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het hangt er ook maar net vanaf hoeveel je moet bijvullen als je voor 10W50 of 10W60 gaat. Als de olie wat duurder is, maar daar door hoef je veel minder bij te vullen verdien je het wel terug. Geen idee of het verstandig is 10W60 in zijn fiets te gooien, daar heb ik geen verstand van. Voor mijn fiets werkt het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:59:
[...]

Dit valt toch nog wel mee?
Ik zou het niet doen, gewoon vaker het peil controleren.
Daar zit je ook al bijna op een tientje per liter waarbij je jezelf áf mag gaan vragen wat "Eurol" voor een merk is en waar 't vandaan komt. Ik zou er dan persoonlijk liever een goedkopere "merk" olie in gooien met een iets mindere gradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het spul wat ik in mijn fiets gooi zit ook gelijk op 16,95 de liter.

http://www.oliehandel.nl/...er-synt-4t-10w60-1l-88675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@wimmel_1 Kennelijk hebben ze wel enkele deelnemers aan de Dakar gesponsord.

@PilatuS Je hebt wel meer dan 1 L nodig, de 4 L verpakking is €13,99 per liter en scheelt toch weer een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tsjah.... Dat deed Gauloise ook ooit :'( :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 05-08-2018 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grubeater schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 01:25:
@PilatuS Je hebt wel meer dan 1 L nodig, de 4 L verpakking is €13,99 per liter en scheelt toch weer een paar euro.
Klopt ook natuurlijk. Je koop 4 liter voor een olie wissel en daarna 1 liter voor wanneer bijvullen nodig is.

Het scheelt ook niet heel veel tussen standaard spul of het betere spul. Als je iedere 1000km een halve liter moet gaan bijvullen en dat met ander duurder spul de helft zou zijn haal je dat er prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Oké wat betreft de shirtjes dus geen V-Hals :+

Stickers kan ik niet laten kijken wat het kost en gezien ik begreep dat er shirts moesten komen heb ik het even nagevraagd.
Maar qua kosten V-Hals of gewoon blijft het ongeveer €10 per shirtje.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20
wimmel_1 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:36:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sVZHZAIllFlhaWC3sLGrq084/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V1wZheOyWG6MaGCgzYZXTQAz/full.jpg

15W50 semi-syntheet dus :P.

Nu heb ik wel vanwege onze vakantie heel veel snelweg gereden, en dat met 120/130km/h, en dat moet ik niet doen. Het is en blijft een oud beestje dus ik ga de komende 2000km even checken wat er gebeurt als ik weer gewoon 100 ga rijden. En als het dan nog zo erg is, moet ik maar even haast hebben met een (tijdelijke) vervanger zodat ik het blok kan reviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb toch weer even een waarschijnlijk gele erge Noob vraag hier betreffende koffers.
Ik heb voor mij VFR een Givi Wingrack (1) weten te bemachtigen maar welke zijkoffers passen hier nu allemaal op?
Is dit gewoon een givi standaard universele aansluiting of moet ik ook op zoek naar “oudere” koffers.

En zijn er ook niet givi koffers die op zo’n rek passen.
Er was hier iemand die tassen custom Made uit Polen had gekocht. Daar nog een adres van, want die waten wel mooi.

[ Voor 23% gewijzigd door Rubman op 05-08-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
Heeft een van jullie toevallig ervaringen met zowel de Street Triple als de MT-09? Ik ken het verhaal wel van de gasrespons en vering van de MT-09, maar het lijkt mij "engine wise" wel een leukere motor dan de Street Triple, die volgens mij iets minder koppel en oempf heeft?

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Nero22 Die vraag is toch een fantastisch excuus om beide proef te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gasrespons was bij de eerste modellen alleen een dingetje. Dat is later gifixed en ik neem in dat de eerste modellen en software aanpassingen hebben moeten krijgen of konden krijgen waardoor dat verbeterd werd.

Qua vering, latere modellen hebben een iets langere wielbasis gekregen en andere afstelling waarmee de speedwoble edg opgelost is. Vanaf welk modeljaar dat is durf ik niet te zeggen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
lolgast schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:15:
@Nero22 Die vraag is toch een fantastisch excuus om beide proef te rijden :D
Ga ik ook doen. :P

Nu op de short list:
* Street Triple
* MT-09
* Monster 1100 EVO

Eerst maar eens afwachten hoeveel ik terug ga krijgen van mijn verzekering. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Rubman Bedoel je deze tassen? Ze komen bij 21Brothers vandaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XrvBaSQUVAtHb9KBhOHEwnwi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nwW1bXWy2CGOYrFMGQwpUJE1/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iSPOJiH7tY72OPy0VP1OPkWv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yWjebI5ABb521o6mIN54SqUv/medium.jpg

SAKWY 30L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Raym09 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:42:
[...]

:w vanaf het Garda meer! Ook met 4 wielen helaas :D Hier al wel veel Harleys gezien, maar misschien zijn dat huur motoren.

Check wel of het museum überhaupt open is btw, de fabriekstour is sowieso niet mogelijk. Haast alles in Italië zit compleet augustus dicht ivm vakantie, behalve winkels en restaurants ed.
Vorig jaar zat ik ook daar rit er naar toe met 4 wielen. Maar hele week op een Vespa GTS 300 gereden :)

uiteraard in kortebroek en t-shirt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Nero22 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Nu op de short list:
* Street Triple
* MT-09
* Monster 1100 EVO

Welke street triple bedoel je? De 675 is redelijk vergelijkbaar qua performance, beide rond de 110 pk, alleen heeft de MT 09 (iets) meer koppel. Het grote verschil zit hem vooral in de zithouding. Die is bij de MT 09 echt meer een supermoto en bij de street redelijk sportief. Verder heeft de street triple "R" geweldige remmen en volledig instelbare vering, wat niet voor iedereen uitmaakt, maar zelf vond ik dat wel prettig (weeg maar 60 kg).

Als je hem met de nieuwe 765 vergelijkt, dan heeft de street meer "oempf" (10 pk meer). Maar blijft lastig vergelijken, wel of geen SP, wel of geen S, R of RS. Denk dat de zithouding het grootste punt zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Rubman schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:20:
Ik heb toch weer even een waarschijnlijk gele erge Noob vraag hier betreffende koffers.
Ik heb voor mij VFR een Givi Wingrack (1) weten te bemachtigen maar welke zijkoffers passen hier nu allemaal op?
Is dit gewoon een givi standaard universele aansluiting of moet ik ook op zoek naar “oudere” koffers.

En zijn er ook niet givi koffers die op zo’n rek passen.
Er was hier iemand die tassen custom Made uit Polen had gekocht. Daar nog een adres van, want die waten wel mooi.
da's voor givi monokey koffers zo uit m'n hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Iemand een goed alternatief voor de myroute app? sinds je er (veel) voor moet betalen vind ik er niet meer mee te werken. de gratis kaart is niet echt nuttig zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Nero22 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:09:
Heeft een van jullie toevallig ervaringen met zowel de Street Triple als de MT-09? Ik ken het verhaal wel van de gasrespons en vering van de MT-09, maar het lijkt mij "engine wise" wel een leukere motor dan de Street Triple, die volgens mij iets minder koppel en oempf heeft?
praat ff met salatrel. ik heb de tracer 900 gereden, en de street triple RS heel even een blokje rond, ik heb liever het yamaha blok. Salatrel duidelijk het triumph blok, anders had ie die street triple niet gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Maegrim schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

da's voor givi monokey koffers zo uit m'n hoofd
Ah dat is dus het systeem, dacht dat dat stond voor 1 sleutel bij een hele set O-)

Dan ga ik even zoeken naar een leuk setje monokey zijkoffers die bij mijn VFR passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
monolock is de kleinere versie voor scooters, monokey is voor motoren. je kan inderdaad een setje sloten bestellen waardoor alles met 1 sleutel te openen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Secsytime schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Welke street triple bedoel je? De 675 is redelijk vergelijkbaar qua performance, beide rond de 110 pk, alleen heeft de MT 09 (iets) meer koppel. Het grote verschil zit hem vooral in de zithouding. Die is bij de MT 09 echt meer een supermoto en bij de street redelijk sportief. Verder heeft de street triple "R" geweldige remmen en volledig instelbare vering, wat niet voor iedereen uitmaakt, maar zelf vond ik dat wel prettig (weeg maar 60 kg).

Als je hem met de nieuwe 765 vergelijkt, dan heeft de street meer "oempf" (10 pk meer). Maar blijft lastig vergelijken, wel of geen SP, wel of geen S, R of RS. Denk dat de zithouding het grootste punt zal zijn.
Merci! Goed te weten.

Betreft dan de gewone versies van beiden (675 voor Triumph).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Reloader schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:24:
Iemand een goed alternatief voor de myroute app? sinds je er (veel) voor moet betalen vind ik er niet meer mee te werken. de gratis kaart is niet echt nuttig zeg maar.
Ik gebruik zelf een combinatie van Sygic met Tyre en ITN Converter om de routes weer om te zetten zodat ze gebruikt kunnen worden bij Sygic, werkt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Joopieboy schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Ik gebruik zelf een combinatie van Sygic met Tyre en ITN Converter om de routes weer om te zetten zodat ze gebruikt kunnen worden bij Sygic, werkt ideaal.
Tyre is ook niet meer wat t geweest is toch?

MRA was opzich fijn vanwege google maps integratie en direct te downloaden naar KML voor op mijn IGO based navi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Reloader schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Tyre is ook niet meer wat t geweest is toch?

MRA was opzich fijn vanwege google maps integratie en direct te downloaden naar KML voor op mijn IGO based navi :)
Tyre heeft nu een update gehad met kaarten van Here (afaik) en dat werkt weer prima, stuk sneller en vlotter te gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik gebruik Scenic. Zojuist ook ff eens stukje gereden, mijn vrouw wilde graag voor het echt warm zou worden.

Scenic routje gemaakt op mijn telefoon, geupload naar mijn account, gedownload met mijn account op de telefoon van mijn vrouw en voila, beide met exact dezelfde route :P Alle afslagen kloppen, weergave vind ik duidelijk. Is voor mij echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
lolgast schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:19:
Ik gebruik Scenic. Zojuist ook ff eens stukje gereden, mijn vrouw wilde graag voor het echt warm zou worden.

Scenic routje gemaakt op mijn telefoon, geupload naar mijn account, gedownload met mijn account op de telefoon van mijn vrouw en voila, beide met exact dezelfde route :P Alle afslagen kloppen, weergave vind ik duidelijk. Is voor mij echt ideaal
hendig! maar werkt niet op windows CE helaas :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Reloader Wat werkt er wel op Windows CE dan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit ook te kijken naar een nav systeem.
Eentje waar je leuke routes, gemakkelijk kan maken. En het liefst op de pc.
Anders ben ik bang dat ik na een tijdje minder ga rijden (wat eerst gebeurde)

Op deze site staan er wel leuke op, de goedkoopste is 400 euries...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Zo, oliekoeler van de Caponord is vervangen, hopelijk stopt hij nu met na elk ritje zijn territorium markeren, en blijft mijn rechterlaars weer schoon :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
lolgast schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:19:

Jammer genoeg is Scenic niet beschikbaar voor Android -O-

Uw dagelijkse motornieuws: de SWM Superdual X

Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/151924/0/0/20180716-T03B9330.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/151964/0/0/20180716-T03B9463.jpg

Iemand die ooit van dit motormerk gehoord heeft? :?
Blijkbaar een soort doorstart van Husqvarna (blokken).

[ Voor 24% gewijzigd door Panini op 05-08-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Panini ik moet niet tegelijk winkelen en proberen slim te zijn... :+

Vergeet deze post

[ Voor 77% gewijzigd door lolgast op 05-08-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:35:
@Panini Twee weken geleden (voor mijn gevoel, kan dus ook 2 maanden zijn :+) kwam @Vrijdag met deze http://www.motomappers.com/index.php

Zelfde logo als Scenic, zelfde layout als Scenic, zelfde ontwikkelaar als Scenic. Hell, ze noemen het zelfs Scenic in de tekst. Ik heb hem nog niet getest, maar ik gok dat het hetzelfde is. Met Android app :)
Bedankt voor de link, had em voorbij zien komen. Echter de Android versie bestaat nog niet: -O-
Is there an Android version?

I'm looking into possibilities for an Android version. If you want to stay informed, please sign-up to Moto Intel Report through the red box on the motomappers blog, or follow MotoMappers on your favorite social channel
edit: damn ninja edits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik had al ninja edits uitgevoerd inderdaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Panini schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er leuk uit, maar heeft niks onderscheidends? Waarom zou je hiervoor kiezen over de concurrentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

M'n motor (moet er eens een naam voor verzinnen) heeft geen sleutel meer maar een switch voor ontsteking, licht en een knop voor de elektrische starter. Vind dat zelf ook wel zo tof dus wil ik zo houden. Mag alleen wel wat leuker uitgevoerd worden.

Kwam deze set tegen:
Klik... Plaatje werkt niet :S

Backplate zwart maken en gaan. Zoiets moet toch gewoon met 12V werken als t normaal in een auto wordt gebruikt...

Wat ik wel nog zoek en niet helemaal uitkom. Er zitten geen knipperlichten op, die wil ik wel hebben. Kabelboom mist ook. Dus moet vanaf 0. Heb al een controlunit voor op t stuur gevonden die mij wel aanstaat, nu alleen nog de kabeling. Moet LED met relais worden. Kom er alleen niet echt aan uit met de tekeningen die ik op google vind. Die gaan eigenlijk allemaal uit van bestaande kabelboom. Tips?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RZor schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:29:
M'n motor (moet er eens een naam voor verzinnen) heeft geen sleutel meer maar een switch voor ontsteking, licht en een knop voor de elektrische starter. Vind dat zelf ook wel zo tof dus wil ik zo houden. Mag alleen wel wat leuker uitgevoerd worden.

Kwam deze set tegen:
Klik... Plaatje werkt niet :S

Backplate zwart maken en gaan. Zoiets moet toch gewoon met 12V werken als t normaal in een auto wordt gebruikt...

Wat ik wel nog zoek en niet helemaal uitkom. Er zitten geen knipperlichten op, die wil ik wel hebben. Kabelboom mist ook. Dus moet vanaf 0. Heb al een controlunit voor op t stuur gevonden die mij wel aanstaat, nu alleen nog de kabeling. Moet LED met relais worden. Kom er alleen niet echt aan uit met de tekeningen die ik op google vind. Die gaan eigenlijk allemaal uit van bestaande kabelboom. Tips?
Ja, prachtig een autostyle setje op je motor. Ik zeg: niet doen. Dat moet gewoon binnen no-time gaar zijn.
Dat kan je veel beter zelf maken met weather resistant schakelaars e.d.

Edit:
Voor op de motor, advies: Zoek spatwaterdichte schakelaars. Iets met een IP55 (stofbescherming, sproeidicht) of IP65 (stofvrij, sproeidicht) rating.
Je schakelaars gaan anders gewoon naar de filistijnen als er een keer een regenbui overheen gaat of wanneer je door stoffige gebieden rijdt.

B.v.:
https://www.conrad.nl/p/t...rendelend-1-stuks-1588054
Nog even zo'n race kapje erbij halen en dan heb je de eerste schakelaar gefixt, 2de zonder een kapje.

En zo'n ding b.v. als startknop: https://www.conrad.nl/p/t...schakelend-1-stuks-701258

Plaatje aluminium kost ook nuawelijks geld. Ff wat sproeilak d'r op en klaar ben je.

Oh, en nog twee LED's:
https://www.conrad.nl/p/c...roen-12-vdc-20-ma-1090200
en
https://www.conrad.nl/p/c...rood-12-vdc-20-ma-1090199

Edit2; en voor de info: Wikipedia: IP-code
Hoe IP ratings in elkaar zitten :)

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 05-08-2018 15:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Heeft iemand een uitleg/site/filmpje waar ze de fairings van een Ninja 650 2017/2018 verwijderen?

Het lukt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

McKaamos schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Ja, prachtig een autostyle setje op je motor. Ik zeg: niet doen. Dat moet gewoon binnen no-time gaar zijn.
Dat kan je veel beter zelf maken met weather resistant schakelaars e.d.

Edit:
Voor op de motor, advies: Zoek spatwaterdichte schakelaars. Iets met een IP55 (stofbescherming, sproeidicht) of IP65 (stofvrij, sproeidicht) rating.
Je schakelaars gaan anders gewoon naar de filistijnen als er een keer een regenbui overheen gaat of wanneer je door stoffige gebieden rijdt.

B.v.:
https://www.conrad.nl/p/t...rendelend-1-stuks-1588054
Nog even zo'n race kapje erbij halen en dan heb je de eerste schakelaar gefixt, 2de zonder een kapje.

En zo'n ding b.v. als startknop: https://www.conrad.nl/p/t...schakelend-1-stuks-701258

Plaatje aluminium kost ook nuawelijks geld. Ff wat sproeilak d'r op en klaar ben je.

Oh, en nog twee LED's:
https://www.conrad.nl/p/c...roen-12-vdc-20-ma-1090200
en
https://www.conrad.nl/p/c...rood-12-vdc-20-ma-1090199

Edit2; en voor de info: Wikipedia: IP-code
Hoe IP ratings in elkaar zitten :)
Point van dat waterdichte, het maken is geen probleem nee.
likewise schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:50:
Heeft iemand een uitleg/site/filmpje waar ze de fairings van een Ninja 650 2017/2018 verwijderen?

Het lukt me niet...

Hier iets aan?

[ Voor 9% gewijzigd door RZor op 05-08-2018 16:03 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
lolgast schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:06:
@Reloader Wat werkt er wel op Windows CE dan? :9
IGO Primo, kaarten van HERE Q1 2018, Motor-forum "schilletje" om de software en je hebt wat mij betreft t ideale navigatie systeem voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zit net op hun site te kijken, prijzen vallen mij best mee:
http://www.swm-motoren.nl/pages/adventure.php

Net geen 9000€.. wel slechts 1 cilinder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

darkkingll schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Een 600cc 1 cilinder is IMO leuker om mee te rijden dan een 2 cilinder (heb een xf650 gehad) en 169kg is aardig licht. In mijn ogen een best leuk ding.

Awesome

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Heb een beetje rond gekeken en met wat mensen gepraat, en denk dat dit hem gaat worden. Misschien wat andere opties maar ik ben verliefd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3O32cWV.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Uberdude schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:09:
Heb een beetje rond gekeken en met wat mensen gepraat, en denk dat dit hem gaat worden. Misschien wat andere opties maar ik ben verliefd
[afbeelding]
MT staat ook op mijn shortlist. Heel vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Uberdude schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:09:
[afbeelding]
Snap ik, een goeie keus.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Raym09 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Een 600cc 1 cilinder is IMO leuker om mee te rijden dan een 2 cilinder (heb een xf650 gehad) en 169kg is aardig licht. In mijn ogen een best leuk ding.
Superdual stond bij mij op de shortlist, maar niet zonder testrijden... En aangezien de lokale dealer er geen kon aanbieden (behalve een vaag verhaal dat ik een Limburger die er net een gekocht had z'n motor even mocht berijden) en ik van Suzuki zoveel mocht testen als ik wou, is het de Strom geworden...

Dus, good luck om een proefrit te bemachtigen... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die timmeren al een tijdje aan de weg hoor, staan denk ik ook al een jaar of 4 op de beurs. Dat 630 blok van husq was prima betrouwbaar. Op allroadmaniacs reden er 2 of 3 rond. Die waren volgens wel tevreden ook door de service van de dealer. Goedkopere fiets dan bv KTM maar heeft uiteraard ook wat minder vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
De Michelin Road 5's houden zich hier prima tot nu toe, ik kan aardig op het gas de bocht uit knallen. Nu nog wachten op regen om te kijken wat ze daarin doen, maar dat duurt nog wel even zo te zien :+

Het vervangen van de oliekoeler lijkt ook succesvol te zijn geweest, alles is nog mooi schoon en droog *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
darkkingll schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Dat valt reuze mee dan, maar ook niet zo gek als je een nieuwe fiets op de markt brengt.
Secsytime schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Ziet er leuk uit, maar heeft niks onderscheidends? Waarom zou je hiervoor kiezen over de concurrentie..
Ik moet zeggen dat de styling wel leuk is, maar veel extra's heeft het niet. Daarnaast moet je nog maar je vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid. Zou voor een offroad niet een dergelijke Italiaanse motor met een ééncilinder nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Goed bezig! @Chakotay Er waren nog geen MPR5 GT's toen ik voor een bandenwissel ging, dus rij nu nog op 4GT's. Is niet zo erg, want die houden het ook keurig lang uit. Voor ~17-19k km, achter nog iets langer..

Enige zwakke punt bij deze band, maar dat is volgens mij bij elke band wel is de druk er goed ophouden, zodra de druk wegzakt begint hij enorm hard te slijten.
Chakotay schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:11:
@_Apache_ 20k is best netjes. Hier zitten er MR5 Trails onder ipv de allroad-bandenmaat, ik ben benieuwd hoe lang ze het uit gaan houden. Mijn vorige setje waren Anakee IIIs, nu ik het even terugkijk blijken die het ook 20k volgehouden te hebben. Wel opvallend voor eigenlijk verder op was dan achter, ik ben andersom gewend.
Bij mijn FZS600 ging een voorband veel langer mee dan achter. (voor >30k, achter met moeite 20k). Nu met de FJR1300 is het andersom (voor 17-19k, achter 20-24k).
Wat vooral te maken heeft met het gewicht, en zwaartepunt. Dat is bij de FJR behoorlijk wat hoger, en ligt vooral veel meer naar voren.
Enige uitzondering was een vakantie trip (80k bagage en duo), en dan krijg je over de intercom te horen - van notabene sportmotoren - 'of het ook nog wat rustiger aan kan' :o _O-

[ Voor 75% gewijzigd door _Apache_ op 06-08-2018 09:20 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@_Apache_ 20k is best netjes. Hier zitten er MR5 Trails onder ipv de allroad-bandenmaat, ik ben benieuwd hoe lang ze het uit gaan houden. Mijn vorige setje waren Anakee IIIs, nu ik het even terugkijk blijken die het ook 20k volgehouden te hebben. Wel opvallend voor eigenlijk verder op was dan achter, ik ben andersom gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:05:

[...]

Ik moet zeggen dat de styling wel leuk is, maar veel extra's heeft het niet. Daarnaast moet je nog maar je vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid. Zou voor een offroad niet een dergelijke Italiaanse motor met een ééncilinder nemen.
Je moet het ook in zijn prijsklasse zien he. Ik heb voor mijn Strom 1000€ meer betaald dan de .be prijs en daar zit vermoedelijk een minder goede vering op, wel traction control (maar heb je dat nodig op een 650 twin?) en verder ook niemendal... (ok, een SH48 topkoffer heb ik er bij)

Ik ben vrijwel zeker dat als ik een proefrit leuk gevonden had, dat 't een Superdual geworden was voor mij. Maar de Strom is zeker leuk, dat lijdt geen twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Zonder kennis van zaken, deze ziet er toch op het oog best leuk uit. Lijkt me een prima stadsmotor:

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-magazine.nl/wp-content/uploads/2015/07/swm-moto-gran-milano-special-625x416.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Dryhte schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:12:
[...]

Je moet het ook in zijn prijsklasse zien he. Ik heb voor mijn Strom 1000€ meer betaald dan de .be prijs en daar zit vermoedelijk een minder goede vering op, wel traction control (maar heb je dat nodig op een 650 twin?) en verder ook niemendal... (ok, een SH48 topkoffer heb ik er bij)

Ik ben vrijwel zeker dat als ik een proefrit leuk gevonden had, dat 't een Superdual geworden was voor mij. Maar de Strom is zeker leuk, dat lijdt geen twijfel.
Zou toch wel voor een andere fiets gaan in die klasse, vooral als het eens offroad fiets is zou ik iets willen wat zichzelf al bewezen heeft + waar het dealernetwerk wat groter van is. :) Maar gelukkig denkt niet iedereen zo, want als we allemaal zo denken zou zo een motormerk nooit van de grond komen..

Neemt natuurlijk niet weg dat ik er best een keer op zou willen rijden. >:)
Vrijdag schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:27:
Zonder kennis van zaken, deze ziet er toch op het oog best leuk uit. Lijkt me een prima stadsmotor:

[afbeelding]
Leuke motor, alleen de kleurstelling -O-

[ Voor 16% gewijzigd door Panini op 06-08-2018 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:39:
[...]

Zou toch wel voor een andere fiets gaan in die klasse, vooral als het eens offroad fiets is zou ik iets willen wat zichzelf al bewezen heeft + waar het dealernetwerk wat groter van is. :) Maar gelukkig denkt niet iedereen zo, want als we allemaal zo denken zou zo een motormerk nooit van de grond komen..

Neemt natuurlijk niet weg dat ik er best een keer op zou willen rijden. >:)

[...]

Het punt is, dat de motor in kwestie zich wel degelijk bewezen heeft, want het ding verschilt amper van de Husky 610...

Dan heb ik het uiteraard niet over de nieuwe 440cc modelletjes want daar zit een Shineray motor in (uitgeboorde versie van de 400cc motor die Mash gebruikt als ik het goed heb)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Pwah, onder het mom van, het is niet zo heet en nog even wat meer rijtijd met de clipons op doen de cbr op eigen kracht naar Lelystad gereden. M'n rug zeg aan 't einde des dags :o

Het gebrek aan rafels over de rand van de achterband paste wel bij m'n gevoel dat het wel eens harder was gegaan. Al zat ik nu ook in de middenmoot ingedeeld (wat betekent dat je nog langzamere groepen achterop rijdt :F )

26ste laatste keer, linksom. Moet echt voor die tijd het hangen aan de knieholte eens goed gaan oefenen met de linkerhand van het handvat af.

fotografen ook de godganse tijd met de cam. naar beneden zien zitten :') ga thuis plaatjes kijken of zo

Zat dus wel sessies 1 en 2 met een heuze instragramster in de groep :+ https://www.instagram.com/miss_aussenhaus/
[...]

't Vergt inderdaad een bepaald soort geest die vraagt: "Heeft u hem ook in poepkleur?"

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik ga toch maar weer eens wat geld opzij leggen voor iets van een sportmotor voor erbij, na 25k km op een allroad ben ik het toch meer gaan missen dan verwacht. Zal waarschijnlijk eind volgend jaar worden, met een budget van zo'n €3000. Tijd zat om wat leuks uit te zoeken dus... @lolgast, wil jij tegen die tijd niet van je 749 af? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Mocht hij eind volgend jaar nog te koop staan, dan ga ik het wellicht overwegen :+ Maar ik wil eigenlijk volgend jaar zomer al wel wat anders hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Een Desmoquattro lijkt me erg interessant in ieder geval, al is €3000 misschien wat krap voor eentje die niet uit elkaar valt. Wat ben jij voor die van jou zo'n beetje kwijt voor onderhoud, @lolgast ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook gisteren op Lelystad gereden. Ging best lekker, op de bochten naar links na. Het tempo zat er meer in dan de vorige keer bij de groep waarbij ik nu zat.

Er zat wel 1 iemand in de groep waarbij het niet goed ging. Hij reed ook met straat spanning wat gewoon te hoog was voor zo'n warme dag en dat tempo. De eerste sessie kwam ie in het gras terecht na bijna een highsider gemaakt te hebben, maar hij wist nog wel terug op de baan te komen. Geen idee hoe ie dat voor elkaar gekregen heeft. Zag hem met iets van 50km/u flinke stofwolken maken, maar ietsjes verder op zat ie toch weer op de baan. De 3e sessie ging hij rechtdoor op een andere plek en sessie 4 heeft ie maar niet gereden. De laatste sessie ging er nog een SV van de baan af en die lag wel plat.

Trouwens de mooiste bandenslijtage ooit gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DSgxMETTfyn5SADjHzxXyZy7/full.jpg

Ben harder gedaan dan de vorige keer dat ik er was. De banden van de mensen die voor mij en achter mij reden zagen er heel anders uit. Blijkbaar toch precies de juiste spanning en de vering van de achterkant staat nu toch ook wel erg goed.

Ook maar even posen natuurlijk :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p9jDntIJ8f7x7KzGyhGffAN2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

steveman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:58:

't Vergt inderdaad een bepaald soort geest die vraagt: "Heeft u hem ook in poepkleur?"
Ik vind die kleur wel tof eigenlijk :P

Of ben ik nu een bange poepert? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:51:
Een Desmoquattro lijkt me erg interessant in ieder geval, al is €3000 misschien wat krap voor eentje die niet uit elkaar valt. Wat ben jij voor die van jou zo'n beetje kwijt voor onderhoud, @lolgast ?
Ik heb nog geen onderhoud gehad wat niet vergoed werd *O* Toen ik hem kocht heb ik nieuwe banden, een nieuwe kabelboom en distributieriem gekregen. Dat is nu 2 jaar geleden. Dus na dit seizoen moet er een nieuwe riem op, kleppen na laten kijken en de olie verversen. Grote beurt dus gewoon. Verwachtte kosten daarvoor zijn €600. En dat elke 2 jaar, want dat is de maximale leeftijd van de riem en bij de s-versie is vervangen duur. Dus het liefst ruil ik hem zo in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Vrijdag schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

[...]

Ach, je kan beter omarmen wat ons allen ongeveer dagelijks overkomt, toch? :+

Vind hem ook wel tof, lekker retro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Ik heb nog geen onderhoud gehad wat niet vergoed werd *O* Toen ik hem kocht heb ik nieuwe banden, een nieuwe kabelboom en distributieriem gekregen. Dat is nu 2 jaar geleden. Dus na dit seizoen moet er een nieuwe riem op, kleppen na laten kijken en de olie verversen. Grote beurt dus gewoon. Verwachtte kosten daarvoor zijn €600. En dat elke 2 jaar, want dat is de maximale leeftijd van de riem en bij de s-versie is vervangen duur. Dus het liefst ruil ik hem zo in :+
De S versie heeft toch zelfde blok als de normale 749?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://disportlocus.com/wp-content/uploads/2016/05/21824-Rev-It-Flatbush-Air-Vintage-Leather-Motorcycle-Jacket-Brown-1600-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/kmehg.nyejk/v/vspfiles/photos/MP754N-2.jpg?1530267226

Mooi bruine outfit erbij en je bent helemaal compleet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Dan kan ik net zo goed in zwembroek en badslippers gaan rijden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:51:
Hier ook gisteren op Lelystad gereden. Ging best lekker, op de bochten naar links na. Het tempo zat er meer in dan de vorige keer bij de groep waarbij ik nu zat.

Er zat wel 1 iemand in de groep waarbij het niet goed ging. Hij reed ook met straat spanning wat gewoon te hoog was voor zo'n warme dag en dat tempo. De eerste sessie kwam ie in het gras terecht na bijna een highsider gemaakt te hebben, maar hij wist nog wel terug op de baan te komen. Geen idee hoe ie dat voor elkaar gekregen heeft. Zag hem met iets van 50km/u flinke stofwolken maken, maar ietsjes verder op zat ie toch weer op de baan. De 3e sessie ging hij rechtdoor op een andere plek en sessie 4 heeft ie maar niet gereden. De laatste sessie ging er nog een SV van de baan af en die lag wel plat.

[afbeelding]

Ben harder gedaan dan de vorige keer dat ik er was. De banden van de mensen die voor mij en achter mij reden zagen er heel anders uit. Blijkbaar toch precies de juiste spanning en de vering van de achterkant staat nu toch ook wel erg goed.

Ook maar even posen natuurlijk :P

[afbeelding]
En de foto's aangeschaft zo te zien, terecht je staat er mooi op zo!

Jeetje, hoe anders zag mijn bandje eruit, precies de hagelslag van de rand gereden van de vorige keer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cT1ZpCr.png

Zie ook de "schaduw" na het profiel. Was de vorige keer niet zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lmb1Iuo.png

Zou ook zomaar kunnen komen omdat ik het gas wel eens dicht moest gooien onder hellingshoek ivm voorgangers.

Trouwens, iemand die in de eerste sessie al in het gras terechtkomt gewoon verder laten rijden in die groep :X In de laatste sessie ging er bij een ander groepje voor ons nog de volgrijder het gras in _O-

Alhier te zien: YouTube: MCT PVI Lelystad 2018 0805 173108 021 sessie 4

Ik heb alleen weer bagger:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jz0scZH.png

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 06-08-2018 16:11 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Nero22 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Nu op de short list:
* Street Triple
* MT-09
* Monster 1100 EVO

Afgelopen zaterdag op de mt09 proef gereden, niets mis met het gasresponse :) (wel met de TC en quickshifter waar ik aan moet wennen)
Inruilwaarde viel ietswat tegen, waar ik dus nog over in onderhandeling moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Dan kan ik net zo goed in zwembroek en badslippers gaan rijden :+
Kan toch prima? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Sniffels schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Afgelopen zaterdag op de mt09 proef gereden, niets mis met het gasresponse :) (wel met de TC en quickshifter waar ik aan moet wennen)
Inruilwaarde viel ietswat tegen, waar ik dus nog over in onderhandeling moet..
Wat rijd je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jamaar ik heb geen Roof Boxer en ook geen mannentasje :P

...en die wil ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
Jamaar ik heb geen Roof Boxer en ook geen mannentasje :P
Kan zo geregeld worden natuurlijk. Die neppe meuk wordt zowat overal aangeboden. Kijk maar op Facebook Marktplaats.

Zorgen we ervoor dat je helemaal 'stylish' op de MP3 kan zitten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Panini op 06-08-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
MT-07 2015, dus richting upgrade naar 09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

En de foto's aangeschaft zo te zien, terecht je staat er mooi op zo!
Toch maar even gekocht inderdaad. Zitten wel een paar mooie bij. Helaas ook een hoop die totaal niet boeiend zijn. Vooral in de bochten naar links ga ik minder hard dus 4 foto's van dezelfde bocht waarbij ik niet plat ga boeien niet echt.
Jeetje, hoe anders zag mijn bandje eruit, precies de hagelslag van de rand gereden van de vorige keer

[afbeelding]

Zie ook de "schaduw" na het profiel.
Die van jou zit er nog een stuk netter uit dan van andere mensen in mijn groep. Het verschil was bij sommige echt extreem te noemen. Wel vreemd aangezien ik het treintje met hun mee ging.
Trouwens, iemand die in de eerste sessie al in het gras terechtkomt gewoon verder laten rijden in die groep :X
Opzich was hij wel snel genoeg, maar zijn banden gingen alle kanten op door de hitte. De organisatie zegt dat iedereen met straatspanning zou moeten rijden, maar dat is in de snellere groepen een heel slecht plan. Van mijn groepje was hij ook de enige die met straatspanning ging rijden. De voorrijder reed zelf ook niet met straatspanning dus dat advies is ook wel krom. Aan de andere kant natuurlijk wel vreemd dat deze persoon niet in een groepje langzamer ging rijden als je er de eerste sessie al af gaat.
In de laatste sessie ging er bij een ander groepje voor ons nog de volgrijder het gras in _O-
Bij ons was het die SV die er af ging. Die had aardig wat schade en er zat nog bloed op de motor ook. Hij zat alleen ook wel erg rechtop op zijn fiets. Mensen bij willen houden die er naast gaan hangen en dan rechtop blijven zitten is vragen om problemen. Volgens mij heeft ie een lowsider gemaakt.

Als volgrijder er af gaan is ook wel wat :P Gelukkig niet de voorrijder want dan was het helemaal feest geweest voor de mensen er achter die zijn lijn hadden gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Kan zo geregeld worden natuurlijk. Die neppe meuk wordt zowat overal aangeboden. Kijk maar op Facebook Marktplaats.

Zorgen we ervoor dat je helemaal 'stylish' op de MP3 kan zitten :+
Bedankt voor de suggestie ;) . Maar ik hou het bij mijn Hawk en ATGATT :P
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:14:
Gelukkig niet de voorrijder want dan was het helemaal feest geweest voor de mensen er achter die zijn lijn hadden gereden.
Zou je daar toch met z'n allen in het gras staan, denkend van "echt WTF" _O-

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 06-08-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

Opzich was hij wel snel genoeg, maar zijn banden gingen alle kanten op door de hitte. De organisatie zegt dat iedereen met straatspanning zou moeten rijden, maar dat is in de snellere groepen een heel slecht plan. Van mijn groepje was hij ook de enige die met straatspanning ging rijden. De voorrijder reed zelf ook niet met straatspanning dus dat advies is ook wel krom. Aan de andere kant natuurlijk wel vreemd dat deze persoon niet in een groepje langzamer ging rijden als je er de eerste sessie al af gaat.

[...]

Bij ons was het die SV die er af ging. Die had aardig wat schade en er zat nog bloed op de motor ook. Hij zat alleen ook wel erg rechtop op zijn fiets. Mensen bij willen houden die er naast gaan hangen en dan rechtop blijven zitten is vragen om problemen. Volgens mij heeft ie een lowsider gemaakt.

Als volgrijder er af gaan is ook wel wat :P Gelukkig niet de voorrijder want dan was het helemaal feest geweest voor de mensen er achter die zijn lijn hadden gereden.
Wat een stom advies trouwens. Hopelijk heeft iemand wel even een opmerking gemaakt richting de organisatie dat dit absoluut niet verstandig was?

Zou wel een mooi gezicht zijn als in 1 keer het hele treintje het gas in en uit tuft :+. Maar zou wel heel apart zijn als de voorrijder de fout in gaat. Normaal rijden die met 2 vingers in de neus het tempo van de groepen en zie je ze nog even naar achter kijken in de bochten.

Is het trouwens zo dat je in Lelystad altijd een voorrijder hebt en geen vrij rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:51:

[afbeelding]
Is dit het circuit equivalent van de modder op je butsplaat showen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Verlicht mij: butsplaat?

Google geeft geen antwoord erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

23-8 kennismakingsdag bij Motorsportlifestyle op Assen... Dat lijkt mij wel wat.
Hele dag rondhangen, 3 sessies van 20 minuten.
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Carterbescherming gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
steveman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:28:
23-8 kennismakingsdag bij Motorsportlifestyle op Assen... Dat lijkt mij wel wat.
Hele dag rondhangen, 3 sessies van 20 minuten.
3 sessies is wel weinig hoor -O-
Carterbescherming gok ik.
Aha :)

[ Voor 14% gewijzigd door Panini op 06-08-2018 16:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Skid Plate onder 't carter bij een All-Road/Enduro.... :9

Wat betreft dat er af gaan van een voorrijder: Ik heb 't op "Zolder" met de auto wel een keer meegemaakt dat de voorrijder er vóór me van af ging nadat ik 'm m'n auto een aantal keer in de buitenbocht(en) er langs had gezet....

Toen mocht ik de rest van die ronde voorrijder zijn en daarna niet meer rijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Onrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
wimmel_1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Wat betreft dat er af gaan van een voorrijder: Ik heb 't op "Zolder" met de auto wel een keer meegemaakt dat de voorrijder er vóór me van af ging nadat ik 'm m'n auto een aantal keer in de buitenbocht(en) er langs had gezet....

Toen mocht ik de rest van die ronde voorrijder zijn en daarna niet meer rijden :'(
Zonde, maar ik snap het wel. Lekker erachter blijven hangen en wat gas geven. Soms wordt er dan nog wel een tandje bij geschakeld, mits de voorrijder dat kan dan.

Wat hier zo te zien niet het geval was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Zou je daar toch met z'n allen in het gras staan, denkend van "echt WTF" _O-
Staan zou leuk zijn. Helaas komt het maar zelden voor dat de fiets rechtop blijft als er iemand af gaat. Het is nogal hobbelig buiten de baan en er liggen ook greppels. Dit nog los van het feit dat veel mensen zichzelf onderuit remmen. Het is leuke baan om te rijden, maar als je het asfalt verlaat heb je meestal een flink probleem. Is ook wel waarom er voorrijders zijn. Pak de verkeerde lijn en je ligt er naast. De snelheid ligt hoog genoeg om er naast te liggen als je een foutje maakt. De motor rechtop zetten en remmen is geen ruimte voor.
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Wat een stom advies trouwens. Hopelijk heeft iemand wel even een opmerking gemaakt richting de organisatie dat dit absoluut niet verstandig was?
Is ook stom advies inderdaad. Op een koude dag zou het nog wel kunnen, maar nu was het al heet genoeg dat straatspanning te hoog was, ook voor een groep lager. Zou het 35 graden zijn geweest zou mijn 2.3/2.3 ook te hoog zijn geweest en had ik naar 2.1/2.1 of lager gemoeten. Dit advies hebben ze al jaren, terwijl iedereen die er eerder is geweest allemaal met lagere spanning rijden. Ook de voorrijders hebben de spanning lager staan.
Is het trouwens zo dat je in Lelystad altijd een voorrijder hebt en geen vrij rijden?
Klopt. Het is geen vrij rijden circuit. Is ook iets dat de politie van wie het circuit is niet wil hebben. Heb eerder met een andere organisatie gereden waarbij het harder ging en er ook vaker mensen ten val kwamen. Die organisatie mag er nu ook niet meer komen. Het is ook meer een leer dag dan een ga zo hard mogelijk dag vanuit de organisatie.
HTT-Thalan schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Als jij dat wil :P

Ging mij meer om hoe enorm netjes de band gesleten was tegenover andere banden. Heb nog foto's van de eerste keer toen ik daar was zonder de vering goed in te stellen en de bandenspanning goed te hebben. Die band zag er totaal anders uit met flink meer slijtage terwijl de snelheid lager lag. Heb mijn band nog nooit zo netjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:44:
[...]
Is ook stom advies inderdaad. Op een koude dag zou het nog wel kunnen, maar nu was het al heet genoeg dat straatspanning te hoog was, ook voor een groep lager. Zou het 35 graden zijn geweest zou mijn 2.3/2.3 ook te hoog zijn geweest en had ik naar 2.1/2.1 of lager gemoeten. Dit advies hebben ze al jaren, terwijl iedereen die er eerder is geweest allemaal met lagere spanning rijden. Ook de voorrijders hebben de spanning lager staan.
Benieuwd wat ervoor zorgt dat ze het advies niet even aanpassen bij dit soort dagen: pure laksheid of gebrek aan kennis
Klopt. Het is geen vrij rijden circuit. Is ook iets dat de politie van wie het circuit is niet wil hebben. Heb eerder met een andere organisatie gereden waarbij het harder ging en er ook vaker mensen ten val kwamen. Die organisatie mag er nu ook niet meer komen. Het is ook meer een leer dag dan een ga zo hard mogelijk dag vanuit de organisatie.
Net ook even een Youtube filmpje gekeken van het circuit, en dan snap ik het wel. Aardig krappe baan met weinig ruimte voor correctie. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Vind die jas stiekem dus wel cool :o, net als die kleuren van de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:50:
[...]

Benieuwd wat ervoor zorgt dat ze het advies niet even aanpassen bij dit soort dagen: pure laksheid of gebrek aan kennis
Geen idee waarom ze het zo doen. Misschien ook wel weer vanuit de politie dat het een training is en geen race.
Net ook even een Youtube filmpje gekeken van het circuit, en dan snap ik het wel. Aardig krappe baan met weinig ruimte voor correctie. -O-
Het is een leuke baan, maar lijkt meer op straat dan op een circuit. Uitloop is er vrijwel nergens. Omdat er wat meer asfalt ligt dan waar je rijd zijn er nog een paar plekken waar je rechtdoor kan, maar de meeste bochten hebben geen uitloop. Zelf een keer gehad dat mijn lijn fout was in een lange bocht. Toen ik achter er kwam schrok ik om te zien dat ik de bocht zoals ik reed niet ging halen. Gelukkig zo verstandig geweest om door te kijken en platter te gaan, anders had ik er toen ook naast gelegen. Dit is ook wel waarom er voorrijders zijn en het een krap treintje is. Pak je de verkeerde lijn lig je er heel snel plat naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Panini Het is waarschijnlijk ook één van de redenen dat de zowel KMAR als ook de Politie tegenwoordig beide vaak op 't militaire (KMAR) circuit in Oirschot te vinden zijn.

Betreffende circuit kun je vinden op bijv. Google Maps door te zoeken op Lansard Eindhoven (ligt op de militaire basis Oirschot tégen de MX en Kart-baan van Eindhoven aan). Spul is tegenwoordig niet meer ge-blurred, geloof ik.

Linkje wil dus niet werken... :o

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 06-08-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Rubman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Vind die jas stiekem dus wel cool :o, net als die kleuren van de motor
Laten we maar zeggen dat over smaak niet valt te twisten. ;)
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Geen idee waarom ze het zo doen. Misschien ook wel weer vanuit de politie dat het een training is en geen race.

[...]

Het is een leuke baan, maar lijkt meer op straat dan op een circuit. Uitloop is er vrijwel nergens. Omdat er wat meer asfalt ligt dan waar je rijd zijn er nog een paar plekken waar je rechtdoor kan, maar de meeste bochten hebben geen uitloop. Zelf een keer gehad dat mijn lijn fout was in een lange bocht. Toen ik achter er kwam schrok ik om te zien dat ik de bocht zoals ik reed niet ging halen. Gelukkig zo verstandig geweest om door te kijken en platter te gaan, anders had ik er toen ook naast gelegen. Dit is ook wel waarom er voorrijders zijn en het een krap treintje is. Pak je de verkeerde lijn lig je er heel snel plat naast.
Goede reactie, veel mensen prakken de motor dan denk ik. :X Tijd voor een grote mensen circuit dus.

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een circuitweekend in het buitenland hier? Wil wel eens 3-4 dagen gaan knallen in Spanje o.i.d., maar lees weinig ervaringen met verschillende organisatie. Misschien @Tylen ?

Of mensen die daar wel interesse in hebben en een keer een GoT Motorcircuit trip willen doen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:00:
[...]
Tijd voor een grote mensen circuit dus.
Daar zal ik toch heen moeten binnen enige tijd. Lelystad zou eigenlijk vorig jaar gesloten moeten zijn ivm het vliegveld. Alleen dit jaar zijn ze dus nog wel open. Voor volgend jaar weet niemand het nog. Het hangt helemaal af van hoeveel tijd de bezwaren nog in gaan nemen en wat de minister er van gaat maken. Mogelijk is dit het laatste jaar, of het is volgend jaar einde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

De S versie heeft toch zelfde blok als de normale 749?
Ja volgens mij hetzelfde blok inderdaad, maar om een of andere reden is er iets wat het duurder maakt dan de normale. Qua vast onderhoud zitten de S en R modellen gelijk met de kosten, de normale is goedkoper minder duur.
Grootste verschillen zitten hem volgens mij in (behalve de iets andere compressie van het blok) in de aangepaste vering en verstelbare footpegs.

Maar ik heb echt geen idee. Was ook niet specifiek opzoek naar de S. Kwam deze nou eenmaal als eerste tegen.

Edit: Er is wel iets met een andere nokkenas trouwens volgens mij. Dat is ook meteen een dingetje bij de S :|

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 06-08-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Daar zal ik toch heen moeten binnen enige tijd. Lelystad zou eigenlijk vorig jaar gesloten moeten zijn ivm het vliegveld. Alleen dit jaar zijn ze dus nog wel open. Voor volgend jaar weet niemand het nog. Het hangt helemaal af van hoeveel tijd de bezwaren nog in gaan nemen en wat de minister er van gaat maken. Mogelijk is dit het laatste jaar, of het is volgend jaar einde verhaal.
Denk dat je er ook veel meer lol aan gaat beleven met de RC8 ;). Als je wilt kan je eventueel ook een keer meerijden. Ik heb een aanhanger staan voor 2 motoren.
wimmel_1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:57:
@Panini Het is waarschijnlijk ook één van de redenen dat de zowel KMAR als ook de Politie tegenwoordig beide vaak op 't militaire (KMAR) circuit in Oirschot te vinden zijn.

Betreffende circuit kun je vinden op bijv. Google Maps door te zoeken op Lansard Eindhoven (ligt op de militaire basis tégen de MX en Cart-baan aan). Spul is tegenwoordig niet meer ge-blurred, geloof ik.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ghJWRK/voorbeeld.jpg

Dit stuk boven Landsardseweg dan denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Panini Yups, precies dát stukje :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-08-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:11:
[...]

Denk dat je er ook veel meer lol aan gaat beleven met de RC8 ;). Als je wilt kan je eventueel ook een keer meerijden. Ik heb een aanhanger staan voor 2 motoren.
Dat zal zeker zo zijn. Moet inderdaad die kant wel een keer op gaan. Een aanhanger heb ik dus niet en met de motor er heen schiet gewoon niet op. De andere vraag is of ik wel met deze fiets flink hard zou moeten gaan. Moet tegen die tijd eens zien wat ik ga doen en hoe. In ieder geval bedankt voor het aanbod :)
Pagina: 1 ... 38 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.