Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:00:
[...]

Laten we maar zeggen dat over smaak niet valt te twisten. ;)

[...]

Goede reactie, veel mensen prakken de motor dan denk ik. :X Tijd voor een grote mensen circuit dus.

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een circuitweekend in het buitenland hier? Wil wel eens 3-4 dagen gaan knallen in Spanje o.i.d., maar lees weinig ervaringen met verschillende organisatie. Misschien @Tylen ?

Of mensen die daar wel interesse in hebben en een keer een GoT Motorcircuit trip willen doen? 8)
Jazeker. Ben met racecracks op Alcarras geweest en met duitse organistaie op Misano en heb er nog wel een paar gedaan. Dat is echt gaaf om te doen en vind het persoonlijker leuker dan in nl. Ook omdat je 3 dagen met nederlanders optrekt en dus weer veel nieuwe vrienden maakt. @xos heeft er ook ervaring mee.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Sniffels schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

MT-07 2015, dus richting upgrade naar 09
Wat geeft een dealer daarvoor terug? Is dat veel minder dan marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Ik ga morgen kijken naar een ZZR250 met wat lichte mankementjes, maar wel rijdend en verzekerd.

Tips voor dit model of Kawa's in het algemeen? Ik weet al dat het ding werk aan de klepstoter(s) heeft, mocht dat schelen, maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ardj schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

Ik heb mijn cb500X nieuw gekocht voor 5000 en met 31kkm verkocht voor 3000 aan een dealer. Hij staat daar nu te koop voor 4000.

Was optisch niet in schitterende staat en remmen/kettingset waren aan vervanging toe.

@glydoscoop Gaan met die banaan!

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 06-08-2018 20:13 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Vandaag geslaagd voor de AVB !
Nu lekker de weg op en knallen voor die AVD
Theorie is al binnen

..
Nu opzoek naar een leuke jas met een oranje tintje !

[ Voor 23% gewijzigd door glydoscoop op 06-08-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Tylen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:18:
[...]

Jazeker. Ben met racecracks op Alcarras geweest en met duitse organistaie op Misano en heb er nog wel een paar gedaan. Dat is echt gaaf om te doen en vind het persoonlijker leuker dan in nl. Ook omdat je 3 dagen met nederlanders optrekt en dus weer veel nieuwe vrienden maakt. @xos heeft er ook ervaring mee.
Hoorde dus ook van vrienden precies het zelfde verhaal, dus ik ben er wel erg nieuwsgierig naar geworden. En daarnaast nog goedkoper ook soms + vaak meer garantie op goed weer natuurlijk. Weet je toevallig nog hoe die Duitse organisatie heet?

Wel eens bij Focused events geboekt toevallig? Bieden 4 dagen Portimao aan voor 675 euro op 1 november, inclusief vervoer voor de motor vanaf Antwerpen. Dat is echt een schijntje vind ik :D En die baan schijnt echt geweldig te zijn.

Hoor echter wel wat wisselende verhalen over de organisatie
PilatuS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:18:
[...]

Dat zal zeker zo zijn. Moet inderdaad die kant wel een keer op gaan. Een aanhanger heb ik dus niet en met de motor er heen schiet gewoon niet op. De andere vraag is of ik wel met deze fiets flink hard zou moeten gaan. Moet tegen die tijd eens zien wat ik ga doen en hoe. In ieder geval bedankt voor het aanbod :)
Volgens mij hebben we dit gesprek al eens eerder gehad. Je vreest voor de eventuele kostenpost als je deze neer zou leggen, was dat het?

Aanbod staat altijd, dus mocht je het een keer willen proberen laat het dan maar weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:55:
[...]
Volgens mij hebben we dit gesprek al eens eerder gehad. Je vreest voor de eventuele kostenpost als je deze neer zou leggen, was dat het?
Klopt inderdaad. Het nogal een mooie en nette fiets die vol zit met aftermarket spul. Koop dan liever iets simpels met goede vering waarbij neer leggen niet zo erg zou zijn.
Aanbod staat altijd, dus mocht je het een keer willen proberen laat het dan maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

glydoscoop schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:58:
Vandaag geslaagd voor de AVB !
Nu lekker de weg op en knallen voor die AVD
Theorie is al binnen

..
Nu opzoek naar een leuke jas met een oranje tintje !
https://www.motorkledingcenter.nl/held-antaris.html zoiets?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou zeker voor een kleurtje gaan. Heb er nu echt spijt van dat ik alles zwart heb, behalve mijn motor. Het is gewoon veel te warm om stil te staan voor een verkeerslichtje. En om nou overal door rood te rijden is ook weer zo wat...

Maar...wat is het toch fijn dat wanner je 140 rijdt en je met je rechter hand beweegt, dat je dan nog een flinks stuk acceleratie over hebt. Dat heeft mijn auto absoluut niet. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sypie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:27:
Heb er nu echt spijt van dat ik alles zwart heb, behalve mijn motor. Het is gewoon veel te warm om stil te staan voor een verkeerslichtje.
Dat is het in volledig wit helaas ook :P Kleur zal vast wel wat verschil maken, maar boven de 25 graden wordt het bij stoplichten altijd heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

juist en daaroim indien mogelijk door donker oranje, maar goed ik mag dat want heb ik een rode motor :+

oh wel ff spiegelen uiteraard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
De uitzending van Comedy Central Roasts (motorclubs) op dit moment op TV is ook weer erg stigmatiserend te noemen 8)7 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 06-08-2018 22:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die witte C3 Pro scheelt wel qua warmte t.o.v. de zwarte HJC die ik heb, in alle opzichten een veel betere helm trouwens, pasvorm is moet zich alleen nog wat zetten naar m'n hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wit scheelt iets maar met dit soort dagen ga je alsnog kapot ...

Over trailer gesproken. We zijn aan het plannen voor een motorvakantie volgend jaar in het Zwarte Woud, en nu zijn we met zijn 3en de vierkante banden en de altijd ellendige en pijnlijke terugrit wel erg zat. Nu dus ook aan het kijken om met een trailer te gaan.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Voor degene die wel een rondjes rijden op Lelystad. Weet jullie toevallig ook de plek waar het AVB afgenomen word daar? :9 of rijden jullie niet meer op het vliegveld waar de politie eerst zat?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Na wat vocht af te hebben gestaan dat niet via de porien wilde vertrekken loop ik terug naar m'n striple... En toen dacht ik, hey, sinds wanneer heeft het carter een andere tint dan de rest van het blok...

:F

Morgenochtend maar weer naar Blom...

Heb het idee dat er ten minste nog 1 bout niet op het juiste moment is gezet. Aan de andere kant van het blok zag ik ook nog wat nattigheid.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qBo4EGV.png

Meh.

Shiny though!

Gezien een R-model geen belly pan in de weg heeft zitten:
De inbusbout bedekt door de koppelingskabel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iNdlX6z.png
timmie271 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:56:
Voor degene die wel een rondjes rijden op Lelystad. Weet jullie toevallig ook de plek waar het AVB afgenomen word daar? :9 of rijden jullie niet meer op het vliegveld waar de politie eerst zat?
Ik weet niet anders dan dat de politie er ook nog steeds traint. De politiesegway staat er nog, bijvoorbeeld. En zo'n kogelwerend vest dat er altijd hangt was er ook nog.

Of er ook rijexamens worden gedaan weet ik eigenlijk niet... Zou wel relaxed zijn, maar ook wat overdreven wellicht.

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 06-08-2018 23:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:08:

Ik weet niet anders dan dat de politie er ook nog steeds traint. De politiesegway staat er nog, bijvoorbeeld. En zo'n kogelwerend vest dat er altijd hangt was er ook nog.
Er stonden zelfs nog 3 auto's om de PIT mee te oefenen waar wij met motor aan het wachten waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Dryhte schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb mijn cb500X nieuw gekocht voor 5000 en met 31kkm verkocht voor 3000 aan een dealer. Hij staat daar nu te koop voor 4000.

Was optisch niet in schitterende staat en remmen/kettingset waren aan vervanging toe.

@glydoscoop Gaan met die banaan!
Hmm, al hebben ze 'm optisch en technisch weer helemaal klaargemaakt, dan is 1000 euro verschil met nieuw eigenlijk amper de moeite.. Geloof dat ik zelf l dan 1000 extra zou uitgeven voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
timmie271 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:56:
Ik heb AVB gedaan in Lelystad. Dat was bij het RDW testcentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

:9~ :9~ :9~

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ari Gold schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:22:
[...]

Ik heb AVB gedaan in Lelystad. Dat was bij het RDW testcentrum.
Maar naar mijn weten zit dat ook bij het vliegveld :9

En de politie zou als het goed is verhuizen daarvandaan ivm de vergroting van Lelystad Airport..
steveman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:08:

Of er ook rijexamens worden gedaan weet ik eigenlijk niet... Zou wel relaxed zijn, maar ook wat overdreven wellicht.
Er word alleen nog AVB afgenomen. Voor AVD is Lelystad te veilig en makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Hoorde dus ook van vrienden precies het zelfde verhaal, dus ik ben er wel erg nieuwsgierig naar geworden. En daarnaast nog goedkoper ook soms + vaak meer garantie op goed weer natuurlijk. Weet je toevallig nog hoe die Duitse organisatie heet?

Wel eens bij Focused events geboekt toevallig? Bieden 4 dagen Portimao aan voor 675 euro op 1 november, inclusief vervoer voor de motor vanaf Antwerpen. Dat is echt een schijntje vind ik :D En die baan schijnt echt geweldig te zijn.

Hoor echter wel wat wisselende verhalen over de organisatie
Je rijdt vaker op het circuit, ook races toevallig?

FE hoor ik eigenlijk alleen slechte verhalen over mbt het vervoer. Motoren komen nogal eens met beschadigingen van het krat af. Als je wilt kan ik wel even navraag doen bij een vriend die ieder voorjaar met ze meegaat.

Als je in het buitenland wilt rijden zijn er ook nog mogelijkheden op iets kortere afstand. Dijon prenois is bv een hele gave baan en prima te reizen in 1 dag met aanhanger. Eybis biedt 3 dagen aan begin september. Ga zelfs over een paar weken met ze naar Magny cours.

Er zijn talloze aanbieders, eybis, racecracks, bike-promotion, bikersdays zijn een aantal bekende.

Verder, vergis je niet in de kosten, die zijn zeker hoger p/d dan in Nederland. Daarnaast is het ook in Spanje niet altijd goed weer. November is bijvoorbeeld een van de natste maanden in Portimao.

Maar meerdaags evenementen in het buitenland zijn zeker leuk om te doen. Rij dit jaar 20 dagen in het buitenland en hoop dat aantal volgend jaar minimaal te evenaren :).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Zo, m'n theorie is ook binnen *O*. Nu maar wachten tot 17 oktober, dan kan ik eindelijk afrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Gefeliciteerd @L0we !

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Erg dik ! Thx

Heb de fout gemaakt om blauwe met gele helm te kopen , darbij zwarte alpine star schoenen mar oranje en geel .
Maar mijn broek is van dainese beetje zon supermotot met scheen en knie pads extra zegmaar , die is zwart met fles oranje dus vandaar nu de match

Anders had ik de Rev It Flare gekocht ( zon dikke jas! :$ ) daarbij kan ik dan weer geen broek vinden

Edit : deze broek heb ik nu int fel oranje
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/26/14/04/261404da32324aa6599c8728c290614a.jpg

Ik ben zelf wel beetje van de crosser look zegmaar , al dat zwart en wit staat mij niet zo aan . Zou het liefste gewoon tussenweg vinden, beetje zoals het pak van Max verstappen dat zou perfect zijn hahah

[ Voor 23% gewijzigd door glydoscoop op 07-08-2018 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Zeker vet!
Waar ik alleen niet zo goed tegen kan, waarom dat idiote gedrag in een stad... rij normaal en ga anders naar een verlaten plek.

Hier gisteren in t dorp, werd ingehaald via de linkerkant van een rotonde, hij reed veel te hard in een woonwijk met veel spelende kinderen.
Zou zo iemand het liefste van z’n motor aftikken. Waarom moet je zo’n hufter zijn?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@glydoscoop heb je met dit weer niet liever een wat dunnere jas? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:33:
@glydoscoop heb je met dit weer niet liever een wat dunnere jas? :+
Ja ik rij nog met de jas van de rijschool , maar stond gister een dikke 15 minuten voor de algera brug te wachten . Toen was ik er wel helemaal klaar mee

Edit :
Anders moet ik donderdag avond gewoon even langs die outlet in breda ofzo

[ Voor 11% gewijzigd door glydoscoop op 07-08-2018 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 14:43
Net op weg naar het werk ff lekker afgekoeld met de doorwaaikleding. :9
Vanmiddag nog een keer flink warm voor het koeler gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik ben wel een beetje klaar met mijn leren pak wat dat betreft. Afgelopen weekend en het weekend daarvoor motor gereden, maar tegen de tijd dat ik mijn jas dichtrits ben ik mezelf al aan het afvragen waar ik in hemelsnaam mee bezig ben met deze hitte. Je krijgt geen stuiver voor een pak via MP dus ik rij hem maar een eind op, maar volgende keer ga ik toch nog eens goed kijken naar een andere stof. Ik rij alleen als de zon een gat in de grond schijnt dus iets verkoelender kan opzich geen kwaad.

Zal wel zo'n gevalletje 'wijsheid komt met de jaren' zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
timmie271 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:54:
[...]

Maar naar mijn weten zit dat ook bij het vliegveld :9

En de politie zou als het goed is verhuizen daarvandaan ivm de vergroting van Lelystad Airport..

[...]

Er word alleen nog AVB afgenomen. Voor AVD is Lelystad te veilig en makkelijk :+
Klopt, die zit ernaast. Ik weet alleen niks over het politie gedeelte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
lolgast schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:38:
Ik ben wel een beetje klaar met mijn leren pak wat dat betreft. Afgelopen weekend en het weekend daarvoor motor gereden, maar tegen de tijd dat ik mijn jas dichtrits ben ik mezelf al aan het afvragen waar ik in hemelsnaam mee bezig ben met deze hitte. Je krijgt geen stuiver voor een pak via MP dus ik rij hem maar een eind op, maar volgende keer ga ik toch nog eens goed kijken naar een andere stof. Ik rij alleen als de zon een gat in de grond schijnt dus iets verkoelender kan opzich geen kwaad.

Koop voor de warme dagen er een doorwaai jasje bij en evt een John doe jeans (ivm 100% kevlar gevoerd)

Hoeveel dagen zijn het echt te heet en dit jaar ja natuurlijk wel extreem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wd200 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Koop voor de warme dagen er een doorwaai jasje bij en evt een John doe jeans (ivm 100% kevlar gevoerd)

Jeans op een supersport vind ik toch niet heel lekker zitten, het kruipt erg omhoog bij de enkels door de zithouding. Én leder rijdt toch het fijnste qua schuiven over het zadel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ardj schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

kreeg er 5000 voor, marktplaats denk zo'n 6000a6250-ish. dealer moet natuurlijk ook winst maken, maar percentueel gezien is het best een smak. (racing-blue mt07 met hoop opties incl akra uitlaat om het even te verduidelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
wimmel_1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:55:
De uitzending van Comedy Central Roasts (motorclubs) op dit moment op TV is ook weer erg stigmatiserend te noemen 8)7 8)
Moeite waard om terug te kijken?
Ik vond die met die politieke kindjes wel grappig. En van de andere kant ook wel triest om te zien hoe ver die randstad balletjes zo ver van de normale wereld kunnen staan. :+ Dat worden gewoon onze toekomstige leiders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
xos schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:56:
[...]

Je rijdt vaker op het circuit, ook races toevallig?

FE hoor ik eigenlijk alleen slechte verhalen over mbt het vervoer. Motoren komen nogal eens met beschadigingen van het krat af. Als je wilt kan ik wel even navraag doen bij een vriend die ieder voorjaar met ze meegaat.

Als je in het buitenland wilt rijden zijn er ook nog mogelijkheden op iets kortere afstand. Dijon prenois is bv een hele gave baan en prima te reizen in 1 dag met aanhanger. Eybis biedt 3 dagen aan begin september. Ga zelfs over een paar weken met ze naar Magny cours.

Er zijn talloze aanbieders, eybis, racecracks, bike-promotion, bikersdays zijn een aantal bekende.

Verder, vergis je niet in de kosten, die zijn zeker hoger p/d dan in Nederland. Daarnaast is het ook in Spanje niet altijd goed weer. November is bijvoorbeeld een van de natste maanden in Portimao.

Maar meerdaags evenementen in het buitenland zijn zeker leuk om te doen. Rij dit jaar 20 dagen in het buitenland en hoop dat aantal volgend jaar minimaal te evenaren :).
Races niet, maar wel normale circuit dagen. In de toekomst zou ik het wel eens willen doen, als ik wat meer budget heb ervoor.

Gelukkig heb ik niet zo een dure circuit motor; een krasje op de kap zou mij vrij weinig uit maken. Wat voor beschadigingen hoorde je dan over? Als je het zou willen navragen zou ik dat erg waarderen. :)

Heb ook naar Magny Cours gekeken, die baan lijkt me ook erg mooi. Dijon-prenois lijkt mij dan weer minder en van een heel ander kaliber dan een baan als Portimao. Daarnaast leek het mij vooral fijn om eens een keer niet lang met een aanhanger rond te hoeven rijden. Motor naar Antwerpen rijden en op de vrachtwagen zetten klinkt echt ideaal in mijn oren. Een Nederlandse/Belgische aanbieder is dan wel fijn voor verre reizen.

Eybis en bike-promotion kende ik nog niet. Daar ga ik ook eens rond kijken.

Klopt inderdaad dat in Portugal het in November niet volledig droog is. Maar met 22 droge dagen gemiddeld vind ik het toch wel de moeite waard om eventueel de gok te nemen. In september + oktober komt ook nog Circuit Almeria eraan, die zou eventueel ook nog kunnen i.v.m het weer :)

De kosten vallen mij dan erg mee juist. Voor 4 dagen 675 euro inclusief vervoer, hotel met ontbijt en een pitbox. Dan kom je op 168.75 per dag. Vliegticket retour is 70 euro (Faro), huurauto is 7 euro per dag. Daarnaast een extra setje banden mee denk ik, maar dat gebruik je ook in NL.

Alle andere kosten zal je in Nederland ook maken (eten, benzine). En daarnaast slaap je ook nog eens in een hotel in plaats van een pitbox of tentje op het paddock. Als ik dan zie dat een circuitdag op Assen 219 euro kost, wat het verschil op ong 200 euro brengt die 4 dagen, dan kom ik eigenlijk toch wel beter of quitte uit. Zelfs met het ticket + huurauto erbij. Of zie ik iets totaal over het hoofd?

20 dagen, dat heb je goed voor elkaar :*). Lijkt me een mooi streven. Ben al blij als ik er 4-5 in een jaar zou doen, en dat haal ik vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:38:

Ik heb hetzelfde. Heb een volledig zwart leren combi. Heb op vorige week zondag na al weken niet gereden. Toch die zondag avond is geprobeerd, maar het was niet te doen. Bij het aantrekken zweet je je al kapot. Elk stoplicht is een hel :'( Je bent meer bezig met verkoeling zoeken dan met lekker rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RZor schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:22:
[...]

Zeker vet!
Waar ik alleen niet zo goed tegen kan, waarom dat idiote gedrag in een stad... rij normaal en ga anders naar een verlaten plek.

Hier gisteren in t dorp, werd ingehaald via de linkerkant van een rotonde, hij reed veel te hard in een woonwijk met veel spelende kinderen.
Zou zo iemand het liefste van z’n motor aftikken. Waarom moet je zo’n hufter zijn?
Ja dat was inderdaad ronduit lomp te noemen, m'n goedkeuring en speeksel ging slechts uit naar het voertuig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18-09 14:16
wd200 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Sinds midden juli hier niet meer beneden de 30 geweest hier, dus ja veel te warm dit jaar. Bij mij maakt de combinatie zwart leer mat-zwarte motor èn een zwarte helm het niet comfortabeler met dit weer. :/

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou gisterochtend 9u stond ik op het gemeentehuis. 9.10 weer onderweg met m'n nieuwe rijbewijs 8) en ik heb ook gelijk m'n trekkerrijbewijs gekregen, top! Nu hoor ik er eindelijk bij ;)

Moet wel nog ff doorsparen voor m'n fiets. Gisteren goed gesprek met Smurfin gehad (we reden op de A28 en er kwamen constant trailers met supersports voorbij, wij kwijlend in het koekblik :9~ ). Die is flink aan het sparen, wil eerst kleding en dergelijke halen zodat ze achterop kan, bij wat rijscholen informeren of de motoren laag genoeg zijn, en dan ergens in April/Mei 3-4 dagen in de week gaan lessen zodat ze in Juni d'r rijbewijs kan halen en we in de zomer samen kunnen rijden. O+

Moet ze wel rekening gaan houden met de wachttijden voor examens, maargoed. Het is awesome dat ze het iig aan het plannen is! :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
Welke motorhoes hebben jullie? Mijn motorhoes is door-en-door versleten, 2,5jaar oud maar rode stoffen binnenvoering is losgelaten en overal draadjes op de motor achtergelaten. Door storm/wind wat gaten erin etc etc.
Oftewel ik moet een nieuwe. Alleen zie ik zo enorm veel verschillende dat ik niet weet welke ik moet hebben.

Ik zoek een motorhoes voor buiten, voor een Suzuki GSX650F.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Veel plezier met je nieuwe roze pasje @SmurfLink!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@TerrorSource ik heb nu een half jaar een motorhoes van Verheul. Kostte wel zo'n € 100, maar stevig, zwaar materiaal en blijft tot nu toe mooi. Moet 'm wel af en toe schoonmaken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
TheBrut3 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:17:
[...]

Moeite waard om terug te kijken?
Ik vond die met die politieke kindjes wel grappig. En van de andere kant ook wel triest om te zien hoe ver die randstad balletjes zo ver van de normale wereld kunnen staan. :+ Dat worden gewoon onze toekomstige leiders :'(
Was wel vermakelijk om te zien hoe een afscheiding van No-Surrender zich toch van een goede kant wilde laten zien.... Maar qua weggedrag er dan toch een potje op TV van kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Panini schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:32:
[...]
Races niet, maar wel normale circuit dagen. In de toekomst zou ik het wel eens willen doen, als ik wat meer budget heb ervoor.

Gelukkig heb ik niet zo een dure circuit motor; een krasje op de kap zou mij vrij weinig uit maken. Wat voor beschadigingen hoorde je dan over? Als je het zou willen navragen zou ik dat erg waarderen. :)

Heb ook naar Magny Cours gekeken, die baan lijkt me ook erg mooi. Dijon-prenois lijkt mij dan weer minder en van een heel ander kaliber dan een baan als Portimao. Daarnaast leek het mij vooral fijn om eens een keer niet lang met een aanhanger rond te hoeven rijden. Motor naar Antwerpen rijden en op de vrachtwagen zetten klinkt echt ideaal in mijn oren. Een Nederlandse/Belgische aanbieder is dan wel fijn voor verre reizen.

Eybis en bike-promotion kende ik nog niet. Daar ga ik ook eens rond kijken.

Klopt inderdaad dat in Portugal het in November niet volledig droog is. Maar met 22 droge dagen gemiddeld vind ik het toch wel de moeite waard om eventueel de gok te nemen. In september + oktober komt ook nog Circuit Almeria eraan, die zou eventueel ook nog kunnen i.v.m het weer :)

De kosten vallen mij dan erg mee juist. Voor 4 dagen 675 euro inclusief vervoer, hotel met ontbijt en een pitbox. Dan kom je op 168.75 per dag. Vliegticket retour is 70 euro (Faro), huurauto is 7 euro per dag. Daarnaast een extra setje banden mee denk ik, maar dat gebruik je ook in NL.

Alle andere kosten zal je in Nederland ook maken (eten, benzine). En daarnaast slaap je ook nog eens in een hotel in plaats van een pitbox of tentje op het paddock. Als ik dan zie dat een circuitdag op Assen 219 euro kost, wat het verschil op ong 200 euro brengt die 4 dagen, dan kom ik eigenlijk toch wel beter of quitte uit. Zelfs met het ticket + huurauto erbij. Of zie ik iets totaal over het hoofd?

20 dagen, dat heb je goed voor elkaar :*). Lijkt me een mooi streven. Ben al blij als ik er 4-5 in een jaar zou doen, en dat haal ik vaak ook niet.
Zal even navragen wat de ervaring zijn met FE.

Dijon is echt wel gaaf, de layout op het plaatje en veel filmpjes op Youtube doen geen recht aan het circuit. Paar foto's die ik een paar weken geleden heb gemaakt tijdens een verkenninsrondje (helaas met een oude telefoon dus de kwaliteit is ruk). Ieder stukje van het circuit heeft wel wat bijzonders. Het doet mij meer denken aan een Engels circuit waar het BSB op rijdt dan op een circuit waar de rest van Europa op rijdt.

https://ibb.co/fjpwve
https://ibb.co/kLNS1K
https://ibb.co/hrk88z
https://ibb.co/cgQx1K

Portimao staat voor voorjaar 2019 op de planning, dus kan geen vergelijking maken. Brno moet ook volgend jaar gaan gebeuren, iedereen die daar is geweest is ook positief.

De kosten die je voorrekend zijn imho erg positief, het is mij iig nooit gelukt voor dat geld. In de praktijk vlieg ik meestal voor ~100 euro naar Barcelona en autohuur kost ongeveer 100 euro voor 5 dagen. Bij die 70 euro om te vliegen en 7 p/d autohuur komen waarschijnlijk verborgen toeslagen. Komt ook nog eens bij dat je 2 dagen aan het reizen bent en de motor moet wegbrengen en ophalen naar de transport locatie. Kortom je bent al snel 3 a 4 dagen aan "overhead" bezig voor een paar dagen rijden.

Portugal is best langgestrekt, Portimao ligt in een uithoek en het algemene weer in Portugal is niet echt een goede maatstaf. Aldus deze website: https://www.holiday-weather.com/portimao/averages/november/ regent op meer dan de helft van de dagen in november.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
Nou uiteindelijk toch niet voor de ZXR400 gegaan maar een super mooie CB500S opgepikt gisteren voor €1000! (Foto's volgen als ie een mooie poetsbeurt heeft gehad).

Net 20dkm gelopen en loopt als een zonnetje! Ga denk ik wel opzoek naar een nieuw (iets hoger) zadel en ik wil iets meer kracht op mijn achterrem hebben, vond het nu wel wat zompig aanvoelen. Iemand tips waar ik dit zou kunnen vinden? Verder wil ik de motor eigenlijk zo origineel mogelijk houden voor de retro factor.

Meteen vanuit Valkenburg 140km noordwaarts terug gereden en beviel prima. Temperatuur viel alles mee zolang je maar <120kmh reed (Misschien toch maar eens opzoek naar een textiel/doorwaai idee) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Mauritio schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:50:
Nou uiteindelijk toch niet voor de ZXR400 gegaan maar een super mooie CB500S opgepikt gisteren voor €1000! (Foto's volgen als ie een mooie poetsbeurt heeft gehad).

Net 20dkm gelopen en loopt als een zonnetje! Ga denk ik wel opzoek naar een nieuw (iets hoger) zadel en ik wil iets meer kracht op mijn achterrem hebben, vond het nu wel wat zompig aanvoelen. Iemand tips waar ik dit zou kunnen vinden? Verder wil ik de motor eigenlijk zo origineel mogelijk houden voor de retro factor.

Meteen vanuit Valkenburg 140km noordwaarts terug gereden en beviel prima. Temperatuur viel alles mee zolang je maar <120kmh reed (Misschien toch maar eens opzoek naar een textiel/doorwaai idee) :+.
Gefeliciteerd met je eerste motor! CB's staan bekend als betrouwbaar en prima om je rijvaardigheden verder uit te bouwen. Gaat er in ieder geval niet met je vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
CodeCaster schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:36:
@TerrorSource ik heb nu een half jaar een motorhoes van Verheul. Kostte wel zo'n € 100, maar stevig, zwaar materiaal en blijft tot nu toe mooi. Moet 'm wel af en toe schoonmaken.
Heb je deze?
2. Normaal met scherm, Verheul motorhoes
https://www.tenkateshop.c...ng-en-vervoer/motorhoezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb een Yamaha FZ1. Zie de maattabel of je een hoes voor jouw model kunt vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 07-08-2018 11:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TerrorSource schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:31:
Welke motorhoes hebben jullie? Mijn motorhoes is door-en-door versleten, 2,5jaar oud maar rode stoffen binnenvoering is losgelaten en overal draadjes op de motor achtergelaten. Door storm/wind wat gaten erin etc etc.
Oftewel ik moet een nieuwe. Alleen zie ik zo enorm veel verschillende dat ik niet weet welke ik moet hebben.

Ik zoek een motorhoes voor buiten, voor een Suzuki GSX650F.
Mocht het kwartje nog niet gevallen zijn :+ : Verheul maakt goede hoezen! Erg tevreden mee, nu ongeveer 3 jaar in gebruik en op een beetje verkleuring na, als nieuw.

Het slotje wat je bij TenKate erbij kan kopen vind ik dan weer matig. Die zou ik lekker overslaan: door scherpe randjes eraan kan je m niet aan je hoes laten zitten (dus weer extra gedoe) en zo'n dun kabeltje knip je toch met iedere schaar door. Voor die 10 euro oid een beetje zonde. Beter is bij bijv Action zo'n spiraalslotje te halen voor bagage oid. Zit in kunststof gegoten dus kan je er wel omheen laten zitten. Zal niet sterker zijn, maar wel veel goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
noes schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Mocht het kwartje nog niet gevallen zijn :+ : Verheul maakt goede hoezen! Erg tevreden mee, nu ongeveer 3 jaar in gebruik en op een beetje verkleuring na, als nieuw.

Het slotje wat je bij TenKate erbij kan kopen vind ik dan weer matig. Die zou ik lekker overslaan: door scherpe randjes eraan kan je m niet aan je hoes laten zitten (dus weer extra gedoe) en zo'n dun kabeltje knip je toch met iedere schaar door. Voor die 10 euro oid een beetje zonde. Beter is bij bijv Action zo'n spiraalslotje te halen voor bagage oid. Zit in kunststof gegoten dus kan je er wel omheen laten zitten. Zal niet sterker zijn, maar wel veel goedkoper ;)
Dat merk ik ja :)
Mijn model motor staat er niet tussen maar denk dat een "1. Normaal, Verheul motorhoes" als beste zal passen als ik kijk naar vergelijkbare modellen.

Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
xos schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:40:
[...]

Zal even navragen wat de ervaring zijn met FE.

Dijon is echt wel gaaf, de layout op het plaatje en veel filmpjes op Youtube doen geen recht aan het circuit. Paar foto's die ik een paar weken geleden heb gemaakt tijdens een verkenninsrondje (helaas met een oude telefoon dus de kwaliteit is ruk). Ieder stukje van het circuit heeft wel wat bijzonders. Het doet mij meer denken aan een Engels circuit waar het BSB op rijdt dan op een circuit waar de rest van Europa op rijdt.

https://ibb.co/fjpwve
https://ibb.co/kLNS1K
https://ibb.co/hrk88z
https://ibb.co/cgQx1K

Portimao staat voor voorjaar 2019 op de planning, dus kan geen vergelijking maken. Brno moet ook volgend jaar gaan gebeuren, iedereen die daar is geweest is ook positief.

De kosten die je voorrekend zijn imho erg positief, het is mij iig nooit gelukt voor dat geld. In de praktijk vlieg ik meestal voor ~100 euro naar Barcelona en autohuur kost ongeveer 100 euro voor 5 dagen. Bij die 70 euro om te vliegen en 7 p/d autohuur komen waarschijnlijk verborgen toeslagen. Komt ook nog eens bij dat je 2 dagen aan het reizen bent en de motor moet wegbrengen en ophalen naar de transport locatie. Kortom je bent al snel 3 a 4 dagen aan "overhead" bezig voor een paar dagen rijden.

Portugal is best langgestrekt, Portimao ligt in een uithoek en het algemene weer in Portugal is niet echt een goede maatstaf. Aldus deze website: https://www.holiday-weather.com/portimao/averages/november/ regent op meer dan de helft van de dagen in november.
_/-\o_

Op de foto's ziet het er echt leuker uit dan de filmpjes + plattegrond die ik zag. Zal het circuit in ieder geval niet afschrijven. Die verkanting + hoogteverschillen op sommige stukken. :D

Brno lijkt me ook erg mooi! Voor nu heb ik Portimao bovenaan staan. En daarna misschien Mugello of Jerez de 2 jaar daarna. Met welke aanbieder wil je naar Portimao? Heb net even snel naar Eybis gekeken, en die bieden toch ook wel een aantal mooie dingen aan voor een redelijke prijs.

Qua tickets en autohuur heb ik het zojuist opgezocht, dus als ik, theoretisch, nu alles wil boeken zou ik direct op die kosten uit komen :). Vliegen en autohuur zou ik via Ryanair doen dan, wat ik trouwens al 3 jaar achter elkaar doe voor korte tripjes, dus ik kan met volle zekerheid zeggen dat er geen verborgen kosten bij komen. Je vliegt met enkel handbagage, maar dat is prima. Alle motorspullen zitten in de vrachtwagen.

De auto huren is dan zonder afkoop van het eigen risico; doe ik namelijk nooit. Wil je dat wel dan komt er zo een 5-6 euro per dag bij.

De overhead van het wegbrengen en vliegen had ik nog niet direct aan gedacht eigenlijk. Zou me denk ik maximaal een volle, extra, vakantiedag kosten denk ik om de motor weg te brengen en op te halen in België. Is dus ook wel te overzien denk ik, en met wat geluk zijn die tijden in de avond/weekend. Met wat gunstige vliegtijden hopelijk op 2-3 dagen overhead aan vakantiedagen.

Het weer zou nog wel eens roet in het eten kunnen gooien dus -O- . Had dus ook specifiek op de, historische, regendagen voor Portimao in november gezocht en kwam tussen de 7-10 dagen uit:

https://www.waar-en-wanne...rtugal/portimao/november/
https://www.weersvoorspel...al/portimao/klimaat/15956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:02:
[...]

Jeans op een supersport vind ik toch niet heel lekker zitten, het kruipt erg omhoog bij de enkels door de zithouding. Én leder rijdt toch het fijnste qua schuiven over het zadel.
Een doorwaaibroek is in dat geval wel een goede trade off. Ben best tevreden met mijn Revit Airwave 1 :) Beste is er onder een thermobroek (zomer) onder te dragen. Die moet ik nog aanschaffen trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Een doorwaaibroek is in dat geval wel een goede trade off. Ben best tevreden met mijn Revit Airwave 1 :) Beste is er onder een thermobroek (zomer) onder te dragen. Die moet ik nog aanschaffen trouwens.
Tja, dat kan. Ik vind leder prima te doen, als je maar blijft rijden. Scheelt iets dat ik een jasje hebt van geperforeerd leder heb. Maar.. ook een S1000RR die graag al zn hitte tegen de bestuurder aan dumpt, zelfs het frame wordt heet. Misschien dat daarom leder broek ook zo goed werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@noes Altijd lekker hé, zo'n SS of afgeleide daarvan welke 't frame ook als koellichaam / oppervlak gebruikt :+ Yamaha doet dat met z'n DeltaBox frames ook héél erg goed... Vooral fijn als je ergens bij een rood verkeerslicht moet wachten en de ventilatoren er ook nog eens alles aan gaan doen om hete lucht naar achteren te blazen waarbij die warme/hete lucht via de kuipdelen lekker op je borst gedirigeerd wordt.

Op een SS zul je 't niet snel koud krijgen in de zomer, nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:34:
@noes Altijd lekker hé, zo'n SS of afgeleide daarvan welke 't frame ook als koellichaam / oppervlak gebruikt :+ Yamaha doet dat met z'n DeltaBox frames ook héél erg goed... Vooral fijn als je ergens bij een rood verkeerslicht moet wachten en de ventilatoren er ook nog eens alles aan gaan doen om hete lucht naar achteren te blazen waarbij die warme/hete lucht via de kuipdelen lekker op je borst gedirigeerd wordt.

Op een SS zul je 't niet snel koud krijgen in de zomer, nee :P
Zeker niet! Tanken (in de schaduw!) is daarom ook zo lekker in de zomer, je voelt de tank en frame koelen aan de benzine :+
Gelukkig slaat de fan van de S1000RR pas bij vrij hoge temperaturen aan en doet dit dus nooit bij een stoplicht (tenzij ik erg lang moet wachten, maar dan gaat de motor meestal wel uit, zoals bij brug of spoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik wil zoo graag mijn motorrijbewijs. Maar twijfel of ik dit NU moet doen of nog even moet doorsparen.
Kan nu namelijk wel mijn rijbewijs halen,motorpak, helm etc etc. Maar dan blijft er vrij weinig geld over voor een motor. Wat zou betekenen dat ik wel mijn papiertje heb maar sowieso nog een jaar moet wachten om een motor te kunnen kopen.
Wat zouden jullie doen??

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Korkss schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:50:
Ik wil zoo graag mijn motorrijbewijs. Maar twijfel of ik dit NU moet doen of nog even moet doorsparen.
Kan nu namelijk wel mijn rijbewijs halen,motorpak, helm etc etc. Maar dan blijft er vrij weinig geld over voor een motor. Wat zou betekenen dat ik wel mijn papiertje heb maar sowieso nog een jaar moet wachten om een motor te kunnen kopen.
Wat zouden jullie doen??
Het lijkt mij best frustrerend om een rijbewijs te hebben en daarna niet te rijden. Bovendien lijkt het me ook een goed idee om na het halen van het examen meteen te gaan rijden. Dan leer je toch makkelijker rijden dan dat je na een jaar pas weer gaat rijden.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wat zouden jullie doen??
Leg eens uit wat jij denkt aan "voordeel" te halen uit 't "ALLES volgend jaar pas doen"? Is de totale investering dan geringer óf ben je bang dat dat stempeltje op je pasje zal vervagen als je er geen direct gebruik van gaat maken middels een eigen motorfiets? 8)

Je kunt tussentijds ook gewoon een keer een motorfiets huren én daarmee dus meteen uitvinden welk type motorfiets voor jou het meest geschikt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

Met de heren boven: gewoon beginnen.

Motor kopen is voor meerdere mensen altijd een financiele drempel, maar dan heb je in ieder geval al je papiertje. Wie weet of je financiele prioriteiten daardoor gaan veranderen

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
En je kunt altijd nog voor een paarhonderd euro een opknap-hok van marktplaats halen om wat rondjes op te rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald in 2016 en pas dit jaar een motor gekocht. Dit was vervelend, want ik wilde natuurlijk rijden, maar had de financiele middelen er niet voor om er 1 te halen en ik had de ruimte niet. Ik zou gewoon je rijbewijs halen gaan halen, dan komt de motor vanzelf. De zoektoch naar de juiste motor voor jou gaat ook tijd kosten, dus ik zou gewoon zo snel mogelijk beginnen. Dit jaar slagen en nog veel kunnen rijden gaat toch niet gebeuren.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat zouden jullie doen??
Sowieso heb je je pasje op z'n vroegst pas tegen de winter als je nu start. Dus je hebt nog even om bij te sparen ondertussen.

En mocht t toch sneller gaan (spoedopleiding oid), dan kan je altijd even een motor huren en op die manier te weten komen wat je een fijn motortype vind.

En je kan natuurlijk ook gewoon een supergoedkope motor nemen. Een vroege 90's model heb je al gauw voor n paar honder euro en dan kan je wel rijden en ondertussen lekker sparen voor iets wat je leuker vindt.
En mocht je je motor laten kletteren, wat natuurlijk iets sneller gebeurt als je nog onervaren bent, heb je niet je mooie dure droomfiets laten vallen maar een waardeloos kreng.

Edit: en om even in te haken op hier boven.
Ik had mn rijbewijs pas vlak voor de winter (afgelopen jaar) met hooguit nog 1 of 2 weekenden dat t potentieel goed genoeg weer zou zijn om te rijden.
Pas aanvragen kostte al n week en t weekend er na was t aan t plenzen. Dus ik ben pas dit jaar gaan rijden.
Had tijdens rijles al wel een goeie deal te pakken op n motor, dus die heeft driekwart jaar geschorst in n schuur gestaan. Had net zo goed pas begin dit jaar iets kunnen kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 07-08-2018 13:01 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wat zouden jullie doen??
Gewoon nu beginnen. Je rijdt dan met hitte, regen, kou, blaadjes op de weg, in het licht en in het donker. Zo kan je in voorjaar 2019 meteen door :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Zit mij te bedenken dat elke motorrijder, zeker hier, zal zeggen dat je zo snel mogelijk moet beginnen. It's why we ride :+

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
McKaamos schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

En je kan natuurlijk ook gewoon een supergoedkope motor nemen. Een vroege 90's model heb je al gauw voor n paar honder euro en dan kan je wel rijden en ondertussen lekker sparen voor iets wat je leuker vindt.
En mocht je je motor laten kletteren, wat natuurlijk iets sneller gebeurt als je nog onervaren bent, heb je niet je mooie dure droomfiets laten vallen maar een waardeloos kreng.
Daar zit ik nu ook aan te denken. Ik heb nu een XJ 600 Diversion op het oog, lijkt me wel een prima fiets om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:11
Ik had vanmorgen mijn motor afgedropt voor onderhoud en zou een leen fiets mee krijgen. Helaas had die wat problemen, lekke voorvork keerringen, en wouden ze hem niet mee geven. Gelukkig werkt een vriendin van me ook bij dezelfde dealer, dus zij bood aan om haar motor mee te nemen.

Vandaag dus W/W met een Yamaha Fazer. Leuke motor, al zit ik niet echt lekker met mijn benen tegen de tank. En geen DB killer dus een hoop herrie :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 12:24
L0we schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Daar zit ik nu ook aan te denken. Ik heb nu een XJ 600 Diversion op het oog, lijkt me wel een prima fiets om mee te beginnen.
Hier niet lang geleden ook mijn A rijbewijs gehaald en kan zaterdag de XJ 600 Diversion laten overschrijven op mijn naam. Eerst eens wat km maken en dan zien we wel weer.

Nog even een andere vraag: ik heb de mogelijkheid om Givi Monokey koffers erbij te kopen alleen de beugel zit er niet bij. Op internet ben ik aan het zoeken maar ik kom eigelijk alleen topkoffer houder tegen. Het liefst zou ik of twee koffers aan de zijkanten plaatsen of als ik minder bagage heb 1 van de twee op top gebruiken. Het lijkt alsof daar vroeger het Givi Wingrack voor gebruikt werd. Weet iemand of dit een universeel system is of moet je specifiek voor bepaald model kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Wat zouden jullie doen??
Er zijn hier meerdere mensen in het topic die gewoon het hele jaar door rijden. Met enige aanpassingen aan je kleding (en eventueel handvatverwarming op de motor) is dat geen enkel probleem. Je banden (vermits geen plastic crapzooi) hebben nog een goede 80/90% grip op nat asfalt, je zorgt dat je bitumen en metaal vermijd (als het even kan, in ieder geval wanneer je niet rechtuit rijd) en een pinlock in je helm zorgt voor een niet-beslaand vizier.

Voordelen: Er is zo mogelijk nog meer file in de winter, je hebt meer zicht met kale bomen/struiken en je hebt niet de hitteproblemen van de zomer (plakkend asfalt, gekookte organen en je knieen geblakerd tegen het blok) en het uitzicht kan ook in de winter echt schítterend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat zouden jullie doen??
NU!

@HTT-Thalan heeft gelijk, in de winter kan je ook heerlijk rijden (een extra trui aan doen helpt wel). En de prijzen voor motoren zijn ook iets lager, dus kan je wellicht in de winter al je slag slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

NU!

@HTT-Thalan heeft gelijk, in de winter kan je ook heerlijk rijden (een extra trui aan doen helpt wel). En de prijzen voor motoren zijn ook iets lager, dus kan je wellicht in de winter al je slag slaan.
Dát ook inderdaad, er is langzaam weer meer te koop. Ik ga vanavond naar een opknappertje kijken voor een schijtbedrag, met 200 euro aan onderdelen en wat 'elbow grease' heb ik straks een goedkope kilometervreter erbij. Zodra de Dacia binnen is einde van de week heb ik ook eindelijk een manier om mijn motoren te vervoeren op een aanhanger, dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Ik wil zoo graag mijn motorrijbewijs.
Wat zouden jullie doen??
Halen dan :+
Je kan nu wel zeggen dat je nu geen geld hebt voor alles, maar wie zegt dat het volgend jaar wel zo is? Misschien heb je straks een tegenvaller of koop je wat duurs omdat je even niet dacht aan het motorrijbewijs en de motor. Je kan het rijbewijs maar hebben en de stimulans om dan daadwerkelijk voor de motor te sparen wordt ook groter.

Verder kan je altijd een motor van een € of 500-1000 kopen en het eerste jaar/jaren rijden. Als je dan eens schuift of je laat hem vallen, dan doet het geen pijn (financieel dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@lolgast Een perforator om een doorwaaipak van je leren pak te maken? :X

@SmurfLink Laat Smurfin een maandje eerder beginnen in maart, dan hou je rekening met wachttijd tussen AVB en AVD.

@Mauritio Je kunt de remleiding vervangen voor een stalen variant, die zetten minder uit en zorgen voor meer remdruk. Remvloeistof zou ik zeker snel vervangen, je weet nooit hoe oud het is.

@Korkss Zelf ben ik in augustus 2016 begonnen met lessen en had ik mijn rijbewijs in december 2016. In april 2017 mijn Transalp gekocht van de belastingteruggave, kwam financieel perfect uit. Hopelijk kun je het ook zo regelen. Helm en kleding had ik al langer.

[ Voor 5% gewijzigd door Grubeater op 07-08-2018 14:08 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

De leukste zijspan ooit oOo _O- *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ql1z5fy9iPqchw8m4zAKvT8c/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

Daar kun je wel lekker mee filteren :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Dát ook inderdaad, er is langzaam weer meer te koop. Ik ga vanavond naar een opknappertje kijken voor een schijtbedrag, met 200 euro aan onderdelen en wat 'elbow grease' heb ik straks een goedkope kilometervreter erbij. Zodra de Dacia binnen is einde van de week heb ik ook eindelijk een manier om mijn motoren te vervoeren op een aanhanger, dat scheelt.
Hmmm.... Ik ben bang dat je dat "kilometervretertje" met een investering van maar €200,- aan een ZZR250 met klepstoter issues op je buik kunt gaan schrijven maar ik hoop écht voor je dat je er een leuke fiets aan gaat hebben voor een paar rondjes rond de kerk tegen amper wat (méér)kosten... (y) (y)

Zijn overigens érg leuke fietsjes waarbij je praktisch vól gas kunt rijden en je jezelf een slag in de rondte schakelt om er snelheid in te krijgen én te houden..... Invordering grens van je rijbewijs bereiken lukt je niet op de wegen waar 't leuk sturen is met zo'n ding :P

@Verwijderd Onderstaande video is ook wel grappig. Vooral 't stukje met die SnowMobile :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:13:
Hmmm.... Ik ben bang dat je dat "kilometervretertje" met een investering van maar €200,- aan een ZZR250 met klepstoter issues op je buik kunt gaan schrijven maar ik hoop écht voor je dat je er een leuke fiets aan gaat hebben voor een paar rondjes rond de kerk tegen amper wat (méér)kosten... (y) (y)
Na de thuisrit gaat de kop er gewoon af en breng ik alle punten in orde. Alles wat niet strikt noodzakelijk is om er veilig mee te rijden laat ik lekker zo. Mocht de schade te ernstig klinken bij de proefrit laat ik hem lekker staan. Scheelt dat het geen 'main' vervoer is dus als het werk een paar weken in beslag neemt, so be it.

Ik zat er toch al op de wachten een keer werk aan een blok te doen, de mijne moet volgend jaar ook, kan ik gelijk een beetje ervaring opdoen en komen die momentsleutels ook eens van pas.
Zijn overigens érg leuke fietsjes waarbij je praktisch vól gas kunt rijden en je jezelf een slag in de rondte schakelt om er snelheid in te krijgen én te houden..... Invordering grens van je rijbewijs bereiken lukt je niet op de wegen waar 't leuk sturen is met zo'n ding :P
Het gewicht vond ik toch nog wel hoog voor een klein motortje: 160/170kg nat volgens enkele bronnen. Met 34pk vind ik dat behoorlijk, maar dat is inderdaad de bedoeling: lekker de hooligan uithangen zonder mijn RBW op het spel te zetten. De Alp, ondanks meningen in dit topic tot het tegendeel, is toch behoorlijk vlot en op 60/80 wegen rij ik dus gewoon heel beheerst en rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wat zouden jullie doen??
Lekker in het najaar gaan lessen en je kunt nu alvast je theorie doen, certificaat is jaar geldig, en daarna AVB en AVD lessen volgen.

Binnenkort gaat alle kleding ook weer in de uitverkoop en kun je goedkoop kleding en een helm aanschaffen. Nog twee voordelen, je hoeft minder lang te wachten op examens in het najaar, en aan het eind van het seizoen kun je ook goedkoper een gebruikte motor kopen!

Ik had twee jaar geleden dezelfde keuze en ben toen blij dat ik direct begonnen ben, ik heb toen begin december m'n A gehaald en nog een hoop kunnen rijden voor het echt winter werd…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:35
Gewoon lekker lessen en een brik kopen.

Mag ik je wel een tip geven: koop geen levensgevaarlijk brik zoals mijn eerste motor.

Ik had een VFR gekocht met achterbanden van 30 jaar oud, ik vroeg me de eerst 2 dagen af waarom hij toch elke keer zo uitstapte als je de door een flauwe bocht ging en waarom hij een wegligging als een natte krant had. Die banden waren zo hard als een steen geworden (uiteraard met nog dik voldoende profiel) met 0.0 grip :x

Dus koop een barrel met nog fatsoenlijke banden (niet oud en met profiel), normale kettingset en fatsoenlijke remmen. Hij mag er als een slet uitzien (dus pekelfiets van iemand is geen probleem) maar moet wel veilig zijn, dan kan je er gewoon lekker op karren en vertrouwen kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
gauchov6 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
Binnenkort gaat alle kleding ook weer in de uitverkoop en kun je goedkoop kleding en een helm aanschaffen. Nog twee voordelen, je hoeft minder lang te wachten op examens in het najaar, en aan het eind van het seizoen kun je ook goedkoper een gebruikte motor kopen!
Goed dat je dit zegt. Dan wacht ik nog even met kopen :9 niet dat ik al heel veel haast heb op het moment.

volgende week op dit tijdstip ben ik net klaar met de laatste les voor AVB de 15e :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

gauchov6 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
* Vrijdag roept @SmurfLink , nuja eigenlijk de vriendin van 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Vrijdag op 07-08-2018 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Lollercopter schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:09:
Gewoon lekker lessen en een brik kopen.

Mag ik je wel een tip geven: koop geen levensgevaarlijk brik zoals mijn eerste motor.

Ik had een VFR gekocht met achterbanden van 30 jaar oud, ik vroeg me de eerst 2 dagen af waarom hij toch elke keer zo uitstapte als je de door een flauwe bocht ging en waarom hij een wegligging als een natte krant had. Die banden waren zo hard als een steen geworden (uiteraard met nog dik voldoende profiel) met 0.0 grip :x

Dus koop een barrel met nog fatsoenlijke banden (niet oud en met profiel), normale kettingset en fatsoenlijke remmen. Hij mag er als een slet uitzien (dus pekelfiets van iemand is geen probleem) maar moet wel veilig zijn, dan kan je er gewoon lekker op karren en vertrouwen kweken.
+1

Had zelf 16 jaar oud rubber onder mn motor zitten bij aankoop. Was nog niet zo erg als bij jou, maar heb er wel vers rubber onder laten zetten.
Wereld van verschil!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
McKaamos schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

+1

Had zelf 16 jaar oud rubber onder mn motor zitten bij aankoop. Was nog niet zo erg als bij jou, maar heb er wel vers rubber onder laten zetten.
Wereld van verschil!
En zelfs met nieuwe motoren uit de fabriek gooien ze er slechte banden onder die het vervangen waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aidanl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

En zelfs met nieuwe motoren uit de fabriek gooien ze er slechte banden onder die het vervangen waard zijn!
Soms wel, soms niet. Ligt aan de fiets en van welk merk. Er worden genoeg motoren geleverd die vanuit de fabriek prima banden hebben, maar onder sommige zit inderdaad matig tot slecht spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:53:
Je kunt tussentijds ook gewoon een keer een motorfiets huren én daarmee dus meteen uitvinden welk type motorfiets voor jou het meest geschikt is.
Hoe kijken verhuurders daar tegen aan als je een motor bij je wilt huren, je rijbewijs laat zien en ze zien dat je net 2 weken ofzo je A'tje hebt? Ik neem aan dat dingen als borg dan iets hoger zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
@PilatuS ja dat bedoelde ik precies, nu ik het terug lees lijk ik te sugereren dat alle banden van nieuwe motoren slecht zijn. Maar dat wisselt inderdaad per merk / model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Hoe kijken verhuurders daar tegen aan als je een motor bij je wilt huren, je rijbewijs laat zien en ze zien dat je net 2 weken ofzo je A'tje hebt? Ik neem aan dat dingen als borg dan iets hoger zijn?
Ligt er vaak aan wát je wil gaan huren. Als je als 23 jarige met een vers "A" rijbewijs zónder "B" om een 1000CC SS machine komt dan zul je 99/100 een negatief antwoord gaan krijgen. Kom je met zo'n vers rijbewijs mét "B" al een tijdje op zak om een A1 / A2 machine dan is dat (meestal) geen enkel probleem.

"Proefrijden" zoals hieronder gesuggereerd wordt kán natuurlijk ook maar de meeste dealers zitten daar niet op te wachten... Een proefritje op een occasion motor wordt vaak pas gegund als je écht als potentiële koper wordt gezien en daarbij mag je vaak maar een half uurtje (óf minder) weg blijven met de fiets van je "keuze".

Veel merken organiseren juist daarom zogenaamde "Opstap Dagen" zodat je met de merkmachines kan rijden zonder dat je daarbij een, door de dealer aangeschafte, fiets hoeft te gebruiken.

ALLES wat er bij een dealer NIEUW in de showroom staat is daar neergezet op ZIJN/HAAR kosten, 't is niet zo dat de diverse merken er gratis en voor niets wat fietsen neer zetten om maar wat te kunnen / laten verkopen...

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
[...]

Verschilt per verhuurder. Wat ik zelf heb gedaan is zoveel mogelijk proefrijden bij verschillende motorzaken. Zo kan je het beste voelen wat prettig rijdt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Moet je wel wat mee kunnen krijgen... Ik was 21 toen ik direct voor mijn zware rbw ben opgegaan (stiekem reed ik al motor/crosste ik al vanaf mijn 16-17e) maar bij nergens werd ik of serieus genomen of uberhaupt aangesproken, of was er sprake van een proefrit.

Ben uiteindelijk heel veel reviews gaan lezen en vandaaruit mijn keuze gemaakt, een handelaar gevonden die het wel allemaal prima vond en daar dus mijn eerste meters mee gereden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Ik kreeg met mijn rijbewijs van een paar dagen oud zonder problemen een vrijwel nieuwe cb600f mee. Wel pas na het maken van een afspraak, maar dat was de enige voorwaarde.
De prijs, het type motor, en de persoon zullen wel een wereld van verschil maken. ;)

En toen ook ter plekke gekocht trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-08-2018 18:24 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wat zouden jullie doen??
Hoe lang denk je over je rijbewijs te gaan doen? Als je dat uitsmeert kan je best lang overbruggen en in de tussentijd sparen.

Heb het zelf wel gedaan. In Maart begonnen met lessen, toen elke maand wat gear bijgekocht, lessen in termijnen. Nu in Juli afgereden, in September heb ik genoeg bij elkaar gespaard voor m'n motor. Je kan ook zo'n versnelde cursus doen, direct alles uitgeven en afrijden. Maar dan moet je inderdaad wachten op je motor, dat zou ik persoonlijk zonde vinden omdat je alles snel na het afrijden weer vergeet. Maar weetje, dan kan je dat weer oplossen door wanneer je je motor koopt een proeflesje te nemen bij je rijschool, met je eigen motor.
Vrijdag schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

* Vrijdag roept @SmurfLink , nuja eigenlijk de vriendin van 8)
*spitst oren* Wanneer is binnenkort? :p Ik ben waarschijnlijk ergens deze maand nog wel in breda... als we daar nou toch zijn kan ik net zo goed even langs de outlet.

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 07-08-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
oeps dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door SmurfLink op 07-08-2018 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
;) Hoe enthousiast :*)

Als je je motorfiets bij een dealer aan schaft dan is er tijdens zo'n aankoop vaak vrij veel korting te bedingen op kleding en andere accessoires doordat de marges daarop simpelweg wat groter zijn dan dat de marge op (tweedehands?) motoren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

SmurfLink schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:24:
*spitst oren* Wanneer is binnenkort? :p Ik ben waarschijnlijk ergens deze maand nog wel in breda... als we daar nou toch zijn kan ik net zo goed even langs de outlet.
Vorig jaar begonnen de eerste winkels eind augustus, meesten in september, en bijvoorbeeld Motoport pas begin oktober.

Moet zelf ook geduld hebben, wil nog een nieuwe helm kopen en moet me dus inhouden nu... :X

En eens met Wimmel, bij m'n eerste motor kreeg ik de "korting" in de vorm van kleding, daar hebben ze vaak >50% marge op!

[ Voor 11% gewijzigd door mkrmr op 07-08-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

En juist om eventueel geneuzel dan te voorkomen: Motoshare

Je huurt dan bij particulieren, voor een laag bedrag en met direct een verzekering van Ohra erbij. Vaak ook nog eens per dag flink goedkoper dan bij een motorzaak huren.

Keer een Street Triple (2008) daar gehuurd voor een weekendje weg toen ik tijdelijk zelf geen motor had. Was 65 euro kwijt per dag denk ik als ik de extra km's erbij tel.

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 07-08-2018 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, gaat lekker toe toe: dik uur gereden om dat ding te bekijken, start hij niet eens :'). En er zit vorkolie op de remschijf, had hij er ook wel even bij mogen zeggen. Dat word geen proefritje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
https://brabantmotorverhu...idweek-arrangement-eifel/

Aan de hand van mijn vorige post zat ik te zoeken op motorverhuur met onbeperkt aantal km's.
Bij dit pakket huur je een: BMW f700gs, Kawasaki ER-6f, Triumph Street Triple of Suzuki DL-650 V-Strom voor € 580,00

– 4 keer overnachten in een 2 persoons kamer in Motorhotel Am Vulkanberg
– 4 keer ontbijt
– 4 keer een 3-gangen dagmenu
– 5 dagen motorhuur
– 5 dagen een Garmin per groep – de heen- en terugreis op Garmin
– 6 ingeladen routes vanaf het hotel op Garmin
– Onbeperkt kilometers

Mis ik iets of is dit belachelijk goedkoop :?. En nee ik heb geen aandelen in deze tent :+.
Iemand die het bedrijf trouwens kent?

Voor die prijs is het lekker rijden op een huurfiets denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 07-08-2018 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

@Verwijderd Onderstaande video is ook wel grappig. Vooral 't stukje met die SnowMobile :*)

[video]
Zo!!
Dat is een naam waar ik al lang niet meer aan gedacht heb. Ik vond hem vroeger echt stoer hoe hij volgas reed.
(nu denk ik... die speelt met zijn leven...)
Hmm nu ik Google "who is Gostrider" krijg ik iemand heel anders te zien :+

Edit: Patrik Furstenhoff (ik had hem anders voorgesteld)

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 07-08-2018 19:34 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
streamnl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:32:
[...]

Zo!!
Dat is een naam waar ik al lang niet meer aan gedacht heb. Ik vond hem vroeger echt stoer hoe hij volgas reed.
(nu denk ik... die speelt met zijn leven...)
Hmm nu ik Google "who is Gostrider" krijg ik iemand heel anders te zien :+
Aghja, was een beetje 't begin van 't tijdperk dat de Sport/Action-Cam's op begonnen te komen én daarbij ook betaalbaar werden voor de gemiddelde persoon plus dat iedereen het eigen beeldmateriaal op JijBuis of gelijksoortige mediaplatformen gratis kon en mocht gaan dumpen zonder dat er ook maar een haan naar kraaide ;)

GhostRider / BlackPrince / TurboRider..... Wat hoor en/of zie je er tegenwoordig nog van? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Aghja, was een beetje 't begin van 't tijdperk dat de Sport/Action-Cam's op begonnen te komen én daarbij ook betaalbaar werden voor de gemiddelde persoon plus dat iedereen het eigen beeldmateriaal op JijBuis of gelijksoortige mediaplatformen gratis kon en mocht gaan dumpen zonder dat er ook maar een haan naar kraaide ;)

GhostRider / BlackPrince / TurboRider..... Wat hoor en/of zie je er tegenwoordig nog van? 8)
Heel weinig. Het verbaast mij als "zulke types" oud worden.

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 39 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.