xos schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:56:
[...]
Je rijdt vaker op het circuit, ook races toevallig?
FE hoor ik eigenlijk alleen slechte verhalen over mbt het vervoer. Motoren komen nogal eens met beschadigingen van het krat af. Als je wilt kan ik wel even navraag doen bij een vriend die ieder voorjaar met ze meegaat.
Als je in het buitenland wilt rijden zijn er ook nog mogelijkheden op iets kortere afstand. Dijon prenois is bv een hele gave baan en prima te reizen in 1 dag met aanhanger. Eybis biedt 3 dagen aan begin september. Ga zelfs over een paar weken met ze naar Magny cours.
Er zijn talloze aanbieders, eybis, racecracks, bike-promotion, bikersdays zijn een aantal bekende.
Verder, vergis je niet in de kosten, die zijn zeker hoger p/d dan in Nederland. Daarnaast is het ook in Spanje niet altijd goed weer. November is bijvoorbeeld een van de natste maanden in Portimao.
Maar meerdaags evenementen in het buitenland zijn zeker leuk om te doen. Rij dit jaar 20 dagen in het buitenland en hoop dat aantal volgend jaar minimaal te evenaren

.
Races niet, maar wel normale circuit dagen. In de toekomst zou ik het wel eens willen doen, als ik wat meer budget heb ervoor.
Gelukkig heb ik niet zo een dure circuit motor; een krasje op de kap zou mij vrij weinig uit maken. Wat voor beschadigingen hoorde je dan over? Als je het zou willen navragen zou ik dat erg waarderen.
Heb ook naar Magny Cours gekeken, die baan lijkt me ook erg mooi. Dijon-prenois lijkt mij dan weer minder en van een heel ander kaliber dan een baan als Portimao. Daarnaast leek het mij vooral fijn om eens een keer niet lang met een aanhanger rond te hoeven rijden. Motor naar Antwerpen rijden en op de vrachtwagen zetten klinkt echt ideaal in mijn oren. Een Nederlandse/Belgische aanbieder is dan wel fijn voor verre reizen.
Eybis en bike-promotion kende ik nog niet. Daar ga ik ook eens rond kijken.
Klopt inderdaad dat in Portugal het in November niet volledig droog is. Maar met 22 droge dagen gemiddeld vind ik het toch wel de moeite waard om eventueel de gok te nemen. In september + oktober komt ook nog Circuit Almeria eraan, die zou eventueel ook nog kunnen i.v.m het weer
De kosten vallen mij dan erg mee juist. Voor 4 dagen 675 euro inclusief vervoer, hotel met ontbijt en een pitbox. Dan kom je op 168.75 per dag. Vliegticket retour is 70 euro (Faro), huurauto is 7 euro per dag. Daarnaast een extra setje banden mee denk ik, maar dat gebruik je ook in NL.
Alle andere kosten zal je in Nederland ook maken (eten, benzine). En daarnaast slaap je ook nog eens in een hotel in plaats van een pitbox of tentje op het paddock. Als ik dan zie dat een circuitdag op Assen 219 euro kost, wat het verschil op ong 200 euro brengt die 4 dagen, dan kom ik eigenlijk toch wel beter of quitte uit. Zelfs met het ticket + huurauto erbij. Of zie ik iets totaal over het hoofd?
20 dagen, dat heb je goed voor elkaar

. Lijkt me een mooi streven. Ben al blij als ik er 4-5 in een jaar zou doen, en dat haal ik vaak ook niet.