Ik heb zo'n ding gehad, uit 1992. 3 jaar op gereden zonder echte problemen. Voor een beginner kan ik zo'n ding absoluut aanraden. Het voordeel is dat je voor weinig geld een goed exemplaar kunt kopen (restwaarde is dan ook laag, dat wel), wat er niet op zit kan niet kapot (geen lekkende waterpomp of radiateur bij een luchtgekoelde motor), als je een beetje handig bent is een Diversion 600 een hele makkelijke motor om zelf aan te knutselen en als je een beetje rustig aan doet is 1:25 haalbaar (zelf een piek van 1:26 gehaald, gemiddeld 1:19 en dan heb ik vooral de laatste 1,5 jaar dat ik 't ding had aardig zitten scheuren

).
Let er wel op dat het een lucht- en olie gekoeld blok is, de kans is dus groot dat-ie af en toe een klein druppeltje olie verbruikt. In de basis niet erg, maar als je dat niet in de gaten houdt zul je 'm uiteindelijk kapot rijden.
Ze staan ook bekend om roest op de achterbrug op het punt waar de achterbrug vast zit in het frame/waar de schokdemper op rust, let hier dus op. Ook hebben ze rondom de 4.000rpm vaak last van een resonerende voorkuip, da's een Diversion kwaal, mijn huidige 900 heeft het ook
Toen ik de opvolger (Diversion 900) al klaar had staan overleed de dynamo, die de spanningsregelaar meenam. Toen heb ik de motor verkocht als opknapper.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.