Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:18
Nou vandaag was toch wel zo'n beetje gevoelsmatig de warmste dag. Het natte t-shirt mocht ook niet veel meer baten.
Vanavond schijnbaar kans op een buitje, dat wordt weer lekker zweten vanavond op bed.
Ook vandaag na de rit huiswaarts voor het eerst mijn ventilator horen aanslaan, doet ie het mooi wel hahahaha.
Van mij mag het gaan sneeuwen ! :+

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:23

Vrijdag

De Zwarte

Freubel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:49:

Van mij mag het gaan sneeuwen ! :+
Zeg dat nou niet... }:|

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
streamnl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:43:
[...]

Heel weinig. Het verbaast mij als "zulke types" oud worden.
In Dld. had je nét over de grens "Vecci87". Heb ooit wel eens een rondje "See" gereden met 'm en dat ging eigenlijk stiekem best wel goed gecontroleerd. Zag er op "film" vaak gevaarlijker uit dan dat 't was..... ;)

Maar ook hij, en die hele groep, zijn rustiger geworden met de jaren 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:57:
[...]

In Dld. had je nét over de grens "Vecci87". Heb ooit wel eens een rondje "See" gereden met 'm en dat ging eigenlijk stiekem best wel goed gecontroleerd. Zag er op "film" vaak gevaarlijker uit dan dat 't was..... ;)

Maar ook hij, en die hele groep, zijn rustiger geworden met de jaren 8)
Die ken ik dan weer niet.
Maar holy crap, dat ging maar net goed.
YouTube: Bad Wolf #1 - I Wanna Know

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

epic_gram

undercover moderator

oh in het kader van dit soort figuren heb ik er ook nog eentje:

YouTube: R6 DESTROYS Max Wrist 😱

maxwrist, volgens mij een italiaan ofzo.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
Ik zit er hetzelfde in. Maar een extra check in jouw geval: Mag je met een systeemhelm het circuit op?
Zoals @Tylen al aangaf: daar heb je je oude integraalhelm voor. ;)

Op het circuit maakt het geluid vanwege de duur van de sessies sowieso minder uit dus is een luidruchtige (integraal)helm wat minder erg. :)
epic_gram schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:15:
oh in het kader van dit soort figuren heb ik er ook nog eentje:

YouTube: R6 DESTROYS Max Wrist 😱

maxwrist, volgens mij een italiaan ofzo.
Een Amerikaan die langere tijd in Italië verblijft. Reed een tijdje geleden zijn S1000RR nog uit de bocht. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Max Wrist, echt sick idd hoe die gasten rijden... Wel heel vet die video met die R1(M?), wat een geluid!

Iets minder geluid maar van eigen productie: :+

O+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@epic_gram Met een Yamaha R6 kun je me écht een hele dag laten spelen in Dld. (Piesport).... Wát nou "Dikke 1000" .... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Lekker verheerlijken van als een mongool op de openbare weg rijden. Deze mensen brengen zichzelf en anderen in gevaar voor een beetje adrenaline en views. Zul je ook nog zien dat ze iemand meenemen die er niks mee te maken heeft als ze verongelukken. :r :r :r :r :r

Racen doe je maar op het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:30:
Lekker verheerlijken van als een mongool op de openbare weg rijden. Deze mensen brengen zichzelf en anderen in gevaar voor een beetje adrenaline en views. Zul je ook nog zien dat ze iemand meenemen die er niks mee te maken heeft als ze verongelukken. :r :r :r :r :r

Racen doe je maar op het circuit.
Er wordt hier nergens gezegd dat 't gedrag wat er in de filmpjes te zien is verheerlijkt moet worden, hé. Dat maak jij er nú in jouw reactie van 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

L0we schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Daar zit ik nu ook aan te denken. Ik heb nu een XJ 600 Diversion op het oog, lijkt me wel een prima fiets om mee te beginnen.
Ik heb zo'n ding gehad, uit 1992. 3 jaar op gereden zonder echte problemen. Voor een beginner kan ik zo'n ding absoluut aanraden. Het voordeel is dat je voor weinig geld een goed exemplaar kunt kopen (restwaarde is dan ook laag, dat wel), wat er niet op zit kan niet kapot (geen lekkende waterpomp of radiateur bij een luchtgekoelde motor), als je een beetje handig bent is een Diversion 600 een hele makkelijke motor om zelf aan te knutselen en als je een beetje rustig aan doet is 1:25 haalbaar (zelf een piek van 1:26 gehaald, gemiddeld 1:19 en dan heb ik vooral de laatste 1,5 jaar dat ik 't ding had aardig zitten scheuren :P).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB/full.jpg

Let er wel op dat het een lucht- en olie gekoeld blok is, de kans is dus groot dat-ie af en toe een klein druppeltje olie verbruikt. In de basis niet erg, maar als je dat niet in de gaten houdt zul je 'm uiteindelijk kapot rijden.

Ze staan ook bekend om roest op de achterbrug op het punt waar de achterbrug vast zit in het frame/waar de schokdemper op rust, let hier dus op. Ook hebben ze rondom de 4.000rpm vaak last van een resonerende voorkuip, da's een Diversion kwaal, mijn huidige 900 heeft het ook :/

Toen ik de opvolger (Diversion 900) al klaar had staan overleed de dynamo, die de spanningsregelaar meenam. Toen heb ik de motor verkocht als opknapper.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:35:
[...]

Er wordt hier nergens gezegd dat 't gedrag wat er in de filmpjes te zien is verheerlijkt moet worden, hé. Dat maak jij er nú in jouw reactie van 8)
Dat hoef je niet te zeggen, maar wordt op deze manier wel geïmpliceerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

aidanl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

En zelfs met nieuwe motoren uit de fabriek gooien ze er slechte banden onder die het vervangen waard zijn!
onder die van mij zitten pirelli diablo rosso 3's toch beste bandjes, onder mn vorige zaten dunlops d222's (oid) dat was echt prut idd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

Dat hoef je niet te zeggen, maar wordt op deze manier wel geïmpliceerd ;)
Volgend filmpje hier wordt waarschijnlijk weer zo'n gortdroog filmpje van één of andere PiPo welke Engels spreekt en daarbij met een véél te dure off-road fiets door de stad aan 't rijden gaat waarbij 'ie zichzelf aan ieder wissewasje aangaande 't verkeer hoorbaar gaat lopen ergeren...

:P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:22:
Nou, gaat lekker toe toe: dik uur gereden om dat ding te bekijken, start hij niet eens :'). En er zit vorkolie op de remschijf, had hij er ook wel even bij mogen zeggen. Dat word geen proefritje...
Nou, ik ben er maar van weggelopen/reden. Hij kreeg hem met geen mogelijkheid gestart, hij stak het op een dode accu, maar zelfs met een andere accu eraan en remreiniger in de inlaat was het een no-go :|. Hij vroeg 200 euro omdat 'er net een nieuwe kettingset op zit'.

Ik wees hem erop dat ik nog specifiek gevraagd heb (enkele dagen terug) of er proef te rijden valt, waarop ik een volmondig 'ja' kreeg, maar nu kreeg ik "tja, hij staat al een maand stil". Ja pannekoek, had hem dan even getest voordat je mij antwoord gaf. En zelfs al had hij gestart, kun je iemand niet in goed geweten de weg op steken met een natte remschijf. Dat heb ik hem dan ook maar op het hart gedrukt voor een volgende koper.

Hij wilde er echt vanaf, stond in de weg, verhuizing etc, dus ik bood 75 euro incl overschrijven om er met een aanhanger om te komen, maar dat vond hij veel te weinig. Prima, doei :w :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Fiets is "Lopend wég gezet".... Já... Te voet achteruit de schuur in geduwd, dus :9

Maar ik denk niet dat je er érg rouwig om moet zijn. Dat soort fietsjes hebben ná 25 jaar gewoon de laatste adem vaak al wel uit het hoogtoerige 250CC blokje geblazen ook al denkt de verkoper vaak "goud" in handen te hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Groot gelijk, leuk als hobby-project, maar eigenlijk niets waard, zelfs niet met een nieuwe kettingset..

Vanmiddag een soortgelijke ervaring: Ging kijken bij een Street Triple, buurjongen van een vriend had er een staan. Specifiek gevraagd om 'm koud te laten, kwam aan, ding al warmgedraaid. Verhaal erbij was dat hij al lang niet meer had gelopen, dus dat hij zeker wilde weten dat hij zou starten. Ding had nogal een trage gasrespons, dus gok vervuilde carburateurs oid. < Geen carbs, aanschouw mijn onkunde.

Vervolgens banden van 7 jaar oud (amper profiel), ketting versleten.

Hij vroeg 4600, heb 4 geboden en toen werd 'ie boos. Sure, dan houd je 'm maar lekker :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ardj op 07-08-2018 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Ardj Street Triple met Carb's? De éérste Street Triple uit 2007 had al een injectie :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog even een mooie voorbeeldfoto die ik tegenkwam in een van de video's die ik aan het doorlopen ben, we hebben het hier al vaker gehad over houding en sturen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/08/07-14-2018-16-800x450.jpg
Schoolvoorbeeld van 'rechtop' door een bocht en al wat meer meebewegen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:07:
@Ardj Street Triple met Carb's? De éérste Street Triple uit 2007 had al een injectie :o
Ghehe, oeps das waar 8)7 Ontsteking niet op tijd / gebrek aan compressie of wat er ook allemaal aan de hand kan zijn...

Zijn er hier mensen die meer afweten van Street Triples? Specifiek het eerste model?

Bijvoorbeeld deze: https://link.marktplaats.nl/m1305251347
Waarom staat zo'n fiets zo lang te koop, gezien de nette advertentie en frisse fiets om te zien?

[ Voor 27% gewijzigd door Ardj op 07-08-2018 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:59:
Fiets is "Lopend wég gezet".... Já... Te voet achteruit de schuur in geduwd, dus :9

Maar ik denk niet dat je er érg rouwig om moet zijn. Dat soort fietsjes hebben ná 25 jaar gewoon de laatste adem vaak al wel uit het hoogtoerige 250CC blokje geblazen ook al denkt de verkoper vaak "goud" in handen te hebben.
Ik ben alleen maar rouwig om het feit dat hij niet eens het besef had om even zijn excuses aan te bieden voor het feit dat hij op zijn woorden terug moest komen en ik voor de kat zijn kut op en neer ben gerereden (2.5 uur reistijd en een halve tank benzine). Hij was vooral verontwaardigd dat ik hem nu niet meer wilde kopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ze Bitch is home!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w02LiUml.jpg
Morgen gelijk weer weg :P
Even nieuwe band op laten leggen, gelijk accu vervangen en vloeistoffen na laten kijken.

Welke idioot die spiegel daar verzonnen heeft mogen ze ook ophangen. Keek alleen naar m'n eigen oksel...

Kan daarna het grote "eigen"maken beginnen.

Ik krijg de originele tank ook nog, was wat lastig meenemen op de motor.
Die Harley Sportster tank gaat er denk ik af, het zadel wil ik stuk verder naar achteren met daaronder lekker OCD electra NETJES wegwerken ipv die zooi die het nu is.

Begin al mooi lijstje met wensen te krijgen.
Uiteindelijke stijl waar ik naar toe wil:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sUqr4MTl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door RZor op 07-08-2018 21:20 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@RZor Ik laat de foto in de OP even voor dát wat 't is.... Tegen de tijd dat je XS400 zo is als 't exemplaar in de tweede foto dan geef maar even een gil :9~ :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:11
Ik snap dat het leuk is om je kind op de motor te hebben... Maar dit is achterlijk:
Link

7(8)7

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:11
Ardj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Zijn er hier mensen die meer afweten van Street Triples? Specifiek het eerste model?
Ik heb een R uit 2009. Ben geen techneut, maar mocht je praktische of ervaringsvragen hebben dan kan ik je wellicht verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Bazziek schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb een R uit 2009. Ben geen techneut, maar mocht je praktische of ervaringsvragen hebben dan kan ik je wellicht verder helpen.
Hier ook, beste model met de ronde koplampen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

aidanl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:10:
Ik snap dat het leuk is om je kind op de motor te hebben... Maar dit is achterlijk:
Link

7(8)7
Fake news “1000 cc sportmotor” het os een kawasaki z800 of z900, die is helemaal geen 1000cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:46:
[...]

Fake news “1000 cc sportmotor” het os een kawasaki z800 of z900, die is helemaal geen 1000cc
Meh. Dat 1 ding niet klopt maakt het nog geen fake news. Fake news is waarbij het complete artikel niet waar is, niet wanneer 1 detail niet klopt.

Edit: Sowieso vind ik de term fake news maar onzin. Dat is iets wat Trump gebruikt als ie het ergens niet mee eens is en zijn achterban trapt er nog in ook. Meestal is zijn fake news gewoon de waarheid.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 07-08-2018 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:48:
[...]

Meh. Dat 1 ding niet klopt maakt het nog geen fake news. Fake news is waarbij het complete artikel niet waar is, niet wanneer 1 detail niet klopt.
Haha sorry, was ook niet echt serieus bedoeld :p, maar dat merk je natuurlijk niet op het internet xD.

@Ardj Ik heb het laatste model street R, mocht je vragen hebben. Denk dat die fiets zo “lang” (wat opzich mee valt?) te koop staat door een aantal dingen. Particuliere verkoop, prijs (premium merk), tijd van het jaar en de onbekendheid van Triumph?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

[...]

De foto is een Z1000 2014 model. Wel degelijk een 1000ccér.

Afbeeldingslocatie: https://images.bikenet.nl/images/00013941414141414569A.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door Dynazap op 07-08-2018 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar hebben ze smilies voor uitgevonden ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:54:
Daar hebben ze smilies voor uitgevonden ;) :P
Dat wou ik net zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dynazap schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

De foto is een Z1000 2014 model. Wel degelijk een 1000ccér.

[afbeelding]
Hmm ja! Was helemaal vergeten dat ze die ook hadden gemaakt, dacht meteen aan de z900 omdat ze dit jaar grijs als kleur hebben.

Edit: wel bonuspunten voor de roof boxer helm aan het stuur :+

[ Voor 7% gewijzigd door Secsytime op 07-08-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
@Bazziek @wd200

Zijn er bepaalde dingen waar je vanaf weet dat het aandachtspunten zijn?

@Secsytime Oh wacht, ik haal er nu twee door elkaar. Deze valt nog relatief mee. Ik vergelijk het nu eigenlijk vooral met Z750, de andere motoren waar ik naar kijk. De goedkoopste (hoe lelijk en vernaggelt ook) zijn daar praktisch direct weg.

Wellicht inderdaad te maken met het feit dat Triumph wat meer love-it or hate-it zijn. Ik vind het er geweldig uitzien, anderen wellicht te retro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ardj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:57:
@Bazziek @wd200

@Secsytime Oh wacht, ik haal er nu twee door elkaar. Deze valt nog relatief mee. Ik vergelijk het nu eigenlijk vooral met Z750, de andere motoren waar ik naar kijk. De goedkoopste (hoe lelijk en vernaggelt ook) zijn daar praktisch direct weg.

Wellicht inderdaad te maken met het feit dat Triumph wat meer love-it or hate-it zijn. Ik vind het er geweldig uitzien, anderen wellicht te retro..
De z750 is een erg populaire fiets idd, maar niet echt te vergelijken met een street imo. Trekt ook een andere doelgroep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heb zelf nu een Z750 uit 2009, leuke fiets en stuurt behoorlijk. Alleen jammer dat die relatief zwaar is voor een sportieve naked (225KG).

Eind dit jaar waarschijnlijk inruilen voor een 2 cilinder. M'n vriendin rijdt nu op een ER6N uit 2014 en die gaat toch wel erg lekker onderin ondanks de 'maar' 75Pktjes.

Momenteel staat een MT07 bovenaan m'n lijstje.

[ Voor 21% gewijzigd door Dynazap op 07-08-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:11
Ardj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:57:
@Bazziek @wd200

De spanningsregelaar moet vervangen zijn. Ik was een van de "gelukkigen" bij wie die behoorlijk snel na aflevering kapot ging en ook een van de eersten waarbij na de tweede kapotte het nieuwe model in werd geschroeft, al voor de terugroepactie officieel van start ging. Na dat "opstartprobleem" nooit problemen of defecten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Secsytime schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:59:
[...]

De z750 is een erg populaire fiets idd, maar niet echt te vergelijken met een street imo. Trekt ook een andere doelgroep aan.
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Ben wezen kijken bij wat particulieren met Z750's, dat waren beide geen mensen waar ik met een goed gevoel een motor van zou kopen..
Dynazap schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:01:
Heb zelf nu een Z750 uit 2009, leuke fiets en stuurt behoorlijk. Alleen jammer dat die relatief zwaar is voor een sportieve naked (225KG).

Eind dit jaar waarschijnlijk inruilen voor een 2 cilinder. M'n vriendin rijdt nu op een ER6N uit 2014 en die gaat toch wel erg lekker onderin ondanks de 'maar' 75Pktjes.

Momenteel staat een MT07 bovenaan m'n lijstje.
Wat vind je het nadeel aan het zware? Het sturen of algehele beheersbaarheid?
MT07 is inderdaad erg leuk, heb ik op gelest. Valt buiten m'n budget, anders zou ik daarvoor gaan :)
Bazziek schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:07:
[...]
De spanningsregelaar moet vervangen zijn. Ik was een van de "gelukkigen" bij wie die behoorlijk snel na aflevering kapot ging en ook een van de eersten waarbij na de tweede kapotte het nieuwe model in werd geschroeft, al voor de terugroepactie officieel van start ging. Na dat "opstartprobleem" nooit problemen of defecten gehad.
Dat hoorde ik van Blom idd, mailde over onderhoud van een Street Triple R die ik gezien had en daar meldden ze dat die vervangen was bij terugroepactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ardj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:10:
[...]

Dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Ben wezen kijken bij wat particulieren met Z750's, dat waren beide geen mensen waar ik met een goed gevoel een motor van zou kopen..

[...]

MT07 is inderdaad erg leuk, heb ik op gelest. Valt buiten m'n budget, anders zou ik daarvoor gaan :)

[...]

Dat hoorde ik van Blom idd, mailde over onderhoud van een Street Triple R die ik gezien had en daar meldden ze dat die vervangen was bij terugroepactie.
De z750 is door de 4 cilinders echt een heel andere fiets om te rijden dan een street. Hij is door de extra cilinder groter en breder, daarnaast ook veel zwaarder wat de behendigheid niet echt helpt. Verder is een 4 cilinder natuurlijk hoogtoerig, terwijl de street van onderuit al power heeft maar bovenin ook nog de punch.

Maatje van me heeft een z750 en een andere maat een z800, leuke motoren, maar het moet bij je passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ardj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:10:
[...]

Korte snelle bochtjes zoals chicane bochtjes merk je dat die vrij 'lomp' is vergeleken met bijvoorbeeld een MT07, ER6 of z'n nieuwe Z900 broer. Ook uit een parkeervak achteruit 'steppen' i.c.m. met mijn 1,80 is die vrij zwaar en heb ik soms moeite om 'm naar achteren te rijden als het een beetje afloopt 8)7 .

Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken wat minder goed is aan het laatste z750 model. In snellere bochten zeer stabiel met Pilot Power 2CT banden. Leuke beginners fiets met voldoende beheersbaar vermogen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Niet vergeten dat de Kawasaki Z750 eigenlijk een beetje dé echte aanstichter is geweest van 't huidige "Naked" tijdperk, hé... En zo'n machientje rijd echt wel goed/lekker, ook al zijn ze vaak een jaartje of 10 á 15 oud.

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 07-08-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:59
225kg? Dat is inderdaad best zwaar, mijn Z1000SX is maar een paar kilo zwaarder en heeft dus een grotere motor en wat meer body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
gauchov6 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:08:
[...]

Vorig jaar begonnen de eerste winkels eind augustus, meesten in september, en bijvoorbeeld Motoport pas begin oktober.

Moet zelf ook geduld hebben, wil nog een nieuwe helm kopen en moet me dus inhouden nu... :X

En eens met Wimmel, bij m'n eerste motor kreeg ik de "korting" in de vorm van kleding, daar hebben ze vaak >50% marge op!
50%? Damn, da's flink wat. Erg goed om te weten, bedankt beiden! We gaan eind augustus wel even bij de outlet kijken, wie weet wat leuks te vinden. En als ik zelf m'n motor ga halen kan ik kijken voor een mooi leren jack erbij, dat wilde ik sowieso al. Had ook de hoop wat korting te bedingen in accessoires, gezien ik er een topkoffer op wil en valdoppen moet daar ook wel iets te halen zijn. Heb alleen de ballen verstand van afdingen. :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Hmm, allemaal vreemde natte plekken op de weg vanochtend. Wat is dat nou weer voor raar spul :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 18-09 16:40
Mauritio schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:50:
Nou uiteindelijk toch niet voor de ZXR400 gegaan maar een super mooie CB500S opgepikt gisteren voor €1000! (Foto's volgen als ie een mooie poetsbeurt heeft gehad).

Net 20dkm gelopen en loopt als een zonnetje! Ga denk ik wel opzoek naar een nieuw (iets hoger) zadel en ik wil iets meer kracht op mijn achterrem hebben, vond het nu wel wat zompig aanvoelen. Iemand tips waar ik dit zou kunnen vinden? Verder wil ik de motor eigenlijk zo origineel mogelijk houden voor de retro factor.

Meteen vanuit Valkenburg 140km noordwaarts terug gereden en beviel prima. Temperatuur viel alles mee zolang je maar <120kmh reed (Misschien toch maar eens opzoek naar een textiel/doorwaai idee) :+.
Welkom, ik heb er ook eentje :D

Het enige nadeel aan deze brommer is dat het turbulentie alom is op de autostrade. Maar ik ben dan ook wat groot voor deze brommer (1m87).

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 08-08-2018 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:38:
Hmm, allemaal vreemde natte plekken op de weg vanochtend. Wat is dat nou weer voor raar spul :+
En vervolgens direct een aantal meldingen van ongelukken vanwege gladheid.
Wel een voordeel: nu spoelt de pekel tenminste weer weg. Ze hadden hier bij veel kruisingen tussen de velden gestrooid. Ik vraag me serieus af of dat nu echt helpt...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Panini schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Hoorde dus ook van vrienden precies het zelfde verhaal, dus ik ben er wel erg nieuwsgierig naar geworden. En daarnaast nog goedkoper ook soms + vaak meer garantie op goed weer natuurlijk. Weet je toevallig nog hoe die Duitse organisatie heet?

Wel eens bij Focused events geboekt toevallig? Bieden 4 dagen Portimao aan voor 675 euro op 1 november, inclusief vervoer voor de motor vanaf Antwerpen. Dat is echt een schijntje vind ik :D En die baan schijnt echt geweldig te zijn.

Hoor echter wel wat wisselende verhalen over de organisatie

[...]

Volgens mij hebben we dit gesprek al eens eerder gehad. Je vreest voor de eventuele kostenpost als je deze neer zou leggen, was dat het?

Aanbod staat altijd, dus mocht je het een keer willen proberen laat het dan maar weten :)
Beetje late reactie, mijn excuus ;)

FE hoor ik verschillende verhalen over. Iedereen was in het begin sceptisch over het vervoer maar uiteindelijk viel het mee. Maar ik heb ook verhalen gehoord van beschadigingen. ik heb foto's gezien dat de motor ingepakt werd in tuinstoelkussens om het te beschermen ;) Het is iig wel goedkoop bij hun.

Die duitse org was ProSpeed maar heeft, zo te zien, een name change gehad ;) http://prospeed.valentinos.ch/index.php?id=46 Leuke org. Met gratis bier in de avond, nouja dat was ergens in 2005 zo :P

Wat je ook wel vaker tegenkomt met zo'n buitenlandse trip, is open pitlane. Als je dat hebt kan je dus echt heel veel rijden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:38:
Ik kwam net ook een vochtige substantie tegen op mijn zadel en kappen. Héél vreemd. Lijkt een beetje alsof mijn motor heeft staan zweten van de warmte vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

[...]

Het is een Z1000.
Z800 is nooit in het blauw gemaakt, en een Z900 bestaat ook niet in het blauw :+

Afbeeldingslocatie: https://img.tweedehands.nl/f/normal/432954208-kawasaki-z1000-grijs-blauw-nieuw.jpg

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
SmurfLink schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:22:
[...]

50%? Damn, da's flink wat. Erg goed om te weten, bedankt beiden! We gaan eind augustus wel even bij de outlet kijken, wie weet wat leuks te vinden. En als ik zelf m'n motor ga halen kan ik kijken voor een mooi leren jack erbij, dat wilde ik sowieso al. Had ook de hoop wat korting te bedingen in accessoires, gezien ik er een topkoffer op wil en valdoppen moet daar ook wel iets te halen zijn. Heb alleen de ballen verstand van afdingen. :9
Gewoon wat vrouwelijke charme's in de strijd gooien, dan kom je vast een heel eind :P
Overigens, misschien ook handig om volgend jaar op de donderdag of vrijdag naar de motorbeurs te gaan, hebben ze vaak ook wel leuke aanbiedingen(Mijn AlpineStars motorjeans was daar iets van 30%goedkoper dan in de winkel en vlak voor ik begon met rijlessen heb ik er een paar Forma motorlaarzen weten te scoren: 9 euro, nieuw in doos _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
HTT-Thalan schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Ik kwam net ook een vochtige substantie tegen op mijn zadel en kappen. Héél vreemd. Lijkt een beetje alsof mijn motor heeft staan zweten van de warmte vannacht.
Ja, wat was dat voor raar spul dat naar beneden kwam vannacht?

Mijn tuin was er in ieder geval wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Tylen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Beetje late reactie, mijn excuus ;)

FE hoor ik verschillende verhalen over. Iedereen was in het begin sceptisch over het vervoer maar uiteindelijk viel het mee. Maar ik heb ook verhalen gehoord van beschadigingen. ik heb foto's gezien dat de motor ingepakt werd in tuinstoelkussens om het te beschermen ;) Het is iig wel goedkoop bij hun.

Die duitse org was ProSpeed maar heeft, zo te zien, een name change gehad ;) http://prospeed.valentinos.ch/index.php?id=46 Leuke org. Met gratis bier in de avond, nouja dat was ergens in 2005 zo :P

Wat je ook wel vaker tegenkomt met zo'n buitenlandse trip, is open pitlane. Als je dat hebt kan je dus echt heel veel rijden.
Mooi gezicht als je motor uitgeladen wordt dan :+

Bedankt voor de link. Staan een hoop circuits op, maar jammer genoeg geen transport vanaf BE/NL.

Benieuwd hoeveel tijd je dan werkelijk op de motor zit, maar heb dan wel het idee dan het een zooitje kan worden met veel verschillende niveaus op de baan? Op een gegeven moment ben je toch wel redelijk op na 2-3 uur knallen denk ik. Hoe lang reed jij dan bijvoorbeeld door op 1 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 18-09 21:40
Kwam gisteravond bij toeval op een video over Plasti Dip uit. Dit leek mij wel interessant om eens te proberen op mijn Grom. Aangezien je het er makkelijk weer af kan halen (als het goed is) is dit leuk om een keer te testen. Iemand ervaring met Plasti Dip toevallig?

Kleuren voor de grom weet ik nog niet helaas :p

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ja, op velgen.
Zorg dat je meerdere lagen spuit, minstens 4-5 lagen. Anders is het eraf halen niet zo makkelijk als zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
darkkingll schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:34:
Ja, op velgen.
Zorg dat je meerdere lagen spuit, minstens 4-5 lagen. Anders is het eraf halen niet zo makkelijk als zou moeten...
Ja klopt inderdaad, had een aantal videos van 'DipYourCar' gekeken op YouTube. Dat is hét bedrijf wat betreft Plasti Dip dingen. 4-5 lagen inderdaad en 15-20min wachten tussendoor.

Maar verder tevreden erover? Ziet het er een beetje netjes uit of is wrappen/verven beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Leviathius schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Ja klopt inderdaad, had een aantal videos van 'DipYourCar' gekeken op YouTube. Dat is hét bedrijf wat betreft Plasti Dip dingen. 4-5 lagen inderdaad en 15-20min wachten tussendoor.

Maar verder tevreden erover? Ziet het er een beetje netjes uit of is wrappen/verven beter?
Heb paar jaar geleden delen van mijn auto gedaan, bleven prima zitten, echter op gedeelte die je vaak vast hebt (ik had van de scirocco de binnen stukken gedaan). Daar ging het er wel vanaf. En een setje velgen, bleven prima zitten 2 jaar lang, kon het ook gewoon afspuiten met de hogedruk :). Daarna gewoon eraf getrokken, dat was opzich wel een karweitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Blijft plastidip eigenlijk wel heel op delen van de motor waar je knieën tegenaan hangt? (tank/zijkuipen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:55:
Blijft plastidip eigenlijk wel heel op delen van de motor waar je knieën tegenaan hangt? (tank/zijkuipen)
Ik vermoed dat het niet heel lang blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik was in ieder geval niet tevreden, maar dat komt door de kleur. Wit plastidip is onmogelijk netjes schoon te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:37
Destruction schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Ik heb zo'n ding gehad, uit 1992. 3 jaar op gereden zonder echte problemen. Voor een beginner kan ik zo'n ding absoluut aanraden. Het voordeel is dat je voor weinig geld een goed exemplaar kunt kopen (restwaarde is dan ook laag, dat wel), wat er niet op zit kan niet kapot (geen lekkende waterpomp of radiateur bij een luchtgekoelde motor), als je een beetje handig bent is een Diversion 600 een hele makkelijke motor om zelf aan te knutselen en als je een beetje rustig aan doet is 1:25 haalbaar (zelf een piek van 1:26 gehaald, gemiddeld 1:19 en dan heb ik vooral de laatste 1,5 jaar dat ik 't ding had aardig zitten scheuren :P).
Ja, eigenlijk is dat precies wat ik wil. Een motor voor een bedrag dat het me eigenlijk niet zoveel uitmaakt of hij nog wat oplevert of niet, nadat ik er klaar mee ben ;).

Klinkt zeker als iets wat voor mij erg interessant gaat zijn, ik ben best handig, dus onderhoud moet geen issue zijn.
Let er wel op dat het een lucht- en olie gekoeld blok is, de kans is dus groot dat-ie af en toe een klein druppeltje olie verbruikt. In de basis niet erg, maar als je dat niet in de gaten houdt zul je 'm uiteindelijk kapot rijden.

Ze staan ook bekend om roest op de achterbrug op het punt waar de achterbrug vast zit in het frame/waar de schokdemper op rust, let hier dus op. Ook hebben ze rondom de 4.000rpm vaak last van een resonerende voorkuip, da's een Diversion kwaal, mijn huidige 900 heeft het ook :/

Toen ik de opvolger (Diversion 900) al klaar had staan overleed de dynamo, die de spanningsregelaar meenam. Toen heb ik de motor verkocht als opknapper.
Thnx voor de tips, ik zal er op letten bij de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
SmokingSig schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Welkom, ik heb er ook eentje :D

Het enige nadeel aan deze brommer is dat het turbulentie alom is op de autostrade. Maar ik ben dan ook wat groot voor deze brommer (1m87).
Vond het redelijk meevallen met mijn 1m88 maar heb dan ook gewoon op een volledige naked les gehad :9. Verder inderdaad niet de ruimste brommer voor onze lengte maar erg leuk voor gooi en smijt werk :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Nu ik zo 's een paar dagen op die SV rond rijdt valt me wel op hoe soepeltjes/speels dat rijdt tov mijn bankstel (Div900), echter 130 op dat ding voelt als 200 op mijn motor :+ Zal vooral door de lagere kuip komen gok ik.

Heftafel op z'n kant tegen de muur, kunnen ze beide binnen staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5LfeaJEH41FaOVP5D5NM4yXg/full.jpg

Zou ik m'n werkbank/stelling eruit halen dan kon er misschien nog een motor bij staan in 't hok, maar dat gaan we niet doen. * Destruction moet nogsteeds een keer een uitbouw voor de schuur maken. Daar de motor(en) parkeren, hoef ik niet met die brug (130kg-ish) te sjouwen telkens :/

Voor de Div900 zijn er inmiddels nieuwe remslangen onderweg, maar 's proberen of dat het probleem oplost.

[ Voor 57% gewijzigd door Destruction op 08-08-2018 12:23 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:51
Voor morgen ga ik het regenpak alvast weer opzoeken als ik het weerbericht moet geloven. :+ Even wennen na die droogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Kom maar op met die regen, ik wil wel eens zien hoe die Road 5's het doen met wat water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, m'n eigen motor heeft geen voorrem op dit moment, en die SV is leen/stalling van een maat van me. Ookal is 't ding wel allrisk verzekerd... Je zult net zien dat je met een fiets die niet van jezelf is onderuit gaat vanwege de "gladheid" die men voorspelt.. Nee, dankje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Dat is ook wat ik mij afvraag inderdaad. Maar op de Grom klem je de motor nauwelijks met je knieën. Dus daar ben ik nog niet echt huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction waar heb je de remslangen besteld? Ik moet die op mijn Caponord eigenlijk ook eens vervangen door een setje staalomvlochten leidingen.

Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn oude meuk trouwens... Gewoon een simpele leiding vanaf de rempomp, Y-splitsing naar de 2 klauwe en klaar. Zoiets vervangen op een modern systeem met combined ABS is een stuk meer werk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:49:
@Destruction waar heb je de remslangen besteld? Ik moet die op mijn Caponord eigenlijk ook eens vervangen door een setje staalomvlochten leidingen.

Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn oude meuk trouwens... Gewoon een simpele leiding vanaf de rempomp, Y-splitsing naar de 2 klauwe en klaar. Zoiets vervangen op een modern systeem met combined ABS is een stuk meer werk :P
Deze heeftie besteld: https://www.ebay.nl/itm/H...94-1996-RACE/223066608672

De 'Race' setup, waarbij je direct 2 slangen vanaf de rempomp hebt ipv een splitter ergens in t midden en dus effectief 3 slangen hebt.
Zo'n set heeftie nu ook, maar die zijn dus lek :+

Edit: oh, zie net dat die lui ook een facebook pagina hebben: https://www.facebook.com/Huey-Brakelines-1602919569982675/

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 08-08-2018 13:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
darkkingll schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:39:
[...]

Gewoon wat vrouwelijke charme's in de strijd gooien, dan kom je vast een heel eind :P
Overigens, misschien ook handig om volgend jaar op de donderdag of vrijdag naar de motorbeurs te gaan, hebben ze vaak ook wel leuke aanbiedingen(Mijn AlpineStars motorjeans was daar iets van 30%goedkoper dan in de winkel en vlak voor ik begon met rijlessen heb ik er een paar Forma motorlaarzen weten te scoren: 9 euro, nieuw in doos _/-\o_ )
Ja de motorbeurs staat zeker op de lijst, gezien we beiden werken in Utrecht en ik nu weet dat je beter doordeweeks kan gaan was dat het plan. Ik heb daar mijn motorjack vandaan (smurfblauw, ghehe) voor 50% korting, dat was niet verkeerd. Dus zeker goeie optie mocht ik bij m'n motor geen leren jack met korting kunnen krijgen. En motorjeans wil ik ook nog, maar dat mag ook best pas tegen die tijd gezien ik daar in de winter toch niet mee ga rijden. :p

Eh wacht 9 euro?? is dat een typo? o_O hoe kan dat zo bizar goedkoop?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
McKaamos schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Deze heeftie besteld: https://www.ebay.nl/itm/H...94-1996-RACE/223066608672

De 'Race' setup, waarbij je direct 2 slangen vanaf de rempomp hebt ipv een splitter ergens in t midden en dus effectief 3 slangen hebt.
Zo'n set heeftie nu ook, maar die zijn dus lek :+

Edit: oh, zie net dat die lui ook een facebook pagina hebben: https://www.facebook.com/Huey-Brakelines-1602919569982675/
Dank! Typisch dat voor mijn motor daar de Race-setup de helft kost van de OEM-setup, terwijl voor Race meer totale lengte van de leiding nodig is... Het lijkt me sterk dat alleen een Y-splitsing €50 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Dank! Typisch dat voor mijn motor daar de Race-setup de helft kost van de OEM-setup, terwijl voor Race meer totale lengte van de leiding nodig is... Het lijkt me sterk dat alleen een Y-splitsing €50 kost.
Leiding is de kosten niet, Fittingen kosten naar verhouding meer en het werk om ze er aan te zetten en te testen is waar het geld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Goed punt, even niet aan gedacht dat je bij een splitsing 6 ipv 4 fittingen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:28:
Goed punt, even niet aan gedacht dat je bij een splitsing 6 ipv 4 fittingen nodig hebt.
En het splitterblokje ook nog. Dus een 7de fitting zelfs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het was wel een stuk beter te doen vandaag met wat doorwaaien waarbij de lucht die naar binnen gaat ook niet 34534 graden is.

* Rubman moet zijn regenbroek maar eens gaan opzoeken.
Inrits voor de jas zit standaard in rugzak (handig zo'n ondervak) maar de broek ben ik eventjes kwijt :X

Moet sowieso nog een hoop bij elkaar sprokkelen voor de motor, navigatie of steun voor tel, losse usb aansluiting of houder met aansluiting, zijkoffers voor het net na flink zoeken gevonden wingrack, een goede overbroek, winterhandschoenen en eventueel handvatverwarming.

Ach ja beetje zoeken en bij elkaar sprokkelen is sowieso leuk

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Klein beetje wrijving van je knieën ga je wel zien op de dip na een paar keer.

Heb wat onderdelen op m'n auto gedipt en ben daar laatst zachtjes met een microvezeldoek (droog) langsgegaan. Dat is een klein stukje gerafeld (dip van 6 lagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Rubman schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:33:
Het was wel een stuk beter te doen vandaag met wat doorwaaien waarbij de lucht die naar binnen gaat ook niet 34534 graden is.

* Rubman moet zijn regenbroek maar eens gaan opzoeken.
navigatie of steun voor tel, losse usb aansluiting of houder met aansluiting
Ik heb van de week dit binnen gekregen, kost een fractie van origineel en voelt prima solide aan. Enige is dat je een waterdichte telefoon nodig hebt:

https://nl.aliexpress.com...for-Sony/32636210699.html

Heb 'm even aan een oud scooter-accuutje gehangen hier, telefoon laadt prima op. Enige is dat ik ergens een zekering er tussen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 18-09 16:40
Mauritio schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Vond het redelijk meevallen met mijn 1m88 maar heb dan ook gewoon op een volledige naked les gehad :9. Verder inderdaad niet de ruimste brommer voor onze lengte maar erg leuk voor gooi en smijt werk :*)
Je zal wel ondervinden wat ik bedoel :9 Je kan het niet vergelijken met een les motor. Dat was bij mij ook een naked en was helemaal anders.

Maar goed voor de rest is het echt een leuke brommer. Snel genoeg en niet te zwaar.

Ik heb er valbaren en een andere exhaust op zitten. De rest blijft ook origineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ardj schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:46:
[...]

Ik heb van de week dit binnen gekregen, kost een fractie van origineel en voelt prima solide aan. Enige is dat je een waterdichte telefoon nodig hebt:

https://nl.aliexpress.com...for-Sony/32636210699.html

Heb 'm even aan een oud scooter-accuutje gehangen hier, telefoon laadt prima op. Enige is dat ik ergens een zekering er tussen wil hebben.
Ja zoiets zat ik ook naar te kijken, tel komt dan toch ver genoeg naar voren dat hij niet snel nat zal worden onder de kuip.
Wil hem dan ook via de koplampen schakelen met een zwevende zekering zodat hij enkel inschakelt bij starten motor, of vanuit de zekeringbox doorlussen met een buddy zekering oid. Dit laatste heb ik in de auto ook gedaan met zo'n ding in combinatie met dit en dat werkt uitstekend. om telefoon in houder op te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:59:
[...]

Zou niet weten wat voor doelgroep :? De Z750 die ik heb gehad was een van de beste motoren die ik ooit gehad heb :)

Het streetfighter uiterlijk van de Z750 zie je tegenwoordig in alle moderne nakeds terug, sinds 2004 is de Z750 zijn tijd ver vooruit geweest.

<3 <3 <3
Afbeeldingslocatie: http://onlymotorbikes.com/public/39/kawasaki-z-750-2004-moto.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Zou niet weten wat voor doelgroep :? De Z750 die ik heb gehad was een van de beste motoren die ik ooit gehad heb :)

Het streetfighter uiterlijk van de Z750 zie je tegenwoordig in alle moderne nakeds terug, sinds 2004 is de Z750 zijn tijd ver vooruit geweest.

<3 <3 <3
[afbeelding]
Ze blijven bloedmooi, plaatje is ook erg fijn, jouwe?
Maar ze trekken ook sjonnies aan. Gok dat je niet snel een "nektasje" op een Street Triple door Rotterdam zult zien rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt dat nu uit of ze sjonnies aantrekken of niet? In golfjes en bmw's rijden ook veel sjonnies is dat een reden om daar niet in te rijden. Je moet gewoon rijden met wat je mooi vindt en niet je beslissing van anderen af laten hangen :)

Overigens ik heb lang op zo'n ding gereden en ik ben zeker geen sjonnie ;)

Plaatje is niet de mijne overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:54
L0we schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Ja, eigenlijk is dat precies wat ik wil. Een motor voor een bedrag dat het me eigenlijk niet zoveel uitmaakt of hij nog wat oplevert of niet, nadat ik er klaar mee ben ;).

Klinkt zeker als iets wat voor mij erg interessant gaat zijn, ik ben best handig, dus onderhoud moet geen issue zijn.

[...]

Thnx voor de tips, ik zal er op letten bij de aankoop.
Dude, een diversion is wel echt een slaapverwekkende beginners motor he.
Hij zit en rijd lekker natuurlijk en is betrouwbaar, maar heeft de uitstraling als een zak aardappelen en laat niet echt snel de adrenaline door je aderen gieren natuurlijk. Hetzelfde als een honda Sevenfifty of iets dergelijks.

Protip: Je hoeft echt geen strepen trekker natuurlijk als eerste motor, maar om nou echt een saai hok te nemen ...

Wil je betrouwbaar luchtgekoeld: Suzuki Bandit 600 / 1200. Kost geen drol, oerdegelijk, is veel custom spul voor te krijgen / te customizen. Die 600 heb ik gehad en die heeft toch echt wel lekkere brul. Er zit in ieder geval nog een beetje pit in als je wil. Met handgereedschap kan je die helemaal zelf onderhouden als je wil.

Of anders een SV650 zou ik aanraden, echt een rijders fiets. Ik ben met een Bandit 600 begonnen (1996), enkele jaren op gereden .. daarna een Yamaha FZ6N... Toen was ik wel klaar met de 4 cylinders, en nu dus een 2004 SV-650. De SV is met afstand de leukste om te rijden ! Die FZ6 was alleen op de snelweg sneller, ik mis die 30pk totaal niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kawasaki is wel naar een vrij extreme look gegaan. Ergens rond 2000 hadden de meeste fabrikanten nog vrij ronde fietsen en daarna is het allemaal flink moderner geworden qua looks. Neem bijvoorbeeld de ZX-9R uit 2002. 1 van de laatste fietsen die nog dat ronde uiterlijk hebben, daarna is Kawasaki gelijk vrij ver gegaan met de streetfighter look met bijvoorbeeld de 2003 ZX-6R. Dat uiterlijk zie je ook goed terug in de Z serie. Tegenwoordig begint alles er weer wat anders uit te zien, maar de fietsen van tussen ongeveer 2003 en 2013 is nogal je vind het mooi of je vind het lelijk. Je moet er echt van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:10:
Wat maakt dat nu uit of ze sjonnies aantrekken of niet? In golfjes en bmw's rijden ook veel sjonnies is dat een reden om daar niet in te rijden. Je moet gewoon rijden met wat je mooi vindt en niet je beslissing van anderen af laten hangen :)

Overigens ik heb lang op zo'n ding gereden en ik ben zeker geen sjonnie ;)

Plaatje is niet de mijne overigens.
Haha nee, geen reden om er niet in te rijden, maar de kans dat een van 10 jaar oud Golf is afgeragd, is groter dan de kans dat een Mazda 3 is afgeragd. Daarbij komt dan nog dat ik liever een motor van een ouwe kerel koop, dan van iemand die bewust een versnelling te laag reed omdat het "street cred" geeft :

Op moment dat ik voor een goede prijs, bij een fatsoenlijk bedrijf/persoon een Z750 zie, koop ik 'm ook zonder twijfelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Lollercopter een Bandit 600 is toch niet noemenswaardig spannender dan een Diversion 900? De Bandit heb ik regelmatig als leenfiets gehad tijdens onderhoudsbeurten van de GSX-650F (eigenlijk ook een Bandit, maar met wat meer plastic en iets andere mapping), die vond ik ook redelijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:13:
Of anders een SV650 zou ik aanraden, echt een rijders fiets. Ik ben met een Bandit 600 begonnen (1996), enkele jaren op gereden .. daarna een Yamaha FZ6N... Toen was ik wel klaar met de 4 cylinders, en nu dus een 2004 SV-650. De SV is met afstand de leukste om te rijden ! Die FZ6 was alleen op de snelweg sneller, ik mis die 30pk totaal niet 8)
Leuke, niet te zware naked: inderdaad SV650 of Street Triple. O+

En ik denk dat je de SV goedkoper kan vinden dan de Street Triple...

@Lollercopter niettemin vind ik het not-done om een beginner in de richting van een 1,2l bike te oriënteren... Je kan alles rijden als je niet als een debiel rijdt, maar dat maakt het nog geen verantwoorde eerste motor lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 08-08-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
Chakotay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:33:
@Lollercopter een Bandit 600 is toch niet noemenswaardig spannender dan een Diversion 900? De Bandit heb ik regelmatig als leenfiets gehad tijdens onderhoudsbeurten van de GSX-650F (eigenlijk ook een Bandit, maar met wat meer plastic en iets andere mapping), die vond ik ook redelijk saai.
Dat klopt de verschillen zijn ook niet enorm hoor.
Een bandit 600 heeft iets meer pk maar ontloopt een diversion niet veel. Het uiterlijk is natuurlijk smaak afhankelijk maar die bandit ziet er toch wel wat sportiever uit denk ik. Ook zijn er op motor-forum / fok etc. veel actievere community's voor de Bandit (ook om te modden en beetje customizen etc.). Uiteindelijk is de Bandit 1200 net zo zwaar qua gewicht als de 600 en die gaat natuurlijk wel echt als de brandweer, echt een hooligan bike. Zet daar een andere uitlaat op en je heb 120 pk op het achterwiel. Ik weet niet of het verstandig is om als beginner op een 1200cc aan te stappen, maar als je daar niet als een debiel op rijd gaat dat prima volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:43:
[...]
Ik weet niet of het verstandig is om als beginner op een 1200cc aan te stappen, maar als je daar niet als een debiel op rijd gaat dat prima volgens mij.
Het lijkt mij ook geen probleem. Zolang je maar verstandig bent met het gas moet het prima kunnen. Het is geen blok dat moeilijk rijd. Zolang je er verstandig mee om gaat denk ik niet dat 80pk of 130pk iets uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Waarom moet je persé beginnen op een sportmotor? Waarom mag dat niet gewoon een lelijk hok zijn (zodat het ook niet uitmaakt als je er een keer mee valt), waarop je kunt gassen zonder meteen je rijbewijs in gevaar te brengen?
Een SV650 is natuurlijk wel van een ander budget dan een Diversion 600 ;)

De SV650S (2003) die ik hier van een maat heb staan, is overigens ook te koop. Verdere info via DM, om hier niet te spammen. En hij heeft geen haast met de verkoop.

En waarom elke motor dan gemod moet worden.. Waarom zoveel moeite voor een budget beginnersfiets die - zo lijkt het - toch alleen maar dient om rijervaring op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Hij zit en rijd lekker natuurlijk en is betrouwbaar, maar heeft de uitstraling als een zak aardappelen en laat niet echt snel de adrenaline door je aderen gieren natuurlijk. Hetzelfde als een honda Sevenfifty of iets dergelijks.

Protip: Je hoeft echt geen strepen trekker natuurlijk als eerste motor, maar om nou echt een saai hok te nemen ...
Goed punt, op zich qua uitstraling vind ik hem helemaal niet zo slecht. Een felrode zou ik nog best mee gezien durven worden.

Maar tegelijk is er meermalen gezegd dat mijn smaak niet helemaal op orde is, so be it :+ :+
Wil je betrouwbaar luchtgekoeld: Suzuki Bandit 600 / 1200. Kost geen drol, oerdegelijk, is veel custom spul voor te krijgen / te customizen. Die 600 heb ik gehad en die heeft toch echt wel lekkere brul. Er zit in ieder geval nog een beetje pit in als je wil. Met handgereedschap kan je die helemaal zelf onderhouden als je wil.

Bandit 600 vind ik ook absoluut geen slechte optie. SV650 zit je wel wat dieper, ik weet nog niet goed of ik dat als eerste motor zou willen.

Keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
L0we schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Goed punt, op zich qua uitstraling vind ik hem helemaal niet zo slecht. Een felrode zou ik nog best mee gezien durven worden.

Maar tegelijk is er meermalen gezegd dat mijn smaak niet helemaal op orde is, so be it :+ :+

[...]

Bandit 600 vind ik ook absoluut geen slechte optie. SV650 zit je wel wat dieper, ik weet nog niet goed of ik dat als eerste motor zou willen.

Keuzes...
Wat bedoel je precies met "dieper" ? Die SV650N heeft rechte handlebars dus daar zit je gewoon lekker rechtop op, zonder druk op de polsen ! De SV650S heeft clipons dus daar zit je inderdaad voorover gebogen op het stuur en is er meer druk op de polsen.

Ik zou altijd voor een naked gaan, maar ik ben naked gek. Als beginner zou ik een naked aanraden:

- Ziet er mooier uit :+ :+ naakt = altijd goed
- Geen kappen die kapot gaan als je hem laat vallen
- Meer wind op je knar / lijf, je heb dus echt het gevoel dat je hard gaat. Je gaat dus automatisch niet overal 150 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 09:59
Destruction schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:02:
En waarom elke motor dan gemod moet worden.. Waarom zoveel moeite voor een budget beginnersfiets die - zo lijkt het - toch alleen maar dient om rijervaring op te doen?
Waarom niet? beetje personaliseren is toch leuk?
Ik heb nu ook een Z1000SX uit 2014 en daar wil ik ook nog wel wat dingen aanpassen (uitlaat, buddyseat cover, zadel). Dit terwijl ik weet dat ik in de toekomst een H2SX wil.
Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:14:
Ik zou altijd voor een naked gaan, maar ik ben naked gek. Als beginner zou ik een naked aanraden:

- Ziet er mooier uit :+ :+ naakt = altijd goed
- Meer wind op je knar / lijf, je heb dus echt het gevoel dat je hard gaat. Je gaat dus automatisch niet overal 150 rijden.
Precies de reden dat ik als eerste motor voor een FZ6 Fazer ben gegaan en daarna een Z1000SX, ipv de FZ6N en Z1000. Kappen zijn mooier en houden je wat uit de wind :+

[ Voor 35% gewijzigd door TheBrut3 op 08-08-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

Wat bedoel je precies met "dieper" ? Die SV650N heeft rechte handlebars dus daar zit je gewoon lekker rechtop op, zonder druk op de polsen ! De SV650S heeft clipons dus daar zit je inderdaad voorover gebogen op het stuur en is er meer druk op de polsen.
Zie maar eens een goede SV650N te krijgen. Op MP staat er 1tje van het nieuwere model. De S is inderdaad gewoon een sportfiets met wat minder kappen. Heb zelf een SV1000S gehad en qua zithouding was dat geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ardj schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Haha nee, geen reden om er niet in te rijden, maar de kans dat een van 10 jaar oud Golf is afgeragd, is groter dan de kans dat een Mazda 3 is afgeragd. Daarbij komt dan nog dat ik liever een motor van een ouwe kerel koop, dan van iemand die bewust een versnelling te laag reed omdat het "street cred" geeft :

Op moment dat ik voor een goede prijs, bij een fatsoenlijk bedrijf/persoon een Z750 zie, koop ik 'm ook zonder twijfelen :9
https://www.axelsbikeshop.nl/motoren#kawasaki-z-800-m1289679

Staat wel een Z800 te koop bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Mooi spul, ik heb alleen m'n max budget op rond 5K gezet :)

Vind dit wel leuk om mee te beginnen, vraag me alleen af hoe makkelijk het te verkopen is als er 50K op staat tegen de tijd dat ik 'm zat ben: https://link.marktplaats.nl/m1306068611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ardj schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

Mooi spul, ik heb alleen m'n max budget op rond 5K gezet :)

Vind dit wel leuk om mee te beginnen, vraag me alleen af hoe makkelijk het te verkopen is als er 50K op staat tegen de tijd dat ik 'm zat ben: https://link.marktplaats.nl/m1306068611
Als je een beetje in de buurt bent zou ik er eens langs gaan denk dat een 50-60% van wat hij heeft of oog op heeft niet eens online staat.
Zo stond mijn VFR 750 ook niet online bij hem, maar toch ben ik er op weggereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
42 of 50K, Dat zal zoveel niet uitmaken lijkt me..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Rubman schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Als je een beetje in de buurt bent zou ik er eens langs gaan denk dat een 50-60% van wat hij heeft of oog op heeft niet eens online staat.
Zo stond mijn VFR 750 ook niet online bij hem, maar toch ben ik er op weggereden :+
Heb ik hier in de buurt inderdaad ook, gisteren bij een zaak geweest waar ze 10 motoren hadden die niet online stonden. Stond een mooie Street Triple bij, maar daar vroegen ze teveel geld voor :) Heerhugowaard is 2.5 uur rijden, dus niet echt om de hoek helaas :)
Lexo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:40:
42 of 50K, Dat zal zoveel niet uitmaken lijkt me..
Ook waar, als de prijs maar laag genoeg is dan zal 't vast wel weer kwijt te raken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Ardj Weet niet waar je woont... maar ik heb nette donkerblauwe Z750 uit 2008 staan met nu 31K op de teller.
Aangezien ik een MT07 wil gaat die dus in de verkoop

Woon in Almere :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14908201_1312009415507113_259161731099265030_n.jpg?_nc_cat=0&oh=95b13a770fcb605a2e76f69e19865518&oe=5BC6A494

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zo'n ding schreeuwt wel om een nieuwe uitlaat, wat een unit zeg
Pagina: 1 ... 40 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.