Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Reloader schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:50:
zo'n ding schreeuwt wel om een nieuwe uitlaat, wat een unit zeg
Klopt 8)7 . Bazooka is er niets bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25
Ardj schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:44:
Heb ik hier in de buurt inderdaad ook, gisteren bij een zaak geweest waar ze 10 motoren hadden die niet online stonden.
Waarom zou je als motorzaak 10 van je motoren niet online willen zetten? :? Of zijn ze daar gewoon nog niet aan toe gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
TheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:56:
[...]

Waarom zou je als motorzaak 10 van je motoren niet online willen zetten? :? Of zijn ze daar gewoon nog niet aan toe gekomen?
Inderdaad net binnen, dit was bijvoorbeeld een inruiler van maandag. Daarnaast wilden ze alles eerst nalopen en netjes ervoor zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Dynazap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:49:
@Ardj Weet niet waar je woont... maar ik heb nette donkerblauwe Z750 uit 2008 staan met nu 31K op de teller.
Aangezien ik een MT07 wil gaat die dus in de verkoop

Woon in Almere :+

[afbeelding]
Als ik de financiele middelen had gehad, was die verkocht ;). Mooie motor, vind die utlaat juist wel erg gaaf!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:31
Tweakers!

Ik heb een Yamaha FZ6-N maar ik vroeg me af of dit makkelijk om te bouwen is naar een normale FZ6 :)
Motorisch prima alleen begin de wind een beetje beu te raken... Wil er dus kapjes opzetten zoals bij de niet naked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:50:
zo'n ding schreeuwt wel om een nieuwe uitlaat, wat een unit zeg
Er zijn wel leuke uitlaten voor een Z750 te koop >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:00:
[...]

Er zijn wel leuke uitlaten voor een Z750 te koop >:) >:) >:)

[video]
Dacht in eerste instantie dat hij tegen die Beemer aan zou rijden.

Wat een bak herrie geeft zo'n uitlaat zonder DB killer. Hier in de buurt rijdt er ook iemand rond die het maar al te leuk vindt om flink te revven. Zie hem wel eens rijden met korte broek en t-shirt aan. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
SmurfLink schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Ja de motorbeurs staat zeker op de lijst, gezien we beiden werken in Utrecht en ik nu weet dat je beter doordeweeks kan gaan was dat het plan. Ik heb daar mijn motorjack vandaan (smurfblauw, ghehe) voor 50% korting, dat was niet verkeerd. Dus zeker goeie optie mocht ik bij m'n motor geen leren jack met korting kunnen krijgen. En motorjeans wil ik ook nog, maar dat mag ook best pas tegen die tijd gezien ik daar in de winter toch niet mee ga rijden. :p

Eh wacht 9 euro?? is dat een typo? o_O hoe kan dat zo bizar goedkoop?
Ah, jullie kunnen dus zo na het werk erheen.. das wel ideaal.. ik heb er dit jaar een vrije dag voor genomen..
En nope, geen typo.. was bij een of andere handelaar die ze niet mee terug wou nemen. Maar dat was dan ooj op een zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:10:
Wat maakt dat nu uit of ze sjonnies aantrekken of niet? In golfjes en bmw's rijden ook veel sjonnies is dat een reden om daar niet in te rijden. Je moet gewoon rijden met wat je mooi vindt en niet je beslissing van anderen af laten hangen :)

Overigens ik heb lang op zo'n ding gereden en ik ben zeker geen sjonnie ;)

Plaatje is niet de mijne overigens.
Mensen kopen nou eenmaal eerder iets waar ze mee geassocieerd willen worden, dat is menselijk ;). Mij maakt het verder niet uit, ik geef alleen de uitkomsten van mijn observatie weer, niet een waardeoordeel.

De z750 is een leuke motor om te rijden, alleen of het "totaal pakket" bij hem past en wat hij met een motor wil, moet die zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
StoOker schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:00:
Tweakers!

Ik heb een Yamaha FZ6-N maar ik vroeg me af of dit makkelijk om te bouwen is naar een normale FZ6 :)
Motorisch prima alleen begin de wind een beetje beu te raken... Wil er dus kapjes opzetten zoals bij de niet naked.
Ik denk dat het goedkoper/makkelijker is om het ding in te ruilen op een Fazer. Andersom is een stuk makkelijker, zijn best veel kits voor te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dynazap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:49:
@Ardj Weet niet waar je woont... maar ik heb nette donkerblauwe Z750 uit 2008 staan met nu 31K op de teller.
Aangezien ik een MT07 wil gaat die dus in de verkoop

Woon in Almere :+

[afbeelding]
Pf :p Zou willen dat deze binnen mijn budget viel, dan kwam ik 'm zo met de trapfiets ophalen, haha.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SmurfLink schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:59:
[...]

Pf :p Zou willen dat deze binnen mijn budget viel, dan kwam ik 'm zo met de trapfiets ophalen, haha.
Ik zie nergens een bedrag wat hij ervoor wilt hebben. En het is een kwak dus duur kan hij niet zijn 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

epic_gram

undercover moderator

wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:27:
@epic_gram Met een Yamaha R6 kun je me écht een hele dag laten spelen in Dld. (Piesport).... Wát nou "Dikke 1000" .... :P
geen idee waar ik het over 1000 cc heb? Ik ben juist van mening dat een 600cc optimaal qua vermogen/wendbaarheid. :P

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

epic_gram schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:54:
[...]

geen idee waar ik het over 1000 cc heb? Ik ben juist van mening dat een 600cc optimaal qua vermogen/wendbaarheid. :P
Meh, 750 is toch net ff wat fijner, zeg maar een 600 met koppel. ;) Stuk meer middengebied waardoor je er veel rustiger mee kan rijden zonder echt te hoeven doorhalen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:11
Had iemand het over driecilinders? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
epic_gram schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:54:
[...]
Ik ben juist van mening dat een 600cc optimaal qua vermogen/wendbaarheid. :P
Wendbaarheid hangt volledig van de fiets af. De ene 600 is de andere niet. Durf te wedden dat mijn 1000+ meer wendbaarheid heeft dan een oudere 600cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

epic_gram

undercover moderator

Joopieboy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:58:
[...]

Meh, 750 is toch net ff wat fijner, zeg maar een 600 met koppel. ;) Stuk meer middengebied waardoor je er veel rustiger mee kan rijden zonder echt te hoeven doorhalen.
ja ik heb zelf een 750 honda vfr. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Grappig... mijn vrouwtje wist me te vertellen dat twee van onze bejaarde buurmannen haar aangesproken hadden over mijn (nieuwe) motor. Of er iets met de oude was. En toen ze vertelde dat ik gewoon een nieuwe gekocht had, waren ze het er roerend over eens dat deze toch veel mooier was O+ En natuurlijk verhalen over hun eigen zonen die ook rijden of reden.

Grappig hoe een motor niet alleen gesprekken met de berijder oplevert, maar zelfs tussen de buren onderling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Vrijdag

De Zwarte

Vol Amerikaanse pathos, maar toch leuk:

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 08-08-2018 21:10 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Ik zie nergens een bedrag wat hij ervoor wilt hebben. En het is een kwak dus duur kan hij niet zijn 😂
Als ik ze op marktplaats zie van dat bouwjaar zijn ze rond de 5000 euro.. en mijn budget gaat 1000 euro lager zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

Bazziek schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:02:
[...]

Had iemand het over driecilinders? ;)
Ik ken toch weinig triples met 600cc of er net onder :>

Street triple = 675'ish
Speed triple = 900/1050'ish
MT 09 = 900cc'ish
MV Agusta brutale 800cc'ish

Dan houdt mijn kennis van triples ook wel zo'n beetje op maar bekende 600cc triples ken ik in iedergeval niet.

En wat @PilatuS zegt, misschien geen rol vergelijk maar mijn CBR600 uit '94 was echt erg stuk minder wendbaar dan mijn FZ1 uit 2006.

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 08-08-2018 22:29 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Raym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Street triple = 675'ish
MT 09 = 900cc'ish

Dan houdt mijn kennis van triples ook wel zo'n beetje op maar bekende 600cc triples ken ik in iedergeval niet.

En wat @PilatuS zegt, misschien geen rol vergelijk maar mijn CBR600 uit '94 was echt erg stuk minder wendbaar dan mijn FZ1 uit 2006.
Kawasaki H1-R & Suzuki GT-serie :+ :+ :+

[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 08-08-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Weet iemand zo welke slipons vaak wel redelijk beschaafd klinken? Akra's klinken vaak wel netjes, maar die zijn zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Een goede vriend van mij stopt met motorrijden, eigenlijk nooit echt begonnen ..

Maar hij verkoopt zijn zgan arai rx-7v Kenny robert (geel) helm. Nieuw prijs voor de rx-7v is 800-1000 euro.

De maat is M en echt nieuw , 2x 1,5 uur mee Gereden volgens mij, met licht en donker visite en pinclock.
Alles max 2 jaar oud

Mocht iemand interesse voor een goed bod stuur een pm

Mijzelf past die helaas niet :( zelf moet ik ook een nieuwe helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:22
Raym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Street triple = 675'ish
MT 09 = 900cc'ish

Triumph Sprint ST 1050

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wd200 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Een goede vriend van mij stopt met motorrijden, eigenlijk nooit echt begonnen ..

Maar hij verkoopt zijn zgan arai rx-7v Kenny robert (geel) helm. Nieuw prijs voor de rx-7v is 800-1000 euro.

De maat is M en echt nieuw , 2x 1,5 uur mee Gereden volgens mij met licht en donker visite en pinlock.

Mocht iemand interesse voor een goed bod stuur een pm

Mijzelf past die helaas niet :( zelf moet ik ook een nieuwe helm.
Misschien wel handig erbij te zetten hoe oud de helm is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

Past mooi in het rijtje, net als de daytona. Maar hij heeft wel 450cc teveel :+

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 08-08-2018 23:20 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Weet iemand zo welke slipons vaak wel redelijk beschaafd klinken? Akra's klinken vaak wel netjes, maar die zijn zo duur.
Goedkoop is vaak ook veel herrie. Het hoeft geen Akra te zijn, maar een el-cheapo ding maakt vrijwel altijd heel veel herrie. Goede demping en het mooie geluid bewaren kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

Hij was inderdaad ook meer bedoelt om het lijstje met 3 cilinder aan te vullen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.visordown.com/sites/default/files/article-images/6/64016.jpg
Triumph Rocket III met 2294cc. Heb ik een keer zien staan, wat een apparaat. :X

Kawasaki H2 Mach IV, de huidige H2 is dus niet eens de eerste met die naam.

Vergeet de BMW K75 niet, Suzuki had de GT550, of kijk gewoon hier, hier of hier.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:18
Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe foto ! :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oWfFr8hh.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 09-08-2018 09:02 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

TheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Heb zelf goede ervaringen met SC-project. Stuk beter betaalbaar dan Akra, ziet er goed uit en qua geluid ook gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 11:07
PdC schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:09:
[...]

Heb zelf goede ervaringen met SC-project. Stuk beter betaalbaar dan Akra, ziet er goed uit en qua geluid ook gewoon normaal.
Beter betaalbaar? Voor zo ver ik weet is SC-project duurder goedkoper dan Akrapovic toch? Bij uitlaatstore.nl zetten ze zelfs vaak geen prijzen neer bij SC-project uitlaten (op aanvraag).

Maar als @TheBrut3 op zoek is naar een goed klinkende slip-on kan ik 1 tip geven: Ga voor een merk uitlaat en geen el cheapo. Dus merken als Arrow, Akrapovic, SC-project, Mivv, LeoVince, GPR is allemaal prima. Dan hoef je alleen nog maar te kijken welke je mooi vind en welke je het geld waard vind. Qua geluid zal het allemaal niet veel schelen. Mijn ervaring is dat Arrow en LeoVince wat meer grommend klinken en SC-project en Akrapovic wat meer schreeuwend. Maar dat zal vast ook weer per motor verschillen :9.

[ Voor 1% gewijzigd door Leviathius op 09-08-2018 09:18 . Reden: Foutje, bedankt! ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Leviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:14:
[...]

Beter betaalbaar? Voor zo ver ik weet is SC-project duurder dan Akrapovic toch? Bij uitlaatstore.nl zetten ze zelfs vaak geen prijzen neer bij SC-project uitlaten (op aanvraag).

Maar als @TheBrut3 op zoek is naar een goed klinkende slipon kan ik 1 tip geven: Ga voor een merk uitlaat en geen el cheapo. Dus merken als Arrow, Akrapovic, SC-project, Mivv, LeoVince, GPR is allemaal prima. Dan hoef je alleen nog maar te kijken welke je mooi vind en welke je het geld waard vind. Qua geluid zal het allemaal niet veel schelen. Mijn ervaring is dat Arrow en LeoVince wat meer grommend klinken en SC-project en Akrapovic wat meer schreeuwend. Maar dat zal vast ook weer per motor verschillen :9.
Op hun eigen website staan prijzen, dempers zijn allemaal ergens rond 350-400 euro. Dus scheelt de helft met Akrapovic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ardj schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Op hun eigen website staan prijzen, dempers zijn allemaal ergens rond 350-400 euro. Dus scheelt de helft met Akrapovic :)
Aha, I stand corrected! Ik ga het meteen wijzigen in mijn bericht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Ik ga zelf na de vakantie eens kijken bij Pajic.
Schijnen heel mooi werk te leveren voor een nette prijs.
En je kunt dempers "proberen" en vervolgens worden ze op maat gemaakt voor je motor.
https://www.pajic.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PilatuS schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:22:
Goedkoop is vaak ook veel herrie. Het hoeft geen Akra te zijn, maar een el-cheapo ding maakt vrijwel altijd heel veel herrie. Goede demping en het mooie geluid bewaren kost geld.
PdC schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:09:
Leviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:14:
Maar als @TheBrut3 op zoek is naar een goed klinkende slip-on kan ik 1 tip geven: Ga voor een merk uitlaat en geen el cheapo. Dus merken als Arrow, Akrapovic, SC-project, Mivv, LeoVince, GPR is allemaal prima. Dan hoef je alleen nog maar te kijken welke je mooi vind en welke je het geld waard vind. Qua geluid zal het allemaal niet veel schelen. Mijn ervaring is dat Arrow en LeoVince wat meer grommend klinken en SC-project en Akrapovic wat meer schreeuwend. Maar dat zal vast ook weer per motor verschillen :9.
Freubel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:19:
En je kunt dempers "proberen" en vervolgens worden ze op maat gemaakt voor je motor.
El-cheapo bedoelde ik ook zeker niet, ik wil namelijk ook gewoon e-keur en DB killers. Maar even voor het beeld, een Akra slip-on set (carbon) voor mijn motor kost ongeveer €1300,-. Terwijl Shark Street GP (~€900), SC-Project (~€700,-) of Hurric Pro2 (~€650) een stuk goedkoper zijn. Er komt ook nog een bochtenset bij van zo'n €700, dat maakt de uitlaat al een stuk luider. Ik wil het juist niet doen voor zoveel mogelijk lawaai, maar voor de performance, daarom wil ik er beschaafde pots op hebben met db killers er gewoon in.

Pajic is misschien een optie, deze had ik al gezien. Al heb ik niet het idee dat ik dan all-in goedkoper uit ben dan met een premade bochtenset incl pots en deze er op laten zetten bij de motorzaak in het dorp (oa Kawa dealer).

Maar SC-Project ziet er goed uit, had ik nog niet aan gedacht.
Misschien ook eens bij de motorzaak vragen wat hun opties zijn, welke combinaties er mogelijk zijn en wat het allemaal kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hoe zit het eigenlijk met uitlaten/dempers/slip-ons?

Ik ben ook een beetje aan het rondsnuffelen om een wat diepere grom uit mijn VFR te krijgen dan de standaard.
Nu heb ik geen directe behoefte om een hele zwik bochten te gaan veranderen of echt meer power te krijgen (hij heeft genoeg)
Waar zou moet ik dan naar moeten zoeken?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:51:
Hoe zit het eigenlijk met uitlaten/dempers/slip-ons?
Best simpel. Onderstaande link zijn de Akra opties voor mijn motor:
https://www.akrapovic.com...31&modelId=156&yearId=738

De eerste 2 opties zijn de slipons; Deze vervangen alleen de pots van de uitlaat.
De 3e optie is een race lijn; Deze vervangt de 2 pots voor 1 en ook het complete spruitstuk (incl milieu/geluid zaken) voor een open lijn.
De laatste optie is een open spruitstuk; Deze vervangt dus het originele spruitstuk (incl milieu/geluid zaken) voor een open lijn, maar brengt het niet terug naar 1 pot. Deze kan dus gecombineerd worden met de originele slipons of opties 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Handig @TheBrut3,

Maar gezien de leeftijd van mijn motor is er met deze tools vaak niks meer te vinden.
VFR 750 uit '95.
Ga binnenkort maar even bij de motorzaak langs om te kijken wat zij nog hebben liggen en advies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:41:
Handig @TheBrut3,

Maar gezien de leeftijd van mijn motor is er met deze tools vaak niks meer te vinden.
VFR 750 uit '95.
Ga binnenkort maar even bij de motorzaak langs om te kijken wat zij nog hebben liggen en advies te vragen.
https://www.uitlaatstore.nl/webshop/301048-honda-vfr750

Hier staat het eea aan nieuw spul. Op marktplaats is echt nul te vinden. De vraag is of je 400 euro wilt uitgeven aan een uitlaat voor een motor van 95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ardj schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

https://www.uitlaatstore.nl/webshop/301048-honda-vfr750

Hier staat het eea aan nieuw spul. Op marktplaats is echt nul te vinden. De vraag is of je 400 euro wilt uitgeven aan een uitlaat voor een motor van 95 :)
Ja dat is idd de vraag, nu nog niet iig.

Zeker gezien het mij niet zozeer gaat om vermogen, maar hij moet gewoon net ff wat dieper en beter grommen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Ja dat is idd de vraag, nu nog niet iig.

Zeker gezien het mij niet zozeer gaat om vermogen, maar hij moet gewoon net ff wat dieper en beter grommen
Ik heb zelf net even gekeken op de website van Mile Pajic. Zie daar dat ze ook gebruikte dempers verkopen. Dat scheelt al een stuk in de kosten t.o.v. een nieuwe. Ik zou contact met hun opnemen met de vraag of ze iets hebben voor een VFR 750 uit 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

MichielK71 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelf net even gekeken op de website van Mile Pajic. Zie daar dat ze ook gebruikte dempers verkopen. Dat scheelt al een stuk in de kosten t.o.v. een nieuwe. Ik zou contact met hun opnemen met de vraag of ze iets hebben voor een VFR 750 uit 1995.
Zit alleen net ff te ver weg, zeg maar andere eind van het land :+

Ga sowieso even een mail sturen wat ze hebben en maar op zoek naar een zaak dichter in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat je ook doet met je dempertje: zorg dat ie goed vast zit! Liefst met slotbout én loctite. Bij mij is al 2x de demper gejat én vannacht hebben ze het weer geprobeerd (hoes doorgesneden). Helaas het nadeel van de motor buiten moeten stallen :( (edit: en in de stad wonen, tezamen met tuig)

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 09-08-2018 13:13 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:13:
Wat je ook doet met je dempertje: zorg dat ie goed vast zit! Liefst met slotbout én loctite. Bij mij is al 2x de demper gejat én vannacht hebben ze het weer geprobeerd (hoes doorgesneden). Helaas het nadeel van de motor buiten moeten stallen :( (edit: en in de stad wonen, tezamen met tuig)
Ze blijven ook wel bezig bij jou zeg.. Had je al een vervanger voor je Fazer?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Ze blijven ook wel bezig bij jou zeg.. Had je al een vervanger voor je Fazer?
Nee, daarvoor ga ik in oktober denk ik pas shoppen. Maar ik kijk stiekem al wel een beetje rond :Y dit keer wil ik er wel ABS op hebben, dat rijdt toch net zelfverzekerder in de winter. En ik vermoed dat mét ABS het ongeluk wat ik heb gehad nét niet zou zijn gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Nee, daarvoor ga ik in oktober denk ik pas shoppen. Maar ik kijk stiekem al wel een beetje rond :Y dit keer wil ik er wel ABS op hebben, dat rijdt toch net zelfverzekerder in de winter. En ik vermoed dat mét ABS het ongeluk wat ik heb gehad nét niet zou zijn gebeurt.
Ja mogelijk had het geholpen. Je zal het nooit zeker weten.
Ben wel benieuwd wat je gaat kopen!

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
k wil het juist niet doen voor zoveel mogelijk lawaai, maar voor de performance, daarom wil ik er beschaafde pots op hebben met db killers er gewoon in.
Wil je een andere uitlaat voor het extra vermogen ? Met mappen kom je waarschijnlijk een stuk verder en dat is met een andere uitlaat eigenlijk toch ook wel nodig. Los van dat wat maakt 3pk er bij uit ? Mijn fiets heeft flink meer dan dat aan pk's erbij gekregen na het mappen en ook het koppel is flink omhoog gegaan, en dat met de originele uitlaat. Voor het vermogen zou ik nooit een andere uitlaat kopen.

Edit: Heb mijn fiets ook niet laten mappen voor vermogen hoor. Dat was puur om het ding beter te laten rijden en het extra vermogen kwam er gewoon bij.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

[...]

[...]

[...]

El-cheapo bedoelde ik ook zeker niet, ik wil namelijk ook gewoon e-keur en DB killers. Maar even voor het beeld, een Akra slip-on set (carbon) voor mijn motor kost ongeveer €1300,-. Terwijl Shark Street GP (~€900), SC-Project (~€700,-) of Hurric Pro2 (~€650) een stuk goedkoper zijn. Er komt ook nog een bochtenset bij van zo'n €700, dat maakt de uitlaat al een stuk luider. Ik wil het juist niet doen voor zoveel mogelijk lawaai, maar voor de performance, daarom wil ik er beschaafde pots op hebben met db killers er gewoon in.

Pajic is misschien een optie, deze had ik al gezien. Al heb ik niet het idee dat ik dan all-in goedkoper uit ben dan met een premade bochtenset incl pots en deze er op laten zetten bij de motorzaak in het dorp (oa Kawa dealer).

Maar SC-Project ziet er goed uit, had ik nog niet aan gedacht.
Misschien ook eens bij de motorzaak vragen wat hun opties zijn, welke combinaties er mogelijk zijn en wat het allemaal kost.
Pas wel op, Akrapovic uitlaten zijn vaak itt andere merken WEL straatlegaal. Een e-keur zegt niks over de straatlegaliteit mbt decibellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

PilatuS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Wil je een andere uitlaat voor het extra vermogen ? Met mappen kom je waarschijnlijk een stuk verder en dat is met een andere uitlaat eigenlijk toch ook wel nodig. Los van dat wat maakt 3pk er bij uit ? Mijn fiets heeft flink meer dan dat aan pk's erbij gekregen na het mappen en ook het koppel is flink omhoog gegaan, en dat met de originele uitlaat. Voor het vermogen zou ik nooit een andere uitlaat kopen.

Edit: Heb mijn fiets ook niet laten mappen voor vermogen hoor. Dat was puur om het ding beter te laten rijden en het extra vermogen kwam er gewoon bij.
Het gewicht is ook nog een behoorlijk verschil, zo weegt mijn originele Buell uitlaat ongeveer 12 kg en degene die er nu op zit is bij 10 kg lichter! Nu hangt mijn uitlaat midden onder de motor, dus het maakt in weggedrag weinig uit, maar bijna 10 kg minder is toch wel een aanzienlijk verschil.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Het gewicht is ook nog een behoorlijk verschil, zo weegt mijn originele Buell uitlaat ongeveer 12 kg en degene die er nu op zit is bij 10 kg lichter! Nu hangt mijn uitlaat midden onder de motor, dus het maakt in weggedrag weinig uit, maar bijna 10 kg minder is toch wel een aanzienlijk verschil.
Op papier is dat inderdaad een groot verschil, maar ga je het ook echt merken ? Als die 10 kilo onder de kont zit mogelijk wel ja, maar dan zal ie wat beter gaan sturen. Onder de motor merk je dat gewicht inderdaad een stuk minder. Verder ben ik van mening dat 10 kilo hier een 3pk daar gewoon niet boeit. Op het circuit misschien wel, maar voor op straat vind ik wat minder gewicht en wat meer vermogen nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Pas wel op, Akrapovic uitlaten zijn vaak itt andere merken WEL straatlegaal. Een e-keur zegt niks over de straatlegaliteit mbt decibellen.
Dát dus.... Maar ook bij een Akrapovic uitlaat mét E-Keur hoort een document/pasje waarop vermeldt staat voor wélk merk & type motorfiets dat betreffende keurmerk voor die specifieke uitlaat is afgegeven. Bij mijn motorfiets is 't vrij gemakkelijk te zien doordat er met grote letters in de demper het type motorfiets gegraveerd/gelaserd is maar dan nog dien ik die papieren / dat bewijsje bij me te hebben en tijdens een controle te kunnen overleggen.

Op de site van Akrapovic kun je die documenten overigens ook ten alle tijden weer opnieuw downloaden mocht je ze kwijt raken/zijn.

Bij de Leovince einddemper welke ik op m'n 2008 R6 een tijdje had zat overigens ook zo'n document en ook daar zijn die dingen op de site terug te vinden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kwam deze trouwens laast tegen:

https://www.dumpert.nl/me...ners_in_een_notendop.html

Denk er met de motor voor op straat ook wel zo over. Iedere fiets met 600cc of meer is belachelijk snel waarbij 5 kilo of 5pk niet uitmaakt. Voor het geluid snap ik een andere uitlaat wel. Mocht ie er echt beter door gaan sturen snap ik het ook wel, maar voor vermogen vind ik het persoonlijk onzin.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:37:
Kwam deze trouwens laast tegen:

https://www.dumpert.nl/me...ners_in_een_notendop.html

Denk er met de motor voor op straat ook wel zo over. Iedere fiets met 600cc of meer is belachelijk snel waarbij 5 kilo of 5pk niet uitmaakt. Voor het geluid snap ik een andere uitlaat wel. Mocht ie er echt beter door gaan sturen snap ik het ook wel, maar voor vermogen vind ik het persoonlijk onzin.
Psst.... Je mag niet deeplinken naar "dumpert" :9

Zó wel, ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:39:
[...]

Psst.... Je mag niet deeplinken naar "dumpert" :9

Zó wel, ja >:)
Hij deed het 1x wel gewoon. Kwam netjes bij voorbeeld te staan, na het posten alleen niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PilatuS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:24:
Wil je een andere uitlaat voor het extra vermogen ? Met mappen kom je waarschijnlijk een stuk verder en dat is met een andere uitlaat eigenlijk toch ook wel nodig. Los van dat wat maakt 3pk er bij uit ?
We praten hier over iets meer vermogen dan 3pk en verder nog drivability.
Stock motor vs full Akra+remap
Enkel remap vs full Akra+remap
Vermogen is gemeten op het achterwiel

Edit: Verschil tussen stock en met slipons is schijnbaar nihil. Het grote verschil (die 10pk) zit hem vooral in dat spruitstuk wat wegvalt.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 09-08-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

We praten hier over iets meer vermogen dan 3pk en verder nog drivability.
Stock motor vs full Akra+remap
Enkel remap vs full Akra+remap
Ja ok, maar dan nog. Waarom dat geld uitgeven voor dat kleine beetje winst ?

Als je trouwens over drivability hebt kan je meer met mappen dan met een andere uitlaat. Zeker omdat de meeste fietsen standaard al arm lopen maakt een uitlaat dat vrijwel altijd nog erger.

Zie hier mijn resultaat met mappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hmXq8jnkj2MjQtbqomEuA1tv/full.jpg

Het ging mij juist om drivability en dat verschil is extreem, het is een andere motor geworden. Met een andere uitlaat had ik dat nooit gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Freubel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:19:
Ik neem aan dat je op afspraak gaat, de heren hebben het vaak druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Laatst online: 18-09 21:57
Een vraag van een leek in elektrotechniek..
Vraag: is het mogelijk dat mn accu leegloopt na een wasbeurt?

Achtergrond:
Mijn huidige accu is ongeveer een jaar oud. In het najaar van 2017 bleek de accu leeg te lopen, toen is door mn garage de (antieke) navigatie geschakeld gemaakt. Uiteindelijk bleef de accu in de winter leeglopen en heb ik hem vaak gejumpstart. De garage heeft de accu twee afzonderlijke keren getest en de voltage was ok. Ook de dynamo leek voldoende spanning te geven. Na een weekendje aan de druppellader draaide de motor sinds maart zonder problemen.

Twee weken geleden heb ik de motor vlak voor de bloedhitte voor het eerst in maanden een wasbeurt gegeven. Daarna heeft de motor een week stil gestaan. Na die week bleek de accu weer helemaal leeg. Na een jumpstart heb ik er een uur op gereden, waarna ik er weer een week niet aanzat. Vanmorgen liep ik op voorhand maar vast met de jumpstarter naar de motor.. maar de accu had nog genoeg puf om uit zichzelf te starten..
Even lang stilgestaan in vergelijkbaar weer op exact dezelfde plek... enige verschil is dat hij de eerste week net gewassen was...
Daarom de vraag: Kan een wasbeurt een stroomlekkage veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:12
Ja, maar zodra het opgedroogd is zou de lekkage weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
f2ride2001 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:15:
Ja, maar zodra het opgedroogd is zou de lekkage weg moeten zijn.
EN dat opdrogen kan best wel lang duren!! Vooral stekerverbindingen van massa-geschakelde zaken zijn in dit geval als verdacht aan te merken..... Kwestie van de lekstroom verbruiker(s) opsporen en vervolgens daarvan de stekers én bekabeling gaan controleren op waterdichtheid :'(

P.S. Meestal gaat 't om achteraf gemonteerde accessoires welke dit veroorzaken. USB laders / Navigatie steunen.... Dat soort speelgoed wat standaard NIET op de motorfiets aanwezig was.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Zie je dat nog terug in je benzine verbruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Winkiller schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Dat ding zuipt toch als een tempelier, dus dat verschil is totaal niet merkbaar. Het verbruik zit meestal ergens tussen de 1:11 en 1:13 ongeveer.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Dat ding zuipt toch als een tempelier, dus dat verschil is totaal niet merkbaar. Het verbruik zit meestal ergens tussen de 1:11 en 1:13 ongeveer.
Da's lekker zuinig!! Ik wou dat mijn EURO-4 fiets dat soort waardes ook kon halen met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.

Als ik gewoon lekker gás kan geven dan haalt 't ding ooit ook wel de 1:12 á 1:13 maar bij de geldende snelhiedsregels hier in NL is 't vaker 1:9 á 1:10... en houd ik 5 versnellingen óver.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Freubel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:01:
Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe foto ! :9

[afbeelding]
Versys altijd goed. :>

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/29qbifk.jpg

Staat er een mooie motor en waar kijken ze op.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
[...]

Da's lekker zuinig!! Ik wou dat mijn EURO-4 fiets dat soort waardes ook kon halen met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.

Als ik gewoon lekker gás kan geven dan haalt 't ding ooit ook wel de 1:12 á 1:13 maar bij de geldende snelhiedsregels hier in NL is 't vaker 1:9 á 1:10... en houd ik 5 versnellingen óver.
Al eens gedacht aan een motor die daadwerkelijk bruikbaar is op de openbare weg? Dit klinkt als masochisme...

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

MT-10 staat ook niet bekend als zuunig 8)7

Met de S1000RR moet er na ~240km rond de 16 liter in. 1:15 ongeveer. Vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Oh hij mag nog even blijven denk ik.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.
80 in z'n 5 toch?

M'n FZ1 haalt 1:14-1:15, dus inderdaad ook zo'n 16 liter per 240 kilometer. Droger heb ik de tank nog niet durven rijden.

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2018 15:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo!

Ik ben WielerManiak, 21 jaar, informatica student en nieuw voor het grote motortopic forum en nieuw voor het motorrijden. Ik ben momenteel aan het lessen bij de ANWB voor een rijbewijs A(code 80) en moet zowel mijn AVB en AVD nog behalen. Omdat ik nieuw ben met motorrijden en eigenlijk nog niet zoveel over motors zelf weet wil ik graag weten wat jullie mening en gedachtes zijn over hoe ik het aanpak.

Na mijn eerste proefles kwam ik er al meteen achter dat ik motorrijden heel leuk vond maar wel een beetje uitdagend, van een 20 kilo stationsfiets tussen de benen naar een 200 kg Honda dat je rechtop moet proberen te houden. Na deze les heb ik meteen motorkleding gehaald bij de motorkledingstore in Breda. Hier ben ik gegaan voor een 2-delig leren Alpinestars Orbiter omdat door mijn omgeving aangeraden werd om wel voor een leer pak te gaan en 2 delig gewoon handiger is. Hierbij heb ik bijpassende Alpinestars handschoenen gehaald en een Shark evo-one 2 gehaald als systeemhelm. Voor schoenen gebruik ik hoge veiligheidsschoenen momenteel en die moet ik nog vervangen door goede motorschoenen. Zelf ben ik heel blij dat ik al kan wennen aan mijn eige spullen tijdens het lessen (ondanks zwart leer wel heel warm was de afgelopen lessen).

Ook heb ik al een deal op een motor, van een vriend van mijn vader die ik ook al heel mijn leven ken mag ik zijn goed onderhouden Kawasaki GPz550 uit 1983 met 46.000 km overnemen voor 1150 euro. Ondanks de leeftijd is er veel aan de motor gedaan, hij is een keer overgespoten, nieuwe uitlaat, knipperlichten achter zijn vervangen door wat subtielere knipperlichten, de batterij is vervangen door een batterij van deze tijd, de vering heeft vorige maand een rivisie gehad tijdens zijn grote beurt en de banden zijn nog in hele goede staat. En hij zal begrensd worden naar 35kw en de kosten daarvan zit al in de prijs inbegrepen. De laatste 20 jaar is er op wekelijkse basis meegereden en heeft elk jaar een grote beurt gehad.

foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NrJjJ8c.jpg

Nu is mijn plan om de motor te gebruiken als woon-werk/studeer? verkeer als het droog is. Dat is voornamelijk van omgeving Bergen op Zoom naar Breda. Zelf heb ik ook nog geen auto rijbewijs, die ben ik van plan om te halen na mijn motor rijbewijs. Want ik wil (nog) geen auto, maar wel de vrijheid om mijzelf rond te rijden zonder vast te zitten aan het openbaar vervoer. Een auto is voor een student als ik veels te duur als maandelijkse last vergeleken met een motor. Auto = 100 euro p.m. + wegenbelasting, motor = 13 euro p.m. + 10tje wegenbelasting.

Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten tijdens het lessen of de aankoop van deze motor? zijn er dingen die ik misschien ook nog zou moeten overwegen? 8)7 ik ben benieuwt wat jullie er van vinden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Voor woon/werk verkeer vind ik mijn textiel pak handiger, daar kan ik mijn normale kleding onder aanhouden.

Verder gewoon lekker lessen! Als iets niet duidelijk is vragen aan de instructeur. Zelf vond ik de video's van Rdalsem op youtube de moeite waard om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@WielerManiak Tijdens 't lessen hoef je eigenlijk maar op één "ding" te letten en dat is op de instructeur óf instructrice (al zullen die 't niet leuk vinden als je ze als "ding" bestempelt :o ).

Wat betreft die GPZ550: Oerdegelijk machientje waar serieus weinig aan stuk kán. Let wel even op bij het verzekeren van die machine dat er ook daadwerkelijk op 't kenteken staat dat 't apparaat maar 35KW heeft ná het begrenzen. Áf fabriek had zo'n machine iets van 47 á 48 KW en da's precies iets te veel voor een A80 pasje.

Succes met het behalen van je rijbewijs én (volledig overbodig om te vermelden): Véél plezier met 't rijden tijdens je lessen én daarna!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[A] Honda CBR 600 F3 '97 \[€1750]

De mijne staat helaas in de verkoop...
Mocht iemand interesse hebben, let me know (of mooie plaatjes willen kijken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Alleen een uitlaat veranderd daar niet zo veel aan. Meestal staan motoren al arm en van een andere uitlaat gaan ze nog armer lopen. Dit is ook waarom mappen aan te raden is bij een andere uitlaat. Arm lopen is slecht voor het blok. De foto van de dyno laat bij mijn fiets ook heel goed zien hoe enorm arm ie standaard al liep en wat het verschil is na het mappen. Mijn fiets is wel meer gaan verbruiken, maar hoe ie nou loopt is het dat voor mij zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Iemand toevallig ervaring met zulk soort wasboxen voor de motor?
YouTube: Otowas Bike-spa

Deze staat dus bij mij in de buurt kwam ik achter.

Bedacht mij dat ik van het weekend de VFR maar even goed moet poetsen gezien hij wel wat smerig is hier en daar. Maar als dit een beetje goed werkt of mij in ieder geval een groot deel werk uit handen neemt is dat fijn natuurlijk. Liever lui dan moe ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:29:

Bedacht mij dat ik van het weekend de VFR maar even goed moet poetsen gezien hij wel wat smerig is hier en daar. Maar als dit een beetje goed werkt of mij in ieder geval een groot deel werk uit handen neemt is dat fijn natuurlijk. Liever lui dan moe ;)
Datzelfde kun je ook gewoon in een wasbox voor auto's doen waarbij je hooguit 2 muntjes van €0,50 kwijt bent aan 't apparaat.... Neem je van huis een emmertje én een microvezel handschoen mee dan kun je 't ding ook nog eens gewoon met de hand goed wassen door die emmer vól te spuiten met een extra dosis schuim uit de schuimlans wat je een extra muntje van €0,50 kost....

Voordeel hierbij is dat je dan zélf kunt bepalen of dat je met de hogedrukspuit je lagers en ketting van het (interne) vet gaat ontdoen door er vol op te gaan spuiten..... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Je motor is hiermee niet schoongemaakt, de laatste zin van meneer vat het goed samen
"Daarna wordt de motor afgespoten"
En meer dan dat is het niet... Je motor laten wassen in 1,5 minuut ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:29:

Ik zou niet snel mijn motor in een wasbox zetten. Hoge druk is op sommige plekken op de motor niet echt handig. Doe het liever zelf met een emmer sop en een losse emmer om de was handschoen uit te spoelen. Kan de motor eventueel nog wel foamen met mijn hogedruk reiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van Motoshare? Ik heb mijn motor er sinds een paar dagen op omdat ik hem weinig gebruik en hij zo nog wat opbrengt. Al twee huurperiodes overeengekomen, een van twee dagen en een van vier dagen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. De verzekering lijkt goed te zijn en er wordt een soort verificatie gedaan op de huurder. Lijkt me alleen niet zo chill als ik een paar weken later een boete ontvang, en elke keer voor het overdragen maak ik even een 360 filmpje van mijn motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Rubman grappig ding :) Zoals hierboven al gemeld is het niets vergeleken met een echte wasbeurt, maar voor iemand als ik die zijn motor voor dagelijks vervoer door weer en wind gebruikt en deze bijna nooit fatsoenlijk wast is het best nuttig. Waar staat dat apparaat?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
t0mmiiiii schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:45:
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van Motoshare? Ik heb mijn motor er sinds een paar dagen op omdat ik hem weinig gebruik en hij zo nog wat opbrengt. Al twee huurperiodes overeengekomen, een van twee dagen en een van vier dagen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. De verzekering lijkt goed te zijn en er wordt een soort verificatie gedaan op de huurder. Lijkt me alleen niet zo chill als ik een paar weken later een boete ontvang, en elke keer voor het overdragen maak ik even een 360 filmpje van mijn motor.
Ik heb er geen ervaring mee én ik zal m'n eigen motor(en) er ook nooit aan gaan bieden maar opzich is het geen verkeerd concept.

Ik ken echter 't verhaal van verhuren ook van de kant van "Yamaha Exclusive" dealers en daar staan tegenwoordig dus bewust géén "SS" machines meer op de lijst met te huren machines omdat er na praktisch iedere huurperiode wel wát aan de hand was met die betreffende machines (gloedjenieuwe R1 en R6 machines welke ineens spontaan onderdelen aan boord hadden van een paar jaar oud ná een verhuur periode bijvoorbeeld). Dat soort dingen zie je helaas vaak niet gemakkelijk bij een normale inspectie bij inname en komen later pas aan 't licht bij een reguliere onderhoudsbeurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van Motoshare?
Ik snap dat je het doet, maar ik hou zelf te veel van mijn fiets om het ding mee te geven aan een onbekende. Ik rij de motor altijd netjes warm en ga er goed mee om. Geen zin in een idioot die na 1km rijden het ding naar de toerenbegrenzer gaat doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@t0mmiiiii Mijn enige ervaring met MotoShare is dat mijn Honda Grom daar te huur staat. Gek genoeg nog nul komma nul reacties gehad (goh wat gek, wie wilt er nu n mini motor huren.. :9 ). Dus je hebt al veel meer ervaring dan ik. Daarnaast zou ik, net als anderen al zeggen, mijn MT-07 nooit erop zetten, want je weet maar nooit hoe er mee omgegaan wordt. Bij mijn Grom boeit me dat niet zo, die behoeft niet zo met fluwelen handschoenen behandeld te worden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 09-08-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om mijn motor te verhuren aan een volstrekt onbekende. En dat terwijl ik geen eens een bijzonder gevoel heb bij deze motor.. Er zitten voor mij, in ieder geval in mijn hoofd, te veel potentiële risico's aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Same, zou mijn motor nooit via zo'n site verhuren. Heel af en toe tijdens toerritjes dat ik 's wissel met een maat, hij op mijn motor en ik op zijn motor, maar da's een bekende en zelfs dat is vaak al een gevalletje liever niet :P

Met het idee opzich is verder weinig mis.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30
Leviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:57:
Bij mijn Grom boeit me dat niet zo, die behoeft niet zo met fluwelen handschoenen behandeld te worden :+
Mooi, dan jaag ik dat ding wel een keer over een paar leuke paadjes terwijl jij nog bezig bent de Alp in bedwang te houden 8).

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-08-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

Mooi, dan jaag ik dat ding wel een keer over een paar leuke paadjes terwijl jij nog bezig bent de Alp in bedwang te houden 8).
Hehehe, als je misschien al wat stukjes weet vlakbij breda...? Ik zoek nog iets om te doen komende zondag. Ben wel benieuwd hoe het grommetje door het zand kan ploegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel
Grubeater schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Ik neem aan dat je op afspraak gaat, de heren hebben het vaak druk.
Zekers, eerst na de vakantie de 40k beurt, dan naar hyperpro voor nieuwe vering en dan eens kijken of er nog wat in de beurs zit voor Pajic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
@PilatuS en @lolgast jullie motoren mogen toch niet, ze willen daar niet eens SS. 8)
Lijkt me alleen niet zo chill als ik een paar weken later een boete ontvang
Met een motor is dat altijd een risico. Redelijk wat power op weinig gewicht.
Maar als ik de site zo lees is dat aardig gedekt:
https://motoshare.nl/help...ersovertreding#helpcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30
Leviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

Hehehe, als je misschien al wat stukjes weet vlakbij breda...? Ik zoek nog iets om te doen komende zondag. Ben wel benieuwd hoe het grommetje door het zand kan ploegen.
Ik ga morgen mijn nieuwe auto ophalen dus wij zijn dit weekend weg, ritjes maken! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

En jij klaagt? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

En jij hebt dat ding nog niet laten nakijken @Vrijdag ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:54:
@Rubman grappig ding :) Zoals hierboven al gemeld is het niets vergeleken met een echte wasbeurt, maar voor iemand als ik die zijn motor voor dagelijks vervoer door weer en wind gebruikt en deze bijna nooit fatsoenlijk wast is het best nuttig. Waar staat dat apparaat?
Hier dezelfde situatie dagelijks W-W verkeer.

Ding staat in Zwaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Op de site van Akrapovic kun je die documenten overigens ook ten alle tijden weer opnieuw downloaden mocht je ze kwijt raken/zijn.
mooi niet dus, voor alle KTM's verwijzen ze doodleuk naar ktm.com en voor m'n oude CB1300 staat alleen nog een leuk paragraafje over hoe goed de uitlaten wel niet zijn :+

[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 09-08-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Ik ga morgen mijn nieuwe auto ophalen dus wij zijn dit weekend weg, ritjes maken! :P.
Heb je een fabriekslevering bedongen, óf...... :9

En juist bij een fabrikant als Dacia (Renault Sub) lijkt me zoiets eigenlijk wel eens leuk om mee te maken. Ik kom bij o.a. 't VAG concern regelmatig bij diverse merken over de vloer op die manier....

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Grubeater schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:56:
[...]

En jij hebt dat ding nog niet laten nakijken @Vrijdag ? :+
Nog geen tijd voor gehad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrees dat jouw Honda z'n benzine ook (té veel) aan het gebruiken is om het blok onnodig te koelen. Je moet voor de grap maar eens een keer aan de olie ruiken óf een aansteker aan de peilstok houden .... Motorolie alléén ansich brand niet gemakkelijk (is niet vluchtig)!!

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Heb je een fabriekslevering bedongen, óf...... :9

En juist bij een fabrikant als Dacia (Renault Sub) lijkt me zoiets eigenlijk wel eens leuk om mee te maken. Ik kom bij o.a. 't VAG concern regelmatig bij diverse merken over de vloer op die manier....
Wtf??? Paar treden aftrek voor Wimmel op de coolheids ladder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:49:
[...]

Wtf??? Paar treden aftrek voor Wimmel op de coolheids ladder.
Je ziet ooit de méést interessante dingen op plaatsen waar je ze juist helemaal NIET verwacht en waarbij er door 't personeel ook weinig moeite gedaan wordt om die die zaken te verbergen.... >:)

Pagina: 1 ... 41 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.