KloptReloader schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:50:
zo'n ding schreeuwt wel om een nieuwe uitlaat, wat een unit zeg

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
KloptReloader schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:50:
Waarom zou je als motorzaak 10 van je motoren niet online willen zetten?Ardj schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:44:
Heb ik hier in de buurt inderdaad ook, gisteren bij een zaak geweest waar ze 10 motoren hadden die niet online stonden.
Inderdaad net binnen, dit was bijvoorbeeld een inruiler van maandag. Daarnaast wilden ze alles eerst nalopen en netjes ervoor zetten.TheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:56:
[...]
Waarom zou je als motorzaak 10 van je motoren niet online willen zetten?Of zijn ze daar gewoon nog niet aan toe gekomen?
Als ik de financiele middelen had gehad, was die verkochtDynazap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:49:
@Ardj Weet niet waar je woont... maar ik heb nette donkerblauwe Z750 uit 2008 staan met nu 31K op de teller.
Aangezien ik een MT07 wil gaat die dus in de verkoop
Woon in Almere![]()
[afbeelding]
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Verwijderd
Er zijn wel leuke uitlaten voor een Z750 te koopReloader schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:50:
Dacht in eerste instantie dat hij tegen die Beemer aan zou rijden.Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:00:
[...]
Er zijn wel leuke uitlaten voor een Z750 te koop![]()
![]()
![]()
[video]
Ah, jullie kunnen dus zo na het werk erheen.. das wel ideaal.. ik heb er dit jaar een vrije dag voor genomen..SmurfLink schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:16:
[...]
Ja de motorbeurs staat zeker op de lijst, gezien we beiden werken in Utrecht en ik nu weet dat je beter doordeweeks kan gaan was dat het plan. Ik heb daar mijn motorjack vandaan (smurfblauw, ghehe) voor 50% korting, dat was niet verkeerd. Dus zeker goeie optie mocht ik bij m'n motor geen leren jack met korting kunnen krijgen. En motorjeans wil ik ook nog, maar dat mag ook best pas tegen die tijd gezien ik daar in de winter toch niet mee ga rijden.![]()
Eh wacht 9 euro?? is dat een typo? o_O hoe kan dat zo bizar goedkoop?
Mensen kopen nou eenmaal eerder iets waar ze mee geassocieerd willen worden, dat is menselijkVerwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:10:
Wat maakt dat nu uit of ze sjonnies aantrekken of niet? In golfjes en bmw's rijden ook veel sjonnies is dat een reden om daar niet in te rijden. Je moet gewoon rijden met wat je mooi vindt en niet je beslissing van anderen af laten hangen
Overigens ik heb lang op zo'n ding gereden en ik ben zeker geen sjonnie
Plaatje is niet de mijne overigens.
Ik denk dat het goedkoper/makkelijker is om het ding in te ruilen op een Fazer. Andersom is een stuk makkelijker, zijn best veel kits voor te vinden.StoOker schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:00:
Tweakers!
Ik heb een Yamaha FZ6-N maar ik vroeg me af of dit makkelijk om te bouwen is naar een normale FZ6
Motorisch prima alleen begin de wind een beetje beu te raken... Wil er dus kapjes opzetten zoals bij de niet naked.
PfDynazap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:49:
@Ardj Weet niet waar je woont... maar ik heb nette donkerblauwe Z750 uit 2008 staan met nu 31K op de teller.
Aangezien ik een MT07 wil gaat die dus in de verkoop
Woon in Almere![]()
[afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Ik zie nergens een bedrag wat hij ervoor wilt hebben. En het is een kwak dus duur kan hij niet zijn 😂SmurfLink schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
PfZou willen dat deze binnen mijn budget viel, dan kwam ik 'm zo met de trapfiets ophalen, haha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
geen idee waar ik het over 1000 cc heb? Ik ben juist van mening dat een 600cc optimaal qua vermogen/wendbaarheid.wimmel_1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:27:
@epic_gram Met een Yamaha R6 kun je me écht een hele dag laten spelen in Dld. (Piesport).... Wát nou "Dikke 1000" ....
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Meh, 750 is toch net ff wat fijner, zeg maar een 600 met koppel.epic_gram schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:54:
[...]
geen idee waar ik het over 1000 cc heb? Ik ben juist van mening dat een 600cc optimaal qua vermogen/wendbaarheid.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wendbaarheid hangt volledig van de fiets af. De ene 600 is de andere niet. Durf te wedden dat mijn 1000+ meer wendbaarheid heeft dan een oudere 600cc.epic_gram schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:54:
[...]
Ik ben juist van mening dat een 600cc optimaal qua vermogen/wendbaarheid.
ja ik heb zelf een 750 honda vfr.Joopieboy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:58:
[...]
Meh, 750 is toch net ff wat fijner, zeg maar een 600 met koppel.Stuk meer middengebied waardoor je er veel rustiger mee kan rijden zonder echt te hoeven doorhalen.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als ik ze op marktplaats zie van dat bouwjaar zijn ze rond de 5000 euro.. en mijn budget gaat 1000 euro lager zijn.Tylen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:22:
[...]
Ik zie nergens een bedrag wat hij ervoor wilt hebben. En het is een kwak dus duur kan hij niet zijn 😂
I have stability. The ability to stab.
Ik ken toch weinig triples met 600cc of er net onder
[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 08-08-2018 22:29 ]
Awesome
Kawasaki H1-R & Suzuki GT-serieRaym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:26:
[...]
Ik ken toch weinig triples met 600cc of er net onder![]()
Street triple = 675'ish
Speed triple = 900/1050'ish
MT 09 = 900cc'ish
MV Agusta brutale 800cc'ish
Dan houdt mijn kennis van triples ook wel zo'n beetje op maar bekende 600cc triples ken ik in iedergeval niet.
En wat @PilatuS zegt, misschien geen rol vergelijk maar mijn CBR600 uit '94 was echt erg stuk minder wendbaar dan mijn FZ1 uit 2006.
[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 08-08-2018 22:34 ]
Triumph Sprint ST 1050Raym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:26:
[...]
Ik ken toch weinig triples met 600cc of er net onder![]()
Street triple = 675'ish
Speed triple = 900/1050'ish
MT 09 = 900cc'ish
MV Agusta brutale 800cc'ish
Dan houdt mijn kennis van triples ook wel zo'n beetje op maar bekende 600cc triples ken ik in iedergeval niet.
En wat @PilatuS zegt, misschien geen rol vergelijk maar mijn CBR600 uit '94 was echt erg stuk minder wendbaar dan mijn FZ1 uit 2006.
Misschien wel handig erbij te zetten hoe oud de helm is..wd200 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Een goede vriend van mij stopt met motorrijden, eigenlijk nooit echt begonnen ..
Maar hij verkoopt zijn zgan arai rx-7v Kenny robert (geel) helm. Nieuw prijs voor de rx-7v is 800-1000 euro.
De maat is M en echt nieuw , 2x 1,5 uur mee Gereden volgens mij met licht en donker visite en pinlock.
Mocht iemand interesse voor een goed bod stuur een pm
Mijzelf past die helaas nietzelf moet ik ook een nieuwe helm.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Past mooi in het rijtje, net als de daytona. Maar hij heeft wel 450cc teveel
[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 08-08-2018 23:20 ]
Awesome
Goedkoop is vaak ook veel herrie. Het hoeft geen Akra te zijn, maar een el-cheapo ding maakt vrijwel altijd heel veel herrie. Goede demping en het mooie geluid bewaren kost geld.TheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Weet iemand zo welke slipons vaak wel redelijk beschaafd klinken? Akra's klinken vaak wel netjes, maar die zijn zo duur.
Hij was inderdaad ook meer bedoelt om het lijstje met 3 cilinder aan te vullenRaym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:19:
[...]
Raym09 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:19:
[...]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 09-08-2018 09:02 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Heb zelf goede ervaringen met SC-project. Stuk beter betaalbaar dan Akra, ziet er goed uit en qua geluid ook gewoon normaal.TheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Weet iemand zo welke slipons vaak wel redelijk beschaafd klinken? Akra's klinken vaak wel netjes, maar die zijn zo duur.
Beter betaalbaar? Voor zo ver ik weet is SC-project duurder goedkoper dan Akrapovic toch? Bij uitlaatstore.nl zetten ze zelfs vaak geen prijzen neer bij SC-project uitlaten (op aanvraag).PdC schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:09:
[...]
Heb zelf goede ervaringen met SC-project. Stuk beter betaalbaar dan Akra, ziet er goed uit en qua geluid ook gewoon normaal.
[ Voor 1% gewijzigd door Leviathius op 09-08-2018 09:18 . Reden: Foutje, bedankt! ]
Op hun eigen website staan prijzen, dempers zijn allemaal ergens rond 350-400 euro. Dus scheelt de helft met AkrapovicLeviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:14:
[...]
Beter betaalbaar? Voor zo ver ik weet is SC-project duurder dan Akrapovic toch? Bij uitlaatstore.nl zetten ze zelfs vaak geen prijzen neer bij SC-project uitlaten (op aanvraag).
Maar als @TheBrut3 op zoek is naar een goed klinkende slipon kan ik 1 tip geven: Ga voor een merk uitlaat en geen el cheapo. Dus merken als Arrow, Akrapovic, SC-project, Mivv, LeoVince, GPR is allemaal prima. Dan hoef je alleen nog maar te kijken welke je mooi vind en welke je het geld waard vind. Qua geluid zal het allemaal niet veel schelen. Mijn ervaring is dat Arrow en LeoVince wat meer grommend klinken en SC-project en Akrapovic wat meer schreeuwend. Maar dat zal vast ook weer per motor verschillen.
Aha, I stand corrected! Ik ga het meteen wijzigen in mijn berichtArdj schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:15:
[...]
Op hun eigen website staan prijzen, dempers zijn allemaal ergens rond 350-400 euro. Dus scheelt de helft met Akrapovic
PilatuS schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:22:
Goedkoop is vaak ook veel herrie. Het hoeft geen Akra te zijn, maar een el-cheapo ding maakt vrijwel altijd heel veel herrie. Goede demping en het mooie geluid bewaren kost geld.
PdC schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:09:
Heb zelf goede ervaringen met SC-project. Stuk beter betaalbaar dan Akra, ziet er goed uit en qua geluid ook gewoon normaal.
Leviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:14:
Maar als @TheBrut3 op zoek is naar een goed klinkende slip-on kan ik 1 tip geven: Ga voor een merk uitlaat en geen el cheapo. Dus merken als Arrow, Akrapovic, SC-project, Mivv, LeoVince, GPR is allemaal prima. Dan hoef je alleen nog maar te kijken welke je mooi vind en welke je het geld waard vind. Qua geluid zal het allemaal niet veel schelen. Mijn ervaring is dat Arrow en LeoVince wat meer grommend klinken en SC-project en Akrapovic wat meer schreeuwend. Maar dat zal vast ook weer per motor verschillen.
El-cheapo bedoelde ik ook zeker niet, ik wil namelijk ook gewoon e-keur en DB killers. Maar even voor het beeld, een Akra slip-on set (carbon) voor mijn motor kost ongeveer €1300,-. Terwijl Shark Street GP (~€900), SC-Project (~€700,-) of Hurric Pro2 (~€650) een stuk goedkoper zijn. Er komt ook nog een bochtenset bij van zo'n €700, dat maakt de uitlaat al een stuk luider. Ik wil het juist niet doen voor zoveel mogelijk lawaai, maar voor de performance, daarom wil ik er beschaafde pots op hebben met db killers er gewoon in.Freubel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:19:
Ik ga zelf na de vakantie eens kijken bij Pajic.
Schijnen heel mooi werk te leveren voor een nette prijs.
En je kunt dempers "proberen" en vervolgens worden ze op maat gemaakt voor je motor.
https://www.pajic.nl/
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Best simpel. Onderstaande link zijn de Akra opties voor mijn motor:Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:51:
Hoe zit het eigenlijk met uitlaten/dempers/slip-ons?
https://www.uitlaatstore.nl/webshop/301048-honda-vfr750Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:41:
Handig @TheBrut3,
Maar gezien de leeftijd van mijn motor is er met deze tools vaak niks meer te vinden.
VFR 750 uit '95.
Ga binnenkort maar even bij de motorzaak langs om te kijken wat zij nog hebben liggen en advies te vragen.
Ja dat is idd de vraag, nu nog niet iig.Ardj schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:44:
[...]
https://www.uitlaatstore.nl/webshop/301048-honda-vfr750
Hier staat het eea aan nieuw spul. Op marktplaats is echt nul te vinden. De vraag is of je 400 euro wilt uitgeven aan een uitlaat voor een motor van 95
Ik heb zelf net even gekeken op de website van Mile Pajic. Zie daar dat ze ook gebruikte dempers verkopen. Dat scheelt al een stuk in de kosten t.o.v. een nieuwe. Ik zou contact met hun opnemen met de vraag of ze iets hebben voor een VFR 750 uit 1995.Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:46:
[...]
Ja dat is idd de vraag, nu nog niet iig.
Zeker gezien het mij niet zozeer gaat om vermogen, maar hij moet gewoon net ff wat dieper en beter grommen
Zit alleen net ff te ver weg, zeg maar andere eind van het landMichielK71 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:55:
[...]
Ik heb zelf net even gekeken op de website van Mile Pajic. Zie daar dat ze ook gebruikte dempers verkopen. Dat scheelt al een stuk in de kosten t.o.v. een nieuwe. Ik zou contact met hun opnemen met de vraag of ze iets hebben voor een VFR 750 uit 1995.
[ Voor 8% gewijzigd door noes op 09-08-2018 13:13 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ze blijven ook wel bezig bij jou zeg.. Had je al een vervanger voor je Fazer?noes schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:13:
Wat je ook doet met je dempertje: zorg dat ie goed vast zit! Liefst met slotbout én loctite. Bij mij is al 2x de demper gejat én vannacht hebben ze het weer geprobeerd (hoes doorgesneden). Helaas het nadeel van de motor buiten moeten stallen(edit: en in de stad wonen, tezamen met tuig)
XBL: DonFrans
Nee, daarvoor ga ik in oktober denk ik pas shoppen. Maar ik kijk stiekem al wel een beetje rondFrans92 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:17:
[...]
Ze blijven ook wel bezig bij jou zeg.. Had je al een vervanger voor je Fazer?
Ja mogelijk had het geholpen. Je zal het nooit zeker weten.noes schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:20:
[...]
Nee, daarvoor ga ik in oktober denk ik pas shoppen. Maar ik kijk stiekem al wel een beetje ronddit keer wil ik er wel ABS op hebben, dat rijdt toch net zelfverzekerder in de winter. En ik vermoed dat mét ABS het ongeluk wat ik heb gehad nét niet zou zijn gebeurt.
XBL: DonFrans
Wil je een andere uitlaat voor het extra vermogen ? Met mappen kom je waarschijnlijk een stuk verder en dat is met een andere uitlaat eigenlijk toch ook wel nodig. Los van dat wat maakt 3pk er bij uit ? Mijn fiets heeft flink meer dan dat aan pk's erbij gekregen na het mappen en ook het koppel is flink omhoog gegaan, en dat met de originele uitlaat. Voor het vermogen zou ik nooit een andere uitlaat kopen.TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
k wil het juist niet doen voor zoveel mogelijk lawaai, maar voor de performance, daarom wil ik er beschaafde pots op hebben met db killers er gewoon in.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2018 13:26 ]
Pas wel op, Akrapovic uitlaten zijn vaak itt andere merken WEL straatlegaal. Een e-keur zegt niks over de straatlegaliteit mbt decibellen.TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
[...]
[...]
[...]
El-cheapo bedoelde ik ook zeker niet, ik wil namelijk ook gewoon e-keur en DB killers. Maar even voor het beeld, een Akra slip-on set (carbon) voor mijn motor kost ongeveer €1300,-. Terwijl Shark Street GP (~€900), SC-Project (~€700,-) of Hurric Pro2 (~€650) een stuk goedkoper zijn. Er komt ook nog een bochtenset bij van zo'n €700, dat maakt de uitlaat al een stuk luider. Ik wil het juist niet doen voor zoveel mogelijk lawaai, maar voor de performance, daarom wil ik er beschaafde pots op hebben met db killers er gewoon in.
Pajic is misschien een optie, deze had ik al gezien. Al heb ik niet het idee dat ik dan all-in goedkoper uit ben dan met een premade bochtenset incl pots en deze er op laten zetten bij de motorzaak in het dorp (oa Kawa dealer).
Maar SC-Project ziet er goed uit, had ik nog niet aan gedacht.
Misschien ook eens bij de motorzaak vragen wat hun opties zijn, welke combinaties er mogelijk zijn en wat het allemaal kost.
Het gewicht is ook nog een behoorlijk verschil, zo weegt mijn originele Buell uitlaat ongeveer 12 kg en degene die er nu op zit is bij 10 kg lichter! Nu hangt mijn uitlaat midden onder de motor, dus het maakt in weggedrag weinig uit, maar bijna 10 kg minder is toch wel een aanzienlijk verschil.PilatuS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:24:
[...]
Wil je een andere uitlaat voor het extra vermogen ? Met mappen kom je waarschijnlijk een stuk verder en dat is met een andere uitlaat eigenlijk toch ook wel nodig. Los van dat wat maakt 3pk er bij uit ? Mijn fiets heeft flink meer dan dat aan pk's erbij gekregen na het mappen en ook het koppel is flink omhoog gegaan, en dat met de originele uitlaat. Voor het vermogen zou ik nooit een andere uitlaat kopen.
Edit: Heb mijn fiets ook niet laten mappen voor vermogen hoor. Dat was puur om het ding beter te laten rijden en het extra vermogen kwam er gewoon bij.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Op papier is dat inderdaad een groot verschil, maar ga je het ook echt merken ? Als die 10 kilo onder de kont zit mogelijk wel ja, maar dan zal ie wat beter gaan sturen. Onder de motor merk je dat gewicht inderdaad een stuk minder. Verder ben ik van mening dat 10 kilo hier een 3pk daar gewoon niet boeit. Op het circuit misschien wel, maar voor op straat vind ik wat minder gewicht en wat meer vermogen nutteloos.SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Het gewicht is ook nog een behoorlijk verschil, zo weegt mijn originele Buell uitlaat ongeveer 12 kg en degene die er nu op zit is bij 10 kg lichter! Nu hangt mijn uitlaat midden onder de motor, dus het maakt in weggedrag weinig uit, maar bijna 10 kg minder is toch wel een aanzienlijk verschil.
Dát dus.... Maar ook bij een Akrapovic uitlaat mét E-Keur hoort een document/pasje waarop vermeldt staat voor wélk merk & type motorfiets dat betreffende keurmerk voor die specifieke uitlaat is afgegeven. Bij mijn motorfiets is 't vrij gemakkelijk te zien doordat er met grote letters in de demper het type motorfiets gegraveerd/gelaserd is maar dan nog dien ik die papieren / dat bewijsje bij me te hebben en tijdens een controle te kunnen overleggen.Secsytime schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:26:
[...]
Pas wel op, Akrapovic uitlaten zijn vaak itt andere merken WEL straatlegaal. Een e-keur zegt niks over de straatlegaliteit mbt decibellen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2018 13:38 ]
Psst.... Je mag niet deeplinken naar "dumpert"PilatuS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:37:
Kwam deze trouwens laast tegen:
https://www.dumpert.nl/me...ners_in_een_notendop.html
Denk er met de motor voor op straat ook wel zo over. Iedere fiets met 600cc of meer is belachelijk snel waarbij 5 kilo of 5pk niet uitmaakt. Voor het geluid snap ik een andere uitlaat wel. Mocht ie er echt beter door gaan sturen snap ik het ook wel, maar voor vermogen vind ik het persoonlijk onzin.
Hij deed het 1x wel gewoon. Kwam netjes bij voorbeeld te staan, na het posten alleen niet meerwimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:39:
[...]
Psst.... Je mag niet deeplinken naar "dumpert"
Zó wel, ja
We praten hier over iets meer vermogen dan 3pk en verder nog drivability.PilatuS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:24:
Wil je een andere uitlaat voor het extra vermogen ? Met mappen kom je waarschijnlijk een stuk verder en dat is met een andere uitlaat eigenlijk toch ook wel nodig. Los van dat wat maakt 3pk er bij uit ?
[ Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 09-08-2018 13:55 ]
Ja ok, maar dan nog. Waarom dat geld uitgeven voor dat kleine beetje winst ?TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:47:
[...]
We praten hier over iets meer vermogen dan 3pk en verder nog drivability.
Stock motor vs full Akra+remap
Enkel remap vs full Akra+remap
Ik neem aan dat je op afspraak gaat, de heren hebben het vaak druk.Freubel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:19:
Ik ga zelf na de vakantie eens kijken bij Pajic.
Schijnen heel mooi werk te leveren voor een nette prijs.
En je kunt dempers "proberen" en vervolgens worden ze op maat gemaakt voor je motor.
https://www.pajic.nl/
EN dat opdrogen kan best wel lang duren!! Vooral stekerverbindingen van massa-geschakelde zaken zijn in dit geval als verdacht aan te merken..... Kwestie van de lekstroom verbruiker(s) opsporen en vervolgens daarvan de stekers én bekabeling gaan controleren op waterdichtheidf2ride2001 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:15:
Ja, maar zodra het opgedroogd is zou de lekkage weg moeten zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 14:51 ]
Zie je dat nog terug in je benzine verbruik ?SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Het gewicht is ook nog een behoorlijk verschil, zo weegt mijn originele Buell uitlaat ongeveer 12 kg en degene die er nu op zit is bij 10 kg lichter! Nu hangt mijn uitlaat midden onder de motor, dus het maakt in weggedrag weinig uit, maar bijna 10 kg minder is toch wel een aanzienlijk verschil.
Dat ding zuipt toch als een tempelier, dus dat verschil is totaal niet merkbaar. Het verbruik zit meestal ergens tussen de 1:11 en 1:13 ongeveer.Winkiller schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
Zie je dat nog terug in je benzine verbruik ?
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Da's lekker zuinig!! Ik wou dat mijn EURO-4 fiets dat soort waardes ook kon halen met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Dat ding zuipt toch als een tempelier, dus dat verschil is totaal niet merkbaar. Het verbruik zit meestal ergens tussen de 1:11 en 1:13 ongeveer.
Versys altijd goed.Freubel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:01:
Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe foto !![]()
[afbeelding]
Al eens gedacht aan een motor die daadwerkelijk bruikbaar is op de openbare weg? Dit klinkt als masochisme...wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
Da's lekker zuinig!! Ik wou dat mijn EURO-4 fiets dat soort waardes ook kon halen met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.
Als ik gewoon lekker gás kan geven dan haalt 't ding ooit ook wel de 1:12 á 1:13 maar bij de geldende snelhiedsregels hier in NL is 't vaker 1:9 á 1:10... en houd ik 5 versnellingen óver.
MT-10 staat ook niet bekend als zuunigwimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
Da's lekker zuinig!! Ik wou dat mijn EURO-4 fiets dat soort waardes ook kon halen met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.
Als ik gewoon lekker gás kan geven dan haalt 't ding ooit ook wel de 1:12 á 1:13 maar bij de geldende snelhiedsregels hier in NL is 't vaker 1:9 á 1:10... en houd ik 5 versnellingen óver.
Oh hij mag nog even blijven denk ik....SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Dat ding zuipt toch als een tempelier, dus dat verschil is totaal niet merkbaar. Het verbruik zit meestal ergens tussen de 1:11 en 1:13 ongeveer.
80 in z'n 5 toch?wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.
[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2018 15:04 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Alleen een uitlaat veranderd daar niet zo veel aan. Meestal staan motoren al arm en van een andere uitlaat gaan ze nog armer lopen. Dit is ook waarom mappen aan te raden is bij een andere uitlaat. Arm lopen is slecht voor het blok. De foto van de dyno laat bij mijn fiets ook heel goed zien hoe enorm arm ie standaard al liep en wat het verschil is na het mappen. Mijn fiets is wel meer gaan verbruiken, maar hoe ie nou loopt is het dat voor mij zeker waard.Winkiller schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
Zie je dat nog terug in je benzine verbruik ?
Datzelfde kun je ook gewoon in een wasbox voor auto's doen waarbij je hooguit 2 muntjes van €0,50 kwijt bent aan 't apparaat.... Neem je van huis een emmertje én een microvezel handschoen mee dan kun je 't ding ook nog eens gewoon met de hand goed wassen door die emmer vól te spuiten met een extra dosis schuim uit de schuimlans wat je een extra muntje van €0,50 kost....Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:29:
Iemand toevallig ervaring met zulk soort wasboxen voor de motor?
YouTube: Otowas Bike-spa
Deze staat dus bij mij in de buurt kwam ik achter.
Bedacht mij dat ik van het weekend de VFR maar even goed moet poetsen gezien hij wel wat smerig is hier en daar. Maar als dit een beetje goed werkt of mij in ieder geval een groot deel werk uit handen neemt is dat fijn natuurlijk. Liever lui dan moe
En meer dan dat is het niet... Je motor laten wassen in 1,5 minuut"Daarna wordt de motor afgespoten"
Ik zou niet snel mijn motor in een wasbox zetten. Hoge druk is op sommige plekken op de motor niet echt handig. Doe het liever zelf met een emmer sop en een losse emmer om de was handschoen uit te spoelen. Kan de motor eventueel nog wel foamen met mijn hogedruk reiniger.Rubman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:29:
Iemand toevallig ervaring met zulk soort wasboxen voor de motor?
YouTube: Otowas Bike-spa
Deze staat dus bij mij in de buurt kwam ik achter.
Bedacht mij dat ik van het weekend de VFR maar even goed moet poetsen gezien hij wel wat smerig is hier en daar. Maar als dit een beetje goed werkt of mij in ieder geval een groot deel werk uit handen neemt is dat fijn natuurlijk. Liever lui dan moe
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb er geen ervaring mee én ik zal m'n eigen motor(en) er ook nooit aan gaan bieden maar opzich is het geen verkeerd concept.t0mmiiiii schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:45:
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van Motoshare? Ik heb mijn motor er sinds een paar dagen op omdat ik hem weinig gebruik en hij zo nog wat opbrengt. Al twee huurperiodes overeengekomen, een van twee dagen en een van vier dagen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. De verzekering lijkt goed te zijn en er wordt een soort verificatie gedaan op de huurder. Lijkt me alleen niet zo chill als ik een paar weken later een boete ontvang, en elke keer voor het overdragen maak ik even een 360 filmpje van mijn motor.
Ik snap dat je het doet, maar ik hou zelf te veel van mijn fiets om het ding mee te geven aan een onbekende. Ik rij de motor altijd netjes warm en ga er goed mee om. Geen zin in een idioot die na 1km rijden het ding naar de toerenbegrenzer gaat doortrekken.t0mmiiiii schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:45:
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van Motoshare?
[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 09-08-2018 15:58 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Mooi, dan jaag ik dat ding wel een keer over een paar leuke paadjes terwijl jij nog bezig bent de Alp in bedwang te houdenLeviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:57:
Bij mijn Grom boeit me dat niet zo, die behoeft niet zo met fluwelen handschoenen behandeld te worden
[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-08-2018 16:35 ]
Hehehe, als je misschien al wat stukjes weet vlakbij breda...? Ik zoek nog iets om te doen komende zondag. Ben wel benieuwd hoe het grommetje door het zand kan ploegen.HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:34:
[...]
Mooi, dan jaag ik dat ding wel een keer over een paar leuke paadjes terwijl jij nog bezig bent de Alp in bedwang te houden.
Zekers, eerst na de vakantie de 40k beurt, dan naar hyperpro voor nieuwe vering en dan eens kijken of er nog wat in de beurs zit voor PajicGrubeater schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:01:
[...]
Ik neem aan dat je op afspraak gaat, de heren hebben het vaak druk.
Met een motor is dat altijd een risico. Redelijk wat power op weinig gewicht.t0mmiiiii schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:45:
Lijkt me alleen niet zo chill als ik een paar weken later een boete ontvang
Ik ga morgen mijn nieuwe auto ophalen dus wij zijn dit weekend weg, ritjes maken!Leviathius schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Hehehe, als je misschien al wat stukjes weet vlakbij breda...? Ik zoek nog iets om te doen komende zondag. Ben wel benieuwd hoe het grommetje door het zand kan ploegen.
En jij klaagt?SpongeRob schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hier dezelfde situatie dagelijks W-W verkeer.Chakotay schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:54:
@Rubman grappig dingZoals hierboven al gemeld is het niets vergeleken met een echte wasbeurt, maar voor iemand als ik die zijn motor voor dagelijks vervoer door weer en wind gebruikt en deze bijna nooit fatsoenlijk wast is het best nuttig. Waar staat dat apparaat?
mooi niet dus, voor alle KTM's verwijzen ze doodleuk naar ktm.com en voor m'n oude CB1300 staat alleen nog een leuk paragraafje over hoe goed de uitlaten wel niet zijnwimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:36:
[...]
Op de site van Akrapovic kun je die documenten overigens ook ten alle tijden weer opnieuw downloaden mocht je ze kwijt raken/zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 09-08-2018 17:05 ]
Heb je een fabriekslevering bedongen, óf......HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:48:
[...]
Ik ga morgen mijn nieuwe auto ophalen dus wij zijn dit weekend weg, ritjes maken!.
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 17:18 ]
Nog geen tijd voor gehadGrubeater schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:56:
[...]
En jij hebt dat ding nog niet laten nakijken @Vrijdag ?
Vrees dat jouw Honda z'n benzine ook (té veel) aan het gebruiken is om het blok onnodig te koelen. Je moet voor de grap maar eens een keer aan de olie ruiken óf een aansteker aan de peilstok houden .... Motorolie alléén ansich brand niet gemakkelijk (is niet vluchtig)!!
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 17:31 ]
Wtf??? Paar treden aftrek voor Wimmel op de coolheids ladder.wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
Heb je een fabriekslevering bedongen, óf......
En juist bij een fabrikant als Dacia (Renault Sub) lijkt me zoiets eigenlijk wel eens leuk om mee te maken. Ik kom bij o.a. 't VAG concern regelmatig bij diverse merken over de vloer op die manier....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je ziet ooit de méést interessante dingen op plaatsen waar je ze juist helemaal NIET verwacht en waarbij er door 't personeel ook weinig moeite gedaan wordt om die die zaken te verbergen....Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:49:
[...]
Wtf??? Paar treden aftrek voor Wimmel op de coolheids ladder.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq