Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.071 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Heb je een fabriekslevering bedongen, óf...... :9

En juist bij een fabrikant als Dacia (Renault Sub) lijkt me zoiets eigenlijk wel eens leuk om mee te maken. Ik kom bij o.a. 't VAG concern regelmatig bij diverse merken over de vloer op die manier....
Fabrieks? Ding is anderhalf jaar oud en reeds met 15.000 kilometer ervaring. De kop eraf scheelt gewoon een aantal duizend euro, zelfs bij een Dacia. Dus ik haal hem gewoon op bij de dealer waar ik hem gekocht heb. Al het onderhoud word aangepakt, dus ik ben de komende 20.000km safe, er zitten vrijwel nieuwe banden onder, navi word geupdate, auto helemaal gepoetst en er zit nog anderhalf jaar fabrieksgarantie op.

Ik heb de laatste jaren genoeg 'flak' gekregen van collega's omdat ik in een landschap gedomineerd door BMW, Mercedes en Audi met een Skoda aan kwam zetten en werkelijk, het kan me aan mijn reet roesten wat mensen zoals @Tylen (;)) vinden van mijn keuze, als ík er maar gelukkig mee ben.

Dit is mijn tweede week vakantie en zoals we dat al anderhalf jaar doen gaan we overal zo'n beetje met twee voertuigen heen: De Toyota + ik op de motor. Dat is nu klaar, we gaan weer als gezin op pad en de motor gaan woon-werk doen (ondersteund door de Dacia op dagen dat ik niet met de motor wil gaan). De Toyota blijft nog even aan als boodschappen/school auto.

Ik ben nog wel latent een goedkoop motortje erbij aan het zoeken (nog steeds). Die Kawa was een bust maar ik heb nog een Aprilia RS125 op de radar en een Diversion 600. Laatstgenoemde zou ook interessant zijn voor woon-werk natuurlijk, als ik daar de winter mee doorkom kan ik het blok van de Alp eens opentrekken.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-08-2018 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:09:
[...]

Fabrieks? Ding is anderhalf jaar oud en reeds met 15.000 kilometer ervaring. De kop eraf scheelt gewoon een aantal duizend euro, zelfs bij een Dacia. Dus ik haal hem gewoon op bij de dealer waar ik hem gekocht heb. Al het onderhoud word aangepakt, dus ik ben de komende 20.000km safe, er zitten vrijwel nieuwe banden onder, navi word geupdate, auto helemaal gepoetst en er zit nog anderhalf jaar fabrieksgarantie op.

Ik heb de laatste jaren genoeg 'flak' gekregen van collega's omdat ik in een landschap gedomineerd door BMW, Mercedes en Audi met een Skoda aan kwam zetten en werkelijk, het kan me aan mijn reet roesten wat mensen zoals @Tylen (;)) vinden van mijn keuze, als ík er maar gelukkig mee ben.

Dit is mijn tweede week vakantie en zoals we dat al anderhalf jaar doen gaan we overal zo'n beetje met twee voertuigen heen: De Toyota + ik op de motor. Dat is nu klaar, we gaan weer als gezin op pad en de motor gaan woon-werk doen (ondersteund door de Dacia op dagen dat ik niet met de motor wil gaan). De Toyota blijft nog even aan als boodschappen/school auto.
Gewoon een "Bang 4 Buck" en "No-Nonsense" auto, dus. Die praktisch nieuwe banden zullen nog wel de originele banden zijn... Ik denk niet dat je met zo'n auto de bandjes in 15K überhaupt aan gort kunt rijden zonder daarbij iedere stoepband onderweg mee te gaan pakken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt gelijk hoor @HTT-Thalan. Vind het knap je zo op te stellen. 👍🏻 Helaas kan ik dat niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@HTT-Thalan interessante combinatie van motoren om naar te gaan kijken, een Diversion 600 vs een Aprilia RS125 :D Veel verschillender word het niet. Wat zijn je criteria, behalve dat het twee wielen en iets van aandrijving heeft? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Voor zo'n RS125 heb je alleen wél een overdekte sleutelplek aan huis nodig... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Gewoon een "Bang 4 Buck" en "No-Nonsense" auto, dus. Die praktisch nieuwe banden zullen nog wel de originele banden zijn... Ik denk niet dat je met zo'n auto de bandjes in 15K überhaupt aan gort kunt rijden zonder daarbij iedere stoepband onderweg mee te gaan pakken?
Waarschijnlijk wel, een setje Conti Eco contact. Ik bestel er, omdat ik daar zelf op de Skoda ook hele goede ervaringen mee heb, nog een set Conti TS winterbanden bij op stalen velgen en er komt binnenkort nog een trekhaak en wat hulpveren onder, dat laatste schijnt nogal te helpen met de zijwindgevoeligheid.

Verder heeft het ding airco, navi, electrische ramen voor, een armsteun en dan heb je het belangrijkste wel gehad :P. Hier gaan we lekker veel avonturen mee beleven en de Alp gaat uiteraard gewoon mee op vakantie.

@Tylen ik weet niet hoe oud je bent maar ik werd 4 jaar geleden nog heel enthousiast van de Skoda RS, daarom heb ik hem ook uitgezocht. Je prioriteiten verschuiven en het motorrijden heeft daar ook veel invloed op gehad. De motor is (zoals velen hier voorspelden) toch altijd vlotter, ook als het niet om pure snelheid gaat, dus als ik enerverend wil rijden heb ik daar nu geen 200+ pk mee voor nodig.

Ik ben blij met de Dacia omdat ik inderdaad het gevoel heb niet teveel te betalen, we lekker veel ruimte krijgen, het een hele 'aparte' auto is om te zien maar niet in het minst: Omdat hij gewoon van óns is (en niet van de zaak danwel LeaseMij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:25:
@HTT-Thalan interessante combinatie van motoren om naar te gaan kijken, een Diversion 600 vs een Aprilia RS125 :D Veel verschillender word het niet. Wat zijn je criteria, behalve dat het twee wielen en iets van aandrijving heeft? :P
Dat ik het goedkoop kan krijgen omdat er werk aan is (en ik niet bang ben voor vieze handen), ik er een beetje lol mee kan hebben en mijn vrouw er eventueel ook op zou passen (die gaat op de komende motorbeurs ook shoppen en daarna lessen).

Ik ken de reputatie van de Diversion (veilig, saai, gezapig etc) maar het is heel wat anders dan een Alp en lol maak je nog altijd zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Als er werk aan moet zijn, heb je aan de RS125 in ieder geval een goede, zelfs als hij vers uit de fabriek komt :+ Wel erg leuk spul zo'n 2takt racertje!

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 09-08-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:36:
Als er werk aan moet zijn, heb je aan de RS125 in ieder geval een goede, zelfs als hij vers uit de fabriek komt :+ Wel erg leuk spul zo'n 2takt racertje!
Ik weet het, maar het is ook weer precies zo'n motor waar mensen hele andere ideëen over hebben :P.
Stuurde de advertentie naar een maat van mij en het eerste wat hij riep was "wat moet je daar nou mee, haal je net 100 mee op de snelweg" - kun je zien wat mensen weten...

En mij kennende zie ik mezelf in staat er een paar noppen onder te gooien en een rondje Chaam te doen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:39:
[...]

Ik weet het, maar het is ook weer precies zo'n motor waar mensen hele andere ideëen over hebben :P.
Stuurde de advertentie naar een maat van mij en het eerste wat hij riep was "wat moet je daar nou mee, haal je net 100 mee op de snelweg" - kun je zien wat mensen weten...

En mij kennende zie ik mezelf in staat er een paar noppen onder te gooien en een rondje Chaam te doen 8).
Dan lukt 't wisselen van een kettingset je vást ook wel (ééns in de 35 á 40 K Km's)? Als je dan ook niet te beroerd bent om de spullenboel een beetje in de gaten te houden, óf voor een scott-oiler-achtig device te gaan, dan heb je aan een FZ6 vanaf 2004 een prima machientje voor dagelijks gebruik.

Het model van 2004 en jonger heeft een terug getuned RJ05 blok aan boord wat ook onder de R6 lag vanaf 2003.... Een BULLET-PROOF injectieblok wat je tweedehands niet aan de straatstenen kwijt kunt raken omdat 't nergens kapot loopt.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:45:
[...]

Dan lukt 't wisselen van een kettingset je vást ook wel (ééns in de 35 á 40 K Km's)? Als je dan ook niet te beroerd bent om de spullenboel een beetje in de gaten te houden, óf voor een scott-oiler-achtig device te gaan, dan heb je aan een FZ6 vanaf 2004 een prima machientje voor dagelijks gebruik.

Het model van 2004 en jonger heeft 't RJ05 blok aan boord wat ook onder de R6 lag vanaf 2003.... Een BULLET-PROOF injectieblok wat je tweedehands niet aan de straatstenen kwijt kunt raken omdat 't nergens kapot loopt.... :+
Volgens mij kijkt @HTT-Thalan naar motoren onder de €2000, snap wel niet waarom hij met een RS125 door het zand of blubber zou willen gaan. Hoe wil je daarmee op de pedalen gaan staan? :?
Een oudere Diversion is veel logischer als pekelfiets.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:53:
[...]

Volgens mij kijkt @HTT-Thalan naar motoren onder de €2000, snap wel niet waarom hij met een RS125 door het zand of blubber zou willen gaan. Hoe wil je daarmee op de pedalen gaan staan? :?
Een oudere Diversion is veel logischer als pekelfiets.
Tsjah.... Een motorfiets aanschaffen voor een paar honderd Euro en vervolgens léég gaan lopen op 't (achterstallig) onderhoud is ook een manier om alsnog een dure motorfiets te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:09:
[...]

Ik ben nog wel latent een goedkoop motortje erbij aan het zoeken (nog steeds). Die Kawa was een bust maar ik heb nog een Aprilia RS125 op de radar en een Diversion 600. Laatstgenoemde zou ook interessant zijn voor woon-werk natuurlijk, als ik daar de winter mee doorkom kan ik het blok van de Alp eens opentrekken.
Ik zou niet gaan klooien met een RS125, maar gewoon de Diversion 600 pakken, daar lekker woon/werk op rijden (1:20-24 haalbaar zonder truucjes) en je Alp gaan opknappen :) Evt. daarna de Div600 als daily en de Alp voor de lol, w/e.

* Destruction had hiervoor ook een Diversion 600. Na bijna 3 jaar erop rond scheuren wilde ik gewoon weer meer vermogen, toen ging de dynamo en spanningsregelaar kapot, dat was 't moment om 'm weg te doen :P

* Destruction zit ook na te denken over een 2e motor om te misbruiken als vervoer en de Div600 staat (naast een GS500 e.d) eigenlijk gewoon weer op het lijstje :+ Maar waarschijnlijk ga ik eerst gewoon de Div900 repareren en verkopen, dan 's zien wat ik daarvoor terug ga kopen. Wel weer een Naked, en ik moet/wil ongeveer dezelfde zithouding hebben als op de Div900 ivm rugklachten, 90-100pk is prima voor op de weg verder :) Dat wordt dan de toerfiets die niet op kortere ritjes misbruikt gaat worden, zoals ik tot nu toe wel eens met de Div heb gedaan.

Dus... Heb ik er straks 2 en dan wil ik ook ooit nog 's een circuitfiets gaan kopen... 8)7 's kijken in welke schuur ik 3 motoren weg gefrot krijg :D

[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 09-08-2018 19:08 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
De RS125 zou gewoon om te spelen zijn, en alleen als hij echt dirt cheap is. Inderdaad niet echt de slimste motor om te rijden, maar hij lonkt :P.

De Alp is ook prima als woon-werk motor, maar gewoon (nu) minder geschikt voor lange ritten. Ik wil hem houden zoals hij nu is, dus als ik voor wisselgeld iets kan hebben om 'op' te rijden op woon-werk dan prima. Vind ik zoiets niet, pak ik de eerste 6 maanden gewoon de Alp en zien we daarna wel wat ik vind.

Kettingset wisselen vind ik niet zo spannend. Rij nu 20k met de huidige set en ziet er allemaal nog prima uit overigens. Los van het blok uit elkaar trekken heb ik alles aan de Alp al in mijn handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:14
De rs125 _/-\o_ Voor mij als jongere lolgast na het zien de reden om een motorrijbewijs te willen. Maar hem willen? Stiekem, om hem naast de bank in een loft te zetten. Om te rijden, nah ik geloof het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Verwijderd : 't ding moet ook nog een beetje kunnen "sturen" hé >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Ik denk dat je er ná 't sleutelen ook wel vrolijk van gaat worden als 't spul daarna ook gewoon rijdbaar de weg op kan?

Een blokje om alleen aan te sleutelen, en daarbij dus alleen maar om te kijken hoe de techniek zou moeten kunnen gaan werken, is leuk.... Maar: Je hebt er geen plezier / voldoening van (denk ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rs125 is leuk man. 👍🏻👍🏻 Al die straatridders buitenom inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:21:
@HTT-Thalan Ik denk dat je er ná 't sleutelen ook wel vrolijk van gaat worden als 't spul daarna ook gewoon rijdbaar de weg op kan?
Als ik niet beter wist zou ik denken dat je twijfelt aan mijn sleutelcapaciteiten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Het ene sluit het ander niet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:40:
Het ene sluit het ander niet uit :D
Ergens heeft @HTT-Thalan dan wel weer gelijk dat 'ie aan een 125CC2-Takt blokje wil gaan (beginnen te leren) sleutelen echter is er voor zo'n, toch al zeldzaam RSV machientje, bijna niet meer aan onderdelen te komen om 't spul rijdbaar te maken/houden tegen een redelijke prijs.

2-Takt spullen zitten wat simpeler in elkaar, minder onderdelen, maar vanwege milieu-eisen uit 't verleden is er al bijna niets meer voor te krijgen en gaat dat alleen maar minder worden.
Zelfs voor 4-Takt spullen met een carburateur wordt 't langzaam maar zeker al moeilijker om de juiste spullen aan te kunnen schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:06

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:29:
[...]
@Tylen ik weet niet hoe oud je bent maar ik werd 4 jaar geleden nog heel enthousiast van de Skoda RS, daarom heb ik hem ook uitgezocht. Je prioriteiten verschuiven en het motorrijden heeft daar ook veel invloed op gehad. De motor is (zoals velen hier voorspelden) toch altijd vlotter, ook als het niet om pure snelheid gaat, dus als ik enerverend wil rijden heb ik daar nu geen 200+ pk mee voor nodig.

Ik ben blij met de Dacia omdat ik inderdaad het gevoel heb niet teveel te betalen, we lekker veel ruimte krijgen, het een hele 'aparte' auto is om te zien maar niet in het minst: Omdat hij gewoon van óns is (en niet van de zaak danwel LeaseMij).
Precies, vandaag in een van de meest complete uitvoeringen van de Q5 gereden (voor werk). Maar power stelt echt niks voor vergeleken met mijn street die “maar” 675 cc heeft. Daarnaast voel ik me echt een pooier in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Secsytime Een SQ5 wil bést wel vooruit, toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die dingen zijn kneiter zeldzaam en gewild, zeker de latere modellen (tot 2004 meen ik). Echt geniaal, dat geluid ook. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die staat ook hoog op mijn lijstje ;)

@HTT-Thalan ik ben een petrolhead. Dus houd van leuke auto’s/motoren ;). En hier zijn ook alle motoren en auto’s van onszelf en niet werk/leasemaatsch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Ergens heeft @HTT-Thalan dan wel weer gelijk dat 'ie aan een 125CC2-Takt blokje wil gaan (beginnen te leren) sleutelen echter is er voor zo'n, toch al zeldzaam RSV machientje, bijna niet meer aan onderdelen te komen om 't spul rijdbaar te maken/houden tegen een redelijke prijs.

2-Takt spullen zitten wat simpeler in elkaar, minder onderdelen, maar vanwege milieu-eisen uit 't verleden is er al bijna niets meer voor te krijgen en gaat dat alleen maar minder worden.
Zelfs voor 4-Takt spullen met een carburateur wordt 't langzaam maar zeker al moeilijker om de juiste spullen aan te kunnen schaffen.
Man hou op, zelfs voor Honda's die in de tienduizenden geproduceerd zijn droogt het op. Hoe ik met die uitlaat zat weten jullie, maar wat dacht je van de bussen in de prolink, of een uitgaande as in je motorblok? Allemaal zeldzaam geworden en het meeste moeten we 'redden' uit fietsen die om een andere reden uit roulatie komen.

Nou kom je met zelf sleutelen/opknappen een heel eind maar als een cruciaal onderdeel stuk gaat zul je heel creatief moeten worden. Aan de andere kant, zolang je iets gewilds in handen hebt en je kunt het onverkoopt toch niet 'redden' kun je met de verkoop van de goede delen meestal je verliezen wel omdraaien naar winst, zolang je er niet teveel voor betaald hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Zoals het er nu naar uitziet heb ik geen droog/warm AVB examen maar een nat AVB examen incl. de lessen die ik er nog voor heb.... -O- -O-

Wat betreft auto's is bijna alles te traag in optrekken voor mij tenzij het hybride of elektrisch is :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:49:
Zoals het er nu naar uitziet heb ik geen droog/warm AVB examen maar een nat AVB examen incl. de lessen die ik er nog voor heb.... -O- -O-

Wat betreft auto's is bijna alles te traag in optrekken voor mij tenzij het hybride of elektrisch is :+
Om je gerust te stellen: Zelfs in de regen / op nat wegdek doet een moderne "slechte" band 't gewoon nog goed tijdens de AVB omstandigheden. Je moet écht gekke dingen tijdens 't lessen of 't examen gaan uitspoken om een band óver de grens te werken.

Komt helemaal goed :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Om je gerust te stellen: Zelfs in de regen / op nat wegdek doet een slechte band 't gewoon nog goed tijdens de AVB omstandigheden. Je moet écht gekke dingen tijdens 't lessen of 't examen gaan uitspoken om een band óver de grens te werken.

Dat.
Maargoed, dat neemt t vervelendste deel nog niet weg, namelijk dat je knetterverzopen van de motor af komt :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Dat.
Maargoed, dat neemt t vervelendste deel nog niet weg, namelijk dat je knetterverzopen van de motor af komt :+
Als je haar maar goed zit..... En je haar blijft gewoon droog dankzij je helm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Als je haar maar goed zit..... En je haar blijft gewoon droog dankzij je helm :P
Moet je wel de ventilatie dicht zetten, anders drupt t alsnog naar binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Om je gerust te stellen: Zelfs in de regen / op nat wegdek doet een moderne "slechte" band 't gewoon nog goed tijdens de AVB omstandigheden. Je moet écht gekke dingen tijdens 't lessen of 't examen gaan uitspoken om een band óver de grens te werken.

Als ik de witte lijnen ontwijk zal het verder inderdaad wel prima gaan, Maar het is inderdaad dat je er zeiknat van word :P
McKaamos schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Moet je wel de ventilatie dicht zetten, anders drupt t alsnog naar binnen :+
Euh ventilatie?? Bedoel je daarmee het vizier waar geen ruitenwissers op zitten? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:15:

Euh ventilatie?? Bedoel je daarmee het vizier waar geen ruitenwissers op zitten? :+
Hangt er een beetje van af met wát voor een helm je rijd. De wat duurdere helmen hebben vaak aan de bovenkant én op 't kinstuk meerdere afsluitbare openingen zitten welke je open en dicht kunt zetten ter ventilatie. Laat je die aan de voorkant open staan en aan de achterkant niet.... Wordt je alsnog nat + zuigt je helm 't water ook goed op in de binnenste delen + ruikt 't ding ná een ritje als een natte hond...

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-08-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:22:
[...]

Hangt er een beetje van af met wát voor een helm je rijd. De wat duurdere helmen hebben vaak aan de bovenkant én op 't kinstuk meerdere afsluitbare openingen zitten welke je open en dicht kunt zetten ter ventilatie. Laat je die aan de voorkant open staan en aan de achterkant niet.... Wordt je alsnog nat + zuigt je helm 't water ook goed op in de binnenste delen en ruikt 't ding ná een ritje als een natte hond...
Aha. Dat heeft de helm van de rijschool niet :+ sterker nog het zonnevizier is zelfs stuk (heb hierdoor wel altijd dezelfde helm :9)

Maar wel weer handig om te weten als ik zelf op zoek ga naar een helm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:22:
[...]

Hangt er een beetje van af met wát voor een helm je rijd. De wat duurdere helmen hebben vaak aan de bovenkant én op 't kinstuk meerdere afsluitbare openingen zitten welke je open en dicht kunt zetten ter ventilatie. Laat je die aan de voorkant open staan en aan de achterkant niet.... Wordt je alsnog nat + zuigt je helm 't water ook goed op in de binnenste delen + ruikt 't ding ná een ritje als een natte hond...
Ik leef n beetje in de veronderstelling dat mijn helm niet speciaal luxe of duur is en dat elke motorhelm wel een topventilatie heeft zoals mijne...
Niet dus? :P
timmie271 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Aha. Dat heeft de helm van de rijschool niet :+ sterker nog het zonnevizier is zelfs stuk (heb hierdoor wel altijd dezelfde helm :9)

Maar wel weer handig om te weten als ik zelf op zoek ga naar een helm :)
Budget helmpje dus :+

Voor 200 euro heb je al prima iets met een Pinlock anti-fog vizier (wat een godsgeschenk is in de regen, trouwens) en een klapbaar zonnevizier (los van het buitenvizier)

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 09-08-2018 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Ik leef n beetje in de veronderstelling dat mijn helm niet speciaal luxe of duur is en dat elke motorhelm wel een topventilatie heeft zoals mijne...
Nope, da's geen "standaard" feature, écht niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Die staat ook hoog op mijn lijstje ;)

@HTT-Thalan ik ben een petrolhead. Dus houd van leuke auto’s/motoren ;). En hier zijn ook alle motoren en auto’s van onszelf en niet werk/leasemaatsch. ;)
Godzijdank is mijn V60 van de zaak. Scheelt me een hoop centen vast in een afschrijvend stuk roest ;)

Gelukkig is een motor redelijk waardevast, hell ik heb zelfs een paar € 100 op mijn Shiver gewonnen na anderhalf jaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 09-08-2018 22:44 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sportline bedoel je denk ik (weet niet veel van auto’s)? Dat is deze idd, maar vind het niet bijzonder, zelfs in sportstand.. de motor is veel sneller. Morgen weer lekker terug rijden, cruise control is dan eigenlijk het enige wat echt relaxed is :p. Windruis heeft die ook veel boven de toegestane limiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Secsytime schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:50:
[...]

Sportline bedoel je denk ik (weet niet veel van auto’s)? Dat is deze idd, maar vind het niet bijzonder, zelfs in sportstand.. de motor is veel sneller. Morgen weer lekker terug rijden, cruise control is dan eigenlijk het enige wat echt relaxed is :p. Windruis heeft die ook veel boven de toegestane limiet ;)
SQ5 is geen sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik zal morgen eens kijken op het kentekenbewijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Secsytime schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:54:
[...]

Ik zal morgen eens kijken op het kentekenbewijs :p
Als je daarvoor op het kenteken bewijs moet kijken is geen SQ5. Heeft ie 4 pijpjes? (Twee aan elke kant?)

Afbeeldingslocatie: https://inm-baobab-prod-eu-west-1.s3.amazonaws.com/public/inm/media/2017/10/12/iol/372/IOLmotOct12AudiSQ5b.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 09-08-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:55:
[...]

Als je daarvoor op het kenteken bewijs moet kijken is geen SQ5. Heeft ie 4 pijpjes? (Twee aan elke kant?)
Ik heb echt geen idee, heb verder niks met auto’s.. dacht alleen toen ik zag dat ik daar mee moest, omg wat een pooierbak. In de auto zag ik quattro en sportline dingen staan, verder geen idee. Zal morgen ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:55:
[...]

Op die zelfde auto plakken ze ook wel eens 't MACAN label.... :*)

Maar ik vrees dat 'ie met een gewonen S-Line gereden heeft met wat (leuke) opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nog steeds geen verkeerde bak hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:08:
Nog steeds geen verkeerde bak hoor ;).
Dat sowieso niet. Zelfs de meest basic Q5 is al een leuke auto :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:12:
[...]

Dat sowieso niet. Zelfs de meest basic Q5 is al een leuke auto :*)
Precies.

Maar doe mij deze maar 😍 http://www.germanydealer....-camera-lane-ass-21-inch/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Leuk stukje over de geschiedenis van de GSX-R:

* Chakotay had die van hem niet moeten verkopen... Al had die niet heel veel toekomst meer met 110k op de teller en een rotte versnellingsbak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heren: Motoren. Als in: tweewielers. Vooruit, met zijspan mag ook.

On that note: Vanwege een ontruiming ivm brand heeft de post wat vertraging opgelopen. Ik kreeg dus vandaag pas mijn superseal stekker binnen om netjes een eigen schakelaar aan de SW-Motech kabelboom te verbinden zonder iets te hoeven knippen. Deze schakelaar zit nu op een vast deel in plaats van op het stuur.
Daarna nog 2 plaatjes met een ABS logo en een mistlamp logo geplakt, zodat de 2 schakelaars niet meer zo anoniem door het leven gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:21:
Leuk stukje over de geschiedenis van de GSX-R:

[video]

* Chakotay had die van hem niet moeten verkopen... Al had die niet heel veel toekomst meer met 110k op de teller en een rotte versnellingsbak :+
Tsja..... Voor mij begon de motorsport ooit met het mogen kijken naar Nr. 34 én.... Nr.1 tijdens de TT van Assen op 500CC machines in het jaar..... :P

Rara wie waren de rijders toen en op wat voor een machientjes reden ze toen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En veel harder gaan dan jij en ik nu kunnen op fietsen die niet eens in de buurt komen van wat we nu hebben qua vering, electronica, banden, remmen en vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
1991.... Kevin Schwanz op de Suziki (34) vs. Wayne Rainey op de Yamaha (1) .....

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Laten we het onderwerp inderdaad terugbrengen naar motoren.

De mijne, in betere tijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QUj6AEN9MocnYzwMsuwcbCPj/full.jpg

Atm staat-ie er echter zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IBsGAP8taWxl6Ghl7PT2vjmw/full.jpg

Dat komt o.a door dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ULujZ5212XR6BDKFrr2gTjO2/full.jpg
Ja, lekkage dus.. Normaal zitten de remslangen daar in z'n houder, en ik heb dat dus niet eerder ondekt. Nieuwe remslangen zijn onderweg

De vorige rempomp (die via het compensatiegaatje remolie omhoog spoot) heeft wat meer rommel gemaakt dan ik in 1e instantie door heb gehad :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TcAcG7v7bDsvHALRM4o1dTw6/full.jpg

's zien hoe we dat weer gefixed krijgen, heb nog wel een andere kuipruit liggen maar die is nogal dof :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Destruction schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:31:
Laten we het onderwerp inderdaad terugbrengen naar motoren.

De mijne, in betere tijden:
[afbeelding]

Atm staat-ie er echter zo bij:
[afbeelding]

Dat komt o.a door dit:
[afbeelding]
Ja, lekkage dus.. Normaal zitten de remslangen daar in z'n houder, en ik heb dat dus niet eerder ondekt. Nieuwe remslangen zijn onderweg

De vorige rempomp (die via het compensatiegaatje remolie omhoog spoot) heeft wat meer rommel gemaakt dan ik in 1e instantie door heb gehad :X
[afbeelding]

's zien hoe we dat weer gefixed krijgen, heb nog wel een andere kuipruit liggen maar die is nogal dof :/
Wat is er met je ruit? Vloeistof ingebeten?

Koperpoets op die doffe ruit. Goed inwrijven en weer uitwrijven als opgedroogd is. Spierballenwerk, maar daar krijg je kunststof weer blinkend mee.

Mocht dat niet werken kun je nog waterproof gaan schuren, 400, 800, 2000 en dan Koperpoets. Waarschijnlijk alleen nodig als er een coating op die ruit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ardj schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:40:
[...]

Wat is er met je ruit? Vloeistof ingebeten?
Yup,

4 maanden geleden was m'n rempomp niet goed meer. Ik was er 100% van overtuigd dat ik de rommel direct hierna goed had schoongemaakt, de kuipruit is alleen aan m'n aandacht ontschoten, met dit als resultaat :/

Gelukkig is de kuipruit wel het enige onderdeel dat ik niet schoongemaakt heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
[...]

Da's lekker zuinig!! Ik wou dat mijn EURO-4 fiets dat soort waardes ook kon halen met 't rijgedrag wat door de overheid opgelegd wordt aan me.

Als ik gewoon lekker gás kan geven dan haalt 't ding ooit ook wel de 1:12 á 1:13 maar bij de geldende snelhiedsregels hier in NL is 't vaker 1:9 á 1:10... en houd ik 5 versnellingen óver.
Ik haal bij lekker gas geven soms zelfs 1:15! 8)
Nou moet ik wel zeggen dat wanneer mijn dagteller 220km aangeeft, de Honda van een maatje 200km aangeeft, dus het verbruik zou zomaar 10% slechter kunnen zijn.
Het gaat om de smiles per gallon he! ;)

Binnenkort moet ik de QS die ik onlangs heb gemonteerd nog eens fijnstellen en testen, dat gaat gegarandeerd nog meer smiles opleveren. 8)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:13

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik ben aan het uitzoeken of ik mijn H4 koplamp kan vervangen door Xenon. Heb LED overwogen (halogeen eruit -> LED er in), maar ik zie dat de lichtopbrengst daavan toch vaak zelfs nog achterblijft op halogeen.

Ze zijn er in dual-uitvoering, dus gewoon en grootlicht dat dmv een soort klein spiegeltje intern in de lamp omgezet wordt. Vraag is of er genoeg ruimte is achter de fitting, daar moet nl. dit mechanisme komen (is achterop de lamp gemonteerd). Ook moet de ballast ergens een plekje vinden, liefst onder de buddy, om zo min mogelijk gewicht buiten het frame te krijgen. Het gaat om weinig extra gewicht, maar ik probeer het zo netjes mogelijk te doen natuurlijk.

Wil hem eigenlijk bij Ali oid halen, hoewel je dan vaak 2 exemplaren moet kopen, want bedoeld voor auto's. Op zich geen probleem, reservelampje & ballast kan nooit kwaad. De spullen die ik hier in NL zie, zijn meteen een stuk duurder en komen uiteindelijk ook uit Azie.

Iemand hier ervaring mee toevallig?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:30
Joepla schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:32:
Ik ben aan het uitzoeken of ik mijn H4 koplamp kan vervangen door Xenon. Heb LED overwogen (halogeen eruit -> LED er in), maar ik zie dat de lichtopbrengst daavan toch vaak zelfs nog achterblijft op halogeen.

Ze zijn er in dual-uitvoering, dus gewoon en grootlicht dat dmv een soort klein spiegeltje intern in de lamp omgezet wordt. Vraag is of er genoeg ruimte is achter de fitting, daar moet nl. dit mechanisme komen (is achterop de lamp gemonteerd). Ook moet de ballast ergens een plekje vinden, liefst onder de buddy, om zo min mogelijk gewicht buiten het frame te krijgen. Het gaat om weinig extra gewicht, maar ik probeer het zo netjes mogelijk te doen natuurlijk.

Wil hem eigenlijk bij Ali oid halen, hoewel je dan vaak 2 exemplaren moet kopen, want bedoeld voor auto's. Op zich geen probleem, reservelampje & ballast kan nooit kwaad. De spullen die ik hier in NL zie, zijn meteen een stuk duurder en komen uiteindelijk ook uit Azie.

Volgens mij is @Joopieboy onze specialist wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
wimmel_1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:56:
1991.... Kevin Schwanz op de Suziki (34) vs. Wayne Rainey op de Yamaha (1) .....

[video]

:o
Wat mooi om te zien! :*) Heerlijk geluidje ook van die motoren.
Wat mij wel op valt is hoe anders de lichaamspositie is van de heren op de motor in vergelijking tot de MotoGp nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Joepla schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:32:

Ik ben juist aan het kijken naar LED in de koplampen ipv de standaard H4 lampjes.
Er zijn wel goede LED lampen te vinden die genoeg licht geven, vooral geel licht schijnt goed te zijn zodat je ook daadwerkelijk gezien wordt en niet "verdwijnt" achter wit licht

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Gele LED lampen lijken mij ook wel iets ja, mits het echt 3000K geel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Rubman Zien er goed uit, zelfs met mini-koelfan erop gemonteerd :) Ook bij die verkoper per 1 te koop en dan nog goedkoper. Voorkomt ook evt. invoerkosten vanwege < EUR 22,-.
Ik vind het wel vaak lastig om te bepalen wat de kwaliteit is (vanaf de website), de Chinezen rommelen volop met specs en normen e.d. Heb jij meer gevonden over dit specifieke type?

Met "verdwijnt achter wit licht", bedoel je daarmee je zichtbaarheid overdag? Ik was geneigd om voor 6000K te gaan, omdat het rendement van LEDs over het algemeen hoger is rond die kleurtemperatuur en je daardoor nog wat meer licht krijgt. Ook je ogen schijnen gevoeliger te zijn voor wit licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Je wordt juist minder zichtbaar bij wit licht als het of te hoog is afgesteld of een heldere dag/zonlicht is.
Dan is geel beter want dat is een mer contrasterende kleur waardoor je meer opvalt.

Weet niet precies waarom het nu zo is, maar ga maar eens opletten als je aan het rijden bent,
Vind je die oldtimers met gele koplampen niet veel meer opvallen dan de reguliere wit licht bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

McKaamos schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

[...]

Budget helmpje dus :+

Voor 200 euro heb je al prima iets met een Pinlock anti-fog vizier (wat een godsgeschenk is in de regen, trouwens) en een klapbaar zonnevizier (los van het buitenvizier)
200? Mijn Lidl-systeemhelm heeft ook kin- en topventilatie, Pinlock (geweldig idd!) en een klapbaar zonnevizier :Y 60 of 70 euro, dat weet ik even niet zeker meer :)

Gebruik hem overigens op de scooter. Geen idee over de kwaliteit voor motorgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Rubman Op zich is dat wel zo. Als je licht hebt dat afwijkt van daglicht, dan is het eigenlijk ook wel logisch.
Daarbij rij ik 95% tijdens daglicht en ik vind mijn zichtbaarheid net iets belangrijker dan het zicht, misschien niet zo gek om dan voor 2500K te gaan.

Ik denk niet dat het echt 2500K is overigens, dat is wel behoorlijk geel, maar 3000/3500 is wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Random vraag van de vrijdag: Is het bij motorzaken gebruikelijk dat je je creditcard kan gebruiken of niet? Bij die outlet in breda kwam ik vrij lelijk erachter dat ze die niet accepteren, maar met een motor kopen ga ik dat niet met de pinpas kunnen doen, tenzij ik tijdelijk mijn limiet verhoog. Ik zet het geld liever op de creditcard, dan is de aankoop ook verzekerd. Maar kan dit bij de meeste zaken waar ze daadwerkelijk motoren verkopen wel? Of is het gebruikelijk dit pin/contant te voldoen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Volgens mij is @Joopieboy onze specialist wat dat betreft.
Yess, toverwoord Lumileds:
https://www.joopiesplace....utomotor-led-verlichting/

https://m.ebay.com/itm/H4...+lumileds&_from=R40&rt=nc

Bij mijn gixxer ook alles omgebouwd naar led. :)

@Rubman dat is een fabeltje en precies verkeerd uitgelegd. Halogeen is een natuurlijke kleur en valt wel op een achtergrond of met de zon, fel wit steekt af. Kan wel verblindend of hinderlijk zijn maar dan ben je wel gezien. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Joopieboy op 10-08-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:27:
Random vraag van de vrijdag: Is het bij motorzaken gebruikelijk dat je je creditcard kan gebruiken of niet? Bij die outlet in breda kwam ik vrij lelijk erachter dat ze die niet accepteren, maar met een motor kopen ga ik dat niet met de pinpas kunnen doen, tenzij ik tijdelijk mijn limiet verhoog. Ik zet het geld liever op de creditcard, dan is de aankoop ook verzekerd. Maar kan dit bij de meeste zaken waar ze daadwerkelijk motoren verkopen wel? Of is het gebruikelijk dit pin/contant te voldoen?
Limiet verhogen is 1 minuut werk via je bank app (zo weet ik, want ik ga zometeen een auto pinnen). Credit card is nog steeds problematisch in NL.

Ik denk je onder Nederlands recht genoeg veiligheid hebt voor een aanschaf waar je zelf ook goed bij oplet, de cc gaat hier geen meerwaarde bieden.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-08-2018 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

Joopieboy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

@Rubman dat is een fabeltje en precies verkeerd uitgelegd. Halogeen is een natuurlijke kleur en valt wel op een achtergrond of met de zon, fel wit steekt af. Kan wel verblindend of hinderlijk zijn maar dan ben je wel gezien. ;)
Spam dan gelijk het bijbehorende topic even.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Span dan gelijk het bijbehorende topic even.
Ik zit op mijn mobiel, zit net aan te vullen, sommige mensen moeten ook werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Limiet verhogen is 1 minuut werk via je bank app (zo weet ik, want ik ga zometeen een auto pinnen). Credit card is nog steeds problematisch in NL.

Ik denk je onder Nederlands recht genoeg veiligheid hebt voor een aanschaf waar je zelf ook goed bij oplet, de cc gaat hier geen meerwaarde bieden.
Myeah maar ik heb dus geen mobiel bankieren app, en wil wellicht de aankoop 1-2 weken voor m'n salaris doen. Mijn creditcard loopt 2 weken los van m'n salaris, dus als ik na de 23e iets koop hoeft dat pas met 't salaris van 2 weken erna voldaan te worden. Scheelt toch wel aardig wat budget in mijn geval. :p

Specifieke zaak waar ik naar wil kijken is Barbier Motorsport, die heeft 2 groene en 1 zwarte Er-6f staan. Maar even naar vragen wanneer ik ga bellen, nou ja kan pas einde vd maand ivm budget dus even kijken tegen die tijd of dit nog steeds de beste optie is of dat er wat anders bijkomt (of deze motoren verkocht zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
SmurfLink schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:27:
Waarom wil je de aankoop verzekeren? Cash ophalen bij de bank en aftikken bij de zaak.
Daarbij is de aankoop van voertuigen niet gedekt onder de aankoopverzekering van een creditcard. ;)
Pathogen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

200? Mijn Lidl-systeemhelm heeft ook kin- en topventilatie, Pinlock (geweldig idd!) en een klapbaar zonnevizier :Y 60 of 70 euro, dat weet ik even niet zeker meer :)

Gebruik hem overigens op de scooter. Geen idee over de kwaliteit voor motorgebruik.
Voor de scooter misschien nog te overwegen, maar op de motor lijkt het mij minder fijn. Dit zei Motoplus:

Voordelig of gewoon goedkoop? Eind februari 2011 bood discounter Lidl tijdens hun jaarlijkse motoractie ook een systeemhelm aan. We kochten voor € 59,99 de Crivit Systeemhelm V210 en lieten hem buiten de puntentelling met de test meelopen. Met geïntegreerde zonneklep, snelsluiting en verschillende accessoires (reservevizier, winterse comfort kraag, geluidsdempende voering en een tweede set wangstukken) blijkt de uitrusting behoorlijk uitgebreid. In de praktijktest kwam de aap echter al snel uit de mouw: slechte pasvorm, ruw aanvoelende voering, zwaarlopend vizier, versleten bedieningsknop van de zonneklep, omslachtige vizierwissel, hakerige bediening van het kindeel en bovendien rumoerig en tochtig. Ondanks dat hij bij de schokabsorptietest met redelijke resultaten, die duidelijk binnen de wettelijke grenzen vielen, wist te overtuigen, zou hij met het oordeel ‘onvoldoende’ huiswaarts zijn gekeerd had hij in de test

https://www.motoplus.nl/m...el/test-10-systeemhelmen/

Vooral die windruis zou ik absoluut niet willen met snelheden van 120+. Is toch wel het meest storende op de motor tijdens lange ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Panini schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Waarom wil je de aankoop verzekeren? Cash ophalen bij de bank en aftikken bij de zaak.
Daarbij is de aankoop van voertuigen niet gedekt onder de aankoopverzekering van een creditcard. ;)
Omdat het Barbier is, niet perse bekend als de meest betrouwbare handelaar in Nederland :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Ardj schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Omdat het Barbier is, niet perse bekend als de meest betrouwbare handelaar in Nederland :+
Ow, ken heel de zaak niet. Maar dat klinkt niet goed voor Smurflink dan. Zelf ervaring mee?

Zou de motor lekker particulier kopen. *O* Zoeken naar motoren waar niet te lang geleden onderhoud aan is gedaan en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het gaat me niet vooral om het verzekeren, meer om dat ik dan 2 weken voor m'n salaris al kan kopen. :p

@Ardj Waar staat Barbier wel om bekend dan? Ik ken de zaak verder niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
SmurfLink schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:15:
Het gaat me niet vooral om het verzekeren, meer om dat ik dan 2 weken voor m'n salaris al kan kopen. :p

@Ardj Waar staat Barbier wel om bekend dan? Ik ken de zaak verder niet!
Importmotoren en motoren met 'lichte optische' schade :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
@Panini @SmurfLink

Vriend heeft daar (zonder enige kennis) een motor gekocht, wat later een schademotor bleek te zijn. Ze hebben enorm veel import (op zich geen issue, maar toch) en motoren met 'wat kleine schades'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dus eigenlijk het perfecte adres voor htt-thalan :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

Zegge... op mijn kalender is het @Vrijdag

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7T2Lz06.png

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hm, dus dan is het wel gelijk verdacht dat ze al tijden deze twee hebben staan, waarvan de een op Marktplaats elke 2 weken opnieuw gezet wordt voor telkens 100 euro minder?

Dan heb ik toch het Tweakers MC van @Vrijdag nodig om te kijken of het wel echt t geld waard is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

[...]

Ik wist het ook niet precies meer, maar had dus gelezen dat geel een beter zichtbaar lampje is dan de standaard witte.

Bestaan er dan ook leds die zonder zo'n tricky kastje erachter in te bouwen zijn in een motor?
Want je ziet zo bijster veel aanbod dat ik het zelf eigenlijk niet goed meer zie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Panini schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

[...]

Voor de scooter misschien nog te overwegen, maar op de motor lijkt het mij minder fijn. Dit zei Motoplus:

Voordelig of gewoon goedkoop? Eind februari 2011 bood discounter Lidl tijdens hun jaarlijkse motoractie ook een systeemhelm aan. We kochten voor € 59,99 de Crivit Systeemhelm V210 en lieten hem buiten de puntentelling met de test meelopen. Met geïntegreerde zonneklep, snelsluiting en verschillende accessoires (reservevizier, winterse comfort kraag, geluidsdempende voering en een tweede set wangstukken) blijkt de uitrusting behoorlijk uitgebreid. In de praktijktest kwam de aap echter al snel uit de mouw: slechte pasvorm, ruw aanvoelende voering, zwaarlopend vizier, versleten bedieningsknop van de zonneklep, omslachtige vizierwissel, hakerige bediening van het kindeel en bovendien rumoerig en tochtig. Ondanks dat hij bij de schokabsorptietest met redelijke resultaten, die duidelijk binnen de wettelijke grenzen vielen, wist te overtuigen, zou hij met het oordeel ‘onvoldoende’ huiswaarts zijn gekeerd had hij in de test

https://www.motoplus.nl/m...el/test-10-systeemhelmen/

Vooral die windruis zou ik absoluut niet willen met snelheden van 120+. Is toch wel het meest storende op de motor tijdens lange ritten.
Ik heb er ondertussen twee lichtingen opzitten van deze helm en de versie die ik in 2012 heb gekocht (waarschijnlijk ongeveer de geteste helm) is behoorlijk anders ten opzichte van de versie die vorig jaar in de winkel lag.
Pasvorm is natuurlijk persoonlijk, maar behalve het geluid en de tocht kan ik me niet vinden in het oordeel over die eerste uitvoering. Geluid is bij de nieuwere versie wel een stuk verbeterd, al gok ik nog steeds dat de helm daar geen uitblinker in is.
De oude versie had wel een narigheidje in de manier waarom het vizier aan de helm zat. Die schroef wilde nog wel eens losser raken naar gelang je het vizier vaker open en dicht deed. Bij de nieuwe versie no such problem.

Zou hem dus niet zomaar afschrijven als motorhelm :Y Maar wel met de kanttekening dat je hem waarschijnlijk het best kunt gebruiken voor kortere ritjes (geluid) en alleen als ie je goed past (geldt voor elke helm).
Als het puur gaat om de features voor een minimale prijs, en blijkbaar een voldoende in de botstest, dan is 2-3x zoveel betalen dus niet per sé nodig.

* Pathogen rijdt overigens woon-werk scooter door de stad, dus op de rijbaan. Motorjas, -handschoenen en -helm zijn standaarduitrusting wat mij betreft als je tussen de auto's rijdt, ook als je max 50 gaat.

2012 versie:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2jbrwo7.jpg

2017 versie:
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/754be103292f28d1e7e64854c4cc1086.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Oh, dus daar komen die dingen vandaan. Mijn rijschool had die dingen als leenhelm, wat een gruwelijke pleurisherrie maken die dingen op de snelweg :| Pasvorm was voor mij echt dramatisch, een M paste totaal niet, een L was veel te ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ah, duidelijk :') niet voor hogere snelheden geschikt dus :P Straks moet je er voor €100 aan oorbescherming bij kopen, dat streeft het doel dan weer voorbij :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Pathogen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:04:
Ah, duidelijk :') niet voor hogere snelheden geschikt dus :P Straks moet je er voor €100 aan oorbescherming bij kopen, dat streeft het doel dan weer voorbij :Y
Gehoorbescherming is hoe dan ook aan te raden. Je hebt maar een beperkt aantal 'haartjes' (beter term weet ik even niet) in je oren en als deze door overbelasting stuk gaan raak je doof.

Ik reed in het begin ook zonder gehoorbescherming (20 jaar terug). Heb er een leuk souvenir aan overgehouden, namelijk een permanente piep in mijn oren. Het is nog niet zo erg dat ik er niet van kan slapen, maar als ik dat toen geweten had was ik eerder met die oordoppen begonnen.

Koop dan ook meteen op maat gemaakte, die ik nu heb van Alpine type MotoSafe voldoen op zich wel, maar mijn oude op maat gemaakte doppen waren een stukje stiller en pasten beter.

EDIT:
Inmiddels ook weer op maat gemaakte besteld. Dit maar bij BeterHoren omdat ik dit makkelijker vond dan naar het kantoor van Alpine te rijden en op mijn werk langs laten komen was geen optie.

[ Voor 9% gewijzigd door MichielK71 op 10-08-2018 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Dat is opzich wel te verwachten voor die prijsklasse.... Het voldoet aan alle veiligheids-eisen, maar verdere kwaliteit (lawaaig, crappy bediening, niet stevig) is op bezuinigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
MichielK71 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:09:
[...]
Gehoorbescherming is hoe dan ook aan te raden. Je hebt maar een beperkt aantal 'haartjes' (beter term weet ik even niet) in je oren en als deze door overbelasting stuk gaan raak je doof.
Je hebt er een heleboel van hoor die trilhaartjes in het slakkenhuis. Echter kunnen ze ook heel snel stukgaan bij concerten, flinke windsuis etc... Of het is gewoon uitzichelf gaan afsterven zoals bij mij :O :O

Dit proces is inderdaad een eenmalig proces waarbij ze dus niet meer heel worden. Dus als je je oren lief hebt is het zeer zeker aan te raden dopjes in te doen die op maat zijn. Dopjes die niet op maat zijn kunnen bij het verkeerd indoen heel snel gaan lekken. Zelf heb ik dus de hele dag door al dopjes in....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25
Hebben, hebben, hebben! Als er een SX versie van komt dan. Beetje kietelen naar 270pk :o :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Myeah maar ik heb dus geen mobiel bankieren app, en wil wellicht de aankoop 1-2 weken voor m'n salaris doen. Mijn creditcard loopt 2 weken los van m'n salaris, dus als ik na de 23e iets koop hoeft dat pas met 't salaris van 2 weken erna voldaan te worden. Scheelt toch wel aardig wat budget in mijn geval. :p

Specifieke zaak waar ik naar wil kijken is Barbier Motorsport, die heeft 2 groene en 1 zwarte Er-6f staan. Maar even naar vragen wanneer ik ga bellen, nou ja kan pas einde vd maand ivm budget dus even kijken tegen die tijd of dit nog steeds de beste optie is of dat er wat anders bijkomt (of deze motoren verkocht zijn).
Als het niet per se noodzakelijk is, zou ik mssn even een wachten met een motor kopen. Einde v/h seizoen komt er weer aan en dan kun je een veel mooiere er6-f kopen voor hetzelfde geld. Een ander alternatief is om er zelf een te importeren, zoiets bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

[...]

Dat is mooi spul! Niet goedkoop, maar ben wel gecharmeerd van Philips LED. Jammer genoeg niet makkelijk te vinden ergens in EU, dus dat wordt dan inderdaad Ebay.com en import aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Als het niet per se noodzakelijk is, zou ik mssn even een wachten met een motor kopen. Einde v/h seizoen komt er weer aan en dan kun je een veel mooiere er6-f kopen voor hetzelfde geld. Een ander alternatief is om er zelf een te importeren, zoiets bijv.
Wanneer gaat die vlieger op? September? Of pas oktober/november/december? Ik wil er graag nog wel op gaan rijden dit jaar zonder ijs/sneeuw/regenellende, maar wachten tot eind september vind ik prima. /mooiweerrijder

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 10-08-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Wanneer gaat die vlieger op? September? Of pas oktober/november/december? Ik wil er graag nog wel op gaan rijden dit jaar zonder ijs/sneeuw/regenellende, maar wachten tot eind september vind ik prima. /mooiweerrijder
Slecht weer begint toch vaak pas eind januari begin februari? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rubman schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Ik wist het ook niet precies meer, maar had dus gelezen dat geel een beter zichtbaar lampje is dan de standaard witte.

Bestaan er dan ook leds die zonder zo'n tricky kastje erachter in te bouwen zijn in een motor?
Want je ziet zo bijster veel aanbod dat ik het zelf eigenlijk niet goed meer zie 8)
Vandaar die pagina met uitleg op mijn site, een controler heb je altijd maar de meeste bij led zijn zo klein dat je er geen last van hebt.

Koeling is ook een belangrijk punt, maar nog meer de kwaliteit van licht en lichtbeeld, daarom roep ik Lumileds en t model wat ik postte past bij de meeste auto's en motoren wel. :)

@Joepla je krijgt wel een hoop waar voor je geld met dit spul, en zolang het uit China komt heb je geen bijkomende kosten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 10-08-2018 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

SmurfLink schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Wanneer het weer slechter wordt en het seizoen voor de meeste rijders is afgelopen. Persoonlijk vind ik dat je gewoon rustig moet zoeken. Liefst met het geld al gespaard, zie je dan een mooie motor voor een goede prijs kun je snel handelen en een mooie deal/motor scoren.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:07
@Vrijdag @Rubman en iedereen geïnteresseerd. Ik heb nog geen reactie gehad over de stickers, maar heb zelf even vlug op internet gekeken. Ik kwam al snel uit bij https://www.drukland.nl/drukken/ronde-stickers. En als we 100 ronde stickers (9,5cm diameter) bestellen kost ons dat 80€ incl btw, komt neer op 80 cent per sticker. Bestellen we er 200, dan is het 88€ en dus 44 cent per sticker.

Hoor graag wat de meningen zijn erover :D Ook over hoe iedereen zijn stickers zou ontvangen dan. Mijn voorstel is dat het gewoon kosten voor stickers gaat zijn + envelop en postzegel.

Update: Ik heb nu het tweede resultaat in google aangeklikt: https://www.sticker.nl/ronde-stickers en daar is het al een stuk goedkoper. Daar krijg je 250 stickers, 9,5cm diameter, voor 60€ incl btw. Oftewel, goedkoop is het sowieso wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Leviathius op 10-08-2018 15:37 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Joopieboy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:12:
[...]
@Joepla je krijgt wel een hoop waar voor je geld met dit spul, en zolang het uit China komt heb je geen bijkomende kosten. :)
Ah wacht even, ik dacht bij ebay.com meteen aan verzending vanuit USA, maar dit is CN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:11
@Leviathius Tweakers meet regelen! Scheelt weer een postzegel :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1 ... 42 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.