Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

kneusteun schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:04:
[...]
mag ik vragen wat zoiets kost? Ga deze week mijn hipster fiets te koop zetten dus ben wel benieuwd hoe diep de hipster zakken zijn ;)
Ligt wel heel erg aan wat je hebt had ik al gezien. Dit is een XS400, in een regio waar hipsters nooit doorhadden dat ze bestonden. Mannen met baarden zijn hier mosselvaarders :P

Deze mocht ik meenemen voor €1000,-
Moet een nieuwe achterband hebben, de rest is gewenst cosmetisch voor mij.

Maar wat heb jij en in welke staat?

[ Voor 3% gewijzigd door RZor op 02-08-2018 09:00 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
RZor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:36:
[...]

Haha, had je m ook gezien?

Zet mij er maar in hoor!

@wimmel_1 @lolgast gooien jullie m erin?
Yamaha XS400, plaatje hierboven.
1978 (Damnit, net niet de oudste), regio Zeeland (Walcheren)
Done ;) Met een mooi geel omcirkelt ding op je foto?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:39:
[...]

Voetpomp ? Ingebouwde meter die nauwkeurig is, dus niet te veel hoeven pompen. Zo'n ding heb je voor 30 euro en meestal hoef je toch maar 8x te trappen. Ga je van 2 bar naar 3 bar ben je wel even bezig en is een compressor handig. Voor het op spanning houden vind ik een voetpomp zelf ideaal. Ding van mij is 8 jaar oud ofzo en 2x per jaar controleer ik of de meter goed werkt. Tot nu toe nog steeds helemaal perfect.
Heb een tijdje een Mannesman voetpomp gebruikt, werkte op zich best aardig. Anders dan dat hij behoorlijk hard piepte bij het pompen, maar paar weken terug trapte ik hem kapot. Het T stuk waar de twee cilinders samen komen scheurde open. Er gaat dus gewoon een compressor komen. :Y

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
12V Compressor

Zoiets is ook handig voor de luie medemens die niet handmatig wilt pompen. Aansluiten op de auto en vervolgens de motor oppompen.

Komt ook van pas tijdens weekendjes weg met kamperen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb op aanraden van hier die michelin voetpomp op Konrad gekocht. Werkt prima (voor nu alleen nog voor de trapfiets gebruikt :p ) en voelt degelijk aan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Zijn er mensen met ervaring met deze app: http://www.motomappers.com/index.php

Scenic is helaas alleen voor IOS maar dit is van dezelfde developer.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:08

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:58:
Zijn er mensen met ervaring met deze app: http://www.motomappers.com/index.php

Scenic is helaas alleen voor IOS maar dit is van dezelfde developer.
Geen ervaring mee, maar op aanraden van @Grubeater Osmand+ geïnstalleerd en dat werkte best aardig. Alleen als de route zichzelf kruist raakt hij wel eens in de war.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Geen ervaring mee, maar op aanraden van @Grubeater Osmand+ geïnstalleerd en dat werkte best aardig. Alleen als de route zichzelf kruist raakt hij wel eens in de war.
Ga ik ook eens naar kijken :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Vrijdag Mijn eerste gedachte was inderdaad "dat lijkt Scenic wel" maar dat klopt dus :+

Ik ben erg te spreken over Scenic. Gebruik het samen met mijn vrouw, onder hetzelfde account. Maakt het delen van routes ook meteen een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Onder het mom van leer/doe het liever zelf dan uitbesteden bij een garage;

Iemand een how to voor het vervangen/plaatsen van led knipperlichten bij een kawasaki z750 - 2008 ?
Kan het een en ander vinden via motozoom/youtube - maar word er niet veel wijzer van of ik nou beter een ledrelais kan gebruiken of weerstandjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Is de voorwaarde van een weerstand onafhankelijk relais niet dat je voor links en rechts knipperlicht op je dash een eigen indicator hebt. Die heeft de Z750 niet, dus dat zou dan volgens mij geen optie zijn?

/me niet gehinderd door heel veel kennis, maar meent zich iets te herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:11
Daannh schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:41:
Onder het mom van leer/doe het liever zelf dan uitbesteden bij een garage;

Iemand een how to voor het vervangen/plaatsen van led knipperlichten bij een kawasaki z750 - 2008 ?
Kan het een en ander vinden via motozoom/youtube - maar word er niet veel wijzer van of ik nou beter een ledrelais kan gebruiken of weerstandjes..
Voor wat ik weet is het gebruiken van een ledrelais de makkelijkste en netste optie dan het gebruiken van weerstandjes. Of dat voor jouw motor ook zo is, weet ik zo gauw niet. Maar zo'n relais kun je voor minder dan 20€ bij een motorzaak kopen of voor ongeveer 1€ bij Meneer Aliexpress. Het aansluiten zelf van led knippers is een ander verhaal. Dat verscheelt vaak per motor en merk. Je hebt in ieder geval van die merkspecifieke connectors die je tussen de knipperlichten kunt plaatsen/solderen.

Deze knakkers:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/yKMAAOSwGYVXBxYc/s-l300.jpg
Klik voor Ebay

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40
Gisteren zwaar accident op de Brussels ring. Alles zat dicht langs twee richtingen. De motors konden uiteraard helemaal naar voor tot aan het brandend wrak. Daarna hebben ze de middenberm opengeslepen zodat we terug konden keren. Het was eerst aan de motors. +- 50 motors vrij spel op de autostrade woooohooow oOo

artikel: https://www.hln.be/nieuws...l-gisterenavond~a2c16f34/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingSig schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:56:
Gisteren zwaar accident op de Brussels ring. Alles zat dicht langs twee richtingen. De motors konden uiteraard helemaal naar voor tot aan het brandend wrak. Daarna hebben ze de middenberm opengeslepen zodat we terug konden keren. Het was eerst aan de motors. +- 50 motors vrij spel op de autostrade woooohooow oOo

Dat heb ik op de M40 hier ook eens gehad, heel vreemd als je ineens de hele snelweg voor je zelf hebt.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ook leuk als de brug voor de Afsluitdijk lang dicht is en je vooraan staat, om dan 10 minuten later in Friesland pas weer ander verkeer tegen te komen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:22:
Ook leuk als de brug voor de Afsluitdijk lang dicht is en je vooraan staat, om dan 10 minuten later in Friesland pas weer ander verkeer tegen te komen :P
10 minuten? dat is best laagvliegen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
SmokingSig schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:56:

En dan vervolgens een paar kilometer verderop een flitser? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
https://www.facebook.com/.../videos/1636473596422889/
Wow, blind motor rijden en dan speed record van 265.33 km/h neerzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:22:
Dat had ik laatst op de Zeelandbrug. Heerlijk om daar een "beetje" gas te geven. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik heb ineens een helder moment..

Mijn vrouw is volgende week dinsdag, woensdag én donderdag in het buitenland. En de zon schijnt. En ik heb geen verplichtingen in die avonden. En het wordt niet (tenminste zo lijkt het) zo mega warm.

Dus: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:31:
Ik heb ineens een helder moment..

Mijn vrouw is volgende week dinsdag, woensdag én donderdag in het buitenland. En de zon schijnt. En ik heb geen verplichtingen in die avonden. En het wordt niet (tenminste zo lijkt het) zo mega warm.

Dus: *O*
Dus je gaat zelf ook 3 dagen toeren in het buitenland? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik zei niet voor niets geen verplichtingen in de avonden -O- ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:38:
Ik zei niet voor niets geen verplichtingen in de avonden -O- ;)
Ow jammer, ik las even heel selectief -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:14:
https://www.facebook.com/.../videos/1636473596422889/
Wow, blind motor rijden en dan speed record van 265.33 km/h neerzetten..
Die naam klinkt me bekend in de oren... Hij was toch ook "blind man" die niet als langzaamste rond ging op de Top Gear track? ( _/-\o_ _/-\o_ )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De plannen voor een Zero worden langzaamaan concreter. Waarschijnlijk ga ik voor het werk 1 dag per week richting Den Haag centrum moeten (120km), OV = 2u15, auto = files, centrum DH = klote. Ik denk er sterk over na om er een combinatie van Zero (zoveel mogelijk) + OV (indien veel regen of koud/glad) van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Verwijderd kun je wel gegarandeerd laden op het werk? 240km snelweg op normale snelheid ga je niet redden met een Zero. Als je tussen de vrachtwagens gaat hangen heel misschien met een SR met powertank, maar zelfs dat is op het randje.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 02-08-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parkeergarage met laadpalen voorhanden, dus daar kom ik wel mee weg :) Thuis slurpt 'ie zonnestroom op, dus da's ook goedkoop "tanken". Voor het geld kan ik ook een S1000R oid kopen, maar de running costs van de Zero zijn na aanschaf echt véél lager :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Prima optie dan! Ik zit nog steeds te wachten tot ze 2ehands onder de €5000 duiken :p

Zonnestroom is ook leuk met dit weer inderdaad... Ik kijk net even naar de collector van de boiler hier, 97.7°C :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Chakotay op 02-08-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Verwijderd Ik weet niet waar in DH je moet zijn, maar parkeergarage Museumkwartier valt wel mee qua rijden door de binnenstad..
Wat was/is de range eigenlijk van een Zero, zonder batterypack
offtopic:
Je website doet het niet. Certificaat verlopen, reverse proxy redirect stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:40:
De plannen voor een Zero worden langzaamaan concreter. Waarschijnlijk ga ik voor het werk 1 dag per week richting Den Haag centrum moeten (120km), OV = 2u15, auto = files, centrum DH = klote. Ik denk er sterk over na om er een combinatie van Zero (zoveel mogelijk) + OV (indien veel regen of koud/glad) van te maken :)
TIFTFY

no such thing as bad weather only inappropriate clothing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:56:
@Verwijderd Ik weet niet waar in DH je moet zijn, maar parkeergarage Museumkwartier valt wel mee qua rijden door de binnenstad..
offtopic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sOz7vXhPfqXaCXL0JOLuSbRC/full.png

(Zie hier.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grappig om te zien dat zo'n fiets zelfs bij 113km/u het dubbele verbruikt dan in de stad. Bij mijn fiets is het precies andersom. Daarmee 120km/u rijden is zuiniger dan stukken door de stad met 50km/u rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Uit die chart maak ik op dat je absoluut de powertank nodig hebt mocht je in de schoenen van @Verwijderd staan. 174km combined, met een maximale snelheid van 113km/u. Die ga je dus al nooit halen. Kom je bij de garage aan, is de laadpaal bezet. Sta je dan, met je goeie gedrag :+

En zelfs dan kom je niet thuis trouwens, maar dan kun je iig naar een snellaadstation rijden...

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 02-08-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:56:
offtopic:
Prinses Beatrixlaan, WTC :) Het is te doen, maar de A12 is niet heel grappig buiten de zomermaanden om. De motor is dan wel een erg prettige optie, hoewel het een lange zit is. Eens kijken of ik een Zero kan lenen voor een volle dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik rij nu een jaar 120km per dag naar DH, via Utrecht (A12) en Den Bosch (A2) :+ Als je voor 6 uur vertrekt is er niets aan de hand :+

Ben 2 keer met de motor gegaan so far, zit liever in de auto moet ik zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Grappig om te zien dat zo'n fiets zelfs bij 113km/u het dubbele verbruikt dan in de stad. Bij mijn fiets is het precies andersom. Daarmee 120km/u rijden is zuiniger dan stukken door de stad met 50km/u rijden.
Dat is voor mij een groot nadeel aan de huidige electrofietsen helaas... Boven die genoemde 113 kph gaat het ook nog een stuk harder omhoog. Mijn woonwerkroute is voornamelijk snelweg, en zeker in deze tijd van het jaar ligt de cruissnelheid ook wel aardig hoger dan dat. Op de motor 110 rijden tussen verkeer dat wel 130 rijdt vind ik persoonlijk erg onprettig rijden, dan zit ik continu in mijn spiegels te kijken en gaten te zoeken bij het vrachtwagens inhalen ipv gewoon stabiel 130 rijden en alleen soms even iemand er langs laten die echt haast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Wanneer je de motor van @lolgast in de kleur rood spot maar zijn gele kleur toch een hele stuk mooier vind :+ dat rood is maar zo onopvallend tegenover dat geel :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook niet beweren dat het voor alle use cases ideaal is. Maar zolang je kunt laden en binnen het bereik blijft kan het voor woon-werk verkeer een prima optie zijn :) Wat me erin aantrekt is het gemak van niet regelmatig hoeven tanken, lage running costs, nagenoeg geen onderhoudskosten, zeer lage brandstofkosten en het is de kers op de duurzaamheidstaart :P Ik heb al zonnepanelen en een warmtepomp, dit zou het afmaken :)

Daarbij zijn grote delen van de A12 uberhaupt max 100 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:14:
Ik zal ook niet beweren dat het voor alle use cases ideaal is. Maar zolang je kunt laden en binnen het bereik blijft kan het voor woon-werk verkeer een prima optie zijn :) Wat me erin aantrekt is het gemak van niet regelmatig hoeven tanken, lage running costs, nagenoeg geen onderhoudskosten, zeer lage brandstofkosten en het is de kers op de duurzaamheidstaart :P Ik heb al zonnepanelen en een warmtepomp, dit zou het afmaken :)

Daarbij zijn grote delen van de A12 uberhaupt max 100 :P
Je redenering klinkt goed en ik ben het er ook voor een groot deel mee eens, maar het niet regelmatig hoeven tanken... Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Ik gooi toch liever mijn tankje vol in 3 minuten en dan weer 300 km rijden in plaats van telkens maar de laadpaal zoeken en hopen dat-ie niet vol staat.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
timmie271 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:13:
Wanneer je de motor van @lolgast in de kleur rood spot maar zijn gele kleur toch een hele stuk mooier vind :+ dat rood is maar zo onopvallend tegenover dat geel :9
Speciaal voor jou *;

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/ed7e12ab3132b8e84d224c1e0f08af69.jpg
Klikbaar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Deze is mooier, vind ik. ;)
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/10d5bgj.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Winkiller Gelukkig maar, als iedereen de mijne het mooist vond was hij een stuk duurder geweest :+

Edit om redenen: Winkiller in "Hét grote motortopic - Deel 22" :P

[ Voor 35% gewijzigd door lolgast op 02-08-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Vraag: Wat zou de maximale kilometerstand zijn van een motor die je koopt bij een (volgens internet betrouwbare) dealer?

Ben van plan een Street Triple R van 2009 te gaan bekijken, met 39K op de teller, hoe groot is het risico op grote kosten in de komende jaren dan? Geen idee op dit moment in hoeverre ze iets van de onderhoudshistorie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:21:
@Winkiller Gelukkig maar, als iedereen de mijne mooi vond was hij een stuk duurder geweest :+
Er staat dat ik de mijne mooier vind, niet dat ik jouw brommer lelijk vind. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:22:
Discussievraag: Wat zou de maximale kilometerstand zijn van een motor die je koopt bij een (volgens internet betrouwbare) dealer?

Ben van plan een Street Triple R van 2009 te gaan bekijken, met 39K op de teller, hoe groot is het risico op grote kosten in de komende jaren dan? Geen idee op dit moment in hoeverre ze iets van de onderhoudshistorie weten.
Het grootste probleem is vaak het later weer verkopen. Als je van die 40k naar 60k gaat zie de fiets dan maar kwijt te raken. Dat lukt wel, maar niet voor een leuk bedrag. Qua onderhoud is 40k niets als er goed voor gezorgt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Winkiller schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:22:
[...]

Er staat dat ik de mijne mooier vind, niet dat ik jouw brommer lelijk vind. ;)
Je hebt gelijk. Zo las ik het ook, maar mijn reactie laat iets anders blijken inderdaad. Ik heb het aangepast :D

@Ardj 39K hoeft niet veel te zijn (mijn 749s heeft er nu 36K gereden). Als hij maar gewoon netjes zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet weten waarom dat een probleem moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardj schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:22:
Vraag: Wat zou de maximale kilometerstand zijn van een motor die je koopt bij een (volgens internet betrouwbare) dealer?

Eerlijk gezegd zou ik zelf niet zo snel een hoogtoerige machine tweedehands kopen tenzij ik weet wie erop heeft gereden. Het aantal knuppels dat zo'n machine koud de toeren in trekt is stevig...
Frans92 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Je redenering klinkt goed en ik ben het er ook voor een groot deel mee eens, maar het niet regelmatig hoeven tanken... Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Ik gooi toch liever mijn tankje vol in 3 minuten en dan weer 300 km rijden in plaats van telkens maar de laadpaal zoeken en hopen dat-ie niet vol staat.
Doorgaans is er gewoon plek is m'n ervaring, dus ik maak me hier wat minder zorgen om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Ardj ligt eraan watvoor motor en wat je er mee wil doen... Ik heb een tijd terug nog een proefrit gemaakt op een '04 R1200GS met 140k op de teller. Die had ik prima durven kopen :)

Onderhoud is alles, zolang het maar bijgehouden word zijn hoge kmstanden geen probleem... 40k vind ik persoonlijk absoluut niet hoog, maar ik heb al 3 fietsen naar de 100k gereden, eentje vanaf 60k en 2 vanaf 35k. Met de 4e ga ik het volgend jaar ook wel halen, die was gekocht op 60k.

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 02-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:46:
Parkeergarage met laadpalen voorhanden, dus daar kom ik wel mee weg :) Thuis slurpt 'ie zonnestroom op, dus da's ook goedkoop "tanken". Voor het geld kan ik ook een S1000R oid kopen, maar de running costs van de Zero zijn na aanschaf echt véél lager :)
Maar de Quikshifter + het geluid wat daar vandaan komt op de S1000R is toch goud waard? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Het grootste probleem is vaak het later weer verkopen. Als je van die 40k naar 60k gaat zie de fiets dan maar kwijt te raken. Dat lukt wel, maar niet voor een leuk bedrag. Qua onderhoud is 40k niets als er goed voor gezorgt is.
Ik schat de kans niet heel groot dat ik een motor 20K kilometer heb, waarschijnlijk heb ik ondertussen al weer een keer behoefte aan iets anders :)

@lolgast Dat is dus even afwachten, ga gewoon eens kijken. Ding ziet er op de foto's in ieder geval smetteloos uit (zegt al wel wát over de eigenaar).

@Verwijderd Lijkt me sowieso lastig. Al koop ik 'm van een particulier, is het altijd maar de vraag wat voor historie hij voor de huidige eigenaar had. Plus dat de netste personen de grootste zwijnen kunnen zijn (kijk eens naar de gemiddelde leaseauto aan het einde van z'n looptijd).

@Chakotay Haha, het is geen BMW tourmotor, denk niet dat er veel Street Triple's zijn die de 100K bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panini schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Maar de Quikshifter + het geluid wat daar vandaan komt op de S1000R is toch goud waard? :*)
Voor de leuk heb ik een Nine T Racer, d'r zit voor mij echt een verschil tussen suffe woon-werk kilometers en fun kilometers. Voordat ik begon met de motor had ik een Z4 3.0 naast een Aygo, m'n woonwerk kilometers moeten voornamelijk niet te duur zijn en een beetje handig. De funkilometers mogen rustig wat brandstof / onderhoud kosten.
Ardj schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:31:
@Verwijderd Lijkt me sowieso lastig. Al koop ik 'm van een particulier, is het altijd maar de vraag wat voor historie hij voor de huidige eigenaar had. Plus dat de netste personen de grootste zwijnen kunnen zijn (kijk eens naar de gemiddelde leaseauto aan het einde van z'n looptijd).
I know, daarom neem ik persoonlijk het risico liever niet. Ik kom teveel sjonnies tegen die zo'n ding gewoon aftrappen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:28:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik zelf niet zo snel een hoogtoerige machine tweedehands kopen tenzij ik weet wie erop heeft gereden. Het aantal knuppels dat zo'n machine koud de toeren in trekt is stevig...
[...]
Aan de andere kant als een machine hoge KM stand heeft, dan heeft hij waarschijnlijk niet korte stukjes gedaan.. maar wel woon-werk..
En als het je woon-werk machine is ga je er rustiger me om dan zondagmiddagpretbeest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Ardj als een Kawasaki ZZR-600, Suzuki GSX-R 600 en Aprilia RSV Mille de 100k kunnen halen, kan een Street Triple dat ook! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
ToolkiT schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Aan de andere kant als een machine hoge KM stand heeft, dan heeft hij waarschijnlijk niet korte stukjes gedaan.. maar wel woon-werk..
En als het je woon-werk machine is ga je er rustiger me om dan zondagmiddagpretbeest..
Bwoah niet altijd, mijn woon werk is +- 15 km enkel. Ik scheur em door de dorpskernen O-) Veel leuker dan autostrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:31:
[...]
Haha, het is geen BMW tourmotor, denk niet dat er veel Street Triple's zijn die de 100K bereiken :)
Ze kunnen het prima. Heb eens een SV1000S gezien met meer dan 100k miles er op. Mits goed onderhouden kan iedere fiets makkelijk de 100k halen. De meeste mensen willen ze alleen niet kopen met meer dan 50k of 60k er op.

Er is niets mis met een fiets die 40, 50 of zelfs 70k heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Voor de leuk heb ik een Nine T Racer, d'r zit voor mij echt een verschil tussen suffe woon-werk kilometers en fun kilometers. Voordat ik begon met de motor had ik een Z4 3.0 naast een Aygo, m'n woonwerk kilometers moeten voornamelijk niet te duur zijn en een beetje handig. De funkilometers mogen rustig wat brandstof / onderhoud kosten.
Heb je toevallig al berekend wat het zou schelen ten opzichte van een normale zuinige toermotor? Ben wel benieuwd hoeveel dat zijn schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Mijn cb500s blok van 1999 is voorzien voor 300 000 km. Nog 292 000 te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Rond de 100k verkopen is wel een uitdaging inderdaad. Voor die van mij heb ik nog zo'n €1000 per stuk gekregen. Maar met een aanschafprijs van zo'n €3000 60k eerder zit je dan op een afschrijving van 3 cent per kilometer, dat is nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingSig schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:34:
[...]

Bwoah niet altijd, mijn woon werk is +- 15 km enkel. Ik scheur em door de dorpskernen O-) Veel leuker dan autostrade.
Maar is jouw fiets ook high milage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Ze kunnen het prima. Heb eens een SV1000S gezien met meer dan 100k miles er op. Mits goed onderhouden kan iedere fiets makkelijk de 100k halen. De meeste mensen willen ze alleen niet kopen met meer dan 50k of 60k er op.

Er is niets mis met een fiets die 40, 50 of zelfs 70k heeft :)
Een tijdje terug op Jijbuis een filmpje gezien van de Yamaha TRX club. Daar reed een TRX rond met 500K Km op de teller. Was wel redelijk 'los' gereden vertelde de eigenaar. Die had er meerdere en die hadden ook ruim 200K Km op de teller staan dacht ik.

Goed onderhoud is echt wel belangrijk.

En de dealers weten ook wel dat potentiële kopers naar de Km stand kijken. En wat doen die dan (niet allemaal, maar meer dan je denkt), die draaien de teller even terug naar een acceptabele waarde. En zolang er geen controle is (zoals bij personen auto's) is het maar gokken of die Km stand klopt.

Ik koop persoonlijk liever een motor van 8 jaar oud met rond de 48K Km op de teller (is namelijk aannemelijk) dan een met 18K Km (want dan stond het ding meer stil dan er op gereden is).

[ Voor 0% gewijzigd door MichielK71 op 02-08-2018 15:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Begin van vorige maand ging de FJR over de 150k heen. Gekocht precies 3j geleden met 70k op de teller. Loopt als een naaimachientje. Af en toe wat nieuwe bandjes of olie en dan kan je er weer wat maanden tegenaan.
Ik hoop er nog probleemloos naar de 300k te gaan. Doorverkoop boeit mij niet zo, heb er ook niet zo gek veel voor betaald.

[knuppel in hoenderhok modus aan..]
Keeping the miles low your bike for resale value is like not having to much sex with the lady to keep it fresh for the next guy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:40:
Rond de 100k verkopen is wel een uitdaging inderdaad. Voor die van mij heb ik nog zo'n €1000 per stuk gekregen. Maar met een aanschafprijs van zo'n €3000 60k eerder zit je dan op een afschrijving van 3 cent per kilometer, dat is nog wel te overzien.
Ach met een R1, ben je dan pas net ingereden en kan je nog 3x de wereld rond ;)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/q84/p526x296/38204085_1877576392300519_889185232454942720_n.jpg?_nc_cat=0&oh=8a5a42c3850dcf99dc75bd13df924353&oe=5BD2B078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:33:
@Ardj als een Kawasaki ZZR-600, Suzuki GSX-R 600 en Aprilia RSV Mille de 100k kunnen halen, kan een Street Triple dat ook! :P
@PilatuS Geloof ook wel dat ze het kunnen, vraag me alleen af hoeveel er zijn die het ook werkelijk halen :) Als ik enorm veel kilometers ermee zou maken, ging ik voor een of andere tourbuffel :) De verkoopbaarheid is wel een ding, op dit moment is de de goedkoopste op marktplaats 400 euro goedkoper dan de vraagprijs van deze. Stel dat ik 'm over een jaar of 2 verkoop en 1500 euro moet toeleggen, dan vind ik het alsnog prima, een hobby mag geld kosten :)

@SmokingSig 300K? :o
MichielK71 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

En de dealers weten ook wel dat potentiële kopers naar de Km stand kijken. En wat doen die dan (niet allemaal, maar meer dan je denkt), die draaien de teller even terug naar een acceptabele waarde. En zolang er geen controle is (zoals bij personen auto's) is het maar gokken of die Km stand klopt.
Dat is wel iets wat me opvalt, praktisch alle fietsen staan zo rond de 20-30K, helemaal bij importfietsen heb ik dan het gevoel dat het niet helemaal klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33

bakvis

Tweakers.Nerd

SjaakR1 _/-\o_
ToolkiT schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Ach met een R1, ben je dan pas net ingereden en kan je nog 3x de wereld rond ;)
[afbeelding]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Je hebt gelijk. Zo las ik het ook, maar mijn reactie laat iets anders blijken inderdaad. Ik heb het aangepast :D
Grappig, ik bedoelde in eerste instantie alleen de foto niet de motoren die te zien zijn. Als je naar de foto kijkt met het landschap erachter en de kleuren in de foto lijken de foto's op elkaar, dat was de reden van mij om mijn foto te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:11:
[...]

Done ;) Met een mooi geel omcirkelt ding op je foto?
O lol haha. Als ie hier is maak ik wel ff nieuwe foto. Gele cirkel was om elec starter aan te wijzen.

Damnit, mag niet eens de klassenoudste zijn. @erik23 heeft een twee jaar oudere dan ikkes nu. Grmbl

[ Voor 14% gewijzigd door RZor op 02-08-2018 15:52 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Ardj 20k km is voor sommige mensen nog geen jaar. Zelf heb ik binnen anderhalf jaar 20k km gereden, maar ik denk nog niet aan een nieuwe motor. ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panini schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Heb je toevallig al berekend wat het zou schelen ten opzichte van een normale zuinige toermotor? Ben wel benieuwd hoeveel dat zijn schelen.
Niet op de cent nauwkeurig, maar bij 10dkm/jaar scheelt het me ca. 1300 euro per jaar t.o.v. een F800. Ik verwacht meer te gaan rijden dan dat. Kan het daarmee uit? Zal op het randje zijn, maar fuck it :) 't Is ook een beetje een principekwestie, ik vind het leuk om wat unieks te hebben (zelfde geldt voor de nine t) en ik vind de technologie fantastisch. Zitten er haken en ogen aan? Sure. Had ik liever een échte snellader erop gehad? Yes! Gaat me dit commentaar opleveren dat het geen motor is? Vast :P

Maarja, fuck it, misschien heb ik na 5 jaar een ton op het ding staan en koop ik dan een opvolger. Wie weet :) De kogel is ook nog niet door de kerk trouwens, maar ik vind het wel een valide optie :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 16:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Freubel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Hahahahahaha de verhalen van Bommes zijn geweldig ! Ik wil er alleen niet naast rijden :o :+
Elke gek zijn gebrek :)

*En Bommes heeft ook een Fazer :9
Geen probleem ik rijd ook liever niet naast een andere motorrijder, beter er achter of er voor. :9
En ja die Fazer.. vergissen blijft menselijk, maak je maar geen zorgen hij gaat er toch al uit :+

Weetje je verzint maar wat je wilt, na zoveel jaar op mijn Vespa te hebben gereden heb ik alles wat er niet deugt aan een scooter wel al gehoord.
Mij maakt het echt niet uit, ik heb de afgelopen 30 duizend km's met plezier op dat ding gereden, en in al die tijd heeft ze me nog maar 1 keer in de steek gelaten en dat was omdat ik zelf iets verkeerd terug in elkaar had gezet.

Waar ik nu woon rijden meer pannekoeken voorbij op KTM's en Suzuki's dan Scooters/mp3's, met geen enkele vorm van demping in de uitlaten, teenslippers shorts of trainingspakken.
En allemaal graag volgas over de karel de Grote laan (Eindhoven) op en neer, of wachtend voor het stoplicht onder aan ons balkon revend tegen de toerenbegrenzer.

Maar wat ik echt niet begrijp is dat alle verscheidenheid in de motor wereld schijnbaar okay is, racers, Harley's, zijspan, off-road, toer, enz. enz
Maar naar scooters dan begint iedereen de stotteren en te wijzen dat dat geen motoren zijn, dat dat neppers zijn en ga zo maar door.

Ga eens naar de gemiddelde grote stad en tel eens echt eerlijk, wat daar op de dikste BMW's, KTM's enz rond rijd met de beroemde roofboxer helmen.
Dat zijn er hier in eindhoven echt wel meer dan het zelfde soort rijders op scootertjes.

Maar nee de scooter ansich blijft reden om te dissen.
Leg mij dat eens uit.. :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

Hear hear @Bommes

Verscheidenheid moet er zijn, vind het een non-discussie waarom iedereen zich zou moeten verantwoorden waarop ie rijdt. Ik zou zeggen, veel plezier allemaal op je Puch's, Vespa's, naked's, etc...

En ja zelfs de GS-rijder :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Niet op de cent nauwkeurig, maar bij 10dkm/jaar scheelt het me ca. 1300 euro per jaar t.o.v. een F800. Ik verwacht meer te gaan rijden dan dat. Kan het daarmee uit? Zal op het randje zijn, maar fuck it :) 't Is ook een beetje een principekwestie, ik vind het leuk om wat unieks te hebben (zelfde geldt voor de nine t) en ik vind de technologie fantastisch. Zitten er haken en ogen aan? Sure. Had ik liever een échte snellader erop gehad? Yes! Gaat me dit commentaar opleveren dat het geen motor is? Vast :P

Maarja, fuck it, misschien heb ik na 5 jaar een ton op het ding staan en koop ik dan een opvolger. Wie weet :) De kogel is ook nog niet door de kerk trouwens, maar ik vind het wel een valide optie :)
Mwah dat het geen motor is vind ik niet. Hoewel het gemis van het schakelen mij wel vervelend zou lijken.
Die 1300 euro per jaar besparing vind ik nog aardig wat moet ik zeggen, en kan begrijpen dat je er dan serieus naar kijkt. Is inderdaad dan ook gewoon leuk om nieuwe technologie uit te proberen :)

Mocht je het aanschaffen: hou ons aub op de hoogte van alle positieve en negatieve kanten ervan. Ben ik erg benieuwd naar!
Bommes schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:29:
[...]
Gebrek aan koppelen, te klein, te weinig vermogen. Mensen hebben altijd wel wat te zeggen erover.
Enige wat ik hierboven ook aan geef: gebrek aan koppelen + vermogen lijkt mij niet leuk.

Voor de rest doe je maar lekker je ding op je Vespa. Zou er zelf niet mee rijden, maar zou je ook niet als een 'mindere' weggebruiker zien als ik je voorbij zie komen.

Maar ook tussen andere motoren heb je dat gedoe. Zo was er afgelopen weekend een Harley rijder in de Vogezen die zichzelf ook blij maakte door mijn SV650 met een scooter te vergelijken.
Least Inkling schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:40:
Hear hear @Bommes

Verscheidenheid moet er zijn, vind het een non-discussie waarom iedereen zich zou moeten verantwoorden waarop ie rijdt. Ik zou zeggen, veel plezier allemaal op je Puch's, Vespa's, naked's, etc...

En ja zelfs de GS-rijder :+
Behalve de MP3 tokkie, die moet verdwijnen. :+

Wat is er mis met de GS? Dingen rijden echt heerlijk + je kan er flink op doorrijden op straat.

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 02-08-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Panini Ja, de MP3...moeilijke :+

Ik ben zelf GS(A) rijder en "wij" hebben ook een stempel.
Iets met oud en lullen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Least Inkling schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:49:
@Panini Ja, de MP3...moeilijke :+

Ik ben zelf GS(A) rijder en "wij" hebben ook een stempel.
Iets met oud en lullen.. :P
Je mag er enkel nog op rijden als je een handicap hebt vind ik. :+ Lijkt mij de ideale uitkomst voor motorrijders met een beperking.

Ik moet zeggen dat ik de GS rijder juist telkens jonger zie worden. Twee vrienden in mijn (relatief jonge) omgeving zijn er ook erg blij mee. Daarnaast zie ik ook telkens meer jonge GS rijders op straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jap, de GS laat een overduidelijke overtuiging achter qua rij- en stuurgedrag bij eerstelingen.

Maar goed dat er verjonging plaatsvindt, zie het hier terug op dit forum. Toppie!

En dan worden wij ipv van oud jong genoemd, ook goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33

bakvis

Tweakers.Nerd

Jij wint..

spuit 56013855 :9

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:42:
[...]
Zo was er afgelopen weekend een Harley rijder in de Vogezen die zichzelf ook blij maakte door mijn SV650 met een scooter te vergelijken.
Met die SV rij je vrijwel alle Harleys helemaal zoek _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Panini schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Maar ook tussen andere motoren heb je dat gedoe. Zo was er afgelopen weekend een Harley rijder in de Vogezen die zichzelf ook blij maakte door mijn SV650 met een scooter te vergelijken.
Toen zei je dat hij met die tractor helemaal de snelweg niet op mocht? :+
Dat soort snobisme/arrogantie zie je vaker bij bezitters van motoren/auto's die een duidelijke statussymbool status hebben. Daarom worden alle Harley/GS-rijders op een hoop gegooid, terwijl lang niet iedereen zo'n motor koopt voor de status.

Ik heb ook een kennis van <30 die een GS rijdt, zelfs een die een K1600GT rijdt.

Status is ook de reden dat mensen met slippertjes en korte broeken dikke motoren rijden, zij vinden status belangrijker dan een lang leven...

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:11
Je hebt ook genoeg mensen rond lopen die vinden dat hun merk heilig is en alle andere merken en soorten niet waardig zijn. Merk ik vaak aan het gezeik om me heen als ik peukie staat te roken voor de deur bij de grotere dealers.

Slaat ook echt totaal nergens op. Zeker als dan zo'n stoere vent vervolgens probeert weg te rijden met zijn schijfremslot nog door de schijf heen :')

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ja toch :9

Afbeeldingslocatie: http://www.sjaaklucassen.nl/wp-content/uploads/2014/09/Welcome-home.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aidanl schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:12:
Je hebt ook genoeg mensen rond lopen die vinden dat hun merk heilig is en alle andere merken en soorten niet waardig zijn. Merk ik vaak aan het gezeik om me heen als ik peukie staat te roken voor de deur bij de grotere dealers.
Eikels heb je overal, dus ook eikels die een bepaald type motor hebben. Vind het zelf juist leuk om alle verschillende soorten te zien en met mensen te praten die zoiets rijden. Tijdje terug een leuk gesprek gehad met iemand die een K1600GT had. Iets compleet anders maar leuk om het er over te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:29:
[...]

Geen probleem ik rijd ook liever niet naast een andere motorrijder, beter er achter of er voor. :9
En ja die Fazer.. vergissen blijft menselijk, maak je maar geen zorgen hij gaat er toch al uit :+

Weetje je verzint maar wat je wilt, na zoveel jaar op mijn Vespa te hebben gereden heb ik alles wat er niet deugt aan een scooter wel al gehoord.
Mij maakt het echt niet uit, ik heb de afgelopen 30 duizend km's met plezier op dat ding gereden, en in al die tijd heeft ze me nog maar 1 keer in de steek gelaten en dat was omdat ik zelf iets verkeerd terug in elkaar had gezet.

Waar ik nu woon rijden meer pannekoeken voorbij op KTM's en Suzuki's dan Scooters/mp3's, met geen enkele vorm van demping in de uitlaten, teenslippers shorts of trainingspakken.
En allemaal graag volgas over de karel de Grote laan (Eindhoven) op en neer, of wachtend voor het stoplicht onder aan ons balkon revend tegen de toerenbegrenzer.

Maar wat ik echt niet begrijp is dat alle verscheidenheid in de motor wereld schijnbaar okay is, racers, Harley's, zijspan, off-road, toer, enz. enz
Maar naar scooters dan begint iedereen de stotteren en te wijzen dat dat geen motoren zijn, dat dat neppers zijn en ga zo maar door.

Ga eens naar de gemiddelde grote stad en tel eens echt eerlijk, wat daar op de dikste BMW's, KTM's enz rond rijd met de beroemde roofboxer helmen.
Dat zijn er hier in eindhoven echt wel meer dan het zelfde soort rijders op scootertjes.

Ik snap je helemaal hoor, voor de practish had ik er graag een motorscooter bij gehad.. weinig emotie maar wel super handig.. 10 kilo BBQ briketten? geen probleem, gaan gewoon onder het zadel :o
Voor de lol zou ik er niet op rijden.. maar langzaam heeft wel voordelen.. je ziet veel meer van de omgeving.. dat merk ik nu met de Guzzi al.. met 40MPH heb ik net zoveel lol als 80MPH op de Fazer..

Put is, als het meer dan 50cc heeft dan is het een motor.. simpels..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:33:
Gixxer 750 gaat ook hard die kant op *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
ToolkiT schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:30:
[...]

Ik snap je helemaal hoor, voor de practish had ik er graag een motorscooter bij gehad.. weinig emotie maar wel super handig.. 10 kilo BBQ briketten? geen probleem, gaan gewoon onder het zadel :o
Voor de lol zou ik er niet op rijden.. maar langzaam heeft wel voordelen.. je ziet veel meer van de omgeving.. dat merk ik nu met de Guzzi al.. met 40MPH heb ik net zoveel lol als 80MPH op de Fazer..

Put is, als het meer dan 50cc heeft dan is het een motor.. simpels..
Dat was bij mij van het weekend ook de reden dat ik op de cb1 lekkerder heb gereden dan op de 749s. Met maar 400cc kun je (niet mag je ;) ) continu vol gas rijden. Lekker door naar de 15.000 toeren, schakelen en weer vol gas :o
Zit je in de 3e versnelling, bijna in de begrenzer, kijk je omlaag, rij je 120 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Dat was bij mij van het weekend ook de reden dat ik op de cb1 lekkerder heb gereden dan op de 749s. Met maar 400cc kun je (niet mag je ;) ) continu vol gas rijden. Lekker door naar de 15.000 toeren, schakelen en weer vol gas :o
Zit je in de 3e versnelling, bijna in de begrenzer, kijk je omlaag, rij je 120 ofzo :+
Idd alles uit een tragere fiets halen is soms leuker dan een snelle fiets koest houden..
Op mijn 125 ook altijd veel lol gehad om die reden.. en omdat het gewicht veel lager is kan je ook veel meer gooi-smijt werk doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:50:
[...]

Idd alles uit een tragere fiets halen is soms leuker dan een snelle fiets koest houden..
Op mijn 125 ook altijd veel lol gehad om die reden.. en omdat het gewicht veel lager is kan je ook veel meer gooi-smijt werk doen.
Ik krijg bij de dealer/werkplaats wel eens ooit één van de leenfietsen mee (ze heten ook allemaal "Leenie" daar) en dat zijn stuk voor stuk 650CC Honda Nighthawk apparaatjes. Spul komt ergens uit 't begin van de jaren '80 maar rijd nog steeds goed, en..... 't Is gewoon altijd érg leuk om daarmee te zien hoe hard je dénkt dat 't lijkt te gaan (totdat je op de teller kijkt). :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aidanl
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:29:
[...]

Eikels heb je overal, dus ook eikels die een bepaald type motor hebben. Vind het zelf juist leuk om alle verschillende soorten te zien en met mensen te praten die zoiets rijden. Tijdje terug een leuk gesprek gehad met iemand die een K1600GT had. Iets compleet anders maar leuk om het er over te hebben.
Mee eens, maar als ze jou dan vragen wat jij rijd en ze vervolgens aangeven dat het minderwaardig is kunnen de naar de maan >:)
wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Ik krijg bij de dealer/werkplaats wel eens ooit één van de leenfietsen mee [...]
Ik belde toevallig van de week de dealer op voor onderhoudsbeurtje. Vroeg die vent toen of ik een "leenfiets" kon krijgen. Het bleef toen erg lang stil, je kon bijna de krekels horen tjirpen. Heb toen maar aangegeven dat ik een leen motor bedoelde en geen NS fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ook een mooie, riep iemand hier bij mijn werk net:

"650 is geen motor"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Ik krijg bij de dealer/werkplaats wel eens ooit één van de leenfietsen mee (ze heten ook allemaal "Leenie" daar) en dat zijn stuk voor stuk 650CC Honda Nighthawk apparaatjes. Spul komt ergens uit 't begin van de jaren '80 maar rijd nog steeds goed, en..... 't Is gewoon altijd érg leuk om daarmee te zien hoe hard je dénkt dat 't lijkt te gaan (totdat je op de teller kijkt). :P
Haha ja precies, echt voluit die hendel helemaal doordraaien en overpakken om nog net dat beetje extra te pakken, om dan na 3 versnelling 90 te rijden en ingehaald te worden door een Bluemotion. :+ Om vervolgens bij de eerste beste bocht met de vierkant gereden banden denken dat je Rossi bent terwijl je met 60 een fly over pakt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
aidanl schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:09:
Ook een mooie, riep iemand hier bij mijn werk net:

"650 is geen motor"
Dat is dan vást zo'n lummel die denkt dat alles onder de 1000C tráág is en daarom maar met een "dikke 1000" rijd zodat 'ie de Kroeg PK's als compensatie kan opvoeren? 8)
Joopieboy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:11:
[...]

Haha ja precies, echt voluit die hendel helemaal doordraaien en overpakken om nog net dat beetje extra te pakken, om dan na 3 versnelling 90 te rijden en ingehaald te worden door een Bluemotion. :+ Om vervolgens bij de eerste beste bocht met de vierkant gereden banden denken dat je Rossi bent terwijl je met 60 een fly over pakt. :+
PRE-CIES dát, ja 8) _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 02-08-2018 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:11:
[...]

Dat is dan vást zo'n lummel die denkt dat alles onder de 1000C tráág is en daarom maar met een "dikke 1000" rijd zodat 'ie de Kroeg PK's als compensatie kan opvoeren? 8)
Zoals Marc van die klantjes heeft die 'ff willen gassen op dat 1000tje' :X En dan net 3 weken een rijbewijs hebben en hoogst beledigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Joopieboy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Gixxer 750 gaat ook hard die kant op *O*
Hoeveel staat daar op?

@ mezelf:
Net terug van het Street-triple-R-bekijken. Mooi ding, compleet met low boy uitlaat (tering, wat maakt dat een herrie), Wilbers schokbreker met Ohlins veer en HK aanpassing aan voorvork. Geen onderhoud erbij (want ingekocht door bedrijf van een dealer), maar wel alle zichtbare delen nog prima in orde.

Proefrit maken zat er niet meer in, want ze gingen half 6 dicht. Volgende week maar eens kijken of 'ie er nog staat en of ze de prijs naar m'n zin kunnen maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatste keer dat ik keer ergens de 56.xxx over, 60dkm komt dichterbij. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:12:
[...]

Zoals Marc van die klantjes heeft die 'ff willen gassen op dat 1000tje' :X En dan net 3 weken een rijbewijs hebben en hoogst beledigd zijn...
Uhu.... En dan ook nog op voorhand "dreigen" dat ze niks kopen als er niet én een R1, een GSXR 1000, een ZX10-R én een CBR-1000RR voor ze klaar gezet kunnen gaan worden om te "testen".

Die reactie van 'm is dan altijd wel leuk dan: ;w ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

En dat terwijl alles >100PK eigenlijk overkill is op de openbare weg..

Met de Guzzi kan ik heerlijk op dit soort paden crossen :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:16:
[...]

Uhu.... En dan ook nog op voorhand "dreigen" dat ze niks kopen als er niet én een R1, een GSXR 1000, een ZX10-R én een CBR-1000RR voor ze klaar gezet kunnen worden om te "testen".

Die reactie van 'm is dan altijd wel leuk dan ;w ;w
Ja blijft altijd bijzonder idd, levert wel de mooiste verhalen op. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:17:
[...]

Ja blijft altijd bijzonder idd, levert wel de mooiste verhalen op. 8)
Alléén daarom moet je er eigenlijk gewoon af en toe een keer binnen lopen 8)

Niet nu!! Ze zijn tot en met 15 Aug. gesloten vanwege een welverdiende vakantie!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 02-08-2018 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aidanl schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:03:
[...]

Mee eens, maar als ze jou dan vragen wat jij rijd en ze vervolgens aangeven dat het minderwaardig is kunnen de naar de maan >:)
Aangeven dat het minderwaardig zou zijn maakt je dus gewoon zo'n eikel.
[...]

Mijn fiets wordt door genoeg mensen underpowered genoemd. En dat met 150 achterwiel pk. Hoe kan dat ooit underpowered zijn voor op straat ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:34:
[...]

Aangeven dat het minderwaardig zou maakt je dus gewoon zo'n eikel.

[...]

Mijn fiets wordt door genoeg mensen underpowered genoemd. En dat met 150 achterwiel pk. Hoe kan dat ooit underpowered zijn voor op straat ? :P
Die "gekke" 1190CC Twin van jou heeft wel zóveel koppel meer dan dat een 4-in-Lijn heeft..... Maar leg dát maar eens uit aan de 10000CC kroegtijger. :9~

Blijft IMHO één van de mooiste blokken, al is de 1000 998CC CrossPlane van Yamaha met z'n 4 cilinders ook niet verkeerd om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:40:
[...]

Die "gekke" 1190CC Twin van jou heeft wel zóveel koppel meer dan dat een 4-in-Lijn heeft..... Maar leg dát maar eens uit aan de 1000 998 CC kroegtijger. :9~

Blijft IMHO één van de mooiste blokken, al is de 1000CC CrossPlane van Yamaha met z'n 4 cilinders ook niet verkeerd om mee te rijden.
Meestal zijn het ook van die kansloze keyboardheroes op YouTube die zoiets zeggen. Trek het ding maar eens door alle versnellingen heen met volgas, hoezo underpowered :)

Mooi blok is het zeker. Terugschakelen voor vermogen heb ik nog nooit hoeven doen :) Die crossplane klink ook echt heerlijk als het gas flink open gaat.
Pagina: 1 ... 35 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.