Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mwah... Ik ben gewend van MB/AMG dat 't vooraf aangegeven wordt vóór een sessie. Deze keer gebeurde dat niet én waren de belangen ook anders, maar.... Er stonden gelukkig wat reserve auto's klaarTylen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Dat geven ze nergens aan. Ik heb zelf een meter daarvoor.
Dus jij denkt écht dat ik alleen maar met milieu onvriendelijke apparaten overweg kan?Joopieboy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:35:
[...]
Dat klopt, maar bij @wimmel_1 verbaasd mij dat stiekem nog wel
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 31-07-2018 22:51 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Leuke content moet ik zeggen , ik ben zelf bijna halverwege het behalen van mijn motorrijbewijs ( Thoerie binnen , AVB examen binnenkort )
Dus ik ga deze volgen !
Succes met lessen
Wel erg laag voor zo een zware motorMichielK71 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:16:
Voor mijn Honda Transalp XL 700 is het voor en achter 2.0 bar. Wel apart dat dit per motor zo verschilt.

Is dat niet enkel voor de offroad stukken dan?
Rij nu voornamelijk op gevoel/geluid qua toeren, maar af en toe de tel kwijt..Panini schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:14:
Zou een gearindicator ook lekker achterwege laten. Des te minder je in je cockpit zit te turen des te beter.
Lekker aanvoelen + horen aan de hoeveelheid toeren of je goed zit.
@Daannh Waarom lijkt het je handig?
Maar ben het eens, denk dat ik het voor nu ook laat zitten. Was meer benieuwd naar de ervaringen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik dacht ook al dat het aan de lage kant is. In het forum van de Transalp Club is door @HTT-Thalan ooit ook de vraag gesteld wat de juiste bandenspanning is. Daar was nog een onderscheid tussen wat de bandenfabrikant adviseert en wat Honda adviseert.Panini schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:33:
[...]
Wel erg laag voor zo een zware motor![]()
Is dat niet enkel voor de offroad stukken dan?
Volgens de Haynes handleiding zou het ook voor en achter 2.0 bar moeten zijn.
Het gaat inmiddels over het politiecircuit.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:54:
[...]
Geven ze daar op dat Midland circuit in Lelystad ook de temperatuur van 't asfalt aan? Eigenlijk is dat een véél betere indicator waarop je je banden af kunt gaan stemmen maar helaas wordt die temperatuur niet overal door gegeven óf zélfs maar gemeten....
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Dit wás een gloedjenieuwe band op een gloedjenieuwe Mercedes ná een paar rondjes op "Zolder" van me..... Ik mocht daarna in een andere auto verder rijden, maar.... Als de juiste temperaturen vermeldt waren geweest dan hadden die banden een aantal rondes méér mee gegaan
Op zich, ik heb zo'n geval:

Maar wat ik dan precies moet met die info... Vrees dat het bij interessant lopen doen blijft dan
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het verschilt ook nog per band en situatieMichielK71 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:07:
[...]
Ik dacht ook al dat het aan de lage kant is. In het forum van de Transalp Club is door @HTT-Thalan ooit ook de vraag gesteld wat de juiste bandenspanning is. Daar was nog een onderscheid tussen wat de bandenfabrikant adviseert en wat Honda adviseert.
Volgens de Haynes handleiding zou het ook voor en achter 2.0 bar moeten zijn.
Ik heb tussen de 2 en 2.5 bar achter op de weg en meestal twee tiende eronder aan de voorkant.
Offroad anderhalf bar achter en 1.3 voor.
Precies. Die heb ik ooksteveman schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:12:
[...]
Het gaat inmiddels over het politiecircuit.
Op zich, ik heb zo'n geval:
[afbeelding]
Maar wat ik dan precies moet met die info... Vrees dat het bij interessant lopen doen blijft dan
Met de temperatuur van het asfalt kan je de juiste bandenspanning in de banden doen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gaaf ding. Ik rij al jaren met HJC maar wil bij andere helm ook naar een Schuberth. Bijvoorbeeld de R2Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:02:
Ganz geil gekocht:
[afbeelding]
C3 Pro van Schuberth
Allemachtig, wat een verschil met de HJC helm die ik heb, geluidsdruk echt véél minder. Had ik eerder moeten doenZit lekker, mooi licht helmpje en past qua kleur beter bij de Racer
Ja, zover was ik ook nogTylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:32:
[...]
Precies. Die heb ik ook![]()
Met de temperatuur van het asfalt kan je de juiste bandenspanning in de banden doen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heb je daar een bepaalde formule voor die je gebruikt dan? Ben wel benieuwd wat je aan houdt dan. Dus als je het wilt delen, graag.Tylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:32:
[...]
Precies. Die heb ik ook![]()
edit: steveman was mij al voor zo te zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 01-08-2018 10:52 ]
Thx ! Gaat wel goed komenlolgast schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:30:
Dit is dan ook de parel van Tweakers! Maar dat merk je vanzelf
Succes met lessen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan ga ik maar eens bij Bridgestone aankloppenTylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:53:
Die moet de leverancier van de banden aanleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 01-08-2018 11:16 ]

Straks naar het gemeente huis en dan rondshoppen voor een motor.
Gefeliciteerd! Kun je serieus dezelfde dag al terecht? Mij werd verteld dat ze het pas een dag later hebbenUberdude schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:20:
Zo heren, ben vandaag geslaagd voor mijn laatste praktijk examen dus dat betekent dat ik mijn rijbewijs heb behaald![]()
Gefeliciteerd!Uberdude schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:20:
Zo heren, ben vandaag geslaagd voor mijn laatste praktijk examen dus dat betekent dat ik mijn rijbewijs heb behaald![]()

Al een idee waar je naar gaat kijken?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mij werd vertelt dat ik 2,5 uur moest wachten en dan kon ik hem aanvragen bij het gemeentehuisArdj schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:26:
[...]
Gefeliciteerd! Kun je serieus dezelfde dag al terecht? Mij werd verteld dat ze het pas een dag later hebben
@Ardj dat zeggen ze volgens mij altijd, maar zeker als je examen in de ochtend is geweest kan je vaak de aanvraag dezelfde dag nog wel doen. Verschilt een beetje per gemeente hoe makkelijk ze zijn met afspraken inplannen.
Kom ik deze pagina tegen bij een rijschool in de buurt
[..] voorzien van valbeugels en een Akrapovic uitlaat. Motor rijden betekendt ook een lekker geluid dus waarom dan niet op een lesmotor.
steveman schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:46:
[...]
Ja, zover was ik ook nogMaar iets van een formule? En wat is optimaal voor m'n Rosso IIIs? Geen idee van.
Idee:Panini schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
Heb je daar een bepaalde formule voor die je gebruikt dan? Ben wel benieuwd wat je aan houdt dan. Dus als je het wilt delen, graag.
edit: steveman was mij al voor zo te zien.
Als we nou zoveel mogelijk info verzamelen over bandenmaten, soorten/merken en spanningen voor diverse motoren kunnen we daar misschien uit puzzelen wat de geadviseerde bandenspanning moet zijn als je b.v. je banden vervangt.
Er zijn wel sites die volledige 'techspecs' hebben zoals dus bandenmaten, merken, types en spanningen, dus daar zou best een hoop info uit gehaald kunnen worden en dan geëxtrapoleerd.
Edit: Maar vast even een googledocs spreadsheetje neergezet, misschien vanavond maar eens kijken hoe of wat verder.
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 01-08-2018 12:20 ]
"Why do you have dutch license plates on your bikes?"

Misschien geen heeeele gekke vraag, maar als ik een voertuig zie met een engels kenteken en er staat iemand engelse bij te praten...
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Het viel hem dus niet op dat op jouw motor het stuur wél aan de goede kant zit?aidanl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:37:
In de categorie slimme vragen, toen ik de UK was hadden we op een gegeven moment de motoren ergens geparkeerd. Toen we terug kwamen (kletsend in het NL) stond er een vent heel aandachtig naar onze kentekens te kijken.
"Why do you have dutch license plates on your bikes?"
Misschien geen heeeele gekke vraag, maar als ik een voertuig zie met een engels kenteken en er staat iemand engelse bij te praten...
XBL: DonFrans
Grappigerik23 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:43:
Ben een beetje aan het rondkijken naar een rijschool in Eindhoven waar ik komende oktober mijn getrapte A rijbewijs kan gaan halen.
Kom ik deze pagina tegen bij een rijschool in de buurt.
[...]
Rijschool zit hier schijnbaar bij mij in 't dorp maar ik heb er nog nooit van gehoord, laat staan dat ik ze ooit heb zien rijden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Die heb ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:02:
Ganz geil gekocht:
[afbeelding]
C3 Pro van Schuberth
Allemachtig, wat een verschil met de HJC helm die ik heb, geluidsdruk echt véél minder. Had ik eerder moeten doenZit lekker, mooi licht helmpje en past qua kleur beter bij de Racer
Fijne helm! Hiervoor had ik een C2 en deze is prettiger in gebruik.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Gefeliciteerd!Uberdude schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:20:
Welkom bij het beste topic van Tweakers

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja maar afhankelijk van je gemeente moet je een afspraak makenUberdude schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
Mij werd vertelt dat ik 2,5 uur moest wachten en dan kon ik hem aanvragen bij het gemeentehuis
I have stability. The ability to stab.
Bij mij gelukkig wel. Nog een tip, de C3 Limited te krijgen bij Polo, Louis en anderen is wat goedkoper dan de C3 Pro.CodeCaster schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:13:
Ze zeggen dat die Schuberth C3 een echt stille helm is, maar die past totaal niet bij de vorm van m'n hoofd.
@ToolkiT waarom dubbelposten als je ook kunt editten?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Flauw, maar mijn mondhoeken krulden omhoog.Frans92 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Het viel hem dus niet op dat op jouw motor het stuur wél aan de goede kant zit?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Twee jaar geleden gelest bij Verbaandert in Veldhoven (bij Meerhoven / Welschap), die geeft alleen maar motorrijles, goed bevallen bij hem. En alles (theorie, AVB en AVD) in één keer gehaald!erik23 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:43:
Ben een beetje aan het rondkijken naar een rijschool in Eindhoven waar ik komende oktober mijn getrapte A rijbewijs kan gaan halen.
Vriend van me heeft gelest bij Leeuw, voordeel daar is dat hun AVB trainingscentrum ook de plek is waar het AVB examen wordt gedaan. Aan de Boutenslaan, bij het Historisch Dorp.
Zelfde verhaal hier. Ik heb een Shoei hoofd geen Schuberth hoofd. Heb er een aantal van Schuberth geprobeerd en geen enkele zat goed.CodeCaster schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:13:
Ze zeggen dat die Schuberth C3 een echt stille helm is, maar die past totaal niet bij de vorm van m'n hoofd.
Vandaag afgereden bij Dekker, kom zelf ook uit Eindhovenerik23 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:43:
Kom ik deze pagina tegen bij een rijschool in de buurt.
[...]
a) omdat ik lui benGrubeater schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:17:
[...]
@ToolkiT waarom dubbelposten als je ook kunt editten?![]()
Als je dit wilt bereiken, dan moet je gewoon langer doorposten dan 10k posts. Kom je vanzelf hoogToolkiT schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:20:
[...]
a) omdat ik lui benen b) omdat we dit topic in de top3 druktste topics willen krijgen natuurlijk
![]()
Ik had precies het tegenovergestelde..PilatuS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:40:
[...]
Zelfde verhaal hier. Ik heb een Shoei hoofd geen Schuberth hoofd. Heb er een aantal van Schuberth geprobeerd en geen enkele zat goed.
Aan het eind van de dag is pasform het belangrijkste.. als dat niet goed is moet je de helm wegleggen, ongeacht de andere features..
Goed punt..Frans92 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:21:
[...]
Als je dit wilt bereiken, dan moet je gewoon langer doorposten dan 10k posts. Kom je vanzelf hoog
Dus Topic starters.. pas een nieuwe maken bij 20K svp.. dan gaan we dit jaar winnen
Vorig jaar was de hoogste 18k reviews: Gelukkig nieuwjaar: Tweakers blikt terug in cijfers
"[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5" Zit al in de 20K posts
[ Voor 77% gewijzigd door Tylen op 01-08-2018 14:42 ]
Waar 90% van de posts nergens over gaanTylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:41:
Let's do this
"[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5" Zit al in de 20K posts
Gelukkig zijn de posts hier altijd wél diepgaand en van hoge kwaliteit
Natuurlijk kan ik ook een poll....
Lager dan daar kan nietVrijdag schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:05:
[...]
Gelukkig zijn de posts hier altijd wél diepgaand en van hoge kwaliteit
Nu vind ik het zo moeilijk om te kiezen welke, kan niet echt een recente vergelijkingstest vinden. Adviezen zijn meestal vanuit onderbuikgevoel, ze zijn zelden onderbouwd.
Hoe kiezen jullie nou bandjes?
Over het algemeen komen deze vaker terug:
Michelin Road 5
Metzeller M7RR
Bridgestone T31
Tegenwoordig is het kiezen van nieuwe banden redelijk simpel.Lexo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:19:
Mijn Speed triple heeft nieuwe bandjes nodig.
Nu vind ik het zo moeilijk om te kiezen welke, kan niet echt een recente vergelijkingstest vinden. Adviezen zijn meestal vanuit onderbuikgevoel, ze zijn zelden onderbouwd.
Michelin Road 5
Metzeller M7RR
Bridgestone T31
Stap 1: Kies een merk waarbij jij echt een goed gevoel hebt en je vertrouwen geeft dat ze een goed product zullen hebben.
Stap 2: Kies welke soort band je wilt. Sport,Tour of Sport/tour.
Stap 3: Kies van je gekozen merk de duurste band in het type dat je bij stap 2 gekozen hebt. Meeste mensen kiezen tegenwoordig voor een Sport/tour band. Stel je kiest bij stap 1 als merk Dunlop. Dan zul je uitkomen op de Roadsmart III. Koos je Michelin, dan kom je uit op de Road 5. Qua rijeigenschappen scheelt het allemaal niet zo veel welke band je kiest. De een zal nét ietsje beter zijn in natte omstandigheden en de ander nét iets beter in droge omstandigheden.
Succes met de keuze!
Daarintegen geen ervaring met Bridgestone of Metzeller. Mijn vriendin heeft de BT023 voor en achter, daarvan merken we dat ze minder snel opwarmen. Ze moet er wat langer 'normaal' mee rijden voordat ze warm genoeg zijn om lekker mee te smijten. Persoonlijk raad ik Dunlops af, die had ik eerst en grip was echt vreselijk. In regen geen goed gevoel, bij warm weer begonnen ze vrij snel in bochten te smeren.
Of zoals @Leviathius hierboven aangeeft. De keuze is reuze
[ Voor 5% gewijzigd door aidanl op 01-08-2018 15:32 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
https://www.motoplus.nl/m...test-zes-sets-toerbanden/Lexo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:19:
Michelin Road 5
Metzeller M7RR
Bridgestone T31
Ik kan je niet helpen aan de volledige tekst, want ik heb de test wel gelezen, maar het tijdschrift is achtergebleven op vakantie in de prullenbak.
Uit de test kwam dat het niet veel uitmaakte, alle banden waren gewoon goed. Er waren wat minimale verschillen (de een beter in de regen, de ander net meer grip).
Mijn voorkeur gaat uit naar Michelin, maar dat is ook gewoon onderbuikgevoel en ervaring.
Metzeler zegt mij bijvoorbeeld helemaal niks, maar daarom hoeft het geen rotzooi te zijn.
Misschien denk ik er te veel over na, en moet ik gewoon de Michelins pakken (Road 5) en lekker gaan rijden.
Bedankt voor jullie tips!
Ah, wist niet dat je een beginner wasLexo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:35:
Als beginner is het lastig om een goed gevoel te krijgen bij een merk.
Metzeler zegt mij bijvoorbeeld helemaal niks, maar daarom hoeft het geen rotzooi te zijn.
Misschien denk ik er te veel over na, en moet ik gewoon de Michelins pakken (Road 5) en lekker gaan rijden.
Bedankt voor jullie tips!
Als jij je prettig denkt te voelen bij een setje Michelins, lekker doen! Hoe meer rust je hebt op de motor, hoe beter
Ik heb mijn BMW genkocht met Michelins Anakees 3.
Waardeloze band en vervangen door Continental TKC 70, superband.
En dat terwijl ik altijd Michelins heb gereden (PR's).
Ontwikkeling van banden staat niet stil, en kun je daardoor toch van je favoriete band afstappen (weet iemand nog de BT021 -> BT023, ik was er niet blij mee)
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Verwijderd
Die M7RR is misschien wel wat aan de sportieve kant van het spectrum, BMW legt standaard de Z8 interact erop, die lijkt wat meer op de Pilot roads, maar iets meer richting grip op droog ipv natLexo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:19:
Michelin Road 5
Metzeller M7RR
Bridgestone T31
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 15:49 ]
[ Voor 27% gewijzigd door A13X op 01-08-2018 15:49 ]
Awesome
Ik was van plan om in Rotterdam met een paar collega's te gaan. Moet ik wel mijn motor eerst een beetje poetsen, want mijn grijze velgen zijn meer zwartRaym09 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:46:
Hij is er weer, nog mensen van hier die gaan meerijden?
[video]
En ga dan maar voor de bratstyle look. Dan kan ik gewoon mijn Ignition jas en motorjeans aan. Want alsnog ATGATT
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 01-08-2018 15:52 ]
Doen ze dat in NL ook? ik zit eraan te denken om een keer in London mee te doen.. zeker nu ik een passende motor ervoor heb.Raym09 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:46:
Hij is er weer, nog mensen van hier die gaan meerijden?
[video]
Amsterdam was erg groot. Ook nog Rotterdam, Nijmegen en Den Bosch dacht ik vorig jaar.ToolkiT schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:51:
[...]
Doen ze dat in NL ook? ik zit eraan te denken om een keer in London mee te doen.. zeker nu ik een passende motor ervoor heb.
Hier de wrap up van 2017:
De deelnemende steden in Nederland dit jaar: https://www.gentlemansride.com/rides/the+netherlands
@Verwijderd Het meerendeel rijdt op motoren van zeg maar vóór 2000. Er zitten soms echt hele mooie exemplaren tussen trouwens.
Aan de andere kant zie je ook wel eens een GS/adventure of moderne supersport er tussen. Jouw NineT past er denk ik zeker wel tussen
Hier die van Rotterdam en Amsterdam, om je een beetje een beeld te geven:
[YouTube: https://youtu.be/yXAXhnKX3NE]
[ Voor 39% gewijzigd door Vrijdag op 01-08-2018 15:59 ]
Verwijderd
Ze hebben het zelf overal over "classic and vintage styled motorcycles", lijkt me dus van welVerwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:54:
Lijkt me leuk! Hoe oud moet je motor zijn, zou m'n R nine T Racer welkom zijn? Ding is een jaar oud
Lijkt me wel in de stijl vallen ja..Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:54:
Lijkt me leuk! Hoe oud moet je motor zijn, zou m'n R nine T Racer welkom zijn? Ding is een jaar oud
https://www.gentlemansride.com/about/style-guide
Modern classic
Eigenlijk moet ik met mijn ruimteschip en powerranger pak er bij gaan rijdenArdj schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
Ze hebben het zelf overal over "classic and vintage styled motorcycles", lijkt me dus van wel
Precies, dat dus.ToolkiT schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:22:
[...]
Ik had precies het tegenovergestelde..
Aan het eind van de dag is pasform het belangrijkste.. als dat niet goed is moet je de helm wegleggen, ongeacht de andere features..
Ik heb de C4 gepast en de Neotec II, en die laatste zat als gegoten waarbij de C4 op vreemde plekjes knellend aanvoelde.
Nadeel van beide helmen is overigens dat je nagenoeg vast zit aan een Sena com. setje.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Das wel behoorlijk vintagePilatuS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:01:
[...]
Eigenlijk moet ik mijn mijn ruimteschip en powerranger pak er bij gaan rijden

Zo één neem ik aan he?
Geldt dat voor alle Shoei helmen? Daar had ik nog niet zo over nagedacht met m'n NXR. Waarom alleen Sena?Freubel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:02:
[...]
Precies, dat dus.
Ik heb de C4 gepast en de Neotec II, en die laatste zat als gegoten waarbij de C4 op vreemde plekjes knellend aanvoelde.
Nadeel van beide helmen is overigens dat je nagenoeg vast zit aan een Sena com. setje.
[ Voor 10% gewijzigd door Ardj op 01-08-2018 16:04 ]
Grappig maar voor mijn gevoel toch een beetje een hipster dingetje.Vrijdag schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:53:
[...]
Amsterdam was erg groot. Ook nog Rotterdam, Nijmegen en Den Bosch dacht ik vorig jaar.
Hier de wrap up van 2017:
[video]
De deelnemende steden in Nederland dit jaar: https://www.gentlemansride.com/rides/the+netherlands
@Verwijderd Het meerendeel rijdt op motoren van zeg maar vóór 2000. Er zitten soms echt hele mooie exemplaren tussen trouwens.
Aan de andere kant zie je ook wel eens een GS/adventure of moderne supersport er tussen. Jouw NineT past er denk ik zeker wel tussen
Hier die van Rotterdam en Amsterdam, om je een beetje een beeld te geven:
[video]
[video]
Zag trouwens ook scooters voorbij rijden dus ehh i pass
Volgens mij zit je niet per se vast aan een Sena hoor. Alleen als je zo'n smooth speciaal voor het merk helmen ontwikkeld setje wilt, dan wel ja. Maar een Cardo kun je prima aan de zijkant monteren lijkt me.Ardj schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:03:
[...]
Das wel behoorlijk vintage![]()
[afbeelding]
Zo één neem ik aan he?
[...]
Geldt dat voor alle Shoei helmen? Daar had ik nog niet zo over nagedacht met m'n NXR. Waarom alleen Sena?
Wel veel Vespa's jaFreubel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:04:
[...]
Grappig maar voor mijn gevoel toch een beetje een hipster dingetje.
Is ook een beetje hipster ding.. maar dan de wat oudere hipster heb ik het idee.. maar dat maakt het ook wel weer grappig.Freubel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:04:
[...]
Grappig maar voor mijn gevoel toch een beetje een hipster dingetje.
Wat is er trouwens mis met een classic scooter? Hier in de UK zijn die dingen helemaal cult (https://www.bensherman.co...rd/one/history-of-the-mod)
Niet voor zover ik weet. De Neotec II echter wel, deze heeft overal uitsparingen specifiek gemaakt voor de Sena SRL. Ik heb eerst de Neotec gekocht en gekeken over niet een manier is om mijn eigen Uclear setje erin te proppen, nadeel is dat je de Neotec hebt gekocht omdat hij nagenoeg even stil is als de Schubert C4 en er dan vervolgens een puist op plakt.Ardj schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:03:
[...]
Das wel behoorlijk vintage![]()
[afbeelding]
Zo één neem ik aan he?
[...]
Geldt dat voor alle Shoei helmen? Daar had ik nog niet zo over nagedacht met m'n NXR. Waarom alleen Sena?
Ik moet ook zeggen dat de SRL voor mij toch meer dan voldoende scoort. Ik rijd ook alleen solo en geniet nog steeds van mijn muziekje.

Mis niets, ik wil er alleen niet als motorrijder mee geassocieerd worden.ToolkiT schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
Is ook een beetje hipster ding.. maar dan de wat oudere hipster heb ik het idee.. maar dat maakt het ook wel weer grappig.
Wat is er trouwens mis met een classic scooter? Hier in de UK zijn die dingen helemaal cult (https://www.bensherman.co...rd/one/history-of-the-mod)
Dat probleem heb ik overigens vaker dan ik wenselijk vind.
Dagelijks door de coentunnel rijden er idioten op de afgesloten baan met met open uitlaten. Of de 3 wielers en scooter rijders op korte broek, t-shirt en slippers. Ik heb nog niet echt een manier gevonden om te zorgen dat een automobilist mij niet onder de zelfde soort gaat classificeren
Dus samen in een groepje met een van bovenstaande soorten gaat never nooit niet gebeuren.
Maar dat is een persoonlijk dingetje.
@Bommes kom er maar in ...Freubel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:12:
[...]
Mis niets, ik wil er alleen niet als motorrijder mee geassocieerd worden.
Dat probleem heb ik overigens vaker dan ik wenselijk vind.
Dagelijks door de coentunnel rijden er idioten op de afgesloten baan met met open uitlaten. Of de 3 wielers en scooter rijders op korte broek, t-shirt en slippers. Ik heb nog niet echt een manier gevonden om te zorgen dat een automobilist mij niet onder de zelfde soort gaat classificeren![]()
Dus samen in een groepje met een van bovenstaande soorten gaat never nooit niet gebeuren.
Maar dat is een persoonlijk dingetje.
Hahahahahaha de verhalen van Bommes zijn geweldig ! Ik wil er alleen niet naast rijden
Elke gek zijn gebrek
*En Bommes heeft ook een Fazer
[ Voor 6% gewijzigd door Freubel op 01-08-2018 16:32 ]
De 021 was dodelijk met regen of koude, en de 023 was echt niet veel beter.Least Inkling schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:45:
@Lexo het is echt iets persoonlijks en afhankelijk van de fiets die je rijdt.
Ik heb mijn BMW genkocht met Michelins Anakees 3.
Waardeloze band en vervangen door Continental TKC 70, superband.
En dat terwijl ik altijd Michelins heb gereden (PR's).
Ontwikkeling van banden staat niet stil, en kun je daardoor toch van je favoriete band afstappen (weet iemand nog de BT021 -> BT023, ik was er niet blij mee)

Zag ze ook niet tussen de CBR slagingsresultaten dus deze slaan we even over.wimmel_1 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:54:
[...]
Grappig![]()
Rijschool zit hier schijnbaar bij mij in 't dorp maar ik heb er nog nooit van gehoord, laat staan dat ik ze ooit heb zien rijden
Wat ik van de meeste rijscholen in de buurt hoor is dat ze allemaal op 600-650cc Honda's rijden dus daar hoef ik niks op te kiezen. De leeuw was erg snel aan de telefoon en met het sturen van een inschrijfformulier al is een trainingscentrum niet echt van toepassing voor een getrapt examen. Moet er eens goed over nadenken waar ik dit ga doen.
Zelfde met de sportvarianten, toenn ik mijn GSX-R kocht zat er BT014 onder... Redelijk na aankoop had ik al een dagje Assen gepland staan, waar het was gaan regenen. Wat was dat verschrikkelijk zeg, echt 0 gripJoopieboy schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
De 021 was dodelijk met regen of koude, en de 023 was echt niet veel beter.Vanaf de T30 toen er silicium in kwam begon het ergens op te lijken

En wat moet ik verstaan onder een ‘trainingscentrum voor een getrapt examen’?
Ik heb de 021 op een harde les geleerd, onderuit in de regen (ook met dieselolie), maar daarmee wel mijn 1e motor afgeschreven. Mijn Gixxer kocht ik op een paar oude BT016's, en dat was met de regen ook echt niet fijn.Chakotay schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:27:
[...]
Zelfde met de sportvarianten, toenn ik mijn GSX-R kocht zat er BT014 onder... Redelijk na aankoop had ik al een dagje Assen gepland staan, waar het was gaan regenen. Wat was dat verschrikkelijk zeg, echt 0 gripDie dingen had ik daarna meteen omgeruild voor iets anders, ondanks dat er nog ruim profiel op zat.

Edit: nog maar eens een foto posten, /me Joopie in zijn natuurlijke habitat, in de heimat.

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 01-08-2018 19:33 ]
Gelukkig herkennen veel SS rijders dit.lolgast schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:40:
@Joopieboy Haha, herkenbare houding. “Ah, even relaxen hoor, armen op de knietjes laten leunen“
Is dit een redelijke compressor voor de motor? Iemand ervaring er mee?
https://www.action.com/nl-nl/p/varo-compressor-/
Om een bandje op te pompen is het prima, beetje afblazen lukt ook nog wel, maar verwacht er geen wonderen vanstreamnl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:59:
Vraagje (alweer, I know, sorry)
Is dit een redelijke compressor voor de motor? Iemand ervaring er mee?
https://www.action.com/nl-nl/p/varo-compressor-/
Zijn hoofdtaak wordt inderdaad bandjes oppompen.Ardj schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:12:
[...]
Om een bandje op te pompen is het prima, beetje afblazen lukt ook nog wel, maar verwacht er geen wonderen van
Thanks,dan weet ik weer genoeg.
Omdat ik mijn A2 rijbewijs al heb en dus al motor rijd. Het voordeel van dat trainingscentrum is dat je een eigen terrein hebt bij de rijschool waar je de oefeningen van het voertuigebeheersing examen kan oefenen en misschien zelfs kan examineren. Aangezien ik geen AVB hoef te doen voor het getrapte A examen is dit voor mij niet relevant.lolgast schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:38:
@erik23 Waarom plan je niet gewoon die gratis proefles? Dan weet je toch snel genoeg of het wat is qua rijschool
En wat moet ik verstaan onder een ‘trainingscentrum voor een getrapt examen’?
Een getrapt A examen is om van rijbewijs A2 naar A(vol vermogen) te gaan. Dit examen is vergelijkbaar met het oude examen voor A waarbij je op de weg moet rijden met een paar oefeningen.
Doe ik met en fietspompje, gaat waarschijnlijk nog sneller ook.streamnl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:17:
[...]
Zijn hoofdtaak wordt inderdaad bandjes oppompen.
Thanks,dan weet ik weer genoeg.
Alrijd te hoog oppompen en iets terug laten lopen dmv bandenspanningsmeter
Voetpomp ? Ingebouwde meter die nauwkeurig is, dus niet te veel hoeven pompen. Zo'n ding heb je voor 30 euro en meestal hoef je toch maar 8x te trappen. Ga je van 2 bar naar 3 bar ben je wel even bezig en is een compressor handig. Voor het op spanning houden vind ik een voetpomp zelf ideaal. Ding van mij is 8 jaar oud ofzo en 2x per jaar controleer ik of de meter goed werkt. Tot nu toe nog steeds helemaal perfect.wd200 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:37:
[...]
Doe ik met en fietspompje, gaat waarschijnlijk nog sneller ook.
Alrijd te hoog oppompen en iets terug laten lopen dmv bandenspanningsmeter
Voetpomp! Goeie. Niet eens bij stilgestaan.PilatuS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:39:
[...]
Voetpomp ? Ingebouwde meter die nauwkeurig is, dus niet te veel hoeven pompen. Zo'n ding heb je voor 30 euro en meestal hoef je toch maar 8x te trappen. Ga je van 2 bar naar 3 bar ben je wel even bezig en is een compressor handig. Voor het op spanning houden vind ik een voetpomp zelf ideaal. Ding van mij is 8 jaar oud ofzo en 2x per jaar controleer ik of de meter goed werkt. Tot nu toe nog steeds helemaal perfect.
En waarschijnlijk veel beter voor mijn doeleinde.
Morgen internet maar eens afstruinen voor een fijne/goeie.
Die van mij is van Michelin. Niet te duur en de meter klopt perfect. Heb een enkele cilinder, vond een dubbele niet nodig. Het is meestal toch voor controleren en ietjes bijvullen dus vond een compressor niet nodig of handig.streamnl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:48:
[...]
Morgen internet maar eens afstruinen voor een fijne/goeie.
voor bandjes oppompen beetje overkill, en voor droog-/schoonblazen is den tank net iets te klein, dus dan slaat ie best vaak aan.
ansich niet erg maar het maakt nogal wat geluid
Rijdt mooi, dus eerst ff spelen en dan van de winter cosmetisch naar m’n zin maken.

Als ie bij mij is zal ik ff wat meer foto’s maken.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Gefeliciteerd hoor, toch die van zeelandnet geworden dus.. Ga je vast veel plezier aan belevenRZor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:26:
Hipster fiets gekocht! Volgend week ophalen.
Rijdt mooi, dus eerst ff spelen en dan van de winter cosmetisch naar m’n zin maken.
[afbeelding]
En een zeeuw erbij hier, komen we op 5 in de startpost (als je erin wilt natuurlijk)
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Haha, had je m ook gezien?mr_zippey schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 01:18:
[...]
Gefeliciteerd hoor, toch die van zeelandnet geworden dus.. Ga je vast veel plezier aan beleven![]()
En een zeeuw erbij hier, komen we op 5 in de startpost (als je erin wilt natuurlijk)
Zet mij er maar in hoor!
@wimmel_1 @lolgast gooien jullie m erin?
Yamaha XS400, plaatje hierboven.
1978 (Damnit, net niet de oudste), regio Zeeland (Walcheren)
[ Voor 16% gewijzigd door RZor op 02-08-2018 08:29 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
mag ik vragen wat zoiets kost? Ga deze week mijn hipster fiets te koop zetten dus ben wel benieuwd hoe diep de hipster zakken zijnRZor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:26:
Hipster fiets gekocht! Volgend week ophalen.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.