Die streetfighter is wel vet zeg
[ Voor 13% gewijzigd door Accident op 30-07-2018 18:40 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 13% gewijzigd door Accident op 30-07-2018 18:40 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
OMG PLEASE THINK OF THE CHILDREN!!!!!111!!!EINZ!!!111
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik mag morgenochtend weer AVB doenShadow_Agent schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:04:
vanmorgen weer wat AVB oefeningen gehad. Warm.... prffff....
Ging opzich wel aardig maar ik merk dat ik teveel bezig zijn met de oefening. Vooral bij het remmen, kom ik aanrijden in de 3e met 50k km.u dan weet ik: "ik moet remmen" en dan ben ik daar teveel mee bezig. Remmen voor de pionnen, gas al los voor de pionnen, te schokkerig remmen etc etc. Ik baal d'r van dat ik dit toch constant fout doe![]()
Positief: bochtje halfom, 8tje voor het eerst gedaan, dat ging wel goedNog wel de motor laten vallen bij wegrijden uit parkeervak
![]()
Gamertag: timmie271
20k in anderhalf jaar hier, en de komende weken gaan daar flink wat bij komen, we hebben vakantie en doen diverse kleine trips in binnen- en buitenland plus wat musea bezoekjes.Dryhte schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:02:
[...]
Sjah ik rijd pas 3j op de motor, de meeste km inderdaad snelweg. Ardennen e.d.m. gebeurt wel, maar zelden. Dus ja mijn 30k zijn niet te vergelijken met die van jou
... not as I do.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Aan de ene kant, helemaal waar.Chakotay schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:28:
Jullie vergeten allemaal de makkelijkste oplossing tegen verouderende benzine... Meer rijden! Nergens voor nodig zo'n winterstop
Om de een of andere reden kreeg ik het 8-je heel lang niet onder de knie, tot ik opeens een 32 wist te rijden (4x8 dus, jaShadow_Agent schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:04:
Positief: bochtje halfom, 8tje voor het eerst gedaan, dat ging wel goedNog wel de motor laten vallen bij wegrijden uit parkeervak
![]()
Dat zegt mij niksArdj schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:52:
[...]
Dat maakt echt wezenlijk verschil, ik had met de auto destijds ook precies bij die 5000 kilometer het ineens in de vingers. Weet je dat precieze moment niet meer?
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wat voor schoenen had je dan aan ?Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:39:
Paar dagen geleden voor het eerst mijn fiets laten vallen. Fles olie (die er al maanden in zat) was gaan lekken in mijn buddy... Had al zo'n 200km gereden die dag, waarvan het meeste op hoge snelheid. Rij een parkeerplaats op en mijn achterwiel vliegt onder me weg. Stond op, keek naar mijn achterwiel en zag dat ie helemaal onder de olie zat. Uiteindelijk is mijn rempedaal verbogen en heb ik een schaafplek op m'n voet, ben er heel goed vanaf gekomen dus!
[ Voor 13% gewijzigd door SmokingSig op 31-07-2018 11:40 ]
En het risico lopen je verzameldrift daar in weg te stouwenSmokingSig schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:39:
[...]
Wat voor schoenen had je dan aan ?
Zelf zit ik nog maar op 1800 kmMaar goed ik was veel met vakantie en mijn motor staat niet thuis, iets wat zal veranderen eind dit jaar.
Een eigen garage om in te prutsen
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
[ Voor 44% gewijzigd door Panini op 31-07-2018 12:20 ]
I have stability. The ability to stab.
Dat moet je engelse wegen zien..Least Inkling schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:28:
@Panini klopt, mooie omgeving en eigenlijk niet zo ver weg.
Alleen de franse wegen, samen met de Belgische kunnen best wel uitdagend zijn...
Als ik naar het zuiden afzak, rij ik het liefst via DE, ook al is dat om. Alhoewel, met motorrijden bestaat er geen omrijden toch?
of gewoon van die voorrem afblijven als je langzaam gaat!SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:36:
Over het omvallen, is mij nu 3x gebeurd, allemaal tijdens lessen.De eerste keer maakte ik een bochtje om m'n aanloop te nemen voor een remoefening, dit parkeerterrein is bij allemaal bedrijven en er stond een mannetje buiten die me gedag zei, ik afgeleid, bochtje te zacht, instinctief pakte ik de handrem er even bij.
als een slowmotionfilm zag ik de motor onder me wegglijden en ploef.
2e keer, net *na* m'n AVB examen. Examinator had me al een hand gegeven, ik ging de motor 'even' netjes parkeren naast die van m'n instructeur, stuur stond nog schuin, weer die verdomde handrem en ploef.
3e keer was m'n generale repetitie voor m'n AVD. Alles ging ronduit perfect... we kwamen terug.... In z'n N gezet, contact uit, motor naar links leunen..... kudtdejiffyvergetenenploefdaargaanweweer.
Needless to say, ik ga sowieso valdoppen op m'n fiets monteren straks.
Waarmee het diepste punt boven de grens ligt, opgelost! Stop verspilling door de overheid!ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:39:
[...]
Dat moet je engelse wegen zien..
Voorbeeld, bij mij om de hoek:
[afbeelding]
Alleen het gat in het gat is gerepareerd![]()
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
de belgische logica snap ik wel.. uiteindelijk zakt het in en dan heb je het meteen al gevuld.. scheel weer een klusje..Least Inkling schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:43:
@ToolkiT dat was toch netjes aangeduid door de wegwerker-baas? Zie je probleem niet...![]()
In Belgie storten ze het zaakje overvloedig vol, waardoor het gat verandert in een hobbel.
Denk dat de gedachte is het probleem omkeren, dan heb je dat probleem niet meer..
Moet zeggen, mijn tochtje door Engeland naar Wales was ik prima te spreken over de staat van de wegen, niets mis mee.
Ze hebben wel de neiging om grind te storten boven op een heuvel uit het zicht in de bocht...
Scheelt je wel een keer naar de WC te gaan, maar tis dat extra douchen weer...zo'n gedoe
Precies dat is de logica.. mijn gemeente heeft nogal een budget probleem geloof ik en op deze manier houden ze zich aan de minimale regels voor het minste geld.. maar op de lange termijn is dit pappen en nathouden natuurlijk veel duurder.. maar ja lokale politiek denkt maar in 4 jaar periodes..Melkunie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:47:
[...]
Waarmee het diepste punt boven de grens ligt, opgelost! Stop verspilling door de overheid!
Ergste is dat die claims betalen goedkoper is voor de gemeente dan fatsoenlijk onderhoud.. dus je snapt wel wat er gebeurt..aidanl schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:47:
@ToolkiT dat heb ik op zoveel plekken gezien. Begreep ook van familie dat je in de UK vrij gemakkelijk een claim kan indienen bij schade door pot-holes omdat ze zoveel voorkomen
Andersom kan ook. Ze hebben vlak bij mij net een 4 baans 80 weg opnieuw gedaan. Er was niets mis met die weg. Geen hobbels, geen gaten, echt een perfecte weg. Enorm zonde van het geld.ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Precies dat is de logica.. mijn gemeente heeft nogal een budget probleem geloof ik en op deze manier houden ze zich aan de minimale regels voor het minste geld.. maar op de lange termijn is dit pappen en nathouden natuurlijk veel duurder.. maar ja lokale politiek denkt maar in 4 jaar periodes..
Hier zou dat echt nooit gebeuren...PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:52:
[...]
Andersom kan ook. Ze hebben vlak bij mij net een 4 baans 80 weg opnieuw gedaan. Er was niets mis met die weg. Geen hobbels, geen gaten, echt een perfecte weg. Enorm zonde van het geld.
[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 31-07-2018 13:13 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
CodeCaster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:10:
Linkjes naar het Facebook-CDN (fbcdn.net) verlopen nogal snel, @ToolkiT, dus ik kan je foto niet bekijken.
[
[ Voor 74% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2018 13:15 ]
Toch nog een goede 6 uur bijna als je vanaf Rotterdam die kant op gaat. Ik moet zeggen dat ik dat gisteren toch echt wel de max vond qua rijden.Least Inkling schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:28:
@Panini klopt, mooie omgeving en eigenlijk niet zo ver weg.
Alleen de franse wegen, samen met de Belgische kunnen best wel uitdagend zijn...
Als ik naar het zuiden afzak, rij ik het liefst via DE, ook al is dat om. Alhoewel, met motorrijden bestaat er geen omrijden toch?
die koplamp van de pan america hij deed me aan wat denken maar ik kon mijn vinger er niet op leggen..Leviathius schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:50:
BREAKING NEWS: Een Harley-davidson die totaal niet lijkt op wat ze nu aanbieden (no sarcasm). En zonder voorwaartse controls!![]()
https://www.nieuwsmotor.n...ein-model-azie-elektrisch
[afbeelding]
Mooi is anders
Hahaha. En ik maar in de veronderstelling zijn dat het 'altijd netjes binnen gestaan' of 'altijd buiten gestaan' was. Deze combinatie kende ik nietHeeft altijd netjes buiten gestaan
Ik vind de panamerica wel cool hoor (hoewel veel te zwaar) maar die koplamp vind ik niks.. ik verwacht ook dat in praktijk het een veel minder extreem ding word..Melkunie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:18:
Zie ik er toch echt niet in. Ik vind 'm stiekem best oké
Zo vond ik de Honda Bulldog Concept ook stiekem best lekker
[afbeelding]
@HTT-Thalan , moest toch aan jou denken:
https://www.facebook.com/..._post_id=2012590965468952
Koopje!
Dan kan hij die fiets beter aan mij overdoen. Beter voor hem, want hij blijft leven, beter voor de fiets, want die wordt met liefde behandeld en niet kapotgereden.CodeCaster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:10:
Vanmorgen rond 09:30 reed op de A4/A12 richting Den Haag een groene Kawa Ninja voor me, en als je hier meeleest: kerel, je bent drie keer bijna dood geweest met je zigzag-acties.Je kunt hier niet twee banen naar rechts zonder over je schouder te kijken, en als je daarna achter een bus klemzit ook niet weer zonder te kijken een baan naar links, zeker niet als de auto waar je je motor voor gooide (en die daarom hard moest remmen) ondertussen ook een baan naar links is opgeschoven om jou én die bus in te halen... Ik had last van plaatsvervangend angstzweet.
Speaking of, dat over m'n schouder kijken is best lastig op dit moment, het schoot me vanmorgen in m'n rug tijdens het naar de monteur lopen in al m'n gear en met rugzak op m'n rug en boodschappentas in m'n hand... In ieder geval is m'n motor weer gefixt voor twee tientjes: ondanks dat ik 'm had doorgemeten en 'ie goed leek, bleek het toch de switch bij m'n remhendel te zijn die ervoor zorgde dat m'n remlicht niet ging branden.
Motorfietsen moet je niet met liefde behandelen tijdens het rijden.SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:50:
[...]
Dan kan hij die fiets beter aan mij overdoen. Beter voor hem, want hij blijft leven, beter voor de fiets, want die wordt met liefde behandeld en niet kapotgereden.
Sterkte met je rug!
Gisteren ook nog eens aan herinnerd dat ik over men schouder moet kijken. Ik had het perongeluk eens niet direct gedaan en zag niemand in men spiegel.CodeCaster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:10:
Linkjes naar het Facebook-CDN (fbcdn.net) verlopen nogal snel, @ToolkiT, dus ik kan je foto niet bekijken.
Vanmorgen rond 09:30 reed op de A4/A12 richting Den Haag een groene Kawa Ninja voor me, en als je hier meeleest: kerel, je bent drie keer bijna dood geweest met je zigzag-acties.Je kunt hier niet twee banen naar rechts zonder over je schouder te kijken, en als je daarna achter een bus klemzit ook niet weer zonder te kijken een baan naar links, zeker niet als de auto waar je je motor voor gooide (en die daarom hard moest remmen) ondertussen ook een baan naar links is opgeschoven om jou én die bus in te halen... Ik had last van plaatsvervangend angstzweet.
...
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingSig op 31-07-2018 15:34 ]
ik ben ook benieuwd voor mijn toekomstige motoDaannh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:58:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een aftermarket (aliexpress) gear indicator?
Rij vooral op toerental nu, maar af en toe handig om af te kunnen lezen lijkt mij..
Nope, maar dat weet je vanzelf wel als je aan het rijden bent, op toerental merk je of je wel of niet moet/wil schakelen.Daannh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:58:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een aftermarket (aliexpress) gear indicator?
Rij vooral op toerental nu, maar af en toe handig om af te kunnen lezen lijkt mij..
Gruwelijk gejatte Icoon!
Op de Fazer schakelde ik op de snelweg nog wel eens naar de '7'.. dan was een gearindicator had dan handig geweest..PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:06:
Hier nog nooit een gearindicator gehad en mis het totaal niet. Als je wat langer met een motor rijd weet je prima in welke versnelling je zit bij het kijken naar toerental en snelheid.
Gelukkig ben ik dus niet de enige die dat wel eens hadToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:19:
[...]
Op de Fazer schakelde ik op de snelweg nog wel eens naar de '7'.. dan was een gearindicator had dan handig geweest..
De Guzzi heeft er een en geeft zelfs aan waneer je op moet schakelen en welke versnelling gepast is..
[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 31-07-2018 16:26 ]
Dat probleem heb ik bij mijn fiets dan weer niet. Als ik een ritje voor de lol maak kom ik niet verder dan de 3 of hooguit 4. In de 6 kom ik pas wanneer ik harder dan 130km/u ga rijden op een constante snelheid en vanuit daar kan je in die 6 naar de 290km/uToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:19:
[...]
Op de Fazer schakelde ik op de snelweg nog wel eens naar de '7'.. dan was een gearindicator had dan handig geweest..
De Guzzi heeft er een en geeft zelfs aan waneer je op moet schakelen en welke versnelling gepast is..
Verrot en dan 800 vragenMelkunie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:18:
Zie ik er toch echt niet in. Ik vind 'm stiekem best oké
Zo vond ik de Honda Bulldog Concept ook stiekem best lekker
[afbeelding]
@HTT-Thalan , moest toch aan jou denken:
https://www.facebook.com/..._post_id=2012590965468952
Koopje!
Op de fazer had ik ook geen 7 nodig. maar soms vergeet je of je al in 5 of 6 zit.. dus schakel je soms op naar een niet bestaande versnelling..PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:35:
[...]
Dat probleem heb ik bij mijn fiets dan weer niet. Als ik een ritje voor de lol maak kom ik niet verder dan de 3 of hooguit 4. In de 6 kom ik pas wanneer ik harder dan 130km/u ga rijden op een constante snelheid en vanuit daar kan je in die 6 naar de 290km/uDe behoefte aan een 7 is er bij niet
Ik zou een 6 op de Alp wel waarderen, zou het verbruik ook zeker ten goede komen.ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:39:
[...]
Op de fazer had ik ook geen 7 nodig. maar soms vergeet je of je al in 5 of 6 zit.. dus schakel je soms op naar een niet bestaande versnelling..
AcidBurn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:43:
Ik kom de eerste 2 maanden niet meer aan het rijden
Ben begin Juli onderuit gegaan met de motor, sleutelbeen is verschoven en 2 pezen gescheurd.
Kreeg de keuze: aankijken of het beter wordt, of operatie.
Na 5 dagen weer aan het werk gegaan ondanks pijn bij handelingen met linkerarm.
Na bijna een maand is de pijn wel verminderd (of ik ben eraan gewend), maar nog steeds gebrekkig in kracht en functies (alle handelingen die gestrekte arm vereisen boven hoofdhoogte of naar beneden doen leveren irritatie of pijn op). Probeerde afgelopen zondag even een stukje te gaan rijden, maar na 5 km kreeg ik duidelijk last van schouder op drempels.
Nu dus afspraak gemaakt voor operatie, begin September. Mag na die operatie zowieso een maand geen voertuig meer besturen. Da's best klote, maar het is de beste keuze op de lange termijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nah, dit wordt m'n eerste fiets. It's gonna be my precious.Panini schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:52:
[...]
Motorfietsen moet je niet met liefde behandelen tijdens het rijden.
Ride it like you stole it
En al had je hem ingehaald, dat zijn van die kneuzen die jouw dan weer voorbij gaan en er eenmaal voorbij weer langzamer gaan rijden....DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:15:
Afgelopen weekend geen motor voor mij vanwege andere verplichtingen. Zondag reed ik naar huis met de auto, kom ik achter een motorscooter terecht. T shirtje, korte broek. Wel een helm, dat wel. Hij zat er heel raar op met zijn knieën heel erg wijd. Hij reed de toegestane snelheid op de rechte stukjes (60 whopping km/h). Soit. Ik wilde best wat harder, maar hij reed net te blokkerend. En nee, dit ging over de grens van defensief rijden heen. Mijn bochtensnelheid was veel hoger, dus ik neem maar aan dat het geen doorgewinterde rijder was. Ik geef aan dat ik best langs zou willen. Hij blokkeert me dus extra. Tot op een stukje enkelbaans weg, waarbij hij een heel bijzondere positie koos: tegen de witte lijn aan, regelmatig omgedraaid om uitdagend te kijken. Er was genoeg ruimte voor mij om er rechts langs te filteren. Let wel, ik zat in de auto. Uiteraard maar niet gedaan met zo'n koekwaus.
Uiteindelijk komt er even een stukje tweebaans weg, met direct erna een wegversmalling terug naar 1-baans. De eerste nette mogelijkheid om in te halen. Uiteraard trekt hij daarna met me mee zodat ik er net naast/achter blijf. Heel slim. Ging er ook maar iets mis, en daar keek hij vaak genoeg voor achterom, had ik hem zo om kunnen tikken.
Twee verkeerslichten verder sloeg ik af, maar wat een knurft. En dat had echt een M in het kenteken...
Awesome
Zie het zo, we hebben er weer een potentiele orgaan donor bijDrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:15:
Afgelopen weekend geen motor voor mij vanwege andere verplichtingen. Zondag reed ik naar huis met de auto, kom ik achter een motorscooter terecht. T shirtje, korte broek. Wel een helm, dat wel. Hij zat er heel raar op met zijn knieën heel erg wijd. Hij reed de toegestane snelheid op de rechte stukjes (60 whopping km/h). Soit. Ik wilde best wat harder, maar hij reed net te blokkerend. En nee, dit ging over de grens van defensief rijden heen. Mijn bochtensnelheid was veel hoger, dus ik neem maar aan dat het geen doorgewinterde rijder was. Ik geef aan dat ik best langs zou willen. Hij blokkeert me dus extra. Tot op een stukje enkelbaans weg, waarbij hij een heel bijzondere positie koos: tegen de witte lijn aan, regelmatig omgedraaid om uitdagend te kijken. Er was genoeg ruimte voor mij om er rechts langs te filteren. Let wel, ik zat in de auto. Uiteraard maar niet gedaan met zo'n koekwaus.
Uiteindelijk komt er even een stukje tweebaans weg, met direct erna een wegversmalling terug naar 1-baans. De eerste nette mogelijkheid om in te halen. Uiteraard trekt hij daarna met me mee zodat ik er net naast/achter blijf. Heel slim. Ging er ook maar iets mis, en daar keek hij vaak genoeg voor achterom, had ik hem zo om kunnen tikken.
Twee verkeerslichten verder sloeg ik af, maar wat een knurft. En dat had echt een M in het kenteken...
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo had ik gisteren op de ring van Zwolle voor een verkeerslicht mijn richtingaanwijzer een aan gezet. Ik wilde linksaf. Komt er zo'n gast op een gemotoriseerde driewieler die mij links wil inhalen... Het was omdat ik mijn kinbeugel en vizier nog dicht had vanwege het rijden over de snelweg. Maar man o man, zulke gasten wens je een voorzichtig overstekende boom toe... Dat ze nét even met 1 wiel daar tegen aan rijden.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:15:
… wat een knurft. En dat had echt een M in het kenteken...
And the "not my f*cking problem" award goes to...ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:39:
[...]
Dat moet je engelse wegen zien..
Voorbeeld, bij mij om de hoek:
[afbeelding]
Alleen het gat in het gat is gerepareerd![]()
Damn, da's kloteAcidBurn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:43:
Ik kom de eerste 2 maanden niet meer aan het rijden
Ben begin Juli onderuit gegaan met de motor, sleutelbeen is verschoven en 2 pezen gescheurd.
Kreeg de keuze: aankijken of het beter wordt, of operatie.
Na 5 dagen weer aan het werk gegaan ondanks pijn bij handelingen met linkerarm.
Na bijna een maand is de pijn wel verminderd (of ik ben eraan gewend), maar nog steeds gebrekkig in kracht en functies (alle handelingen die gestrekte arm vereisen boven hoofdhoogte of naar beneden doen leveren irritatie of pijn op). Probeerde afgelopen zondag even een stukje te gaan rijden, maar na 5 km kreeg ik duidelijk last van schouder op drempels.
Nu dus afspraak gemaakt voor operatie, begin September. Mag na die operatie zowieso een maand geen voertuig meer besturen. Da's best klote, maar het is de beste keuze op de lange termijn.
Zat vanmiddag (ook in Zwolle, misschien wel dezelfde debiel) ook achter zo'n knurft op zo'n Piaggio MP3, even snel inhalen en daarna 35km/u voor me blijven rijden. Ondertussen de hele tijd achterom kijken (fair enough, ik zat 'm wat op te duwen met de bus van m'n werk, maar 35@50... Flikker opsypie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:57:
[...]
Zo had ik gisteren op de ring van Zwolle voor een verkeerslicht mijn richtingaanwijzer een aan gezet. Ik wilde linksaf. Komt er zo'n gast op een gemotoriseerde driewieler die mij links wil inhalen... Het was omdat ik mijn kinbeugel en vizier nog dicht had vanwege het rijden over de snelweg. Maar man o man, zulke gasten wens je een voorzichtig overstekende boom toe... Dat ze nét even met 1 wiel daar tegen aan rijden.
[ Voor 73% gewijzigd door Destruction op 31-07-2018 19:03 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wauw... ik blijf me toch afvragen bij dit soort filmpjes... wat denkt zo'n gozer? Waarom moet je zo spelen met je leven? Ik zal dat echt nooit begrijpen.lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:07:
Ik ga hier verder geen ervaringen delen, want ik denk dat iedereen die met regelmaat op de weg komt dit meemaakt, maar ik moet bij zulke gastjes altijd hier aan denken. Is in mijn ogen de complete +/- 9 min waard
[video]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit was een jong van 16, die dacht waarschijnlijk alleen maar "Ik wil GEEN boete, mij pakken jullie niet! Hahaha!"SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:10:
[...]
Wauw... ik blijf me toch afvragen bij dit soort filmpjes... wat denkt zo'n gozer? Waarom moet je zo spelen met je leven? Ik zal dat echt nooit begrijpen.
Dat was z'n motivatie ja... gozer van 18. Eerst dus dit akkefietje, vervolgens rijbewijs mogen inleveren die hij 2 maanden had voor 50km te hard rijden in pa z'n auto.. en daarna heeft ie zich met z'n brommer kapot gereden terwijl hij niet mocht rijden.Destruction schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:23:
[...]
Dit was een jong van 16, die dacht waarschijnlijk alleen maar "Ik wil GEEN boete, mij pakken jullie niet! Hahaha!"
Sowieso zit er blijkbaar nogal een verschil tussen jongens en meisjes qua gedragSmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:10:
[...]
Wauw... ik blijf me toch afvragen bij dit soort filmpjes... wat denkt zo'n gozer? Waarom moet je zo spelen met je leven? Ik zal dat echt nooit begrijpen.
Wél even 't hele (oude) filmpje bekijken voordat je wat roept, héDestruction schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:23:
[...]
Dit was een jong van 16 18, die dacht waarschijnlijk alleen maar "Ik wil GEEN boete, mij pakken jullie niet! Hahaha!"
Ik heb het een aantal keren gezien, ik ken het fragmentwimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:31:
[...]
Wél even 't hele (oude) filmpje bekijken voordat je wat roept, hé
KloptEen paar weken ná die achtervolging (én waarschuwingen aan huis bij z'n ouders) is 'ie met de auto van z'n pa betrapt op 't overschrijden van de max. snelheid met + 50Km/h én mocht 'ie z'n rijbewijs inleveren. Daarmee mocht 'ie dus ook géén brommer meer rijden
Precies dat riep de agent toen hij de achtervolging stopte "Die rijdt zich helemaal te barsten". Helaas kreeg de agent nog gelijk ookmaar..... Hij kreeg 't alsnog voor elkaar om zichzelf mét een brommer op een middengeleider te barsten te rijden waarna 'ie een tijd lang in een een coma heeft gelegen....
[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 31-07-2018 19:35 ]
[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 31-07-2018 19:54 ]
Mijn street moet achter ook op 2.9 bar..lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:45:
Maar hij was vast trots op zichzelf al die keren dat het hem wel gelukt was. Zoals gezegd, dat fragment en het ongeluk van mijn broertje staan echt in mijn geheugen gegrift.
Om het vervolgens maar iets vrolijker proberen te makenMijn pa stuurde net een fotootje van de Sprint ST 1050 met nieuw ruitje. Model moest een beetje op me inwerken, maar ik vind hem steeds geslaagder. De groene lampen komt door de xenon, die zijn gewoon wit/blauw van voren.
[afbeelding]
Klikbaar
Edit:
Dat ding moet trouwens volgens het boekje achter op 3(!) bar gezet worden. Vind het vrij veel moet ik zeggen
Standaard voor de meeste motoren hoor... 2.5 voor en 2.9 achter. Alleen pirelli wil nog wel eens lager adviseren, 2.5 achter en 2.2 voorlolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:14:
@Secsytime Zal wel een Triumph dingetje zijn dan? Had geen idee dat zulke hoge waardes vanuit de fabriek worden aanbevolen
2.9 is een redelijk normale waarde. Alle Yamaha's waar ik mee gereden heb op de openbare weg hebben 2.9 als standaard waarde voor de áchterband staan bij normaal straatgebruik zonder passagier.lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:14:
@Secsytime Zal wel een Triumph dingetje zijn dan? Had geen idee dat zulke hoge waardes vanuit de fabriek worden aanbevolen
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Als ik de achterband van m'n MT op 2.2 Bar ga rijden dan sta ik, bij normaal rijgedrag op de openbare weg, waarschijnlijk iedere 3000 Km. bij de dealer voor een nieuwe ... Met 2.9 Bar doe ik er nét 5000 Km. meeGrubeater schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:24:
2.0 voor en 2,5 achter en dat is voor duo/beladen. Achter 2.2 onbeladen/zonder duo.
Zelden zo'n nette garage gezien.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:
Gereedschapskistje is hier inmiddels ook redelijk op orde aan 't geraken. Nog een beetje wat kleine zaken afwerken en daarna de plaats/tuin maar weer eens op orde gaan maken (die lijd best wel wat tijdens zo'n bouw). 't Wordt tijd voor vakantie zodat ik dáár aan kan gaan beginnen
[afbeelding]
Mijn huidige fiets is het 2.5/2.5 bij. Achter staat bij mij meestal iets hoger. Mijn de SV was het 2.9/2.5 wat voor de meeste fietsen de standaard is. 3.0 achter is dan maar 0.1 hoger.lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:30:
Weer wat geleerd dan.. Mijn 749s moet voor op straat op 2.4 achter volgens het boekje
Sjiek de friemel sjefwimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:
Gereedschapskistje is hier inmiddels ook redelijk op orde aan 't geraken. Nog een beetje wat kleine zaken afwerken en daarna de plaats/tuin maar weer eens op orde gaan maken (die lijd best wel wat tijdens zo'n bouw). 't Wordt tijd voor vakantie zodat ik dáár aan kan gaan beginnen
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja-ja.... Mét 27 versnellingen én zónder "gearindicator"Joopieboy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:03:
[...]
Sjiek de friemel sjef
Je hebt zelfs een trapfiets
3 x 9 qua "bladen".... Maar die kun je eigenlijk niet helemaal goed gebruiken doordat er in twéé (de uiterste) posities te veel wrijving in de ketting komt (ligt te "dwars" dan).lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:06:
Dat laatste durf ik te betwijfelen. En anders is het middels simpel 'tafel-rekenen' snel te bepalen
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wel minpunten voor het zadeltasjewimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:
[afbeelding]
Idem hier, leve de grote twins :-) nouja bijna idem, die 290 haal ik alleen als ik met de motor uit een vliegtuig springPilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:35:
[...]
Dat probleem heb ik bij mijn fiets dan weer niet. Als ik een ritje voor de lol maak kom ik niet verder dan de 3 of hooguit 4. In de 6 kom ik pas wanneer ik harder dan 130km/u ga rijden op een constante snelheid en vanuit daar kan je in die 6 naar de 290km/uDe behoefte aan een 7 is er bij niet
Daar zit eigenlijk alleen maar een kettingslot in wat te verbinden is met 't normale ringslot en wat ik voor díe fiets dus wel verplicht ben om mee te nemen volgens m'n verzekeraar....
Laatst dat filmpje nog gekeken, iemand in de comments beweerde dat ie amper nog een kortetermijngeheugen heeft en een verlengde arm...wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:31:
[...]
Wél even 't hele (oude) filmpje bekijken voordat je wat roept, hé![]()
Een paar weken ná die achtervolging (én waarschuwingen aan huis bij z'n ouders) is 'ie met de auto van z'n pa betrapt op 't overschrijden van de max. snelheid met + 50Km/h én mocht 'ie z'n rijbewijs inleveren. Daarmee mocht 'ie dus ook géén brommer meer rijden maar..... Hij kreeg 't alsnog voor elkaar om zichzelf mét een brommer op een middengeleider te barsten te rijden waarna 'ie een tijd lang in een een coma heeft gelegen....
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 31-07-2018 21:42 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat doe jij voor Lelystad als het ~25 graden is en wat bij ~35 graden ?steveman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:39:
[...]
Wat ik mooi vind aan de aanbevolen bandenspanning van m'n striple: 2,9 achter en 2,3 voor... Maar krijg hem steeds met 2,9/2,5 terug van de dealer
[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 31-07-2018 21:50 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
2.7/2.3 had ik de laatste keer, maar dat was 4 juli... wel warm maar niet snikheet.PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:46:
[...]
Wat doe jij voor Lelystad als het ~25 graden is en wat bij ~35 graden ?
Deed zelf eerst 2.3/2.3 wat met 25 graden prima ging. Alleen de laatste keer met 32 graden begon de achterkant te glijden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Geven ze daar op dat Midland circuit in Lelystad ook de temperatuur van 't asfalt aan? Eigenlijk is dat een véél betere indicator waarop je je banden af kunt gaan stemmen maar helaas wordt die temperatuur niet overal door gegeven óf zélfs maar gemeten....PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:46:
[...]
Wat doe jij voor Lelystad als het ~25 graden is en wat bij ~35 graden ?
Deed zelf eerst 2.3/2.3 wat met 25 graden prima ging. Alleen de laatste keer met 32 graden begon de achterkant te glijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 31-07-2018 21:56 ]
Met 25 graden zal 2.7/2.3 wel goed zijn inderdaad. Alleen bij mij was de vorige keer 2.3/2.3 voor het achterwiel dus nog te hoog. Laat het wel op 2.3/2.3 als het 25 graden ofzo is. Gaat het alsnog naar de 30 dan achter maar wat lager.steveman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:51:
[...]
2.7/2.3 had ik de laatste keer, maar dat was 4 juli... wel warm maar niet snikheet.
Op midland even 2.6/2.2 maar daar krijgen de banden het niet echt zwaar genoeg om heet te worden.
Denk dat ik met de huidige voorspellingen weer naar het oude recept ga. En ach ja zo krap komt het allemaal ook weer niet met die snelheden.
Realiseerde me trouwens dat de 26ste pas m'n laatste keer wordt, linksom ook nog.
Ik ga niet naar Midland, nooit geweest ook. Ga naar het politie circuit. Nog nooit info over het asfalt gezien, dus geen idee wat het is. Toen het de vorige keer goed heet was begon achter dus te glijden, zelfs met 2.3 bar er in. Vandaar de vraag wat Steveman deed aangezien hij er vaak komt.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:54:
[...]
Geven ze daar op dat Midland circuit in Lelystad ook de temperatuur van 't asfalt aan? Eigenlijk is dat een véél betere indicator waarop je je banden af kunt gaan stemmen maar helaas wordt die temperatuur niet overal door gegeven óf zélfs maar gemeten....
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Dit wás een gloedjenieuwe band op een gloedjenieuwe Mercedes ná een paar rondjes op "Zolder" van me..... Ik mocht daarna in een andere auto verder rijden, maar....
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 22:02 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Die heb jij ook
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Yep, nu heb ik naar verluid ook wel de stilste helm gekocht die je kunt krijgen, dus dat het scheelt is niet zo gek.Chakotay schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:06:
@Verwijderd veel plezier met de helm! HJC en Schuberth scheelt gigantisch inderdaad... Ik heb hier van beide merken eentje liggen, duidelijk te merken waarom de Schuberth een stuk duurder is
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 22:24 ]
Een systeemhelm die stiller is dan een goede integraal ?Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:16:
[...]
Yep, nu heb ik naar verluid ook wel de stilste helm gekocht die je kunt krijgen, dus dat het scheelt is niet zo gek.
Verwijderd
Yes, hij is zelfs stiller dan de integraal (S2) van Schuberth zelf. Belangrijkste reden is denk ik dat je door het scharnieren je hals veel dichter af kunt sluiten: je hoofd hoeft er niet doorheen. Contra is dat de ventilatie minder is, maar zelfs met deze temperaturen was het dikke prima vanavondPilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:25:
[...]
Een systeemhelm die stiller is dan een goede integraal ?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 22:29 ]
Dat is wel erg netjes danVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:27:
[...]
Yes, hij is zelfs stiller dan de integraal (S2) van Schuberth zelf. Belangrijkste reden is denk ik dat je door het scharnieren je hals veel dichter af kunt sluiten: je hoofd hoeft er niet doorheen. Contra is dat de ventilatie minder is, maar zelfs met deze temperaturen was het dikke prima vanavond
Já !!PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:25:
[...]
Een systeemhelm die stiller is dan een goede integraal ?
Dat geven ze nergens aan. Ik heb zelf een meter daarvoor.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:54:
[...]
Geven ze daar op dat Midland circuit in Lelystad ook de temperatuur van 't asfalt aan? Eigenlijk is dat een véél betere indicator waarop je je banden af kunt gaan stemmen maar helaas wordt die temperatuur niet overal door gegeven óf zélfs maar gemeten....
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Dit wás een gloedjenieuwe band op een gloedjenieuwe Mercedes ná een paar rondjes op "Zolder" van me..... Ik mocht daarna in een andere auto verder rijden, maar.... Als de juiste temperaturen vermeldt waren geweest dan hadden die banden een aantal rondes méér mee gegaan
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq