Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.051 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Die streetfighter is wel vet zeg d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Accident op 30-07-2018 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier ook tijdens lessen drie (eigenlijk twee keer echt) laten vallen.
Twee keer tijdens halve draai en achtje.
De derde keer was echt niets aan te doen.
Rij met instructeur in de auto (want koud) achter mij aan naar de parkeerplaats. Nu had het net flink gevroren maar temperatuur leek prima te zijn en geen waarschuwingen etc.
Op de weg wel klein beetje gevoel van Hmm even oppassen met de bochten, maar niks geks.
Zodra we bij de parkeerplaats kwamen en ik er op wilde draaien was het swoosh en achter mij zie ik de auto van instructeur remmen en opzij schuiven. 1 grote ijsplaat, we kregen de motor pas overeind toen we hem in de berm hadden geduwd. Leraar is zelf maar op de motor terug gereden en ik in de auto er achteraan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Promofilmpje van HD.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

OMG PLEASE THINK OF THE CHILDREN!!!!!111!!!EINZ!!!111

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Shadow_Agent schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:04:
vanmorgen weer wat AVB oefeningen gehad. Warm.... prffff....

Ging opzich wel aardig maar ik merk dat ik teveel bezig zijn met de oefening. Vooral bij het remmen, kom ik aanrijden in de 3e met 50k km.u dan weet ik: "ik moet remmen" en dan ben ik daar teveel mee bezig. Remmen voor de pionnen, gas al los voor de pionnen, te schokkerig remmen etc etc. Ik baal d'r van dat ik dit toch constant fout doe :/

Positief: bochtje halfom, 8tje voor het eerst gedaan, dat ging wel goed :) Nog wel de motor laten vallen bij wegrijden uit parkeervak :F :X
Ik mag morgenochtend weer AVB doen :)

Heb zelf het voordeel dat ik het meeste redelijk automatisch doe zonder erbij na te denken (alleen versnelling onthouden is lastig :+), maar bij de vertragingsoefening bijvoorbeeld gebruik ik soms te weinig remkracht. Hierdoor rij ik eigenlijk nog te hard. Los van het feit dat ik soms moeite heb om hem op tijd in z'n 3 en op 53km/u te hebben.

Zelf vorige week de motor in de (droogstaande) sloot gereden dus wat dat betreft :P
Had hem overigens ook gelijk de 1e keer dat ik zelf mocht rijden hem om laten vallen bij de 3e bocht (rotonde). Ging net ietsje teveel remmen toen m'n voorwiel schuin stond...... Moet soms alleen flink wat meer vragen van de motor dan ik op dit moment doe. Iets met het idee van hij valt om als ik hem zo schuin laat gaan :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Dryhte schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:02:
[...]

Sjah ik rijd pas 3j op de motor, de meeste km inderdaad snelweg. Ardennen e.d.m. gebeurt wel, maar zelden. Dus ja mijn 30k zijn niet te vergelijken met die van jou :)
20k in anderhalf jaar hier, en de komende weken gaan daar flink wat bij komen, we hebben vakantie en doen diverse kleine trips in binnen- en buitenland plus wat musea bezoekjes.

Net terug van een weekend bij vrienden in Duitsland (230km enkele reis) en de nieuwe banden (Michelin Sirac) bevallen goed. Het is en blijft een Alp natuurlijk, dus als je 140 op de teller houd rammelen je ogen langzaam je kassen uit :').

Ik ben gek op motorrijden, weer of geen weer, maar ik zal toch blij zijn als we straks weer een gezinsauto hebben waar we allemaal in passen. Helaas nog geen zwart of wit bevestiging beëindiging lease gekregen van de fleet manager, terwijl die nieuwe Dacia staat te lonken in de showroom en het geld brand in mijn zak :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:53

Clush

Do as I say...

Ik zal wel te voorzichtig rijden, maar ik ben nog nooit gevallen. Spannendste was afgelopen meivakantie in de stromende regen in Engeland, daar gleed mijn achterwiel ineens helemaal weg waardoor ik de bocht niet kon houden en besloot de stoep op te rijden en met het voorwiel tussen de coniferen tot stilstand kwam.

Ben ook niet zo'n hardrijder en daarnaast een vrij forse jongen waardoor omvallen bij lage/geen snelheid misschien iets makkelijker te redden is (of was tijdens mijn lessen).

Stepjes aan de grond ed. doe ik ook niet aan, enkel op de parkeerplaats. Niet per se omdat ik de motor niet vertrouw, maar de meeste bochten die zich er voor lenen wil ik in het verkeer gewoon niet met die snelheid nemen vanwege andere redenen (beperkt zicht, mogelijk verkeer, gaten/tar snakes/zand, etc.).

Wil nog wel eens een cursus voertuigbeheersing voor gevorderden doen of een circuitdag oid.

Iets anders: iemand een tip mbt spiegelverbreders? Ik vind 50 euro echt schandalig, dan trek ik m'n ellebogen wel een paar keer extra in. Op ebay zijn ze wel goedkoper, iemand ervaring mee?

... not as I do.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Kan de Rough ook echt ruig aan?
Best wel:
Pad door het bos wat smaller en smaller werd..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WlKnW8T.jpg
Na even twijvel doorgereden en kwam weer op de weg uit..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FkEouxJ.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:28:
Jullie vergeten allemaal de makkelijkste oplossing tegen verouderende benzine... Meer rijden! Nergens voor nodig zo'n winterstop *O*
Aan de ene kant, helemaal waar.

Aan de andere kant... * Destruction heeft wat lichamelijke issues die bij tempraturen rond het vriespunt soepel bewegen vrijwel onmogelijk maken. Een knie die op slot schiet en daardoor niet kunnen schakelen is niet ideaal, een rug die vast gaat zitten/verkrampen door de kou (en dan dus pijn die erbij komt) evenmin. Dan toch maar overwinteren in het koekblik -O-
Shadow_Agent schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:04:

Positief: bochtje halfom, 8tje voor het eerst gedaan, dat ging wel goed :) Nog wel de motor laten vallen bij wegrijden uit parkeervak :F :X
Om de een of andere reden kreeg ik het 8-je heel lang niet onder de knie, tot ik opeens een 32 wist te rijden (4x8 dus, ja :+) :P Vanaf dat moment ging het prima. Overigens tijdens de rijlessen nooit de motor laten vallen. Wel na m'n AVD examen onderweg terug naar de rijschool bijna de straat van dichtbij bekeken (de instructrice noemde dat "de stabiele zijligging"), het voorwiel gleed weg over bladeren (herfst) maar ik kon 'm rechtop houden 8) Laatste f*cking bocht die ik op die CBF500 reed :+
Ardj schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Dat maakt echt wezenlijk verschil, ik had met de auto destijds ook precies bij die 5000 kilometer het ineens in de vingers. Weet je dat precieze moment niet meer?
Dat zegt mij niks :D * Destruction kon al auto rijden en had alleen dat roze papiertje (nu pasje) nog maar nodig.

Mogelijk heb ik dat moment op m'n 11'e beleefd :P Bij een oom op de brandweer kazerne benzine uit auto's voor brandoefeningen mogen rijden roeleert op die leeftijd :P Tegenwoordig schijnen alle vloeistoffen ver van tevoren al uit de auto's gehaald te worden, dus die vlieger gaat voor deze generatie kinderen niet meer op :+

Autorijden is voor mij overigens inmiddels een moeten geworden, m'n motor brengt het plezier. Dat komt mede door het feit dat ik de sukkels waar ik met de auto achter vast zit omdat inhalen te lang zou duren (veiligheid/ruimte) met de motor gewoon kan inhalen en binnen enkele seconden kwijt ben :9

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:39:
Paar dagen geleden voor het eerst mijn fiets laten vallen. Fles olie (die er al maanden in zat) was gaan lekken in mijn buddy... Had al zo'n 200km gereden die dag, waarvan het meeste op hoge snelheid. Rij een parkeerplaats op en mijn achterwiel vliegt onder me weg. Stond op, keek naar mijn achterwiel en zag dat ie helemaal onder de olie zat. Uiteindelijk is mijn rempedaal verbogen en heb ik een schaafplek op m'n voet, ben er heel goed vanaf gekomen dus!
Wat voor schoenen had je dan aan ? :/

Zelf zit ik nog maar op 1800 km :( Maar goed ik was veel met vakantie en mijn motor staat niet thuis, iets wat zal veranderen eind dit jaar.

Een eigen garage om in te prutsen oOo

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingSig op 31-07-2018 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

SmokingSig schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Wat voor schoenen had je dan aan ? :/

Zelf zit ik nog maar op 1800 km :( Maar goed ik was veel met vakantie en mijn motor staat niet thuis, iets wat zal veranderen eind dit jaar.

Een eigen garage om in te prutsen oOo
En het risico lopen je verzameldrift daar in weg te stouwen :+

Ik zou ook wel een garage willen, maar hij staat buiten onder een afdak, dus afvoer van CO2 is geregeld..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
Zo, na 2000 km verder te zijn gisteren terug gekomen van de Vogezen. Zeker aan te raden voor een lang weekend weg! Mooie col wegen waar lekker over door kan worden gereden. >:) Wel af en toe afzien met de temperaturen van +35 graden. Tijdens een aantal bergpassen en bospaden waar het tempo hoog lag druppelde het zweet constant door mijn helm.

Jammer wel dat de staat van sommige wegen echt stukken minder is dan in Duitsland bijvoorbeeld. En dat er veel grind wordt gebruikt voor reparatie van bepaalde wegen. Heeft toch wel een aantal vervelende momentjes opgeleverd. :X

Op zondag is mijn schoen ook overleden. Halve zool van mijn SIDI schoen liet opeens los, zal wel een combinatie zijn geweest van het flink doortrappen + temperaturen boven de 35 graden. Door de loszittende zool hoorde je bij elke stap die ik zette het geklapper van de zool. Gelukkig had het motorhotel waar wij sliepen een eigen werkplaats. Dus even vakkundig de schoen en zool weer herenigd met een zooitje ducktape. :+

[ Voor 44% gewijzigd door Panini op 31-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Panini klopt, mooie omgeving en eigenlijk niet zo ver weg.

Alleen de franse wegen, samen met de Belgische kunnen best wel uitdagend zijn...

Als ik naar het zuiden afzak, rij ik het liefst via DE, ook al is dat om. Alhoewel, met motorrijden bestaat er geen omrijden toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Over het omvallen, is mij nu 3x gebeurd, allemaal tijdens lessen. :p De eerste keer maakte ik een bochtje om m'n aanloop te nemen voor een remoefening, dit parkeerterrein is bij allemaal bedrijven en er stond een mannetje buiten die me gedag zei, ik afgeleid, bochtje te zacht, instinctief pakte ik de handrem er even bij. :p als een slowmotionfilm zag ik de motor onder me wegglijden en ploef.
2e keer, net *na* m'n AVB examen. Examinator had me al een hand gegeven, ik ging de motor 'even' netjes parkeren naast die van m'n instructeur, stuur stond nog schuin, weer die verdomde handrem en ploef.
3e keer was m'n generale repetitie voor m'n AVD. Alles ging ronduit perfect... we kwamen terug.... In z'n N gezet, contact uit, motor naar links leunen..... kudtdejiffyvergetenenploefdaargaanweweer.

Needless to say, ik ga sowieso valdoppen op m'n fiets monteren straks. :p

Rijbewijs gisteren aangevraagd. Nu nog een week wachten. :D

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Least Inkling schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:28:

Alleen de franse wegen, samen met de Belgische kunnen best wel uitdagend zijn...

Als ik naar het zuiden afzak, rij ik het liefst via DE, ook al is dat om. Alhoewel, met motorrijden bestaat er geen omrijden toch?
Dat moet je engelse wegen zien..

Voorbeeld, bij mij om de hoek:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38047717_10160770884130088_8662406031906701312_n.jpg?_nc_cat=0&oh=6af4bd057f5858ea9f9f376b8a961627&oe=5C0CBABE
Alleen het gat in het gat is gerepareerd |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:36:
Over het omvallen, is mij nu 3x gebeurd, allemaal tijdens lessen. :p De eerste keer maakte ik een bochtje om m'n aanloop te nemen voor een remoefening, dit parkeerterrein is bij allemaal bedrijven en er stond een mannetje buiten die me gedag zei, ik afgeleid, bochtje te zacht, instinctief pakte ik de handrem er even bij. :p als een slowmotionfilm zag ik de motor onder me wegglijden en ploef.
2e keer, net *na* m'n AVB examen. Examinator had me al een hand gegeven, ik ging de motor 'even' netjes parkeren naast die van m'n instructeur, stuur stond nog schuin, weer die verdomde handrem en ploef.
3e keer was m'n generale repetitie voor m'n AVD. Alles ging ronduit perfect... we kwamen terug.... In z'n N gezet, contact uit, motor naar links leunen..... kudtdejiffyvergetenenploefdaargaanweweer.

Needless to say, ik ga sowieso valdoppen op m'n fiets monteren straks. :p
of gewoon van die voorrem afblijven als je langzaam gaat!

Jiffy ingeklapt verhaal ik mij ook eens overkomen.. met verplaatsen was hij ingeklapt zonder dat ik het door had.. boem -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@ToolkiT dat was toch netjes aangeduid door de wegwerker-baas? Zie je probleem niet... :+

In Belgie storten ze het zaakje overvloedig vol, waardoor het gat verandert in een hobbel.
Denk dat de gedachte is het probleem omkeren, dan heb je dat probleem niet meer..

Moet zeggen, mijn tochtje door Engeland naar Wales was ik prima te spreken over de staat van de wegen, niets mis mee.

Ze hebben wel de neiging om grind te storten boven op een heuvel uit het zicht in de bocht...
Scheelt je wel een keer naar de WC te gaan, maar tis dat extra douchen weer...zo'n gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:39:
[...]

[afbeelding]
Waarmee het diepste punt boven de grens ligt, opgelost! Stop verspilling door de overheid! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:11
@ToolkiT dat heb ik op zoveel plekken gezien. Begreep ook van familie dat je in de UK vrij gemakkelijk een claim kan indienen bij schade door pot-holes omdat ze zoveel voorkomen :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Least Inkling schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:43:
@ToolkiT dat was toch netjes aangeduid door de wegwerker-baas? Zie je probleem niet... :+

In Belgie storten ze het zaakje overvloedig vol, waardoor het gat verandert in een hobbel.
Denk dat de gedachte is het probleem omkeren, dan heb je dat probleem niet meer..

Moet zeggen, mijn tochtje door Engeland naar Wales was ik prima te spreken over de staat van de wegen, niets mis mee.

Ze hebben wel de neiging om grind te storten boven op een heuvel uit het zicht in de bocht...
Scheelt je wel een keer naar de WC te gaan, maar tis dat extra douchen weer...zo'n gedoe :P
de belgische logica snap ik wel.. uiteindelijk zakt het in en dan heb je het meteen al gevuld.. scheel weer een klusje..

Ja je moet hier wel goed wakker blijven, zeker om kleine wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:47:
[...]

Waarmee het diepste punt boven de grens ligt, opgelost! Stop verspilling door de overheid! :+
Precies dat is de logica.. mijn gemeente heeft nogal een budget probleem geloof ik en op deze manier houden ze zich aan de minimale regels voor het minste geld.. maar op de lange termijn is dit pappen en nathouden natuurlijk veel duurder.. maar ja lokale politiek denkt maar in 4 jaar periodes.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:47:
@ToolkiT dat heb ik op zoveel plekken gezien. Begreep ook van familie dat je in de UK vrij gemakkelijk een claim kan indienen bij schade door pot-holes omdat ze zoveel voorkomen :P
Ergste is dat die claims betalen goedkoper is voor de gemeente dan fatsoenlijk onderhoud.. dus je snapt wel wat er gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Precies dat is de logica.. mijn gemeente heeft nogal een budget probleem geloof ik en op deze manier houden ze zich aan de minimale regels voor het minste geld.. maar op de lange termijn is dit pappen en nathouden natuurlijk veel duurder.. maar ja lokale politiek denkt maar in 4 jaar periodes.. -O-
Andersom kan ook. Ze hebben vlak bij mij net een 4 baans 80 weg opnieuw gedaan. Er was niets mis met die weg. Geen hobbels, geen gaten, echt een perfecte weg. Enorm zonde van het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:52:
[...]

Andersom kan ook. Ze hebben vlak bij mij net een 4 baans 80 weg opnieuw gedaan. Er was niets mis met die weg. Geen hobbels, geen gaten, echt een perfecte weg. Enorm zonde van het geld.
Hier zou dat echt nooit gebeuren...
Maar af en toe doen ze het wel goed.. laatst reed ik op een achteraf weg die normaal altijd vrij slecht was (met grint idd) en daar lag pardoes kilometers lang nieuw asfalt 8)
Onverwachte meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Linkjes naar het Facebook-CDN (fbcdn.net) verlopen nogal snel, @ToolkiT, dus ik kan je foto niet bekijken.

Vanmorgen rond 09:30 reed op de A4/A12 richting Den Haag een groene Kawa Ninja voor me, en als je hier meeleest: kerel, je bent drie keer bijna dood geweest met je zigzag-acties. :X Je kunt hier niet twee banen naar rechts zonder over je schouder te kijken, en als je daarna achter een bus klemzit ook niet weer zonder te kijken een baan naar links, zeker niet als de auto waar je je motor voor gooide (en die daarom hard moest remmen) ondertussen ook een baan naar links is opgeschoven om jou én die bus in te halen... Ik had last van plaatsvervangend angstzweet.

Speaking of, dat over m'n schouder kijken is best lastig op dit moment, het schoot me vanmorgen in m'n rug tijdens het naar de monteur lopen in al m'n gear en met rugzak op m'n rug en boodschappentas in m'n hand... In ieder geval is m'n motor weer gefixt voor twee tientjes: ondanks dat ik 'm had doorgemeten en 'ie goed leek, bleek het toch de switch bij m'n remhendel te zijn die ervoor zorgde dat m'n remlicht niet ging branden.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 31-07-2018 13:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CodeCaster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:10:
Linkjes naar het Facebook-CDN (fbcdn.net) verlopen nogal snel, @ToolkiT, dus ik kan je foto niet bekijken.
[
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R1k2g02g.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Least Inkling schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:28:

Toch nog een goede 6 uur bijna als je vanaf Rotterdam die kant op gaat. Ik moet zeggen dat ik dat gisteren toch echt wel de max vond qua rijden.

Ja de wegen zijn echt om te janken af en toe :X. We hadden ook een stukje waarbij we constant tussen Frankrijk en België gingen in de route. Belgische wegen waren nog slechter dan de Franse.

Wij zijn op de heenweg ook via de Eifel gegaan. Dan kan je daar nog inderdaad een mooi stukje sturen mee pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leviathius schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:50:
BREAKING NEWS: Een Harley-davidson die totaal niet lijkt op wat ze nu aanbieden (no sarcasm). En zonder voorwaartse controls! :o

https://www.nieuwsmotor.n...ein-model-azie-elektrisch

[afbeelding]

Mooi is anders :X
die koplamp van de pan america hij deed me aan wat denken maar ik kon mijn vinger er niet op leggen..
nu weet ik het:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://static.kino.de/wp-content/uploads/2017/10/goonies-sloth-rcm1920x0u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Zie ik er toch echt niet in. Ik vind 'm stiekem best oké :P

Zo vond ik de Honda Bulldog Concept ook stiekem best lekker :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qlCfhBe.jpg

@HTT-Thalan , moest toch aan jou denken:
https://www.facebook.com/..._post_id=2012590965468952
Koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:41
Heeft altijd netjes buiten gestaan
Hahaha. En ik maar in de veronderstelling zijn dat het 'altijd netjes binnen gestaan' of 'altijd buiten gestaan' was. Deze combinatie kende ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:18:

[afbeelding]

Koopje!
Ik vind de panamerica wel cool hoor (hoewel veel te zwaar) maar die koplamp vind ik niks.. ik verwacht ook dat in praktijk het een veel minder extreem ding word..
Die Bulldog is cool 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Vanmorgen rond 09:30 reed op de A4/A12 richting Den Haag een groene Kawa Ninja voor me, en als je hier meeleest: kerel, je bent drie keer bijna dood geweest met je zigzag-acties. :X Je kunt hier niet twee banen naar rechts zonder over je schouder te kijken, en als je daarna achter een bus klemzit ook niet weer zonder te kijken een baan naar links, zeker niet als de auto waar je je motor voor gooide (en die daarom hard moest remmen) ondertussen ook een baan naar links is opgeschoven om jou én die bus in te halen... Ik had last van plaatsvervangend angstzweet.

Speaking of, dat over m'n schouder kijken is best lastig op dit moment, het schoot me vanmorgen in m'n rug tijdens het naar de monteur lopen in al m'n gear en met rugzak op m'n rug en boodschappentas in m'n hand... In ieder geval is m'n motor weer gefixt voor twee tientjes: ondanks dat ik 'm had doorgemeten en 'ie goed leek, bleek het toch de switch bij m'n remhendel te zijn die ervoor zorgde dat m'n remlicht niet ging branden.
Dan kan hij die fiets beter aan mij overdoen. Beter voor hem, want hij blijft leven, beter voor de fiets, want die wordt met liefde behandeld en niet kapotgereden. :9

Sterkte met je rug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:50:
[...]

Dan kan hij die fiets beter aan mij overdoen. Beter voor hem, want hij blijft leven, beter voor de fiets, want die wordt met liefde behandeld en niet kapotgereden. :9

Sterkte met je rug!
Motorfietsen moet je niet met liefde behandelen tijdens het rijden.

Ride it like you stole it :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

...
Gisteren ook nog eens aan herinnerd dat ik over men schouder moet kijken. Ik had het perongeluk eens niet direct gedaan en zag niemand in men spiegel.

Zet men pinker op en begin inhaal actie. Ik kijk vlug toch over men schouder zie een kleine peugot naast me :| Vol gas er wel mooi tussen/voor geraakt. Maar het lesje is geleerd !

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingSig op 31-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Zijn er mensen die ervaring hebben met een aftermarket (aliexpress) gear indicator?
Rij vooral op toerental nu, maar af en toe handig om af te kunnen lezen lijkt mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Daannh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:58:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een aftermarket (aliexpress) gear indicator?
Rij vooral op toerental nu, maar af en toe handig om af te kunnen lezen lijkt mij..
ik ben ook benieuwd voor mijn toekomstige moto :), gisteren mn theorie gehaald morgen avb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Daannh Ik vond het ontzettend gekut met aansluiten. Uiteindelijk een GiPro gekocht, die werkt top.

Maar, en nu komt 'ie: Heb je hem wel echt nodig? Op mijn 749s zit er een en mis-/gebruik ik hem echt constant. Tot aan het irritante toe. Zondag reed ik op de CB1, zonder indicator. Geen moment gemist. Nog geen seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Daannh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:58:
Nope, maar dat weet je vanzelf wel als je aan het rijden bent, op toerental merk je of je wel of niet moet/wil schakelen.

Morgen kijken naar een Yamaha XS400 Cafe Racer, ding is bijna in mijn smaak, andere koplamp, clip-ons en wat cosmetische dingen en klaar. Ding loopt nu, dus kan ik eerst rijden van de zomer nog. Ben benieuwd vooral of het kwa formaat gaat passen. 1.96...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier nog nooit een gearindicator gehad en mis het totaal niet. Als je wat langer met een motor rijd weet je prima in welke versnelling je zit bij het kijken naar toerental en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Zou een gearindicator ook lekker achterwege laten. Des te minder je in je cockpit zit te turen des te beter.
Lekker aanvoelen + horen aan de hoeveelheid toeren of je goed zit.

@Daannh Waarom lijkt het je handig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:06:
Hier nog nooit een gearindicator gehad en mis het totaal niet. Als je wat langer met een motor rijd weet je prima in welke versnelling je zit bij het kijken naar toerental en snelheid.
Op de Fazer schakelde ik op de snelweg nog wel eens naar de '7'.. dan was een gearindicator had dan handig geweest..
De Guzzi heeft er een en geeft zelfs aan waneer je op moet schakelen en welke versnelling gepast is.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Op de Fazer schakelde ik op de snelweg nog wel eens naar de '7'.. dan was een gearindicator had dan handig geweest..
De Guzzi heeft er een en geeft zelfs aan waneer je op moet schakelen en welke versnelling gepast is.. 8)7
Gelukkig ben ik dus niet de enige die dat wel eens had :+
Vroeger telde ik nog wel eens mee met de versnellingen om dat soort dingen te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 31-07-2018 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Dat probleem heb ik bij mijn fiets dan weer niet. Als ik een ritje voor de lol maak kom ik niet verder dan de 3 of hooguit 4. In de 6 kom ik pas wanneer ik harder dan 130km/u ga rijden op een constante snelheid en vanuit daar kan je in die 6 naar de 290km/u :P De behoefte aan een 7 is er bij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:18:

[afbeelding]

Koopje!
Verrot en dan 800 vragen 8)7 voor 200 tot 300 euro zou ik het overwegen.

Dank voor de attentie though :P. Sowieso heb ik de komende weken geen tijd om te knutselen, het is vakantie dus wij zijn lekker weg met de kinderen. Uiteraard papa wel op de grote Grom :+. Zodra de nieuwe auto er is gelijk aanhanger regelen, zodat de motor steeds mee kan op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:35:
[...]

Dat probleem heb ik bij mijn fiets dan weer niet. Als ik een ritje voor de lol maak kom ik niet verder dan de 3 of hooguit 4. In de 6 kom ik pas wanneer ik harder dan 130km/u ga rijden op een constante snelheid en vanuit daar kan je in die 6 naar de 290km/u :P De behoefte aan een 7 is er bij niet :)
Op de fazer had ik ook geen 7 nodig. maar soms vergeet je of je al in 5 of 6 zit.. dus schakel je soms op naar een niet bestaande versnelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Op de fazer had ik ook geen 7 nodig. maar soms vergeet je of je al in 5 of 6 zit.. dus schakel je soms op naar een niet bestaande versnelling..
Ik zou een 6 op de Alp wel waarderen, zou het verbruik ook zeker ten goede komen.
En op de RS zou ik wel een 7 willen, maar dat was zelfs met DSG niet mogelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Ik kom de eerste 2 maanden niet meer aan het rijden :(
Ben begin Juli onderuit gegaan met de motor, sleutelbeen is verschoven en 2 pezen gescheurd.
Kreeg de keuze: aankijken of het beter wordt, of operatie.
Na 5 dagen weer aan het werk gegaan ondanks pijn bij handelingen met linkerarm.
Na bijna een maand is de pijn wel verminderd (of ik ben eraan gewend), maar nog steeds gebrekkig in kracht en functies (alle handelingen die gestrekte arm vereisen boven hoofdhoogte of naar beneden doen leveren irritatie of pijn op). Probeerde afgelopen zondag even een stukje te gaan rijden, maar na 5 km kreeg ik duidelijk last van schouder op drempels.

Nu dus afspraak gemaakt voor operatie, begin September. Mag na die operatie zowieso een maand geen voertuig meer besturen. Da's best klote, maar het is de beste keuze op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AcidBurn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:43:
Ben begin Juli onderuit gegaan met de motor, sleutelbeen is verschoven en 2 pezen gescheurd.
Na bijna een maand is de pijn wel verminderd (of ik ben eraan gewend), maar nog steeds gebrekkig in kracht en functies (alle handelingen die gestrekte arm vereisen boven hoofdhoogte of naar beneden doen leveren irritatie of pijn op). Probeerde afgelopen zondag even een stukje te gaan rijden, maar na 5 km kreeg ik duidelijk last van schouder op drempels.

Nu dus afspraak gemaakt voor operatie, begin September. Mag na die operatie zowieso een maand geen voertuig meer besturen. Da's best klote, maar het is de beste keuze op de lange termijn.
:( Balen man ...

Succes met de afwikkeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:57
Afgelopen weekend geen motor voor mij vanwege andere verplichtingen. Zondag reed ik naar huis met de auto, kom ik achter een motorscooter terecht. T shirtje, korte broek. Wel een helm, dat wel. Hij zat er heel raar op met zijn knieën heel erg wijd. Hij reed de toegestane snelheid op de rechte stukjes (60 whopping km/h). Soit. Ik wilde best wat harder, maar hij reed net te blokkerend. En nee, dit ging over de grens van defensief rijden heen. Mijn bochtensnelheid was veel hoger, dus ik neem maar aan dat het geen doorgewinterde rijder was. Ik geef aan dat ik best langs zou willen. Hij blokkeert me dus extra. Tot op een stukje enkelbaans weg, waarbij hij een heel bijzondere positie koos: tegen de witte lijn aan, regelmatig omgedraaid om uitdagend te kijken. Er was genoeg ruimte voor mij om er rechts langs te filteren. Let wel, ik zat in de auto. Uiteraard maar niet gedaan met zo'n koekwaus.

Uiteindelijk komt er even een stukje tweebaans weg, met direct erna een wegversmalling terug naar 1-baans. De eerste nette mogelijkheid om in te halen. Uiteraard trekt hij daarna met me mee zodat ik er net naast/achter blijf. Heel slim. Ging er ook maar iets mis, en daar keek hij vaak genoeg voor achterom, had ik hem zo om kunnen tikken.

Twee verkeerslichten verder sloeg ik af, maar wat een knurft. En dat had echt een M in het kenteken...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Motorfietsen moet je niet met liefde behandelen tijdens het rijden.

Ride it like you stole it :+
Nah, dit wordt m'n eerste fiets. It's gonna be my precious. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:52

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:15:
Afgelopen weekend geen motor voor mij vanwege andere verplichtingen. Zondag reed ik naar huis met de auto, kom ik achter een motorscooter terecht. T shirtje, korte broek. Wel een helm, dat wel. Hij zat er heel raar op met zijn knieën heel erg wijd. Hij reed de toegestane snelheid op de rechte stukjes (60 whopping km/h). Soit. Ik wilde best wat harder, maar hij reed net te blokkerend. En nee, dit ging over de grens van defensief rijden heen. Mijn bochtensnelheid was veel hoger, dus ik neem maar aan dat het geen doorgewinterde rijder was. Ik geef aan dat ik best langs zou willen. Hij blokkeert me dus extra. Tot op een stukje enkelbaans weg, waarbij hij een heel bijzondere positie koos: tegen de witte lijn aan, regelmatig omgedraaid om uitdagend te kijken. Er was genoeg ruimte voor mij om er rechts langs te filteren. Let wel, ik zat in de auto. Uiteraard maar niet gedaan met zo'n koekwaus.

Uiteindelijk komt er even een stukje tweebaans weg, met direct erna een wegversmalling terug naar 1-baans. De eerste nette mogelijkheid om in te halen. Uiteraard trekt hij daarna met me mee zodat ik er net naast/achter blijf. Heel slim. Ging er ook maar iets mis, en daar keek hij vaak genoeg voor achterom, had ik hem zo om kunnen tikken.

Twee verkeerslichten verder sloeg ik af, maar wat een knurft. En dat had echt een M in het kenteken...
En al had je hem ingehaald, dat zijn van die kneuzen die jouw dan weer voorbij gaan en er eenmaal voorbij weer langzamer gaan rijden....

Tsja sommige.... Dan kun je er beter om lachen om hoe triest ze zijn en lekker laten gaan.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012

Zie het zo, we hebben er weer een potentiele orgaan donor bij :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:57
Ja, ik zat er wel deels geamuseerd achter, lekker te genieten van AC/DC. Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar de persoon er op, maar aan de andere kant verwacht ik ook niet dat we een zinnig gesprek hadden kunnen voeren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
… wat een knurft. En dat had echt een M in het kenteken...
Zo had ik gisteren op de ring van Zwolle voor een verkeerslicht mijn richtingaanwijzer een aan gezet. Ik wilde linksaf. Komt er zo'n gast op een gemotoriseerde driewieler die mij links wil inhalen... Het was omdat ik mijn kinbeugel en vizier nog dicht had vanwege het rijden over de snelweg. Maar man o man, zulke gasten wens je een voorzichtig overstekende boom toe... Dat ze nét even met 1 wiel daar tegen aan rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
Ik ga hier verder geen ervaringen delen, want ik denk dat iedereen die met regelmaat op de weg komt dit meemaakt, maar ik moet bij zulke gastjes altijd hier aan denken. Is in mijn ogen de complete +/- 9 min waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: Dat fragment ja, z'n hele leven naar de klote, puur om onder een (paar) bekeuringen uit te komen... 8)7 |:(
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:39:
[...]

[afbeelding]
And the "not my f*cking problem" award goes to...
AcidBurn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:43:

Damn, da's klote :(

* Destruction moet na een gebroken middenhandsbeentje nog een paar weken wachten om weer te mogen motorrijden. Dan heb ik ook ongeveer 2 maanden niet gereden, tel daar bij op dat mijn motor wederom issues heeft met de remmen en ik kom waarschijnlijk dit jaar niet meer aan rijden toe :(
sypie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Zo had ik gisteren op de ring van Zwolle voor een verkeerslicht mijn richtingaanwijzer een aan gezet. Ik wilde linksaf. Komt er zo'n gast op een gemotoriseerde driewieler die mij links wil inhalen... Het was omdat ik mijn kinbeugel en vizier nog dicht had vanwege het rijden over de snelweg. Maar man o man, zulke gasten wens je een voorzichtig overstekende boom toe... Dat ze nét even met 1 wiel daar tegen aan rijden.
Zat vanmiddag (ook in Zwolle, misschien wel dezelfde debiel) ook achter zo'n knurft op zo'n Piaggio MP3, even snel inhalen en daarna 35km/u voor me blijven rijden. Ondertussen de hele tijd achterom kijken (fair enough, ik zat 'm wat op te duwen met de bus van m'n werk, maar 35@50... Flikker op |:()... Bij het stoplicht kruipt-ie langs de auto's naar voren en voordat hij rechtsaf slaat rijdt-ie nog bijna een fietser omver omdat-ie drukker bezig is met tof doen tov z'n achterop zittende maatje dan op het verkeer letten |:( |:( :/

Ook hier geldt, ik had 'm graag even gesproken, maar ik gok dat er toch niks nuttigs uit gekomen was. Uiteraard waren beide goed aangekleed: Slippers, korte boek en een t-shirtje... :|

[ Voor 73% gewijzigd door Destruction op 31-07-2018 19:03 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:07:
Ik ga hier verder geen ervaringen delen, want ik denk dat iedereen die met regelmaat op de weg komt dit meemaakt, maar ik moet bij zulke gastjes altijd hier aan denken. Is in mijn ogen de complete +/- 9 min waard

[video]
Wauw... ik blijf me toch afvragen bij dit soort filmpjes... wat denkt zo'n gozer? Waarom moet je zo spelen met je leven? Ik zal dat echt nooit begrijpen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Adem IN.... Adem UIT.... :>

Én blijf dat hier allemaal gewoon herhalen tot in het einde der dagen, scheelt je een hoop frustraties en diegene welke voor de Darwin Award gaan zullen dat ding ook bést een keer gaan krijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:10:
[...]

Wauw... ik blijf me toch afvragen bij dit soort filmpjes... wat denkt zo'n gozer? Waarom moet je zo spelen met je leven? Ik zal dat echt nooit begrijpen. :?
Dit was een jong van 16, die dacht waarschijnlijk alleen maar "Ik wil GEEN boete, mij pakken jullie niet! Hahaha!" :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:23:
[...]

Dit was een jong van 16, die dacht waarschijnlijk alleen maar "Ik wil GEEN boete, mij pakken jullie niet! Hahaha!" :/
Dat was z'n motivatie ja... gozer van 18. Eerst dus dit akkefietje, vervolgens rijbewijs mogen inleveren die hij 2 maanden had voor 50km te hard rijden in pa z'n auto.. en daarna heeft ie zich met z'n brommer kapot gereden terwijl hij niet mocht rijden. |:( Maar hij had gelijk... ze hebben 'm niet gepakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
SmurfLink schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:10:
[...]

Sowieso zit er blijkbaar nogal een verschil tussen jongens en meisjes qua gedrag :+ maar het is waarschijnlijk vooral een gevoel van onoverwinnelijk, beter dan de rest waar het wel fout ging en dom zijn.

Ik heb toen ik 17 was, mijn broertje op straat zien liggen. Tussen de 100-en stukjes scooter waar hij net 400m op gereden had. Die dacht ook dat hij god en oppermachtig was op dat ding. Ik was te arm voor een scooter (gelukkig denk ik achteraf) maar dat heeft wel zoveel indruk op me gemaakt dat ik daar nog steeds aan denk als ik op de motor stap. Met mijn broertje gaat alles goed verder hoor gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Destruction schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:23:
[...]

Dit was een jong van 16 18, die dacht waarschijnlijk alleen maar "Ik wil GEEN boete, mij pakken jullie niet! Hahaha!" :/
Wél even 't hele (oude) filmpje bekijken voordat je wat roept, hé :+

Een paar weken ná die achtervolging (én waarschuwingen aan huis bij z'n ouders) is 'ie met de auto van z'n pa betrapt op 't overschrijden van de max. snelheid met + 50Km/h én mocht 'ie z'n rijbewijs inleveren. Daarmee mocht 'ie dus ook géén brommer meer rijden maar..... Hij kreeg 't alsnog voor elkaar om zichzelf mét een brommer op een middengeleider te barsten te rijden waarna 'ie een tijd lang in een een coma heeft gelegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb wel een brommer gehad, ook wel opgevoerd, al moet ik zeggen dat ik met het spul dat "zwaar" opgevoerd was niet op de openbare weg reed. Ik heb in mijn brommer tijdperk regelmatig de straat van dichtbij gezien na een zoveelste mislukte wheelie ofzo :+ * Destruction is daardoor op de motor een stuk voorzichtiger, ik heb de ellende met het tragere spul al opgezocht en meegemaakt :P

Maar weg rijden voor de politie, desnoods met dat soort stunts? Nope.. Ik wist op m'n 16e wat dat betreft al wel aardig goed wat wel en niet zinvol was :) Ik ben er één keer voor gegaan toen ik wist dat het in beslagname zou gaan worden (destijds werd je brommer in beslag genomen als-ie voor de derde keer op de rollerbank te hard kon), ik kende de buurt waar ik toen reed goed en ik ben door een (voor een motor te krap) steegje gereden. Achter me hoorde ik de motor van de agent afremmen, ik hoorde een klap (spiegel kapot gereden oid, geen idee, iig een klap) en gevloek :+ * Destruction is toen snel doorgereden naar huis :P

Tegenwoordig hebben die dingen ook gewoon een kenteken, dan hebben dat soort acties sowieso totaal geen nut, als ze je kenteken hebben wachten ze je thuis op. Dat was "vroegah" met die verzekeringsplaatjes vrijwel niet mogelijk. 9 van de 10 keer echter stopte ik gewoon meteen als ik een stopteken kreeg, waarom vluchten? Problemen heb je toch al, waarom die nog erger maken?
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:31:
[...]

Ik heb het een aantal keren gezien, ik ken het fragment ;)
Een paar weken ná die achtervolging (én waarschuwingen aan huis bij z'n ouders) is 'ie met de auto van z'n pa betrapt op 't overschrijden van de max. snelheid met + 50Km/h én mocht 'ie z'n rijbewijs inleveren. Daarmee mocht 'ie dus ook géén brommer meer rijden
Klopt
maar..... Hij kreeg 't alsnog voor elkaar om zichzelf mét een brommer op een middengeleider te barsten te rijden waarna 'ie een tijd lang in een een coma heeft gelegen....
Precies dat riep de agent toen hij de achtervolging stopte "Die rijdt zich helemaal te barsten". Helaas kreeg de agent nog gelijk ook :/

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 31-07-2018 19:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
Maar hij was vast trots op zichzelf al die keren dat het hem wel gelukt was. Zoals gezegd, dat fragment en het ongeluk van mijn broertje staan echt in mijn geheugen gegrift.

Om het vervolgens maar iets vrolijker proberen te maken :+ Mijn pa stuurde net een fotootje van de Sprint ST 1050 met nieuw ruitje. Model moest een beetje op me inwerken, maar ik vind hem steeds geslaagder. De groene lampen komt door de xenon, die zijn gewoon wit/blauw van voren.

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/ff5b11ea16b0b06a8781eb2bdb391983.jpg
Klikbaar

Edit:
Dat ding moet trouwens volgens het boekje achter op 3(!) bar gezet worden. Vind het vrij veel moet ik zeggen :o

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 31-07-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:45:
Maar hij was vast trots op zichzelf al die keren dat het hem wel gelukt was. Zoals gezegd, dat fragment en het ongeluk van mijn broertje staan echt in mijn geheugen gegrift.

Om het vervolgens maar iets vrolijker proberen te maken :+ Mijn pa stuurde net een fotootje van de Sprint ST 1050 met nieuw ruitje. Model moest een beetje op me inwerken, maar ik vind hem steeds geslaagder. De groene lampen komt door de xenon, die zijn gewoon wit/blauw van voren.

[afbeelding]
Klikbaar

Edit:
Dat ding moet trouwens volgens het boekje achter op 3(!) bar gezet worden. Vind het vrij veel moet ik zeggen :o
Mijn street moet achter ook op 2.9 bar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Secsytime Zal wel een Triumph dingetje zijn dan? Had geen idee dat zulke hoge waardes vanuit de fabriek worden aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:14:
@Secsytime Zal wel een Triumph dingetje zijn dan? Had geen idee dat zulke hoge waardes vanuit de fabriek worden aanbevolen
Standaard voor de meeste motoren hoor... 2.5 voor en 2.9 achter. Alleen pirelli wil nog wel eens lager adviseren, 2.5 achter en 2.2 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:14:
2.9 is een redelijk normale waarde. Alle Yamaha's waar ik mee gereden heb op de openbare weg hebben 2.9 als standaard waarde voor de áchterband staan bij normaal straatgebruik zonder passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

2.0 voor en 2,5 achter en dat is voor duo/beladen. Achter 2.2 onbeladen/zonder duo.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:24:
2.0 voor en 2,5 achter en dat is voor duo/beladen. Achter 2.2 onbeladen/zonder duo.
Als ik de achterband van m'n MT op 2.2 Bar ga rijden dan sta ik, bij normaal rijgedrag op de openbare weg, waarschijnlijk iedere 3000 Km. bij de dealer voor een nieuwe ... Met 2.9 Bar doe ik er nét 5000 Km. mee :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Weer wat geleerd dan.. Mijn 749s moet voor op straat op 2.4 achter volgens het boekje

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gereedschapskistje is hier inmiddels ook redelijk op orde aan 't geraken. Nog een beetje wat kleine zaken afwerken en daarna de plaats/tuin maar weer eens op orde gaan maken (die lijd best wel wat tijdens zo'n bouw). 't Wordt tijd voor vakantie zodat ik dáár aan kan gaan beginnen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3t9EnBTJK3kv5gD4HduZ5ioV/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Ziet er goed uit maestro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:19
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:
Gereedschapskistje is hier inmiddels ook redelijk op orde aan 't geraken. Nog een beetje wat kleine zaken afwerken en daarna de plaats/tuin maar weer eens op orde gaan maken (die lijd best wel wat tijdens zo'n bouw). 't Wordt tijd voor vakantie zodat ik dáár aan kan gaan beginnen :+

[afbeelding]
Zelden zo'n nette garage gezien. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:30:
Weer wat geleerd dan.. Mijn 749s moet voor op straat op 2.4 achter volgens het boekje
Mijn huidige fiets is het 2.5/2.5 bij. Achter staat bij mij meestal iets hoger. Mijn de SV was het 2.9/2.5 wat voor de meeste fietsen de standaard is. 3.0 achter is dan maar 0.1 hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Sjiek de friemel sjef 8)

Je hebt zelfs een trapfiets :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:03:
[...]

Sjiek de friemel sjef 8)

Ja-ja.... Mét 27 versnellingen én zónder "gearindicator" >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Dat laatste durf ik te betwijfelen. En anders is het middels simpel 'tafel-rekenen' snel te bepalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:06:
Dat laatste durf ik te betwijfelen. En anders is het middels simpel 'tafel-rekenen' snel te bepalen :P
3 x 9 qua "bladen".... Maar die kun je eigenlijk niet helemaal goed gebruiken doordat er in twéé (de uiterste) posities te veel wrijving in de ketting komt (ligt te "dwars" dan).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gaat ie niet grappig vinden nee, maar theoretisch kun je daar best wel vlot mee :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05

Secsytime

Automagisch

[afbeelding]
Wel minpunten voor het zadeltasje :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:35:
[...]

Idem hier, leve de grote twins :-) nouja bijna idem, die 290 haal ik alleen als ik met de motor uit een vliegtuig spring :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Je moet toch ergens het plastic zakje in kwijt wat je tijdens een regenbui over je zadel kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Daar zit eigenlijk alleen maar een kettingslot in wat te verbinden is met 't normale ringslot en wat ik voor díe fiets dus wel verplicht ben om mee te nemen volgens m'n verzekeraar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Secsytime Op de motor bewaar je je gereedschap en slot toch ook onder je zadel. Don't see the difference :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:31:
[...]

Een paar weken ná die achtervolging (én waarschuwingen aan huis bij z'n ouders) is 'ie met de auto van z'n pa betrapt op 't overschrijden van de max. snelheid met + 50Km/h én mocht 'ie z'n rijbewijs inleveren. Daarmee mocht 'ie dus ook géén brommer meer rijden maar..... Hij kreeg 't alsnog voor elkaar om zichzelf mét een brommer op een middengeleider te barsten te rijden waarna 'ie een tijd lang in een een coma heeft gelegen....
Laatst dat filmpje nog gekeken, iemand in de comments beweerde dat ie amper nog een kortetermijngeheugen heeft en een verlengde arm...

Wat ik mooi vind aan de aanbevolen bandenspanning van m'n striple: 2,9 achter en 2,3 voor... Maar krijg hem steeds met 2,9/2,5 terug van de dealer :+

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 31-07-2018 21:42 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:39:
[...]
Wat ik mooi vind aan de aanbevolen bandenspanning van m'n striple: 2,9 achter en 2,3 voor... Maar krijg hem steeds met 2,9/2,5 terug van de dealer :+
Wat doe jij voor Lelystad als het ~25 graden is en wat bij ~35 graden ?

Deed zelf eerst 2.3/2.3 wat met 25 graden prima ging. Alleen de laatste keer met 32 graden begon de achterkant te glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Zo, de Caponord heeft net een vers setje Michelin Road 5 gekregen, ik ben benieuwd! De bandenboer had nog leuk speelgoed om de band netjes op de velg te krijgen, gewoon perslucht was bij het voorwiel voor het eerst niet genoeg. Hij had een 'beadblaster', dat zet je tussen de band en velg in, en knalt dan een op max. 8 bar gevulde 18 litertank in een keer leeg. Werkt best aardig :)

Er zit ook meteen een nieuwe set lagers in het voorwiel, bij de linker kon je namelijk de binnenste schaal in de buitenste heen en weer wiebelen... Na enige overtuiging kwam hij er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a6y589DKv2aSKNQE6cYnELTR/full.jpg

Die was aardig op zijn eind dus... Nu weer verse :)

Het plan was eigenlijk dat ik even de olie ging verversen terwijl de motor toch op de brug stond, maar de oliekoeler blijkt lek te zijn... Die eerst maar even vervangen. Wel nog een vers setje remblokken erin kunnen schuiven, dat ging gelukkig nog allemaal mooi soepel.

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 31-07-2018 21:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:46:
[...]

Deed zelf eerst 2.3/2.3 wat met 25 graden prima ging. Alleen de laatste keer met 32 graden begon de achterkant te glijden.
2.7/2.3 had ik de laatste keer, maar dat was 4 juli... wel warm maar niet snikheet.

Op midland even 2.6/2.2 maar daar krijgen de banden het niet echt zwaar genoeg om heet te worden.

Denk dat ik met de huidige voorspellingen weer naar het oude recept ga. En ach ja zo krap komt het allemaal ook weer niet met die snelheden.

Realiseerde me trouwens dat de 26ste pas m'n laatste keer wordt, linksom ook nog.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:46:
[...]

Geven ze daar op dat Midland circuit in Lelystad ook de temperatuur van 't asfalt aan? Eigenlijk is dat een véél betere indicator waarop je je banden af kunt gaan stemmen maar helaas wordt die temperatuur niet overal door gegeven óf zélfs maar gemeten....

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ddx9hD4kLuy3VofPlo4TjgQk/medium.jpg

Dit wás een gloedjenieuwe band op een gloedjenieuwe Mercedes ná een paar rondjes op "Zolder" van me..... Ik mocht daarna in een andere auto verder rijden, maar.... Als de juiste temperaturen vermeldt waren geweest dan hadden die banden een aantal rondes méér mee gegaan :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 31-07-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:51:
[...]

2.7/2.3 had ik de laatste keer, maar dat was 4 juli... wel warm maar niet snikheet.

Op midland even 2.6/2.2 maar daar krijgen de banden het niet echt zwaar genoeg om heet te worden.

Denk dat ik met de huidige voorspellingen weer naar het oude recept ga. En ach ja zo krap komt het allemaal ook weer niet met die snelheden.

Realiseerde me trouwens dat de 26ste pas m'n laatste keer wordt, linksom ook nog.
Met 25 graden zal 2.7/2.3 wel goed zijn inderdaad. Alleen bij mij was de vorige keer 2.3/2.3 voor het achterwiel dus nog te hoog. Laat het wel op 2.3/2.3 als het 25 graden ofzo is. Gaat het alsnog naar de 30 dan achter maar wat lager.

Linksom sla ik over. Vind dat niet lekker rijden daar en mijn bochten rechtsom gaan beter :P
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Geven ze daar op dat Midland circuit in Lelystad ook de temperatuur van 't asfalt aan? Eigenlijk is dat een véél betere indicator waarop je je banden af kunt gaan stemmen maar helaas wordt die temperatuur niet overal door gegeven óf zélfs maar gemeten....

Voorbeeldje:

[afbeelding]

Dit wás een gloedjenieuwe band op een gloedjenieuwe Mercedes ná een paar rondjes op "Zolder" van me..... Ik mocht daarna in een andere auto verder rijden, maar.... :'(
Ik ga niet naar Midland, nooit geweest ook. Ga naar het politie circuit. Nog nooit info over het asfalt gezien, dus geen idee wat het is. Toen het de vorige keer goed heet was begon achter dus te glijden, zelfs met 2.3 bar er in. Vandaar de vraag wat Steveman deed aangezien hij er vaak komt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ganz geil gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.schuberth.com/fileadmin/_processed_/3/1/csm_C3Pro_Glossy-White_Logo2015_P3_7caa5b5098.png

C3 Pro van Schuberth

Allemachtig, wat een verschil met de HJC helm die ik heb, geluidsdruk echt véél minder. Had ik eerder moeten doen :) Zit lekker, mooi licht helmpje en past qua kleur beter bij de Racer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Verwijderd veel plezier met de helm! HJC en Schuberth scheelt gigantisch inderdaad... Ik heb hier van beide merken eentje liggen, duidelijk te merken waarom de Schuberth een stuk duurder is :)

Ohja, voor degenen die nog bandenprijzen aan het vergelijken zijn, ik was voor dit setje banden incl monteren op de motor, 2 wiellagers en met aardig wat moeite (de)monteren daarvan net geen €350 kwijt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:03:
[...]

Die heb jij ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:06:
@Verwijderd veel plezier met de helm! HJC en Schuberth scheelt gigantisch inderdaad... Ik heb hier van beide merken eentje liggen, duidelijk te merken waarom de Schuberth een stuk duurder is :)
Yep, nu heb ik naar verluid ook wel de stilste helm gekocht die je kunt krijgen, dus dat het scheelt is niet zo gek.

Ik zit ook te kijken naar een setje Metzelers Z8i trouwens, ben benieuwd of het net als met de winterbanden nog wat gaat zakken nu we buiten seizoen gaan raken :) Het lijkt er wel op trouwens, ze zakken langzaam richting de 120 bij Tirendo, was goed in de 130.

Ze bevallen me goed (wat heet, ik heb 0 ervaring), grippen voor m'n gevoel goed, sturen lekker en gaan nog best lang mee. Bijna 17dkm en ik ga nu richting minimum (rij alleen met droog weer, veel grip nog, dus ik rij ze gewoon op tot de indicatoren)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:16:
[...]

Yep, nu heb ik naar verluid ook wel de stilste helm gekocht die je kunt krijgen, dus dat het scheelt is niet zo gek.
Een systeemhelm die stiller is dan een goede integraal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Yes, hij is zelfs stiller dan de integraal (S2) van Schuberth zelf. Belangrijkste reden is denk ik dat je door het scharnieren je hals veel dichter af kunt sluiten: je hoofd hoeft er niet doorheen. Contra is dat de ventilatie minder is, maar zelfs met deze temperaturen was het dikke prima vanavond :)

Ik heb heel wat reviews doorgespit specifiek op dit punt omdat ik merk dat het motorrijden toch wel een belasting op het gehoor is ondanks 30dB dempende doppen: hij wordt op dit punt meestal als winnaar aangewezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:27:
[...]

Yes, hij is zelfs stiller dan de integraal (S2) van Schuberth zelf. Belangrijkste reden is denk ik dat je door het scharnieren je hals veel dichter af kunt sluiten: je hoofd hoeft er niet doorheen. Contra is dat de ventilatie minder is, maar zelfs met deze temperaturen was het dikke prima vanavond :)
Dat is wel erg netjes dan :) Ben zelf erg tevreden met het geluid van mijn XR-1100, maar blijkbaar kan het met een systeemhelm stiller mits goed uitgevoerd. Dacht dat systeem altijd meer herrie was, maar dat hoeft dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Já !!

Ik heb ook altijd met (érg goede) integraal helmen gereden maar sinds ik niet meer met SS speelgoed op de openbare weg rijd heb ik ook maar eens een systeemhelm aangeschaft voor 't gemak.

Die Shoei Neotec welke ik laatst tijdens 't GoT ritje op had is wel zó véél stiller dan de X-802 welke ik op m'n koppie heb als ik niet op de openbare weg aan't rijden ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Voorbeeldje:

[afbeelding]

Dit wás een gloedjenieuwe band op een gloedjenieuwe Mercedes ná een paar rondjes op "Zolder" van me..... Ik mocht daarna in een andere auto verder rijden, maar.... Als de juiste temperaturen vermeldt waren geweest dan hadden die banden een aantal rondes méér mee gegaan :'(
Dat geven ze nergens aan. Ik heb zelf een meter daarvoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 33 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.