Ja want die Sauber is zo goed inderdaad..
LEC was al sneller, maar SAI en PER volgens mij,JackBol schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:52:
[...]
SAI en LEC waren sneller, dus Max zou P11 zijn uitgekomen.
Hij zou dan zelf vooraan weggevallen zijn.JackBol schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:52:
[...]
SAI en LEC waren sneller, dus Max zou P11 zijn uitgekomen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Haas was toch de nep-Ferrari?
LEC met ERI vergelijken?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Hij stond P9 op soft.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Wellicht had Max met een rondje op soft nog iets kunnen verbeteren waardoor die dan toch nog binnen top 10 zou zitten met Soft band.
Maar ja... op zich, het risico was redelijk groot! dus dit was gewoon de veilige optie.
Maar ja... op zich, het risico was redelijk groot! dus dit was gewoon de veilige optie.
Alonso stond P11 op 1.5 uiteindelijk. Max stond op softs op 1.2.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Hij heeft wel een goed punt: het moeten missen van Q1 is echt een probleem, zeker als Q3 weg is. Die reserverijders een Q-sessie geven is niet slim.Shva schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:49:
Ocon disapointed, for sure.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Max had een 1.13.4 staan op soft toch? Daar had hij Q3 niet mee gered..
En dus was Max uiteindelijk P11 geweest ipv Alonso, Perez stond op minder dan 1s op P10. Nix waard dus.Mugwump schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Alonso stond P11 op 1.5 uiteindelijk. Max stond op softs op 1.2.
Max had al een rondje +1.2 staan en reed daarna 2 x groen .. dus hij kon veel sneller als die +1.2 secGrimmie187 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:55:
Max had een 1.13.4 staan op soft toch? Daar had hij Q3 niet mee gered..
https://f1manager.info/ranking/4605
Ik denk dat max het wel had gered met een tweede ronde op de Softs. Hij was sneller onderweg toen Eriksson het grind in dook.
zonnetje wel weg. dat helpt max niet met de grip in de bochten.
FP ipv Q denk ik?gambieter schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Hij heeft wel een goed punt: het moeten missen van Q1 is echt een probleem, zeker als Q3 weg is. Die reserverijders een Q-sessie geven is niet slim.
Maar dan heb je ook wel weer meer banden nodig.MikeyMan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:56:
Ik denk dat max het wel had gered met een tweede ronde op de Softs. Hij was sneller onderweg toen Eriksson het grind in dook.
I served in a company of heroes.
Amphiebietje schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:51:
McLaren daarentegen...echt hopeloos.
Nou ja, Honda power, hè?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Nee. Hij stond zelf nu namelijk op P2. Staat hij daar niet dan schuift de rest een plaats op.Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:55:
[...]
En dus was Max uiteindelijk P11 geweest ipv Alonso, Perez stond op minder dan 1s op P10. Nix waard dus.
Dat dacht ik eerst ook, alleen dat is omdat Max naar P2 is gegaan op US.Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:55:
[...]
En dus was Max uiteindelijk P11 geweest ipv Alonso, Perez stond op minder dan 1s op P10. Nix waard dus.
Als hij dat niet gedaan had was iedereen wat omhoog geschoven dus Perez P9 op +0.9, Max P10 op +1.3 en Alonso P11 op +1.5.
Nou Q3 zonder Hamilton en Riciardo. Ben benieuwd!
Het was toch allemaal de schuld van Honda vorig jaar? Dus dat ze dit jaar nog steeds even slecht zijn kan alleen door die Honda motor komen (die nu in de Torro Rosso zit).
Toch wel vreemd dat er niets gezegd word over een straf of reprimande voor het onnodig gevaar wat Lewis creerde door op de weg te blijven rennen.
Verwijderd
De 11.4 komt eraanVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:15:
[...]
Ik durf nog wel lager in te zetten met 11.4 als ze de partymodus aanzetten.
Damn you Renault
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ah zo. Sorry, met deze hitte sta ik half uitAmphiebietje schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:00:
[...]
Het was toch allemaal de schuld van Honda vorig jaar? Dus dat ze dit jaar nog steeds even slecht zijn kan alleen door die Honda motor komen (die nu in de Torro Rosso zit).
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ferrari en Mercedes zetten de partymode aan, Renault zet de partypoopermode aan...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
daar wordt alleen hier op t.net over gesproken..powah33 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:01:
Toch wel vreemd dat er niets gezegd word over een straf of reprimande voor het onnodig gevaar wat Lewis creerde door op de weg te blijven rennen.
I served in a company of heroes.
De Redbull was wel de snelste zonder party mode, dus vanaf p4 zijn er wel degelijk kansen...
Volgens mij dacht Renault dat de party mode gewoon wat confetti en trance muziek was ipv extra pk's.
Ga nou niet zeggen dat dat geen party is, hè?!Ari Gold schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:03:
Volgens mij dacht Renault dat de party mode gewoon wat confetti en trance muziek was ipv extra pk's.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
+Mugwump schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:58:
[...]
Nee. Hij stond zelf nu namelijk op P2. Staat hij daar niet dan schuift de rest een plaats op.
Hoop dat jullie een grapje maken, anders even terug naar de basisschoolTomcat84 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:58:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, alleen dat is omdat Max naar P2 is gegaan op US.
Als hij dat niet gedaan had was iedereen wat omhoog geschoven dus Perez P9 op +0.9, Max P10 op +1.3 en Alonso P11 op +1.5.
edit: Ok never mind, get it now, yea, klinkt idd wel logisch... denk dat ik zelf even een bezoekje moet gaan brengen aan de basisschool
[ Voor 10% gewijzigd door Snowdog op 21-07-2018 16:06 ]
En niet te vergeten, knipperende lampjes op het stuur en je motor een rookmachineAri Gold schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:03:
En de haperende versnellingsbak als de overdosis XTC?TinusTegengas schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:05:
[...]
En niet te vergeten, knipperende lampjes op het stuur en je motor een rookmachine
Pak even een stukje papier. Schrijf de eindstand op met tijden. Streep de tijd van Max op ultras door. Pak de tijd van Max op softs. Zet die op de juiste plek tussen het rijtje. Tel nu van boven naar beneden.Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:04:
[...]
+
[...]
Hoop dat jullie een grapje maken, anders even terug naar de basisschool
Leg uit. Max rijdt niet na zijn 1:13.4. De rest rijdt zoals het gegaan was. Wat was dan het Q2 resultaat geweest volgens jou?Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:04:
[...]
+
[...]
Hoop dat jullie een grapje maken, anders even terug naar de basisschool
Als BOT nou morgen eens de twee Ferrari's dwars zit met de start. HAM blij, VER blij.../zwartdenkmodus uit
VER achter VET op de baan. Misschien een tow pakken?
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Wat zeg ik toch

Wow 11.2 dat is serieus keihard
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2018 16:10 ]
1.11.212 wow
1. VET
2. BOT
3. RAI
4. VER
2. BOT
3. RAI
4. VER
11.2.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:10:
[...]
Wat zeg ik toch
Wow 11.1 dat is serieus keihard
Radio incoming..tutti
[ Voor 6% gewijzigd door Ari Gold op 21-07-2018 16:10 ]
VER netjes met maximaal haalbare vierde plek. Klopt precies wat hij eerder dit weekeind zei dat RBR 0,6 tekort komt.
Avanti!!
Nu morgen de fout/pech van Lewis maximaliseren..
Nu morgen de fout/pech van Lewis maximaliseren..
@CFC-Mathijs leest u meeredfoxert schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:11:
Oh shit ... Grosjean start achter Max
De start wordt wel heel spannend morgen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zou toch mooi zijn als het morgen gaat regenen. Dit is verder het maximaal haalbare voor RBR.
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Als er geen (V)SC komt morgen verwacht ik gewoon een 1-2 voor Ferrari morgen.
Eindelijk eens Mercedes met pech ipv Ferrari of RB.
Ferrari Pole
Ferrari Pole

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
singapore 2017 alleen dan met Bottas ipv verstappenVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:13:
Nu nog hopen op een Ferrari Mercedes sandwich bij de start morgen
Nette quali Max. Ben benieuwd naar morgen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zoals gewoon iedere kwalificatie. Red bull kan gewoon nooit meekomen en de andere teams ook niet. Iedere keer dezelfde teams op plek 1,2,3. Wat mij betreft mogen die kwalificatie afschaffen.Woudloper schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:11:
VER netjes met maximaal haalbare vierde plek. Klopt precies wat hij eerder dit weekeind zei dat RBR 0,6 tekort komt.
Eindelijk? Ik kan mij herinneren dat er in Oostenrijk 2x een Mercedes uitviel.Hackus schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:13:
Eindelijk eens Mercedes met pech ipv Ferrari of RB.
Race: Ferrari 1 en 2 .. en max 3 .....Bottas 4de met veel banden slijtage
Verwijderd
Ferrari supporters kijken door een hele aparte brilTheBrut3 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:15:
[...]
Eindelijk? Ik kan mij herinneren dat er in Oostenrijk 2x een Mercedes uitviel.

RB en Ferrari hebben ook pech streak gehad, en nu eens MB. Bij hun liep alles altijd goed en soepel terwijl de concurrentie vaak pech hadTheBrut3 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:15:
[...]
Eindelijk? Ik kan mij herinneren dat er in Oostenrijk 2x een Mercedes uitviel.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Merc lijkt sowieso vrij kwetsbaar dit seizoen, al paar x een soort van 'Ferrari style' strategie gekozen. Toch vreemd omdat ze daarin de jaren hiervoor juist altijd de perfecte strategie leken te kiezen. Maar dat zal ook wel wat eenvoudiger zijn als je zo eenvoudig wegrijdt van de concurrentie.Hackus schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:17:
[...]
RB en Ferrari hebben ook pech streak gehad, en nu eens MB. Bij hun liep alles altijd goed en soepel terwijl de concurrentie vaak pech had
Verwijderd
Ga met je mee. Max derde idd. 2 Ferrari’s 1 en 2.powah33 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:15:
Race: Ferrari 1 en 2 .. en max 3 .....Bottas 4de met veel banden slijtage
Ik hoop dat Bottas 'm gaat winnen.
Verdient ie wel een keer dit seizoen.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Het is een vrij korte baan. Als HAM het goed speelt dan zou hij zomaar op P2 of P3 terecht kunnen komen. Het is maar net hoe snel hij voorbij RIC in het begin van de race en later voorbij VER en de semi-Ferrari's kan komen.
Hij start al voorbij RIC, dus da's waarschijnlijk niet zo'n probleem.sjaool schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:29:
Het is een vrij korte baan. Als HAM het goed speelt dan zou hij zomaar op P2 of P3 terecht kunnen komen. Het is maar net hoe snel hij voorbij RIC in het begin van de race en later voorbij VER en de semi-Ferrari's kan komen.
Geen idee hoe makkelijk/moeilijk inhalen is op deze baan tho. Waarschijnlijk niet zo moeilijk als in bijv. Aus, maar of het zo makkelijk is als op Silverstone? Geen idee.
lol, da's waar ook.Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33:
[...]
Hij start al voorbij RIC, dus da's waarschijnlijk niet zo'n probleem.
- DaniëlWW2
- Niet online

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
RIC die achteraan start moet ook wel wat leuke inhaalmomentjes geven.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Het wordt morgen in ieder geval geen saai race.
Laten we hopen dat die 6 tiende echt volledig uit de motor kwam, dan kan het nog een leuke race worden (q2...)
Qua racepace zit de Red Bull er altijd wel redelijk goed bij maar verwacht morgen geen wonderen.d0s schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:47:
Laten we hopen dat die 6 tiende echt volledig uit de motor kwam, dan kan het nog een leuke race worden (q2...)
Lijkt me wel erg veel. Denk dat als er niks vreemds gebeurt, dat Max gewoon in niemandsland terecht komt (zoals zo vaak). Dan wordt het gewoon hopen dat hij voor Hamilton kan eindigen. Is er eigenlijk nog kans op regen voor morgen? Even googlen I guess...d0s schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:47:
edit: volgens Google 34% kans op regen om 2u, dat is 0% in formule 1-termen, dus ik vrees het ergste
[ Voor 10% gewijzigd door Snowdog op 21-07-2018 16:52 ]
Ik verwacht in ieder geval wel de nodige actie bij de start.
De race is dan ook niet om 2 uur, maar van 15:10 tot ~16:45.Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:50:
edit: volgens Google 34% kans op regen om 2u, dat is 0% in formule 1-termen, dus ik vrees het ergste
Haha goeie tip, ik vrees dat ook dat weinig zin heeft. Kans op regen verhoogd naar 37% , maar in F1-termen nog altijd 0%. Ik kan me die berichtjes voor de Monaco GP nog wel herinneren 80% chance of rain ofzo? Yea, rightTheBrut3 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:56:
[...]
De race is dan ook niet om 2 uur, maar van 15:10 tot ~16:45.
Neuh, denk het niet eigenlijk. Hij was gewoon Q1 doorgekomen (kan weleens gebeuren) en in Q2 kreeg hij al 2 plaatsen kado.Edd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:59:
Hebben ze nu het lek trouwens boven bij Wiliams? Want Sirotkin staat op P12...
Ik denk het niet. Dit seizoen is gewoon verloren voor Williams. Wel goed overigens van Sirotkin dat hij het haalde naar Q2, maar verder in Q2 alleen een paar plaatsen cadeau gekregen dankzij HAM en RIC (die niet reden) en Ericsson. Denk dat de enige kans op punten nog altijd een hoop uitvallers is voor Williams.Edd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:59:
Valt me trouwens wel op dat TR het de laatste races ook niet geweldig doet. Aangezien ze de voorgaande jaren toch nog wel een aardig chassis hadden, toch ook wel beetje zorgwekkend voor RB I guess...
Ben net uit bed. Wel het Maximale van Max volgens mij. En wat een drama Queen is die Hamilton toch ook. Hopelijk een mooie race morgen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Met HAM achteraan wordt het in ieder geval weer feest op de radio. Dus zet de popcorn maar vast klaarPierre schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:04:
Ben net uit bed. Wel het Maximale van Max volgens mij. En wat een drama Queen is die Hamilton toch ook. Hopelijk een mooie race morgen.
Verwijderd
Als Hamilton geen gekkigheid tegenkomt eerste paar ronden staat hij gewoon eerste na de pitstops van US rijders
Nieuwe voorvleugel lijkt het naar wens te doen.Edd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:59:
Testing, one, two ...
Vond de gap wel erg groot, zit 0,7s tussen RBR en Renault dat was eerst meer dan 1s... dus of RBR gaat achteruit of Renault gaat vooruit.sjaool schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:49:
[...]
Qua racepace zit de Red Bull er altijd wel redelijk goed bij maar verwacht morgen geen wonderen.
Maar denk ook wel dat Ferrari en Mercedes een behoorlijke stap hebben gezet afgelopen weken.
Je ziet sowieso aan Haas dat Ferrari flinke stappen heeft gemaakt. Red Bull had het nu al moeilijk om ze te verslaan.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hamilton zijn probleem was in ieder geval hydraulisch. Gok zo dat er wat los is gekomen of afgebroken...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
- Naamverbasteringen: Doe maar niet.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1