Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Over Williams gesproken, iemand meer info over de uitvalbeurten van SIR en STR? SIR was een kapotte motor en was ook op tv geweest, STR zag ik later alleen in de timing.alesandro_46 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:09:
[...]
Daar was ik (en volgens mij meerdere met mij) niet van op de hoogte
Bron: Winnaars en verliezers van de Grand Prix van Duitsland
[ Voor 3% gewijzigd door alesandro_46 op 23-07-2018 17:12 ]
Of ook een motor opgeblazen zoals SIR. Dat is dus de vraag. In de samenvatting zie ik er ook niks over.alesandro_46 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:12:
@mark-k, in de (voor?)laatste ronde zag ik dat Stroll achteruit de pitbox in werd geduwd. Gevalletje voortijdig uitvallen zodat we ze in ieder geval de gearbox "gratis" kunnen vervangen?
Hij lag er in rondje 58 al uit iig.
[ Voor 4% gewijzigd door mark-k op 23-07-2018 17:14 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Daar maak ik me geen zorgen over eigenlijk, ik heb nog helemaal geen frustratie bij Vettel gezien dit seizoen. Zelfs niet toen hij door onze gezamenlijke vriend eraf werd getikt in China..Spotmatic schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:51:
[...]
De grote vraag is... Kan VET zichzelf bij zijn positieven houden en die rode waas van een vorig seizoen voorkomen? De druk ligt nu bij hem en het zal zeker een paar races duren voordat hij qua punten weer in de buurt van HAM zit (uitvallen is immers erg duur vanwege het puntenverlies).
Ik denk dat (mits er niet te veel rare dingen gebeuren) dit seizoen beslist wordt op ontwikkelingstempo in de fabriek en daar lijkt Ferrari voorlopig de beste papieren te hebben. Wie had dat gedacht..
But why? Iemand daar n idee van?iichel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:16:
Stroll is in rondje 57 (rondje van de SC herstart) achteruit de pitbox in gegaan.
Ik zag gisteren toch een hoop frustraties op dat stuurtje uitgewerkt worden hoorGrimmie187 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:17:
[...]
Daar maak ik me geen zorgen over eigenlijk, ik heb nog helemaal geen frustratie bij Vettel gezien dit seizoen. Zelfs niet toen hij door onze gezamenlijke vriend eraf werd getikt in China..
Ik denk dat (mits er niet te veel rare dingen gebeuren) dit seizoen beslist wordt op ontwikkelingstempo in de fabriek en daar lijkt Ferrari voorlopig de beste papieren te hebben. Wie had dat gedacht..
Absoluut! Ik zal je maar niet vertellen hoe mijn koffietafel eruit ziet na gisteren..mark-k schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:21:
[...]
Ik zag gisteren toch een hoop frustraties op dat stuurtje uitgewerkt worden hoor
En Damon Hill in 1995DoeEensGek schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:25:
[...]
In 2001 op Silverstone toen Schumacher zijn auto de banden in reedt was dat ook vrij normaal. Helft juicht, andere helft huilt...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Vertellen hoeft ook niet. Je kunt gewoon een foto plempenGrimmie187 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:23:
[...]
Absoluut! Ik zal je maar niet vertellen hoe mijn koffietafel eruit ziet na gisteren..
Welk motief Hamilton heeft om wel of niet te duwen is niet relevant, het ging erom dat hier iemand roept dat het duwen van de auto door Hamilton 'gevaarlijk' is wat ik onzin vind. Er hangt geel en dan kunnen er marshalls/coureurs/voertuigen op of naast de baan lopen. Ik zie niet in waarom het gevaarlijker zou zijn dat een coureur z'n auto duwt i.p.v. een marshall.RobertMe schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:01:
[...]
Hamilton was helemaal niet bezig met de marshals te helpen. Hij wou de auto terugduwen naar de pits om nog deel te kunnen nemen aan Q2. Op het moment dat de marshals de auto over nemen (en van circuit af duwen) stopt Hamilton meteen met duwen. Als hij de marshals echt wou helpen had hij de auto een halve ronde eerder al bij een gat in de muur geparkeerd, en niet proberen de pits te halen.
Volgens Ted Kravitz had Stoll rem problemen.
Geel en voertuigen op de baan? Dat is sinds Bianchi niet meer gebeurd. Ja, de gestrande auto kan er staan, maar als er een takelwagen/kraan bij komt is er altijd op z'n minst een VSC, maar normaliter een SC (of tijdens FP en Q een rode vlag).Jorick schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:49:
[...]
Welk motief Hamilton heeft om wel of niet te duwen is niet relevant, het ging erom dat hier iemand roept dat het duwen van de auto door Hamilton 'gevaarlijk' is wat ik onzin vind. Er hangt geel en dan kunnen er marshalls/coureurs/voertuigen op of naast de baan lopen. Ik zie niet in waarom het gevaarlijker zou zijn dat een coureur z'n auto duwt i.p.v. een marshall.
Daarnaast dragen marshalls opvallende kleding, dat doen coureurs niet. Ook zie je vaak genoeg dat marshalls niet direct naar een gestrande auto gaan (als de coureur al is weggelopen) maar ze wachten op dat ze het groene licht krijgen (van de raceleiding). Juist omdat marshalls de situatie op de baan niet kennen (komen er veel auto's aan, komt er een (V)SC waaronder ze veilig kunnen werken, ...).
Daarnaast hoor je een kapotte auto indien mogelijk ook op een veilige plek te parkeren, aangezien Hamilton al een halve ronde eerder te horen kreeg om z'n auto langs de kant te zetten had hij daar al voldoende mogelijkheden toe gehad. En het al half uitstappen terwijl de auto nog rolt is ook niet echt veilig. Nu zullen hier geen regels omtrend zijn, maar het eerste (langs de baan parkeren) is ook een 'etiquette' naar de overige coureurs (zo weinig mogelijk hinder veroorzaken), en het tweede is common sense
Nou ja, je ziet die marshall naar buiten sturen zodat hij t gras op gaat, waarna Hamilton daarna meteen weer t stuur terug draait zodat hij op het asfalt blijft (wat iets makkelijker naar de pits rollen is). Ik vind het ergens wel gevaarlijker dan netjes het plan van de marshalls volgen.Jorick schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:49:
[...]
Welk motief Hamilton heeft om wel of niet te duwen is niet relevant, het ging erom dat hier iemand roept dat het duwen van de auto door Hamilton 'gevaarlijk' is wat ik onzin vind. Er hangt geel en dan kunnen er marshalls/coureurs/voertuigen op of naast de baan lopen. Ik zie niet in waarom het gevaarlijker zou zijn dat een coureur z'n auto duwt i.p.v. een marshall.
Ik eet brood maar bij de bakker ga ik ook niet zijn deeg staan kneden.
Vond het maar een rare actie van hem maar geeft wel weer kleur aan het weekend
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Volgens mij moet je als rijder sowieso de aanwijzingen van de marshalls opvolgen en zo snel mogelijk (veilig) van de baan af gaan. Als je er eenmaal af bent mag je er ook niet meer op, daar hebben een aantal rijders al eens een straf voor gekregen. Nu kun je wel zeggen: ja, maar het was een gele vlag. Maar door Hamilton zijn actie duurde de gele vlag wel onnodig langer, en heeft daardoor andere rijders benadeeld. Hij had zijn auto gewoon direct op een aangewezen plek moeten parkeren, zoals het team hem 2 minuten lang aan het vertellen was.mark-k schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:16:
[...]
Nou ja, je ziet die marshall naar buiten sturen zodat hij t gras op gaat, waarna Hamilton daarna meteen weer t stuur terug draait zodat hij op het asfalt blijft (wat iets makkelijker naar de pits rollen is). Ik vind het ergens wel gevaarlijker dan netjes het plan van de marshalls volgen.
Coureurs horen ook gas te geven en niet door 3 mannetjes geduwd te worden. Zodra je uitstapt is t over, dan moet je gewoon de baan vrijmaken en naar de marshalls luisteren.Help!!!! schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:28:
Hamilton is een coureur, het is hun taak om te sturen. Marshalls halen auto's van de baan.
Ik eet brood maar bij de bakker ga ik ook niet zijn deeg staan kneden.
Vond het maar een rare actie van hem maar geeft wel weer kleur aan het weekend
Op 2.30 van streamable zegt alonso:iichel schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:16:
McLaren en ALO op de radio tijdens le laatste SC:
https://streamable.com/7c16y
Die hadden ook gegokt op inters en zo een rondje verloren op iedereen.
maar op paddock pass 17.20 zegt alonsoyou want to finish?
wait what? XDI didnt know .... the problem, but they told me to stop the car. So this was probaly something on the data.
Volgens mij is Schumacher ook ooit door marshalls uit het grind geduwd en kon de race voortzettenmark-k schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:31:
[...]
Coureurs horen ook gas te geven en niet door 3 mannetjes geduwd te worden. Zodra je uitstapt is t over, dan moet je gewoon de baan vrijmaken en naar de marshalls luisteren.
Maar hij was niet uitgestapt? Daarnaast stond hij na een foutje vast in het grind, en was het niet dat hij door een technisch probleem daar was beland en niet verder kon. En IIRC was er ook toen al wat verontwaardiging over dat de marshalls hem weer uit het grind duwde.Arjantje72 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:51:
[...]
Volgens mij is Schumacher ook ooit door marshalls uit het grind geduwd en kon de race voortzetten
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Leek het niet op. Maar met de neus stond hij dan ook aardig in de muur.YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:02:
Had Vettel nog geprobeerd om in zijn achteruit uit het grind te komen?
De Britten, Denen en Finnen op de tribune(s) achter, naast en vóór ons juichten ook.DoeEensGek schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:25:
[...]
In 2001 op Silverstone toen Schumacher zijn auto de banden in reedt was dat ook vrij normaal. Helft juicht, andere helft huilt...
Op Spa 2016 werd ook gejuicht door anderen toen Max problemen had na T1.
Hongarije 2017 alle Ferrari fans juichen nadat Max een tijdstraf kreeg. Vele andere voorbeelden zijn hier ook al gegeven.
Max kreeg hierdoor een betere kans op het podium, én het leek er sterk op dat de regen op dat moment verder doorzette. Let wel, op de tribune heb je niet continu de laatste informatie, ook omdat wat je wel kunt ontvangen seconden achter loopt tov wat je ziet en het grote scherm. SC+ doorzettende Regen betekende simpelweg dat Max vlak achter de top 3 zou zitten als de SC naar binnen ging, en hij op die banden een goede kans zou hebben als de regen die 5-10 minuten na het einde kwam, toen was gevallen.
Emotie hoort erbij, en ik denk eerder dat diegenen die niet geloven dat er gejuicht wordt zelf óf bij een saaie GP zonder opmerkelijke uitvallers zijn geweest, of geen idee hebben hoe de menselijke psyche werkt.
Daarnaast laat liberty veel meer van de fans zien dan vroeger het geval was, waardoor zoiets tegenwoordig veel meer zal opvallen.
Overigens heb ik wel daadwerkelijk 1 vechtpartij gezien. Bij een jongen met Ferrari outfit sloegen alle stoppen door toen iemand hem vertelde dat het stokje van zijn vlaggetje in de bus best gevaarlijk was.
Die begon meteen met flying kicks e.d. ín de busshuttle, en zijn vriendin was daarna in tranen en zag er doodsbang uit voor hem.
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 23-07-2018 21:32 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De hoofdrolspeler van afgelopen weekend heeft tijdens de race op de Nurburgring in 2007 zelfs enige tijd in T1 in de grindbak gestaan waarna hij via een mobiel kraantje terug aan de rand van de baan is gezet en daarna weer verder kon.Arjantje72 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:51:
[...]
Volgens mij is Schumacher ook ooit door marshalls uit het grind geduwd en kon de race voortzetten
Kon zo snel helaas geen beter filmpje vinden, maar goed:
Het gaat niet helemaal goed met de 'time tag', het begint @2:20
Weet niet hoeveel invloed het heeft, het grind is natuurlijk nat en hij glijd gewoon rechtdoor wat hij ook doet.-Moondust- schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:03:
Ik meen gezien te hebben dat Vettel niet eens moeite doet om zijn stuur om te gooien terwijl hij in het grind rijdt. Weet hij al dat dat bij voorbaat kansloos is? Helpt allicht toch iets om wat schuiner aan te komen en daarmee je remweg tot de muur te verlengen, al is het maar enkele tientallen centimeters. Ook makkelijker om er dan toch weer uit te rijden en je weg te vervolgen. Verbnaasde me dat hij geen enkele poging leek te ondernemen om de schade zo klein mogelijk te houden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk dat hij heel licht naar links stuurde om grip te vinden.-Moondust- schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:03:
Ik meen gezien te hebben dat Vettel niet eens moeite doet om zijn stuur om te gooien terwijl hij in het grind rijdt. Weet hij al dat dat bij voorbaat kansloos is? Helpt allicht toch iets om wat schuiner aan te komen en daarmee je remweg tot de muur te verlengen, al is het maar enkele tientallen centimeters. Ook makkelijker om er dan toch weer uit te rijden en je weg te vervolgen. Verbnaasde me dat hij geen enkele poging leek te ondernemen om de schade zo klein mogelijk te houden.
Vergelijk het met rijden op ijs. Als je geen grip hebt kun je je stuur volledig naar links draaien, maar je glijdt nog steeds rechtdoor. De enige manier om van richting te veranderen is een heel langzame stuurbeweging.
Maar het was te glad, en de banden vonden de grip niet meer.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar grind is geen ijs. Als je in grind juist volledig struurt heb je meer kans dat je je voorwielen wat ingraaft waardoor je uiteindelijk toch weer wat grip krijgt lijkt me (of in elk geval eerder stil staat). Dat je daar dan misschien bottomed out bent na een tijdje boeit niet, zolang je achterwielen nog maar tractie zouden kunnen leveren.alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:36:
[...]
Denk dat hij heel licht naar links stuurde om grip te vinden.
Vergelijk het met rijden op ijs. Als je geen grip hebt kun je je stuur volledig naar links draaien, maar je glijdt nog steeds rechtdoor. De enige manier om van richting te veranderen is een heel langzame stuurbeweging.
Maar het was te glad, en de banden vonden de grip niet meer.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
- Naamverbasteringen: Doe maar niet.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1