[F1 2018] Race 11 - GP van Duitsland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 59.528 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 22:21
Exocet schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:03:
[...]

Nee hoor, van P14 naar P5 was rondjes rijden en wachten tot de rest opzij ging alsof er blauwe vlaggen waren.
Hamilton heeft zeker goede inhaalraces gereden, maar vandaag was niks bijzonders.
Hamilton heeft vandaag de perfecte race gereden en ben zelfs van mening dat mocht Vettel zich er niet uit gereden hebben, dat ie nog had gewonnen.

Zoals verwacht gaat ie relatief gemakkelijk richting P5, maar wel met meer dan 20 seconde achterstand op Vettel. Elke ronde sluit hij lichtjes de gat met de top 4 totdat zijn voorgangers gaan pitten. Ondanks zijn "gebruikte" banden (15-20 ronden ouder), deed hij niet veel onder de Ferrari's. Blijft buiten tot ronde 36, om dan een gat van meer dan 20 seconde te dichten. Hij was 1-2 seconde achter Bottas (P2) en 8 seconde op Vettel met nog 20 ronde te rijden, en met veel meer grip. Het ging niet lang meer duren of hij was gewoon P1.

De safety car heeft eigenlijk Bottas, Raikonnen en Verstappen geholpen om terug in de race te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
GrooV schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:14:
Echt een belachelijke actie van de FIA weer. Sowieso dat ze Lewis zijn verhaal laten doen terwijl dit gewoon tijdens de race besloten had moeten worden. Juist tijdens een SC situatie is er gevaar en HAM kan niet weten wat er allemaal aan de hand is. Echt te triest voor woorden. Regels zijn regels . Als ik door rood rij midden in de nacht als er niemand is krijg ik ook gewoon een boete.
Zou je ook dezelfde mening hebben als het Verstappen was die de actie uithaalde?

Ik kan de beslissing van de FIA wel begrijpen:
Iemand die van P14 naar P1 rijdt, moet niet bestraft worden door fouten van zijn team. Of het nu Lewis, Vettel, Verstappen of eender wie zou geweest zijn, de straf om P1 af te nemen was gewoon te zwaar. Mocht dit P3-P4 situatie geweest zijn, dan had ie hoogstwaarschijnlijk een penalty gekregen.

Wat ik eerder niet kan begrijpen is hoe Lewis de zaterdag geen penalty heeft gekregen. Mocht dat een andere rijder geweest zijn (buiten Hamilton of Vettel), dan had die zonder pardon een penalty gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

Spotmatic

Ken sent me

Mudi schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:30:
[...]
Iemand die van P14 naar P1 rijdt, moet niet bestraft worden door fouten van zijn team.
Klopt, als een Renault of een Toro Rosso zoiets flikt dan moet daar natuurlijk wel een straf op staan. Verschil moet er zijn. 8)7

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:45
Iemand die van P14 naar P1 rijdt, moet niet bestraft worden door fouten van zijn team.
Zojuist Paddock Pass gekeken nadat ik hem eerst hier plaatste :P. Daarin zegt Hamilton letterlijk dat hijzelf de call deed overrulen. Het team riep hem naar binnen, en in zo'n situatie (SC) komt er vaak nog een "doe het tegenovergestelde van je voorligger". Hamilton zag Raikonnen de pits in gaan, en daarom reed hij uiteindelijk door. Het is ook niet voor niks dat Bono, zijn race engineer, de hele tijd "IN IN IN" blijft roepen. Die wou toch echt dat Hamilton de pits in reed, en niet dat hij over het gras terug het circuit op zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Martinspire

Awesomeness

Interessant. Bottas claimt dat ze de eerste ronde na herstart met elkaar mochten vechten en daarna niet meer. Weet niet precies wanneer de radio naar buiten kwam, maar lijkt er zo wel op. Lijkt me een prima compromis. Maak eerst uit wie waar rijdt en houdt dat vast. Je krijgt je kans maar dan moet je hem wel nemen en het zet niet al teveel op het spel.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 17:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gé Brander schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:13:
Ik heb niemand zien vechten voor een plekje... DRS open, sterkste motor en hoppa daar was weer iemand ingehaald.
RIC op LEC was een mooie inhaal zonder DRS, gewoon correct stukje bochtenwerk en remmen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:04
@ 0:17

Is that Glock?!

[ Voor 12% gewijzigd door Ari Gold op 22-07-2018 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:46:
[...]

Interessant. Bottas claimt dat ze de eerste ronde na herstart met elkaar mochten vechten en daarna niet meer. Weet niet precies wanneer de radio naar buiten kwam, maar lijkt er zo wel op. Lijkt me een prima compromis. Maak eerst uit wie waar rijdt en houdt dat vast. Je krijgt je kans maar dan moet je hem wel nemen en het zet niet al teveel op het spel.
Dat hij de eerste ronde die kans kreeg kon ook zijn omdat het team daarvoor niks had gezegd en ze verrast waren door het feit dat Bottas deed aanvallen :p. Als hij expliciet toestemming had hoefde ze hem immers niet zo expliciet terug te fluiten, en hoefde James Vowles dat zeer zeker niet te doen maar kon zijn race engineer dat ook doen. (Of wou James Vowles zijn volgende 5 secondes of fame nadat hij in Oostenrijk zich al naar Hamilton moest verontschuldigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Spotmatic schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:35:
[...]

Klopt, als een Renault of een Toro Rosso zoiets flikt dan moet daar natuurlijk wel een straf op staan. Verschil moet er zijn. 8)7
Die zouden ook geen penalty krijgen en daar ben ik zeker van!
Mocht Hulkenberg of Hartley van P14 naar P1 rijden en zijn winst wordt afgenomen door zo'n straf, dan staat iedereen moord en brand te roepen.

Deze discussies zullen er altijd zijn als het gaat om Mercedes of Ferrari.
Mocht Verstappen het gedaan hebben, dan zou niemand hier iets verkeerd in zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Mudi schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:54:
[...]

Mocht Hulkenberg of Hartley van P14 naar P1 rijden en zijn winst wordt afgenomen door zo'n straf, dan staat iedereen moord en brand te roepen.

Mocht Verstappen het gedaan hebben, dan zou niemand hier iets verkeerd in zien...
Hij bedoelt daarmee te zeggen dat als je geen topper bent (en dus niet zomaar naar P1 kan rijden) je dus wel gewoon een straf krijgt, en daarmee dus aan klassenjustitie gedaan wordt. Was het HAR geweest die op P12 had gelegen had hij gewoon een time penalty gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Mudi schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:54:
[...]

Austin 2017 vergeten? Verstappen die ook van achteraan naar P3 rijdt met een geweldige (onverwachte) inhaalactie in de laatse ronde, maar dan net buiten de lijntjes in een bocht waar iedereen buiten de lijntjes kleurde. Toen werd Verstappen ook aan zijn haren de cooldown room uit gesleept. Hetzelfde in Mexico 2016 waar hij uit de cooldown room werd gehaald.

Na het eerste voorval had de FIA al aangegeven niemand meer van het podium te slepen, en vervolgens doen ze het nog een keer. Nu gaat het om Hamilton en is het ineens goed om het podium niet aan te passen 8)7

Niet geschreven als Verstappen fan, maar hij is nu wel degene die al 2x in de cooldown room te horen kreeg dat zijn aanwezigheid daar niet de bedoeling was, een andere coureur is dat nog nooit overkomen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik moet zeggen dat ik mij toch wel heel erg schaam voor de Neder - fans die liepen te juichen toen Vettel hem in de grindbak zette.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
RobertMe schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:39:
[...]

Zojuist Paddock Pass gekeken nadat ik hem eerst hier plaatste :P. Daarin zegt Hamilton letterlijk dat hijzelf de call deed overrulen. Het team riep hem naar binnen, en in zo'n situatie (SC) komt er vaak nog een "doe het tegenovergestelde van je voorligger". Hamilton zag Raikonnen de pits in gaan, en daarom reed hij uiteindelijk door. Het is ook niet voor niks dat Bono, zijn race engineer, de hele tijd "IN IN IN" blijft roepen. Die wou toch echt dat Hamilton de pits in reed, en niet dat hij over het gras terug het circuit op zou gaan.
Dan moet je toch eens opnieuw kijken want Raikonnen bleef buiten toen Bottas binnen reed en Hamilton zijn manoeuvre uitvoerde.

Hamilton zal het over de volgende ronde bedoelen toen hij besloot om track position te hebben i.p.v. nieuwere banden want hij ging van P1 naar P3 gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:38
3x3 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:59:
Ik moet zeggen dat ik mij toch wel heel erg schaam voor de Neder - fans die liepen te juichen toen Vettel hem in de grindbak zette.
Waarom?
Hoogtepunt van de race _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Sport is emotie. Als je niet wilt dat er gejuicht wordt voor een faalactie van de tegenstander, moet je simpelweg niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
@mark-k & @RobertMe

Om even mezelf te quoten:
[...]

Iemand die van P14 naar P1 rijdt, moet niet bestraft worden door fouten van zijn team. Of het nu Lewis, Vettel, Verstappen of eender wie zou geweest zijn, de straf om P1 af te nemen was gewoon te zwaar. Mocht dit P3-P4 situatie geweest zijn, dan had ie hoogstwaarschijnlijk een penalty gekregen.
Ik ben het met jullie eens dat er met 2 maten worden gemeten, maar het gaat niet om de rijder / team maar eerder de positie van de rijder. P1 zal minder snel een straf uitgedeeld krijgen dan de rest van het veld omdat je iemand zijn overwinning afneemt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009

3x3

matthijst schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:00:
[...]

Waarom?
Hoogtepunt van de race _/-\o_
Ja tof, de thuiscoureur die een slippertje maakt en niet meer doorkan.

Doorgaans wordt er in de autosport niet zo gereageerd als iemand af gaat.

Het geeft de Nederlandse fans een nogal onsportief imago. Het lijken net voetbaltokkies.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:31
3x3 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:06:
[...]

Het geeft de Nederlandse fans een nogal onsportief imago. Het lijken net voetbal tokkies.
Buiten dat voetbaltokkies een enkel woord is, denk ik dat dit vrij normaal gedrag is.
Wie het ook was geweest (buiten Verstappen), ze waren blij geweest, gewoon omdat het een sensatie is dat een auto die voorop rijdt eruit knalt. Vind dit persoonlijk niet zo vreemd en ook geen aandacht waard eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:51:
[...]

RIC op LEC was een mooie inhaal zonder DRS, gewoon correct stukje bochtenwerk en remmen.
Top! Één echte inhaalactie in de race... Maar we begrijpen elkaar denk ik wel. Er moet wat veranderen binnen de F1.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Martinspire

Awesomeness

[...]

Het geeft de Nederlandse fans een nogal onsportief imago. Het lijken net voetbal tokkies.
Eerste emoties gaan toch vooral altijd naar de persoon of team die je aanmoedigt. Het is inderdaad sneu voor de lokale held, maar F1 is zo globaal dat er maar weinig zijn die dat meenemen. Bovendien deed Hulkenberg het wel prima (beste resultaat voor hem dit seizoen ook op zijn thuisrace).

Het is voor Vettel vooral jammer dat er niet meer ruimte ligt of nog wat gras want nu was het echt meteen over, maar de een zijn verlies is voor de ander een mogelijkheid om op het podium te komen. Bovendien gaat het hier niet om zo maar een coureur, maar degene die voorop staat in het wereldkampioenschap en van wie werd gezegd dat ie de baan goed kende omdat ie hier vandaan kwam. Als je dan op je muil gaat, dan kan ik me voorstellen dat dit even grappig kan zijn. Nu zag je veel Oranje fans in beeld, maar wat denk je van de Mercedes/Hamilton fans?

Over het incident met Hamilton en zijn pit-entry snap ik de huidige straf wel. De regelgeving gaat vooral over het na de bollard ingaan van de pits en niet van de pits weer terug gaan de baan op. Bovendien kom je niet op de racelijn en verlies je eerder wat tijd dan dat je het wint. Dus geen winst en geen echte regel die het covert lijkt me geen 5 of 10 seconden straf waard (Raikkonen kreeg hem dus omdat ie de racelijn weer op kwam).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nAzI1xmH5EM]

Dit is echt gaaf om te zien:
[Video: https://gfycat.com/WateryIndelibleAmericancrayfish]

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2018 23:14 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 926911

[...]

Niet om het een of ander maar 20 jaar geleden werd er al gejuicht als er een concurrent van de baan vloog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Snowdog schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:10:
[...]

Buiten dat voetbaltokkies een enkel woord is, denk ik dat dit vrij normaal gedrag is.
Wie het ook was geweest (buiten Verstappen), ze waren blij geweest, gewoon omdat het een sensatie is dat een auto die voorop rijdt eruit knalt. Vind dit persoonlijk niet zo vreemd en ook geen aandacht waard eigenlijk.
Sorry maar daar kan ik toch wat, hoe zal ik het noemen, een lichte vorm van arrogantie in smaken. Altijd juichen als iemand anders dan Max uit de race valt.
Nederlanders krijgen een alsmaar slechter en slechter imago in de F1 wereldwijd. Ook hier in België voelde ik een afgunst tegen die fans en nu ook Verstappen. Hij is overigens een geweldige rijder volgens mij.
Het is gewoon niet hoe de sport zou moeten zijn en we moeten de F1 "sportief" houden.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Techprice schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:18:
[...]

Sorry maar daar kan ik toch wat, hoe zal ik het noemen, een lichte vorm van arrogantie in smaken. Altijd juichen als iemand anders dan Max uit de race valt.
Nederlanders krijgen een alsmaar slechter en slechter imago in de F1 wereldwijd. Ook hier in België voelde ik een afgunst tegen die fans en nu ook Verstappen. Hij is overigens een geweldige rijder volgens mij.
Het is gewoon niet hoe de sport zou moeten zijn en we moeten de F1 "sportief" houden.
Ik ben het puur objectief gezien met je eens. Maar helaas is het eenvoudig de objectiviteit te verliezen en gewoon blij te zijn als de concurrentie eraf knalt of problemen heeft. Dit is ook echt niet puur Nederlands (denk ik), als dit op Silverstone was gebeurd, dan hadden de Engelse fans hetzelfde gereageerd. Wil verder niet het gedrag van een bepaalde fanschare goedpraten, maar wat hier gebeurde is in principe vrij normaal gedrag (denk ik alweer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Altijd juichen :'(
Je hebt alle fans gezien?
Wat mij betreft is Vettel wel een geval apart, ik vind 't een irritant ventje.

Als je tijdens de race hier meeleest dan lijkt het erop dat een hoop zich zouden verkneukelen als Hamilton eraf zou gaan.
Lijkt me gewoon sport, en menselijk, iedereen z'n voorkeur. Hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:36

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:59:
[...]

Niet geschreven als Verstappen fan, maar hij is nu wel degene die al 2x in de cooldown room te horen kreeg dat zijn aanwezigheid daar niet de bedoeling was, een andere coureur is dat nog nooit overkomen
Ach, Max is dat inmiddels wel gewend.Hij is toch de coureur die alles het eerste meemaakt of het nu overtredingen zijn of weer ergens de jongste in zijn. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-06 16:11
Techprice schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:18:
[...]
Nederlanders krijgen een alsmaar slechter en slechter imago in de F1 wereldwijd. Ook hier in België voelde ik een afgunst tegen die fans en nu ook Verstappen.
Dit vind ik ook jammer inderdaad. De haat richting Verstappen is vrij groot. Dit soort dingen worden alsmaar verder uitvergroot door dat gejuich van die tribune. Natuurlijk: sport=emotie. Ergens begrijp ik het wel. Maar bevorderlijk voor de sport en de sfeer eromheen vind ik het niet.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Niemand stond te juichen toen ROS en HAM eraf gingen in Barca? Of toen VET z’n band knalde in Oostenrijk?

Kom op, dan kunnen ‘we’ (de F1 fans in de wereld) alleen nog maar juichen as er een podiumplek te winnen is?

Ooit wel eens vrijeworpen genomen zien worden in de NBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:36
Exocet schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:03:
[...]

Nee hoor, van P14 naar P5 was rondjes rijden en wachten tot de rest opzij ging alsof er blauwe vlaggen waren.
Hamilton heeft zeker goede inhaalraces gereden, maar vandaag was niks bijzonders.
8)7 Hamilton gaf vandaag iedereen inclusief zijn grote rivaal op dit moment (Vettel) raceles in snel zijn in de regen op slicks. Verstappen die vooraf opschepte dat hij wel even pole zou gaan halen en de race zou kunnen winnen wanneer het zou gaan regenen ging als een gieter af toen hij nog op de slicks bezig was.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09-06 17:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag me altijd af, die 'hospitalities' waar hij voor staat, zijn dat allemaal gewoon omgebouwde vrachtwagens? De pit-zut heb ik al eens gezien, maar als je zo naar die Merc/Fer huisjes kijkt, lijkt het wel gewoon een tweetal vrachtwagens naast elkaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De ene supporter ziet z'n team of coureur het liefste strijdend winnen en de andere supporter maakt het niet uit hoe er het gaat, zolang zijn team of coureur maar wint. Juichen dat de concurrent uitvalt is niets nieuws en ergens ook wel begrijpelijk in de heat of the moment of om de spanning in het kampioenschap erin te houden bv.
Supporters die per definitie concurrenten niets gunnen snap ik daarentegen niet zo goed. Het lijkt wel alsof die niks om de sport geven behalve als hun team of coureur goed presteert en klagen over anderen als die het beter doen. Het lijkt mij op die manier een stress gevende bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
[...]

Zou je ook dezelfde mening hebben als het Verstappen was die de actie uithaalde?

Wat ik eerder niet kan begrijpen is hoe Lewis de zaterdag geen penalty heeft gekregen. Mocht dat een andere rijder geweest zijn (buiten Hamilton of Vettel), dan had die zonder pardon een penalty gekregen.
Ja zeker, als Max zoiets zou doen dan was het ook gewoon terecht geweest (Max is voor minder van het podium gehaald).

Je kaart nu zelf juist klassen justitie aan, wat je gewoon echt niet moet willen.

Daarnaast is de rijder in de auto ALTIJD zelf de baas, dus ham had ook gewoon recht door de pits kunnen gaan als het team de pitstop niet aan kon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hippocampus schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:45:
De ene supporter ziet z'n team of coureur het liefste strijdend winnen en de andere supporter maakt het niet uit hoe er het gaat, zolang zijn team of coureur maar wint. Juichen dat de concurrent uitvalt is niets nieuws en ergens ook wel begrijpelijk in de heat of the moment of om de spanning in het kampioenschap erin te houden bv.
Supporters die per definitie concurrenten niets gunnen snap ik daarentegen niet zo goed. Het lijkt wel alsof die niks om de sport geven behalve als hun team of coureur goed presteert en klagen over anderen als die het beter doen. Het lijkt mij op die manier een stress gevende bezigheid.
Spijker kop! Daarvoor kijk ik! Als VET op 1 staat in het kampioenschap vind ik het ‘mooi’ om te zien dat HAM wint en zo ook omgekeerd.. De strijd is wat we willen zien :9

En volgend jaar Max natuurlijk :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 17:38
Rondom mij op de tribune juichte ook de Oostenrijkers, Zwitsers, Denen en Engelsen. Waarom jij denkt dat het de (alleen of vooral) Nederlanders waren snap ik niet, misschien werd dat op tv zo getoond. De oranje supporters hebben dit weekend weer een prima, sportieve, indruk achtergelaten en zijn de sfeermakers op het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wou twee dingen specifiek uitlichten van Paddock Pass. :P
1) Cheeky Max is cheeky
2) Dat is een serieuze voice crack van Max zeg. Is hij toch nog een jonkie. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 19:40

Killjoy

Klingon lawn products

iichel schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:16:
McLaren en ALO op de radio tijdens le laatste SC:
https://streamable.com/7c16y

Die hadden ook gegokt op inters en zo een rondje verloren op iedereen.
Alonse onderschrijft precies de stelling van Olaf dat de teams de beslissing aan de rijder moeten overlaten.
Precies waarom Williams altijd verloor in wisselende weersomstandigheden. Team besluit voor de rijder.

[ Voor 12% gewijzigd door Killjoy op 23-07-2018 00:11 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
Lasmibalsingh schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:41:
[...]

8)7 Hamilton gaf vandaag iedereen inclusief zijn grote rivaal op dit moment (Vettel) raceles in snel zijn in de regen op slicks. Verstappen die vooraf opschepte dat hij wel even pole zou gaan halen en de race zou kunnen winnen wanneer het zou gaan regenen ging als een gieter af toen hij nog op de slicks bezig was.
In de regen? Welke race heb jij zitten kijken? Het probleem was juist dat er niet genoeg regen was, maar ik moet toegeven dat Mercedes uiteindelijk het beste daarop inspeelde. Verstappen heeft verder weinig fouten gemaakt. Het enige grote moment leek hij vrij goed af te handelen door niet direct in te sturen op het groene (gesponsorde) gedeelte van de baan. De switch naar intermediates was wel begrijpelijk aangezien de auto's om hem heen ofwel veel sneller ofwel veel langzamer waren, maja leverde uiteindelijk ook niks op (in tegendeel zelfs).

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 23-07-2018 00:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Er waren een paar bochten wat natter, dat kun je geen regen noemen. Toen ze Max naar binnen riepen om op Inters te gaan werd er op meer regen gegokt en die kwam dus niet. De echte regen viel pas na de finish. Dus om nu te zeggen dat dit een regenrace was? Nou nee.

Btw Max zei dat met regen pole tot de mogelijkheden behoorde. Niet dat hij die wel even zou halen. Dat zijn toch twee heel verschillende dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dan kun je maar beter geen voetbal kijken, schering en inslag daar :+ .

Serieus, ik zie niets verkeerds aan juichen, zoals al eerder genoemd, is dit gewoon uiting van een emotie. In dit geval begrijp ik het ook wel, want Max had door de fout van Vettel toch een kansje op het podium.

Hooligan gedrag (met o.a. leuzen roepen over bijv. Duitsers in een context die je echt niet wil horen) is van een héél andere orde, dan mogen ze wat mij betreft ook de tribune leeghalen en deze lui het stadion uitzetten. In zo'n situatie zou ik het met je eens zijn.
[...]

Is dit een troll, of roep je maar wat om popiejopie te zijn? :F
Dit heeft Max helemaal niet op die manier gezegd, en al helemaal niet om op te scheppen. Je mist gewoon een deel van het verhaal (óf je laat dit bewust achterwege, dit vermoed ik eerder).
Ga anders Tour de France kijken ofzo... ;w

[ Voor 35% gewijzigd door KillerBee op 23-07-2018 06:22 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iichel schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:16:
McLaren en ALO op de radio tijdens le laatste SC:
https://streamable.com/7c16y

Die hadden ook gegokt op inters en zo een rondje verloren op iedereen.
Wat een kansloze conversatie zeg... Wat zitten die gasten bij McLaren toch te doen?
Het is niet de eerste keer dat Alonso ze moet vertellen wie er voor en achter hem rijdt. Pijnlijk hoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

MikeyMan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:37:
[...]

Wat een kansloze conversatie zeg... Wat zitten die gasten bij McLaren toch te doen?
Het is niet de eerste keer dat Alonso ze moet vertellen wie er voor en achter hem rijdt. Pijnlijk hoor...
Inderdaad. En naarmate het gesprek vordert hoor je de verslagenheid steeds meer tevoorschijn komen. Wat een zooitje moet het zijn bij McLaren. Verbazend dat Alonso daar nog steeds rijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 11:00
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DivFRTrXcAEC_xH?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Het Max effect? Die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Volgens de post waar deze in stond: het Liberty Effect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
Vroeger werd er nog harder gejuicht als Schumacher uit viel. En het waren zeker niet alleen de Nederlanders die juichten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 11:08
Jasphur schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:34:
[...]

Waag het niet om geen filmpje van de start te uploaden :D
Bij deze ;-)

https://streamable.com/s540l

Lekker bibberig en scheef. Ik heb gewoon lekker genoten van de race en draaide dat ding alleen ff mee met de start.

De race was echt super chaotisch om te volgen, vooral omdat het gat tussen de top en het middenveld zo enorm is. We hadden gelukkig wel een scherm tegenover ons dus dat compenseerde een hoop. Voor ons gevoel had Max echt een P1/P2 weggegooid door die 2 extra stops, maar ik hoorde dat hij daar zelf anders over dacht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 11:08
SnowDude schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:53:
Vroeger werd er nog harder gejuicht als Schumacher uit viel. En het waren zeker niet alleen de Nederlanders die juichten
Los daarvan riepen al die duitsers Boo naar Hamilton tijdens de driver parade. Die cultuur om te juichen als een tegenstander uitvalt oid is echt niet van de laatste jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Wie is hier nu aan het roepen dat je niet mag juichen als de concurrent zich zelf uitschakeld, door gewoon een domme fout te maken?
Dat is toch sport? Beleven? Juichen, huilen.

Of mag dat kleine jongetje toen RAI uitviel niet huilen? Want dat is teveel emotie voor bij de sport. Zo is de F1 niet. Dus je mag bij iets negatiefs voor een coureur alleen maar jezelf negatief uitlaten?

En dan ook gelijk even alle NL Fans over een kam scheren als voetbal tokkies. De enige echte voetbal tokkies zijn die hooligans die stadions vernielen en vecht partijen veroorzaken. Volgens mij hebben de Nederlands geen enkele Duitser in elkaar gemept ofwel?

Heb het niet zo hoog in je bol joh! En geniet dat die mensen hun sport (en die van jou) zo beleven!

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2018 09:22 . Reden: dergelijke termen zijn nergens voor nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
CFC-Mathijs schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:00:
[...]

Bij deze ;-)

https://streamable.com/s540l

Lekker bibberig en scheef. Ik heb gewoon lekker genoten van de race en draaide dat ding alleen ff mee met de start.

De race was echt super chaotisch om te volgen, vooral omdat het gat tussen de top en het middenveld zo enorm is. We hadden gelukkig wel een scherm tegenover ons dus dat compenseerde een hoop. Voor ons gevoel had Max echt een P1/P2 weggegooid door die 2 extra stops, maar ik hoorde dat hij daar zelf anders over dacht haha.
Kneiters wat gaat dat toch snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Voetbalfans he ...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Met een kwart eeuw aan race kijken ervaring was voor mij het intenste gejuich bij de crash van VET een beetje een vreemde gewaarwording, kom je bijna nooit tegen. Blijkt het een grote groep oranje tokkies te zijn. Ik hoop dat we geen slecht imago krijgen met dit soort voetbalfanatisme.

F1 fans waren vooral fan de sport, in plaats van het met enkelvoudig IQ blind aanmoedigen van een voetbalclub waarbij de sport zelf je geen reet interesseert.

[ Voor 22% gewijzigd door Franco10 op 23-07-2018 09:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Mogen fans nu ook al niet meer juichen als een concurrent uitvalt?

Alsof dit iets van 2018 is? 80% van de fans van team X juicht als een concurrent uitvalt.

Eerste voorbeeld wat mij te binnen schiet bijvoorbeeld 1 minuut 15):

Nu werd er hard gejuicht, omdat de kansen op een podium voor Max ineens een stuk hoger waren. Dat het dan zo in beeld wordt gebracht is dan weer jammer. Beetje selectief ook, want alles en iedereen juicht als een concurrent uitvalt (op dat moment en in emotie).

Dat ze daarna klappen bijvoorbeeld als hij voorbij loopt, is een heel ander verhaal.

[ Voor 42% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-07-2018 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Franco10 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:38:
Met een kwart eeuw aan race kijken ervaring was voor mij het intenste gejuich bij de crash van VET een beetje een vreemde gewaarwording, kom je bijna nooit tegen.
Mee eens... ik snap nog wel dat men had gejuicht als Max er mee op het podium was gekomen, omdat je dan juicht voor Max. Hell, daar zou ik zelf ook een sprongetje voor maken, maar nu was het voor mijn gevoel puur juichen omdat Vettel eruit lag en daar hou ik niet van. Ik ben zeer tegen negatieve supporteren, daarom zing ik in een voetbalstadion ook niet mee met anti-tegenstander-liedjes (of nog erger, anti-club-die-niet-eens-aan-de-wedstrijd-mee-doet-liedjes). Supporteren doe je in mijn ogen vóór iemand of een ploeg en niet tegen iemand of een ploeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Kunnen we de zurigheid en de veroordelingen over wie wanneer juicht weer een beetje beperken tot een minimum? Het woord tokkie is nogal aan inflatie onderhevig op deze manier. Bovendien wordt het er niet gezelliger op zo....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Met een kwart eeuw aan race kijken ervaring was voor mij het intenste gejuich bij de crash van VET een beetje een vreemde gewaarwording, kom je bijna nooit tegen. Blijkt het een grote groep oranje tokkies te zijn. Ik hoop dat we geen slecht imago krijgen met dit soort voetbalfanatisme.

F1 fans waren vooral fan de sport, in plaats van het met enkelvoudig IQ blind aanmoedigen van een voetbalclub waarbij de sport zelf je geen reet interesseert.
Juichen bij uitvallen en in mindere mate bij chrashes gebeurde altijd al, alleen het kwam nu wat meer in beeld.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Stond er niemand te juichen toen Hamilton z'n auto er mee kapte in Q1?

Wel heel jammer voor Vettel. Ik vond net dat ie het zo goed deed in de regen en 2 seconde nadat die gedachte bij me op kwam zette hij 'm in de muur :+

Gun het Hamilton dit jaar iig helemaal niet. Ben die MERC hegemonie echt compleet zat. Zeker nu ik heb gezien hoe slecht Lewis (en in zekere zin ook mercedes zelf) omgaat met tegenslag...

Verder heeft Ericsson zowaar even laten zien hoe het moet in de regen aan Leclerc. Leclerc was even helemaal het spoor bijster.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
Bansheeben schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:34:
[...]
Verder heeft Ericsson zowaar even laten zien hoe het moet in de regen aan Leclerc. Leclerc was even helemaal het spoor bijster.
Ze hadden de fout met inters gemaakt.
Toen weer terug op (ultra)softs(?) en waarschijnlijk niet temperatuur in de banden kunnen krijgen vanwege de natte baanstukken.

Lec heeft gegokt en helaas niet kunnen profiteren. Ik ben het wel met je eens dat Eri gewoon een consistente rijder is. (dat idee heb ik ten minste, hij is niet zo slecht als andere drivers in de F1)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Bansheeben schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:34:
[...]

Stond er niemand te juichen toen Hamilton z'n auto er mee kapte in Q1?

Wel heel jammer voor Vettel. Ik vond net dat ie het zo goed deed in de regen en 2 seconde nadat die gedachte bij me op kwam zette hij 'm in de muur :+

Gun het Hamilton dit jaar iig helemaal niet. Ben die MERC hegemonie echt compleet zat. Zeker nu ik heb gezien hoe slecht Lewis (en in zekere zin ook mercedes zelf) omgaat met tegenslag...
De 'inhaalrace' van Lewis stelde imho ook geen drol voor. Iedereen ging overduidelijk voor hem aan de kant.

Niet zozeer omdat de grote mijnheer eraan kwam, maar meer omdat vechten totaal zinloos is. Als je hem er niet makkelijk voorbij laat en gaat vechten verschalkt hij je toch wel op het volgende rechte stuk, maar kost het jou alleen maar tijd t.o.v. je voorganger. Het duidelijkst werd dat in beeld gebracht toen hij Alonso inhaalde.

Het verschil in vermogen en topsnelheid is dermate gigantisch dat dit geen inhaalrace genoemd kon worden.

Ben die hegemonie ook helemaal zat, en hoop voor de sport dat de combinatie RB/Honda volgend jaar competitief is, want ben net als anderen hier bang dat Ferrari toch weer steken zal laten vallen in de 2e seizoenshelft.

Gaat me niet eens zozeer om Max, maar een beetje meer strijd vooraan is wel heel erg welkom. Voor de RB's begint dit seizoen wel heel saai te worden. Ze kunnen niet meekomen met Mercedes en Ferrari, maar liggen (in racepace) een straatlengte voor op de overige teams.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:33
Volgens mij was dit voor Leclerc de eerste sessie op race tempo in de regen. Dan kan je hem vergelijken met Ericsson, maar die heeft wel de ervaring met een F1 wagen in de regen.

Voor degene die nu roept : Ja maar Max op Interlagos toen.... Er zit een verschil tussen de Red Bull en de Sauber. De Red Bull kan zomaar een heel stuk vergeeflijker zijn, en er is de Max factor.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dc6mehbqblb11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vast geen officieel account ;)
Maar wel een goede comment :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Laatst online: 09-06 16:11
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Vast geen officieel account ;)
Maar wel een goede comment :D
Het is het officiële geverifieerde account :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:24
Leclerc had idd verrassend veel moeite met de baan en zijn auto toen er hier en daar wat regen viel. Wat vreselijk jammer dat het niet net wat flinker regende tijdens de race zeg. Wel genoten overigens!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
Hahaha geniaal... *knip* Laat dat maar achterwege.

Maar heerlijke crash, mooie frustratie... Ik heb genoten!

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2018 11:21 . Reden: Komt beetje trollerig over. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

asing schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:49:
Volgens mij was dit voor Leclerc de eerste sessie op race tempo in de regen. Dan kan je hem vergelijken met Ericsson, maar die heeft wel de ervaring met een F1 wagen in de regen.

Voor degene die nu roept : Ja maar Max op Interlagos toen.... Er zit een verschil tussen de Red Bull en de Sauber. De Red Bull kan zomaar een heel stuk vergeeflijker zijn, en er is de Max factor.
Voor Gasly en Hartley is het niet anders. Toch heb ik die niet dezelfde spins zien maken en helemaal van de baan zien verdwijnen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 08-06 23:44
Bansheeben schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Voor Gasly en Hartley is het niet anders. Toch heb ik die niet dezelfde spins zien maken en helemaal van de baan zien verdwijnen.
Nee, spinnen gaat een stuk lastiger op full wets. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maurice079 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Het is het officiële geverifieerde account :)
Ah, in het screenshot staat niet dat rare verified vinkje, dus ging er vanuit dat er iets mee was :)
Bansheeben schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Gasly had aardig de grindbak doorgeploegd met zijn full wets (nadat die versleten waren in 2 rondes)

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2018 11:19 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Ah, in het screenshot staat niet dat rare verified vinkje, dus ging er vanuit dat er iets mee was :)

[...]

Gasly had aardig de grindbak doorgeploegd met zijn full wets (nadat die versleten waren in 2 rondes)
Ik had het ook over de natte baan hè. Gasly ging de zandbak in doordat de baan te droog was. Net als Ericsson eerder dit weekend :+
DJTimo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:15:
[...]
Nee, spinnen gaat een stuk lastiger op full wets. :+
Haha, ja dat was pas echt een bizarre banden keus. Maar ze hebben volgens mij ook nog wel wat rondjes op de slicks door de regen gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ik heb op zich best wel een behoorlijke race gezien, maar wat is dat gat tussen de top 3 teams en de rest toch enorm. Zelfs na de safety car herstart ontwikkelde zich in no-time weer een enorm gat. De grote drie hebben echt te veel voorsprong op de rest. Ok, het is beter dan de situatie die we eerder hadden waarbij er één team fluitend een ronde wegreed van de rest van het veld, maar fijn is het nog altijd niet. Ik verwacht ook niet dat de aankomende regelementswijzigingen daar iets aan gaan veranderen.

Over Hamilton: hij had wat mij betreft 2x een straf verdient dit weekend, een keer in de Q voor dat duwen op de baan, en 1x in de race voor het pits-toch-maar-niet-in incident. Helaas hebben de Powers That Be (TM) anders besloten; het zij zo. Of je je daarmee bemoeit met het kampioenschap, een overwinning na een inhaalrace afpakt of wat dan ook doet volstrekt niet ter zake vind ik. Het straffen is inconsistent, en zorgt ervoor dat er verschillende klasses met verschillende regels ontstaan.

Vettel: helaas. Hij was de sterkste dit weekend, maar één klein foutje was einde race. Balen voor hem, maar het stuivertje wisselen aan de kop van het kampioenschap vind ik helemaal niet erg.

Max: solide race, maar helaas lijkt de RBR/Renault de aansluiting met de kop te verliezen. De update van Ferrari is te stevig, en die van Renault was te mager. Jammer dat Ricciardo uitviel; heeft iemand nog gehoord wat daar aan de hand was?

In het middenveld gebeurde genoeg, dat hebben we terecht ook best veel in beeld gehad. Puike race ook van Hulkenberg daar bijvoorbeeld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ATS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:37:
Ik heb op zich best wel een behoorlijke race gezien, maar wat is dat gat tussen de top 3 teams en de rest toch enorm. Zelfs na de safety car herstart ontwikkelde zich in no-time weer een enorm gat. De grote drie hebben echt te veel voorsprong op de rest. Ok, het is beter dan de situatie die we eerder hadden waarbij er één team fluitend een ronde wegreed van de rest van het veld, maar fijn is het nog altijd niet. Ik verwacht ook niet dat de aankomende regelementswijzigingen daar iets aan gaan veranderen.

Over Hamilton: hij had wat mij betreft 2x een straf verdient dit weekend, een keer in de Q voor dat duwen op de baan, en 1x in de race voor het pits-toch-maar-niet-in incident. Helaas hebben de Powers That Be (TM) anders besloten; het zij zo. Of je je daarmee bemoeit met het kampioenschap, een overwinning na een inhaalrace afpakt of wat dan ook doet volstrekt niet ter zake vind ik. Het straffen is inconsistent, en zorgt ervoor dat er verschillende klasses met verschillende regels ontstaan.

Vettel: helaas. Hij was de sterkste dit weekend, maar één klein foutje was einde race. Balen voor hem, maar het stuivertje wisselen aan de kop van het kampioenschap vind ik helemaal niet erg.

Max: solide race, maar helaas lijkt de RBR/Renault de aansluiting met de kop te verliezen. De update van Ferrari is te stevig, en die van Renault was te mager. Jammer dat Ricciardo uitviel; heeft iemand nog gehoord wat daar aan de hand was?

In het middenveld gebeurde genoeg, dat hebben we terecht ook best veel in beeld gehad. Puike race ook van Hulkenberg daar bijvoorbeeld.
Sterker nog. Door sommigen is het gat zelfs tijdens de safety car niet dichtgereden. Zo enorm was het...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:43
Haha ja hier thuis was ik ook de enige volgens mij die baalde toen Vettel uitviel (hun dachten dat Max zo meer kans zou maken op een podium, terwijl allang duidelijk was dat Hamilton minimaal 3e zou worden samen met BOT en RAI/VET), dit juist doordat ik liever weer eens zie dat Vettel wereldkampioen wordt ipv Hamilton.
Niet dat het nu beslist is, maar een grotere voorsprong van Vettel op Hamilton was het kampioenschap zeker ten goede gekomen.

Ik: neeeee..!! |:(
Rest: yes!! _/-\o_

Verder vond ik het buiten de ''crash'' van Vettel best een leuke race. Vooral het midden en de achterhoede bleven bijna allemaal binnen circa 1 sec van elkaar, zeer mooi.

Enige wat ik dan weer wat minder vond was de inhaalrace die Hamilton deed, het ging hem te gemakkelijk af. Nu is het logisch dat de middenmoot niet vol gaat verdedigen op Hamilton.. Maar sommige coureurs (ene Alonso bijv die gewoon bijna het gras in ging om Hamilton er voorbij te laten..) weken gewoon van hun ideale lijn af om Hamilton er voorbij te laten.
Niet verdedigen op Hamilton wetende dat het de banden kost zonder enige reden oké, dat is niet gek. Maar gewoon afwijken van je eigen ideale lijn vind ik toch wel een beetje zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

...
Het is idd zo dat bij elke regelwijziging de kleine teams opnieuw op achterstand worden gezet.
De oude effort kan het raam uit en teams met meer mensen hebben het voordeel dat ze meer verschillende dingen kunnen proberen.
(zie bijv ook FI die in 3 jaar nu ineens 3x een nieuw chassis moeten maken ivm regelwijziging waar ze normaal 2 jaar met 1 chassis deden ivm kostenbesparing)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 21:04
Die stem van Max, dat viel mij ook al op. Hoger dan normaal. :+ Moest wel even lachen toen hij begon met praten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Ik heb op zich best wel een behoorlijke race gezien, maar wat is dat gat tussen de top 3 teams en de rest toch enorm. Zelfs na de safety car herstart ontwikkelde zich in no-time weer een enorm gat.
Het was dit keer inderdaad wel heel erg. Verstappen die ruimte had om 2 pitstops te maken, waarna de wagen achter hem pas vlak voor het einde van de SC fase nog wist aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:08:
[...]

Het was dit keer inderdaad wel heel erg. Verstappen die ruimte had om 2 pitstops te maken, waarna de wagen achter hem pas vlak voor het einde van de SC fase nog wist aan te sluiten.
Had Hulk achter hem niet ook nog een tripje op inters gedaan?
Kan me het niet meer herinneren.

/edit: normaal is Pirelli wel redelijk snel met hun grafiekjes, maar kan deze nu nog niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2018 12:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:16:
[...]

/edit: normaal is Pirelli wel redelijk snel met hun grafiekjes, maar kan deze nu nog niet vinden.
Zou kunnen, maar toen hij (Max) z'n eerste pitstop maakte, had hij geloof ik 46s voorsprong op de nr 6, dus waarom zou je dan geen gokje nemen? P5 heb je, houd je, en misschien pakt je gok wel goed uit.

Ik heb het hele weekend weinig van me laten horen. Ik moest zaterdag ook werken, daarna uit eten met twee collega's en m'n vriendin en op zondag een verjaardag van een vriend die om 14 uur begon. Kortom: weinig tijd voor F1, zoveel mogelijk tussendoor gekeken, maar door de lange week (48 uur gewerkt ofzo :X) heb ik vooral op de bank liggen slapen en het ergens op de achtergrond meegekregen :P De race was wel grappig: iedereen op de verjaardag vond het wel interessant om te zien, dus na een kwartiertje stonden er twee telefoons op de tuintafel de wedstrijd te streamen :P

Mijn idee van de wedstrijd: begin helaas gemist, maar een aardige wedstrijd te zien. De gok met de banden van Max was begrijpelijk. Bijzonder zuur dat RIC met al dat nieuwe materiaal uitviel, ben benieuwd wat dat voor volgende wedstrijd betekent (is misschien al gemeld in het topic, maar ik heb nog niks kunnen lezen). In ieder geval heeft Max weer aansluiting gevonden met z'n teamgenoot. En de afstand tot p3 is niet eens zo heel groot (1 overwinning en een beetje). Als hij z'n flow vasthoudt, komt dat helemaal goed dit seizoen.
Verder ronduit bizar hoe je met een Mercedes blijkbaar, met wat geluk, van p14 naar p1 kunt rijden met een flinke marge naar p5 :X Sowieso de top3 teams weer ongenaakbaar. Wow.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:29

Amphiebietje

In de blubber

...dus HAM heeft binnen een weekend tot twee keer toe een gevaarlijke situatie veroorzaakt, en komt weg met een waarschuwing? The fuck?

Ik vraag me af wat ze hadden gezegd als hij tijdens de kwali was aangereden, of tijdens de race tegen de pitmuur was gekletterd...

Maar ja, dat gedoe met Rosberg bewijst dat hij blijkbaar toch wat problemen heeft, en het is waarschijnlijk wachten totdat het falikant mis gaat. Vraag me af wat het zal zijn:
- Andere courerur te lijf gaan na een crash?
- Grosjean-style crash bij gewaagde inhaalactie?
- Platgereden worden door zijn teammaat nadat hij lopend de baan overstak?
- Doordraaien nadat hij een straf krijgt?
- Zonder brandstof komen te staan na expres niet pitten?
- Op de stoel van Charlie Whiting gaan zitten en de diva uithangen? Oh wacht, dat doet ie al... :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Bij deze nog een paar van mijn foto's dit weekend. Had deze keer geen dikke lens mee, want was op de motor. Wat overigens ideaal is, vooraan parkeren en je kan lekker langs de file & over afgesloten wegen :)

Oefenen van de pitstops bij Redbull tijdens de pitwalk op donderdag, de monteurs stonden bij wijze van spreken op onze tenen. De pitwalk was goed geregeld, ik heb wel 1,5 uur in de rij gestaan, maar ze zorgden ervoor dat er niet teveel mensen tegelijk in de pitstraat waren:

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/hockenheim/1.jpg

Handtekening van Sianz:

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/hockenheim/2.jpg

Vettel in de natte FP3:

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/hockenheim/3.jpg

Voor de handtekeningen sessie heb ik 3,5 uur gestaan. Ik was er vrij snel na de kwalificatie en stond behoorlijk vooraan (binnen de hekken). De coureurs kwamen team voor team op het podium, eerst redbull, toen 2 uur niks en toen de rest past. Helaas liepen de mensen die vooraan stonden nauwelijks door, ze bleven gewoon staan wachten op de volgende coureurs. De organisatie had beter voor een systeem kunnen kiezen waarbij je in een rij langs de coureurs loopt, zodat er meerder aan de beurt kunnen komen. Vooraan stond het nog 5 rijen dik, dus geen handtekeningen meer gescoord.

De dag erna sprak ik Felix (achternaam ontschiet me even) van RTL DE die de presentatie deed van de handtekening sessie (op de foto hieronder met Hamilton), hij bood zijn verontschuldigen aan en gaf toe dat het slecht was geregeld. Kreeg nog wel een kaart met handtekening van hem, maar die ben ik in de regen verloren helaas....

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/hockenheim/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/hockenheim/5.jpg

Tot slot Verstappen vonkend door turn 1. Ik las ergens dat Max deze bocht als enige volgas nam:

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/hockenheim/6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:21

iichel

Gazoooo

even van een [img een [img] maken en helemaal aan het eind een [/ img] in plaats van [img] :)

toffe fotos!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53

Toen Vettel uitviel met zn RedBull op de Nurburgring in 2011-ish toen werd er ook gejuigd. Heb er misschien nog ergens beelden van op mn NAS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Bansheeben schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Sterker nog. Door sommigen is het gat zelfs tijdens de safety car niet dichtgereden. Zo enorm was het...
Ja die hadden zich de ronder ervoor geunlapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Weet ik ook niet zeker, maar het maakt voor de grootte van de voorsprong niet veel uit. Achter de Hulk reden nog wel meer coureurs, en ze hebben zeker niet allemaal 2 extra stops gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 09-06 14:43
Sniffels schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Toen Vettel uitviel met zn RedBull op de Nurburgring in 2011-ish toen werd er ook gejuigd. Heb er misschien nog ergens beelden van op mn NAS ;)
In 2001 op Silverstone toen Schumacher zijn auto de banden in reedt was dat ook vrij normaal. Helft juicht, andere helft huilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01:12

Wom

De race net teruggekeken. Vermakelijke race met veel inhaalacties in het middenveld. Goede calls van Mercedes en bijzonder jammer voor Vettel. Vond het eigenlijk heel vreemd er uit zien. Moet het nog eens goed terugkijken.

Leclerc had ook moeite met de wisselende omstandigheden. Leerpuntje voor hem denk ik.

Erg benieuwd wat de geruchten rond FI gaan brengen trouwens. Zou Stroll zijn vader dan toch het team opkopen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

iichel schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:58:
Goede race zometeen iedereen iig. Moge de beste Finnen op het podium komen.
Toch weer een voortschrijdend inzicht gehad :+ Hoewel ik VET op P1 had verwacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 20:56
Amphiebietje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:44:
...dus HAM heeft binnen een weekend tot twee keer toe een gevaarlijke situatie veroorzaakt, en komt weg met een waarschuwing? The fuck?

Ik vraag me af wat ze hadden gezegd als hij tijdens de kwali was aangereden, of tijdens de race tegen de pitmuur was gekletterd...

...
Overdrijven is ook een vak. Er hangt (dubbel?) geel in de sector waar Hamilton zijn auto stil zet en er lopen marshalls op de baan om de auto van de baan te duwen. Als een coureur zelf helpt met duwen is het ineens gevaarlijk?

De actie van Hamilton bij de pitingang zorgt ook niet voor gevaar want de SC is buiten en dus moet iedereen langzaam rijden. Hij hindert niemand (zat namelijk een gat tussen de achterliggers) dus hoe je dit dan gevaarlijk kunt noemen is mij een raadsel.

Overigens had hij net zo goed de pit in kunnen gaan en doorrijden zonder te stoppen dan had hij evengoed op P1 gelegen omdat Kimi ook naar binnen gaat. Max lag meer dan een minuut achter dus het had ook geen verschil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jorick schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:59:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Er hangt (dubbel?) geel in de sector waar Hamilton zijn auto stil zet en er lopen marshalls op de baan om de auto van de baan te duwen. Als een coureur zelf helpt met duwen is het ineens gevaarlijk?

De actie van Hamilton bij de pitingang zorgt ook niet voor gevaar want de SC is buiten en dus moet iedereen langzaam rijden. Hij hindert niemand (zat namelijk een gat tussen de achterliggers) dus hoe je dit dan gevaarlijk kunt noemen is mij een raadsel.

Overigens had hij net zo goed de pit in kunnen gaan en doorrijden zonder te stoppen dan had hij evengoed op P1 gelegen omdat Kimi ook naar binnen gaat. Max lag meer dan een minuut achter dus het had ook geen verschil gemaakt.
Jupz, een aangezien het niet letterlijk in de regels staat dat je verplicht de pits in moet als je rechts langs het paaltje gaat, kan ik wel begrijpen dat het bij een reprimande blijft.
(het zou me niet verbazen als er een dergelijke regel voor volgend jaar wordt opgenomen)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
iichel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:49:
[...]

Toch weer een voortschrijdend inzicht gehad :+ Hoewel ik VET op P1 had verwacht...
offtopic:
voortschrijdend was niet zo moeilijk, je zult wel voorspellend bedoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Jupz, een aangezien het niet letterlijk in de regels staat dat je verplicht de pits in moet als je rechts langs het paaltje gaat, kan ik wel begrijpen dat het bij een reprimande blijft.
(het zou me niet verbazen als er een dergelijke regel voor volgend jaar wordt opgenomen)
Toch zou je ook kunnen zeggen dat hij de laatste bocht afsneed,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Uitleg van de FIA waarom ze zo laat waren met het onderzoeken van Hamilton en het voorval bij de pits-ingang.

Bron: Sky Sports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Sterker nog, tot dit jaar stond het deel "by a car entering the pits" niet in die regel, dus was Hamilton wel fout geweest, want toen mocht je gewoon niet over die lijn rijden, ongeacht waarom, hoe, welke kant op, of wat je wilde bereiken. Nu dat deel er wel bij staat pleit het Hamilton vrij van alle blaam, en zou de reprimande teruggedraaid moeten worden, aangezien hij niet de pits in reed en de regel dus helemaal niet meer van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:49:
Uitleg van de FIA waarom ze zo laat waren met het onderzoeken van Hamilton en het voorval bij de pits-ingang.

Bron: Sky Sports
Toch vind ik de inconsequentheid van de FIA wel weer grappig. Een van de redenen (dus niet de enige reden!) waarom hij nu geen straf kreeeg: er was verwarring tussen het team en de rijder, en dat is de oorzaak. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarbij er verwarring tussen team en rijder was, maar toch een straf werd uitgedeeld. Ja, in veel van die gevallen waren er ook andere redenen zoals dat het gevaarlijke situatie opleverde, maar ook situaties waar het niet gevaarlijk was. Dan moeten ze niet aankomen dat ze nu geen straf uitdelen omdat o.a. verwarring was tussen team en rijder. Basseer het dan op andere redenen.

Edit: ik moet beter lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TagForce schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:56:
[...]
Sterker nog, tot dit jaar stond het deel "by a car entering the pits" niet in die regel, dus was Hamilton wel fout geweest, want toen mocht je gewoon niet over die lijn rijden, ongeacht waarom, hoe, welke kant op, of wat je wilde bereiken. Nu dat deel er wel bij staat pleit het Hamilton vrij van alle blaam, en zou de reprimande teruggedraaid moeten worden, aangezien hij niet de pits in reed en de regel dus helemaal niet meer van toepassing is.
Dat lijkt me ook raar,
- als je rechts van het paaltje gaat, is het de bedoeling dat je de pits in gaat.
- als je links van het paaltje gaat, is het de bedoeling dat je op de baan blijft.

Ham deed iets wat afweek van die basis regels, dus daar kan mogelijk een sanctie op staan.

Links van het paalte en vervolgens toch de pits in staat gedefinieerd als niet toegestaan.
Rechts van het paaltje en vervolgens toch de baan op niet letterlijk, maar niet toegestaan volgens de 'geest van de regels'.
SnowDude schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:48:
[...]
Klopt idd.

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2018 16:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Laatst online: 03-06 10:44
StealthyPeanut schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:43:
Mogen fans nu ook al niet meer juichen als een concurrent uitvalt?

Alsof dit iets van 2018 is? 80% van de fans van team X juicht als een concurrent uitvalt.

Eerste voorbeeld wat mij te binnen schiet bijvoorbeeld 1 minuut 15):
[video]

Nu werd er hard gejuicht, omdat de kansen op een podium voor Max ineens een stuk hoger waren. Dat het dan zo in beeld wordt gebracht is dan weer jammer. Beetje selectief ook, want alles en iedereen juicht als een concurrent uitvalt (op dat moment en in emotie).

Dat ze daarna klappen bijvoorbeeld als hij voorbij loopt, is een heel ander verhaal.
Eeuwig pijnlijk dit als voormalig Mika-aanhanger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 20:45
Zo.. dat koste even een dagje om de teleurstelling te verwerken! :'(

Wat een ramp na zo'n dominant weekend maar goed, Seb kan alleen zichzelf de schuld geven.. Ik vond zijn reactie wel treffend; een klein foutje met hele grote gevolgen.

Wat betreft de fans, ik denk dat iedereen wel eens in zijn vuistje lacht als de concurrent een fout maakt maar bij bepaalde Nederlanders is het iets meer dan in het vuistje lachen zullen we maar zeggen.. ;)

Wat betreft Hamilton, ik hoop maar dat de mazzel/pech factor nu weer in evenwicht is en dat er een epische strijd voor de titel volgt de rest van het seizoen. Ik vind het trouwens wel behoorlijk bizar waar hij afgelopen weekend allemaal mee weg gekomen is maar ja; FIA en consequent straffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 08:17

Spotmatic

Ken sent me

Grimmie187 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:43:
Wat betreft Hamilton, ik hoop maar dat de mazzel/pech factor nu weer in evenwicht is en dat er een epische strijd voor de titel volgt de rest van het seizoen. Ik vind het trouwens wel behoorlijk bizar waar hij afgelopen weekend allemaal mee weg gekomen is maar ja; FIA en consequent straffen..
De grote vraag is... Kan VET zichzelf bij zijn positieven houden en die rode waas van een vorig seizoen voorkomen? De druk ligt nu bij hem en het zal zeker een paar races duren voordat hij qua punten weer in de buurt van HAM zit (uitvallen is immers erg duur vanwege het puntenverlies).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
SnowDude schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:48:
[...]

Dat heeft Senna ooit een WDC gekost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wel grappig dat Hamilton nu eindelijk eens wint door niet te pitten tijdens SC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Jorick schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:59:
[...]

Hamilton was helemaal niet bezig met de marshals te helpen. Hij wou de auto terugduwen naar de pits om nog deel te kunnen nemen aan Q2. Op het moment dat de marshals de auto over nemen (en van circuit af duwen) stopt Hamilton meteen met duwen. Als hij de marshals echt wou helpen had hij de auto een halve ronde eerder al bij een gat in de muur geparkeerd, en niet proberen de pits te halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Vind de redenering waarom ze geen straf hebben opgelegd bijzonder vaag.

1) ze hebben het toegegeven
Sinds wanneer is dat een verzachtende omstandigheid in de F1? Daarnaast was het ook een beetje lastig om het te ontkennen als 14 miljard camera's het registreren.

2) Het feit dat het plaatsvond tijdens de safery-car periode.
Mijns inziens zou dat eerder een verzwarende omstandigheid moeten zijn. Waarom zou een SC-periode, waarbij je juist voorzichtiger moet zijn en voorbereid moet zijn op allerlei gevaren, je meer recht geven om iets abnormaals te doen dan als het gewoon tijdens de race is? Zou het tegenovergestelde juist logischer vinden.

Verder vind ik het vreemd dat als dit volgens de regels gewoon mag (of in ieder geval niet verboden wordt) men toch (vage) redenen zoekt om het niet al te zwaar te hoeven bestraffen.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
  • Naamverbasteringen: Doe maar niet.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.