"It's called a motor race." - M. Masi 2021
De Williams heeft toch helemaal geen downforce?YakuzA schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:25:
[...]
(hier op het werk)
Was het een mid-corner sudden loss of downforce?
beelden pls?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:23:
En Sirotkin in de grindbak. Vervuilt de baan ook even flink...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als je niet meer oppermachtig bent en je van achter wordt aangevallen, begrijp ik dat Mercedes nu vaker en beter in de spiegels moet kijkenWoudloper schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:23:
Verder hieronder een foto van de dubbele spiegels:
[afbeelding]
Voorbij aan een Mercedes, andere lijn en te vroeg op het gasYakuzA schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:25:
[...]
(hier op het werk)
Was het een mid-corner sudden loss of downforce?
EDIT: En VET gaat er 0.225 eroverheen...
[ Voor 26% gewijzigd door Sir_Lion op 06-07-2018 11:28 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wellicht rijden ze bij Mercedes met minder DF dan bv een Red Bull?Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:28:
BOT gooit toch best een stuk voor T1 zijn DRS dicht.
Moet je trouwens eens kijken hoe vroeg ze na Maggots/Becketts ze de DRS open gooien. Bijna nog in de laatste linker bocht al.
nee want die vleugel mogen ze sowieso wel erop schroeven in dat gebiedMichel242186 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:29:
is die dubbele spiegel van mercedes niet gewoon een truuk om extra vleugeltje toe te voegen?
Ik ook om eerlijk te zijnJasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
haha. De commentatoren van C4 zijn een beetje verbaasd dat HAM een foutje maakte
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ziggo.JMellema schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:31:
Waar volgen jullie de vrije trainingen?
Verder moet je hier zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2018 11:33 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
F1 TVJMellema schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:31:
Gewoon thuis.JMellema schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:31:
*sorry, ben blijkbaar in een flauwe bui vandaag
Een stream, maar daar mag ik verder niets over zeggen
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 06-07-2018 11:33 ]
Op ziggogo.tv/nlJMellema schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:31:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
In het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?-topicJMellema schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:31:
ah oke ik dacht dat hij aan de Halo zat..iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
[...]
nee want die vleugel mogen ze sowieso wel erop schroeven in dat gebiedgeen truc voor nodig.
Nee, alleen Ferrari heeft ze aan de Halo hangen. Mercedes heeft ze nog aan de sidepod vast zitten --> https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1015152470840967168Michel242186 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:33:
[...]
ah oke ik dacht dat hij aan de Halo zat..
Als ik zo de beelden zie lijkt het wel een Belgische snelwegSuicyder schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:35:
Valt me op dat alle rijders klagen dat het circuit zo hobbelig is. Dat ondanks vernieuwd asfalt in het afgelopen jaar.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op C4 vroegen ze zichzelf af of Silverstone het express heeft gedaan om de klassieke karaktereigenschappen van de baan te behouden. Maar ik denk dat het een beetje verkeerd heeft uitgepakt als dat het geval is.Suicyder schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:35:
Valt me op dat alle rijders klagen dat het circuit zo hobbelig is. Dat ondanks vernieuwd asfalt in het afgelopen jaar.
Persoonlijk denk ik dat een kwestie van geld was. en dat het te duur werd om de baan echt helemaal spiegelglad te maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 06-07-2018 11:38 ]

Ik zie twee mogelijkheden: of racen, of ping-pongiichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:38:
WTF zijn ALO en MAG aan het doen. Het is FP1 jongens.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat zal het zijn denk ik.Pierre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:39:
Het is zeker bijna weekend haha
Ach, een dag niet gelachen...

Goed te zien wat DRS doet op deze foto.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Die grotere spiegel zorgt voor een enorme toename in drag dus ik denk niet dat we ze bij de race ook gaan zien.Michel242186 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:29:
is die dubbele spiegel van mercedes niet gewoon een truuk om extra vleugeltje toe te voegen?
Er is ergens al gemeld (op Twitter dacht ik) dat Merc alleen vandaag met de dubbele spiegels gaat tijden.mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Die grotere spiegel zorgt voor een enorme toename in drag dus ik denk niet dat we ze bij de race ook gaan zien.
Of dat zich beperkt tot alleen FP1 weet ik niet.
Op die foto van @Wom is ie er al weer af gesloopt zo te zien.mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Die grotere spiegel zorgt voor een enorme toename in drag dus ik denk niet dat we ze bij de race ook gaan zien.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Iemand n gifje van de crashes tot nu toe?
mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:43:
Sorry jongens ik schakel net pas in.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
nvtmark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:43:
Sorry jongens ik schakel net pas in.
De echte fan, meteen naar crashes vragen.
Hoe zal Stroll dan achter het stuur zitten?albino71 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:36:
Zo, wat zit HAM te shaken in z'n auto! Zelfs de stuurbewegingen wat ongecontroleerd door de hobbels...
Helemaal stil. Zijn gewiebbel en het circuit heffen elkaar op...
Asfalt is gesponseerd door z'n pa
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Que?iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:46:
Hey het lampje onder de Toro Rosso zit er weer onder. De laatste races was die me niet opgevallenhet lampje is onderdeel van een systeem dat de rijhoogte van de vooras meet.
Nja er is verder niet echt kans op iets spannends in FP1 of wel dan? Plus ik las dat SIR m in de grindbak gezet had dus dacht er zullen er vast nog wel meer afgeschoten zijn.
Lampje? pics?iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:46:
Hey het lampje onder de Toro Rosso zit er weer onder. De laatste races was die me niet opgevallenhet lampje is onderdeel van een systeem dat de rijhoogte van de vooras meet.

maar dan op Silverstone ipv Bahrein
Ah dat lampje. Ik heb het bij andere teams nog helemaal niet gezien tbh. Waarom zou dat zijn?
Beter zicht.Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Ah dat lampje. Ik heb het bij andere teams nog helemaal niet gezien tbh. Waarom zou dat zijn?
Cool, soort van interferometer ofzo?
Ze meten daarmee de sliphoek van de auto. In combinatie met bandendruk en downforce weten ze o.a. aardig goed hoeveel contactoppervlakte er tussen de band en de baan is.Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Dat had ik al gelezen ja, vandaar de vraag of t een interferometer is.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:52:
Ze meten daarmee de rijhoogte van de vooras. Hadden de STR12 en STR11 ook
Die kunnen ze wel op de Williams van Stroll zetten, de inferiormeter.
Daarnaast: Het schijnt dat SAI met een experimentele communicator naar de Marshalls rijdt bovenop de Halo. iemand een foto? @iichel
BOT rijdt 1:28.143. Dat is bijna dezelfde tijd als FP3 snelste tijd.Sir_Lion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:53:
En BOT rijdt weer dik sneller... en het is -nog- FP1.
FP 1 Valtteri Bottas 1:29.106
FP2 Valtteri Bottas 1:28.496
FP3 Lewis Hamilton 1:28.063
Q3 Lewis Hamilton 1:26.600
Race Lewis Hamilton 1:30.621
Ben bang dat ie bij STR off the scale gaat ...albino71 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:53:
[...]
Die kunnen ze wel op de Williams van Stroll zetten, de inferiormeter.
Oh dat weet ik niet, volgens Wiki werkt dat met spiegels?mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:53:
[...]
Dat had ik al gelezen ja, vandaar de vraag of t een interferometer is.
Een feller lampje zou meer uitkomst bieden; hoe lichter hoe beter.
https://www.ziggosport.nl...4a06d00f8006b4dd-mp4.htmlJasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Ik neem aan dat die enkel van de marshalls richting Sainz werkt en niet andersom? Anders krijgen Verstappen en Connely Connelly nog leuke discussiesJasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:54:
Ik weet waar het lampje voor is. Maar ik bedoelde, waarom zien wij dit lampje niet bij andere teams?
Daarnaast: Het schijnt dat SAI met een experimentele communicator naar de Marshalls rijdt bovenop de Halo. iemand een foto? @iichel
Helaas nog geen foto voorbij zien komen, ik zal een screenshot maken als hij in beeld is.Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:54:
Wacht even. Als ik het goed begrijp zit Sainz dan in een dual seat, met een experimentele communicator als bijrijder, is op weg naar de Marshalls, en rijdt bovenop zijn Halo? #hoedanJasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:54:
Ik weet waar het lampje voor is. Maar ik bedoelde, waarom zien wij dit lampje niet bij andere teams?
Ik wil ook foto's.
Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:54:

Nee het is een zwart kastje van 10x10x2cm op de driesprong van de halo.floriz87 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Wacht even. Als ik het goed begrijp zit Sainz dan in een dual seat, met een experimentele communicator als bijrijder, is op weg naar de Marshalls, en rijdt bovenop zijn Halo? #hoedan
Ik wil ook foto's.
Connelly is toch geen marshallBansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Ik neem aan dat die enkel van de marshalls richting Sainz werkt en niet andersom? Anders krijgen Verstappen en Connely Connelly nog leuke discussies
Scherp, erg scherp!floriz87 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Wacht even. Als ik het goed begrijp zit Sainz dan in een dual seat, met een experimentele communicator als bijrijder, is op weg naar de Marshalls, en rijdt bovenop zijn Halo? #hoedan
Ik schrijf mij in. "Leef alsof het je laatste dag is, leef" lalalalafloriz87 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Ik wil ook foto's.
Good point, het is nog euh... vroegTommyGun schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:59:
[...]
Connelly is toch geen marshall![]()
[...]
Scherp, erg scherp!
floriz87 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Ik wil ook foto's.

Laat de verbasteringen achterwegen.
[ Voor 76% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2018 12:04 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
PSN: xMaurice93
Het was Stroll die hem raakte
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Nog iets duidelijker.
A few of you are asking about Carlos’ ‘camera’. We were hoping it was FINALLY his in-car tweeting device but it’s actually a transmission system being tested for next year.
Vlaggen/VSC informatie?demonic schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:59:
Maar wat zou het nut moeten zijn van dat kastje?
Kan niet stoppen met ontploffen!
[ Voor 84% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-07-2018 12:02 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Jackson6 op 06-07-2018 12:02 ]
Is uiteindelijk gewoon een meting van de tijd tussen pulsen van licht. Door dat te vermenigvuldigen met de lichtsnelheid krijg je dan de afstand die het licht heeft moeten afleggen, en daarmee kun je dan weer de hoogte bepalen. Normaal werkt dat idd het beste met spiegels en lasers, maar aangezien ze ook een voorwaartse snelheid hebben wordt dat nogal lastig. Vandaar dat ik verwacht dat ze een normaal lampje gebruiken waardoor de sensor alsnog de lichtpulsen kan opvangen door de diffuse reflectie van het licht op het circuit.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Oh dat weet ik niet, volgens Wiki werkt dat met spiegels?
Dramatische plek voor de lucht die naar de airbox toe gaat
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
BOT inmiddels al een 1.27.854Sir_Lion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:54:
[...]
BOT rijdt 1:28.143. Dat is bijna dezelfde tijd als FP3 snelste tijd.
...
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Gelukkig zijn er nieuwe sponsorenSnowDude schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:02:
Die blik van die gasten in de pitbox, priceless!
DRS open met instureniichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:02:
LIjkt op rear locking of DRS? Rare crash. Achterkant ontsnapt. Hij ruimt het iig netjes op.
Man man man man man.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1