"It's called a motor race." - M. Masi 2021
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
DRS proberen in de bocht, shit happens.
[ Voor 28% gewijzigd door mark-k op 06-07-2018 12:05 ]
Nja, als je er DRS hebt en RBR is het blijkbaar al gelukt zou ik t ook proberen. En als t mis gaat gebeurt dit.StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:06:
Hoe kan je dit nog goedpraten? Magnussen heeft al geen onderdelen meer omdat alles naar GRO moet.
Wel lullig (of misschien ironisch?) dat het GRO is.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Allemaal een wielrenbroekje aan denk ik.Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:07:
Zouden de heren nog een stuitje hebben na de race?
Umh, verrassend?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heb je nog geen bescherming op je stuitje hoor
Daar is inderdaad een hoop schade wat een prutser is het ook zeg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bocht te kort genomen daardoor gras inbasvn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:11:
Ging ook niet lekker bij RAI dat wegrijden
Als een wagen in dat gras in de brand vliegt hebben we een groot probleem denk ik.
Ging me vooral om hoe vaak hij probeerde weg te rijden, maar de auto weer een klein stukje terug rolde.
Lange rechte stukken he, dat kan de Williams nog wel.DaMarcus schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:11:
Stroll op de 10e plek so far so good. We zitten nog in VT1 maar ik gun het Williams dat ze weer een mooi resultaat binnenharken
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Was ook maar een grapje hoorGekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:10:
[...]
Heb je nog geen bescherming op je stuitje hoor(weet tenminste niet waar die bij jou zit
)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Don't get your hopes up, STR verprutst het toch nog wel ergens.DaMarcus schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:11:
Stroll op de 10e plek so far so good. We zitten nog in VT1 maar ik gun het Williams dat ze weer een mooi resultaat binnenharken
[ Voor 75% gewijzigd door Chiron op 06-07-2018 12:16 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nja, als je zoveel crashes hebt gehad dit seizoen, dat zelfs de fabriek van het team het niet bijhoudt om het aantal benodigde reserve onderdelen te produceren voor jouw teamgenoot (omdat ze allemaal voor jouw wagen zijn gebruikt)..... Dan moet je misschien in de FP1 niet 101% risico nemen om 2 tiende te winnen in een DRS-bocht.mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:07:
[...]
Nja, als je er DRS hebt en RBR is het blijkbaar al gelukt zou ik t ook proberen. En als t mis gaat gebeurt dit.
Wel lullig (of misschien ironisch?) dat het GRO is.
Ook al heb je net een P4 gescoord; zorg gewoon dat je de auto heel houdt en de monteurs weer een beetje aan jouw kant krijgt.
nvm..Chiron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:15:
Wat gebeurde er nou met
[ Voor 18% gewijzigd door Gekkenhuis op 06-07-2018 12:17 ]
Dat RBR 0.9 a 1seconde verliest op de rechte stukken ten opzichte van Mercedes.floriz87 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:13:
Wat heeft Horner allemaal te melden? (geen geluid hier)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ik gleed uit over de enter toets. Maar het ging om GROGekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:16:
[...]
ALO die een uitstapje buiten de baan maakte? Of wat bedoel je?
Klopt, was volgens mij ook niet echt een bedoelde test, hij miste het knopje om m uit te zetten door een hobbeltje of zoiets meende ik te horen?StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:16:
[...]
Nja, als je zoveel crashes hebt gehad dit seizoen, dat zelfs de fabriek van het team het niet bijhoudt om het aantal onderdelen te produceren voor jouw teamgenoot (omdat ze allemaal voor jouw wagen zijn gebruikt)..... Dan moet je misschien in de FP1 niet 101% risico nemen om 2 tiende te winnen in een DRS-bocht.
Ook al heb je net een P4 gescoord; zorg gewoon dat je de auto heel houdt en de monteurs weer een beetje aan jouw kant krijgt.
Beetje zoals hij een knopje raakte achter de SC in Baku

Vergeet ook niet dat ik een afspraak heb met @iichel waar ik me aan probeer te houden, hoewel dat met dit soort dingen wel moeilijk wordt.
Hoeveel crashes had ene Max alweer in het begin van dit seizoen?StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:16:
[...]
Nja, als je zoveel crashes hebt gehad dit seizoen, dat zelfs de fabriek van het team het niet bijhoudt om het aantal benodigde reserve onderdelen te produceren voor jouw teamgenoot (omdat ze allemaal voor jouw wagen zijn gebruikt)..... Dan moet je misschien in de FP1 niet 101% risico nemen om 2 tiende te winnen in een DRS-bocht.
[ Voor 72% gewijzigd door iichel op 06-07-2018 12:19 ]
Dat is een raar verhaal inderdaad. Ben benieuwd naar zijn eigen verhaal. Zonder DRS was die crash iig best vreemdChiron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:17:
[...]
ik gleed uit over de enter toets. Maar het ging om GRO
Hij deed DRS dicht tijdens het insturen, dat veranderd hoe de auto reageert compleet.Gekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:18:
[...]
Dat is een raar verhaal inderdaad. Ben benieuwd naar zijn eigen verhaal. Zonder DRS was die crash iig best vreemd
Nee, hij spinde al voor hij de DRS dicht deed. Hij deed hem dus niet zelf dicht, maar gebeurde toen hij de rem intrapte omdat hij spinde.Sir_Lion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:20:
[...]
Hij deed DRS dicht tijdens het insturen, dat veranderd hoe de auto reageert compleet.
Jawel maar ze gaan toch vol gas die bocht in? Dan raak je de rem niet aan heJasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:20:
Het moment dat een rijder de rem drukt klapt de DRS dicht toch?
Op t moment dat je van je gas af gaat volgens mij al, wat uiteindelijk redelijk hetzelfde betekent.Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:20:
Het moment dat een rijder de rem drukt klapt de DRS dicht toch?
Wel als je naast t knopje duwtChiron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:22:
DRS dichtmieteren voordat je een bocht in duikt zou toch geen probleem moeten zijn

En ook Max werd afgebrand na zijn stomme fout in FP Monacoiichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:18:
Nou, minder DF en drag runnen dan mr Horner. Als je met DRS open door T1 kan heb je teveel DF in vergelijking met de rest
[...]
Hoeveel crashes had ene Max alweer in het begin van dit seizoen?
Dus ook Grosjean is nu gewoon wederom lomp bezig.
Ja, dit is typisch GRO. Wie verwacht hem volgend jaar nog in dat stoeltje? Ik niet i.i.g.StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Dus ook Grosjean is nu gewoon wederom lomp bezig.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het produceren van onderdelen duurt alleen iets langer als 25 minuten.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:24:
Ach het is maar 25 minuten rijden van Banbury naar Silverstone, de nieuwe onderdelen zullen er ongeveer wel zijn.
https://twitter.com/VanGa...15178167382937600/video/1
Het werkt met een wat verouderd gestandaardiseerd systeem. Wanneer je van het gas afgaat dan sluit de DRS, het probleem is dat je DRS daarna niet meer open krijgt. Teams omzeilen dit door het gas erop te houden, op deze manier kan je de DRS nog wel handmatig sluiten en openen.Chiron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:22:
DRS dichtmieteren voordat je een bocht in duikt zou toch geen probleem moeten zijn
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Gelukkig op vrijdag.. En (nog) niet op zondagTheBrut3 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:25:
Oei, VER kapot.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En precies aan het einde van FP1, Heeft hij i.i.g. nog kunnen rijden!
Die mag je in FP1 zonder consequenties vervangen voor een nieuwe toch? Of zit ik abuis?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:26:
Max zijn versnellingsbak lijkt kapot. Terug naar de realiteit na drie geweldige weekenden.
Een bak niet. (Tenzij je nog een oude functionerende bak hebt)StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:27:
Die mag je in FP1 zonder problemen vervangen voor een nieuwe toch? Of zit ik abuis?
[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 06-07-2018 12:28 ]
Volgens mij alleen als het een bak voor de training was die al afgeschreven is, dus al vijf races heeft gereden.StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:27:
[...]
Die mag je in FP1 zonder consequenties vervangen voor een nieuwe toch? Of zit ik abuis?
Op vrijdag zit er een 'training' gearbox in idd.StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:27:
[...]
Die mag je in FP1 zonder consequenties vervangen voor een nieuwe toch? Of zit ik abuis?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat dacht ik ook. Pas op zaterdag gaat de nieuwe erin.Spotmatic schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:28:
In de eerste FP's gebruiken ze toch altijd een oude bak?
Verder dat Max die bocht 1 met DRS doet zal niet alleen zijn om te zien of het kan, maar ook om te zien of het voordeel biedt en hoeveel slijtage het oplevert.
[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2018 12:29 ]
Omdat het FP is.Woask schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:29:
Waarom een VSC en niet gewoon geel in de sector waar de auto staat?
Omdat die op de baan stond en de auto over de baan naar de pitsstraat moest.Woask schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:29:
Waarom een VSC en niet gewoon geel in de sector waar de auto staat?
Okay, correctie: het dichtgaan van de DRS verergerde zijn situatie waardoor hij van de baan vloog.mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:20:
[...]
Nee, hij spinde al voor hij de DRS dicht deed. Hij deed hem dus niet zelf dicht, maar gebeurde toen hij de rem intrapte omdat hij spinde.
Ja maar waarom dan langzaam rijden gedurende de hele ronde? Geel in de sector volstaat toch gewoon?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:30:
[...]
Omdat die op de baan stond en de auto over de baan naar de pitsstraat moest.
Replay? Was net ff naar de wc....
Carbon is best stevig, zou ik me niet zo druk om maken zolang je niet op lange dunne delen duwt (Front wing deeltjes of zo'n T-wing zoals vorig jaar).Gekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:29:
Je zal met het duwen van die auto maar een carbon dingetje afbreken *Oops... SORRY!!
Omdat FIA. Ik pretendeer niet te begrijpen hoe die tot beslissingen komen.Woask schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:31:
[...]
Ja maar waarom dan langzaam rijden gedurende de hele ronde? Geel in de sector volstaat toch gewoon?
Ook dat niet, hij spinde al en zodra je zijwaarts gaat doet al die aero niks meer, dus boeit het ook niet of je DRS open of dicht is.Sir_Lion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:30:
[...]
Okay, correctie: het dichtgaan van de DRS verergerde zijn situatie waardoor hij van de baan vloog.
Jawel hoor, upforce als de auto achterstevoren staatmark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:32:
[...]
Ook dat niet, hij spinde al en zodra je zijwaarts gaat doet al die aero niks meer, dus boeit het ook niet of je DRS open of dicht is.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Nee, dat volstaat niet.Woask schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:31:
[...]
Ja maar waarom dan langzaam rijden gedurende de hele ronde? Geel in de sector volstaat toch gewoon?
Zodra er marshalls op de baan lopen of van die traktoren op de baan/uitloop zijn moet er een VSC zijn.
(allemaal dankzij mensen die zitten te slapen en toch volgas gaan onder geel)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Technisch gezien moet ie daarvoor op de kop vooruit gaanBansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:36:
[...]
Jawel hoor, upforce als de auto achterstevoren staat
Achterstevoren is geen zijwaartsBansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:36:
[...]
Jawel hoor, upforce als de auto achterstevoren staat
iichel schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:38:
[...]
Hadden ze een paar jaar terug niet een race op grasmaaiers?
Nou ik denk serieus dat er ook wat lucht naar beneden geforceerd wordt als de auto achterstevoren rijdt. Maar op z'n kop zou wel een ideaal situatie zijn jaiichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:38:
[...]
Technisch gezien moet ie daarvoor op de kop vooruit gaan
Poeh, inderdaad. Zelfs een normale spin lukt 'm niet. Dacht dat ie wel een 360 had gemaakt
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Foto van gisteren toch?
Zou heel goed kunnen, de foto was ik vandaag toevallig tegengekomen.
Zit zo te zien een AUS vlag op?iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:20:
[...]
ping 127.212.23.124
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ah gevonden. Gister inderdaad. Neemt niet weg dat ik de vloer echt een knap staaltje techniek vindiichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:20:
[...]
Ik weet het namelijk niet zeker meer, maar ze gaven toch aan dat dat ongeveer 0,8 sec was.
Dan is toch ineens de tijd van VER niet zo slecht?
Of zal het minder zijn? Want RIC deed op de H banden ruim 0,6s langzamer dan VER volgens mij.
Probeer het een beetje te volgen op werk, maar mis wel veel
En weegt ook niet veel gezien de inspanning van de dragersJasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:23:
[...]
Ah gevonden. Gister inderdaad. Neemt niet weg dat ik de vloer echt een knap staaltje techniek vindAls dit nummer 102 is ben ik wel benieuwd wat er met de rest is gebeurd
Live your life to the Max 1.
Die deltas zijn altijd lastig te zeggen, die hangen een beetje van de setup, motorvermogen/setting en baan (omstandigheden, lengte, temperatuur) af. Een hele tot een halve seconde is het vaak, op Silverstone zal het richting een seconde gaan denk ik...TrekDr0p schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:23:
Wat was volgens Pirelli het verschil tussen de M en de S band?
Ik weet het namelijk niet zeker meer, maar ze gaven toch aan dat dat ongeveer 0,8 sec was.
Dan is toch ineens de tijd van VER niet zo slecht?
Of zal het minder zijn? Want RIC deed op de H banden ruim 0,6s langzamer dan VER volgens mij.
Probeer het een beetje te volgen op werk, maar mis wel veel
Uiteraard. De vrijdag telt niet mee in de regel dat een bak 6 races achter elkaar mee moet gaan (FP3 op zaterdag wel, FP1 & 2 op vrijdag niet). Zou wel heel dom zijn om dan toch op vrijdag met je race-bak gaan te rijden, want als ie dan stuk gaat heb je ineens onnodig een 5 plaatsen straf.
YouTube: F1 Romain Grosjean crashes compilation
En wat is er uit gekomen?
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 06-07-2018 13:43 ]
Als ie nou eerder de rem losliet, had ie niet de auto in de prak gereden. (vandaag)BrockOlee schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:38:
Mooi om te zien dat GRO door de jaren heen constante prestaties neerzet.
YouTube: F1 Romain Grosjean crashes compilation
Live your life to the Max 1.
[ Voor 99% gewijzigd door Remcoww op 06-07-2018 13:45 ]
Volgens mij gaat het over te langzaam rijden:Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:42:
Gezien ik ook gewerkt heb tijdens de FP1, heb ik dit helemaal gemist. Wat is er gebeurd?
[afbeelding]
"27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be
deemed potentially dangerous to other drivers or any other person."
Bron: https://www.fia.com/file/69139/download/22911?token=U4C9DSOh
Ik kom uit op:Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:42:
Gezien ik ook gewerkt heb tijdens de FP1, heb ik dit helemaal gemist. Wat is er gebeurd?
[afbeelding]
27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1