[F1 2018] Race 9 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste
Acties:
  • 90.472 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Stefie2010 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:20:
[...]

Leuk zo'n verhaal en dit weten we allemaal wel maar ik ben nog steeds op zoek naar de verklaring waarom Haas zo'n grote stap heeft gemaakt en de andere Ferrari en Merc powered teams niet. Kijk o.a. naar waar Force India staat... Ik denk daarom dat we het bij Haas in het chassis/aero moeten zoeken, daar hebben zij een stap gemaakt, motor is hetzelfde als in Canada en Paul Ricard, beiden ook powertracks.
De Haas was altijd wel een auto met goede grip bij hoge snelheid en OK tractie. Dat in combinatie met een goede setup en Ferrari motor en dan krijg je P6.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stefie2010 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:20:
[...]

Leuk zo'n verhaal en dit weten we allemaal wel maar ik ben nog steeds op zoek naar de verklaring waarom Haas zo'n grote stap heeft gemaakt en de andere Ferrari en Merc powered teams niet. Kijk o.a. naar waar Force India staat... Ik denk daarom dat we het bij Haas in het chassis/aero moeten zoeken, daar hebben zij een stap gemaakt, motor is hetzelfde als in Canada en Paul Ricard, beiden ook powertracks.
Omdat de Haas gewoon een goed chassis is, met een goede PU. Magnussen staat echt niet voor niks P10 met 27 punten, eentje minder dan Hulkenberg. Deze baan vraagt gewoon om veel vermogen en veel downforce, en dat kunnen FI, Williams en Sauber niet leveren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:26

Harrie

NederVlaming

Ik snap er niet zo veel van. Ze klagen altijd over 'dirty air', maar willen er nu wel achter rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

? veel downforce?

Je hebt in principe 1 hele langzame bocht waar tractie belangrijk is in de 2e versnelling.
Daarnaast nog een infield sectie met bochten van 200+ km/h, daar kan iedereen wel doorheen komen, waarin ze niet onder de 4e versnelling komen.
Ik zou 'm eerder als medium/low DF beschrijven.

Op deze baan met de drie enorme lange stukken wil je gewoon zo min mogelijk drag meenemen en dat doe je door DF eraf te halen. Je neemt net genoeg mee waardoor je goed door de hogesnelheid bochten kunt, maar op die snelheden produceert iedere F1 auto wel redelijk wat DF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Nog geen uitspraak gedaan omtrent het Vet-Sai incident? Duurt traag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DJTimo schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:43:
Nog geen uitspraak gedaan omtrent het Vet-Sai incident? Duurt traag...
Nog niets bekend. Twitter in de gaten houden of deze site:
https://www.fia.com/event...eventtiming-information-7

---

titel een beetje sensatiezoekerij van RTL GP? https://www.rtlgp.nl/item...stappen_van_oneerlijke_sp
RICCIARDO BESCHULDIGT VERSTAPPEN VAN ONEERLIJKE SPELLETJES IN KWALIFICATIE
Riciardo maakte na afloop duidelijk dat hij niet onder de indruk was van de spelletjes van Verstappen: “We deden drie runs, en ik moest telkens een gat slaan in de lucht voor iedereen,” aldus de Australiër. “Als je allebei één run achter een ander krijgt is het eerlijkér. Ik ben er totaal niet blij mee. We hadden het een stuk eerlijker kunnen spelen.”

[ Voor 47% gewijzigd door iichel op 30-06-2018 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
https://www.clyp.it/zgdecs5l

https://streamable.com/68srg

Lekker bezig :+

Edit: Ah, ik zie dat de 2e al eerder gepost is.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenety op 30-06-2018 18:06 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Three place grid penalty for VET for impeding

@AdamCooper

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dg851SFWsAABg8J.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Edd op 30-06-2018 18:09 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 plekken drop voor Vettel!! Verrassend en leuk voor MAx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 16:25
Gaat een interessante start worden morgen dan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Mugwump schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:16:
Gaat een interessante start worden morgen dan.
Ja inderdaad. En ik vrees ook het enige interessante.. Hopelijk heb ik ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Oostenrijk is een baan waar inhalen prima mogelijk moet zijn, al dan niet dankzij de 3 DRS zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:09:
Three place grid penalty for VET for impeding

@AdamCooper

[afbeelding]
Belachelijk, ten eerste niet expres en ten tweede heeft Sainz sportief niks verloren. En wat krijgt hij voor zijn beuk manoeuvre?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:29:
[...]

Belachelijk, ten eerste niet expres en ten tweede heeft Sainz sportief niks verloren. En wat krijgt hij voor zijn beuk manoeuvre?
Als je per ongeluk iets doet betekent echt niet dat je geen straf hoeft te krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Zenety schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:05:
[...]

https://www.clyp.it/zgdecs5l

https://streamable.com/68srg

Lekker bezig :+

Edit: Ah, ik zie dat de 2e al eerder gepost is.
Nog meer audio van ervoor.
Max:
https://clyp.it/jieqff2p
Ricciardo:
https://clyp.it/5vjiuual

Ricciardo, wat stel je je aan zeg. Max ging elke sessie voor in Frankrijk en daar had je zeker wel een tow kunnen krijgen, als je niet alsnog langzamer was. Daar was het ook de schuld van de setup, en daar reed je, net zoals zo vaak dit seizoen, met meer downforce dan Max. Natuurlijk ga je eraan als je vermogen mist. Ga vervolgens niet lopen stoken tegen de media dat het oneerlijk is dat Max je systematisch verslaat in kwalificaties. Het staat nu al 6-3, terwijl Max twee keer niet eens meedeed.

Don't be a Webber 2.0...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Over welke beukbeweging van SAI hebben we het eigenlijk? In de beelden zie ik alleen dat SAI terug de baan op moet sturen omdat het asfalt daar op is. Of is dat nog een stuk later gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Nog meer audio van ervoor.
Max:
https://clyp.it/jieqff2p
Ricciardo:
https://clyp.it/5vjiuual

Ricciardo, wat stel je je aan zeg. Max ging elke sessie voor in Frankrijk en daar had je zeker wel een tow kunnen krijgen, als je niet alsnog langzamer was. Daar was het ook de schuld van de setup, en daar reed je, net zoals zo vaak dit seizoen, met meer downforce dan Max. Natuurlijk ga je eraan als je vermogen mist. Ga vervolgens niet lopen stoken tegen de media dat het oneerlijk is dat Max je systematisch verslaat in kwalificaties. Het staat nu al 6-3, terwijl Max twee keer niet eens meedeed.

Don't be a Webber 2.0...
Hij is echt een aansteller ja. Zoveel profijt heeft Max er ook niet echt aan gehad, want hij reed er niet de hele tijd extreem kort er achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Unsafe release doen ze ook niet expres maar krijg je n straf voor omdat het gevaarlijk is. Hier hetzelfde, vettel was gewoon gevaarlijk bezig dus krijgt hij een straf.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0khCi24eTNljenOIFfBtVEHb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Was al gepost gridstraf Vettel. sorry

[ Voor 81% gewijzigd door monster944 op 30-06-2018 18:42 ]

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Wat kreeg VET ook alweer voor een daadwerkelijke beuk?

Blij dat de FIA eindelijk VET (en Ferrari) durft te straffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:55
Max dus naar 2e startrij naast Rai en Vet naast Gro. Gezellig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Maar Vettel gaat dus P6 starten. Krijgt hij te maken met een "B-team Ferrari van vorig seizoen" en Ricciardo vlak achter hem. Ondertussen gaat Max de kans krijgen om Kimi te pakken. Aangezien Kimi werkelijk nooit posities pakt in de eerste ronde, en ze meestal verliest, kan er zomaar weer een podium in gaan zitten voor RBR. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2018 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vooral verrassend dat Vettel bestraft werd

Begrijp me niet verkeerd de regel is heel duidelijk en Vettel voldeed daar helemaal aan, echter Hamilton in 2017 GP van GB werd niet bestraft, want blokade had geen blijvend gevolg, net als nu, beide rijders door in Q3. [YouTube: https://youtu.be/MROA1swxTGk]

En Canada dit jaar. Vettel in een hotlap komt in de file terecht van coureurs die staan te wachten om te beginnen met de ronde, het gaat ver om ze alle 5 te bestraffen maar een waarschuwing had best gemogen.

Maar goed ben je geen Ferrari-fan dan wordt je race weer een stuk leuker morgen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnater
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 20:09
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:44:
[html] <blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">BREAKING: Sebastian Vettel will serve a three-place grid penalty at Sunday's <a href="https://twitter.com/hashtag/AustrianGP?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#AustrianGP</a><br><br>This incident with Carlos Sainz has been reviewed by the Stewards <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#F1</a> <a href="https://t.co/vOUchcBB68">pic.twitter.com/vOUchcBB68</a></p>— Formula 1 (@F1) <a href="https://twitter.com/F1/status/1013094605863071744?ref_src=twsrc%5Etfw">30 juni 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
Evil modpowers, activate. Mod uses HTML embedding, it is super effectieve. :+

Maar Vettel gaat dus P6 starten. Krijgt hij te maken met een "B-team Ferrari van vorig seizoen" en Ricciardo vlak achter hem. Ondertussen gaat Max de kans krijgen om Kimi te pakken. Aangezien Kimi werkelijk nooit posities pakt in de eerste ronde, en ze meestal verliest, kan er zomaar weer een podium in gaan zitten voor RBR. :Y
Ferrari start wel op zachtere bandjes; dus ben benieuwd of Max zijn positie kan vasthouden. Start nu ook op het iets vuilere gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schnater schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:50:
[...]

Ferrari start wel op zachtere bandjes; dus ben benieuwd of Max zijn positie kan vasthouden. Start nu ook op het iets vuilere gedeelte.
Ja klopt maar nu wel aan de binnenkant bij bocht 1, lijkt me ook niet verkeerd in Oostenrijk als ik aan vorig jaar denk. En de Haasjes zijn ook snel bij de start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Schnater schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:50:
[...]

Hier heb je niet echt vuile lijnen. Ik zou me eerder zorgen maken over dat Max nu aan de binnenkant zit bij de eerste bocht. In ieder geval zal hij niet getorpedeerd worden door de "de Russische torpedo", maar hij kan zomaar vast komen te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:46:
En Canada dit jaar. Vettel in een hotlap komt in de file terecht van coureurs die staan te wachten om te beginnen met de ronde, het gaat ver om ze alle 5 te bestraffen maar een waarschuwing had best gemogen.
In mijn ogen hadden ze juist dat moeten bestraffen 8)7 Dan maar alle 5, dat sloeg werkelijk nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Begrijp me niet verkeerd de regel is heel duidelijk en Vettel voldeed daar helemaal aan, echter Hamilton in 2017 GP van GB werd niet bestraft, want blokade had geen blijvend gevolg, net als nu, beide rijders door in Q3. [video]

Maar goed ben je geen Ferrari-fan dan wordt je race weer een stuk leuker morgen :D
Mja we weten inmiddels dat dhr Connoley iets nauwer de regels interpreteert en daarnaar handelt dan andere stewards. Op zich, terechte penalty maar van mij had deze niet per sé gegeven hoeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:53:
[...]

Hier heb je niet echt vuile lijnen. Ik zou me eerder zorgen maken over dat Max nu aan de binnenkant zit bij de eerste bocht. In ieder geval zal hij niet getorpedeerd worden door de "de Russische torpedo", maar hij kan zomaar vast komen te zitten.
Er zou zomaar een Vettel situatie zoals in Frankrijk kunnen ontstaan en dat willen we natuurlijk niet. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:35:
[...]

Er zou zomaar een Vettel situatie zoals in Frankrijk kunnen ontstaan en dat willen we natuurlijk niet. :P
Alsjeblieft niet zeg. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Hmmjah met Vettel en de penalty, je kan hem inderdaad geven.... maar je mist de consistentie weer. zoals hier genoemd UK 2017, Canada 2018 had je dan imho ook moeten geven en zo zijn er volgens mij nog wel een stuk meer van dit soort incidenten. Dacht dat er in Monaco dit jaar ook een soortgelijk iets was als ik het me niet verkeerd herinner.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 30-06-2018 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De start wordt zo wel spannend. Grosjean en dan Vettel. Iets verder naar achteren zit Stroll op p14. Nou wedden op safety car eerste ronde. Max kan hopelijk p3 zo vasthouden en dan toch weer een podiumplek halen :)

Ricciardo doet geen goede zaken zo. Zijn contractverlenging ben ik nu ook wel benieuwd naar. Als Max zich zo doorontwikkeld is ie gewoon sneller en gaat ie op den duur ook wel meer WK punten halen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Ari Gold schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:44:
Max dus naar 2e startrij naast Rai en Vet naast Gro. Gezellig.
Boxed in by Ferrari :P . Het gaat boeiend worden nu zowel max als beide mercs op super soft staan en de rest eromheen op de ultra softs.

Grosjean heeft wel de uitgelezen kans om de race op zijn manier memorabel te maken >:) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

asing schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Grosjean heeft wel de uitgelezen kans om de race op zijn manier memorabel te maken >:) .
Door in de 1e bocht 4 auto's te elimineren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Of gewoon keihard P3 of P4 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:47:
De start wordt zo wel spannend. Grosjean en dan Vettel. Iets verder naar achteren zit Stroll op p14. Nou wedden op safety car eerste ronde. Max kan hopelijk p3 zo vasthouden en dan toch weer een podiumplek halen :)

Ricciardo doet geen goede zaken zo. Zijn contractverlenging ben ik nu ook wel benieuwd naar. Als Max zich zo doorontwikkeld is ie gewoon sneller en gaat ie op den duur ook wel meer WK punten halen.
P3 vasthouden hier met een slechtere race pac gaat echt een prestatie zijn!

Dat is wel te hopen, ik las op internet dat RIC dezelfde deal zou krijgen als Max. In principe kan RIC kan meer vragen zolang hij meer punten en overwinningen scoort. Hopelijk in Hongarije en Singapore en Malaysia kan Max weer eens winnen en daar de nodige punten scoren om voor RIC te komen.
Vorig seizoen de 2helft was het niet zo dat Max daar de meeste punten van iedereen had gehaald?

Ik neem aan dat Haas de volledige Ferrari Party modus heeft, dus qua race pace denk ik niet dat de Haas sneller is dan de RB's.

15 pk een party modus noemen dan heb je wel lef Renault :)

Gaf Hartley trouwens aan dat hij weer met de Honda Spec 1 motor aan het rijden was? Lijkt er dan toch op dat er problemen zijn met spec 2. Vond Gasley ook niet bijzonder, maar dat zal dan voornamelijk ook wel komen dat zijn motor nog detuned was.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:53:
[...]
Idd. Vettel aan de buitenkant van hem in de eerste bocht en dan doet ie een Oconnetje 2014 🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 16:25
Harrie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:20:
[...]

Ja inderdaad. En ik vrees ook het enige interessante.. Hopelijk heb ik ongelijk.
We hebben ook verschillende strategieën op de baan, Haas die de strijd met RB aan lijkt te kunnen en meer van dat soort zaken. Vooraan staat Bottas voor Hamilton. Ben benieuwd wat Mercedes daarmee gaat doen als Hamilton er bij de start niet voorbij gaat.

Maar ja, elke keer dat ik voldoende aanknopingspunten zie voor een boeiende race werd het tot dusver een saaie optocht. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Mugwump op 30-06-2018 20:14 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:10:
[...]

Idd. Vettel aan de buitenkant van hem in de eerste bocht en dan doet ie een Oconnetje 2014 🤔
Vettel staat erachter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:09:
Hopelijk in Hongarije en Singapore en Malaysia kan Max weer eens winnen en daar de nodige punten scoren om voor RIC te komen.
Maleisië gaat hij in ieder geval niet winnen dit jaar, RIC overigens ook niet, noch een van beide Mercedessen noch een van de Ferraris. Maleisië staat namelijk niet op de kalender (en lijkt voorlopig ook niet terug te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daarom schrijf ik het ook zo.... Jij hebt Vettel niet zien vertrekken in France?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar rijdt Gro dan?

Ik denk namelijke niet dat er voor de sprint naar turn 1 voldoende ruimte is om te slipstreamen, en je dus een rij binnenkant en buitenkant blijft houden

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2018 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Begrijp me niet verkeerd de regel is heel duidelijk en Vettel voldeed daar helemaal aan, echter Hamilton in 2017 GP van GB werd niet bestraft, want blokade had geen blijvend gevolg, net als nu, beide rijders door in Q3. [video]

Misschien is het verschillend wanneer de drivers zich voorbereiden om een snelle ronde te starten (de twee aangehaalde voorbeelden), en wanneer je in een outlap zit.

Als je snelle ronde al achter de rug is, maakt je track positie immers geen hol meer uit.
Dan moet je alleen nog naar de pits zonder iemand te storen (en kijk je dus vooral in je spiegels). In het andere geval ben je ook nog bezig met je snelle ronde voor te bereiden.

Dit met Vettel was gewoon slecht gecoached door het team, die hadden hem moeten waarschuwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
voorlopige opstelling dus:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dg9Y8QYWAAI4cdt.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

PS Lec schijnt een gebroken aandrijfas gehad te hebben, maar de complete gearbox vervangen was sneller dan alleen de aandrijfas. Bron AMuS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 22:47
[...]

Dus als jij per ongeluk 100 rijdt waar je 80 mag, hoef je ook geen boete te betalen?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:44:
[html] <blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">BREAKING: Sebastian Vettel will serve a three-place grid penalty at Sunday's <a href="https://twitter.com/hashtag/AustrianGP?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#AustrianGP</a><br><br>This incident with Carlos Sainz has been reviewed by the Stewards <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#F1</a> <a href="https://t.co/vOUchcBB68">pic.twitter.com/vOUchcBB68</a></p>— Formula 1 (@F1) <a href="https://twitter.com/F1/status/1013094605863071744?ref_src=twsrc%5Etfw">30 juni 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
Evil modpowers, activate. Mod uses HTML embedding, it is super effectieve. :+

Prachtig om de reacties van de Ferrari fans op FB te zien, dat de FIA altijd tegen Ferrari is en nooit een straf uitdeelt aan Mercedes. Wat een fanboys met een enorme rode bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

GAIAjohan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:41:
[...]

Dus als jij per ongeluk 100 rijdt waar je 80 mag, hoef je ook geen boete te betalen?
Ik weet niet precies welke redenering de FIA gehanteerd heeft, maar ik vermoed dat dit niet gaat om het breken van de regel, maar de directe gevaarzetting die eraan verbonden was. Sainz moest nogal heftig uitwijken omdat Vettel midden op de racelijn zat in z'n inlap, terwijl Sainz in een outlap zat en z'n banden warm wou maken. Dat ging bijna mis.

De norm is (blijkbaar) dat je gewoon van de racing line af blijft in zo'n situatie en dat hij daar ook door z'n engineer van op de hoogte gehouden wordt, en geinformeerd wordt over achteropkomend verkeer.

Vandaar de 3 plaatsen grid drop en 1 punt op z'n licentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:44:
[...]

Ik weet niet precies welke redenering de FIA gehanteerd heeft, maar ik vermoed dat dit niet gaat om het breken van de regel, maar de directe gevaarzetting die eraan verbonden was. Sainz moest nogal heftig uitwijken omdat Vettel midden op de racelijn zat in z'n inlap, terwijl Sainz in een outlap zat en z'n banden warm wou maken. Dat ging bijna mis.

De norm is (blijkbaar) dat je gewoon van de racing line af blijft in zo'n situatie en dat hij daar ook door z'n engineer van op de hoogte gehouden wordt, en geinformeerd wordt over achteropkomend verkeer.

Vandaar de 3 plaatsen grid drop en 1 punt op z'n licentie.
Die redenering staat helder en duidelijk toegelicht in de eerder geposte stewards decision.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dg9bNjYWsAE7j53.jpg

Deze dus.

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 30-06-2018 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is wel de beste vergelijking ever >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nachtnet schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Die redenering staat helder en duidelijk toegelicht in de eerder geposte stewards decision.
Het gedeelte 'gevaarzetting' mis ik echter. Ze beschrijven wel de situatie met radio calls etc, maar waarom dan een penalty... No5 should not have been slow on the racing line, dat is wat ze erover zeggen. Maar of het 'regels is regels' of directe gevaarzetting is, dat mis ik... :) Vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

[...]

epo tegen oom agent: "Weet je wel in wat voor auto ik rijd?"
iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:48:
[...]

Het gedeelte 'gevaarzetting' mis ik echter. Ze beschrijven wel de situatie met radio calls etc, maar waarom dan een penalty... No5 should not have been slow on the racing line, dat is wat ze erover zeggen. Maar of het 'regels is regels' of directe gevaarzetting is, dat mis ik... :) Vandaar.
Sainz ging voor z'n lol de baan af? Er was zeker gevaarzetting, hij moest de baan verlaten om Vettel te ontwijken. Vandaar ook de penalty.

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:46:
[...]

Dat is wel de beste vergelijking ever >:)
Zeker.. ook al is iets per ongeluk, er hangen consequenties aan vast.
Per ongeluk door rood rijden kan ook bv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dg9XNDeX0AE4ari.jpg

Racebanden incl. startsets voor Q3-starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Zeker.. ook al is iets per ongeluk, er hangen consequenties aan vast.
Per ongeluk door rood rijden kan ook bv.
|:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:41
Bosmonster schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:48:
[...]

epo tegen oom agent: "Weet je wel in wat voor auto ik rijd?"

[...]

Sainz ging voor z'n lol de baan af? Er was zeker gevaarzetting, hij moest de baan verlaten om Vettel te ontwijken. Vandaar ook de penalty.
De beste die ik ooit las : Britse agent houdt snel rijdende automobilist staande. "Who do you think you are? Ayrton Senna?". No, my name is Nigel Mansell. :o

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Top 10 start morgen op US, behalve de twee Red Bulls op SS.

edit: en de mercs op SS

[ Voor 19% gewijzigd door iichel op 30-06-2018 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:54:
De Mercs starten toch ook op SS?

Steam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

demo31051987 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:55:
[...]

De Mercs starten toch ook op SS?
Ik dacht dat ze zowel op US als SS hadden gereden in Q2, maar op US de snelste tijd zetten.

----

“Hi Paul, Claire or Paddy may have mentioned it already this already but as an engineer you need to be wearing shirtand trousers, not shorts and T-shirts, especially when you’re sat on the pit wall. Thanks.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dg8WNNfW0AAcFRy.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:54:
Wat Basel je nu? HAM en BOT starten ook op Super Softs. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
https://www.fia.com/file/70081/download?token=1AFmua70 Q2 top10 dry tire used.
MER RBR SS, rest US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

:D My bad, ik had er nog op gelet bij Q2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:59:
:D My bad, ik had er nog op gelet bij Q2.
Meer vlees eten, is goed voor de concentratie. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Meer vlees eten, is goed voor de concentratie. :+
Ik wil wel... maar ja... :+

Pirelli op twitter (gefactcheckt)

Pit stop strategy for #AustrianGP: quickest is a one-stopper, but there’s a wide pit stop window. If starting on ultrasoft, stop between laps 8 and 28 for soft to the end. If starting on supersoft, stop between laps 12 and 30 for soft to the end. (1/2)

Slightly slower is the following one-stop strategy: start on ultrasoft then stop between laps 8 and 28 to put on supersoft to the end. All three compounds work well for the race, but a two-stop strategy is definitely slower #AustrianGP (2/2)

https://twitter.com/pirellisport/status/1013104763267928065
https://twitter.com/pirellisport/status/1013105198116503552

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dan kun jij wel gaan reageren zonder enig argument, behalve een muurbang smiley, maar wat wil jij dan?
Omdat Vettel het per ongeluk doet, geen straf?
Omdat jij per ongeluk door rood rijdt geen boete?
Omdat je per ongeluk iemands been breekt omdat je de tackle te laat inzet in een voetbalwedstrijd geen rode kaart?

Ook aan per ongeluk hangen nu eenmaal consequenties. Daarom moet je per ongelukjes nu eenmaal zoveel mogelijk beperken. Anders word je een soort Kvyat.

Vettel heeft schijnbaar niet goed gekeken, nu weet hij dat hij beter op moet letten. Net als iemand die per ongeluk door rood rijdt.
Anders hadden we Koekenbakkers als Yuji Ide niet uit de F1 hoeven halen, want 'hij was per ongeluk zo langzaam, en had per ongeluk zijn auto niet onder controle'.

Stroll kunnen we ook wel behouden, die doet het ook niet met opzet zo slecht

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 30-06-2018 21:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kimi naast Verstappen en Grosjean en Vettel daarachter... a disaster waiting to happen :') -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:05:
[...]

Dan kun jij wel gaan reageren zonder enig argument, behalve een muurbang smiley, maar wat wil jij dan?
Omdat Vettel het per ongeluk doet, geen straf?
Omdat jij per ongeluk door rood rijdt geen boete?
Omdat je per ongeluk iemands been breekt omdat je de tackle te laat inzet in een voetbalwedstrijd geen rode kaart?

Ook aan per ongeluk hangen nu eenmaal consequenties. Daarom moet je per ongelukjes nu eenmaal zoveel mogelijk beperken. Anders word je een soort Kvyat.

Vettel heeft schijnbaar niet goed gekeken, nu weet hij dat hij beter op moet letten. Net als iemand die per ongeluk door rood rijdt.
Anders hadden we Koekenbakkers als Yuji Ide niet uit de F1 hoeven halen, want 'hij was per ongeluk zo langzaam, en had per ongeluk zijn auto niet onder controle'.

Stroll kunnen we ook wel behouden, die doet het ook niet met opzet zo slecht
Je maakt een typische appel met peren vergelijking.
Ja Vettel was fout, maar Sainz heeft in dit geval geen schade geleden dus had dit best door de vingers gezien mogen worden. Dit is een sport gaat hier om WK en de wedstrijd enigszins spannend te houden had hier naar gehandeld mogen worden.
Het is nu te hopen dat Bottas ook in de race weerstand kan geven anders gaat het boring worden.

Te snel rijden, door rood en iemands been breken, wtf man :) En dan nog Stroll, wat heb je nog meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
ArcticWolf schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:17:
Kimi naast Verstappen en Grosjean en Vettel daarachter... a disaster waiting to happen :') -O-
Hamilton die Bottas eraf kegelt? *O*

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:20:
[...]

Ja Vettel was fout, maar Sainz heeft in dit geval geen schade geleden dus had dit best door de vingers gezien mogen worden. Dit is een sport gaat hier om WK en de wedstrijd enigszins spannend te houden had hier naar gehandeld mogen worden.
Het is nu te hopen dat Bottas ook in de race weerstand kan geven anders gaat het boring worden.

Te snel rijden, door rood en iemands been breken, wtf man :) En dan nog Stroll, wat heb je nog meer ;)
Ik vind dat altijd een heel slecht argument.
Als je dus om de titel mee doet je maar gematst worden....

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:25
jorank schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Ik vind dat altijd een heel slecht argument.
Als je dus om de titel mee doet je maar gematst worden....
Het probleem is dat de stewards niet consequent zijn. De ene keeg gebeurt er niets, en de andere keer krijgt iemand voor het zelfde vergrijp wel een straf. Of ze krijgen beiden een straf, maar de een veel zwaarder dan de ander. Snijd je de bocht af? Straf. Blokkeer je iemand? Straf. En niet zoals nu: oh, maar daarna kam een safety car dus hij had er geen voordeel van, e.d. Nee, consequent penalties uitdelen. Of iedereen voor hetzelfde vergrijp dezelfde penalty, of allemaal niet. Want nu is het vaak gewoo nattevinger werk, en hangt het er vanaf wie de stewards zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Nope, regels zijn regels. En de stewards voeren deze naar het boekje uit (Connelly). Straf gegeven jammer dan. Leer er maar mee leven, of je het nu terecht vindt of niet. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:44:
[...]

Sainz zat niet in een outlap, maar in een "push lap" (zoals de stewards het noemen in het officiële document wat nachtnet poste). Tijdens Vettel zijn push lap heeft hij Sainz ingehaald tussen bocht 7 & 8, Vettel dacht dat Sainz in een inlap zat en dus de pits in ging, terwijl Sainz in werkelijkheid op dat moment in een out lap zat. Vettel heeft vervolgens zijn ronde afgemaakt en ging er vanuit dat Sainz de pits in was. Maar in werkelijkheid is Sainz dus min of meer Vettel blijven volgen, heeft op start/finish aangezet, en was in T1 Vettel dus al bij.
De norm is sowieso dat je niemand hindert die in een push lap zit, en dat is dus wat hier gebeurde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Sainz zat niet in een outlap, maar in een "push lap" (zoals de stewards het noemen in het officiële document wat nachtnet poste). Tijdens Vettel zijn push lap heeft hij Sainz ingehaald tussen bocht 7 & 8, Vettel dacht dat Sainz in een inlap zat en dus de pits in ging, terwijl Sainz in werkelijkheid op dat moment in een out lap zat. Vettel heeft vervolgens zijn ronde afgemaakt en ging er vanuit dat Sainz de pits in was. Maar in werkelijkheid is Sainz dus min of meer Vettel blijven volgen, heeft op start/finish aangezet, en was in T1 Vettel dus al bij.

[...]

De norm is sowieso dat je niemand hindert die in een push lap zit, en dat is dus wat hier gebeurde :)
Ah een push lap is dus gewoon een getimede ronde. Ik dacht dat ze daarmee de outlap bedoelden. Verder compleet met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
En het is ook niet zo dat in andere takken van sport en het leven straffen consistent worden uitgedeeld.
Scheidsrechters in het voetbal bv. De één laat veel meer toe dan de ander.
Zelfs jouw boete voor foutparkeren hoeft niet door te gaan als je de juiste controleur treft.
Ook is de kans groot dat je het er niet mee eens bent, maar als een straf dan wordt uitgedeeld, betekent dat gewoon dat je beter moet uitkijken wat je doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 12-09 15:32
[...]

Dus Sainz had eerst tegen de muur moeten klappen of schade moeten hebben?
Straf is gewoon terecht. Vettel komt al met veel weg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 12-09 15:32
Je kan Max nooit betrappen op een leugen, dat siert hem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

ThomasG schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:32:
[...]
Het probleem is dat de stewards niet consequent zijn. De ene keeg gebeurt er niets, en de andere keer krijgt iemand voor het zelfde vergrijp wel een straf. Of ze krijgen beiden een straf, maar de een veel zwaarder dan de ander. Snijd je de bocht af? Straf. Blokkeer je iemand? Straf. En niet zoals nu: oh, maar daarna kam een safety car dus hij had er geen voordeel van, e.d. Nee, consequent penalties uitdelen. Of iedereen voor hetzelfde vergrijp dezelfde penalty, of allemaal niet. Want nu is het vaak gewoo nattevinger werk, en hangt het er vanaf wie de stewards zijn.
Heb je de hele verklaring gelezen?

De stewards hebben alle vergelijkbare events sinds 2016 teruggekeken, en zijn van mening juist wel consequent te zijn, en dat de straf dus in dezelfde lijn is.

Ik denk dan ook wel dat ze dit grondig bekeken hebben.

(Het is wel opvallend dat ze dat zelf al in hun verklaring zetten; ze kennen de reputatie die ze hebben bij de fans?)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Tsja je kunt wel een hele rij gebeurtenissen waar wel en niet correct gehandeld is... maar deze is gewoon terecht en dit is ook eerder zo behandeld (en inderdaad ook eerder door de vingers gezien). Dat doet er niet vanaf dat de straf van Vettel te rechtvaardigen is.

Die inconsistentie is inderdaad wel vervelend, zeker als je als fan/coureur het idee hebt dat het vaker in je nadeel gebeurt. Maar het blijven menselijke afwegingen en beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

iichel schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:56:
Tsja je kunt wel een hele rij gebeurtenissen waar wel en niet correct gehandeld is... maar deze is gewoon terecht en dit is ook eerder zo behandeld (en inderdaad ook eerder door de vingers gezien). Dat doet er niet vanaf dat de straf van Vettel te rechtvaardigen is.

Die inconsistentie is inderdaad wel vervelend, zeker als je als fan/coureur het idee hebt dat het vaker in je nadeel gebeurt. Maar het blijven menselijke afwegingen en beslissingen.
Volledig mee eens.

Overigens krijg ik nou niet het idee dat Vettel vaker benadeeld wordt, eerder dat hij vaker een straf ontloopt. (Maar ik ben dan ook duidelijk geen VET of Ferrari fan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Apart wel dat Horner in die onboard eigenlijk totaal iets anders zegt (of is dat iemand anders en ben ik de enige die hun stemmen op elkaar vind lijken? :P) dan wat de afspraak was en wat ie er later over heeft verklaard..

https://nl.motorsport.com...-regels-coureurs/3132448/

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 01-07-2018 08:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Dat was zijn engineer, niet Horner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Apart wel dat Horner in die onboard eigenlijk totaal iets anders zegt (of is dat iemand anders en ben ik de enige die hun stemmen op elkaar vind lijken? :P) dan wat de afspraak was en wat ie er later over heeft verklaard..

Horner? Die praat in de onboard niet met Max of Dan, dat zijn hun race engineers. Waarom die dan zegt om wel in te halen weet ik niet.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Yup. Ik ben de gene met die red bull polo en petje met 33 er op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

LoeWn schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:59:
[...]

Yup. Ik ben de gene met die red bull polo en petje met 33 er op :+
:9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Het is nog vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Humma Kavula schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:57:
[...]

Horner? Die praat in de onboard niet met Max of Dan, dat zijn hun race engineers. Waarom die dan zegt om wel in te halen weet ik niet.
Logisch eigenlijk ja, maar ik vond die stem zo op Horner lijken :F

Idd vreemd dat die race engineer gewoon het verkeerde zegt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt niet het verkeerde, hij denkt gewoon wat maakt ons die tow uit, ga gewoon rijden, maar voor Max is het een principe kwestie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Veel plezier vandaag mensen! Ik heb even een familiedagje.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dg9aoNDX4AILAlF?format=jpg&name=medium

[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2018 09:31 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53
Jasphur schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:29:
Veel plezier vandaag mensen! Ik heb even een familiedagje.

[afbeelding]
Jij ook veel plezier, lucky bastard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:07:
Hij zegt niet het verkeerde, hij denkt gewoon wat maakt ons die tow uit, ga gewoon rijden, maar voor Max is het een principe kwestie.
Nouja hij zei in elk geval iets wat tegen de afspraak in was.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:06:
[...]

copy/paste van Reddit voor het hele beeld

Run 1
Turn 3:
RIC slows down just before the corner
VER overtakes RIC into the corner
VER: “Why is Daniel swapping?”
VER’s engineer: “I don’t know. Carry on.”
VER slows down
RIC overtakes VER

Run 2
Out of turn 3:
RIC slows down, putting his car in 1st gear, doesn’t pick up the pace, waiting for VER to overtake
VER: “Mate, what are we doing?”
Out of turn 4:
RIC slows down again putting it in 1st gear again, waiting for VER to overtake
RIC’s engineer: “Come on, mate. You need to pick it up, otherwise we’re not gonna get another lap. Let’s go.
VER: “Uhm… I think it’s his turn to go for this Grand Prix. So, tell him to speed up.”
RIC (moping): “There’s no point in me running…”
RIC’s engineer (interrupts): “Get on with it.”
RIC (frustrated, raising voice): “…Punching a hole.”
RIC starts to pick up the pace
RIC’s engineer: “Get on with it.”
RIC: “Let’s at least go one for one.”
RIC’s engineer: “You’ll get a go on the next one”

Run 3
Out of turn 3:
RIC: “What’s the margin?”
RIC’s engineer: “30 seconds.”
RIC, upon being answered, slows down dramatically, waiting for VER to overtake him
VER: “GP, what’s going on?”
VER’s engineer (worried about getting in a good lap): "Overtake him, mate. Just overtake him. "
VER: “No. Last weekend I was in front. Now he’s in front. Come on, man.”
RIC starts to pick up the pace
VER’s engineer: “Max, overtake him, mate.”
VER: “No. It’s discipline.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 00:10
Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:06:
[...]

Is toch duidelijk aan zijn toon te horen dat hij max vertelt er maar voorbij te gaan om het conflict te vermijden en Ricciardo zijn zin te geven als die dat zo graag wil. Snap niet zo dat mensen zeggen dat Gianpiero tegen het team in gaat hier.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Maar hij gaat toch er toch tegen in. Want de afspraken zijn duidelijk. Zoals jij het schetst geldt de regel van iemand met de grootste mond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Nicap schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:30:
Maar hij gaat toch er toch tegen in. Want de afspraken zijn duidelijk. Zoals jij het schetst geldt de regel van iemand met de grootste mond.
Degene met de grootst mond was Ricciardo, volgens de afspraken moest hij voorop rijden en ging daar tegenin door er alles aan te doen om VER voor zich te laten rijden. Waarbij RIC dus ook al orders van zijn engineer & team negeert. Juist doordat VER erachter blijft rijden laat hij zien dat hetgeen wat RIC doet geen zin heeft. Gaat ie RIC nu wel langs zul je zien dat VER elke keer voorop kan rijden.

Edit:
Jouw post nog eens goed gelezen, en volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens O-)

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 01-07-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

RobertMe schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Degene met de grootst mond was Ricciardo, volgens de afspraken moest hij voorop rijden en ging daar tegenin door er alles aan te doen om VER voor zich te laten rijden. Waarbij RIC dus ook al orders van zijn engineer & team negeert. Juist doordat VER erachter blijft rijden laat hij zien dat hetgeen wat RIC doet geen zin heeft. Gaat ie RIC nu wel langs zul je zien dat VER elke keer voorop kan rijden.
Dat is wat ik zeg ja. Of in elk geval bedoel te zeggen.
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.